Melkeiwit inderdaad, dus ook geen geitenmelk/schapenmelk etc.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:21 schreef BertV het volgende:
Mijn moeder is lactose intolerant, maar boter schijnt vooral melkvet te bevatten en weinig lactose.
Ze kan dit dus met mate eten.
Mgoed, ik weet niet of jouw dochter een melkeiwit-/ of lactose intolerantie heeft.
Ze dacht dat het wel kon omdat erop stond dat het plantaardige boter was. Helaas had ze niet naar de ingredienten gekeken ondanks dat ik net 3 uur met haar doorgebracht in diverse winkels waarbij ik haar leerde om etiketten te lezen. In principe had ze het kunnen weten, maar ik snap wel dat zoiets kan gebeuren. Ik neem het haar ook niet kwalijk verder, maar je snapt toch wel dat het vervelend is dat het gebeurt?quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:22 schreef Lienekien het volgende:
Dus je schoonmoeder doet al die moeite en dan zeg jij dat zij er niet bij stil had gestaan dat ze niet in boter mocht bakken. Bedoel je niet eigenlijk dat jij had vergeten om haar dat te vertellen?
Ik zal eens gaan rondsnuffelen danquote:Op woensdag 15 juni 2016 09:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Wellicht dat de natuurvoedingszaken ze zonder suiker hebben.
Ze hebben daar ook ongezwaveld gedroogd fruit wat je waarschijnlijk ook wel kunt waarderen.
Wat "Rauw" zei was wel waar, je haalt je suikershot nu wel bij natuurlijke fruitsuikers.
Maar er is nog niemand dik geworden van bananen en dadels dus het zal wel los lopen.
Ik vind het vooral sneu voor je schoonmoeder.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:29 schreef LuDann het volgende:
[..]
Melkeiwit inderdaad, dus ook geen geitenmelk/schapenmelk etc.
[..]
Ze dacht dat het wel kon omdat erop stond dat het plantaardige boter was. Helaas had ze niet naar de ingredienten gekeken ondanks dat ik net 3 uur met haar doorgebracht in diverse winkels waarbij ik haar leerde om etiketten te lezen. In principe had ze het kunnen weten, maar ik snap wel dat zoiets kan gebeuren. Ik neem het haar ook niet kwalijk verder, maar je snapt toch wel dat het vervelend is dat het gebeurt?
Nouja, je gaat er niet dood aan zou je zeggen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:29 schreef LuDann het volgende:
[..]
Melkeiwit inderdaad, dus ook geen geitenmelk/schapenmelk etc.
[..]
Ze dacht dat het wel kon omdat erop stond dat het plantaardige boter was. Helaas had ze niet naar de ingredienten gekeken ondanks dat ik net 3 uur met haar doorgebracht in diverse winkels waarbij ik haar leerde om etiketten te lezen. In principe had ze het kunnen weten, maar ik snap wel dat zoiets kan gebeuren. Ik neem het haar ook niet kwalijk verder, maar je snapt toch wel dat het vervelend is dat het gebeurt?
Als wat waar was, FANN?quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:29 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan rondsnuffelen danik wil niet mét toegevoegde suiker
![]()
Nee, ik eet écht héél veel fruit en ik drink ook vers sinaasappelsap, maar ik ben toch echt niet
dik, dus wat iedereen ook zegt, ik geloof het dan nietik zou moddervet moeten zijn als
dat waar was namelijk en dat ben ik lekker niet
Maar al zou je iedere dag op 3 chocoladerepen leven, ook dan hoef je niet dik te zijnquote:Op woensdag 15 juni 2016 09:29 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan rondsnuffelen danik wil niet mét toegevoegde suiker
![]()
Nee, ik eet écht héél veel fruit en ik drink ook vers sinaasappelsap, maar ik ben toch echt niet
dik, dus wat iedereen ook zegt, ik geloof het dan nietik zou moddervet moeten zijn als
dat waar was namelijk en dat ben ik lekker niet
Dat je van fruitsuikers ook dik zou worden, dus van veel fruit en groente eten, want ik eet écht bérgen fruitquote:
Ja, maar dan krijg ik weer vitamientjes tekortquote:Op woensdag 15 juni 2016 09:33 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Maar al zou je iedere dag op 3 chocoladerepen leven, ook dan hoef je niet dik te zijn![]()
Zou wel meevallen, anders was je wel dik geweest.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:33 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat je van fruitsuikers ook dik zou worden, dus van veel fruit en groente eten, want ik eet écht bérgen fruit
Ik hou het niet echt bij, maar dagelijks een groene Smoothie met avocado en véél spinazie en versquote:
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 15 juni 2016 10:02 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zou wel meevallen, anders was je wel dik geweest.
Te zot voor woorden.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:23 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het is anders heel normaal op kinderdagverblijven om zo jong als 6 maanden al nijntjekoekjes te geven. Gewoon reguliere koekjes met een berg suiker, en ik moest speciaal vragen of ze dat alsjeblieft niet aan mijn baby wilden geven.
Heb ik net allemaal lopen opnoemenquote:
en nu ga ik mijn Groene Smoothie even makenquote:Op woensdag 15 juni 2016 10:04 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik hou het niet echt bij, maar dagelijks een groene Smoothie met avocado en véél spinazie en vers
sinaasappelsap, half litertje...
Tussendoor, banaantje, dadels, mandarijntjes, yoghurt met bessen en aarbeien,
vaak tomatensalade of andere salade bij mijn avondeten.
zoiets? en soms heb ik peren in huis, de ander keer weer appels of pruimen of mango.
o jah en snoeptomaatjes staan ook altijd klaar in een schaaltje in de keuken, dat schaaltje
gaat ook altijd wel leeg![]()
weet ik veel, het gaat in elk geval altijd op allemaal
Dat is niet eens zo heel veel.quote:
Gedzie, kan me nooit voorstellen dat die combinatie lekker is. Apart zeer lekker maar samenquote:Op woensdag 15 juni 2016 10:09 schreef FANN het volgende:
[..]
Heb ik net allemaal lopen opnoemen
[..]
en nu ga ik mijn Groene Smoothie even makenmet minstens 200 gram spinazie, vers sinaaappelsap, 1 avocado, mijn zelfgemaakte noten en zadenmix en als het te zoet is
een beetje soja of notenmelk erbij.
ga ik NU doen
quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:11 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat is niet eens zo heel veel.
Veel dingen met weinig suiker ook.
ow.. valt het mee?quote:
Hij is héérlijk en ik heb er nog een beetje Havermout en een theelepeltje lijnzaadquote:Op woensdag 15 juni 2016 10:16 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Gedzie, kan me nooit voorstellen dat die combinatie lekker is. Apart zeer lekker maar samen
Daar zeg je wat, vroeger plukte je ze in het seizoen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:26 schreef FANN het volgende:
Vroeger gingen we altijd met mijn ouder bramen plukken, hadden we emmers vol![]()
zo'n klein pokke bakkie kost meer dan 2 euro
Ja, weet ik, die gebruik ik ook wel door mijn Smoothies maar ''vers'' is toch lekkerderquote:Op woensdag 15 juni 2016 10:35 schreef BertV het volgende:
[..]
Daar zeg je wat, vroeger plukte je ze in het seizoen.
Nu komen ze van ver, of uit de kas.
Het is even slikken voor ons bewuste eters,maar diepvries is veel goedkoper;
250 gram frambozen vers: 4,98
250 gram frambozen diepfries: 1,69
Ik vind het sneu voor ons allemaal. Sneu voor mijn schoonmoeder omdat ze haar stinkende best heeft gedaan en ik dan toch moet weigeren en sneu voor mijn dochter en mij omdat we niet mee kunnen eten.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het vooral sneu voor je schoonmoeder.
Tussendoortjes is fruit, een plakje vleeswaren, worteltjes met humus, een bakje kokosyoghurt, een handvol noten, dat soort dingen. Avondeten is niet zo moeilijk, iets van rijst, (zoete) aardappel, pasta en daarbij dan een berg groente en een stukje vlees.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:32 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Nouja, je gaat er niet dood aan zou je zeggen.
Ben wel benieuwd naar wat je als tussendoortjes eet en als avondeten enzo. Lijkt me dat je genoeg kunt experimenteren en doen, dus dat is wel leuk. En merk je al verschillen bij jezelf?
ik eet geen 24 dadels per dag hoorquote:Op woensdag 15 juni 2016 10:41 schreef BertV het volgende:
Die halve liter sap die je drinkt staat qua suiker en calorieën gelijk aan 24 dadels...
Ik heb het niet zo op sap, al lang voor het door "iedereen" gedemoniseerd werd.![]()
Na 24 dadels zit je toch wel aardig vol, dat sap drink je er ff tussendoor.
als het sap schrapt kun je die 24 dadels eten... mocht daar je ambitie liggen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:43 schreef FANN het volgende:
[..]
ik eet geen 24 dadels per dag hoorgemiddeld een stuk of zes denk ik ...
en minstens een halve liter vers sap per dag.
nou ja, je moet het maar zo zien, Oma wil vast niet dat kleinkind ziek word, dus tja beter etikettenquote:Op woensdag 15 juni 2016 10:43 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik vind het sneu voor ons allemaal. Sneu voor mijn schoonmoeder omdat ze haar stinkende best heeft gedaan en ik dan toch moet weigeren en sneu voor mijn dochter en mij omdat we niet mee kunnen eten.
ah...quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:45 schreef BertV het volgende:
[..]
als het sap schrapt kun je die 24 dadels eten... mocht daar je ambitie liggen.
Hehehe.quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:45 schreef BertV het volgende:
[..]
als het sap schrapt kun je die 24 dadels eten... mocht daar je ambitie liggen.
Het is ook sneu, maar dat soort foutjes gebeuren bij zo'n streng dieet. Het is ook gewoon lastig en veel om rekening mee te houden. Ik maakte in het begin ook dergelijke fouten, daar kom je niet onderuit. Dan haal je je schouders op en eet je gewoon op wat wel geschikt is.quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:45 schreef FANN het volgende:
[..]
nou ja, je moet het maar zo zien, Oma wil vast niet dat kleinkind ziek word, dus tja beter etiketten
lezenmaar een béétje sneu is het wel natuurlijk als je zo je best hebt gedaan, volgende keer
beter dan maar....
quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het is ook sneu, maar dat soort foutjes gebeuren bij zo'n streng dieet. Het is ook gewoon lastig en veel om rekening mee te houden. Ik maakte in het begin ook dergelijke fouten, daar kom je niet onderuit. Dan haal je je schouders op en eet je gewoon op wat wel geschikt is.
Jammer alleen dat mijn schoonvader wel een beetje aandrong dat we het toch opaten, die begrijpt de consequenties niet zo goed geloof ik.
Dit zit er in die zachte verse dadels van de AH:quote:Op woensdag 15 juni 2016 00:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee zo vers heb ik ze alleen in Griekenland van de boom kunnen plukken![]()
hier moet ik het mee doen..![]()
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:30 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dit zit er in die zachte verse dadels van de AH:
http://www.ah.nl/producten/product/wi161730/ah-verse-dadels
Per 100 gram dadels, 31 gram suiker![]()
[ afbeelding ]
Nou ik googel me gek, maar ik zie inderdaad alleen maar ''fruitsuikers'' ik vind het wel primaquote:Op woensdag 15 juni 2016 14:26 schreef Dizorn het volgende:
Onder die suikers worden ook de suikers uit de dadels zelf verstaan he, dus dat zegt niet echt hoeveel suiker er is toegevoegd. Geen idee of dat gebeurt bij die van de appie.
(Mocht dat onduidelijk zijn, want zo lees ik het).
Hier staat wat geschreven over dadels:quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:46 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ik googel me gek, maar ik zie inderdaad alleen maar ''fruitsuikers'' ik vind het wel prima
zotóch altijd beter dan koek denk ik dan maar....
Ik zie het niet zo, daarnaast deel ik voedsel niet in categorieën gezond of ongezond. Ik eet liever een lekker koekje dan een mierzoette dadel.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:46 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ik googel me gek, maar ik zie inderdaad alleen maar ''fruitsuikers'' ik vind het wel prima
zotóch altijd beter dan koek denk ik dan maar....
en je had een ontzettende behoefde om hier te komen vertellen dat jij liever koek eet dan danquote:Op woensdag 15 juni 2016 15:50 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ik zie het niet zo, daarnaast deel ik voedsel niet in categorieën gezond of ongezond. Ik eet liever een lekker koekje dan een mierzoette dadel.
Ah... zijn dadels hip tegenwoordigquote:Op woensdag 15 juni 2016 15:30 schreef LuDann het volgende:
[..]
Hier staat wat geschreven over dadels:
http://moniquevandervloed.nl/dadels/
Meukvrij met Monique, ze heeft wel leuke artikelen vind ik altijd.Deze over Optimel Griekse stijl is ook leuk. http://moniquevandervloed(...)ghurt-griekse-stijl/
Ja, die ken ik wel, ik ga vragen aan neef of hij meeneemt die komt over een paar wekenquote:Op woensdag 15 juni 2016 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn verse dadels. Ik heb nog nooit begrepen hoe dat die plakkerige, zoete, bruine dingen worden.
Ja, dat ziet er ook echt uit als een betrouwbare site.quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:51 schreef FANN het volgende:
mwa... het valt allemaal wel mee hoor...
Zijn gedroogde dadels gezond?
De meeste voedingswaarden blijven tijdens het drogingproces behouden. Alleen vitamine C verdwijnt helemaal, maar dadels hebben nog veel meer vitamines dan vitamine C! Ook bevatten ze veel gezonde mineralen en energie. Dus het antwoord op de vraag of gedroogde dadels gezond zijn, is absoluut JA!
http://www.dadelsgezond.nl/gedroogde-dadels/
quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat ziet er ook echt uit als een betrouwbare site.
De consequenties voor de baby toch? Of heb jij ook een boter allergie?quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Hehehe.
[..]
Het is ook sneu, maar dat soort foutjes gebeuren bij zo'n streng dieet. Het is ook gewoon lastig en veel om rekening mee te houden. Ik maakte in het begin ook dergelijke fouten, daar kom je niet onderuit. Dan haal je je schouders op en eet je gewoon op wat wel geschikt is.
Jammer alleen dat mijn schoonvader wel een beetje aandrong dat we het toch opaten, die begrijpt de consequenties niet zo goed geloof ik.
Voor de baby ja. Nu valt het met melk en soja nog wel mee, dan is het spugen, huilerig zijn en niet willen slapen. Ei en pinda zijn een groter probleem, dan moeten we medicijnen geven en naar het ziekenhuis. Daar wordt ze echt erg ziek van. Daar hebben we dan ook een epi-pen voor. Maar gelukkig zijn ei en pinda makkelijker te vermijden dan melk en soja.quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:57 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
De consequenties voor de baby toch? Of heb jij ook een boter allergie?
En daders met al die beestjes erin; iehh
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |