abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:55:37 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162561116
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:53 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Lees mijn post maar eens goed. Ik zit juist in het 'progressieve' kamp. ;)
Gutmensch is soms nogal snel met zijn vooroordelen, maar vergeef 'm.. Deze discussie gaat 'm aan het hart.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162561161
Snap niet waarom mensen tradities niet kunnen loslaten. Zwarte piet gaat weg, het proces is al in gang gezet, dus accepteer gewoon dat er gekleurde pieten komen.
pi_162561166
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:20 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Elk land heeft toch z'n tradities en mag deze behouden. We zijn nou eenmaal een (uiterst tolerant) kaaskoppenland. Dat Piet zwart is van de roet uit de schoorsteen was mij vroeger overduidelijk, nooit 1 moment met 'slaaf' geassocieerd. Maar blijkbaar is het aanstootgevend en gaat deze discussie net zo lang door tot deze traditie afgeschaft wordt. Hebben ze eindelijk hun zin... op naar de volgende doordraafactie dan maar, aangezien dit gedrag belonend werkt.
Inderdaad, het ligt overigens ook natuurlijk aan de ouders van de kinderen die het zo maken.

Zo ben ik zelf bruin, maar hebben mijn ouders NOOIT gezeikt over zwarte piet, heck.. we vierden het elk jaar met plezier... maar daar tegenover ons was een familie waar wij bevriend mee waren die echt volledig anti zwarte piet waren en hun kinderen mochten het nooit vieren, en guess what.. zij huilen ook elk jaar racisme wanneer het weer zo ver is.

Maar tijdens dat zij jong waren wilden ze altijd al mee doen, maar werden ze verplicht thuis gehouden door hun ouders. :')

Ik heb zoiets van zolang de overgrote meederheid van de donkere/bruine mensen zich niet voelt aangevallen moet het toch echt aan de minderheid liggen en moeten zij zelf maar met hun complex zien te dealen.

p.s nu moet ik helaas wel in zwart en wit termen praten (dat haat ik), maar echt... die blanke gutmenschen die doen alsof ze weten hoe ik mij zou moeten voelen of dat ik het niet begrijp daar kots ik van.. dat geld eveneens ook voor donkere mensen die zeggen dat ik ben gehersenspoeld door de blanke overheerser... fuck outta here.
Waz met jou!
pi_162561270
Mijn ouders hebben ook nooit gezeikt over zwarte piet. Dat neemt niet weg dat ik er objectief naar kan kijken en kan begrijpen dat mensen het als negatief ervaren. Ik weet niet wat nou echr de oorsprong is, maar de anti zwarte piet-mensen zeggen dat het afstamt van de slavernij. Knecht, 'zwart als roet maar het toch goed menen', blabla. Als dat zo is, is het ook respectloos. Dat mensen dat gevoel hebben, is ook al verkeerd. Ik denk dat we met z'n allen maar eens moeten accepteren dat die hele verandering nou eenmaal al in gang is gezet.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:10:24 #255
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162561405
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:03 schreef Wimperkruller het volgende:
Mijn ouders hebben ook nooit gezeikt over zwarte piet. Dat neemt niet weg dat ik er objectief naar kan kijken en kan begrijpen dat mensen het als negatief ervaren. Ik weet niet wat nou echr de oorsprong is, maar de anti zwarte piet-mensen zeggen dat het afstamt van de slavernij. Knecht, 'zwart als roet maar het toch goed menen', blabla. Als dat zo is, is het ook respectloos. Dat mensen dat gevoel hebben, is ook al verkeerd. Ik denk dat we met z'n allen maar eens moeten accepteren dat die hele verandering nou eenmaal al in gang is gezet.
de mensen die daar aanstoot aan nemen kweken maar wat eelt

Een vrouw geen hand geven heeft meer impact op het dagelijks leven
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:11:46 #256
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162561438
quote:
Je beledigd voelen geeft je geen rechten om onschuldige tradities te slopen. Zwarte Piet is een vrolijke kindervriend, niet de blackface waar de haters hem voor uitmaken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162561506
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:58 schreef Wimperkruller het volgende:
Snap niet waarom mensen tradities niet kunnen loslaten. Zwarte piet gaat weg, het proces is al in gang gezet, dus accepteer gewoon dat er gekleurde pieten komen.
Zwarte Piet blijft gewoon zwart. Sinterklaas is een Nederlandse traditie die door Nederlanders wordt gevierd. Daar hoort Zwarte Piet gewoon bij. Zwart is zwart, niet rood, geel of groen.
pi_162561566
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zwarte Piet blijft gewoon zwart. Sinterklaas is een Nederlandse traditie die door Nederlanders wordt gevierd. Daar hoort Zwarte Piet gewoon bij. Zwart is zwart, niet rood, geel of groen.
Binnen vijf jaar lopen er Pieten in alle kleuren rond. Zwarte Piet is stervende.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162561571
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:39 schreef empa1010 het volgende:

[..]

De ondergang van het menselijk ras denk ik eerder -O-
Ja, het verdwijnen van Zwarte Piet is daar wel de personificatie van.
pi_162561592
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Binnen vijf jaar lopen er Pieten in alle kleuren rond.
Dat is natuurlijk prima. Het is alleen jammer dat de zwartjes worden weggepest.
Conscience do cost.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:19:39 #261
3542 Gia
User under construction
pi_162561595
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Over het algemeen geven moslims vrouwen gewoon een hand. Althans, dat is mijn ervaring.
Degenen die het niet doen, daar hoor je wat van, omdat dit dan zogenaamde prominenten zijn, die een statement willen maken.
Gewoon dikke onzin.
quote:
Ik denk dat we met z'n allen maar eens moeten accepteren dat die hele verandering nou eenmaal al in gang is gezet.
Volgens de gemeente Maassluis zijn er dit jaar bij de intocht vooral zwarte en bruine pieten bij.
Hopelijk houden ze voet bij stuk. Dit gezanik moet maar eens afgelopen zijn.
Niemand wordt gedwongen het feest te vieren. Een heleboel mensen vieren het niet.
Waarom moet een handjevol Nederlanders voor anderen uitmaken hoe die een feest moeten vieren.
pi_162561600
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je beledigd voelen geeft je geen rechten om onschuldige tradities te slopen. Zwarte Piet is een vrolijke kindervriend, niet de blackface waar de haters hem voor uitmaken.
Je vindt dat een traditie wordt gesloopt als de pieten geen zwarte, maar andere kleuren krijgen? Kan! Ik denk dat mensen echt moeten gaan accepteren dat de ontwikkeling al in volle gang is. Je ziet het eigenlijk overal. Over een paar jaar is zwarte piet weg. Ben ik van overtuigd. En los van een vrolijke kindervriend, als het afstamt van de slavernij of mensen dat zo voelen, is het ook naar als je daarover nadenkt.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:20:16 #263
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162561602
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:58 schreef Wimperkruller het volgende:
Er is een verschil tussen een feest dat evolueert, geleidelijk en op natuurlijke wijze (zoals het feit dat de roe en de zak de afgelopen decennia verdwenen zijn bij de figuur ZP) en een feest dat in een andere vorm gedwongen wordt door het gedram van een stel kleine kinderen met nul besef van de culturele historie van het feest, de antropologische en sociale achtergronden en de geschiedenis van de Sinterklaasviering als geheel.

Dat wekt weerstand op. Laat het feest met rust en als er vanuit de samenleving behoefte is aan verandering, gebeurt dat toch wel. Geleidelijk aan worden de pieten dan lichter van kleur, er veranderen stijlaccenten aan de figuur en als we weer een paar decennia verder zijn, hebben we een veranderde knecht.

Maar dit soort gedram werkt alleen maar polariserend, dat blijkt maar weer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:21:58 #264
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162561635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

.. die blanke gutmenschen die doen alsof ze weten hoe ik mij zou moeten voelen of dat ik het niet begrijp daar kots ik van.. dat geld eveneens ook voor donkere mensen die zeggen dat ik ben gehersenspoeld door de blanke overheerser... fuck outta here.
^O^ _O_
pi_162561642
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat bedoel je met het laatste? Het heeft geen zin om het te ontkennen: de hele zwarte piet discussie en alles eromheen heeft er gewoon voor gezorgd dat er een verandering gaande is. Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten. Kijk maar naar de media, wat er gaande is bij het Sinterklaasjournaal, er zijn steeds meer mensen tegen, etc.

Maar ik denk ook niet dat het slecht is dat er zaken veranderen. Hoort erbij toch?
pi_162561666
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Binnen vijf jaar lopen er Pieten in alle kleuren rond. Zwarte Piet is stervende.
Hou toch op. Hoeveel jaren zijn die anti-Pieten tevergeefs aan het zeiken. Bij iedere rechtsgang halen ze bakzeil.

Ieder jaar proberen ze het weer en ieder jaar blijft Zwarte Piet gewoon zwart. :)
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:24:42 #267
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162561685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waar komen we verder mee dan? De ontwikkeling van het menselijk ras?
Uiteindelijk zullen alle rassen vermengen. Dan is er geen rassendiscriminatie meer. Maar dat gaat nog wel een paar eeuwen duren.

En deze domme rel is een piepklein stukje van die evolutie.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_162561688
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een feest dat evolueert, geleidelijk en op natuurlijke wijze (zoals het feit dat de roe en de zak de afgelopen decennia verdwenen zijn bij de figuur ZP) en een feest dat in een andere vorm gedwongen wordt door het gedram van een stel kleine kinderen met nul besef van de culturele historie van het feest, de antropologische en sociale achtergronden en de geschiedenis van de Sinterklaasviering als geheel.

Dat wekt weerstand op. Laat het feest met rust en als er vanuit de samenleving behoefte is aan verandering, gebeurt dat toch wel. Geleidelijk aan worden de pieten dan lichter van kleur, er veranderen stijlaccenten aan de figuur en als we weer een paar decennia verder zijn, hebben we een veranderde knecht.

Tsja, heb je misschien gelijk in. Aan de andere kant: door dat gedram blijft de discussie gaande, steeds meer BN'ers die er ook tegen zijn, Sinterklaas journaal gedoe, winkels die dingen met gekleurde pieten verkopen.. Denk dat het een kwestie van tijd is. Maar wat is er erg aan verandering joh, alleen maar tof dat het hopelijk zo kan! Zou er persoonlijk niet zo negatief naar kijken.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:25:06 #269
3542 Gia
User under construction
pi_162561693
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:22 schreef Wimperkruller het volgende:
Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten.
Dit in elke reactie herhalen, maakt het nog niet werkelijkheid.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:25:08 #270
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_162561694
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:20 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Je vindt dat een traditie wordt gesloopt als de pieten geen zwarte, maar andere kleuren krijgen? Kan! Ik denk dat mensen echt moeten gaan accepteren dat de ontwikkeling al in volle gang is. Je ziet het eigenlijk overal. Over een paar jaar is zwarte piet weg. Ben ik van overtuigd. En los van een vrolijke kindervriend, als het afstamt van de slavernij of mensen dat zo voelen, is het ook naar als je daarover nadenkt.
Dus mensen met waanideeën moeten maar voor de hele mensheid het beleid gaan bepalen?
Jij houdt er nogal rare ideeën op na.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_162561728
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op. Hoeveel jaren zijn die anti-Pieten tevergeefs aan het zeiken. Bij iedere rechtsgang halen ze bakzeil.

Ieder jaar proberen ze het weer en ieder jaar blijft Zwarte Piet gewoon zwart. :)
En ondertussen modderen we voort met wat waarschijnlijk voor alle partijen wel de minst bevredigende optie is: een feest dat te pas en te onpas ontsierd wordt door een discussie die eigenlijk nauwelijks ergens over gaat, maar intussen de sfeer wel totaal verziekt.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:27:05 #272
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162561729
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:22 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Wat bedoel je met het laatste? Het heeft geen zin om het te ontkennen: de hele zwarte piet discussie en alles eromheen heeft er gewoon voor gezorgd dat er een verandering gaande is. Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten. Kijk maar naar de media, wat er gaande is bij het Sinterklaasjournaal, er zijn steeds meer mensen tegen, etc.

Maar ik denk ook niet dat het slecht is dat er zaken veranderen. Hoort erbij toch?
Je ziet ondertussen wel in dat jij voor je eigen geluksgevoel het merendeel van de negers als debielen neerzet die te achterlijk zijn om zelf te bepalen wat ze willen?
pi_162561735
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Leg je er nou maar bij neer. Zwarte Piet gaat verdwijnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:27:23 #274
3542 Gia
User under construction
pi_162561736
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 28-05-2016 15:32:30 ]
pi_162561746
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dus mensen met waanideeën moeten maar voor de hele mensheid het beleid gaan bepalen?
Jij houdt er nogal rare ideeën op na.
Dat is het nou net: het zijn geen mensen met waanideeën en het is al helemaal geen kleine groep meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')