quote:Op zaterdag 28 mei 2016 08:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
Maarten Atmodikoro? Telt die nog als BN'er?
Zijn enige claims to fame zijn met een 16-jarige Sylvie Meis te hebben geneukt en op een TopShot te hebben gestaan in midden jaren 90.
Onthoud deze namen. Over 100 jaar gaan ze de boeken in als de nieuwe verzetsstrijders. Onze kinderen's kinderen zullen met enthousiasme en patriottisme vertellen over Arne Toonen. Hoe hij in zijn eentje (+99) geen kans leek te hebben op victorie, maar dankzij zijn onverzettelijkheid toch overwinnaar werd in een strijd tegen het kwaad, tegen droefenis en donkere tijden, tegen een duivel uit moderne tijden: Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou deze 'BN'ers' op straat trouwens straal voorbij lopen, maargoed.
Maarten Admorikoro, Akwasi, Robert Alberdingk Thijm, Anne Barnhoorn, Luuk van Bemmelen, Samoro Bergtop, Hanna Bervoets, Marnie Blok, Berend Boorsma, Roel Boorsma, Tamara Bos, Willem Bosch, Mano Bouzamour, Hans Maarten van den Brink, David-Jan Bronsgeest, Erik de Bruyn, Job ter Burg, Monique Busman, Maurice Dekkers, Candy Dulfer, Raja Felgata, Frans van Gestel, Maria Goos, Malou Gorter, Job Gosschalk, Renske de Greef, Norbert ter Hall, Sallie Harmsen, Sanne den Hartogh, Anneloor van Heemstra, Glen Helder, Monic Hendrickx, Mieke de Jong, Lenny Keylard, Sytske Kok, Irene de Kom-Avogadri, Esmé Lammers, Nanouk Leopold, Cecilie Levy, Alvin Lewis, Berget Lewis, Teun Luijkx, Andrew Makkinga, Jetty Mathurin, Rick Paul van Mulligen, Dana Nechushtan, Jorien van Nes, Nada van Nie, Stephan Nugter, Paula van der Oest, Khalid Ouazis, Roos Ouwehand, Urmy Plein, Maria Peters, Rutger Remkes, Melle Runderkamp, Ruud Satijn, Michael Schaap, Ariane Schluter, Dave Schram, Reint Schölvinck, Tallulah Schwab, Jasmine Sendar, Lotte Tabbers, Glynis Terborg, Arne Toonen, Maarten Treurniet, Els Vandevorst, Nicolaas Veul, Simon de Waal, Mike Weerts, Frans Weisz, Manoushka Zeegelaar Breeveld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edensnator over 'n out
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:06 schreef Edensnator het volgende:
Ik wil terug naar de tijd dat kindjes nog in hun broek poepten voor zwarte piet. Met trillende beentjes vertellen dat je braaf bent geweest zodat je niet met de roe kreeg.
Je mond staat open.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HAHAHAHA, 1 APRIL!
Danny Blind ook. Er zouden 100 BNers een brief naar de Telegraaf moeten sturen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:29 schreef Wimperkruller het volgende:
Alsof die meningen zwaarder tellen. Maar ik begrijp dat zwarte piet zo langzamerhand echt vervangen moet worden.
BN-ers?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou deze 'BN'ers' op straat trouwens straal voorbij lopen, maargoed.
Maarten Admorikoro, Akwasi, Robert Alberdingk Thijm, Anne Barnhoorn, Luuk van Bemmelen, Samoro Bergtop, Hanna Bervoets, Marnie Blok, Berend Boorsma, Roel Boorsma, Tamara Bos, Willem Bosch, Mano Bouzamour, Hans Maarten van den Brink, David-Jan Bronsgeest, Erik de Bruyn, Job ter Burg, Monique Busman, Maurice Dekkers, Candy Dulfer, Raja Felgata, Frans van Gestel, Maria Goos, Malou Gorter, Job Gosschalk, Renske de Greef, Norbert ter Hall, Sallie Harmsen, Sanne den Hartogh, Anneloor van Heemstra, Glen Helder, Monic Hendrickx, Mieke de Jong, Lenny Keylard, Sytske Kok, Irene de Kom-Avogadri, Esmé Lammers, Nanouk Leopold, Cecilie Levy, Alvin Lewis, Berget Lewis, Teun Luijkx, Andrew Makkinga, Jetty Mathurin, Rick Paul van Mulligen, Dana Nechushtan, Jorien van Nes, Nada van Nie, Stephan Nugter, Paula van der Oest, Khalid Ouazis, Roos Ouwehand, Urmy Plein, Maria Peters, Rutger Remkes, Melle Runderkamp, Ruud Satijn, Michael Schaap, Ariane Schluter, Dave Schram, Reint Schölvinck, Tallulah Schwab, Jasmine Sendar, Lotte Tabbers, Glynis Terborg, Arne Toonen, Maarten Treurniet, Els Vandevorst, Nicolaas Veul, Simon de Waal, Mike Weerts, Frans Weisz, Manoushka Zeegelaar Breeveld
Ja dit dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:57 schreef Hochwinter het volgende:
Wat mij betreft stoppen ze met zwarte Piet, alleen al om van telkens dit gezeur af te zijn.
Ik vind dit soort acties van BN'ers echt zwaar kansloos. Zó enorm pretentieus, alsof aan hun opvatting meer waarde gehecht zou moeten worden dan aan die van een ander.
Fuck tolerantie.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Treurig dat een land dat eens wereldwijd geroemd werd om z'n tolerantie in rap tempo begint af te glijden door toedoen van allerlei polariserende en opruiende clubjes
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:02 schreef Scrummie het volgende:
Ik vraag me overigens af hoeveel van deze 100 "BN'ers" daadwerkelijk weet wat ze ondertekend hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Patrick Kluivert kan lezen bijvoorbeeld. Hij heeft namelijk ook aantoonbaar moeite met het lezen van verkeersborden.
Gewoon per direct negeren. Eens kijken of ze zonder hun broodwinning nog zo pretentieus teringgedrag zullen vertonen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:57 schreef Hochwinter het volgende:
Wat mij betreft stoppen ze met zwarte Piet, alleen al om van telkens dit gezeur af te zijn.
Ik vind dit soort acties van BN'ers echt zwaar kansloos. Zó enorm pretentieus, alsof aan hun opvatting meer waarde gehecht zou moeten worden dan aan die van een ander.
Want totnutoe gaf je klauwen met geld uit om deze BN-ers in the flesh te kunnen bewonderen?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Gewoon per direct negeren. Eens kijken of ze zonder hun broodwinning nog zo pretentieus teringgedrag zullen vertonen.
Kijkers en luisteraars genereren hun bestaansrecht.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want totnutoe gaf je klauwen met geld uit om deze BN-ers in the flesh te kunnen bewonderen?
Ik kom ze eigenlijk amper tegen, op tv of radio. Eentje wel op Facebook, maar dat is een oude kennis. Dus ik geneer (...) hun bestaansrecht niet. Geneer me er ook niet voor.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijkers en luisteraars generen hun bestaansrecht.
Na het teruglezen van de post die erboven stond:quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kom ze eigenlijk amper tegen, op tv of radio. Eentje wel op Facebook, maar dat is een oude kennis. Dus ik geneer (...) hun bestaansrecht niet. Geneer me er ook niet voor.
Geen idee waar ze ´bekend´ van zijn 90 van de 100 heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik ken echt max 10 namen van die lijst.
Waar zijn die mensen dan bekend van?
Ja joh, lachuh jonguh, een taalfoutjequote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Na het teruglezen van de post die erboven stond:
Tsja dat is een beetje het probleem met jullie.quote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 07:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die Ruben van Koningsveld vond dat tegenstanders niet met zulke harde acties als dit moeten komen en zp op een meer natuurlijke manier moesten laten veranderen.
Van Muiswinkel noemde hem vervolgens een domme kankerlul.
Elk land heeft toch z'n tradities en mag deze behouden. We zijn nou eenmaal een (uiterst tolerant) kaaskoppenland. Dat Piet zwart is van de roet uit de schoorsteen was mij vroeger overduidelijk, nooit 1 moment met 'slaaf' geassocieerd. Maar blijkbaar is het aanstootgevend en gaat deze discussie net zo lang door tot deze traditie afgeschaft wordt. Hebben ze eindelijk hun zin... op naar de volgende doordraafactie dan maar, aangezien dit gedrag belonend werkt.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Tsja dat is een beetje het probleem met jullie.
Niet beseffen dat veranderingen nou eenmaal altijd plaatsvinden.
En dat is maar goed ook, anders kwamen we geen steek verder.
Het grappig is dat linkse anti-Pieten hun grote bek opzetten tegen zwarte piet omdat veranderingen nu eenmaal nodig zijn en ZP aanstootgevend zou zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:20 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Elk land heeft toch z'n tradities en mag deze behouden. We zijn nou eenmaal een (uiterst tolerant) kaaskoppenland. Dat Piet zwart is van de roet uit de schoorsteen was mij vroeger overduidelijk, nooit 1 moment met 'slaaf' geassocieerd. Maar blijkbaar is het aanstootgevend en gaat deze discussie net zo lang door tot deze traditie afgeschaft wordt. Hebben ze eindelijk hun zin... op naar de volgende doordraafactie dan maar, aangezien dit gedrag belonend werkt.
Man, dat sinterklaasfeest is altijd al veranderd. Oorspronkelijk had Sinterklaas helemaal geen zwarte pieten bij zich.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:20 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Elk land heeft toch z'n tradities en mag deze behouden. We zijn nou eenmaal een (uiterst tolerant) kaaskoppenland. Dat Piet zwart is van de roet uit de schoorsteen was mij vroeger overduidelijk, nooit 1 moment met 'slaaf' geassocieerd. Maar blijkbaar is het aanstootgevend en gaat deze discussie net zo lang door tot deze traditie afgeschaft wordt. Hebben ze eindelijk hun zin... op naar de volgende doordraafactie dan maar, aangezien dit gedrag belonend werkt.
Je moet die grote bek opzetten tegen nieuwe Nederlanders die hun cultuur en tradities meenemen waardoor we vijfhonderd jaar teruggaan in de tijd.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Blank en je bent niet uitgesproken tegen ZP, no way dat je dan in aanmerking daarvoor komt. Je hebt dan maar 1 recht en dat is je bek houden.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:25 schreef Oliver23 het volgende:
Ben benieuwd of de docent die voor ''kankerlul'' is uitgescholden, nu ook bij RTL Late Night nag aanschuiven om te vertellen hoe erg het allemaal is...
Ow nee, Humberto Tan staat op de lijst
Eens, ook met je andere post. Meten met 2 maten... alleen wanneer het uitkomtquote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je moet die grote bek opzetten tegen nieuwe Nederlanders die hun cultuur en tradities meenemen waardoor we vijfhonderd jaar teruggaan in de tijd.
Maar dan ben je nergens te bekennen. Typisch.
Klopt idd, maar dat werkte niet meer, naar mate de bevolking groeide en toen is hij naar de slavenmarkt gegaan en heeft paar negers op de kop getikt.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Man, dat sinterklaasfeest is altijd al veranderd. Oorspronkelijk had Sinterklaas helemaal geen zwarte pieten bij zich.
En tegenwoordig bel je dan een uitzendbureau.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, maar dat werkte niet meer, naar mate de bevolking groeide en toen is hij naar de slavenmarkt gegaan en heeft paar negers op de kop getikt.
Waar komen we verder mee dan? De ontwikkeling van het menselijk ras?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De ondergang van het menselijk ras denk ik eerderquote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waar komen we verder mee dan? De ontwikkeling van het menselijk ras?
Inderdaad. Een minderheid is tegen zwarte Piet en dat moet gehonoreerd worden.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Het grappig is dat linkse anti-Pieten hun grote bek opzetten tegen zwarte piet omdat veranderingen nu eenmaal nodig zijn en ZP aanstootgevend zou zijn.
Die grote bek is opeens nergens te bekennen als vrouwen gedwongen met een burqa lopen en homo's door bepaalde groepen dood worden gewenst. Dan zijn die veranderingen opeens helemaal niet zo hard nodig, want cultuur en daar mag je niet zomaar aan zitten.
Hypocriet links gutmenschvolk
Nou nee, werkervaring opdoen dus gewoon werken met behoud van uitkering of vrijwilligers met uitkering. Had je maar beter je best moeten doen op school, toch?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:31 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En tegenwoordig bel je dan een uitzendbureau.
Begin maar te verzamelen, ik denk dat je binnen een mum van tijd duizenden mensen op je lijst hebt staan.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 07:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Legt het evenveel gewicht in de schaal als ik 100 namen verzamel van Onbekende Nederlanders en die toestuur naar de NTO om niet te buigen voor de oproep van die zelfverklaarde BN'ers?
Ja precies!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Een minderheid is tegen zwarte Piet en dat moet gehonoreerd worden.
Een meerderheid is tegen halal slachten en dat moet maar gewoon kunnen.
Sinds wanneer maakt de minderheid de dienst uit in een democratisch land?
tijdens de romeinse tijd kregen mensen die ter dood veroordeeld waren of mee mochten doen aan een gladiator wedstrijd een voorkeursbehandelink evenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Een minderheid is tegen zwarte Piet en dat moet gehonoreerd worden.
Een meerderheid is tegen halal slachten en dat moet maar gewoon kunnen.
Sinds de minderheid de meerderheid te slim af was door het monopolie op de slachtofferrol in slavernijkwesties te claimen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Lees mijn post maar eens goed. Ik zit juist in het 'progressieve' kamp.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Gutmensch is soms nogal snel met zijn vooroordelen, maar vergeef 'm.. Deze discussie gaat 'm aan het hart.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:53 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Lees mijn post maar eens goed. Ik zit juist in het 'progressieve' kamp.
Inderdaad, het ligt overigens ook natuurlijk aan de ouders van de kinderen die het zo maken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:20 schreef empa1010 het volgende:
[..]
de mensen die daar aanstoot aan nemen kweken maar wat eeltquote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:03 schreef Wimperkruller het volgende:
Mijn ouders hebben ook nooit gezeikt over zwarte piet. Dat neemt niet weg dat ik er objectief naar kan kijken en kan begrijpen dat mensen het als negatief ervaren. Ik weet niet wat nou echr de oorsprong is, maar de anti zwarte piet-mensen zeggen dat het afstamt van de slavernij. Knecht, 'zwart als roet maar het toch goed menen', blabla. Als dat zo is, is het ook respectloos. Dat mensen dat gevoel hebben, is ook al verkeerd. Ik denk dat we met z'n allen maar eens moeten accepteren dat die hele verandering nou eenmaal al in gang is gezet.
Je beledigd voelen geeft je geen rechten om onschuldige tradities te slopen. Zwarte Piet is een vrolijke kindervriend, niet de blackface waar de haters hem voor uitmaken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:03 schreef Wimperkruller het volgende:
Mijn ouders hebben ook nooit gezeikt over zwarte piet. Dat neemt niet weg dat ik er objectief naar kan kijken en kan begrijpen dat mensen het als negatief ervaren. Ik weet niet wat nou echr de oorsprong is, maar de anti zwarte piet-mensen zeggen dat het afstamt van de slavernij. Knecht, 'zwart als roet maar het toch goed menen', blabla. Als dat zo is, is het ook respectloos. Dat mensen dat gevoel hebben, is ook al verkeerd. Ik denk dat we met z'n allen maar eens moeten accepteren dat die hele verandering nou eenmaal al in gang is gezet.
Zwarte Piet blijft gewoon zwart. Sinterklaas is een Nederlandse traditie die door Nederlanders wordt gevierd. Daar hoort Zwarte Piet gewoon bij. Zwart is zwart, niet rood, geel of groen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:58 schreef Wimperkruller het volgende:
Snap niet waarom mensen tradities niet kunnen loslaten. Zwarte piet gaat weg, het proces is al in gang gezet, dus accepteer gewoon dat er gekleurde pieten komen.
Binnen vijf jaar lopen er Pieten in alle kleuren rond. Zwarte Piet is stervende.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zwarte Piet blijft gewoon zwart. Sinterklaas is een Nederlandse traditie die door Nederlanders wordt gevierd. Daar hoort Zwarte Piet gewoon bij. Zwart is zwart, niet rood, geel of groen.
Ja, het verdwijnen van Zwarte Piet is daar wel de personificatie van.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:39 schreef empa1010 het volgende:
[..]
De ondergang van het menselijk ras denk ik eerder
Dat is natuurlijk prima. Het is alleen jammer dat de zwartjes worden weggepest.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Binnen vijf jaar lopen er Pieten in alle kleuren rond.
Over het algemeen geven moslims vrouwen gewoon een hand. Althans, dat is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
de mensen die daar aanstoot aan nemen kweken maar wat eelt
Een vrouw geen hand geven heeft meer impact op het dagelijks leven
Volgens de gemeente Maassluis zijn er dit jaar bij de intocht vooral zwarte en bruine pieten bij.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:03 schreef Wimperkruller het volgende:
Ik denk dat we met z'n allen maar eens moeten accepteren dat die hele verandering nou eenmaal al in gang is gezet.
Je vindt dat een traditie wordt gesloopt als de pieten geen zwarte, maar andere kleuren krijgen? Kan! Ik denk dat mensen echt moeten gaan accepteren dat de ontwikkeling al in volle gang is. Je ziet het eigenlijk overal. Over een paar jaar is zwarte piet weg. Ben ik van overtuigd. En los van een vrolijke kindervriend, als het afstamt van de slavernij of mensen dat zo voelen, is het ook naar als je daarover nadenkt.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je beledigd voelen geeft je geen rechten om onschuldige tradities te slopen. Zwarte Piet is een vrolijke kindervriend, niet de blackface waar de haters hem voor uitmaken.
Er is een verschil tussen een feest dat evolueert, geleidelijk en op natuurlijke wijze (zoals het feit dat de roe en de zak de afgelopen decennia verdwenen zijn bij de figuur ZP) en een feest dat in een andere vorm gedwongen wordt door het gedram van een stel kleine kinderen met nul besef van de culturele historie van het feest, de antropologische en sociale achtergronden en de geschiedenis van de Sinterklaasviering als geheel.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:58 schreef Wimperkruller het volgende:
Snap niet waarom mensen tradities niet kunnen loslaten. Zwarte piet gaat weg, het proces is al in gang gezet, dus accepteer gewoon dat er gekleurde pieten komen.
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
.. die blanke gutmenschen die doen alsof ze weten hoe ik mij zou moeten voelen of dat ik het niet begrijp daar kots ik van.. dat geld eveneens ook voor donkere mensen die zeggen dat ik ben gehersenspoeld door de blanke overheerser... fuck outta here.
Wat bedoel je met het laatste? Het heeft geen zin om het te ontkennen: de hele zwarte piet discussie en alles eromheen heeft er gewoon voor gezorgd dat er een verandering gaande is. Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten. Kijk maar naar de media, wat er gaande is bij het Sinterklaasjournaal, er zijn steeds meer mensen tegen, etc.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
de mensen die daar aanstoot aan nemen kweken maar wat eelt
Een vrouw geen hand geven heeft meer impact op het dagelijks leven
Hou toch op. Hoeveel jaren zijn die anti-Pieten tevergeefs aan het zeiken. Bij iedere rechtsgang halen ze bakzeil.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Binnen vijf jaar lopen er Pieten in alle kleuren rond. Zwarte Piet is stervende.
Uiteindelijk zullen alle rassen vermengen. Dan is er geen rassendiscriminatie meer. Maar dat gaat nog wel een paar eeuwen duren.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waar komen we verder mee dan? De ontwikkeling van het menselijk ras?
Tsja, heb je misschien gelijk in. Aan de andere kant: door dat gedram blijft de discussie gaande, steeds meer BN'ers die er ook tegen zijn, Sinterklaas journaal gedoe, winkels die dingen met gekleurde pieten verkopen.. Denk dat het een kwestie van tijd is. Maar wat is er erg aan verandering joh, alleen maar tof dat het hopelijk zo kan! Zou er persoonlijk niet zo negatief naar kijken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een feest dat evolueert, geleidelijk en op natuurlijke wijze (zoals het feit dat de roe en de zak de afgelopen decennia verdwenen zijn bij de figuur ZP) en een feest dat in een andere vorm gedwongen wordt door het gedram van een stel kleine kinderen met nul besef van de culturele historie van het feest, de antropologische en sociale achtergronden en de geschiedenis van de Sinterklaasviering als geheel.
Dat wekt weerstand op. Laat het feest met rust en als er vanuit de samenleving behoefte is aan verandering, gebeurt dat toch wel. Geleidelijk aan worden de pieten dan lichter van kleur, er veranderen stijlaccenten aan de figuur en als we weer een paar decennia verder zijn, hebben we een veranderde knecht.
Maar dit soort gedram werkt alleen maar polariserend, dat blijkt maar weer.
Dit in elke reactie herhalen, maakt het nog niet werkelijkheid.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:22 schreef Wimperkruller het volgende:
Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten.
Dus mensen met waanideeën moeten maar voor de hele mensheid het beleid gaan bepalen?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:20 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Je vindt dat een traditie wordt gesloopt als de pieten geen zwarte, maar andere kleuren krijgen? Kan! Ik denk dat mensen echt moeten gaan accepteren dat de ontwikkeling al in volle gang is. Je ziet het eigenlijk overal. Over een paar jaar is zwarte piet weg. Ben ik van overtuigd. En los van een vrolijke kindervriend, als het afstamt van de slavernij of mensen dat zo voelen, is het ook naar als je daarover nadenkt.
En ondertussen modderen we voort met wat waarschijnlijk voor alle partijen wel de minst bevredigende optie is: een feest dat te pas en te onpas ontsierd wordt door een discussie die eigenlijk nauwelijks ergens over gaat, maar intussen de sfeer wel totaal verziekt.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hou toch op. Hoeveel jaren zijn die anti-Pieten tevergeefs aan het zeiken. Bij iedere rechtsgang halen ze bakzeil.
Ieder jaar proberen ze het weer en ieder jaar blijft Zwarte Piet gewoon zwart.
Je ziet ondertussen wel in dat jij voor je eigen geluksgevoel het merendeel van de negers als debielen neerzet die te achterlijk zijn om zelf te bepalen wat ze willen?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:22 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Wat bedoel je met het laatste? Het heeft geen zin om het te ontkennen: de hele zwarte piet discussie en alles eromheen heeft er gewoon voor gezorgd dat er een verandering gaande is. Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten. Kijk maar naar de media, wat er gaande is bij het Sinterklaasjournaal, er zijn steeds meer mensen tegen, etc.
Maar ik denk ook niet dat het slecht is dat er zaken veranderen. Hoort erbij toch?
Leg je er nou maar bij neer. Zwarte Piet gaat verdwijnen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een feest dat evolueert, geleidelijk en op natuurlijke wijze (zoals het feit dat de roe en de zak de afgelopen decennia verdwenen zijn bij de figuur ZP) en een feest dat in een andere vorm gedwongen wordt door het gedram van een stel kleine kinderen met nul besef van de culturele historie van het feest, de antropologische en sociale achtergronden en de geschiedenis van de Sinterklaasviering als geheel.
Dat wekt weerstand op. Laat het feest met rust en als er vanuit de samenleving behoefte is aan verandering, gebeurt dat toch wel. Geleidelijk aan worden de pieten dan lichter van kleur, er veranderen stijlaccenten aan de figuur en als we weer een paar decennia verder zijn, hebben we een veranderde knecht.
Maar dit soort gedram werkt alleen maar polariserend, dat blijkt maar weer.
Dat is het nou net: het zijn geen mensen met waanideeën en het is al helemaal geen kleine groep meer.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus mensen met waanideeën moeten maar voor de hele mensheid het beleid gaan bepalen?
Jij houdt er nogal rare ideeën op na.
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hou toch op. Hoeveel jaren zijn die anti-Pieten tevergeefs aan het zeiken. Bij iedere rechtsgang halen ze bakzeil.
Ieder jaar proberen ze het weer en ieder jaar blijft Zwarte Piet gewoon zwart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anti- Pieten leven niet in de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit in elke reactie herhalen, maakt het nog niet werkelijkheid.
Zullen we er een referendum over houden? En dat beslissend laten zijn?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:27 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Dat is het nou net: het zijn geen mensen met waanideeën en het is al helemaal geen kleine groep meer.
Neuh, want ik spreek niet voor 'negers' of 'blanken'. Ik zeg dat er een verandering gaande is en dat mensen daar niet zo paniekerig over moeten doen. Het gaat veranderen: zwarte piet gaat uiteindelijk weg en gekleurde pieten komen daarvoor in de plaats. Nou boehoe. Er zijn ergere dingen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:27 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je ziet ondertussen wel in dat jij voor je eigen geluksgevoel het merendeel van de negers als debielen neerzet die te achterlijk zijn om zelf te bepalen wat ze willen?
Je weet dat historicisme een uiterst wankele bestaansgrond heeft hè.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Uiteindelijk zullen alle rassen vermengen. Dan is er geen rassendiscriminatie meer. Maar dat gaat nog wel een paar eeuwen duren.
En deze domme rel is een piepklein stukje van die evolutie.
Je zegt het zelf.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:27 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Dat is het nou net: het zijn geen mensen met waanideeën en het is al helemaal geen kleine groep meer.
Er moeten gekleurde en roetpieten komen, volgens enkelen. Daarmee zet je zwarten buiten spel. Want met roetvegen zouden die gewoon zwarte piet zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat kraam jij een domme onzin uit zeg.
Ik snap de frustratie niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit in elke reactie herhalen, maakt het nog niet werkelijkheid.
Tuurlijk, net zoals de kerstboom zeker. Die zie je nergens meer tegenwoordig hè?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leg je er nou maar bij neer. Zwarte Piet gaat verdwijnen.
Dat gaat echt niet gebeuren. Ook bij deze intocht zullen Zwarte Pieten zwart van kleur zijn. Zoals het hoort.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:29 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Neuh, want ik spreek niet voor 'negers' of 'blanken'. Ik zeg dat er een verandering gaande is en dat mensen daar niet zo paniekerig over moeten doen. Het gaat veranderen: zwarte piet gaat uiteindelijk weg en gekleurde pieten komen daarvoor in de plaats. Nou boehoe. Er zijn ergere dingen.
Ik ben geen anti of voor. Ik benoem de feiten: er vindt een grote verandering plaats en het duurt een paar jaar tot d'r geen zwarte pieten meer zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Anti- Pieten leven niet in de werkelijkheid.
Het gaat helemaal niet veranderen haha hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:29 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Neuh, want ik spreek niet voor 'negers' of 'blanken'. Ik zeg dat er een verandering gaande is en dat mensen daar niet zo paniekerig over moeten doen. Het gaat veranderen: zwarte piet gaat uiteindelijk weg en gekleurde pieten komen daarvoor in de plaats. Nou boehoe. Er zijn ergere dingen.
En die Piethaters zijn nou net de mensen die dat feest vaak toch niet vieren dus wie gaat nou voor die verandering zorgen? 95% van het Sinterklaasfeest speelt zich binnenshuis af.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Ook bij deze intocht zullen Zwarte Pieten zwart van kleur zijn. Zoals het hoort.
Okay, zullen we zien.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben niet gefrustreerd. Zwarte piet blijft gewoon bestaan, leg je er nu maar bij neer.
Zwart en bruin.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Ook bij deze intocht zullen Zwarte Pieten zwart van kleur zijn. Zoals het hoort.
Dat hoorde we een paar jaar gelden ook al.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:32 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik ben geen anti of voor. Ik benoem de feiten: er vindt een grote verandering plaats en het duurt een paar jaar tot d'r geen zwarte pieten meer zijn.
Die krampachtige angst/frustratie omdat er een verandering gaande is.. ik snap dat niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:33 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet veranderen haha hoe kom je daar nou weer bij?![]()
![]()
![]()
![]()
En het gaat ook steeds verder die kant op vind ik. Maar zoiets gaat niet even binnen drie jaar of zo.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat hoorde we een paar jaar gelden ook al.
Goede vergelijking wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tuurlijk, net zoals de kerstboom zeker. Die zie je nergens meer tegenwoordig hè?
Spreek voor jezelf.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:37 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Die krampachtige angst/frustratie omdat er een verandering gaande is.. ik snap dat niet.
'Onze traditie godverdomme'
Kerstboom gaat er ook aan, denk ik.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goede vergelijking wel.
Het proces is reeds in gang gezet. De eerste gekleurde Pieten zijn al een feit. Het verzet wordt elk haar groter. Ik geef het vijf, uiterlijk tien jaar.
Neuh.quote:
we moeten er voor waken dat het straks niet eissen eissen eissen wordtquote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:22 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Wat bedoel je met het laatste? Het heeft geen zin om het te ontkennen: de hele zwarte piet discussie en alles eromheen heeft er gewoon voor gezorgd dat er een verandering gaande is. Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten. Kijk maar naar de media, wat er gaande is bij het Sinterklaasjournaal, er zijn steeds meer mensen tegen, etc.
Maar ik denk ook niet dat het slecht is dat er zaken veranderen. Hoort erbij toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |