2 of drie dadels is zat,of hoogstens 2 vijgen, vers zijn ze het lekkerstquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:03 schreef fs180 het volgende:
[..]
een paar?! hoe kun jij zomaar maat houden, volgende wet van suiker kan dit niet
ik heb het geleerd van mijn Griekse schoonvader, die vrat ze altijd en die was ook niet dikquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:07 schreef fs180 het volgende:
heb wel een vijgenboom, maar ik lust ze niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dit topic ging ook niet over dik zijn toch? Gewoon zónder toegevoegde suikers eten gingquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:12 schreef fs180 het volgende:
net drie mangos op, en halve bak citroenijs
even wegspoelen met halve liter melk en dan avondeten erin, kilotje aardappels en halve kilo kalkoen, uurtje later salade
life is good
ben nog steeds niet dik
ik ben wel tegen voedingsstoffen uit je dieet laten jaquote:Naar aanleiding van de documentaire Fed Up hebben mijn man en ik besloten om 10 dagen zonder suiker te gaan eten en zo min mogelijk bewerkt eten. Deze 10 dagen lijken me vooral fijn voor de bewustwording, echt overal zit suiker in. Daarna gaan we evalueren wat we ermee gaan doen, of we zo doorgaan bijvoorbeeld of dat we de inname van suiker gewoon wat proberen te minderen.
Om geraffineerde suiker te krijgen moet men de suiker wassen, snijden, malen, walsen (persen), filteren, centrifugeren, klaren, carbonatatie (fosfatatie), indikken door verdamping, ontkleuren (m.b.v. verkoolde koeienbeenderen), ionenuitwisseling met een hars, verder indikken door evaporatie, kristallisatie, nogmaals centrifugeren en drogen (behandelen met antischuimmiddel, behandelen met formaldehyde, verzuren met zwaveldioxide, toevoegen van hardheidsstabilisator, schonen m.b.v. blauwzuur, enz.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik ben wel tegen voedingsstoffen uit je dieet laten ja
Precies. Beetje bewustwording van hoe ontzettend veel suiker in producten zit is niet verkeerd. Daar dan de slechte zaken uitpikken en die niet meer eten is niks mis mee.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:27 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar dit topic ging ook niet over dik zijn toch? Gewoon zónder toegevoegde suikers eten ging
het over, ben je tegen dit topic?
ik ook nog nietquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Precies. Beetje bewustwording van hoe ontzettend veel suiker in producten zit is niet verkeerd. Daar dan de slechte zaken uitpikken en die niet meer eten is niks mis mee.
Veel mensen beseffen niet hoeveel suiker in relatief 'gezonde' dranken zit en dat veel light/calorie-arme producten voo met suiker zitten.
De verschuiving van calorie-arm eten (zinloos) naar suikerarm eten is imho gewoon positief; hoe fs180 ook probeert rebels te zijn, ik heb nog geen fatsoenlijk argument gezien waarom je niet suiker-arm moet eten.
WEET JE WAAR ZOUT VAN GEMAAKT ISquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Om geraffineerde suiker te krijgen moet men de suiker wassen, snijden, malen, walsen (persen), filteren, centrifugeren, klaren, carbonatatie (fosfatatie), indikken door verdamping, ontkleuren (m.b.v. verkoolde koeienbeenderen), ionenuitwisseling met een hars, verder indikken door evaporatie, kristallisatie, nogmaals centrifugeren en drogen (behandelen met antischuimmiddel, behandelen met formaldehyde, verzuren met zwaveldioxide, toevoegen van hardheidsstabilisator, schonen m.b.v. blauwzuur, enz.
Zit toch niks goeds meer in dan?
dan neem je toch contact op met iemand je biologie uit gaat leggen?quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Precies. Beetje bewustwording van hoe ontzettend veel suiker in producten zit is niet verkeerd. Daar dan de slechte zaken uitpikken en die niet meer eten is niks mis mee.
Veel mensen beseffen niet hoeveel suiker in relatief 'gezonde' dranken zit en dat veel light/calorie-arme producten voo met suiker zitten.
De verschuiving van calorie-arm eten (zinloos) naar suikerarm eten is imho gewoon positief; hoe fs180 ook probeert rebels te zijn, ik heb nog geen fatsoenlijk argument gezien waarom je niet suiker-arm moet eten.
Kun je niet even iemand anders' topic gaan verzieken?quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
dan neem je toch contact op met iemand je biologie uit gaat leggen?
Dan zit er suiker in, 99.99% glucose, een koolhydraat.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Om geraffineerde suiker te krijgen moet men de suiker wassen, snijden, malen, walsen (persen), filteren, centrifugeren, klaren, carbonatatie (fosfatatie), indikken door verdamping, ontkleuren (m.b.v. verkoolde koeienbeenderen), ionenuitwisseling met een hars, verder indikken door evaporatie, kristallisatie, nogmaals centrifugeren en drogen (behandelen met antischuimmiddel, behandelen met formaldehyde, verzuren met zwaveldioxide, toevoegen van hardheidsstabilisator, schonen m.b.v. blauwzuur, enz.
Zit toch niks goeds meer in dan?
Suiker is een koolhydraat. Niet alle koolhydraten zijn suiker. Je kan prima koolhydraten binnenkrijgen zonder suikers. Je kan prima gezond eten zonder toegevoegde suikers (dat is zelfs gezonder).quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
WEET JE WAAR ZOUT VAN GEMAAKT IS
er staat daar gewoon suiker niets meer of minder, dan verwacht ik gewoon dat je probeert alle koolhydraten te vermijden
http://nutritionfacts.org/topics/fiber/quote:
maak dan maar een fatsoenlijke OPquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:21 schreef LuDann het volgende:
[..]
Kun je niet even iemand anders' topic gaan verzieken?
doe niet zo flauw, ik vind het wel een leuk topic en ik ben benieuwd hoe ze zich gaat voelenquote:Op woensdag 1 juni 2016 21:58 schreef fs180 het volgende:
[..]
maak dan maar een fatsoenlijke OP
of open helemaal geen topic als je geen kritiek op je eigen mening wilt, dit is een openbaar forum, je hoeft het niet te posten
tere zieltjes op fok hebben wel vaker last van mijn waterval aan wijsheid omdat dat tegen hun eigen idee ingaat, dat is leuk en aardig maar zo is het nou eenmaal
Dank je wel, doe ik!quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Succes! Ben benieuwd, hou ons op de hoogte
omdat als iemand zich verdiept in de materie het een veel leuker topis kan wordenquote:Op woensdag 1 juni 2016 23:17 schreef FANN het volgende:
[..]
doe niet zo flauw, ik vind het wel een leuk topic en ik ben benieuwd hoe ze zich gaat voelen
en het gewoon te volgen, waarom zoveel kritiek als iemand gewoon iets uit wil proberen?
gedoe altijd...
Ik denk dat LuDann zich ook wel heeft verdiept in de materie, ik ook trouwens vandaar dat ikquote:Op woensdag 1 juni 2016 23:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
omdat als iemand zich verdiept in de materie het een veel leuker topis kan worden
Je moet niet zo snel oordelen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:31 schreef RobinOok het volgende:
Ik beschouw zulke dieettrends gewoon als dwangneuroses.
Vroeger had men religie en rituelen om in die natuurlijke behoefte aan zogenaamde controle over het leven te voorzien, tegenwoordig zijn het dieten. "Als ik me nu maar aan die endfie regels hou en me onthou van zus en zo, dan komt alles goed." ik zweer het je, meer is het niet.
Nou in mijn geval is het geen dieettrend in elk geval.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:37 schreef RobinOok het volgende:
Heb ik anders jaren over gedaan hoor, om tot dat inzicht te komen. En mijn theorie blijkt gewoon heel valide in de praktijk. Zo is het gewoon.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:37 schreef RobinOok het volgende:
Heb ik anders jaren over gedaan hoor, om tot dat inzicht te komen. En mijn theorie blijkt gewoon heel valide in de praktijk. Zo is het gewoon.
Fruitsap is net zo slecht als frisdrank. Enige verschil is dat fruitsap enkele vitamientjes heeftquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
fruit gevat veel koolhydraten, DE brandstof voor jelichaam jwtz
mensen zijn bang voor koolhydraten omdat ze niet opletten bij biologie
suiker is een koolhydraat
cola bevat suikers
dus suikers = evil
het is gewoon een achterlijk beredenatie gebaseerd op de leugen dat koolhydraten slecht zijn, maar volgens die idiote beredenatie is sap slechter dan cola
iemand op de vorige pagina zei dat sap te veel suikers bevat, alsof er iets bestaat als niet voedzaam fruit
Oh, je past anders prima in het plaatje wat ik schets. Op zoek naar controle over je leven.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou in mijn geval is het geen dieettrend in elk geval.
Ik probeer te achterhalen of de ontstekingsreacties die ik vaak, en op het moment heel erg, heb
minder zouden worden als ik minder toegevoegde zooi zoals suiker gebruik.
Bij een auto-immuunziekte kan voeding namelijk een grote tricker zijn en aangezien de dokters
mij geen fuck verder kunnen helpen, probeer ik mij zelf te helpen.
Als jij dat raar vindt of dom dan is dat maar zo, kan ik ook niks aan doen en maakt me verder ook niet zoveel uit.
Het lijkt me een ander verhaal als iemand met een bepaald voedingspatroon echt gezondheidswinst kan behalen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 05:26 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh, je past anders prima in het plaatje wat ik schets. Op zoek naar controle over je leven.
Jij noemt dat in alle gevallen een dwangneurose?quote:Op donderdag 2 juni 2016 06:35 schreef RobinOok het volgende:
Want? Die zoeken geen controle? Die willen hun leven (en ziekte) niet in de hand houden?
Ja leuk dat “Go with the flow”quote:Op donderdag 2 juni 2016 06:41 schreef RobinOok het volgende:
Hm, niet in alle gevallen, wel in zo'n geval als dit. Je heil zoeken in het weglaten van toegvoegde suikers beschouw ik inderdaad ongeveer hetzelfde als niet op de lijntjes van het trottoir lopen ja.
Als suiker echt een boosdoener zou blijken, Is het vermijden van alleen toegevoegde suiker inderdaad waarschijnlijk niet erg effectief.quote:Op donderdag 2 juni 2016 06:41 schreef RobinOok het volgende:
Hm, niet in alle gevallen, wel in zo'n geval als dit. Je heil zoeken in het weglaten van toegvoegde suikers beschouw ik inderdaad ongeveer hetzelfde als niet op de lijntjes van het trottoir lopen ja.
Er zijn weinig mensen zonder (dwang)neurose en/of religieus wereldidee. Zo'n big deal is het nou ook weer niet. Maar blijkbaar heb jij daar nogal een vooroordeel over en vind je die allemaal minderwaardig?quote:Op donderdag 2 juni 2016 06:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Als jij mij dan in het hokje plaatst van mensen met een dwangneurose dan is dat maar zo.
Lig ik nou verder ook niet wakker van eigenlijk.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 06:56 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Er zijn weinig mensen zonder (dwang)neurose en/of religieus wereldidee. Zo'n big deal is het nou ook weer niet. Maar blijkbaar heb jij daar nogal een vooroordeel over en vind je die allemaal minderwaardig?
Nee joh, ik heb mening over mensen die hun heil zoeken in een dieetregel als "als ik alle toegevoegde suikers uit mijn dieet haal gaat het beter met me". Dat is geen vooroordeel, dat is een welgevormde mening.quote:Op donderdag 2 juni 2016 06:57 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
Nu keer je de boel om.
Jij had een vooroordeel over mij.
Het maakt mij niet zoveel uit in welk hokje ik zitquote:Op donderdag 2 juni 2016 07:03 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee joh, ik heb mening over mensen die hun heil zoeken in een dieetregel als "als ik alle toegevoegde suikers uit mijn dieet haal gaat het beter met me". Dat is geen vooroordeel, dat is een welgevormde mening.
Snap best dat je zo'n hokje niet leuk vindt en dat je in een ander hokje wilt zitten. Maar ja, ik doe in mijn hoofd mijn eigen indeling.
die verder voor niemand relevant is.quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:03 schreef RobinOok het volgende:
Maar ja, ik doe in mijn hoofd mijn eigen indeling.
Weggooien vind ik wel heel rigoreus.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:21 schreef LuDann het volgende:
Dit is zo typisch Fok, proberen gezonder te eten en meteen een dwangstoornis toegedicht worden.
Ik ben ook chronisch ziek (syndroom van Ehlers-Danlos) en sinds ik minder bewerkte producten ben gaan eten en veel meer verse dingen voel ik me tien keer beter.
Gisteren heb ik de voorraad kast uitgeruimd, dat was echt hard nodig.Tot zo'n anderhalf jaar geleden aten we 3 a 4 keer per week van die Knorr Wereldgerechten (en als ik dat had gemaakt dacht ik serieus best gezond gekookt te hebben) en daarvan kwam ik er nog een zooi tegen. Allemaal weggedaan, net als de andere pakjes en zakjes. De rest van de week aten we nog slechter trouwens, dat was of magnetronlasagna of diepvriespizza. En dan eens in de twee weken aardappelen, groente en vlees.
Nou ja, ik vind het ook echt niet lekker meer en ik ken ook niemand die ik er een plezier mee zou doen. Het waren maar 2 doosjes. We waren ook de schuur aan het opruimen en dan sta je ook echt in een weggooi modus.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:47 schreef Chai het volgende:
[..]
Weggooien vind ik wel heel rigoreus.Bij uitzondering een keer een Knorr Wereldgerecht eten zal echt geen probleem zijn hoor. En als je het echt zelf niet meer wilt, gewoon weggeven aan iemand?
Past dit topic trouwens niet beter in LIF? Want neem aan dat je hoopt een positief verschil hoopt te merken bij jou en je gezinsleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |