Ik denk dat jij je eerder zorgen moet maken dat je te veel vitaminen dan te weinig binnenkrijgt.quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:55 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
nah... ik geloof nog steeds dat er meer vitamientjes in zitten dan in koek, dus ik neem gewoon
straks weer 2 of 3 bij mijn koffie.
quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je eerder zorgen moet maken dat je te veel vitaminen dan te weinig binnenkrijgt.
7 kilo in een week? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk, en ook niet zo gezond.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:18 schreef FreekVonk het volgende:
Ik heb dit dieet een aantal maanden geleden gevolgd. Dit deed ik een week, en na die week was ik 7 kilo kwijt (90 naar 83), maar toen ik met dit dieet stopte en mijn normale voedingsschema weer oppakte (300kcal onder onderhoud), waren deze kilo's er na 3 dagen weer bij...
Een groot deel hiervan was vocht (en misschien spiermassa), maar deze 7 kilo was er gelijk weer bij. Ik weet niet of dit ook bij andere mensen het geval was?quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
7 kilo in een week? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk, en ook niet zo gezond.
Vermoed eerder een weegfout.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:51 schreef FreekVonk het volgende:
[..]
Een groot deel hiervan was vocht (en misschien spiermassa), maar deze 7 kilo was er gelijk weer bij. Ik weet niet of dit ook bij andere mensen het geval was?
klinkt meer als het Ramadan dieet voor korsakopatiënten, die vergeten dat ze na zonsondergangquote:Op donderdag 16 juni 2016 00:51 schreef FreekVonk het volgende:
[..]
Een groot deel hiervan was vocht (en misschien spiermassa), maar deze 7 kilo was er gelijk weer bij. Ik weet niet of dit ook bij andere mensen het geval was?
zout... Als je extreem "netjes" eet krijg ineens veel minder zout binnen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:18 schreef FreekVonk het volgende:
Ik heb dit dieet een aantal maanden geleden gevolgd. Dit deed ik een week, en na die week was ik 7 kilo kwijt (90 naar 83), maar toen ik met dit dieet stopte en mijn normale voedingsschema weer oppakte (300kcal onder onderhoud), waren deze kilo's er na 3 dagen weer bij...
Waarom valt iedereen toch zo over die dadels?quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:33 schreef Luxuria het volgende:
Jullie moeten het natuurlijk allemaal zelf weten met die dadels, maar ik vind het toch vrij veel suiker wat erin zit. Fruitsuiker of niet, het zijn snelle suikers die zorgen voor een piek in je bloedsuiker.
Daarvoor zou ik het al niet eten, ook al zijn het geen toegevoegde suikers (wat ik betwijfel of ze niet een deel van de suikers hebben toegevoegd, dat was inderdaad een keer bij een uitzending van de keuringsdienst van waarde wat iemand al noemde).
Haha sorryquote:Op donderdag 16 juni 2016 09:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Waarom valt iedereen toch zo over die dadels?![]()
Als je écht aan het lijnen bent zou ik ze ook niet eten, maar volgens mij is dit helemaal
geen topic waar mensen gewicht willen verliezen of ik heb het verkeerd begrepen.
Je moet dadels eten als vervanging voor ongezonde tussendoortjes zoals chips of koekjes.
en dan nog met mate natuurlijk, geen 2 dadels per dag natuurlijk.
Als je ziet wat er bijvoorbeeld in een ''gezond'' tussendoortje zit zoals Liga Fruitkicks en al
die zooi heb ik toch liever een dadel, bovendien zijn ze gewoon lekkerof is ''lekker''
verboden als je gezonder wil eten?
ah....... ja dan geen dadels voor jouquote:Op donderdag 16 juni 2016 09:54 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Haha sorryAls jij graag dadels eet, moet je ze gewoon lekker blijven eten.
Dat is alleen mijn mening, suiker = suiker. Voor mij zit het onderscheid in snelle suikers (minder goed) en langzame suikers (goed). Fruitsuikers zijn snelle suikers, net zoals geraffineerde suikers. Daarom eet ik persoonlijk ook maar 1 stuk fruit per dag (en ik let ook op wat voor fruit), voornamelijk voor de vitaminen die erin zitten.
PS. Maar ik ben nu dan ook aan de lijn inderdaad
Het punt is dat die dadels niet beter zijn dan een koekje(met of zonder artificieel toegevoegde vitamines en vezels), dat maak jij ervan. Die paar extra vitamines en vezels doen er niet zoveel toe en als ze wel essentieel zijn voor je gehele eetpatroon dan schort er daar iets aan.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Waarom valt iedereen toch zo over die dadels?![]()
Als je écht aan het lijnen bent zou ik ze ook niet eten, maar volgens mij is dit helemaal
geen topic waar mensen gewicht willen verliezen of ik heb het verkeerd begrepen.
Je moet dadels eten als vervanging voor ongezonde tussendoortjes zoals chips of koekjes.
en dan nog met mate natuurlijk, geen 2 dadels per dag natuurlijk.
Als je ziet wat er bijvoorbeeld in een ''gezond'' tussendoortje zit zoals Liga Fruitkicks en al
die zooi heb ik toch liever een dadel, bovendien zijn ze gewoon lekkerof is ''lekker''
verboden als je gezonder wil eten?
okéquote:Op donderdag 16 juni 2016 09:59 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Het punt is dat die dadels niet beter zijn dan een koekje(met of zonder artificieel toegevoegde vitamines en vezels), dat maak jij ervan. Die paar extra vitamines en vezels doen er niet zoveel toe en als ze wel essentieel zijn voor je gehele eetpatroon dan schort er daar iets aan.
Fabriekskoek bevat geharde vetten en we krijgen toch al veel te veel granen binnen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:59 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Het punt is dat die dadels niet beter zijn dan een koekje(met of zonder artificieel toegevoegde vitamines en vezels), dat maak jij ervan. Die paar extra vitamines en vezels doen er niet zoveel toe en als ze wel essentieel zijn voor je gehele eetpatroon dan schort er daar iets aan.
Ik heb ze ook nog nooit gehadquote:
Het heeft toch gewoon te maken met het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. En meer niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:23 schreef BertV het volgende:
[..]
zout... Als je extreem "netjes" eet krijg ineens veel minder zout binnen.
Je verliest hierdoor veel vocht. Ga je daarna "normaal" eten dan vliegt het vocht er weer aan. (Wat ook wel weer gedeeltelijk verdwijnt)
Mijn theorie is dat daar de gedachte van het bestaan van een "brood-buik" vandaan komt.
Gezondheidsfreaks die stapels volkorenbrood eten, en dan overschakelen naar bijv. bananen.
In korte tijd zien ze zichzelf gigantisch "afvallen". Puur vocht dus.
Wellicht combinatie, weegmoment, volle maag, zoutverhaal...
7 kg vind ik los daarvan wel veel, onjuiste meting die het verschil groter maakte lijkt logischer.
Hoeft ook niet....quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:32 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik heb ze ook nog nooit gehadEn ik ga er ook niet aan beginnen.
Zoek maar op zout en vocht vasthouden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:34 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Het heeft toch gewoon te maken met het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. En meer niet.
Bah, eet je ook weleens iets normaalsquote:Op donderdag 16 juni 2016 10:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Hoeft ook niet....
Het is ook geen dadel promoot topic hier hoorhet werd ergens genoemd en nu kan niemand het meer loslaten, ik zit ondertussen aan een aardbeien Smoothie mét een avocado erin.
In een avocado zit weer veel vet, zijn wel goeie vetten maar daar zullen dan ook wel weer mensen over gaan vallen
Ik eet ook gewoon aardappelen, rijst, brood en alles wat ''normale'' mensen eten hoorquote:Op donderdag 16 juni 2016 10:47 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Bah, eet je ook weleens iets normaals
Dan mag je best af en toe een dadeltjequote:Op donderdag 16 juni 2016 11:32 schreef LuDann het volgende:
Ik ben anderhalve kilo afgevallen ongeveer, sinds de start van dit dieet. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik sowieso al gewicht kwijt raak omdat ik vanwege de allergieën van dochterlief al een hoop dingen niet meer mag eten.
In totaal ben ik nu in een periode van 3 maanden 9 kilo afgevallen, het meeste toen ik een blindedarmonsteking had (dat zeurde 2 weken voordat ik geopereerd werd).
De diëtiste die ik sprak hierover zei me dat ik het beste niet meer dan 2 kilo per maand kwijt raak omdat ik me anders nogal futloos kan gaan voelen. Maar goed, afvallen is niet mijn doel, maar een bijkomstigheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |