abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_162741442


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-en

[ Bericht 3% gewijzigd door PluisigNijntje op 04-06-2016 16:21:36 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162741768
oude goals mogen wel uit de op
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_162741820
Die zijn wel erg oud inderdaad. Ik zal ze er even uitgooien.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  zaterdag 4 juni 2016 @ 16:20:40 #4
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162741853
Ik heb wel doelen voor het eind van deze zomer. Als seizoen is afgelopen ga ik weer flink wat zware dingen tillen, dus ik wil aan het einde van de zomer 210kg deadliften en 140kg squatten.
WFPB!
  zaterdag 4 juni 2016 @ 17:07:00 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162742946
Vanmorgen mijn PR's op snatch en C&J geëvenaard na bijna een jaar niet meer gedaan te hebben. 50 op snatch en C&J 80, en allebei met veeeel betere form. Snatch zit allicht ook nog tien of zelfs twintig kilo meer in.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:02:29 #6
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162744181
Ik ben nu een voedingsschema aan het bouwen om aan te komen. Heb nog wel flink wat fatty om m'n buik maar als ik nu ga cutten blijft er niet zoveel over en vind groter toch mooier dan droger.

Alleen heb nu 3000 kcal genomen en dan zou ik 700gr kip op een dag moeten hebben :{ lijkt me niet helemaal de bedoeling. Heb m 40/40/20 verdeeld
pi_162744218
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:02 schreef Kostertjuh het volgende:
Ik ben nu een voedingsschema aan het bouwen om aan te komen. Heb nog wel flink wat fatty om m'n buik maar als ik nu ga cutten blijft er niet zoveel over en vind groter toch mooier dan droger.

Alleen heb nu 3000 kcal genomen en dan zou ik 700gr kip op een dag moeten hebben :{ lijkt me niet helemaal de bedoeling. Heb m 40/40/20 verdeeld
40% eiwit of vet?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:04:36 #8
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162744242
eiwit, 20% vet
pi_162744322
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:04 schreef Kostertjuh het volgende:
eiwit, 20% vet
Dat is wel onnodig veel. 1,6-1,8 g/kg lichaamsgewicht is het minimale voor maximaal resultaat. Alles daarboven heeft geen extra meerwaarde. Naarmate je getrainder wordt, zal deze waarde nog lager komen te liggen, maar je kan het altijd als waarde blijven hanteren, voor de zekerheid.

Het kan geen kwaad, die hoeveelheid eiwit, maar het is onnodig. Halveer het percentage eiwit en je zit nog steeds goed, er van uitgaande dat je <90kg weegt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Vanmorgen mijn PR's op snatch en C&J geëvenaard na bijna een jaar niet meer gedaan te hebben. 50 op snatch en C&J 80, en allebei met veeeel betere form. Snatch zit allicht ook nog tien of zelfs twintig kilo meer in.
Netjes. Split jerk?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:28:15 #10
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162744753
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:09 schreef Rami. het volgende:

[..]

Dat is wel onnodig veel. 1,6-1,8 g/kg lichaamsgewicht is het minimale voor maximaal resultaat. Alles daarboven heeft geen extra meerwaarde. Naarmate je getrainder wordt, zal deze waarde nog lager komen te liggen, maar je kan het altijd als waarde blijven hanteren, voor de zekerheid.

Het kan geen kwaad, die hoeveelheid eiwit, maar het is onnodig. Halveer het percentage eiwit en je zit nog steeds goed, er van uitgaande dat je <90kg weegt.

[..]

Netjes. Split jerk?
Ja had verschillende dingen gelezen en filmpjes gezien, uitgebreide vid van Steve Cook kwam met 40/40/20 en andere ook dus ging hier maar voor. Andere zeggen inderdaad weer 2g/kg
pi_162745423
Vanaf maandag ga ik een paar weken vasten en dat zal natuurlijk ook invloed hebben op het trainen en voeding. Ik train nu 6 keer per week (3 dagen - rust - 3 dagen) en dat zal vanaf maandag 5 keer worden (maandag-vrijdag 5 keer, weekend rust) om de praktische reden dat ik alleen 's avonds doordeweeks tussen 22:00 - 23:00 (dan kan ik water drinken tijdens het trainen, heb ik nodig) kan trainen en in het weekend niet, omdat mijn sportschool in de middag al sluit.
Het zal zeker aan het begin wat zwaar worden en daardoor misschien wat minder hard kan trainen maar opgeven doe ik natuurlijk niet. Wat betreft het vasten komt het op zich wel goed uit, kan zo wel een beetje cutten (wil een lager vetpercentage) maar zal uiteraard voor zorgen dat ik wel voldoende stoffen binnen krijg die je nodig hebt.
Moet uiteraard ook mijn schema een beetje veranderen, kan zo niet elke spiergroep 2 keer per week hitten (wat beter is dan 1 keer heb ik gelezen) vanwege de tijd en ik 'maar' 5 dagen heb. Dacht zelf aan zoiets:
quote:
Ma: triceps/borst
Di: biceps/rug
Wo: schouders/benen
Do: triceps/borst
Vr: biceps/rug
Buik zit er bewust niet in, ga ik thuis trainen. Schouders/benen kan ik dan maar 1 keer per week doen gezien de tijd. Zit alleen een beetje met de rust, weet niet of het genoeg is. Las dat een spiergroep minimaal 48h rust moet hebben maar weet niet of ik zo de spiergroepen overbelast. Denken jullie dat dit een probleem zou worden met dit schema? Of kan ik bepaalde spiergroepen beter switchen van dag?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 20:00:09 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162746915
Vasten en 5 dagen p/w trainen, lijkt me geen goed plan. Daarnaast zou ik sowieso niet een paar weken gaan vasten.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 20:12:34 #13
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162747189
Ik denk dat hij het moet van zijn god :P maar ik zou het lekker op 2 dagen pw fullbody pakken.
Deathlift or Die.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 20:45:59 #14
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162748089
Doe mee met Etha en zeg ook 2 a 3x full body. Squat, bench press, BoR en wat isolatie werk wat je zelf wil/nodig hebt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162749612
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:00 schreef Snakey het volgende:
Vasten en 5 dagen p/w trainen, lijkt me geen goed plan. Daarnaast zou ik sowieso niet een paar weken gaan vasten.
Het is een religieuze kwestie. Ook genoeg topsporters die ook door sporten rond die tijd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:45 schreef Verbosity het volgende:
Doe mee met Etha en zeg ook 2 a 3x full body. Squat, bench press, BoR en wat isolatie werk wat je zelf wil/nodig hebt.
Wil zelf toch echt 5 dagen aanwezig zijn. Ik ga het in ieder geval proberen en laat het jullie weten!

[ Bericht 2% gewijzigd door ComedyShortsGamer op 04-06-2016 21:39:08 ]
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:40:23 #16
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162749965
Waarom zou je dat willen? :')
Deathlift or Die.
pi_162752511
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:40 schreef Ethanolic het volgende:
Waarom zou je dat willen? :')
Omdat ik het misschien leuk vind?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:22:15 #18
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162753062
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:00 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Omdat ik het misschien leuk vind?
Ik vind af en toe drugs nemen leuk, betekent niet dat ik het 5 x per week moet gaan doen.

Denk nou eens na, je vreet klote in zo'n maand, je trainingen gaan kut, je raakt gedemotiveerd en je houdt het niet vol. Train slim, niet keihard.
Deathlift or Die.
pi_162753413
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:22 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Denk nou eens na, je vreet klote in zo'n maand, je trainingen gaan kut, je raakt gedemotiveerd en je houdt het niet vol. Train slim, niet keihard.
Hoe weet je dat het zo gaat afhaken?
Zoals ik al aangaf wil ik het nog aanzien en zou ik het laten weten, maar het kan net zo goed ook gewoon goed gaan.
Daarom zei ik al ik laat wel weten. Well see.
pi_162753792
ken je driehoek dima??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162753856
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:49 schreef Dimachaerus het volgende:
ken je driehoek dima??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je kuiten?
pi_162753881
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:51 schreef Faeroer het volgende:

[..]

En je kuiten?
:')
pi_162754281
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:55 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Schouders/benen kan ik dan maar 1 keer per week doen gezien de tijd.
Dat is echt een lulexcuus. En eenvoudigweg op te lossen door je indeling niet aan vaste dagen te koppelen.

Dus eerst
Ma: triceps/borst
Di: biceps/rug
Wo: schouders/benen
Do: triceps/borst
Vr: biceps/rug

week daarna ga je gewoon verder met waar je gebleven was, dus dat wordt dan
Ma: schouders/benen
Di: triceps/borst
Wo: biceps/rug
Do: schouders/benen
Vr: triceps/borst

week daarna
Ma: biceps/rug
Di: schouders/benen
Wo: triceps/borst
Do: biceps/rug
Vr: schouders/benen

etc.
Daarmee train je over langere tijd altijd alles even vaak.
pi_162760017
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2016 00:12 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat is echt een lulexcuus. En eenvoudigweg op te lossen door je indeling niet aan vaste dagen te koppelen.

Dus eerst
Ma: triceps/borst
Di: biceps/rug
Wo: schouders/benen
Do: triceps/borst
Vr: biceps/rug

week daarna ga je gewoon verder met waar je gebleven was, dus dat wordt dan
Ma: schouders/benen
Di: triceps/borst
Wo: biceps/rug
Do: schouders/benen
Vr: triceps/borst

week daarna
Ma: biceps/rug
Di: schouders/benen
Wo: triceps/borst
Do: biceps/rug
Vr: schouders/benen

etc.
Daarmee train je over langere tijd altijd alles even vaak.
Dat is wel slim, dat daar ik niet over nagedacht had. Thx voor de tip
  zondag 5 juni 2016 @ 12:40:54 #25
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162760261
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:49 schreef Dimachaerus het volgende:
ken je driehoek dima??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zehma dima wel harde rug maar ook harde benen en gluten?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 5 juni 2016 @ 13:12:26 #26
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_162760855
Ik ga me proberen aan dit schema te houden :+ gemaakt door mijn personal trainer aka vriendje.

Trainingsschema gebaseerd op 3 trainingen per week.
Spiergroepen: buik, benen, schouders, rug, biceps, triceps, borst

Zondag:
-deadlift
-squat
-lunges
-2x biceps
-2x borst
+cardio

woensdag
-squat
-lunges
-2x buik
-2x schouders
+cardio

vrijdag
-squat
-lunges
-kuiten
-2x triceps
-2x rug
+cardio
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 5 juni 2016 @ 22:39:55 #27
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162774845
waarom 3x per week squats en lunges
Deathlift or Die.
  zondag 5 juni 2016 @ 22:45:02 #28
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162775097
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:39 schreef Ethanolic het volgende:
waarom 3x per week squats en lunges
Soort van curls for the girls
  zondag 5 juni 2016 @ 22:52:27 #29
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_162775413
Dat ja, mijn booty heeft dat nodig.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162775944
Zou dan ook wat isolatie voor je booty pakken, squats zijn bij mij vooral effectief geweest voor de groei van m'n quads.

Edit:
Isolatie is misschien niet helemaal het juiste woord, bedoel meer variatie in oefeningen die je echt goed in je glutes voelt, zoals hip thrusts, sl deadlifts/goodmornings (met elastiek voor weerstand), glute ham raises
pi_162776054
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:52 schreef Njosnavelin het volgende:
Dat ja, mijn booty heeft dat nodig.
Lunges en squats zijn uitstekende oefeningen, maar specifiek voor de bilspier zijn er oefeningen die om verscheidene redenen een stuk effectiever zijn.

Denk aan de hip thrust, glute bridge en pendulum quadruped hip extension voor de strekcomponent van de bilspieren.

Denk aan de side lying abduction, standing band/cable abduction voor de abductiecomponent van de bilspieren. Mocht je bij de abductiebeweging meer de nadruk willen leggen op de gluteus medius, dan kan je de abductie beweging maken met je been in lichte endorotatie.

+ eventueel nog een oefening waarbij je de exorotatie component traint.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens zou ik wat meer hamstring volume in je training doen, vooral als die deadlift conventional is en dus de hamstring niet in de volledige range-of-motion traint. Denk hierbij aan een hyperextension.
  zondag 5 juni 2016 @ 23:17:24 #32
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_162776425
Dank voor de tips! Ik ga er eens naar kijken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 6 juni 2016 @ 07:52:33 #33
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162781004
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Vanmorgen mijn PR's op snatch en C&J geëvenaard na bijna een jaar niet meer gedaan te hebben. 50 op snatch en C&J 80, en allebei met veeeel betere form. Snatch zit allicht ook nog tien of zelfs twintig kilo meer in.
Ik sta sinds laatste meting op 55 Snatch en 65 C&J, ook het gevoel dat er meer in zit bij de snatch alleen is 't vertrouwen in m'n schouderstabiliteit er momenteel (nog) niet waardoor ik nog niet wil doorzetten naar 60/65kg.
C&J is al een tijdje geleden dat ik een PR-poging gedaan heb.

Sowieso is m'n squat clean en squat snatch (het eronder duiken) bij mij niet zo goed, dus voor mij misschien eerst zaak om dat aan te pakken samen met gewicht boven het hoofd.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 12:17:32 #34
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162785355
104-jarige bodybuildlegende uit India overleden



Ondanks zijn lengte van 1.49 meter gaat de Indiër Manohar Aich de geschiedenisboeken in als één van de grootste bodybuilders ooit. Aich overleed gisteren op 104-jarige leeftijd in de Indiase stad Calcutta.

In 1952, vijf jaar nadat India onafhankelijk was geworden, werd Aich de eerste Indiase Mister Universe. Zijn imposante spierbundel - een borstomtrek van 1,2 meter, biceps van 42 centimeter en een onderarm van 35 centimeter - en kleine postuur leverde hem de bijnaam 'Zak-Hercules' op.

Aanvankelijk was de Indiër werkzaam als kermisartiest. Hij verbaasde vriend en vijand door boeken doormidden te scheuren, staal met zijn tanden te buigen en zwaarden op zijn buik te balanceren.

Met blote handen
Na een ruzie met een Britse agent belandde Aich in de gevangenis. Daar baarde hij opzien door de metalen tralies van zijn cel met blote handen te buigen.

Tot op hoge leeftijd bleef Aich actief bodybuilden. ,,Ik ben gezegend met dit lichaam'', vertelde hij in 2012 tegen de BBC. ,,Wat wil je nog meer?"
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162804302
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:22 schreef Rami. het volgende:

[..]

Als je al een tijdje die rekoefeningen doet en er geen baat bij lijkt te hebben, dan raad ik je aan er een tijdje mee te stoppen.

Vaak is het gevoel van een te korte hamstring te wijten aan een niet-optimale positie van het lichaam (o.a. positie van het bekken en de ribben), waarbij er onvoldoende stabiliteit in de bekkenregio is. Je centraal zenuwstelsel zal dan met een compensatiemechanisme komen waaruit enige stabiliteit te halen valt, waarbij vaak de hamstring op spanning wordt gezet (althans, dat gevoel ervaar je).

Probeer de hip hinge beweging eens te doen, zonder extern gewicht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijk ervaar je al snel het rekgevoel. Probeer het vervolgens nog eens zonder de ribben/borst te heffen (tegenovergestelde van wat je doet bij inademen), je rug recht houden (dus niet neutraal (= lichte holling), ook niet bol, maar helemaal recht zoals op de foto geïllustreerd -> dit doe je door je bekken licht naar achteren te kantelen) en deze positie vast te houden door je buik- en bilspieren aan te spannen. Kijk nu eens of je verder komt.

Je zou het ook kunnen proberen in ruglig, waarbij je beide benen gestrekt hebt en één van beide zo hoog mogelijk heft. Probeer dit ook nogmaals met het afvlakken van je rug op de vloer (door je bekken naar achteren te kantelen), je ribben laag houden en buik- en bilspieren goed aan te spannen. zie voor de uitleg en visualisatie het onderstaande filmpje.


Vaak, als je de positie van bepaalde delen net even verandert en zo meer stabiliteit genereert, hoeft het lichaam niet te compenseren door die hamstring op spanning te zetten. Mocht je, na dit uitvoerig geprobeerd te hebben nog problemen ervaren, dan zou je nog excentrisch kunnen trainen. Hierbij neemt de lengte van de spier onder spanning toe. Ter illustratie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je met het gewicht naar beneden gaat, wordt de hamstring langer maar moet deze spier nog steeds spanning leveren. Leg de nadruk op deze (excentrische) fase en doe dat met een rechte rug. Ga zo ver als je kan en zorg ervoor dat de positie van je lichaam goed blijft.

Dank je, ik vind dit fascinerend :D Het werkt!!

Grappig genoeg had ik net zelf ontdekt dat het probleem vanuit mijn bekken (linker heup, vooral) komt, dus dat klopt met de theorie die jij hebt. Het ingewikkelde met dit soort dingen is altijd dat je weliswaar weet waar het probleem zit - linker heup, in mijn geval - maar dat er geen eenduidige oplossing of remedie is, behalve zelf aanklooien en experimenteren, en dan kom je uiteindelijk best een eind. Maar deze filmpjes maken het allemaal extra duidelijk, dus dank daarvoor ^O^

(Overigens is dit de reden waarom ik krachttraining zo leuk vind: je leert echt je eigen lichaam kennen, zowel de kracht als de beperkingen ervan, en dat is voor iemand die jarenlang achter een bureau heeft gezeten en nooit stilstond bij de werking van het lichaam - alleen bij het hoofd O-) - absoluut een verrijking.)
  dinsdag 7 juni 2016 @ 08:26:11 #36
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162807742
Moet je voor de grap eens Yoga oefeningen gaan doen met je kantoorlijf, dan verbaas je je helemaal over alles wat je niet kan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162815779
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 23:28 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dank je, ik vind dit fascinerend :D Het werkt!!

Grappig genoeg had ik net zelf ontdekt dat het probleem vanuit mijn bekken (linker heup, vooral) komt, dus dat klopt met de theorie die jij hebt. Het ingewikkelde met dit soort dingen is altijd dat je weliswaar weet waar het probleem zit - linker heup, in mijn geval - maar dat er geen eenduidige oplossing of remedie is, behalve zelf aanklooien en experimenteren, en dan kom je uiteindelijk best een eind. Maar deze filmpjes maken het allemaal extra duidelijk, dus dank daarvoor ^O^

(Overigens is dit de reden waarom ik krachttraining zo leuk vind: je leert echt je eigen lichaam kennen, zowel de kracht als de beperkingen ervan, en dat is voor iemand die jarenlang achter een bureau heeft gezeten en nooit stilstond bij de werking van het lichaam - alleen bij het hoofd O-) - absoluut een verrijking.)
Goed om te horen dat het je wat heeft opgeleverd. Denk er bij vrijwel alle oefeningen (bench press en andere borstoefeningen in mindere mate, maar dat terzijde) die je doet aan dat je volledige romp zich in die juiste positie bevindt. Een positie waarin die erg stabiel is, zodat je vanuit de ledematen veel meer de kans krijgt van het centraal zenuwstelsel om bepaalde bewegingen uit te voeren, aangezien je al genoeg stabiliteit in je romp genereert op dat moment. De spanning in je hamstring in dit geval, kan dan veel lager zijn, omdat er niet meer gecompenseerd hoeft te worden.

Wat betreft je bekken, kijk maar even of je het kan beïnvloeden door je bekken te kantelen en zo de positie te verbeteren.
pi_162823499
Klein maandje geleden begonnen met HIIT, begin zelf wel verschil te zien.
Helaas niet helemaal perfecte vergelijkingsfoto's maar ach.

Net:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maandje terug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens het meetlint: eind april een buikomvang van 99 cm, nu is dat 90 cm

Verder sinds kort begonnen met bankdrukken. Ik kan maar liefst een whopping 35 kg drukken (6 reps :') ) en nu weet ik dat dat ontzettend triest is en dat ik m'n ballen in moet leveren, maar ik heb een chronische open wond op 't zitvlak (5-6 cm, al 4.5 jaar) waardoor ik überhaupt al best trots ben dat ik train :P

grtz
  dinsdag 7 juni 2016 @ 20:11:04 #39
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162824326
Door de kwaliteit van de foto´s zie je de progress amper, en die 35kg wordt zo 60kg als je consistent zo door blijft gaan :D
  dinsdag 7 juni 2016 @ 20:20:33 #41
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162824375
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:50 schreef Toto69 het volgende:
Klein maandje geleden begonnen met HIIT, begin zelf wel verschil te zien.
Helaas niet helemaal perfecte vergelijkingsfoto's maar ach.

Net:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maandje terug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens het meetlint: eind april een buikomvang van 99 cm, nu is dat 90 cm

Verder sinds kort begonnen met bankdrukken. Ik kan maar liefst een whopping 35 kg drukken (6 reps :') ) en nu weet ik dat dat ontzettend triest is en dat ik m'n ballen in moet leveren, maar ik heb een chronische open wond op 't zitvlak (5-6 cm, al 4.5 jaar) waardoor ik überhaupt al best trots ben dat ik train :P

grtz
Goed dat je bezig bent, maar met die foto's kunnen we natuurlijk niets. :P
Deathlift or Die.
pi_162824540
Thanks voor de feedback, zal over een tijd betere foto's fixen :)
pi_162834006
Lekker door trainen dan ga je vanzelf meer liften qua kilo's ^O^
  woensdag 8 juni 2016 @ 08:49:28 #44
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162834403
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:50 schreef Toto69 het volgende:

Verder sinds kort begonnen met bankdrukken. Ik kan maar liefst een whopping 35 kg drukken (6 reps :') ) en nu weet ik dat dat ontzettend triest is en dat ik m'n ballen in moet leveren, maar ik heb een chronische open wond op 't zitvlak (5-6 cm, al 4.5 jaar) waardoor ik überhaupt al best trots ben dat ik train :P

grtz
Als er een ding is wat ik het afgelopen jaar geleerd heb (sinds ik begon met sporten);
Vergelijk je niet met anderen, wees trots op elke kg die je op die stang legt en geniet van wat je doet. Blijf bescheiden en hongerig en laat je niet leiden door excuusjes.

Doe je ding met passie en resultaat volgt langzaam maar zeker. ^O^
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162834497
Cheers guys ^O^
pi_162834870
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 08:26 schreef Rauw. het volgende:
Moet je voor de grap eens Yoga oefeningen gaan doen met je kantoorlijf, dan verbaas je je helemaal over alles wat je niet kan.
Dit ja. Zeker als zo'n >70 jaar vrouw het allemaal wel blijkt te kunnen doet je beseffen dat een kantoorbaan ook niet alles is.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 8 juni 2016 @ 09:45:28 #47
69994 seto
-|||--------|||-
pi_162835229
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 20:11 schreef Snakey het volgende:
We zijn allemaal met zo goed als niks op de bar begonnen.
Dit, ben ook met een lege stang begonnen.

Wat een feest toen ik eindelijk die 20kg schijf eraan kon hangen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  woensdag 8 juni 2016 @ 09:51:15 #48
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162835342
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:45 schreef seto het volgende:

[..]

Dit, ben ook met een lege stang begonnen.

Wat een feest toen ik eindelijk die 20kg schijf eraan kon hangen.
Ik kan je niet vertellen hoe gefrustreerd ik was omdat ik die 20 kilo platen maar niet kon benchen. Waarschijnlijk raakte ik zo gefrustreerd en boos dat het toen op een dag wel lukte. :D

Nu is het deel van mn warming up of dropset op hoog volume. :P
pi_162835386
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik kan je niet vertellen hoe gefrustreerd ik was omdat ik die 20 kilo platen maar niet kon benchen. Waarschijnlijk raakte ik zo gefrustreerd en boos dat het toen op een dag wel lukte. :D

Nu is het deel van mn warming up of dropset op hoog volume. :P
Dit soort dingen is zo herkenbaar. Toen ik net begon keek ik op tegen een kerel die front raises deed met 10kg dumbbells. Laatst beseft ik me dit weer toen ik ze zelf met 12kg deed.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_162835388
De 1e keer dat ik 60 wist te benchen vond ik heel wat :P Nu is het inderdaad een deel van mn warm-up set of om nog ff een hoog aantal reps na het zware benchen te doen.
  woensdag 8 juni 2016 @ 10:00:04 #51
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162835521
Volgens mij is mijn max bench nog steeds 40x5 ofzo, echt nog maar 2x en al 10 maanden niet gedaan :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162835639
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:00 schreef Rauw. het volgende:
Volgens mij is mijn max bench nog steeds 40x5 ofzo, echt nog maar 2x en al 10 maanden niet gedaan :')
Laag gewicht bankdrukken kan natuurlijk, maar wat is de reden dat je het al 10 maanden niet meer gedaan hebt?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 8 juni 2016 @ 10:16:30 #53
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162835768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:09 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Laag gewicht bankdrukken kan natuurlijk, maar wat is de reden dat je het al 10 maanden niet meer gedaan hebt?
Crossfitter, dus het staat niet heel vaak op het bord.
het zijn wel dingen die ik veel vaker zou moeten doen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162835890
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:16 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Crossfitter, dus het staat niet heel vaak op het bord.
het zijn wel dingen die ik veel vaker zou moeten doen.
met al die setjes opdrukken groeien je borstspieren vast ook wel
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 8 juni 2016 @ 10:26:27 #55
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162835942
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:16 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Crossfitter, dus het staat niet heel vaak op het bord.
het zijn wel dingen die ik veel vaker zou moeten doen.
Ik zou met jouw achtergrond zeker wat meer nadruk leggen op het liften. Wat meer spiermassa zal je op zeker helpen met je doelen. En het is best te doen naast cross fit, hoewel dat dan wel op een wst lager pitje moet.
  woensdag 8 juni 2016 @ 10:37:22 #56
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162836136
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:26 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou met jouw achtergrond zeker wat meer nadruk leggen op het liften. Wat meer spiermassa zal je op zeker helpen met je doelen. En het is best te doen naast cross fit, hoewel dat dan wel op een wst lager pitje moet.
M'n doel betreffende gewicht is niet meer zo ver weg, daarna is het doel voornamelijk sterker worden.
Daarom probeer ik KT ook meer te implementeren de laatste tijd, in plaats van 3x een WOD probeer ik nu 2x een WOD, 1x kettlebell-training (omdat thuis en ongelovelijk gaaf) en 1 of 2 uren KT te doen p/w.

Overigens zitten er ook gewoon skill/strength onderdelen in Crossfit, maar niet zo specifiek en "geprogrammeerd" als jullie trainen.
Zo zijn mijn krachttraining uren ook meer een beetje freestyle, al is dat voornamelijk omdat ik geen 5-3-1 kan gaan volgen voor een keer in de week.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 8 juni 2016 @ 11:04:14 #57
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162836663
quote:
9s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:23 schreef Beach het volgende:

[..]

met al die setjes opdrukken groeien je borstspieren vast ook wel
Zal altijd beter zijn dan van een afstandje kijken hoeveel pushups ze wel niet doen in de crossfitles.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162837253
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

M'n doel betreffende gewicht is niet meer zo ver weg, daarna is het doel voornamelijk sterker worden.
Daarom probeer ik KT ook meer te implementeren de laatste tijd, in plaats van 3x een WOD probeer ik nu 2x een WOD, 1x kettlebell-training (omdat thuis en ongelovelijk gaaf) en 1 of 2 uren KT te doen p/w.

Overigens zitten er ook gewoon skill/strength onderdelen in Crossfit, maar niet zo specifiek en "geprogrammeerd" als jullie trainen.
Zo zijn mijn krachttraining uren ook meer een beetje freestyle, al is dat voornamelijk omdat ik geen 5-3-1 kan gaan volgen voor een keer in de week.
dan pak je tijdens je KT sessies toch vooral groepen en oefeningen die je bij crossfit mist
  woensdag 8 juni 2016 @ 11:38:06 #59
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162837445
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:29 schreef no1uknow het volgende:

[..]

dan pak je tijdens je KT sessies toch vooral groepen en oefeningen die je bij crossfit mist
+ tekortkomingen inderdaad, precies wat ik probeer te doen. :Y

Zo ben ik nu een week of 4 bezig, binnenkort sowieso maar eens bankdrukken, ben benieuwd of al die setjes opdrukken invloed hebben gehad :) .
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 8 juni 2016 @ 11:42:51 #60
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162837537
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:

[..]

+ tekortkomingen inderdaad, precies wat ik probeer te doen. :Y

Zo ben ik nu een week of 4 bezig, binnenkort sowieso maar eens bankdrukken, ben benieuwd of al die setjes opdrukken invloed hebben gehad :) .
Nee, amper. Bench press is iets heel anders dan push ups. Bij een BP komt meer techniek kijken dan je zou denken. En vooral omdat het bij CF gaat om volume train je amper kracht.
  woensdag 8 juni 2016 @ 11:44:11 #61
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162837563
Waarom zou je naast 3x per week het leed dat crossfit heet nog 2x krachttraining willen doen?
Deathlift or Die.
  woensdag 8 juni 2016 @ 11:53:51 #62
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162837758
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nee, amper. Bench press is iets heel anders dan push ups. Bij een BP komt meer techniek kijken dan je zou denken. En vooral omdat het bij CF gaat om volume train je amper kracht.
Ik weet het, het was ook meer een gekheidje naar degene die hierboven het erover had dat je eindeloos pushups doet bij CF ;), de keren dat wij BP gedaan hebben is mij wel duidelijk geworden dat er best wat bij komt kijken als je het goed wil doen.

En ik word nog wel sterker van CF, dus het werkt blijkbaar voor mij. Denk dat een mix van beide mij wel méér gaat opleveren, daarom dus KT erbij.

.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 8 juni 2016 @ 11:54:44 #63
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162837774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:44 schreef Ethanolic het volgende:
Waarom zou je naast 3x per week het leed dat crossfit heet nog 2x krachttraining willen doen?
Waarom niet?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162837813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nee, amper. Bench press is iets heel anders dan push ups.
zou het echt zo zwart-wit zijn?
pi_162837849
Je zult je basiskracht toch wel verhogen door push-ups etc te doen?
pi_162837904
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24983847

quote:
J Strength Cond Res. 2015 Jan;29(1):246-53. doi: 10.1519/JSC.0000000000000589.

Bench press and push-up at comparable levels of muscle activity results in similar strength gains.

Calatayud J1, Borreani S, Colado JC, Martin F, Tella V, Andersen LL.

Abstract
Electromyography (EMG) exercise evaluation is commonly used to measure the intensity of muscle contraction. Although researchers assume that biomechanically comparable resistance exercises with similar high EMG levels will produce similar strength gains over the long term, no studies have actually corroborated this hypothesis. This study evaluated EMG levels during 6 repetition maximum (6RM) bench press and push-up, and subsequently performed a 5-week training period where subjects were randomly divided into 3 groups (i.e., 6RM bench press group, 6RM elastic band push-up group, or control group) to evaluate muscle strength gains. Thirty university students with advanced resistance training experience participated in the 2-part study. During the training period, exercises were performed using the same loads and variables that were used during the EMG data collection. At baseline, EMG amplitude showed no significant difference between 6RM bench press and band push-up. Significant differences among the groups were found for percent change (Δ) between pretest and posttest for 6RM (p = 0.017) and for 1 repetition maximum (1RM) (p < 0.001). Six repetition maximum bench press group and 6RM elastic band push-up group improved their 1RM and 6RM (Δ ranging from 13.65 to 22.21) tests significantly with similar gains, whereas control group remains unchanged. Thus, when the EMG values are comparable and the same conditions are reproduced, the aforementioned exercises can provide similar muscle strength gains.
pi_162838054
Gaat uiteraard ook om progressive overload. Lijkt mij met push-ups heel lastig om te doen, tenzij je weight plates ofzo op je rug gaat leggen?
  woensdag 8 juni 2016 @ 12:45:41 #69
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162838841
Eigenlijk zegt het artikel het al. "Banded".

Maar gezien ik nog niet zo heel lang (en veel) pushups kan zou ik daar sowieso nog wel kracht door opbouwen. Met of zonder bands.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:01:57 #70
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162839167
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:58 schreef Questular het volgende:
Je zult je basiskracht toch wel verhogen door push-ups etc te doen?
Ja sure, maar je bent nou eenmaal beperkt met push ups.
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 13:34:56 #71
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162839902
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik kan je niet vertellen hoe gefrustreerd ik was omdat ik die 20 kilo platen maar niet kon benchen. Waarschijnlijk raakte ik zo gefrustreerd en boos dat het toen op een dag wel lukte. :D

Nu is het deel van mn warming up of dropset op hoog volume. :P
Dat heb ik nu dus. Ik bench net die 20 platen, max 5 of 6 keer :')

Wat ik ook extreem frustrerend vind, is dat ik na 4 maanden sporten nog altijd niet één pull-up kan :@ :{ ;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:37:26 #72
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162839941
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat heb ik nu dus. Ik bench net die 20 platen, max 5 of 6 keer :')

Wat ik ook extreem frustrerend vind, is dat ik na 4 maanden sporten nog altijd niet één pull-up kan :@ :{ ;(
Ik na bijna een jaar ook nog niet, dat is een van m'n voornaamste doelen.
Voor 1 januari 2017 doe ik er minimaal 1.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 13:38:48 #73
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162839960
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik na bijna een jaar ook nog niet, dat is een van m'n voornaamste doelen.
Voor 1 januari 2017 doe ik er minimaal 1.
Oh, dat is een fijn vooruitzicht :')
Iedere week probeer ik het wel altijd een keer. Maar ik vind het altijd zo zielig staan om het rek te bezetten voor een enkele pull-up die me toch niet lukt. :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:41:55 #74
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162840016
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat heb ik nu dus. Ik bench net die 20 platen, max 5 of 6 keer :')

Wat ik ook extreem frustrerend vind, is dat ik na 4 maanden sporten nog altijd niet één pull-up kan :@ :{ ;(
Pull ups is een kwestie van blijven doen. Wat je kan doen is beginnen met negatives, wat inhoudt dat je op een verhoging gaat staan, in de bovenste positie van de pull up de bar vastpakt en je dan langzaam laat zakken.

Je kan ook met bands beginnen, maar ik las laatst dat dat niet zo handig is omdat je de band eigelijk alleen maar in het onderste deel benut, en net over de helft waar het voor de meesten te zwaar wordt de band je niet meer helpt. Makes sense.

Ik kon het ook niet. Ik ben begonnen met telkens 1 rep proberen te doen. Als je doorzet zal je zien dat sneller dan je denkt 1 rep kan doen. Je moet het in ieder geval blijven proberen en er niet van weglopen met de gedachte dat je het niet kan. Je moet je er echt in vastbijten. :P
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:42:43 #75
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162840032
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Oh, dat is een fijn vooruitzicht :')
Iedere week probeer ik het wel altijd een keer. Maar ik vind het altijd zo zielig staan om het rek te bezetten voor een enkele pull-up die me toch niet lukt. :D
Ik kom waarschijnlijk van iets verder dan jij.

Heel veel van dit;

En dan moet hij vanzelf komen, mocht ik het internet en trainers geloven.

Ook springen en 5 seconden doen over het zakken (negatives) moeten erg helpen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162840045
Ik kreeg in het begin ook maar 1 a 2 pull ups voor elkaar. Nu doe ik ze 2x per week en zit ik op 3x6 met 100kg lichaamsgewicht. Ook dat is een kwestie van herhalen :)
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 13:44:45 #77
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162840064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Pull ups is een kwestie van blijven doen. Wat je kan doen is beginnen met negatives, wat inhoudt dat je op een verhoging gaat staan, in de bovenste positie van de pull up de bar vastpakt en je dan langzaam laat zakken.

Je kan ook met bands beginnen, maar ik las laatst dat dat niet zo handig is omdat je de band eigelijk alleen maar in het onderste deel benut, en net over de helft waar het voor de meesten te zwaar wordt de band je niet meer helpt. Makes sense.

Ik kon het ook niet. Ik ben begonnen met telkens 1 rep proberen te doen. Als je doorzet zal je zien dat sneller dan je denkt 1 rep kan doen. Je moet het in ieder geval blijven proberen en er niet van weglopen met de gedachte dat je het niet kan. Je moet je er echt in vastbijten. :P
Komt goed, thanks ^O^

Een beetje zoals ik het had met die 20 platen @ BP. Zo lang op 15 gezeten met 10 & 5 denkend dat 20 toch echt veel te zwaar was. Uiteindelijk lukt het. Iets met conficende will grow, as you achieve toch? ;)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:53:19 #78
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162840241
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Komt goed, thanks ^O^

Een beetje zoals ik het had met die 20 platen @ BP. Zo lang op 15 gezeten met 10 & 5 denkend dat 20 toch echt veel te zwaar was. Uiteindelijk lukt het. Iets met conficende will grow, as you achieve toch? ;)
De aanhouder wint.
  woensdag 8 juni 2016 @ 16:13:34 #79
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162843307
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik na bijna een jaar ook nog niet, dat is een van m'n voornaamste doelen.
Voor 1 januari 2017 doe ik er minimaal 1.
Dat is wel ambitieus
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162844082
Ik heb de Powerlift.3 schoenen binnengekregen, supertof maar ze zijn te klein. Ik twijfel of ik 1 of 2 maten groter moet. Bovendien moet ik nog 1-2 weken wachten op m'n geld als ik ze terugstuur en nieuwe bestellen waar ik weer een paar dagen op moet wachten. Niet leuk.
Is er niet ergens (omgeving Utrecht) een winkel waar ik ze gewoon kan passen en kopen? -O-
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  woensdag 8 juni 2016 @ 17:39:26 #82
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162845110
Ik doe ook wel eens speedwerk, maar nooit zo snel. :P Ik las dat je 3 reps in 3 tot 5 seconden gedaan moet hebben. Das best snel.

http://www.elitefts.com/e(...)ic-effort-bench-day/
  woensdag 8 juni 2016 @ 17:47:20 #83
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162845276
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:07 schreef Faeroer het volgende:
Gaat uiteraard ook om progressive overload. Lijkt mij met push-ups heel lastig om te doen, tenzij je weight plates ofzo op je rug gaat leggen?
Je kan time under tension ook vergroten. Ik doe af en toe close grip push ups met een pause halverwege. Afwisselen met hele langzame push ups excentrisch en concentrisch en dat heeft wel enigszins effect. BP doe ik niet meer vanwege mijn schouders ( :') ), maar cable flyes wel en daarmee zit ik qua kracht een stuk boven 90% wat zich in de gym hier bevind.

Daarnaast, meeste mensen voeren de push-up echt met slechte vorm uit, gaat ook je progressie nekken.

Je kan trouwens ook met rings of zo'n TRX push ups doen, geheid een stuk lastiger. Flyes al helemaal.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:01:31 #84
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162845571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:49 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb de Powerlift.3 schoenen binnengekregen, supertof maar ze zijn te klein. Ik twijfel of ik 1 of 2 maten groter moet. Bovendien moet ik nog 1-2 weken wachten op m'n geld als ik ze terugstuur en nieuwe bestellen waar ik weer een paar dagen op moet wachten. Niet leuk.
Is er niet ergens (omgeving Utrecht) een winkel waar ik ze gewoon kan passen en kopen? -O-
Nope niet zover ik weet. Adidas Samba of Gazelle hebben ongeveer dezelfde fit. Dus daar kan je de maat eventueel mee bepalen. Let er wel op dat je ze relatief strak koopt voor gewichtheffen. Je wil het liefst geen spelling hebben waardoor de voet kan bewegen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:03:11 #85
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162845610
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:47 schreef Drinky het volgende:

[..]

Je kan time under tension ook vergroten. Ik doe af en toe close grip push ups met een pause halverwege. Afwisselen met hele langzame push ups excentrisch en concentrisch en dat heeft wel enigszins effect. BP doe ik niet meer vanwege mijn schouders ( :') ), maar cable flyes wel en daarmee zit ik qua kracht een stuk boven 90% wat zich in de gym hier bevind.

Daarnaast, meeste mensen voeren de push-up echt met slechte vorm uit, gaat ook je progressie nekken.

Je kan trouwens ook met rings of zo'n TRX push ups doen, geheid een stuk lastiger. Flyes al helemaal.
Diamond push ups of single hand push ups :D Of handstand push ups zonder ondersteuning. Vergt wel veel balans.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162846096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:47 schreef Drinky het volgende:

[..]

Je kan time under tension ook vergroten. Ik doe af en toe close grip push ups met een pause halverwege. Afwisselen met hele langzame push ups excentrisch en concentrisch en dat heeft wel enigszins effect.
Dat is dus het punt, time under tension maakt weinig uit als je niet rekening houdt met de magnitude van die tension. Daarnaast gaat het totale volume van de workout meestal ook flink naar beneden als je een heel langzaam tempo aanhoudt, en of dat goed is... ;) Anders zou ook iedereen (bv) bench pressen met een lege bar, lekker 8 seconden omlaag bij elke rep voor de 'time under tension' gains. Nee, lijkt mij niet, je moet wel wat wegduwen wil je effectiever je gains maken.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15640387
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22158146
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20351575
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11710656
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21993022
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:25:50 #87
69994 seto
-|||--------|||-
pi_162846106
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:49 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb de Powerlift.3 schoenen binnengekregen, supertof maar ze zijn te klein. Ik twijfel of ik 1 of 2 maten groter moet. Bovendien moet ik nog 1-2 weken wachten op m'n geld als ik ze terugstuur en nieuwe bestellen waar ik weer een paar dagen op moet wachten. Niet leuk.
Is er niet ergens (omgeving Utrecht) een winkel waar ik ze gewoon kan passen en kopen? -O-
Vrees van niet, helemaal niet in Nederland. Een Duitse vriend van me was er speciaal voor naar de Adidas-winkel gegaan en toen werd hij ook doorverwezen naar nerlinger.com.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_162846681
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:25 schreef seto het volgende:

[..]

Vrees van niet, helemaal niet in Nederland. Een Duitse vriend van me was er speciaal voor naar de Adidas-winkel gegaan en toen werd hij ook doorverwezen naar nerlinger.com.
Daar was ik al bang voor. Met die site kan ik qua vrouwenschoenen ook niets. Dan maar engelengeduld hebben met adidasspecialtysports en eventueel in een sneakerwinkel even een vergelijkbare schoen passen zoals Verbo suggereert.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162846894
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat heb ik nu dus. Ik bench net die 20 platen, max 5 of 6 keer :')

Wat ik ook extreem frustrerend vind, is dat ik na 4 maanden sporten nog altijd niet één pull-up kan :@ :{ ;(
Lukt chin up je wel?
pi_162848320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat heb ik nu dus. Ik bench net die 20 platen, max 5 of 6 keer :')

Wat ik ook extreem frustrerend vind, is dat ik na 4 maanden sporten nog altijd niet één pull-up kan :@ :{ ;(
Ik kan na 5 maanden sporten 1 hele chin-up en driekwart pull up :+ .
Het is gewoon oefenen oefenen oefenen, ook veel assistance oefeningen doen als je het snel wilt kunnen. En je lichaamsgewicht speelt ook een grote rol natuurlijk, m'n sportmaatje (ook vrouw) is minstens even sterk als, of sterker dan ik, maar kan nog geen chin-up omdat ze 14kg meer dan ik weegt.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162848835
Latpulldown helpt ook op de weg naar een pull-up mits goed uitgevoerd, 80% in mijn gym voert deze oefening verkeerd uit :')

Plus het ligt natuurlijk ook aan je vetpercentage hoesnel het lukt.
pi_162848981
Het is jammer dat er in zo weinig sportsscholen een assisted pull-up machine staat. Samen met de lying leg curl toch wel het meest onderschatte apparaat imho.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:39:26 #93
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162852178
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:56 schreef bombmannl het volgende:
Latpulldown helpt ook op de weg naar een pull-up mits goed uitgevoerd, 80% in mijn gym voert deze oefening verkeerd uit :')

Plus het ligt natuurlijk ook aan je vetpercentage hoesnel het lukt.
Jah, bijna iedereen pulled met momentum. :P En dan ook nog vanuit de schouders en armen, waardoor je eigenlijk de hele oefening niet hoeft te doen.
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:43:57 #94
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162852372
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:01 schreef Eleiko het volgende:
Het is jammer dat er in zo weinig sportsscholen een assisted pull-up machine staat. Samen met de lying leg curl toch wel het meest onderschatte apparaat imho.
Lekker aan een powerband hangen. Ik heb het met slow negatives geleerd, ik kan strict pull-ups BW+20kg, maar ik doe ze soms nog geconcentreerd, assisted met powerband, omdat die zo heerlijk voelen _O_

Overigens vind ik een lying leg curl echt zaad, ik doe liever SLDL.
Deathlift or Die.
pi_162853058
Vandaag voor het eerst die hip thrusts geprobeerd. Ging op zich wel goed, eerst alleen met barbell gedaan en daarna met 10 kg. Wel een fijne oefening, dank voor de tips!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162853322
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is heel wat meer :P
In YouTube filmpjes zeiden ze dat je niet helemaal met je kont tot de grond moet, doet zij wel.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162853996
Wel leuk om de progressie van iedereen te zien. Zo zien je maar weer dat iedereen anders is.

Ikzelf wat chronisch ziek. Was onderhand een kasplantje. Kon nauwelijks een trap oplopen.

Nu in februari begonnen met krachttraining (eerder ook gedaan) en sindsdien vragen mensen of ik iets gebruik omdat ik zo snel vooruit ga. Doe 3 (full-body) tot 7 (split) keer per week trainen @ 4200 kcal per dag :p ben ook echt laaaaag begonnen overigens...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_162854124
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:23 schreef relativity het volgende:
Wel leuk om de progressie van iedereen te zien. Zo zien je maar weer dat iedereen anders is.

Ikzelf wat chronisch ziek. Was onderhand een kasplantje. Kon nauwelijks een trap oplopen.

Nu in februari begonnen met krachttraining (eerder ook gedaan) en sindsdien vragen mensen of ik iets gebruik omdat ik zo snel vooruit ga. Doe 3 (full-body) tot 7 (split) keer per week trainen @ 4200 kcal per dag :p ben ook echt laaaaag begonnen overigens...
Jij zat toch aan de hgh en test?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162854223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
W.t.f.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_162854317
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:05 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dat is heel wat meer :P
In YouTube filmpjes zeiden ze dat je niet helemaal met je kont tot de grond moet, doet zij wel.
Dat is afhankelijk van het doel, dus op zich niet perse een probleem. Het volgende artikel kan ik wel aanraden wat betreft techniek (mocht je er niet zeker van zijn dat je techniek optimaal is):

https://bretcontreras.com/10-steps-to-the-perfect-hip-thrust/

En bewegend beeld:

pi_162854729
Het is echt jammer dat de set up voor hip thrusts zo teringveel werk is...
pi_162854776
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:41 schreef WHATSHESAID het volgende:
Het is echt jammer dat de set up voor hip thrusts zo teringveel werk is...
Wat dacht je van een setup voor squats dan? Ik ben eerst een kwartier bezig met mobility en opwarmen en dan moet ik nog opbouwen naar werkgewicht om er vervolgens 4 setjes uit te pushen.
pi_162855640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:26 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Jij zat toch aan de hgh en test?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha grapjas :p
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:12:17 #104
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162855883
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:42 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Wat dacht je van een setup voor squats dan? Ik ben eerst een kwartier bezig met mobility en opwarmen en dan moet ik nog opbouwen naar werkgewicht om er vervolgens 4 setjes uit te pushen.
Waarom een kwartier lol

Beetje touw springen, rollen en dynamisch stretchen duurt bij mij max 10 min en dan doe ik het al uitgebreid.

Volgens mij bedoelt ze overigens de materialen klaarzetten.
Deathlift or Die.
pi_162856088
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:12 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Waarom een kwartier lol

Beetje touw springen, rollen en dynamisch stretchen duurt bij mij max 10 min en dan doe ik het al uitgebreid.

Volgens mij bedoelt ze overigens de materialen klaarzetten.
Ik doe er ook nog mobility werk bij voor m'n enkels, zijn nogal tight.
pi_162856208
Ondanks de omstandigheden (wat ik paar dagen postte) gaat het trainen gewoon prima. Train nu wel 's avonds laat ipv ochtend, dat is even wennen. Viel op dat de doelgroep dan wat anders, gemiddelde leeftijd ligt wat hoger.
Klein detail, maar dat maakt natuurlijk niks uit. Wel een prima periode van mij om te cutten.
pi_162858547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:31 schreef Rami. het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van het doel, dus op zich niet perse een probleem. Het volgende artikel kan ik wel aanraden wat betreft techniek (mocht je er niet zeker van zijn dat je techniek optimaal is):

https://bretcontreras.com/10-steps-to-the-perfect-hip-thrust/

En bewegend beeld:

Handig, thanks!

Wat verschilt er in doel als je helemaal naar beneden gaat? Belast je dan niet erg je rug? Dan kun je toch ook die posterieure kanteling van je bekken niet aanhouden?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 9 juni 2016 @ 07:53:47 #108
69994 seto
-|||--------|||-
pi_162858765
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:42 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Wat dacht je van een setup voor squats dan? Ik ben eerst een kwartier bezig met mobility en opwarmen en dan moet ik nog opbouwen naar werkgewicht om er vervolgens 4 setjes uit te pushen.
Dat is opwarmen, geen setup.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:42:25 #109
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162862408
Vorig jaar 5 januari woog ik nog ruim 175kg, Nu 104. Nog een paar kg en ik vind het wel welletjes geweest.
Met 100kg BW moet je ook Pullups kunnen leren.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162862741
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:42 schreef Rauw. het volgende:
Vorig jaar 5 januari woog ik nog ruim 175kg, Nu 104. Nog een paar kg en ik vind het wel welletjes geweest.
Met 100kg BW moet je ook Pullups kunnen leren.
netjes hoor ^O^ En met 100 kilo moet dat zeker lukken ;)
pi_162864679
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:08 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Handig, thanks!

Wat verschilt er in doel als je helemaal naar beneden gaat? Belast je dan niet erg je rug? Dan kun je toch ook die posterieure kanteling van je bekken niet aanhouden?
Goed punt. Zoals die vrouw dat deed is het inderdaad niet goed. Het bankje staat voor haar te hoog om helemaal naar beneden ge kunnen gaan. Aan de positie van haar nek zie je al dat het niet helemaal goed gaat. Zij zou er idd beter aan doen om de stang continue in de lucht te houden en daar de maximale range of motion op te zoeken zonder dat haar onderrug verandert van positie.

Als je niet elke keer reset na elke rep creëer je meer metabole stress. Reset je wel elke keer na elke rep dan heb je meer de mogelijkheid om een goede techniek en range of motion te waarborgen. Voor beginners kan dit handig zijn, vooral als de positie van het bekken nog wat ongemakkelijk en ongecontroleerd voelt.

De meeste mensen hebben nogal wat moeite met het kantelen van het bekken, laat staan de positie van het bekken daar te houden gedurende 5-12 herhalingen. Als je de stang continue in de lucht houdt, zou er wat sneller een foutje in de positie van het bekken kunnen slepen. Mocht de beweging geautomatiseerd zijn dan is het veel minder een punt.

Als je een bankje gebruikt zoals in dat filmpje met die vrouw, dan doe je er goed aan de stang in de lucht te houden en op elk moment van de beweging de juiste positie van het bekken, de borst en de nek te waarborgen. Mocht je echter ook een step ter beschikking hebben dan zou je, zoals in het filmpje van bret contreras, na elke herhaling de grond wel kunnen raken.

Kortom, beide opties hebben zo z'n voordelen. Je zou ook voor beide kunnen kiezen: 1-2x in de week gericht op metabole stress met een wat hoger aantal herhalingen: 12-15+. En 1 keer in de week gericht op mechanische belasting met een reset na elke herhaling en een wat lager aantal herhalingen: 5-8

Wat betreft hypertrofie zullen beide manieren theoretisch gezien tot ongeveer evenveel toename leiden, mits er sprake is van evenveel range of motion en je de oefening tot bijna technisch falen doet. In de praktijk wordt echter wel aanbevolen wat verschillende rep-ranges te hanteren.
pi_162864702
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:42 schreef Rauw. het volgende:
Vorig jaar 5 januari woog ik nog ruim 175kg, Nu 104. Nog een paar kg en ik vind het wel welletjes geweest.
Met 100kg BW moet je ook Pullups kunnen leren.
Absurd! Hoe voel je je nu op dat gewicht ten opzichte van het oude gewicht? Erg netjes!
pi_162864857
Ik val hier ook maar even binnen. Nu 5/6 maanden aan het kracht trainen. Blessure tussendoor gehad, nog herstellende, waardoor mijn pr's zijn blijvne hangen op o.m.100 kg deadlift, 105 squat, 50 BP. En een paar dagen mijn p.r van 1x10 chin ups gedaan. Whoeii

Naast dat het trainen gewoon héél erg leuk is, ben ik 'verrast' op de positieve impact die het op allerlei fronten in je leven heeft. :)

Dit is nu zo leuk dat ik ook aan het rondkijken ben voor meer gericht Powerliften d.w.z. met mensen die er echt verstand van hebben.

Zit ook al een tijde te twijfelen over squats choenen, maar dan zie ik bv een Isabella von Weissenberg op ogenschijnlijk normale Adidas schoenen 190kg squaten en vraag ik mij af in hoeverre het nou echt nodig is, als je beweeglijkheid op zich ok is.
pi_162865453
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:42 schreef Rauw. het volgende:
Vorig jaar 5 januari woog ik nog ruim 175kg, Nu 104. Nog een paar kg en ik vind het wel welletjes geweest.
Met 100kg BW moet je ook Pullups kunnen leren.
Sick!!! respect man. Jij voelt je vast een stuk beter nu of niet?:)
pi_162865513
Mannen, even een vraagje:

na een pauze van 4 maand ben ik weer begonnen met krachttraining. Dinsdagochtend ben ik voor het eerst geweest (borst - schouders - triceps) en ik heb nog steeds spierpijn, vooral in mijn borst. Ik had op de planning om morgenochtend weer deze spiergroepen te gaan trainen. Is dit slim? Of maak ik meer kapot dan me lief is? In principe hebben mijn spieren dan 72 uur rust gehad. Voeding is op orde. Ben benieuwd!
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:51:07 #116
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162866215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:20 schreef SausDip het volgende:
Mannen, even een vraagje:

na een pauze van 4 maand ben ik weer begonnen met krachttraining. Dinsdagochtend ben ik voor het eerst geweest (borst - schouders - triceps) en ik heb nog steeds spierpijn, vooral in mijn borst. Ik had op de planning om morgenochtend weer deze spiergroepen te gaan trainen. Is dit slim? Of maak ik meer kapot dan me lief is? In principe hebben mijn spieren dan 72 uur rust gehad. Voeding is op orde. Ben benieuwd!
Gewoon gaan teainen. Maar wat voor schema heb je als je dinsdag en vrijdag alleen borst traint?
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:53:41 #117
69994 seto
-|||--------|||-
pi_162866256
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:47 schreef Barbell-icecream het volgende:
Ik val hier ook maar even binnen. Nu 5/6 maanden aan het kracht trainen. Blessure tussendoor gehad, nog herstellende, waardoor mijn pr's zijn blijvne hangen op o.m.100 kg deadlift, 105 squat, 50 BP. En een paar dagen mijn p.r van 1x10 chin ups gedaan. Whoeii

Naast dat het trainen gewoon héél erg leuk is, ben ik 'verrast' op de positieve impact die het op allerlei fronten in je leven heeft. :)

Dit is nu zo leuk dat ik ook aan het rondkijken ben voor meer gericht Powerliften d.w.z. met mensen die er echt verstand van hebben.

Zit ook al een tijde te twijfelen over squats choenen, maar dan zie ik bv een Isabella von Weissenberg op ogenschijnlijk normale Adidas schoenen 190kg squaten en vraag ik mij af in hoeverre het nou echt nodig is, als je beweeglijkheid op zich ok is.
Welkom, nette stats voor een vrouw.

Ik neem even aan dat Isabella ook powerlifter is en low bar squat, dan zijn schoenen voor gewichtheffen inderdaad niet noodzakelijk.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_162866378
https://gyazo.com/e5ed563b197c16c07a913c8f35ef0e28

weet iemand hoe deze exercise heet met cables?
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:02:22 #119
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:04:36 #120
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162866453
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:39 schreef Rami. het volgende:

[..]

Absurd! Hoe voel je je nu op dat gewicht ten opzichte van het oude gewicht? Erg netjes!
Alles gaat 10x makkelijker, en alhoewel ik nooit iets met m'n gezondheid heb gehad voel ik mij nu voornamelijk gezonder.

Ben actiever, fitter en heb er een hele andere levensstijl op nagehouden (veel sport)j.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162866467
Prima oefening in je warm-up. Ik doe hem met een powerband. een 5-tal oefeningen na mn cardio warm up om blessures tegen te gaan.
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:09:16 #122
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162866524
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:47 schreef Barbell-icecream het volgende:
Ik val hier ook maar even binnen. Nu 5/6 maanden aan het kracht trainen. Blessure tussendoor gehad, nog herstellende, waardoor mijn pr's zijn blijvne hangen op o.m.100 kg deadlift, 105 squat, 50 BP. En een paar dagen mijn p.r van 1x10 chin ups gedaan. Whoeii

Naast dat het trainen gewoon héél erg leuk is, ben ik 'verrast' op de positieve impact die het op allerlei fronten in je leven heeft. :)

Dit is nu zo leuk dat ik ook aan het rondkijken ben voor meer gericht Powerliften d.w.z. met mensen die er echt verstand van hebben.

Zit ook al een tijde te twijfelen over squats choenen, maar dan zie ik bv een Isabella von Weissenberg op ogenschijnlijk normale Adidas schoenen 190kg squaten en vraag ik mij af in hoeverre het nou echt nodig is, als je beweeglijkheid op zich ok is.
Positie in een powerlift squat ligt heel anders dan in een high bar squat. Vraagt om andere verhoudingen. Een daarvan is het heup gewricht ver naar achteren houden om meer spanning en kracht uit de gluteale spieren en hamstrings te halen. Als gevolg daarvan moet het scheenbeen verticaal staan en het boven lichaam horizontaler dan bij een high bar squat omwille het evenwicht boven de middenvoet te houden.

Terwijl gewichthef schoenen er juist voor zorgen dat er meer enkelmobiliteit is. Hierdoor kan de knie verder naar voren en het boven lichaam verticaler blijven. Het tegenovergestelde van wat je wil bereiken in een low bar squat. Al helemaal wanneer er gebruik wordt gemaakt van plyes.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_162866676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:20 schreef SausDip het volgende:
Mannen, even een vraagje:

na een pauze van 4 maand ben ik weer begonnen met krachttraining. Dinsdagochtend ben ik voor het eerst geweest (borst - schouders - triceps) en ik heb nog steeds spierpijn, vooral in mijn borst. Ik had op de planning om morgenochtend weer deze spiergroepen te gaan trainen. Is dit slim? Of maak ik meer kapot dan me lief is? In principe hebben mijn spieren dan 72 uur rust gehad. Voeding is op orde. Ben benieuwd!
Ik zou het niet doen. Het gaat je waarschijnlijk niet veel opleveren, met wel enig risico op schouderproblematiek. Neem nog een aantal dagen rust voor de desbetreffende spiergroepen en probeer goed te slapen (!!) en goed te blijven eten. Mocht je overigens de bench press in je schema hebben, dan zou je er voor kunnen kiezen om op heel laag gewicht (20-40% van je 1RM) wat op techniek te trainen (motorisch patroon verbeteren), zonder enige waarneembare spiervermoeidheid.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:00 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
https://gyazo.com/e5ed563b197c16c07a913c8f35ef0e28

weet iemand hoe deze exercise heet met cables?
Voer de oefening in ieder geval niet zo uit :P

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:04 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Alles gaat 10x makkelijker, en alhoewel ik nooit iets met m'n gezondheid heb gehad voel ik mij nu voornamelijk gezonder.

Ben actiever, fitter en heb er een hele andere levensstijl op nagehouden (veel sport)j.
Nice! :)
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:38:56 #124
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162867161
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:20 schreef SausDip het volgende:
Mannen, even een vraagje:

na een pauze van 4 maand ben ik weer begonnen met krachttraining. Dinsdagochtend ben ik voor het eerst geweest (borst - schouders - triceps) en ik heb nog steeds spierpijn, vooral in mijn borst. Ik had op de planning om morgenochtend weer deze spiergroepen te gaan trainen. Is dit slim? Of maak ik meer kapot dan me lief is? In principe hebben mijn spieren dan 72 uur rust gehad. Voeding is op orde. Ben benieuwd!
Na een pauze zou ik zelf altijd op een te licht gewicht beginnen. 50-60% van je normale werksets. Hierna gewoon het gewicht per training opschroeven met 5kg op de zware oefeningen. Anders zijn de DOMS te groot om normaal te trainen. Wat mij betreft zou je met een goede warming up inclusief stretches gerust kunnen trainen op een lichte intensiteit. Delayed Onset Muscle Soreness is meestal rond de 48 uur het ergste.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 15:43:52 #125
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162867276
Weet niet of deze link nou onlangs in dit topic voorbij was gekomen of dat ik 'm elders voorbij zag komen. Maar ik vind het een bijzonder goed verhaal :)

http://www.t-nation.com/p(...)06-154-training.html
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162867796
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:04 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Alles gaat 10x makkelijker, en alhoewel ik nooit iets met m'n gezondheid heb gehad voel ik mij nu voornamelijk gezonder.

Ben actiever, fitter en heb er een hele andere levensstijl op nagehouden (veel sport)j.
^O^
Veel respect.
En goed om te horen dat je je ook echt beter voelt.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_162870210
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gewoon gaan teainen. Maar wat voor schema heb je als je dinsdag en vrijdag alleen borst traint?
Dank voor je reactie! Ik train dinsdag en vrijdag, borst-schouders-triceps. Ik heb alleen nog spierpijn in mijn borst. Schouder en triceps valt mee.

Verbo en Rami ook thanks voor de antwoorden
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:16:21 #128
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162871499
Verlaten jullie altijd satisfied the gym?
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:30:22 #129
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162871895
quote:
16s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:16 schreef Kostertjuh het volgende:
Verlaten jullie altijd satisfied the gym?
Meestal wel omdat ik over het algemeen mn trainigsdoelen voor die dag haal. Soms totaal niet omdat ik de drive en dus intensiteit mis. Dat heeft altijd wel een reden, maar dat maakt dan nog steeds dat ik niet tevreden ben.
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:37:28 #130
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162873388
quote:
Bedankt, voeg ik even toe aan mijn shoulder day
pi_162873415
quote:
16s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:16 schreef Kostertjuh het volgende:
Verlaten jullie altijd satisfied the gym?
Niet altijd, vaak wel.
Heel soms heb ik het gevoel dat er meer uit te halen viel en ben ik niet echt tevreden. Weet niet waarom, raar gevoel.
  donderdag 9 juni 2016 @ 20:48:33 #133
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162873703
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 20:35 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Niet altijd, vaak wel.
Heel soms heb ik het gevoel dat er meer uit te halen viel en ben ik niet echt tevreden. Weet niet waarom, raar gevoel.
Dit heb ik dus ook met sommige spiergroepen (vooral de wat grotere). Toch alle oefeningen goed uitgevoerd en bijna tot falen maar dan toch met een gevoel weglopen: er zat meer in. Vraag me dan af of het verstandig is om nog door te gaan of gewoon je schema aanhouden
  donderdag 9 juni 2016 @ 21:18:40 #134
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162874496
Er is een groot verschil tussen niet genoeg gedaan/niet intensief genoeg getraint en gewoon opgeladen zijn door je training.

Ook als mn training perfect is gegaan en soms na een PR heb ik het gevoel nog veel meer te kunnen doen. Maar thats it. Het is aan jezelf om uit te maken of je training beter kan of dat je eigenlijk opgeladen en tevreden wegloopt.
pi_162874729
2 weken vakantie heeft me goed gedaan. Heb het gevoel weer helemaal te zijn opgeladen, blessure in m'n heup zo goed als kwijt en een PR gezet met BP; 4x110kg.
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:05:30 #136
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162875878
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:27 schreef Xa1pt het volgende:
2 weken vakantie heeft me goed gedaan. Heb het gevoel weer helemaal te zijn opgeladen, blessure in m'n heup zo goed als kwijt en een PR gezet met BP; 4x110kg.
Netjes.
pi_162881622
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:43 schreef onlogisch het volgende:
Weet niet of deze link nou onlangs in dit topic voorbij was gekomen of dat ik 'm elders voorbij zag komen. Maar ik vind het een bijzonder goed verhaal :)

http://www.t-nation.com/p(...)06-154-training.html
Sterk geschreven en een bijzonder goed verhaal idd. Het wordt/werd ook hier geroepen en gedaan. Overal wel, dat 'bulken' met pakken chocolademelk enzo. Mooie eyeopener.
pi_162881821
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 00:47 schreef Atemno het volgende:

[..]

Sterk geschreven en een bijzonder goed verhaal idd. Het wordt/werd ook hier geroepen en gedaan. Overal wel, dat 'bulken' met pakken chocolademelk enzo. Mooie eyeopener.
Bron: "Google.nl"

Gewoon die pakken chocomel blijven klappen!!
pi_162882640
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:53 schreef seto het volgende:

[..]

Welkom, nette stats voor een vrouw.

Ik neem even aan dat Isabella ook powerlifter is en low bar squat, dan zijn schoenen voor gewichtheffen inderdaad niet noodzakelijk.
Sterker nog, voor low bar werken squatschoenen je alleen maar tegen omdat ze je naar voren duwen. Dus dan zou ik het lekker bij All Stars houden.

Edit: Ik zie dat Verbosity me al veel uitgebreider voor was :X
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162883884
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 07:50 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Sterker nog, voor low bar werken squatschoenen je alleen maar tegen omdat ze je naar voren duwen. Dus dan zou ik het lekker bij All Stars houden.

Edit: Ik zie dat Verbosity me al veel uitgebreider voor was :X
Sinds ik erachterkwam dat m'n kuiten en enkels zo tight als wat zijn squat ik alleen nog op sokken om mobility te verbeteren :P En het werkt best aardig :)

Keek laatst een workshop over je kracht output met hele simpele dingen als je nek naar boven houden tijdens een squat of tijdens een deadlift.

Blijkt dat je hele explosiviteit naar de klote kan als je geen neutrale nekpositie hebt, dus guess what, ik bouw weer op vanaf 80kg, nieuwe form aanleren is lastig :P
pi_162884447
Oh geweldig dit..

Denk ik ga ff opwarmen voor chestday, dikke steken in m'n schouder. Fijn dit
pi_162888235
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:41 schreef Rami. het volgende:

[..]

Goed om te horen dat het je wat heeft opgeleverd. Denk er bij vrijwel alle oefeningen (bench press en andere borstoefeningen in mindere mate, maar dat terzijde) die je doet aan dat je volledige romp zich in die juiste positie bevindt. Een positie waarin die erg stabiel is, zodat je vanuit de ledematen veel meer de kans krijgt van het centraal zenuwstelsel om bepaalde bewegingen uit te voeren, aangezien je al genoeg stabiliteit in je romp genereert op dat moment. De spanning in je hamstring in dit geval, kan dan veel lager zijn, omdat er niet meer gecompenseerd hoeft te worden.

Wat betreft je bekken, kijk maar even of je het kan beïnvloeden door je bekken te kantelen en zo de positie te verbeteren.
Ik ben echt blij met je tips; inmiddels heb ik me er wat meer in verdiept en ben ik tot het verhelderende inzicht gekomen dat ik last heb van wat ze in het Engels Anterior Pelvic Tilt (APT)noemen, een naar achteren gekanteld bekken dus, of gewoon een holle rug in het Nederlands :P En dat verklaart véél. (Ik herinnerde me ook ineens dat ik op jonge leeftijd al het advies kreeg om heilgymnastiek te doen voor een holle rug, maar daar had ik toen natuurlijk geen zin in, helaas, want inmiddels zal het heel wat lastiger worden om het probleem te verhelpen).

Wat jij zegt over het kantelen van mijn bekken: dat lukt me wel, door het vele trainen heb ik gelukkig goed in de gaten hoe mijn lichaam werkt en in elkaar zit, maar het is voor mij zeker geen vanzelfsprekende beweging. Ik moet me dus steeds bewust blijven van dat bekken. Vooral met squats en deadlifts zal dat lastig worden.

Evengoed: ik heb een lijst stretches en oefeningen gemaakt die ik de komende maanden ( :X ) zal doen. Mochten er meer mensen zijn die last hebben van APT, dit zijn de drie beste oefeningen, naar het schijnt:


Verder vond ik dit een hele goeie:

pi_162888496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:41 schreef WHATSHESAID het volgende:
Het is echt jammer dat de set up voor hip thrusts zo teringveel werk is...
Ik begin daar niet eens aan; die set up is me veel teveel gedoe. Gemak dient de mens, daarom pak ik het simpeler aan, en voor mij zijn die hip thrusts heel effectief:

Body weight hipthrust met 2 weerstandsbanden (1 korte band vlak onder je knieën, en 1 langere band over je heupen, met de onderkant van de band onder je voeten). Je draait je voeten iets naar buiten en duwt de band om je knieën tijdens de oefening steeds naar buiten. Killing.

Dumbbell hipthrust - die doe ik met 22 kilo, ik leg de dumbbell op mijn heupen en that's it. Hierbij doe ik trouwens ook een weerstandsband onder mijn knieën.

One legged hipthrust: die is alleen met lichaamsgewicht al prima, maar als het eenmaal soepel gaat (3 sets van 12 per been) kun je een dumbbell op de heup van het staande been leggen.

Verder zijn Kettlebell swings een goed alternatief.
pi_162889022
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:43 schreef onlogisch het volgende:
Weet niet of deze link nou onlangs in dit topic voorbij was gekomen of dat ik 'm elders voorbij zag komen. Maar ik vind het een bijzonder goed verhaal :)

http://www.t-nation.com/p(...)06-154-training.html


In de kern heeft 'ie natuurlijk wel een goed punt, maar het is wel een beetje gesimplificeerd zeg.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:06:31 #145
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162889836
ik zal wel iets missen ofzo maar hoe is de setup voor hip thrusts veel werk?

Bankje/step oid pakken
barbell pakken en laden

en je bent good to go toch? Of mis ik een paar magische handelingen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162890560
Wat doen jullie voor calves oefeningen?
pi_162890746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:05 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik ben echt blij met je tips; inmiddels heb ik me er wat meer in verdiept en ben ik tot het verhelderende inzicht gekomen dat ik last heb van wat ze in het Engels Anterior Pelvic Tilt (APT)noemen, een naar achteren gekanteld bekken dus, of gewoon een holle rug in het Nederlands :P En dat verklaart véél. (Ik herinnerde me ook ineens dat ik op jonge leeftijd al het advies kreeg om heilgymnastiek te doen voor een holle rug, maar daar had ik toen natuurlijk geen zin in, helaas, want inmiddels zal het heel wat lastiger worden om het probleem te verhelpen).

Wat jij zegt over het kantelen van mijn bekken: dat lukt me wel, door het vele trainen heb ik gelukkig goed in de gaten hoe mijn lichaam werkt en in elkaar zit, maar het is voor mij zeker geen vanzelfsprekende beweging. Ik moet me dus steeds bewust blijven van dat bekken. Vooral met squats en deadlifts zal dat lastig worden.

Evengoed: ik heb een lijst stretches en oefeningen gemaakt die ik de komende maanden ( :X ) zal doen. Mochten er meer mensen zijn die last hebben van APT, dit zijn de drie beste oefeningen, naar het schijnt:


Verder vond ik dit een hele goeie:

Als je al aangeeft dat je geen problemen hebt met het kantelen van het bekken, dan kan je rekoefeningen wel achterwegen laten. Bewustwording van de stand van je bekken gedurende de dag (als je staat, als je zit, als je loopt) is van veel grotere invloed. De druk die op een spier komt bij een rekoefening is veel te laag om enig resultaat op te leveren. De spier wordt niet langer door rekken (geen enkel rekprotocol zorgt voor het verlengen van een spier. Dit kan alleen bij daadwerkelijke verkorting in de spier zelf, wat voorkomt als je bijvoorbeeld 6 weken lang in een sling gezet hebt met je arm).

Doe oefeningen waarbij je het bekken naar voren kantelt en weer naar achter kantelt, zonder enige bijkomende beweging in je bovenrug. Coördinatie daarvan optimaliseren en de positie van je bekken gedurende de dag in de gaten houden en indien nodig aanpassen. Stel, rekken zou een spier wel langer maken, dan zou het effect alsnog niet opwegen tegen het effect van een abnormale stand van het bekken gedurende de overige 23 uur van de dag.

Als je het prettig vindt om te rekken, dan kan je dat natuurlijk doen. Maar het is absoluut niet nodig.

quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:06 schreef fathank het volgende:
ik zal wel iets missen ofzo maar hoe is de setup voor hip thrusts veel werk?

Bankje/step oid pakken
barbell pakken en laden

en je bent good to go toch? Of mis ik een paar magische handelingen?
De meeste mensen doen de oefening op een te hoge bank en met een stang waar geen grote schijven aan zitten. Ze kunnen de stang dus niet over hun benen heen rollen om zo in een juiste positie te komen, maar moeten de stang optillen en zo op de heup plaatsen. Tenminste, ik denk dat dit het probleem is.

Grote schijven in combinatie met een lagere bankje/step maakt het veel makkelijker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de hip thrust zoals onderstaande plaatje wordt uitgevoerd (of eventueel bovenste plaatje linker afbeelding) dan zie ik echter geen problemen.
  Moderator vrijdag 10 juni 2016 @ 16:46:35 #148
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162893356
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:39 schreef no1uknow het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

In de kern heeft 'ie natuurlijk wel een goed punt, maar het is wel een beetje gesimplificeerd zeg.
Natuurlijk heeft ie een goed punt :)

Maar simplificeren? Moet het dan allemaal dokter taal blijven? Is toch juist mooi dat ie het zo duidelijk kan neer zetten? Niet iedereen kan het spoor volgen als er enkel technische termen gebruikt worden.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162893493
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:06 schreef fathank het volgende:
ik zal wel iets missen ofzo maar hoe is de setup voor hip thrusts veel werk?

Bankje/step oid pakken
barbell pakken en laden

en je bent good to go toch? Of mis ik een paar magische handelingen?
Niet veel meer dan met deadliften ofzo lijkt me inderdaad.
pi_162893694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:46 schreef Rami. het volgende:

[..]

Als je al aangeeft dat je geen problemen hebt met het kantelen van het bekken, dan kan je rekoefeningen wel achterwegen laten. Bewustwording van de stand van je bekken gedurende de dag (als je staat, als je zit, als je loopt) is van veel grotere invloed. De druk die op een spier komt bij een rekoefening is veel te laag om enig resultaat op te leveren. De spier wordt niet langer door rekken (geen enkel rekprotocol zorgt voor het verlengen van een spier. Dit kan alleen bij daadwerkelijke verkorting in de spier zelf, wat voorkomt als je bijvoorbeeld 6 weken lang in een sling gezet hebt met je arm).

Doe oefeningen waarbij je het bekken naar voren kantelt en weer naar achter kantelt, zonder enige bijkomende beweging in je bovenrug. Coördinatie daarvan optimaliseren en de positie van je bekken gedurende de dag in de gaten houden en indien nodig aanpassen. Stel, rekken zou een spier wel langer maken, dan zou het effect alsnog niet opwegen tegen het effect van een abnormale stand van het bekken gedurende de overige 23 uur van de dag.

Als je het prettig vindt om te rekken, dan kan je dat natuurlijk doen. Maar het is absoluut niet nodig.
Mooi, dat gaat me heel veel tijd schelen! :o

Ik heb het idee dat de stretches en oefeningen uit de filmpjes die ik postte vooral bedoeld zijn als bewustwordingsproces; ik kan mijn bekken dan wel kantelen en voel het verschil tussen de ATP- en de PTT-houding, maar de 'hollow man'- oefening lijkt me wel goed om écht te leren om die onderrug plat te houden. Uiteindelijk wordt het dan hopelijk een reflex en doe ik het automatisch, ook bij andere oefeningen.

Ik probeer er nu overdag steeds aan te denken - mensen zullen wel denken dat ik totaal self-obsessed ben, want ik kijk in elke spiegel/winkelruit of mijn houding goed is :D
pi_162893793
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:06 schreef fathank het volgende:
ik zal wel iets missen ofzo maar hoe is de setup voor hip thrusts veel werk?

Bankje/step oid pakken
barbell pakken en laden

en je bent good to go toch? Of mis ik een paar magische handelingen?
Vrouwen zijn praktisch hè? :P Het is alles bij elkaar gewoon een hoop gedoe, en je ligt ook nog eens compleet voor gek in die sportzaal.

Het handigst zou zijn als sportscholen een zogenaamde hipthruster (bedacht door Bret Contreras, die tevens het enige verkooppunt ter wereld is) zouden hebben: dan leg je de barbell er gewoon standaard op en kruip je er zo onder. Anderzijds weet ik niet of die hipthruster geen rip off is, want met een gewoon bankje kom je ook een heel eind.
pi_162895331
Net in de gym cable bicep curls geprobeerd, vind 't een beetje lastig om echt goed aan te spannen. Bovenarmen bleven wel gewoon recht en handpalmen waren naar binnen
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:43:13 #153
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162895839
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:17 schreef BredeBroeder het volgende:
Net in de gym cable bicep curls geprobeerd, vind 't een beetje lastig om echt goed aan te spannen. Bovenarmen bleven wel gewoon recht en handpalmen waren naar binnen
Probeer het de volgende keer eens voor je lichaam langs, krijg je veel meer spanning.
pi_162895868
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Probeer het de volgende keer eens voor je lichaam langs, krijg je veel meer spanning.
Ellebogen naar binnen draaien dus?
pi_162896064
Wat vinden jullie van dit schema wat ik momenteel doe (bewust geen buik; doe ik thuis maar eerst moet m'n vetpercentage omlaag anders heeft het weinig zin) verdeeld over 3 dagen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeste oefeningen zijn 3 sets 10 tussen 15 reps, alleen niet bij elke oefening zoals pull/chin-ups, daar ligt het aantal reps véél lager omdat het nog pittig is.
Wat betreft de dips, zonder bench (klik) lukt mij nog niet echt heel goed dus vandaar met bench, dat is wat makkelijker.
pi_162896086
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 16:46 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft ie een goed punt :)

Maar simplificeren? Moet het dan allemaal dokter taal blijven? Is toch juist mooi dat ie het zo duidelijk kan neer zetten? Niet iedereen kan het spoor volgen als er enkel technische termen gebruikt worden.
neuh maar je kan je dan af gaan vragen wat de betrouwbaarheid vd informatie is. Op zn minst een paar referenties hadden geen kwaad gekund, vooral als je dergelijke info als (absolute) waarheid aan het verkopen bent. Moet ik 'm nu geloven op zn shreddedness?
pi_162896173
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:52 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Wat vinden jullie van dit schema wat ik momenteel doe (bewust geen buik; doe ik thuis maar eerst moet m'n vetpercentage omlaag anders heeft het weinig zin) verdeeld over 3 dagen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeste oefeningen zijn 3 sets 10 tussen 15 reps, alleen niet bij elke oefening zoals pull/chin-ups, daar ligt het aantal reps véél lager omdat het nog pittig is.
Wat betreft de dips, zonder bench (klik) lukt mij nog niet echt heel goed dus vandaar met bench, dat is wat makkelijker.
i.m.o. kan je beter fullbody pakken en de compounds op kracht trainen (veel sets weinig herhalingen)
pi_162896178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:52 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Wat vinden jullie van dit schema wat ik momenteel doe (bewust geen buik; doe ik thuis maar eerst moet m'n vetpercentage omlaag anders heeft het weinig zin) verdeeld over 3 dagen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeste oefeningen zijn 3 sets 10 tussen 15 reps, alleen niet bij elke oefening zoals pull/chin-ups, daar ligt het aantal reps véél lager omdat het nog pittig is.
Wat betreft de dips, zonder bench (klik) lukt mij nog niet echt heel goed dus vandaar met bench, dat is wat makkelijker.
ik zou deadliften op dag 2 doen en dan ook wat minder oefeningen. 3 keer curlen als je biceps ook al pakt met oa bent over rows is wellicht wat overdone (benieuwd hoe anderen hier over denken). Daarnaast je BOR's ook eerder doen in je schema, curls een beetje voor het laatst bewaren (of verdelen door het schema heen).
pi_162896444
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:57 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

i.m.o. kan je beter fullbody pakken en de compounds op kracht trainen (veel sets weinig herhalingen)
Wat bedoel je met fullbody pakken, op een dag je hele lichaam trainen? Vind dat eigenlijk niks, liever gericht
pi_162896499
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:57 schreef no1uknow het volgende:

[..]

ik zou deadliften op dag 2 doen en dan ook wat minder oefeningen. 3 keer curlen als je biceps ook al pakt met oa bent over rows is wellicht wat overdone (benieuwd hoe anderen hier over denken). Daarnaast je BOR's ook eerder doen in je schema, curls een beetje voor het laatst bewaren (of verdelen door het schema heen).
DL zal ik op dag 2 doen, biceps train ik misschien wat veel maar komt meer omdat ik het het leukst vind en ook het mooist vind als ze echt groot zijn.
Overigens is het niet zo dat ik de oefeningen ook in de chronologische volgorde doe, hangt een beetje van de omstandigheden af. Wat je zegt klopt wel, het is ook zo dat ik lang niet alles doe op een dag. Soms is het te veel.
Wat is BOR trouwens?
pi_162896672
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:05 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Wat bedoel je met fullbody pakken, op een dag je hele lichaam trainen? Vind dat eigenlijk niks, liever gericht
Je bent een beginner, is effectiever dan 3x per week 1 spiergroep pakken.

Pak dan 2 keer per week een spiergroep. Je geeft nu je lichaam 7 dagen om te herstellen van je training waar die maar maximaal 2 dagen nodig heeft.
pi_162896819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:13 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Je bent een beginner, is effectiever dan 3x per week 1 spiergroep pakken.

Pak dan 2 keer per week een spiergroep. Je geeft nu je lichaam 7 dagen om te herstellen van je training waar die maar maximaal 2 dagen nodig heeft.
Ben je na een half jaar in de sportschool nog een beginner? :P
pi_162896858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:18 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ben je na een half jaar in de sportschool nog een beginner? :P
Ligt eraan wat je het afgelopen halfjaar gedaan hebt.

Maar pak dan 2 keer per week als je besluit split te trainen.
pi_162896881
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:19 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je het afgelopen halfjaar gedaan hebt.

Maar pak dan 2 keer per week als je besluit split te trainen.
Maar ik weet het niet, stel ik doe dat (wat jij zei):

- Welke (compound) oefeningen doe ik dan op een dag tijdens een fullbody day?
- Hoe vaak per week?
pi_162896934
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:20 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Maar ik weet het niet, stel ik doe dat (wat jij zei):

- Welke (compound) oefeningen doe ik dan op een dag tijdens een fullbody day?
- Hoe vaak per week?
Fullbody is meestal 3x per week

Qua compounds in ieder geval bench press, squat, deadlift, bent over row en overhead press. (niet allemaal op 1 dag) Dips/pull-ups zijn daar een goeie toevoeging aan maar die deed je al.
pi_162897000
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:21 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Fullbody is meestal 3x per week

Qua compounds in ieder geval bench press, squat, deadlift, bent over row en overhead press. (niet allemaal op 1 dag) Dips/pull-ups zijn daar een goeie toevoeging aan maar die deed je al.
Oh oke, ik weet het nog niet. Misschien dat ik na een tijdje switch.
pi_162902356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:57 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

i.m.o. kan je beter fullbody pakken en de compounds op kracht trainen (veel sets weinig herhalingen)
Als hij alles op hypertrophy rep ranges traint, waarom zou hij dan de compounds op kracht moeten trainen?
pi_162903520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 21:48 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Als hij alles op hypertrophy rep ranges traint, waarom zou hij dan de compounds op kracht moeten trainen?
Omdat kracht een goede basis is
  vrijdag 10 juni 2016 @ 22:19:45 #169
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162903620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:18 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ben je na een half jaar in de sportschool nog een beginner? :P
Dan ben je nog een beginner ja. Gezien je vragen hier ben je dat op zeker. :)

Hoe je traint hangt af van je doelen, maar ik raad je aan progressief te trainen voor nu. Daar leg je de beste basis mee.
pi_162905591
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 22:17 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Omdat kracht een goede basis is
Heb je dit van de broscience wiki?
pi_162905894
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:52 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Wat vinden jullie van dit schema wat ik momenteel doe (bewust geen buik; doe ik thuis maar eerst moet m'n vetpercentage omlaag anders heeft het weinig zin) verdeeld over 3 dagen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeste oefeningen zijn 3 sets 10 tussen 15 reps, alleen niet bij elke oefening zoals pull/chin-ups, daar ligt het aantal reps véél lager omdat het nog pittig is.
Wat betreft de dips, zonder bench (klik) lukt mij nog niet echt heel goed dus vandaar met bench, dat is wat makkelijker.
Veel oefeningen kun je schrappen. Als je doel puur spiermassa is zou ik alsnog aanraden om eerst met een compound te beginnen. Daarna kun je per spiergroep 1 of 2 oefeningen doen. En minder biceps oefeningen doen: ook al is hypertrophy je doel zit je alsnog vast aan je genetische aanleg. En het is ook niet echt mooi als je armen uit verhouding lopen ten opzichte van de rest van je lichaam.
pi_162905968
En sowieso wel je buikspieren meepakken, want als je ze niet traint worden ze sneller zichtbaar bij het cutten
pi_162906413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:07 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

DL zal ik op dag 2 doen, biceps train ik misschien wat veel maar komt meer omdat ik het het leukst vind en ook het mooist vind als ze echt groot zijn.
Overigens is het niet zo dat ik de oefeningen ook in de chronologische volgorde doe, hangt een beetje van de omstandigheden af. Wat je zegt klopt wel, het is ook zo dat ik lang niet alles doe op een dag. Soms is het te veel.
Wat is BOR trouwens?
Bent over rows, uit je eigen schema ;)

Verder houd ik altijd aan dat ik compound oefeningen (deadlift, BOR, squats, benchen enz) aan het begin vd training doe, isolatie oefeningen aan het einde.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:13 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Je bent een beginner, is effectiever dan 3x per week 1 spiergroep pakken.

Pak dan 2 keer per week een spiergroep. Je geeft nu je lichaam 7 dagen om te herstellen van je training waar die maar maximaal 2 dagen nodig heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:19 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je het afgelopen halfjaar gedaan hebt.

Maar pak dan 2 keer per week als je besluit split te trainen.
Je kan ook PPL (push pull legs), wat hij nu wilt gaan doen, 5 dagen per week doen. Zelfde effect. Doe zelf al lange tijd PPL en vind het heerlijk.
pi_162906647
Ik zou zoiets doen ComedyShortsGamer, in ieder geval borst-triceps en rug-biceps omdraaien. Na een goede sessie deadlifts kan ik de dag erna nooit echt lekker squatten. In principe heb je nu een push-pull-legs schema, wat je 3x per week kan doen. Als je vaker wilt trainen, kan je het ook 5 of zelfs 6 keer per week doen, waarvan 2 dagen in de week rust. Moet je zelf even aanvoelen na hoeveel/welke trainingsdagen/spiergroepen je rust moet pakken.

Dag 1 Biceps/rug
Dag 2 Triceps/borst
Dag 3 Benen/schouders

Dag 1
• Bench press
• DB bench press
• High/Low cable chest fly
• Push ups
• Cable tricep pushdown
• Bench dip
Dag 2
• Deadlift 3x5
• Pull/chin-up
• Barbell bent-over Row
• Barbell bicep curl
• Lat pull-down cable
• DB hammer curl
Dag 3
• Back squat
• Lying Leg Curls
• DB lunges
• Calf raise
• Overhead Press
• DB shoulder raise
• Dumbbell Rear-Delt Raise (seated)
• Standing low pulley deltoid raise
pi_162907469
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Veel oefeningen kun je schrappen. Als je doel puur spiermassa is zou ik alsnog aanraden om eerst met een compound te beginnen. Daarna kun je per spiergroep 1 of 2 oefeningen doen. En minder biceps oefeningen doen: ook al is hypertrophy je doel zit je alsnog vast aan je genetische aanleg. En het is ook niet echt mooi als je armen uit verhouding lopen ten opzichte van de rest van je lichaam.
Ik begin ook eerst met een compound oefening op een dag, daarna isolate
Ik doe juist extra bicep omdat ik, naast dat ik het leuk vind, niet echt zie groeien. Zal genetisch wel een achterstand hebben denk ik dan.
pi_162907477
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:45 schreef no1uknow het volgende:
Ik zou zoiets doen ComedyShortsGamer, in ieder geval borst-triceps en rug-biceps omdraaien. Na een goede sessie deadlifts kan ik de dag erna nooit echt lekker squatten. In principe heb je nu een push-pull-legs schema, wat je 3x per week kan doen. Als je vaker wilt trainen, kan je het ook 5 of zelfs 6 keer per week doen, waarvan 2 dagen in de week rust. Moet je zelf even aanvoelen na hoeveel/welke trainingsdagen/spiergroepen je rust moet pakken.

Dag 1 Biceps/rug
Dag 2 Triceps/borst
Dag 3 Benen/schouders

Dag 1
• Bench press
• DB bench press
• High/Low cable chest fly
• Push ups
• Cable tricep pushdown
• Bench dip
Dag 2
• Deadlift 3x5
• Pull/chin-up
• Barbell bent-over Row
• Barbell bicep curl
• Lat pull-down cable
• DB hammer curl
Dag 3
• Back squat
• Lying Leg Curls
• DB lunges
• Calf raise
• Overhead Press
• DB shoulder raise
• Dumbbell Rear-Delt Raise (seated)
• Standing low pulley deltoid raise
thx voor de tip! Ik ben het inderdaad van plan om dit 6 keer per week te doen (zit nu even op 5 ivm omstandigheden)
Waarom DL 3 sets en 5 reps trouwens? Oh, al beantwoord.


En nog iets, ik zie dat je bepaalde oefeningen eruit hebt gehaald/toegevoegd, wat is de reden daarvoor? Niet goed? Te veel?

[ Bericht 2% gewijzigd door ComedyShortsGamer op 11-06-2016 00:44:04 ]
pi_162907628
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 00:19 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

thx voor de tip! Ik ben het inderdaad van plan om dit 6 keer per week te doen (zit nu even op 5 ivm omstandigheden)
Waarom DL 3 sets en 5 reps trouwens?
Kracht.

Je mag ze ook op 15 proberen hoor, wens je succes :P
pi_162907652
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 00:25 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Kracht.

Je mag ze ook op 15 proberen hoor, wens je succes :P
Nee, ik snap het. Als ik 15 doe moet het op een wat lager gewicht, maar nu met 3x5 zal het gewicht iets verhoogd kunnen worden denk ik. Ga het proberen.
pi_162908090
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:22 schreef Snorrenbaard het volgende:
En sowieso wel je buikspieren meepakken, want als je ze niet traint worden ze sneller zichtbaar bij het cutten
'Als je ze niet traint worden ze sneller zichtbaar bij het cutten', wat bedoel je precies? Als je ze traint en cut (en zo vetpercentage verliest) worden ze juist wél zichtbaar toch?

Buik doe ik voornamelijk thuis, de meeste oefeningen zijn 'gewoon' op een matje.
pi_162908367
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 00:19 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

thx voor de tip! Ik ben het inderdaad van plan om dit 6 keer per week te doen (zit nu even op 5 ivm omstandigheden)
Waarom DL 3 sets en 5 reps trouwens? Oh, al beantwoord.

En nog iets, ik zie dat je bepaalde oefeningen eruit hebt gehaald/toegevoegd, wat is de reden daarvoor? Niet goed? Te veel?
Teveel, zoals iemand anders hier ook al aangaf. Daarnaast zou je ook bijv de BOR op 3x8 kunnen pakken, net als squats.
pi_162908507
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 00:47 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

'Als je ze niet traint worden ze sneller zichtbaar bij het cutten', wat bedoel je precies? Als je ze traint en cut (en zo vetpercentage verliest) worden ze juist wél zichtbaar toch?

Buik doe ik voornamelijk thuis, de meeste oefeningen zijn 'gewoon' op een matje.
Je kan ook buik met gewicht trainen voor meer massa.

Sit ups met een schijf op je borst bijv of cable pulldowns.
pi_162908598
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 01:21 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Je kan ook buik met gewicht trainen voor meer massa.

Sit ups met een schijf op je borst bijv of cable pulldowns.
Klopt, sit ups met schijf doe ik thuis. Cable pulldowns niet ik, maar ik snap wat je bedoelt. Misschien dat ik het ooit op een dag nog erbij plak
pi_162908603
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 01:04 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Teveel, zoals iemand anders hier ook al aangaf. Daarnaast zou je ook bijv de BOR op 3x8 kunnen pakken, net als squats.
Oh oke, dan ga ik inderdaad dat doen met eerst de compounds vervolgd door isolated:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162912445
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 00:47 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

'Als je ze niet traint worden ze sneller zichtbaar bij het cutten', wat bedoel je precies? Als je ze traint en cut (en zo vetpercentage verliest) worden ze juist wél zichtbaar toch?

Buik doe ik voornamelijk thuis, de meeste oefeningen zijn 'gewoon' op een matje.
Oh fout van mijn kant, bedoelde 'Als je ze wel traint worden ze sneller zichtbaar bij het cutten'
pi_162913165
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 01:38 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Oh oke, dan ga ik inderdaad dat doen met eerst de compounds vervolgd door isolated:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goee schema.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_162913417
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 01:38 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Oh oke, dan ga ik inderdaad dat doen met eerst de compounds vervolgd door isolated:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
  zaterdag 11 juni 2016 @ 13:25:15 #187
313320 telefoonmaatschappij
DM voor pokemon kaarten
pi_162913861
Volg gewoon Fierce 5 beginner routine. Doe ik nu ook vind het erg prettig
If she ain't a FOK!er, you shouldn't fok her
pi_162915209
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 12:47 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Goee schema.
Is dit sarcasme? :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 13:25 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Volg gewoon Fierce 5 beginner routine. Doe ik nu ook vind het erg prettig
Ik houd voorlopig mijn schema aan, vind ik ook pretttig
pi_162915353
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:24 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Is dit sarcasme? :P

[..]

Ik houd voorlopig mijn schema aan, vind ik ook pretttig
het maakt allemaal niet zoveel uit zolang de basis maar goed is. Veel belangrijker dan welk schema je hebt is dat je consistent traint (incl progressive overload), goed eet en genoeg slaapt. Doe je dat, groei je altijd wel, ongeacht welk schema je doet (in algemene zin, om de mierenneukers voor te zijn).
pi_162916439
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:30 schreef no1uknow het volgende:

[..]

het maakt allemaal niet zoveel uit zolang de basis maar goed is. Veel belangrijker dan welk schema je hebt is dat je consistent traint (incl progressive overload), goed eet en genoeg slaapt. Doe je dat, groei je altijd wel, ongeacht welk schema je doet (in algemene zin, om de mierenneukers voor te zijn).
Absoluut!
pi_162919104
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:30 schreef no1uknow het volgende:

[..]

het maakt allemaal niet zoveel uit zolang de basis maar goed is. Veel belangrijker dan welk schema je hebt is dat je consistent traint (incl progressive overload), goed eet en genoeg slaapt. Doe je dat, groei je altijd wel, ongeacht welk schema je doet (in algemene zin, om de mierenneukers voor te zijn).
Juist. Ik train vaak ook maar een half uur tot 45 min. Maar dan wel 5-7x per week :) Met een shitload aan kcal en probeer 8-9 uur slaap per nacht te pakken.

Iemand trouwens ervaring met suspension trainers?

Is toch net weer wat anders dan pushups e.d.

:P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_162919223
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:37 schreef Rami. het volgende:

[..]

Goed punt. Zoals die vrouw dat deed is het inderdaad niet goed. Het bankje staat voor haar te hoog om helemaal naar beneden ge kunnen gaan. Aan de positie van haar nek zie je al dat het niet helemaal goed gaat. Zij zou er idd beter aan doen om de stang continue in de lucht te houden en daar de maximale range of motion op te zoeken zonder dat haar onderrug verandert van positie.

Als je niet elke keer reset na elke rep creëer je meer metabole stress. Reset je wel elke keer na elke rep dan heb je meer de mogelijkheid om een goede techniek en range of motion te waarborgen. Voor beginners kan dit handig zijn, vooral als de positie van het bekken nog wat ongemakkelijk en ongecontroleerd voelt.

De meeste mensen hebben nogal wat moeite met het kantelen van het bekken, laat staan de positie van het bekken daar te houden gedurende 5-12 herhalingen. Als je de stang continue in de lucht houdt, zou er wat sneller een foutje in de positie van het bekken kunnen slepen. Mocht de beweging geautomatiseerd zijn dan is het veel minder een punt.

Als je een bankje gebruikt zoals in dat filmpje met die vrouw, dan doe je er goed aan de stang in de lucht te houden en op elk moment van de beweging de juiste positie van het bekken, de borst en de nek te waarborgen. Mocht je echter ook een step ter beschikking hebben dan zou je, zoals in het filmpje van bret contreras, na elke herhaling de grond wel kunnen raken.

Kortom, beide opties hebben zo z'n voordelen. Je zou ook voor beide kunnen kiezen: 1-2x in de week gericht op metabole stress met een wat hoger aantal herhalingen: 12-15+. En 1 keer in de week gericht op mechanische belasting met een reset na elke herhaling en een wat lager aantal herhalingen: 5-8

Wat betreft hypertrofie zullen beide manieren theoretisch gezien tot ongeveer evenveel toename leiden, mits er sprake is van evenveel range of motion en je de oefening tot bijna technisch falen doet. In de praktijk wordt echter wel aanbevolen wat verschillende rep-ranges te hanteren.
Thanks voor de uitgebreide uitleg! Hoe komt het dat je er zoveel van weet? Is het je werk?

Ik ga het nu even houden bij de techniek gericht op metabole stress, dus in de lucht houden van de barbell. Ik doe nu toch nog met weinig gewicht en het lukt wel om positie van mijn bekken te waarborgen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162919247
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:53 schreef relativity het volgende:

[..]

Juist. Ik train vaak ook maar een half uur tot 45 min. Maar dan wel 5-7x per week :) Met een shitload aan kcal en probeer 8-9 uur slaap per nacht te pakken.

Iemand trouwens ervaring met suspension trainers?
[ afbeelding ]
Is toch net weer wat anders dan pushups e.d.

:P
Ja die hangen er bij ons, maar ik ben niet sterk genoeg om er veel mee te kunnen :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162932114
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:58 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ja die hangen er bij ons, maar ik ben niet sterk genoeg om er veel mee te kunnen :P
Hmmz. Ben aan het twijfelen om die hier ook op te hangen. Beetje ter afwisseling van de normale oefeningen.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_162945596
Wat doen jullie bij 531 wanneer het te ligt voelt? Zit nu op tweede cycle, en denk dat ik bij de DL iets te laag ben gaan zitten als startgewicht. Gewoon aanhouden zo, of iets ophogen?
pi_162951699
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 16:01 schreef Faeroer het volgende:
Wat doen jullie bij 531 wanneer het te ligt voelt? Zit nu op tweede cycle, en denk dat ik bij de DL iets te laag ben gaan zitten als startgewicht. Gewoon aanhouden zo, of iets ophogen?
Volgens mij is altijd het idee van zo'n soort programma dat je dingen niet overhaast.
pi_162952061
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 19:06 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Volgens mij is altijd het idee van zo'n soort programma dat je dingen niet overhaast.
Ja, Wendler schrijft ook in z'n boek en nieuwsblog 'start too low'. Ik houd dit voorlopig gewoon nog even aan dan maar, kracht trainen en niet testen. ;)
  zondag 12 juni 2016 @ 19:49:47 #198
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162953424
Gewoo aanhouden wat je nu hebt inderdaad. Het is beter om te licht te beginnen dan te zwaar. Dan loop je in je tweede cycle al vast.et te lucht beginnen kan je flink aan je techniek werken wat zich op de wat langere termijn voordeel geeft.
  zondag 12 juni 2016 @ 19:51:19 #199
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zondag 12 juni 2016 @ 21:09:26 #200
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_162957175
Ik ga ook maar weer Wendler oppakken. Trouwens vette blessure aan m'n rug. Was bijna over, maar dacht dat het slim was om mn 1RM te testen op de squat maar dat liep niet heel lekker
pi_162958478
quote:
16s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:09 schreef Kostertjuh het volgende:
Ik ga ook maar weer Wendler oppakken. Trouwens vette blessure aan m'n rug. Was bijna over, maar dacht dat het slim was om mn 1RM te testen op de squat maar dat liep niet heel lekker
Aj, dat is niet verkeerd. Je moet zorgzaam omgaan met je rug :p

Groeien 101. veel eten maken:

Morgen de rest afmaken :P En nee dit komt niet van de chinees.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 12 juni 2016 @ 21:37:37 #202
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162958945
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:30 schreef relativity het volgende:

[..]

Aj, dat is niet verkeerd. Je moet zorgzaam omgaan met je rug :p

Groeien 101. veel eten maken:
[ afbeelding ]
Morgen de rest afmaken :P En nee dit komt niet van de chinees.
Wat is het allemaal? :)
Deathlift or Die.
pi_162959365
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:37 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Wat is het allemaal? :)
Surinaamse bami en indonesiche nasi goreng, met kip en eireepjes. En heb nog gemarineerde varkenshaas en peking kip. Morgen nog wat sajoerboontjes en sambal teloor :) en dan kan ik weer een tijdje vooruit :P

Ben niet zo gek op brood :P dus eet maar twee keer per dag warm :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_162964031
Ongeveer een jaar progressie, mochten jullie geïnteresseerd zijn:
Op het moment ongeveer 83kg, 10%, 1.90m
Na de zomer proberen nog flink wat massa aan te zetten, want best wel een ecto bouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162965324
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 23:29 schreef Agentperry het volgende:
Ongeveer een jaar progressie, mochten jullie geïnteresseerd zijn:
Op het moment ongeveer 83kg, 10%, 1.90m
Na de zomer proberen nog flink wat massa aan te zetten, want best wel een ecto bouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie abs!

Doe je beter dan ik :P
  maandag 13 juni 2016 @ 07:45:14 #206
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162967477
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:30 schreef relativity het volgende:

[..]

Aj, dat is niet verkeerd. Je moet zorgzaam omgaan met je rug :p

Groeien 101. veel eten maken:
[ afbeelding ]
Morgen de rest afmaken :P En nee dit komt niet van de chinees.
Ziet er goed uit. :9~
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 13 juni 2016 @ 12:54:55 #207
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162973344
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 23:29 schreef Agentperry het volgende:
Ongeveer een jaar progressie, mochten jullie geïnteresseerd zijn:
Op het moment ongeveer 83kg, 10%, 1.90m
Na de zomer proberen nog flink wat massa aan te zetten, want best wel een ecto bouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Well done. Ziet er goed uit.

Als je ecto bent is het vrij makkelijk, gewoon flink bulken en trainen en niet bang zijn voor wat vet, dat train je er vrij makkelijk weer af.
pi_162975578
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 23:29 schreef Agentperry het volgende:
Ongeveer een jaar progressie, mochten jullie geïnteresseerd zijn:
Op het moment ongeveer 83kg, 10%, 1.90m
Na de zomer proberen nog flink wat massa aan te zetten, want best wel een ecto bouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede progress.
pi_162981068
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 23:29 schreef Agentperry het volgende:
Ongeveer een jaar progressie, mochten jullie geïnteresseerd zijn:
Op het moment ongeveer 83kg, 10%, 1.90m
Na de zomer proberen nog flink wat massa aan te zetten, want best wel een ecto bouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je lijkt zwaarder dan 83 kg bij 1.90m. Netjes!
pi_162981141
Probeer de laatste tijd mijn kennis over voeding te vergroten, maar op 2 vragen kan ik geen logisch antwoord vinden. MIsschien hebben jullie deze kennis wel, dus ik stel de vragen even hier.

- Producten van Walden Farms en Pam Spray etc. bevatten 0 calorien. Hoe kan dat? Is het dan puur chemisch ofzo?

- Ik merk bij mezelf dat als je begint met bulken dat je snel aankomt in de eerste weken en als je begint met cutten, dat je snel afvalt in de eerste weken. Mijn gedachte is dat dit vocht is. Maar waarom hou je vocht vast als je gaat bulken en waarom verlies je vocht als je minder eet dan dat je verbruikt?

Ben benieuwd :)
pi_162988822
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:22 schreef SausDip het volgende:
Probeer de laatste tijd mijn kennis over voeding te vergroten, maar op 2 vragen kan ik geen logisch antwoord vinden. MIsschien hebben jullie deze kennis wel, dus ik stel de vragen even hier.

- Producten van Walden Farms en Pam Spray etc. bevatten 0 calorien. Hoe kan dat? Is het dan puur chemisch ofzo?

- Ik merk bij mezelf dat als je begint met bulken dat je snel aankomt in de eerste weken en als je begint met cutten, dat je snel afvalt in de eerste weken. Mijn gedachte is dat dit vocht is. Maar waarom hou je vocht vast als je gaat bulken en waarom verlies je vocht als je minder eet dan dat je verbruikt?

Ben benieuwd :)
Op je eerste vraag: Ja. Het is puur chemische troep. Ik zou zelf liever wat macro's overhouden om een klein beetje echte saus/dressing te gebruiken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 13 juni 2016 @ 22:08:28 #212
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162990621
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:22 schreef SausDip het volgende:
Probeer de laatste tijd mijn kennis over voeding te vergroten, maar op 2 vragen kan ik geen logisch antwoord vinden. MIsschien hebben jullie deze kennis wel, dus ik stel de vragen even hier.

- Producten van Walden Farms en Pam Spray etc. bevatten 0 calorien. Hoe kan dat? Is het dan puur chemisch ofzo?

- Ik merk bij mezelf dat als je begint met bulken dat je snel aankomt in de eerste weken en als je begint met cutten, dat je snel afvalt in de eerste weken. Mijn gedachte is dat dit vocht is. Maar waarom hou je vocht vast als je gaat bulken en waarom verlies je vocht als je minder eet dan dat je verbruikt?

Ben benieuwd :)
Eerste vraag:
1: Water met smaakstoffen, kleurstoffen, geurstoffen, etc. Dus geen voedingswaarde whatsoever.
2: Serving Size. Bij sommige sprays is de serving size iets van 0,5g waardoor ze alles mogen afronden naar 0g vet etc. Is gewoon marketing bullshit dus zou goed op de verpakking kijken als je hierop wil letten.

Tweede vraag:
Darminhoud (vezels), Spierinhoud (glycogeen), zout.

Minder eten is meestal ook minder vezels, dus hou je minder vocht vast in je darmen. Glycogeen wordt opgeslagen samen met water dus meer glycogeen is ook meer gewicht. Ook als je opeens meer zout binnenkrijgt hou je meer vocht vast. (of minder als je het minder eet)
WFPB!
pi_162992095
Heb vandaag (ja nu pas :') ) m'n eerste volledige clean & jerk gedaan, meteen opgebouwd naar 40kg. Het voelde super stoer en goed! Nu ook maar eens wat serieuzer aan m'n deadlift gaan werken, zodat ik die clean ook wat zwaarder kan pakken straks.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162993665
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 00:19 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Goeie abs!

Doe je beter dan ik :P
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Well done. Ziet er goed uit.

Als je ecto bent is het vrij makkelijk, gewoon flink bulken en trainen en niet bang zijn voor wat vet, dat train je er vrij makkelijk weer af.
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:25 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Goede progress.
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:19 schreef SausDip het volgende:

[..]

Je lijkt zwaarder dan 83 kg bij 1.90m. Netjes!
Thanks
  dinsdag 14 juni 2016 @ 02:09:11 #215
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162996340
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:32 schreef PluisigNijntje het volgende:
Heb vandaag (ja nu pas :') ) m'n eerste volledige clean & jerk gedaan, meteen opgebouwd naar 40kg. Het voelde super stoer en goed! Nu ook maar eens wat serieuzer aan m'n deadlift gaan werken, zodat ik die clean ook wat zwaarder kan pakken straks.
Powercleans hebben een betere carry-over dan deadlifts. Thans, het is niet vaak dat je op het deadlift gedeelte van de lift vast komt te zitten tenzij je een beetje verder bent. 40kg is al best netjes voor een C&J
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 23:29 schreef Agentperry het volgende:
Ongeveer een jaar progressie, mochten jullie geïnteresseerd zijn:
Op het moment ongeveer 83kg, 10%, 1.90m
Na de zomer proberen nog flink wat massa aan te zetten, want best wel een ecto bouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede progress
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 14 juni 2016 @ 02:10:32 #216
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162996344
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Well done. Ziet er goed uit.

Als je ecto bent is het vrij makkelijk, gewoon flink bulken en trainen en niet bang zijn voor wat vet, dat train je er vrij makkelijk weer af.
Aint that the truth. Ik zit tegenwoordig op 2100~2200kcal per dag en mijn vetpercentage blijft nagenoeg gelijk. Gaat nergens meer over :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 14 juni 2016 @ 07:23:14 #217
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162997030
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:32 schreef PluisigNijntje het volgende:
Heb vandaag (ja nu pas :') ) m'n eerste volledige clean & jerk gedaan, meteen opgebouwd naar 40kg. Het voelde super stoer en goed! Nu ook maar eens wat serieuzer aan m'n deadlift gaan werken, zodat ik die clean ook wat zwaarder kan pakken straks.
Denk toch voornamelijk dat het de high-pull is die beperkt hoeveel je kan cleanen ipv de deadlift? Beter meer oefenen met cleans denk ik.

40kg is al heel netjes voor een beginnende vrouw (je was een vrouw toch?) :Y _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162997110
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 07:23 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Denk toch voornamelijk dat het de high-pull is die beperkt hoeveel je kan cleanen ipv de deadlift? Beter meer oefenen met cleans denk ik.

40kg is al heel netjes voor een beginnende vrouw (je was een vrouw toch?) :Y _O_

Fair enough, als jullie het zeggen. Maar als je het gewicht nog niet eens van de grond kunt tillen neem ik aan dat je ook niet ver komt met je clean :P

En thanks, ja ik ben nog steeds vrouw :)

Ik heb vandaag trouwens wel een potje RSI in m'n duim van die hook grip :') Niet leuk. Maar dat zal vanzelf wel steeds minder worden.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 14 juni 2016 @ 07:50:07 #219
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162997170
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 07:38 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Fair enough, als jullie het zeggen. Maar als je het gewicht nog niet eens van de grond kunt tillen neem ik aan dat je ook niet ver komt met je clean :P

En thanks, ja ik ben nog steeds vrouw :)

Ik heb vandaag trouwens wel een potje RSI in m'n duim van die hook grip :') Niet leuk. Maar dat zal vanzelf wel steeds minder worden.
Ik zou dan eens met je coach gaan zitten en kijken wat zijn visie erop is, volgens mij zou het niet snel zo ver komen dat je deadlift je belemmerd in je clean (ik deadlift 100+ kg maar m'n PR op C&J is 65kg als ik mij niet vergis)
Het is voornamelijk op techniek dat je met Olympische Lifts omhoog gaat in gewicht naar mijn ervaring.

Ik heb mij opgegeven voor een weightlifting class binnenkort, ben benieuwd of ik daar veel nieuwe zwakten krijg aangereikt (zeer waarschijnlijk) :') .
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162997529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 07:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik zou dan eens met je coach gaan zitten en kijken wat zijn visie erop is, volgens mij zou het niet snel zo ver komen dat je deadlift je belemmerd in je clean (ik deadlift 100+ kg maar m'n PR op C&J is 65kg als ik mij niet vergis)
Het is voornamelijk op techniek dat je met Olympische Lifts omhoog gaat in gewicht naar mijn ervaring.

Ik heb mij opgegeven voor een weightlifting class binnenkort, ben benieuwd of ik daar veel nieuwe zwakten krijg aangereikt (zeer waarschijnlijk) :') .
Volgens mij heb je heel erg gelijk :Y Wat ik misschien beter had kunnen zeggen is dat ik niet veel aandacht heb besteed aan deadlift waardoor hij bijna gelijk is aan m'n squat, en dat moet gewoon zwaarder worden. Ik zit nu op een beschamende 70kg (1x5) en dat is best een realistisch gewicht om in de toekomst te gaan clean and jerken. Maar dan moet ik dat wel met wat gemak van de grond kunnen krijgen natuurlijk.

Verder heb ik dit zelf bedacht, niet m'n coach. Die traint mij 100% op goede techniek en oefeningen die daarbij helpen. Maar de kracht opbouwen op squats, deadlift etc doe ik voor het grootste gedeelte zelf en daar moet ik gewoon wat strikter in worden.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 14 juni 2016 @ 08:56:58 #221
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162997714
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 08:41 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Volgens mij heb je heel erg gelijk :Y Wat ik misschien beter had kunnen zeggen is dat ik niet veel aandacht heb besteed aan deadlift waardoor hij bijna gelijk is aan m'n squat, en dat moet gewoon zwaarder worden. Ik zit nu op een beschamende 70kg (1x5) en dat is best een realistisch gewicht om in de toekomst te gaan clean and jerken. Maar dan moet ik dat wel met wat gemak van de grond kunnen krijgen natuurlijk.

Verder heb ik dit zelf bedacht, niet m'n coach. Die traint mij 100% op goede techniek en oefeningen die daarbij helpen. Maar de kracht opbouwen op squats, deadlift etc doe ik voor het grootste gedeelte zelf en daar moet ik gewoon wat strikter in worden.
Zo blijf je toch altijd tegen zwaktes aan lopen, want als je vol vertrouwen 70kg boven je hoofd kan gooien, wil je datzelfde met 80kg kunnen doen.

Overigens is 70kg wel een heel mooi streven eerst :Y
Ken volgens mij weinig vrouwen die boven de 60kg C&J doen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163005520
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:08 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Eerste vraag:
1: Water met smaakstoffen, kleurstoffen, geurstoffen, etc. Dus geen voedingswaarde whatsoever.
2: Serving Size. Bij sommige sprays is de serving size iets van 0,5g waardoor ze alles mogen afronden naar 0g vet etc. Is gewoon marketing bullshit dus zou goed op de verpakking kijken als je hierop wil letten.

Tweede vraag:
Darminhoud (vezels), Spierinhoud (glycogeen), zout.

Minder eten is meestal ook minder vezels, dus hou je minder vocht vast in je darmen. Glycogeen wordt opgeslagen samen met water dus meer glycogeen is ook meer gewicht. Ook als je opeens meer zout binnenkrijgt hou je meer vocht vast. (of minder als je het minder eet)
Thanks voor je antwoord! Nijntje, jij ook!

Ik heb nu de aardbeiensaus van Walden Farms, en die is serieus best lekker in de kwark. Smaakt helemaal niet zo chemisch, maar gezond is anders, dat snap ik.
pi_163011991
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:12 schreef SausDip het volgende:

[..]

Thanks voor je antwoord! Nijntje, jij ook!

Ik heb nu de aardbeiensaus van Walden Farms, en die is serieus best lekker in de kwark. Smaakt helemaal niet zo chemisch, maar gezond is anders, dat snap ik.
Aardbeien hebben bijna geen calorieën, ik zou ze lekker zelf pureren met als het nodig is wat suiker, of als je zo min mogelijk calorieën wilt, stevia.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 14 juni 2016 @ 19:02:41 #224
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_163012305
Oh man, gister voor het eerst die hip thrusters geprobeerd nadat ik het een chick zag doen met 120kg. Begon rustig op 60kg maar jezus, dat voel je echt hard in je bips :D :') ;(
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 14 juni 2016 @ 19:09:09 #225
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163012503
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:02 schreef Drinky het volgende:
Oh man, gister voor het eerst die hip thrusters geprobeerd nadat ik het een chick zag doen met 120kg. Begon rustig op 60kg maar jezus, dat voel je echt hard in je bips :D :') ;(
Eergisteren snatch grip dl gedaan, met dan een kleine pull bijna op het eind. Het is alsof ik een pak slaag op mn rug heb gekregen. :D
  dinsdag 14 juni 2016 @ 19:16:07 #226
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_163012753
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Eergisteren snatch grip dl gedaan, met dan een kleine pull bijna op het eind. Het is alsof ik een pak slaag op mn rug heb gekregen. :D
Kan ik me wel voorstellen ja. Snatch grip is nou niet bepaald de fijnste grip die er bestaat en vanwege de wijde grip wordt er zoveel meer van je rug gevergd.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 14 juni 2016 @ 20:28:06 #227
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163014931
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:16 schreef Drinky het volgende:

[..]

Kan ik me wel voorstellen ja. Snatch grip is nou niet bepaald de fijnste grip die er bestaat en vanwege de wijde grip wordt er zoveel meer van je rug gevergd.
Beetje pijnlijk voor mijn relatief stijve polsen, ik moest de grip een paar cm smaller maken om enigszins comfortabel te blijven. Volgende keer eens strapes gebruiken.

5 x 10 x 90 was misschien ietwat overdreven voor een eerste keer though. :') Hoeeel het stiekem wel lekker voelt uiteraard.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 20:46:27 #228
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_163015543
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Beetje pijnlijk voor mijn relatief stijve polsen, ik moest de grip een paar cm smaller maken om enigszins comfortabel te blijven. Volgende keer eens strapes gebruiken.

5 x 10 x 90 was misschien ietwat overdreven voor een eerste keer though. :') Hoeeel het stiekem wel lekker voelt uiteraard.
De makkelijkste manier om achter je snatch grip te komen is door een lege stang te pakken. Pak een grip waarvan jij denkt van "voelt wel goed" en ga rechtop staan. Als je dan een been optilt moet de stang gewoon op z'n plek blijven en in de "gleuf" vallen die er dan tussen je been en heup ontstaat. Als de stang beweegt grip aanpassen en opnieuw proberen. Zo kwam ik erachter dat ik mijn snatches te breed pakte waardoor ik minder gewicht kon gebruikten.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:32:46 #229
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163021791
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 20:46 schreef Drinky het volgende:

[..]

De makkelijkste manier om achter je snatch grip te komen is door een lege stang te pakken. Pak een grip waarvan jij denkt van "voelt wel goed" en ga rechtop staan. Als je dan een been optilt moet de stang gewoon op z'n plek blijven en in de "gleuf" vallen die er dan tussen je been en heup ontstaat. Als de stang beweegt grip aanpassen en opnieuw proberen. Zo kwam ik erachter dat ik mijn snatches te breed pakte waardoor ik minder gewicht kon gebruikten.
Ah okee, thanks. Ga ik proberen. Ik moet ook iets meer met mn schouders werken/pullen denk ik, als ik dat niet doe land de bar telkens op mn edele delen ipv in de 'gleuf'. :') Niet zo prettig. :P
  dinsdag 14 juni 2016 @ 23:34:29 #230
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163021829
Goede korte uitleg over de floor press.

Tip: Do the Floor Press
by Christian Thibaudeau
Here's why you should sometimes bench press without a bench.
https://www.t-nation.com/(...)campaign=article4242
pi_163026986
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 23:32 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ah okee, thanks. Ga ik proberen. Ik moet ook iets meer met mn schouders werken/pullen denk ik, als ik dat niet doe land de bar telkens op mn edele delen ipv in de 'gleuf'. :') Niet zo prettig. :P
Een andere manier die ik van m'n trainer leerde is een stok pakken, en de ene arm recht langs je hoofd omhoog houden, en dan moet de andere arm negentig graden opzij wijzen. Dat is de juiste breedte en dan komt de stang als het goed is op dezelfde plek uit als Drinky's suggestie.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:50:15 #232
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163027506
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:22 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Een andere manier die ik van m'n trainer leerde is een stok pakken, en de ene arm recht langs je hoofd omhoog houden, en dan moet de andere arm negentig graden opzij wijzen. Dat is de juiste breedte en dan komt de stang als het goed is op dezelfde plek uit als Drinky's suggestie.
Lijkt mij wel een mooi onderdeel van de schouderwarmup als je het met een stang van 20kg doet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163027813
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Lijkt mij wel een mooi onderdeel van de schouderwarmup als je het met een stang van 20kg doet.
Een echte man doet dit gewoon meteen met het werkgewicht eraan.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  woensdag 15 juni 2016 @ 11:05:00 #234
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163027839
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:03 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Een echte man doet dit gewoon meteen met het werkgewicht eraan.
*levert ballen in.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 16 juni 2016 @ 18:07:46 #235
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_163065739

Hier heb je je hip thrusts
pi_163071687
Mijn bun begint al wat te groeien, tof om nu al wat progress te zien 8-)
Heb alleen het idee dat ik meer cellulitis heb, iemand enig idee of dat te maken kan hebben met trainen? Niet striae dus. Of ik beeld het me in :+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 16 juni 2016 @ 23:15:34 #237
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163075732
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 21:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Mijn bun begint al wat te groeien, tof om nu al wat progress te zien 8-)
Heb alleen het idee dat ik meer cellulitis heb, iemand enig idee of dat te maken kan hebben met trainen? Niet striae dus. Of ik beeld het me in :+
Een grotere bun betekent meer cellulitis... :+

Nee, dat beeld je je in. :)
  vrijdag 17 juni 2016 @ 07:27:44 #238
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_163078462
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 23:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een grotere bun betekent meer cellulitis... :+

Nee, dat beeld je je in. :)
Okee
Nu hebben ze daar in de kleedkamer ook wel een brute spiegel :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 17 juni 2016 @ 09:07:48 #239
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163079264
Of je kijkt te vaak in de spiegel nu?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163080451
Misschien heel flauw, maar ik kijk vaak in de weerspiegeling van de tv (als die uit is) :+ Dan zie je wel goed je vormen, maar geen details van je huid. Ik zit namelijk onder de striae en zal daar nooit tevreden mee zijn, maar wel met de vooruitgang die ik al heb geboekt :)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  vrijdag 17 juni 2016 @ 10:20:19 #241
69994 seto
-|||--------|||-
pi_163080477
Ik wil niet eens weten hoe vaak ik mezelf heb zitten bewonderen in autoruiten en weet ik veel wat toen ik een beetje begon te groeien :')
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_163095084
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 21:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Mijn bun begint al wat te groeien, tof om nu al wat progress te zien 8-)
Pics or it didn't happen hehe.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:20 schreef seto het volgende:
Ik wil niet eens weten hoe vaak ik mezelf heb zitten bewonderen in autoruiten en weet ik veel wat toen ik een beetje begon te groeien :')
Haha inderdaad. Herkenbaar. Ook raar om foto's van een tijdje terug te zien...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_163100420
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 23:29 schreef Agentperry het volgende:
Ongeveer een jaar progressie, mochten jullie geïnteresseerd zijn:
Op het moment ongeveer 83kg, 10%, 1.90m
Na de zomer proberen nog flink wat massa aan te zetten, want best wel een ecto bouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe oud ben je?
pi_163102863
Doen jullie bij het back squatten iets om de barbell (weet even niet hoe het heet; ter ondersteuning) zodat je minder last hebt als je het op je rug plaatst? Het begint bij mij toch wel pijn te doen na meer dan 5 reps, misschien moet ik dat wel proberen. Of klink ik als een mietje haha, zie ook genoeg mensen 100 kg squatten zonder dat ding.
pi_163103881
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:37 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Doen jullie bij het back squatten iets om de barbell (weet even niet hoe het heet; ter ondersteuning) zodat je minder last hebt als je het op je rug plaatst? Het begint bij mij toch wel pijn te doen na meer dan 5 reps, misschien moet ik dat wel proberen. Of klink ik als een mietje haha, zie ook genoeg mensen 100 kg squatten zonder dat ding.
Dat een pussypad.
Grow your traps, mate. Schouderbladen goed samenknijpen dan kan je het op dat 'kussentje' leggen.
pi_163104163
Wanneer je eenmaal met z'n pussypad gaat squatten kun je later niet meer zonder, en wanneer je op een redelijk gewicht komt (denk 120+) gaat dat ding zijn voordelen tegen zijn nadelen(bewegen van barbell etc.) uitwegen
pi_163104829
Ben maar eens begonnen met yoga voor beginners om aan mn mobiliteit te werken.

Als je ziet hoe slecht ik deze oefeningen al uit kan voeren dan is wel duidelijk dat ik nog een lange weg voor de boeg heb qua mobiliteit :)
pi_163109097
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:37 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Doen jullie bij het back squatten iets om de barbell (weet even niet hoe het heet; ter ondersteuning) zodat je minder last hebt als je het op je rug plaatst? Het begint bij mij toch wel pijn te doen na meer dan 5 reps, misschien moet ik dat wel proberen. Of klink ik als een mietje haha, zie ook genoeg mensen 100 kg squatten zonder dat ding.
gewoon gebruiken
net zoals die clows die een belt om doen met 60kg
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163110601
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:57 schreef Baje het volgende:

[..]

Dat een pussypad.
Grow your traps, mate. Schouderbladen goed samenknijpen dan kan je het op dat 'kussentje' leggen.
Je hebt gelijk, beter zonder. Je tip om goed te samenknijpen ga ik proberen.
Ik squat sowieso nog niet heel lang dus het is nog best lastig om echt goed laag te komen, ook met een lege stang.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 15:33:41 #250
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163111395
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:02 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, beter zonder. Je tip om goed te samenknijpen ga ik proberen.
Ik squat sowieso nog niet heel lang dus het is nog best lastig om echt goed laag te komen, ook met een lege stang.
Goblet squats, niet alleen goed om je diepte te trainen maar ook je form. https://www.t-nation.com/training/goblet-squats-101
pi_163112526
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Goblet squats, niet alleen goed om je diepte te trainen maar ook je form. https://www.t-nation.com/training/goblet-squats-101
Goed om thuis te doen, thx
  zaterdag 18 juni 2016 @ 16:31:04 #252
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163113431
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:08 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Goed om thuis te doen, thx
Andere dingen om naar te kijken als je moeite met diepte hebt is je enkel mobiliteit, en misschien je kuiten stretchen voor je squat.
pi_163114362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
23
pi_163115503
Heb me zojuist flink laten mishandelen met een foamroller door m'n sportmaatje :9 Wat een verschil, moet ik echt vaker gaan doen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163116017
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:47 schreef PluisigNijntje het volgende:
Heb me zojuist flink laten mishandelen met een foamroller door m'n sportmaatje :9 Wat een verschil, moet ik echt vaker gaan doen.
Klinkt fout :P

De gym wordt trouwens ook leger naar mate de zomer vordert, wel logisch natuurlijk door vakanties. Gaan jullie door trainen in de zomer?
pi_163116973
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:09 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Klinkt fout :P

De gym wordt trouwens ook leger naar mate de zomer vordert, wel logisch natuurlijk door vakanties. Gaan jullie door trainen in de zomer?
Haha het klonk op dat moment ook fout, moest er wel wat geluid bij maken omdat het echt pijn doet :')
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  zaterdag 18 juni 2016 @ 20:25:12 #257
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163120962
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:25 schreef Snakey het volgende:

[..]

Serious. :')
Ik ken wat mensen die puur trainen om het te showen in de zomer en dan dus stoppen :')

Maar zal hier vast niet het geval zijn, ook een beetje zonde om te stoppen
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:27:53 #259
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163122269
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:51 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik ken wat mensen die puur trainen om het te showen in de zomer en dan dus stoppen :')

Maar zal hier vast niet het geval zijn, ook een beetje zonde om te stoppen
Volgens mij ben je zelf ook een beach boy. Het zou me niet verbazen als we je niet meer zien in een paar maanden.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:34:01 #260
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163122489
Afgelopen dagen deadlift zonder mixed grip gedaan. Ging eigenlijk verrassend goed, form is gewoon prima en het voelde ook goed. Stond er echt van te kijken.

Trouwens, krijgen jullie het voor elkaar om bij het squatten je knieën niet over je tenen te laten komen? Blijft voor mij een lastig verhaal eigenlijk. Geen idee hoe erg dat is, volgens mij is mijn form verder wel redelijk.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:34:47 #261
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163122519
Verder wel een paar matige trainingen gehad. Geen idee of het herkenbaar is, maar moeite om je sets af te maken en een beetje afraffelen en dergelijke. Kan het niet goed uitleggen, misschien even wat minder motivatie of zo.

En over lege gyms: hier staat de gym vol met ecto's die het nodig vinden om tanktops en strakke shirts aan te doen en dikke gasten die denken dat ze spieren hebben. Vermoeiend.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 22:14:53 #262
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163123288
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:34 schreef ZuidGrens het volgende:
Verder wel een paar matige trainingen gehad. Geen idee of het herkenbaar is, maar moeite om je sets af te maken en een beetje afraffelen en dergelijke. Kan het niet goed uitleggen, misschien even wat minder motivatie of zo.

En over lege gyms: hier staat de gym vol met ecto's die het nodig vinden om tanktops en strakke shirts aan te doen en dikke gasten die denken dat ze spieren hebben. Vermoeiend.
Je klinkt een beetje moe. Trek je niks aan van wat er om je heen gebeurt, als je je doelen duidelijk hebt zie je het niet eens. :)
pi_163126292
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:34 schreef ZuidGrens het volgende:
Afgelopen dagen deadlift zonder mixed grip gedaan. Ging eigenlijk verrassend goed, form is gewoon prima en het voelde ook goed. Stond er echt van te kijken.

Trouwens, krijgen jullie het voor elkaar om bij het squatten je knieën niet over je tenen te laten komen? Blijft voor mij een lastig verhaal eigenlijk. Geen idee hoe erg dat is, volgens mij is mijn form verder wel redelijk.
Knieën voorbij je tenen wordt pas een probleem als je niet genoeg druk op je hak kan houden en meer naar voren gaat leunen door gebrek aan dorsaalfexie.
pi_163128258
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Volgens mij ben je zelf ook een beach boy. Het zou me niet verbazen als we je niet meer zien in een paar maanden.
Voor hoeveel wedden we? Dat is niet het geval kan ik je vertellen ;) Ik houd sws niet van het strand, los daarvan
pi_163128278
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:34 schreef ZuidGrens het volgende:

En over lege gyms: hier staat de gym vol met ecto's die het nodig vinden om tanktops en strakke shirts aan te doen en dikke gasten die denken dat ze spieren hebben. Vermoeiend.
Ik vind dit nergens op slaan, je traint toch voor jezelf? Al trainen ze naakt, wat maakt het uit. Focus op jezelf
  zondag 19 juni 2016 @ 12:26:42 #266
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163134607
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je klinkt een beetje moe. Trek je niks aan van wat er om je heen gebeurt, als je je doelen duidelijk hebt zie je het niet eens. :)
Ja, je hebt gelijk. Drukke periode achter de rug. Vandaag even gas terug en vanaf morgen weer aan de slag. Nu een maand vakantie dus tijd genoeg om mijn rust te pakken naast het trainen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:31 schreef Rami. het volgende:

[..]

Knieën voorbij je tenen wordt pas een probleem als je niet genoeg druk op je hak kan houden en meer naar voren gaat leunen door gebrek aan dorsaalfexie.
Daar heb ik soms wel last van ja. Zeker bij de combinatie hoog gewicht en slechte concentratie. Zal eens op zoeken wat ik daar aan kan doen en of het dan beter gaat.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:31 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik vind dit nergens op slaan, je traint toch voor jezelf? Al trainen ze naakt, wat maakt het uit. Focus op jezelf
Ja, dat is ook zo. Maar goed, ik ben ook niet blind.
  zondag 19 juni 2016 @ 12:38:40 #267
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_163134901
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Ja, dat is ook zo. Maar goed, ik ben ook niet blind.
Dan kijk je toch de andere kant op?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 19 juni 2016 @ 12:39:44 #268
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_163134926
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:49 schreef relativity het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen hehe.
Die komen wel als er echt wat te zien is :P als ik goed doorzet misschien over een maandje
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 19 juni 2016 @ 13:15:10 #269
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163135678
quote:
15s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dan kijk je toch de andere kant op?
Daar staan ze ook :D
  zondag 19 juni 2016 @ 13:29:10 #270
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_163135962
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:15 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Daar staan ze ook :D
Blinddoek dan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 19 juni 2016 @ 13:46:26 #271
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_163136396
Hebben jullie een aanrader voor een gym in Rotterdam? Bij voorkeur geen diehard gym zoals classic gym of body improvement, maar ook zeker geen cardio tent.
Wil gewoon fatsoenlijk kunnen squatten en verdere compounds, verder is (gratis) parkeren ook belangrijk. Omgeving bij voorkeur rond Blaak of kop v zuid.

Is dat Health city onder de Willemsbrug iets? Zie dat het gratis parkeren heeft als je abbo neemt en er is een squatrack, ken alleen het publiek niet.

In principe zou de EUR gym voldoen maar ben geen student meer, en in de avonden is het er bijzonder druk.
Ofn0h
pi_163136987
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:26 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Drukke periode achter de rug. Vandaag even gas terug en vanaf morgen weer aan de slag. Nu een maand vakantie dus tijd genoeg om mijn rust te pakken naast het trainen.

[..]

Daar heb ik soms wel last van ja. Zeker bij de combinatie hoog gewicht en slechte concentratie. Zal eens op zoeken wat ik daar aan kan doen en of het dan beter gaat.

[..]

Ja, dat is ook zo. Maar goed, ik ben ook niet blind.
Ik snap dat je niet blind bent en het ziet, maar klagen vind ik dan wat overdreven. Je kan moeilijk dat soort shirts verbieden voor mensen zonder spieren omdat het jou wat beter uitkomt
Ik zie toch ook veel jongens met Feyenoord shirts trainen terwijl ik voor Ajax ben, wat maakt het uit, gewoon oordopjes in en knallen
pi_163137199
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:34 schreef ZuidGrens het volgende:

Trouwens, krijgen jullie het voor elkaar om bij het squatten je knieën niet over je tenen te laten komen? Blijft voor mij een lastig verhaal eigenlijk. Geen idee hoe erg dat is, volgens mij is mijn form verder wel redelijk.
Nee, lukt mij ook niet
pi_163138600
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:09 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Klinkt fout :P

De gym wordt trouwens ook leger naar mate de zomer vordert, wel logisch natuurlijk door vakanties. Gaan jullie door trainen in de zomer?
Wil je al je gains verliezen dan?
pi_163138686
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wil je al je gains verliezen dan?
Zeg ik niet
pi_163142874
Train wel door in de zomer maar is waarschijnlijk wel wat minder door vakanties, feesten, festivals en onregelmatig leven. Gewoon proberen redelijk te onderhouden en wil dan vanaf september flink gaan bulken.
  zondag 19 juni 2016 @ 19:47:42 #277
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_163144568
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:46 schreef GANZENBORD het volgende:
Hebben jullie een aanrader voor een gym in Rotterdam? Bij voorkeur geen diehard gym zoals classic gym of body improvement, maar ook zeker geen cardio tent.
Wil gewoon fatsoenlijk kunnen squatten en verdere compounds, verder is (gratis) parkeren ook belangrijk. Omgeving bij voorkeur rond Blaak of kop v zuid.

Is dat Health city onder de Willemsbrug iets? Zie dat het gratis parkeren heeft als je abbo neemt en er is een squatrack, ken alleen het publiek niet.

In principe zou de EUR gym voldoen maar ben geen student meer, en in de avonden is het er bijzonder druk.
Health City is relatief duur imho en veel worden er verbouwd tot Basic Fit, dus betaal bij voorkeur niet veel geld vooruit. Verder: wat is er mis met bv Fox Gym?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  zondag 19 juni 2016 @ 20:09:55 #278
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_163145092
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:24 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Is dit sarcasme? :P

[..]

Nee, wel een typo.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_163146225
Vind zelf trainen tijdens de zomer veel chiller dan tijdens bijvoorbeeld de winter, komt denk omdat je wat meer zweet oid
  zondag 19 juni 2016 @ 21:13:30 #280
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163147260
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:47 schreef Snorrenbaard het volgende:
Vind zelf trainen tijdens de zomer veel chiller dan tijdens bijvoorbeeld de winter, komt denk omdat je wat meer zweet oid
Moet je eens in Spanje proberen als het meer dan 40 graden is en je gym geen airco heeft. :P
pi_163147557
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 21:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Moet je eens in Spanje proberen als het meer dan 40 graden is en je gym geen airco heeft. :P
:D :D , hoor in mijn gym al veel mensen zeuren als het 25 graden is en de airco niet aanstaat.
pi_163148731
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:09 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nee, wel een typo.
Dankje
pi_163148752
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:46 schreef GANZENBORD het volgende:
Hebben jullie een aanrader voor een gym in Rotterdam? Bij voorkeur geen diehard gym zoals classic gym of body improvement, maar ook zeker geen cardio tent.
Wil gewoon fatsoenlijk kunnen squatten en verdere compounds, verder is (gratis) parkeren ook belangrijk. Omgeving bij voorkeur rond Blaak of kop v zuid.

Is dat Health city onder de Willemsbrug iets? Zie dat het gratis parkeren heeft als je abbo neemt en er is een squatrack, ken alleen het publiek niet.

In principe zou de EUR gym voldoen maar ben geen student meer, en in de avonden is het er bijzonder druk.
Een vriend van me traint bij de EUR gym en is geen student meer, hij zegt dat er ook veel oude mensen trainen (wel veel cardio) dus een student zijn is geen eis
  maandag 20 juni 2016 @ 08:24:54 #284
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163155561
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:47 schreef PluisigNijntje het volgende:
Heb me zojuist flink laten mishandelen met een foamroller door m'n sportmaatje :9 Wat een verschil, moet ik echt vaker gaan doen.


Zo'n een of een gladde?

Die gladde zijn al best confronterend, als je daarna deze pakt dan onderga je echt helse pijnen :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 20 juni 2016 @ 08:28:08 #285
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163155591
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:09 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

Gaan jullie door trainen in de zomer?
Hoe is dit een vraag :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163156134
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 08:24 schreef Rauw. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo'n een of een gladde?

Die gladde zijn al best confronterend, als je daarna deze pakt dan onderga je echt helse pijnen :')
Een gladde. :P

Ik ga ook doortrainen in de vakantie, mochten we nog een weekje weggaan dan hou ik dan wel lekker pauze, dat kan geen kwaad lijkt me.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 20 juni 2016 @ 09:41:57 #287
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_163156421
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:19 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Een gladde. :P

Ik ga ook doortrainen in de vakantie, mochten we nog een weekje weggaan dan hou ik dan wel lekker pauze, dat kan geen kwaad lijkt me.
Ik ga ruim twee weken op vakantie. Zal me daar zeker niet overdreven inhouden, kom meestal wel een kilootje of twee aan op vakantie. Iedere dag uit eten enzo. Niet veel alcohol, misschien een keer een biertje of een cocktail. Verder wandelen en zwemmen we wel veel. Soms is het wel goed om even afstand te nemen van het trainen en nergens aan te denken.
pi_163156462
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:46 schreef GANZENBORD het volgende:
Hebben jullie een aanrader voor een gym in Rotterdam? Bij voorkeur geen diehard gym zoals classic gym of body improvement, maar ook zeker geen cardio tent.
Wil gewoon fatsoenlijk kunnen squatten en verdere compounds, verder is (gratis) parkeren ook belangrijk. Omgeving bij voorkeur rond Blaak of kop v zuid.

Is dat Health city onder de Willemsbrug iets? Zie dat het gratis parkeren heeft als je abbo neemt en er is een squatrack, ken alleen het publiek niet.

In principe zou de EUR gym voldoen maar ben geen student meer, en in de avonden is het er bijzonder druk.
Daar zit ook een Anytime fitness in de buurt. 24 uur per dag open, 365 dagen per jaar; ik vind het ideaal. Ik weet toevallig dat die bij de Erasmusbrug ook twee squatrekken heeft. Verder vond ik het niet een heel mooie gym, maar de basics zijn er allemaal.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 20 juni 2016 @ 15:05:56 #289
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_163163997
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 08:24 schreef Rauw. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo'n een of een gladde?

Die gladde zijn al best confronterend, als je daarna deze pakt dan onderga je echt helse pijnen :')
Die rumbleroller vindt ik juist meevallen vergeleken met een black roll. Hardheid daarvan is veel hoger en geeft meer druk.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_163165244
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:05 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Die rumbleroller vindt ik juist meevallen vergeleken met een black roll. Hardheid daarvan is veel hoger en geeft meer druk.
Het was inderdaad deze
Ik vind die blauwe er inderdaad wel gemener uitzien, maar het ligt er denk ik maar net aan hoe hard je erop duwt?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 20 juni 2016 @ 19:00:33 #291
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_163169377
Dank voor de tips!
Anytime bekend mee, hebben alleen smithrack en geen normaal rack, dus die valt af. Je mag er tevens niet deadliften.
EUR kun je inderdaad als alumni lid worden, mijn probleem met die toko is dat het er te druk is in avonden. Wachten voor een rack en ook gehaast omdat er na jou ook weer mensen willen.

FOX gym ziet er goed uit, mooie equipment. Parkeren is er alleen beperkt en ook duur, denk dat parkeren al snel oploopt naar 50EU/maand als je 3 à 4x per week gaat trainen.

Goede tip ook van de Health city, mocht dat het worden dan wordt het gewoon een maandelijks betalen. Ga binnenkort maar eens proeftrainingen nemen.
Ofn0h
pi_163169679
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:00 schreef GANZENBORD het volgende:
FOX gym ziet er goed uit, mooie equipment. Parkeren is er alleen beperkt en ook duur, denk dat parkeren al snel oploopt naar 50EU/maand als je 3 a 4x per week gaat trainen.
Fox-Gym is het meer dan waard, en dat parkeren heb je overal in Rotterdam. Is letterlijk 100 meter minuten van een tram af ook, en dat parkeren is zover ik weet alleen overdag een issue. Bij Fox-Gym weet je in ieder geval dat ze goede apparatuur hebben en veel mensen met een behoorlijke motivatie.
  maandag 20 juni 2016 @ 19:16:29 #293
69994 seto
-|||--------|||-
pi_163169788
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 20 juni 2016 @ 20:43:52 #294
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163172546
Damn #goals.

Wat vinden jullie? Over je dagelijkse doel qua calorieën gaan om je gewenste eiwitinname te bereiken? Of een dag minder eiwitten?
pi_163174301
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:46 schreef Snorrenbaard het volgende:
Damn #goals.

Wat vinden jullie? Over je dagelijkse doel qua calorieën gaan om je gewenste eiwitinname te bereiken? Of een dag minder eiwitten?
Ligt er ook aan of je aan het bulken of cutten bent denk ik, en of je vandaag hebt getraind.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163175117
quote:
Het lijkt zo wel of hij een bolle rug heeft?

Wel een machine verder!
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 20 juni 2016 @ 22:52:23 #298
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_163177539
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:51 schreef relativity het volgende:

[..]

Het lijkt zo wel of hij een bolle rug heeft?

Wel een machine verder!
Klopt, hij is zo'n beetje de enige die zo kan dead liften en nog steeds een gezonde rug hebben. Z'n bench press is ook heel smal, als hij dat niet zou doen zou hij zijn schouders verzieken volgens eigen zeggen.
pi_163179884
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:00 schreef GANZENBORD het volgende:
Dank voor de tips!
Anytime bekend mee, hebben alleen smithrack en geen normaal rack, dus die valt af. Je mag er tevens niet deadliften.
EUR kun je inderdaad als alumni lid worden, mijn probleem met die toko is dat het er te druk is in avonden. Wachten voor een rack en ook gehaast omdat er na jou ook weer mensen willen.

FOX gym ziet er goed uit, mooie equipment. Parkeren is er alleen beperkt en ook duur, denk dat parkeren al snel oploopt naar 50EU/maand als je 3 à 4x per week gaat trainen.

Goede tip ook van de Health city, mocht dat het worden dan wordt het gewoon een maandelijks betalen. Ga binnenkort maar eens proeftrainingen nemen.
Ik deadlift gewoon bij mijn Anytime hoor en heb dat ook bij de Anytime in R'dam gedaan. En ze hadden wel degelijk een gewoon squatrek.

Sterker nog, één van de medewerkers daar traint vaak op hetzelfde tijdstip als ik en die deadlift ook gewoon.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')