Dik zijn heeft niet alles te maken met ongezond leven. Je kunt dun zijn en toch een vetpercentage van 30% hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:49 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
maar ik weeg 56 kg en ik drink bijna een liter vers sinaasappelsap per dag![]()
op zijn ''minst'' in elk geval een halve liter, écht waar
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dik zijn heeft niet alles te maken met ongezond leven. Je kunt dun zijn en toch een vetpercentage van 30% hebben.
(En misschien ben je een dwerg)
Drink gewoon water. Of veel minder suikerhoudende drank. Ik drink veel spa (bosvruchten). Hier zit 1,2 gram suiker in per 100ml en verder niks. Het smaakt ook nog eens lekker.
Ok. Geeft verder niks dat je het mis hebt. Het is maar internet. Welterusten.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:52 schreef fs180 het volgende:
[..]
ga eens hardlopen dikke troll
juist alles wat je aanbid geeft aan dat er net zo veel suiker in zit
je kunt ook gewoon stoppen met eten als je voldoende op heb, maar dat zit er niet in he
nee dan ben je gewoon dik, dik rond vet en kleinquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dik zijn heeft niet alles te maken met ongezond leven. Je kunt dun zijn en toch een vetpercentage van 30% hebben.
(En misschien ben je een dwerg)
Drink gewoon water. Of veel minder suikerhoudende drank. Ik drink veel spa (bosvruchten). Hier zit 1,2 gram suiker in per 100ml en verder niks. Het smaakt ook nog eens lekker.
denk maar aan mij als je hartkloppingen hebtquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ok. Geeft verder niks dat je het mis hebt. Het is maar internet. Welterusten.
Verstandig om de boel hier te negerenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:52 schreef LuDann het volgende:
Ik negeer jullie gebekvecht even, ok?
Ik heb net mijn laatste koekje soldaat gemaakt en in de kast staan nog 2 pakken KokosDream melk en 2 flessen Vitamin water. Als dat op is ben ik er klaar voor.
Er zit echt geen verschil tussen suikers in fruit of elders. Het helpt wel dat er vezels in fruit zitten en enzymen en nog wat vitaminen enzo. Maar wbt de suikers is het echt exact gelijk.quote:Op zondag 29 mei 2016 13:07 schreef LuDann het volgende:
Ik heb het over toegevoegde suiker of course, dus fruit gaan we wel eten. Juist fruit.
[..]
Vooral verse producten en ik denk ook warm eten wat meer. Zo eet ik al regelmatig gewokte spruitjes met spekjes voor lunch. Op brood aardbeien, banaan, appel of geprakte avocado bijvoorbeeld. Als tussendoortje rauwe wortjes met hummus en een plakje rauwe ham.
Ik ben wel benieuwd of ik nog wel koffie wil zonder suiker.Blegh.
Zonder suiker hè.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:57 schreef FANN het volgende:
Ik weet niet precies wat hier gebeurde maar ik ga een koppie Thee zetten
Ik graas de hele dag doorquote:Op zondag 29 mei 2016 13:07 schreef LuDann het volgende:
Ik heb het over toegevoegde suiker of course, dus fruit gaan we wel eten. Juist fruit.
[..]
Vooral verse producten en ik denk ook warm eten wat meer. Zo eet ik al regelmatig gewokte spruitjes met spekjes voor lunch. Op brood aardbeien, banaan, appel of geprakte avocado bijvoorbeeld. Als tussendoortje rauwe wortjes met hummus en een plakje rauwe ham.
Ik ben wel benieuwd of ik nog wel koffie wil zonder suiker.Blegh.
Nee, dat is omdat je jong bent. Komt nog wel...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Terug naar school dus..
En nee, ik ben 1.94m en weeg 83kg. Komt omdat ik geen fruitsapjes drink.
Ik kreeg net een gratis groene Coca Cola in de bioscoop. Met minder suiker. ok, whatever.quote:
Is dat cola gezoet met stevia?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg net een gratis groene Coca Cola in de bioscoop. Met minder suiker. ok, whatever.
En wat een gebekvecht hier. Kan er ook een beetje beschaafd worden gediscussieerd?
Nee, dat viel wel mee, want van veel suiker krijg ik altijd een opgejaagd gevoel en dat vind ik vervelend. Ik kan wel zeggen dat ik al zeker 1,5 jaar erg weinig suiker binnen krijg. behalve wat er van nature in je eten zit. En wat er dan is toegevoegd aan brood, blikjes bonen en dergelijke. Maar geen frisdrank, fruitmelken, toetjes, snoep etc.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:49 schreef LuDann het volgende:
Wij gaat het ook langer dan 10 dagen doen, hebben we besloten. Ik hoorde of las ergens dat het wel een paar weken kan duren voordat je gewend bent. Ik verwacht wel afkickverschijnselen hier. At je voorheen veel suiker, voor je het een maand niet deed?
"Frisdrank met plantenextract, met suiker en zoetstof"quote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:20 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vriend vraagt wat ik aan het doen ben omdat ik het flesje aan het lezen ben.
Ik: "Oh, someone asked what's in it"
Hij bijdehand: "Happiness"
(standaard bioscoopreclame)
Ja, instant happiness! Ineens heb je vrienden, schijnt de zon en kun je drie keer de radslag!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Frisdrank met plantenextract, met suiker en zoetstof"
Ingrediënten: sprankelend (jaja) water, suiker, kleurstof E 150d, natuurlijke aroma's waaronder caffeine, fosforzuur, steviolglycosiden
Ja, met wat stevia dus.
Mijn vriend vraagt wat ik aan het doen ben omdat ik het flesje aan het lezen ben.
Ik: "Oh, someone asked what's in it"
Hij bijdehand: "Happiness"
(standaard bioscoopreclame)
Dat zeiden ze ook toen ik 16 was. En 25. En 35. Sindsdien zijn ze gestopt met mij jong noemen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat je jong bent. Komt nog wel...
Ik vind die groene cola niet lekker. Doe me dan maar gewoon cola met suiker, liefst vanille.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg net een gratis groene Coca Cola in de bioscoop. Met minder suiker. ok, whatever.
En wat een gebekvecht hier. Kan er ook een beetje beschaafd worden gediscussieerd?
Bedoel je met ''geen fruitsapjes'' ook vers geperst sinaasappelsap?quote:Op woensdag 1 juni 2016 07:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook toen ik 16 was. En 25. En 35. Sindsdien zijn ze gestopt met mij jong noemen.
Succes vandaag!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:52 schreef LuDann het volgende:
Ik negeer jullie gebekvecht even, ok?
Ik heb net mijn laatste koekje soldaat gemaakt en in de kast staan nog 2 pakken KokosDream melk en 2 flessen Vitamin water. Als dat op is ben ik er klaar voor.
Dat is een stuk minder gezond dan je denkt, vrees ik. Hoeveel sinaasappels gebruik je? Normaal zou je er 1 eten, niet 2 of 3 of eventueel meer. Dus zo krijg je weer veel fruitsuiker (wat je lichaam ook gewoon ziet als suiker hoor) binnen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:18 schreef FANN het volgende:
Bedoel je met ''geen fruitsapjes'' ook vers geperst sinaasappelsap?
Ik ben ouder dan 35 jaar ik drink ook geen fruitsapjes maar wel (best veel) vers geperst
sinaasappelsap.
Ik heb het gezien op in dat programma, ik schrok er ook van hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is een stuk minder gezond dan je denkt, vrees ik. Hoeveel sinaasappels gebruik je? Normaal zou je er 1 eten, niet 2 of 3 of eventueel meer. Dus zo krijg je weer veel fruitsuiker (wat je lichaam ook gewoon ziet als suiker hoor) binnen.
Ja, ja, ik ben al langzaam aan het aanpassen...quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:02 schreef Dizorn het volgende:
Kijk, fruit op zich is heel gezond. Maar je verliest echt een hoop voordelen als je er sap van maakt. Is het gezonder dan koekjes? Waarschijnlijk wel. Maar het zou beter zijn om het fruit los te eten dus.
Simpele tip voor je smoothies: bessen zijn zoet en gezond. Ik vind kruiden als kaneel ook lekker en hebben een sterke smaak.
Kijk verder op www.nutritionfacts.org daar staan best veel filmpjes over juice en smoothies (zoals oa het filmpje wat ik linkte).
geloof je het nu pasquote:Op woensdag 1 juni 2016 08:27 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik heb het gezien op in dat programma, ik schrok er ook van hoor.
Ik doe nu ook steeds iets minder in mijn Groene Smoothie om te wennen, maar ik weet het.
Ik eet ook écht best veel fruit dus ik krijg ládingen fruitsuiker binnen ben ik bang.
Maar ja, ik eet dan weer geen koekjes en kant en klare toetjes meer.
nou dat het nét zo slecht was als toegevoegde suiker geloofde ik niet, eigenlijk nog steedsquote:
Beetje mentaal voorbereiden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Verstandig om de boel hier te negeren![]()
Maar vraagje: als je gelooft dat suiker niet goed voor je is, waarom drink je het laatste beetje dan nog op? Je kan het ook laten staan/weggooien/weggeven...
Tis nog niet op hoor, zoveel drink ik niet op 1 avond.quote:
owquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:15 schreef LuDann het volgende:
[..]
Tis nog niet op hoor, zoveel drink ik niet op 1 avond.
Jaja, ik weet dat suiker suiker is. Het gaat hier ook om een experiment, niet om een leven lang strikt alle suiker mijden. Maar als we een tijdje alle suiker mijden dan zal het beetje wat we dan weer eten des te lekkerder smaken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:58 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Er zit echt geen verschil tussen suikers in fruit of elders. Het helpt wel dat er vezels in fruit zitten en enzymen en nog wat vitaminen enzo. Maar wbt de suikers is het echt exact gelijk.
Prima trouwens om goed op te letten wat je eet. Maar toegevoegde suikers volledig mijden is bullshit. Wat wel heel goed werkt is zelf koken, weinig bewerkte voedingsmiddelen gebruiken.
Maar bijvoorbeeld die kipfilet, daar zit een minuscuul beetje suiker in. Daar krijg je echt geen directe insulinepiek van. Van biologische jam zondertoegevoegde suiker krijg je dat wel. Honing is ook zoiets, heul veel suikers, maar wel natuurlijk.
Suiker in je koffie is wel iets dat je makkelijk kan minderen, net zoals allerlei potjes en pakjes. Maar kipfilet, jeumig, het wordt wel religieus (overigens vind ik die gemalen kipfilet met maar 50% kip niet te vreten maargoed).
De traditie om met één van mijn zussen 1x per maand een irish coffee met vet veel slagroomquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:17 schreef LuDann het volgende:
[..]
Jaja, ik weet dat suiker suiker is. Het gaat hier ook om een experiment, niet om een leven lang strikt alle suiker mijden. Maar als we een tijdje alle suiker mijden dan zal het beetje wat we dan weer eten des te lekkerder smaken.
Volgens mij is dat ook de manier om het vol te houden: geen "verboden voedsel" als je dit echt lekker vindt, maar schrap ze uit je dagelijkse patroon.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:20 schreef FANN het volgende:
[..]
De traditie om met één van mijn zussen 1x per maand een irish coffee met vet veel slagroom
te gaan drinken hou ik er ook in hoorzo religieus ben ik nou ook weer niet
quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook de manier om het vol te houden: geen "verboden voedsel" als je dit echt lekker vindt, maar schrap ze uit je dagelijkse patroon.
Ja uiteraard. Dat is in principe hetzelfde. (Al zit er wat meer pulp in e.d.)quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:18 schreef FANN het volgende:
[..]
Bedoel je met ''geen fruitsapjes'' ook vers geperst sinaasappelsap?
Ik ben ouder dan 35 jaar ik drink ook geen fruitsapjes maar wel (best veel) vers geperst
sinaasappelsap.
Zo doe ik het ook.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook de manier om het vol te houden: geen "verboden voedsel" als je dit echt lekker vindt, maar schrap ze uit je dagelijkse patroon.
Ik denk niet dat de voedingsmiddelen die met aandacht bereid en met aandacht genoten worden doorgaans het probleem zijn. Eerder het industriele gemaksvoer waar uit 'gemakzucht' bij zowel producent als consument flink suiker bijgeschept wordt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:23 schreef BertV het volgende:
[..]
Gelukkig snap jij het wel 😜quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
fruit gevat veel koolhydraten, DE brandstof voor jelichaam jwtz
mensen zijn bang voor koolhydraten omdat ze niet opletten bij biologie
suiker is een koolhydraat
cola bevat suikers
dus suikers = evil
het is gewoon een achterlijk beredenatie gebaseerd op de leugen dat koolhydraten slecht zijn, maar volgens die idiote beredenatie is sap slechter dan cola
iemand op de vorige pagina zei dat sap te veel suikers bevat, alsof er iets bestaat als niet voedzaam fruit
vandaag nog nooit zo veel bs gelezen, propsquote:Op woensdag 1 juni 2016 16:25 schreef Janar het volgende:
[..]
Dus ipv max 2 appels(en normaal eet je er eentje) te kunnen eten, zit in een sapje eenvoudig 4 appels. Oftewel 2 Keer zoveel suiker als je lichaam bij normaal eten zou hebben. En dan nog daargelaten met veel zoetere vruchten.
Dus ja, sappen zijn wel gezond maar bevatten erg veel suikers. Dus ook hier opletten.
Nee joh... zitten grote verschillen inquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:48 schreef fs180 het volgende:
[..]
vandaag nog nooit zo veel bs gelezen, props
wat is 'de zoetste vrucht'het is allemaal zon 15gr per 100
gem nog geen eens 10 gram, afwijkingen van onder naar boven van 17 is niet veelquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee joh... zitten grote verschillen in
http://www.gezondergenieten.nl/suiker-in-fruit/
dat overzichtje gaat van 1 gram (kokosnoot) naar 29 gram (Dadels) is nogal eenquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:52 schreef fs180 het volgende:
[..]
gem nog geen eens 10 gram, afwijkingen van onder naar boven van 17 is niet veel
dat eet bijna niemand in nederlandquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:54 schreef FANN het volgende:
[..]
dat overzichtje gaat van 1 gram (kokosnoot) naar 29 gram (Dadels) is nogal een
verschil
litertje dadelsap, zodat je niet vol zit en toch moddertjesvet bent, DAT is wat mensen hier roepen dat zogenaamd zo vaak voorkomtquote:
een paar?! hoe kun jij zomaar maat houden, volgende wet van suiker kan dit nietquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:58 schreef FANN het volgende:
Bij de koffie vaak óf een paar vijgjes![]()
zijn gezonde dingetjes hoor...
http://mens-en-gezondheid(...)acht-van-dadels.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |