Ben vandaag begonnen.quote:Naar aanleiding van de documentaire Fed Up hebben mijn man en ik besloten om 10 dagen zonder suiker te gaan eten en zo min mogelijk bewerkt eten. Deze 10 dagen lijken me vooral fijn voor de bewustwording, echt overal zit suiker in. Daarna gaan we evalueren wat we ermee gaan doen, of we zo doorgaan bijvoorbeeld of dat we de inname van suiker gewoon wat proberen te minderen. We eten eerst nog wel op wat we in huis hebben.
Omdat onze dochter van 9 maanden allergisch blijkt te zijn voor melk, ei, soja en pinda en ik (omdat ik borstvoeding geef) deze voedingsmiddelen ook moet vermijden ben ik al langere tijd bewust bezig met eten en het lezen van etiketten. Ik kook dus al elke dag vers en ben eigenlijk gedwongen om veel bewerkt eten te laten staan omdat in vrijwel alles vooral melk en soja verwerkt is. Met het lezen van de etiketten kom je er wel snel achter wat voor troep er allemaal wel niet in bepaalde voedingsmiddelen zit.
Hebben jullie de docu Fed Up gezien? Wat vond je ervan? De situatie in Nederland is gelukkig niet vergelijkbaar met die in de VS maar ik vond het wel interessant en het zette me aan het denken. Hij is nog tot 9 juni te zien op 3Doc:
http://www.npo.nl/3doc-fed-up/26-05-2016/KN_1681183
Noem eens wat.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:56 schreef Rami. het volgende:
Ik heb de documentaire gezien en het zit helaas vol met onzin.
Lijkt me wel, anders kun je alleen suikervrij eten in ketose aangezien koolhydraten worden afgebroken tot suikers. Brood zonder toegevoegd suiker is er ook, maar dat maakt het niet veel beter dan suiker gezien de glycemische index.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:49 schreef loni55 het volgende:
Is het zo moeilijk dan leven zonder suiker? En voor het gemak neem ik aan dat je geraffineerde suikers wordt bedoeld.
that sugar film. (staat ook in deel 1).quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:52 schreef jogy het volgende:
Als je ooit een zwak moment hebt binnen die 10 dagen kan je ook 'that sugar movie' gaan kijken. Vind je meteen de hernieuwde energie om door te zetten. Succes in ieder geval!
Die ook. (quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
that sugar film. (staat ook in deel 1)..
Het gaat niet alleen om afvallen hè. Het is ook gewoon gezonder om bijvoorbeeld 50 gram suiker per dag minder binnen te krijgen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:03 schreef viceversa het volgende:
Zonder toegevoegde suikers leven kan natuurlijk wel. Maar het is weinig nuttig als je dan wel simpele koolhydraten eet.
Sterker nog, het gaat helemaal niet om afvallen. Ik heb geen overgewicht of iets dergelijks. Ik ben bovendien al ruim 5 kilo afgevallen doordat ik geen eieren, melk, soja en pinda kan eten.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om afvallen hè. Het is ook gewoon gezonder om bijvoorbeeld 50 gram suiker per dag minder binnen te krijgen.
Thanks.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:16 schreef FANN het volgende:
Ah, je ziet nu hier, misschien beter![]()
Je ontbijt ziet er goed uit
In brood zit ook toegevoegde suiker, in volkoren Wasa knäckenbröd nietquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:13 schreef LuDann het volgende:
Het gaat om toegevoegde suiker natuurlijk ja.![]()
En mijn voornaamste streven is gewoon wat gezonder en bewuster te gaan eten, vooral vers en onbewerkt voedsel. Dit experiment is vooral leuk voor mijn eigen bewustwording en om suiker een beetje te ontwennen. Als ik dan straks weer wat meer suiker ga eten dan neem ik aan dat ik er minder van nodig heb (doe nu 3 suikerklontjes in mijn koffie).
That Sugar Film heb ik gezien ja! Motiverend.
Dat suiker een andere werking op het vetpercentage zou hebben dan andere voedingsstoffen. Dit doet vermoeden dat de caloriebalans niet leidend is. Dit zou dan te wijten zijn aan hogere insulinespiegels. Dat er per jaar meer mensen overlijden door de gevolgen van overgewicht dan dat er mensen overlijden door gebrek aan voedsel. Dat snelle suikers een ander effect heeft op het vetpercentage dan langzame suikers (aan de hand van de glycemische index). Dit zou betekenen 300 kcal aan cola een negatiever effect op de lichaamscompositie heeft dan 300 kcal aan peulvruchten. Allemaal onjuistquote:
En ik maar denken dat de essentie van de documentaire het onnodig suiker toevoegen aan voedingsmiddelen was om zo het volk verslaafd te houden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:05 schreef Rami. het volgende:
[..]
Dat suiker een andere werking op het vetpercentage zou hebben dan andere voedingsstoffen. Dit doet vermoeden dat de caloriebalans niet leidend is. Dit zou dan te wijten zijn aan hogere insulinespiegels. Dat er per jaar meer mensen overlijden door de gevolgen van overgewicht dan dat er mensen overlijden door gebrek aan voedsel. Dat snelle suikers een ander effect heeft op het vetpercentage dan langzame suikers (aan de hand van de glycemische index). Dit zou betekenen 300 kcal aan cola een negatiever effect op de lichaamscompositie heeft dan 300 kcal aan peulvruchten. Allemaal onjuist
quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de essentie van de documentaire het onnodig suiker toevoegen aan voedingsmiddelen was om zo het volk verslaafd te houden.
Maar het gaat hier toch helemaal niet om gewicht verliezen? Dat zal best een bijkomende factorquote:Op donderdag 2 juni 2016 12:05 schreef Rami. het volgende:
[..]
Dat suiker een andere werking op het vetpercentage zou hebben dan andere voedingsstoffen. Dit doet vermoeden dat de caloriebalans niet leidend is. Dit zou dan te wijten zijn aan hogere insulinespiegels. Dat er per jaar meer mensen overlijden door de gevolgen van overgewicht dan dat er mensen overlijden door gebrek aan voedsel. Dat snelle suikers een ander effect heeft op het vetpercentage dan langzame suikers (aan de hand van de glycemische index). Dit zou betekenen 300 kcal aan cola een negatiever effect op de lichaamscompositie heeft dan 300 kcal aan peulvruchten. Allemaal onjuist
quote:En mijn voornaamste streven is gewoon wat gezonder en bewuster te gaan eten, vooral vers en onbewerkt voedsel.
Ik snap er ook niks van, dat ontbijt ziet er nou niet echt uit alsof iemand zich aan het doodhongeren isquote:Op donderdag 2 juni 2016 12:54 schreef Kreator het volgende:
Ik snap gewoon niet wat je hier op tegen kunt hebben.
"ja ik probeer gezonder te eten en minder toegevoegde suiker te eten."
"haha, sukkel! Je moet die documentaires niet geloven. Is allemaal onzin! *calorie-onzin*, daar val je echt niet van af "
Is het enige wat ik hier tegenkom. Mensen die het dus niet lezen of niet snappen waar het om draait.
Zoals ik eerder aangaf, vind ik het goed dat TS zo bewust met haar voeding bezig is nu. Ze gaf aan dit naar aanleiding van deze docu te doen. Wat ik dus aangeef, is dat ze hetgeen wat in de docu verteld wordt, niet als waarheid hoeft te beschouwen. Volledig los van dat ze nu bewuster met haar voeding bezig wilt gaan.quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar het gaat hier toch helemaal niet om gewicht verliezen? Dat zal best een bijkomende factor
zijn als je geen cola meer drinkt en geen koekjes meer eet, maar TS doet het volgens mij niet
omgewicht te verliezen.
[..]
Maar jij zegt...quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:56 schreef Rami. het volgende:
[..]
Zoals ik eerder aangaf, vind ik het goed dat TS zo bewust met haar voeding bezig is nu. Ze gaf aan dit naar aanleiding van deze docu te doen. Wat ik dus aangeef, is dat ze hetgeen wat in de docu verteld wordt, niet als waarheid hoeft te beschouwen. Volledig los van dat ze nu bewuster met haar voeding bezig wilt gaan.
Ik denk dat het toch écht gezonder is om 300 kcal binnen te krijgen via peulvruchten dan via colaquote:Dit zou betekenen 300 kcal aan cola een negatiever effect op de lichaamscompositie heeft dan 300 kcal aan peulvruchten. Allemaal onjuist
Maar denk je dan dat jij de enige kritische kijker bent? ik denk dat iedereen die dit soort docu's kijkt, wel beseft dat niet alles 100% klopt, of dat het mooier gemaakt wordt dan het is omdat het beter in de docu past.quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:56 schreef Rami. het volgende:
Wat ik dus aangeef, is dat ze hetgeen wat in de docu verteld wordt, niet als waarheid hoeft te beschouwen.
Mij werd gevraagd wat om wat voorbeelden te noemen wat betreft onwaarheden van de docu. Dus, zodoende.quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:59 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar jij zegt...
[..]
Ik denk dat het toch écht gezonder is om 300 kcal binnen te krijgen via peulvruchten dan via cola
en ik denk dat het juist hier om gaat.
Nee, ik denk niet dat ik de enige kritische kijker bent. Ik denk wel dat het voor de gemiddelde kijker die niet onderlegd is op dit vlak, moeilijk is om feit en fictie van elkaar te onderscheiden. Het probleem is niet dat het "niet voor 100% klopt", maar dat het totaal niet klopt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar denk je dan dat jij de enige kritische kijker bent? ik denk dat iedereen die dit soort docu's kijkt, wel beseft dat niet alles 100% klopt, of dat het mooier gemaakt wordt dan het is omdat het beter in de docu past.
Je moet er uit halen wat je er uit wil halen. En dan nog, geloof ik liever de 'waarheid' uit zo'n documentaire, dan de waarheid van een willekeurige fokker.
Geschreven door een fitnessschool die inkomen genereert door mensen de -kcal in -kcal out methode aan te leren.quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:10 schreef bascross het volgende:
http://www.undisputed.com/artikel-fed-up
Goed artikel over deze uitzending.
Nou, dat is wel mijn insteek in ieder geval.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:25 schreef wiskundenoob het volgende:
Heb de documentaire niet gezien, maar ik denk niet dat de boodschap is dat suiker of toegevoegde suiker slecht is, maar het overmatig consumeren van suiker de boosdoener is.
Heftig, wat moet je allemaal laten staan dan?quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:26 schreef 1299 het volgende:
Ik zit nu op 80 dagen, maar dan echt volledig keto. Ik voel mij er prima bij. Mijn huid is flink verbeterd en ik ben aardig wat afgevallen.
Ik heb Liefde en Passie brood van de AH, daar zit geen suiker in als het goed is. Alleen graan, gist, water en zout. Knäckenbröd vind ik niet zo vullend. Ik wil ook wat minder brood eten maar vooral omdat ik het niet zo lekker vind. Ik weet alleen niet zulke fijne alternatieven.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:34 schreef Xaryna het volgende:
[..]
In brood zit ook toegevoegde suiker, in volkoren Wasa knäckenbröd niet
Ik doe af en toe als ik te veel heb gegeten (na de kerst bijv) een geheel toegevoegde-suikersvrije week. Dan ook geen brood en daarna voel ik me weer gezonder en eet ik weer normaal.
En dit ja. Ik weet dat het een documentaire is, dat dingen daarbij ook op een bepaalde manier tentoongespreid worden om te zorgen dat mensen geboeid blijven kijken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar denk je dan dat jij de enige kritische kijker bent? ik denk dat iedereen die dit soort docu's kijkt, wel beseft dat niet alles 100% klopt, of dat het mooier gemaakt wordt dan het is omdat het beter in de docu past.
Je moet er uit halen wat je er uit wil halen. En dan nog, geloof ik liever de 'waarheid' uit zo'n documentaire, dan de waarheid van een willekeurige fokker.
Ja maar dat vind ik ook onzin, je gaat ook eerder dood als je 3 rijstkorrels per dag te eten hebtquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:04 schreef Rami. het volgende:
[..]
Mij werd gevraagd wat om wat voorbeelden te noemen wat betreft onwaarheden van de docu. Dus, zodoende.
Oh bluh, is het er zo eentje uit de supermarkt?quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:59 schreef Kreator het volgende:
Mijn tonijn-aardappel-maaltijd-salade bevat ook suiker. Staat alleen niet op hoeveel.
Yup. Zal wel suiker in de (ultra-gezonde) dressing zitten.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:08 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh bluh, is het er zo eentje uit de supermarkt?
Waar heb ik het over afvallen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om afvallen hè. Het is ook gewoon gezonder om bijvoorbeeld 50 gram suiker per dag minder binnen te krijgen.
Artikel gelezen, ze hebben zeker gelijk over een aantal dingen maar ik wil hier toch op wat dingen reageren:quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:10 schreef bascross het volgende:
Helemaal gelijk. Je zou op alles moeten letten als je zo gezond mogelijk wil eten. Maar ik denk dat het belangrijker is dat iemand een (misschien kleine) stap in de goede richting zet. Bewustwording is heel belangrijk en goed. Verdere stappen kan je altijd nog nemen, je hoeft niet in 1 keer alles "goed" te doen. Het stellen van kleinere doelen kan juist helpen bij het behalen van het uiteindelijk "beste" doel, namelijk optimale gezondheidquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:27 schreef viceversa het volgende:
[..]
Waar heb ik het over afvallen?
Simpele koolhydraten als wit brood hebben bijna dezelfde glycemische index als suiker en worden ook snel omgezet in suiker, dus dan is het leuk als je suikervrij eet maar dan zou je ook op dat soort etenswaren moeten/kunnen letten.
Dat is absoluut waar.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:35 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Helemaal gelijk. Je zou op alles moeten letten als je zo gezond mogelijk wil eten. Maar ik denk dat het belangrijker is dat iemand een (misschien kleine) stap in de goede richting zet. Bewustwording is heel belangrijk en goed. Verdere stappen kan je altijd nog nemen, je hoeft niet in 1 keer alles "goed" te doen. Het stellen van kleinere doelen kan juist helpen bij het behalen van het uiteindelijk "beste" doel, namelijk optimale gezondheid
Ik was juist aan het eten toen ik hier weer even kwam kijken, dus ik heb het meeste al opquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:12 schreef LuDann het volgende:
Wat ik verder vandaag op heb tot nu toe:
Glas havermelk (in plaats van de kokos-rijstmelk die ik had). Bah.
Koffie zonder suiker maar met havermelk.
Glas water
Lunch:
Wortels, paprika en radijsjes met humus, paar plakken rosbief en stukje gerookte zalm, rucolasla en een handvol noten. En een kwart banaan + een handje aardbeien, want dochter at die niet op.
Je moet je plaatjes even verkleinen, ik zie maar een hoekje.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik was juist aan het eten toen ik hier weer even kwam kijken, dus ik heb het meeste al op![]()
Een meergranen triangel, ja zo heten die dingen nou eenmaal, maar ze zijn wél lékker
zit trouwens 2 gr. suiker in één zo'n broodje, maar goed, hoort bij de voorraad die nog
op moet.
[ afbeelding ]
Beleg is roomboter, kaas, gekookt ei, ijbergsla, komkommer en tomaat.
[ afbeelding ]
Verder nog een glas vers geperste jus d'orange.![]()
Wat een ellende héh dat gezond eten
gedaan...quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:53 schreef LuDann het volgende:
[..]
Je moet je plaatjes even verkleinen, ik zie maar een hoekje.Maar klinkt lekker! Ben een beetje jaloers op je ei en je kaas.
Ik eet geen vlees, op een enkele uitzondering na dan, ik eet wel vis, dus ik weet niet in welk hokjequote:Op donderdag 2 juni 2016 13:54 schreef Dizorn het volgende:
Als je algeheel gezond wil eten moet je juist ei en kaas vermijden
Gewoon alles wat koolhydraten inzitten behalve groene groenten. Als ik hier zie dat sommige mensen jus d'orange drinken (bijna evenveel suiker als cola) en bananen (1/4 koolhydraten) eten denk ik dat ze het niet helemaal begrepen hebben... Voor je lichaam maakt het echt bijna geen zak uit of het nu gerafineerde suikers zijn of niet. Met een hele simpele bewerking zit je nog steeds met een glucose boost.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:06 schreef LuDann het volgende:
Heftig, wat moet je allemaal laten staan dan?
Die hele discussie over fruitsuikers en geraffineerde suikers is in deel 1 ook al langsquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:03 schreef 1299 het volgende:
[..]
Gewoon alles wat koolhydraten inzitten behalve groene groenten. Als ik hier zie dat sommige mensen jus d'orange drinken (bijna evenveel suiker als cola) en bananen (1/4 koolhydraten) eten denk ik dat ze het niet helemaal begrepen hebben... Voor je lichaam maakt het echt bijna geen zak uit of het nu gerafineerde suikers zijn of niet. Met een hele simpele bewerking zit je nog steeds met een glucose boost.
Voor mensen die het serieus willen proberen / onderzoeken, het makkelijkst is om hier te beginnen:
https://www.reddit.com/r/keto/wiki/faq
In cola zit iets meer suiker dan in sap, en koolzuur is niet zo goed voor je tanden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Die hele discussie over fruitsuikers en geraffineerde suikers is in deel 1 ook al langs
geweest, en ik heb ook pas geleden een programma daarover gezien, ik wéét dat je
eerder vol zit van een sinaasappel eten. Ik weet ook dat er veel fruitsuiker in een glas
jus d'orange, maar ik geloof nog steeds niet dat het nét zo slecht is als cola.
Cola heeft simpelweg nog wat minder nuttige ingrediënten. Dus in dat opzicht is het minder ongezond, maar qua wat het met je doet in de vorm van het consumeren van suiker/koolhydraten maakt het niet veel verschil.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:08 schreef FANN het volgende:
Die hele discussie over fruitsuikers en geraffineerde suikers is in deel 1 ook al langs
geweest, en ik heb ook pas geleden een programma daarover gezien, ik wéét dat je
eerder vol zit van een sinaasappel eten. Ik weet ook dat er veel fruitsuiker in een glas
jus d'orange, maar ik geloof nog steeds niet dat het nét zo slecht is als cola.
In geraffineerde suikers zitten totáál geen vitaminen, mineralen of vezels en okéquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
In cola zit iets meer suiker dan in sap, en koolzuur is niet zo goed voor je tanden.
Pff, ingewikkeld heur.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:03 schreef 1299 het volgende:
[..]
Gewoon alles wat koolhydraten inzitten behalve groene groenten. Als ik hier zie dat sommige mensen jus d'orange drinken (bijna evenveel suiker als cola) en bananen (1/4 koolhydraten) eten denk ik dat ze het niet helemaal begrepen hebben... Voor je lichaam maakt het echt bijna geen zak uit of het nu gerafineerde suikers zijn of niet. Met een hele simpele bewerking zit je nog steeds met een glucose boost.
Voor mensen die het serieus willen proberen / onderzoeken, het makkelijkst is om hier te beginnen:
Maarquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:05 schreef Dizorn het volgende:
http://nutritionfacts.org/topics/eggs/
"Consuming just one egg per day may significantly shorten our lifespans, increase the levels of the cancer-promoting growth hormone IGF-1, and increase our risk of heart disease, kidney stones, stroke, type 2 diabetes, gestational diabetes, and some types of cancer (such as pancreatic, breast, and prostate)."
http://nutritionfacts.org/topics/cheese/
"Cheese intake has also been linked to lower sperm counts, higher inflammatory bowel disease risk, Parkinson’s disease, and cellulite formation."
Veel meer informatie te vinden op die sites of course. (Plus dat is alleen maar het gezondheidseffect).
Ja dat bedoel ikquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:16 schreef 1299 het volgende:
[..]
Cola heeft simpelweg nog wat minder nuttige ingrediënten.
Ja zulke dingen kan ik ook over vlees vindenquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:05 schreef Dizorn het volgende:
http://nutritionfacts.org/topics/eggs/
"Consuming just one egg per day may significantly shorten our lifespans, increase the levels of the cancer-promoting growth hormone IGF-1, and increase our risk of heart disease, kidney stones, stroke, type 2 diabetes, gestational diabetes, and some types of cancer (such as pancreatic, breast, and prostate)."
http://nutritionfacts.org/topics/cheese/
"Cheese intake has also been linked to lower sperm counts, higher inflammatory bowel disease risk, Parkinson’s disease, and cellulite formation."
Veel meer informatie te vinden op die sites of course. (Plus dat is alleen maar het gezondheidseffect).
jaquote:
Kijk diezelfde site over meat, meer dan genoeg te vinden inderdaad.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja zulke dingen kan ik ook over vlees vinden
Ik ben juist wél mijn gewoontes aan het veranderen, maar blijkbaar moet ik mezelf dan ookquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:28 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Kijk diezelfde site over meat, meer dan genoeg te vinden inderdaad.
En je kan het bagatelliseren door te roepen dat ademen slecht voor je is of dat je over alles iets negatiefs kan vinden..
Dat zijn wat mij betreft alleen maar verdedigingsmechanieken zodat we onze geliefde gewoontes niet hoeven te veranderen. Dat heb ik mezelf ook heel lang voorgehouden namelijk. Tot ik de stap nam eens echt op onderzoek uit te gaan en de wetenschap liegt er niet om.
En dat is nog maar een aspect. Hele klimaat/milieu en ethische aspect is er ook nog he. Maar ik ga een beetje topickapen op deze manier excuus
Het maakt mij niet uit, ik kies er bewust voor om te sterven voor ik écht oud word.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:28 schreef Dizorn het volgende:
[..]
En je kan het bagatelliseren door te roepen dat ademen slecht voor je is of dat je over alles iets negatiefs kan vinden..
Dat zijn wat mij betreft alleen maar verdedigingsmechanieken zodat we onze geliefde gewoontes niet hoeven te veranderen. Dat heb ik mezelf ook heel lang voorgehouden namelijk. Tot ik de stap nam eens echt op onderzoek uit te gaan en de wetenschap liegt er niet om.
En dat is nog maar een aspect. Hele klimaat/milieu en ethische aspect is er ook nog he. Maar ik ga een beetje topickapen op deze manier excuus
Over bijna alles is wel wat negatiefs te vinden. Dan is het weer dit product, dan weer dat product.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:28 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Eieren ben ik niet zo bang voorquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Pff, ingewikkeld heur.Dat gaat me nogal wat te ver, als ik ook nog fruit moet schrappen dat wordt het wel heel saai allemaal.
[..]
Maareieren.
Ik ben echt ontzettend dol op eieren, at het zeker elke dag. Mis het wel. En een heerlijk stukje overjarige kaas.
![]()
Ik wist dit overigens niet, maar ik ben er wel achter dat je over zo ongeveer alle voedingsmiddelen wel iets negatiefs kunt vinden.
Ja klopt !!quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:17 schreef FANN het volgende:
[..]
In geraffineerde suikers zitten totáál geen vitaminen, mineralen of vezels en oké
ik wéét dat je meer binnenkrijgt als je een sinaasappel eet dan als je alleen het sap
drinkt, dát weet ik, maar er zit dan tenminste nog iets van vitamine C in en ja fruitsuiker
natuurlijk, maar ik hoef ook écht geen gewicht te verliezen, dus waarom moet ik dan bang
zijn voor fruitsuiker?
Ik ben trouwens wél minder vers sap gaan drinken hoor, want ik eet ook nog best veel fruit
dus ik pas ook wel op dat ik geen hele ladingen fruitsuikers binnenkrijg.
Is daar iets van terug te vinden? Het programma zelf of het onderzoek oid? Kan niks vindenquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:34 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Over bijna alles is wel wat negatiefs te vinden. Dan is het weer dit product, dan weer dat product.
Ik zag gisteren op tv dat zelfs biologische groenten ook gewoon met giftige pesticiden bespoten worden.
Wat kun je tegenwoordig wel nog eten zonder een risico ergens op?
Het was deze aflevering (was trouwens eergisteren zie ik)quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:10 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Is daar iets van terug te vinden? Het programma zelf of het onderzoek oid? Kan niks vinden
quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:32 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit, ik kies er bewust voor om te sterven voor ik écht oud word.
Prima dat je dit allemaal doet voor de goede zaak, en dat je zoveel geeft om de mensheid dat je jouw elite-diëet en ideeën over voeding wil delen.
Maar het is jouw zaak gewoon niet wat mensen kiezen om wél of niet te nemen.
Tja, en weet je wat het is? Het is nog waar ookquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:55 schreef Dizorn het volgende:
[..]
edit: om aan te geven hoe wat we eten invloed heeft op dingen buiten persoonlijke gezondheid.
Interessant! Dank voor het delen!quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:10 schreef bascross het volgende:
Thanksquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het was deze aflevering (was trouwens eergisteren zie ik)
http://www.npo.nl/broodje-gezond/31-05-2016/KN_1681153
Omdat de giftige pesticiden die alles doden van natuurlijk materiaal zijn gemaakt, mogen de producten wel gewoon biologisch genoemd worden....
quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:03 schreef 1299 het volgende:
[..]
welke posts zijn weg? heb ik gemist dan? wie is de vadsige troll en wie is een hoer?quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:12 schreef Luxuria het volgende:
Volgens mij hadden niet alle posts weg gehoeven
Neem een paar dadels bij de koffiequote:Op donderdag 2 juni 2016 22:34 schreef LuDann het volgende:
Ik kreeg het er vanaf een uur of 14 best moeilijk mee, onophoudelijke irritante craving naar zoet. Geprobeerd mezelf bezig te houden maar het blijft knagen op de achtergrond. Dit is heftiger dan ik verwacht had.![]()
Avondeten was kip met een ovenschotel van bataat en broccoli. Met water, das ook even wennen.
misschien is het afkicken begonnen, nah ja keulen en aken enzo....quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:03 schreef LuDann het volgende:
Nja, dadels zijn wel weer erg zoet he. Ik had me vooraf voorgenomen om die ook niet te eten maar heb rond een uur of 21 inderdaad 2 gedroogde dadels gegeten.
En toen stond ik op met een pokkehumeur en hoofdpijn en dacht ik 'fuck it, ik doe gewoon suiker in mijn koffie' maar dat heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan. Ik heb ontbeten met twee boterhammen, eentje met banaan en eentje met appel en kaneel. Iets meer fruit dan ik van plan was, maar goed.
Hoe gaat het nu TS?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:03 schreef LuDann het volgende:
Nja, dadels zijn wel weer erg zoet he. Ik had me vooraf voorgenomen om die ook niet te eten maar heb rond een uur of 21 inderdaad 2 gedroogde dadels gegeten.
En toen stond ik op met een pokkehumeur en hoofdpijn en dacht ik 'fuck it, ik doe gewoon suiker in mijn koffie' maar dat heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan. Ik heb ontbeten met twee boterhammen, eentje met banaan en eentje met appel en kaneel. Iets meer fruit dan ik van plan was, maar goed.
Maar het ging toch ook om ''toegevoegde'' suikers weg laten?quote:Op maandag 6 juni 2016 15:00 schreef LuDann het volgende:
Sorry, druk gehad!
Zaterdag zijn we naar een festival geweest en ik heb eigen eten meegenomen voor het geval dat. Vaak kan ik wel patat eten op zo'n plek maar die was dit keer in soja gefrituurd dus dat viel ook af.
Verder heb ik nog steeds geen toegevoegde suikers gegeten maar wel een aantal keer dadels. Het ook weglaten van dingen die min of meer natuurlijk erg suikerrijk zijn is niet zo goed voor mijn humeur.En het is in combinatie met de andere dingen die ik niet mag eten wel erg zwaar op die manier.
We drinken in plaats van frisdrank tegenwoordig water, er staat een grote waterkan in de koelkast met wat gesneden fruit erin. Lekker.
Ja, het gaat ook om de toegevoegde suikers maar gaandeweg nam ik me voor om ook producten die van nature erg suikerrijk zijn een beetje te schrappen. Mja, dat ging te ver, daar word ik niet blij van.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:51 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar het ging toch ook om ''toegevoegde'' suikers weg laten?
Of heb ik dat verkeerd begrepen?![]()
Anders zou je niet eens fruit kunnen eten of bijvoorbeeld een paar dadeltjes bij de koffie![]()
Dan blijft er wel héél weinig over![]()
Ik zit trouwens nu aan een Aardbeien Smoothie met Avocado, lekker vet én zoet![]()
maar wel fruitsuikers....... die zie ik nog steeds niet als ''slecht'' ....
Ga je trouwens na 10 dagen weer ''gewoon'' eten? Of wordt dit je nieuwe ''eetpatroon?
En daar gaat het om, beetje gezonder eten en wat minder troep, maar af en toe een keer zondigenquote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:27 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, het gaat ook om de toegevoegde suikers maar gaandeweg nam ik me voor om ook producten die van nature erg suikerrijk zijn een beetje te schrappen. Mja, dat ging te ver, daar word ik niet blij van.
Ik denk dat ik hier een paar goede gewoontes aan zal overhouden, zoals het schrappen van frisdrank hier thuis. De kan met fruitwater bevalt prima.En snoep, dat mis ik echt totaal niet. Ik at het niet vaak maar dat was echt typisch iets wat je gewoon in je smoel stouwt omdat het rondslingert en pas achteraf van denkt 'dat vond ik eigenlijk niet eens lekker'.
Ik ga vandaag of morgen zelf koekjes bakken, zonder suiker. Met havermout en banaan denk ik.
Vanmiddag heb ik trouwens een afspraak bij een dietiste om mijn dieet te bespreken, maar dan gaan we meer kijken naar of ik wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen aangezien ik best wat moet schrappen uit mijn dieet.
oh joh laten we nog steeds doen alsof ik geen gelijk heb en je basisbehoeften van je lichaam een complot is van javaanse suikerplantagesquote:Op maandag 6 juni 2016 15:00 schreef LuDann het volgende:
Het ook weglaten van dingen die min of meer natuurlijk erg suikerrijk zijn is niet zo goed voor mijn humeur.![]()
kan niet, suiker is de dood, je bent echt gezonder, vertel jezelf dat maarquote:Op donderdag 9 juni 2016 17:58 schreef Elvi het volgende:
Ik heb nu al wel een beetje last van afkickverschijnselen..
Nu heb ik hongerquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:45 schreef LuDann het volgende:
De gezondheidseffecten is waar ik het voor doe, niet alleen voor mijzelf maar vooral voor mijn dochter als ze wat ouder is. Goed zien eten doet goed eten, daar ben ik van overtuigd. Als ze thuis een goede basis meekrijgt is het ook helemaal niet erg dat ze buiten de deur, bij vriendjes thuis of op een verjaardag, een bak suiker binnenkrijgt zo af en toe.
Oh en plaatje bij het verhaal:
[ afbeelding ]
dat kan ik mij niet voorstellen maar zal het eens proberen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:40 schreef LuDann het volgende:
Oh en ik doe nu kaneel in mijn koffie, dat is best lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |