abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 mei 2016 @ 12:26:27 #1
409579 LuDann
All the way
pi_162587602
Naar aanleiding van de documentaire Fed Up hebben mijn man en ik besloten om 10 dagen zonder suiker te gaan eten en zo min mogelijk bewerkt eten. Deze 10 dagen lijken me vooral fijn voor de bewustwording, echt overal zit suiker in. Daarna gaan we evalueren wat we ermee gaan doen, of we zo doorgaan bijvoorbeeld of dat we de inname van suiker gewoon wat proberen te minderen. We eten eerst nog wel op wat we in huis hebben.

Omdat onze dochter van 9 maanden allergisch blijkt te zijn voor melk, ei, soja en pinda en ik (omdat ik borstvoeding geef) deze voedingsmiddelen ook moet vermijden ben ik al langere tijd bewust bezig met eten en het lezen van etiketten. Ik kook dus al elke dag vers en ben eigenlijk gedwongen om veel bewerkt eten te laten staan omdat in vrijwel alles vooral melk en soja verwerkt is. Met het lezen van de etiketten kom je er wel snel achter wat voor troep er allemaal wel niet in bepaalde voedingsmiddelen zit.

Hebben jullie de docu Fed Up gezien? Wat vond je ervan? De situatie in Nederland is gelukkig niet vergelijkbaar met die in de VS maar ik vond het wel interessant en het zette me aan het denken. Hij is nog tot 9 juni te zien op 3Doc:

http://www.npo.nl/3doc-fed-up/26-05-2016/KN_1681183
pi_162587674
Vond het een interessante maar ook zielige docu. Bizar hoe sterk de foodlobby in amerika is en hoe duur 'gezond/normaal' voedsel is.
pi_162587754
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:29 schreef larry_flynt het volgende:
Vond het een interessante maar ook zielige docu. Bizar hoe sterk de foodlobby in amerika is en hoe duur 'gezond/normaal' voedsel is.
Hoezo in Amerika? In de gehele westerse wereld.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_162587800
Interesting. Suiker is sws slecht
  zondag 29 mei 2016 @ 12:38:38 #5
409579 LuDann
All the way
pi_162587926
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:29 schreef larry_flynt het volgende:
Wat in die documentaire naar voren kwam was dat gezond voedsel wel degelijk goedkoper is dan fast food maar dat mensen daar vooral geen enkel idee hebben van wat gezond voedsel is en hoe je dat klaar moet maken.

Maar die foodlobby is wel echt bizar ja. Dat pizza op de lijst van 'groenten' staat en op die manier geserveerd wordt tijdens de lunch op scholen. :D :')
  zondag 29 mei 2016 @ 12:39:56 #6
409579 LuDann
All the way
pi_162587958
Ik ging van de week zoeken naar kipfilet voor op brood voor mijn dochter. Ook daar zit suiker in. Bizar eigenlijk.
pi_162587971
Niet gezien, zal het eens bekijken! ik eet sinds een tijdje helemaal geen dierlijke producten meer en niks uit een pakje dus dat scheelt sowieso al enorm!
pi_162587997
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoezo in Amerika? In de gehele westerse wereld.
Vind het in Nederland wel meevallen qua groente. Was in New York en daar is dus bijna nergens groente te krijgen, en als het te vinden is betaal je zo 3/4$ voor een klein stukje brocolli. Terwijl je bij de Mac een heel menu voor $1 kan krijgen.
pi_162588042
Ben wel benieuwd wat je gaat eten dan. Waar zit geen suiker in?
pi_162588072
Eet je dan ook geen fruit meer.
pi_162588369
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:41 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Vind het in Nederland wel meevallen qua groente. Was in New York en daar is dus bijna nergens groente te krijgen, en als het te vinden is betaal je zo 3/4$ voor een klein stukje brocolli. Terwijl je bij de Mac een heel menu voor $1 kan krijgen.
Een appel kost daar 2,50 dollar en donuts per vijf één dollar. En het zijn geen kleine donuts :')

Gaat hier ook gebeuren. De voedsel en zorgindustrie hand in hand.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_162588596
Wat ga je mijden, suiker in het geheel of toegevoegde suiker?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 29 mei 2016 @ 13:07:54 #13
409579 LuDann
All the way
pi_162588657
Ik heb het over toegevoegde suiker of course, dus fruit gaan we wel eten. Juist fruit.

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:43 schreef Tja..1986 het volgende:
Ben wel benieuwd wat je gaat eten dan. Waar zit geen suiker in?
Vooral verse producten en ik denk ook warm eten wat meer. Zo eet ik al regelmatig gewokte spruitjes met spekjes voor lunch. Op brood aardbeien, banaan, appel of geprakte avocado bijvoorbeeld. Als tussendoortje rauwe wortjes met hummus en een plakje rauwe ham.

Ik ben wel benieuwd of ik nog wel koffie wil zonder suiker. :') Blegh. :r
pi_162588827
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:07 schreef LuDann het volgende:
Ik heb het over toegevoegde suiker of course, dus fruit gaan we wel eten. Juist fruit.

[..]

Vooral verse producten en ik denk ook warm eten wat meer. Zo eet ik al regelmatig gewokte spruitjes met spekjes voor lunch. Op brood aardbeien, banaan, appel of geprakte avocado bijvoorbeeld. Als tussendoortje rauwe wortjes met hummus en een plakje rauwe ham.

En het idee is dat suiker in fruit anders is dan toegevoegde suikers in andere producten of zo?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 29 mei 2016 @ 13:16:04 #15
409579 LuDann
All the way
pi_162588849
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:14 schreef Rezania het volgende:

[..]

En het idee is dat suiker in fruit anders is dan toegevoegde suikers in andere producten of zo?
Het idee is dat je niet teveel suiker moet eten en dat je aan de suiker in fruit wel genoeg hebt. Daar hoef je niet nog extra suiker aan toe te voegen.
  zondag 29 mei 2016 @ 14:33:56 #16
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_162591172
quote:
Daar ben je na een paar dagen aan gewend.
pi_162591246
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:14 schreef Rezania het volgende:

[..]

in die documentaire werd uitgelegd dat je stofwisseling in principe hetzelfde reageert op suiker uit fruit als op alle andere suiker, maar dat de vezels in fruit voorkomen dat je bloedsuiker er al te bizar van omhoog schiet. De boodschap daar was: wel heel fruit, geen vruchtensap want dat is net zo funest als cola.
pi_162591309
Ik ga de documentaire zo even kijken ^O^
  zondag 29 mei 2016 @ 14:48:32 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162591655
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:26 schreef LuDann het volgende:
Naar aanleiding van de documentaire Fed Up hebben mijn man en ik besloten om 10 dagen zonder suiker te gaan eten en zo min mogelijk bewerkt eten. Deze 10 dagen lijken me vooral fijn voor de bewustwording, echt overal zit suiker in. Daarna gaan we evalueren wat we ermee gaan doen, of we zo doorgaan bijvoorbeeld of dat we de inname van suiker gewoon wat proberen te minderen. We eten eerst nog wel op wat we in huis hebben.

Omdat onze dochter van 9 maanden allergisch blijkt te zijn voor melk, ei, soja en pinda en ik (omdat ik borstvoeding geef) deze voedingsmiddelen ook moet vermijden ben ik al langere tijd bewust bezig met eten en het lezen van etiketten. Ik kook dus al elke dag vers en ben eigenlijk gedwongen om veel bewerkt eten te laten staan omdat in vrijwel alles vooral melk en soja verwerkt is. Met het lezen van de etiketten kom je er wel snel achter wat voor troep er allemaal wel niet in bepaalde voedingsmiddelen zit.

Hebben jullie de docu Fed Up gezien? Wat vond je ervan? De situatie in Nederland is gelukkig niet vergelijkbaar met die in de VS maar ik vond het wel interessant en het zette me aan het denken. Hij is nog tot 9 juni te zien op 3Doc:

Hoe weet je dat je negen maanden oude dochter allergies is voor pindas?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 29 mei 2016 @ 16:05:41 #20
409579 LuDann
All the way
pi_162594108
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe weet je dat je negen maanden oude dochter allergies is voor pindas?
Omdat ze een allergische reactie kreeg na het eten van pindakaas, waarna we op de eerste hulp eindigden.

Van het merk De Kleine keuken bestaat er pindakaas zonder suiker, met alleen 100 procent pinda. Die heeft ze gehad. Het geven van pinda's voor het eerste levensjaar wordt door sommige wetenschappers aangeraden om de kans op allergieën te verkleinen.
pi_162611609
ik heb die docu ook gezien, echt bizar

was wel lollig dat er zon dik meisje de hele tijd zat te janken dat ze te dik was maar wel allemaal pizzas en andere vette troep weg zat te kanen tijdens de luch pauze. moet je ook niet janken bolle.
  maandag 30 mei 2016 @ 04:18:47 #22
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_162611785
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:05 schreef LuDann het volgende:

[..]

Omdat ze een allergische reactie kreeg na het eten van pindakaas, waarna we op de eerste hulp eindigden.

Van het merk De Kleine keuken bestaat er pindakaas zonder suiker, met alleen 100 procent pinda. Die heeft ze gehad. Het geven van pinda's voor het eerste levensjaar wordt door sommige wetenschappers aangeraden om de kans op allergieën te verkleinen.
Sommige = vrijwel alle. QED ;)

Uit interesse, was dat de eerste keer dat ze pindakaas kreeg?
pi_162612614
Het verpest volgens mij ook gewoon je smaakontwikkeling. Kinderen houden van zoet, dat zal wel een functie hebben, maar als je ouder wordt ga je vanzelf wat complexere en moeilijkere smaken waarderen en wordt zoet een smaak die zijn normale plek naast zuur, zout, bitter en umami in het palet krijgt. Maar als er geen enkele rem op zoet staat raak je daaraan gewend en ben je op je 20e nog steeds een klein kind dat om zoetigheid zeurt.

Toen ik als achttienjarige net op kamers was hoorde het op peil houden van de voorraadkast niet tot de prioriteiten. Dus toen de suiker een keer op was bleek zwarte koffie ook wel wat te hebben, moeilijke smaak, maar wel interessant. Koekjes als gewoonte sneuvelde ook snel want duur en niet stelselmatig in huis. Vanaf dat moment werden steeds meer dingen te zoet, ik vind het gewoon niet lekker, de balans is verkeerd en het is het verkeerde zoet. Anderen zijn junks met een hoge gewenning, ik ben degene die het wel proeft. Ik geef toe dat ik daarin geholpen ben door mijn opvoeding, veel aandacht voor de andere smaken, frisdrank alleen in het weekend en per glas, en hele chique zoetigheid voor enigzins bijzondere gelegenheden. En toegevoegde suikers waren toen ook nog veel minder.

Dus ontwennen zal nu wat moeilijker zijn, maar het is wel gewoon een gewenningsprobleem lijkt me. Ontwennen is echter geen straf, maar iets wat je smaakbeleving ten goede zal komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 mei 2016 @ 09:41:15 #24
409579 LuDann
All the way
pi_162613189
quote:
5s.gif Op maandag 30 mei 2016 04:18 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Sommige = vrijwel alle. QED ;)

Uit interesse, was dat de eerste keer dat ze pindakaas kreeg?
Nou ja, een aantal jaar geleden werd aangeraden om pinda's pas te geven als ze 2 of 3 jaar waren. Die onderzoeken zwerven ook nog rond.

Nee, dat was niet de eerste keer. Ze heeft een keer of 10 denk ik pindakaas gehad. Het duurde ook even voordat we erachter waren wat het nu was, want de reactie treedt pas na 1,5 uur op. Voor ei is ze een stuk allergischer, die reactie volgt onmiddellijk. Melk en soja weten we niet zeker, die vermijden we voor de zekerheid. Er is bloed geprikt om te kijken naar de antistoffen, als daar uit blijkt dat ze wel tegen melk en soja kan gaan we het weer proberen. Op de lange termijn zijn de gevolgen van haar allergie echter dat haar lengtegroei geremd is dus het is niet iets wat we zo willen proberen.
  maandag 30 mei 2016 @ 09:45:07 #25
409579 LuDann
All the way
pi_162613234
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:38 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik ga de documentaire zo even kijken ^O^
Wat vond je ervan?

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 08:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Het verpest volgens mij ook gewoon je smaakontwikkeling. Kinderen houden van zoet, dat zal wel een functie hebben, maar als je ouder wordt ga je vanzelf wat complexere en moeilijkere smaken waarderen en wordt zoet een smaak die zijn normale plek naast zuur, zout, bitter en umami in het palet krijgt. Maar als er geen enkele rem op zoet staat raak je daaraan gewend en ben je op je 20e nog steeds een klein kind dat om zoetigheid zeurt.

Toen ik als achttienjarige net op kamers was hoorde het op peil houden van de voorraadkast niet tot de prioriteiten. Dus toen de suiker een keer op was bleek zwarte koffie ook wel wat te hebben, moeilijke smaak, maar wel interessant. Koekjes als gewoonte sneuvelde ook snel want duur en niet stelselmatig in huis. Vanaf dat moment werden steeds meer dingen te zoet, ik vind het gewoon niet lekker, de balans is verkeerd en het is het verkeerde zoet. Anderen zijn junks met een hoge gewenning, ik ben degene die het wel proeft. Ik geef toe dat ik daarin geholpen ben door mijn opvoeding, veel aandacht voor de andere smaken, frisdrank alleen in het weekend en per glas, en hele chique zoetigheid voor enigzins bijzondere gelegenheden. En toegevoegde suikers waren toen ook nog veel minder.

Dus ontwennen zal nu wat moeilijker zijn, maar het is wel gewoon een gewenningsprobleem lijkt me. Ontwennen is echter geen straf, maar iets wat je smaakbeleving ten goede zal komen.
Ik denk ook dat het puur het ontwennen is. Daarom ook 10 dagen even helemaal niks, daarna zien we wel weer.

En ik ben het met je eens, waar het de smaakontwikkeling betreft. Ik eet nu al een tijd minder suiker (niet bewust, maar dat gaat vanzelf als je veel bewerkte voedingsmiddelen moet laten staan) en ik merk dat andere dingen mij beter smaken.
pi_162613390
Hm zal de docu een keer kijken. Ik heb in maart griep gehad waardoor mijn eetlust weg was. Na een kleine week weer opgebouwd en toen ik weer begon met een mousse toetje smaakte dat wel zo vreselijk zoet dat ik zoiets had van; hier stop ik mee. Geen frisdrank/snoep/koekjes/taart etc meer. We halen nu meer fruit en smeren op de boterham (ja ook daar zit helaas suiker in) pindakaas, kaas, vlees etc.

Suiker in zijn algeheel vermijden leek mij bijna onmogelijk. De snoep/frisdrank ed gaat wel heel eenvoudig en we hebben daar ook weinig behoefte meer aan. Grappig is dat we nu ook heel langzaam gewicht aan het verliezen zijn ondanks dat we bewegen (we eten wel goed) :)

Alleen qua eten is het even aanzien wat wel/niet kan. Sowieso aten we al geen kant en klaar maar echt veel vers koken doen we ook niet. Pizza's halen we sindsdien niet meer maar 1x per week wel friet.

[ Bericht 0% gewijzigd door muhahaha op 30-05-2016 10:00:56 ]
  maandag 30 mei 2016 @ 10:15:08 #27
409579 LuDann
All the way
pi_162613675
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 09:55 schreef muhahaha het volgende:
Hm zal de docu een keer kijken. Ik heb in maart griep gehad waardoor mijn eetlust weg was. Na een kleine week weer opgebouwd en toen ik weer begon met een mousse toetje smaakte dat wel zo vreselijk zoet dat ik zoiets had van; hier stop ik mee. Geen frisdrank/snoep/koekjes/taart etc meer. We halen nu meer fruit en smeren op de boterham (ja ook daar zit helaas suiker in) pindakaas, kaas, vlees etc.

Suiker in zijn algeheel vermijden leek mij bijna onmogelijk. De snoep/frisdrank ed gaat wel heel eenvoudig en we hebben daar ook weinig behoefte meer aan. Grappig is dat we nu ook heel langzaam gewicht aan het verliezen zijn ondanks dat we bewegen (we eten wel goed) :)

Alleen qua eten is het even aanzien wat wel/niet kan. Sowieso aten we al geen kant en klaar maar echt veel vers koken doen we ook niet. Pizza's halen we sindsdien niet meer maar 1x per week wel friet.
Bij de AH heb je veel brood zonder suiker. De 'liefde en passie' broden bijvoorbeeld.

Wat mij erg heeft geholpen in het vers koken is zo'n box die je thuis kan laten bezorgen, met 3 maaltijden erin die je zelf moet klaarmaken. Wij hadden de Allerhande box. Ik ben daarmee begonnen toen mijn dochter een maand of 2 oud was en heb het een paar maanden vrijwel elke week gedaan. Het heeft mij echt op weg geholpen, ik vind koken nu leuk en zoek graag nieuwe recepten op om uit te proberen.

Ik wist namelijk helemaal geen drol af van koken. Het enige wat ik kon verzinnen waren aardappelen, groente en vlees en dat vind ik niet eens lekker. :') Door gerechten uit die box te koken leerde ik kennis maken met nieuwe ingrediënten (ik wist niet eens wat een knolselderij was, laat staan wat je ermee kon doen). En met simpele kooktechnieken zoals het klaarmaken van groente in de oven. Het is echt allemaal supermakkelijk eigenlijk en veel lekkerder dan eten uit pakjes en zakjes.
pi_162613695
Mijn vriendin kookt eigenlijk altijd met verse groente en houdt ook niet van groente uit blik of pot. Is echt ideaal. Bij pot of blik zit er altijd suiker bij, echt bizar.
pi_162614091
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:16 schreef larry_flynt het volgende:
Mijn vriendin kookt eigenlijk altijd met verse groente en houdt ook niet van groente uit blik of pot. Is echt ideaal. Bij pot of blik zit er altijd suiker bij, echt bizar.
Unieke vriendin zeg.
  maandag 30 mei 2016 @ 10:47:39 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162614178
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:15 schreef LuDann het volgende:

Ik wist namelijk helemaal geen drol af van koken. Het enige wat ik kon verzinnen waren aardappelen, groente en vlees en dat vind ik niet eens lekker. :') Door gerechten uit die box te koken leerde ik kennis maken met nieuwe ingrediënten (ik wist niet eens wat een knolselderij was, laat staan wat je ermee kon doen). En met simpele kooktechnieken zoals het klaarmaken van groente in de oven. Het is echt allemaal supermakkelijk eigenlijk en veel lekkerder dan eten uit pakjes en zakjes.
Das eigenlijk best erg dat je dat niet van thuis meekrijgt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:14:27 #31
409579 LuDann
All the way
pi_162614611
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Das eigenlijk best erg dat je dat niet van thuis meekrijgt.
Sja, we hebben niet allemaal een jeugd gehad waarbij het op zondagmiddag gezellig samen koken was. Ik ben op mijn 15e zelfstandig gaan wonen en moest met weinig geld rondkomen. Heb toen een jaar op ovenloempia's geleefd. Ik ben allang blij dat ik het nu nog kan aanleren allemaal. Beter laat dan nooit, toch?
pi_162614654
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:14 schreef LuDann het volgende:

[..]

Sja, we hebben niet allemaal een jeugd gehad waarbij het op zondagmiddag gezellig samen koken was. Ik ben op mijn 15e zelfstandig gaan wonen en moest met weinig geld rondkomen. Heb toen een jaar op ovenloempia's geleefd. Ik ben allang blij dat ik het nu nog kan aanleren allemaal. Beter laat dan nooit, toch?
Zo is dat, die ouwe relnicht leeft soms een beetje in z'n eigen coconnetje.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:19:26 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162614702
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:39 schreef LuDann het volgende:
Ik ging van de week zoeken naar kipfilet voor op brood voor mijn dochter. Ook daar zit suiker in. Bizar eigenlijk.
Dan kun je beter een hele kip kopen en braden en die "plukken".... als wij kip eten dan eet ik ook nog 3 dagen brood met kipfilet van die kip, en dat is vele malen lekkerder dan gewoon kipfilet broodbeleg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162614717
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Zo is dat, die ouwe relnicht leeft soms een beetje in z'n eigen coconnetje.
Hij zegt alleen dat het erg is dat het niet is mee gegeven. En dat is het ook. want zo krijg je dus de voorbeelden uit de docu.

Het is goed dat TS dat aan het omgooien is maar belachelijk dat het nodig is.

Als er een diploma zou zijn voor ouders dan zou 1 van de thema's om te slagen 'normale' voeding moeten zijn.
pi_162614728
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan kun je beter een hele kip kopen en braden en die "plukken".... als wij kip eten dan eet ik ook nog 3 dagen brood met kipfilet van die kip, en dat is vele malen lekkerder dan gewoon kipfilet broodbeleg.
Nog 3 dagen? Koop je een kalkoen? :o
Een kip gaat op. :{w
pi_162614763
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:14 schreef LuDann het volgende:

[..]

zekers!
  maandag 30 mei 2016 @ 11:27:06 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162614872
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:20 schreef Godtje het volgende:

[..]

Nog 3 dagen? Koop je een kalkoen? :o
Een kip gaat op. :{w
Bij ons niet, 2 volwassenen en een kind van 5.
Daarbij kun je er nog behoorlijk wat van het karkas afplukken na één keer met z'n 3en van eten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 mei 2016 @ 12:07:34 #38
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162615888
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:26 schreef LuDann het volgende:

Vreselijk deprimerend om naar te kijken, je ziet hoe duidelijk de industrie bepaald en hoe weinig mensen daardoor weten over gezonde voeding enzo. En ik durf niet te zeggen dat het in Nederland niet vergelijkbaar is. Het is op een andere schaal, wij hebben dan ook niet van die school lunches bijvoorbeeld, maar ook hier wordt ongezonde troep overal gepromoot en wordt kennis over gezonde voeding niet (goed) verspreid en worden er leugens verkocht, zelfs door instanties die betrouwbaar zouden moeten zijn zoals het "Voedingscentrum".

Het is al beetje gezegd maar suiker is niet inherent slecht. "Food is a package deal" is een quote die je het best kan gebruiken als je het over gezond eten hebt. Met fruit krijg je suikers binnen, maar ook vezels, water, anti-oxidanten, vitamines, etc. Met frisdrank krijg je suiker binnen met een hoop andere troep die totaal niet belangrijk voor je lichaam is en soms/vaak zelfs schadelijk kan zijn.

Aangezien voeding zo'n gigantische rol speelt in het (dagelijks) leven, ben ik erg voorstander van bewust eten, dus sowieso +1.
WFPB!
pi_162616518
Heb een stukje van de docu gezien en het is toch vooral in Amerika (en ook wel Engeland e.d.) een dingetje. Daar eet men sowieso nauwelijks groente, doet men alles met de auto en eet men nog meer vette troep dan bij ons in Nederland. Wij fietsen tenminste nog en eten ook wel vette troep maar al iets meer met mate, en we eten ook relatief veel groente e.d.

Wat betreft het eten van te veel suiker: gewoon stoppen met de pakjes en zakjes en de potjes en de meeste blikjes. Maak het gewoon zelf. Het kost nauwelijks meer moeite, nauwelijks meer geld (soms zelfs minder) en het is nog lekkerder ook, en dus gezonder.

Stel je maakt macaroni. Dat kan dan met een pot saus, maar daar zit ontzettend veel suiker in. Je kunt ook gewoon zelf een saus maken met een uitje bakken, knoflook, een blik tomaten (een waar alleen tomaat in zit en verder niks, geen suiker) of evt. verse tomaten en wat kruiden (geen kruidenmixen,maar gewoon pure oregano etc.) plus wat groenten en wat vlees. Kost nauwelijks meer tijd dan blob een pot opentrekken en het is uiteindelijk lekkerder en gezonder.

Het is ook belangrijk om meer op je suiker te letten dan op je vet. Dat vet uit den boze is is een beetje achterhaald. Er mag best wel wat vet in je eten zitten, zeker 'goed vet'. Met mate natuurlijk maar het is beter dan te veel suikers.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 30 mei 2016 @ 12:38:11 #40
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162616574
Nog ff via gemist zien.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:52:28 #41
409579 LuDann
All the way
pi_162616875
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Goed idee, een hele kip wil ik sowieso nog eens proberen. Vind het wel een beetje intimiderend. :P Ik heb nu een rollade opstaan, ook om plakjes af te snijden. :)
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:07 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Vreselijk deprimerend om naar te kijken, je ziet hoe duidelijk de industrie bepaald en hoe weinig mensen daardoor weten over gezonde voeding enzo. En ik durf niet te zeggen dat het in Nederland niet vergelijkbaar is. Het is op een andere schaal, wij hebben dan ook niet van die school lunches bijvoorbeeld, maar ook hier wordt ongezonde troep overal gepromoot en wordt kennis over gezonde voeding niet (goed) verspreid en worden er leugens verkocht, zelfs door instanties die betrouwbaar zouden moeten zijn zoals het "Voedingscentrum".

Het is al beetje gezegd maar suiker is niet inherent slecht. "Food is a package deal" is een quote die je het best kan gebruiken als je het over gezond eten hebt. Met fruit krijg je suikers binnen, maar ook vezels, water, anti-oxidanten, vitamines, etc. Met frisdrank krijg je suiker binnen met een hoop andere troep die totaal niet belangrijk voor je lichaam is en soms/vaak zelfs schadelijk kan zijn.

Aangezien voeding zo'n gigantische rol speelt in het (dagelijks) leven, ben ik erg voorstander van bewust eten, dus sowieso +1.
Ik vond het ook deprimerend. Hier in Nederland is het zeker niet optimaal. Zo is het hier op de meeste kinderdagverblijven volkomen normaal om baby's vanaf een maand of 7 Nijntje koekjes te geven, en jam op brood. 7 maanden en dan koekjes! :N Wij hebben aangegeven dat we dat niet willen en we zijn echt buitenstaanders daarin op het kinderdagverblijf van onze dochter. Wij geven haar brood en broodbeleg maar mee, want er zijn gewoon geen gezonde opties. Ze geven smeerkaas (veel te zout), smeerworst (troep), jam (teveel suiker) of appelstroop (waar geen appel maar vooral suikerbiet inzit). Dus geven wij dingen als Tartex mee, of een avocado voor op brood.

Uit pakjes en zakjes maak ik al maanden niks meer klaar, maar straks gaan dus ook de sauzen de deur uit, alle sapjes en fris, de suiker in de koffie en het meeste broodbeleg (want in vrijwel alle vleeswaren zit suiker). Koken doe ik vooral met de kruiden van Jonnie Boer, lekker!
  maandag 30 mei 2016 @ 13:14:22 #42
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162617521
Gemak dient de mens...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WFPB!
pi_162619414
10 dagen zonder suiker dat wil ik wel volgen, kijken of je afkickverschijnselen krijgt en hoe je
je na 10 dagen voelt, krijgen we regelmatig een update? :D

Als je fruit O+ wél mag dan scheelt dat wel een stuk, zonder fruit zou ik niet kunnen.
pi_162623766
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:52 schreef LuDann het volgende:

[..]

Goed idee, een hele kip wil ik sowieso nog eens proberen. Vind het wel een beetje intimiderend. :P Ik heb nu een rollade opstaan, ook om plakjes af te snijden. :)

[..]

Ik vond het ook deprimerend. Hier in Nederland is het zeker niet optimaal. Zo is het hier op de meeste kinderdagverblijven volkomen normaal om baby's vanaf een maand of 7 Nijntje koekjes te geven, en jam op brood. 7 maanden en dan koekjes! :N Wij hebben aangegeven dat we dat niet willen en we zijn echt buitenstaanders daarin op het kinderdagverblijf van onze dochter. Wij geven haar brood en broodbeleg maar mee, want er zijn gewoon geen gezonde opties. Ze geven smeerkaas (veel te zout), smeerworst (troep), jam (teveel suiker) of appelstroop (waar geen appel maar vooral suikerbiet inzit). Dus geven wij dingen als Tartex mee, of een avocado voor op brood.

Uit pakjes en zakjes maak ik al maanden niks meer klaar, maar straks gaan dus ook de sauzen de deur uit, alle sapjes en fris, de suiker in de koffie en het meeste broodbeleg (want in vrijwel alle vleeswaren zit suiker). Koken doe ik vooral met de kruiden van Jonnie Boer, lekker!
Het laatste vind ik ook wel erg extreem. Geen appelstrook of smeerworst mogen van papa en mama. Pff zou persoonlijk een jeugdtrauma oplopen.
pi_162626161
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:54 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Het laatste vind ik ook wel erg extreem. Geen appelstrook of smeerworst mogen van papa en mama. Pff zou persoonlijk een jeugdtrauma oplopen.
dat is ook weer overdreven lijkt mij... :') fruit op brood is hartstikke lekker, aardbeien en banaan op brood is ook lekker, maar je hebt ook suikervrije pindakaas, appelstroop en jam trouwens bij de biowinkel kan je dat kopen.

en Tartex is hartstikke lekker O+ vooral die met champignons :9
pi_162626692
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:52 schreef LuDann het volgende:

[..]

[..]

Ben je zelf ook groot geworden zonder deze producten? :') :') :')
pi_162626736
Je kind gaat binnenkort nog gepest worden. :7
pi_162626959
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:26 schreef FANN het volgende:

[..]

dat is ook weer overdreven lijkt mij... :') fruit op brood is hartstikke lekker, aardbeien en banaan op brood is ook lekker, maar je hebt ook suikervrije pindakaas, appelstroop en jam trouwens bij de biowinkel kan je dat kopen.

en Tartex is hartstikke lekker O+ vooral die met champignons :9
Nou inderdaad, kinderen vinden gezonde dingen vaak niet lekker omdat ze alleen suikerzooi krijgen.
Toch ook bijzonder dat mensen het vreemd vinden dat iemand dat soort dingen niet aan een kind willen geven. Juist super gezond wat ze doen, zouden meer ouders moeten doen. Helemaal niet nodig al die troep.
  maandag 30 mei 2016 @ 19:56:22 #49
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_162627064
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:05 schreef LuDann het volgende:

[..]

De pindakaas van de Lidl zit ook geen suiker in, alleen wel wat palmolie sinds kort -O-
  maandag 30 mei 2016 @ 20:00:43 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162627217
Pindakaas kun je zelf ook heel makkelijk maken. Gewoon geroosterde pinda's met wat zout heel lang in de keukenmachine ^O^

En zonder suiker eten is echt niet moeilijk, het vergt alleen veel leeswerk in de aupermarkt en zorgt ervoor dat je vrijwel alle bewerkte producten kunt laten staan.

Als je echt wilt afkicken ook niet vervangen door andere zoetigheid zoals zoet fruit (bananen, druiven, aardbeien) en dingen als honing en dadelsiroop enzo. Went echt snel. Als je dan na een dag of tien weer fruit e.d. eet smaakt alles anders en beter.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 30 mei 2016 @ 20:01:50 #51
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162627266
suiker? wat suiker? alle suiker? waarom suiker?

eet dan gewoon niets. :{
  maandag 30 mei 2016 @ 20:04:20 #52
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162627357
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:41 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

2,50 per brocolli, inc organic label

stel je niet zo aan

mangos in korea zijn duurder :+
  maandag 30 mei 2016 @ 20:04:42 #53
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_162627371
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:00 schreef Molo het volgende:
Pindakaas kun je zelf ook heel makkelijk maken. Gewoon geroosterde pinda's met wat zout heel lang in de keukenmachine ^O^
Ik kan de Piteba van harte aanraden. Doe er zelf wel meestal een scheutje olie bij om het wat smeuïger te krijgen.
  maandag 30 mei 2016 @ 20:05:02 #54
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162627381
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:36 schreef kipje123 het volgende:

[..]

in die documentaire werd uitgelegd dat je stofwisseling in principe hetzelfde reageert op suiker uit fruit als op alle andere suiker, maar dat de vezels in fruit voorkomen dat je bloedsuiker er al te bizar van omhoog schiet. De boodschap daar was: wel heel fruit, geen vruchtensap want dat is net zo funest als cola.
carbs :{
  maandag 30 mei 2016 @ 20:06:29 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162627438
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:04 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik kan de Piteba van harte aanraden. Doe er zelf wel meestal een scheutje olie bij om het wat smeuïger te krijgen.
Ik verbruik twee potten per jaar dus dat is de moeite nou niet echt ;)

Olie erbij,ja joh, ik vind het echt prima zonder eigenlijk.

Ook lekker om gado gado en satehsaus mee te maken :9
  maandag 30 mei 2016 @ 20:08:58 #56
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162627522
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:26 schreef FANN het volgende:

[..]

s bij de biowinkel kan je dat kopen.

daarom zukje medelijden met die kinderen ;( :D

ik kwam daar ook wel eens, nu weet ik wel beter en maak ik bijna alles (ok ik heb hulp van een kok :+ ) ipv nog steeds kant en klare (te dure) troep te kopen die nog steeds nergens naar smaakt :')
  maandag 30 mei 2016 @ 20:10:02 #57
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162627564
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:53 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Nou inderdaad, kinderen vinden gezonde dingen vaak niet lekker omdat ze alleen suikerzooi krijgen.
Toch ook bijzonder dat mensen het vreemd vinden dat iemand dat soort dingen niet aan een kind willen geven. Juist super gezond wat ze doen, zouden meer ouders moeten doen. Helemaal niet nodig al die troep.
nee kinderen hebben een compleet andere smaak omdat het kinderen zijn, ze tegen hun zin allerlei troep laten eten is gewoon zielig, maak maar iets dat wel lekker is
  maandag 30 mei 2016 @ 20:12:51 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162627668
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:10 schreef fs180 het volgende:

[..]

nee kinderen hebben een compleet andere smaak omdat het kinderen zijn, ze tegen hun zin allerlei troep laten eten is gewoon zielig, maak maar iets dat wel lekker is
Kinderen hebben vanaf foetus leeftijd al voorkeur voor zoet. Leuk in de buik, maar dat hoef je niet in extreme te stimuleren en in stand te houden zoals je dat vaak ziet gebeuren.

Bakje yoghurt zonder suiker of gewoon een klein lekker tomaatje kunnen kinderen ook hartstikke blij mee zijn, hoeft niet standaard gezoet te worden. Saar gaat het volgens mij meer om.
Dat je kind af en toe hagelslag op brood krijgt lijkt me geen probleem, wel als het alleen nog maar Wicky suikerwater drankjes wil en chocoladepasta op brood wil en niets anders meer weten of drinkt.
pi_162627718
ow... pindakaas is niet zo'n goed idee :@

quote:
onze dochter van 9 maanden allergisch blijkt te zijn voor melk, ei, soja en pinda
was ik even vergeten :D
  maandag 30 mei 2016 @ 20:17:23 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_162627824
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik verbruik twee potten per jaar dus dat is de moeite nou niet echt ;)

Olie erbij,ja joh, ik vind het echt prima zonder eigenlijk.

Ook lekker om gado gado en satehsaus mee te maken :9
Of er olie bij moet of niet verschilt per keer, maar het is meestal ook niet meer dan een theelepel per pot.
  maandag 30 mei 2016 @ 20:18:58 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162627872
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:14 schreef FANN het volgende:
ow... pindakaas is niet zo'n goed idee :@

[..]

was ik even vergeten :D
Wellicht heeft ze nog andere kinderen, en partner. Toch?
pi_162627911
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:18 schreef Molo het volgende:

[..]

een pinda allergie is vaak dermate ernstig dat het niet mogelijk is om pinda's in huis te hebben, vooral als kind in kwestie nog niet oorzaak en gevolg snapt
pi_162627914
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, zélf kan ze het wél eten natuurlijk en haar partner ook, dat wel!
pi_162627930
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

een pinda allergie is vaak dermate ernstig dat het niet mogelijk is om pinda's in huis te hebben, vooral als kind in kwestie nog niet oorzaak en gevolg snapt
ergens verstoppen dan maar waar dat kind er niet bij kan?
  maandag 30 mei 2016 @ 20:21:49 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162627964
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja heb je gelijk in, beetje tricky wel ja
  maandag 30 mei 2016 @ 20:22:16 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162627979
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:20 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, zélf kan ze het wél eten natuurlijk en haar partner ook, dat wel!
New, vanwege de borstvoeding kon ze het zelf ook niet eten
pi_162628019
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:20 schreef FANN het volgende:

[..]

ergens verstoppen dan maar waar dat kind er niet bij kan?
heb jij een geladen pistool verstopt thuis, in de hoop dat geen kind er bij kan?
Er is een leven zonder pindakaas mogelijk hoor
pi_162628029
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:22 schreef Molo het volgende:

[..]

New, vanwege de borstvoeding kon ze het zelf ook niet eten
ow ja, ook dat nog :D

nou ja je hebt zat andere optie's

https://www.pit-pit.com/v(...)G1gs0CFcYcGwodci4NbQ
pi_162628063
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

heb jij een geladen pistool verstopt thuis, in de hoop dat geen kind er bij kan?
Er is een leven zonder pindakaas mogelijk hoor
ja, ja, da's waar :+

ik heb al een paar andere opties gegeven....
https://www.pit-pit.com/v(...)G1gs0CFcYcGwodci4NbQ
  maandag 30 mei 2016 @ 20:25:00 #70
47102 Elvi
miemkwien
pi_162628101
Geen pindakaas mogen eten is geen kindermishandeling hoor :')
pi_162628160
hmmmm die optie's van mij zijn ook niet helemaal veilig....

quote:
Gemalen in een fabriek waar soja, mosterd, sesam en pinda wordt verwerkt.
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:25 schreef Elvi het volgende:
ja, tis verschrikkelijk :P
  maandag 30 mei 2016 @ 20:39:39 #72
409579 LuDann
All the way
pi_162628561
Zielig? Hoe is gewoon gezond eten krijgen zielig? Hoe is het zielig dat ik de kans dat mijn dochter later aan obesitas of diabetes komt te lijden wil verkleinen zielig? Met de eetgewoontes die we haar nu aanleren zal ze het een leven lang moeten doen. En dat betekent heus niet dat ze nooit wat lekkers zal krijgen, bij uitzondering. Maar niet stelselmatig iedere dag. Waarom zou een baby koekjes moeten krijgen? Ze vragen er niet zelf om, ze missen het niet als ze het niet krijgen. Het enige wat je ermee bereikt is een voorkeur voor suiker.

En verder vind ik niet dat wij raar bezig zijn. Het is de voedingsindustrie die raar bezig is. Weet je wat het voornaamste ingredient van ontbijtkoek is? Fructose-glucose stroop (High fructose corn syrup). Letterlijk ziekmakend zoete troep waar ook nog eens een hoog gehalte van kwik in kan zitten. Maar toch een heel normale snack voor kinderen. Dat vind ik raar. Net als de gewoonte rijstwafels te geven, daar zit echt niks in aan voedingsstoffen.

Onze dochter krijgt trouwens wel appelstroop, maar dan eentje van die gewoon van 100% appels is gemaakt. Dus niet de zogenaamde appelstroop die vooral van suikerbietconcentraat is gemaakt. Jam maak ik door gewoon wat aardbeien te prakken. Verser kan niet. En er is niks mis met dingen als humus op brood.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:45 schreef MCH het volgende:

[..]

Ben je zelf ook groot geworden zonder deze producten? :') :') :')
In zekere zin wel, want toen ik jong was zat er lang niet zoveel rotzooi in producten als nu, daar ben ik van overtuigd.
pi_162628675
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:39 schreef LuDann het volgende:
Zielig? Hoe is gewoon gezond eten krijgen zielig? Hoe is het zielig dat ik de kans dat mijn dochter later aan obesitas of diabetes komt te lijden wil verkleinen zielig? Met de eetgewoontes die we haar nu aanleren zal ze het een leven lang moeten doen. En dat betekent heus niet dat ze nooit wat lekkers zal krijgen, bij uitzondering. Maar niet stelselmatig iedere dag. Waarom zou een baby koekjes moeten krijgen? Ze vragen er niet zelf om, ze missen het niet als ze het niet krijgen. Het enige wat je ermee bereikt is een voorkeur voor suiker.

En verder vind ik niet dat wij raar bezig zijn. Het is de voedingsindustrie die raar bezig is. Weet je wat het voornaamste ingredient van ontbijtkoek is? Fructose-glucose stroop (High fructose corn syrup). Letterlijk ziekmakend zoete troep waar ook nog eens een hoog gehalte van kwik in kan zitten. Maar toch een heel normale snack voor kinderen. Dat vind ik raar. Net als de gewoonte rijstwafels te geven, daar zit echt niks in aan voedingsstoffen.

Onze dochter krijgt trouwens wel appelstroop, maar dan eentje van die gewoon van 100% appels is gemaakt. Dus niet de zogenaamde appelstroop die vooral van suikerbietconcentraat is gemaakt. Jam maak ik door gewoon wat aardbeien te prakken. Verser kan niet. En er is niks mis met dingen als humus op brood.

[..]

In zekere zin wel, want toen ik jong was zat er lang niet zoveel rotzooi in producten als nu, daar ben ik van overtuigd.
Niks van aantrekken :D ik vind het hartstikke goed, ik zou willen dat ik niet zo verslaafd aan
suiker was :'( fruit maakt veel goed dat wel O+
  maandag 30 mei 2016 @ 20:43:34 #74
409579 LuDann
All the way
pi_162628689
Mijn man lust geen pindakaas en geen andere kinderen in huis. Dus we doen het zonder. :P

Afhankelijk van de uitslag van het allergieonderzoek ben ik inderdaad van plan om notenpasta uit te proberen. :Y

quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:32 schreef FANN het volgende:
10 dagen zonder suiker dat wil ik wel volgen, kijken of je afkickverschijnselen krijgt en hoe je

Als je fruit O+ wél mag dan scheelt dat wel een stuk, zonder fruit zou ik niet kunnen.
Is goed, ik zal regelmatig een update doen als we beginnen. :Y De kast leegmaken duurt alleen nog wel een paar dagen vrees ik.
pi_162628746
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:43 schreef LuDann het volgende:
Mijn man lust geen pindakaas en geen andere kinderen in huis. Dus we doen het zonder. :P

Afhankelijk van de uitslag van het allergieonderzoek ben ik inderdaad van plan om notenpasta uit te proberen. :Y

[..]

Is goed, ik zal regelmatig een update doen als we beginnen. :Y De kast leegmaken duurt alleen nog wel een paar dagen vrees ik.
Oké ga ik je volgen :D

ik wil ook minder suiker gaan gebruiken, ben ik al op aan het letten hoor dat wel :Y
maar hélemaal zonder is mij nog niet gelukt, ik moet eens naar de biowinkel, effe snuffelen :D
  maandag 30 mei 2016 @ 20:47:45 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162628830
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

nee dan ging je nog gewoon ouderwets dood aan de gele kleur van je speelgoed :') !
  maandag 30 mei 2016 @ 20:47:46 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162628832
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:45 schreef FANN het volgende:

[..]

ik wil ook minder suiker gaan gebruiken, ben ik al op aan het letten hoor dat wel :Y
maar hélemaal zonder is mij nog niet gelukt, ik moet eens naar de biowinkel, effe snuffelen :D
Daarvoor hoef je toch niet naar de biowinkel?

In Nederland zit er overigens geen kwik in fructose siroop enzo, dat zijn de Amerikaanse verhalen. Voedseleisen zijn hier wat dat betreft veel strenger
  maandag 30 mei 2016 @ 20:47:55 #78
409579 LuDann
All the way
pi_162628841
Smeerkaas en smeerworst wordt ook door het Voedingscentrum afgeraden voor kindjes onder de 3 jaar trouwens. In smeerkaas zitten smeltzouten (tja, hoe blijft het anders zo kunstmatig vloeibaar) en een hoog zoutgehalte. Daar kunnen die kleine niertjes nog niet zo goed tegen. Ik las laatst een onderzoek (kan het niet meer terugvinden helaas) waar instond dat de hoeveelheid zout in de urine van kinderen was gemeten over een periode van 15 jaar ofzo en er bleek een enorme toename te zijn. We zien nu dus ook 5 of 6 jarigen met nierstenen.
  maandag 30 mei 2016 @ 20:48:08 #79
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162628852
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:25 schreef Elvi het volgende:
vind jij dat, of de kinderen?
  maandag 30 mei 2016 @ 20:49:37 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162628900
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:45 schreef FANN het volgende:

[..]

waarom minder suiker precies?
pi_162628911
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je toch niet naar de biowinkel?

In Nederland zit er overigens geen kwik in fructose siroop enzo, dat zijn de Amerikaanse verhalen. Voedseleisen zijn hier wat dat betreft veel strenger
Nee ik kan ook internet gaan afstruinen, dat is wel waar... maar best duur hoor die spulletjes,
maar is ook een optie inderdaad. of sommige dingen kan je in de gewone supermarkt al vinden
maar ik ben op het moment niet zo in de gelegenheid om alles af te struinen, wél on line, misschien gewoon maar eens doen :Y
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2016 @ 20:52:10 #82
230491 Zith
pls tip
pi_162629000
Prima dat je gezond wil zijn maar je bent nu suikers met suikers aan het vervangen. De appelstroop uit 100% appels is mierzoet, bestaat voor 99% uit suikers en fructose is zeker niet gezonder dan glucose.

Probeer het eens zonder zoete dingen en snelle koolhydraten. Dus vitamines uit groente halen en geen witte rijst en wit brood.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 30-05-2016 20:58:41 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_162629037
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:49 schreef fs180 het volgende:

[..]

waarom minder suiker precies?
hmmm... mijn immuunsysteem is niet zo best en ik lees vaak dat te veel suiker dit nog
meer kan ontregelen, waardoor allerlei grote en kleine ontstekingen in je lichaam kunnen ontstaan

dus daarom.....
pi_162629060
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:49 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee ik kan ook internet gaan afstruinen, dat is wel waar... maar best duur hoor die spulletjes,
maar is ook een optie inderdaad. of sommige dingen kan je in de gewone supermarkt al vinden
maar ik ben op het moment niet zo in de gelegenheid om alles af te struinen, wél on line, misschien gewoon maar eens doen :Y
aangezien je nogal into pindakaas bent :D de gewone Calve heeft ook geen suiker toegevoegd
pi_162629086
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

aangezien je nogal into pindakaas bent :D de gewone Calve heeft ook geen suiker toegevoegd
nah, hou ik het lekker bij Calvé :D
  maandag 30 mei 2016 @ 20:55:32 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162629114
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:49 schreef FANN het volgende:

[..]

Je hoeft geen bijzondere spullen te kopen, alleen veel bewerkte producten gewoon laten liggen en iets meer zelf maken.
Ik kom zelden bij een biowinkel, tenzij ik iets obscuurs moet hebben en ik eet gewoon gezond en liefst suikerarm.

Verder eens met Zith
  maandag 30 mei 2016 @ 20:56:54 #87
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162629161
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:53 schreef FANN het volgende:

[..]

hmmm... mijn immuunsysteem is niet zo best en ik lees vaak dat te veel suiker dit nog
meer kan ontregelen, waardoor allerlei grote en kleine ontstekingen in je lichaam kunnen ontstaan

dus daarom.....
:? waar lees je dat
pi_162629185
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Je hoeft geen bijzondere spullen te kopen, alleen veel bewerkte producten gewoon laten liggen en iets meer zelf maken.
Ik kom zelden bij een biowinkel, tenzij ik iets obscuurs moet hebben en ik eet gewoon gezond en liefst suikerarm.

Verder eens met Zith
ik ben al op de goede weg hoor, maar misschien leer ik er nog iets bij van dit topic en ik
eet geen witte rijst of witbrood, zo ver was ik al :+
  maandag 30 mei 2016 @ 20:57:56 #89
409579 LuDann
All the way
pi_162629202
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:52 schreef Zith het volgende:
Prima dat je gezond wil zijn maar je bent nu suikers met suikers aan het vervangen. De appelstroop uit 100% appels is mierzoet en fructose is zeker niet gezonder dan glucose.

Probeer het eens zonder zoete dingen en snelle koolhydraten. Dus vitamines uit groente halen en geen witte rijst en wit brood.
Daarom krijgt ze appelstroop gewoon af en toe en niet elke dag. En niet bovenop óók jam en óók hagelslag.

Ik ben niet zozeer van plan meer fruit te eten dan ik nu al doe, maar vooral meer groente inderdaad. Lekker groene asperges met ham op brood. O+ Witbrood en witte rijst eten we sowieso al niet.
  maandag 30 mei 2016 @ 20:58:46 #90
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162629226
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:54 schreef FANN het volgende:

[..]

nah, hou ik het lekker bij Calvé :D
is dat met palmolie? krijg je daar geen last van dan?
  maandag 30 mei 2016 @ 21:00:57 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162629307
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:57 schreef FANN het volgende:

[..]

ik ben al op de goede weg hoor, maar misschien leer ik er nog iets bij van dit topic en ik
eet geen witte rijst of witbrood, zo ver was ik al :+
Ik wel witte rijst want vind andere niet te kanen. Maar verder gewoon veel groenten, matig met heel zoet fruit (alleen het écht lekkere wat het waard is :9 ), alleen goed vlees ipv baggerkwaliteit omdat goedkoop, geen pakjes en zakjes, beetje logisch nadenken en je bent er al. Hoeft echt niet duur en heel bijzonder enzo te zijn. En vrijwel iedereen vindt mijn eten lekker

Taart maken met dadelsiroop, quinoa en speltmeel enzo begin ik niet aan. Een appeltaart hoort gewoon met wit meel, suiker en vet :9
Alleen gewoon niet elke week ;)
pi_162629321
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

:? waar lees je dat
o ja nou er zijn wel 10000 bronnen te vinden, hier is er één...

http://mens-en-gezondheid(...)len-en-remedies.html

ik kan allicht proberen of het beter wordt als ik met suiker zou minderen, veel kwaad kan het niet,
dus wil ik dat proberen, is dat zo gek?

maar dit topic gaat iet over mij hoor :@
  maandag 30 mei 2016 @ 21:06:56 #93
409579 LuDann
All the way
pi_162629475
Je hebt inderdaad geen dingen uit de biowinkel nodig mijn inziens, maar ik vind het wel handig om lekker veel kruiden in huis te hebben en toegang tot een berg aan recepten. Zo heb ik laatst voor de lunch o.a geroosterde bloemkool gehad. Lekker met wat kruiden, maar je moet er wel even op komen, zeg maar. :)

Leuk als je meedoet, FANN!

En eens met Molo, goed vlees en goede vis. O+ Van het weekend in Scheveningen heerlijke tonijnsteaks gehaald en een berg gamba's, supervers. :9
  maandag 30 mei 2016 @ 21:09:14 #94
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162629537
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:01 schreef FANN het volgende:

[..]

o ja nou er zijn wel 10000 bronnen te vinden, hier is er één...

http://mens-en-gezondheid(...)len-en-remedies.html

ik kan allicht proberen of het beter wordt als ik met suiker zou minderen, veel kwaad kan het niet,
dus wil ik dat proberen, is dat zo gek?

maar dit topic gaat iet over mij hoor :@
kijk aub niet op dat soort websites :D :X
pi_162629698
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:09 schreef fs180 het volgende:

[..]

kijk aub niet op dat soort websites :D :X
ja nou er zijn meer bronnen hoor :')

https://gezondetips.nl/immuunsysteem-versterken

http://www.patriciadijkema.nl/#!zonder-suiker/uh0hq

écht honderden.... en dan denk ik toch dat het de moeite is om het te proberen, minder
suiker kan écht geen kwaad in elk geval, hélemaal zonder zit ik nooit want ik eet veel fruit.
pi_162629769
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:06 schreef LuDann het volgende:
Je hebt inderdaad geen dingen uit de biowinkel nodig mijn inziens, maar ik vind het wel handig om lekker veel kruiden in huis te hebben en toegang tot een berg aan recepten. Zo heb ik laatst voor de lunch o.a geroosterde bloemkool gehad. Lekker met wat kruiden, maar je moet er wel even op komen, zeg maar. :)

Leuk als je meedoet, FANN!

En eens met Molo, goed vlees en goede vis. O+ Van het weekend in Scheveningen heerlijke tonijnsteaks gehaald en een berg gamba's, supervers. :9
Ik was eigenlijk al een beetje begonnen, maar als ik hier tips kan oppikken is natuurlijk mooi
en vlees eet ik niet, maar dat is weer een ander verhaal :@ daar hebben we het even niet
over, die tips negeer ik gewoon :+
  maandag 30 mei 2016 @ 21:25:59 #97
409579 LuDann
All the way
pi_162630124
Met vlees ga ik niet stoppen, want dan blijft er wel erg weinig over aangezien ik ook geen melk, ei, soja en pinda (of dus eigenlijk alle noten op het moment) mag. oO<

Ik ben vooral benieuwd naar hoe het mijn man afgaat. Die drinkt op het moment dagelijks wel 2 of 3 blikjes Red Bull en heeft ee geen enkel probleem mee om 's avonds lekker even een halve boterkoek weg te werken. :')
pi_162630262
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:25 schreef LuDann het volgende:
Met vlees ga ik niet stoppen, want dan blijft er wel erg weinig over aangezien ik ook geen melk, ei, soja en pinda (of dus eigenlijk alle noten op het moment) mag. oO<

Ik ben vooral benieuwd naar hoe het mijn man afgaat. Die drinkt op het moment dagelijks wel 2 of 3 blikjes Red Bull en heeft ee geen enkel probleem mee om 's avonds lekker even een halve boterkoek weg te werken. :')
Hahahahaha, dus eigenlijk ben jij diegene die je kind evil aan het opvoeden bent en je man heeft thuis niet eens de broek aan.
pi_162630302
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:25 schreef LuDann het volgende:

Nee. je hoeft ook niet te stoppen met vlees hoor :D dat is gewoon een ander verhaal.... :+

Ik drink álle soorten melk zonder suiker, behalve gewone melk, gelukkig zijn er dáár weer
heel veel keuze's in :Y

http://www.eigenwijsblij.(...)elke-is-het-lekkerst

Oe... die man je gaat het nog moeilijk krijgen dan! :D
  maandag 30 mei 2016 @ 21:32:38 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162630370
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:14 schreef FANN het volgende:

[..]

écht honderden.... en dan denk ik toch dat het de moeite is om het te proberen, minder
suiker kan écht geen kwaad in elk geval, hélemaal zonder zit ik nooit want ik eet veel fruit.
goeie website voor onderzoeken is deze:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

wellicht wel wat lastiger door te spitten, maar heel stuk betrouwbaarder dan Rens Kroese achtige websites met beweringen
pi_162630412
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:32 schreef Molo het volgende:

[..]

goeie website voor onderzoeken is deze:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

wellicht wel wat lastiger door te spitten, maar heel stuk betrouwbaarder dan Rens Kroese achtige websites met beweringen
Ik heb hele docu's doorgeworsteld, ik geloof het wel :@ ik ga het gewoon simpelweg proberen
kijken of het effect heeft...
  maandag 30 mei 2016 @ 21:33:59 #102
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162630418
quote:

[..]

schat ik wil niet vervelend overkomen maar dat is echt de reinste bullshit
quote:
Suiker is gif voor ons lichaam
Suiker word toegevoegd om voeding houdbaar en lekker zoet te maken. Dat vinden consumenten en fabrikanten fijn want dan is het lekker lang te bewaren en heb je er geen omkijken naar. Tegenwoordig zit in alles wel suiker daardoor zijn we er 'verslaafd' aan geraakt met alle gevolgen van dien.

Welke suikers zijn er?
Naast alle soorten waar het woord suiker inzit, zoals basterdsuiker, zijn er vele verborgen vormen. Ik noem er hier enkelen maar er zijn er nog meer: glucosestroop, dextrose, sacharose, melasse, maltodextrine, glucose - fructosestroop, karamel, lactose, monosacharide, muscovado, polysachariden, fructose, disachariden. Snap je hoe we misleid worden door de voedingsmiddelenindustrie? Als je denkt dat er in jouw favoriete snack geen suiker zit, kijk dan met dit lijstje ernaast nog maar eens opnieuw. Ik hoop dat je gelijk hebt. Wees je er ook van bewust dat alle geraffineerde koolhydraten zoals pasta’s, wittebrood en witte rijst hetzelfde effect hebben op je lichaam als suiker. Een hap croissantje is een hap suiker. Sorry La France!
nou die "gifstoffen" zijn koolhydraten, de beste brandstof voor je lichaam, en hersenen kunnen bijvoorbeeld geen andere soort brandstof gebruiken, soms denk ik dat die vrouwen die dat geloven gewoon te weinig eten om hun eigen hersen te laten werken :')

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK22436/ (geen hippe links, geen reclame, gewoon feiten :7 )
Brain. Glucose is virtually the sole fuel for the human brain, except during prolonged starvation.
Muscle. The major fuels for muscle are glucose, fatty acids, and ketone bodies.
Adipose tissue. The triacylglycerols stored in adipose tissue are an enormous reservoir of metabolic fuel (
pi_162630519
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:33 schreef fs180 het volgende:

[..]

schat ik wil niet vervelend overkomen maar dat is echt de reinste bullshit

[..]

nou die "gifstoffen" zijn koolhydraten, de beste brandstof voor je lichaam, en hersenen kunnen bijvoorbeeld geen andere soort brandstof gebruiken, soms denk ik dat die vrouwen die dat geloven gewoon te weinig eten om hun eigen hersen te laten werken :')

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK22436/ (geen hippe links, geen reclame, gewoon feiten :7 )
Brain. Glucose is virtually the sole fuel for the human brain, except during prolonged starvation.
Muscle. The major fuels for muscle are glucose, fatty acids, and ketone bodies.
Adipose tissue. The triacylglycerols stored in adipose tissue are an enormous reservoir of metabolic fuel (
Nou ja, laat ik het zo zeggen, ik ga net als LuDann de toegevoegde suikers proberen te mijden,
je krijgt toch wel suiker binnen via groente en fruit, dus helemaal zonder zit je nooit.....
  Official ESF Kreviewer maandag 30 mei 2016 @ 21:37:34 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162630529
'that sugar film' was ook zeer boeiend. Reden voor mij om veel minder suiker te eten.
  maandag 30 mei 2016 @ 21:37:51 #105
409579 LuDann
All the way
pi_162630537
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:29 schreef MCH het volgende:

[..]

Hahahahaha, dus eigenlijk ben jij diegene die je kind evil aan het opvoeden bent en je man heeft thuis niet eens de broek aan.
Nope, niet alleen is hij het roerend met me eens, dit hele gebeuren was zijn voorstel. ;)
  maandag 30 mei 2016 @ 21:38:17 #106
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162630552
quote:

[..]

quote:
BIG geregistreerd KinderVerpleegkundige met IC Neonatologie aantekening.

Gecertificeerd CranioSacraal Therapeut, specialisaties zwangerschap - baby's - kinderen (Upledger en Peirsman Academie). Asyra Pro BioResontie, BioScan, Kleurenpunctuur, Massage Therapie specialisatie Zwangerschap, Hartcoherentie.
hier wordt ik een beetje treurig van

gelukkig kun je voor een idioot geldbedrag een afspraak met haar maken om erover te praten, ik denk datik maar eens bel ;(
  maandag 30 mei 2016 @ 21:39:57 #107
409579 LuDann
All the way
pi_162630608
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:37 schreef Kreator het volgende:
'that sugar film' was ook zeer boeiend. Reden voor mij om veel minder suiker te eten.
Die ga ik eens opzoeken!
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:38 schreef fs180 het volgende:

[..]

[..]

gelukkig kun je voor een idioot geldbedrag een afspraak met haar maken om erover te praten, ik denk datik maar eens bel ;(
Goh, zijn we het toch over iets eens. :')
pi_162630633
quote:

[..]

[..]

ik heb dat zojuist even bij elkaar gegoogeld, speciaal voor jou :D ik zei al dat ik hele docu's heb
doorgeworsteld, en zonder suiker zit je nooit, vanwege groente en fruit dus ik zie er verder
ook eigenlijk geen kwaad in.

Proberen kan altijd, ik zal heus niet doodgaan als ik een tijdje zonder die zooi leef :')
  Official ESF Kreviewer maandag 30 mei 2016 @ 21:41:12 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162630650
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

Die ga ik eens opzoeken!

[..]

Goh, zijn we het toch over iets eens. :')
Sowieso op netflix.
  maandag 30 mei 2016 @ 21:43:55 #110
409579 LuDann
All the way
pi_162630754
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

Sowieso op netflix.
Ik denk niet meer nu, ik kan hem niet vinden althans.
pi_162630802
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:10 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dus fruit, avocado enz.. is troep :D :'(
pi_162630920
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

Sowieso op netflix.
die heb ik al gezien :Y

Official ESF Kreviewer maandag 30 mei 2016 @ 22:02:33 #113
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162631364
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:43 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik denk niet meer nu, ik kan hem niet vinden althans.
Zal wel alleen op de VS versie zitten dan. ;(. Maar zal vergelijkbaar zijn.
  maandag 30 mei 2016 @ 22:03:39 #114
409579 LuDann
All the way
pi_162631405
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zal wel alleen op de VS versie zitten dan. ;(. Maar zal vergelijkbaar zijn.
Ik heb hem al ergens anders gevonden. :) Nu kijken. *O*
  Official ESF Kreviewer maandag 30 mei 2016 @ 22:05:28 #115
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162631472
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:03 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb hem al ergens anders gevonden. :) Nu kijken. *O*
Neem nog een Mountain Dew, dan geniet je straks dubbel.
  maandag 30 mei 2016 @ 22:49:57 #116
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162633088
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:40 schreef FANN het volgende:

[..]

ik heb dat zojuist even bij elkaar gegoogeld, speciaal voor jou :D ik zei al dat ik hele docu's heb
doorgeworsteld, en zonder suiker zit je nooit, vanwege groente en fruit dus ik zie er verder
ook eigenlijk geen kwaad in.

Proberen kan altijd, ik zal heus niet doodgaan als ik een tijdje zonder die zooi leef :')
doodgaan.. zo snel gaat dat niet, dat je er best ziek van kunt worden wel, mensen eten nogal slecht en dat uit zich in overgewicht, pijntjes, depressie etc
  maandag 30 mei 2016 @ 22:50:16 #117
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162633095
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:45 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Dus fruit, avocado enz.. is troep :D :'(
ik mis even hoe je die conclusie maakt...
  maandag 30 mei 2016 @ 22:53:07 #118
47102 Elvi
miemkwien
pi_162633180
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:37 schreef Kreator het volgende:
Die zocht ik! Ik had de trailer geliked op instagram maar kon m niet terug vinden :')
pi_162634302
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:49 schreef fs180 het volgende:

[..]

doodgaan.. zo snel gaat dat niet, dat je er best ziek van kunt worden wel, mensen eten nogal slecht en dat uit zich in overgewicht, pijntjes, depressie etc
Dat snap ik niet hoor, je bent zelf ook gaan minderen met suiker, maar als ik zeg dat ik dat
ook ben gaan doen dan zeg je dat ik daar ziek van kan worden.

Helemaal zonder suiker zit je toch nooit, in groente en fruit zit ook al suiker, bovendien heb
ik een hele lading eten in huis, dus die voorraad moet eerst op, ik ga écht niet alles meteen
weggooien, maar als ik nu iets koop let ik véél meer op hoeveel suiker erin zit.

Gisteren had ik Nasi gemaakt en ik had nog een zak Casave kroepoek, nou nooit geweten dat
zelfs in kroepoek suiker zit, maar dan gooi ik die zak ook niet meteen weg hoor.

Voorlopig krijg ik alleen al door mijn voorraad op te maken méér suiker binnen dan me lief is,
maar koekjes en gebak hoef ik niet meer, die voorraad is gelukkig op.
  maandag 30 mei 2016 @ 23:35:34 #120
47102 Elvi
miemkwien
pi_162634426
Het gaat er denk ik ook meer om dat je geen verborgen suiker binnen krijgt. Zoals de suikers in bijvoorbeeld kroepoek inderdaad. Zoiets verwacht je niet en je bent je er niet bewust van.

Als je zelf koekjes of gebak maakt dan weet je wat en hoeveel erin gaat en kan je dat zelf bepalen. Ik ben dus ook niet 100% tegen suiker, maar ik zou wel graag zelf willen bepalen wanneer en hoeveel ik binnen krijg :P Dat lijkt me geen gekke gedachte.
pi_162634461
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:35 schreef Elvi het volgende:
Het gaat er denk ik ook meer om dat je geen verborgen suiker binnen krijgt. Zoals de suikers in bijvoorbeeld kroepoek inderdaad. Zoiets verwacht je niet en je bent je er niet bewust van.

Als je zelf koekjes of gebak maakt dan weet je wat en hoeveel erin gaat en kan je dat zelf bepalen. Ik ben dus ook niet 100% tegen suiker, maar ik zou wel graag zelf willen bepalen wanneer en hoeveel ik binnen krijg :P Dat lijkt me geen gekke gedachte.
Ja precies, ik snap niet hoe je dáár nou ziek van moet gaan worden :+
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:06:13 #122
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_162635149
Ik heb dit dus zo'n twee maanden gedaan. Zonder toegevoegde suiker leven dus. In het begin is het extreem wennen met inkopen doen omdat er aan ongeveer 80 procent van de producten in de supermarkt suiker is toegevoegd. Hierdoor moet je creatief kunnen omgaan met de producten die je koopt, zeker als je het een beetje binnen budget wilt houden. De eerste paar dagen krijg je last van bijna een soort van ontwenningsverschijnselen: moe, futloos, snel geirriteerd. Ik had zelfs een dag last van een rare soort koorts die ik nog nooit eerder gevoeld had. Naarmate de dagen verstreken voelde ik mij steeds beter en heb ik mij denk ik nog nooit zo fit en fris gevoeld. Ook je hele smaakwaarneming veranderd, fruit beleef je als écht zoet. Bijna zoals snoep.

Ik kan het iedereen aanraden om een tijdje te proberen, ik ben er zelf in ieder geval veel bewuster door geworden qua voeding. Uiteindelijk zelf mee gestopt omdat het vrijwel niet te combineren is met een sociaal leven en ik toch het idee had dat ik veel moest laten. Probeer toegevoegde suiker nu wel zoveel mogelijk te vermijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knuck-les op 31-05-2016 00:14:22 ]
pi_162635187
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:06 schreef Knuck-les het volgende:
Ik heb dit dus zo'n twee maanden gedaan. Zonder toegevoegde suiker leven dus. In het begin is het extreem wennen met inkopen doen omdat er aan ongeveer 80 procent van de producten in de supermarkt suiker is toegevoegd. Hierdoor moet je creatief kunnen omgaan met de producten die je koopt, zeker als je het een beetje binnen budget wilt houden. De eerste paar dagen krijg je last van bijna een soort van ontwenningsverschijnselen: moe, futloos, snel geirriteerd. Ik had zelfs een dag last van een rare soort koorts die ik nog nooit eerder gevoeld had. Naarmate de dagen verstreken voelde ik mij steeds beter en heb mij denk ik nog nooit zo fit en fris gevoeld. Ook je hele smaakwaarneming veranderd, fruit beleef je als écht zoet. Bijna zoals snoep.

Ik kan het iedereen aanraden om een tijdje te proberen, ik ben er zelf in ieder geval veel bewuster door geworden qua voeding. Uiteindelijk zelf mee gestopt omdat het vrijwel niet te combineren is met een sociaal leven en ik toch het idee had dat ik veel moest laten. Probeer toegevoegde suiker nu wel zoveel mogelijk te vermijden.
ah... kijk hier hebben we iets aan!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:21:14 #124
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162635424
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:30 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat snap ik niet hoor, je bent zelf ook gaan minderen met suiker, maar als ik zeg dat ik dat
ook ben gaan doen dan zeg je dat ik daar ziek van kan worden.

Helemaal zonder suiker zit je toch nooit, in groente en fruit zit ook al suiker, bovendien heb
ik een hele lading eten in huis, dus die voorraad moet eerst op, ik ga écht niet alles meteen
weggooien, maar als ik nu iets koop let ik véél meer op hoeveel suiker erin zit.

Gisteren had ik Nasi gemaakt en ik had nog een zak Casave kroepoek, nou nooit geweten dat
zelfs in kroepoek suiker zit, maar dan gooi ik die zak ook niet meteen weg hoor.

Voorlopig krijg ik alleen al door mijn voorraad op te maken méér suiker binnen dan me lief is,
maar koekjes en gebak hoef ik niet meer, die voorraad is gelukkig op.
nee ik minder niet met koolhydraten (suikers) juist niet, ik ben juist meer 'basis' gaan eten, meer voedzaam eten en minder houdbare troep, maar zoals 'de vegan' het doen trek ik niet, alles smaakloos en door elkaar gehakt ;( het moet geen dieet worden _O-

Voedingswaarden
(Onbereid product) Per 100 g Per portie** %* per portie**
Koolhydraten (g) 64 g 16 g 6%
Waarvan suikers (g) 4,3 g 1,1 g 1%

4% suiker, nou dat mag toch nog wel :D
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:23:25 #125
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162635455
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:06 schreef Knuck-les het volgende:
ruit beleef je als écht zoet. Bijna zoals snoep.
als je gewoon rijp fruit koopt ook :o

iets als palmolie levert bij relatief veelmensen maagdarmklachten op, zit in veel producten dus geeft het valse idee dat product xyz slecht is door abc, terwijl ze gewoon slecht tegen palmvet kunnen, alsof ze een melkallergie hebben en toetjes eten en dan 'suiker' de schuld geven

ik eet geregeld 40x de who daily dosis aan suiker per dag, alleen niet uit kristalsuiker of cola :+
pi_162635519
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:21 schreef fs180 het volgende:

[..]

nee ik minder niet met koolhydraten (suikers) juist niet, ik ben juist meer 'basis' gaan eten, meer voedzaam eten en minder houdbare troep, maar zoals 'de vegan' het doen trek ik niet, alles smaakloos en door elkaar gehakt ;( het moet geen dieet worden _O-

Voedingswaarden
(Onbereid product) Per 100 g Per portie** %* per portie**
Koolhydraten (g) 64 g 16 g 6%
Waarvan suikers (g) 4,3 g 1,1 g 1%

4% suiker, nou dat mag toch nog wel :D
ow... ik dacht dat je net ergens zei dat je ook was gaan minder met suiker, van mij mag je alles
als ik maar niet hoef :+
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:29:32 #127
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162635528
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:28 schreef FANN het volgende:

[..]

ow... ik dacht dat je net ergens zei dat je ook was gaan minder met suiker, van mij mag je alles
als ik maar niet hoef :+
dan ga je maar zonder eten naar bed

minder verwerkte/houdbare producten, oxidatieprocess en troep om dat te voorkomen
en dan meer droge producten en vers fruit/groentes, als ik bezoek heb haal ik wel van alles in huis
maar nu heb ik zon 'moeilijke eter' gewoon 'echt eten' gegeven en dat wil ie wel hebben :D ipv van die kant en klare babytroep (zit ook echt gewoon afval in :') )
pi_162635567
quote:
8s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:29 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik heb net een hele bak met aardbeien, blauwe bessen en zelffgemaakte notenmix
gegeten, met een beetje yoghurt, was harstikke lekker, en zoet als de pest :+

Ik zit nu aan een beker Thee, zonder suiker, dus zonder eten naar bed gaat niet meer lukken :D
pi_162635574
Was wél Vega trouwens :P
pi_162635603
quote:
8s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:29 schreef fs180 het volgende:

[..]

minder verwerkte/houdbare producten, oxidatieprocess en troep om dat te voorkomen
en dan meer droge producten en vers fruit/groentes, als ik bezoek heb haal ik wel van alles in huis
maar nu heb ik zon 'moeilijke eter' gewoon 'echt eten' gegeven en dat wil ie wel hebben :D ipv van die kant en klare babytroep (zit ook echt gewoon afval in :') )
baby's die troep uit een potje moeten eten zijn zielig :'( oO<
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:35:24 #131
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162635616
oh fan ik had nog een idee met creme fresh, zwarte peper, iets als tuingroentes en avocado, soort van guacamole voor op stokbrood, jij bent advocado fan toch?
pi_162635638
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:35 schreef fs180 het volgende:
oh fan ik had nog een idee met creme fresh, zwarte peper, iets als tuingroentes en avocado, soort van guacamole voor op stokbrood, jij bent advocado fan toch?
Ja........ ik doe élke dag een avocado door mijn Smoothie :D zooooooooooooo lekker :P
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:36:55 #133
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162635646
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:34 schreef FANN het volgende:

[..]

baby's die troep uit een potje moeten eten zijn zielig :'( oO<
ik had snel zijn bordje vervangen voor brood met aarbeien toen mama niet keek :@

en toen ik niet keek waren alle aardbeien weg _O-

zou je er nog iets doorheen doen? wil het wat frisser hebben maar verder dan limoengras of bieslook kom ik niet :')
pi_162635654
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

ik had snel zijn bordje vervangen voor brood met aarbeien toen mama niet keek :@

en toen ik niet keek waren alle aardbeien weg _O-
:D
pi_162635670
Ik heb 3 grote bakken aardbeien staan, ben ik ook dol op :D

eigenlijk op al het fruit wel :')
pi_162635696
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

zou je er nog iets doorheen doen? wil het wat frisser hebben maar verder dan limoengras of bieslook kom ik niet :')
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten :@ ik eet avocado nooit zó, ik gooi hem altijd alleen
door mijn smoothie :@
pi_162635705
Limoengras klinkt dan wel best goed eigenlijk, probeer je dat toch? :D
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:57:10 #138
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162635935
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:40 schreef FANN het volgende:
Limoengras klinkt dan wel best goed eigenlijk, probeer je dat toch? :D
ja toggg
pi_162636099
quote:

[..]

[..]

Haha kleurenpunctuur, is dat bodypaint therapie? Kansloos die mensen.
pi_162649404
Wij zijn ook al tijden bezig om zo min mogelijk toegevoegd suiker te eten. Dat gaat met ups en downs, maar over het algemeen kopen wij weinig producten met toegevoegde suiker.

We gaan nog even Fed Up kijken. ik ben niet zeker of we deze al hebben gezien. We hebben een aantal documentaires al wel gezien zoals Food Inc, Forks over Knives en dergelijke. Gisteren hebben we overigens "Fat, Sick & nearly Dead" gekeken, deel 1 en deel 2. Dat juicen gaat me wel heel erg ver, maar misschien kunnen we het wel gebruiken als dagelijkse toevoeging.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_162650133
Ik vond het een interessante documentaire, het is wel de moeite waard om hem te bekijken.
Wat ik vooral raar vond was dat mensen ontbijtgranen (bomvol suiker) als gezond zien en die arts die beweerde dat het niet bewezen was dat het overgewicht grotendeels aan softdrinks te wijten valt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_162650425
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vond het een interessante documentaire, het is wel de moeite waard om hem te bekijken.
Wat ik vooral raar vond was dat mensen ontbijtgranen (bomvol suiker) als gezond zien en die arts die beweerde dat het niet bewezen was dat het overgewicht grotendeels aan softdrinks te wijten valt.
Dat 1e is vanwege goede marketing van de voedselindustrie en onwetendheid van de Amerikaanse consument. En dat tweede is omdat die arts betaald wordt door diezelfde voedselindustrie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_162651284
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:32 schreef FANN het volgende:

Ik heb het een maand gedaan. Geen afkickverschijnselen, voelde me ook niet fitter of anders. Wel groeiende verbazing waar allemaal suiker aan toegevoegd is! Je kan het zo gek niet bedenken. Blikjes met bonen, gerookte zalmfilet, vleeswaren, salades etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162651994
Fed up! hadden we al gezien.

"That sugar man" is wel weer een aardige documentaire. Hij liet naast de bekende suiker cliché's ook zien dat de verse sappen ook te veel suikers bevatten. Dat wist ik natuurlijk wel(ik drink bijna geen vruchtensappen) maar gewoon het simpele vergelijk dat je geen 4 appels na elkaar kunt eten terwijl een glas appelsap zo makkelijk op te drinken is.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:41:01 #145
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_162654967
Calorieën moet je eten, niet drinken.
pi_162655070
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik vooral raar vond was dat mensen ontbijtgranen (bomvol suiker) als gezond zien [...]
Daarvan sprongen toch bijna de tranen in je ogen. Eerst een kind in beeld dat ervan baalt dat hij alleen maar aankomt en nooit afvalt, ondanks zijn gezonde levensstijl. Vervolgens de moeder in beeld, die aangeeft dat ze er nu op letten dat het kind gezond eet, waaronder ontbijt. Vervolgens zie je het kind het gezonde ontbijt demonstreren: van die zoete ontbijtgranen. En dat is pure onwetendheid van Amerikanen. Slimme industrie.
Somebody that I used to know
pi_162655153
Soms neem ik onbewust perongelijk een tijdje geen suiker, ik snoep vrijwel niet namelijk, en dan merk ik op een gegeven moment dat ik toch iets minder lekker op mijn benen sta. Suikerklontje er in rammen en dan is t weer prima.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_162655419
Ik vond die schoollunches zo triest. Allemaal door fabrikanten gesponsord. Patat, hamburgers.
Make my day!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:55:29 #149
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162655442
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:05 schreef Janar het volgende:
ook zien dat de verse sappen ook te veel suikers bevatten. Dat wist ik natuurlijk wel(ik drink bijna geen vruchtensappen) maar gewoon het simpele vergelijk dat je geen 4 appels na elkaar kunt eten terwijl een glas appelsap zo makkelijk op te drinken is.
wat?

what?

whaaat? :')
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:56:53 #150
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162655509
Overigens NU op NL3 een voedingsdocu over smaak. Misschien ook interessant?
pi_162656044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:55 schreef fs180 het volgende:

[..]

wat?

what?

whaaat? :')
Was laatst op tv :P

http://nos.nl/artikel/206(...)slecht-als-cola.html

er staat een filmpje...
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:25:23 #153
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162656463
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:13 schreef FANN het volgende:

[..]

Was laatst op tv :P

http://nos.nl/artikel/206(...)slecht-als-cola.html

er staat een filmpje...
ja nee, er zitten dus geen 'extra suikers' in sap, gewoon niet :')

dat mensen nou gewoon niet weten dat er suiker in fruit zit, zon 14gram per 100gr, is niet de schuld van sinasappelsap
pi_162656517
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:25 schreef fs180 het volgende:

[..]

dat mensen nou gewoon niet weten dat er suiker in fruit zit, zon 14gram per 100gr, is niet de schuld van sinasappelsap
geen toegevoegde suiker dat dan weer niet, maar ze zeiden dat het net zo slecht was..
kan ik ook niet geloven hoor, maar dat werd gezegd :o
pi_162656611
100 gram gedroogde dadels bevat ongeveer 60 gr suiker :P

verse zijn 30 gr suiker per 100 gram

maar wél lekker O+
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:30:17 #156
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162656647
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:26 schreef FANN het volgende:

[..]

geen toegevoegde suiker dat dan weer niet, maar ze zeiden dat het net zo slecht was..
kan ik ook niet geloven hoor, maar dat werd gezegd :o
fruit gevat veel koolhydraten, DE brandstof voor jelichaam jwtz
mensen zijn bang voor koolhydraten omdat ze niet opletten bij biologie
suiker is een koolhydraat
cola bevat suikers
dus suikers = evil _O-

het is gewoon een achterlijk beredenatie gebaseerd op de leugen dat koolhydraten slecht zijn, maar volgens die idiote beredenatie is sap slechter dan cola :')

iemand op de vorige pagina zei dat sap te veel suikers bevat, alsof er iets bestaat als niet voedzaam fruit _O-
pi_162656719
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:30 schreef fs180 het volgende:

[..]

cola bevat suikers
dus suikers = evil _O-

het is gewoon een achterlijk beredenatie gebaseerd op de leugen dat koolhydraten slecht zijn, maar volgens die idiote beredenatie is sap slechter dan cola :')

iemand op de vorige pagina zei dat sap te veel suikers bevat, alsof er iets bestaat als niet voedzaam fruit _O-
Nou het werd ráár gebracht in dat programma je kan er wel van in de war raken...

Maar het zijn fruitsuikers dat wel, maar teveel was ook niet goed ....

Je kan het programma misschien nog terugkijken :+
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:32:34 #158
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162656740
en dat heb je van die athkins figuren die zeggen dat vet goed is en carbs slecht

maarja die horen we niet meer
quote:
A medical report issued by the New York medical examiner's office a year after his death showed that Atkins had a history of heart attack, congestive heart failure and hypertension
oops :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 31 mei 2016 @ 22:32:47 #159
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162656749
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:25 schreef fs180 het volgende:

[..]

Het probleem was: eet 1 of 2 appels en je zit vol. Dan stop je met eten. Weinig suiker gehad.
Drink appelsap en je krijgt veel meer geconcentreerde suikers binnen zonder dat je vol zit. Dus meer suiker.

Je kunt dus beter een appel eten, dan appelsap drinken.
pi_162656793
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:32 schreef fs180 het volgende:
en dat heb je van die athkins figuren die zeggen dat vet goed is en carbs slecht

maarja die horen we niet meer

[..]

oops :')
:')

dan moet ik altijd aan Nico Haak denken met die armband :')
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:34:19 #161
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162656804
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:32 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou het werd ráár gebracht in dat programma je kan er wel van in de war raken...

Maar het zijn fruitsuikers dat wel, maar teveel was ook niet goed ....

Je kan het programma misschien nog terugkijken :+
er bestaat geen te veel aan 'fruitsuikers' je lichaam verbrand het; het is directe energie.

als je die energie niet gebruikt moet je natuurlijk minder vreten :7
pi_162656821
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het probleem was: eet 1 of 2 appels en je zit vol. Dan stop je met eten. Weinig suiker gehad.
Drink appelsap en je krijgt veel meer geconcentreerde suikers binnen zonder dat je vol zit. Dus meer suiker.

klopt :Y dat was het....
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:35:30 #163
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162656844
quote:

[..]

twee appels en jij zit vol ja?

je kunt beter appelsap drinken omdat het minder energie kost om te verteren, beter is voor je tanden en langer houdbaar is, daarbij is het ook goedkoper En sneller

SCIENCE _O_
pi_162656855
quote:

[..]

Precies, en dan eet men bij een glas appelsap ofwel equivalent van 4 appels aan suiker ook vaak nog een koekje omdat het sap totaal geen verzadiging geeft. Nog een paar appels aan suiker.

Verder is fructose fructose, glucose glucose enz. of het nou in cola zit of in een appel.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:36:09 #165
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162656857
quote:
March 2015 ¦ Geneva - A new WHO guideline recommends adults and children reduce their daily intake of free sugars to less than 10% of their total energy intake. A further reduction to below 5% or roughly 25 grams (6 teaspoons) per day would provide additional health benefits.
hoe veel appels is dat?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:36:35 #166
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162656871
quote:
Ga eens kijken, 3.5 min
WFPB!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 31 mei 2016 @ 22:36:49 #167
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162656883
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:34 schreef fs180 het volgende:

[..]

er bestaat geen te veel aan 'fruitsuikers' je lichaam verbrand het; het is directe energie.

als je die energie niet gebruikt moet je natuurlijk minder vreten :7
Nou, dan drink jij toch lekker 2 liter appelsap per dag. Ik sla even over.

Maar ik brn wel blij dat jij het beter weet dan de rest van de wereld. Scheelt weer.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:37:32 #168
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162656909
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:36 schreef -0- het volgende:

[..]

Precies, en dan eet men bij een glas appelsap ofwel equivalent van 4 appels aan suiker ook vaak nog een koekje omdat het sap totaal geen verzadiging geeft. Nog een paar appels aan suiker.

Verder is fructose fructose, glucose glucose enz. of het nou in cola zit of in een appel.
wiens probleem is dat?

ik zie ook bijna niemand kilo+ bananen eten per dag, doe nou niet alsof dit een probleem is :')

ze eten juist niet die appel ook niet het sap, maar gaan direct naar de frituur _O-
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:38:13 #169
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162656932
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou, dan drink jij toch lekker 2 liter appelsap per dag. Ik sla even over.

Maar ik brn wel blij dat jij het beter weet dan de rest van de wereld. Scheelt weer.
ja het verschil tussen een viva 'voedingsexpert' en iemand met een opleiding ;(
  Official ESF Kreviewer dinsdag 31 mei 2016 @ 22:39:06 #170
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162656952
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:35 schreef fs180 het volgende:

[..]

twee appels en jij zit vol ja?

je kunt beter appelsap drinken.
Ik zit voller na 2 appels, dan na 2 glazen appelsap ja. Jij niet?

En nee, dat ku je dus beter niet.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 31 mei 2016 @ 22:39:50 #171
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162656979
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:38 schreef fs180 het volgende:

[..]

ja het verschil tussen een viva 'voedingsexpert' en iemand met een opleiding ;(
Ah, een troll. Nou, daag hè.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:40:22 #172
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162656996
Link ik een filmpje van een echte M.D, ga je het negeren, want je wil doen alsof je zo gezond bent met je (sinaas)appelsap. :+
WFPB!
pi_162657011
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:37 schreef fs180 het volgende:

[..]

wiens probleem is dat?

ik zie ook bijna niemand kilo+ bananen eten per dag, doe nou niet alsof dit een probleem is :')

ze eten juist niet die appel ook niet het sap, maar gaan direct naar de frituur _O-
Nee dat is inderdaad geen probleem, omdat het een verzadigingsgevoel geeft. wanneer je het in sap zou uitpersen zou je echter wel enorme ladingen aan bananensuiker wegeten, precies het punt dus.

Veel mensen denken wel dat ze gezond bezig zijn door vruchtensap te drinken in plaats van frisdrank. Puur kijkende naar suikerinname is dat dus gewoon niet waar.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:40:58 #174
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657015
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:36 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Ga eens kijken, 3.5 min
cholesterol is slecht toch?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:41:57 #175
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:40 schreef -0- het volgende:

Veel mensen denken wel dat ze gezond bezig zijn door vruchtensap te drinken in plaats van frisdrank. Puur kijkende naar suikerinname is dat dus gewoon niet waar.
nee.

de stelling is dat fruit onegzond is omdat cola dat is

dat is de reinste bullshit _O-
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:42:18 #176
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657055
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ah, een troll. Nou, daag hè.
ben jij nog steeds dik?
pi_162657064
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:36 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Ga eens kijken, 3.5 min
ik heb gekeken!

zou het schelen als ik gewoon een hele sinaasappel door mijn Smoothie mik i.p.v. vers geperst
sap?

serieuze vraag :@
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:42:51 #178
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657070
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zit voller na 2 appels, dan na 2 glazen appelsap ja. Jij niet?

En nee, dat ku je dus beter niet.
Nee het is immers feitelijk minder, snap je dat niet?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:43:45 #179
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162657101
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:42 schreef FANN het volgende:

[..]

ik heb gekeken!

zou het schelen als ik gewoon een hele sinaasappel door mijn Smoothie mik i.p.v. vers geperst
sap?

Als je de pulp erbij opdrinkt scheelt het al. Dat staat dacht ik ook in dat filmpje.. dat als je "puree" drinkt ipv puur sap het al iets beter is. En het is nog beter om het heel langzaam op te drinken!
WFPB!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:43:50 #180
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657104
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:42 schreef FANN het volgende:

[..]

ik heb gekeken!

sap?

ja maar dan moet je wel iets erbij doen om het vloeibaar te houden :') :D
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:44:06 #181
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657115
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:43 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Als je de pulp erbij opdrinkt scheelt het al. Dat staat dacht ik ook in dat filmpje.. dat als je "puree" drinkt ipv puur sap het al iets beter is. En het is nog beter om het heel langzaam op te drinken!
waarom dan?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:44:40 #182
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162657128
Vezels. Voedingsstoffen. Insuline-piek. Glucose-spiegel.
WFPB!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:45:01 #183
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657136
ik drink wel meer dan twee liter sap per dag, alleen geen appelsap, so what? krijg jij dan hartkloppingen van?
pi_162657141
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:43 schreef Dizorn het volgende:

[..]

ah... ga ik proberen dan :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:43 schreef fs180 het volgende:

[..]

ja maar dan moet je wel iets erbij doen om het vloeibaar te houden :') :D
sojamelk :+ en in sinaasappel zit ook weer vocht natuurlijk :P
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:45:38 #185
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657161
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:44 schreef Dizorn het volgende:
Vezels. Voedingsstoffen. Insuline-piek. Glucose-spiegel.
duidelijk md dit
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:46:33 #186
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657192
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:45 schreef FANN het volgende:

[..]

ah... ga ik proberen dan :Y

[..]

sojamelk :+ en in sinaasappel zit ook weer vocht natuurlijk :P
als je het sap vervangt door puree, wordt het niet vloeibaarder
  Official ESF Kreviewer dinsdag 31 mei 2016 @ 22:47:18 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162657217
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:42 schreef fs180 het volgende:

[..]

Nee het is immers feitelijk minder, snap je dat niet?
Terug naar school dus. :').

En nee, ik ben 1.94m en weeg 83kg. Komt omdat ik geen fruitsapjes drink.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:47:49 #188
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162657235
Ik zou serieus kunnen reageren, maar als je niet eens zelf een filmpje van 3,5 minuut kan kijken of begrijpen, dan troll je gewoon. Beetje jammer.
WFPB!
pi_162657260
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:46 schreef fs180 het volgende:

[..]

als je het sap vervangt door puree, wordt het niet vloeibaarder
ik ga wel proberen, desnoods half of half ofzo :@ maar met sojamelk of notenmelk
moet het ook wel lukken, als ik die smaak van sinaasappel maar heb anders vind ik het
niet lekker die Groene Smoothies :@
pi_162657292
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

:o

maar ik weeg 56 kg en ik drink bijna een liter vers sinaasappelsap per dag :D

op zijn ''minst'' in elk geval een halve liter, écht waar :Y
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:49:40 #191
409579 LuDann
All the way
pi_162657297
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:27 schreef Janar het volgende:
Wij zijn ook al tijden bezig om zo min mogelijk toegevoegd suiker te eten. Dat gaat met ups en downs, maar over het algemeen kopen wij weinig producten met toegevoegde suiker.

We gaan nog even Fed Up kijken. ik ben niet zeker of we deze al hebben gezien. We hebben een aantal documentaires al wel gezien zoals Food Inc, Forks over Knives en dergelijke. Gisteren hebben we overigens "Fat, Sick & nearly Dead" gekeken, deel 1 en deel 2. Dat juicen gaat me wel heel erg ver, maar misschien kunnen we het wel gebruiken als dagelijkse toevoeging.
Ik heb ook meerdere van de docs gekeken die op Netflix staan, maar sommige gaan echt wel ver inderdaad. Ook qua geloofwaardigheid soms. Als je je aan alle adviezen zou houden die erin gegeven worden dan mag je niks meer eten. Dat teveel toegevoegde suiker slecht is voor je klinkt mij wel logisch in de oren maar dat we alleen nog maar raw superfood zouden moeten eten dat voelt voor mij als een paar stappen te ver.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb het een maand gedaan. Geen afkickverschijnselen, voelde me ook niet fitter of anders. Wel groeiende verbazing waar allemaal suiker aan toegevoegd is! Je kan het zo gek niet bedenken. Blikjes met bonen, gerookte zalmfilet, vleeswaren, salades etc.
Wij gaat het ook langer dan 10 dagen doen, hebben we besloten. Ik hoorde of las ergens dat het wel een paar weken kan duren voordat je gewend bent. Ik verwacht wel afkickverschijnselen hier. At je voorheen veel suiker, voor je het een maand niet deed?
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Daarvan sprongen toch bijna de tranen in je ogen. Eerst een kind in beeld dat ervan baalt dat hij alleen maar aankomt en nooit afvalt, ondanks zijn gezonde levensstijl. Vervolgens de moeder in beeld, die aangeeft dat ze er nu op letten dat het kind gezond eet, waaronder ontbijt. Vervolgens zie je het kind het gezonde ontbijt demonstreren: van die zoete ontbijtgranen. En dat is pure onwetendheid van Amerikanen. Slimme industrie.
Nou, echt om verdrietig van te worden ja. -O-
  Official ESF Kreviewer dinsdag 31 mei 2016 @ 22:50:52 #192
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162657342
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:41 schreef fs180 het volgende:

[..]

nee.

de stelling is dat fruit onegzond is omdat cola dat is

dat is de reinste bullshit _O-
Dat is jouw stelling. De juiste stelling (feit) is dat het veel gezonder is om een appel te eten dan een glas appelsap te drinken, vanwege de hoeveelheid suiker en het feit dat je niet/minder vol raakt van een glas appelsap.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:51:11 #193
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657353
quote:

[..]

ah je hebt dit exclusieve dieet gebaseerd op iets dat je al niet deed, OKAY :')
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:51:38 #194
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657369
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:47 schreef Dizorn het volgende:
Ik zou serieus kunnen reageren, maar als je niet eens zelf een filmpje van 3,5 minuut kan kijken of begrijpen, dan troll je gewoon. Beetje jammer.
je reageert zelf niet eens op mijn strikvraag, doe maar boos :W
pi_162657371
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat is jouw stelling. De juiste stelling (feit) is dat het veel gezonder is om een appel te eten dan een glas appelsap te drinken, vanwege de hoeveelheid suiker en het feit dat je niet/minder vol raakt van een glas appelsap.
dat geloof ik ook wel eigenlijk :Y ook vanwege de vezels enzo...
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:52:29 #196
409579 LuDann
All the way
pi_162657397
Ik negeer jullie gebekvecht even, ok? :')

Ik heb net mijn laatste koekje soldaat gemaakt en in de kast staan nog 2 pakken KokosDream melk en 2 flessen Vitamin water. Als dat op is ben ik er klaar voor. :Y)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:52:49 #197
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657410
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

ga eens hardlopen dikke troll

juist alles wat je aanbid geeft aan dat er net zo veel suiker in zit :')

je kunt ook gewoon stoppen met eten als je voldoende op heb, maar dat zit er niet in he
pi_162657425
zou een slow juicer echt beter zijn?
Make my day!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:53:25 #199
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657430
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:52 schreef LuDann het volgende:

Ik heb net mijn laatste koekje soldaat gemaakt en in de kast staan nog 2 pakken KokosDream melk en 2 flessen Vitamin water. Als dat op is ben ik er klaar voor. :Y)
eerst bingen en dan?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:53:43 #200
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657440
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:53 schreef agter het volgende:
zou een slow juicer echt beter zijn?
dan?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 31 mei 2016 @ 22:53:47 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162657442
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:49 schreef FANN het volgende:

[..]

:o

maar ik weeg 56 kg en ik drink bijna een liter vers sinaasappelsap per dag :D

op zijn ''minst'' in elk geval een halve liter, écht waar :Y
Dik zijn heeft niet alles te maken met ongezond leven. Je kunt dun zijn en toch een vetpercentage van 30% hebben.
(En misschien ben je een dwerg)

Drink gewoon water. Of veel minder suikerhoudende drank. Ik drink veel spa (bosvruchten). Hier zit 1,2 gram suiker in per 100ml en verder niks. Het smaakt ook nog eens lekker.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:54:40 #202
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_162657471
Al afgevallen?
Nothing to see here, carry on
pi_162657472
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:53 schreef fs180 het volgende:

[..]

dan?
Sap of sap centrifuge.
Make my day!
pi_162657489
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dik zijn heeft niet alles te maken met ongezond leven. Je kunt dun zijn en toch een vetpercentage van 30% hebben.

Drink gewoon water. Of veel minder suikerhoudende drank. Ik drink veel spa (bosvruchten). Hier zit 1,2 gram suiker in per 100ml en verder niks. Het smaakt ook nog eens lekker.
:D ik ben geen dwerg _O- 165 cm hoor (8>

nee dat vetpercentage is niet zo hoog, ik het zo'n weegschaaldinges die dat kan meten :+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 31 mei 2016 @ 22:55:44 #205
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162657496
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:52 schreef fs180 het volgende:

[..]

ga eens hardlopen dikke troll

juist alles wat je aanbid geeft aan dat er net zo veel suiker in zit :')

je kunt ook gewoon stoppen met eten als je voldoende op heb, maar dat zit er niet in he
Ok. Geeft verder niks dat je het mis hebt. Het is maar internet. Welterusten.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:56:26 #206
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657515
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

nee dan ben je gewoon dik, dik rond vet en klein :{

drink dan gewoon water pussy
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:56:54 #207
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657533
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ok. Geeft verder niks dat je het mis hebt. Het is maar internet. Welterusten.
denk maar aan mij als je hartkloppingen hebt
pi_162657545
quote:

Verstandig om de boel hier te negeren ;)

Maar vraagje: als je gelooft dat suiker niet goed voor je is, waarom drink je het laatste beetje dan nog op? Je kan het ook laten staan/weggooien/weggeven...
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:57:37 #209
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162657549
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:54 schreef agter het volgende:

[..]

Sap of sap centrifuge.
winkel sap? tuurlijk

als voor jou dat de prijs waard is
pi_162657555
Ik weet niet precies wat hier gebeurde maar ik ga een koppie Thee zetten
pi_162657577
quote:

[..]

Er zit echt geen verschil tussen suikers in fruit of elders. Het helpt wel dat er vezels in fruit zitten en enzymen en nog wat vitaminen enzo. Maar wbt de suikers is het echt exact gelijk.

Prima trouwens om goed op te letten wat je eet. Maar toegevoegde suikers volledig mijden is bullshit. Wat wel heel goed werkt is zelf koken, weinig bewerkte voedingsmiddelen gebruiken.

Maar bijvoorbeeld die kipfilet, daar zit een minuscuul beetje suiker in. Daar krijg je echt geen directe insulinepiek van. Van biologische jam zondertoegevoegde suiker krijg je dat wel. Honing is ook zoiets, heul veel suikers, maar wel natuurlijk.

Suiker in je koffie is wel iets dat je makkelijk kan minderen, net zoals allerlei potjes en pakjes. Maar kipfilet, jeumig, het wordt wel religieus (overigens vind ik die gemalen kipfilet met maar 50% kip niet te vreten maargoed).
Whatever...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 31 mei 2016 @ 23:06:19 #212
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162657769
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:57 schreef FANN het volgende:
Ik weet niet precies wat hier gebeurde maar ik ga een koppie Thee zetten
Zonder suiker hè.
pi_162657857
quote:

[..]

Ik graas de hele dag door :@ tussendoortjes als dadels, vijgen, allerlei soorten fruit,
en dat soort dingen, alleen geen koekjes enzo dát was wel een beetje afkicken en
geen plak ontbijtkoek bij de Thee nu ik heb er geen eens trek meer in.

Suiker in mijn koffie ben ik al héél lang geleden mee gestopt, dat lust ik nu 'écht niet meer :N
pi_162657874
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zonder suiker hè.
Ja :+
pi_162657944
quote:

[..]

Nee, dat is omdat je jong bent. Komt nog wel...
Whatever...
pi_162657971
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:06 schreef Kreator het volgende:

Zonder suiker hè.
Ik kreeg net een gratis groene Coca Cola in de bioscoop. Met minder suiker. ok, whatever.

En wat een gebekvecht hier. Kan er ook een beetje beschaafd worden gediscussieerd?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:17:21 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162658075
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kreeg net een gratis groene Coca Cola in de bioscoop. Met minder suiker. ok, whatever.

En wat een gebekvecht hier. Kan er ook een beetje beschaafd worden gediscussieerd?
Is dat cola gezoet met stevia?
The love you take is equal to the love you make.
pi_162658107
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:49 schreef LuDann het volgende:

Wij gaat het ook langer dan 10 dagen doen, hebben we besloten. Ik hoorde of las ergens dat het wel een paar weken kan duren voordat je gewend bent. Ik verwacht wel afkickverschijnselen hier. At je voorheen veel suiker, voor je het een maand niet deed?
Nee, dat viel wel mee, want van veel suiker krijg ik altijd een opgejaagd gevoel en dat vind ik vervelend. Ik kan wel zeggen dat ik al zeker 1,5 jaar erg weinig suiker binnen krijg. behalve wat er van nature in je eten zit. En wat er dan is toegevoegd aan brood, blikjes bonen en dergelijke. Maar geen frisdrank, fruitmelken, toetjes, snoep etc.
pi_162658161
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:17 schreef Lienekien het volgende:
Is dat cola gezoet met stevia?
"Frisdrank met plantenextract, met suiker en zoetstof"
Ingrediënten: sprankelend (jaja) water, suiker, kleurstof E 150d, natuurlijke aroma's waaronder caffeine, fosforzuur, steviolglycosiden

Ja, met wat stevia dus.

Mijn vriend vraagt wat ik aan het doen ben omdat ik het flesje aan het lezen ben.
Ik: "Oh, someone asked what's in it"
Hij bijdehand: "Happiness"

(standaard bioscoopreclame)
pi_162658180
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:20 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vriend vraagt wat ik aan het doen ben omdat ik het flesje aan het lezen ben.

dinsdag 31 mei 2016 @ 23:22:38 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162658223
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

"Frisdrank met plantenextract, met suiker en zoetstof"
Ingrediënten: sprankelend (jaja) water, suiker, kleurstof E 150d, natuurlijke aroma's waaronder caffeine, fosforzuur, steviolglycosiden

Ja, met wat stevia dus.

Ja, instant happiness! Ineens heb je vrienden, schijnt de zon en kun je drie keer de radslag!
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 juni 2016 @ 07:07:57 #222
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162661205
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nee, dat is omdat je jong bent. Komt nog wel...
Dat zeiden ze ook toen ik 16 was. En 25. En 35. Sindsdien zijn ze gestopt met mij jong noemen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 juni 2016 @ 07:09:41 #223
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162661213
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind die groene cola niet lekker. Doe me dan maar gewoon cola met suiker, liefst vanille.
pi_162661541
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2016 07:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook toen ik 16 was. En 25. En 35. Sindsdien zijn ze gestopt met mij jong noemen.
Bedoel je met ''geen fruitsapjes'' ook vers geperst sinaasappelsap?
Ik ben ouder dan 35 jaar ik drink ook geen fruitsapjes maar wel (best veel) vers geperst
sinaasappelsap.
pi_162661560
quote:

Succes vandaag! :P
pi_162661584
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:18 schreef FANN het volgende:

Ik ben ouder dan 35 jaar ik drink ook geen fruitsapjes maar wel (best veel) vers geperst
sinaasappelsap.
Dat is een stuk minder gezond dan je denkt, vrees ik. Hoeveel sinaasappels gebruik je? Normaal zou je er 1 eten, niet 2 of 3 of eventueel meer. Dus zo krijg je weer veel fruitsuiker (wat je lichaam ook gewoon ziet als suiker hoor) binnen.
pi_162661611
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is een stuk minder gezond dan je denkt, vrees ik. Hoeveel sinaasappels gebruik je? Normaal zou je er 1 eten, niet 2 of 3 of eventueel meer. Dus zo krijg je weer veel fruitsuiker (wat je lichaam ook gewoon ziet als suiker hoor) binnen.
Ik heb het gezien op in dat programma, ik schrok er ook van hoor.
Ik doe nu ook steeds iets minder in mijn Groene Smoothie om te wennen, maar ik weet het.
Ik eet ook écht best veel fruit dus ik krijg ládingen fruitsuiker binnen ben ik bang.

Maar ja, ik eet dan weer geen koekjes en kant en klare toetjes meer.
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:02:36 #228
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162661946
Kijk, fruit op zich is heel gezond. Maar je verliest echt een hoop voordelen als je er sap van maakt. Is het gezonder dan koekjes? Waarschijnlijk wel. Maar het zou beter zijn om het fruit los te eten dus.

Simpele tip voor je smoothies: bessen zijn zoet en gezond. Ik vind kruiden als kaneel ook lekker en hebben een sterke smaak.

Kijk verder op www.nutritionfacts.org daar staan best veel filmpjes over juice en smoothies (zoals oa het filmpje wat ik linkte).
WFPB!
pi_162661999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:02 schreef Dizorn het volgende:
Kijk, fruit op zich is heel gezond. Maar je verliest echt een hoop voordelen als je er sap van maakt. Is het gezonder dan koekjes? Waarschijnlijk wel. Maar het zou beter zijn om het fruit los te eten dus.

Simpele tip voor je smoothies: bessen zijn zoet en gezond. Ik vind kruiden als kaneel ook lekker en hebben een sterke smaak.

Kijk verder op www.nutritionfacts.org daar staan best veel filmpjes over juice en smoothies (zoals oa het filmpje wat ik linkte).
Ja, ja, ik ben al langzaam aan het aanpassen...

De rest van mijn fruit eet ik meestal zó hoor, en bij een aarbeien smoothie gaat er gewoon
een hele bak aardbeien in plus een avocado, ik kan die bak aardbeien ook wel zó opeten
maar ik word érg gelukkig van zo'n Smoothie :+
pi_162662875
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:27 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik heb het gezien op in dat programma, ik schrok er ook van hoor.
Ik doe nu ook steeds iets minder in mijn Groene Smoothie om te wennen, maar ik weet het.
Ik eet ook écht best veel fruit dus ik krijg ládingen fruitsuiker binnen ben ik bang.

Maar ja, ik eet dan weer geen koekjes en kant en klare toetjes meer.
geloof je het nu pas :D
pi_162662903
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:13 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

geloof je het nu pas :D
nou dat het nét zo slecht was als toegevoegde suiker geloofde ik niet, eigenlijk nog steeds
niet helemaal :@
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:15:34 #232
409579 LuDann
All the way
pi_162662911
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Verstandig om de boel hier te negeren ;)

Maar vraagje: als je gelooft dat suiker niet goed voor je is, waarom drink je het laatste beetje dan nog op? Je kan het ook laten staan/weggooien/weggeven...
Beetje mentaal voorbereiden. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:21 schreef FANN het volgende:

[..]

Succes vandaag! :P
Tis nog niet op hoor, zoveel drink ik niet op 1 avond. :D
pi_162662936
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Tis nog niet op hoor, zoveel drink ik niet op 1 avond. :D
ow :D geef je het aan de buren ofzo dan ben je er ook vanaf :+
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:17:04 #234
409579 LuDann
All the way
pi_162662944
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er zit echt geen verschil tussen suikers in fruit of elders. Het helpt wel dat er vezels in fruit zitten en enzymen en nog wat vitaminen enzo. Maar wbt de suikers is het echt exact gelijk.

Prima trouwens om goed op te letten wat je eet. Maar toegevoegde suikers volledig mijden is bullshit. Wat wel heel goed werkt is zelf koken, weinig bewerkte voedingsmiddelen gebruiken.

Maar bijvoorbeeld die kipfilet, daar zit een minuscuul beetje suiker in. Daar krijg je echt geen directe insulinepiek van. Van biologische jam zondertoegevoegde suiker krijg je dat wel. Honing is ook zoiets, heul veel suikers, maar wel natuurlijk.

Suiker in je koffie is wel iets dat je makkelijk kan minderen, net zoals allerlei potjes en pakjes. Maar kipfilet, jeumig, het wordt wel religieus (overigens vind ik die gemalen kipfilet met maar 50% kip niet te vreten maargoed).
Jaja, ik weet dat suiker suiker is. Het gaat hier ook om een experiment, niet om een leven lang strikt alle suiker mijden. Maar als we een tijdje alle suiker mijden dan zal het beetje wat we dan weer eten des te lekkerder smaken. :Y)
pi_162663025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jaja, ik weet dat suiker suiker is. Het gaat hier ook om een experiment, niet om een leven lang strikt alle suiker mijden. Maar als we een tijdje alle suiker mijden dan zal het beetje wat we dan weer eten des te lekkerder smaken. :Y)
De traditie om met één van mijn zussen 1x per maand een irish coffee met vet veel slagroom
te gaan drinken hou ik er ook in hoor :@ zo religieus ben ik nou ook weer niet :D
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:23:13 #236
37248 BertV
Klei indiaan
pi_162663073
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:20 schreef FANN het volgende:

[..]

De traditie om met één van mijn zussen 1x per maand een irish coffee met vet veel slagroom
te gaan drinken hou ik er ook in hoor :@ zo religieus ben ik nou ook weer niet :D
Volgens mij is dat ook de manier om het vol te houden: geen "verboden voedsel" als je dit echt lekker vindt, maar schrap ze uit je dagelijkse patroon.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_162663083
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:23 schreef BertV het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook de manier om het vol te houden: geen "verboden voedsel" als je dit echt lekker vindt, maar schrap ze uit je dagelijkse patroon.
:Y denk ik ook....
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 juni 2016 @ 10:35:30 #238
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162663296
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:18 schreef FANN het volgende:

[..]

sinaasappelsap.
Ja uiteraard. Dat is in principe hetzelfde. (Al zit er wat meer pulp in e.d.)
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 juni 2016 @ 10:36:12 #239
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162663311
quote:

[..]

Zo doe ik het ook.
pi_162666179
quote:

[..]

Ik denk niet dat de voedingsmiddelen die met aandacht bereid en met aandacht genoten worden doorgaans het probleem zijn. Eerder het industriele gemaksvoer waar uit 'gemakzucht' bij zowel producent als consument flink suiker bijgeschept wordt.

Dit filmpje kwam ik onlangs nog tegen, ik vond het wel illustratief:
Het gaat eigenlijk allemaal om aandacht. Aandacht voor wat je lichaam nodig heeft, aandacht voor wat je haalt en hoe je het bereidt of laat bereiden, aandacht voor de smaak en aandacht voor degenen met wie je eet. De tijd nemen om te eten hoort daar ook bij.

Ik denk dat de vraag naar gezond eten te versimpelen is tot de volgende. Ga je Amerikaanser eten, ga je eten zoals de Fransen eten, of ga je eten zoals je ouders en vorige generaties aten. Met die laatste twee is het waarschijnlijk een ontwikkeling de goede kant op, als je geen bewuste keuzes maakt blijf je de ontwikkeling maken naar Amerikaanser eten inclusief de effecten op het lichaam.

Het calvinistische van zondigen, jezelf belonen en schuld en boetedoening lijkt me ook niet de juiste benadering. De Fransen doen eigenlijk niet anders dan zichzelf verwennen, alleen met veel aandacht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162671503
quote:

[..]

cola bevat suikers
dus suikers = evil _O-

Gelukkig snap jij het wel 😜

Bij sappen blijven nog vele voedingsonderdelen achter waardoor de verzadiging van mensen kleiner is. Dus ipv max 2 appels(en normaal eet je er eentje) te kunnen eten, zit in een sapje eenvoudig 4 appels. Oftewel 2 Keer zoveel suiker als je lichaam bij normaal eten zou hebben. En dan nog daargelaten met veel zoetere vruchten.

Dus ja, sappen zijn wel gezond maar bevatten erg veel suikers. Dus ook hier opletten.
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:48:16 #242
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162673942
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:25 schreef Janar het volgende:

[..]
Dus ipv max 2 appels(en normaal eet je er eentje) te kunnen eten, zit in een sapje eenvoudig 4 appels. Oftewel 2 Keer zoveel suiker als je lichaam bij normaal eten zou hebben. En dan nog daargelaten met veel zoetere vruchten.

Dus ja, sappen zijn wel gezond maar bevatten erg veel suikers. Dus ook hier opletten.
vandaag nog nooit zo veel bs gelezen, props

wat is 'de zoetste vrucht' :') het is allemaal zon 15gr per 100
pi_162673979
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:48 schreef fs180 het volgende:

[..]

vandaag nog nooit zo veel bs gelezen, props

wat is 'de zoetste vrucht' :') het is allemaal zon 15gr per 100
Nee joh... zitten grote verschillen in

http://www.gezondergenieten.nl/suiker-in-fruit/
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:52:23 #244
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674012
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee joh... zitten grote verschillen in

http://www.gezondergenieten.nl/suiker-in-fruit/
gem nog geen eens 10 gram, afwijkingen van onder naar boven van 17 is niet veel :)
pi_162674043
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:52 schreef fs180 het volgende:

[..]

gem nog geen eens 10 gram, afwijkingen van onder naar boven van 17 is niet veel :)
dat overzichtje gaat van 1 gram (kokosnoot) naar 29 gram (Dadels) is nogal een
verschil :P
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:56:08 #246
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674072
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:54 schreef FANN het volgende:

[..]

dat overzichtje gaat van 1 gram (kokosnoot) naar 29 gram (Dadels) is nogal een
verschil :P
dat eet bijna niemand in nederland
pi_162674078
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

dat eet bijna niemand in nederland
Dadels?

Ik wel :Y
pi_162674109
Bij de koffie vaak óf een paar vijgjes O+

zijn gezonde dingetjes hoor...

http://mens-en-gezondheid(...)acht-van-dadels.html
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:03:21 #249
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674180
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:56 schreef FANN het volgende:

[..]

Dadels?

Ik wel :Y
litertje dadelsap, zodat je niet vol zit en toch moddertjesvet bent, DAT is wat mensen hier roepen dat zogenaamd zo vaak voorkomt
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:03:52 #250
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674190
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:58 schreef FANN het volgende:
Bij de koffie vaak óf een paar vijgjes O+

zijn gezonde dingetjes hoor...

http://mens-en-gezondheid(...)acht-van-dadels.html
een paar?! hoe kun jij zomaar maat houden, volgende wet van suiker kan dit niet ;(
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:05:35 #251
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674232
sinds wanneer helpen 'vezels' tegen kanker :D
pi_162674253
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:03 schreef fs180 het volgende:

[..]

een paar?! hoe kun jij zomaar maat houden, volgende wet van suiker kan dit niet ;(
2 of drie dadels is zat,of hoogstens 2 vijgen, vers zijn ze het lekkerst
pi_162674261
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:05 schreef fs180 het volgende:
weet ik veel het zal wel :+
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:07:12 #254
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674265
heb wel een vijgenboom, maar ik lust ze niet :D
pi_162674296
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:07 schreef fs180 het volgende:
heb wel een vijgenboom, maar ik lust ze niet :D
ik heb het geleerd van mijn Griekse schoonvader, die vrat ze altijd en die was ook niet dik _O-
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:12:21 #256
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674356
net drie mangos op, en halve bak citroenijs
even wegspoelen met halve liter melk en dan avondeten erin, kilotje aardappels en halve kilo kalkoen, uurtje later salade

life is good :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162674654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:12 schreef fs180 het volgende:
net drie mangos op, en halve bak citroenijs
even wegspoelen met halve liter melk en dan avondeten erin, kilotje aardappels en halve kilo kalkoen, uurtje later salade

life is good :7

ben nog steeds niet dik

Maar dit topic ging ook niet over dik zijn toch? Gewoon zónder toegevoegde suikers eten ging
het over, ben je tegen dit topic?
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:29:27 #258
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674687
quote:
Naar aanleiding van de documentaire Fed Up hebben mijn man en ik besloten om 10 dagen zonder suiker te gaan eten en zo min mogelijk bewerkt eten. Deze 10 dagen lijken me vooral fijn voor de bewustwording, echt overal zit suiker in. Daarna gaan we evalueren wat we ermee gaan doen, of we zo doorgaan bijvoorbeeld of dat we de inname van suiker gewoon wat proberen te minderen.
ik ben wel tegen voedingsstoffen uit je dieet laten ja
pi_162674741
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:29 schreef fs180 het volgende:

[..]

ik ben wel tegen voedingsstoffen uit je dieet laten ja
Om geraffineerde suiker te krijgen moet men de suiker wassen, snijden, malen, walsen (persen), filteren, centrifugeren, klaren, carbonatatie (fosfatatie), indikken door verdamping, ontkleuren (m.b.v. verkoolde koeienbeenderen), ionenuitwisseling met een hars, verder indikken door evaporatie, kristallisatie, nogmaals centrifugeren en drogen (behandelen met antischuimmiddel, behandelen met formaldehyde, verzuren met zwaveldioxide, toevoegen van hardheidsstabilisator, schonen m.b.v. blauwzuur, enz.

Zit toch niks goeds meer in dan?
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 juni 2016 @ 19:33:54 #260
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162674782
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:27 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar dit topic ging ook niet over dik zijn toch? Gewoon zónder toegevoegde suikers eten ging
het over, ben je tegen dit topic?
Precies. Beetje bewustwording van hoe ontzettend veel suiker in producten zit is niet verkeerd. Daar dan de slechte zaken uitpikken en die niet meer eten is niks mis mee.
Veel mensen beseffen niet hoeveel suiker in relatief 'gezonde' dranken zit en dat veel light/calorie-arme producten voo met suiker zitten.
De verschuiving van calorie-arm eten (zinloos) naar suikerarm eten is imho gewoon positief; hoe fs180 ook probeert rebels te zijn, ik heb nog geen fatsoenlijk argument gezien waarom je niet suiker-arm moet eten.
pi_162674798
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Precies. Beetje bewustwording van hoe ontzettend veel suiker in producten zit is niet verkeerd. Daar dan de slechte zaken uitpikken en die niet meer eten is niks mis mee.
Veel mensen beseffen niet hoeveel suiker in relatief 'gezonde' dranken zit en dat veel light/calorie-arme producten voo met suiker zitten.
De verschuiving van calorie-arm eten (zinloos) naar suikerarm eten is imho gewoon positief; hoe fs180 ook probeert rebels te zijn, ik heb nog geen fatsoenlijk argument gezien waarom je niet suiker-arm moet eten.
ik ook nog niet :+
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:35:24 #262
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674811
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:32 schreef FANN het volgende:

[..]

Om geraffineerde suiker te krijgen moet men de suiker wassen, snijden, malen, walsen (persen), filteren, centrifugeren, klaren, carbonatatie (fosfatatie), indikken door verdamping, ontkleuren (m.b.v. verkoolde koeienbeenderen), ionenuitwisseling met een hars, verder indikken door evaporatie, kristallisatie, nogmaals centrifugeren en drogen (behandelen met antischuimmiddel, behandelen met formaldehyde, verzuren met zwaveldioxide, toevoegen van hardheidsstabilisator, schonen m.b.v. blauwzuur, enz.

WEET JE WAAR ZOUT VAN GEMAAKT IS :o

er staat daar gewoon suiker niets meer of minder, dan verwacht ik gewoon dat je probeert alle koolhydraten te vermijden
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:36:39 #263
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674845
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

dan neem je toch contact op met iemand je biologie uit gaat leggen?
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:37:22 #264
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162674856

[ Bericht 100% gewijzigd door Isabeau op 01-06-2016 20:44:07 (Zo hoef je niet je punt te maken) ]
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:21:53 #265
409579 LuDann
All the way
pi_162677866
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

dan neem je toch contact op met iemand je biologie uit gaat leggen?
Kun je niet even iemand anders' topic gaan verzieken?
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:22:13 #266
409579 LuDann
All the way
pi_162677880
Morgen ga ik beginnen. *O*
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2016 @ 21:23:36 #267
230491 Zith
pls tip
pi_162677930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:32 schreef FANN het volgende:

[..]

Dan zit er suiker in, 99.99% glucose, een koolhydraat.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:52:24 #268
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162678941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:35 schreef fs180 het volgende:

[..]

WEET JE WAAR ZOUT VAN GEMAAKT IS :o

er staat daar gewoon suiker niets meer of minder, dan verwacht ik gewoon dat je probeert alle koolhydraten te vermijden
Suiker is een koolhydraat. Niet alle koolhydraten zijn suiker. Je kan prima koolhydraten binnenkrijgen zonder suikers. Je kan prima gezond eten zonder toegevoegde suikers (dat is zelfs gezonder).

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:05 schreef fs180 het volgende:
http://nutritionfacts.org/topics/fiber/

"There appear to be no adverse side effects of eating too much whole fruit. The fiber in fruit may slow the release of naturally occurring fructose, and phytonutrients in fruit appear to block some of the uptake of sugars in the intestine. (For more on this, see the topic on smoothies.) On the other hand, extracted fruit juice, like apple juice, may have the same deleterious effects as sugar water."

http://nutritionfacts.org/topics/sugar/
WFPB!
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:55:12 #269
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162679027
quote:
associated
:)
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:58:45 #270
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162679166
quote:
18s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:21 schreef LuDann het volgende:

[..]

Kun je niet even iemand anders' topic gaan verzieken?
maak dan maar een fatsoenlijke OP
of open helemaal geen topic als je geen kritiek op je eigen mening wilt, dit is een openbaar forum, je hoeft het niet te posten

tere zieltjes op fok hebben wel vaker last van mijn waterval aan wijsheid omdat dat tegen hun eigen idee ingaat, dat is leuk en aardig maar zo is het nou eenmaal O+
pi_162681653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:58 schreef fs180 het volgende:

[..]

maak dan maar een fatsoenlijke OP
of open helemaal geen topic als je geen kritiek op je eigen mening wilt, dit is een openbaar forum, je hoeft het niet te posten

tere zieltjes op fok hebben wel vaker last van mijn waterval aan wijsheid omdat dat tegen hun eigen idee ingaat, dat is leuk en aardig maar zo is het nou eenmaal O+
doe niet zo flauw, ik vind het wel een leuk topic en ik ben benieuwd hoe ze zich gaat voelen
en het gewoon te volgen, waarom zoveel kritiek als iemand gewoon iets uit wil proberen?

gedoe altijd...
pi_162681971
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:22 schreef LuDann het volgende:
Morgen ga ik beginnen. *O*
Succes! Ben benieuwd, hou ons op de hoogte *O*
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:42:15 #273
409579 LuDann
All the way
pi_162682254
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Succes! Ben benieuwd, hou ons op de hoogte *O*
Dank je wel, doe ik! *O*
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:47:31 #274
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162682384
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:17 schreef FANN het volgende:

[..]

doe niet zo flauw, ik vind het wel een leuk topic en ik ben benieuwd hoe ze zich gaat voelen
en het gewoon te volgen, waarom zoveel kritiek als iemand gewoon iets uit wil proberen?

gedoe altijd...
omdat als iemand zich verdiept in de materie het een veel leuker topis kan worden *O*
pi_162682472
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:47 schreef fs180 het volgende:

[..]

omdat als iemand zich verdiept in de materie het een veel leuker topis kan worden *O*
Ik denk dat LuDann zich ook wel heeft verdiept in de materie, ik ook trouwens vandaar dat ik
ook al een beetje bezig was.

Ik heb misschien andere motieven dan LuDann maar dat maakt niet uit.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:31:54 #276
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162683050
Ik beschouw zulke dieettrends gewoon als dwangneuroses.
Vroeger had men religie en rituelen om in die natuurlijke behoefte aan zogenaamde controle over het leven te voorzien, tegenwoordig zijn het dieten. "Als ik me nu maar aan die en die regels hou en me onthou van zus en zo, dan komt alles goed." Ik zweer het je, meer is het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 02-06-2016 05:23:24 ]
pi_162683065
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:31 schreef RobinOok het volgende:
Ik beschouw zulke dieettrends gewoon als dwangneuroses.
Vroeger had men religie en rituelen om in die natuurlijke behoefte aan zogenaamde controle over het leven te voorzien, tegenwoordig zijn het dieten. "Als ik me nu maar aan die endfie regels hou en me onthou van zus en zo, dan komt alles goed." ik zweer het je, meer is het niet.
Je moet niet zo snel oordelen.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:37:40 #278
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162683141
Heb ik anders jaren over gedaan hoor, om tot dat inzicht te komen. En mijn theorie blijkt gewoon heel valide in de praktijk. Zo is het gewoon.
pi_162683221
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:37 schreef RobinOok het volgende:
Heb ik anders jaren over gedaan hoor, om tot dat inzicht te komen. En mijn theorie blijkt gewoon heel valide in de praktijk. Zo is het gewoon.
Nou in mijn geval is het geen dieettrend in elk geval.
Ik probeer te achterhalen of de ontstekingsreacties die ik vaak, en op het moment heel erg, heb
minder zouden worden als ik minder toegevoegde zooi zoals suiker gebruik.

Bij een auto-immuunziekte kan voeding namelijk een grote tricker zijn en aangezien de dokters
mij geen fuck verder kunnen helpen, probeer ik mij zelf te helpen.

Als jij dat raar vindt of dom dan is dat maar zo, kan ik ook niks aan doen en maakt me verder ook niet zoveel uit.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:54:13 #280
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162683327
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:37 schreef RobinOok het volgende:
pi_162683958
quote:

[..]

cola bevat suikers
dus suikers = evil _O-

Fruitsap is net zo slecht als frisdrank. Enige verschil is dat fruitsap enkele vitamientjes heeft :')

Een hele fruit heeft tenminste nog vezels en vult je maag enigzins. Fruitsap is troep echter
  donderdag 2 juni 2016 @ 05:26:44 #282
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162684354
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:45 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou in mijn geval is het geen dieettrend in elk geval.
Ik probeer te achterhalen of de ontstekingsreacties die ik vaak, en op het moment heel erg, heb
minder zouden worden als ik minder toegevoegde zooi zoals suiker gebruik.

Bij een auto-immuunziekte kan voeding namelijk een grote tricker zijn en aangezien de dokters
mij geen fuck verder kunnen helpen, probeer ik mij zelf te helpen.

Als jij dat raar vindt of dom dan is dat maar zo, kan ik ook niks aan doen en maakt me verder ook niet zoveel uit.
Oh, je past anders prima in het plaatje wat ik schets. Op zoek naar controle over je leven.
  donderdag 2 juni 2016 @ 05:35:23 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162684357
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 05:26 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oh, je past anders prima in het plaatje wat ik schets. Op zoek naar controle over je leven.
Het lijkt me een ander verhaal als iemand met een bepaald voedingspatroon echt gezondheidswinst kan behalen.
  donderdag 2 juni 2016 @ 06:35:43 #284
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162684483
Want? Die zoeken geen controle? Die willen hun leven (en ziekte) niet in de hand houden?
  donderdag 2 juni 2016 @ 06:38:35 #285
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162684486
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 06:35 schreef RobinOok het volgende:
Want? Die zoeken geen controle? Die willen hun leven (en ziekte) niet in de hand houden?
Jij noemt dat in alle gevallen een dwangneurose?
  donderdag 2 juni 2016 @ 06:41:36 #286
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162684493
Hm, niet in alle gevallen, wel in zo'n geval als dit. Je heil zoeken in het weglaten van toegvoegde suikers beschouw ik inderdaad ongeveer hetzelfde als niet op de lijntjes van het trottoir lopen ja.
pi_162684514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 06:41 schreef RobinOok het volgende:
Hm, niet in alle gevallen, wel in zo'n geval als dit. Je heil zoeken in het weglaten van toegvoegde suikers beschouw ik inderdaad ongeveer hetzelfde als niet op de lijntjes van het trottoir lopen ja.
Ja leuk dat “Go with the flow” :') behalve als je een chronische ziekte hebt en die ziekte kan niet
worden genezen dan gaat dat niet meer op.

Als ik meer controle kan krijgen over de klachten, niet écht over de ziekte dus door mijn
voedingspatroon hier en daar aan te passen zou ik gek zijn om dat niet te doen.

Als jij mij dan in het hokje plaatst van mensen met een dwangneurose dan is dat maar zo.
Lig ik nou verder ook niet wakker van eigenlijk.
  donderdag 2 juni 2016 @ 06:55:07 #288
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162684528
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 06:41 schreef RobinOok het volgende:
Als suiker echt een boosdoener zou blijken, Is het vermijden van alleen toegevoegde suiker inderdaad waarschijnlijk niet erg effectief.
  donderdag 2 juni 2016 @ 06:56:42 #289
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162684535
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 06:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Als jij mij dan in het hokje plaatst van mensen met een dwangneurose dan is dat maar zo.
Lig ik nou verder ook niet wakker van eigenlijk.
Er zijn weinig mensen zonder (dwang)neurose en/of religieus wereldidee. Zo'n big deal is het nou ook weer niet. Maar blijkbaar heb jij daar nogal een vooroordeel over en vind je die allemaal minderwaardig?
pi_162684537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 06:56 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Er zijn weinig mensen zonder (dwang)neurose en/of religieus wereldidee. Zo'n big deal is het nou ook weer niet. Maar blijkbaar heb jij daar nogal een vooroordeel over en vind je die allemaal minderwaardig?

Nu keer je de boel om.

Jij had een vooroordeel over mij.
pi_162684539
Maar goed dit topic gaat niet over mij en ik heb er ook geen zin in om mijn hele medische dossier
hier open te gooien.
  donderdag 2 juni 2016 @ 07:03:11 #292
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162684554
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 06:57 schreef FANN het volgende:

[..]

Nu keer je de boel om.

Jij had een vooroordeel over mij.
Nee joh, ik heb mening over mensen die hun heil zoeken in een dieetregel als "als ik alle toegevoegde suikers uit mijn dieet haal gaat het beter met me". Dat is geen vooroordeel, dat is een welgevormde mening.

Snap best dat je zo'n hokje niet leuk vindt en dat je in een ander hokje wilt zitten. Maar ja, ik doe in mijn hoofd mijn eigen indeling. :+
pi_162684558
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 07:03 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee joh, ik heb mening over mensen die hun heil zoeken in een dieetregel als "als ik alle toegevoegde suikers uit mijn dieet haal gaat het beter met me". Dat is geen vooroordeel, dat is een welgevormde mening.

Snap best dat je zo'n hokje niet leuk vindt en dat je in een ander hokje wilt zitten. Maar ja, ik doe in mijn hoofd mijn eigen indeling. :+
Het maakt mij niet zoveel uit in welk hokje ik zit :+

Ik ga mijn Groene Smoothie maken... O+
pi_162684570
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 07:03 schreef RobinOok het volgende:

Maar ja, ik doe in mijn hoofd mijn eigen indeling. :+
die verder voor niemand relevant is.
  donderdag 2 juni 2016 @ 07:18:44 #295
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162684589
Ja, dat is het beetje het idee ja. Iedereen bepaalt zelf wat hij of zij relevant vindt.
pi_162684618
RobinOok is weer mad hoor
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:15:21 #297
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162684866
Mad? Gek? Boos? Ik?
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:21:43 #298
409579 LuDann
All the way
pi_162685701
Dit is zo typisch Fok, proberen gezonder te eten en meteen een dwangstoornis toegedicht worden. :')

Ik ben ook chronisch ziek (syndroom van Ehlers-Danlos) en sinds ik minder bewerkte producten ben gaan eten en veel meer verse dingen voel ik me tien keer beter.

Gisteren heb ik de voorraad kast uitgeruimd, dat was echt hard nodig. :') Tot zo'n anderhalf jaar geleden aten we 3 a 4 keer per week van die Knorr Wereldgerechten (en als ik dat had gemaakt dacht ik serieus best gezond gekookt te hebben) en daarvan kwam ik er nog een zooi tegen. Allemaal weggedaan, net als de andere pakjes en zakjes. De rest van de week aten we nog slechter trouwens, dat was of magnetronlasagna of diepvriespizza. En dan eens in de twee weken aardappelen, groente en vlees.
pi_162686134
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:21 schreef LuDann het volgende:
Dit is zo typisch Fok, proberen gezonder te eten en meteen een dwangstoornis toegedicht worden. :')

Ik ben ook chronisch ziek (syndroom van Ehlers-Danlos) en sinds ik minder bewerkte producten ben gaan eten en veel meer verse dingen voel ik me tien keer beter.

Gisteren heb ik de voorraad kast uitgeruimd, dat was echt hard nodig. :') Tot zo'n anderhalf jaar geleden aten we 3 a 4 keer per week van die Knorr Wereldgerechten (en als ik dat had gemaakt dacht ik serieus best gezond gekookt te hebben) en daarvan kwam ik er nog een zooi tegen. Allemaal weggedaan, net als de andere pakjes en zakjes. De rest van de week aten we nog slechter trouwens, dat was of magnetronlasagna of diepvriespizza. En dan eens in de twee weken aardappelen, groente en vlees.
Weggooien vind ik wel heel rigoreus. :@ Bij uitzondering een keer een Knorr Wereldgerecht eten zal echt geen probleem zijn hoor. En als je het echt zelf niet meer wilt, gewoon weggeven aan iemand?

Past dit topic trouwens niet beter in LIF? Want neem aan dat je hoopt een positief verschil hoopt te merken bij jou en je gezinsleden.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:56:36 #300
409579 LuDann
All the way
pi_162686352
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:47 schreef Chai het volgende:

[..]

Weggooien vind ik wel heel rigoreus. :@ Bij uitzondering een keer een Knorr Wereldgerecht eten zal echt geen probleem zijn hoor. En als je het echt zelf niet meer wilt, gewoon weggeven aan iemand?

Past dit topic trouwens niet beter in LIF? Want neem aan dat je hoopt een positief verschil hoopt te merken bij jou en je gezinsleden.
Nou ja, ik vind het ook echt niet lekker meer en ik ken ook niemand die ik er een plezier mee zou doen. Het waren maar 2 doosjes. We waren ook de schuur aan het opruimen en dan sta je ook echt in een weggooi modus. :P ALLES MOET WEG.

Ik heb een tweede deel geopend, in LIF inderdaad. :Y

LIF / Fed up: 10 dagen zonder suiker (deel 2)
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:56:54 #301
409579 LuDann
All the way
pi_162686356
Deze kan dicht, nieuwe deel in LIF.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')