Door: NU.nlquote:Het Britse parlementslid Jo Cox is gewond geraakt bij een schietpartij in Birstall, in de buurt van Leeds. Ze zou ook zijn neergestoken. Volgens Sky News verkeert de Labour-politica in kritieke toestand.
Cox zou in Birstall zijn voor gesprekken met inwoners in de lokale bibliotheek. Britse media melden op basis van ooggetuigen dat Cox na het incident bloedend op straat lag.
De politica is met een helikopter naar het ziekenhuis in Leeds gebracht. Volgens de BBC wordt het ziekenhuis bewaakt door gewapende agenten.
Cox is 41 jaar en moeder van twee kinderen.
Meer informatie volgt.
• Vermoord Brits parlementslid maakte eerder melding van bedreigingenquote:Het 41-jarige Britse parlementslid Jo Cox is donderdag overleden aan de gevolgen van een schiet- en steekpartij in Birstall, bij Leeds. Een 52-jarige man is eerder op de dag al aangehouden.
Live-blog van de BBC.quote:Het Britse parlementslid Jo Cox, die donderdag werd doodgeschoten, had bij de politie eerder melding gemaakt van bedreigingen. Naar aanleiding van dat onderzoek werd in maart al een man aangehouden.
Cox had melding gemaakt van "kwaardaardige berichten" die zij via de mail had ontvangen.
De politie liet vrijdag echter weten dat deze verdachte niet de 52-jarige man was die Cox donderdag aanviel terwijl ze op campagne was voor het Brexit-referendum.
Ja, volgens mij was het een soort kluizenaar. Vraag me af of hij veel omging met familie. Wrs alleen paar kennissen in dat Britain First clubje.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:52 schreef Wimperkruller het volgende:
Dus die gast had eigenlijk twee kanten; tegen familieleden en mensen met wie hij omging zei hij d'r niks over, maar qua ideeën is hij dus behoorlijk eng. Al jarenlang.
wauwquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij leest gewoon Geenstijl waarschijnlijk. Dat salonfahige blog dat beweert dat negers genetisch een lagere intelligentie hebben, constant roepen dat moslims de wereld gaan overnemen en gisteren ons ook hebben 'gewaarschuwd' dat we niet moeten vallen voor 'de linkse frame' wat deze moord betreft. TRAP ER NIET IN!
http://www.geenstijl.nl/m(...)iet_in.html#comments
Waar is de tijd gebleven dat geenstijl af en toe een kritische politieke noot uitte en veel grappige artikels had, vaak met tieten.quote:
http://www.independent.co(...)nt-mps-a7088966.htmlquote:Petition to cancel EU referendum surges in wake of Jo Cox killing
The petition is likely to hit 100,000 signatures before polling day
As the petition has over double the 10,000 required signatures for it to reach its first hurdle, the Government will be obliged to issue an official response to it in due course.
At the current rate of increase the campaign looks set to hit 100,000 signatures before polling day on Thursday – a bar which would normally trigger a debate in parliament.
However, the petition will almost certainly fall on deaf ears as MPs have broken for recess so they can campaign in the referendum – and will be unable to hold a debate.
Though Parliament is being recalled next week in order to give MPs the opportunity to pay tribute to Ms Cox, it is highly unlikely that the petitions committee will consider the petition in time for the EU referendum.
The petitioners argue that Britain is a parliamentary democracy and that parliament, rather than a national plebiscite, should determine whether Britain stays in the EU.
Op de frontpage van Fok! kunnen ze er helaas ook wat van. Ik ben er inmiddels een beetje klaar mee om dit soort tuig nog met zachte handschoentjes aan te pakken. Men vind moord blijkbaar verdedigbaar: dan plaats je jezelf niet alleen buiten de discussie maar ook eigenlijk buiten de westerse beschaving.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat geenstijl af en toe een kritische politieke noot uitte en veel grappige artikels had, vaak met tieten.
Nu is het 1 en al haatzaaierij en topsport om spijkers op zo laag mogelijk water te vinden om in te zetten tegen regering en islam. Ze zijn nu een karikatuur van zichzelf geworden.
Ik zit echt met verbazing de reacties op de FP te lezen. Er is zelfs een debiel die haar vergelijkt met een leider van IS.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op de frontpage van Fok! kunnen ze er helaas ook wat van. Ik ben er inmiddels een beetje klaar mee om dit soort tuig nog met zachte handschoentjes aan te pakken. Men vind moord blijkbaar verdedigbaar: dan plaats je jezelf niet alleen buiten de discussie maar ook eigenlijk buiten de westerse beschaving.
Ik kan hierover mijn mening niet uiten, maar de reacties van redacteur harry666 lijken me voldoende verklaring.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zit echt met verbazing de reacties op de FP te lezen. Er is zelfs een debiel die haar vergelijkt met een leider van IS.
Heb je een link? Kan hem zo snel niet vinden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zit echt met verbazing de reacties op de FP te lezen. Er is zelfs een debiel die haar vergelijkt met een leider van IS.
Zo langzamerhand wordt de Stormfrontretoriek over genocide op de blanke bevolking en de schuld van de 'linkse elite' daaraan redelijk gemeengoed op Nederlandse fora en nieuwssites. Op basis van die gedachten wordt geweld tegen politici of mensen met andere denkbeelden veelal toegejuicht.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op de frontpage van Fok! kunnen ze er helaas ook wat van. Ik ben er inmiddels een beetje klaar mee om dit soort tuig nog met zachte handschoentjes aan te pakken. Men vind moord blijkbaar verdedigbaar: dan plaats je jezelf niet alleen buiten de discussie maar ook eigenlijk buiten de westerse beschaving.
'Die politicus moet dood'quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je een link? Kan hem zo snel niet vinden.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:24 schreef Peachbird het volgende:
Waarom wel juichen bij het platbombarderen van een IS leider maar iemand die de IS haar invasie van europa door zijn/haar beleid actief steunt wordt (hoe wrang dan ook begrijpelijk gezien deze omstandigheid) neergeknald en iedereen staat in rouwkleding.
What more to say...
Ik rouw er niet om, ik juich geen moord toe, liever zie ik die types gewoon gearresteerd worden en in de rechtzaal uitgehoord (of op zn minst een vuistslag tegen hun schedel) maar het is te verwachten.
Ik ben er ook niet actief vanwege de instroom van domme radicale users de laatste jaren, maar dit is wel een nieuw dieptepunt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:09 schreef Kijkertje het volgende:
Is het weer zover op de FP? Ik weiger daar ook maar iets aan te klikken
Volgens een van de KLB SC users is het aantal domme radicale users gestegen sinds Danny met zijn forum zo slim was stelling te nemen in het zwarte Piet debat.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik ben er ook niet actief vanwege de instroom van domme radicale users de laatste jaren, maar dit is wel een nieuw dieptepunt.
Klopt, ben daar om die reden toen ook afgehaakt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Volgens een van de KLB SC users is het aantal domme radicale users gestegen sinds Danny met zijn forum zo slim was stelling te nemen in het zwarte Piet debat.
En ik geef zeer daarin nog gelijk ook.
Had je een paar jaar geleden nooit kunnen voorstellen dat zoiets lulligs zo'n impact zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:11 schreef Kijkertje het volgende:
Klopt, ben daar om die reden toen ook afgehaakt.
Die tijd is er amper geweest. Denk aan de doodverklaring van Felix meurders.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat geenstijl af en toe een kritische politieke noot uitte en veel grappige artikels had, vaak met tieten.
Nu is het 1 en al haatzaaierij en topsport om spijkers op zo laag mogelijk water te vinden om in te zetten tegen regering en islam. Ze zijn nu een karikatuur van zichzelf geworden.
Dat was een erg domme actie inderdaad.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Volgens een van de KLB SC users is het aantal domme radicale users gestegen sinds Danny met zijn forum zo slim was stelling te nemen in het zwarte Piet debat.
Drie nieuwe feiten?quote:De openbaar aanklager verklaarde dat Mair na zijn arrestatie tegenover de politie had gezegd dat hij een „politiek activist” was. Bij het neerschieten en neersteken van Cox zou hij volgens de aanklagers nationalistische kreten hebben geslaakt zoals „dit is voor Brittannië”, „hou Brittannië onafhankelijk” en „Britain First”. Dat laatste verwijst op een radicaalrechtse en nationalistische politieke beweging met die naam. Cox was voorstander van het in de EU blijven van Groot-Brittannië.
Tijdens huiszoeking bij Mair in Birstall zijn krantenartikelen over Cox ontdekt en materiaal over extreemrechtse en racistische groeperingen.
Farage en Johnson zullen wel blij zijn met zo'n sympathisant. Als ik Brit was zou ik me inmiddels toch wel even achter de oren krabbelen over de manier waarop de boodschap van het "leave"-kamp is gecommuniceerd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Drie nieuwe feiten?
http://www.refdag.nl/nieu(...)n_verraders_1_997734
Hij ziet zichzelf dus als een politieke activist. Niet als "verwarde man" die ineens verward ging doen. Kennelijk ook geen spijt bij de rechter.
Wat een grappenmaker. Farage is iemand die altijd heeft gezegd dat verandering door middel van woorden moest komen. Een politieke crisis aangrijpen om de ander zwart te maken is niks nieuws, maar de man die in Europa die techniek perfectioneerde en voor één Europa was is tegenwoordig niet echt geliefd meer.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Farage en Johnson zullen wel blij zijn met zo'n sympathisant. Als ik Brit was zou ik me inmiddels toch wel even achter de oren krabbelen over de manier waarop de boodschap van het "leave"-kamp is gecommuniceerd.
Ik ben nauwelijks overtuigd door je 'gestrekte been' want het is gewoon weer meer van hetzelfde: 'remain' moet zijn mond houden want alles wat zij zeggen is 'bangmakerij'. Nergens heb ik trouwens gezegd dat ik voor een Europese superstaat (wat je suggereert). Bijna niemand is dat: zelfs niet in het 'remain'-kamp. Je Hitler-vergelijkingen en iedere andere verwijzing naar een superstaat kunnen daarom nooit een argument zijn in dit hele verhaal.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat een grappenmaker. Farage is iemand die altijd heeft gezegd dat verandering door middel van woorden moest komen. Een politieke crisis aangrijpen om de ander zwart te maken is niks nieuws, maar de man die in Europa die techniek perfectioneerde en voor één Europa was is tegenwoordig niet echt geliefd meer.
Zie je hoe ik je met je eigen techniek gelijk heb gesteld aan Hitler? Hoe voel je je over je je over ongegronde verdachtmakingen? Ben je overtuigd door mijn gestrekte been?
Kun jij aanwijzen welke mainstream communicatie van het leave kamp gewelddadig was?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben nauwelijks overtuigd door je 'gestrekte been' want het is gewoon weer meer van hetzelfde: 'remain' moet zijn mond houden want alles wat zij zeggen is 'bangmakerij'. Nergens heb ik trouwens gezegd dat ik voor een Europese superstaat (wat je suggereert). Bijna niemand is dat: zelfs niet in het 'remain'-kamp. Je Hitler-vergelijkingen en iedere andere verwijzing naar een superstaat kunnen daarom nooit een argument zijn in dit hele verhaal.
En in het verlengde van mijn vorige posting: als Farage er integer in zit dan zal ie zeker niet blij zijn met wat er gebeurd is. Die posting was uiteraard ironisch bedoeld.
QFT.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Gewelddadig niet maar sfeermakende en instigerende boodschappen zijn er zat. De poster van Farage is er een voorbeeld van en de vergelijkingen van Johnson met Hitler-Duitsland is een ander. Het is een doorlopende stroom van boodschappen die de gekkies van een land ervan overtuigen dat er een ramp staat te gebeuren. Een van die gekkies is daardoor geknapt en heeft voor een drama gezorgd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kun jij aanwijzen welke mainstream communicatie van het leave kamp gewelddadig was?
Ik ben er een beetje klaar mee dat de goede wil steeds maar weer van een kant moet komen. Zelfs nu er een remain-supporter is vermoord wordt er nog steeds nuance van het remain-kamp verwacht en wordt zelfs op dit forum iedere suggestie van mogelijke negatieve effecten van een vertrek uit de EU als lasterlijke 'bangmakerij' weggewoven. Om iets te krijgen moet je ook eens wat geven.quote:Met het gestrekte been stuk probeerde ik je uit te leggen dat mensen beledigen en verdachtmaken niet overtuigend is.
Als je nuance zat ben dan wil je vast niet horen dat Farage zijn poster met vluchtelingen na meer dan 10 jaar campagne voeren tegen buitenlandse interventies komt. Interventies die er voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor zijn dat zoveel vluchtelingen nu onze kant op komen en interventies waar de EU met geld of directe actie aan meegewerkt heeft. De EU has failed us all kun je uitleggen als ojee alle zwartjes komen of als verwijzing naar de EU buitenlandse politiek en haar gevolgen. Ik ga toch voor de tweede.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Gewelddadig niet maar sfeermakende en instigerende boodschappen zijn er zat. De poster van Farage is er een voorbeeld van en de vergelijkingen van Johnson met Hitler-Duitsland is een ander. Het is een doorlopende stroom van boodschappen die de gekkies van een land ervan overtuigen dat er een ramp staat te gebeuren. Een van die gekkies is daardoor geknapt en heeft voor een drama gezorgd.
[..]
Ik ben er een beetje klaar mee dat de goede wil steeds maar weer van een kant moet komen. Zelfs nu er een remain-supporter is vermoord wordt er nog steeds nuance van het remain-kamp verwacht en wordt zelfs op dit forum iedere suggestie van mogelijke negatieve effecten van een vertrek uit de EU als lasterlijke 'bangmakerij' weggewoven. Om iets te krijgen moet je ook eens wat geven.
Het gaat erom dat je met dat soort boodschappen de idioten in de samenleving dusdanig bang maakt dat ze heel extreme dingen gaan doen. Het geval Breivik was al bewijs dat dit soort figuren bestaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je nuance zat ben dan wil je vast niet horen dat Farage zijn poster met vluchtelingen na meer dan 10 jaar campagne voeren tegen buitenlandse interventies komt. Interventies die er voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor zijn dat zoveel vluchtelingen nu onze kant op komen en interventies waar de EU met geld of directe actie aan meegewerkt heeft. De EU has failed us all kun je uitleggen als ojee alle zwartjes komen of als indicatie dat de buitenlandse politiek gestoord is. Ik ga toch voor de tweede.
Johnson zijn opmerking is niet extremer dan wat hier toen op tv was voor het grondwet referendum.
En als je wegkijkt en doet alsof er geen enkele kern van waarheid inzit komen mensen de EU binnen die zelf, of hun kinderen later, ook heel extreme dingen gaan doen. Het zou zomaar kunnen dat je je woorden misschien niet moet laten dicteren door wat een ander er mee kan gaan doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je met dat soort boodschappen de idioten in de samenleving dusdanig bang maakt dat ze heel extreme dingen gaan doen. Breivik had al bewezen dat dit soort figuren bestaan.
Ik proef uit deze reactie een vergoeielijking van Breivik. En daarmee vraag ik me af of je wel goed bij je hoofd bent.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Afzetten tegen de buitenland politiek van de EU om de volgende honderdduizend doden in een MO land te voorkomen is trouwens behoorlijk nobel. Zelfs als je daar 10 breiviks mee uitlokt.
Breivik was wel een gevalletje apart, volgens mij, toen speelde de vluchtelingencrisis niet, de kredietcrisis en eurocrisis was nog niet tot volle wasdom gekomen en ook is hij in zijn ridderpakje eigenlijk een soort buitenbeentje toch imho. Hij liet zich ook vooral inspireren door de UnaBomber en wat vaag gelul over cultureel-marxisme dat toen nog niet echt en vogue was in die kringen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je met dat soort boodschappen de idioten in de samenleving dusdanig bang maakt dat ze heel extreme dingen gaan doen. Het geval Breivik was al bewijs dat dit soort figuren bestaan.
Juist het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik proef uit deze reactie een vergoeielijking van Breivik. En daarmee vraag ik me af of je wel goed bij je hoofd bent.
Als jij denkt dat al die Duitse geweren zonder toestemming van EU politici in Syrië zijn gekomen dan ben je blind voor de invloed en macht van de EU. Daarnaast doet de EU ook aan sancties invoeren en was haar rol in Libië ook een geweldig stabiliserendequote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:40 schreef Igen het volgende:
Heb ik iets gemist? Wat voor grootschalige interventies heeft "de EU" (dus niet sommige lidstaten, maar de EU zelf) in het M-O gedaan? De EU heeft toch niet eens een eigen leger?
De overeenkomsten Mair en Breivik zijn duidelijk. Ze haten bepaalde mensen, fantaseren dat die een grote bedreiging zijn voor het voortbestaan van hun volk en toen gingen ze moorden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Breivik was wel een gevalletje apart, volgens mij, toen speelde de vluchtelingencrisis niet, de kredietcrisis en eurocrisis was nog niet tot volle wasdom gekomen en ook is hij in zijn ridderpakje eigenlijk een soort buitenbeentje toch imho. Hij liet zich ook vooral inspireren door de UnaBomber en wat vaag gelul over cultureel-marxisme dat toen nog niet echt en vogue was in die kringen.
Nou neee....... in deze context is het schijnheiligquote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Afzetten tegen de buitenland politiek van de EU om de volgende honderdduizend doden in een MO land te voorkomen is trouwens behoorlijk nobel. Zelfs als je daar 10 breiviks mee uitlokt.
Maar op de punten die ik adresseer in de reactie die je aanhaalt, lijkt-ie niet op Breivik dus.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De overeenkomsten Mair en Breivik zijn duidelijk. Ze haten bepaalde mensen, fantaseren dat die een grote bedreiging zijn voor het voortbestaan van hun volk en toen gingen ze moorden.
Er zijn meer van die moordenaars in de dop en de leiders van het anti-vreemdelingenverzet moeten hun verantwoordelijkheid kennen en de boel niet opfokken.
De discussie , net daarvoor, ging over het opfokken van emoties , en dat dit sommige figuren die toch al gewelddadige dromen hebben, aanzetten tot daadwerkelijk geweld.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar op de punten die ik adresseer in de reactie die je aanhaalt, lijkt-ie niet op Breivik dus.
Ik denk heel misschien dat Mair nog wel een The Turner Diaries-figuurtje zou kunnen zijn (omdat-ie in contact kwam met teh National Alliance van William Pierce). Verder acht ik hem niet zo ver heen in de complottheorie, maar ook niet zo intelligent als Breivik.
Ja, dat kan natuurlijk voorkomen idd. Gebeurt langs alle kanten wrs. Maar dan moet je wel toch een bepaalde predispositie hebben en het is wrs toch niet zomaar over één nacht ijs gaan ook. Zit een soort ontmenselijkingskuur van je ideologische tegenstanders in.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De discussie , net daarvoor, ging over het opfokken van emoties , en dat dit sommige figuren die toch al gewelddadige dromen hebben, aanzetten tot daadwerkelijk geweld.
Toestemming is passief, dus het is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als jij denkt dat al die Duitse geweren zonder toestemming van EU politici in Syrië zijn gekomen dan ben je blind voor de invloed en macht van de EU.
Van die rechtse nationalistische figuren die dus tegen de EU enzo zijn, zijn vaak complottheorie-aanhangers (ja, dat is onderzocht), dus het effect kan anders zijn dan je zou denken.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:33 schreef Mani89 het volgende:
Iemand die pro-Brexit is gaat kort voor de verkiezingen een tegenstander vermoorden. Lekker slim.
Mijn 15 jarige zusje kreeg een taakstraf toen ze passief toekeek bij een vriendinnetje die ruzie zocht. Als we pubers leren dat niks doen ze mede verantwoordelijk maakt, dan mag je bij volwassen mensen die toestemming geven al helemaal zeggen dat ze mede verantwoordelijk zijn.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Toestemming is passief, dus het is geen antwoord op mijn vraag.
Dan ben jij ook schuldig aan de moord van dit.topic, want die heb je niet proberen tegen te houden.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn 15 jarige zusje kreeg een taakstraf toen ze passief toekeek bij een vriendinnetje die ruzie zocht. Als we pubers leren dat niks doen ze mede verantwoordelijk maakt, dan mag je bij volwassen mensen die toestemming geven al helemaal zeggen dat ze mede verantwoordelijk zijn.
Ik heb die man geen wapen gegeven, geen toestemming gegeven om maar te gaan moorden en ik wist niet dat hij met deze plannen bezig was. Ik heb dus niet meegewerkt aan deze moord. De EU wel aan honderdduizenden doden in het MO en iets minder in Oekraïne. Je kan ook gewoon toegeven dat je fout zit in plaats van met dit soort slechte comebacks te komen.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan ben jij ook schuldig aan de moord van dit.topic, want die heb je niet proberen tegen te houden.
Je ziet wel een samenhang van ageren tegen "de elite" en eng monoculturalisme.quote:In August 2011 Mijailović gave an interview in the Swedish newspaper Expressen, his first such interview since his arrest, in which he talked about the murder of Lindh.[4][5] Mijailović explains in the interview that the murder was motivated by his hatred of politicians, whom he considered responsible for his hopeless life situation and the fact that he was a "man without a future".
Mijailović had met Lindh at the entrance of the NK department store, when Lindh was on her way in. Mijailović recognized her and decided to attack her. He went into the store looking for Lindh on several floors before he finally found her and carried out the attack. He then fled the scene, expecting the police would soon apprehend him. Mijailović claims not to have been mentally ill at the time. "
Haat voor ander geloof? Speelde dat bij die Dylan Rooff? Was die atheïstisch? Kan me er niets bij voorstellen dat een atheïst donkere mensen vermoord namelijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:32 schreef Bluesdude het volgende:
Een van de overeenkomsten tussen Mair en Breivik is dat zij hun hysterie afreageerden op iemand(en) van de eigen etniciteit.
Dylan Rooff , deed dit weer niet. Die ging naar oud-zuidelijk-amerikaanse traditie afro-amerikanen vermoorden, Wat ze gemeenschappelijk hebben is de haat voor mensen van een ander geloof, etniciteit en of ras.
Net als te zien is bij die islamterroristen, Het is dezelfde eeuwige menselijke fout......de stammenstrijd.
Ik denk dat bij dat soort lui wel zoiets speelt als frustratie tav van eigen leven, was in feite bij Oswald (moeder van dit soort moorden) ook al hè.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:59 schreef Bluesdude het volgende:
Een andere view ?
Misschien is er bij Thomas Mair ook iets anders aan de hand. Niet direct extreemrechts ideologisch. Misschien dat hij de onvrede met zijn eigen leven en persoonlijk falen projecteert op "de elite" . Die is succesvol, veel poen,macht en status. Het is allemaal hun schuld.
Ik roep maar wat.... het is een long shot.
Ik kwam hier op door het lezen van de wikipagina van Mijailo Mijailović
Who the hell is he ?
Hij was de moordenaar van Anna Lindh, bekend Zweedse politica in 2003
https://en.wikipedia.org/wiki/Mijailo_Mijailovi%C4%87
[..]
Je ziet wel een samenhang van ageren tegen "de elite" en eng monoculturalisme.
Is dat ageren een soort zondebok zoeken voor wat er in het persoonlijke leven mis zit... voor sommigen.. of voor hele groepen agitators?
Gaat wel ver hè tegenwoordig. Bureau Halt.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn 15 jarige zusje kreeg een taakstraf toen ze passief toekeek bij een vriendinnetje die ruzie zocht. Als we pubers leren dat niks doen ze mede verantwoordelijk maakt, dan mag je bij volwassen mensen die toestemming geven al helemaal zeggen dat ze mede verantwoordelijk zijn.
Misschien ben ik ook wel mede-plichtig, omdat ik toch op zijn minst gezien kan worden als EU-sceptisch, of beter nog ik ben sceptisch tav degenen die pro-EU zijn.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan ben jij ook schuldig aan de moord van dit.topic, want die heb je niet proberen tegen te houden.
Ik dacht dat geloof niet speelde met hem.... maar ik zette 'geloof' in een zin die je moet lezen als en/of... en/of.quote:Op zondag 19 juni 2016 01:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Haat voor ander geloof? Speelde dat bij die Dylan Rooff? Was die atheïstisch? Kan me er niets bij voorstellen dat een atheïst donkere mensen vermoord namelijk.
Dat loopt wel ongeveer parallel toch atheïsme en humanisme. Althans humanisme is ook weer niet een soort kerkje toch?quote:Op zondag 19 juni 2016 01:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik dacht dat geloof niet speelde met hem.... maar ik zette 'geloof' in een zin die je moet lezen als en/of... en/of.
Dit om de menselijke tragiek van eeuwige stammenstrijd kort samen te vatten
Dus,lees het zo: ... Wat ze gemeenschappelijk hebben is de haat voor mensen van een ander geloof, en/of etniciteit en/of ras. .....
Ah nee.... ook atheïsten zijn maar gewone mensen en dader en slachtoffer van stammenstrijd.
Misschien verwar je atheïsme met humanisme.
Humanisme en godsdienst kan ook parallel lopen, maar niet persé.quote:Op zondag 19 juni 2016 01:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat loopt wel ongeveer parallel toch atheïsme en humanisme. Althans humanisme is ook weer niet een soort kerkje toch?
Ik ben opgegroeid met een gezonde weerstand tegen alles wat godsdienstig was, is dat intolerantie? Iig tegen alles wat christelijk was ja.quote:Op zondag 19 juni 2016 01:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Humanisme en godsdienst kan ook parallel lopen, maar niet persé.
Stalin was vast een atheist.
Hitler was nog een christen soms, al was het maar voor de schijn en voor de rest was hij seculier
Ik zie tegenwoordig dat atheïstisch opgegroeide mensen niet kunnen beseffen dat godsdienstintolerantie ook vanuit 'hun geloof' ontwikkeld kan worden.
Als atheist heb ik dat altijd beseft.
Dat is dan ook niet zozeer iets direct gerelateerd aan extreemrechts maar eerder aan alle vormen van radicale politiek. Binnen dergelijke contreien zie je sterk een tweedeling in leden en sympathisanten; enerzijds heb je hen welke oprecht geloven in deze politiek en dat er enorme problemen in de samenleving zijn welke alleen via radicale acties opgelost kunnen worden. Dit zijn de mensen met literatuurkennis en een sterke rationalisering van ideeën. Anderzijds heb je mensen welke moeite hebben met het vinden van eigen identiteit door persoonlijke problemen, zij het financieel, psychologisch of sociaal bijvoorbeeld. Radicale politiek biedt hierin een uitkomst doordat zij enerzijds een duidelijke identiteit aanbieden en anderzijds een concrete tegenstander welke zowel intern (bureaucraten, Joden, immigranten) als extern (kapitalisme en exploitatie door arbeid) aanwezig kan zijn visualiseren en uittekenen.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:59 schreef Bluesdude het volgende:
Een andere view ?
Misschien is er bij Thomas Mair ook iets anders aan de hand. Niet direct extreemrechts ideologisch. Misschien dat hij de onvrede met zijn eigen leven en persoonlijk falen projecteert op "de elite" . Die is succesvol, veel poen,macht en status. Het is allemaal hun schuld.
Ik roep maar wat.... het is een long shot.
Maar hij is wel al 52 hè.quote:Op zondag 19 juni 2016 01:44 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet zozeer iets direct gerelateerd aan extreemrechts maar eerder aan alle vormen van radicale politiek. Binnen dergelijke contreien zie je sterk een tweedeling in leden en sympathisanten; enerzijds heb je hen welke oprecht geloven in deze politiek en dat er enorme problemen in de samenleving zijn welke alleen via radicale acties opgelost kunnen worden. Dit zijn de mensen met literatuurkennis en een sterke rationalisering van ideeën. Anderzijds heb je mensen welke moeite hebben met het vinden van eigen identiteit door persoonlijke problemen, zij het financieel, psychologisch of sociaal bijvoorbeeld. Radicale politiek biedt hierin een uitkomst doordat zij enerzijds een duidelijke identiteit aanbieden en anderzijds een concrete tegenstander welke zowel intern (bureaucraten, Joden, immigranten) als extern (kapitalisme en exploitatie door arbeid) aanwezig kan zijn visualiseren en uittekenen.
Bij de tweede groep zie je dan ook dat er een enorme simplificatie van politiek plaatsvind welke vooral gebaseerd is op het niet willen of kunnen accepteren van de eigen problematiek en wordt er via radicaal gedachtegoed een uitvlucht voor gezocht. Ofwel, je bent niet zozeer te lui en futloos om (tijdelijk) werk te vinden, je wil jezelf simpelweg niet overgeven aan een kapitalistische uitbater. Je bent afgewezen voor een baan niet omdat je kwalificaties mist, maar omdat je werk naar immigranten en jodenvriendjes gaat. Plus dat er een verwerping plaatsvind van delen van deze politiek welke de eigen situatie bekritiseren. Nationaalsocialisten waren voor het krijgen van veel kinderen, arbeid en geen alcohol en andere drugs onderwijl de meeste extreemrechtse figuren hier doorgaans haaks tegenover staan bijvoorbeeld.
Wat dat betreft zie ik deze dader ook niet zozeer als overtuigd extreemrechts, iemand welke via Spengler, Evola of Feber tot de wetenschap komt dat radicale verandering nodig is, maar vooral als iemand welke een identiteit zocht, zijn heil vond in radicaal gedachtegoed wat zijn psychologische staat nog verder deed vervreemden van de maatschappij en deze moord daarom als een haast profetische goede daad zag. Net als met de schutter in Orlando overigens; intern verscheurd door zijn islamitisch gedachtegoed enerzijds en homoseksualiteit anderzijds en dit vervolgens gekoppeld met agressieproblematiek.
Dat zegt niet zoveel lijkt mij. Genoeg mensen rond die leeftijd welke dan pas toegeven aan hun depressies en andere psychologische klachten of met romantisme terugkijken naar vervlogen tijden en deze trachten terug te krijgen of simpelweg niet mee kunnen of willen komen met technologische en sociaal-culturele veranderingen. Dat is toch ook een beetje waar zowel (delen van) fascisme als traditionalisme zich op baseren.quote:
Tja. Jezelf opsluiten op een eiland met allemaal verwarde mannen blijkt nu ook niet alles.quote:Op zondag 19 juni 2016 01:47 schreef RobbieRonald het volgende:
Mensen die door deze actie ineens besluiten tegen Brexit te stemmen
Ja, ik ben ietsje ouder maar mensen vermoorden dat gaat er over het algemeen niet in zitten meer bij mij. Ook kinderen verkrachten, vrouwen verkrachten, een pompstation overvallen, een bank overvallen, als hooligan een partijtje matten, PVV stemmen, op een motor rondrijden en drugs verhandelen, weet verbouwen, erg onaardig zijn tegen random voorbijgangers: het zit er gewoon niet meer in. Ja, akkoord ik kan wel erg grappig uit de hoek komen, dat is het enige baldadige dat je nog hebt IRL. Maar dat had ik ook al toen ik ongeveer 16 tot 18 was. Kortom ik vind het vreemd dat een 52-jarige man zoiets doet dus.quote:Op zondag 19 juni 2016 01:52 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel lijkt mij. Genoeg mensen rond die leeftijd welke dan pas toegeven aan hun depressies en andere psychologische klachten of met romantisme terugkijken naar vervlogen tijden en deze trachten terug te krijgen of simpelweg niet mee kunnen of willen komen met technologische en sociaal-culturele veranderingen. Dat is toch ook een beetje waar zowel (delen van) fascisme als traditionalisme zich op baseren.
Heb je ook nog nooit een kat geschopt?quote:Op zondag 19 juni 2016 01:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik ben ietsje ouder maar mensen vermoorden dat gaat er over het algemeen niet in zitten meer bij mij. Ook kinderen verkrachten, vrouwen verkrachten, een pompstation overvallen, een bank overvallen, als hooligan een partijtje matten, PVV stemmen, op een motor rondrijden en drugs verhandelen, weet verbouwen, erg onaardig zijn tegen random voorbijgangers: het zit er gewoon niet meer in. Ja, akkoord ik kan wel erg grappig uit de hoek komen, dat is het enige baldadige dat je nog hebt IRL. Maar dat had ik ook al toen ik ongeveer 16 tot 18 was.
Nee, ik ben altijd heel aardig tegen dieren. Te aardig zou iemand die boven ligt te slapen zeggen.quote:
Je hebt dan ook gewoon een te gezapig middenklasse leven gehad en voldoende links-liberale noties dat geweld inherent slecht is binnengekregen waardoor dit allemaal een te ver van je bed show is.quote:Op zondag 19 juni 2016 01:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik ben ietsje ouder maar mensen vermoorden dat gaat er over het algemeen niet in zitten meer bij mij. Ook kinderen verkrachten, vrouwen verkrachten, een pompstation overvallen, een bank overvallen, als hooligan een partijtje matten, PVV stemmen, op een motor rondrijden en drugs verhandelen, weet verbouwen, erg onaardig zijn tegen random voorbijgangers: het zit er gewoon niet meer in. Ja, akkoord ik kan wel erg grappig uit de hoek komen, dat is het enige baldadige dat je nog hebt IRL. Maar dat had ik ook al toen ik ongeveer 16 tot 18 was. Kortom ik vind het vreemd dat een 52-jarige man zoiets doet dus.
Dat klopt idd, altijd wel erg links-liberaal en liever praten dan vechten. Heb eerlijk gezegd nog nooit gevochten, was nooit nodig geweest.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:02 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Je hebt dan ook gewoon een te gezapig middenklasse leven gehad en voldoende links-liberale noties dat geweld inherent slecht is binnengekregen waardoor dit allemaal een te ver van je bed show is.![]()
Het Fortuyn-effect.quote:Op zondag 19 juni 2016 01:47 schreef RobbieRonald het volgende:
Mensen die door deze actie ineens besluiten tegen Brexit te stemmen
Want als het zo blijft heb je geen verwarde mannen in GB?quote:Op zondag 19 juni 2016 01:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Jezelf opsluiten op een eiland met allemaal verwarde mannen blijkt nu ook niet alles.
Blijkbaar. Heeft dus niet met de inhoud te maken. Jammer dat zo'n referendum daardoor beïnvloedt wordt.quote:
Sowieso wordt zo'n referendum niet op inhoud beslist, voor een werkelijk afgewogen beslissing is de materie veel te complex voor vrijwel iedereen en zijn de gevolgen van een Brexit te moeilijk te voorspellen.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:10 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Blijkbaar. Heeft dus niet met de inhoud te maken. Jammer dat zo'n referendum daardoor beïnvloedt wordt.
Je komt vast in de hemel als ik het zo leesquote:Op zondag 19 juni 2016 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik ben altijd heel aardig tegen dieren. Te aardig zou iemand die boven ligt te slapen zeggen.
We hebben het over een referendum waarin de tabloids de onderbuikgevoelens voeden he, even voor de goede orde.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:10 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Blijkbaar. Heeft dus niet met de inhoud te maken. Jammer dat zo'n referendum daardoor beïnvloedt wordt.
Doodgaan is als slapen hè.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je komt vast in de hemel als ik het zo lees
Shakespeare laat die mogelijkheid open hè. 'To die, to sleep; to sleep, perhaps to dream'. Dat is een soort optimisme wrs.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als dat zo is zou het wel chill zijn. Blijf je dan ook dromen, of is dat feest voorbij?
Waar je jouw eerdere reactie dus ook onder kunt plaatsen.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:24 schreef Toefjes het volgende:
We hebben het over een referendum waarin de tabloids de onderbuikgevoelens voeden he, even voor de goede orde.
Over het schoppen van een kat? Dat was niet erg serieus bedoeld.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:41 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Waar je jouw eerdere reactie dus ook onder kunt plaatsen.
Nee, die andere.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Over het schoppen van een kat? Dat was niet erg serieus bedoeld.
Ik was wel serieus, ik heb nog nooit een kat geschopt. Alle katten die ik gekend heb hielden van mij en andersom.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Over het schoppen van een kat? Dat was niet erg serieus bedoeld.
Ah, duidelijk. Het is niet goed dat het de sentimenten beïnvloedt, maar de Engelsen hebben het er maar mee te doen. Als het land niet prettig en stabiel aanvoelt, durf dan maar eens de schepen achter je te verbranden.quote:
Katten zijn chill en dienen geaaid te worden. Soms praat ik dan ook kats. Met zo'n hoog stemmetje. Vinden ze mooi die beestjes.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik was wel serieus, ik heb nog nooit een kat geschopt. Alle katten die ik gekend heb hielden van mij en andersom.
Schreeuw je nou elke keer "onderbuikquote:Op zondag 19 juni 2016 02:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je komt vast in de hemel als ik het zo lees
[..]
We hebben het over een referendum waarin de tabloids de onderbuikgevoelens voeden he, even voor de goede orde.
Ik heb het over de tabloids he. Ik vel geen oordeel over de gehele Brexit campagne, voordat je tegen het plafond stuitert.quote:Op zondag 19 juni 2016 03:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Schreeuw je nou elke keer "onderbuik" omdat je daar een lekker gevoel in je onderbuik van krijgt of begrijp je er echt niks van? Het grote onbekende voor de Britten is een VK buiten de EU, ze weten wat ze aan de EU hebben. Die miezerige kwaliteitskrantjes zijn degenen die de onderbuik voeden want die verspreiden allemaal onheilsverhalen over de gevolgen van een Brexit. Degenen die voor "leave" zijn beloven geen gouden bergen. Het enige wat ze beloven is dat ze weer baas in eigen land zijn. Het zijn juist degenen die voor "remain" zijn die met apocalyptische verhalen het publiek bang proberen te maken.
Je bent niet de baas in eigen land als je na een Brexit nog allerlei associatieverdragen met de EU aan wil gaan en lid wordt van de EEA en EFTA zoals Leave wil. Dan kom je in de Noorwegen situatie waar je gewoon moet betalen en de EU wetten moet implementeren, waaronder Freedom of Movement of Workers. Daarentegen verlies je dan stemrecht en de cuts die Thatcher ooit bedongen heeft. Dat plaatje schetst Leave nooit. Maar ja, ze moeten het lekker zelf weten.quote:Op zondag 19 juni 2016 03:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Schreeuw je nou elke keer "onderbuik" omdat je daar een lekker gevoel in je onderbuik van krijgt of begrijp je er echt niks van? Het grote onbekende voor de Britten is een VK buiten de EU, ze weten wat ze aan de EU hebben. Die miezerige kwaliteitskrantjes zijn degenen die de onderbuik voeden want die verspreiden allemaal onheilsverhalen over de gevolgen van een Brexit. Degenen die voor "leave" zijn beloven geen gouden bergen. Het enige wat ze beloven is dat ze weer baas in eigen land zijn. Het zijn juist degenen die voor "remain" zijn die met apocalyptische verhalen het publiek bang proberen te maken.
quote:Op zondag 19 juni 2016 03:14 schreef Toefjes het volgende:
Katten zijn chill en dienen geaaid te worden. Soms praat ik dan ook kats. Met zo'n hoog stemmetje. Vinden ze mooi die beestjes.
De EU heeft ook geen wapens aan het MO geleverd. De rest zijn allemaal smoesjes en kronkelredeneringen.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb die man geen wapen gegeven, geen toestemming gegeven om maar te gaan moorden en ik wist niet dat hij met deze plannen bezig was. Ik heb dus niet meegewerkt aan deze moord. De EU wel aan honderdduizenden doden in het MO en iets minder in Oekraïne. Je kan ook gewoon toegeven dat je fout zit in plaats van met dit soort slechte comebacks te komen.
De odds worden niet gebaseerd op de peilingen, maar op de gelden die worden ingezet. Er zijn dus meer mensen die geld inzetten op een brexin dan op een brexit. Het betekent dus dat onder de mensen die geld inzetten hierop, de meerderheid een brexin waarschijnlijker vindt dan een brexit.quote:Op zondag 19 juni 2016 01:11 schreef Toefjes het volgende:
[ afbeelding ]
Vind het toch lastig deze quoteringen te rijmen met de huidige peilingen. 44-43 voor remain volgens nu.nl. Ik zal wel iets over het hoofd zien met de zwevende kiezer of iets dergelijks. Wederom een redelijke daling ten opzichte van vanmiddag.
Inhoud was al maar erg beperkt onderdeel van de overwegingen. Brexit moest het al puur van emotie hebben en dat keert zich nu tegen hen.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:10 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik denk eerder prima voor Frankfurt en Parijs dan voor Amsterdam.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:56 schreef Elan het volgende:
Meeste Britse polls zijn nog steeds pro Brexit. Sterker nog: Percentage tegenstemmers lijkt eerder te zijn toegenomen dan afgenomen.
Ben wel benieuwd welke positieve/negatieve gevolgen nu daadwerkelijk zitten aan een exit. Voor Nederland spat de dualiteit er vanaf. Rutte zegt prima voor Amsterdam, CPB raamt kostenplaatje van 10 miljard.
Parijs is belastingtechnisch minder aantrekkelijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 09:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk eerder prima voor Frankfurt en Parijs dan voor Amsterdam.
Het was dus een patsy voor het Brexit-kamp? Open je ogen!quote:Op zondag 19 juni 2016 09:56 schreef Elan het volgende:
Meeste Britse polls zijn nog steeds pro Brexit. Sterker nog: Percentage tegenstemmers lijkt eerder te zijn toegenomen dan afgenomen.
Daarom zal het wel Frankfurt worden.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Parijs is belastingtechnisch minder aantrekkelijk.
Daarbij is de stad onrustig, onveilig zelfs wellicht. Niet bepaald een plek waar je anno 2016 graag heen verhuist als zijnde financiële instelling.
Alleen is de vraag: waarom zo overtuigend terwijl het alles behalve overtuigend zal gaan worden? Als je Duitsland tipt om te winnen van Noord Ierland kun je nog spreken van een enorm kwaliteitsverschil. Is dit dan echt alleen maar onderbuik, niks meer en niks minder?quote:Op zondag 19 juni 2016 08:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De odds worden niet gebaseerd op de peilingen, maar op de gelden die worden ingezet. Er zijn dus meer mensen die geld inzetten op een brexin dan op een brexit. Het betekent dus dat onder de mensen die geld inzetten hierop, de meerderheid een brexin waarschijnlijker vindt dan een brexit.
Wilders is te druk met haringen eten en shekels en roebels tellenquote:Op zondag 19 juni 2016 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wilders nog steeds geen afstand genomen?![]()
Ik snap het echt niet. Hij zit in hetzelfde schuitje als Jo Cox, het komt ook zo wel dichtbij voor hem he.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bij de bookmakers hebben ze hun eigen cijfers, ladbrokes heeft 62 Remain, 38 leavequote:Op zondag 19 juni 2016 10:00 schreef Montagui het volgende:
Remain 44%
Leave 46%
Undecided 10%
Volgens de verzamelstatistiek naderen beide partijen elkaar weer.
https://ig.ft.com/sites/brexit-polling/
Het is ook een mooi plan. Iemand 52 jaar lang als rechtsradicaal laten fungeren om hem, in het geval er ooit een referendum over Europa komt, een moord te laten plegen.quote:
Kennelijk vind hij dat Jo Cox in een ander schuitje zat? Hij zit in het anti-EU-schuitje, met een vlag van de patriottistische lente.... : bestrijd de elite.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet. Hij zit in hetzelfde schuitje als Jo Cox, het komt ook zo wel dichtbij voor hem he.
Je hebt er duidelijk geen verstand van. Odds van bookmakers liggen altijd dicht bij elkaar.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij de bookmakers hebben ze hun eigen cijfers, ladbrokes heeft 62 Remain, 38 leave
quote:
New flyer through the door from Brexit campaign. Thought I'd look into this claim. The Rio-Antirrio bridge cost 630m euro, 47% funded by a loan from the European Investment Bank (source: the economist). The same bank is funding £280m for expansion of facilities at UCL, £700m funding for the Thames Tideway Tunnel, and £360m funding towards the smart meter roll out by British Gas. This is all part of £16b investment in British projects over the last 3 years (crossrail, Manchester metrolink etc.) (source: gov.uk, Wikipedia).
Potholes annoy the hell out of me too, but this flyer is pure propaganda, the EIB funds projects in the UK just as well as other countries.
Met die quotering kan een gokje op Leave best wel lucratief zijn.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Je hebt er duidelijk geen verstand van. Odds van bookmakers liggen altijd dicht bij elkaar:
Check anders: https://sports.ladbrokes.(...)eferendum/220800266/
In decimale systeem hanteert Ladbrokes voor Remain een quote van 1,30 en voor Leave een quote van 3,50
De EU heeft met haar economische kracht wel geholpen met het omverwerpen van regeringen en het feit dat je niet erkent dat de EU medeplichtig is aan de berg nieuwe wapens in het MO is nogal kleinzerig en triest.quote:Op zondag 19 juni 2016 08:36 schreef Igen het volgende:
[..]
De EU heeft ook geen wapens aan het MO geleverd. De rest zijn allemaal smoesjes en kronkelredeneringen.
25 uur voor toekijken hoe een ander meisje twee andere meisjes duwde en aan de rok trok. Wat mij betreft is dat totaal gestoord.quote:Op zondag 19 juni 2016 01:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat wel ver hè tegenwoordig. Bureau Halt.
Ga je ook altijd je moslim omgeving af of ze even afstand willen nemen van de maandelijkse aanslag in Europa?quote:Op zondag 19 juni 2016 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ga er gewoon wat geld op inzetten. Blijven ze er in, dan heb ik gelezen dat de kans op oorlog kleiner wordt. Gaan ze weg, ga ik met een paar tientjes extra de oorlog in. Altijd prijs zeg maar.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met die quotering kan een gokje op Leave best wel lucratief zijn.
De lijsttrekker van de virtueel grootste partij is toch niet echt vergelijkbaar met de huis-tuin en keukenmoslim in deze.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga je ook altijd je moslim omgeving af of ze even afstand willen nemen van de maandelijkse aanslag in Europa?
De lijsttrekker die al tientallen keren heeft gezegd dat geweld niet de oplossing is.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De lijsttrekker van de virtueel grootste partij is toch niet echt vergelijkbaar met de huis-tuin en keukenmoslim in deze.
Dat verzoek is hier in het verleden anders geregeld voorbij gekomen.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga je ook altijd je moslim omgeving af of ze even afstand willen nemen van de maandelijkse aanslag in Europa?
Hij is wel erg selectief in welke aanslag hij aandacht geeft. Fijne premier zal dat worden.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De lijsttrekker die al tientallen keren heeft gezegd dat geweld niet de oplossing is.
Wilders heeft toch ook in een Kamerdebat zitten zeiken dat moslims afstand moesten nemen van de aanslagen in Parijs door middel van massale protesten? Waarom zou dat andersom niet mogen?quote:Op zondag 19 juni 2016 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
I know, maar nu vragen dezelfde mensen die dat echt niet vonden kunnen om hetzelfde nu het hun uitkomt.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat verzoek is hier in het verleden anders geregeld voorbij gekomen.
Heeft Groenlinks ook al afstand genomen? Fijne regeringspartners zullen dat vast ooit nog wel worden.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hij is wel erg selectief in welke aanslag hij aandacht geeft. Fijne premier zal dat worden.
Het verschil is dat moslims zeggen te geloven in heilige boekjes waarin staat dat je met vechten tegen ongelovigen in de hemel komt en Wilders vooralsnog nergens heeft gepubliceerd dat we moslims of politici moeten aanvallen.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wilders heeft toch ook in een Kamerdebat zitten zeiken dat moslims afstand moesten nemen van de aanslagen in Parijs door middel van massale protesten? Waarom zou dat andersom niet mogen?
Ehhhh ja hoorquote:Op zondag 19 juni 2016 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Heeft Groenlinks ook al afstand genomen? Fijne regeringspartners zullen dat vast ooit nog wel worden.
twitter:jesseklaver twitterde op donderdag 16-06-2016 om 19:32:35Vandaag is in Europa een parlementariër doodgeschoten. Een volksvertegenwoordiger. Zij streed voor mensenrechten. Huiveringwekkend. reageer retweet
Zulke soort kul afleidingsmanoeuvres maken je punten er niet sterker op.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Heeft Groenlinks ook al afstand genomen? Fijne regeringspartners zullen dat vast ooit nog wel worden.
Tsja daar kan ik weinig tegenin brengen. Bij deze neem ik afstand van Geert Wilders.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ehhhh ja hoortwitter:jesseklaver twitterde op donderdag 16-06-2016 om 19:32:35Vandaag is in Europa een parlementariër doodgeschoten. Een volksvertegenwoordiger. Zij streed voor mensenrechten. Huiveringwekkend. reageer retweet
http://nos.nl/artikel/211(...)rrorist-of-niet.htmlquote:Thomas Mair wordt ervan verdacht de Britse politica Jo Cox te hebben vermoord. Maar de vraag waar Britse media mee lijken te worstelen: is hij een doorgeslagen eenling of een extreem-rechtse terrorist? Hoe noemen we hem?
Als Mair in de rechtszaal om zijn naam wordt gevraagd, is zijn antwoord: "Mijn naam is dood aan de verraders, vrijheid voor Groot-Brittannië." Het past in een beeld dat de afgelopen dagen van de man van 52 is geschetst: iemand met rechts-extremistische sympathieën.
Verklaart een hoop.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Is vanaf het begin zo geweestquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat was een erg domme actie inderdaad.
Forum is wat dat betreft ook niet meer wat het geweest is hoor. Maar goed de hele samenleving wordt steeds xenofobischer
Bezorgde burgerquote:Op zondag 19 juni 2016 14:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/211(...)rrorist-of-niet.html
Is dit Mair ?
[ afbeelding ]
Tja, het met al zijn fans hier net als met Wilders zelf. Gewoon zwijgen hopen dat het weer overwaait.quote:
Had het hier vandaanquote:Op zondag 19 juni 2016 11:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Je hebt er duidelijk geen verstand van. Odds van bookmakers liggen altijd dicht bij elkaar.
Check anders: https://sports.ladbrokes.(...)eferendum/220800266/
In het decimale systeem hanteert Ladbrokes voor Remain een quote van 1,30 en voor Leave een quote van 3,50
Britse media moet je nooit vertrouwen, dat begrijp je toch ook welquote:Op zondag 19 juni 2016 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had het hier vandaan
http://www.mirror.co.uk/n(...)-brexit-odds-8182872
Leg uit wat je nou precies bedoeltquote:Op zondag 19 juni 2016 16:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Logisch dat de odds voor remain zo hoog zijn. Als het leave wordt dan stort de wereld in en krijgen we oorlog en een continentale crisis en kunnen ze toch niet meer uitbetalen.
Dat als de wereld economie instort je toch niet kunt uitbetalen. Kun je de leave odds ook wel onrealistisch hoog maken.quote:
1. De wereldeconomie stort heus niet in na een eventuele Brexitquote:Op zondag 19 juni 2016 17:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat als de wereld economie instort je toch niet kunt uitbetalen. Kun je de leave odds ook wel onrealistisch hoog maken.
Het was dan ook een knipoog naar de uitlatingen van Britse politici die suggereren dat de wereld instort bij een Brexit.quote:Op zondag 19 juni 2016 17:22 schreef Falco het volgende:
[..]
1. De wereldeconomie stort heus niet in na een eventuele Brexit
2. Odds zijn zo hoog voor leave omdat betters/handelaren verwachten dat de kans dat dat gebeurt niet bijster hoog is.
3. Wedkantoren bepalen de odds al naar gelang de inzetten op de twee opties, aangezien ze zo min mogelijk risico en winst willen behalen op dit soort weddenschappen.
Kortom, de leave odds lijken me allesbehalve onrealistisch hoog en als je dat wel vindt, adviseer ik je als een malle in te zetten op een Brexit. Krijg je meer dan 3x je inzet terug!!
Beide partijen hebben doemscenario's gepredikt, al denk ik dat de Brexiters het wel wat bonter hebben gemaakt.quote:Op zondag 19 juni 2016 17:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het was dan ook een knipoog naar de uitlatingen van Britse politici die suggereren dat de wereld instort bij een Brexit.
Het hele punt is juist dat dat altijd van moslims wordt geëist. Maar goed de dubbele standaard zijn we wel gewend van extreem-rechts. Zo worden allochtonen die klagen over racisme ook beschuldigd van het kruipen in een slachtofferrol, maar nu zijn het opeens de Grote Boze Linkse media die moeten benadrukken dat dit een politieke aanslag was, en dat dat zogenaamd niet gebeurt bij aanslagen van moslims. Het is allemaal best wel hilarisch, als het niet zo triest was.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet waar. En zijn moderators "ontslagen" omdat ze zich kritisch uitlieten over de banner etc.quote:Op zondag 19 juni 2016 14:23 schreef Manono het volgende:
[..]
Is vanaf het begin zo geweest![]()
In Danny;s defense, ander gedachtengoed werd ook niet gecensureerd. Half stormfront kwam hier en er zijn vanaf dag 1 op het scherpst van de snede discussies gevoerd die je nu regelmatig in publicaties tegenkomt. Beter dan filteren denk ik.
Wat valt er over te zeggen...Een rechts extremist vermoord een politica. Ik vind het verschrikkelijk voor de nabestaanden, verschrikkelijk voor het open debat maar zolang we de polarisatie toe laten zullen dit soort dingen blijven gebeuren. Ik hoop dat het niet verder escaleert, maar doen we niets tegen de polarisatie dan blijven de botsingen komen.quote:
Jan Roos vindt dit niet leuk.quote:Op zondag 19 juni 2016 15:44 schreef Bluesdude het volgende:
Neighbours have confirmed the man in the blue cap standing behind the Britain First banner berating the Muslim men is Mair.
http://guerillawire.org/p(...)group-britain-first/
[ afbeelding ]
Heeft Jan onderwijl erkend dat deze brexit-terrorist handelde uit politieke motieven?quote:
Een heel klein beetje, impliciet, toen hij er op aangesproken werd:quote:Op zondag 19 juni 2016 20:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeft Jan onderwijl erkend dat deze brexit-terrorist handelde uit politieke motieven?
Dezelfde politieke motieven als die Jan promoot?
Uiteraard treft Jan zelf geen enkele blaam.twitter:LavieJanRoos twitterde op zaterdag 18-06-2016 om 08:07:18@jvdweerdhof @geenstijl Die feiten waren toen niet bekend. reageer retweet
Jan had niet zo snel met dat vingertje moeten wijzen : ...... foei.. links zit die man tot extreemrechts te verketteren..quote:Op zondag 19 juni 2016 20:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een heel klein beetje, impliciet, toen hij er op aangesproken werd:Uiteraard treft Jan zelf geen enkele blaam.twitter:LavieJanRoos twitterde op zaterdag 18-06-2016 om 08:07:18@jvdweerdhof @geenstijl Die feiten waren toen niet bekend. reageer retweet
Als het een prominente linkse journalist was geweest, had GeenStijl er wel een lekker scherp stukje aan gewijd vermoed ik.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jan had niet zo snel met dat vingertje moeten wijzen : ...... foei.. links zit die man tot extreemrechts te verketteren..
Had ie even een dag gewacht en meer informatie gezocht over wie die getuigen waren ( britainfirst kreet) dan zat hij niet te blunderen. Voor een beroepsjournalist gaat ie zwaar in de fout.
Als beroepsactivist was zijn factfreegelul al duidelijk
Uiteraard. Maar niemand heeft ooit beweerd dat ze consequent zijnquote:Op zondag 19 juni 2016 20:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als het een prominente linkse journalist was geweest, had GeenStijl er wel een lekker scherp stukje aan gewijd vermoed ik.
Ik snap het. Punt is alleen dat wanneer de dader een moslim was geweest deze reeks al op deel 80 zat. De gebruikelijke doemroepers ontbreken.quote:Op zondag 19 juni 2016 18:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat valt er over te zeggen...Een rechts extremist vermoord een politica. Ik vind het verschrikkelijk voor de nabestaanden, verschrikkelijk voor het open debat maar zolang we de polarisatie toe laten zullen dit soort dingen blijven gebeuren. Ik hoop dat het niet verder escaleert, maar doen we niets tegen de polarisatie dan blijven de botsingen komen.
Komt indd doordat er weinig te discussiëren valt. In het begin nog wel, toen aluhoedje dragend Nederland nog kon ontkennen dat het een rechtextremistische politieke aanslag was. "Probleem" is dat weldenkend Nederland niet heel extreemrechts over één kam gaat scheren en zeggen dat we nieuwe regels moeten bedenken om het buiten onze samenleving te kunnen krijgen. Dat gebeurt wel met moslims als een moslim iets verkeerd doet, waardoor er dan veel meer voer voor discussie is.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap het. Punt is alleen dat wanneer de dader een moslim was geweest deze reeks al op deel 80 zat. De gebruikelijke doemroepers ontbreken.
Jan Roos, die er zelf als de kippen bij was om voor zijn beurt te pratenquote:Op zondag 19 juni 2016 20:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een heel klein beetje, impliciet, toen hij er op aangesproken werd:Uiteraard treft Jan zelf geen enkele blaam.twitter:LavieJanRoos twitterde op zaterdag 18-06-2016 om 08:07:18@jvdweerdhof @geenstijl Die feiten waren toen niet bekend. reageer retweet
Waarvan 40 delen gevuld met verdedigende reacties. Komt wel van 2 kanten natuurlijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap het. Punt is alleen dat wanneer de dader een moslim was geweest deze reeks al op deel 80 zat. De gebruikelijke doemroepers ontbreken.
En aangezien jij ook wel doorhebt dat ik de oorzaak van de polarisatie vooral een gevolg zie van de islam, vind ik dit niet het juiste topic om het daarover te hebben. ( Extreem rechts was bijna compleet verdwenen voordat deze religie in de EU zijn kop op stak).quote:Op zondag 19 juni 2016 20:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom is dit soort revisionisme toch nog altijd zo populair onder het simpele volk hier?quote:Op maandag 20 juni 2016 07:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En aangezien jij ook wel doorhebt dat ik de oorzaak van de polarisatie vooral een gevolg zie van de islam, vind ik dit niet het juiste topic om het daarover te hebben. ( Extreem rechts was bijna compleet verdwenen voordat deze religie in de EU zijn kop op stak).
Het is echt zo'n redenering als "de joden hadden gewoon niet zulke grierige graaiers moeten zijn, want daarmee hebben zij voor polarisatie gezorgd en de holocaust veroorzaakt".quote:Op maandag 20 juni 2016 07:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom is dit soort revisionisme toch nog altijd zo populair onder het simpele volk hier?
Inderdaad, compleet zot.quote:Op maandag 20 juni 2016 07:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is echt zo'n redenering als "de joden hadden gewoon niet zulke grierige graaiers moeten zijn, want daarmee hebben zij voor polarisatie gezorgd en de holocaust veroorzaakt".
Tsja, dat komt doordat bepaalde lieden geen onderscheid kunnen of willen maken tussen gematigde en extreme moslims.quote:Op maandag 20 juni 2016 01:22 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Waarvan 40 delen gevuld met verdedigende reacties. Komt wel van 2 kanten natuurlijk.
Neem eens objectief afstand van de wereld, kijk naar de conflicten, de cijfers, de feiten, de ellende, de slachtoffers. Iedere objectieve buitenstaander zal tot de conclusie komen dat de islam als ideologie een drijfveer is voor polarisatie.quote:
Ja, dat is het echt....zo triest en zielig dit soort opmerkingen.quote:Op maandag 20 juni 2016 07:52 schreef Igen het volgende:
Het is echt zo'n redenering als "de joden hadden gewoon niet zulke grierige graaiers moeten zijn, want daarmee hebben zij voor polarisatie gezorgd en de holocaust veroorzaakt".
Dat is zo, maar het vermoorden van mensen die niet kritisch genoeg zijn of die zelfs voorstander zijn van immigratie of Europese integratie mag nooit met dat argument goedgepraat worden. Dat is namelijk echt een glijdende schaal.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Neem eens objectief afstand van de wereld, kijk naar de conflicten, de cijfers, de feiten, de ellende, de slachtoffers. Iedere objectieve buitenstaander zal tot de conclusie komen dat de islam als idealogie een drijfveer is voor polarisatie.
quote:Op maandag 20 juni 2016 07:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
( Extreem rechts was bijna compleet verdwenen voordat deze religie in de EU zijn kop op stak).
Ideologie.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Neem eens objectief afstand van de wereld, kijk naar de conflicten, de cijfers, de feiten, de ellende, de slachtoffers. Iedere objectieve buitenstaander zal tot de conclusie komen dat de islam als idealogie een drijfveer is voor polarisatie.
Maar dat zal ik dan ook nooit doen, vandaar dat ik deze discussie ook niet in dit topic wilde voeren, zie mijn reacties.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:31 schreef Mystikvm het volgende:
Dat is zo, maar het vermoorden van mensen die niet kritisch genoeg zijn of die zelfs voorstander zijn van immigratie of Europese integratie mag nooit met dat argument goedgepraat worden. Dat is namelijk echt een glijdende schaal.
Ik ken jou definitie van extreem rechts niet, maar de aanhang is nu wel meer dan 20 jaar geleden. Toen was het in Nederland bijna volledig uitgebannen.quote:
Dat klopt.quote:
Wellicht heb je gelijk, maar ik zou toch graag een bron zien ter ondersteuning.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ken jou definitie van extreem rechts niet, maar de aanhang is nu wel meer dan 20 jaar geleden. Toen was het in Nederland bijna volledig uitgebannen.
In het geval van een bezittelijk voornaamwoord is het 'jouw', zoals 'jouw definitie'.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ken jou definitie van extreem rechts niet, maar de aanhang is nu wel meer dan 20 jaar geleden. Toen was het in Nederland bijna volledig uitgebannen.
Je hebt weer helemaal gelijk. Ik kan excuses maken voor mijn slordige typegedrag, maar dat zal ongetwijfeld weer als zwakte worden gezien.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In het geval van een bezittelijk voornaamwoord is het 'jouw', zoals 'jouw definitie'.
Ik denk dat het lastig wordt een bron van te vinden. En nee, dat is niet dezelfde redenering, beide kanten van de polarisatie zijn fout.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
Wellicht heb je gelijk, maar ik zou toch graag een bron zien ter ondersteuning.
Verder is die redenering natuurlijk nog krommer dan een banaan. Het is als stellen dat het logisch is dat vrouwen vaker worden verkracht, omdat ze zich tegenwoordig uitdagender kleden.
Het is recht praten wat krom is, beste jongen.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik denk dat het lastig wordt een bron van te vinden. En nee, dat is niet dezelfde redenering, beide kanten van de polarisatie zijn fout.
Twee dingen;quote:Op maandag 20 juni 2016 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
Het is recht praten wat krom is, beste jongen.
En dat gebeurt hier godverdomme nou al een paar dagen. Een aantal figuren schijnt het retemoeilijk te vinden om deze walgelijke daad gewoon af te keuren. Nee, er moeten allerlei verzachtende omstandigheden worden aangedragen.
Toppertje.
Wie de schoen past, beste jongen.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Twee dingen;
- Ik heb dit al keihard veroordeeld, meerdere keren, ik vind dit soort geweld afschuwelijk.
- Heb je het geheugen van een goudvis? Ik wil deze discussie hier niet voeren, exact vanwege de reden die je aangeeft.
Ha! Dat komt mij bekend voor...quote:Op maandag 20 juni 2016 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is recht praten wat krom is, beste jongen.
En dat gebeurt hier godverdomme nou al een paar dagen. Een aantal figuren schijnt het retemoeilijk te vinden om deze walgelijke daad gewoon af te keuren. Nee, er moeten allerlei verzachtende omstandigheden worden aangedragen.
Toppertje.
Is dat zo? Noem mij eens wat figuren die terroristische aanslagen vergoelijken.quote:
Hebben we het over dit topic of gewoon in Nederland algemeen?quote:Op maandag 20 juni 2016 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat zo? Noem mij eens wat figuren die terroristische aanslagen vergoelijken.
Dit forum.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:05 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Hebben we het over dit topic of gewoon in Nederland algemeen?
Wat je zegt ben je zelf.quote:Op maandag 20 juni 2016 08:32 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders is gewoon een bijzonder nare vent.
Dan moet ik even terug gaan zoeken in het Orlando, Charlie Hebdo en Parijs topic.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit forum.
En voor alle duidelijkheid: kut-Marokkaantjes die overlast veroorzaken beschouw ik niet als terrorisme.
Neuh, dit is volledig subjectief en gevoed door niets meer dan je eigen haat.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Neem eens objectief afstand van de wereld, kijk naar de conflicten, de cijfers, de feiten, de ellende, de slachtoffers. Iedere objectieve buitenstaander zal tot de conclusie komen dat de islam als ideologie een drijfveer is voor polarisatie.
Beschouw je het wel gewoon als genocide dan?quote:Op maandag 20 juni 2016 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit forum.
En voor alle duidelijkheid: kut-Marokkaantjes die overlast veroorzaken beschouw ik niet als terrorisme.
Ben wel benieuwd of het daar net zo en zo openlijk gebeurde als in dit topicquote:Op maandag 20 juni 2016 10:11 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Dan moet ik even terug gaan zoeken in het Orlando, Charlie Hebdo en Parijs topic.
Als je even geduld hebt kan je wel een paar berichten toesturen.
Ik snap dat die vraag gesteld wordt, maar het is natuurlijk een idioot complot. Hoe kun je iemand die al 52 jaar als rechtsextremist door het leven gaat voor je karretje spannen om iemand van je eigen kamp dood te schieten?quote:Op maandag 20 juni 2016 10:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Doorslaggevend aan de beurzen te zien.
http://www.investing.com/indices/indices-cfds
Bijna alles in het groen het gaat zeker bremain worden nu.
* BNW vraag; zou het opzet zijn geweest van bremain voorstanders?
Welke haat?quote:Op maandag 20 juni 2016 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, dit is volledig subjectief en gevoed door niets meer dan je eigen haat.
Zijn er hier mensen die dit goedpraten?quote:Op maandag 20 juni 2016 10:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of het daar net zo en zo openlijk gebeurde als in dit topic
Ben benieuwd.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:11 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Dan moet ik even terug gaan zoeken in het Orlando, Charlie Hebdo en Parijs topic.
Als je even geduld hebt kan je wel een paar berichten toesturen.
Staat op mijn agenda.quote:
Er is al door een groot aantal users gehint naar een complot van het Bremain-kamp. Wellicht geen goedpraten, maar erg gezond is het evenmin,quote:Op maandag 20 juni 2016 10:15 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Zijn er hier mensen die dit goedpraten?
Complotgekkies zijn sowieso rijp voor het gesticht.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is al door een groot aantal users gehint naar een complot van het Bremain-kamp. Wellicht geen goedpraten, maar erg gezond is het evenmin,
Alle abrahamitische religies hebben dat probleem, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 20 juni 2016 09:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Neem eens objectief afstand van de wereld, kijk naar de conflicten, de cijfers, de feiten, de ellende, de slachtoffers. Iedere objectieve buitenstaander zal tot de conclusie komen dat de islam als ideologie een drijfveer is voor polarisatie.
Op vrijdag zag ik een reactie voorbijkomen (volgens had iemand die van de FP getrokken) waarin werd gesteld dat deze dame haar verdiende loon heeft gekregen, omdat ze mede-verantwoordelijk is voor de 'witte genocide'.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:16 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Staat op mijn agenda.
Maar zijn er hier mensen dan die dit soort walgelijke daden goedpraten? Lijkt me sterk.
Wow.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op vrijdag zag ik een reactie voorbijkomen (volgens had iemand die van de FP getrokken) waarin werd gesteld dat deze dame haar verdiende loon heeft gekregen, omdat ze mede-verantwoordelijk is voor de 'witte genocide'.
Oh, en user Lelijknap zei herhaaldelijk dat hij het niet afkeurt. Daarom is hij inmiddels ook geband.
Ik schrok nog van het aantal vooral. Goedpraten, goedkeuren, of mensen die gelijk 'complot' roepen terwijl nog niemand even naar de feiten heeft kunnen kijken. Maar is ook allemaal tijdsgeest denk ik.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:15 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Ja, helaas welquote:Op maandag 20 juni 2016 10:15 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Tot een bepaalde hoogte zeker.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Alle abrahamitische religies hebben dat probleem, eerlijk gezegd.
Ik dacht dat het wel meeviel eigenlijk.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik schrok nog van het aantal vooral. Goedpraten, goedkeuren, of mensen die gelijk 'complot' roepen terwijl nog niemand even naar de feiten heeft kunnen kijken. Maar is ook allemaal tijdsgeest denk ik.
Was het maar zo'n feestquote:Op maandag 20 juni 2016 10:22 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel meeviel eigenlijk.
(bansheeboy©)
Hun profeet Jan Roos doet het ook.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik schrok nog van het aantal vooral. Goedpraten, goedkeuren, of mensen die gelijk 'complot' roepen terwijl nog niemand even naar de feiten heeft kunnen kijken. Maar is ook allemaal tijdsgeest denk ik.
Oh, ik zag een filmpje van hem gepost worden, maar heb niet geklikt. Maar ik snap het wel, de boze burgertjes mogen ze niet kwijtraken, anders gaat in no-time de stekker er uit.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hun profeet Jan Roos doet het ook.
https://www.splcenter.org(...)racists-2000-meetingquote:Thomas Mair, accused of murdering British parliamentarian Jo Cox last week, attended a 2000 meeting of British white supremacists that was aimed at building a leading American neo-Nazi’s white power music empire, Hatewatch has learned.
Heeft-ie zijn woorden al ingeslikt?quote:
Het is inderdaad wel zuur als je afhankelijk bent een zeer specifieke doelgroep.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oh, ik zag een filmpje van hem gepost worden, maar heb niet geklikt. Maar ik snap het wel, de boze burgertjes mogen ze niet kwijtraken, anders gaat in no-time de stekker er uit.
Ook nog eens een doelgroep waarbij het steeds extremer moet om interessant te blijven.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel zuur als je afhankelijk bent een zeer specifieke doelgroep.
quote:
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:24 schreef Peachbird het volgende:
Waarom wel juichen bij het platbombarderen van een IS leider maar iemand die de IS haar invasie van europa door zijn/haar beleid actief steunt wordt (hoe wrang dan ook begrijpelijk gezien deze omstandigheid) neergeknald en iedereen staat in rouwkleding.
What more to say...
Ik rouw er niet om, ik juich geen moord toe, liever zie ik die types gewoon gearresteerd worden en in de rechtzaal uitgehoord (of op zn minst een vuistslag tegen hun schedel) maar het is te verwachten.
Nope.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:02 schreef Kaas- het volgende:
Is die wel gewoon netjes permanent verbannen van het forum?
Uitspraken waren op de FP. Daar gelden andere normen en waarden.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is die wel gewoon netjes permanent verbannen van het forum?
Het was hopelijk geen uitspraak in de column zelf?quote:Op maandag 20 juni 2016 11:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uitspraken waren op de FP. Daar gelden andere normen en waarden.
Nee, gewoon een reactie.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het was hopelijk geen uitspraak in de column zelf?
quote:
Hier nog een van dezelfde, frontpage is echt verworden tot een open rioolquote:Op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:32 schreef Peachbird het volgende:
Of het nu wel of niet opzettelijk was, nothing of value was lost.
Sorry, dit is gewoon schandelijk. Zo iemand wenst mensen met volkomen normale opvattingen een lange gevangenisstraf toe. Wat zo'n persoon betreft kan een groot deel van het land vast zijn tas pakken om het heropvoedingskamp in te gaan omdat iemand niet kritisch genoeg is. Hoezo gedachtenpolitie?quote:
Is het nu in elk geval duidelijk dat user Peachbird genegeerd kan worden zolang die niet geband is. Lager dan dit komen ze niet.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
Hier nog een van dezelfde, frontpage is echt verworden tot een open riool
Waarom? Dit zijn toch de die-hard Geert fanboys? Dit is een podium en ze zetten een tenenkrommende show neer. Daar wil niemand bij horen. Koesteren juist dit soort gastenquote:Op maandag 20 juni 2016 11:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is het nu in elk geval duidelijk dat user Peachbird genegeerd kan worden zolang die niet geband is. Lager dan dit komen ze niet.
Het eerste wat moslims deden na Mohammeds dood was elkaar uitmoorden om vervolgens de halve bekende wereld met grof geweld te veroveren. Tijdens Mohammeds leven waren ze ook voor een groot gedeelte van hun leven bezig met anderen uit te moorden. In zo'n beetje ieder land waar moslims een groot deel van de bevolking vormen is politieke instabiliteit, of zijn de gemoederen pas recentelijk kalmer geworden na een burgeroorlog waar mensen geleerd hebben dat het beter is om de islam wat minder strikt te volgen. Zelfs de eerste kruistocht was alleen maar succesvol omdat moslims een grotere hekel aan elkaar hadden, dan aan de buitenlanders.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, dit is volledig subjectief en gevoed door niets meer dan je eigen haat.
Mij lijkt het contraproductief om te zeggen dat je verraders wil gaan ophangen terwijl je kiezers van die partijen probeert te lokken. Dan kunnen potentiële kiezers nog wel eens gaan denken dat je een gevaar voor hun leven bent.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:49 schreef kipknots het volgende:
Wel grappig dat mensen nu doen alsof 'Britain First' gedemoniseerd zou worden terwijl de leden van die partij dat sowieso wel doen. Is het zo erg als deze man (onterecht) met die groep in verband zou worden gebracht als vooraanstaande leden van die partij al hebben geschreeuwd dat als zij de macht krijgen ze andere politici op gaan hangen?
http://www.ibtimes.co.uk/(...)ng-opponents-1521415
Dat jij er alles aan doet om ook van dit topic een moslimdiscussie te maken verbaast me vanuit je zeer vaak gedemonstreerde frustratie en haat niet zo gek veel.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het eerste wat moslims deden na Mohammeds dood was elkaar uitmoorden om vervolgens de halve bekende wereld met grof geweld te veroveren. Tijdens Mohammeds leven waren ze ook voor een groot gedeelte van hun leven bezig met anderen uit te moorden. In zo'n beetje ieder land waar moslims een groot deel van de bevolking vormen is politieke instabiliteit, of zijn de gemoederen pas recentelijk kalmer geworden na een burgeroorlog waar mensen geleerd hebben dat het beter is om de islam wat minder strikt te volgen. Zelfs de eerste kruistocht was alleen maar succesvol omdat moslims een grotere hekel aan elkaar hadden, dan aan de buitenlanders.
Maar alle doden zullen vast wel subjectief zijn.
Technisch gezien is dit op het randje.quote:
Altijd leuk, zo'n lesje religieuze geschiedenis. Heel relevant ook voor dit topic.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het eerste wat moslims deden na Mohammeds dood was elkaar uitmoorden om vervolgens de halve bekende wereld met grof geweld te veroveren. Tijdens Mohammeds leven waren ze ook voor een groot gedeelte van hun leven bezig met anderen uit te moorden. In zo'n beetje ieder land waar moslims een groot deel van de bevolking vormen is politieke instabiliteit, of zijn de gemoederen pas recentelijk kalmer geworden na een burgeroorlog waar mensen geleerd hebben dat het beter is om de islam wat minder strikt te volgen. Zelfs de eerste kruistocht was alleen maar succesvol omdat moslims een grotere hekel aan elkaar hadden, dan aan de buitenlanders.
Maar alle doden zullen vast wel subjectief zijn.
Volgens mij snap je het niet helemaal. Wilders & aanhangers hadden waarschijnlijk van niemand afstand hoeven nemen van deze politieke moord, als ze zélf niet steeds mensen die niets met moordaanslagen te maken hebben daartoe oproepen. Dus het is niet een of andere hypocrisie van links om daartoe op te roepen, nee, het is extreem-rechts wijzen op haar hypocrisie.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
I know, maar nu vragen dezelfde mensen die dat echt niet vonden kunnen om hetzelfde nu het hun uitkomt.
[..]
[..]
Het verschil is dat moslims zeggen te geloven in heilige boekjes waarin staat dat je met vechten tegen ongelovigen in de hemel komt en Wilders vooralsnog nergens heeft gepubliceerd dat we moslims of politici moeten aanvallen.
Of zij dat ook denken weet ik niet, maar mij bekruipt dat gevoel nog wel eens bij het lezen van sommige commentaren. Dat je het idee hebt dat, doordat je niet mordicus tegen de EU of immigratie bent, je in de ogen van sommigen maar zou moeten brommen of een lijfstraf zou moeten krijgen.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mij lijkt het contraproductief om te zeggen dat je verraders wil gaan ophangen terwijl je kiezers van die partijen probeert te lokken. Dan kunnen potentiële kiezers nog wel eens gaan denken dat je een gevaar voor hun leven bent.
Niet rechts-radicaal zijn is hier tegenwoordig meer dan genoeg reden om doodgewenst of bedreigd te wordenquote:Op maandag 20 juni 2016 12:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Of zij dat ook denken weet ik niet, maar mij bekruipt dat gevoel nog wel eens bij het lezen van sommige commentaren. Dat je het idee hebt dat, doordat je niet mordicus tegen de EU of immigratie bent, je in de ogen van sommigen maar zou moeten brommen of een lijfstraf zou moeten krijgen.
Kijk, als die ideeën over EU en immigratie nou superradicaal zouden zijn dan ik ergens nog dat verwrongen beeld begrijpen. Maar het gaat hier over mensen die de EU een goed idee vinden, of die in de veronderstelling leven dat immigranten onze samenleving gaan verrijken. Dat beeld is wellicht naïef, maar toch niet iets waarvoor je mensen aan de hoogste boom op moet knopen? Ik dacht dat we die tijd toch zo'n 70 jaar geleden achter ons hadden gelaten.
En dat begrijp ik niet. Ik heb ook geen behoefte om anderen dood te wensen. Ook als de PVV de scepter gaat zwaaien (en ik denk dat dat uitermate slecht voor ons land is) zie ik daar geen reden in om mensen met de dood te gaan bedreigen of te roepen dat ze uit de weg geruimd moeten worden. Als populisten het voor het zeggen krijgen dan is dat een democratisch besluit wat ik heb te accepteren. Volgende verkiezingen weer een kans.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet rechts-radicaal zijn is hier tegenwoordig meer dan genoeg reden om doodgewenst of bedreigd te worden.
Tja, als je overweegt om rechts-radicaal te stemmen of dat al doet, dan zal je ook wat minder moeite met gebruik van geweld hebben om je doel te realiseren. Hoort toch wel bij de ideologie.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dat begrijp ik niet. Ik heb ook geen behoefte om anderen dood te wensen. Ook als de PVV de scepter gaat zwaaien (en ik denk dat dat uitermate slecht voor ons land is) zie ik daar geen reden in om mensen met de dood te gaan bedreigen of te roepen dat ze uit de weg geruimd moeten worden. Als populisten het voor het zeggen krijgen dan is dat een democratisch besluit wat ik heb te accepteren. Volgende verkiezingen weer een kans.
Waarom anderen dat respect niet op kunnen brengen gaat er bij mij echt niet in.
Heb je een voorbeeld waarbij jij doodgewenst bent ? Ben namelijk wel nieuwsgierig waar deze sentimenten van jou vandaan komen.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet rechts-radicaal zijn is hier tegenwoordig meer dan genoeg reden om doodgewenst of bedreigd te worden.
Daar heb ik meer dan zat voorbeelden van. Maar die berichten worden niet voor niets verwijderdquote:Op maandag 20 juni 2016 12:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld waarbij jij doodgewenst bent ? Ben namelijk wel nieuwsgierig waar deze sentimenten van jou vandaan komen.
Sommige mensen zijn teruggevallen op die mentaliteit van meer dan 70 jaar geleden die toen heerste over Europa. vreemdelingen --->> bedreigen onze cultuur---->>moeten weg --->> wie hen verdedigt zijn 'traitors' --->>quote:Op maandag 20 juni 2016 12:12 schreef Mystikvm het volgende:
. Maar het gaat hier over mensen die de EU een goed idee vinden, of die in de veronderstelling leven dat immigranten onze samenleving gaan verrijken. Dat beeld is wellicht naïef, maar toch niet iets waarvoor je mensen aan de hoogste boom op moet knopen? Ik dacht dat we die tijd toch zo'n 70 jaar geleden achter ons hadden gelaten.
Ik citeer van de linkquote:Op maandag 20 juni 2016 11:49 schreef kipknots het volgende:
Wel grappig dat mensen nu doen alsof 'Britain First' gedemoniseerd zou worden terwijl de leden van die partij dat sowieso wel doen. Is het zo erg als deze man (onterecht) met die groep in verband zou worden gebracht als vooraanstaande leden van die partij al hebben geschreeuwd dat als zij de macht krijgen ze andere politici op gaan hangen?
http://www.ibtimes.co.uk/(...)ng-opponents-1521415
Als dit geen fascisme is , dan is een dergelijke mentaliteit onvermijdelijk leidend naar fascisme.quote:make no mistake about it! We will not rest until every traitor is punished for their crimes against our country. And by punished, I mean good old-fashioned British justice at the end of a rope!"
Goede weerlegging. Gewoon iedereen haatdragend noemen en dan is de waarheid niet meer de waarheid. Je lijkt wel zo'n doorgedraaide Amerikaanse feminist.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij er alles aan doet om ook van dit topic een moslimdiscussie te maken verbaast me vanuit je zeer vaak gedemonstreerde frustratie en haat niet zo gek veel.
Ja best wel. Als je niet wil leren waar zo'n moordenaar vandaan kwam, dan heeft het ook weinig zin om een paar dagen na dato nog rond te hangen op dit topic.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Altijd leuk, zo'n lesje religieuze geschiedenis. Heel relevant ook voor dit topic.
Laatst is mij nog toegeworpen dat ik nog wel aan de beurt kom. 99.999 trouwens ook. Altijd leuk. En dat was zeker niet de enige keer.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld waarbij jij doodgewenst bent ? Ben namelijk wel nieuwsgierig waar deze sentimenten van jou vandaan komen.
Meneer wil een vrij en onafhankelijk G-B. Hij zal ongetwijfeld een afkeer hebben van de islam, maar ik heb niet het idee dat het hem daar nou echt om te doen was. Het gaat die malloot vooral om de Brexit.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Goede weerlegging. Gewoon iedereen haatdragend noemen en dan is de waarheid niet meer de waarheid. Je lijkt wel zo'n doorgedraaide Amerikaanse feminist.
[..]
Ja best wel. Als je niet wil leren waar zo'n moordenaar vandaan kwam, dan heeft het ook weinig zin om een paar dagen na dato nog rond te hangen op dit topic.
Aan de beurt komen in de zin dat jullie ISIS binnen halen en een van hun naast je gaat ontploffen of dat hij je komt ophalen bij de grote rechtspopulistische opstand?quote:Op maandag 20 juni 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laatst is mij nog toegeworpen dat ik nog wel aan de beurt kom. 99.999 trouwens ook. Altijd leuk. En dat was zeker niet de enige keer.
Het was onze grote vriend BarryOSeven die dat schreef.
Neuh, aan de beurt komen in die zin dat er een bijltjesdag komt op het moment dat Wilders de macht grijpt.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Aan de beurt komen in de zin dat jullie ISIS binnen halen en een van hun naast je gaat ontploffen of dat hij je komt ophalen bij de grote rechtspopulistische opstand?
Dat zal het zijn, inderdaad.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Aan de beurt komen in de zin dat jullie ISIS binnen halen en een van hun naast je gaat ontploffen of dat hij je komt ophalen bij de grote rechtspopulistische opstand?
Volgens mij is de Brexit niet een doel op zich, maar een middel om andere dingen mee te bereiken. Voor de een is het alle buitenlanders buiten houden en voor de ander zijn het vermeende gouden bergen die wachten na uitreding.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meneer wil een vrij en onafhankelijk G-B. Hij zal ongetwijfeld een afkeer hebben van de islam, maar ik heb niet het idee dat het hem daar nou echt om te doen was. Het gaat die malloot vooral om de Brexit.
In dat geval zal je wel beven in angst en al dagenlang niet geslapen hebben.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, aan de beurt komen in die zin dat er een bijltjesdag komt op het moment dat Wilders de macht grijpt.
Neuh, maar ik vind dat vreemde teksten. Ik voel zelf die behoefte niet om anderen te bedreigen.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij is de Brexit niet een doel op zich, maar een middel om andere dingen mee te bereiken. Voor de een is het alle buitenlanders buiten houden en voor de ander zijn het vermeende gouden bergen die wachten na uitreding.
[..]
In dat geval zal je wel beven in angst en al dagenlang niet geslapen hebben.
Weet je wat pas echt triest is, dit; Doden en gewonden na explosie in Kabul . 6 reacties, er wordt geen eens een apart forum topic meer voor aangemaakt. Weer 14 onschuldige mensen door islam gerelateerd geweld afgeslacht. Diep triest.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke man.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt triest is, dit; Doden en gewonden na explosie in Kabul . 6 reacties, er wordt geen eens een apart forum topic meer voor aangemaakt. Weer 14 onschuldige mensen door islam gerelateerd geweld afgeslacht. Diep triest.
Guillotine, tegen de muur of aan de hoogste boom. We mogen op allerlei manieren doodquote:Op maandag 20 juni 2016 12:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja en de feestende topics daarover kan ik weer gaan modereren dus doe maar nietquote:Op maandag 20 juni 2016 13:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Guillotine, tegen de muur of aan de hoogste boom. We mogen op allerlei manieren dood
Had ook geen doodswens, dus dat scheelt.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en de feestende topics daarover kan ik weer gaan modereren dus doe maar niet
Wou je nu beweren dat er onvoldoende aandacht is op FOK! voor alle ellende die samenhangt met de islam?quote:Op maandag 20 juni 2016 13:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt triest is, dit; Doden en gewonden na explosie in Kabul . 6 reacties, er wordt geen eens een apart forum topic meer voor aangemaakt. Weer 14 onschuldige mensen door islam gerelateerd geweld afgeslacht. Diep triest.
Nee, ik wil beweren dat er onvoldoende aandacht is voor het geweld vanuit de islam wereldwijd, dus ook in het midden-oosten. Het lijkt soms wel omdat het ook moslims zijn die de slachtoffers zijn, dat we het daardoor kunnen negeren. Wat walgelijk is.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wou je nu beweren dat er onvoldoende aandacht is op FOK! voor alle ellende die samenhangt met de islam?
Sterker nog; als die mensen hierheen gevlucht waren dan werd hen verweten dat ze moslims waren en dus het moslimgeweld zouden steunen, of zich er zelfs in de toekomst schuldig aan zouden hebben gemaakt.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het vervelende is dat als wij (het westen) daar dan willen ingrijpen, dan wordt ons dat nota bene verweten door moslims hier, en dan hebben we de aanslagen hier "aan onszelf te danken" vanwege ons ingrijpen in het Midden-Oosten....quote:Op maandag 20 juni 2016 14:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, ik wil beweren dat er onvoldoende aandacht is voor het geweld vanuit de islam wereldwijd, dus ook in het midden-oosten. Het lijkt soms wel omdat het ook moslims zijn die de slachtoffers zijn, dat we het daardoor kunnen negeren. Wat walgelijk is.
En anders juichen we wel als ze op de bodem van de Middellandse Zee liggenquote:Op maandag 20 juni 2016 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterker nog; als die mensen hierheen gevlucht waren dan werd hen verweten dat ze moslims waren en dus het moslimgeweld zouden steunen, of zich er zelfs in de toekomst schuldig aan zouden hebben gemaakt.
En volgens mij is dat precies een van de redenen dat het niemand wat boeit; iedere moslim die daar door moslimterroristen vermoord is komt iig al niet meer hier de moslimterrorist uithangen, zo kortzichtig redeneert men al.
En bij mij is het weer andersom, ik krijg te horen dat ik een moslim hater ben terwijl ik het oprecht vreselijk vind wat daar gebeurt. Ook in dit topic kreeg ik alweer de nodige reacties op dat gebied om mijn oren.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:14 schreef Leandra het volgende:
Het vervelende is dat als wij (het westen) daar dan willen ingrijpen, dan wordt ons dat nota bene verweten door moslims hier, en dan hebben we de aanslagen hier "aan onszelf te danken" vanwege ons ingrijpen in het Midden-Oosten....
Je kunt het nooit goed doen, als je het oprecht vreselijk vindt wat daar gebeurt, dan zul je wel weer zo'n islamknuffelaar zijn, terwijl geen weldenkend mens de dingen die daar gebeuren werkelijk zou mogen goedkeuren.
Ja idd.... onvoorstelbaar.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En anders juichen we wel als ze op de bodem van de Middellandse Zee liggen
Ik heb ook niks op met de grote vluchtelingenstroom, maar hoe gemakkelijk mensen hier over menselijk leed heenstappen en iedereen maar doodwensen die ze lastig vinden stuit me echt tegen de borst.
Dan zou ik eens aan werken aan de verpakking van je boodschap. Komt helaas nu toch echt grotendeels als moslimhaat over.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En bij mij is het weer andersom, ik krijg te horen dat ik een moslim hater ben terwijl ik het oprecht vreselijk vind wat daar gebeurt. Ook in dit topic kreeg ik alweer de nodige reacties op dat gebied om mijn oren.
Ik vond zijn boodschap niet zo heel raar, hoor. Men moet ook niet overal spoken gaan zien.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan zou ik eens aan werken aan de verpakking van je boodschap. Komt helaas nu toch echt grotendeels als moslimhaat over.
Dat ligt dan toch echt aan jou. Ik heb het namelijk altijd over de idealogie die ik als katalysator zie voor dit geweld, nooit over moslims, nooit.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan zou ik eens aan werken aan de verpakking van je boodschap. Komt helaas nu toch echt grotendeels als moslimhaat over.
Heb je daar een bron van? Het zou inderdaad wel een enorm voorbeeld zijn van de pot die de ketel verwijt.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het oprecht fascinerend dat rapporteren van het kale feit dat een rechtsextremist een pro-EU politica vermoord heeft, wordt gezien (vooral ook in Engeland) als manipulatie van de Grote Boze Linksche Media.
Net als Feyenoorders die altijd boos zijn op de KNVB omdat ze Ajax altijd zouden matsen. Na verloop van tijd worden ze niet meer als boze mensen gezien, maar als wat hulploze mensen met een minderwaardigheidscomplex. Kwestie van tijd allemaal, komt best goed.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het oprecht fascinerend dat rapporteren van het kale feit dat een rechtsextremist een pro-EU politica vermoord heeft, wordt gezien (vooral ook in Engeland) als manipulatie van de Grote Boze Linksche Media.
Discussie op The Guardian (sorry voor de opmaak maar het is een copy paste. Je kan het hier bij de comments vinden, staat aardig hoog als je het sorteert op relevantie -oftewel, heeft zeer veel opvotes gekregen op de website van nota bene The Guardian):quote:Op maandag 20 juni 2016 14:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Het zou inderdaad wel een enorm voorbeeld zijn van de pot die de ketel verwijt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 juni 2016 14:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Discussie op The Guardian (sorry voor de opmaak maar het is een copy paste. Je kan het hier bij de comments vinden, staat aardig hoog als je het sorteert op relevantie -oftewel, heeft zeer veel opvotes gekregen op de website van nota bene The Guardian):OK. Gelukkig zijn dat nog individuen. Hoewel het eng is dat er mensen zijn die redeneren dat haar dood een noodzakelijk kwaad is. Daar zakt mijn broek nog steeds van af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bezorgde burgers, verwarde mannen met te weinig stageplekken.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:34 schreef Bluesdude het volgende:
Britain First leider.... stuurt aan op een bloedbad en burgeroorlog. op 12.00 minuten
Nouja, Farage heeft Cameron al beschuldigd van het misbruiken van de dood van Cox voor Bremain. Waar hij precies op doelt weet ik niet.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
OK. Gelukkig zijn dat nog individuen. Hoewel het eng is dat er mensen zijn die redeneren dat haar dood een noodzakelijk kwaad is. Daar zakt mijn broek nog steeds van af.
Die Farage is dan ook gewoon een drollenvanger eerste klas.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, Farage heeft Cameron al beschuldigd van het misbruiken van de dood van Cox voor Bremain. Waar hij precies op doelt weet ik niet.
Uiteraard, maar wel de vertegenwoordiger van een enorm electoraat; blijft verontrustend.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die Farage is dan ook gewoon een drollenvanger eerste klas.
Farage neem ik niet serieus. Ik kan best sympathie opbrengen voor zijn mening dat de UK uit de EU moet, maar hij doet zich voor als een groot voorstander van vrijheid en als voorvechter van het vrije woord terwijl ik er van overtuigd ben dat, als hij aan de macht is, een groot deel van de linkse mensen kunnen fluiten naar hun recht om hun opvattingen te ventileren.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, Farage heeft Cameron al beschuldigd van het misbruiken van de dood van Cox voor Bremain. Waar hij precies op doelt weet ik niet.
Volgens mij is dit een geldige generalisatie wat betreft alle zelfbenoemde vrijheid van meningsuiting voorvechters in Europa.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:57 schreef Mystikvm het volgende:
Farage neem ik niet serieus. Ik kan best sympathie opbrengen voor zijn mening dat de UK uit de EU moet, maar hij doet zich voor als een groot voorstander van vrijheid en als voorvechter van het vrije woord terwijl ik er van overtuigd ben dat, als hij aan de macht is, een groot deel van de linkse mensen kunnen fluiten naar hun recht om hun opvattingen te ventileren.
Toch moest ik altijd wel lachen als hij weer eens een paar minuten spreektijd had in het Europees Parlement. Al heb ik verder geen idee wat hij allemaal verder uitspookt.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die Farage is dan ook gewoon een drollenvanger eerste klas.
Akkoord. Maar dat heb ik bij Wilders ook. Toch is dat net zo goed een gapende anus.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Toch moest ik altijd wel lachen als hij weer eens een paar minuten spreektijd had in het Europees Parlement. Al heb ik verder geen idee wat hij allemaal verder uitspookt.
Als je gejuich over staatsexecuties van goedmenschen gaat modereren in de zin van het gejuich weghalen ga je denk ik zelf tegen de muur.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en de feestende topics daarover kan ik weer gaan modereren dus doe maar niet
Daar kan ik dan weer minder goed tegen. Vervelende langspeelplaat die altijd lijkt te blijven hangen. Farage heeft nog een leuk gevoel voor humor. Wilders heb ik zelden op een grap betrapt. Of op een lach.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord. Maar dat heb ik bij Wilders ook. Toch is dat net zo goed een gapende anus.
Hij is inderdaad minder zurig dan Wilders.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar kan ik dan weer minder goed tegen. Vervelende langspeelplaat die altijd lijkt te blijven hangen. Farage heeft nog een leuk gevoel voor humor. Wilders heb ik zelden op een grap betrapt. Of op een lach.
Zijn haar is één grote grap.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar kan ik dan weer minder goed tegen. Vervelende langspeelplaat die altijd lijkt te blijven hangen. Farage heeft nog een leuk gevoel voor humor. Wilders heb ik zelden op een grap betrapt. Of op een lach.
Ik heb juist het gevoel dat de aandacht wereldwijd voor ander geweld onderbelicht wordt omdat islam-geweld nou eenmaal goed verkoopt en gretig gelezen wordt.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, ik wil beweren dat er onvoldoende aandacht is voor het geweld vanuit de islam wereldwijd, dus ook in het midden-oosten. Het lijkt soms wel omdat het ook moslims zijn die de slachtoffers zijn, dat we het daardoor kunnen negeren. Wat walgelijk is.
quote:Op maandag 20 juni 2016 15:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel dat de aandacht wereldwijd voor ander geweld onderbelicht wordt omdat islam-geweld nou eenmaal goed verkoopt en gretig gelezen wordt.
[ afbeelding ]
Ik weet het. Zo citeren gelovigen maar al te graag vooral Einsteinquote:Op maandag 20 juni 2016 16:21 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(Alhoewel ik best geloof wat je zegt, daar niet van hoor.)
Als je naar de cijfers kijkt dan is islam geweld met enorme cijfers de koploper.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:47 schreef Kijkertje het volgende:
Ik heb juist het gevoel dat de aandacht wereldwijd voor ander geweld onderbelicht wordt omdat islam-geweld nou eenmaal goed verkoopt en gretig gelezen wordt.
Heeft Boris Johnson een leuk gevoel voor humor? Humor (voornamelijk HIGNFY) heeft hem groot gemaakt, maar het is me niet duidelijk in hoeverre z'n grappige incompetentie/gestuntel te danken is aan z'n gevoel voor humor.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En daar wordt dan ook enorm veel aandacht aan besteed in de media.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als je naar de cijfers kijkt dan is islam geweld met enorme cijfers de koploper.
Kan je niet gewoon verhuizen naar buiten de EU? Daar is alles beter.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:37 schreef juliusceasar het volgende:
Als er geen Brexit komt dan zorgen wij hier in Nederland voor een Nexit! Daar moeten wij alles aan doen. Anders nog meer naheffingen, bezuinigingen, immigranten, oudjes die nog meer aan hun lot worden over gelaten, pensioenen die verdwijnen! Aan ons de keus. Of al ons geld verdampt aan corrupte landen als Griekenland en Turkije of we kiezen voor onszelf!!!
Niet mee eens. Zie niet in hoe een nexit beter zou zijn. Kost alleen maar meer geld omdat we met een achterstand de onderhandelingen ingaan.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:37 schreef juliusceasar het volgende:
Als er geen Brexit komt dan zorgen wij hier in Nederland voor een Nexit! Daar moeten wij alles aan doen. Anders nog meer naheffingen, bezuinigingen, immigranten, oudjes die nog meer aan hun lot worden over gelaten, pensioenen die verdwijnen! Aan ons de keus. Of al ons geld verdampt aan corrupte landen als Griekenland en Turkije of we kiezen voor onszelf!!!
In Nederland gaat men nooit stemmen op uittreding. Op een paar dwazen na, is iedereen stuk voor stuk beter geïnformeerd dan in de UK en ziet iedereen in dat bij een Nexit, Hamburg en Antwerpen stevig in hun handen wrijven om de positie van Rotterdam over te nemen.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:37 schreef juliusceasar het volgende:
Is goed doen we.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:37 schreef juliusceasar het volgende:
http://www.nrc.nl/handels(...)nt&utm_term=20160620quote:Op maandag 20 juni 2016 19:46 schreef Falco het volgende:
[..]
In Nederland gaat men nooit stemmen op uittreding. Op een paar dwazen na, is iedereen stuk voor stuk beter geïnformeerd dan in de UK en ziet iedereen in dat bij een Nexit, Hamburg en Antwerpen stevig in hun handen wrijven om de positie van Rotterdam over te nemen.
Ik vond dit stuk echt een eye opener, want het heeft me aan het twijfelen gebracht over mijn voorkeur voor Remain.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/handels(...)nt&utm_term=20160620
Over de houding van de Britten (Engelsen vooral).
Ik heb mijn twijfels eerlijk gezegd. Nederland heeft ook het enige volk dat het Oekraïne-verdrag wist te boycotten, na een campagne puur gedreven op EU-haatquote:Op maandag 20 juni 2016 19:46 schreef Falco het volgende:
[..]
In Nederland gaat men nooit stemmen op uittreding. Op een paar dwazen na, is iedereen stuk voor stuk beter geïnformeerd dan in de UK en ziet iedereen in dat bij een Nexit, Hamburg en Antwerpen stevig in hun handen wrijven om de positie van Rotterdam over te nemen.
Volgens mij ben je stiekem verliefd op Geert je hebt het zo vaak over hem.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord. Maar dat heb ik bij Wilders ook. Toch is dat net zo goed een gapende anus.
Als wij ook zo'n geintje gaan krijgen hoop ik wel dat we een realistisch beeld voorgeschoteld krijgen wat ons te wachten zou staan. Een hoop Nederlanders zeggen al dat geld niet gelukkig maakt. Dus eigenlijk is het allemaal niet zo ergquote:Op maandag 20 juni 2016 18:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet mee eens. Zie niet in hoe een nexit beter zou zijn. Kost alleen maar meer geld omdat we met een achterstand de onderhandelingen ingaan.
Het naieve idee dat we wel zouden varen bij een nexit deel ik niet, we verneuken de verdragen en voordelen die daarbij horen, gaan alleen maar meer betalen en hebben niets meer te zeggen over nieuwe ontwikkelingen. Waar we ons wel aan moeten conformeren natuurlijk, anders krijgen we die nieuwe verdragen niet.
Goed artikel.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/handels(...)nt&utm_term=20160620
Over de houding van de Britten (Engelsen vooral).
Via Disana had ik natuurlijk moeten zeggen.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vond dit stuk echt een eye opener, want het heeft me aan het twijfelen gebracht over mijn voorkeur voor Remain.
Nee joh, ik ben gewoon verbaasd over de argumenten in het stukquote:Op maandag 20 juni 2016 20:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Via Disana had ik natuurlijk moeten zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |