abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2016 @ 19:44:45 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163040925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 17:55 schreef FANN het volgende:

[..]

:D

nah... ik geloof nog steeds dat er meer vitamientjes in zitten dan in koek, dus ik neem gewoon
straks weer 2 of 3 bij mijn koffie.
Ik denk dat jij je eerder zorgen moet maken dat je te veel vitaminen dan te weinig binnenkrijgt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_163041008
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je eerder zorgen moet maken dat je te veel vitaminen dan te weinig binnenkrijgt.
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:51:49 #203
409579 LuDann
All the way
pi_163045939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:18 schreef FreekVonk het volgende:
Ik heb dit dieet een aantal maanden geleden gevolgd. Dit deed ik een week, en na die week was ik 7 kilo kwijt (90 naar 83), maar toen ik met dit dieet stopte en mijn normale voedingsschema weer oppakte (300kcal onder onderhoud), waren deze kilo's er na 3 dagen weer bij...
7 kilo in een week? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk, en ook niet zo gezond. :@
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:53:36 #204
409579 LuDann
All the way
pi_163046008
Vanavond aten we een curry en we hadden wat over. Daar heb ik rijstkoekjes van gebakken, voor morgen. :)

pi_163051998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

7 kilo in een week? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk, en ook niet zo gezond. :@
Een groot deel hiervan was vocht (en misschien spiermassa), maar deze 7 kilo was er gelijk weer bij. Ik weet niet of dit ook bij andere mensen het geval was?
  donderdag 16 juni 2016 @ 07:02:44 #206
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163053061
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:51 schreef FreekVonk het volgende:

[..]

Een groot deel hiervan was vocht (en misschien spiermassa), maar deze 7 kilo was er gelijk weer bij. Ik weet niet of dit ook bij andere mensen het geval was?
Vermoed eerder een weegfout.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 16 juni 2016 @ 07:38:23 #207
409579 LuDann
All the way
pi_163053194
Ik heb mezelf nog niet gewogen maar dat kan ik wel even doen zo. :Y
pi_163053495
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 00:51 schreef FreekVonk het volgende:

[..]

klinkt meer als het Ramadan dieet voor korsakopatiënten, die vergeten dat ze na zonsondergang
weer mogen eten :P en na een week ging je weer eten ofzo? :D
pi_163053507
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:18 schreef FreekVonk het volgende:
Ik heb dit dieet een aantal maanden geleden gevolgd. Dit deed ik een week, en na die week was ik 7 kilo kwijt (90 naar 83), maar toen ik met dit dieet stopte en mijn normale voedingsschema weer oppakte (300kcal onder onderhoud), waren deze kilo's er na 3 dagen weer bij...
zout... Als je extreem "netjes" eet krijg ineens veel minder zout binnen.
Je verliest hierdoor veel vocht. Ga je daarna "normaal" eten dan vliegt het vocht er weer aan. (Wat ook wel weer gedeeltelijk verdwijnt)

Mijn theorie is dat daar de gedachte van het bestaan van een "brood-buik" vandaan komt.
Gezondheidsfreaks die stapels volkorenbrood eten, en dan overschakelen naar bijv. bananen.
In korte tijd zien ze zichzelf gigantisch "afvallen". Puur vocht dus.

Wellicht combinatie, weegmoment, volle maag, zoutverhaal...
7 kg vind ik los daarvan wel veel, onjuiste meting die het verschil groter maakte lijkt logischer.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  donderdag 16 juni 2016 @ 09:33:37 #210
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163054458
Jullie moeten het natuurlijk allemaal zelf weten met die dadels, maar ik vind het toch vrij veel suiker wat erin zit. Fruitsuiker of niet, het zijn snelle suikers die zorgen voor een piek in je bloedsuiker.
Daarvoor zou ik het al niet eten, ook al zijn het geen toegevoegde suikers (wat ik betwijfel of ze niet een deel van de suikers hebben toegevoegd, dat was inderdaad een keer bij een uitzending van de keuringsdienst van waarde wat iemand al noemde).
All she wants and needs is just a little taste..
pi_163054648
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:33 schreef Luxuria het volgende:
Jullie moeten het natuurlijk allemaal zelf weten met die dadels, maar ik vind het toch vrij veel suiker wat erin zit. Fruitsuiker of niet, het zijn snelle suikers die zorgen voor een piek in je bloedsuiker.
Daarvoor zou ik het al niet eten, ook al zijn het geen toegevoegde suikers (wat ik betwijfel of ze niet een deel van de suikers hebben toegevoegd, dat was inderdaad een keer bij een uitzending van de keuringsdienst van waarde wat iemand al noemde).
Waarom valt iedereen toch zo over die dadels? :'(

Als je écht aan het lijnen bent zou ik ze ook niet eten, maar volgens mij is dit helemaal
geen topic waar mensen gewicht willen verliezen of ik heb het verkeerd begrepen.

Je moet dadels eten als vervanging voor ongezonde tussendoortjes zoals chips of koekjes.

en dan nog met mate natuurlijk, geen 2 dadels per dag natuurlijk.

Als je ziet wat er bijvoorbeeld in een ''gezond'' tussendoortje zit zoals Liga Fruitkicks en al
die zooi heb ik toch liever een dadel, bovendien zijn ze gewoon lekker :D of is ''lekker''
verboden als je gezonder wil eten?
  donderdag 16 juni 2016 @ 09:54:36 #212
206580 Luxuria
pi_163054741
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je écht aan het lijnen bent zou ik ze ook niet eten, maar volgens mij is dit helemaal
geen topic waar mensen gewicht willen verliezen of ik heb het verkeerd begrepen.

Je moet dadels eten als vervanging voor ongezonde tussendoortjes zoals chips of koekjes.

Als je ziet wat er bijvoorbeeld in een ''gezond'' tussendoortje zit zoals Liga Fruitkicks en al
die zooi heb ik toch liever een dadel, bovendien zijn ze gewoon lekker :D of is ''lekker''
Haha sorry :P Als jij graag dadels eet, moet je ze gewoon lekker blijven eten.

Dat is alleen mijn mening, suiker = suiker. Voor mij zit het onderscheid in snelle suikers (minder goed) en langzame suikers (goed). Fruitsuikers zijn snelle suikers, net zoals geraffineerde suikers. Daarom eet ik persoonlijk ook maar 1 stuk fruit per dag (en ik let ook op wat voor fruit), voornamelijk voor de vitaminen die erin zitten.

PS. Maar ik ben nu dan ook aan de lijn inderdaad ;)
pi_163054785
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:54 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Haha sorry :P Als jij graag dadels eet, moet je ze gewoon lekker blijven eten.

Dat is alleen mijn mening, suiker = suiker. Voor mij zit het onderscheid in snelle suikers (minder goed) en langzame suikers (goed). Fruitsuikers zijn snelle suikers, net zoals geraffineerde suikers. Daarom eet ik persoonlijk ook maar 1 stuk fruit per dag (en ik let ook op wat voor fruit), voornamelijk voor de vitaminen die erin zitten.

PS. Maar ik ben nu dan ook aan de lijn inderdaad ;)
ah....... ja dan geen dadels voor jou :+
pi_163054808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Het punt is dat die dadels niet beter zijn dan een koekje(met of zonder artificieel toegevoegde vitamines en vezels), dat maak jij ervan. Die paar extra vitamines en vezels doen er niet zoveel toe en als ze wel essentieel zijn voor je gehele eetpatroon dan schort er daar iets aan.
pi_163054849
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:59 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Het punt is dat die dadels niet beter zijn dan een koekje(met of zonder artificieel toegevoegde vitamines en vezels), dat maak jij ervan. Die paar extra vitamines en vezels doen er niet zoveel toe en als ze wel essentieel zijn voor je gehele eetpatroon dan schort er daar iets aan.
oké :+
pi_163055270
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:59 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Fabriekskoek bevat geharde vetten en we krijgen toch al veel te veel granen binnen.

Iemand die dadels eet als "snack" en zich onterecht zorgen maakt over een glanslaagje van glucosestroop is veel bewuster bezig dan een Oreo-junk.
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:32:43 #217
206580 Luxuria
pi_163055433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:57 schreef FANN het volgende:

[..]

ah....... ja dan geen dadels voor jou :+
Ik heb ze ook nog nooit gehad :+ En ik ga er ook niet aan beginnen.
pi_163055465
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 08:23 schreef BertV het volgende:

[..]

zout... Als je extreem "netjes" eet krijg ineens veel minder zout binnen.
Je verliest hierdoor veel vocht. Ga je daarna "normaal" eten dan vliegt het vocht er weer aan. (Wat ook wel weer gedeeltelijk verdwijnt)

Mijn theorie is dat daar de gedachte van het bestaan van een "brood-buik" vandaan komt.
Gezondheidsfreaks die stapels volkorenbrood eten, en dan overschakelen naar bijv. bananen.
In korte tijd zien ze zichzelf gigantisch "afvallen". Puur vocht dus.

Wellicht combinatie, weegmoment, volle maag, zoutverhaal...
7 kg vind ik los daarvan wel veel, onjuiste meting die het verschil groter maakte lijkt logischer.
Het heeft toch gewoon te maken met het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. En meer niet.
pi_163055484
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:32 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb ze ook nog nooit gehad :+ En ik ga er ook niet aan beginnen.
Hoeft ook niet....

Het is ook geen dadel promoot topic hier hoor :D het werd ergens genoemd en nu kan niemand het meer loslaten, ik zit ondertussen aan een aardbeien Smoothie mét een avocado erin.

In een avocado zit weer veel vet, zijn wel goeie vetten maar daar zullen dan ook wel weer mensen over gaan vallen :P
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:38:08 #220
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163055540
een balans tussen alles is het beste.

Wát je ook eet, er zijn altijd mensen die het beter weten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163055705
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:34 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Het heeft toch gewoon te maken met het aantal calorieen dat je binnenkrijgt. En meer niet.
Zoek maar op zout en vocht vasthouden.
Een calorie eiwit staat niet gelijk aan een calorie uit alcohol.
We zijn geen straalkachels, het is complexer dan dat.
pi_163055741
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:35 schreef FANN het volgende:

[..]

Hoeft ook niet....

Het is ook geen dadel promoot topic hier hoor :D het werd ergens genoemd en nu kan niemand het meer loslaten, ik zit ondertussen aan een aardbeien Smoothie mét een avocado erin.

In een avocado zit weer veel vet, zijn wel goeie vetten maar daar zullen dan ook wel weer mensen over gaan vallen :P
Bah, eet je ook weleens iets normaals ;)
pi_163056144
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:47 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Bah, eet je ook weleens iets normaals ;)
Ik eet ook gewoon aardappelen, rijst, brood en alles wat ''normale'' mensen eten hoor :P
  donderdag 16 juni 2016 @ 11:32:47 #224
409579 LuDann
All the way
pi_163056638
Ik ben anderhalve kilo afgevallen ongeveer, sinds de start van dit dieet. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik sowieso al gewicht kwijt raak omdat ik vanwege de allergieën van dochterlief al een hoop dingen niet meer mag eten.

In totaal ben ik nu in een periode van 3 maanden 9 kilo afgevallen, het meeste toen ik een blindedarmonsteking had (dat zeurde 2 weken voordat ik geopereerd werd).

De diëtiste die ik sprak hierover zei me dat ik het beste niet meer dan 2 kilo per maand kwijt raak omdat ik me anders nogal futloos kan gaan voelen. Maar goed, afvallen is niet mijn doel, maar een bijkomstigheid.
pi_163057760
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 11:32 schreef LuDann het volgende:
Ik ben anderhalve kilo afgevallen ongeveer, sinds de start van dit dieet. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik sowieso al gewicht kwijt raak omdat ik vanwege de allergieën van dochterlief al een hoop dingen niet meer mag eten.

In totaal ben ik nu in een periode van 3 maanden 9 kilo afgevallen, het meeste toen ik een blindedarmonsteking had (dat zeurde 2 weken voordat ik geopereerd werd).

De diëtiste die ik sprak hierover zei me dat ik het beste niet meer dan 2 kilo per maand kwijt raak omdat ik me anders nogal futloos kan gaan voelen. Maar goed, afvallen is niet mijn doel, maar een bijkomstigheid.
Dan mag je best af en toe een dadeltje :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')