abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163023059
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Verse als in deze?

Nee zo vers heb ik ze alleen in Griekenland van de boom kunnen plukken :P

hier moet ik het mee doen.. -O-

pi_163023069
Ik heb echt zoveel zin in suiker steeds. Als ik cola zie :9~
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:03:24 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163023260
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:50 schreef FANN het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
die zijn toch gewoon gedroogd of ben ik nou gek? 8)7

echt, je moet een keer sticky toffee pudding maken, zoooo lekker dat :9
Dikke koude room bij zo'n warm toetje, omnomnom!!!!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163023286
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:03 schreef Molo het volgende:

[..]

die zijn toch gewoon gedroogd of ben ik nou gek? 8)7

echt, je moet een keer sticky toffee pudding maken, zoooo lekker dat :9
Dikke koude room bij zo'n warm toetje, omnomnom!!!!
er staat toch vers op? :D nah jah... het is beter dan die droge rotzooi in doosjes
die zijn goor :')

pudding hoef ik niet zo nodig eigenlijk :@
  woensdag 15 juni 2016 @ 01:17:55 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163023443
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:05 schreef FANN het volgende:

[..]

er staat toch vers op? :D nah jah... het is beter dan die droge rotzooi in doosjes
die zijn goor :')

pudding hoef ik niet zo nodig eigenlijk :@
ja, AH zet wel meer teksten op zijn producten waar ik een :') hoofd bij trek ;)

En pudding is in dit geval dit :9

Ok en nu hou ik erover op, mijn bakje kwark met noten is immers ook alweer op dus honger weer gestild :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163023485
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 01:17 schreef Molo het volgende:

[..]

ja, AH zet wel meer teksten op zijn producten waar ik een :') hoofd bij trek ;)

En pudding is in dit geval dit :9

[ afbeelding ]

Ok en nu hou ik erover op, mijn bakje kwark met noten is immers ook alweer op dus honger weer gestild :P
Ja, da's waar je moet ook niet alles geloven wat er op de verpakking staat, maar ze zijn wel lekker
die van de Lidl ook trouwens hoor, ik ga maar een voorbeeld, maar zulke pakjes verkopen ze
dus als ''vers'' :P

Pudding ziet er best lekker uit, maar ik heb net zo lief mijn yoghurt met vruchten en zelf gemaakte
notenmix :D

Ik koop gewoon een paar bakjes of zakjes noten, paranoten, walnoten en dat soort dingen
dan nog een handje rozijnen erbij, die doe ik in een hakmolentje en dan heb ik een pot vol
met notenmix. Gooi ik door mijn Yoghurt maar ook door mijn Smoothie's weet ik zeker dat
er geen toegevoegde suiker bijzit en is harstikke lekker, je kan er ook nog een zakje zaden
doorheen mikken :D
  woensdag 15 juni 2016 @ 07:39:40 #132
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163024708
Als je een overdaad aan dadels en andere fruitsoorten naar binnen stampt word je suikerconsumptie echt niet minder he.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163025403
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:39 schreef Rauw. het volgende:
Als je een overdaad aan dadels en andere fruitsoorten naar binnen stampt word je suikerconsumptie echt niet minder he.
Jahaaaa...

Ik weet niet hoe het met de andere mensen zit die hier posten, maar mij gaat het om ''toegevoegde'' suiker, fruitsuikers ben ik niet bang :+

Geraffineerde suiker is weer een ander verhaal...

quote:
Geraffineerde suiker (witte tafelsuiker, rietsuiker, basterdsuiker, fructose, etc) zijn ontdaan van vitaminen, mineralen en vezels en bevatten alleen nog maar de ‘suikers’.

Omdat er geen vitaminen, mineralen en vezels meer aanwezig zijn, is geraffineerde suiker op geen enkele manier voedzaam en is het dus eigenlijk onnuttig om te eten.

Daarnaast kan het veel schade aanrichten.
http://voedzo.nl/geen-sui(...)natuurlijke-suikers/

Ik lees trouwens net dit _O-

quote:
Afvalrepen en maaltijdshakes bevatten vaak erg veel suiker, blijkt uit onderzoek van de
Consumentenbond.

Fabrikanten prijzen deze producten vaak aan als uitgebalanceerde maaltijdvervangers met alle
essentiële voedingsstoffen om gezond mee af te vallen. Maar er zitten meestal juist erg weinig vezels en eiwit in, schrijft de bond in de Gezondgids.

Van 31 maaltijdvervangers die de bond in een lab liet onderzoeken, scoorden 23 lager dan een 6 voor de samenstelling.

Zo bevat een drinkmaaltijd van Weight Care (330 ml) meer suiker dan een glas cola.
En twee Slank Maaltijdrepen van Lucovitaal (gelijk aan een maaltijd) bevatten meer suiker
dan één Snickers.
Slechts zeven maaltijdvervangers bevatten voldoende eiwit, minimaal 20 gram per maaltijd.

http://www.nu.nl/eten-en-(...)jdshakes-suiker.html

dat ik mooi nep dan :o al geloofd ik al nooit in die zooi trouwens :')

en ditte :P ook wel grappig..... of eigenlijk meer triest?

http://www.nu.nl/eten-en-(...)en-met-obesitas.html

Zóveel rotzooi eten dat je moddervet wordt en dan nóg vitamientjes tekort komen, is ook
best een prestatie :o

quote:
Ondervoeding komt steeds vaker voor bij mensen met obesitas

Ondervoeding hoeft niet te betekenen dat iemand te weinig eet. Ook als iemand wel veel eet, maar niet genoeg gezonde stoffen binnenkrijgt, kan ondervoed raken.

Obesitaspatiënten kunnen ondervoed raken door een overmatige consumptie van suiker en zout en een tekort aan andere voedingsstoffen.

In Amerika is een huishouden gemiddeld zo'n 8 procent van het inkomen kwijt aan extra gezondheidszorg wanneer iemand binnen het gezin aan obesitas lijdt.

Ondervoeding
Volgens onderzoeker Corinna Hawkes zal het onderzoek het beeld hervormen dat de wereld heeft van ondervoeding. "Ondervoeding kan er toe leiden dat iemand te dun is of niet snel genoeg groeit, maar het kan ook betekenen dat iemand overgewicht heeft of een te hoge bloedsuikerspiegel, wat kan leiden tot diabetes."

Het aantal kinderen onder de vijf jaar dat overgewicht heeft is wereldwijd dermate aan het stijgen dat het bijna evenredig is aan het aantal kinderen met ondergewicht.
http://www.nu.nl/eten-en-(...)en-met-obesitas.html
pi_163025741
Maar je lichaam (vooral je hersenen) hebben toch suikers nodig?
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:07:05 #135
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163025757
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Jahaaaa...

Ik weet niet hoe het met de andere mensen zit die hier posten, maar mij gaat het om ''toegevoegde'' suiker, fruitsuikers ben ik niet bang :+

Geraffineerde suiker is weer een ander verhaal...

[..]

http://voedzo.nl/geen-sui(...)natuurlijke-suikers/

Ik lees trouwens net dit _O-

Wat een dom artikel, alsof je als maaltijd een lepel tafelsuiker naar binnen gaat scheppen :')
Zelfs als je die toevoegt zitten daar voedingsstoffen bij die nuttig zijn en die het verwerken mogelijk maken _O-

Ik ben helemaal voor de hetze tegen suikers in alles, maar dit slaat echt helemaal nergens op.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163025797
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:06 schreef Wimperkruller het volgende:
Ja, maar die zitten dus ook in fruit en groente daar hoef je geen pak koekjes voor te eten...

Je hersenen hebben nog wel meer nodig trouwens :o

http://www.optimalegezond(...)-hersenen-brainfood/
pi_163025815
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:06 schreef Wimperkruller het volgende:
Ja, maar geen Jelly Belly beans en trekdrop.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_163025825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:10 schreef BertV het volgende:

[..]

Ja, maar geen Jelly Belly beans en trekdrop.
:D

''neemt nog een dadeltje bij koffie'' c_/
pi_163025831
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:52 schreef LuDann het volgende:

[..]

Bij het kinderdagverblijf weten ze niet beter, onze baby is al suikervrij vanaf haar geboorte, zeg maar. :P Tegen ons zeggen ze er niks over, misschien achter onze rug, dat kan. Dat we van die controlerende ouders zijn die hun baby niet eens een nijntjekoekje gunnen, zoiets. :')

Mijn schoonvader vindt het echt onzin, die maakte er wel wat opmerkingen over, maar mijn schoonmoeder vindt het wel interessant. Voor haar is het sowieso een enorme omschakeling dat we op een dieet zijn waarbij veel dingen niet mogen (melk, ei, soja en pinda). Tot mijn grote verbazing had ze geen idee hoe je etiketten moet lezen. Ze keek dan bij de voedingswaarden en vroeg dan 'wat mogen jullie nu niet? Eiwitten? Of koolhydraten?' Dus dat heb ik haar uitgelegd. Ze was helemaal verbaasd dat ontbijtkoek zo barstens vol suiker zit (het is het voornaamste ingredient), daar had ze geen idee van en ze at het vaak als ze op dieet was.

We zijn afgelopen weekend samen boodschappen gaan doen voor het avondeten, we aten daar. Helemaal speciaal dingen uitgezocht die mochten, heel fijn.

Alleen, ze gaat het klaarmaken in de keuken en ik loop even binnen om te kijken... blijkt dat ze alles in boter aan het bakken is. ;( Had ze niet bij stilgestaan. Mijn baby en ik konden alleen de mais eten. Gelukkig heb ik voor dat soort situaties voor haar altijd wel wat te eten mee.
Dus dan maakt ze speciaal dingen voor jullie klaar en omdat ze het in boter bakt, kunnen ze het zelf allemaal gaan opeten? :+ Je bent wel heel erg gedreven in deze challenge. :P
pi_163025851
Nee, maar snoep en koek geef je toch sowieso niet aan een baby'tje? Dus los van de onnodige koek en snoep, wat voor suikers vermijd je dan nog meer? Ik vat die challenges nooit, ga die documentaire maar eens even kijken.
pi_163025870
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:12 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Dus dan maakt ze speciaal dingen voor jullie klaar en omdat ze het in boter bakt, kunnen ze het zelf allemaal gaan opeten? :+ Je bent wel heel erg gedreven in deze challenge. :P
Boter word gemaakt van melk toch? :+

Staat in de OP :P

Omdat onze dochter van 9 maanden allergisch blijkt te zijn voor melk, ei, soja en pinda en ik (omdat ik borstvoeding geef) deze voedingsmiddelen ook moet vermijden
pi_163025876
ah, de boter-angst. Gisteren ook weer bij "broodje gezond" op NPO3.
edit: ah, allergie.

Even een Unilever professor ertegen aan, rondleidinkje in de fabriek, en geen woord over transvet en de productiemethodes.

Ik bak niet in roomboter maar in olie vanwege het verhitten...los daarvan.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:20:01 #143
409579 LuDann
All the way
pi_163025948
Mijn dochter stopt met groeien als ze dingen binnenkrijgt waarvoor ze allergisch is, daarnaast gaat ze enorm spugen, slaapt ze slecht en wordt nogal huilerig. Dus ja, dan kan het me weinig schelen dat het heel beleefd is dat mijn schoonmoeder haar best heeft gedaan maar ik ga het toch echt niet eten.

Ik ben overigens dol op dingen als kaas, crème fraiche en eieren dus ik laat het niet voor mijn lol staan.
pi_163025970
Mijn moeder is lactose intolerant, maar boter schijnt vooral melkvet te bevatten en weinig lactose.
Ze kan dit dus met mate eten.

Mgoed, ik weet niet of jouw dochter een melkeiwit-/ of lactose intolerantie heeft.
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:22:38 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163025986
Dus je schoonmoeder doet al die moeite en dan zeg jij dat zij er niet bij stil had gestaan dat ze niet in boter mocht bakken. Bedoel je niet eigenlijk dat jij had vergeten om haar dat te vertellen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_163025990
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:50 schreef FANN het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ja op die worden nog een laagje suiker toegevoegd!
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:23:09 #147
409579 LuDann
All the way
pi_163025993
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:13 schreef Wimperkruller het volgende:
Nee, maar snoep en koek geef je toch sowieso niet aan een baby'tje? Dus los van de onnodige koek en snoep, wat voor suikers vermijd je dan nog meer? Ik vat die challenges nooit, ga die documentaire maar eens even kijken.
Het is anders heel normaal op kinderdagverblijven om zo jong als 6 maanden al nijntjekoekjes te geven. Gewoon reguliere koekjes met een berg suiker, en ik moest speciaal vragen of ze dat alsjeblieft niet aan mijn baby wilden geven.
pi_163026000
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:22 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

ja op die worden nog een laagje suiker toegevoegd!
meen je dat nou?

govedomme :(
pi_163026032
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:20 schreef LuDann het volgende:
Mijn dochter stopt met groeien als ze dingen binnenkrijgt waarvoor ze allergisch is, daarnaast gaat ze enorm spugen, slaapt ze slecht en wordt nogal huilerig. Dus ja, dan kan het me weinig schelen dat het heel beleefd is dat mijn schoonmoeder haar best heeft gedaan maar ik ga het toch echt niet eten.

Ik ben overigens dol op dingen als kaas, crème fraiche en eieren dus ik laat het niet voor mijn lol staan.
Ik snap het tegenover je dochter, maar tegenover jezelf.. Dan ben je heel gedreven, maar is ook wel een mooi iets dat je dat bent. :P
pi_163026044
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:23 schreef FANN het volgende:

[..]

meen je dat nou?

govedomme :(
Wellicht dat de natuurvoedingszaken ze zonder suiker hebben.
Ze hebben daar ook ongezwaveld gedroogd fruit wat je waarschijnlijk ook wel kunt waarderen.

Wat "Rauw" zei was wel waar, je haalt je suikershot nu wel bij natuurlijke fruitsuikers.
Maar er is nog niemand dik geworden van bananen en dadels dus het zal wel los lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')