2 of drie dadels is zat,of hoogstens 2 vijgen, vers zijn ze het lekkerstquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:03 schreef fs180 het volgende:
[..]
een paar?! hoe kun jij zomaar maat houden, volgende wet van suiker kan dit niet
ik heb het geleerd van mijn Griekse schoonvader, die vrat ze altijd en die was ook niet dikquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:07 schreef fs180 het volgende:
heb wel een vijgenboom, maar ik lust ze niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dit topic ging ook niet over dik zijn toch? Gewoon zónder toegevoegde suikers eten gingquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:12 schreef fs180 het volgende:
net drie mangos op, en halve bak citroenijs
even wegspoelen met halve liter melk en dan avondeten erin, kilotje aardappels en halve kilo kalkoen, uurtje later salade
life is good
ben nog steeds niet dik
ik ben wel tegen voedingsstoffen uit je dieet laten jaquote:Naar aanleiding van de documentaire Fed Up hebben mijn man en ik besloten om 10 dagen zonder suiker te gaan eten en zo min mogelijk bewerkt eten. Deze 10 dagen lijken me vooral fijn voor de bewustwording, echt overal zit suiker in. Daarna gaan we evalueren wat we ermee gaan doen, of we zo doorgaan bijvoorbeeld of dat we de inname van suiker gewoon wat proberen te minderen.
Om geraffineerde suiker te krijgen moet men de suiker wassen, snijden, malen, walsen (persen), filteren, centrifugeren, klaren, carbonatatie (fosfatatie), indikken door verdamping, ontkleuren (m.b.v. verkoolde koeienbeenderen), ionenuitwisseling met een hars, verder indikken door evaporatie, kristallisatie, nogmaals centrifugeren en drogen (behandelen met antischuimmiddel, behandelen met formaldehyde, verzuren met zwaveldioxide, toevoegen van hardheidsstabilisator, schonen m.b.v. blauwzuur, enz.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik ben wel tegen voedingsstoffen uit je dieet laten ja
Precies. Beetje bewustwording van hoe ontzettend veel suiker in producten zit is niet verkeerd. Daar dan de slechte zaken uitpikken en die niet meer eten is niks mis mee.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:27 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar dit topic ging ook niet over dik zijn toch? Gewoon zónder toegevoegde suikers eten ging
het over, ben je tegen dit topic?
ik ook nog nietquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Precies. Beetje bewustwording van hoe ontzettend veel suiker in producten zit is niet verkeerd. Daar dan de slechte zaken uitpikken en die niet meer eten is niks mis mee.
Veel mensen beseffen niet hoeveel suiker in relatief 'gezonde' dranken zit en dat veel light/calorie-arme producten voo met suiker zitten.
De verschuiving van calorie-arm eten (zinloos) naar suikerarm eten is imho gewoon positief; hoe fs180 ook probeert rebels te zijn, ik heb nog geen fatsoenlijk argument gezien waarom je niet suiker-arm moet eten.
WEET JE WAAR ZOUT VAN GEMAAKT ISquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Om geraffineerde suiker te krijgen moet men de suiker wassen, snijden, malen, walsen (persen), filteren, centrifugeren, klaren, carbonatatie (fosfatatie), indikken door verdamping, ontkleuren (m.b.v. verkoolde koeienbeenderen), ionenuitwisseling met een hars, verder indikken door evaporatie, kristallisatie, nogmaals centrifugeren en drogen (behandelen met antischuimmiddel, behandelen met formaldehyde, verzuren met zwaveldioxide, toevoegen van hardheidsstabilisator, schonen m.b.v. blauwzuur, enz.
Zit toch niks goeds meer in dan?
dan neem je toch contact op met iemand je biologie uit gaat leggen?quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Precies. Beetje bewustwording van hoe ontzettend veel suiker in producten zit is niet verkeerd. Daar dan de slechte zaken uitpikken en die niet meer eten is niks mis mee.
Veel mensen beseffen niet hoeveel suiker in relatief 'gezonde' dranken zit en dat veel light/calorie-arme producten voo met suiker zitten.
De verschuiving van calorie-arm eten (zinloos) naar suikerarm eten is imho gewoon positief; hoe fs180 ook probeert rebels te zijn, ik heb nog geen fatsoenlijk argument gezien waarom je niet suiker-arm moet eten.
Kun je niet even iemand anders' topic gaan verzieken?quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
dan neem je toch contact op met iemand je biologie uit gaat leggen?
Dan zit er suiker in, 99.99% glucose, een koolhydraat.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Om geraffineerde suiker te krijgen moet men de suiker wassen, snijden, malen, walsen (persen), filteren, centrifugeren, klaren, carbonatatie (fosfatatie), indikken door verdamping, ontkleuren (m.b.v. verkoolde koeienbeenderen), ionenuitwisseling met een hars, verder indikken door evaporatie, kristallisatie, nogmaals centrifugeren en drogen (behandelen met antischuimmiddel, behandelen met formaldehyde, verzuren met zwaveldioxide, toevoegen van hardheidsstabilisator, schonen m.b.v. blauwzuur, enz.
Zit toch niks goeds meer in dan?
Suiker is een koolhydraat. Niet alle koolhydraten zijn suiker. Je kan prima koolhydraten binnenkrijgen zonder suikers. Je kan prima gezond eten zonder toegevoegde suikers (dat is zelfs gezonder).quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
WEET JE WAAR ZOUT VAN GEMAAKT IS
er staat daar gewoon suiker niets meer of minder, dan verwacht ik gewoon dat je probeert alle koolhydraten te vermijden
http://nutritionfacts.org/topics/fiber/quote:
maak dan maar een fatsoenlijke OPquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:21 schreef LuDann het volgende:
[..]
Kun je niet even iemand anders' topic gaan verzieken?
doe niet zo flauw, ik vind het wel een leuk topic en ik ben benieuwd hoe ze zich gaat voelenquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:58 schreef fs180 het volgende:
[..]
maak dan maar een fatsoenlijke OP
of open helemaal geen topic als je geen kritiek op je eigen mening wilt, dit is een openbaar forum, je hoeft het niet te posten
tere zieltjes op fok hebben wel vaker last van mijn waterval aan wijsheid omdat dat tegen hun eigen idee ingaat, dat is leuk en aardig maar zo is het nou eenmaal
Dank je wel, doe ik!quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Succes! Ben benieuwd, hou ons op de hoogte
omdat als iemand zich verdiept in de materie het een veel leuker topis kan wordenquote:Op woensdag 1 juni 2016 23:17 schreef FANN het volgende:
[..]
doe niet zo flauw, ik vind het wel een leuk topic en ik ben benieuwd hoe ze zich gaat voelen
en het gewoon te volgen, waarom zoveel kritiek als iemand gewoon iets uit wil proberen?
gedoe altijd...
Ik denk dat LuDann zich ook wel heeft verdiept in de materie, ik ook trouwens vandaar dat ikquote:Op woensdag 1 juni 2016 23:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
omdat als iemand zich verdiept in de materie het een veel leuker topis kan worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |