abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163111858

quote:
Het Britse parlementslid Jo Cox is gewond geraakt bij een schietpartij in Birstall, in de buurt van Leeds. Ze zou ook zijn neergestoken. Volgens Sky News verkeert de Labour-politica in kritieke toestand.

Cox zou in Birstall zijn voor gesprekken met inwoners in de lokale bibliotheek. Britse media melden op basis van ooggetuigen dat Cox na het incident bloedend op straat lag.

De politica is met een helikopter naar het ziekenhuis in Leeds gebracht. Volgens de BBC wordt het ziekenhuis bewaakt door gewapende agenten.

Cox is 41 jaar en moeder van twee kinderen.

Meer informatie volgt.
Door: NU.nl

Neergeschoten Brits parlementslid overleden

quote:
Het 41-jarige Britse parlementslid Jo Cox is donderdag overleden aan de gevolgen van een schiet- en steekpartij in Birstall, bij Leeds. Een 52-jarige man is eerder op de dag al aangehouden.
Vermoord Brits parlementslid maakte eerder melding van bedreigingen

quote:
Het Britse parlementslid Jo Cox, die donderdag werd doodgeschoten, had bij de politie eerder melding gemaakt van bedreigingen. Naar aanleiding van dat onderzoek werd in maart al een man aangehouden.
Cox had melding gemaakt van "kwaardaardige berichten" die zij via de mail had ontvangen.

De politie liet vrijdag echter weten dat deze verdachte niet de 52-jarige man was die Cox donderdag aanviel terwijl ze op campagne was voor het Brexit-referendum.
Live-blog van de BBC.

Killing of Jo Cox MP raises questions about security

De reactie van Greet:

Game on. ^O^ .

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 18-06-2016 16:28:14 ]
I´m back.
pi_163111968
Dus die gast had eigenlijk twee kanten; tegen familieleden en mensen met wie hij omging zei hij d'r niks over, maar qua ideeën is hij dus behoorlijk eng. Al jarenlang.
pi_163112284
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:52 schreef Wimperkruller het volgende:
Dus die gast had eigenlijk twee kanten; tegen familieleden en mensen met wie hij omging zei hij d'r niks over, maar qua ideeën is hij dus behoorlijk eng. Al jarenlang.
Ja, volgens mij was het een soort kluizenaar. Vraag me af of hij veel omging met familie. Wrs alleen paar kennissen in dat Britain First clubje.
I´m back.
pi_163112749

Gisteren 1.59, de quotering voor blijven is weer gezakt. En de tijd tikt door. Tik tik tik...
pi_163112829
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:45 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Hij leest gewoon Geenstijl waarschijnlijk. Dat salonfahige blog dat beweert dat negers genetisch een lagere intelligentie hebben, constant roepen dat moslims de wereld gaan overnemen en gisteren ons ook hebben 'gewaarschuwd' dat we niet moeten vallen voor 'de linkse frame' wat deze moord betreft. TRAP ER NIET IN!

http://www.geenstijl.nl/m(...)iet_in.html#comments
wauw

die reacties ook
Feyenoord Rotterdam
pi_163112998
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:16 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

wauw

die reacties ook
Waar is de tijd gebleven dat geenstijl af en toe een kritische politieke noot uitte en veel grappige artikels had, vaak met tieten.

Nu is het 1 en al haatzaaierij en topsport om spijkers op zo laag mogelijk water te vinden om in te zetten tegen regering en islam. Ze zijn nu een karikatuur van zichzelf geworden.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 16:36:56 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163113590
Nu de schoen aan de andere voet zit, wringt het toch een beetje bij Jan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 18 juni 2016 @ 17:39:12 #8
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163115280
quote:
Petition to cancel EU referendum surges in wake of Jo Cox killing

The petition is likely to hit 100,000 signatures before polling day

As the petition has over double the 10,000 required signatures for it to reach its first hurdle, the Government will be obliged to issue an official response to it in due course.

At the current rate of increase the campaign looks set to hit 100,000 signatures before polling day on Thursday – a bar which would normally trigger a debate in parliament.

However, the petition will almost certainly fall on deaf ears as MPs have broken for recess so they can campaign in the referendum – and will be unable to hold a debate.

Though Parliament is being recalled next week in order to give MPs the opportunity to pay tribute to Ms Cox, it is highly unlikely that the petitions committee will consider the petition in time for the EU referendum.

The petitioners argue that Britain is a parliamentary democracy and that parliament, rather than a national plebiscite, should determine whether Britain stays in the EU.
http://www.independent.co(...)nt-mps-a7088966.html
are we infinite or am I alone
  zaterdag 18 juni 2016 @ 17:45:18 #9
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163115454
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Waar is de tijd gebleven dat geenstijl af en toe een kritische politieke noot uitte en veel grappige artikels had, vaak met tieten.

Nu is het 1 en al haatzaaierij en topsport om spijkers op zo laag mogelijk water te vinden om in te zetten tegen regering en islam. Ze zijn nu een karikatuur van zichzelf geworden.
Op de frontpage van Fok! kunnen ze er helaas ook wat van. Ik ben er inmiddels een beetje klaar mee om dit soort tuig nog met zachte handschoentjes aan te pakken. Men vind moord blijkbaar verdedigbaar: dan plaats je jezelf niet alleen buiten de discussie maar ook eigenlijk buiten de westerse beschaving.
pi_163115515
Jan Roos :') Nu kan ik hem dus verwijten dat ie er zelf er als de kippen bij is om de schade te beperken omdat ie nou eenmaal een EU-xenofoob is, een landverrader, een nazi en dat ie loopt te janken, goed te praten, weg te kijken en te bagatelliseren etc etc.

Maar dat doe ik natuurlijk niet, ik ben wel wijzer :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163115804
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:45 schreef beantherio het volgende:

[..]

Op de frontpage van Fok! kunnen ze er helaas ook wat van. Ik ben er inmiddels een beetje klaar mee om dit soort tuig nog met zachte handschoentjes aan te pakken. Men vind moord blijkbaar verdedigbaar: dan plaats je jezelf niet alleen buiten de discussie maar ook eigenlijk buiten de westerse beschaving.
Ik zit echt met verbazing de reacties op de FP te lezen. Er is zelfs een debiel die haar vergelijkt met een leider van IS.
Incelfrikandel
pi_163115918
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik zit echt met verbazing de reacties op de FP te lezen. Er is zelfs een debiel die haar vergelijkt met een leider van IS.
Ik kan hierover mijn mening niet uiten, maar de reacties van redacteur harry666 lijken me voldoende verklaring.
pi_163115931
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Heb je een link? Kan hem zo snel niet vinden.
pi_163115938
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:45 schreef beantherio het volgende:

[..]

Zo langzamerhand wordt de Stormfrontretoriek over genocide op de blanke bevolking en de schuld van de 'linkse elite' daaraan redelijk gemeengoed op Nederlandse fora en nieuwssites. Op basis van die gedachten wordt geweld tegen politici of mensen met andere denkbeelden veelal toegejuicht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163115992
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:24 schreef Peachbird het volgende:
Waarom wel juichen bij het platbombarderen van een IS leider maar iemand die de IS haar invasie van europa door zijn/haar beleid actief steunt wordt (hoe wrang dan ook begrijpelijk gezien deze omstandigheid) neergeknald en iedereen staat in rouwkleding.

What more to say...

Ik rouw er niet om, ik juich geen moord toe, liever zie ik die types gewoon gearresteerd worden en in de rechtzaal uitgehoord (of op zn minst een vuistslag tegen hun schedel) maar het is te verwachten.
Incelfrikandel
pi_163116004
Is het weer zover op de FP? Ik weiger daar ook maar iets aan te klikken :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163116051
quote:
8s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:09 schreef Kijkertje het volgende:
Is het weer zover op de FP? Ik weiger daar ook maar iets aan te klikken :)
Ik ben er ook niet actief vanwege de instroom van domme radicale users de laatste jaren, maar dit is wel een nieuw dieptepunt.
Incelfrikandel
pi_163116725
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik ben er ook niet actief vanwege de instroom van domme radicale users de laatste jaren, maar dit is wel een nieuw dieptepunt.
Volgens een van de KLB SC users is het aantal domme radicale users gestegen sinds Danny met zijn forum zo slim was stelling te nemen in het zwarte Piet debat.

En ik geef zeer daarin nog gelijk ook.
pi_163117752
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Volgens een van de KLB SC users is het aantal domme radicale users gestegen sinds Danny met zijn forum zo slim was stelling te nemen in het zwarte Piet debat.

Klopt, ben daar om die reden toen ook afgehaakt. :)
pi_163117913
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:11 schreef Kijkertje het volgende:
Klopt, ben daar om die reden toen ook afgehaakt. :)
Had je een paar jaar geleden nooit kunnen voorstellen dat zoiets lulligs zo'n impact zou kunnen hebben. :')
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:18:54 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163117969
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die tijd is er amper geweest. Denk aan de doodverklaring van Felix meurders.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163118937
quote:

[..]

Dat was een erg domme actie inderdaad.

Forum is wat dat betreft ook niet meer wat het geweest is hoor. Maar goed de hele samenleving wordt steeds xenofobischer
pi_163120013
quote:
De openbaar aanklager verklaarde dat Mair na zijn arrestatie tegenover de politie had gezegd dat hij een „politiek activist” was. Bij het neerschieten en neersteken van Cox zou hij volgens de aanklagers nationalistische kreten hebben geslaakt zoals „dit is voor Brittannië”, „hou Brittannië onafhankelijk” en „Britain First”. Dat laatste verwijst op een radicaalrechtse en nationalistische politieke beweging met die naam. Cox was voorstander van het in de EU blijven van Groot-Brittannië.

Tijdens huiszoeking bij Mair in Birstall zijn krantenartikelen over Cox ontdekt en materiaal over extreemrechtse en racistische groeperingen.
Drie nieuwe feiten?
http://www.refdag.nl/nieu(...)n_verraders_1_997734

Hij ziet zichzelf dus als een politieke activist. Niet als "verwarde man" die ineens verward ging doen. Kennelijk ook geen spijt bij de rechter.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 20:30:41 #26
38114 beantherio
pi_163120204
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Drie nieuwe feiten?
http://www.refdag.nl/nieu(...)n_verraders_1_997734

Hij ziet zichzelf dus als een politieke activist. Niet als "verwarde man" die ineens verward ging doen. Kennelijk ook geen spijt bij de rechter.
Farage en Johnson zullen wel blij zijn met zo'n sympathisant. Als ik Brit was zou ik me inmiddels toch wel even achter de oren krabbelen over de manier waarop de boodschap van het "leave"-kamp is gecommuniceerd.
pi_163120554
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Farage en Johnson zullen wel blij zijn met zo'n sympathisant. Als ik Brit was zou ik me inmiddels toch wel even achter de oren krabbelen over de manier waarop de boodschap van het "leave"-kamp is gecommuniceerd.
Wat een grappenmaker. Farage is iemand die altijd heeft gezegd dat verandering door middel van woorden moest komen. Een politieke crisis aangrijpen om de ander zwart te maken is niks nieuws, maar de man die in Europa die techniek perfectioneerde en voor één Europa was is tegenwoordig niet echt geliefd meer.

Zie je hoe ik je met je eigen techniek gelijk heb gesteld aan Hitler? Hoe voel je je over je je over ongegronde verdachtmakingen? Ben je overtuigd door mijn gestrekte been?
  zaterdag 18 juni 2016 @ 20:48:43 #28
38114 beantherio
pi_163120850
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat een grappenmaker. Farage is iemand die altijd heeft gezegd dat verandering door middel van woorden moest komen. Een politieke crisis aangrijpen om de ander zwart te maken is niks nieuws, maar de man die in Europa die techniek perfectioneerde en voor één Europa was is tegenwoordig niet echt geliefd meer.

Zie je hoe ik je met je eigen techniek gelijk heb gesteld aan Hitler? Hoe voel je je over je je over ongegronde verdachtmakingen? Ben je overtuigd door mijn gestrekte been?
Ik ben nauwelijks overtuigd door je 'gestrekte been' want het is gewoon weer meer van hetzelfde: 'remain' moet zijn mond houden want alles wat zij zeggen is 'bangmakerij'. Nergens heb ik trouwens gezegd dat ik voor een Europese superstaat (wat je suggereert). Bijna niemand is dat: zelfs niet in het 'remain'-kamp. Je Hitler-vergelijkingen en iedere andere verwijzing naar een superstaat kunnen daarom nooit een argument zijn in dit hele verhaal.

En in het verlengde van mijn vorige posting: als Farage er integer in zit dan zal ie zeker niet blij zijn met wat er gebeurd is. Die posting was uiteraard ironisch bedoeld.
pi_163120952
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:48 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik ben nauwelijks overtuigd door je 'gestrekte been' want het is gewoon weer meer van hetzelfde: 'remain' moet zijn mond houden want alles wat zij zeggen is 'bangmakerij'. Nergens heb ik trouwens gezegd dat ik voor een Europese superstaat (wat je suggereert). Bijna niemand is dat: zelfs niet in het 'remain'-kamp. Je Hitler-vergelijkingen en iedere andere verwijzing naar een superstaat kunnen daarom nooit een argument zijn in dit hele verhaal.

En in het verlengde van mijn vorige posting: als Farage er integer in zit dan zal ie zeker niet blij zijn met wat er gebeurd is. Die posting was uiteraard ironisch bedoeld.
Kun jij aanwijzen welke mainstream communicatie van het leave kamp gewelddadig was?

Met het gestrekte been stuk probeerde ik je uit te leggen dat mensen beledigen en verdachtmaken niet overtuigend is.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 20:57:39 #30
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163121199
quote:

[..]

QFT.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:08:40 #31
38114 beantherio
pi_163121594
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kun jij aanwijzen welke mainstream communicatie van het leave kamp gewelddadig was?
Gewelddadig niet maar sfeermakende en instigerende boodschappen zijn er zat. De poster van Farage is er een voorbeeld van en de vergelijkingen van Johnson met Hitler-Duitsland is een ander. Het is een doorlopende stroom van boodschappen die de gekkies van een land ervan overtuigen dat er een ramp staat te gebeuren. Een van die gekkies is daardoor geknapt en heeft voor een drama gezorgd.

quote:
Met het gestrekte been stuk probeerde ik je uit te leggen dat mensen beledigen en verdachtmaken niet overtuigend is.
Ik ben er een beetje klaar mee dat de goede wil steeds maar weer van een kant moet komen. Zelfs nu er een remain-supporter is vermoord wordt er nog steeds nuance van het remain-kamp verwacht en wordt zelfs op dit forum iedere suggestie van mogelijke negatieve effecten van een vertrek uit de EU als lasterlijke 'bangmakerij' weggewoven. Om iets te krijgen moet je ook eens wat geven.
pi_163122110
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:08 schreef beantherio het volgende:

[..]

Gewelddadig niet maar sfeermakende en instigerende boodschappen zijn er zat. De poster van Farage is er een voorbeeld van en de vergelijkingen van Johnson met Hitler-Duitsland is een ander. Het is een doorlopende stroom van boodschappen die de gekkies van een land ervan overtuigen dat er een ramp staat te gebeuren. Een van die gekkies is daardoor geknapt en heeft voor een drama gezorgd.

[..]

Ik ben er een beetje klaar mee dat de goede wil steeds maar weer van een kant moet komen. Zelfs nu er een remain-supporter is vermoord wordt er nog steeds nuance van het remain-kamp verwacht en wordt zelfs op dit forum iedere suggestie van mogelijke negatieve effecten van een vertrek uit de EU als lasterlijke 'bangmakerij' weggewoven. Om iets te krijgen moet je ook eens wat geven.
Als je nuance zat ben dan wil je vast niet horen dat Farage zijn poster met vluchtelingen na meer dan 10 jaar campagne voeren tegen buitenlandse interventies komt. Interventies die er voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor zijn dat zoveel vluchtelingen nu onze kant op komen en interventies waar de EU met geld of directe actie aan meegewerkt heeft. De EU has failed us all kun je uitleggen als ojee alle zwartjes komen of als verwijzing naar de EU buitenlandse politiek en haar gevolgen. Ik ga toch voor de tweede.

Johnson zijn opmerking is niet extremer dan wat hier toen op tv was voor het grondwet referendum.

[ Bericht 1% gewijzigd door Glazenmaker op 18-06-2016 21:30:05 ]
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:30:44 #33
38114 beantherio
pi_163122385
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je nuance zat ben dan wil je vast niet horen dat Farage zijn poster met vluchtelingen na meer dan 10 jaar campagne voeren tegen buitenlandse interventies komt. Interventies die er voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor zijn dat zoveel vluchtelingen nu onze kant op komen en interventies waar de EU met geld of directe actie aan meegewerkt heeft. De EU has failed us all kun je uitleggen als ojee alle zwartjes komen of als indicatie dat de buitenlandse politiek gestoord is. Ik ga toch voor de tweede.

Johnson zijn opmerking is niet extremer dan wat hier toen op tv was voor het grondwet referendum.
Het gaat erom dat je met dat soort boodschappen de idioten in de samenleving dusdanig bang maakt dat ze heel extreme dingen gaan doen. Het geval Breivik was al bewijs dat dit soort figuren bestaan.
pi_163122494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je met dat soort boodschappen de idioten in de samenleving dusdanig bang maakt dat ze heel extreme dingen gaan doen. Breivik had al bewezen dat dit soort figuren bestaan.
En als je wegkijkt en doet alsof er geen enkele kern van waarheid inzit komen mensen de EU binnen die zelf, of hun kinderen later, ook heel extreme dingen gaan doen. Het zou zomaar kunnen dat je je woorden misschien niet moet laten dicteren door wat een ander er mee kan gaan doen.
pi_163122578
Afzetten tegen de buitenland politiek van de EU om de volgende honderdduizend doden in een MO land te voorkomen is trouwens behoorlijk nobel. Zelfs als je daar 10 breiviks mee uitlokt.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:39:12 #36
38114 beantherio
pi_163122642
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Afzetten tegen de buitenland politiek van de EU om de volgende honderdduizend doden in een MO land te voorkomen is trouwens behoorlijk nobel. Zelfs als je daar 10 breiviks mee uitlokt.
Ik proef uit deze reactie een vergoeielijking van Breivik. En daarmee vraag ik me af of je wel goed bij je hoofd bent.
pi_163122691
Heb ik iets gemist? Wat voor grootschalige interventies heeft "de EU" (dus niet sommige lidstaten, maar de EU zelf) in het M-O gedaan? De EU heeft toch niet eens een eigen leger? :?
pi_163122756
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je met dat soort boodschappen de idioten in de samenleving dusdanig bang maakt dat ze heel extreme dingen gaan doen. Het geval Breivik was al bewijs dat dit soort figuren bestaan.
Breivik was wel een gevalletje apart, volgens mij, toen speelde de vluchtelingencrisis niet, de kredietcrisis en eurocrisis was nog niet tot volle wasdom gekomen en ook is hij in zijn ridderpakje eigenlijk een soort buitenbeentje toch imho. Hij liet zich ook vooral inspireren door de UnaBomber en wat vaag gelul over cultureel-marxisme dat toen nog niet echt en vogue was in die kringen.
I´m back.
pi_163122846
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:39 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik proef uit deze reactie een vergoeielijking van Breivik. En daarmee vraag ik me af of je wel goed bij je hoofd bent.
Juist het tegenovergestelde.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:40 schreef Igen het volgende:
Heb ik iets gemist? Wat voor grootschalige interventies heeft "de EU" (dus niet sommige lidstaten, maar de EU zelf) in het M-O gedaan? De EU heeft toch niet eens een eigen leger? :?
Als jij denkt dat al die Duitse geweren zonder toestemming van EU politici in Syrië zijn gekomen dan ben je blind voor de invloed en macht van de EU. Daarnaast doet de EU ook aan sancties invoeren en was haar rol in Libië ook een geweldig stabiliserende w/
pi_163127598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Breivik was wel een gevalletje apart, volgens mij, toen speelde de vluchtelingencrisis niet, de kredietcrisis en eurocrisis was nog niet tot volle wasdom gekomen en ook is hij in zijn ridderpakje eigenlijk een soort buitenbeentje toch imho. Hij liet zich ook vooral inspireren door de UnaBomber en wat vaag gelul over cultureel-marxisme dat toen nog niet echt en vogue was in die kringen.
De overeenkomsten Mair en Breivik zijn duidelijk. Ze haten bepaalde mensen, fantaseren dat die een grote bedreiging zijn voor het voortbestaan van hun volk en toen gingen ze moorden.
Er zijn meer van die moordenaars in de dop en de leiders van het anti-vreemdelingenverzet moeten hun verantwoordelijkheid kennen en de boel niet opfokken.
pi_163127639
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Nou neee....... in deze context is het schijnheilig
pi_163127648
'Meer tegenstanders Brexit na moord op Cox'

In een nieuwe opiniepeiling over de vraag of de Britten al of niet de EU vaarwel moeten zeggen, is een meerderheid voorstander van lidmaatschap van de EU. Dit meldt het Britse persbureau Press Association vanavond op basis van een peiling voor de krant Mail on Sunday.

Van de ondervraagden zei 45 procent lid te willen blijven en 42 procent zei de unie te willen verlaten (Brexit). Voor de moord op de 41-jarige Cox leken de meeste peilingen juist aan te geven dat de voorstanders van de Brexit iets voor lagen op de tegenstanders.

Voor The Sunday Times is net ook een peiling uitgevoerd en daar waren nu iets meer ondervraagden voor lidmaatschap van de EU (44 procent) dan tegen lidmaatschap (43 procent). Volgens The Sunday Times heeft dat echter niets te maken met de dood van Cox, maar groeit de bezorgdheid over de waarschijnlijk dramatische economische gevolgen van de Brexit.

Moord
Cox van de linkse oppositiepartij Labour werd donderdag op brute wijze vermoord in haar eigen kiesdistrict ten zuidwesten van Leeds. De dader is volgens Britse media een 52-jarige werkloze man uit de buurt, Thomas Mair, met extreemrechtse ideeën. Hij zou de moord hebben beraamd en zijn slachtoffer hebben opgewacht in Birstall, ruim 250 kilometer ten noorden van Londen.
http://www.ad.nl/nieuws/m(...)ord-op-cox~aab49d7f/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163127715
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De overeenkomsten Mair en Breivik zijn duidelijk. Ze haten bepaalde mensen, fantaseren dat die een grote bedreiging zijn voor het voortbestaan van hun volk en toen gingen ze moorden.
Er zijn meer van die moordenaars in de dop en de leiders van het anti-vreemdelingenverzet moeten hun verantwoordelijkheid kennen en de boel niet opfokken.
Maar op de punten die ik adresseer in de reactie die je aanhaalt, lijkt-ie niet op Breivik dus.
Ik denk heel misschien dat Mair nog wel een The Turner Diaries-figuurtje zou kunnen zijn (omdat-ie in contact kwam met teh National Alliance van William Pierce). Verder acht ik hem niet zo ver heen in de complottheorie, maar ook niet zo intelligent als Breivik.
I´m back.
pi_163127819
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar op de punten die ik adresseer in de reactie die je aanhaalt, lijkt-ie niet op Breivik dus.
Ik denk heel misschien dat Mair nog wel een The Turner Diaries-figuurtje zou kunnen zijn (omdat-ie in contact kwam met teh National Alliance van William Pierce). Verder acht ik hem niet zo ver heen in de complottheorie, maar ook niet zo intelligent als Breivik.
De discussie , net daarvoor, ging over het opfokken van emoties , en dat dit sommige figuren die toch al gewelddadige dromen hebben, aanzetten tot daadwerkelijk geweld.
pi_163127970
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De discussie , net daarvoor, ging over het opfokken van emoties , en dat dit sommige figuren die toch al gewelddadige dromen hebben, aanzetten tot daadwerkelijk geweld.
Ja, dat kan natuurlijk voorkomen idd. Gebeurt langs alle kanten wrs. Maar dan moet je wel toch een bepaalde predispositie hebben en het is wrs toch niet zomaar over één nacht ijs gaan ook. Zit een soort ontmenselijkingskuur van je ideologische tegenstanders in.
Nu had deze gast kennelijk al 17 jaar geleden een boekje gekocht over hoe je wapens kon maken en bommen. Dus dat is dan idd niet één nacht ijs. Echter in 1999 ging alles nog heel erg goed met de economie, er was nog geen euro (UK heeft ook niet eens een euro), volgens mij had toen iedereen en zijn moeder en schoonmoeder een baan. Vooralsnog gekke zaak dus.
I´m back.
pi_163128273
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als jij denkt dat al die Duitse geweren zonder toestemming van EU politici in Syrië zijn gekomen dan ben je blind voor de invloed en macht van de EU.
Toestemming is passief, dus het is geen antwoord op mijn vraag.
pi_163128311
Een van de overeenkomsten tussen Mair en Breivik is dat zij hun hysterie afreageerden op iemand(en) van de eigen etniciteit.
Dylan Rooff , deed dit weer niet. Die ging naar oud-zuidelijk-amerikaanse traditie afro-amerikanen vermoorden, Wat ze gemeenschappelijk hebben is de haat voor mensen van een ander geloof, etniciteit en of ras.
Net als te zien is bij die islamterroristen, Het is dezelfde eeuwige menselijke fout......de stammenstrijd.
  zondag 19 juni 2016 @ 00:33:38 #48
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163128342
Iemand die pro-Brexit is gaat kort voor de verkiezingen een tegenstander vermoorden. Lekker slim.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_163128399
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:33 schreef Mani89 het volgende:
Iemand die pro-Brexit is gaat kort voor de verkiezingen een tegenstander vermoorden. Lekker slim.
Van die rechtse nationalistische figuren die dus tegen de EU enzo zijn, zijn vaak complottheorie-aanhangers (ja, dat is onderzocht), dus het effect kan anders zijn dan je zou denken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2016 00:36:21 ]
pi_163128582
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Toestemming is passief, dus het is geen antwoord op mijn vraag.
Mijn 15 jarige zusje kreeg een taakstraf toen ze passief toekeek bij een vriendinnetje die ruzie zocht. Als we pubers leren dat niks doen ze mede verantwoordelijk maakt, dan mag je bij volwassen mensen die toestemming geven al helemaal zeggen dat ze mede verantwoordelijk zijn.
pi_163128611
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mijn 15 jarige zusje kreeg een taakstraf toen ze passief toekeek bij een vriendinnetje die ruzie zocht. Als we pubers leren dat niks doen ze mede verantwoordelijk maakt, dan mag je bij volwassen mensen die toestemming geven al helemaal zeggen dat ze mede verantwoordelijk zijn.
Dan ben jij ook schuldig aan de moord van dit.topic, want die heb je niet proberen tegen te houden.
pi_163128831
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan ben jij ook schuldig aan de moord van dit.topic, want die heb je niet proberen tegen te houden.
Ik heb die man geen wapen gegeven, geen toestemming gegeven om maar te gaan moorden en ik wist niet dat hij met deze plannen bezig was. Ik heb dus niet meegewerkt aan deze moord. De EU wel aan honderdduizenden doden in het MO en iets minder in Oekraïne. Je kan ook gewoon toegeven dat je fout zit in plaats van met dit soort slechte comebacks te komen.
pi_163128962
Een andere view ?

Misschien is er bij Thomas Mair ook iets anders aan de hand. Niet direct extreemrechts ideologisch. Misschien dat hij de onvrede met zijn eigen leven en persoonlijk falen projecteert op "de elite" . Die is succesvol, veel poen,macht en status. Het is allemaal hun schuld.
Ik roep maar wat.... het is een long shot.
Ik kwam hier op door het lezen van de wikipagina van Mijailo Mijailović
Who the hell is he ?
Hij was de moordenaar van Anna Lindh, bekend Zweedse politica in 2003
https://en.wikipedia.org/wiki/Mijailo_Mijailovi%C4%87

quote:
In August 2011 Mijailović gave an interview in the Swedish newspaper Expressen, his first such interview since his arrest, in which he talked about the murder of Lindh.[4][5] Mijailović explains in the interview that the murder was motivated by his hatred of politicians, whom he considered responsible for his hopeless life situation and the fact that he was a "man without a future".
Mijailović had met Lindh at the entrance of the NK department store, when Lindh was on her way in. Mijailović recognized her and decided to attack her. He went into the store looking for Lindh on several floors before he finally found her and carried out the attack. He then fled the scene, expecting the police would soon apprehend him. Mijailović claims not to have been mentally ill at the time. "
Je ziet wel een samenhang van ageren tegen "de elite" en eng monoculturalisme.
Is dat ageren een soort zondebok zoeken voor wat er in het persoonlijke leven mis zit... voor sommigen.. of voor hele groepen agitators?
pi_163129031
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:32 schreef Bluesdude het volgende:
Een van de overeenkomsten tussen Mair en Breivik is dat zij hun hysterie afreageerden op iemand(en) van de eigen etniciteit.
Dylan Rooff , deed dit weer niet. Die ging naar oud-zuidelijk-amerikaanse traditie afro-amerikanen vermoorden, Wat ze gemeenschappelijk hebben is de haat voor mensen van een ander geloof, etniciteit en of ras.
Net als te zien is bij die islamterroristen, Het is dezelfde eeuwige menselijke fout......de stammenstrijd.
Haat voor ander geloof? Speelde dat bij die Dylan Rooff? Was die atheïstisch? Kan me er niets bij voorstellen dat een atheïst donkere mensen vermoord namelijk.
I´m back.
pi_163129079
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:59 schreef Bluesdude het volgende:
Een andere view ?

Misschien is er bij Thomas Mair ook iets anders aan de hand. Niet direct extreemrechts ideologisch. Misschien dat hij de onvrede met zijn eigen leven en persoonlijk falen projecteert op "de elite" . Die is succesvol, veel poen,macht en status. Het is allemaal hun schuld.
Ik kwam hier op door het lezen van de wikipagina van Mijailo Mijailović
Who the hell is he ?
Hij was de moordenaar van Anna Lindh, bekend Zweedse politica in 2003
https://en.wikipedia.org/wiki/Mijailo_Mijailovi%C4%87

[..]

Je ziet wel een samenhang van ageren tegen "de elite" en eng monoculturalisme.
Is dat ageren een soort zondebok zoeken voor wat er in het persoonlijke leven mis zit... voor sommigen.. of voor hele groepen agitators?
Ik denk dat bij dat soort lui wel zoiets speelt als frustratie tav van eigen leven, was in feite bij Oswald (moeder van dit soort moorden) ook al hè.
I´m back.
pi_163129173
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gaat wel ver hè tegenwoordig. Bureau Halt.
I´m back.
pi_163129176

Vind het toch lastig deze quoteringen te rijmen met de huidige peilingen. 44-43 voor remain volgens nu.nl. Ik zal wel iets over het hoofd zien met de zwevende kiezer of iets dergelijks. Wederom een redelijke daling ten opzichte van vanmiddag.
pi_163129192
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien ben ik ook wel mede-plichtig, omdat ik toch op zijn minst gezien kan worden als EU-sceptisch, of beter nog ik ben sceptisch tav degenen die pro-EU zijn.
I´m back.
pi_163129248
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Haat voor ander geloof? Speelde dat bij die Dylan Rooff? Was die atheïstisch? Kan me er niets bij voorstellen dat een atheïst donkere mensen vermoord namelijk.
Ik dacht dat geloof niet speelde met hem.... maar ik zette 'geloof' in een zin die je moet lezen als en/of... en/of.
Dit om de menselijke tragiek van eeuwige stammenstrijd kort samen te vatten
Dus,lees het zo: ... Wat ze gemeenschappelijk hebben is de haat voor mensen van een ander geloof, en/of etniciteit en/of ras. .....
Ah nee.... ook atheïsten zijn maar gewone mensen en dader en slachtoffer van stammenstrijd.
Misschien verwar je atheïsme met humanisme.
pi_163129309
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik dacht dat geloof niet speelde met hem.... maar ik zette 'geloof' in een zin die je moet lezen als en/of... en/of.
Dit om de menselijke tragiek van eeuwige stammenstrijd kort samen te vatten
Dus,lees het zo: ... Wat ze gemeenschappelijk hebben is de haat voor mensen van een ander geloof, en/of etniciteit en/of ras. .....
Ah nee.... ook atheïsten zijn maar gewone mensen en dader en slachtoffer van stammenstrijd.
Misschien verwar je atheïsme met humanisme.
Dat loopt wel ongeveer parallel toch atheïsme en humanisme. Althans humanisme is ook weer niet een soort kerkje toch?
I´m back.
pi_163129476
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat loopt wel ongeveer parallel toch atheïsme en humanisme. Althans humanisme is ook weer niet een soort kerkje toch?
Humanisme en godsdienst kan ook parallel lopen, maar niet persé.
Stalin was vast een atheist.
Hitler was nog een christen soms, al was het maar voor de schijn en voor de rest was hij seculier
Ik zie tegenwoordig dat atheïstisch opgegroeide mensen niet kunnen beseffen dat godsdienstintolerantie ook vanuit 'hun geloof' ontwikkeld kan worden.
Als atheist heb ik dat altijd beseft.
pi_163129677
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Humanisme en godsdienst kan ook parallel lopen, maar niet persé.
Stalin was vast een atheist.
Hitler was nog een christen soms, al was het maar voor de schijn en voor de rest was hij seculier
Ik zie tegenwoordig dat atheïstisch opgegroeide mensen niet kunnen beseffen dat godsdienstintolerantie ook vanuit 'hun geloof' ontwikkeld kan worden.
Als atheist heb ik dat altijd beseft.
Ik ben opgegroeid met een gezonde weerstand tegen alles wat godsdienstig was, is dat intolerantie? Iig tegen alles wat christelijk was ja.
Humanisme is een woord dat je dan later weer hoort, maar dat nooit echt een deuk in een pakje boter kon slaan. Ik ben in 1980 oid wel op een feest geweest in Utrecht van het Humanistisch Verbond, maar dat was populair gezegd erg vaag. We liepen naar beneden in de kelder en daar was een oude man met lang haar (misschien jaar of 45) half om half aan het vrijen met een meisje van onze leeftijd of daaromtrent, zeg jaar of 20. En daarnaast stukje verder waren ze aan het tafeltennissen. :D. Wij weer naar boven paar biertjes gedronken en verder getrokken Utrecht in.
I´m back.
pi_163129715
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:59 schreef Bluesdude het volgende:
Een andere view ?

Dat is dan ook niet zozeer iets direct gerelateerd aan extreemrechts maar eerder aan alle vormen van radicale politiek. Binnen dergelijke contreien zie je sterk een tweedeling in leden en sympathisanten; enerzijds heb je hen welke oprecht geloven in deze politiek en dat er enorme problemen in de samenleving zijn welke alleen via radicale acties opgelost kunnen worden. Dit zijn de mensen met literatuurkennis en een sterke rationalisering van ideeën. Anderzijds heb je mensen welke moeite hebben met het vinden van eigen identiteit door persoonlijke problemen, zij het financieel, psychologisch of sociaal bijvoorbeeld. Radicale politiek biedt hierin een uitkomst doordat zij enerzijds een duidelijke identiteit aanbieden en anderzijds een concrete tegenstander welke zowel intern (bureaucraten, Joden, immigranten) als extern (kapitalisme en exploitatie door arbeid) aanwezig kan zijn visualiseren en uittekenen.

Bij de tweede groep zie je dan ook dat er een enorme simplificatie van politiek plaatsvind welke vooral gebaseerd is op het niet willen of kunnen accepteren van de eigen problematiek en wordt er via radicaal gedachtegoed een uitvlucht voor gezocht. Ofwel, je bent niet zozeer te lui en futloos om (tijdelijk) werk te vinden, je wil jezelf simpelweg niet overgeven aan een kapitalistische uitbater. Je bent afgewezen voor een baan niet omdat je kwalificaties mist, maar omdat je werk naar immigranten en jodenvriendjes gaat. Plus dat er een verwerping plaatsvind van delen van deze politiek welke de eigen situatie bekritiseren. Nationaalsocialisten waren voor het krijgen van veel kinderen, arbeid en geen alcohol en andere drugs onderwijl de meeste extreemrechtse figuren hier doorgaans haaks tegenover staan bijvoorbeeld.

Wat dat betreft zie ik deze dader ook niet zozeer als overtuigd extreemrechts, iemand welke via Spengler, Evola of Feber tot de wetenschap komt dat radicale verandering nodig is, maar vooral als iemand welke een identiteit zocht, zijn heil vond in radicaal gedachtegoed wat zijn psychologische staat nog verder deed vervreemden van de maatschappij en deze moord daarom als een haast profetische goede daad zag. Net als met de schutter in Orlando overigens; intern verscheurd door zijn islamitisch gedachtegoed enerzijds en homoseksualiteit anderzijds en dit vervolgens gekoppeld met agressieproblematiek.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163129750
Mensen die door deze actie ineens besluiten tegen Brexit te stemmen :r
pi_163129802
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:44 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet zozeer iets direct gerelateerd aan extreemrechts maar eerder aan alle vormen van radicale politiek. Binnen dergelijke contreien zie je sterk een tweedeling in leden en sympathisanten; enerzijds heb je hen welke oprecht geloven in deze politiek en dat er enorme problemen in de samenleving zijn welke alleen via radicale acties opgelost kunnen worden. Dit zijn de mensen met literatuurkennis en een sterke rationalisering van ideeën. Anderzijds heb je mensen welke moeite hebben met het vinden van eigen identiteit door persoonlijke problemen, zij het financieel, psychologisch of sociaal bijvoorbeeld. Radicale politiek biedt hierin een uitkomst doordat zij enerzijds een duidelijke identiteit aanbieden en anderzijds een concrete tegenstander welke zowel intern (bureaucraten, Joden, immigranten) als extern (kapitalisme en exploitatie door arbeid) aanwezig kan zijn visualiseren en uittekenen.

Bij de tweede groep zie je dan ook dat er een enorme simplificatie van politiek plaatsvind welke vooral gebaseerd is op het niet willen of kunnen accepteren van de eigen problematiek en wordt er via radicaal gedachtegoed een uitvlucht voor gezocht. Ofwel, je bent niet zozeer te lui en futloos om (tijdelijk) werk te vinden, je wil jezelf simpelweg niet overgeven aan een kapitalistische uitbater. Je bent afgewezen voor een baan niet omdat je kwalificaties mist, maar omdat je werk naar immigranten en jodenvriendjes gaat. Plus dat er een verwerping plaatsvind van delen van deze politiek welke de eigen situatie bekritiseren. Nationaalsocialisten waren voor het krijgen van veel kinderen, arbeid en geen alcohol en andere drugs onderwijl de meeste extreemrechtse figuren hier doorgaans haaks tegenover staan bijvoorbeeld.

Wat dat betreft zie ik deze dader ook niet zozeer als overtuigd extreemrechts, iemand welke via Spengler, Evola of Feber tot de wetenschap komt dat radicale verandering nodig is, maar vooral als iemand welke een identiteit zocht, zijn heil vond in radicaal gedachtegoed wat zijn psychologische staat nog verder deed vervreemden van de maatschappij en deze moord daarom als een haast profetische goede daad zag. Net als met de schutter in Orlando overigens; intern verscheurd door zijn islamitisch gedachtegoed enerzijds en homoseksualiteit anderzijds en dit vervolgens gekoppeld met agressieproblematiek.
Maar hij is wel al 52 hè.
I´m back.
pi_163129841
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar hij is wel al 52 hè.
Dat zegt niet zoveel lijkt mij. Genoeg mensen rond die leeftijd welke dan pas toegeven aan hun depressies en andere psychologische klachten of met romantisme terugkijken naar vervlogen tijden en deze trachten terug te krijgen of simpelweg niet mee kunnen of willen komen met technologische en sociaal-culturele veranderingen. Dat is toch ook een beetje waar zowel (delen van) fascisme als traditionalisme zich op baseren.
- Fernando Pessoa
pi_163129891
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:47 schreef RobbieRonald het volgende:
Tja. Jezelf opsluiten op een eiland met allemaal verwarde mannen blijkt nu ook niet alles.
pi_163129906
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:52 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat zegt niet zoveel lijkt mij. Genoeg mensen rond die leeftijd welke dan pas toegeven aan hun depressies en andere psychologische klachten of met romantisme terugkijken naar vervlogen tijden en deze trachten terug te krijgen of simpelweg niet mee kunnen of willen komen met technologische en sociaal-culturele veranderingen. Dat is toch ook een beetje waar zowel (delen van) fascisme als traditionalisme zich op baseren.
Ja, ik ben ietsje ouder maar mensen vermoorden dat gaat er over het algemeen niet in zitten meer bij mij. Ook kinderen verkrachten, vrouwen verkrachten, een pompstation overvallen, een bank overvallen, als hooligan een partijtje matten, PVV stemmen, op een motor rondrijden en drugs verhandelen, weet verbouwen, erg onaardig zijn tegen random voorbijgangers: het zit er gewoon niet meer in. Ja, akkoord ik kan wel erg grappig uit de hoek komen, dat is het enige baldadige dat je nog hebt IRL. Maar dat had ik ook al toen ik ongeveer 16 tot 18 was. Kortom ik vind het vreemd dat een 52-jarige man zoiets doet dus.
I´m back.
pi_163129914
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik ben ietsje ouder maar mensen vermoorden dat gaat er over het algemeen niet in zitten meer bij mij. Ook kinderen verkrachten, vrouwen verkrachten, een pompstation overvallen, een bank overvallen, als hooligan een partijtje matten, PVV stemmen, op een motor rondrijden en drugs verhandelen, weet verbouwen, erg onaardig zijn tegen random voorbijgangers: het zit er gewoon niet meer in. Ja, akkoord ik kan wel erg grappig uit de hoek komen, dat is het enige baldadige dat je nog hebt IRL. Maar dat had ik ook al toen ik ongeveer 16 tot 18 was.
Heb je ook nog nooit een kat geschopt?
pi_163129924
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb je nog nooit een kat geschopt?
Nee, ik ben altijd heel aardig tegen dieren. Te aardig zou iemand die boven ligt te slapen zeggen.
I´m back.
pi_163129934
En ik was al met mijn 12de heel grappig trouwens in de brugklas. :').
I´m back.
pi_163129944
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik ben ietsje ouder maar mensen vermoorden dat gaat er over het algemeen niet in zitten meer bij mij. Ook kinderen verkrachten, vrouwen verkrachten, een pompstation overvallen, een bank overvallen, als hooligan een partijtje matten, PVV stemmen, op een motor rondrijden en drugs verhandelen, weet verbouwen, erg onaardig zijn tegen random voorbijgangers: het zit er gewoon niet meer in. Ja, akkoord ik kan wel erg grappig uit de hoek komen, dat is het enige baldadige dat je nog hebt IRL. Maar dat had ik ook al toen ik ongeveer 16 tot 18 was. Kortom ik vind het vreemd dat een 52-jarige man zoiets doet dus.
Je hebt dan ook gewoon een te gezapig middenklasse leven gehad en voldoende links-liberale noties dat geweld inherent slecht is binnengekregen waardoor dit allemaal een te ver van je bed show is. O+

Vervlogen tijden van universitair professoren welke de Rode Khmer steunden.
- Fernando Pessoa
pi_163129954
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:02 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Je hebt dan ook gewoon een te gezapig middenklasse leven gehad en voldoende links-liberale noties dat geweld inherent slecht is binnengekregen waardoor dit allemaal een te ver van je bed show is. O+
Dat klopt idd, altijd wel erg links-liberaal en liever praten dan vechten. Heb eerlijk gezegd nog nooit gevochten, was nooit nodig geweest. :{.

Ik wil wel een keer vechten btw, zou wel goeie tactieken kennen wrs. Gewoon iemands arm pakken en naar achter drukken.
I´m back.
pi_163129958
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:47 schreef RobbieRonald het volgende:
Het Fortuyn-effect.
pi_163129996
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tja. Jezelf opsluiten op een eiland met allemaal verwarde mannen blijkt nu ook niet alles.
Want als het zo blijft heb je geen verwarde mannen in GB?
pi_163130055
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:04 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het Fortuyn-effect.
Blijkbaar. Heeft dus niet met de inhoud te maken. Jammer dat zo'n referendum daardoor beïnvloedt wordt.
pi_163130114
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:10 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Blijkbaar. Heeft dus niet met de inhoud te maken. Jammer dat zo'n referendum daardoor beïnvloedt wordt.
Sowieso wordt zo'n referendum niet op inhoud beslist, voor een werkelijk afgewogen beslissing is de materie veel te complex voor vrijwel iedereen en zijn de gevolgen van een Brexit te moeilijk te voorspellen.
pi_163130197
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik ben altijd heel aardig tegen dieren. Te aardig zou iemand die boven ligt te slapen zeggen.
Je komt vast in de hemel als ik het zo lees :7

quote:

[..]

We hebben het over een referendum waarin de tabloids de onderbuikgevoelens voeden he, even voor de goede orde.
pi_163130220
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Doodgaan is als slapen hè.
I´m back.
pi_163130240
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doodgaan is als slapen hè.
Als dat zo is zou het wel chill zijn. Blijf je dan ook dromen, of is dat feest voorbij?
pi_163130287
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als dat zo is zou het wel chill zijn. Blijf je dan ook dromen, of is dat feest voorbij?
Shakespeare laat die mogelijkheid open hè. 'To die, to sleep; to sleep, perhaps to dream'. Dat is een soort optimisme wrs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 19-06-2016 02:43:16 ]
I´m back.
pi_163130365
quote:
We hebben het over een referendum waarin de tabloids de onderbuikgevoelens voeden he, even voor de goede orde.
Waar je jouw eerdere reactie dus ook onder kunt plaatsen.
pi_163130442
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:41 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Waar je jouw eerdere reactie dus ook onder kunt plaatsen.
Over het schoppen van een kat? Dat was niet erg serieus bedoeld.
pi_163130494
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee, die andere.
pi_163130519
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik was wel serieus, ik heb nog nooit een kat geschopt. Alle katten die ik gekend heb hielden van mij en andersom.
I´m back.
pi_163130627
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:56 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Nee, die andere.
Ah, duidelijk. Het is niet goed dat het de sentimenten beïnvloedt, maar de Engelsen hebben het er maar mee te doen. Als het land niet prettig en stabiel aanvoelt, durf dan maar eens de schepen achter je te verbranden.

quote:
15s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik was wel serieus, ik heb nog nooit een kat geschopt. Alle katten die ik gekend heb hielden van mij en andersom.
Katten zijn chill en dienen geaaid te worden. Soms praat ik dan ook kats. Met zo'n hoog stemmetje. Vinden ze mooi die beestjes.
  zondag 19 juni 2016 @ 03:22:57 #87
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163130670
quote:

[..]

[..]

Schreeuw je nou elke keer "onderbuik :o " omdat je daar een lekker gevoel in je onderbuik van krijgt of begrijp je er echt niks van? Het grote onbekende voor de Britten is een VK buiten de EU, ze weten wat ze aan de EU hebben. Die miezerige kwaliteitskrantjes zijn degenen die de onderbuik voeden want die verspreiden allemaal onheilsverhalen over de gevolgen van een Brexit. Degenen die voor "leave" zijn beloven geen gouden bergen. Het enige wat ze beloven is dat ze weer baas in eigen land zijn. Het zijn juist degenen die voor "remain" zijn die met apocalyptische verhalen het publiek bang proberen te maken.
pi_163130694
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 03:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Schreeuw je nou elke keer "onderbuik :o " omdat je daar een lekker gevoel in je onderbuik van krijgt of begrijp je er echt niks van? Het grote onbekende voor de Britten is een VK buiten de EU, ze weten wat ze aan de EU hebben. Die miezerige kwaliteitskrantjes zijn degenen die de onderbuik voeden want die verspreiden allemaal onheilsverhalen over de gevolgen van een Brexit. Degenen die voor "leave" zijn beloven geen gouden bergen. Het enige wat ze beloven is dat ze weer baas in eigen land zijn. Het zijn juist degenen die voor "remain" zijn die met apocalyptische verhalen het publiek bang proberen te maken.
Ik heb het over de tabloids he. Ik vel geen oordeel over de gehele Brexit campagne, voordat je tegen het plafond stuitert.
pi_163131384
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 03:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je bent niet de baas in eigen land als je na een Brexit nog allerlei associatieverdragen met de EU aan wil gaan en lid wordt van de EEA en EFTA zoals Leave wil. Dan kom je in de Noorwegen situatie waar je gewoon moet betalen en de EU wetten moet implementeren, waaronder Freedom of Movement of Workers. Daarentegen verlies je dan stemrecht en de cuts die Thatcher ooit bedongen heeft. Dat plaatje schetst Leave nooit. Maar ja, ze moeten het lekker zelf weten.
  zondag 19 juni 2016 @ 08:15:06 #90
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163131448
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 03:14 schreef Toefjes het volgende:

Katten zijn chill en dienen geaaid te worden. Soms praat ik dan ook kats. Met zo'n hoog stemmetje. Vinden ze mooi die beestjes.
_O-
Hier idemdito 8-)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163131517
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb die man geen wapen gegeven, geen toestemming gegeven om maar te gaan moorden en ik wist niet dat hij met deze plannen bezig was. Ik heb dus niet meegewerkt aan deze moord. De EU wel aan honderdduizenden doden in het MO en iets minder in Oekraïne. Je kan ook gewoon toegeven dat je fout zit in plaats van met dit soort slechte comebacks te komen.
De EU heeft ook geen wapens aan het MO geleverd. De rest zijn allemaal smoesjes en kronkelredeneringen.
pi_163131583
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:11 schreef Toefjes het volgende:
[ afbeelding ]

Vind het toch lastig deze quoteringen te rijmen met de huidige peilingen. 44-43 voor remain volgens nu.nl. Ik zal wel iets over het hoofd zien met de zwevende kiezer of iets dergelijks. Wederom een redelijke daling ten opzichte van vanmiddag.
De odds worden niet gebaseerd op de peilingen, maar op de gelden die worden ingezet. Er zijn dus meer mensen die geld inzetten op een brexin dan op een brexit. Het betekent dus dat onder de mensen die geld inzetten hierop, de meerderheid een brexin waarschijnlijker vindt dan een brexit.
pi_163131817
quote:

[..]

Inhoud was al maar erg beperkt onderdeel van de overwegingen. Brexit moest het al puur van emotie hebben en dat keert zich nu tegen hen.
pi_163131996
Meeste Britse polls zijn nog steeds pro Brexit. Sterker nog: Percentage tegenstemmers lijkt eerder te zijn toegenomen dan afgenomen.

Ben wel benieuwd welke positieve/negatieve gevolgen nu daadwerkelijk zitten aan een exit. Voor Nederland spat de dualiteit er vanaf. Rutte zegt prima voor Amsterdam, CPB raamt kostenplaatje van 10 miljard.
blablablabla
pi_163132014
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 09:56 schreef Elan het volgende:
Meeste Britse polls zijn nog steeds pro Brexit. Sterker nog: Percentage tegenstemmers lijkt eerder te zijn toegenomen dan afgenomen.

Ben wel benieuwd welke positieve/negatieve gevolgen nu daadwerkelijk zitten aan een exit. Voor Nederland spat de dualiteit er vanaf. Rutte zegt prima voor Amsterdam, CPB raamt kostenplaatje van 10 miljard.
Ik denk eerder prima voor Frankfurt en Parijs dan voor Amsterdam.
pi_163132042
Remain 44%
Leave 46%

Undecided 10%

Volgens de verzamelstatistiek naderen beide partijen elkaar weer.

https://ig.ft.com/sites/brexit-polling/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163132049
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 09:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk eerder prima voor Frankfurt en Parijs dan voor Amsterdam.
Parijs is belastingtechnisch minder aantrekkelijk.

Daarbij is de stad onrustig, onveilig zelfs wellicht. Niet bepaald een plek waar je anno 2016 graag heen verhuist als zijnde financiële instelling.
blablablabla
  zondag 19 juni 2016 @ 10:16:04 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163132181
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 09:56 schreef Elan het volgende:

Het was dus een patsy voor het Brexit-kamp? Open je ogen!
pi_163132247
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 10:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Parijs is belastingtechnisch minder aantrekkelijk.

Daarbij is de stad onrustig, onveilig zelfs wellicht. Niet bepaald een plek waar je anno 2016 graag heen verhuist als zijnde financiële instelling.
Daarom zal het wel Frankfurt worden.
pi_163132256
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 08:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De odds worden niet gebaseerd op de peilingen, maar op de gelden die worden ingezet. Er zijn dus meer mensen die geld inzetten op een brexin dan op een brexit. Het betekent dus dat onder de mensen die geld inzetten hierop, de meerderheid een brexin waarschijnlijker vindt dan een brexit.
Alleen is de vraag: waarom zo overtuigend terwijl het alles behalve overtuigend zal gaan worden? Als je Duitsland tipt om te winnen van Noord Ierland kun je nog spreken van een enorm kwaliteitsverschil. Is dit dan echt alleen maar onderbuik, niks meer en niks minder?

In dat geval gooi ik voor het kijkgenot op de 23e een paar tientjes op Brexit :7
pi_163132826
Wilders nog steeds geen afstand genomen? :') :')
pi_163132905
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wilders is te druk met haringen eten en shekels en roebels tellen :')
  zondag 19 juni 2016 @ 11:11:40 #103
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163133147
quote:
Ik snap het echt niet. Hij zit in hetzelfde schuitje als Jo Cox, het komt ook zo wel dichtbij voor hem he.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 19 juni 2016 @ 11:21:15 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163133297
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 10:00 schreef Montagui het volgende:
Remain 44%
Leave 46%

Undecided 10%

Volgens de verzamelstatistiek naderen beide partijen elkaar weer.

https://ig.ft.com/sites/brexit-polling/
Bij de bookmakers hebben ze hun eigen cijfers, ladbrokes heeft 62 Remain, 38 leave
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163133633
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2016 10:13 schreef Falco het volgende:

[..]

BNW is verderop...
Het is ook een mooi plan. Iemand 52 jaar lang als rechtsradicaal laten fungeren om hem, in het geval er ooit een referendum over Europa komt, een moord te laten plegen.

Wat een voorzienigheid van Brussel, dat ze dit scenario al zo zorgvuldig uitgestippeld hebben.
pi_163133782
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik snap het echt niet. Hij zit in hetzelfde schuitje als Jo Cox, het komt ook zo wel dichtbij voor hem he.
Kennelijk vind hij dat Jo Cox in een ander schuitje zat? Hij zit in het anti-EU-schuitje, met een vlag van de patriottistische lente.... : bestrijd de elite.

Het schuitje van Wilders:

[ Bericht 13% gewijzigd door Bluesdude op 19-06-2016 11:54:18 ]
  zondag 19 juni 2016 @ 11:59:10 #107
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163133973
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij de bookmakers hebben ze hun eigen cijfers, ladbrokes heeft 62 Remain, 38 leave
Je hebt er duidelijk geen verstand van. Odds van bookmakers liggen altijd dicht bij elkaar.

Check anders: https://sports.ladbrokes.(...)eferendum/220800266/

In het decimale systeem hanteert Ladbrokes voor Remain een quote van 1,30 en voor Leave een quote van 3,50

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 19-06-2016 12:05:19 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163134015
quote:

New flyer through the door from Brexit campaign. Thought I'd look into this claim. The Rio-Antirrio bridge cost 630m euro, 47% funded by a loan from the European Investment Bank (source: the economist). The same bank is funding £280m for expansion of facilities at UCL, £700m funding for the Thames Tideway Tunnel, and £360m funding towards the smart meter roll out by British Gas. This is all part of £16b investment in British projects over the last 3 years (crossrail, Manchester metrolink etc.) (source: gov.uk, Wikipedia).

Potholes annoy the hell out of me too, but this flyer is pure propaganda, the EIB funds projects in the UK just as well as other countries.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163134046
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Je hebt er duidelijk geen verstand van. Odds van bookmakers liggen altijd dicht bij elkaar:

In decimale systeem hanteert Ladbrokes voor Remain een quote van 1,30 en voor Leave een quote van 3,50
Met die quotering kan een gokje op Leave best wel lucratief zijn.
pi_163134095
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 08:36 schreef Igen het volgende:

[..]

De EU heeft ook geen wapens aan het MO geleverd. De rest zijn allemaal smoesjes en kronkelredeneringen.
De EU heeft met haar economische kracht wel geholpen met het omverwerpen van regeringen en het feit dat je niet erkent dat de EU medeplichtig is aan de berg nieuwe wapens in het MO is nogal kleinzerig en triest.
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat wel ver hè tegenwoordig. Bureau Halt.
25 uur voor toekijken hoe een ander meisje twee andere meisjes duwde en aan de rok trok. Wat mij betreft is dat totaal gestoord.
pi_163134152
quote:
Ga je ook altijd je moslim omgeving af of ze even afstand willen nemen van de maandelijkse aanslag in Europa?
pi_163134183
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Met die quotering kan een gokje op Leave best wel lucratief zijn.
Ik ga er gewoon wat geld op inzetten. Blijven ze er in, dan heb ik gelezen dat de kans op oorlog kleiner wordt. Gaan ze weg, ga ik met een paar tientjes extra de oorlog in. Altijd prijs zeg maar.
pi_163134225
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ga je ook altijd je moslim omgeving af of ze even afstand willen nemen van de maandelijkse aanslag in Europa?
De lijsttrekker van de virtueel grootste partij is toch niet echt vergelijkbaar met de huis-tuin en keukenmoslim in deze.
pi_163134296
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De lijsttrekker van de virtueel grootste partij is toch niet echt vergelijkbaar met de huis-tuin en keukenmoslim in deze.
De lijsttrekker die al tientallen keren heeft gezegd dat geweld niet de oplossing is.
pi_163134310
quote:

[..]

Dat verzoek is hier in het verleden anders geregeld voorbij gekomen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163134357
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De lijsttrekker die al tientallen keren heeft gezegd dat geweld niet de oplossing is.
Hij is wel erg selectief in welke aanslag hij aandacht geeft. Fijne premier zal dat worden.
pi_163134421
quote:

[..]

Wilders heeft toch ook in een Kamerdebat zitten zeiken dat moslims afstand moesten nemen van de aanslagen in Parijs door middel van massale protesten? Waarom zou dat andersom niet mogen?
pi_163134633
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat verzoek is hier in het verleden anders geregeld voorbij gekomen.
I know, maar nu vragen dezelfde mensen die dat echt niet vonden kunnen om hetzelfde nu het hun uitkomt.
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hij is wel erg selectief in welke aanslag hij aandacht geeft. Fijne premier zal dat worden.
Heeft Groenlinks ook al afstand genomen? Fijne regeringspartners zullen dat vast ooit nog wel worden.
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wilders heeft toch ook in een Kamerdebat zitten zeiken dat moslims afstand moesten nemen van de aanslagen in Parijs door middel van massale protesten? Waarom zou dat andersom niet mogen?
Het verschil is dat moslims zeggen te geloven in heilige boekjes waarin staat dat je met vechten tegen ongelovigen in de hemel komt en Wilders vooralsnog nergens heeft gepubliceerd dat we moslims of politici moeten aanvallen.
pi_163134725
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

Heeft Groenlinks ook al afstand genomen? Fijne regeringspartners zullen dat vast ooit nog wel worden.

Ehhhh ja hoor

jesseklaver twitterde op donderdag 16-06-2016 om 19:32:35 Vandaag is in Europa een parlementariër doodgeschoten. Een volksvertegenwoordiger. Zij streed voor mensenrechten. Huiveringwekkend. reageer retweet
pi_163134728
quote:
Zulke soort kul afleidingsmanoeuvres maken je punten er niet sterker op.
pi_163135169
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ehhhh ja hoor

jesseklaver twitterde op donderdag 16-06-2016 om 19:32:35 Vandaag is in Europa een parlementariër doodgeschoten. Een volksvertegenwoordiger. Zij streed voor mensenrechten. Huiveringwekkend. reageer retweet
Tsja daar kan ik weinig tegenin brengen. Bij deze neem ik afstand van Geert Wilders.
pi_163136735
quote:
Thomas Mair wordt ervan verdacht de Britse politica Jo Cox te hebben vermoord. Maar de vraag waar Britse media mee lijken te worstelen: is hij een doorgeslagen eenling of een extreem-rechtse terrorist? Hoe noemen we hem?

Als Mair in de rechtszaal om zijn naam wordt gevraagd, is zijn antwoord: "Mijn naam is dood aan de verraders, vrijheid voor Groot-Brittannië." Het past in een beeld dat de afgelopen dagen van de man van 52 is geschetst: iemand met rechts-extremistische sympathieën.
http://nos.nl/artikel/211(...)rrorist-of-niet.html

Is dit Mair ?
pi_163136769
quote:

[..]

Verklaart een hoop.
Incelfrikandel
pi_163137185
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat was een erg domme actie inderdaad.

Forum is wat dat betreft ook niet meer wat het geweest is hoor. Maar goed de hele samenleving wordt steeds xenofobischer
Is vanaf het begin zo geweest :Y

In Danny;s defense, ander gedachtengoed werd ook niet gecensureerd. Half stormfront kwam hier en er zijn vanaf dag 1 op het scherpst van de snede discussies gevoerd die je nu regelmatig in publicaties tegenkomt. Beter dan filteren denk ik.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_163137329
quote:
Bezorgde burger
  zondag 19 juni 2016 @ 14:33:47 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163137452
Verwarde man.
pi_163138552
Vast te weinig stageplekken.
pi_163138582
Loopt nog niet echt storm, deze reeks.
pi_163139202
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
Tja, het met al zijn fans hier net als met Wilders zelf. Gewoon zwijgen hopen dat het weer overwaait.
pi_163139240
Neighbours have confirmed the man in the blue cap standing behind the Britain First banner berating the Muslim men is Mair.

http://guerillawire.org/p(...)group-britain-first/

zondag 19 juni 2016 @ 15:47:33 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163139347
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Je hebt er duidelijk geen verstand van. Odds van bookmakers liggen altijd dicht bij elkaar.

In het decimale systeem hanteert Ladbrokes voor Remain een quote van 1,30 en voor Leave een quote van 3,50
Had het hier vandaan
http://www.mirror.co.uk/n(...)-brexit-odds-8182872
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 juni 2016 @ 16:40:40 #132
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163140836
Logisch dat de odds voor remain zo hoog zijn. Als het leave wordt dan stort de wereld in en krijgen we oorlog en een continentale crisis en kunnen ze toch niet meer uitbetalen.
  zondag 19 juni 2016 @ 17:11:59 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163141587
quote:
Britse media moet je nooit vertrouwen, dat begrijp je toch ook wel :)?
  zondag 19 juni 2016 @ 17:12:29 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163141595
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 16:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Logisch dat de odds voor remain zo hoog zijn. Als het leave wordt dan stort de wereld in en krijgen we oorlog en een continentale crisis en kunnen ze toch niet meer uitbetalen.
Leg uit wat je nou precies bedoelt :?
  zondag 19 juni 2016 @ 17:14:58 #135
440653 BarryOSeven
pi_163141637
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Leg uit wat je nou precies bedoelt :?
Dat als de wereld economie instort je toch niet kunt uitbetalen. Kun je de leave odds ook wel onrealistisch hoog maken.
  zondag 19 juni 2016 @ 17:22:35 #136
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163141736
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat als de wereld economie instort je toch niet kunt uitbetalen. Kun je de leave odds ook wel onrealistisch hoog maken.
1. De wereldeconomie stort heus niet in na een eventuele Brexit
2. Odds zijn zo hoog voor leave omdat betters/handelaren verwachten dat de kans dat dat gebeurt niet bijster hoog is.
3. Wedkantoren bepalen de odds al naar gelang de inzetten op de twee opties, aangezien ze zo min mogelijk risico en winst willen behalen op dit soort weddenschappen.

Kortom, de leave odds lijken me allesbehalve onrealistisch hoog en als je dat wel vindt, adviseer ik je als een malle in te zetten op een Brexit. Krijg je meer dan 3x je inzet terug!!
  zondag 19 juni 2016 @ 17:23:35 #137
440653 BarryOSeven
pi_163141748
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:22 schreef Falco het volgende:

[..]

1. De wereldeconomie stort heus niet in na een eventuele Brexit
2. Odds zijn zo hoog voor leave omdat betters/handelaren verwachten dat de kans dat dat gebeurt niet bijster hoog is.
3. Wedkantoren bepalen de odds al naar gelang de inzetten op de twee opties, aangezien ze zo min mogelijk risico en winst willen behalen op dit soort weddenschappen.

Kortom, de leave odds lijken me allesbehalve onrealistisch hoog en als je dat wel vindt, adviseer ik je als een malle in te zetten op een Brexit. Krijg je meer dan 3x je inzet terug!!
Het was dan ook een knipoog naar de uitlatingen van Britse politici die suggereren dat de wereld instort bij een Brexit. ;)
  zondag 19 juni 2016 @ 18:14:29 #138
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163142609
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het was dan ook een knipoog naar de uitlatingen van Britse politici die suggereren dat de wereld instort bij een Brexit. ;)
Beide partijen hebben doemscenario's gepredikt, al denk ik dat de Brexiters het wel wat bonter hebben gemaakt.
pi_163143404
quote:

[..]

Het hele punt is juist dat dat altijd van moslims wordt geëist. Maar goed de dubbele standaard zijn we wel gewend van extreem-rechts. Zo worden allochtonen die klagen over racisme ook beschuldigd van het kruipen in een slachtofferrol, maar nu zijn het opeens de Grote Boze Linkse media die moeten benadrukken dat dit een politieke aanslag was, en dat dat zogenaamd niet gebeurt bij aanslagen van moslims. Het is allemaal best wel hilarisch, als het niet zo triest was.
pi_163143435
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 14:23 schreef Manono het volgende:

[..]

Is vanaf het begin zo geweest :Y

In Danny;s defense, ander gedachtengoed werd ook niet gecensureerd. Half stormfront kwam hier en er zijn vanaf dag 1 op het scherpst van de snede discussies gevoerd die je nu regelmatig in publicaties tegenkomt. Beter dan filteren denk ik.
Dat is absoluut niet waar. En zijn moderators "ontslagen" omdat ze zich kritisch uitlieten over de banner etc.
pi_163143477
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
Wat valt er over te zeggen...Een rechts extremist vermoord een politica. Ik vind het verschrikkelijk voor de nabestaanden, verschrikkelijk voor het open debat maar zolang we de polarisatie toe laten zullen dit soort dingen blijven gebeuren. Ik hoop dat het niet verder escaleert, maar doen we niets tegen de polarisatie dan blijven de botsingen komen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163144833
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:44 schreef Bluesdude het volgende:
Neighbours have confirmed the man in the blue cap standing behind the Britain First banner berating the Muslim men is Mair.

http://guerillawire.org/p(...)group-britain-first/

[ afbeelding ]
Jan Roos vindt dit niet leuk.
pi_163145231
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jan Roos vindt dit niet leuk.
Heeft Jan onderwijl erkend dat deze brexit-terrorist handelde uit politieke motieven?
Dezelfde politieke motieven als die Jan promoot?
pi_163145416
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heeft Jan onderwijl erkend dat deze brexit-terrorist handelde uit politieke motieven?
Dezelfde politieke motieven als die Jan promoot?
Een heel klein beetje, impliciet, toen hij er op aangesproken werd:
LavieJanRoos twitterde op zaterdag 18-06-2016 om 08:07:18 @jvdweerdhof @geenstijl Die feiten waren toen niet bekend. reageer retweet
Uiteraard treft Jan zelf geen enkele blaam.
pi_163145563
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

LavieJanRoos twitterde op zaterdag 18-06-2016 om 08:07:18 @jvdweerdhof @geenstijl Die feiten waren toen niet bekend. reageer retweet
Jan had niet zo snel met dat vingertje moeten wijzen : ...... foei.. links zit die man tot extreemrechts te verketteren..
Had ie even een dag gewacht en meer informatie gezocht over wie die getuigen waren ( britainfirst kreet) dan zat hij niet te blunderen. Voor een beroepsjournalist gaat ie zwaar in de fout.
Als beroepsactivist was zijn factfreegelul al duidelijk
pi_163145750
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jan had niet zo snel met dat vingertje moeten wijzen : ...... foei.. links zit die man tot extreemrechts te verketteren..
Had ie even een dag gewacht en meer informatie gezocht over wie die getuigen waren ( britainfirst kreet) dan zat hij niet te blunderen. Voor een beroepsjournalist gaat ie zwaar in de fout.
Als beroepsactivist was zijn factfreegelul al duidelijk
Als het een prominente linkse journalist was geweest, had GeenStijl er wel een lekker scherp stukje aan gewijd vermoed ik.
pi_163146462
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als het een prominente linkse journalist was geweest, had GeenStijl er wel een lekker scherp stukje aan gewijd vermoed ik.
Uiteraard. Maar niemand heeft ooit beweerd dat ze consequent zijn :P
pi_163146507
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat valt er over te zeggen...Een rechts extremist vermoord een politica. Ik vind het verschrikkelijk voor de nabestaanden, verschrikkelijk voor het open debat maar zolang we de polarisatie toe laten zullen dit soort dingen blijven gebeuren. Ik hoop dat het niet verder escaleert, maar doen we niets tegen de polarisatie dan blijven de botsingen komen.
Ik snap het. Punt is alleen dat wanneer de dader een moslim was geweest deze reeks al op deel 80 zat. De gebruikelijke doemroepers ontbreken.
pi_163146745
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap het. Punt is alleen dat wanneer de dader een moslim was geweest deze reeks al op deel 80 zat. De gebruikelijke doemroepers ontbreken.
Komt indd doordat er weinig te discussiëren valt. In het begin nog wel, toen aluhoedje dragend Nederland nog kon ontkennen dat het een rechtextremistische politieke aanslag was. "Probleem" is dat weldenkend Nederland niet heel extreemrechts over één kam gaat scheren en zeggen dat we nieuwe regels moeten bedenken om het buiten onze samenleving te kunnen krijgen. Dat gebeurt wel met moslims als een moslim iets verkeerd doet, waardoor er dan veel meer voer voor discussie is.
  zondag 19 juni 2016 @ 21:43:43 #150
323401 Kijkertje
met filter
pi_163148282
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jan Roos, die er zelf als de kippen bij was om voor zijn beurt te praten _O-

TRAP ER NIET IN MENSEN!!! :{w
pi_163153632

Als de dader niet past in het profiel waar een uitgesproken rechts of links iemand hem/haar graag ziet, dan is het een "verwarde" man/vrouw.

Jan Roos van Geenstijl kan er wat van, maar "links" doet hier ook net zo goed aan mee.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_163153663
quote:

[..]

Waarvan 40 delen gevuld met verdedigende reacties. Komt wel van 2 kanten natuurlijk.
pi_163155214
quote:
[..]
En aangezien jij ook wel doorhebt dat ik de oorzaak van de polarisatie vooral een gevolg zie van de islam, vind ik dit niet het juiste topic om het daarover te hebben. ( Extreem rechts was bijna compleet verdwenen voordat deze religie in de EU zijn kop op stak).
pi_163155238
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 07:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En aangezien jij ook wel doorhebt dat ik de oorzaak van de polarisatie vooral een gevolg zie van de islam, vind ik dit niet het juiste topic om het daarover te hebben. ( Extreem rechts was bijna compleet verdwenen voordat deze religie in de EU zijn kop op stak).
Waarom is dit soort revisionisme toch nog altijd zo populair onder het simpele volk hier?
pi_163155365
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2016 07:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom is dit soort revisionisme toch nog altijd zo populair onder het simpele volk hier?
Het is echt zo'n redenering als "de joden hadden gewoon niet zulke grierige graaiers moeten zijn, want daarmee hebben zij voor polarisatie gezorgd en de holocaust veroorzaakt".
pi_163155451
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 07:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is echt zo'n redenering als "de joden hadden gewoon niet zulke grierige graaiers moeten zijn, want daarmee hebben zij voor polarisatie gezorgd en de holocaust veroorzaakt".
Inderdaad, compleet zot.
pi_163155594
Het gebrek aan zelfreflectie is inderdaad redelijk storend. Ik snap niet zo goed waarom men niet flink afstand kan nemen van deze daad en ook niet naar zichzelf wil kijken. De toon van het debat (aan beide kanten) is soms gewoon onacceptabel en dat werkt dit soort gedrag in de hand.

Vooral van Wilders valt mij dat wel tegen. Ergens heb je de hoop dat die man menselijk is en daarom begaan met nabestaanden, maar hij gaat er gewoon aan voorbij alsof het niet gebeurd is. Als een conservatieve MP omgelegd zou zijn door een moslimgekkie dan zou hij weer op de barricade hebben gestaan. Dit bewijst dan ook weer dat hij in die situatie ook niet begaan is met de nabestaanden en dat hij het geweld liever ziet stoppen, hij grijpt het enkel aan om zijn eigen politieke agenda te promoten.

Alleen afstand van iets nemen als het je uitkomt, of zo. Zo'n man moet je toch ook niet als premier willen?
pi_163155614
Wilders is gewoon een bijzonder nare vent.
pi_163155663
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 01:22 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Waarvan 40 delen gevuld met verdedigende reacties. Komt wel van 2 kanten natuurlijk.
Tsja, dat komt doordat bepaalde lieden geen onderscheid kunnen of willen maken tussen gematigde en extreme moslims.

Het is alsof in dit topic wordt geopperd om alle anti-EU'ers aan te pakken. Iets wat mij niet de bedoeling lijkt.
pi_163156240
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2016 07:31 schreef 99.999 het volgende:
revisionisme
Neem eens objectief afstand van de wereld, kijk naar de conflicten, de cijfers, de feiten, de ellende, de slachtoffers. Iedere objectieve buitenstaander zal tot de conclusie komen dat de islam als ideologie een drijfveer is voor polarisatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door truthortruth op 20-06-2016 09:37:22 ]
pi_163156258
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 07:52 schreef Igen het volgende:
Ja, dat is het echt....zo triest en zielig dit soort opmerkingen.
pi_163156288
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Neem eens objectief afstand van de wereld, kijk naar de conflicten, de cijfers, de feiten, de ellende, de slachtoffers. Iedere objectieve buitenstaander zal tot de conclusie komen dat de islam als idealogie een drijfveer is voor polarisatie.
Dat is zo, maar het vermoorden van mensen die niet kritisch genoeg zijn of die zelfs voorstander zijn van immigratie of Europese integratie mag nooit met dat argument goedgepraat worden. Dat is namelijk echt een glijdende schaal.

Ik zie het argument "Tsja, maar ze hebben er ook een beetje zelf om gevraagd" vaker terugkomen. Dat kan toch niet? De opvattingen van deze MP zijn toch niet verboden? Sterker nog, het is een hele gewone opvatting die door veel meer mensen wordt gedeeld. Of het uiteindelijk de opvatting is die het beste is voor iedereen doet er helemaal niet toe.

Dat de islam leidt tot polarisatie is waarschijnlijk gewoon waar. Maar elke extremistische uitwas moet gewoon unaniem veroordeeld worden.
pi_163156292
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 07:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

( Extreem rechts was bijna compleet verdwenen voordat deze religie in de EU zijn kop op stak).
:D
pi_163156318
quote:

[..]

Neem eens objectief afstand van de wereld, kijk naar de conflicten, de cijfers, de feiten, de ellende, de slachtoffers. Iedere objectieve buitenstaander zal tot de conclusie komen dat de islam als idealogie een drijfveer is voor polarisatie.
Ideologie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163156333
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:31 schreef Mystikvm het volgende:
Dat is zo, maar het vermoorden van mensen die niet kritisch genoeg zijn of die zelfs voorstander zijn van immigratie of Europese integratie mag nooit met dat argument goedgepraat worden. Dat is namelijk echt een glijdende schaal.
Maar dat zal ik dan ook nooit doen, vandaar dat ik deze discussie ook niet in dit topic wilde voeren, zie mijn reacties.
pi_163156344
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
:D
Ik ken jou definitie van extreem rechts niet, maar de aanhang is nu wel meer dan 20 jaar geleden. Toen was het in Nederland bijna volledig uitgebannen.
pi_163156367
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ideologie.
Dat klopt.
pi_163156381
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ken jou definitie van extreem rechts niet, maar de aanhang is nu wel meer dan 20 jaar geleden. Toen was het in Nederland bijna volledig uitgebannen.
Wellicht heb je gelijk, maar ik zou toch graag een bron zien ter ondersteuning.

Verder is die redenering natuurlijk nog krommer dan een banaan. Het is als stellen dat het logisch is dat vrouwen vaker worden verkracht, omdat ze zich tegenwoordig uitdagender kleden.
pi_163156384
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

In het geval van een bezittelijk voornaamwoord is het 'jouw', zoals 'jouw definitie'.
pi_163156432
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In het geval van een bezittelijk voornaamwoord is het 'jouw', zoals 'jouw definitie'.
Je hebt weer helemaal gelijk. Ik kan excuses maken voor mijn slordige typegedrag, maar dat zal ongetwijfeld weer als zwakte worden gezien.
pi_163156497
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
Wellicht heb je gelijk, maar ik zou toch graag een bron zien ter ondersteuning.

Verder is die redenering natuurlijk nog krommer dan een banaan. Het is als stellen dat het logisch is dat vrouwen vaker worden verkracht, omdat ze zich tegenwoordig uitdagender kleden.
Ik denk dat het lastig wordt een bron van te vinden. En nee, dat is niet dezelfde redenering, beide kanten van de polarisatie zijn fout.
pi_163156540
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik denk dat het lastig wordt een bron van te vinden. En nee, dat is niet dezelfde redenering, beide kanten van de polarisatie zijn fout.
Het is recht praten wat krom is, beste jongen.

En dat gebeurt hier godverdomme nou al een paar dagen. Een aantal figuren schijnt het retemoeilijk te vinden om deze walgelijke daad gewoon af te keuren. Nee, er moeten allerlei verzachtende omstandigheden worden aangedragen.

Toppertje.
  maandag 20 juni 2016 @ 09:51:03 #173
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163156562
DAX 3% hoger, FTSE 2.5%
Brexit zorgen zijn blijkbaar voorbij...
pi_163156581
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

En dat gebeurt hier godverdomme nou al een paar dagen. Een aantal figuren schijnt het retemoeilijk te vinden om deze walgelijke daad gewoon af te keuren. Nee, er moeten allerlei verzachtende omstandigheden worden aangedragen.

Toppertje.
Twee dingen;
- Ik heb dit al keihard veroordeeld, meerdere keren, ik vind dit soort geweld afschuwelijk.
- Heb je het geheugen van een goudvis? Ik wil deze discussie hier niet voeren, exact vanwege de reden die je aangeeft.
pi_163156633
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Twee dingen;
- Ik heb dit al keihard veroordeeld, meerdere keren, ik vind dit soort geweld afschuwelijk.
- Heb je het geheugen van een goudvis? Ik wil deze discussie hier niet voeren, exact vanwege de reden die je aangeeft.
Wie de schoen past, beste jongen.
  maandag 20 juni 2016 @ 10:03:50 #176
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163156771
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toppertje.
Ha! Dat komt mij bekend voor...
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_163156784
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:03 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Ha! Dat komt mij bekend voor...
Is dat zo? Noem mij eens wat figuren die terroristische aanslagen vergoelijken.
  maandag 20 juni 2016 @ 10:05:55 #178
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163156803
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dat zo? Noem mij eens wat figuren die terroristische aanslagen vergoelijken.
Hebben we het over dit topic of gewoon in Nederland algemeen?
pi_163156815
Doorslaggevend aan de beurzen te zien.

http://www.investing.com/indices/indices-cfds

Bijna alles in het groen het gaat zeker bremain worden nu.

* BNW vraag; zou het opzet zijn geweest van bremain voorstanders?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  maandag 20 juni 2016 @ 10:07:09 #180
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163156821
Oh en om het even duidelijk te maken: Ik vind dit soort geweld walgelijk en keur dit af.
pi_163156839

Gisteren 1.43, wederom een daling van de Brexit kansen volgens de odds.
pi_163156854
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:05 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Hebben we het over dit topic of gewoon in Nederland algemeen?
Dit forum.

En voor alle duidelijkheid: kut-Marokkaantjes die overlast veroorzaken beschouw ik niet als terrorisme.
pi_163156865
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 08:32 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders is gewoon een bijzonder nare vent.
Wat je zegt ben je zelf.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  maandag 20 juni 2016 @ 10:11:10 #184
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163156892
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit forum.

En voor alle duidelijkheid: kut-Marokkaantjes die overlast veroorzaken beschouw ik niet als terrorisme.
Dan moet ik even terug gaan zoeken in het Orlando, Charlie Hebdo en Parijs topic.
Als je even geduld hebt kan je wel een paar berichten toesturen.
pi_163156898
quote:

[..]

Neem eens objectief afstand van de wereld, kijk naar de conflicten, de cijfers, de feiten, de ellende, de slachtoffers. Iedere objectieve buitenstaander zal tot de conclusie komen dat de islam als ideologie een drijfveer is voor polarisatie.
Neuh, dit is volledig subjectief en gevoed door niets meer dan je eigen haat.
pi_163156912
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit forum.

Beschouw je het wel gewoon als genocide dan?
pi_163156920
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:11 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Dan moet ik even terug gaan zoeken in het Orlando, Charlie Hebdo en Parijs topic.
Ben wel benieuwd of het daar net zo en zo openlijk gebeurde als in dit topic :)
pi_163156929
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Doorslaggevend aan de beurzen te zien.

http://www.investing.com/indices/indices-cfds

Bijna alles in het groen het gaat zeker bremain worden nu.

* BNW vraag; zou het opzet zijn geweest van bremain voorstanders?
Ik snap dat die vraag gesteld wordt, maar het is natuurlijk een idioot complot. Hoe kun je iemand die al 52 jaar als rechtsextremist door het leven gaat voor je karretje spannen om iemand van je eigen kamp dood te schieten?

Of hadden ze deze persoon als een aantal decennia in de wachtstand staan, voor het geval het ooit eens opportuun zou zijn om een rechtsextremist een moord te laten plegen?
pi_163156935
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke haat?

En hier heb je de objectieve informatie;
https://en.wikipedia.org/(...)ry%E2%80%93June_2016
  maandag 20 juni 2016 @ 10:15:20 #190
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163156936
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd of het daar net zo en zo openlijk gebeurde als in dit topic :)
Zijn er hier mensen die dit goedpraten?
pi_163156943
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:11 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Ben benieuwd.
  maandag 20 juni 2016 @ 10:16:32 #192
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163156951
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben benieuwd.
Staat op mijn agenda.
Maar zijn er hier mensen dan die dit soort walgelijke daden goedpraten? Lijkt me sterk.
pi_163156956
quote:
13s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:15 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Er is al door een groot aantal users gehint naar een complot van het Bremain-kamp. Wellicht geen goedpraten, maar erg gezond is het evenmin,
  maandag 20 juni 2016 @ 10:17:39 #194
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163156970
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is al door een groot aantal users gehint naar een complot van het Bremain-kamp. Wellicht geen goedpraten, maar erg gezond is het evenmin,
Complotgekkies zijn sowieso rijp voor het gesticht.
  maandag 20 juni 2016 @ 10:18:24 #195
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163156977
quote:

[..]

Alle abrahamitische religies hebben dat probleem, eerlijk gezegd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163156979
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:16 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Staat op mijn agenda.
Maar zijn er hier mensen dan die dit soort walgelijke daden goedpraten? Lijkt me sterk.
Op vrijdag zag ik een reactie voorbijkomen (volgens had iemand die van de FP getrokken) waarin werd gesteld dat deze dame haar verdiende loon heeft gekregen, omdat ze mede-verantwoordelijk is voor de 'witte genocide'.

Oh, en user Lelijknap zei herhaaldelijk dat hij het niet afkeurt. Daarom is hij inmiddels ook geband.
  maandag 20 juni 2016 @ 10:19:01 #197
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163156987
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op vrijdag zag ik een reactie voorbijkomen (volgens had iemand die van de FP getrokken) waarin werd gesteld dat deze dame haar verdiende loon heeft gekregen, omdat ze mede-verantwoordelijk is voor de 'witte genocide'.

Oh, en user Lelijknap zei herhaaldelijk dat hij het niet afkeurt. Daarom is hij inmiddels ook geband.
Wow. :')
pi_163156993
quote:

[..]

Ik schrok nog van het aantal vooral. Goedpraten, goedkeuren, of mensen die gelijk 'complot' roepen terwijl nog niemand even naar de feiten heeft kunnen kijken. Maar is ook allemaal tijdsgeest denk ik.
pi_163156998
quote:

[..]

Ja, helaas wel :{. Gelukkig is er veel verwijderd (incl enkele van die idioten)
pi_163157028
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Alle abrahamitische religies hebben dat probleem, eerlijk gezegd.
Tot een bepaalde hoogte zeker.
  maandag 20 juni 2016 @ 10:22:08 #201
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163157045
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik schrok nog van het aantal vooral. Goedpraten, goedkeuren, of mensen die gelijk 'complot' roepen terwijl nog niemand even naar de feiten heeft kunnen kijken. Maar is ook allemaal tijdsgeest denk ik.
Ik dacht dat het wel meeviel eigenlijk.

:{ (bansheeboy©)
pi_163157190
quote:
15s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:22 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Ik dacht dat het wel meeviel eigenlijk.

:{ (bansheeboy©)
Was het maar zo'n feest :P. Juist deze hoek is hier, wat mij betreft helaas, zeer sterk vertegenwoordigd.
pi_163157451
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hun profeet Jan Roos doet het ook.
pi_163157575
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:42 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Oh, ik zag een filmpje van hem gepost worden, maar heb niet geklikt. Maar ik snap het wel, de boze burgertjes mogen ze niet kwijtraken, anders gaat in no-time de stekker er uit.
pi_163157580
quote:
Thomas Mair, accused of murdering British parliamentarian Jo Cox last week, attended a 2000 meeting of British white supremacists that was aimed at building a leading American neo-Nazi’s white power music empire, Hatewatch has learned.
https://www.splcenter.org(...)racists-2000-meeting
  maandag 20 juni 2016 @ 10:50:13 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163157608
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:42 schreef Kosmoproleet het volgende:

Heeft-ie zijn woorden al ingeslikt?
pi_163157614
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oh, ik zag een filmpje van hem gepost worden, maar heb niet geklikt. Maar ik snap het wel, de boze burgertjes mogen ze niet kwijtraken, anders gaat in no-time de stekker er uit.
Het is inderdaad wel zuur als je afhankelijk bent een zeer specifieke doelgroep.
pi_163157662
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel zuur als je afhankelijk bent een zeer specifieke doelgroep.
Ook nog eens een doelgroep waarbij het steeds extremer moet om interessant te blijven.
pi_163157672
Jan Roos, de man die door de VVD is gevraagd om namens hen Tweede Kamerlid te worden.
pi_163157763
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:19 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Wow. :')
quote:
Op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:24 schreef Peachbird het volgende:
Waarom wel juichen bij het platbombarderen van een IS leider maar iemand die de IS haar invasie van europa door zijn/haar beleid actief steunt wordt (hoe wrang dan ook begrijpelijk gezien deze omstandigheid) neergeknald en iedereen staat in rouwkleding.

What more to say...

Ik rouw er niet om, ik juich geen moord toe, liever zie ik die types gewoon gearresteerd worden en in de rechtzaal uitgehoord (of op zn minst een vuistslag tegen hun schedel) maar het is te verwachten.
pi_163157770
quote:
5s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heeft-ie zijn woorden al ingeslikt?
Wat denk je zelf?
pi_163157816
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:59 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

Is die wel gewoon netjes permanent verbannen van het forum?
  maandag 20 juni 2016 @ 11:05:27 #213
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163157864
quote:
5s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:02 schreef Kaas- het volgende:
Nope.

Peachbird
pi_163157888
quote:
5s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Uitspraken waren op de FP. Daar gelden andere normen en waarden.
pi_163157898
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uitspraken waren op de FP. Daar gelden andere normen en waarden.
Het was hopelijk geen uitspraak in de column zelf?
pi_163157907
quote:
17s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nope.

Peachbird
:r
pi_163157924
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het was hopelijk geen uitspraak in de column zelf?
Nee, gewoon een reactie.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:21:14 #218
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163158181
DAX nu ruim 3.5% hoger
pi_163158190
quote:
13s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

:r
quote:
Op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:32 schreef Peachbird het volgende:
Of het nu wel of niet opzettelijk was, nothing of value was lost.
Hier nog een van dezelfde, frontpage is echt verworden tot een open riool :r

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2016 11:22:17 ]
pi_163158455
quote:

[..]

[..]

Sorry, dit is gewoon schandelijk. Zo iemand wenst mensen met volkomen normale opvattingen een lange gevangenisstraf toe. Wat zo'n persoon betreft kan een groot deel van het land vast zijn tas pakken om het heropvoedingskamp in te gaan omdat iemand niet kritisch genoeg is. Hoezo gedachtenpolitie?
pi_163158520
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:21 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

Hier nog een van dezelfde, frontpage is echt verworden tot een open riool :r
Is het nu in elk geval duidelijk dat user Peachbird genegeerd kan worden zolang die niet geband is. Lager dan dit komen ze niet.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:38:35 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163158560
och, we moeten dat soort meningen koesteren blijkbaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163158621
quote:
13s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Is het nu in elk geval duidelijk dat user Peachbird genegeerd kan worden zolang die niet geband is. Lager dan dit komen ze niet.
Waarom? Dit zijn toch de die-hard Geert fanboys? Dit is een podium en ze zetten een tenenkrommende show neer. Daar wil niemand bij horen. Koesteren juist dit soort gasten :D
pi_163158756
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het eerste wat moslims deden na Mohammeds dood was elkaar uitmoorden om vervolgens de halve bekende wereld met grof geweld te veroveren. Tijdens Mohammeds leven waren ze ook voor een groot gedeelte van hun leven bezig met anderen uit te moorden. In zo'n beetje ieder land waar moslims een groot deel van de bevolking vormen is politieke instabiliteit, of zijn de gemoederen pas recentelijk kalmer geworden na een burgeroorlog waar mensen geleerd hebben dat het beter is om de islam wat minder strikt te volgen. Zelfs de eerste kruistocht was alleen maar succesvol omdat moslims een grotere hekel aan elkaar hadden, dan aan de buitenlanders.

Maar alle doden zullen vast wel subjectief zijn.
pi_163158810
Wel grappig dat mensen nu doen alsof 'Britain First' gedemoniseerd zou worden terwijl de leden van die partij dat sowieso wel doen. Is het zo erg als deze man (onterecht) met die groep in verband zou worden gebracht als vooraanstaande leden van die partij al hebben geschreeuwd dat als zij de macht krijgen ze andere politici op gaan hangen?

http://www.ibtimes.co.uk/(...)ng-opponents-1521415
pi_163158931
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:49 schreef kipknots het volgende:
Wel grappig dat mensen nu doen alsof 'Britain First' gedemoniseerd zou worden terwijl de leden van die partij dat sowieso wel doen. Is het zo erg als deze man (onterecht) met die groep in verband zou worden gebracht als vooraanstaande leden van die partij al hebben geschreeuwd dat als zij de macht krijgen ze andere politici op gaan hangen?

Mij lijkt het contraproductief om te zeggen dat je verraders wil gaan ophangen terwijl je kiezers van die partijen probeert te lokken. Dan kunnen potentiële kiezers nog wel eens gaan denken dat je een gevaar voor hun leven bent.
pi_163159085
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het eerste wat moslims deden na Mohammeds dood was elkaar uitmoorden om vervolgens de halve bekende wereld met grof geweld te veroveren. Tijdens Mohammeds leven waren ze ook voor een groot gedeelte van hun leven bezig met anderen uit te moorden. In zo'n beetje ieder land waar moslims een groot deel van de bevolking vormen is politieke instabiliteit, of zijn de gemoederen pas recentelijk kalmer geworden na een burgeroorlog waar mensen geleerd hebben dat het beter is om de islam wat minder strikt te volgen. Zelfs de eerste kruistocht was alleen maar succesvol omdat moslims een grotere hekel aan elkaar hadden, dan aan de buitenlanders.

Dat jij er alles aan doet om ook van dit topic een moslimdiscussie te maken verbaast me vanuit je zeer vaak gedemonstreerde frustratie en haat niet zo gek veel.
pi_163159086
quote:

[..]

[..]

Technisch gezien is dit op het randje.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163159139
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Altijd leuk, zo'n lesje religieuze geschiedenis. Heel relevant ook voor dit topic.
pi_163159249
quote:

[..]

I know, maar nu vragen dezelfde mensen die dat echt niet vonden kunnen om hetzelfde nu het hun uitkomt.

[..]

[..]

Het verschil is dat moslims zeggen te geloven in heilige boekjes waarin staat dat je met vechten tegen ongelovigen in de hemel komt en Wilders vooralsnog nergens heeft gepubliceerd dat we moslims of politici moeten aanvallen.
Volgens mij snap je het niet helemaal. Wilders & aanhangers hadden waarschijnlijk van niemand afstand hoeven nemen van deze politieke moord, als ze zélf niet steeds mensen die niets met moordaanslagen te maken hebben daartoe oproepen. Dus het is niet een of andere hypocrisie van links om daartoe op te roepen, nee, het is extreem-rechts wijzen op haar hypocrisie.

De islam heeft ook allerlei vredelievende spreuken. Wilders heeft ook allerlei agressieve uitspraken, zoals het oproepen tot opstand.
pi_163159418
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mij lijkt het contraproductief om te zeggen dat je verraders wil gaan ophangen terwijl je kiezers van die partijen probeert te lokken. Dan kunnen potentiële kiezers nog wel eens gaan denken dat je een gevaar voor hun leven bent.
Of zij dat ook denken weet ik niet, maar mij bekruipt dat gevoel nog wel eens bij het lezen van sommige commentaren. Dat je het idee hebt dat, doordat je niet mordicus tegen de EU of immigratie bent, je in de ogen van sommigen maar zou moeten brommen of een lijfstraf zou moeten krijgen.

Kijk, als die ideeën over EU en immigratie nou superradicaal zouden zijn dan ik ergens nog dat verwrongen beeld begrijpen. Maar het gaat hier over mensen die de EU een goed idee vinden, of die in de veronderstelling leven dat immigranten onze samenleving gaan verrijken. Dat beeld is wellicht naïef, maar toch niet iets waarvoor je mensen aan de hoogste boom op moet knopen? Ik dacht dat we die tijd toch zo'n 70 jaar geleden achter ons hadden gelaten.
pi_163159517
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Of zij dat ook denken weet ik niet, maar mij bekruipt dat gevoel nog wel eens bij het lezen van sommige commentaren. Dat je het idee hebt dat, doordat je niet mordicus tegen de EU of immigratie bent, je in de ogen van sommigen maar zou moeten brommen of een lijfstraf zou moeten krijgen.

Kijk, als die ideeën over EU en immigratie nou superradicaal zouden zijn dan ik ergens nog dat verwrongen beeld begrijpen. Maar het gaat hier over mensen die de EU een goed idee vinden, of die in de veronderstelling leven dat immigranten onze samenleving gaan verrijken. Dat beeld is wellicht naïef, maar toch niet iets waarvoor je mensen aan de hoogste boom op moet knopen? Ik dacht dat we die tijd toch zo'n 70 jaar geleden achter ons hadden gelaten.
Niet rechts-radicaal zijn is hier tegenwoordig meer dan genoeg reden om doodgewenst of bedreigd te worden :).
pi_163159582
quote:
17s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet rechts-radicaal zijn is hier tegenwoordig meer dan genoeg reden om doodgewenst of bedreigd te worden :).
En dat begrijp ik niet. Ik heb ook geen behoefte om anderen dood te wensen. Ook als de PVV de scepter gaat zwaaien (en ik denk dat dat uitermate slecht voor ons land is) zie ik daar geen reden in om mensen met de dood te gaan bedreigen of te roepen dat ze uit de weg geruimd moeten worden. Als populisten het voor het zeggen krijgen dan is dat een democratisch besluit wat ik heb te accepteren. Volgende verkiezingen weer een kans.

Waarom anderen dat respect niet op kunnen brengen gaat er bij mij echt niet in.
pi_163159673
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En dat begrijp ik niet. Ik heb ook geen behoefte om anderen dood te wensen. Ook als de PVV de scepter gaat zwaaien (en ik denk dat dat uitermate slecht voor ons land is) zie ik daar geen reden in om mensen met de dood te gaan bedreigen of te roepen dat ze uit de weg geruimd moeten worden. Als populisten het voor het zeggen krijgen dan is dat een democratisch besluit wat ik heb te accepteren. Volgende verkiezingen weer een kans.

Waarom anderen dat respect niet op kunnen brengen gaat er bij mij echt niet in.
Tja, als je overweegt om rechts-radicaal te stemmen of dat al doet, dan zal je ook wat minder moeite met gebruik van geweld hebben om je doel te realiseren. Hoort toch wel bij de ideologie.
pi_163159749
quote:
17s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld waarbij jij doodgewenst bent ? Ben namelijk wel nieuwsgierig waar deze sentimenten van jou vandaan komen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163159786
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld waarbij jij doodgewenst bent ? Ben namelijk wel nieuwsgierig waar deze sentimenten van jou vandaan komen.
Daar heb ik meer dan zat voorbeelden van. Maar die berichten worden niet voor niets verwijderd :).
pi_163160232
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:12 schreef Mystikvm het volgende:

. Maar het gaat hier over mensen die de EU een goed idee vinden, of die in de veronderstelling leven dat immigranten onze samenleving gaan verrijken. Dat beeld is wellicht naïef, maar toch niet iets waarvoor je mensen aan de hoogste boom op moet knopen? Ik dacht dat we die tijd toch zo'n 70 jaar geleden achter ons hadden gelaten.
Sommige mensen zijn teruggevallen op die mentaliteit van meer dan 70 jaar geleden die toen heerste over Europa. vreemdelingen --->> bedreigen onze cultuur---->>moeten weg --->> wie hen verdedigt zijn 'traitors' --->>
Ergens is het idee ontstaan dat men zonder de EU succesvoller vreemdelingen kan bestrijden... en nog radicaler types gaan beweren dat de EU tot doel heeft met een vreemdelingeninstroom de europese cultuur te vernietigen of genocide wilt plegen
pi_163160406
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:49 schreef kipknots het volgende:

Ik citeer van de link
quote:
make no mistake about it! We will not rest until every traitor is punished for their crimes against our country. And by punished, I mean good old-fashioned British justice at the end of a rope!"
Als dit geen fascisme is , dan is een dergelijke mentaliteit onvermijdelijk leidend naar fascisme.
pi_163160416
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij er alles aan doet om ook van dit topic een moslimdiscussie te maken verbaast me vanuit je zeer vaak gedemonstreerde frustratie en haat niet zo gek veel.
Goede weerlegging. Gewoon iedereen haatdragend noemen en dan is de waarheid niet meer de waarheid. Je lijkt wel zo'n doorgedraaide Amerikaanse feminist.
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Altijd leuk, zo'n lesje religieuze geschiedenis. Heel relevant ook voor dit topic.
Ja best wel. Als je niet wil leren waar zo'n moordenaar vandaan kwam, dan heeft het ook weinig zin om een paar dagen na dato nog rond te hangen op dit topic.
pi_163160420
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Laatst is mij nog toegeworpen dat ik nog wel aan de beurt kom. 99.999 trouwens ook. Altijd leuk. En dat was zeker niet de enige keer.

Het was onze grote vriend BarryOSeven die dat schreef.
pi_163160448
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Goede weerlegging. Gewoon iedereen haatdragend noemen en dan is de waarheid niet meer de waarheid. Je lijkt wel zo'n doorgedraaide Amerikaanse feminist.

[..]

Ja best wel. Als je niet wil leren waar zo'n moordenaar vandaan kwam, dan heeft het ook weinig zin om een paar dagen na dato nog rond te hangen op dit topic.
Meneer wil een vrij en onafhankelijk G-B. Hij zal ongetwijfeld een afkeer hebben van de islam, maar ik heb niet het idee dat het hem daar nou echt om te doen was. Het gaat die malloot vooral om de Brexit.
pi_163160483
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laatst is mij nog toegeworpen dat ik nog wel aan de beurt kom. 99.999 trouwens ook. Altijd leuk. En dat was zeker niet de enige keer.

Het was onze grote vriend BarryOSeven die dat schreef.
Aan de beurt komen in de zin dat jullie ISIS binnen halen en een van hun naast je gaat ontploffen of dat hij je komt ophalen bij de grote rechtspopulistische opstand?
pi_163160517
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Aan de beurt komen in de zin dat jullie ISIS binnen halen en een van hun naast je gaat ontploffen of dat hij je komt ophalen bij de grote rechtspopulistische opstand?
Neuh, aan de beurt komen in die zin dat er een bijltjesdag komt op het moment dat Wilders de macht grijpt.
pi_163160618
quote:

[..]

Dat zal het zijn, inderdaad.
pi_163160668
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meneer wil een vrij en onafhankelijk G-B. Hij zal ongetwijfeld een afkeer hebben van de islam, maar ik heb niet het idee dat het hem daar nou echt om te doen was. Het gaat die malloot vooral om de Brexit.
Volgens mij is de Brexit niet een doel op zich, maar een middel om andere dingen mee te bereiken. Voor de een is het alle buitenlanders buiten houden en voor de ander zijn het vermeende gouden bergen die wachten na uitreding.
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, aan de beurt komen in die zin dat er een bijltjesdag komt op het moment dat Wilders de macht grijpt.
In dat geval zal je wel beven in angst en al dagenlang niet geslapen hebben.
pi_163161112
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij is de Brexit niet een doel op zich, maar een middel om andere dingen mee te bereiken. Voor de een is het alle buitenlanders buiten houden en voor de ander zijn het vermeende gouden bergen die wachten na uitreding.

[..]

In dat geval zal je wel beven in angst en al dagenlang niet geslapen hebben.
Neuh, maar ik vind dat vreemde teksten. Ik voel zelf die behoefte niet om anderen te bedreigen.
pi_163161851
quote:
[..]
Weet je wat pas echt triest is, dit; Doden en gewonden na explosie in Kabul . 6 reacties, er wordt geen eens een apart forum topic meer voor aangemaakt. Weer 14 onschuldige mensen door islam gerelateerd geweld afgeslacht. Diep triest.
pi_163161881
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Weet je wat pas echt triest is, dit; Doden en gewonden na explosie in Kabul . 6 reacties, er wordt geen eens een apart forum topic meer voor aangemaakt. Weer 14 onschuldige mensen door islam gerelateerd geweld afgeslacht. Diep triest.
Oke man.

Het is lullig, maar omdat Afghanistan aan de andere kant van de wereld ligt, zal het de meeste westerlingen de reet roesten.
pi_163162060
quote:

[..]

Guillotine, tegen de muur of aan de hoogste boom. We mogen op allerlei manieren dood :)
  Moderator maandag 20 juni 2016 @ 14:04:10 #250
8781 crew  Frutsel
pi_163162226
quote:
17s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Guillotine, tegen de muur of aan de hoogste boom. We mogen op allerlei manieren dood :)
Ja en de feestende topics daarover kan ik weer gaan modereren dus doe maar niet
pi_163162319
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Had ook geen doodswens, dus dat scheelt.
pi_163162335
quote:

[..]

Wou je nu beweren dat er onvoldoende aandacht is op FOK! voor alle ellende die samenhangt met de islam?
pi_163162428
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wou je nu beweren dat er onvoldoende aandacht is op FOK! voor alle ellende die samenhangt met de islam?
Nee, ik wil beweren dat er onvoldoende aandacht is voor het geweld vanuit de islam wereldwijd, dus ook in het midden-oosten. Het lijkt soms wel omdat het ook moslims zijn die de slachtoffers zijn, dat we het daardoor kunnen negeren. Wat walgelijk is.
  maandag 20 juni 2016 @ 14:12:46 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163162438
quote:

[..]

Sterker nog; als die mensen hierheen gevlucht waren dan werd hen verweten dat ze moslims waren en dus het moslimgeweld zouden steunen, of zich er zelfs in de toekomst schuldig aan zouden hebben gemaakt.

En volgens mij is dat precies een van de redenen dat het niemand wat boeit; iedere moslim die daar door moslimterroristen vermoord is komt iig al niet meer hier de moslimterrorist uithangen, zo kortzichtig redeneert men al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 juni 2016 @ 14:14:51 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163162484
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, ik wil beweren dat er onvoldoende aandacht is voor het geweld vanuit de islam wereldwijd, dus ook in het midden-oosten. Het lijkt soms wel omdat het ook moslims zijn die de slachtoffers zijn, dat we het daardoor kunnen negeren. Wat walgelijk is.
Het vervelende is dat als wij (het westen) daar dan willen ingrijpen, dan wordt ons dat nota bene verweten door moslims hier, en dan hebben we de aanslagen hier "aan onszelf te danken" vanwege ons ingrijpen in het Midden-Oosten....

Je kunt het nooit goed doen, als je het oprecht vreselijk vindt wat daar gebeurt, dan zul je wel weer zo'n islamknuffelaar zijn, terwijl geen weldenkend mens de dingen die daar gebeuren werkelijk zou mogen goedkeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163162536
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sterker nog; als die mensen hierheen gevlucht waren dan werd hen verweten dat ze moslims waren en dus het moslimgeweld zouden steunen, of zich er zelfs in de toekomst schuldig aan zouden hebben gemaakt.

En volgens mij is dat precies een van de redenen dat het niemand wat boeit; iedere moslim die daar door moslimterroristen vermoord is komt iig al niet meer hier de moslimterrorist uithangen, zo kortzichtig redeneert men al.
En anders juichen we wel als ze op de bodem van de Middellandse Zee liggen :r

Ik heb ook niks op met de grote vluchtelingenstroom, maar hoe gemakkelijk mensen hier over menselijk leed heenstappen en iedereen maar doodwensen die ze lastig vinden stuit me echt tegen de borst.
pi_163162548
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:14 schreef Leandra het volgende:
Het vervelende is dat als wij (het westen) daar dan willen ingrijpen, dan wordt ons dat nota bene verweten door moslims hier, en dan hebben we de aanslagen hier "aan onszelf te danken" vanwege ons ingrijpen in het Midden-Oosten....

Je kunt het nooit goed doen, als je het oprecht vreselijk vindt wat daar gebeurt, dan zul je wel weer zo'n islamknuffelaar zijn, terwijl geen weldenkend mens de dingen die daar gebeuren werkelijk zou mogen goedkeuren.
En bij mij is het weer andersom, ik krijg te horen dat ik een moslim hater ben terwijl ik het oprecht vreselijk vind wat daar gebeurt. Ook in dit topic kreeg ik alweer de nodige reacties op dat gebied om mijn oren.
  maandag 20 juni 2016 @ 14:17:23 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163162561
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En anders juichen we wel als ze op de bodem van de Middellandse Zee liggen :r

Ik heb ook niks op met de grote vluchtelingenstroom, maar hoe gemakkelijk mensen hier over menselijk leed heenstappen en iedereen maar doodwensen die ze lastig vinden stuit me echt tegen de borst.
Ja idd.... onvoorstelbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163162570
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En bij mij is het weer andersom, ik krijg te horen dat ik een moslim hater ben terwijl ik het oprecht vreselijk vind wat daar gebeurt. Ook in dit topic kreeg ik alweer de nodige reacties op dat gebied om mijn oren.
Dan zou ik eens aan werken aan de verpakking van je boodschap. Komt helaas nu toch echt grotendeels als moslimhaat over.
pi_163162594
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan zou ik eens aan werken aan de verpakking van je boodschap. Komt helaas nu toch echt grotendeels als moslimhaat over.
Ik vond zijn boodschap niet zo heel raar, hoor. Men moet ook niet overal spoken gaan zien.
pi_163162681
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat ligt dan toch echt aan jou. Ik heb het namelijk altijd over de idealogie die ik als katalysator zie voor dit geweld, nooit over moslims, nooit.
pi_163162772
Ik vind het oprecht fascinerend dat rapporteren van het kale feit dat een rechtsextremist een pro-EU politica vermoord heeft, wordt gezien (vooral ook in Engeland) als manipulatie van de Grote Boze Linksche Media.
pi_163162813
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het oprecht fascinerend dat rapporteren van het kale feit dat een rechtsextremist een pro-EU politica vermoord heeft, wordt gezien (vooral ook in Engeland) als manipulatie van de Grote Boze Linksche Media.
Heb je daar een bron van? Het zou inderdaad wel een enorm voorbeeld zijn van de pot die de ketel verwijt.
pi_163162948
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Net als Feyenoorders die altijd boos zijn op de KNVB omdat ze Ajax altijd zouden matsen. Na verloop van tijd worden ze niet meer als boze mensen gezien, maar als wat hulploze mensen met een minderwaardigheidscomplex. Kwestie van tijd allemaal, komt best goed.
pi_163162991
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Het zou inderdaad wel een enorm voorbeeld zijn van de pot die de ketel verwijt.
Discussie op The Guardian (sorry voor de opmaak maar het is een copy paste. Je kan het hier bij de comments vinden, staat aardig hoog als je het sorteert op relevantie -oftewel, heeft zeer veel opvotes gekregen op de website van nota bene The Guardian):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163162994

Britain First leider.... stuurt aan op een bloedbad en burgeroorlog. op 12.00 minuten

Als je dat zo herhaaldelijk zegt, dan is het je aanhangers verkapt oproepen, dan wel voorbereiden op geweld. Ging dat zo bij Thomas Mair ?
En wie dit geweld promoot wijst de democratische weg van vreedzaam protest en verkiezingen af. Welk bestuursvorm dan ? Dan komt men wel uit op een monoculturele dictatuur.
Maar dat zegt men niet openlijk... of men wilt dat niet aan zichzelf toegeven.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bluesdude op 20-06-2016 14:41:01 ]
pi_163163095
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Discussie op The Guardian (sorry voor de opmaak maar het is een copy paste. Je kan het hier bij de comments vinden, staat aardig hoog als je het sorteert op relevantie -oftewel, heeft zeer veel opvotes gekregen op de website van nota bene The Guardian):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OK. Gelukkig zijn dat nog individuen. Hoewel het eng is dat er mensen zijn die redeneren dat haar dood een noodzakelijk kwaad is. Daar zakt mijn broek nog steeds van af.
pi_163163107
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:34 schreef Bluesdude het volgende:

Britain First leider.... stuurt aan op een bloedbad en burgeroorlog. op 12.00 minuten
Bezorgde burgers, verwarde mannen met te weinig stageplekken.
pi_163163580
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

OK. Gelukkig zijn dat nog individuen. Hoewel het eng is dat er mensen zijn die redeneren dat haar dood een noodzakelijk kwaad is. Daar zakt mijn broek nog steeds van af.
Nouja, Farage heeft Cameron al beschuldigd van het misbruiken van de dood van Cox voor Bremain. Waar hij precies op doelt weet ik niet.
pi_163163628
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja, Farage heeft Cameron al beschuldigd van het misbruiken van de dood van Cox voor Bremain. Waar hij precies op doelt weet ik niet.
Die Farage is dan ook gewoon een drollenvanger eerste klas.
pi_163163630
Gezien er geen andere Brexit topics zijn:

Ook voor alle Eurosceptici hier die genoeg Engels kunnen om hier mee te kunnen lachen.
pi_163163721
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uiteraard, maar wel de vertegenwoordiger van een enorm electoraat; blijft verontrustend.
pi_163163727
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Farage neem ik niet serieus. Ik kan best sympathie opbrengen voor zijn mening dat de UK uit de EU moet, maar hij doet zich voor als een groot voorstander van vrijheid en als voorvechter van het vrije woord terwijl ik er van overtuigd ben dat, als hij aan de macht is, een groot deel van de linkse mensen kunnen fluiten naar hun recht om hun opvattingen te ventileren.
pi_163163800
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:57 schreef Mystikvm het volgende:
Farage neem ik niet serieus. Ik kan best sympathie opbrengen voor zijn mening dat de UK uit de EU moet, maar hij doet zich voor als een groot voorstander van vrijheid en als voorvechter van het vrije woord terwijl ik er van overtuigd ben dat, als hij aan de macht is, een groot deel van de linkse mensen kunnen fluiten naar hun recht om hun opvattingen te ventileren.
Volgens mij is dit een geldige generalisatie wat betreft alle zelfbenoemde vrijheid van meningsuiting voorvechters in Europa. :')
pi_163163806
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch moest ik altijd wel lachen als hij weer eens een paar minuten spreektijd had in het Europees Parlement. Al heb ik verder geen idee wat hij allemaal verder uitspookt.
pi_163163857
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Toch moest ik altijd wel lachen als hij weer eens een paar minuten spreektijd had in het Europees Parlement. Al heb ik verder geen idee wat hij allemaal verder uitspookt.
Akkoord. Maar dat heb ik bij Wilders ook. Toch is dat net zo goed een gapende anus.
pi_163163909
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Als je gejuich over staatsexecuties van goedmenschen gaat modereren in de zin van het gejuich weghalen ga je denk ik zelf tegen de muur.
pi_163163983
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Akkoord. Maar dat heb ik bij Wilders ook. Toch is dat net zo goed een gapende anus.
Daar kan ik dan weer minder goed tegen. Vervelende langspeelplaat die altijd lijkt te blijven hangen. Farage heeft nog een leuk gevoel voor humor. Wilders heb ik zelden op een grap betrapt. Of op een lach.
pi_163164022
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Daar kan ik dan weer minder goed tegen. Vervelende langspeelplaat die altijd lijkt te blijven hangen. Farage heeft nog een leuk gevoel voor humor. Wilders heb ik zelden op een grap betrapt. Of op een lach.
Hij is inderdaad minder zurig dan Wilders.
  maandag 20 juni 2016 @ 15:31:51 #280
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163164929
quote:

[..]

Zijn haar is één grote grap.
pi_163164963
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:31 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Zijn haar is één grote grap.
Ik denk dat de eerste dagen mensen er nog smakelijk om hebben gelachen ook eigenlijk
  maandag 20 juni 2016 @ 15:47:18 #282
323401 Kijkertje
met filter
pi_163165399
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik heb juist het gevoel dat de aandacht wereldwijd voor ander geweld onderbelicht wordt omdat islam-geweld nou eenmaal goed verkoopt en gretig gelezen wordt.

pi_163166259
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik heb juist het gevoel dat de aandacht wereldwijd voor ander geweld onderbelicht wordt omdat islam-geweld nou eenmaal goed verkoopt en gretig gelezen wordt.

[ afbeelding ]

(Alhoewel ik best geloof wat je zegt, daar niet van hoor. :) )
  maandag 20 juni 2016 @ 16:29:47 #284
323401 Kijkertje
met filter
pi_163166468
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:21 schreef Igen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(Alhoewel ik best geloof wat je zegt, daar niet van hoor. :) )
Ik weet het. Zo citeren gelovigen maar al te graag vooral Einstein :D

Het is een toepasselijke uitspraak, ongeacht wie het gezegd heeft. Het ontbreekt ons vaak aan voldoende (en ongekleurde) informatie om een juist oordeel te vellen.
pi_163166709
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:47 schreef Kijkertje het volgende:
Als je naar de cijfers kijkt dan is islam geweld met enorme cijfers de koploper.
  maandag 20 juni 2016 @ 16:43:49 #286
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163166756
quote:

[..]

Heeft Boris Johnson een leuk gevoel voor humor? Humor (voornamelijk HIGNFY) heeft hem groot gemaakt, maar het is me niet duidelijk in hoeverre z'n grappige incompetentie/gestuntel te danken is aan z'n gevoel voor humor.
  maandag 20 juni 2016 @ 17:03:52 #287
323401 Kijkertje
met filter
pi_163167160
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je naar de cijfers kijkt dan is islam geweld met enorme cijfers de koploper.
En daar wordt dan ook enorm veel aandacht aan besteed in de media. :)
pi_163168844
Als er geen Brexit komt dan zorgen wij hier in Nederland voor een Nexit! Daar moeten wij alles aan doen. Anders nog meer naheffingen, bezuinigingen, immigranten, oudjes die nog meer aan hun lot worden over gelaten, pensioenen die verdwijnen! Aan ons de keus. Of al ons geld verdampt aan corrupte landen als Griekenland en Turkije of we kiezen voor onszelf!!!
pi_163168880
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:37 schreef juliusceasar het volgende:
Als er geen Brexit komt dan zorgen wij hier in Nederland voor een Nexit! Daar moeten wij alles aan doen. Anders nog meer naheffingen, bezuinigingen, immigranten, oudjes die nog meer aan hun lot worden over gelaten, pensioenen die verdwijnen! Aan ons de keus. Of al ons geld verdampt aan corrupte landen als Griekenland en Turkije of we kiezen voor onszelf!!!
Kan je niet gewoon verhuizen naar buiten de EU? Daar is alles beter.
  maandag 20 juni 2016 @ 18:40:09 #290
37769 erodome
Zweefteef
pi_163168899
quote:
Niet mee eens. Zie niet in hoe een nexit beter zou zijn. Kost alleen maar meer geld omdat we met een achterstand de onderhandelingen ingaan.
Het naieve idee dat we wel zouden varen bij een nexit deel ik niet, we verneuken de verdragen en voordelen die daarbij horen, gaan alleen maar meer betalen en hebben niets meer te zeggen over nieuwe ontwikkelingen. Waar we ons wel aan moeten conformeren natuurlijk, anders krijgen we die nieuwe verdragen niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door erodome op 20-06-2016 19:53:16 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 juni 2016 @ 19:46:26 #291
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163170593
quote:
In Nederland gaat men nooit stemmen op uittreding. Op een paar dwazen na, is iedereen stuk voor stuk beter geïnformeerd dan in de UK en ziet iedereen in dat bij een Nexit, Hamburg en Antwerpen stevig in hun handen wrijven om de positie van Rotterdam over te nemen.
pi_163170827
quote:
Is goed doen we.
pi_163170842
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:46 schreef Falco het volgende:

[..]

In Nederland gaat men nooit stemmen op uittreding. Op een paar dwazen na, is iedereen stuk voor stuk beter geïnformeerd dan in de UK en ziet iedereen in dat bij een Nexit, Hamburg en Antwerpen stevig in hun handen wrijven om de positie van Rotterdam over te nemen.
http://www.nrc.nl/handels(...)nt&utm_term=20160620

Over de houding van de Britten (Engelsen vooral).
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 19:59:21 #294
137949 Disana
pi_163170944
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:55 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik vond dit stuk echt een eye opener, want het heeft me aan het twijfelen gebracht over mijn voorkeur voor Remain.
pi_163170986
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:46 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik heb mijn twijfels eerlijk gezegd. Nederland heeft ook het enige volk dat het Oekraïne-verdrag wist te boycotten, na een campagne puur gedreven op EU-haat
pi_163171121
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij ben je stiekem verliefd op Geert je hebt het zo vaak over hem.
pi_163171330
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet mee eens. Zie niet in hoe een nexit beter zou zijn. Kost alleen maar meer geld omdat we met een achterstand de onderhandelingen ingaan.
Het naieve idee dat we wel zouden varen bij een nexit deel ik niet, we verneuken de verdragen en voordelen die daarbij horen, gaan alleen maar meer betalen en hebben niets meer te zeggen over nieuwe ontwikkelingen. Waar we ons wel aan moeten conformeren natuurlijk, anders krijgen we die nieuwe verdragen niet.
Als wij ook zo'n geintje gaan krijgen hoop ik wel dat we een realistisch beeld voorgeschoteld krijgen wat ons te wachten zou staan. Een hoop Nederlanders zeggen al dat geld niet gelukkig maakt. Dus eigenlijk is het allemaal niet zo erg ^O^
pi_163171357
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:55 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Goed artikel. ^O^

Maar ik zit toch te denken. Ten eerste hebben we het er maar gewoon mee te doen, als de uitslag 'Remain' wordt. En ten tweede is de Europese samenwerking toch ook erop gebaseerd dat je je buren nou eenmaal niet uit kan kiezen, en dat we er dus maar beter voor moeten zorgen dat de samenwerking met de buren zo soepel mogelijk gaat, ook als je de ene buurman toevallig niet leuk vindt.

Misschien moet er na het referendum wél eens worden nagedacht om het "Europa van twee snelheden" formeel vast te leggen. Dan kunnen de Britten het bij een EEG-achtige samenwerking houden, zonder dat ze telkens expliciete opt-outs hoeven te regelen en zonder dat ze (of hun Europarlementariërs) kunnen meebeslissen over besluiten die over diepere samenwerking gaan.
pi_163171368
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vond dit stuk echt een eye opener, want het heeft me aan het twijfelen gebracht over mijn voorkeur voor Remain.
Via Disana had ik natuurlijk moeten zeggen. :P
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 20:15:34 #300
137949 Disana
pi_163171473
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:12 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Via Disana had ik natuurlijk moeten zeggen. :P
Nee joh, ik ben gewoon verbaasd over de argumenten in het stuk :D
pi_163171695
slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo