abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162550755
Tv-makers: Sinterklaasjournaal moet piet aanpassen

Ruim 100 schrijvers, acteurs en televisiemakers hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal wil veranderen. Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur die racisme uitdraagt.

Ruim honderd televisiemakers, acteurs, schrijvers en andere prominenten hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal wil veranderen: “Beste NTR: maak Sinterklaas weer speciaal voor iedereen!” Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur die racisme uitdraagt.

Onder de briefschrijvers zitten vele bekende namen als Arie Boomsma, Arnon Grunberg, Femke Halsema, Isa Hoes, Patrick Kluivert, Paul de Leeuw, Halina Reijn, Humberto Tan en Sylvana Simons.

De NTR verkondigt al een paar jaar het standpunt dat de pieten in het populaire tv-programma, dat in de aanloop van het Sinterklaasfeest wordt uitgezonden, niet van uiterlijk zullen veranderen, zolang de meerderheid van Nederland dit niet wil. Volgens de NTR is het niet zijn taak om een standpunt in de discussie hierover in te nemen. Een minderheid neemt aanstoot aan Zwarte Piet als uiting van racisme. Sinds een jaar of vier zijn er rond Sinterklaas demonstraties tegen Zwarte Piet.

Het Sinterklaasjournaal van de NTR speelt in dit debat een belangrijke rol: dit
programma brengt immers de enige echte Sinterklaas in de huiskamers van Nederland. [...] De NTR lijkt niet in te zien dat ze juist wél een standpunt inneemt met het handhaven van een Zwarte Piet in zijn huidige vorm- ondanks de gefundeerde kritiek en roep om verandering. [...] Nu onttrekt de NTR zich aan haar verantwoordelijkheid als taakomroep en als spil in de Sinterklaasviering op een moment dat morele stellingname gevraagd wordt.

De brief komt daags na het vertrek van acteurs Erik van Muiswinkel en Jochem Myjer, die respectievelijk Hoofdpiet en Pietje Paniek speelden. Van Muiswinkel liet weten dat de discussie rond Zwarte Piet de reden was. Hij vertelde vrijdag in de Volkskrant dat hij had voorgesteld om te vertrekken, om plaats te maken voor een Hoofdpiet met “een nieuw uiterlijk”. Volgens hem had de NTR hierop niet gereageerd. Eerder al sprak presentatrice Dieuwertje Blok zich uit tegen Zwarte Piet in zijn hudige vorm.

De leiding van de NTR wil er even goed over nadenken en maandag reageren.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-moet-piet-aanpassen

https://twitter.com/erikvmuiswinkel/status/736296967064694785

[ Bericht 1% gewijzigd door voetbalmanager2 op 27-05-2016 23:25:43 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:47:24 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162550796
:O.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162550810
Is dit de revolutie dan?
I´m back.
pi_162550850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Is dit de revolutie dan?
Ja, Arnold Karskens voorspelde dit al.
pi_162550861
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, Arnold Karskens voorspelde dit al.
Ja, die van Karskens idd, bedoelde ik. Het is nog net mei.
I´m back.
pi_162550879
Veel usual suspects weer in dat lijstje BN'ers. _O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:51:06 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_162550893
:')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_162550941
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:50 schreef Ferdo het volgende:
Ik mis Peter R de Vries in die opsomming.
I´m back.
pi_162550984
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:50 schreef Ferdo het volgende:
Tofik Dibi, Hanneke Groenteman, Erik van Muiswinkel en Anousha Nzume staan er uiteraard ook op :')
pi_162550993
quote:
Dit zijn de BN'ers die de brief ondertekenden.

Maarten Admorikoro, Akwasi, Robert Alberdingk Thijm, Barbara Barend, Anne Barnhoorn, Luuk van Bemmelen, Sunny Bergman, Samoro Bergtop, Hanna Bervoets, Marnie Blok, Remy Bonjasky, Arie Boomsma, Berend Boorsma, Roel Boorsma, Tamara Bos, Willem Bosch, Mano Bouzamour, Hans Maarten van den Brink, David-Jan Bronsgeest, Erik de Bruyn, Job ter Burg, Daphne Bunskoek, Monique Busman, Nasrdin Dchar, Maurice Dekkers, Pieter Derks, Tofik Dibi, Anna Drijver, Candy Dulfer, Michiel van Erp, Raja Felgata,Tygo Gernandt, Frans van Gestel, Maria Goos, Malou Gorter, Job Gosschalk, Glennis Grace, Renske de Greef, Hanneke Groenteman, Arnon Grunberg, Norbert ter Hall, Femke Halsema, Sallie Harmsen, Sanne den Hartogh, Anneloor van Heemstra, Glen Helder, Isa Hoes, Marc de Hond, Tanja Jess, Monic Hendrickx, Mieke de Jong, Lenny Keylard, Rossana en Patrick Kluivert, Victoria Koblenko, Sytske Kok, Irene de Kom-Avogadri, Howard Komproe, Martin Koolhoven, Esmé Lammers, Paul de Leeuw, Nanouk Leopold, Evgeniy Levchenko, Lieke van Lexmond, Cecilie Levy, Alvin Lewis, Berget Lewis, Marc van der Linden, Teun Luijkx, Charly Luske, Hadewych Minis, Cornald Maas, Geert Mak, Andrew Makkinga, Jetty Mathurin, Diana Matroos, Rick Paul van Mulligen, Erik van Muiswinkel, Dana Nechushtan, Jorien van Nes, Nada van Nie, Stephan Nugter, Anousha Nzume, Paula van der Oest, Trijntje Oosterhuis, Khalid Ouazis, Roos Ouwehand, Urmy Plein, Maria Peters, Jörgen Raymann, Halina Reijn, Rutger Remkes, Edsilia Rombley, Melle Runderkamp, Simone van Saarloos, Ruud Satijn, Michael Schaap, Ariane Schluter, Dave Schram, Reint Schölvinck, Tallulah Schwab, Jasmine Sendar, Sylvana Simons, Lotte Tabbers, Humberto Tan, Glynis Terborg, Arne Toonen, Waldemar Torenstra, Maarten Treurniet, Els Vandevorst, Georgina Verbaan, Nicolaas Veul, Albert Verlinde, Susan Visser, Peter R. de Vries, Robert Vuijsje, Simon de Waal, Mike Weerts, Frans Weisz, Eva van de Wijdeven, Manoushka Zeegelaar Breeveld
Ik zou deze 'BN'ers' op straat trouwens straal voorbij lopen, maargoed.

Maarten Admorikoro, Akwasi, Robert Alberdingk Thijm, Anne Barnhoorn, Luuk van Bemmelen, Samoro Bergtop, Hanna Bervoets, Marnie Blok, Berend Boorsma, Roel Boorsma, Tamara Bos, Willem Bosch, Mano Bouzamour, Hans Maarten van den Brink, David-Jan Bronsgeest, Erik de Bruyn, Job ter Burg, Monique Busman, Maurice Dekkers, Candy Dulfer, Raja Felgata, Frans van Gestel, Maria Goos, Malou Gorter, Job Gosschalk, Renske de Greef, Norbert ter Hall, Sallie Harmsen, Sanne den Hartogh, Anneloor van Heemstra, Glen Helder, Monic Hendrickx, Mieke de Jong, Lenny Keylard, Sytske Kok, Irene de Kom-Avogadri, Esmé Lammers, Nanouk Leopold, Cecilie Levy, Alvin Lewis, Berget Lewis, Teun Luijkx, Andrew Makkinga, Jetty Mathurin, Rick Paul van Mulligen, Dana Nechushtan, Jorien van Nes, Nada van Nie, Stephan Nugter, Paula van der Oest, Khalid Ouazis, Roos Ouwehand, Urmy Plein, Maria Peters, Rutger Remkes, Melle Runderkamp, Ruud Satijn, Michael Schaap, Ariane Schluter, Dave Schram, Reint Schölvinck, Tallulah Schwab, Jasmine Sendar, Lotte Tabbers, Glynis Terborg, Arne Toonen, Maarten Treurniet, Els Vandevorst, Nicolaas Veul, Simon de Waal, Mike Weerts, Frans Weisz, Manoushka Zeegelaar Breeveld
pi_162551018
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tofik Dibi, Hanneke Groenteman, Erik van Muiswinkel en Anousha Nzume staan er uiteraard ook op :')
Die Van Muiswinkel stopt er net mee.
Dacht al dat ze dat zouden willen aangrijpen om of ermee te stoppen of ingrijpend te veranderen.
I´m back.
pi_162551026
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik mis Peter R de Vries in die opsomming.
Die is uitaard ook weer van de partij :s)
pi_162551034
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maarten Admorikoro, Akwasi, Robert Alberdingk Thijm, Anne Barnhoorn, Luuk van Bemmelen, Samoro Bergtop, Hanna Bervoets, Marnie Blok, Berend Boorsma, Roel Boorsma, Tamara Bos, Willem Bosch, Mano Bouzamour, Hans Maarten van den Brink, David-Jan Bronsgeest, Erik de Bruyn, Job ter Burg, Monique Busman, Maurice Dekkers, Candy Dulfer, Raja Felgata, Frans van Gestel, Maria Goos, Malou Gorter, Job Gosschalk, Renske de Greef, Norbert ter Hall, Sallie Harmsen, Sanne den Hartogh, Anneloor van Heemstra, Glen Helder, Monic Hendrickx, Mieke de Jong, Lenny Keylard, Sytske Kok, Irene de Kom-Avogadri, Esmé Lammers, Nanouk Leopold, Cecilie Levy, Alvin Lewis, Berget Lewis, Teun Luijkx, Andrew Makkinga, Jetty Mathurin, Rick Paul van Mulligen, Dana Nechushtan, Jorien van Nes, Nada van Nie, Stephan Nugter, Paula van der Oest, Khalid Ouazis, Roos Ouwehand, Urmy Plein, Maria Peters, Rutger Remkes, Melle Runderkamp, Ruud Satijn, Michael Schaap, Ariane Schluter, Dave Schram, Reint Schölvinck, Tallulah Schwab, Jasmine Sendar, Lotte Tabbers, Glynis Terborg, Arne Toonen, Maarten Treurniet, Els Vandevorst, Nicolaas Veul, Simon de Waal, Mike Weerts, Frans Weisz, Manoushka Zeegelaar Breeveld
Whehehe Peter R staat er wel tussen.
I´m back.
pi_162551044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die is uitaard ook weer van de partij :s)
Ja, ik zie het. Die gasten van DENK ga ik even spotten nu.
I´m back.
pi_162551050
Glenn Helder en Patrick Kluivert :D
pi_162551055
Wat mij betreft stoppen ze met zwarte Piet, alleen al om van telkens dit gezeur af te zijn.
Ik vind dit soort acties van BN'ers echt zwaar kansloos. Zķ enorm pretentieus, alsof aan hun opvatting meer waarde gehecht zou moeten worden dan aan die van een ander. :')
pi_162551068
Kuzu en Oztürk niet dus? De racisten.
I´m back.
pi_162551075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Whehehe Peter R staat er wel tussen.
Ik had Tanja Jess ook wel verwacht, eigenlijk. En Anouk.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:58:06 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162551090
Waarom stoppen die BN'ers de moeite niet in een manifest om de participatiewet te schrappen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162551096
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:57 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik had Tanja Jess ook wel verwacht, eigenlijk.
Ook al een racisten mensen dus.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:58:50 #21
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_162551117
quote:

[..]
Akwasi
:'( :'( :'( :'(
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_162551136
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waarom stoppen die BN'ers de moeite niet in een manifest om de participatiewet te schrappen?
Dat interesseert ze niet, Etto, die hebben de schaapjes wel op het droge, mensen die nu nog arm zijn hebben dat aan zichzelf te danken.
Moet je maar vluchteling in Oisterwijk worden.
I´m back.
pi_162551145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:57 schreef Ryan3 het volgende:
Kuzu en Oztürk niet dus? De racisten.
En Syl Slachtoffercomplex.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 20:59:59 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162551157
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat interesseert ze niet, Etto, die hebben de schaapjes wel op het droge, mensen die nu nog arm zijn hebben dat aan zichzelf te danken.
Moet je maar vluchteling in Oisterwijk worden.
Daarin vindt neoliberaal rechts en progressief links zich heel erg geloof ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162551164
Bekende Nederlander: who the fuck is dat dan? Irene de Kom-Avogadri.
I´m back.
pi_162551185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daarin vindt neoliberaal rechts en progressief links zich heel erg geloof ik.
Linksen vinden dit tegenwoordig idd ook.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:01:41 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162551210
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Linksen vinden dit tegenwoordig idd ook.
De SP niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162551250
BN'ers staat er, er staan nog meer namen tussen waar geen hond ooit van gehoord heeft wrs. Zelfbenoemde BN'ers dan?
David-Jan Bronsgeest
Anneloor van Heemstra
Raja Felgata

Kan nog wel even doorgaan. Is dit nep of zo, of van de Speld?
I´m back.
pi_162551260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De SP niet.
Die geven dan weer subsidie aan DocP.
I´m back.
pi_162551272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
BN'ers staat er, er staan nog meer namen tussen waar geen hond ooit van gehoord heeft wrs. Zelfbenoemde BN'ers dan?
David-Jan Bronsgeest
Anneloor van Heemstra
Raja Felgata

Kan nog wel even doorgaan. Is dit nep of zo, of van de Speld?
Ik pak er gewoon een willekeurige naam uit: Khalid Ouazis.

Die is niet eens terug te vinden op google. Anoniemer kan bijna niet.
pi_162551275
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 20:59 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En Syl Slachtoffercomplex.
Die staat er uiteraard bij.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:04:10 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162551279
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tegen een wapenbeurs ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162551292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik pak er gewoon een willekeurige naam uit: Khalid Ouazis.

Die is niet eens terug te vinden op google. Anoniemer kan bijna niet.
Ja, volgens mij is dit gewoon nep.
I´m back.
pi_162551311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tegen een wapenbeurs ja.
Ja, alleen zo'n organisatie moet je überhaupt niet subsidiëren imho.
I´m back.
pi_162551334
Samoro Bergtop _O- .
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:06:12 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162551337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen zo'n organisatie moet je überhaupt niet subsidiëren imho.
Wellicht; maar noem mij maar een andere partij die ageert tegen dit afbraakbeleid van VVD/PvdA.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162551340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, volgens mij is dit gewoon nep.
Zijn naam wordt gecorrigeerd door google.

Doet iets met de kleurrijke top 100 ofzo.
pi_162551364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zijn naam wordt gecorrigeerd door google.

Doet iets met de kleurrijke top 100 ofzo.
En dit dan: Dana Nechushtan. :D .
I´m back.
pi_162551392
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wellicht; maar noem mij maar een andere partij die ageert tegen dit afbraakbeleid van VVD/PvdA.
Ja, luister eens als ik SP stem en krijg DocP er bij, dan hoeft het voor mij niet. Dan stem ik wel PvdD.
I´m back.
pi_162551405
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
Dana Nechushtan
Mja:

In 1990 werd ze toegelaten tot de Nederlandse Film en Televisie Academie waar ze in 1994 afstudeerde. Voor haar eindexamenfilm Djinn, een politiek sprookje, kreeg ze op het Nederlands Film Festival de Tuschinski Film Award 1994 voor de beste Nederlandse eindexamenfilm en tevens nominaties voor de Oscar voor Beste Buitenlandse Studentenfilm en de Grolsch Filmprijs. Ze heeft tevens een paar Videoclips geregisseerd van Anouk

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dana_Nechushtan

BN-er zegt niet zoveel meer:p
pi_162551410
Het is nu hip en intellectueel verantwoord om tegen zwarte piet te zijn, dus veel meeloopgedrag.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_162551415
Mooi, weten we ook weer welke bekende Nederlanders we niet meer serieus hoeven te nemen... :')

Overigens; wat maakt een mening van een bekende Nederlander relevanter dan die van jou of mij?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:09:18 #43
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_162551433
100 mensen vinden iets... oke...
pi_162551444
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja:

In 1990 werd ze toegelaten tot de Nederlandse Film en Televisie Academie waar ze in 1994 afstudeerde. Voor haar eindexamenfilm Djinn, een politiek sprookje, kreeg ze op het Nederlands Film Festival de Tuschinski Film Award 1994 voor de beste Nederlandse eindexamenfilm en tevens nominaties voor de Oscar voor Beste Buitenlandse Studentenfilm en de Grolsch Filmprijs. Ze heeft tevens een paar Videoclips geregisseerd van Anouk

Het is gewoon gekkigheid, kan wel weer een leuke sketch van gemaakt worden, dat wel. ;).
I´m back.
pi_162551455
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Mooi, weten we ook weer welke bekende Nederlanders we niet meer serieus hoeven te nemen... :')

Overigens; wat maakt een mening van een bekende Nederlander relevanter dan die van jou of mij?
Ja, niet, maar in de media denken ze van wel kennelijk.
I´m back.
pi_162551480
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is DocP :?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162551526
I´m back.
pi_162551591
quote:
Oh, niet zo boeiend dus. :P
pi_162551622
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Oh, niet zo boeiend dus. :P
Ik stem niet op een partij die hier achter staat iig.
I´m back.
pi_162551666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:

De NTR is doorgaans nogal gevoelig voor de mening van mensen die 'iets cultureels' doen.
Waarom ze dan ook Glenn Helder en Patrick Kluivert laten tekenen is mij ook een raadsel.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:17:31 #51
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162551702
Om in referendum retoriek te blijven spreken:

Deze 100 Nederlanders zijn nog geeneens 0,0001% van de bevolking. Het zou achterlijk zijn hier naar te luisteren.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:18:42 #52
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_162551745
Gaat alleen maar averechts werken, deze campagne.

Veel mensen hebben zoiets van "daar heb je die policor-bende" weer, en gaan dan juist bewust Zwarte Pieten als user-icoontjes gebruiken en grappen maken over ´terug gaan naar afrika´ en Sylvana Simons.

Als de meeste mensen (echt) veranderingen willen in hoe zwarte piet wordt afgebeeld en hoe hij in de Sinterklaasviering wordt gebruikt, moet dat geleidelijk gebeuren en vanuit de mensen zelf.

Afdwingen werkt alleen maar meer weerstand op.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:19:47 #53
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162551781
Gelukkig leven we in een vrij land
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162551801
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja:

Het lijkt meer op een "Wie kunnen we vragen voor 'Wie is de Mol?'-lijstje" inderdaad. Niet heel handig, zo geven ze tegenstanders een stok om mee te slaan.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:21:26 #55
117098 Hathor
Effe niet
pi_162551830
Juist vanwege die zeikerds gewoon zwart laten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_162551841
quote:

[..]

Fijn dat je de boycott lijst met ons deelt. ^O^ Heb je ook een lijst met zenders die we nog wel veilig kunnen kijken? 8}
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 21:22:25 #57
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162551856
Nederland eist einde BNers
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 21:23:00 #58
pi_162551877
Lijst bekeken. Wie de fuck zijn dat en waarom zijn het bn ers?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_162551893
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:18 schreef Poolhond39 het volgende:
Gaat alleen maar averechts werken, deze campagne.

Veel mensen hebben zoiets van "daar heb je die policor-bende" weer, en gaan dan juist bewust Zwarte Pieten als user-icoontjes gebruiken en grappen maken over ´terug gaan naar afrika´ en Sylvana Simons.

Als de meeste mensen (echt) veranderingen willen in hoe zwarte piet wordt afgebeeld en hoe hij in de Sinterklaasviering wordt gebruikt, moet dat geleidelijk gebeuren en vanuit de mensen zelf.

Afdwingen werkt alleen maar meer weerstand op.
Cynisme slaat om je heen hč. Was ook al zo'n petitie dat die zogenaamde BN'ers wilden dan de Syriërs hier allemaal ruimhartig moesten worden opgevangen, maar nu nog geen enkele Syriër die door die BN'ers zelf op hun zolderkamer opgevangen is. En nu zogenaamd 100 BN'ers en de meesten daarvan heeft niemand nog ooit van gehoord. Hoezo BN'ers? Sws is dat BN'er-schap natuurlijk kwestieus, hoezo zouden BN'ers moreel gesproken de niet-BN'ers ergens in kunnen leiden? Het is geen voorhoede oid.
Sommige mensen denken nu wrs: o, ja, joh echt? Echt waar? Nou dan gaan we voortaan lekker het hele jaar door sinterklaas vieren, 365 dagen per jaar, met zwarte pieten.
I´m back.
pi_162551919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:21 schreef vaduz het volgende:

[..]

Fijn dat je de boycott lijst met ons deelt. ^O^ Heb je ook een lijst met zenders die we nog wel veilig kunnen kijken? 8}
Mensen kijken sws niet meer, of nauwelijks, naar de NLse tv.
I´m back.
pi_162551933
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:21 schreef vaduz het volgende:

[..]

We horen maandag wat de reactie van de NTR is.
pi_162551970
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Cynisme slaat om je heen hč. Was ook al zo'n petitie dat die zogenaamde BN'ers wilden dan de Syriërs hier allemaal ruimhartig moesten worden opgevangen, maar nu nog geen enkele Syriër die door die BN'ers zelf op hun zolderkamer opgevangen is. En nu zogenaamd 100 BN'ers en de meesten daarvan heeft niemand nog ooit van gehoord. Hoezo BN'ers? Sws is dat BN'er-schap natuurlijk kwestieus, hoezo zouden BN'ers moreel gesproken de niet-BN'ers ergens in kunnen leiden? Het is geen voorhoede oid.
en dan hebben ze de 10 minst bekende BN'ers nog geschrapt ook om precies op de 100 uit te komen _O-
pi_162552021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

en dan hebben ze de 10 minst bekende BN'ers nog geschrapt ook om precies op de 100 uit te komen _O-
Gekkenwerk weer.
I´m back.
pi_162552147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Ken je Lenny Keylard niet, joh? :D.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:31:52 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162552148
Veel relatieve nieuwkomers in NL, maar meteen wel keihard onze tradities slopen :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162552151
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dit dan: Dana Nechushtan. :D .
Inderdaad. BN'ers.

pi_162552167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inderdaad. BN'ers.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wie is die derde ook alweer?
pi_162552178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inderdaad. BN'ers.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jij bent ze gaan opzoeken? :D.
I´m back.
pi_162552183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wie is die derde ook alweer?
Speelde in Goudkust.
pi_162552193
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:32 schreef Fascination het volgende:

[..]

Speelde in Goudkust.
Oh dat ja :P
pi_162552212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh dat ja :P
Dat niveau idd?
I´m back.
pi_162552238
Hier nog één: Tallulah Schwab.
Ja, ja.
I´m back.
pi_162552295
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
Hier nog één: Tallulah Schwab.
Ja, ja.
Met die rode haren! O, dat meisje!

vrijdag 27 mei 2016 @ 21:40:08 #74
117098 Hathor
Effe niet
pi_162552369
quote:
Dat weet niemand.
pi_162552400
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Met die rode haren! O, dat meisje!

[ afbeelding ]
Het meisje met de rood geverfde haren.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:41:24 #76
117098 Hathor
Effe niet
pi_162552402
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:32 schreef Fascination het volgende:

[..]

Speelde in Goudkust.
Alsof daar ooit iemand naar gekeken heeft. :')
pi_162552418
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik leuk vroeger. :@ Een jonge Lieke van Lexmond. O+
pi_162552447
Morgen een ingezonden brief ondertekend door 100 onbekende NL'ers, die willen dat die ingezonden brieven ondertekend door 100 zogenaamde BN'ers stoppen wrs.
I´m back.
pi_162552471
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, niet, maar in de media denken ze van wel kennelijk.
Kennelijk vind je het allemaal toch behoorlijk interessant. Elke andere reactie in dit topic is van jouw hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2016 21:44:18 ]
pi_162552473
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, ik ken wel 1 persoon hoor, dat was een secretaresse bij mijn vorige baas Phillips.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:44:19 #81
117098 Hathor
Effe niet
pi_162552483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:41 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik leuk vroeger. :@ Een jonge Lieke van Lexmond. O+
Ahh dus jij was die ene die steeds keek?
pi_162552508
quote:
Er zit wel een handvol tussen die je wel moet kennen....

Maar het leeuwendeel zal het te doen zijn geweest om eindelijk hun naam eens in de media gedrukt te zien.
pi_162552513
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Kennelijk vind je het allemaal toch behoorlijk interessant. Elke andere reactie in dit topic is van jouw hand.
I´m back.
pi_162552531
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:45 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Maar het leeuwendeel zal het te doen zijn geweest om eindelijk hun naam eens in de media gedrukt te zien.
Staan al in het artikel, alleen Peter R vergeten wrs.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:47:22 #85
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_162552565
Wat ik overigens WEL irritant vind, is dat mensen die zwarte piet zoals die nu is veranderd willen zien, doodsbedreigingen en racistische opmerkingen ontvangen.

Je mag Sylvana een stomme trut vinden, of Peter R. een policor eerste klas, maar gebruik dan argumenten als je die mensen aanspreekt, en ga niet stompzinnig iemand om zijn of haar mening met de dood bedreigen of zeggen dat Sylvana zelf op zwarte piet lijkt...

Er wordt dan vaak nogal gemakkelijk gezegd "maar ze lokkken het uit" of "ik wordt nu juist racistisch door dit en dat" want dan gedraag je je als een kind van 6, en daar schiet je geen reet mee op.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_162552631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:47 schreef Poolhond39 het volgende:
Wat ik overigens WEL irritant vind, is dat mensen die zwarte piet zoals die nu is veranderd willen zien, doodsbedreigingen en racistische opmerkingen ontvangen.

Je mag Sylvana een stomme trut vinden, of Peter R. een policor eerste klas, maar gebruik dan argumenten als je die mensen aanspreekt, en ga niet stompzinnig iemand om zijn of haar mening met de dood bedreigen of zeggen dat Sylvana zelf op zwarte piet lijkt...

Er wordt dan vaak nogal gemakkelijk gezegd "maar ze lokkken het uit" of "ik wordt nu juist racistisch door dit en dat" want dan gedraag je je als een kind van 6, en daar schiet je geen reet mee op.
Mwoah, ik vind wel dat ze gelijk hebben, mag van mij weg dat hele sinterklaasfeest en die zwarte pieten. Ik zeg dat ook altijd met enige aplomb overal, als dat ter discussie staat. Alleen dat vinden mensen dan meestal weer grappig.

ik ben uiteindelijk ook cultureel-marxist en zionist hč.
I´m back.
pi_162552719
Liever een petitie gezien voor het innemen van het rijbewijs van Kluivert, Glen Helder is een junk en een vrouwenmishandelaar. Het overgrote deel van de BN'ers ken ik niet maar ik geloof wel dat het subsidie ontvangers zijn, dus netto belastingontvangers. Hoop dat zij beseffen dat zij bestaan dankzij de gratie van de belastingbetaler.
pi_162552755
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:52 schreef thekolere het volgende:
Liever een petitie gezien voor het innemen van het rijbewijs van Kluivert, Glen Helder is een junk en een vrouwenmishandelaar. Het overgrote deel van de BN'ers ken ik niet maar ik geloof wel dat het subsidie ontvangers zijn, dus netto belastingontvangers. Hoop dat zij beseffen dat zij bestaan dankzij de gratie van de belastingbetaler.
Iedereen bestaat dankzij de belastingbetaler. Waar ben je geboren? Waar heb jij je onderwijs genoten? Waar rijd jij met je auto over? etc.
I´m back.
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 21:53:41 #89
pi_162552781
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ken je Lenny Keylard niet, joh? :D.
Ik moest hem Googlen.. een voice ster. Man man man.

Dit is dus de reden waarom ik zelden televisie kijk :D
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 21:54:19 #90
pi_162552799
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:45 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Heb vluchtig gescant maar ik kijk bijna nooit tv. Ongetwijfeld dat ik er een handjevol van gezicht van ken maar verder..
pi_162552815
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik moest hem Googlen.. een voice ster. Man man man.

Dit is dus de reden waarom ik zelden televisie kijk :D
Lol, ben toch benieuwd of er fantasienamen tussen staan. Ik ben te lui om te zoeken.
I´m back.
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 21:55:47 #92
pi_162552850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, ben toch benieuwd of er fantasienamen tussen staan. Ik ben te lui om te zoeken.
Ach iemand die ooit meegedaan heeft aan de voice of Holland is al een bner. Wat een kolder.
pi_162552866
Wow, just wow....
pi_162552897
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ach iemand die ooit meegedaan heeft aan de voice of Holland is al een bner. Wat een kolder.
Ja, het is ook ene grote kolder. Vraag me af of mensen dat beseffen. Sws al het hele idee van BN'ers en dat die een soort moreel kompas zouden zijn...
I´m back.
pi_162553004
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iedereen bestaat dankzij de belastingbetaler. Waar heb jij je onderwijs genoten?
Zeg je goed! Onderwijs genoten. Jij niet, dan had het je wel begrepen.Ik ontvang geen 500.000 euro per jaar zoals Paul de Leeuw.

Overigens ga ik er wel vanuit dat Erik van Muiswinkel zijn inkomsten als hoofdpiet ( 18 jaar ) om principele redenen stort op de rekening van het discriminatie meldpunt. Hij heeft 18 jaar geld verdient aan racisme. Dus herstelbetalingen.
  Forum Admin vrijdag 27 mei 2016 @ 22:00:08 #96
pi_162553021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is ook ene grote kolder. Vraag me af of mensen dat beseffen. Sws al het hele idee van BN'ers en dat die een soort moreel kompas zouden zijn...
Ik zal het nog erger maken. Ik heb het idee dat voor dat voor veel mensen zo is :')

Kijk alleen al naar de hedendaagse media. Vloggers zijn razend populair. Wat? :{

Het is allemaal super oppervlakkig en het gaat louter om "views" "likes" of shockeringswaarde"
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:00:13 #97
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162553026
Ruim 100 schrijvers, acteurs en televisiemakers hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal niet wil veranderen. Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur en niets meer dan dat.
Prrrrr
pi_162553048
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:59 schreef thekolere het volgende:

[..]

Zeg je goed! Onderwijs genoten. Jij niet, dan had het je wel begrepen.Ik ontvang geen 500.000 euro per jaar zoals Paul de Leeuw.

Overigens ga ik er wel vanuit dat Erik van Muiswinkel zijn inkomsten als hoofdpiet ( 18 jaar ) om principele redenen stort op de rekening van het discriminatie meldpunt. Hij heeft 18 jaar geld verdient aan racisme. Dus herstelbetalingen.
Inderdaad, had hij niet eerder kunnen bedenken dat Zwarte Piet een racistisch, discriminerend en koloniaal figuur is?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:00:44 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162553050
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:59 schreef thekolere het volgende:

[..]

18 jaar, en dan een dolk in de rug van zijn eigen passioneel gespeelde karakter steken bij vertrek. :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162553112
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

18 jaar, en dan een dolk in de rug van zijn eigen passioneel gespeelde karakter steken bij vertrek. :N
Ouwe masochist dat het is. Huldigt verder het credo: links lullen, rechts vullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')