abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162550755
Tv-makers: Sinterklaasjournaal moet piet aanpassen

Ruim 100 schrijvers, acteurs en televisiemakers hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal wil veranderen. Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur die racisme uitdraagt.

Ruim honderd televisiemakers, acteurs, schrijvers en andere prominenten hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal wil veranderen: “Beste NTR: maak Sinterklaas weer speciaal voor iedereen!” Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur die racisme uitdraagt.

Onder de briefschrijvers zitten vele bekende namen als Arie Boomsma, Arnon Grunberg, Femke Halsema, Isa Hoes, Patrick Kluivert, Paul de Leeuw, Halina Reijn, Humberto Tan en Sylvana Simons.

De NTR verkondigt al een paar jaar het standpunt dat de pieten in het populaire tv-programma, dat in de aanloop van het Sinterklaasfeest wordt uitgezonden, niet van uiterlijk zullen veranderen, zolang de meerderheid van Nederland dit niet wil. Volgens de NTR is het niet zijn taak om een standpunt in de discussie hierover in te nemen. Een minderheid neemt aanstoot aan Zwarte Piet als uiting van racisme. Sinds een jaar of vier zijn er rond Sinterklaas demonstraties tegen Zwarte Piet.

Het Sinterklaasjournaal van de NTR speelt in dit debat een belangrijke rol: dit
programma brengt immers de enige echte Sinterklaas in de huiskamers van Nederland. [...] De NTR lijkt niet in te zien dat ze juist wél een standpunt inneemt met het handhaven van een Zwarte Piet in zijn huidige vorm- ondanks de gefundeerde kritiek en roep om verandering. [...] Nu onttrekt de NTR zich aan haar verantwoordelijkheid als taakomroep en als spil in de Sinterklaasviering op een moment dat morele stellingname gevraagd wordt.

De brief komt daags na het vertrek van acteurs Erik van Muiswinkel en Jochem Myjer, die respectievelijk Hoofdpiet en Pietje Paniek speelden. Van Muiswinkel liet weten dat de discussie rond Zwarte Piet de reden was. Hij vertelde vrijdag in de Volkskrant dat hij had voorgesteld om te vertrekken, om plaats te maken voor een Hoofdpiet met “een nieuw uiterlijk”. Volgens hem had de NTR hierop niet gereageerd. Eerder al sprak presentatrice Dieuwertje Blok zich uit tegen Zwarte Piet in zijn hudige vorm.

De leiding van de NTR wil er even goed over nadenken en maandag reageren.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-moet-piet-aanpassen

https://twitter.com/erikvmuiswinkel/status/736296967064694785

[ Bericht 1% gewijzigd door voetbalmanager2 op 27-05-2016 23:25:43 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:47:24 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162550796
:O.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162550810
Is dit de revolutie dan?
I´m back.
pi_162550850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Is dit de revolutie dan?
Ja, Arnold Karskens voorspelde dit al.
pi_162550861
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, Arnold Karskens voorspelde dit al.
Ja, die van Karskens idd, bedoelde ik. Het is nog net mei.
I´m back.
pi_162550879
Veel usual suspects weer in dat lijstje BN'ers. _O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:51:06 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_162550893
:')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_162550941
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:50 schreef Ferdo het volgende:
Ik mis Peter R de Vries in die opsomming.
I´m back.
pi_162550984
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:50 schreef Ferdo het volgende:
Tofik Dibi, Hanneke Groenteman, Erik van Muiswinkel en Anousha Nzume staan er uiteraard ook op :')
pi_162550993
quote:
Dit zijn de BN'ers die de brief ondertekenden.

Maarten Admorikoro, Akwasi, Robert Alberdingk Thijm, Barbara Barend, Anne Barnhoorn, Luuk van Bemmelen, Sunny Bergman, Samoro Bergtop, Hanna Bervoets, Marnie Blok, Remy Bonjasky, Arie Boomsma, Berend Boorsma, Roel Boorsma, Tamara Bos, Willem Bosch, Mano Bouzamour, Hans Maarten van den Brink, David-Jan Bronsgeest, Erik de Bruyn, Job ter Burg, Daphne Bunskoek, Monique Busman, Nasrdin Dchar, Maurice Dekkers, Pieter Derks, Tofik Dibi, Anna Drijver, Candy Dulfer, Michiel van Erp, Raja Felgata,Tygo Gernandt, Frans van Gestel, Maria Goos, Malou Gorter, Job Gosschalk, Glennis Grace, Renske de Greef, Hanneke Groenteman, Arnon Grunberg, Norbert ter Hall, Femke Halsema, Sallie Harmsen, Sanne den Hartogh, Anneloor van Heemstra, Glen Helder, Isa Hoes, Marc de Hond, Tanja Jess, Monic Hendrickx, Mieke de Jong, Lenny Keylard, Rossana en Patrick Kluivert, Victoria Koblenko, Sytske Kok, Irene de Kom-Avogadri, Howard Komproe, Martin Koolhoven, Esmé Lammers, Paul de Leeuw, Nanouk Leopold, Evgeniy Levchenko, Lieke van Lexmond, Cecilie Levy, Alvin Lewis, Berget Lewis, Marc van der Linden, Teun Luijkx, Charly Luske, Hadewych Minis, Cornald Maas, Geert Mak, Andrew Makkinga, Jetty Mathurin, Diana Matroos, Rick Paul van Mulligen, Erik van Muiswinkel, Dana Nechushtan, Jorien van Nes, Nada van Nie, Stephan Nugter, Anousha Nzume, Paula van der Oest, Trijntje Oosterhuis, Khalid Ouazis, Roos Ouwehand, Urmy Plein, Maria Peters, Jörgen Raymann, Halina Reijn, Rutger Remkes, Edsilia Rombley, Melle Runderkamp, Simone van Saarloos, Ruud Satijn, Michael Schaap, Ariane Schluter, Dave Schram, Reint Schölvinck, Tallulah Schwab, Jasmine Sendar, Sylvana Simons, Lotte Tabbers, Humberto Tan, Glynis Terborg, Arne Toonen, Waldemar Torenstra, Maarten Treurniet, Els Vandevorst, Georgina Verbaan, Nicolaas Veul, Albert Verlinde, Susan Visser, Peter R. de Vries, Robert Vuijsje, Simon de Waal, Mike Weerts, Frans Weisz, Eva van de Wijdeven, Manoushka Zeegelaar Breeveld
Ik zou deze 'BN'ers' op straat trouwens straal voorbij lopen, maargoed.

Maarten Admorikoro, Akwasi, Robert Alberdingk Thijm, Anne Barnhoorn, Luuk van Bemmelen, Samoro Bergtop, Hanna Bervoets, Marnie Blok, Berend Boorsma, Roel Boorsma, Tamara Bos, Willem Bosch, Mano Bouzamour, Hans Maarten van den Brink, David-Jan Bronsgeest, Erik de Bruyn, Job ter Burg, Monique Busman, Maurice Dekkers, Candy Dulfer, Raja Felgata, Frans van Gestel, Maria Goos, Malou Gorter, Job Gosschalk, Renske de Greef, Norbert ter Hall, Sallie Harmsen, Sanne den Hartogh, Anneloor van Heemstra, Glen Helder, Monic Hendrickx, Mieke de Jong, Lenny Keylard, Sytske Kok, Irene de Kom-Avogadri, Esmé Lammers, Nanouk Leopold, Cecilie Levy, Alvin Lewis, Berget Lewis, Teun Luijkx, Andrew Makkinga, Jetty Mathurin, Rick Paul van Mulligen, Dana Nechushtan, Jorien van Nes, Nada van Nie, Stephan Nugter, Paula van der Oest, Khalid Ouazis, Roos Ouwehand, Urmy Plein, Maria Peters, Rutger Remkes, Melle Runderkamp, Ruud Satijn, Michael Schaap, Ariane Schluter, Dave Schram, Reint Schölvinck, Tallulah Schwab, Jasmine Sendar, Lotte Tabbers, Glynis Terborg, Arne Toonen, Maarten Treurniet, Els Vandevorst, Nicolaas Veul, Simon de Waal, Mike Weerts, Frans Weisz, Manoushka Zeegelaar Breeveld
pi_162551018
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tofik Dibi, Hanneke Groenteman, Erik van Muiswinkel en Anousha Nzume staan er uiteraard ook op :')
Die Van Muiswinkel stopt er net mee.
Dacht al dat ze dat zouden willen aangrijpen om of ermee te stoppen of ingrijpend te veranderen.
I´m back.
pi_162551026
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik mis Peter R de Vries in die opsomming.
Die is uitaard ook weer van de partij :s)
pi_162551034
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maarten Admorikoro, Akwasi, Robert Alberdingk Thijm, Anne Barnhoorn, Luuk van Bemmelen, Samoro Bergtop, Hanna Bervoets, Marnie Blok, Berend Boorsma, Roel Boorsma, Tamara Bos, Willem Bosch, Mano Bouzamour, Hans Maarten van den Brink, David-Jan Bronsgeest, Erik de Bruyn, Job ter Burg, Monique Busman, Maurice Dekkers, Candy Dulfer, Raja Felgata, Frans van Gestel, Maria Goos, Malou Gorter, Job Gosschalk, Renske de Greef, Norbert ter Hall, Sallie Harmsen, Sanne den Hartogh, Anneloor van Heemstra, Glen Helder, Monic Hendrickx, Mieke de Jong, Lenny Keylard, Sytske Kok, Irene de Kom-Avogadri, Esmé Lammers, Nanouk Leopold, Cecilie Levy, Alvin Lewis, Berget Lewis, Teun Luijkx, Andrew Makkinga, Jetty Mathurin, Rick Paul van Mulligen, Dana Nechushtan, Jorien van Nes, Nada van Nie, Stephan Nugter, Paula van der Oest, Khalid Ouazis, Roos Ouwehand, Urmy Plein, Maria Peters, Rutger Remkes, Melle Runderkamp, Ruud Satijn, Michael Schaap, Ariane Schluter, Dave Schram, Reint Schölvinck, Tallulah Schwab, Jasmine Sendar, Lotte Tabbers, Glynis Terborg, Arne Toonen, Maarten Treurniet, Els Vandevorst, Nicolaas Veul, Simon de Waal, Mike Weerts, Frans Weisz, Manoushka Zeegelaar Breeveld
Whehehe Peter R staat er wel tussen.
I´m back.
pi_162551044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die is uitaard ook weer van de partij :s)
Ja, ik zie het. Die gasten van DENK ga ik even spotten nu.
I´m back.
pi_162551050
Glenn Helder en Patrick Kluivert :D
pi_162551055
Wat mij betreft stoppen ze met zwarte Piet, alleen al om van telkens dit gezeur af te zijn.
Ik vind dit soort acties van BN'ers echt zwaar kansloos. Zķ enorm pretentieus, alsof aan hun opvatting meer waarde gehecht zou moeten worden dan aan die van een ander. :')
pi_162551068
Kuzu en Oztürk niet dus? De racisten.
I´m back.
pi_162551075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Whehehe Peter R staat er wel tussen.
Ik had Tanja Jess ook wel verwacht, eigenlijk. En Anouk.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:58:06 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162551090
Waarom stoppen die BN'ers de moeite niet in een manifest om de participatiewet te schrappen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162551096
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:57 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik had Tanja Jess ook wel verwacht, eigenlijk.
Ook al een racisten mensen dus.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:58:50 #21
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_162551117
quote:

[..]
Akwasi
:'( :'( :'( :'(
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_162551136
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waarom stoppen die BN'ers de moeite niet in een manifest om de participatiewet te schrappen?
Dat interesseert ze niet, Etto, die hebben de schaapjes wel op het droge, mensen die nu nog arm zijn hebben dat aan zichzelf te danken.
Moet je maar vluchteling in Oisterwijk worden.
I´m back.
pi_162551145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:57 schreef Ryan3 het volgende:
Kuzu en Oztürk niet dus? De racisten.
En Syl Slachtoffercomplex.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:59:59 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162551157
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat interesseert ze niet, Etto, die hebben de schaapjes wel op het droge, mensen die nu nog arm zijn hebben dat aan zichzelf te danken.
Moet je maar vluchteling in Oisterwijk worden.
Daarin vindt neoliberaal rechts en progressief links zich heel erg geloof ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162551164
Bekende Nederlander: who the fuck is dat dan? Irene de Kom-Avogadri.
I´m back.
pi_162551185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daarin vindt neoliberaal rechts en progressief links zich heel erg geloof ik.
Linksen vinden dit tegenwoordig idd ook.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:01:41 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162551210
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Linksen vinden dit tegenwoordig idd ook.
De SP niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162551250
BN'ers staat er, er staan nog meer namen tussen waar geen hond ooit van gehoord heeft wrs. Zelfbenoemde BN'ers dan?
David-Jan Bronsgeest
Anneloor van Heemstra
Raja Felgata

Kan nog wel even doorgaan. Is dit nep of zo, of van de Speld?
I´m back.
pi_162551260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De SP niet.
Die geven dan weer subsidie aan DocP.
I´m back.
pi_162551272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
BN'ers staat er, er staan nog meer namen tussen waar geen hond ooit van gehoord heeft wrs. Zelfbenoemde BN'ers dan?
David-Jan Bronsgeest
Anneloor van Heemstra
Raja Felgata

Kan nog wel even doorgaan. Is dit nep of zo, of van de Speld?
Ik pak er gewoon een willekeurige naam uit: Khalid Ouazis.

Die is niet eens terug te vinden op google. Anoniemer kan bijna niet.
pi_162551275
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:59 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En Syl Slachtoffercomplex.
Die staat er uiteraard bij.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:04:10 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162551279
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tegen een wapenbeurs ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162551292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik pak er gewoon een willekeurige naam uit: Khalid Ouazis.

Die is niet eens terug te vinden op google. Anoniemer kan bijna niet.
Ja, volgens mij is dit gewoon nep.
I´m back.
pi_162551311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tegen een wapenbeurs ja.
Ja, alleen zo'n organisatie moet je überhaupt niet subsidiëren imho.
I´m back.
pi_162551334
Samoro Bergtop _O- .
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:06:12 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162551337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen zo'n organisatie moet je überhaupt niet subsidiëren imho.
Wellicht; maar noem mij maar een andere partij die ageert tegen dit afbraakbeleid van VVD/PvdA.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162551340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, volgens mij is dit gewoon nep.
Zijn naam wordt gecorrigeerd door google.

Doet iets met de kleurrijke top 100 ofzo.
pi_162551364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zijn naam wordt gecorrigeerd door google.

Doet iets met de kleurrijke top 100 ofzo.
En dit dan: Dana Nechushtan. :D .
I´m back.
pi_162551392
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wellicht; maar noem mij maar een andere partij die ageert tegen dit afbraakbeleid van VVD/PvdA.
Ja, luister eens als ik SP stem en krijg DocP er bij, dan hoeft het voor mij niet. Dan stem ik wel PvdD.
I´m back.
pi_162551405
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
Dana Nechushtan
Mja:

In 1990 werd ze toegelaten tot de Nederlandse Film en Televisie Academie waar ze in 1994 afstudeerde. Voor haar eindexamenfilm Djinn, een politiek sprookje, kreeg ze op het Nederlands Film Festival de Tuschinski Film Award 1994 voor de beste Nederlandse eindexamenfilm en tevens nominaties voor de Oscar voor Beste Buitenlandse Studentenfilm en de Grolsch Filmprijs. Ze heeft tevens een paar Videoclips geregisseerd van Anouk

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dana_Nechushtan

BN-er zegt niet zoveel meer:p
pi_162551410
Het is nu hip en intellectueel verantwoord om tegen zwarte piet te zijn, dus veel meeloopgedrag.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_162551415
Mooi, weten we ook weer welke bekende Nederlanders we niet meer serieus hoeven te nemen... :')

Overigens; wat maakt een mening van een bekende Nederlander relevanter dan die van jou of mij?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:09:18 #43
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_162551433
100 mensen vinden iets... oke...
pi_162551444
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja:

In 1990 werd ze toegelaten tot de Nederlandse Film en Televisie Academie waar ze in 1994 afstudeerde. Voor haar eindexamenfilm Djinn, een politiek sprookje, kreeg ze op het Nederlands Film Festival de Tuschinski Film Award 1994 voor de beste Nederlandse eindexamenfilm en tevens nominaties voor de Oscar voor Beste Buitenlandse Studentenfilm en de Grolsch Filmprijs. Ze heeft tevens een paar Videoclips geregisseerd van Anouk

Het is gewoon gekkigheid, kan wel weer een leuke sketch van gemaakt worden, dat wel. ;).
I´m back.
pi_162551455
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Mooi, weten we ook weer welke bekende Nederlanders we niet meer serieus hoeven te nemen... :')

Overigens; wat maakt een mening van een bekende Nederlander relevanter dan die van jou of mij?
Ja, niet, maar in de media denken ze van wel kennelijk.
I´m back.
pi_162551480
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is DocP :?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162551526
I´m back.
pi_162551591
quote:
Oh, niet zo boeiend dus. :P
pi_162551622
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Oh, niet zo boeiend dus. :P
Ik stem niet op een partij die hier achter staat iig.
I´m back.
pi_162551666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:

De NTR is doorgaans nogal gevoelig voor de mening van mensen die 'iets cultureels' doen.
Waarom ze dan ook Glenn Helder en Patrick Kluivert laten tekenen is mij ook een raadsel.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:17:31 #51
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162551702
Om in referendum retoriek te blijven spreken:

Deze 100 Nederlanders zijn nog geeneens 0,0001% van de bevolking. Het zou achterlijk zijn hier naar te luisteren.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:18:42 #52
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_162551745
Gaat alleen maar averechts werken, deze campagne.

Veel mensen hebben zoiets van "daar heb je die policor-bende" weer, en gaan dan juist bewust Zwarte Pieten als user-icoontjes gebruiken en grappen maken over ´terug gaan naar afrika´ en Sylvana Simons.

Als de meeste mensen (echt) veranderingen willen in hoe zwarte piet wordt afgebeeld en hoe hij in de Sinterklaasviering wordt gebruikt, moet dat geleidelijk gebeuren en vanuit de mensen zelf.

Afdwingen werkt alleen maar meer weerstand op.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:19:47 #53
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162551781
Gelukkig leven we in een vrij land
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162551801
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja:

Het lijkt meer op een "Wie kunnen we vragen voor 'Wie is de Mol?'-lijstje" inderdaad. Niet heel handig, zo geven ze tegenstanders een stok om mee te slaan.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:21:26 #55
117098 Hathor
Effe niet
pi_162551830
Juist vanwege die zeikerds gewoon zwart laten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_162551841
quote:

[..]

Fijn dat je de boycott lijst met ons deelt. ^O^ Heb je ook een lijst met zenders die we nog wel veilig kunnen kijken? 8}
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 21:22:25 #57
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162551856
Nederland eist einde BNers
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 21:23:00 #58
pi_162551877
Lijst bekeken. Wie de fuck zijn dat en waarom zijn het bn ers?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_162551893
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:18 schreef Poolhond39 het volgende:
Gaat alleen maar averechts werken, deze campagne.

Veel mensen hebben zoiets van "daar heb je die policor-bende" weer, en gaan dan juist bewust Zwarte Pieten als user-icoontjes gebruiken en grappen maken over ´terug gaan naar afrika´ en Sylvana Simons.

Als de meeste mensen (echt) veranderingen willen in hoe zwarte piet wordt afgebeeld en hoe hij in de Sinterklaasviering wordt gebruikt, moet dat geleidelijk gebeuren en vanuit de mensen zelf.

Afdwingen werkt alleen maar meer weerstand op.
Cynisme slaat om je heen hč. Was ook al zo'n petitie dat die zogenaamde BN'ers wilden dan de Syriërs hier allemaal ruimhartig moesten worden opgevangen, maar nu nog geen enkele Syriër die door die BN'ers zelf op hun zolderkamer opgevangen is. En nu zogenaamd 100 BN'ers en de meesten daarvan heeft niemand nog ooit van gehoord. Hoezo BN'ers? Sws is dat BN'er-schap natuurlijk kwestieus, hoezo zouden BN'ers moreel gesproken de niet-BN'ers ergens in kunnen leiden? Het is geen voorhoede oid.
Sommige mensen denken nu wrs: o, ja, joh echt? Echt waar? Nou dan gaan we voortaan lekker het hele jaar door sinterklaas vieren, 365 dagen per jaar, met zwarte pieten.
I´m back.
pi_162551919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:21 schreef vaduz het volgende:

[..]

Fijn dat je de boycott lijst met ons deelt. ^O^ Heb je ook een lijst met zenders die we nog wel veilig kunnen kijken? 8}
Mensen kijken sws niet meer, of nauwelijks, naar de NLse tv.
I´m back.
pi_162551933
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:21 schreef vaduz het volgende:

[..]

We horen maandag wat de reactie van de NTR is.
pi_162551970
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Cynisme slaat om je heen hč. Was ook al zo'n petitie dat die zogenaamde BN'ers wilden dan de Syriërs hier allemaal ruimhartig moesten worden opgevangen, maar nu nog geen enkele Syriër die door die BN'ers zelf op hun zolderkamer opgevangen is. En nu zogenaamd 100 BN'ers en de meesten daarvan heeft niemand nog ooit van gehoord. Hoezo BN'ers? Sws is dat BN'er-schap natuurlijk kwestieus, hoezo zouden BN'ers moreel gesproken de niet-BN'ers ergens in kunnen leiden? Het is geen voorhoede oid.
en dan hebben ze de 10 minst bekende BN'ers nog geschrapt ook om precies op de 100 uit te komen _O-
pi_162552021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

en dan hebben ze de 10 minst bekende BN'ers nog geschrapt ook om precies op de 100 uit te komen _O-
Gekkenwerk weer.
I´m back.
pi_162552147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Ken je Lenny Keylard niet, joh? :D.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:31:52 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162552148
Veel relatieve nieuwkomers in NL, maar meteen wel keihard onze tradities slopen :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162552151
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dit dan: Dana Nechushtan. :D .
Inderdaad. BN'ers.

pi_162552167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inderdaad. BN'ers.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wie is die derde ook alweer?
pi_162552178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inderdaad. BN'ers.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jij bent ze gaan opzoeken? :D.
I´m back.
pi_162552183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wie is die derde ook alweer?
Speelde in Goudkust.
pi_162552193
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:32 schreef Fascination het volgende:

[..]

Speelde in Goudkust.
Oh dat ja :P
pi_162552212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh dat ja :P
Dat niveau idd?
I´m back.
pi_162552238
Hier nog één: Tallulah Schwab.
Ja, ja.
I´m back.
pi_162552295
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
Hier nog één: Tallulah Schwab.
Ja, ja.
Met die rode haren! O, dat meisje!

vrijdag 27 mei 2016 @ 21:40:08 #74
117098 Hathor
Effe niet
pi_162552369
quote:
Dat weet niemand.
pi_162552400
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Met die rode haren! O, dat meisje!

[ afbeelding ]
Het meisje met de rood geverfde haren.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:41:24 #76
117098 Hathor
Effe niet
pi_162552402
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:32 schreef Fascination het volgende:

[..]

Speelde in Goudkust.
Alsof daar ooit iemand naar gekeken heeft. :')
pi_162552418
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik leuk vroeger. :@ Een jonge Lieke van Lexmond. O+
pi_162552447
Morgen een ingezonden brief ondertekend door 100 onbekende NL'ers, die willen dat die ingezonden brieven ondertekend door 100 zogenaamde BN'ers stoppen wrs.
I´m back.
pi_162552471
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, niet, maar in de media denken ze van wel kennelijk.
Kennelijk vind je het allemaal toch behoorlijk interessant. Elke andere reactie in dit topic is van jouw hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2016 21:44:18 ]
pi_162552473
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, ik ken wel 1 persoon hoor, dat was een secretaresse bij mijn vorige baas Phillips.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:44:19 #81
117098 Hathor
Effe niet
pi_162552483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:41 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik leuk vroeger. :@ Een jonge Lieke van Lexmond. O+
Ahh dus jij was die ene die steeds keek?
pi_162552508
quote:
Er zit wel een handvol tussen die je wel moet kennen....

Maar het leeuwendeel zal het te doen zijn geweest om eindelijk hun naam eens in de media gedrukt te zien.
pi_162552513
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Kennelijk vind je het allemaal toch behoorlijk interessant. Elke andere reactie in dit topic is van jouw hand.
I´m back.
pi_162552531
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:45 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Maar het leeuwendeel zal het te doen zijn geweest om eindelijk hun naam eens in de media gedrukt te zien.
Staan al in het artikel, alleen Peter R vergeten wrs.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:47:22 #85
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_162552565
Wat ik overigens WEL irritant vind, is dat mensen die zwarte piet zoals die nu is veranderd willen zien, doodsbedreigingen en racistische opmerkingen ontvangen.

Je mag Sylvana een stomme trut vinden, of Peter R. een policor eerste klas, maar gebruik dan argumenten als je die mensen aanspreekt, en ga niet stompzinnig iemand om zijn of haar mening met de dood bedreigen of zeggen dat Sylvana zelf op zwarte piet lijkt...

Er wordt dan vaak nogal gemakkelijk gezegd "maar ze lokkken het uit" of "ik wordt nu juist racistisch door dit en dat" want dan gedraag je je als een kind van 6, en daar schiet je geen reet mee op.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_162552631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:47 schreef Poolhond39 het volgende:
Wat ik overigens WEL irritant vind, is dat mensen die zwarte piet zoals die nu is veranderd willen zien, doodsbedreigingen en racistische opmerkingen ontvangen.

Je mag Sylvana een stomme trut vinden, of Peter R. een policor eerste klas, maar gebruik dan argumenten als je die mensen aanspreekt, en ga niet stompzinnig iemand om zijn of haar mening met de dood bedreigen of zeggen dat Sylvana zelf op zwarte piet lijkt...

Er wordt dan vaak nogal gemakkelijk gezegd "maar ze lokkken het uit" of "ik wordt nu juist racistisch door dit en dat" want dan gedraag je je als een kind van 6, en daar schiet je geen reet mee op.
Mwoah, ik vind wel dat ze gelijk hebben, mag van mij weg dat hele sinterklaasfeest en die zwarte pieten. Ik zeg dat ook altijd met enige aplomb overal, als dat ter discussie staat. Alleen dat vinden mensen dan meestal weer grappig.

ik ben uiteindelijk ook cultureel-marxist en zionist hč.
I´m back.
pi_162552719
Liever een petitie gezien voor het innemen van het rijbewijs van Kluivert, Glen Helder is een junk en een vrouwenmishandelaar. Het overgrote deel van de BN'ers ken ik niet maar ik geloof wel dat het subsidie ontvangers zijn, dus netto belastingontvangers. Hoop dat zij beseffen dat zij bestaan dankzij de gratie van de belastingbetaler.
pi_162552755
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:52 schreef thekolere het volgende:
Liever een petitie gezien voor het innemen van het rijbewijs van Kluivert, Glen Helder is een junk en een vrouwenmishandelaar. Het overgrote deel van de BN'ers ken ik niet maar ik geloof wel dat het subsidie ontvangers zijn, dus netto belastingontvangers. Hoop dat zij beseffen dat zij bestaan dankzij de gratie van de belastingbetaler.
Iedereen bestaat dankzij de belastingbetaler. Waar ben je geboren? Waar heb jij je onderwijs genoten? Waar rijd jij met je auto over? etc.
I´m back.
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 21:53:41 #89
pi_162552781
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ken je Lenny Keylard niet, joh? :D.
Ik moest hem Googlen.. een voice ster. Man man man.

Dit is dus de reden waarom ik zelden televisie kijk :D
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 21:54:19 #90
pi_162552799
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:45 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Heb vluchtig gescant maar ik kijk bijna nooit tv. Ongetwijfeld dat ik er een handjevol van gezicht van ken maar verder..
pi_162552815
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik moest hem Googlen.. een voice ster. Man man man.

Dit is dus de reden waarom ik zelden televisie kijk :D
Lol, ben toch benieuwd of er fantasienamen tussen staan. Ik ben te lui om te zoeken.
I´m back.
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 21:55:47 #92
pi_162552850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, ben toch benieuwd of er fantasienamen tussen staan. Ik ben te lui om te zoeken.
Ach iemand die ooit meegedaan heeft aan de voice of Holland is al een bner. Wat een kolder.
pi_162552866
Wow, just wow....
pi_162552897
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ach iemand die ooit meegedaan heeft aan de voice of Holland is al een bner. Wat een kolder.
Ja, het is ook ene grote kolder. Vraag me af of mensen dat beseffen. Sws al het hele idee van BN'ers en dat die een soort moreel kompas zouden zijn...
I´m back.
pi_162553004
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iedereen bestaat dankzij de belastingbetaler. Waar heb jij je onderwijs genoten?
Zeg je goed! Onderwijs genoten. Jij niet, dan had het je wel begrepen.Ik ontvang geen 500.000 euro per jaar zoals Paul de Leeuw.

Overigens ga ik er wel vanuit dat Erik van Muiswinkel zijn inkomsten als hoofdpiet ( 18 jaar ) om principele redenen stort op de rekening van het discriminatie meldpunt. Hij heeft 18 jaar geld verdient aan racisme. Dus herstelbetalingen.
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 22:00:08 #96
pi_162553021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is ook ene grote kolder. Vraag me af of mensen dat beseffen. Sws al het hele idee van BN'ers en dat die een soort moreel kompas zouden zijn...
Ik zal het nog erger maken. Ik heb het idee dat voor dat voor veel mensen zo is :')

Kijk alleen al naar de hedendaagse media. Vloggers zijn razend populair. Wat? :{

Het is allemaal super oppervlakkig en het gaat louter om "views" "likes" of shockeringswaarde"
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:00:13 #97
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162553026
Ruim 100 schrijvers, acteurs en televisiemakers hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal niet wil veranderen. Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur en niets meer dan dat.
Prrrrr
pi_162553048
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:59 schreef thekolere het volgende:

[..]

Zeg je goed! Onderwijs genoten. Jij niet, dan had het je wel begrepen.Ik ontvang geen 500.000 euro per jaar zoals Paul de Leeuw.

Overigens ga ik er wel vanuit dat Erik van Muiswinkel zijn inkomsten als hoofdpiet ( 18 jaar ) om principele redenen stort op de rekening van het discriminatie meldpunt. Hij heeft 18 jaar geld verdient aan racisme. Dus herstelbetalingen.
Inderdaad, had hij niet eerder kunnen bedenken dat Zwarte Piet een racistisch, discriminerend en koloniaal figuur is?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:00:44 #99
38496 Perrin
pi_162553050
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:59 schreef thekolere het volgende:

[..]

18 jaar, en dan een dolk in de rug van zijn eigen passioneel gespeelde karakter steken bij vertrek. :N
pi_162553112
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

18 jaar, en dan een dolk in de rug van zijn eigen passioneel gespeelde karakter steken bij vertrek. :N
Ouwe masochist dat het is. Huldigt verder het credo: links lullen, rechts vullen.
pi_162553122
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iedereen bestaat dankzij de belastingbetaler. Waar ben je geboren? Waar heb jij je onderwijs genoten? Waar rijd jij met je auto over? etc.
Voor alle duidelijkheid. Ik betaal belasting en zij ontvangen belasting. Wanneer je dit begrijpt mag je weer aan de borst van je moeder. Anders moet jij je duim maar in je mond steken wanneer grote mensen praten.
pi_162553165
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik zal het nog erger maken. Ik heb het idee dat voor dat voor veel mensen zo is :')

Kijk alleen al naar de hedendaagse media. Vloggers zijn razend populair. Wat? :{

Het is allemaal super oppervlakkig en het gaat louter om "views" "likes" of shockeringswaarde"
Probleem is dat je nooit weet hoe de werkelijkheid in mekaar zit. Een ingezonden brief van 100 BN'ers die iets eisen, komt heel erg old school over iig. Hoe mensen daarover denken, wie bereikt het en heeft het effect, het ontglipt onze analyse van de werkelijkheid.
I´m back.
pi_162553263
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:02 schreef thekolere het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid. Ik betaal belasting en zij ontvangen belasting. Wanneer je dit begrijpt mag je weer aan de borst van je moeder. Anders moet jij je duim maar in je mond steken wanneer grote mensen praten.
Onzin iedereen betaalt belasting ogv het principe dat de staat een soort ondergrond en infrastructuur aanlegt waarvan iedereen profiteert. Al is het maar tijdens je geboorte: dokters, verpleegkundigen. Tijdens je onderwijs: een school, leraar, onderwijsmiddelen, onderwijs. Al is het maar als je gebruikt maakt van de infrastructuur: wegen, straten, stoepen, verkeersregels etc. Dat kan jij nooit in je eentje voor mekaar krijgen, zonder dat we allemaal belasting betalen en er ook allemaal profijt van hebben.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:08:15 #104
345721 spierbal
Tricepbal
pi_162553304
:') bekende nederlanders aghum.

Alleen een streepje willen halen voor hun tv personaliteit.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_162553328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probleem is dat je nooit weet hoe de werkelijkheid in mekaar zit. Een ingezonden brief van 100 BN'ers die iets eisen, komt heel erg old school over iig. Hoe mensen daarover denken, wie bereikt het en heeft het effect, het ontglipt onze analyse van de werkelijkheid.
Er zit toch een klein groepje achter dat fanatiek is. Ze zetten continu acties op touw. Protesteren, brandbrieven, media-optredens.

En ja, die acties mogen dan slecht overkomen, het werkt wel. Zwarte Piet is in de randstad verdwenen van de basisscholen. Winkelketens hebben Zwarte Piet in de ban gedaan. De Amsterdamse intocht heeft steeds minder Zwarte Pieten. En er zijn tal van alternatieven verschenen.

Het is de autochtone meerderheid die passief is.
pi_162553417
Gaap. Stelletje mafkezen. Nogsteeds moeilijk doen hier over? :') Zielig van alle kanten.
pi_162553934
De Joop-site staat overigens ook al een week vol over racisme zus en racisme zo. :')

Het is me wel een site geworden hoor.

Ik kan wel zeggen dat ik behoorlijk links ingesteld ben, maar zelfs mijn reacties komen driekwart van de pogingen niet door de censuur-commissie heen daar. :')
pi_162554014
Wie denken deze zogenaamde bakfiets grachtengordel BN'ers dat ze zijn ze moeten gewoon hun bek houden :r

99,5% van Nederland wil Zwarte Piet zien we geven fuck om de mening van deze 100 losers :W
pi_162554152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:
De Joop-site staat overigens ook al een week vol over racisme zus en racisme zo. :')

Ik kan wel zeggen dat ik behoorlijk links ingesteld ben, maar zelfs mijn reacties komen driekwart van de pogingen niet door de censuur-commissie heen daar. :')
Ja, links gaat steeds verder in de richting van identiteitspolitiek, meer smaken zijn er niet bij links, lijkt het. De onderliggende sociaaleconomische analyse hebben ze opgegeven, lijkt het. Beetje wat je op FOK! ook ziet eigenlijk. Sta je als Overvechter in een achterstandswijk idd wat grofgebekte dingen te zeggen over asielzoekers, dan is het ineens: dan had je maar beter je best moeten doen op school.
Bloemen vouwen en envelopjes tellen met behoud van uitkering: prima!
Treinstellen schuren waarbij chroom-6 vrijkomt met behoud van uitkering: prima!
Mondkapje? Hoeft niet.
Om over de zorg en de huizenmarkt maar te zwijgen.
Links is rechts geworden, vrees ik.
I´m back.
pi_162554158
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:

Wordt jij daar ook uitgescholden voor rechts-extrenist of Wildersfan oid?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:35:34 #111
38496 Perrin
pi_162554263
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, links gaat steeds verder in de richting van identiteitspolitiek, meer smaken zijn er niet bij links, lijkt het. De onderliggende sociaaleconomische analyse hebben ze opgegeven.

[..]

Links is rechts geworden, vrees ik.
Inhoudsloos idd. :{
pi_162554338
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Inhoudsloos idd. :{
Niet inhoudsloos an sich. Het is alleen wat anders dan wat je verwacht bij links.
I´m back.
pi_162554347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, links gaat steeds verder in de richting van identiteitspolitiek, meer smaken zijn er niet bij links, lijkt het. De onderliggende sociaaleconomische analyse hebben ze opgegeven, lijkt het. Beetje wat je op FOK! ook ziet eigenlijk. Sta je als Overvechter in een achterstandswijk idd wat grofgebekte dingen te zeggen over asielzoekers, dan is het ineens: dan had je maar beter je best moeten doen op school.
Wellicht komt het door het doorgeschoten individualisme, en omdat de 30+ers van nu allemaal zijn opgegroeid in "neoliberalistische tijden".

Maar het verbaast mij ook. Het is zelfs zo erg dat er meerdere nieuwstips van mij werden afgewezen omdat deze niets te maken hadden met 'multiculturaliteit' of er werd gezegd dat er al aandacht genoeg voor was in de media (wat niet zo was). Meestal ging het dan over sociaal-economische onderwerpen. Maar daar lijkt geen belangstelling meer voor inderdaad.

Zo graaft links wel zijn eigen graf ja. :')

Maar waar kun je dan nog terecht?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:38:26 #114
38496 Perrin
pi_162554365
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet inhoudsloos an sich. Het is alleen wat anders dan wat je verwacht bij links.
Nouja, het is toch vooral van de onderbuik en niet van de ratio.
pi_162554380
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wellicht komt het door het doorgeschoten individualisme, en omdat de 30+ers van nu allemaal zijn opgegroeid in "neoliberalistische tijden".

Maar het verbaast mij ook. Het is zelfs zo erg dat er meerdere nieuwstips van mij werden afgewezen omdat deze niets te maken hadden met 'multiculturaliteit' of er werd gezegd dat er al aandacht genoeg voor was in de media (wat niet zo was). Meestal ging het dan over sociaal-economische onderwerpen. Maar daar lijkt geen belangstelling meer voor inderdaad.

Zo graaft links wel zijn eigen graf ja. :')

Maar waar kun je dan nog terecht?
Waar kun je nog terecht is wel de vraag, we zullen niet de enigen zijn die zich dit afvragen wrs.
I´m back.
pi_162554391
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nouja, het is toch vooral van de onderbuik en niet van de ratio.
Nou zo draaien ze dat niet hoor. Zij hebben de ratio.
I´m back.
pi_162554414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wordt jij daar ook uitgescholden voor rechts-extrenist of Wildersfan oid?
Nee, want in de eerste plaats moeten mijn reacties überhaupt door de censuur-commissie heenkomen, dat is bijna nooit het geval. :')

Maar ik post altijd vrij genuanceerd vind ik zelf, meestal behoorlijk inhoudelijk, daarom dat ik nooit voor allerlei uitersten wordt uitgemaakt of verwensingen naar mijn hoofd krijg.

Wel lees je teksten als "iedereen die vindt dat zwarte piet moet blijven is een racist" enz.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:40:34 #118
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162554435
90% van de lijst van 100 noemt zich bnn-er... :r

80% van die lijst ken ik niet.

Van die 20 die ik wel ken, heeft er geen van allen kinderen in de "gelovige leeftijd"

De meest trieste is toch wel Charlie Luske, 10 jaar geleden nog lekker sinterklaas en zwarte piet vieren met zijn kindjes en nu een grote bek hebben, :r
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:41:36 #119
436335 pinman
Ik haat Transformers
pi_162554510
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, want in de eerste plaats moeten mijn reacties überhaupt door de censuur-commissie heenkomen, dat is bijna nooit het geval. :')

Maar ik post altijd vrij genuanceerd vind ik zelf, meestal behoorlijk inhoudelijk, daarom dat ik nooit voor allerlei uitersten wordt uitgemaakt of verwensingen naar mijn hoofd krijg.

Wel lees je teksten als "iedereen die vindt dat zwarte piet moet blijven is een racist" enz.
Als jij daar louter genuanceerd post (wat niet moeilijk is om te geloven), waarom kom je dan niet eens door de censuur-commissie? Ongewenste antwoorden ofzo?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:43:40 #121
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162554528
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:40 schreef ootjekatootje het volgende:
90% van de lijst van 100 noemt zich bnn-er... :r

80% van die lijst ken ik niet.

Van die 20 die ik wel ken, heeft er geen van allen kinderen in de "gelovige leeftijd"

De meest trieste is toch wel Charlie Luske, 10 jaar geleden nog lekker sinterklaas en zwarte piet vieren met zijn kindjes en nu een grote bek hebben, :r
Mensen kunnen toch van mening veranderen?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:46:30 #122
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162554608
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mensen kunnen toch van mening veranderen?
Das om alvast in de "mood" te komen: schijnheilig.

Ik ben trouwens pro-regenboogpieten, zoals op de Antillen, en alleen voor die versie.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:47:11 #123
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162554661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar kun je nog terecht is wel de vraag, we zullen niet de enigen zijn die zich dit afvragen wrs.
Dan vinden ze het gek dat er steeds meer mensen PVV gaan stemmen. :')

Het is ook niet mijn partij hoor, daar niet van.

Maar ik begin het bijna te begrijpen, al is het alleen al uit recalcitrantheid / afzetten tegen het wegkijk-gedrag en de moreel verheven houding van zelfbenoemd "weldenkend" (hoogopgeleid) Nederland.

Dan wordt er op de site Joop gezegd dat er wat betreft de PVV geen excuus is voor domheid en xenofobie, en dat je als autochtoon het er wel zelf naar maakt als je het in de samenleving aflegt tegen nieuwkomers als Syriërs en andere vluchtelingen bijvoorbeeld.

Daarmee voorbijgaand dat links Nederland (de PvdA en GroenLinks met name) zelf hebben meegewerkt aan het openzetten van de grenzen (ook voor werknemers) en dus ondermijning van de onderkant van de arbeidsmarkt, dat er nooit meer geld was voor sociale huisvesting en andere bindende factoren in kwetsbare wijken bijvoorbeeld, en dat er voor vluchtelingen ineens wél alles mogelijk is (qua sociale woningbouw bijvoorbeeld).

Sorry, dit moest ik even van mij afschrijven. :P
pi_162554665
quote:
Jij denkt dat ik tegeltjes van uitspraken van Rutte in de WC hang? Bijgoochem.
I´m back.
pi_162554711
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben trouwens pro-regenboogpieten, zoals op de Antillen, en alleen voor die versie.
Van mij mogen ze gewoon er helemaal mee kappen hoor. Lijkt me wat simpeler. Lekker cadeautje onder de kerstboom. Lekker heidens.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:50:04 #127
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162554712
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als je echt van inzicht verandert ben je niet schijnheilig. Als die het voor publiek dit zegt en thuis de Zwarte Piet heeft dan wel.
pi_162554726
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als jij daar louter genuanceerd post (wat niet moeilijk is om te geloven), waarom kom je dan niet eens door de censuur-commissie? Ongewenste antwoorden ofzo?
Ja, onwenselijke antwoorden die niet persé in het straatje passen van de redactie van Joop.

Maar wel genuanceerd hoor.

Om een voorbeeld te geven; er wordt daar nu dus al een week het ene na het andere bericht gepost over racisme, meestal in de stijl zoals Sylvana Simons dat ook zou doen. Verbeten en met de hakken in het zand.

Ik wilde bijvoorbeeld posten dat Joop erg aan polarisatie doet momenteel en dat dit niet bepaald verbindend werkt maar het wij - zij denken in de hand werkt. (en zo nog wat verder).

Maar dat kon echt niet geplaatst worden.... :')
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:50:47 #129
38496 Perrin
pi_162554737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze gewoon er helemaal mee kappen hoor. Lijkt me wat simpeler. Lekker cadeautje onder de kerstboom. Lekker heidens.
Mij veel te Amerikaans :N
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:51:40 #130
452947 frietenstamp
pi_162554762
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

dat er nooit meer geld was voor sociale huisvesting en andere bindende factoren in kwetsbare wijken bijvoorbeeld, en dat er voor vluchtelingen ineens wél alles mogelijk is (qua sociale woningbouw bijvoorbeeld).
Ja maar dat is hun eigen schuld. Vluchtelingen Asielzoekers nemen met nee geen genoegen, die suffe autochtone onderklasse wel.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:52:06 #131
38496 Perrin
pi_162554780
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, onwenselijke antwoorden die niet persé in het straatje passen van de redactie van Joop.

Maar wel genuanceerd hoor.

Om een voorbeeld te geven; er wordt daar nu dus al een week het ene na het andere bericht gepost over racisme, meestal in de stijl zoals Sylvana Simons dat ook zou doen. Verbeten en met de hakken in het zand.

Ik wilde bijvoorbeeld posten dat Joop erg aan polarisatie doet momenteel en dat dit niet bepaald verbindend werkt maar het wij - zij denken in de hand werkt. (en zo nog wat verder).

Maar dat kon echt niet geplaatst worden.... :')
En wel afgeven op de polarisatie van de kant van Wilders. Terwijl zijzelf de andere kant van diezelfde medaille zijn.
pi_162554901
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan vinden ze het gek dat er steeds meer mensen PVV gaan stemmen. :')

Het is ook niet mijn partij hoor, daar niet van.

Maar ik begin het bijna te begrijpen, al is het alleen al uit recalcitrantheid / afzetten tegen het wegkijk-gedrag en de moreel verheven houding van zelfbenoemd "weldenkend" (hoogopgeleid) Nederland.

Dan wordt er op de site Joop gezegd dat er wat betreft de PVV geen excuus is voor domheid en xenofobie, en dat je als autochtoon het er wel zelf naar maakt als je het in de samenleving aflegt tegen nieuwkomers als Syriërs en andere vluchtelingen bijvoorbeeld.

Daarmee voorbijgaand dat links Nederland (de PvdA en GroenLinks met name) zelf hebben meegewerkt aan het openzetten van de grenzen (ook voor werknemers) en dus ondermijning van de onderkant van de arbeidsmarkt, dat er nooit meer geld was voor sociale huisvesting en andere bindende factoren in kwetsbare wijken bijvoorbeeld, en dat er voor vluchtelingen ineens wél alles mogelijk is (qua sociale woningbouw bijvoorbeeld).

Sorry, dit moest ik even van mij afschrijven. :P
Is al puur meritocratisch dus bij Joop. En bij links derhalve.
Ik begrijp en begreep al lang dat mensen PVV stemmen, het is wel dom, want Geertje is ook gewoon een neoliberaal, stemt gewoon 98% mee met de VVD.
Ja, en over links en gastarbeiders: daar zijn ze in het begin wel op tegen geweest, dan wel zij vonden dat die mensen als ze dan toch kwamen goed moesten worden gehuisvest, menselijkheid, dat schoot er nl. bij in in de eerste jaren.
Toen eenmaal oiv de ERvM de gezinsherenigingen op gang werden gezet was men veel te naīef. Onderwijs in eigen taal en cultuur. Kwamen de oliecrises overheen veel van die lui werkloos en met gezin in allemaal hetzelfde buurtje. Pas in de jaren 90 kwam het besef dat het een beetje aan het derailleren was. Maar dat vertelde Bolkenstein en dus was het racisme. Ja, en dan zit je tegen het tijdperk Fortuyn, 9/11 aan en de rest is geschiedenis zeggen we dan...
Het is allemaal een tragedie ook.
En nu dus adopteren ze de identiteitspolitiek, want ze durven al helemaal geen sociaaleconomische analyse meer te geven. Nee, want je wilt Dijsselbloem niet als deurwaarder hebben. Jonge moslims die emanciperen, wen er maar aan. Gekkies als Sylvana. DocfuckingP, echt joh? Ja, echt. Dat is links nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 27-05-2016 23:03:39 ]
I´m back.
pi_162555141
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mij veel te Amerikaans :N
Het is wel mooi heidens. Die hadden ook geloven natuurlijk, maar iig niet een monotheīstisch geloof.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:22:09 #135
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162555537
Dat lijstje bevat wel weer de gebruikelijke incestueuze kliek van talentlozen en dombo's.

De hele kwestie van ZP kun je toch terugbrengen tot vrijheid van meningsuiting? Mensen hebben nu eenmaal het grondwettelijke recht om hun gezicht te schminken, lippen rood te maken, een kroesharige pruik op te zetten en gouden oorbellen in te doen. Discussie geëindigd.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:24:16 #136
452947 frietenstamp
pi_162555924
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heb vluchtig gescant maar ik kijk bijna nooit tv. Ongetwijfeld dat ik er een handjevol van gezicht van ken maar verder..
Echt het idee dat je je daarvoor kapot moet schamen heb ik nou niet.
pi_162556096
quote:
Als ik de rest van de tweets van dat account doorlees hoop ik dat dat slechts een trollaccount is van iemand die geen fan van Erik van M. is, want als-ie het zelf echt is, is-ie toch wat triest en verzuurd.
pi_162556102
Het stoort me dat Linkse bnn'ers zich hier druk om maken terwijl er zaken zijn die veel belangrijker zijn.

Vrees wel dat het einde van zwarte piet inzicht is.
pi_162556263
Haha wat een stelletje droeftoeters.
pi_162556286
Ook toevallig dat vandaag de burgervader van Maassluis heeft aangekondigd dat de Pieten bij de intocht overwegend zwart en bruin zullen zijn. Top! ^O^
quote:
'Pieten bij de Sinterklaasintocht blijven zwart en bruin'

Sinterklaas neemt dit jaar vooral weer zwarte en donkerbruine Pieten mee naar tijdens de optocht in Maassluis.

Haan heeft donderdag een gesprek gehad met de NTR, de omroep die de intocht uitzendt. NTR zendt ook het Sinterklaasjournaal uit. Eerder deze week werd bekend dat Erik van Muiswinkel na achttien jaar stopt als Hoofdpiet, omdat NTR wat hem betreft te stevig vasthoudt aan Zwarte Piet. Hij vindt dat de omroep er niet omheen kan dat mensen het figuur zien als kwetsend en racistisch.

Volgens de NTR is het niet de functie van de publieke omroep om op de troepen vooruit te lopen, maar juist om de samenleving te weerspiegelen. Hoe het Sinterklaasjournaal dit jaar met de discussie omgaat, is nog niet bekend: het script moet nog gemaakt worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-en-bruin~a4308948/

Ook de instelling van de NTR is lovend en logisch. Wat wil de samenleving? Een zwarte Zwarte Piet! Nou dan krijg je die.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_162556374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:44 schreef Michie_ het volgende:
Het stoort me dat Linkse bnn'ers zich hier druk om maken terwijl er zaken zijn die veel belangrijker zijn.

Vrees wel dat het einde van zwarte piet inzicht is.
Inderdaad, zij en een groot gedeelte van links Nederland maken zich drukken over zwarte piet dan bijvoorbeeld over de mislukkende decentralisatie van de zorg naar de gemeenten waardoor talloze zorgbehoevenden zich moeten behelpen, om maar wat te noemen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:59:46 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162556395
Gaan we nu al beginnen?

De usual suspects zitten lekker met zn allen te circle jerken.. Lekker makkelijk scoren: 'hier heb je een brief over ZP, teken even, anders ben je racist' . En de policor doet lekker mee omdat ze vooraan willen zitten..

Laat je maar kennen aan de kleine groep schreeuwers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:01:08 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162556424
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad, zij en een groot gedeelte van links Nederland maken zich drukken over zwarte piet dan bijvoorbeeld over de mislukkende decentralisatie van de zorg naar de gemeenten waardoor talloze zorgbehoevenden zich moeten behelpen, om maar wat te noemen.
Te grote hoeveelheid nieuwe kanslozen die de onderkant van de samenleving alleen maar nog verder de verdoemenis in trappen.
600.000 werklozen.. maar ZP is belangrijker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:02:49 #145
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162556461
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_walgelijk___.html

Schijnheil Rutte...

Mensen Tokkies noemen, een Tokkie is toch een naam van niet zo'n heel intelligente familie, die door de media compleet te kakken werd gezet voor heel Nederland? Een familie die daarvoor juist beschermt had moeten worden?

Worden na 15 jaar nog ff publiekelijk te kakken gezet door Rutte, schandalig.

Zijn woordkeuze was slecht, heel slecht.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:06:33 #146
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162556563
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Te grote hoeveelheid nieuwe kanslozen die de onderkant van de samenleving alleen maar nog verder de verdoemenis in trappen.
Inderdaad!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:13:29 #147
409633 killerkip69
killattack!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:17:51 #148
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162556784
Heel goed, weg met die slaafpiet, zijn we ook van dit gezeik elk jaar af.

Het is een kinderfeest en de kinderen maakt het echt niet uit wie de helpers van sinterklaas zijn, het zijn domme ouders die steeds in een stuip schieten als je iets aan dit kinderfeest wil veranderen,

Hulde aan deze BN'ers.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:19:44 #149
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162556809
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_walgelijk___.html

Schijnheil Rutte...

Mensen Tokkies noemen, een Tokkie is toch een naam van niet zo'n heel intelligente familie, die door de media compleet te kakken werd gezet voor heel Nederland? Een familie die daarvoor juist beschermt had moeten worden?

Worden na 15 jaar nog ff publiekelijk te kakken gezet door Rutte, schandalig.

Zijn woordkeuze was slecht, heel slecht.
Maar het zijn dan ook gewoon tokkies die niet snappen dat de wereld om hen heen veranderd. Rutte heeft gewoon gelijk.
pi_162556822
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die kansloze pvv sloebers zijn inderdaad een groter probleem dan zwarte piet. Maar zwarte piet hoef je niet te deporteren om er vanaf te komen.
pi_162556832
Hoofdpiet wat zegt u nu
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:21:39 #152
452947 frietenstamp
pi_162556837
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:19 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Maar het zijn dan ook gewoon tokkies die niet snappen dat de wereld om hen heen veranderd. Rutte heeft gewoon gelijk.
Denken dat de wereld nu wel stil blijft staan. :|W

Morgen is jouw uitzwaaidag. Zin in. :W
pi_162556851
Wie zijn die mensen?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_162556853
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:22 schreef Mortaxx het volgende:
Wie zijn die mensen?
Racisten die onderscheid maken op huidskleur.
Conscience do cost.
pi_162556875
Allemaal van die ego's die even duidelijk willen maken dat ze bij de softe politiek correcte kliek horen :r
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:28:08 #156
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_162556913
Die Muiswinkel met zijn ''domme kankerlul''. :D Wat een figuur.
Bedankt Hans.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:28:39 #157
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162556919
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:21 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Die tokkies denken dat je de vooruitgang kan stoppen :')

Wanneer is het tokkieuitzwaaidag?
pi_162556955
Waar heb ik eerder zo'n lijst met zogenaamde BN'ers gezien? Oh ja, die gingen wel even eigenhandig "vluchtelingen" opvangen _O- Hebben we gezien :D Oftewel, niet serieus nemen die kliek.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:33:04 #159
452947 frietenstamp
pi_162556970
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:28 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Deze 'vooruitgang' stoppen is grotere vooruitgang.
pi_162556986
quote:

[..]

Niet alle vooruitgang is per definitie een positieve verandering.

Dat niet snappen, hoe naīef nog. :')
pi_162557090
quote:

[..]

Morgen voor jou toch? :P
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:49:28 #162
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162557164
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Iedere verandering is een verslechtering, zelfs een verbetering.
pi_162557185
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:22 schreef Mortaxx het volgende:
Wie zijn die mensen?
Allemaal aanhangers van de Nederlandofobe linkse haatkerk.
pi_162557212
Kotsmisselijk word ik hier van alsof bners een soort meerwaarde hebben.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:08:08 #165
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_162557363
Alles best, maar dan ook Bassie en Adriaan afschaffen.

Dat zijn namelijk karikaturen van de domme witte man.

Bah, racisme.
pi_162557372
Ik heb niets met Zwarte Piet maar ik heb nog minder met deze marginale overbetaalde nietsnutten, derhalve ben ik van mening dat Zwarte Piet moet blijven.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_162557411
Door zwarte piet vond ik donkere mensen juist altijd aardig en leuk als kind .
Slaat nergens op mochten ze dit kinderfeestje afschaffen
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:20:53 #168
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162557472
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Misschien wordt niet alle vooruitgang door iedereen als positief gezien, maar niet snappen dat vooruitgang niet tegen te houden is is pas echt dom.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:25:56 #169
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162557527
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 01:13 schreef PSVCL het volgende:
Door zwarte piet vond ik donkere mensen juist altijd aardig en leuk als kind .
Slaat nergens op mochten ze dit kinderfeestje afschaffen
Precies!
pi_162557546
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 01:20 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Misschien wordt niet alle vooruitgang door iedereen als positief gezien, maar niet snappen dat vooruitgang niet tegen te houden is is pas echt dom.
Waarom zou vooruitgang verandering moeten zijn? Misschien is vooruitgang wel acceptatie...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:38:51 #171
433309 Impressme
Very funny
pi_162557653
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 01:20 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Als die vooruitgang door 100 bn'ers door je strot geduwd wordt dan kan je ook wat tegengas verwachten.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:40:25 #172
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162557669
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:21 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik doe mee!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:43:22 #173
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162557699
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:54 schreef CornflakesXL het volgende:
Kotsmisselijk word ik hier van alsof bners een soort meerwaarde hebben.
Dit, en wat voor bners...
Ken 80% niet en als die andere 20% op de tv zijn, zap ik snel door.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:45:16 #174
433309 Impressme
Very funny
pi_162557711
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 01:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, en wat voor bners...
Ken 80% niet en als die andere 20% op de tv zijn, zap ik snel door.
Zouden zij ook moeten doen als zwarte piet op tv is. Opgelost.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:45:33 #175
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162557712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 01:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Alles best, maar dan ook Bassie en Adriaan afschaffen.

Dat zijn namelijk karikaturen van de domme witte man.

Bah, racisme.
Die zijn wel eng... :@

Ach het volgende is dat Sinterklaas weg moet, want teveel associatie met Pedo's.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:47:50 #176
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162557729
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 01:45 schreef Impressme het volgende:

[..]

Zouden zij ook moeten doen als zwarte piet op tv is. Opgelost.
Inderdaad, maak niet overal zo'n dingetje van.

En dat moet ook nog in de regering, :|W

Lach me slap als ze te weinig stemmen gaan halen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:51:23 #177
433309 Impressme
Very funny
pi_162557762
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 01:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, maak niet overal zo'n dingetje van.

En dat moet ook nog in de regering, :|W

Lach me slap als ze te weinig stemmen gaan halen.
Je bedoelt Sylvana? Ik heb het over die hele kliek die blijkbaar aandacht nodig heeft. Kom op zeg, maak je druk om belangrijke zaken. ^O^
  zaterdag 28 mei 2016 @ 01:55:39 #178
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162557805
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 01:51 schreef Impressme het volgende:

[..]

Je bedoelt Sylvana? Ik heb het over die hele kliek die blijkbaar aandacht nodig heeft. Kom op zeg, maak je druk om belangrijke zaken. ^O^
Jazeker, dat kliekje.

Ik hoor niemand over de nieuwe trend op school om kinderen vanaf groep 3 maan of zonnekinderen te noemen.... A en B kinderen.

10 x zorgwekkender, ongeacht hun huidskleur. Maar daar hoor je ze niet over.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 02:00:08 #179
433309 Impressme
Very funny
pi_162557827
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 01:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jazeker, dat kliekje.

Ik hoor niemand over de nieuwe trend op school om kinderen vanaf groep 3 maan of zonnekinderen te noemen.... A en B kinderen.

10 x zorgwekkender, ongeacht hun huidskleur. Maar daar hoor je ze niet over.
:D Dat meen je niet. Nou het is wel duidelijk dat ik een maankind ben. Ik voel me enorm bijzonder nu........ow, wacht, nu discrimineer de zonnekindjes natuurlijk :@
pi_162557842
Sylvana moet hoofdpiet worden, kan ze hele dag hoofd geven.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 02:05:21 #181
28033 Pek
je moet wat
pi_162557846
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:21 schreef Anoonumos het volgende:
Hoofdpiet wat zegt u nu
Moest lachen _O-
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_162557855
En terecht.

#DecolonizeHistory
pi_162557949
quote:
Dit zijn de BN'ers die de brief ondertekenden.

Maarten Admorikoro, Akwasi, Robert Alberdingk Thijm, Barbara Barend, Anne Barnhoorn, Luuk van Bemmelen, Sunny Bergman, Samoro Bergtop, Hanna Bervoets, Marnie Blok, Remy Bonjasky, Arie Boomsma, Berend Boorsma, Roel Boorsma, Tamara Bos, Willem Bosch, Mano Bouzamour, Hans Maarten van den Brink, David-Jan Bronsgeest, Erik de Bruyn, Job ter Burg, Daphne Bunskoek, Monique Busman, Nasrdin Dchar, Maurice Dekkers, Pieter Derks, Tofik Dibi, Anna Drijver, Candy Dulfer, Michiel van Erp, Raja Felgata,Tygo Gernandt, Frans van Gestel, Maria Goos, Malou Gorter, Job Gosschalk, Glennis Grace, Renske de Greef, Hanneke Groenteman, Arnon Grunberg, Norbert ter Hall, Femke Halsema, Sallie Harmsen, Sanne den Hartogh, Anneloor van Heemstra, Glen Helder, Isa Hoes, Marc de Hond, Tanja Jess, Monic Hendrickx, Mieke de Jong, Lenny Keylard, Rossana en Patrick Kluivert, Victoria Koblenko, Sytske Kok, Irene de Kom-Avogadri, Howard Komproe, Martin Koolhoven, Esmé Lammers, Paul de Leeuw, Nanouk Leopold, Evgeniy Levchenko, Lieke van Lexmond, Cecilie Levy, Alvin Lewis, Berget Lewis, Marc van der Linden, Teun Luijkx, Charly Luske, Hadewych Minis, Cornald Maas, Geert Mak, Andrew Makkinga, Jetty Mathurin, Diana Matroos, Rick Paul van Mulligen, Erik van Muiswinkel, Dana Nechushtan, Jorien van Nes, Nada van Nie, Stephan Nugter, Anousha Nzume, Paula van der Oest, Trijntje Oosterhuis, Khalid Ouazis, Roos Ouwehand, Urmy Plein, Maria Peters, Jörgen Raymann, Halina Reijn, Rutger Remkes, Edsilia Rombley, Melle Runderkamp, Simone van Saarloos, Ruud Satijn, Michael Schaap, Ariane Schluter, Dave Schram, Reint Schölvinck, Tallulah Schwab, Jasmine Sendar, Sylvana Simons, Lotte Tabbers, Humberto Tan, Glynis Terborg, Arne Toonen, Waldemar Torenstra, Maarten Treurniet, Els Vandevorst, Georgina Verbaan, Nicolaas Veul, Albert Verlinde, Susan Visser, Peter R. de Vries, Robert Vuijsje, Simon de Waal, Mike Weerts, Frans Weisz, Eva van de Wijdeven, Manoushka Zeegelaar Breeveld
Dus dit is dom, maar bekend NL...samen met zijn allen op een lijstje. :|W
pi_162558020
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In zekere zin volgen de partijen aan de linkse kant van het politieke spectrum nu precies dezelfde route als de Democraten in de VS dat deden dus misschien is het wel goed om 'What's the Matter with Kansas?' verplicht leesvoer te maken voor hun volksvertegenwoordigers, dan weten ze in ieder geval wat ze niet moeten doen.
pi_162558120
Er zijn van die dagen -O-

Gaat dit weer zo'n topic worden van; deel je mijn mening niet, ben je dom of tokkie? Ja dus

Het is verdorie nog niet eens juni :')

Eerst waren het de kerken die er tegen protesteerden. Is dat eindelijk minder geworden, en hoppah!

Hou dat lekker voor september of oktober ofzo :+

Op de Ned Antillen lijkt me het leuker vieren. Daar speelt deze drama niet zo erg. Of misschien Iran met hun beschermde Hadji Firoez ook een optie :P
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_162558503
Dus we moeten bv de mening van iemand respecteren die het woordje kankerlul bezigt ? nou ik dacht het niet, wat mij betreft mogen zulke personen op een verkeersvliegtuig van Parijs naar Cairo zitten.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_162558506
Fuck al die 100 zogenaamde b.n.'ers in hun reet (sommige zullen dat waarschijnlijk nog erg lekker vinden ook).

Lang leve de roetzwarte piet !! 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8}
pi_162558507
Mijn sollicitatie is de deur uit.
pi_162558518
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:17 schreef Gutmensch het volgende:
Heel goed, weg met die slaafpiet, zijn we ook van dit gezeik elk jaar af.

Het is een kinderfeest en de kinderen maakt het echt niet uit wie de helpers van sinterklaas zijn, het zijn domme ouders die steeds in een stuip schieten als je iets aan dit kinderfeest wil veranderen,

Hulde aan deze BN'ers.
Komen er eens donkere mensen ongevraagd in je huis en laten ze spullen achter ipv ze mee te nemen is het weer niet goed, pffffffffffffffffff.......

ik zie ze toch liever in het Sinterklaasjournaal dan bij Opsporing Verzocht hoor :)
  zaterdag 28 mei 2016 @ 05:22:30 #190
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_162558523
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tv-makers: Sinterklaasjournaal moet piet aanpassen

Ruim 100 schrijvers, acteurs en televisiemakers hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal wil veranderen. Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur die racisme uitdraagt.

[ afbeelding ]
Ruim honderd televisiemakers, acteurs, schrijvers en andere prominenten hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal wil veranderen: “Beste NTR: maak Sinterklaas weer speciaal voor iedereen!” Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur die racisme uitdraagt.

Onder de briefschrijvers zitten vele bekende namen als Arie Boomsma, Arnon Grunberg, Femke Halsema, Isa Hoes, Patrick Kluivert, Paul de Leeuw, Halina Reijn, Humberto Tan en Sylvana Simons.

De NTR verkondigt al een paar jaar het standpunt dat de pieten in het populaire tv-programma, dat in de aanloop van het Sinterklaasfeest wordt uitgezonden, niet van uiterlijk zullen veranderen, zolang de meerderheid van Nederland dit niet wil. Volgens de NTR is het niet zijn taak om een standpunt in de discussie hierover in te nemen. Een minderheid neemt aanstoot aan Zwarte Piet als uiting van racisme. Sinds een jaar of vier zijn er rond Sinterklaas demonstraties tegen Zwarte Piet.

Het Sinterklaasjournaal van de NTR speelt in dit debat een belangrijke rol: dit
programma brengt immers de enige echte Sinterklaas in de huiskamers van Nederland. [...] De NTR lijkt niet in te zien dat ze juist wél een standpunt inneemt met het handhaven van een Zwarte Piet in zijn huidige vorm- ondanks de gefundeerde kritiek en roep om verandering. [...] Nu onttrekt de NTR zich aan haar verantwoordelijkheid als taakomroep en als spil in de Sinterklaasviering op een moment dat morele stellingname gevraagd wordt.

De brief komt daags na het vertrek van acteurs Erik van Muiswinkel en Jochem Myjer, die respectievelijk Hoofdpiet en Pietje Paniek speelden. Van Muiswinkel liet weten dat de discussie rond Zwarte Piet de reden was. Hij vertelde vrijdag in de Volkskrant dat hij had voorgesteld om te vertrekken, om plaats te maken voor een Hoofdpiet met “een nieuw uiterlijk”. Volgens hem had de NTR hierop niet gereageerd. Eerder al sprak presentatrice Dieuwertje Blok zich uit tegen Zwarte Piet in zijn hudige vorm.

De leiding van de NTR wil er even goed over nadenken en maandag reageren.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-moet-piet-aanpassen

[ afbeelding ]
https://twitter.com/erikvmuiswinkel/status/736296967064694785
Wat is de context van die tweet?
pi_162558532
Ik vertrouw die Sinterklaas niet.

pi_162558634
Man man man kan het nog triester? :'( <O) 8} oO/ oO/
pi_162558677
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 05:22 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat is de context van die tweet?
Die Ruben van Koningsveld vond dat tegenstanders niet met zulke harde acties als dit moeten komen en zp op een meer natuurlijke manier moesten laten veranderen.

Van Muiswinkel noemde hem vervolgens een domme kankerlul.
pi_162558682
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 05:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik vertrouw die Sinterklaas niet.

[ afbeelding ]
Tsss dit is duidelijk een nep sinterklaas. :{w
  zaterdag 28 mei 2016 @ 07:36:12 #195
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162558692
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 05:10 schreef TLC het volgende:
Dus we moeten bv de mening van iemand respecteren die het woordje kankerlul bezigt ? nou ik dacht het niet, wat mij betreft mogen zulke personen op een verkeersvliegtuig van Parijs naar Cairo zitten.
Zolang het maar dan niet met Egypt Air is dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 07:43:30 #196
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_162558709
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gewoon iedereen die ooit in DWDD aan tafel heeft gezeten. Negeren dus.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_162558712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:22 schreef Morendo het volgende:
Dat lijstje bevat wel weer de gebruikelijke incestueuze kliek van talentlozen en dombo's.

Net als dit draadje, eigenlijk.

Maar zo beroemd zijn ze toch niet allemaal. Kan ik er ook op? Zou het echt leuk vinden als Sinterklaas een feest wordt voor alle kinderen, ipv het cluppie autistische aasgieren wat zich er nu in verschanst omdat het volwassen leven anders nog betekenislozer wordt. Je houdt 't toch niet tegen he, die vooruitgang.
Jusqu'ici tout va bien...
  zaterdag 28 mei 2016 @ 07:47:10 #198
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_162558722
Legt het evenveel gewicht in de schaal als ik 100 namen verzamel van Onbekende Nederlanders en die toestuur naar de NTO om niet te buigen voor de oproep van die zelfverklaarde BN'ers?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_162558770
Zie nu pas Arnon Grunberg z'n naam er tussen staan. Wat een simpel mannetje is het ook.
pi_162558788
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 07:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zolang het maar dan niet met Egypt Air is dan.
Inderdaad, de kans dat 2 vliegtuigen van dezelfde maatschappij in korte tijd een duik nemen is nogal klein.
Maarre, is dit de lijst van mensen die "het allemaal een keer met elkaar gedaan hebben?"
Racist
  zaterdag 28 mei 2016 @ 08:14:05 #201
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_162558826
Maarten Atmodikoro? Telt die nog als BN'er?
Zijn enige claims to fame zijn met een 16-jarige Sylvie Meis te hebben geneukt en op een TopShot te hebben gestaan in midden jaren 90.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 28 mei 2016 @ 08:16:16 #202
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_162558837
Voor de anti-pieters heb ik nog een tip.

zelfbruiningscreme!

Je reinste blackface!
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 28 mei 2016 @ 08:16:17 #203
110987 ErwinRommel
pi_162558838
pi_162558886
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 08:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
Maarten Atmodikoro? Telt die nog als BN'er?
Zijn enige claims to fame zijn met een 16-jarige Sylvie Meis te hebben geneukt en op een TopShot te hebben gestaan in midden jaren 90.
_O-
pi_162558966
Het wordt tijd voor meer open brieven. Er zijn heel veel programma's die aangepast moeten worden.
pi_162559135
quote:

[..]

Onthoud deze namen. Over 100 jaar gaan ze de boeken in als de nieuwe verzetsstrijders. Onze kinderen's kinderen zullen met enthousiasme en patriottisme vertellen over Arne Toonen. Hoe hij in zijn eentje (+99) geen kans leek te hebben op victorie, maar dankzij zijn onverzettelijkheid toch overwinnaar werd in een strijd tegen het kwaad, tegen droefenis en donkere tijden, tegen een duivel uit moderne tijden: Zwarte Piet.

:').

Ik vraag me overigens af hoeveel van deze 100 "BN'ers" daadwerkelijk weet wat ze ondertekend hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Patrick Kluivert kan lezen bijvoorbeeld. Hij heeft namelijk ook aantoonbaar moeite met het lezen van verkeersborden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2016 09:06:49 ]
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 mei 2016 @ 09:06:04 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_162559157
Wat is er mis met zwart :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_162559163
Ik wil terug naar de tijd dat kindjes nog in hun broek poepten voor zwarte piet. Met trillende beentjes vertellen dat je braaf bent geweest zodat je niet met de roe kreeg. :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edensnator over 'n out
pi_162559177
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 09:06 schreef Edensnator het volgende:
Ik wil terug naar de tijd dat kindjes nog in hun broek poepten voor zwarte piet. Met trillende beentjes vertellen dat je braaf bent geweest zodat je niet met de roe kreeg. :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je mond staat open.

HAHAHAHA, 1 APRIL!
pi_162559285
Alsof die meningen zwaarder tellen. Maar ik begrijp dat zwarte piet zo langzamerhand echt vervangen moet worden.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 09:31:42 #211
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_162559299
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 mei 2016 @ 09:32:00 #212
7889 tong80
Spleenheup
pi_162559302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 09:29 schreef Wimperkruller het volgende:
Alsof die meningen zwaarder tellen. Maar ik begrijp dat zwarte piet zo langzamerhand echt vervangen moet worden.
Danny Blind ook. Er zouden 100 BNers een brief naar de Telegraaf moeten sturen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 28 mei 2016 @ 09:37:09 #213
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162559343
Godver, dit is teveel voor de vroege morgen. Hier komt bijna alles samen wat ik haat: Zich elitair voelende, ZP-hatende, hypocriete, subsidie-slurpende, decadente, talentloze, salonsocialistische BN'ers die het volk menen te moeten onderwijzen.

zaterdag 28 mei 2016 @ 09:41:48 #214
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162559383
Oh ja, de zomerstop op tv is aangebroken. Dat verklaart een hoop. Ze krijgen nou minder aandacht maar hun ingebeelde, morele superioriteit moet natuurlijk wel gevoed blijven worden.
pi_162559448
quote:

[..]

BN-ers? :?

Het gros ken ik niet eens.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 09:49:58 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_162559458
Treurig dat een land dat eens wereldwijd geroemd werd om z'n tolerantie in rap tempo begint af te glijden door toedoen van allerlei polariserende en opruiende clubjes :N
pi_162559596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:57 schreef Hochwinter het volgende:
Wat mij betreft stoppen ze met zwarte Piet, alleen al om van telkens dit gezeur af te zijn.
Ik vind dit soort acties van BN'ers echt zwaar kansloos. Zķ enorm pretentieus, alsof aan hun opvatting meer waarde gehecht zou moeten worden dan aan die van een ander. :')
Ja dit dus. :')
pi_162559634
Wie maakt er een Facebookevent tegen BNers?
pi_162559645
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Treurig dat een land dat eens wereldwijd geroemd werd om z'n tolerantie in rap tempo begint af te glijden door toedoen van allerlei polariserende en opruiende clubjes :N
Fuck tolerantie.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 10:09:43 #221
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_162559712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 09:02 schreef Scrummie het volgende:

Ik vraag me overigens af hoeveel van deze 100 "BN'ers" daadwerkelijk weet wat ze ondertekend hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Patrick Kluivert kan lezen bijvoorbeeld. Hij heeft namelijk ook aantoonbaar moeite met het lezen van verkeersborden.
_O-
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_162559724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:57 schreef Hochwinter het volgende:
Gewoon per direct negeren. Eens kijken of ze zonder hun broodwinning nog zo pretentieus teringgedrag zullen vertonen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 10:13:24 #223
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162559746
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 10:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:

Gewoon per direct negeren. Eens kijken of ze zonder hun broodwinning nog zo pretentieus teringgedrag zullen vertonen.
Want totnutoe gaf je klauwen met geld uit om deze BN-ers in the flesh te kunnen bewonderen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 28 mei 2016 @ 10:16:58 #224
110987 ErwinRommel
pi_162559790
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 10:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want totnutoe gaf je klauwen met geld uit om deze BN-ers in the flesh te kunnen bewonderen?
Kijkers en luisteraars genereren hun bestaansrecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door ErwinRommel op 28-05-2016 10:44:40 ]
  zaterdag 28 mei 2016 @ 10:18:52 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162559807
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 10:16 schreef ErwinRommel het volgende:

Kijkers en luisteraars generen hun bestaansrecht.
Ik kom ze eigenlijk amper tegen, op tv of radio. Eentje wel op Facebook, maar dat is een oude kennis. Dus ik geneer (...) hun bestaansrecht niet. Geneer me er ook niet voor.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 28 mei 2016 @ 10:20:54 #226
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_162559834
Ik ken echt max 10 namen van die lijst.
Waar zijn die mensen dan bekend van?
pi_162559842
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 10:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik kom ze eigenlijk amper tegen, op tv of radio. Eentje wel op Facebook, maar dat is een oude kennis. Dus ik geneer (...) hun bestaansrecht niet. Geneer me er ook niet voor.
Na het teruglezen van de post die erboven stond: _O-
pi_162559970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 10:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik ken echt max 10 namen van die lijst.
Waar zijn die mensen dan bekend van?
Geen idee waar ze ´bekend´ van zijn 90 van de 100 heb ik nog nooit van gehoord.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 10:46:06 #229
110987 ErwinRommel
pi_162560099
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 10:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Na het teruglezen van de post die erboven stond: _O-
Ja joh, lachuh jonguh, een taalfoutje _O-

Hilariteit alom _O-
Dijenkletser waar je "U" tegen zegt 8-)
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:16:43 #230
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162560500
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 09:06 schreef Edensnator het volgende:
Ik wil terug naar de tijd dat...
Tsja dat is een beetje het probleem met jullie.
Niet beseffen dat veranderingen nou eenmaal altijd plaatsvinden.

En dat is maar goed ook, anders kwamen we geen steek verder.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:19:36 #231
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_162560548
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 07:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die Ruben van Koningsveld vond dat tegenstanders niet met zulke harde acties als dit moeten komen en zp op een meer natuurlijke manier moesten laten veranderen.

Van Muiswinkel noemde hem vervolgens een domme kankerlul.
:') :') :')
pi_162560553
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:16 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Elk land heeft toch z'n tradities en mag deze behouden. We zijn nou eenmaal een (uiterst tolerant) kaaskoppenland. Dat Piet zwart is van de roet uit de schoorsteen was mij vroeger overduidelijk, nooit 1 moment met 'slaaf' geassocieerd. Maar blijkbaar is het aanstootgevend en gaat deze discussie net zo lang door tot deze traditie afgeschaft wordt. Hebben ze eindelijk hun zin... op naar de volgende doordraafactie dan maar, aangezien dit gedrag belonend werkt.
pi_162560612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:20 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Elk land heeft toch z'n tradities en mag deze behouden. We zijn nou eenmaal een (uiterst tolerant) kaaskoppenland. Dat Piet zwart is van de roet uit de schoorsteen was mij vroeger overduidelijk, nooit 1 moment met 'slaaf' geassocieerd. Maar blijkbaar is het aanstootgevend en gaat deze discussie net zo lang door tot deze traditie afgeschaft wordt. Hebben ze eindelijk hun zin... op naar de volgende doordraafactie dan maar, aangezien dit gedrag belonend werkt.
Het grappig is dat linkse anti-Pieten hun grote bek opzetten tegen zwarte piet omdat veranderingen nu eenmaal nodig zijn en ZP aanstootgevend zou zijn.

Die grote bek is opeens nergens te bekennen als vrouwen gedwongen met een burqa lopen en homo's door bepaalde groepen dood worden gewenst. Dan zijn die veranderingen opeens helemaal niet zo hard nodig, want cultuur en daar mag je niet zomaar aan zitten.

Hypocriet links gutmenschvolk :r
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:24:23 #234
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162560622
quote:

[..]

Man, dat sinterklaasfeest is altijd al veranderd. Oorspronkelijk had Sinterklaas helemaal geen zwarte pieten bij zich.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:25:07 #235
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_162560636
Ben benieuwd of de docent die voor ''kankerlul'' is uitgescholden, nu ook bij RTL Late Night nag aanschuiven om te vertellen hoe erg het allemaal is...

Ow nee, Humberto Tan staat op de lijst _O-
pi_162560646
quote:

[..]

Je moet die grote bek opzetten tegen nieuwe Nederlanders die hun cultuur en tradities meenemen waardoor we vijfhonderd jaar teruggaan in de tijd.

Maar dan ben je nergens te bekennen. Typisch.
pi_162560666
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:25 schreef Oliver23 het volgende:
Ben benieuwd of de docent die voor ''kankerlul'' is uitgescholden, nu ook bij RTL Late Night nag aanschuiven om te vertellen hoe erg het allemaal is...

Ow nee, Humberto Tan staat op de lijst _O-
Wat denk je zelf? Blank en je bent niet uitgesproken tegen ZP, no way dat je dan in aanmerking daarvoor komt. Je hebt dan maar 1 recht en dat is je bek houden.
pi_162560669
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je moet die grote bek opzetten tegen nieuwe Nederlanders die hun cultuur en tradities meenemen waardoor we vijfhonderd jaar teruggaan in de tijd.

Maar dan ben je nergens te bekennen. Typisch.
Eens, ook met je andere post. Meten met 2 maten... alleen wanneer het uitkomt -O-
pi_162560683
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:24 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Man, dat sinterklaasfeest is altijd al veranderd. Oorspronkelijk had Sinterklaas helemaal geen zwarte pieten bij zich.
Klopt idd, maar dat werkte niet meer, naar mate de bevolking groeide en toen is hij naar de slavenmarkt gegaan en heeft paar negers op de kop getikt.
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:31:00 #240
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162560730
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, maar dat werkte niet meer, naar mate de bevolking groeide en toen is hij naar de slavenmarkt gegaan en heeft paar negers op de kop getikt.
En tegenwoordig bel je dan een uitzendbureau.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:33:10 #241
440653 BarryOSeven
pi_162560755
Van Muiswinkel :')

Zullen we het vanaf nu maar gewoon over linkse tokkies hebben dan?

Hoe dom kun je zijn hahaha
pi_162560822
quote:

[..]

Waar komen we verder mee dan? De ontwikkeling van het menselijk ras?
pi_162560848
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De ondergang van het menselijk ras denk ik eerder -O-
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:43:20 #244
3542 Gia
User under construction
pi_162560897
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Het grappig is dat linkse anti-Pieten hun grote bek opzetten tegen zwarte piet omdat veranderingen nu eenmaal nodig zijn en ZP aanstootgevend zou zijn.

Die grote bek is opeens nergens te bekennen als vrouwen gedwongen met een burqa lopen en homo's door bepaalde groepen dood worden gewenst. Dan zijn die veranderingen opeens helemaal niet zo hard nodig, want cultuur en daar mag je niet zomaar aan zitten.

Hypocriet links gutmenschvolk :r
Inderdaad. Een minderheid is tegen zwarte Piet en dat moet gehonoreerd worden.
Een meerderheid is tegen halal slachten en dat moet maar gewoon kunnen.

Sinds wanneer maakt de minderheid de dienst uit in een democratisch land?
pi_162560955
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:31 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En tegenwoordig bel je dan een uitzendbureau.
Nou nee, werkervaring opdoen dus gewoon werken met behoud van uitkering of vrijwilligers met uitkering. Had je maar beter je best moeten doen op school, toch?
I´m back.
pi_162560988
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 07:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Legt het evenveel gewicht in de schaal als ik 100 namen verzamel van Onbekende Nederlanders en die toestuur naar de NTO om niet te buigen voor de oproep van die zelfverklaarde BN'ers?
Begin maar te verzamelen, ik denk dat je binnen een mum van tijd duizenden mensen op je lijst hebt staan.

En dan ze eisen het! Denkt dat groepje echt dat ze wat te vertellen hebben over de rest van de mensheid. Wat een verwaandheid!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_162560994
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja precies!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:50:51 #248
440653 BarryOSeven
pi_162561018
quote:

[..]

tijdens de romeinse tijd kregen mensen die ter dood veroordeeld waren of mee mochten doen aan een gladiator wedstrijd een voorkeursbehandelink even

Ik kan me dus niet aan de indruk ontdrekken dat de geschiedenis leert dat het er op lijkt dat Mark Rutte persoonlijk de moslims aan het vergassen is.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:50:53 #249
452947 frietenstamp
pi_162561019
quote:

[..]

Sinds de minderheid de meerderheid te slim af was door het monopolie op de slachtofferrol in slavernijkwesties te claimen.

https://tallsay.com/page/(...)V0hCz9o4Sqc.facebook

Waarom claimen wij dat monopolie niet?

pi_162561078
quote:

[..]

Lees mijn post maar eens goed. Ik zit juist in het 'progressieve' kamp. ;)
Edensnator over 'n out
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:55:37 #251
38496 Perrin
pi_162561116
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:53 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Lees mijn post maar eens goed. Ik zit juist in het 'progressieve' kamp. ;)
Gutmensch is soms nogal snel met zijn vooroordelen, maar vergeef 'm.. Deze discussie gaat 'm aan het hart.
pi_162561161
Snap niet waarom mensen tradities niet kunnen loslaten. Zwarte piet gaat weg, het proces is al in gang gezet, dus accepteer gewoon dat er gekleurde pieten komen.
pi_162561166
quote:

[..]

Inderdaad, het ligt overigens ook natuurlijk aan de ouders van de kinderen die het zo maken.

Zo ben ik zelf bruin, maar hebben mijn ouders NOOIT gezeikt over zwarte piet, heck.. we vierden het elk jaar met plezier... maar daar tegenover ons was een familie waar wij bevriend mee waren die echt volledig anti zwarte piet waren en hun kinderen mochten het nooit vieren, en guess what.. zij huilen ook elk jaar racisme wanneer het weer zo ver is.

Maar tijdens dat zij jong waren wilden ze altijd al mee doen, maar werden ze verplicht thuis gehouden door hun ouders. :')

Ik heb zoiets van zolang de overgrote meederheid van de donkere/bruine mensen zich niet voelt aangevallen moet het toch echt aan de minderheid liggen en moeten zij zelf maar met hun complex zien te dealen.

p.s nu moet ik helaas wel in zwart en wit termen praten (dat haat ik), maar echt... die blanke gutmenschen die doen alsof ze weten hoe ik mij zou moeten voelen of dat ik het niet begrijp daar kots ik van.. dat geld eveneens ook voor donkere mensen die zeggen dat ik ben gehersenspoeld door de blanke overheerser... fuck outta here.
Waz met jou!
pi_162561270
Mijn ouders hebben ook nooit gezeikt over zwarte piet. Dat neemt niet weg dat ik er objectief naar kan kijken en kan begrijpen dat mensen het als negatief ervaren. Ik weet niet wat nou echr de oorsprong is, maar de anti zwarte piet-mensen zeggen dat het afstamt van de slavernij. Knecht, 'zwart als roet maar het toch goed menen', blabla. Als dat zo is, is het ook respectloos. Dat mensen dat gevoel hebben, is ook al verkeerd. Ik denk dat we met z'n allen maar eens moeten accepteren dat die hele verandering nou eenmaal al in gang is gezet.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:10:24 #255
440653 BarryOSeven
pi_162561405
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:03 schreef Wimperkruller het volgende:
Mijn ouders hebben ook nooit gezeikt over zwarte piet. Dat neemt niet weg dat ik er objectief naar kan kijken en kan begrijpen dat mensen het als negatief ervaren. Ik weet niet wat nou echr de oorsprong is, maar de anti zwarte piet-mensen zeggen dat het afstamt van de slavernij. Knecht, 'zwart als roet maar het toch goed menen', blabla. Als dat zo is, is het ook respectloos. Dat mensen dat gevoel hebben, is ook al verkeerd. Ik denk dat we met z'n allen maar eens moeten accepteren dat die hele verandering nou eenmaal al in gang is gezet.
de mensen die daar aanstoot aan nemen kweken maar wat eelt

Een vrouw geen hand geven heeft meer impact op het dagelijks leven
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:11:46 #256
38496 Perrin
pi_162561438
quote:
Je beledigd voelen geeft je geen rechten om onschuldige tradities te slopen. Zwarte Piet is een vrolijke kindervriend, niet de blackface waar de haters hem voor uitmaken.
pi_162561506
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:58 schreef Wimperkruller het volgende:
Snap niet waarom mensen tradities niet kunnen loslaten. Zwarte piet gaat weg, het proces is al in gang gezet, dus accepteer gewoon dat er gekleurde pieten komen.
Zwarte Piet blijft gewoon zwart. Sinterklaas is een Nederlandse traditie die door Nederlanders wordt gevierd. Daar hoort Zwarte Piet gewoon bij. Zwart is zwart, niet rood, geel of groen.
pi_162561566
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zwarte Piet blijft gewoon zwart. Sinterklaas is een Nederlandse traditie die door Nederlanders wordt gevierd. Daar hoort Zwarte Piet gewoon bij. Zwart is zwart, niet rood, geel of groen.
Binnen vijf jaar lopen er Pieten in alle kleuren rond. Zwarte Piet is stervende.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162561571
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:39 schreef empa1010 het volgende:

[..]

De ondergang van het menselijk ras denk ik eerder -O-
Ja, het verdwijnen van Zwarte Piet is daar wel de personificatie van.
pi_162561592
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Binnen vijf jaar lopen er Pieten in alle kleuren rond.
Dat is natuurlijk prima. Het is alleen jammer dat de zwartjes worden weggepest.
Conscience do cost.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:19:39 #261
3542 Gia
User under construction
pi_162561595
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Over het algemeen geven moslims vrouwen gewoon een hand. Althans, dat is mijn ervaring.
Degenen die het niet doen, daar hoor je wat van, omdat dit dan zogenaamde prominenten zijn, die een statement willen maken.
Gewoon dikke onzin.
quote:
Ik denk dat we met z'n allen maar eens moeten accepteren dat die hele verandering nou eenmaal al in gang is gezet.
Volgens de gemeente Maassluis zijn er dit jaar bij de intocht vooral zwarte en bruine pieten bij.
Hopelijk houden ze voet bij stuk. Dit gezanik moet maar eens afgelopen zijn.
Niemand wordt gedwongen het feest te vieren. Een heleboel mensen vieren het niet.
Waarom moet een handjevol Nederlanders voor anderen uitmaken hoe die een feest moeten vieren.
pi_162561600
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je beledigd voelen geeft je geen rechten om onschuldige tradities te slopen. Zwarte Piet is een vrolijke kindervriend, niet de blackface waar de haters hem voor uitmaken.
Je vindt dat een traditie wordt gesloopt als de pieten geen zwarte, maar andere kleuren krijgen? Kan! Ik denk dat mensen echt moeten gaan accepteren dat de ontwikkeling al in volle gang is. Je ziet het eigenlijk overal. Over een paar jaar is zwarte piet weg. Ben ik van overtuigd. En los van een vrolijke kindervriend, als het afstamt van de slavernij of mensen dat zo voelen, is het ook naar als je daarover nadenkt.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:20:16 #263
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162561602
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:58 schreef Wimperkruller het volgende:
Er is een verschil tussen een feest dat evolueert, geleidelijk en op natuurlijke wijze (zoals het feit dat de roe en de zak de afgelopen decennia verdwenen zijn bij de figuur ZP) en een feest dat in een andere vorm gedwongen wordt door het gedram van een stel kleine kinderen met nul besef van de culturele historie van het feest, de antropologische en sociale achtergronden en de geschiedenis van de Sinterklaasviering als geheel.

Dat wekt weerstand op. Laat het feest met rust en als er vanuit de samenleving behoefte is aan verandering, gebeurt dat toch wel. Geleidelijk aan worden de pieten dan lichter van kleur, er veranderen stijlaccenten aan de figuur en als we weer een paar decennia verder zijn, hebben we een veranderde knecht.

Maar dit soort gedram werkt alleen maar polariserend, dat blijkt maar weer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:21:58 #264
452947 frietenstamp
pi_162561635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

.. die blanke gutmenschen die doen alsof ze weten hoe ik mij zou moeten voelen of dat ik het niet begrijp daar kots ik van.. dat geld eveneens ook voor donkere mensen die zeggen dat ik ben gehersenspoeld door de blanke overheerser... fuck outta here.
^O^ _O_
pi_162561642
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat bedoel je met het laatste? Het heeft geen zin om het te ontkennen: de hele zwarte piet discussie en alles eromheen heeft er gewoon voor gezorgd dat er een verandering gaande is. Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten. Kijk maar naar de media, wat er gaande is bij het Sinterklaasjournaal, er zijn steeds meer mensen tegen, etc.

Maar ik denk ook niet dat het slecht is dat er zaken veranderen. Hoort erbij toch?
pi_162561666
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Binnen vijf jaar lopen er Pieten in alle kleuren rond. Zwarte Piet is stervende.
Hou toch op. Hoeveel jaren zijn die anti-Pieten tevergeefs aan het zeiken. Bij iedere rechtsgang halen ze bakzeil.

Ieder jaar proberen ze het weer en ieder jaar blijft Zwarte Piet gewoon zwart. :)
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:24:42 #267
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162561685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Uiteindelijk zullen alle rassen vermengen. Dan is er geen rassendiscriminatie meer. Maar dat gaat nog wel een paar eeuwen duren.

En deze domme rel is een piepklein stukje van die evolutie.
pi_162561688
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een feest dat evolueert, geleidelijk en op natuurlijke wijze (zoals het feit dat de roe en de zak de afgelopen decennia verdwenen zijn bij de figuur ZP) en een feest dat in een andere vorm gedwongen wordt door het gedram van een stel kleine kinderen met nul besef van de culturele historie van het feest, de antropologische en sociale achtergronden en de geschiedenis van de Sinterklaasviering als geheel.

Dat wekt weerstand op. Laat het feest met rust en als er vanuit de samenleving behoefte is aan verandering, gebeurt dat toch wel. Geleidelijk aan worden de pieten dan lichter van kleur, er veranderen stijlaccenten aan de figuur en als we weer een paar decennia verder zijn, hebben we een veranderde knecht.

Tsja, heb je misschien gelijk in. Aan de andere kant: door dat gedram blijft de discussie gaande, steeds meer BN'ers die er ook tegen zijn, Sinterklaas journaal gedoe, winkels die dingen met gekleurde pieten verkopen.. Denk dat het een kwestie van tijd is. Maar wat is er erg aan verandering joh, alleen maar tof dat het hopelijk zo kan! Zou er persoonlijk niet zo negatief naar kijken.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:25:06 #269
3542 Gia
User under construction
pi_162561693
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:22 schreef Wimperkruller het volgende:
Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten.
Dit in elke reactie herhalen, maakt het nog niet werkelijkheid.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:25:08 #270
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_162561694
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:20 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Je vindt dat een traditie wordt gesloopt als de pieten geen zwarte, maar andere kleuren krijgen? Kan! Ik denk dat mensen echt moeten gaan accepteren dat de ontwikkeling al in volle gang is. Je ziet het eigenlijk overal. Over een paar jaar is zwarte piet weg. Ben ik van overtuigd. En los van een vrolijke kindervriend, als het afstamt van de slavernij of mensen dat zo voelen, is het ook naar als je daarover nadenkt.
Dus mensen met waanideeën moeten maar voor de hele mensheid het beleid gaan bepalen?
Jij houdt er nogal rare ideeën op na.
pi_162561728
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op. Hoeveel jaren zijn die anti-Pieten tevergeefs aan het zeiken. Bij iedere rechtsgang halen ze bakzeil.

Ieder jaar proberen ze het weer en ieder jaar blijft Zwarte Piet gewoon zwart. :)
En ondertussen modderen we voort met wat waarschijnlijk voor alle partijen wel de minst bevredigende optie is: een feest dat te pas en te onpas ontsierd wordt door een discussie die eigenlijk nauwelijks ergens over gaat, maar intussen de sfeer wel totaal verziekt.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:27:05 #272
452947 frietenstamp
pi_162561729
quote:

[..]

Wat bedoel je met het laatste? Het heeft geen zin om het te ontkennen: de hele zwarte piet discussie en alles eromheen heeft er gewoon voor gezorgd dat er een verandering gaande is. Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten. Kijk maar naar de media, wat er gaande is bij het Sinterklaasjournaal, er zijn steeds meer mensen tegen, etc.

Maar ik denk ook niet dat het slecht is dat er zaken veranderen. Hoort erbij toch?
Je ziet ondertussen wel in dat jij voor je eigen geluksgevoel het merendeel van de negers als debielen neerzet die te achterlijk zijn om zelf te bepalen wat ze willen?
pi_162561735
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Leg je er nou maar bij neer. Zwarte Piet gaat verdwijnen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:27:23 #274
3542 Gia
User under construction
pi_162561736
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 28-05-2016 15:32:30 ]
pi_162561746
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dus mensen met waanideeën moeten maar voor de hele mensheid het beleid gaan bepalen?
Jij houdt er nogal rare ideeën op na.
Dat is het nou net: het zijn geen mensen met waanideeën en het is al helemaal geen kleine groep meer.
pi_162561747
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

SPOILER
pi_162561765
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Anti- Pieten leven niet in de werkelijkheid. :)
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:29:07 #278
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162561766
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 28-05-2016 15:33:01 ]
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:29:15 #279
3542 Gia
User under construction
pi_162561769
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:27 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Dat is het nou net: het zijn geen mensen met waanideeën en het is al helemaal geen kleine groep meer.
Zullen we er een referendum over houden? En dat beslissend laten zijn?
pi_162561770
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:27 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je ziet ondertussen wel in dat jij voor je eigen geluksgevoel het merendeel van de negers als debielen neerzet die te achterlijk zijn om zelf te bepalen wat ze willen?
Neuh, want ik spreek niet voor 'negers' of 'blanken'. Ik zeg dat er een verandering gaande is en dat mensen daar niet zo paniekerig over moeten doen. Het gaat veranderen: zwarte piet gaat uiteindelijk weg en gekleurde pieten komen daarvoor in de plaats. Nou boehoe. Er zijn ergere dingen.
pi_162561790
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:24 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Uiteindelijk zullen alle rassen vermengen. Dan is er geen rassendiscriminatie meer. Maar dat gaat nog wel een paar eeuwen duren.

En deze domme rel is een piepklein stukje van die evolutie.
Je weet dat historicisme een uiterst wankele bestaansgrond heeft hč.
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:30:22 #282
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_162561791
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:27 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Je zegt het zelf.
Of het nou waar is of niet, als men zich zo voelt, moet de rest maar veranderen.

Echt te debiel voor woorden.
Als ik me nou beledigd voel door het geven van evolutie op school, moeten we dat dan ook maar afschaffen?
Nee tuurlijk niet.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:30:45 #283
3542 Gia
User under construction
pi_162561800
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:29 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Wat kraam jij een domme onzin uit zeg.
Er moeten gekleurde en roetpieten komen, volgens enkelen. Daarmee zet je zwarten buiten spel. Want met roetvegen zouden die gewoon zwarte piet zijn.
pi_162561802
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik snap de frustratie niet.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:31:29 #285
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162561813
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leg je er nou maar bij neer. Zwarte Piet gaat verdwijnen.
Tuurlijk, net zoals de kerstboom zeker. Die zie je nergens meer tegenwoordig hč?
pi_162561817
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:29 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Neuh, want ik spreek niet voor 'negers' of 'blanken'. Ik zeg dat er een verandering gaande is en dat mensen daar niet zo paniekerig over moeten doen. Het gaat veranderen: zwarte piet gaat uiteindelijk weg en gekleurde pieten komen daarvoor in de plaats. Nou boehoe. Er zijn ergere dingen.
Dat gaat echt niet gebeuren. Ook bij deze intocht zullen Zwarte Pieten zwart van kleur zijn. Zoals het hoort.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:32:50 #287
3542 Gia
User under construction
pi_162561837
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:30 schreef Wimperkruller het volgende:
Ik snap de frustratie niet.
Ik ben niet gefrustreerd. Zwarte piet blijft gewoon bestaan, leg je er nu maar bij neer.
pi_162561838
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Anti- Pieten leven niet in de werkelijkheid. :)
Ik ben geen anti of voor. Ik benoem de feiten: er vindt een grote verandering plaats en het duurt een paar jaar tot d'r geen zwarte pieten meer zijn.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:33:22 #289
452947 frietenstamp
pi_162561846
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:29 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet veranderen haha hoe kom je daar nou weer bij? 8} 8} 8} 8} 8}
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:34:04 #290
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162561854
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat gaat echt niet gebeuren. Ook bij deze intocht zullen Zwarte Pieten zwart van kleur zijn. Zoals het hoort.
En die Piethaters zijn nou net de mensen die dat feest vaak toch niet vieren dus wie gaat nou voor die verandering zorgen? 95% van het Sinterklaasfeest speelt zich binnenshuis af.
pi_162561859
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben niet gefrustreerd. Zwarte piet blijft gewoon bestaan, leg je er nu maar bij neer.
Okay, zullen we zien.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:35:03 #292
3542 Gia
User under construction
pi_162561865
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zwart en bruin.
http://nos.nl/artikel/210(...)warte-pieten-in.html
pi_162561884
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:32 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Ik ben geen anti of voor. Ik benoem de feiten: er vindt een grote verandering plaats en het duurt een paar jaar tot d'r geen zwarte pieten meer zijn.
Dat hoorde we een paar jaar gelden ook al.
pi_162561904
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet veranderen haha hoe kom je daar nou weer bij? 8} 8} 8} 8} 8}
Die krampachtige angst/frustratie omdat er een verandering gaande is.. ik snap dat niet. :+

'Onze traditie godverdomme :'('
pi_162561916
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat hoorde we een paar jaar gelden ook al.
En het gaat ook steeds verder die kant op vind ik. Maar zoiets gaat niet even binnen drie jaar of zo. :P
pi_162561923
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tuurlijk, net zoals de kerstboom zeker. Die zie je nergens meer tegenwoordig hč?
Goede vergelijking wel.

Het proces is reeds in gang gezet. De eerste gekleurde Pieten zijn al een feit. Het verzet wordt elk haar groter. Ik geef het vijf, uiterlijk tien jaar.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:39:46 #297
452947 frietenstamp
pi_162561931
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:37 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Die krampachtige angst/frustratie omdat er een verandering gaande is.. ik snap dat niet. :+

'Onze traditie godverdomme :'('
Spreek voor jezelf.
pi_162561937
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goede vergelijking wel.

Het proces is reeds in gang gezet. De eerste gekleurde Pieten zijn al een feit. Het verzet wordt elk haar groter. Ik geef het vijf, uiterlijk tien jaar.
Kerstboom gaat er ook aan, denk ik.
I´m back.
pi_162561943
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kerstboom gaat er ook aan, denk ik.
Neuh.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:41:26 #300
440653 BarryOSeven
pi_162561965
quote:

[..]

we moeten er voor waken dat het straks niet eissen eissen eissen wordt

Nu is het zwarte piet, straks vrijheid van menjngsuiting en bedenk het

Ik denk dat het eerder voortkomt uit de angst om de regie in eigen land te verliezen dan dat het specifiek om zwarte piet gaat bij de autochtonen

En zeg nou zelf: het gaat maar door, een marokkaan met een slecht cv wordt niet aangenomen omdat racisme

We hebben ern ondankbare dominante racistische cultuur geimporteerd die bezig is om de autochtoon verbannen te krijgen

Als dit natuurlijk op haar beloop was gelaten was zp over 10 jaar vanzelf weg. Nu gaat het knallen

Zp is het topje van de ijsberg van een onderliggend veel groter probleem hierboven bedchreven
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:42:12 #301
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162561976
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leg je er nou maar bij neer.
Koos' antwoord op alles. Het is goed zo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')