abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:54:53 #1
409579 LuDann
All the way
pi_162686311
Hier verder in plaats van in CUL. Eerste deel: CUL / Fed up: 10 dagen zonder suiker

OP eerste deel:

quote:
Naar aanleiding van de documentaire Fed Up hebben mijn man en ik besloten om 10 dagen zonder suiker te gaan eten en zo min mogelijk bewerkt eten. Deze 10 dagen lijken me vooral fijn voor de bewustwording, echt overal zit suiker in. Daarna gaan we evalueren wat we ermee gaan doen, of we zo doorgaan bijvoorbeeld of dat we de inname van suiker gewoon wat proberen te minderen. We eten eerst nog wel op wat we in huis hebben.

Omdat onze dochter van 9 maanden allergisch blijkt te zijn voor melk, ei, soja en pinda en ik (omdat ik borstvoeding geef) deze voedingsmiddelen ook moet vermijden ben ik al langere tijd bewust bezig met eten en het lezen van etiketten. Ik kook dus al elke dag vers en ben eigenlijk gedwongen om veel bewerkt eten te laten staan omdat in vrijwel alles vooral melk en soja verwerkt is. Met het lezen van de etiketten kom je er wel snel achter wat voor troep er allemaal wel niet in bepaalde voedingsmiddelen zit.

Hebben jullie de docu Fed Up gezien? Wat vond je ervan? De situatie in Nederland is gelukkig niet vergelijkbaar met die in de VS maar ik vond het wel interessant en het zette me aan het denken. Hij is nog tot 9 juni te zien op 3Doc:

http://www.npo.nl/3doc-fed-up/26-05-2016/KN_1681183
Ben vandaag begonnen. *O*
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:05:12 #2
409579 LuDann
All the way
pi_162686511
Ik werd wakker met HONGER dus ik heb nogal een megaontbijt op, dat doe ik eigenlijk vrijwel nooit.

Geroosterde boterham met een halve avocado, rucolasla en een halve gebakken kipfilet omwikkeld met pancetta. Nog wat gebakken champignons erbij.

En, zoals het een echte moeder betaamd, koud opgegeten want mijn dochter moest state pede op bed gelegd worden zodra het eten klaar was. :P

Ik heb trouwens de luxe dat ik zo ongeveer elke dag thuis mijn eten kan klaarmaken want ik ben mijn scriptie aan het schrijven.
pi_162687421
Is het zo moeilijk dan leven zonder suiker? En voor het gemak neem ik aan dat je geraffineerde suikers wordt bedoeld.
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:52:24 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162687474
Als je ooit een zwak moment hebt binnen die 10 dagen kan je ook 'that sugar movie' gaan kijken. Vind je meteen de hernieuwde energie om door te zetten :P. Succes in ieder geval!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_162687550
Ik heb de documentaire gezien en het zit helaas vol met onzin. Neem dat niet te serieus. Overigens wel goed dat je zo bewust met voeding bezig bent!
pi_162687591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:56 schreef Rami. het volgende:
Ik heb de documentaire gezien en het zit helaas vol met onzin.
Noem eens wat.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_162687664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:49 schreef loni55 het volgende:
Is het zo moeilijk dan leven zonder suiker? En voor het gemak neem ik aan dat je geraffineerde suikers wordt bedoeld.
Lijkt me wel, anders kun je alleen suikervrij eten in ketose aangezien koolhydraten worden afgebroken tot suikers. Brood zonder toegevoegd suiker is er ook, maar dat maakt het niet veel beter dan suiker gezien de glycemische index.

Zonder toegevoegde suikers leven kan natuurlijk wel. Maar het is weinig nuttig als je dan wel simpele koolhydraten eet.
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 juni 2016 @ 11:11:48 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162687838
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:52 schreef jogy het volgende:
Als je ooit een zwak moment hebt binnen die 10 dagen kan je ook 'that sugar movie' gaan kijken. Vind je meteen de hernieuwde energie om door te zetten :P. Succes in ieder geval!
that sugar film. (staat ook in deel 1). 8-).
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:12:17 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162687847
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

that sugar film. (staat ook in deel 1). 8-).
Die ook. ( :@ )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:13:03 #10
409579 LuDann
All the way
pi_162687856
Het gaat om toegevoegde suiker natuurlijk ja. :P

En mijn voornaamste streven is gewoon wat gezonder en bewuster te gaan eten, vooral vers en onbewerkt voedsel. Dit experiment is vooral leuk voor mijn eigen bewustwording en om suiker een beetje te ontwennen. Als ik dan straks weer wat meer suiker ga eten dan neem ik aan dat ik er minder van nodig heb (doe nu 3 suikerklontjes in mijn koffie :P ).

That Sugar Film heb ik gezien ja! Motiverend. *O*
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 juni 2016 @ 11:13:33 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162687866
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:03 schreef viceversa het volgende:

Zonder toegevoegde suikers leven kan natuurlijk wel. Maar het is weinig nuttig als je dan wel simpele koolhydraten eet.
Het gaat niet alleen om afvallen hè. Het is ook gewoon gezonder om bijvoorbeeld 50 gram suiker per dag minder binnen te krijgen.
pi_162687910
Ah, je ziet nu hier, misschien beter :+

Je ontbijt ziet er goed uit :D
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:20:47 #13
409579 LuDann
All the way
pi_162687998
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om afvallen hè. Het is ook gewoon gezonder om bijvoorbeeld 50 gram suiker per dag minder binnen te krijgen.
Sterker nog, het gaat helemaal niet om afvallen. Ik heb geen overgewicht of iets dergelijks. Ik ben bovendien al ruim 5 kilo afgevallen doordat ik geen eieren, melk, soja en pinda kan eten.

quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:16 schreef FANN het volgende:
Ah, je ziet nu hier, misschien beter :+

Je ontbijt ziet er goed uit :D
Thanks. :)
pi_162688097
Heb de documentaire niet gezien, maar ik denk niet dat de boodschap is dat suiker of toegevoegde suiker slecht is, maar het overmatig consumeren van suiker de boosdoener is.
pi_162688114
Ik zit nu op 80 dagen, maar dan echt volledig keto. Ik voel mij er prima bij. Mijn huid is flink verbeterd en ik ben aardig wat afgevallen.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:30:49 #16
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_162688190
Op welke dag zit je nu TS?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:34:02 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162688236
Is haar eerste dag vandaag
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:34:19 #18
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_162688242
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:13 schreef LuDann het volgende:
Het gaat om toegevoegde suiker natuurlijk ja. :P

En mijn voornaamste streven is gewoon wat gezonder en bewuster te gaan eten, vooral vers en onbewerkt voedsel. Dit experiment is vooral leuk voor mijn eigen bewustwording en om suiker een beetje te ontwennen. Als ik dan straks weer wat meer suiker ga eten dan neem ik aan dat ik er minder van nodig heb (doe nu 3 suikerklontjes in mijn koffie :P ).

That Sugar Film heb ik gezien ja! Motiverend. *O*
In brood zit ook toegevoegde suiker, in volkoren Wasa knäckenbröd niet :)

Ik doe af en toe als ik te veel heb gegeten (na de kerst bijv) een geheel toegevoegde-suikersvrije week. Dan ook geen brood en daarna voel ik me weer gezonder en eet ik weer normaal. :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_162688769
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Noem eens wat.
Dat suiker een andere werking op het vetpercentage zou hebben dan andere voedingsstoffen. Dit doet vermoeden dat de caloriebalans niet leidend is. Dit zou dan te wijten zijn aan hogere insulinespiegels. Dat er per jaar meer mensen overlijden door de gevolgen van overgewicht dan dat er mensen overlijden door gebrek aan voedsel. Dat snelle suikers een ander effect heeft op het vetpercentage dan langzame suikers (aan de hand van de glycemische index). Dit zou betekenen 300 kcal aan cola een negatiever effect op de lichaamscompositie heeft dan 300 kcal aan peulvruchten. Allemaal onjuist :')
pi_162688816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:05 schreef Rami. het volgende:

[..]

Dat suiker een andere werking op het vetpercentage zou hebben dan andere voedingsstoffen. Dit doet vermoeden dat de caloriebalans niet leidend is. Dit zou dan te wijten zijn aan hogere insulinespiegels. Dat er per jaar meer mensen overlijden door de gevolgen van overgewicht dan dat er mensen overlijden door gebrek aan voedsel. Dat snelle suikers een ander effect heeft op het vetpercentage dan langzame suikers (aan de hand van de glycemische index). Dit zou betekenen 300 kcal aan cola een negatiever effect op de lichaamscompositie heeft dan 300 kcal aan peulvruchten. Allemaal onjuist :')
En ik maar denken dat de essentie van de documentaire het onnodig suiker toevoegen aan voedingsmiddelen was om zo het volk verslaafd te houden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 2 juni 2016 @ 12:10:11 #21
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_162688848
http://www.undisputed.com/artikel-fed-up

Goed artikel over deze uitzending.
Bedankt Hans.
pi_162689193
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En ik maar denken dat de essentie van de documentaire het onnodig suiker toevoegen aan voedingsmiddelen was om zo het volk verslaafd te houden.
:D

Het doel van deze docu zal vast goed zijn, maar het is jammer dat het middel een aaneenschakeling van onwaarheden moet zijn :')
pi_162689596
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:05 schreef Rami. het volgende:

[..]

Maar het gaat hier toch helemaal niet om gewicht verliezen? Dat zal best een bijkomende factor
zijn als je geen cola meer drinkt en geen koekjes meer eet, maar TS doet het volgens mij niet
omgewicht te verliezen.

quote:
En mijn voornaamste streven is gewoon wat gezonder en bewuster te gaan eten, vooral vers en onbewerkt voedsel.
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 juni 2016 @ 12:54:36 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162689680
Ik snap gewoon niet wat je hier op tegen kunt hebben.

"ja ik probeer gezonder te eten en minder toegevoegde suiker te eten."

"haha, sukkel! Je moet die documentaires niet geloven. Is allemaal onzin! *calorie-onzin*, daar val je echt niet van af "

Is het enige wat ik hier tegenkom. Mensen die het dus niet lezen of niet snappen waar het om draait.
pi_162689723
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:54 schreef Kreator het volgende:
Ik snap gewoon niet wat je hier op tegen kunt hebben.

"ja ik probeer gezonder te eten en minder toegevoegde suiker te eten."

"haha, sukkel! Je moet die documentaires niet geloven. Is allemaal onzin! *calorie-onzin*, daar val je echt niet van af "

Is het enige wat ik hier tegenkom. Mensen die het dus niet lezen of niet snappen waar het om draait.
Ik snap er ook niks van, dat ontbijt ziet er nou niet echt uit alsof iemand zich aan het doodhongeren is :')
pi_162689752
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar het gaat hier toch helemaal niet om gewicht verliezen? Dat zal best een bijkomende factor
zijn als je geen cola meer drinkt en geen koekjes meer eet, maar TS doet het volgens mij niet
omgewicht te verliezen.

[..]

Zoals ik eerder aangaf, vind ik het goed dat TS zo bewust met haar voeding bezig is nu. Ze gaf aan dit naar aanleiding van deze docu te doen. Wat ik dus aangeef, is dat ze hetgeen wat in de docu verteld wordt, niet als waarheid hoeft te beschouwen. Volledig los van dat ze nu bewuster met haar voeding bezig wilt gaan.
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 juni 2016 @ 12:59:16 #27
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162689810
Mijn tonijn-aardappel-maaltijd-salade bevat ook suiker. Staat alleen niet op hoeveel.
pi_162689815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:56 schreef Rami. het volgende:

[..]

Zoals ik eerder aangaf, vind ik het goed dat TS zo bewust met haar voeding bezig is nu. Ze gaf aan dit naar aanleiding van deze docu te doen. Wat ik dus aangeef, is dat ze hetgeen wat in de docu verteld wordt, niet als waarheid hoeft te beschouwen. Volledig los van dat ze nu bewuster met haar voeding bezig wilt gaan.
Maar jij zegt...

quote:
Dit zou betekenen 300 kcal aan cola een negatiever effect op de lichaamscompositie heeft dan 300 kcal aan peulvruchten. Allemaal onjuist
Ik denk dat het toch écht gezonder is om 300 kcal binnen te krijgen via peulvruchten dan via cola
en ik denk dat het juist hier om gaat.
pi_162689830
Ik las verkeerd.
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 juni 2016 @ 13:02:30 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162689888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:56 schreef Rami. het volgende:

Wat ik dus aangeef, is dat ze hetgeen wat in de docu verteld wordt, niet als waarheid hoeft te beschouwen.
Maar denk je dan dat jij de enige kritische kijker bent? ik denk dat iedereen die dit soort docu's kijkt, wel beseft dat niet alles 100% klopt, of dat het mooier gemaakt wordt dan het is omdat het beter in de docu past.
Je moet er uit halen wat je er uit wil halen. En dan nog, geloof ik liever de 'waarheid' uit zo'n documentaire, dan de waarheid van een willekeurige fokker.
pi_162689928
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:59 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar jij zegt...

[..]

Ik denk dat het toch écht gezonder is om 300 kcal binnen te krijgen via peulvruchten dan via cola
en ik denk dat het juist hier om gaat.
Mij werd gevraagd wat om wat voorbeelden te noemen wat betreft onwaarheden van de docu. Dus, zodoende.

quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar denk je dan dat jij de enige kritische kijker bent? ik denk dat iedereen die dit soort docu's kijkt, wel beseft dat niet alles 100% klopt, of dat het mooier gemaakt wordt dan het is omdat het beter in de docu past.
Je moet er uit halen wat je er uit wil halen. En dan nog, geloof ik liever de 'waarheid' uit zo'n documentaire, dan de waarheid van een willekeurige fokker.
Nee, ik denk niet dat ik de enige kritische kijker bent. Ik denk wel dat het voor de gemiddelde kijker die niet onderlegd is op dit vlak, moeilijk is om feit en fictie van elkaar te onderscheiden. Het probleem is niet dat het "niet voor 100% klopt", maar dat het totaal niet klopt.

[ Bericht 43% gewijzigd door Rami. op 02-06-2016 13:17:33 ]
  donderdag 2 juni 2016 @ 13:06:33 #32
409579 LuDann
All the way
pi_162689979
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:10 schreef bascross het volgende:

Geschreven door een fitnessschool die inkomen genereert door mensen de -kcal in -kcal out methode aan te leren. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:25 schreef wiskundenoob het volgende:
Heb de documentaire niet gezien, maar ik denk niet dat de boodschap is dat suiker of toegevoegde suiker slecht is, maar het overmatig consumeren van suiker de boosdoener is.
Nou, dat is wel mijn insteek in ieder geval.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:26 schreef 1299 het volgende:
Ik zit nu op 80 dagen, maar dan echt volledig keto. Ik voel mij er prima bij. Mijn huid is flink verbeterd en ik ben aardig wat afgevallen.
Heftig, wat moet je allemaal laten staan dan?

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:34 schreef Xaryna het volgende:
[..]

In brood zit ook toegevoegde suiker, in volkoren Wasa knäckenbröd niet :)

Ik doe af en toe als ik te veel heb gegeten (na de kerst bijv) een geheel toegevoegde-suikersvrije week. Dan ook geen brood en daarna voel ik me weer gezonder en eet ik weer normaal. :)
Ik heb Liefde en Passie brood van de AH, daar zit geen suiker in als het goed is. Alleen graan, gist, water en zout. Knäckenbröd vind ik niet zo vullend. Ik wil ook wat minder brood eten maar vooral omdat ik het niet zo lekker vind. Ik weet alleen niet zulke fijne alternatieven.

quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

En dit ja. Ik weet dat het een documentaire is, dat dingen daarbij ook op een bepaalde manier tentoongespreid worden om te zorgen dat mensen geboeid blijven kijken.

Maar ja, dit is wel typisch Fok, heel zwart/wit ernaar kijken.
pi_162690005
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:04 schreef Rami. het volgende:

[..]

Mij werd gevraagd wat om wat voorbeelden te noemen wat betreft onwaarheden van de docu. Dus, zodoende.
Ja maar dat vind ik ook onzin, je gaat ook eerder dood als je 3 rijstkorrels per dag te eten hebt
en je gaat niet héél snel dood als je 30 of 40 kg overgewicht hebt, dus dat klopt wel, alleen je
vergeet erbij te zeggen wat voor een ellende je dan weer krijgt van zoveel overgewicht.

Je gaat er wel niet dood aan, maar leuk is anders.
  donderdag 2 juni 2016 @ 13:08:22 #34
409579 LuDann
All the way
pi_162690013
quote:
9s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:59 schreef Kreator het volgende:
Mijn tonijn-aardappel-maaltijd-salade bevat ook suiker. Staat alleen niet op hoeveel.
Oh bluh, is het er zo eentje uit de supermarkt?
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 juni 2016 @ 13:11:20 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162690075
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh bluh, is het er zo eentje uit de supermarkt?
Yup. Zal wel suiker in de (ultra-gezonde) dressing zitten.
  donderdag 2 juni 2016 @ 13:12:40 #36
409579 LuDann
All the way
pi_162690099
Wat ik verder vandaag op heb tot nu toe:

Glas havermelk (in plaats van de kokos-rijstmelk die ik had). Bah.
Koffie zonder suiker maar met havermelk.
Glas water

Lunch:
Wortels, paprika en radijsjes met humus, paar plakken rosbief en stukje gerookte zalm, rucolasla en een handvol noten. En een kwart banaan + een handje aardbeien, want dochter at die niet op. :P
pi_162690494
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waar heb ik het over afvallen?

Simpele koolhydraten als wit brood hebben bijna dezelfde glycemische index als suiker en worden ook snel omgezet in suiker, dus dan is het leuk als je suikervrij eet maar dan zou je ook op dat soort etenswaren moeten/kunnen letten.
  donderdag 2 juni 2016 @ 13:33:20 #38
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162690661
quote:

Artikel gelezen, ze hebben zeker gelijk over een aantal dingen maar ik wil hier toch op wat dingen reageren:

Letterlijk genomen wordt je niet dikker van hoge glucosepieken, hogere insulinepieken etc. Dus wat ze zeggen, 300 kcal frisdrank en 300 kcal amandelen leveren evenveel energie en, als alle andere omstandigheden gelijk zijn, evenveel gewichtsverlies/toename oid.

Insulinepieken, glucosepieken, en stoffen in voeding kunnen wel degelijk die andere omstandigheden beinvloeden. Suikerpieken, en daaropvolgende dalen, kunnen bijv. zorgen voor meer hongergevoel waardoor je meer gaat eten. Ook zijn er wel degelijk theorieën/onderzoeken gedaan naar bijv de comsumptie van noten en gewichtstoename: bij een gelijkwaardig dieet waar de ene groep x gram noten EXTRA at, bovenop het dieet wat de andere groep ook at, bleek er toch weinig/geen gewichtstoename te zijn, ondanks dat ze meer kcal binnenkrijgen. Nou zijn die onderzoeken helemaal geen waterdicht bewijs en zo zou ik ze ook niet willen uitdragen, maar er zijn wel meer factoren die een rol spelen dan alleen de calorietjes.

Het kcal in - kcal uit principe is natuurlijk erg werkbaar, maar hoeveel mensen gaan er enkele dag dat precies bijhouden? Dat is ook nog wel een ding..

Daarnaast vind ik de quote "Food is a package deal" erg belangrijk om te begrijpen. Als je ervanuit gaat dat je 2000 kcal per dag binnenkrijgt. Elke 100kcal die je uit "ongezonde" of "minder gezonde" voeding haalt, is 100kcal die je NIET uit "gezonde" voeding gaat halen. Energiebalans is dus alles behalve de enige maat waar je mee wil of moet meten.

Toegespitst op TS en haar 'avontuur': Elke 100kcal die je ontwijkt door geen toegevoegde suikers te eten, kan je nu uit andere voeding halen. en 100 kcal suiker ten op zichte van 100 kcal aardbei en banaan, ook suikers, zal geen gewichtsverandering geven, maar wel gezondheidseffecten. ^O^
WFPB!
  donderdag 2 juni 2016 @ 13:35:13 #39
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162690705
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:27 schreef viceversa het volgende:

[..]

Waar heb ik het over afvallen?

Simpele koolhydraten als wit brood hebben bijna dezelfde glycemische index als suiker en worden ook snel omgezet in suiker, dus dan is het leuk als je suikervrij eet maar dan zou je ook op dat soort etenswaren moeten/kunnen letten.
Helemaal gelijk. Je zou op alles moeten letten als je zo gezond mogelijk wil eten. Maar ik denk dat het belangrijker is dat iemand een (misschien kleine) stap in de goede richting zet. Bewustwording is heel belangrijk en goed. Verdere stappen kan je altijd nog nemen, je hoeft niet in 1 keer alles "goed" te doen. Het stellen van kleinere doelen kan juist helpen bij het behalen van het uiteindelijk "beste" doel, namelijk optimale gezondheid :Y
WFPB!
pi_162690829
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:35 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Helemaal gelijk. Je zou op alles moeten letten als je zo gezond mogelijk wil eten. Maar ik denk dat het belangrijker is dat iemand een (misschien kleine) stap in de goede richting zet. Bewustwording is heel belangrijk en goed. Verdere stappen kan je altijd nog nemen, je hoeft niet in 1 keer alles "goed" te doen. Het stellen van kleinere doelen kan juist helpen bij het behalen van het uiteindelijk "beste" doel, namelijk optimale gezondheid :Y
Dat is absoluut waar. :) Minder suiker is nog steeds goed, maar het is maar een deel van het gehele plaatje.
pi_162690962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:12 schreef LuDann het volgende:
Wat ik verder vandaag op heb tot nu toe:

Glas havermelk (in plaats van de kokos-rijstmelk die ik had). Bah.
Koffie zonder suiker maar met havermelk.
Glas water

Lunch:
Wortels, paprika en radijsjes met humus, paar plakken rosbief en stukje gerookte zalm, rucolasla en een handvol noten. En een kwart banaan + een handje aardbeien, want dochter at die niet op. :P
Ik was juist aan het eten toen ik hier weer even kwam kijken, dus ik heb het meeste al op :@

Een meergranen triangel, ja zo heten die dingen nou eenmaal :') , maar ze zijn wél lékker
zit trouwens 2 gr. suiker in één zo'n broodje, maar goed, hoort bij de voorraad die nog
op moet.

Beleg is roomboter, kaas, gekookt ei, ijbergsla, komkommer en tomaat.

Verder nog een glas vers geperste jus d'orange. :9

Wat een ellende héh dat gezond eten :D

[ Bericht 2% gewijzigd door FANN op 02-06-2016 13:58:04 ]
  donderdag 2 juni 2016 @ 13:45:03 #42
409579 LuDann
All the way
pi_162690978
De gezondheidseffecten is waar ik het voor doe, niet alleen voor mijzelf maar vooral voor mijn dochter als ze wat ouder is. Goed zien eten doet goed eten, daar ben ik van overtuigd. Als ze thuis een goede basis meekrijgt is het ook helemaal niet erg dat ze buiten de deur, bij vriendjes thuis of op een verjaardag, een bak suiker binnenkrijgt zo af en toe.

Oh en plaatje bij het verhaal:

donderdag 2 juni 2016 @ 13:53:45 #43
409579 LuDann
All the way
pi_162691217
quote:
12s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:44 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik was juist aan het eten toen ik hier weer even kwam kijken, dus ik heb het meeste al op :@

Een meergranen triangel, ja zo heten die dingen nou eenmaal :') , maar ze zijn wél lékker
zit trouwens 2 gr. suiker in één zo'n broodje, maar goed, hoort bij de voorraad die nog
op moet.

[ afbeelding ]

Beleg is roomboter, kaas, gekookt ei, ijbergsla, komkommer en tomaat.

[ afbeelding ]

Verder nog een glas vers geperste jus d'orange. :9

Wat een ellende héh dat gezond eten :D
Je moet je plaatjes even verkleinen, ik zie maar een hoekje. :P Maar klinkt lekker! Ben een beetje jaloers op je ei en je kaas. :9~
  donderdag 2 juni 2016 @ 13:54:45 #44
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162691247
Als je algeheel gezond wil eten moet je juist ei en kaas vermijden :+
WFPB!
pi_162691426
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:53 schreef LuDann het volgende:

[..]

Je moet je plaatjes even verkleinen, ik zie maar een hoekje. :P Maar klinkt lekker! Ben een beetje jaloers op je ei en je kaas. :9~
gedaan... :+

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:54 schreef Dizorn het volgende:
Als je algeheel gezond wil eten moet je juist ei en kaas vermijden :+
Ik eet geen vlees, op een enkele uitzondering na dan, ik eet wel vis, dus ik weet niet in welk hokje
ik pas, maar dat maakt niet uit :P dus dan is ei en kaas wel weer verstandig, hoeft niet persé samen, maar waarom zou het ongezond zijn dan?
pi_162691472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:06 schreef LuDann het volgende:
Heftig, wat moet je allemaal laten staan dan?
Gewoon alles wat koolhydraten inzitten behalve groene groenten. Als ik hier zie dat sommige mensen jus d'orange drinken (bijna evenveel suiker als cola) en bananen (1/4 koolhydraten) eten denk ik dat ze het niet helemaal begrepen hebben... Voor je lichaam maakt het echt bijna geen zak uit of het nu gerafineerde suikers zijn of niet. Met een hele simpele bewerking zit je nog steeds met een glucose boost.

Voor mensen die het serieus willen proberen / onderzoeken, het makkelijkst is om hier te beginnen:

https://www.reddit.com/r/keto/wiki/faq
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:05:51 #47
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162691543
http://nutritionfacts.org/topics/eggs/

"Consuming just one egg per day may significantly shorten our lifespans, increase the levels of the cancer-promoting growth hormone IGF-1, and increase our risk of heart disease, kidney stones, stroke, type 2 diabetes, gestational diabetes, and some types of cancer (such as pancreatic, breast, and prostate)."

http://nutritionfacts.org/topics/cheese/

"Cheese intake has also been linked to lower sperm counts, higher inflammatory bowel disease risk, Parkinson’s disease, and cellulite formation."

Veel meer informatie te vinden op die sites of course. (Plus dat is alleen maar het gezondheidseffect).
WFPB!
pi_162691600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:03 schreef 1299 het volgende:

[..]

Gewoon alles wat koolhydraten inzitten behalve groene groenten. Als ik hier zie dat sommige mensen jus d'orange drinken (bijna evenveel suiker als cola) en bananen (1/4 koolhydraten) eten denk ik dat ze het niet helemaal begrepen hebben... Voor je lichaam maakt het echt bijna geen zak uit of het nu gerafineerde suikers zijn of niet. Met een hele simpele bewerking zit je nog steeds met een glucose boost.

Voor mensen die het serieus willen proberen / onderzoeken, het makkelijkst is om hier te beginnen:

Die hele discussie over fruitsuikers en geraffineerde suikers is in deel 1 ook al langs
geweest, en ik heb ook pas geleden een programma daarover gezien, ik wéét dat je
eerder vol zit van een sinaasappel eten. Ik weet ook dat er veel fruitsuiker in een glas
jus d'orange, maar ik geloof nog steeds niet dat het nét zo slecht is als cola.
pi_162691691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Die hele discussie over fruitsuikers en geraffineerde suikers is in deel 1 ook al langs
geweest, en ik heb ook pas geleden een programma daarover gezien, ik wéét dat je
eerder vol zit van een sinaasappel eten. Ik weet ook dat er veel fruitsuiker in een glas
In cola zit iets meer suiker dan in sap, en koolzuur is niet zo goed voor je tanden.
Ik zwaai naar dieren.
pi_162691815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:08 schreef FANN het volgende:
Cola heeft simpelweg nog wat minder nuttige ingrediënten. Dus in dat opzicht is het minder ongezond, maar qua wat het met je doet in de vorm van het consumeren van suiker/koolhydraten maakt het niet veel verschil.
pi_162691844
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:12 schreef Geerd het volgende:

[..]

In cola zit iets meer suiker dan in sap, en koolzuur is niet zo goed voor je tanden.
In geraffineerde suikers zitten totáál geen vitaminen, mineralen of vezels en oké
ik wéét dat je meer binnenkrijgt als je een sinaasappel eet dan als je alleen het sap
drinkt, dát weet ik, maar er zit dan tenminste nog iets van vitamine C in en ja fruitsuiker
natuurlijk, maar ik hoef ook écht geen gewicht te verliezen, dus waarom moet ik dan bang
zijn voor fruitsuiker?

Ik ben trouwens wél minder vers sap gaan drinken hoor, want ik eet ook nog best veel fruit
dus ik pas ook wel op dat ik geen hele ladingen fruitsuikers binnenkrijg.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:18:01 #52
409579 LuDann
All the way
pi_162691846
quote:

[..]

Pff, ingewikkeld heur. :) Dat gaat me nogal wat te ver, als ik ook nog fruit moet schrappen dat wordt het wel heel saai allemaal. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:05 schreef Dizorn het volgende:

"Consuming just one egg per day may significantly shorten our lifespans, increase the levels of the cancer-promoting growth hormone IGF-1, and increase our risk of heart disease, kidney stones, stroke, type 2 diabetes, gestational diabetes, and some types of cancer (such as pancreatic, breast, and prostate)."

"Cheese intake has also been linked to lower sperm counts, higher inflammatory bowel disease risk, Parkinson’s disease, and cellulite formation."

Veel meer informatie te vinden op die sites of course. (Plus dat is alleen maar het gezondheidseffect).
Maar O+ eieren. O+ Ik ben echt ontzettend dol op eieren, at het zeker elke dag. Mis het wel. En een heerlijk stukje overjarige kaas. :9

Ik wist dit overigens niet, maar ik ben er wel achter dat je over zo ongeveer alle voedingsmiddelen wel iets negatiefs kunt vinden.
pi_162691871
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:16 schreef 1299 het volgende:

[..]

Cola heeft simpelweg nog wat minder nuttige ingrediënten.
Ja dat bedoel ik :+ dus daarom... cola is dan tóch ongezonder in mijn ogen en trouwens ook nog
eens minder lekker eigenlijk.
pi_162691957
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:05 schreef Dizorn het volgende:

Ja zulke dingen kan ik ook over vlees vinden :D
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:23:35 #55
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162691988
En over ademen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162692023
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:23 schreef Rauw. het volgende:
En over ademen.
ja _O- en dat is nog écht zo ook googel maar een op luchtverontreiniging Nederland....

Ik ga iets nuttigs doen nu :+
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:26:38 #57
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162692075
Leuk experiment, ik ben sinds een jaar ook heel erg geminderd met suikers en voel mij er stukken beter door.
Zelden meer een energiedip en zelden een hongergevoel.

Bij mij was het een kwestie van een paar weken en ik voelde mij al verbeteren, ben benieuwd wat jouw bevindingen gaan zijn.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:28:31 #58
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162692113
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:22 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja zulke dingen kan ik ook over vlees vinden :D
Kijk diezelfde site over meat, meer dan genoeg te vinden inderdaad.

En je kan het bagatelliseren door te roepen dat ademen slecht voor je is of dat je over alles iets negatiefs kan vinden..

Dat zijn wat mij betreft alleen maar verdedigingsmechanieken zodat we onze geliefde gewoontes niet hoeven te veranderen. Dat heb ik mezelf ook heel lang voorgehouden namelijk. Tot ik de stap nam eens echt op onderzoek uit te gaan en de wetenschap liegt er niet om.

En dat is nog maar een aspect. Hele klimaat/milieu en ethische aspect is er ook nog he. Maar ik ga een beetje topickapen op deze manier excuus
WFPB!
pi_162692201
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:28 schreef Dizorn het volgende:

[..]

En je kan het bagatelliseren door te roepen dat ademen slecht voor je is of dat je over alles iets negatiefs kan vinden..

Dat zijn wat mij betreft alleen maar verdedigingsmechanieken zodat we onze geliefde gewoontes niet hoeven te veranderen. Dat heb ik mezelf ook heel lang voorgehouden namelijk. Tot ik de stap nam eens echt op onderzoek uit te gaan en de wetenschap liegt er niet om.

En dat is nog maar een aspect. Hele klimaat/milieu en ethische aspect is er ook nog he. Maar ik ga een beetje topickapen op deze manier excuus
Ik ben juist wél mijn gewoontes aan het veranderen, maar blijkbaar moet ik mezelf dan ook
verdedigen wat ik helemaal niet ga doen hoor, ik heb zo mijn eigen reden om minder toegevoegde
suikers te eten net als TS.

Maar goed ja laten we het topic niet kapen.
Ik ben ben ook benieuwd wat de bevindingen van TS zijn na een tijdje :Y
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:32:54 #60
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162692210
quote:

[..]

Het maakt mij niet uit, ik kies er bewust voor om te sterven voor ik écht oud word.
Prima dat je dit allemaal doet voor de goede zaak, en dat je zoveel geeft om de mensheid dat je jouw elite-diëet en ideeën over voeding wil delen.

Maar het is jouw zaak gewoon niet wat mensen kiezen om wél of niet te nemen.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:34:13 #61
206580 Luxuria
pi_162692245
quote:

[..]

Over bijna alles is wel wat negatiefs te vinden. Dan is het weer dit product, dan weer dat product.
Ik zag gisteren op tv dat zelfs biologische groenten ook gewoon met giftige pesticiden bespoten worden.
Wat kun je tegenwoordig wel nog eten zonder een risico ergens op?
pi_162692306
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Pff, ingewikkeld heur. :) Dat gaat me nogal wat te ver, als ik ook nog fruit moet schrappen dat wordt het wel heel saai allemaal. :+

[..]

Maar O+ eieren. O+ Ik ben echt ontzettend dol op eieren, at het zeker elke dag. Mis het wel. En een heerlijk stukje overjarige kaas. :9

Ik wist dit overigens niet, maar ik ben er wel achter dat je over zo ongeveer alle voedingsmiddelen wel iets negatiefs kunt vinden.
Eieren ben ik niet zo bang voor
http://www.bmj.com/content/346/bmj.e8539

Ik eet ook veel meer kaas en eieren dan voorheen. Maar vooral veel meer verse groenten dan voorheen. Ik kook nu in principe elke dag eten, terwijl ik eerst vaker een opwarmmaaltijd naar binnen schoof.

Het grootste voordeel van volledig in ketose verkeren vind ik dat ik gewoon zoveel kan eten als ik wil maar toch gewicht verlies en mij prima voel.

Tot nu toe merk ik de volgende effecten:
- Veel minder acne.
- Eczeem op mijn rug wat er al jaren zat is opeens zo goed als verdwenen.
- Hidradenitis (huidaandoening) beter onder controle.
- Ik ben 11kg afgevallen, met nauwelijks spierverlies (ik doe ook aan krachttraining)
- Mijn gebit is in betere conditie (de bacteriën hebben niet veel meer te vreten ;) )
- Nooit echt honger meer, ook niet als ik bijvoorbeeld niet ontbijt. (ik heb immers genoeg vetreserves die direct aan te spreken zijn voor mijn lichaam)

De nadelen:
- Lastig met uit eten, je moet vaak wat orders aanpassen. Zoals bv: geen patat maar extra salade
- Je elektrolyten balans is soms wat lastiger. Je moet zorgen dat je een pak meer zout en kalium binnen krijgt. Als ik hier te lang mee wacht krijg ik soms een beetje hoofdpijn.
- Spieren lijken een stuk kleiner, dat komt omdat elke gram glycogeen gebonden is aan 4 gram water. Dus ik heb een hoop minder lichaamsvocht.
- In het begin moet je echt leren afkicken van suikers, en soms heb je nog wel eens verlangen aan zoete rommel. Maar dat neemt al snel af.
- Ik voel me soms zo'n extreme Vegan als ik mensen wil uitleggen waarom ik zo eet.
pi_162692331
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:17 schreef FANN het volgende:

[..]

In geraffineerde suikers zitten totáál geen vitaminen, mineralen of vezels en oké
ik wéét dat je meer binnenkrijgt als je een sinaasappel eet dan als je alleen het sap
drinkt, dát weet ik, maar er zit dan tenminste nog iets van vitamine C in en ja fruitsuiker
natuurlijk, maar ik hoef ook écht geen gewicht te verliezen, dus waarom moet ik dan bang
zijn voor fruitsuiker?

Ik ben trouwens wél minder vers sap gaan drinken hoor, want ik eet ook nog best veel fruit
dus ik pas ook wel op dat ik geen hele ladingen fruitsuikers binnenkrijg.
Ja klopt !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_162693104
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:34 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Over bijna alles is wel wat negatiefs te vinden. Dan is het weer dit product, dan weer dat product.
Ik zag gisteren op tv dat zelfs biologische groenten ook gewoon met giftige pesticiden bespoten worden.
Wat kun je tegenwoordig wel nog eten zonder een risico ergens op?
Is daar iets van terug te vinden? Het programma zelf of het onderzoek oid? Kan niks vinden :'(
Faka G
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:21:10 #65
206580 Luxuria
pi_162693407
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:10 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Is daar iets van terug te vinden? Het programma zelf of het onderzoek oid? Kan niks vinden :'(
Het was deze aflevering (was trouwens eergisteren zie ik) ;)
http://www.npo.nl/broodje-gezond/31-05-2016/KN_1681153

Omdat de giftige pesticiden die alles doden van natuurlijk materiaal zijn gemaakt, mogen de producten wel gewoon biologisch genoemd worden....
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:55:38 #66
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162694403
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:32 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit, ik kies er bewust voor om te sterven voor ik écht oud word.
Prima dat je dit allemaal doet voor de goede zaak, en dat je zoveel geeft om de mensheid dat je jouw elite-diëet en ideeën over voeding wil delen.

Maar het is jouw zaak gewoon niet wat mensen kiezen om wél of niet te nemen.

edit: om aan te geven hoe wat we eten invloed heeft op dingen buiten persoonlijke gezondheid.
WFPB!
pi_162698796
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:55 schreef Dizorn het volgende:

[..]

edit: om aan te geven hoe wat we eten invloed heeft op dingen buiten persoonlijke gezondheid.
Tja, en weet je wat het is? Het is nog waar ook :') maar wél een topickiller, net zo'n grote topickiller als ik, niet opzettelijk om het topic te killen, maar omdat ik dat schokkend vond,
hier had geplaatst CUL / [Vegetarisch en veganistisch eten #14].

Maar goed, iedereen aan het Veganstisch dieet gaat hem niet worden, ik heb het zelf ook
een tijdje geprobeerd en ik werd er gék van, overal zit wil ''iets'' in, vooral melk of eieren.

Eens gaat de planeet naar de klote, zelfs over mínder vlees eten zijn al heel wat topics
geweest, ik heb niet ook geen eens zin meer om in dat soort topics te reageren, het is
gewoon zo dat de volgende generaties een ongelofelijke grote rekening gaan krijgen
voor de manier waarop we nu leven en eten.

En nu voel ik me weer bijna schuldig over mij eitje :'(

Laten we het hier hebben over minderen van toegevoegde suiker, oké?
Je bedoelingen zijn goed, maar passen niet echt in dit topic.

Ik heb trouwens kei veel trek in een Pizza, maar dat ga ik niet doen, ik eet witte bonen salade :+
pi_162698814
quote:

Interessant! Dank voor het delen!
Somebody that I used to know
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 juni 2016 @ 19:11:10 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162699337
:o ik :o eet :o ook :o witte :o bonen :o
pi_162701713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:21 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Het was deze aflevering (was trouwens eergisteren zie ik) ;)
http://www.npo.nl/broodje-gezond/31-05-2016/KN_1681153

Omdat de giftige pesticiden die alles doden van natuurlijk materiaal zijn gemaakt, mogen de producten wel gewoon biologisch genoemd worden....
Faka G
  donderdag 2 juni 2016 @ 21:45:20 #71
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162702987
quote:

[..]

pi_162703618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 19:11 schreef Kreator het volgende:
:o ik :o eet :o ook :o witte :o bonen :o
:D waarom niet? :o
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:12:23 #73
206580 Luxuria
pi_162703797
Volgens mij hadden niet alle posts weg gehoeven :D
pi_162703854
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:12 schreef Luxuria het volgende:
Volgens mij hadden niet alle posts weg gehoeven :D
welke posts zijn weg? heb ik gemist dan? wie is de vadsige troll en wie is een hoer?

wat een raar gedoe hier ineens -O-
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:31:28 #75
409579 LuDann
All the way
pi_162704379
Heb ik wat gemist?
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:34:05 #76
409579 LuDann
All the way
pi_162704442
Ik kreeg het er vanaf een uur of 14 best moeilijk mee, onophoudelijke irritante craving naar zoet. Geprobeerd mezelf bezig te houden maar het blijft knagen op de achtergrond. Dit is heftiger dan ik verwacht had. :o

Avondeten was kip met een ovenschotel van bataat en broccoli. Met water, das ook even wennen. :P
pi_162704479
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:34 schreef LuDann het volgende:
Ik kreeg het er vanaf een uur of 14 best moeilijk mee, onophoudelijke irritante craving naar zoet. Geprobeerd mezelf bezig te houden maar het blijft knagen op de achtergrond. Dit is heftiger dan ik verwacht had. :o

Avondeten was kip met een ovenschotel van bataat en broccoli. Met water, das ook even wennen. :P
Neem een paar dadels bij de koffie :P
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:53:25 #78
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162705036
Die cravings kunnen idd echt heftig zijn. Bij mij helpt veel water en koffie drinken wel! :) en het went snel

[ Bericht 3% gewijzigd door Dizorn op 02-06-2016 23:32:17 ]
WFPB!
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:03:20 #79
409579 LuDann
All the way
pi_162713356
Nja, dadels zijn wel weer erg zoet he. Ik had me vooraf voorgenomen om die ook niet te eten maar heb rond een uur of 21 inderdaad 2 gedroogde dadels gegeten.

En toen stond ik op met een pokkehumeur en hoofdpijn en dacht ik 'fuck it, ik doe gewoon suiker in mijn koffie' maar dat heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan. Ik heb ontbeten met twee boterhammen, eentje met banaan en eentje met appel en kaneel. Iets meer fruit dan ik van plan was, maar goed.
pi_162715138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:03 schreef LuDann het volgende:
Nja, dadels zijn wel weer erg zoet he. Ik had me vooraf voorgenomen om die ook niet te eten maar heb rond een uur of 21 inderdaad 2 gedroogde dadels gegeten.

En toen stond ik op met een pokkehumeur en hoofdpijn en dacht ik 'fuck it, ik doe gewoon suiker in mijn koffie' maar dat heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan. Ik heb ontbeten met twee boterhammen, eentje met banaan en eentje met appel en kaneel. Iets meer fruit dan ik van plan was, maar goed.
misschien is het afkicken begonnen, nah ja keulen en aken enzo.... :+
  zondag 5 juni 2016 @ 15:10:56 #81
206580 Luxuria
pi_162763230
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:03 schreef LuDann het volgende:

Hoe gaat het nu TS?
  maandag 6 juni 2016 @ 15:00:21 #82
409579 LuDann
All the way
pi_162788793
Sorry, druk gehad!

Zaterdag zijn we naar een festival geweest en ik heb eigen eten meegenomen voor het geval dat. Vaak kan ik wel patat eten op zo'n plek maar die was dit keer in soja gefrituurd dus dat viel ook af.

Verder heb ik nog steeds geen toegevoegde suikers gegeten maar wel een aantal keer dadels. Het ook weglaten van dingen die min of meer natuurlijk erg suikerrijk zijn is niet zo goed voor mijn humeur. :') En het is in combinatie met de andere dingen die ik niet mag eten wel erg zwaar op die manier.

We drinken in plaats van frisdrank tegenwoordig water, er staat een grote waterkan in de koelkast met wat gesneden fruit erin. Lekker. :9
pi_162807986
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:00 schreef LuDann het volgende:
Sorry, druk gehad!

Zaterdag zijn we naar een festival geweest en ik heb eigen eten meegenomen voor het geval dat. Vaak kan ik wel patat eten op zo'n plek maar die was dit keer in soja gefrituurd dus dat viel ook af.

Verder heb ik nog steeds geen toegevoegde suikers gegeten maar wel een aantal keer dadels. Het ook weglaten van dingen die min of meer natuurlijk erg suikerrijk zijn is niet zo goed voor mijn humeur. :') En het is in combinatie met de andere dingen die ik niet mag eten wel erg zwaar op die manier.

We drinken in plaats van frisdrank tegenwoordig water, er staat een grote waterkan in de koelkast met wat gesneden fruit erin. Lekker. :9
Maar het ging toch ook om ''toegevoegde'' suikers weg laten?
Of heb ik dat verkeerd begrepen? :@

Anders zou je niet eens fruit kunnen eten of bijvoorbeeld een paar dadeltjes bij de koffie :o

Dan blijft er wel héél weinig over :D

Ik zit trouwens nu aan een Aardbeien Smoothie met Avocado, lekker vet én zoet :+

maar wel fruitsuikers....... die zie ik nog steeds niet als ''slecht'' ....

Ga je trouwens na 10 dagen weer ''gewoon'' eten? Of wordt dit je nieuwe ''eetpatroon?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 09:27:38 #84
409579 LuDann
All the way
pi_162808512
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 08:51 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar het ging toch ook om ''toegevoegde'' suikers weg laten?
Of heb ik dat verkeerd begrepen? :@

Anders zou je niet eens fruit kunnen eten of bijvoorbeeld een paar dadeltjes bij de koffie :o

Dan blijft er wel héél weinig over :D

Ik zit trouwens nu aan een Aardbeien Smoothie met Avocado, lekker vet én zoet :+

maar wel fruitsuikers....... die zie ik nog steeds niet als ''slecht'' ....

Ga je trouwens na 10 dagen weer ''gewoon'' eten? Of wordt dit je nieuwe ''eetpatroon?
Ja, het gaat ook om de toegevoegde suikers maar gaandeweg nam ik me voor om ook producten die van nature erg suikerrijk zijn een beetje te schrappen. Mja, dat ging te ver, daar word ik niet blij van.

Ik denk dat ik hier een paar goede gewoontes aan zal overhouden, zoals het schrappen van frisdrank hier thuis. De kan met fruitwater bevalt prima. ^O^ En snoep, dat mis ik echt totaal niet. Ik at het niet vaak maar dat was echt typisch iets wat je gewoon in je smoel stouwt omdat het rondslingert en pas achteraf van denkt 'dat vond ik eigenlijk niet eens lekker'. :')

Ik ga vandaag of morgen zelf koekjes bakken, zonder suiker. Met havermout en banaan denk ik.

Vanmiddag heb ik trouwens een afspraak bij een dietiste om mijn dieet te bespreken, maar dan gaan we meer kijken naar of ik wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen aangezien ik best wat moet schrappen uit mijn dieet.
pi_162808571
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 09:27 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, het gaat ook om de toegevoegde suikers maar gaandeweg nam ik me voor om ook producten die van nature erg suikerrijk zijn een beetje te schrappen. Mja, dat ging te ver, daar word ik niet blij van.

Ik denk dat ik hier een paar goede gewoontes aan zal overhouden, zoals het schrappen van frisdrank hier thuis. De kan met fruitwater bevalt prima. ^O^ En snoep, dat mis ik echt totaal niet. Ik at het niet vaak maar dat was echt typisch iets wat je gewoon in je smoel stouwt omdat het rondslingert en pas achteraf van denkt 'dat vond ik eigenlijk niet eens lekker'. :')

Ik ga vandaag of morgen zelf koekjes bakken, zonder suiker. Met havermout en banaan denk ik.

Vanmiddag heb ik trouwens een afspraak bij een dietiste om mijn dieet te bespreken, maar dan gaan we meer kijken naar of ik wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen aangezien ik best wat moet schrappen uit mijn dieet.
En daar gaat het om, beetje gezonder eten en wat minder troep, maar af en toe een keer zondigen
mag ook hoor :D anders hou je het geen leven lang vol....

Succes bij de diëtiste, gaat alleen om voedingsstoffen toch? Je hoef geen gewicht te verliezen? :o

Gewicht verliezen ga je toch wel als je geen pakken koek meer leegvreet :+
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:58:10 #86
47102 Elvi
miemkwien
pi_162869999
Na het kijken van That Sugar Film ben ik ook meer gaan opletten waar toegevoegd suiker in zit. Dat is nog best een opgave! Het zit zelfs in een pot doperwten :o knakworsten, groentebouillon, crackers, ham, kipfilet; echt overal zit suiker in.
Ik gooi niet meteen alles weg (zo eet ik vanavond pizza en ja hoor; daar zit ook suiker in :') ) maar als ik morgen boodschappen ga doen let ik wel meer op de etiketten. Het is gewoon te bizar voor woorden dat je zoveel moeite moet doen om echt suikervrij te eten omdat het gewoon overal in zit.

Toppunt was overigens wel de 'verse' knoflooksaus van de Plus: 8 soorten suiker, en nog 1 zoetstof :o Die heb ik niet gegeten; ik heb zelf een knoflooksaus gemaakt (zonder suiker!)

Ik heb nu al wel een beetje last van afkickverschijnselen... ik wilde vandaag mn suikershot halen door een theelepel Nutella te eten maar toen ik de pot open maakte vond ik het zo vies ruiken dat ik het niet heb gedaan _O- Het rook nu heel onnatuurlijk ipv lekker. Dus misschien is die pot wel 1 van de weinige dingen die ik ga weggooien.
  donderdag 9 juni 2016 @ 20:40:55 #87
409579 LuDann
All the way
pi_162873518
Ja bizar he, Elvi! Het zit echt in de raarste dingen.

De dietiste heeft mijn voedingspatroon nagekeken en de voedingstoffen uitgerekend. Ik kom wat calcium, B2, B6 en jodium tekort, kennelijk.

Ik heb vandaag gezondigd! Na een hele nacht opzitten met een zieke baby moest ik een theoriecurcus doen voor mijn rijbewijs met meteen daarna examen. Er was alleen cola te drinken en toen ik bijna in slaap viel heb ik daar een blikje van genomen.

Maar verder gaat het heel goed, ik merk dat ik minder behoefte heb aan zoet.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 00:21:56 #88
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162881264
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:00 schreef LuDann het volgende:
Het ook weglaten van dingen die min of meer natuurlijk erg suikerrijk zijn is niet zo goed voor mijn humeur. :')
oh joh laten we nog steeds doen alsof ik geen gelijk heb en je basisbehoeften van je lichaam een complot is van javaanse suikerplantages

ach eet jezelf in een coma
  vrijdag 10 juni 2016 @ 00:23:15 #89
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162881280
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:58 schreef Elvi het volgende:

Ik heb nu al wel een beetje last van afkickverschijnselen..
kan niet, suiker is de dood, je bent echt gezonder, vertel jezelf dat maar
pi_162882103
Ik heb na een tijdje weer veel frisdrank te hebben gedronken en nu een dag amper suiker enorme cravings naar zoet :X
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 10 juni 2016 @ 08:11:06 #91
206580 Luxuria
pi_162882761
Ik eet ook al een tijdje zo min mogelijk toegevoegde suikers, voornamelijk om gezonder te worden en af te vallen.
Dat maakt het zoveel makkelijker om niet teveel te eten.
Normaal kan ik de hele dag wel snoepen en lekkere dingen eten, nu heb ik daar totaal geen behoefte aan.
Ook heb ik meer motivatie om te sporten.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 08:39:16 #92
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_162997500
Hoe gaat het hier? :)
pi_162997595
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 08:39 schreef GotC het volgende:
Hoe gaat het hier? :)
Nou, ik moet nog steeds die documentaire kijken :D :(
pi_162997698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:45 schreef LuDann het volgende:
De gezondheidseffecten is waar ik het voor doe, niet alleen voor mijzelf maar vooral voor mijn dochter als ze wat ouder is. Goed zien eten doet goed eten, daar ben ik van overtuigd. Als ze thuis een goede basis meekrijgt is het ook helemaal niet erg dat ze buiten de deur, bij vriendjes thuis of op een verjaardag, een bak suiker binnenkrijgt zo af en toe.

Oh en plaatje bij het verhaal:

[ afbeelding ]
Nu heb ik honger :(
Echt goed dat je je kinderen "gezond" leert eten.

Van weekend toevallig met vrienden (wij zaten ook samen op kamers) nog over deze docu gehad en voedsel.
Ik kom uit een horeca gezin. En eigenlijk kreeg ik vroeger hoofdzakelijk gezonde dingen. Als ik mee mocht inkopen doen dan mocht ik ook "lekkere" dingen pakken. Ipv chips waren dat vaak sla melanges, aparte groenten, etc. En ik hou van aparte dingen uitproberen.
Andere vriendin komt uit gezin die veel aandacht besteede aan gezond eten (biologisch).

alleen eentje kwam uit een typisch "hollands" gezin. Die vond paprika en champignons al vies. En wij kookten, zeker voor studenten, vrij vers en "apart".
Die is ons nu nog dankbaar dat we hem hebben leren eten, eet nu gezonder dan ons :+

Ik kan gelukkig niet alle troep vreten. Zoals ik vind een mc bacon wel een keer lekker (als ik honger heb). Maar nadien voel ik mij zwak en misselijk. Taart/koekjes/etc vind ik smerig (altijd "leuk" op verjaardagen als ze je haast dat ding door je strot willen drukken)

Koken is voor mij een passie en wil er steeds meer mee. Kant en klaur saucen vind ik al ranzig. Een simpel sausje maak je in 5 minuten, wat uitgebreider duurt langer.
zelf knoflooksaus maken of sla dressings....zo makkelijk en snel en een smaakexplosie in je mond. Of rode port saus zelf maken... denk dat dat mijn lekkerste saus ooit geproeft is :p
En sinds kort een mercato pastamachine met italiaanse biologische dorum meel :p

Ik moet ook zeggen dat ik schrik als mensen hier zeggen dat hun peuters koekjes krijgen op KDV :')

iederent kent deze al?
https://www.youtube.com/r(...)liver+school+dinners

en zie nu dat hij ook docu over suiker heeft, die ga ik vanaaf eens kijken:
http://www.keetsmakelijk.(...)-vecht-tegen-suiker/

edit:
ik probeer alleen nog 1/2 theelepel suiker in de koffie te gebruiken en de rest suikerloos.
frisdrank dronk ik al nauwelijks (vooral karnemelk en spa rood met kneepje citroen)
pi_162998440
Iemand nam gisteren een gebakje voor me mee en ik vond het zó vies zoet :D

Dat snoepen ga je ontwennen :Y

gelukkig wel :P
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:02:50 #96
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162998760
Eerlijk, het is niet dat ik ineens vies ben van snoep en gebak hoor. Maar de zin erin is wel minder.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:39:21 #97
409579 LuDann
All the way
pi_163001169
Hier gaat het goed! Mijn man is nu ook eindelijk begonnen, die wilde eerst nog zijn onmeunig grote voorraad aan koek en ontbijtgranen wegwerken. Hij klaagt nog niet, ondanks dat hij nu gewoon brood eet voor zijn ontbijt. :P

Grappig is dat als we nu boodschappen doen, meer dan de helft van wat er in de kar ligt bestaat uit verse groente en fruit. Dat was 2 jaar geleden echt totaal anders, dan haalde ik als ik in een dappere bui was hooguit een keer een bloemkool.

Ik had het probleem dat het fruit niet in de fruitschaal paste, ik legde het eromheen en dat zag er niet uit. Dus nu een grote bak gehaald, kan alles mooi in. :)

Verder is het 'that time of the month' en heb ik wat meer behoefte aan zoetigheid. Ik heb daarom dadeltruffels met cacao gemaakt.

Erg lekker! Dit is het recept (alleen heb ik de cranberries weggelaten want die zijn meestal gesuikerd) http://www.ah.nl/allerhan(...)nberry-en-pecannoten

En toen we afgelopen weekend naar een verjaardag/pensioenfeest gingen heb ik appelflappen zonder suiker gebakken (bladerdeeg, appel, rozijn, kokos en kaneel). Zo konden we toch ook iets lekkers eten. En dochterlief kon hier bij wijze van uitzondering ook van meesnoepen. :Y)

dinsdag 14 juni 2016 @ 11:40:31 #98
409579 LuDann
All the way
pi_163001203
Oh en ik doe nu kaneel in mijn koffie, dat is best lekker.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:11:32 #99
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_163002136
Die appelflappen klinken goed :9 deed je dat met geraspte kokos?
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_163002220
De dadeltruffels met cacao ga ik ook proberen :P
pi_163002361
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:40 schreef LuDann het volgende:
Oh en ik doe nu kaneel in mijn koffie, dat is best lekker.
dat kan ik mij niet voorstellen maar zal het eens proberen.

Hoe reageert je omgeving eigenlijk? of andere ouders/peuterleidsters?
Als je gebak of koffie weigert met als reden dat je het viesd vind en misselijk word kijken ze je heel raar aan alsof je niet spoort.
(zelfde met chocolade, daar loop ik met een boog omheen)
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:44:36 #102
409579 LuDann
All the way
pi_163003337
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:11 schreef Diconnected het volgende:
Die appelflappen klinken goed :9 deed je dat met geraspte kokos?
Ik heb een bakje gemalen kokos bij de AH gehaald (dat kost echt niks trouwens: http://www.ah.nl/producten/product/wi161498/ah-gemalen-kokos). Ik heb het door het appel rozijn mengsel geroerd en op de appelflappen gestrooid.

Het ziet er leuk uit maar eerlijk gezegd proefde je er weinig van. De textuur was wel fijn, omdat je dat een beetje mist als je suiker weglaat. Maar ik denk dat het beter smaakt als je zelf verse kokos raspt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:13 schreef FANN het volgende:
De dadeltruffels met cacao ga ik ook proberen :P
Pas op hoor, verslavend! :P

Ik had ook laatst verse vijgen gehaald trouwens, duur maar erg lekker.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:50:52 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163003504
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:44 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb een bakje gemalen kokos bij de AH gehaald (dat kost echt niks trouwens: http://www.ah.nl/producten/product/wi161498/ah-gemalen-kokos). Ik heb het door het appel rozijn mengsel geroerd en op de appelflappen gestrooid.

[ afbeelding ]

Het ziet er leuk uit maar eerlijk gezegd proefde je er weinig van. De textuur was wel fijn, omdat je dat een beetje mist als je suiker weglaat. Maar ik denk dat het beter smaakt als je zelf verse kokos raspt.

[..]

Die kokos heb je ook wat grover geraspt en je kunt grote zakken voor heel weinig geld bij de toko kopen.

En die dadelballetjes zijn lekker ja, maar wel knetterzoet, daar ga je je suikerbehoefte niet mee naar beneden krijgen
pi_163003529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:44 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik eet toch al regelmatig dadels en voor de afwisseling is wel lekker :+ én leuk als traktatie
bij de koffie, ik heb tegenwoordig nooit meer koek en zooi in huis, dus dan kan ik mooi die
truffels geven als er iemand op de koffie komt :D .

Gebakje gisteren had eega meegenomen die leert het nooit af :( hij heeft ze allebei mogen
opeten, want na 1 hap dacht ik al ''gadverdamme''' :')
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:52:01 #105
409579 LuDann
All the way
pi_163003545
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:17 schreef flibber het volgende:

[..]

dat kan ik mij niet voorstellen maar zal het eens proberen.

Hoe reageert je omgeving eigenlijk? of andere ouders/peuterleidsters?
Als je gebak of koffie weigert met als reden dat je het viesd vind en misselijk word kijken ze je heel raar aan alsof je niet spoort.
(zelfde met chocolade, daar loop ik met een boog omheen)
Bij het kinderdagverblijf weten ze niet beter, onze baby is al suikervrij vanaf haar geboorte, zeg maar. :P Tegen ons zeggen ze er niks over, misschien achter onze rug, dat kan. Dat we van die controlerende ouders zijn die hun baby niet eens een nijntjekoekje gunnen, zoiets. :')

Mijn schoonvader vindt het echt onzin, die maakte er wel wat opmerkingen over, maar mijn schoonmoeder vindt het wel interessant. Voor haar is het sowieso een enorme omschakeling dat we op een dieet zijn waarbij veel dingen niet mogen (melk, ei, soja en pinda). Tot mijn grote verbazing had ze geen idee hoe je etiketten moet lezen. Ze keek dan bij de voedingswaarden en vroeg dan 'wat mogen jullie nu niet? Eiwitten? Of koolhydraten?' Dus dat heb ik haar uitgelegd. Ze was helemaal verbaasd dat ontbijtkoek zo barstens vol suiker zit (het is het voornaamste ingredient), daar had ze geen idee van en ze at het vaak als ze op dieet was.

We zijn afgelopen weekend samen boodschappen gaan doen voor het avondeten, we aten daar. Helemaal speciaal dingen uitgezocht die mochten, heel fijn.

Alleen, ze gaat het klaarmaken in de keuken en ik loop even binnen om te kijken... blijkt dat ze alles in boter aan het bakken is. ;( Had ze niet bij stilgestaan. Mijn baby en ik konden alleen de mais eten. Gelukkig heb ik voor dat soort situaties voor haar altijd wel wat te eten mee.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:53:30 #106
409579 LuDann
All the way
pi_163003597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Die kokos heb je ook wat grover geraspt en je kunt grote zakken voor heel weinig geld bij de toko kopen.

En die dadelballetjes zijn lekker ja, maar wel knetterzoet, daar ga je je suikerbehoefte niet mee naar beneden krijgen
In dit geval ging het er meer om dat ik niet naar de koekjes wilde grijpen, dat had ik anders wel gedaan denk ik.
pi_163003603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:50 schreef Molo het volgende:
toch is een dadel ''anders'' op de één of andere manier, net als zoet fruit, maar ik heb wel steeds
minder fruit nodig en sinaasappelsap in mijn Smoothies om te ''zoeten'' :o
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:56:37 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163003684
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:53 schreef LuDann het volgende:

[..]

In dit geval ging het er meer om dat ik niet naar de koekjes wilde grijpen, dat had ik anders wel gedaan denk ik.
mocht je gek zijn op dadels en de suiker daaruit niet als probleem zien, sticky toffee pudding wordt gemaakt met dadels en de verdere suiker erin kun je gewoon weglaten. Machtig zoet maar zo gruwelijk lekker :9~
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:58:03 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163003729
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:53 schreef FANN het volgende:

[..]

toch is een dadel ''anders'' op de één of andere manier, net als zoet fruit, maar ik heb wel steeds
voor je lijf niet, suiker is immers ook gewoon van planten gemaakt, maar goed, dat is een andere discussie.

Het afvallen met ontbijtkoek wat hierboven genoemd werd trouwens, mijn moeder doet dat ook. Die heeft geen flauw idee wat ze in haar lijf propt, zo sneu eigenlijk.
pi_163003885
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:58 schreef Molo het volgende:

[..]

voor je lijf niet, suiker is immers ook gewoon van planten gemaakt, maar goed, dat is een andere discussie.

Misschien is het psygisch :+ maar ik voel me tóch echt beter na een paar dadeltjes dan na een paar koekjes :D ook omdat je weet dat je met die dadels in elk geval nog een aantal goede dingen binnenkrijgt en dat kan je van koekjes, en van ontbijtkoek :P niet zeggen.

Dus ergens is het misschien ook wel psygisch :Y maar feit blijft dat je lijf meer heeft aan
3 dadels, dan 3 koeken natuurlijk... en als je beter eet voel je je ook beter.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:08:32 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163003965
Sowieso is het leven te kort om vieze dingen en troep te eten. Goeie koek zeg ik geen nee tegen als ik er zin in heb, (vaak goedkope) troep koeken mogen mensen/winkels houden van me :)
pi_163004100
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:08 schreef Molo het volgende:
Sowieso is het leven te kort om vieze dingen en troep te eten. Goeie koek zeg ik geen nee tegen als ik er zin in heb, (vaak goedkope) troep koeken mogen mensen/winkels houden van me :)
Dat dacht ik gisteren ook hoor toen ik in dat gebakje hapte, maar ik vond het gewoon niet lekker :+
en eigenlijk had ik er misschien ook niet zo'n trek in kan ook :@

zal wel psygisch zijn :P als ik nou nog dat gevoel kan krijgen bij mijn sigaret dan ben ik blij :')
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:17:09 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163004180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:13 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat dacht ik gisteren ook hoor toen ik in dat gebakje hapte, maar ik vond het gewoon niet lekker :+
en eigenlijk had ik er misschien ook niet zo'n trek in kan ook :@

zal wel psygisch zijn :P als ik nou nog dat gevoel kan krijgen bij mijn sigaret dan ben ik blij :')
je weet dat het psychisch is toch he, met ch :P

maar veel gebakjes zijn ook gewoon vies, zelfs van banketbakkers.
Prefab mixen, van poeders die alleen nog aangemaakt hoeven worden enzo, zonde, want het kan zo'n mooi vak zijn. Alleen mensen proeven slecht en geven hun geld liever aan andere dingen uit. Of ze laten zich voor veel geld bedotten, die lopen er ook genoeg rond...
pi_163005016
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:17 schreef Molo het volgende:

[..]

je weet dat het psychisch is toch he, met ch :P

maar veel gebakjes zijn ook gewoon vies, zelfs van banketbakkers.
Prefab mixen, van poeders die alleen nog aangemaakt hoeven worden enzo, zonde, want het kan zo'n mooi vak zijn. Alleen mensen proeven slecht en geven hun geld liever aan andere dingen uit. Of ze laten zich voor veel geld bedotten, die lopen er ook genoeg rond...
ach potato potato :P

Als ik voortaan geen gebak of koek meer lust zie ik dat niet als negatief in elk geval :+
Zondag had ik nog een soort van ''familiedag'' en je ziet steeds meer gezonde hapjes
op tafel komen dus ik ben gelukkig niet de enige :D

Snoeptomaatjes, stukjes komkommer, olijven, maar ook van stokjes mozarella kaas met
basilicum en tomaat, en goeie noten, je ziet dan ook nog wel bakjes chips en zooi er tussen
staan maar bijna niemand die daarvan eet :o
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:09:19 #115
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_163005447
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:56 schreef Molo het volgende:

[..]

mocht je gek zijn op dadels en de suiker daaruit niet als probleem zien, sticky toffee pudding wordt gemaakt met dadels en de verdere suiker erin kun je gewoon weglaten. Machtig zoet maar zo gruwelijk lekker :9~
Sticky toffee puding _O_
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:14:21 #116
409579 LuDann
All the way
pi_163005562
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh lord, wat doe je me aan. :9~ Ik kende het niet maar de plaatjes ervan zien er belachelijk smakelijk uit.

*wegklikt* :P
  dinsdag 14 juni 2016 @ 14:15:33 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163005598
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:09 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Sticky toffee puding _O_
Hehehe, deze vrouw weet O+
pi_163016760
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:52 schreef LuDann het volgende:

[..]

Bij het kinderdagverblijf weten ze niet beter, onze baby is al suikervrij vanaf haar geboorte, zeg maar. :P Tegen ons zeggen ze er niks over, misschien achter onze rug, dat kan. Dat we van die controlerende ouders zijn die hun baby niet eens een nijntjekoekje gunnen, zoiets. :')

Mijn schoonvader vindt het echt onzin, die maakte er wel wat opmerkingen over, maar mijn schoonmoeder vindt het wel interessant. Voor haar is het sowieso een enorme omschakeling dat we op een dieet zijn waarbij veel dingen niet mogen (melk, ei, soja en pinda). Tot mijn grote verbazing had ze geen idee hoe je etiketten moet lezen. Ze keek dan bij de voedingswaarden en vroeg dan 'wat mogen jullie nu niet? Eiwitten? Of koolhydraten?' Dus dat heb ik haar uitgelegd. Ze was helemaal verbaasd dat ontbijtkoek zo barstens vol suiker zit (het is het voornaamste ingredient), daar had ze geen idee van en ze at het vaak als ze op dieet was.

We zijn afgelopen weekend samen boodschappen gaan doen voor het avondeten, we aten daar. Helemaal speciaal dingen uitgezocht die mochten, heel fijn.

Alleen, ze gaat het klaarmaken in de keuken en ik loop even binnen om te kijken... blijkt dat ze alles in boter aan het bakken is. ;( Had ze niet bij stilgestaan. Mijn baby en ik konden alleen de mais eten. Gelukkig heb ik voor dat soort situaties voor haar altijd wel wat te eten mee.
dus boter/olijfolie allergie? jammer dat etentje daardoor minder werd.

Achter je rug om zal er best geroddeld worden ;)
Maar als afgestudeerd persoon in een gezondheidsrichting niks anders dan lof dat je zo je leven omschakelt en gezond leeft! ^O^

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook schrok van het aandeel suiker in zogenaamde verse jus dórange...
Ik koop die rotzooi omdat het gezond moest zijn, nu niet meer dus. (dus maar weer die sap centrifuge van zolfer halen, waarbij ik de pulp ook toevoeg ;))

Grappige van ontbijtkoek is dat mensen mij dat wel eens onder de neus drukken: "gezond, goed voor lijn, etc" had er een immense afkeer voor en at het alleen omdat ik niet durfde af te wijzen.
Nu snap ik iets beter waarom ik het niet "luste" ;)

(mensen vinden mij raar als ik zeg dat ik soms een rauwe bloemkool als snack eet :'))

Maar kijken jullie nu beter naar etiketten van ingredienten?
Ik kijk nu alles na...
pi_163017287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:53 schreef FANN het volgende:

[..]

op gedroogde dadels wordt er nogmaals een laagje suiker toegevoegd, meen ik me te herinneren van keuringsdienst van waarde.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 21:38:07 #120
409579 LuDann
All the way
pi_163017585
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:18 schreef flibber het volgende:

[..]

dus boter/olijfolie allergie? jammer dat etentje daardoor minder werd.

Achter je rug om zal er best geroddeld worden ;)
Maar als afgestudeerd persoon in een gezondheidsrichting niks anders dan lof dat je zo je leven omschakelt en gezond leeft! ^O^

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook schrok van het aandeel suiker in zogenaamde verse jus dórange...
Ik koop die rotzooi omdat het gezond moest zijn, nu niet meer dus. (dus maar weer die sap centrifuge van zolfer halen, waarbij ik de pulp ook toevoeg ;))

Grappige van ontbijtkoek is dat mensen mij dat wel eens onder de neus drukken: "gezond, goed voor lijn, etc" had er een immense afkeer voor en at het alleen omdat ik niet durfde af te wijzen.
Nu snap ik iets beter waarom ik het niet "luste" ;)

(mensen vinden mij raar als ik zeg dat ik soms een rauwe bloemkool als snack eet :'))

Maar kijken jullie nu beter naar etiketten van ingredienten?
Ik kijk nu alles na...
Dochter is allergisch voor melk, soja, pinda en ei en omdat ik borstvoeding geef mag ik die dingen ook niet. :Y

Wij hebben nu een kan water in de koelkast staan waaraan we fruit en kruiden toevoegen. Ik heb er bij wijze van experiment nu eentje staan met een sinaasappel en een handje kersen, maar dat blijkt niet zo lekker. Wel een succes is citroen met munt. We drinken geen sappen meer. Ook omdat we te lui zijn om te persen. :P

We lezen alle etiketten ja, maar dat deed ik al vanwege de allergieën. Er blijft maar weinig over.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:05:39 #121
47102 Elvi
miemkwien
pi_163018604
Ik ga binnenkort werken bij een kinderdagverblijf wat ook suikervrij is :P komt mij wel goed uit eigenlijk :)
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:24:45 #122
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_163019389
Wat mij betreft een tip als je toch iets van zoetigheid wil:

Dadelstroop en Melasse zijn allebei zoetmakers waar veel voedingsstoffen inzitten, dus niet per se "lege calorieen" zijn. Melasse is helaas amper te mengen en als ik m'n lepel in de pot doe krijg ik de melasse nooit van mn lepel af.. dus dat werkt niet zo lekker wat mij betreft. Dadelstroop is heerlijk en gewoon te koop in de supermarkt.

Verder, als je zoetstoffen gebruikt, blijkt Erythritol goed te zijn: geen calorieen, wel antioxidanten, en geen negatieve effecten verder. Geen idee waar je dat spul haalt, hoe het smaakt of wat je ermee kan/moet doen, geen persoonlijke ervaring.

Verder als smaakstof hou ik van cacao(poeder), kaneel, nootmuskaat, gember. Genoeg opties :)
WFPB!
pi_163019659
Dit ga ik even volgen. Ben al begonnen met baksels (cake, koekjes) zonder suiker te maken, en so far so good. Of ik 10 dagen echt suikerloos zou kunnen eten weet ik niet, maar ik lurk even mee, ben benieuwd naar jullie ervaringen.
pi_163022885
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:31 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

op gedroogde dadels wordt er nogmaals een laagje suiker toegevoegd, meen ik me te herinneren van keuringsdienst van waarde.
o dat geloof ik best.. ik zoek tegenwoordig ook altijd naar verse, gelukkig hebben ze die nu
bijna overal.
  woensdag 15 juni 2016 @ 00:47:22 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163023012
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:36 schreef FANN het volgende:

[..]

o dat geloof ik best.. ik zoek tegenwoordig ook altijd naar verse, gelukkig hebben ze die nu
bijna overal.
Verse als in deze?

pi_163023059
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Verse als in deze?

Nee zo vers heb ik ze alleen in Griekenland van de boom kunnen plukken :P

hier moet ik het mee doen.. -O-

pi_163023069
Ik heb echt zoveel zin in suiker steeds. Als ik cola zie :9~
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:03:24 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163023260
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:50 schreef FANN het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
die zijn toch gewoon gedroogd of ben ik nou gek? 8)7

echt, je moet een keer sticky toffee pudding maken, zoooo lekker dat :9
Dikke koude room bij zo'n warm toetje, omnomnom!!!!
pi_163023286
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:03 schreef Molo het volgende:

[..]

die zijn toch gewoon gedroogd of ben ik nou gek? 8)7

echt, je moet een keer sticky toffee pudding maken, zoooo lekker dat :9
Dikke koude room bij zo'n warm toetje, omnomnom!!!!
er staat toch vers op? :D nah jah... het is beter dan die droge rotzooi in doosjes
die zijn goor :')

pudding hoef ik niet zo nodig eigenlijk :@
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:17:55 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163023443
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:05 schreef FANN het volgende:

[..]

er staat toch vers op? :D nah jah... het is beter dan die droge rotzooi in doosjes
die zijn goor :')

pudding hoef ik niet zo nodig eigenlijk :@
ja, AH zet wel meer teksten op zijn producten waar ik een :') hoofd bij trek ;)

En pudding is in dit geval dit :9

Ok en nu hou ik erover op, mijn bakje kwark met noten is immers ook alweer op dus honger weer gestild :P
pi_163023485
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:17 schreef Molo het volgende:

[..]

ja, AH zet wel meer teksten op zijn producten waar ik een :') hoofd bij trek ;)

En pudding is in dit geval dit :9

[ afbeelding ]

Ok en nu hou ik erover op, mijn bakje kwark met noten is immers ook alweer op dus honger weer gestild :P
Ja, da's waar je moet ook niet alles geloven wat er op de verpakking staat, maar ze zijn wel lekker
die van de Lidl ook trouwens hoor, ik ga maar een voorbeeld, maar zulke pakjes verkopen ze
dus als ''vers'' :P

Pudding ziet er best lekker uit, maar ik heb net zo lief mijn yoghurt met vruchten en zelf gemaakte
notenmix :D

Ik koop gewoon een paar bakjes of zakjes noten, paranoten, walnoten en dat soort dingen
dan nog een handje rozijnen erbij, die doe ik in een hakmolentje en dan heb ik een pot vol
met notenmix. Gooi ik door mijn Yoghurt maar ook door mijn Smoothie's weet ik zeker dat
er geen toegevoegde suiker bijzit en is harstikke lekker, je kan er ook nog een zakje zaden
doorheen mikken :D
  woensdag 15 juni 2016 @ 07:39:40 #132
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163024708
Als je een overdaad aan dadels en andere fruitsoorten naar binnen stampt word je suikerconsumptie echt niet minder he.
pi_163025403
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:39 schreef Rauw. het volgende:
Als je een overdaad aan dadels en andere fruitsoorten naar binnen stampt word je suikerconsumptie echt niet minder he.
Jahaaaa...

Ik weet niet hoe het met de andere mensen zit die hier posten, maar mij gaat het om ''toegevoegde'' suiker, fruitsuikers ben ik niet bang :+

Geraffineerde suiker is weer een ander verhaal...

quote:
Geraffineerde suiker (witte tafelsuiker, rietsuiker, basterdsuiker, fructose, etc) zijn ontdaan van vitaminen, mineralen en vezels en bevatten alleen nog maar de ‘suikers’.

Omdat er geen vitaminen, mineralen en vezels meer aanwezig zijn, is geraffineerde suiker op geen enkele manier voedzaam en is het dus eigenlijk onnuttig om te eten.

Daarnaast kan het veel schade aanrichten.
http://voedzo.nl/geen-sui(...)natuurlijke-suikers/

Ik lees trouwens net dit _O-

quote:
Afvalrepen en maaltijdshakes bevatten vaak erg veel suiker, blijkt uit onderzoek van de
Consumentenbond.

Fabrikanten prijzen deze producten vaak aan als uitgebalanceerde maaltijdvervangers met alle
essentiële voedingsstoffen om gezond mee af te vallen. Maar er zitten meestal juist erg weinig vezels en eiwit in, schrijft de bond in de Gezondgids.

Van 31 maaltijdvervangers die de bond in een lab liet onderzoeken, scoorden 23 lager dan een 6 voor de samenstelling.

Zo bevat een drinkmaaltijd van Weight Care (330 ml) meer suiker dan een glas cola.
En twee Slank Maaltijdrepen van Lucovitaal (gelijk aan een maaltijd) bevatten meer suiker
dan één Snickers.
Slechts zeven maaltijdvervangers bevatten voldoende eiwit, minimaal 20 gram per maaltijd.

http://www.nu.nl/eten-en-(...)jdshakes-suiker.html

dat ik mooi nep dan :o al geloofd ik al nooit in die zooi trouwens :')

en ditte :P ook wel grappig..... of eigenlijk meer triest?

http://www.nu.nl/eten-en-(...)en-met-obesitas.html

Zóveel rotzooi eten dat je moddervet wordt en dan nóg vitamientjes tekort komen, is ook
best een prestatie :o

quote:
Ondervoeding komt steeds vaker voor bij mensen met obesitas

Ondervoeding hoeft niet te betekenen dat iemand te weinig eet. Ook als iemand wel veel eet, maar niet genoeg gezonde stoffen binnenkrijgt, kan ondervoed raken.

Obesitaspatiënten kunnen ondervoed raken door een overmatige consumptie van suiker en zout en een tekort aan andere voedingsstoffen.

In Amerika is een huishouden gemiddeld zo'n 8 procent van het inkomen kwijt aan extra gezondheidszorg wanneer iemand binnen het gezin aan obesitas lijdt.

Ondervoeding
Volgens onderzoeker Corinna Hawkes zal het onderzoek het beeld hervormen dat de wereld heeft van ondervoeding. "Ondervoeding kan er toe leiden dat iemand te dun is of niet snel genoeg groeit, maar het kan ook betekenen dat iemand overgewicht heeft of een te hoge bloedsuikerspiegel, wat kan leiden tot diabetes."

Het aantal kinderen onder de vijf jaar dat overgewicht heeft is wereldwijd dermate aan het stijgen dat het bijna evenredig is aan het aantal kinderen met ondergewicht.
http://www.nu.nl/eten-en-(...)en-met-obesitas.html
pi_163025741
Maar je lichaam (vooral je hersenen) hebben toch suikers nodig?
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:07:05 #135
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163025757
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Jahaaaa...

Ik weet niet hoe het met de andere mensen zit die hier posten, maar mij gaat het om ''toegevoegde'' suiker, fruitsuikers ben ik niet bang :+

Geraffineerde suiker is weer een ander verhaal...

[..]

http://voedzo.nl/geen-sui(...)natuurlijke-suikers/

Ik lees trouwens net dit _O-

Wat een dom artikel, alsof je als maaltijd een lepel tafelsuiker naar binnen gaat scheppen :')
Zelfs als je die toevoegt zitten daar voedingsstoffen bij die nuttig zijn en die het verwerken mogelijk maken _O-

Ik ben helemaal voor de hetze tegen suikers in alles, maar dit slaat echt helemaal nergens op.
pi_163025797
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:06 schreef Wimperkruller het volgende:
Ja, maar die zitten dus ook in fruit en groente daar hoef je geen pak koekjes voor te eten...

Je hersenen hebben nog wel meer nodig trouwens :o

http://www.optimalegezond(...)-hersenen-brainfood/
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:10:24 #137
37248 BertV
Klei indiaan
pi_163025815
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:06 schreef Wimperkruller het volgende:
Ja, maar geen Jelly Belly beans en trekdrop.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_163025825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:10 schreef BertV het volgende:

[..]

Ja, maar geen Jelly Belly beans en trekdrop.

''neemt nog een dadeltje bij koffie'' c_/
pi_163025831
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:52 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dus dan maakt ze speciaal dingen voor jullie klaar en omdat ze het in boter bakt, kunnen ze het zelf allemaal gaan opeten? :+ Je bent wel heel erg gedreven in deze challenge. :P
pi_163025851
Nee, maar snoep en koek geef je toch sowieso niet aan een baby'tje? Dus los van de onnodige koek en snoep, wat voor suikers vermijd je dan nog meer? Ik vat die challenges nooit, ga die documentaire maar eens even kijken.
pi_163025870
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:12 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Dus dan maakt ze speciaal dingen voor jullie klaar en omdat ze het in boter bakt, kunnen ze het zelf allemaal gaan opeten? :+ Je bent wel heel erg gedreven in deze challenge. :P
Boter word gemaakt van melk toch? :+

Staat in de OP :P

Omdat onze dochter van 9 maanden allergisch blijkt te zijn voor melk, ei, soja en pinda en ik (omdat ik borstvoeding geef) deze voedingsmiddelen ook moet vermijden
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:15:29 #142
37248 BertV
Klei indiaan
pi_163025876
ah, de boter-angst. Gisteren ook weer bij "broodje gezond" op NPO3.
edit: ah, allergie.

Even een Unilever professor ertegen aan, rondleidinkje in de fabriek, en geen woord over transvet en de productiemethodes.

Ik bak niet in roomboter maar in olie vanwege het verhitten...los daarvan.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:20:01 #143
409579 LuDann
All the way
pi_163025948
Mijn dochter stopt met groeien als ze dingen binnenkrijgt waarvoor ze allergisch is, daarnaast gaat ze enorm spugen, slaapt ze slecht en wordt nogal huilerig. Dus ja, dan kan het me weinig schelen dat het heel beleefd is dat mijn schoonmoeder haar best heeft gedaan maar ik ga het toch echt niet eten.

Ik ben overigens dol op dingen als kaas, crème fraiche en eieren dus ik laat het niet voor mijn lol staan.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:21:55 #144
37248 BertV
Klei indiaan
pi_163025970
Mijn moeder is lactose intolerant, maar boter schijnt vooral melkvet te bevatten en weinig lactose.
Ze kan dit dus met mate eten.

Mgoed, ik weet niet of jouw dochter een melkeiwit-/ of lactose intolerantie heeft.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:22:38 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163025986
Dus je schoonmoeder doet al die moeite en dan zeg jij dat zij er niet bij stil had gestaan dat ze niet in boter mocht bakken. Bedoel je niet eigenlijk dat jij had vergeten om haar dat te vertellen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_163025990
quote:

[..]

[ afbeelding ]
ja op die worden nog een laagje suiker toegevoegd!
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:23:09 #147
409579 LuDann
All the way
pi_163025993
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:13 schreef Wimperkruller het volgende:
Nee, maar snoep en koek geef je toch sowieso niet aan een baby'tje? Dus los van de onnodige koek en snoep, wat voor suikers vermijd je dan nog meer? Ik vat die challenges nooit, ga die documentaire maar eens even kijken.
Het is anders heel normaal op kinderdagverblijven om zo jong als 6 maanden al nijntjekoekjes te geven. Gewoon reguliere koekjes met een berg suiker, en ik moest speciaal vragen of ze dat alsjeblieft niet aan mijn baby wilden geven.
pi_163026000
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:22 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

ja op die worden nog een laagje suiker toegevoegd!
meen je dat nou?

govedomme :(
pi_163026032
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:20 schreef LuDann het volgende:
Mijn dochter stopt met groeien als ze dingen binnenkrijgt waarvoor ze allergisch is, daarnaast gaat ze enorm spugen, slaapt ze slecht en wordt nogal huilerig. Dus ja, dan kan het me weinig schelen dat het heel beleefd is dat mijn schoonmoeder haar best heeft gedaan maar ik ga het toch echt niet eten.

Ik ben overigens dol op dingen als kaas, crème fraiche en eieren dus ik laat het niet voor mijn lol staan.
Ik snap het tegenover je dochter, maar tegenover jezelf.. Dan ben je heel gedreven, maar is ook wel een mooi iets dat je dat bent. :P
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:26:21 #150
37248 BertV
Klei indiaan
pi_163026044
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:23 schreef FANN het volgende:

[..]

meen je dat nou?

govedomme :(
Wellicht dat de natuurvoedingszaken ze zonder suiker hebben.
Ze hebben daar ook ongezwaveld gedroogd fruit wat je waarschijnlijk ook wel kunt waarderen.

Wat "Rauw" zei was wel waar, je haalt je suikershot nu wel bij natuurlijke fruitsuikers.
Maar er is nog niemand dik geworden van bananen en dadels dus het zal wel los lopen.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:29:12 #151
409579 LuDann
All the way
pi_163026083
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:21 schreef BertV het volgende:
Mijn moeder is lactose intolerant, maar boter schijnt vooral melkvet te bevatten en weinig lactose.
Ze kan dit dus met mate eten.

Mgoed, ik weet niet of jouw dochter een melkeiwit-/ of lactose intolerantie heeft.
Melkeiwit inderdaad, dus ook geen geitenmelk/schapenmelk etc.
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:22 schreef Lienekien het volgende:
Dus je schoonmoeder doet al die moeite en dan zeg jij dat zij er niet bij stil had gestaan dat ze niet in boter mocht bakken. Bedoel je niet eigenlijk dat jij had vergeten om haar dat te vertellen?
Ze dacht dat het wel kon omdat erop stond dat het plantaardige boter was. Helaas had ze niet naar de ingredienten gekeken ondanks dat ik net 3 uur met haar doorgebracht in diverse winkels waarbij ik haar leerde om etiketten te lezen. In principe had ze het kunnen weten, maar ik snap wel dat zoiets kan gebeuren. Ik neem het haar ook niet kwalijk verder, maar je snapt toch wel dat het vervelend is dat het gebeurt?
pi_163026086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:26 schreef BertV het volgende:

[..]

Wellicht dat de natuurvoedingszaken ze zonder suiker hebben.
Ze hebben daar ook ongezwaveld gedroogd fruit wat je waarschijnlijk ook wel kunt waarderen.

Wat "Rauw" zei was wel waar, je haalt je suikershot nu wel bij natuurlijke fruitsuikers.
Maar er is nog niemand dik geworden van bananen en dadels dus het zal wel los lopen.
Ik zal eens gaan rondsnuffelen dan :Y ik wil niet mét toegevoegde suiker :(

Nee, ik eet écht héél veel fruit en ik drink ook vers sinaasappelsap, maar ik ben toch echt niet
dik, dus wat iedereen ook zegt, ik geloof het dan niet :D ik zou moddervet moeten zijn als
dat waar was namelijk en dat ben ik lekker niet :P
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:31:54 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163026127
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:29 schreef LuDann het volgende:

[..]

[..]

Ze dacht dat het wel kon omdat erop stond dat het plantaardige boter was. Helaas had ze niet naar de ingredienten gekeken ondanks dat ik net 3 uur met haar doorgebracht in diverse winkels waarbij ik haar leerde om etiketten te lezen. In principe had ze het kunnen weten, maar ik snap wel dat zoiets kan gebeuren. Ik neem het haar ook niet kwalijk verder, maar je snapt toch wel dat het vervelend is dat het gebeurt?
Ik vind het vooral sneu voor je schoonmoeder.
pi_163026131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:29 schreef LuDann het volgende:

[..]

[..]

Nouja, je gaat er niet dood aan zou je zeggen. :+

Ben wel benieuwd naar wat je als tussendoortjes eet en als avondeten enzo. Lijkt me dat je genoeg kunt experimenteren en doen, dus dat is wel leuk. En merk je al verschillen bij jezelf?
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:32:54 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163026149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:29 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee, ik eet écht héél veel fruit en ik drink ook vers sinaasappelsap, maar ik ben toch echt niet
dik, dus wat iedereen ook zegt, ik geloof het dan niet :D ik zou moddervet moeten zijn als
Als wat waar was, FANN?
pi_163026161
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:29 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar al zou je iedere dag op 3 chocoladerepen leven, ook dan hoef je niet dik te zijn :+ :P
pi_163026165
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als wat waar was, FANN?
Dat je van fruitsuikers ook dik zou worden, dus van veel fruit en groente eten, want ik eet écht bérgen fruit :o
pi_163026176
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:33 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Maar al zou je iedere dag op 3 chocoladerepen leven, ook dan hoef je niet dik te zijn :+ :P
Ja, maar dan krijg ik weer vitamientjes tekort :+
pi_163026565
Hoeveel fruit eet je dan?
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:02:38 #160
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163026620
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:33 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat je van fruitsuikers ook dik zou worden, dus van veel fruit en groente eten, want ik eet écht bérgen fruit :o
Zou wel meevallen, anders was je wel dik geweest.
pi_163026652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:58 schreef Postbus100 het volgende:
Hoeveel fruit eet je dan?
Ik hou het niet echt bij, maar dagelijks een groene Smoothie met avocado en véél spinazie en vers
sinaasappelsap, half litertje...

Tussendoor, banaantje, dadels, mandarijntjes, yoghurt met bessen en aarbeien,
vaak tomatensalade of andere salade bij mijn avondeten.

zoiets? en soms heb ik peren in huis, de ander keer weer appels of pruimen of mango.

o jah en snoeptomaatjes staan ook altijd klaar in een schaaltje in de keuken, dat schaaltje
gaat ook altijd wel leeg :P

weet ik veel, het gaat in elk geval altijd op allemaal :D
pi_163026659
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Zou wel meevallen, anders was je wel dik geweest.
Dat bedoel ik :+
pi_163026689
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het is anders heel normaal op kinderdagverblijven om zo jong als 6 maanden al nijntjekoekjes te geven. Gewoon reguliere koekjes met een berg suiker, en ik moest speciaal vragen of ze dat alsjeblieft niet aan mijn baby wilden geven.
Te zot voor woorden.
geef die kinderen als snack reepjes paprika, wortel/komkommer/appel/etc. Gezond en lekker fris.
Ik zou dan een ander kdv zoeken....

Trouwens waarom kun je in nederland geen fatsoenlijk brood kopen?
Ik vind die rotzooi hier echt niet te kanen.
Soms haal ik zo'n duits brood. na 1 of 2 plakken van dat brood ben je vol.
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:07:01 #164
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163026696
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:04 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat bedoel ik :+
Ik bedoel hoeveel fruit je eet.
pi_163026728
gisteren deze nog gekeken:
https://vimeo.com/142612794

en een paar afleveringen van school dinners.

raar, als je je kind in elkaar beukt word je opgepakt en spreekt iedereen schande.
Als je je kind langzaam vergiftigd en hem ernstige ziektes geeft dan word dat normaal bevonden.
pi_163026735
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:07 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik bedoel hoeveel fruit je eet.
Heb ik net allemaal lopen opnoemen :o

quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:04 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik hou het niet echt bij, maar dagelijks een groene Smoothie met avocado en véél spinazie en vers
sinaasappelsap, half litertje...

Tussendoor, banaantje, dadels, mandarijntjes, yoghurt met bessen en aarbeien,
vaak tomatensalade of andere salade bij mijn avondeten.

zoiets? en soms heb ik peren in huis, de ander keer weer appels of pruimen of mango.

o jah en snoeptomaatjes staan ook altijd klaar in een schaaltje in de keuken, dat schaaltje
gaat ook altijd wel leeg :P

weet ik veel, het gaat in elk geval altijd op allemaal :D
en nu ga ik mijn Groene Smoothie even maken :P met minstens 200 gram spinazie, vers sinaaappelsap, 1 avocado, mijn zelfgemaakte noten en zadenmix en als het te zoet is
een beetje soja of notenmelk erbij.

ga ik NU doen :P
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:11:46 #167
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163026775
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:09 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat is niet eens zo heel veel.

Veel dingen met weinig suiker ook.
pi_163026836
Ik vind het ook meevallen.
pi_163026872
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:09 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

en nu ga ik mijn Groene Smoothie even maken :P met minstens 200 gram spinazie, vers sinaaappelsap, 1 avocado, mijn zelfgemaakte noten en zadenmix en als het te zoet is
een beetje soja of notenmelk erbij.

ga ik NU doen :P
Gedzie, kan me nooit voorstellen dat die combinatie lekker is. Apart zeer lekker maar samen :o
pi_163027016
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:11 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is niet eens zo heel veel.

Veel dingen met weinig suiker ook.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:14 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vind het ook meevallen.
ow.. valt het mee? :D als er verse aardbeien te krijgen zijn, gaat er in elk geval een bak per dag
doorheen :P maar dat is allemaal seizoen spul helaas :'(

quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:16 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Gedzie, kan me nooit voorstellen dat die combinatie lekker is. Apart zeer lekker maar samen :o
Hij is héérlijk en ik heb er nog een beetje Havermout en een theelepeltje lijnzaad
doorheen gemikt, dus hij is goed voedzaam O+
pi_163027052
Die bakjes blauwe bessen en bramen zijn trouwens wel achterlijk dúur :')

ik koop het toch af en toe, zéker de bessen nu zijn goedkoper, hele grote bakken _O_

Vroeger gingen we altijd met mijn ouder bramen plukken, hadden we emmers vol :D
zo'n klein pokke bakkie kost meer dan 2 euro :(
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:35:35 #172
37248 BertV
Klei indiaan
pi_163027216
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:26 schreef FANN het volgende:

Vroeger gingen we altijd met mijn ouder bramen plukken, hadden we emmers vol :D
zo'n klein pokke bakkie kost meer dan 2 euro :(
Daar zeg je wat, vroeger plukte je ze in het seizoen.
Nu komen ze van ver, of uit de kas.
Het is even slikken voor ons bewuste eters, ;) maar diepvries is veel goedkoper;

250 gram frambozen vers: 4,98
250 gram frambozen diepfries: 1,69
pi_163027290
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:35 schreef BertV het volgende:

[..]

Daar zeg je wat, vroeger plukte je ze in het seizoen.
Nu komen ze van ver, of uit de kas.
Het is even slikken voor ons bewuste eters, ;) maar diepvries is veel goedkoper;

250 gram frambozen vers: 4,98
250 gram frambozen diepfries: 1,69
Ja, weet ik, die gebruik ik ook wel door mijn Smoothies maar ''vers'' is toch lekkerder :@

frambozen koop ik eigenlijk alleen maar diepvries :D zo'n bakje is achterlijk duur en als
je thuiskomt is alles geplet :')

Zolang er verse aardbeien zijn koop ik ze vers :Y

weet je wat een lekkere Smoothie is met frambozen en bessen uit de diepvries?

deze :P

woensdag 15 juni 2016 @ 10:39:11 #174
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163027291
Diepvriesfruit is ook prima.
pi_163027306
quote:
12s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:39 schreef Rauw. het volgende:
Diepvriesfruit is ook prima.
weet ik wel :+ doe ik ook wel ... behalve de avocado, die nooit...
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:41:21 #176
37248 BertV
Klei indiaan
pi_163027331
Die halve liter sap die je drinkt staat qua suiker en calorieën gelijk aan 24 dadels...
Ik heb het niet zo op sap, al lang voor het door "iedereen" gedemoniseerd werd. O-)

Na 24 dadels zit je toch wel aardig vol, dat sap drink je er ff tussendoor.
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:43:06 #177
409579 LuDann
All the way
pi_163027358
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het vooral sneu voor je schoonmoeder.
Ik vind het sneu voor ons allemaal. Sneu voor mijn schoonmoeder omdat ze haar stinkende best heeft gedaan en ik dan toch moet weigeren en sneu voor mijn dochter en mij omdat we niet mee kunnen eten.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:32 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Nouja, je gaat er niet dood aan zou je zeggen. :+

Ben wel benieuwd naar wat je als tussendoortjes eet en als avondeten enzo. Lijkt me dat je genoeg kunt experimenteren en doen, dus dat is wel leuk. En merk je al verschillen bij jezelf?
Tussendoortjes is fruit, een plakje vleeswaren, worteltjes met humus, een bakje kokosyoghurt, een handvol noten, dat soort dingen. Avondeten is niet zo moeilijk, iets van rijst, (zoete) aardappel, pasta en daarbij dan een berg groente en een stukje vlees.

Ik merk nog niet echt verschil maar dat komt denk ik vooral omdat babylief heel slecht slaapt momenteel en ik dus nogal wat slaaptekort heb opgebouwd. :P
pi_163027370
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:41 schreef BertV het volgende:
Die halve liter sap die je drinkt staat qua suiker en calorieën gelijk aan 24 dadels...
Ik heb het niet zo op sap, al lang voor het door "iedereen" gedemoniseerd werd. O-)

Na 24 dadels zit je toch wel aardig vol, dat sap drink je er ff tussendoor.
ik eet geen 24 dadels per dag hoor :D gemiddeld een stuk of zes denk ik ...

en minstens een halve liter vers sap per dag.
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:45:31 #179
37248 BertV
Klei indiaan
pi_163027409
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:43 schreef FANN het volgende:

[..]

ik eet geen 24 dadels per dag hoor :D gemiddeld een stuk of zes denk ik ...

en minstens een halve liter vers sap per dag.
als het sap schrapt kun je die 24 dadels eten... mocht daar je ambitie liggen. :+
pi_163027417
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:43 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik vind het sneu voor ons allemaal. Sneu voor mijn schoonmoeder omdat ze haar stinkende best heeft gedaan en ik dan toch moet weigeren en sneu voor mijn dochter en mij omdat we niet mee kunnen eten.

nou ja, je moet het maar zo zien, Oma wil vast niet dat kleinkind ziek word, dus tja beter etiketten
lezen :+ maar een béétje sneu is het wel natuurlijk als je zo je best hebt gedaan, volgende keer
beter dan maar....
pi_163027430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:45 schreef BertV het volgende:

[..]

als het sap schrapt kun je die 24 dadels eten... mocht daar je ambitie liggen. :+
ah... :+

neh... ik hou het wel zó, beetje variatie :P
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:51:22 #182
409579 LuDann
All the way
pi_163027525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:45 schreef BertV het volgende:

[..]

Hehehe. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:45 schreef FANN het volgende:

[..]

nou ja, je moet het maar zo zien, Oma wil vast niet dat kleinkind ziek word, dus tja beter etiketten
lezen :+ maar een béétje sneu is het wel natuurlijk als je zo je best hebt gedaan, volgende keer
beter dan maar....
Het is ook sneu, maar dat soort foutjes gebeuren bij zo'n streng dieet. Het is ook gewoon lastig en veel om rekening mee te houden. Ik maakte in het begin ook dergelijke fouten, daar kom je niet onderuit. Dan haal je je schouders op en eet je gewoon op wat wel geschikt is.

Jammer alleen dat mijn schoonvader wel een beetje aandrong dat we het toch opaten, die begrijpt de consequenties niet zo goed geloof ik.
pi_163027547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het is ook sneu, maar dat soort foutjes gebeuren bij zo'n streng dieet. Het is ook gewoon lastig en veel om rekening mee te houden. Ik maakte in het begin ook dergelijke fouten, daar kom je niet onderuit. Dan haal je je schouders op en eet je gewoon op wat wel geschikt is.

Jammer alleen dat mijn schoonvader wel een beetje aandrong dat we het toch opaten, die begrijpt de consequenties niet zo goed geloof ik.
:Y

dan moet je het je schoonvader nog maar eens goed uitleggen :+

Opa moet ook even na gaan denken :P
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:30:31 #184
206580 Luxuria
pi_163031326
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit zit er in die zachte verse dadels van de AH:
http://www.ah.nl/producten/product/wi161730/ah-verse-dadels
Per 100 gram dadels, 31 gram suiker :)

pi_163032067
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:30 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dit zit er in die zachte verse dadels van de AH:
http://www.ah.nl/producten/product/wi161730/ah-verse-dadels
Per 100 gram dadels, 31 gram suiker :)

[ afbeelding ]
Thanks!

Lekker dan..... ik ga wel op zoek :P
  woensdag 15 juni 2016 @ 14:26:27 #186
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_163032517
Onder die suikers worden ook de suikers uit de dadels zelf verstaan he, dus dat zegt niet echt hoeveel suiker er is toegevoegd. Geen idee of dat gebeurt bij die van de appie.

(Mocht dat onduidelijk zijn, want zo lees ik het).
WFPB!
pi_163032948
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:26 schreef Dizorn het volgende:
Onder die suikers worden ook de suikers uit de dadels zelf verstaan he, dus dat zegt niet echt hoeveel suiker er is toegevoegd. Geen idee of dat gebeurt bij die van de appie.

(Mocht dat onduidelijk zijn, want zo lees ik het).
Nou ik googel me gek, maar ik zie inderdaad alleen maar ''fruitsuikers'' ik vind het wel prima
zo :D tóch altijd beter dan koek denk ik dan maar....
  woensdag 15 juni 2016 @ 15:30:59 #188
409579 LuDann
All the way
pi_163033985
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:46 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou ik googel me gek, maar ik zie inderdaad alleen maar ''fruitsuikers'' ik vind het wel prima
Hier staat wat geschreven over dadels:

http://moniquevandervloed.nl/dadels/

Meukvrij met Monique, ze heeft wel leuke artikelen vind ik altijd. :Y Deze over Optimel Griekse stijl is ook leuk. http://moniquevandervloed(...)ghurt-griekse-stijl/
pi_163034604
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:46 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik zie het niet zo, daarnaast deel ik voedsel niet in categorieën gezond of ongezond. Ik eet liever een lekker koekje dan een mierzoette dadel.
pi_163037053
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:50 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Ik zie het niet zo, daarnaast deel ik voedsel niet in categorieën gezond of ongezond. Ik eet liever een lekker koekje dan een mierzoette dadel.
en je had een ontzettende behoefde om hier te komen vertellen dat jij liever koek eet dan dan
dadels.

oké :+ dan weten we dat nu....
pi_163037177
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hier staat wat geschreven over dadels:

http://moniquevandervloed.nl/dadels/

Meukvrij met Monique, ze heeft wel leuke artikelen vind ik altijd. :Y Deze over Optimel Griekse stijl is ook leuk. http://moniquevandervloed(...)ghurt-griekse-stijl/
Ah... zijn dadels hip tegenwoordig :D had mijn Griekse schoonvader al die jaren moeten weten
hoe hip hij was _O-
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:43:38 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163037250

Dit zijn verse dadels. Ik heb nog nooit begrepen hoe dat die plakkerige, zoete, bruine dingen worden.
pi_163037293
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]

Dit zijn verse dadels. Ik heb nog nooit begrepen hoe dat die plakkerige, zoete, bruine dingen worden.
Ja, die ken ik wel, ik ga vragen aan neef of hij meeneemt die komt over een paar weken :Y
pi_163037419
mwa... het valt allemaal wel mee hoor...

Zijn gedroogde dadels gezond?
De meeste voedingswaarden blijven tijdens het drogingproces behouden. Alleen vitamine C verdwijnt helemaal, maar dadels hebben nog veel meer vitamines dan vitamine C! Ook bevatten ze veel gezonde mineralen en energie. Dus het antwoord op de vraag of gedroogde dadels gezond zijn, is absoluut JA!

http://www.dadelsgezond.nl/gedroogde-dadels/
  woensdag 15 juni 2016 @ 17:54:37 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163037504
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:51 schreef FANN het volgende:
mwa... het valt allemaal wel mee hoor...

Zijn gedroogde dadels gezond?
De meeste voedingswaarden blijven tijdens het drogingproces behouden. Alleen vitamine C verdwijnt helemaal, maar dadels hebben nog veel meer vitamines dan vitamine C! Ook bevatten ze veel gezonde mineralen en energie. Dus het antwoord op de vraag of gedroogde dadels gezond zijn, is absoluut JA!

http://www.dadelsgezond.nl/gedroogde-dadels/
Ja, dat ziet er ook echt uit als een betrouwbare site.
pi_163037536
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat ziet er ook echt uit als een betrouwbare site.

nah... ik geloof nog steeds dat er meer vitamientjes in zitten dan in koek, dus ik neem gewoon
straks weer 2 of 3 bij mijn koffie.
pi_163037592
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hehehe. :P

[..]

De consequenties voor de baby toch? Of heb jij ook een boter allergie?

En daders met al die beestjes erin; iehh :P
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:49:57 #198
409579 LuDann
All the way
pi_163039118
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:57 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

De consequenties voor de baby toch? Of heb jij ook een boter allergie?

En daders met al die beestjes erin; iehh :P
Voor de baby ja. Nu valt het met melk en soja nog wel mee, dan is het spugen, huilerig zijn en niet willen slapen. Ei en pinda zijn een groter probleem, dan moeten we medicijnen geven en naar het ziekenhuis. Daar wordt ze echt erg ziek van. Daar hebben we dan ook een epi-pen voor. Maar gelukkig zijn ei en pinda makkelijker te vermijden dan melk en soja.
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:51:04 #199
409579 LuDann
All the way
pi_163039158
Gedroogde vijgen zijn ook erg lekker trouwens, maar daar geldt hetzelfde voor als voor dadels, ook bomvol suiker. :P
pi_163039966
Ik heb dit dieet een aantal maanden geleden gevolgd. Dit deed ik een week, en na die week was ik 7 kilo kwijt (90 naar 83), maar toen ik met dit dieet stopte en mijn normale voedingsschema weer oppakte (300kcal onder onderhoud), waren deze kilo's er na 3 dagen weer bij...
  woensdag 15 juni 2016 @ 19:44:45 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163040925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:55 schreef FANN het volgende:

[..]

nah... ik geloof nog steeds dat er meer vitamientjes in zitten dan in koek, dus ik neem gewoon
straks weer 2 of 3 bij mijn koffie.
Ik denk dat jij je eerder zorgen moet maken dat je te veel vitaminen dan te weinig binnenkrijgt.
pi_163041008
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je eerder zorgen moet maken dat je te veel vitaminen dan te weinig binnenkrijgt.
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:51:49 #203
409579 LuDann
All the way
pi_163045939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:18 schreef FreekVonk het volgende:
Ik heb dit dieet een aantal maanden geleden gevolgd. Dit deed ik een week, en na die week was ik 7 kilo kwijt (90 naar 83), maar toen ik met dit dieet stopte en mijn normale voedingsschema weer oppakte (300kcal onder onderhoud), waren deze kilo's er na 3 dagen weer bij...
7 kilo in een week? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk, en ook niet zo gezond. :@
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:53:36 #204
409579 LuDann
All the way
pi_163046008
Vanavond aten we een curry en we hadden wat over. Daar heb ik rijstkoekjes van gebakken, voor morgen. :)

pi_163051998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

7 kilo in een week? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk, en ook niet zo gezond. :@
Een groot deel hiervan was vocht (en misschien spiermassa), maar deze 7 kilo was er gelijk weer bij. Ik weet niet of dit ook bij andere mensen het geval was?
  donderdag 16 juni 2016 @ 07:02:44 #206
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163053061
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:51 schreef FreekVonk het volgende:

[..]

Een groot deel hiervan was vocht (en misschien spiermassa), maar deze 7 kilo was er gelijk weer bij. Ik weet niet of dit ook bij andere mensen het geval was?
Vermoed eerder een weegfout.
  donderdag 16 juni 2016 @ 07:38:23 #207
409579 LuDann
All the way
pi_163053194
Ik heb mezelf nog niet gewogen maar dat kan ik wel even doen zo. :Y
pi_163053495
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:51 schreef FreekVonk het volgende:

[..]

klinkt meer als het Ramadan dieet voor korsakopatiënten, die vergeten dat ze na zonsondergang
weer mogen eten :P en na een week ging je weer eten ofzo? :D
  donderdag 16 juni 2016 @ 08:23:18 #209
37248 BertV
Klei indiaan
pi_163053507
quote:
zout... Als je extreem "netjes" eet krijg ineens veel minder zout binnen.
Je verliest hierdoor veel vocht. Ga je daarna "normaal" eten dan vliegt het vocht er weer aan. (Wat ook wel weer gedeeltelijk verdwijnt)

Mijn theorie is dat daar de gedachte van het bestaan van een "brood-buik" vandaan komt.
Gezondheidsfreaks die stapels volkorenbrood eten, en dan overschakelen naar bijv. bananen.
In korte tijd zien ze zichzelf gigantisch "afvallen". Puur vocht dus.

Wellicht combinatie, weegmoment, volle maag, zoutverhaal...
7 kg vind ik los daarvan wel veel, onjuiste meting die het verschil groter maakte lijkt logischer.
  donderdag 16 juni 2016 @ 09:33:37 #210
206580 Luxuria
pi_163054458
Jullie moeten het natuurlijk allemaal zelf weten met die dadels, maar ik vind het toch vrij veel suiker wat erin zit. Fruitsuiker of niet, het zijn snelle suikers die zorgen voor een piek in je bloedsuiker.
Daarvoor zou ik het al niet eten, ook al zijn het geen toegevoegde suikers (wat ik betwijfel of ze niet een deel van de suikers hebben toegevoegd, dat was inderdaad een keer bij een uitzending van de keuringsdienst van waarde wat iemand al noemde).
pi_163054648
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:33 schreef Luxuria het volgende:
Jullie moeten het natuurlijk allemaal zelf weten met die dadels, maar ik vind het toch vrij veel suiker wat erin zit. Fruitsuiker of niet, het zijn snelle suikers die zorgen voor een piek in je bloedsuiker.
Daarvoor zou ik het al niet eten, ook al zijn het geen toegevoegde suikers (wat ik betwijfel of ze niet een deel van de suikers hebben toegevoegd, dat was inderdaad een keer bij een uitzending van de keuringsdienst van waarde wat iemand al noemde).
Waarom valt iedereen toch zo over die dadels? :'(

Als je écht aan het lijnen bent zou ik ze ook niet eten, maar volgens mij is dit helemaal
geen topic waar mensen gewicht willen verliezen of ik heb het verkeerd begrepen.

Je moet dadels eten als vervanging voor ongezonde tussendoortjes zoals chips of koekjes.

en dan nog met mate natuurlijk, geen 2 dadels per dag natuurlijk.

Als je ziet wat er bijvoorbeeld in een ''gezond'' tussendoortje zit zoals Liga Fruitkicks en al
die zooi heb ik toch liever een dadel, bovendien zijn ze gewoon lekker :D of is ''lekker''
verboden als je gezonder wil eten?
  donderdag 16 juni 2016 @ 09:54:36 #212
206580 Luxuria
pi_163054741
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je écht aan het lijnen bent zou ik ze ook niet eten, maar volgens mij is dit helemaal
geen topic waar mensen gewicht willen verliezen of ik heb het verkeerd begrepen.

Je moet dadels eten als vervanging voor ongezonde tussendoortjes zoals chips of koekjes.

Als je ziet wat er bijvoorbeeld in een ''gezond'' tussendoortje zit zoals Liga Fruitkicks en al
die zooi heb ik toch liever een dadel, bovendien zijn ze gewoon lekker :D of is ''lekker''
Haha sorry :P Als jij graag dadels eet, moet je ze gewoon lekker blijven eten.

Dat is alleen mijn mening, suiker = suiker. Voor mij zit het onderscheid in snelle suikers (minder goed) en langzame suikers (goed). Fruitsuikers zijn snelle suikers, net zoals geraffineerde suikers. Daarom eet ik persoonlijk ook maar 1 stuk fruit per dag (en ik let ook op wat voor fruit), voornamelijk voor de vitaminen die erin zitten.

PS. Maar ik ben nu dan ook aan de lijn inderdaad ;)
pi_163054785
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:54 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Haha sorry :P Als jij graag dadels eet, moet je ze gewoon lekker blijven eten.

Dat is alleen mijn mening, suiker = suiker. Voor mij zit het onderscheid in snelle suikers (minder goed) en langzame suikers (goed). Fruitsuikers zijn snelle suikers, net zoals geraffineerde suikers. Daarom eet ik persoonlijk ook maar 1 stuk fruit per dag (en ik let ook op wat voor fruit), voornamelijk voor de vitaminen die erin zitten.

PS. Maar ik ben nu dan ook aan de lijn inderdaad ;)
ah....... ja dan geen dadels voor jou :+
pi_163054808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Het punt is dat die dadels niet beter zijn dan een koekje(met of zonder artificieel toegevoegde vitamines en vezels), dat maak jij ervan. Die paar extra vitamines en vezels doen er niet zoveel toe en als ze wel essentieel zijn voor je gehele eetpatroon dan schort er daar iets aan.
pi_163054849
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:59 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Het punt is dat die dadels niet beter zijn dan een koekje(met of zonder artificieel toegevoegde vitamines en vezels), dat maak jij ervan. Die paar extra vitamines en vezels doen er niet zoveel toe en als ze wel essentieel zijn voor je gehele eetpatroon dan schort er daar iets aan.
oké :+
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:24:16 #216
37248 BertV
Klei indiaan
pi_163055270
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:59 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Fabriekskoek bevat geharde vetten en we krijgen toch al veel te veel granen binnen.

Iemand die dadels eet als "snack" en zich onterecht zorgen maakt over een glanslaagje van glucosestroop is veel bewuster bezig dan een Oreo-junk.
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:32:43 #217
206580 Luxuria
pi_163055433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:57 schreef FANN het volgende:

[..]

ah....... ja dan geen dadels voor jou :+
Ik heb ze ook nog nooit gehad :+ En ik ga er ook niet aan beginnen.
pi_163055465
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 08:23 schreef BertV het volgende:

[..]

zout... Als je extreem "netjes" eet krijg ineens veel minder zout binnen.
Je verliest hierdoor veel vocht. Ga je daarna "normaal" eten dan vliegt het vocht er weer aan. (Wat ook wel weer gedeeltelijk verdwijnt)

Mijn theorie is dat daar de gedachte van het bestaan van een "brood-buik" vandaan komt.
Gezondheidsfreaks die stapels volkorenbrood eten, en dan overschakelen naar bijv. bananen.
In korte tijd zien ze zichzelf gigantisch "afvallen". Puur vocht dus.

Wellicht combinatie, weegmoment, volle maag, zoutverhaal...
7 kg vind ik los daarvan wel veel, onjuiste meting die het verschil groter maakte lijkt logischer.
Het heeft toch gewoon te maken met het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. En meer niet.
pi_163055484
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:32 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb ze ook nog nooit gehad :+ En ik ga er ook niet aan beginnen.
Hoeft ook niet....

Het is ook geen dadel promoot topic hier hoor :D het werd ergens genoemd en nu kan niemand het meer loslaten, ik zit ondertussen aan een aardbeien Smoothie mét een avocado erin.

In een avocado zit weer veel vet, zijn wel goeie vetten maar daar zullen dan ook wel weer mensen over gaan vallen :P
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:38:08 #220
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163055540
een balans tussen alles is het beste.

Wát je ook eet, er zijn altijd mensen die het beter weten.
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:46:04 #221
37248 BertV
Klei indiaan
pi_163055705
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:34 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Het heeft toch gewoon te maken met het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. En meer niet.
Zoek maar op zout en vocht vasthouden.
Een calorie eiwit staat niet gelijk aan een calorie uit alcohol.
We zijn geen straalkachels, het is complexer dan dat.
pi_163055741
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:35 schreef FANN het volgende:

[..]

Hoeft ook niet....

Het is ook geen dadel promoot topic hier hoor :D het werd ergens genoemd en nu kan niemand het meer loslaten, ik zit ondertussen aan een aardbeien Smoothie mét een avocado erin.

In een avocado zit weer veel vet, zijn wel goeie vetten maar daar zullen dan ook wel weer mensen over gaan vallen :P
Bah, eet je ook weleens iets normaals ;)
pi_163056144
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:47 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Bah, eet je ook weleens iets normaals ;)
Ik eet ook gewoon aardappelen, rijst, brood en alles wat ''normale'' mensen eten hoor :P
  donderdag 16 juni 2016 @ 11:32:47 #224
409579 LuDann
All the way
pi_163056638
Ik ben anderhalve kilo afgevallen ongeveer, sinds de start van dit dieet. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik sowieso al gewicht kwijt raak omdat ik vanwege de allergieën van dochterlief al een hoop dingen niet meer mag eten.

In totaal ben ik nu in een periode van 3 maanden 9 kilo afgevallen, het meeste toen ik een blindedarmonsteking had (dat zeurde 2 weken voordat ik geopereerd werd).

De diëtiste die ik sprak hierover zei me dat ik het beste niet meer dan 2 kilo per maand kwijt raak omdat ik me anders nogal futloos kan gaan voelen. Maar goed, afvallen is niet mijn doel, maar een bijkomstigheid.
pi_163057760
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 11:32 schreef LuDann het volgende:
Ik ben anderhalve kilo afgevallen ongeveer, sinds de start van dit dieet. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik sowieso al gewicht kwijt raak omdat ik vanwege de allergieën van dochterlief al een hoop dingen niet meer mag eten.

In totaal ben ik nu in een periode van 3 maanden 9 kilo afgevallen, het meeste toen ik een blindedarmonsteking had (dat zeurde 2 weken voordat ik geopereerd werd).

De diëtiste die ik sprak hierover zei me dat ik het beste niet meer dan 2 kilo per maand kwijt raak omdat ik me anders nogal futloos kan gaan voelen. Maar goed, afvallen is niet mijn doel, maar een bijkomstigheid.
Dan mag je best af en toe een dadeltje :Y)
  donderdag 16 juni 2016 @ 12:40:22 #226
409579 LuDann
All the way
pi_163057982
Precies. :Y)
pi_163211978
en...? hoe gaat het hier?

gisteren heb ik ''gezondigd'' en een shitload aan suiker gegeten :D

Iemand nam Baklava voor me mee en het was té onbeleefd om Nee tegen te zeggen O-)

was wel godvergeten lekker trouwens :@ :')
pi_163220493
quote:
Omdat je in het begin voornamelijk water verliest .
Ligt aan de manier waarop je lichaam " verbrand "
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
pi_163226485
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:53 schreef LuDann het volgende:
Vanavond aten we een curry en we hadden wat over. Daar heb ik rijstkoekjes van gebakken, voor morgen. :)

[ afbeelding ]
Hoe doe je dat? Ziet er goed uit!
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:42:03 #230
409579 LuDann
All the way
pi_163234078
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2016 12:31 schreef FANN het volgende:
en...? hoe gaat het hier?

gisteren heb ik ''gezondigd'' en een shitload aan suiker gegeten :D

Iemand nam Baklava voor me mee en het was té onbeleefd om Nee tegen te zeggen O-)

was wel godvergeten lekker trouwens :@ :')
Ik ben wat minder streng voor mezelf en eet weer wat producten waar toegevoegde suiker in zit, zoals saus en vleeswaren. Ik vond het leerzaam om een tijdje alle suiker te vermijden maar nu ga ik over op een manier die op de lange termijn ook vol te houden is. Ik zoek wel naar suikervrije alternatieven, eet geen koek of snoep meer en geen frisdrank, maar ik ga niet meer alles wat suiker als ingredient heeft schrappen.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:36 schreef sprietje76 het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? Ziet er goed uit!
Ik heb dit met een restje curry madras gemaakt, maar het kan met allerlei soorten restjes rijstgerechten. Doe het in een kom, voeg een ei (of eivervanger, in mijn geval) toe en wat bloem. Beetje kneden en balletjes van rollen. Balletjes platdrukken tot een schijf en dan bakken in de pan.
  donderdag 23 juni 2016 @ 10:04:20 #231
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163234509
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:42 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik ben wat minder streng voor mezelf en eet weer wat producten waar toegevoegde suiker in zit, zoals saus en vleeswaren. Ik vond het leerzaam om een tijdje alle suiker te vermijden maar nu ga ik over op een manier die op de lange termijn ook vol te houden is. Ik zoek wel naar suikervrije alternatieven, eet geen koek of snoep meer en geen frisdrank, maar ik ga niet meer alles wat suiker als ingredient heeft schrappen.

Dit is het allerbeste, gewoon bewust ervan zijn maar er ook niet te panisch over doen.
pi_163234593
Ik heb de documentaire gezien. Vreselijk. Goed dat je lekker gezond gaat eten, maar niet alles meer gaat mijden.
pi_163234794
quote:

[..]

[..]

Ik heb dit met een restje curry madras gemaakt, maar het kan met allerlei soorten restjes rijstgerechten. Doe het in een kom, voeg een ei (of eivervanger, in mijn geval) toe en wat bloem. Beetje kneden en balletjes van rollen. Balletjes platdrukken tot een schijf en dan bakken in de pan.
:o Zo simpel!
pi_163246906
quote:

[..]

[quote]Ik ben wat minder streng voor mezelf en eet weer wat producten waar toegevoegde suiker in zit, zoals saus en vleeswaren. Ik vond het leerzaam om een tijdje alle suiker te vermijden maar nu ga ik over op een manier die op de lange termijn ook vol te houden is. Ik zoek wel naar suikervrije alternatieven, eet geen koek of snoep meer en geen frisdrank, maar ik ga niet meer alles wat suiker als ingredient heeft schrappen.
:Y zo doe ik het ook hoor... anders is het niet te doen, maar niet snoepen en geen frisdranken
scheelt al een hele lading :P én geen suiker in je koffie of thee en acht een keer ''zondigen''
is niet zo erg, het smaakt dan wel dubbel zo lekker :D

quote:
Dat moet mij zelfs lukken :o Nassischijven :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')