abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162554711
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Das om alvast in de "mood" te komen: schijnheilig.

Ik ben trouwens pro-regenboogpieten, zoals op de Antillen, en alleen voor die versie.
Van mij mogen ze gewoon er helemaal mee kappen hoor. Lijkt me wat simpeler. Lekker cadeautje onder de kerstboom. Lekker heidens.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:50:04 #127
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162554712
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Das om alvast in de "mood" te komen: schijnheilig.

Ik ben trouwens pro-regenboogpieten, zoals op de Antillen, en alleen voor die versie.
Als je echt van inzicht verandert ben je niet schijnheilig. Als die het voor publiek dit zegt en thuis de Zwarte Piet heeft dan wel.
pi_162554726
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als jij daar louter genuanceerd post (wat niet moeilijk is om te geloven), waarom kom je dan niet eens door de censuur-commissie? Ongewenste antwoorden ofzo?
Ja, onwenselijke antwoorden die niet persé in het straatje passen van de redactie van Joop.

Maar wel genuanceerd hoor.

Om een voorbeeld te geven; er wordt daar nu dus al een week het ene na het andere bericht gepost over racisme, meestal in de stijl zoals Sylvana Simons dat ook zou doen. Verbeten en met de hakken in het zand.

Ik wilde bijvoorbeeld posten dat Joop erg aan polarisatie doet momenteel en dat dit niet bepaald verbindend werkt maar het wij - zij denken in de hand werkt. (en zo nog wat verder).

Maar dat kon echt niet geplaatst worden.... :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:50:47 #129
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162554737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze gewoon er helemaal mee kappen hoor. Lijkt me wat simpeler. Lekker cadeautje onder de kerstboom. Lekker heidens.
Mij veel te Amerikaans :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:51:40 #130
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162554762
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

dat er nooit meer geld was voor sociale huisvesting en andere bindende factoren in kwetsbare wijken bijvoorbeeld, en dat er voor vluchtelingen ineens wél alles mogelijk is (qua sociale woningbouw bijvoorbeeld).
Ja maar dat is hun eigen schuld. Vluchtelingen Asielzoekers nemen met nee geen genoegen, die suffe autochtone onderklasse wel.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 22:52:06 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162554780
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, onwenselijke antwoorden die niet persé in het straatje passen van de redactie van Joop.

Maar wel genuanceerd hoor.

Om een voorbeeld te geven; er wordt daar nu dus al een week het ene na het andere bericht gepost over racisme, meestal in de stijl zoals Sylvana Simons dat ook zou doen. Verbeten en met de hakken in het zand.

Ik wilde bijvoorbeeld posten dat Joop erg aan polarisatie doet momenteel en dat dit niet bepaald verbindend werkt maar het wij - zij denken in de hand werkt. (en zo nog wat verder).

Maar dat kon echt niet geplaatst worden.... :')
En wel afgeven op de polarisatie van de kant van Wilders. Terwijl zijzelf de andere kant van diezelfde medaille zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162554901
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan vinden ze het gek dat er steeds meer mensen PVV gaan stemmen. :')

Het is ook niet mijn partij hoor, daar niet van.

Maar ik begin het bijna te begrijpen, al is het alleen al uit recalcitrantheid / afzetten tegen het wegkijk-gedrag en de moreel verheven houding van zelfbenoemd "weldenkend" (hoogopgeleid) Nederland.

Dan wordt er op de site Joop gezegd dat er wat betreft de PVV geen excuus is voor domheid en xenofobie, en dat je als autochtoon het er wel zelf naar maakt als je het in de samenleving aflegt tegen nieuwkomers als Syriërs en andere vluchtelingen bijvoorbeeld.

Daarmee voorbijgaand dat links Nederland (de PvdA en GroenLinks met name) zelf hebben meegewerkt aan het openzetten van de grenzen (ook voor werknemers) en dus ondermijning van de onderkant van de arbeidsmarkt, dat er nooit meer geld was voor sociale huisvesting en andere bindende factoren in kwetsbare wijken bijvoorbeeld, en dat er voor vluchtelingen ineens wél alles mogelijk is (qua sociale woningbouw bijvoorbeeld).

Sorry, dit moest ik even van mij afschrijven. :P
Is al puur meritocratisch dus bij Joop. En bij links derhalve.
Ik begrijp en begreep al lang dat mensen PVV stemmen, het is wel dom, want Geertje is ook gewoon een neoliberaal, stemt gewoon 98% mee met de VVD.
Ja, en over links en gastarbeiders: daar zijn ze in het begin wel op tegen geweest, dan wel zij vonden dat die mensen als ze dan toch kwamen goed moesten worden gehuisvest, menselijkheid, dat schoot er nl. bij in in de eerste jaren.
Toen eenmaal oiv de ERvM de gezinsherenigingen op gang werden gezet was men veel te naïef. Onderwijs in eigen taal en cultuur. Kwamen de oliecrises overheen veel van die lui werkloos en met gezin in allemaal hetzelfde buurtje. Pas in de jaren 90 kwam het besef dat het een beetje aan het derailleren was. Maar dat vertelde Bolkenstein en dus was het racisme. Ja, en dan zit je tegen het tijdperk Fortuyn, 9/11 aan en de rest is geschiedenis zeggen we dan...
Het is allemaal een tragedie ook.
En nu dus adopteren ze de identiteitspolitiek, want ze durven al helemaal geen sociaaleconomische analyse meer te geven. Nee, want je wilt Dijsselbloem niet als deurwaarder hebben. Jonge moslims die emanciperen, wen er maar aan. Gekkies als Sylvana. DocfuckingP, echt joh? Ja, echt. Dat is links nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 27-05-2016 23:03:39 ]
I´m back.
pi_162555141
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mij veel te Amerikaans :N
Het is wel mooi heidens. Die hadden ook geloven natuurlijk, maar iig niet een monotheïstisch geloof.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:22:09 #135
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162555537
Dat lijstje bevat wel weer de gebruikelijke incestueuze kliek van talentlozen en dombo's.

De hele kwestie van ZP kun je toch terugbrengen tot vrijheid van meningsuiting? Mensen hebben nu eenmaal het grondwettelijke recht om hun gezicht te schminken, lippen rood te maken, een kroesharige pruik op te zetten en gouden oorbellen in te doen. Discussie geëindigd.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:24:16 #136
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162555924
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heb vluchtig gescant maar ik kijk bijna nooit tv. Ongetwijfeld dat ik er een handjevol van gezicht van ken maar verder..
Echt het idee dat je je daarvoor kapot moet schamen heb ik nou niet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_162556096
quote:
Als ik de rest van de tweets van dat account doorlees hoop ik dat dat slechts een trollaccount is van iemand die geen fan van Erik van M. is, want als-ie het zelf echt is, is-ie toch wat triest en verzuurd.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_162556102
Het stoort me dat Linkse bnn'ers zich hier druk om maken terwijl er zaken zijn die veel belangrijker zijn.

Vrees wel dat het einde van zwarte piet inzicht is.
pi_162556263
Haha wat een stelletje droeftoeters.
pi_162556286
Ook toevallig dat vandaag de burgervader van Maassluis heeft aangekondigd dat de Pieten bij de intocht overwegend zwart en bruin zullen zijn. Top! ^O^
quote:
'Pieten bij de Sinterklaasintocht blijven zwart en bruin'

Sinterklaas neemt dit jaar vooral weer zwarte en donkerbruine Pieten mee naar tijdens de optocht in Maassluis.

Haan heeft donderdag een gesprek gehad met de NTR, de omroep die de intocht uitzendt. NTR zendt ook het Sinterklaasjournaal uit. Eerder deze week werd bekend dat Erik van Muiswinkel na achttien jaar stopt als Hoofdpiet, omdat NTR wat hem betreft te stevig vasthoudt aan Zwarte Piet. Hij vindt dat de omroep er niet omheen kan dat mensen het figuur zien als kwetsend en racistisch.

Volgens de NTR is het niet de functie van de publieke omroep om op de troepen vooruit te lopen, maar juist om de samenleving te weerspiegelen. Hoe het Sinterklaasjournaal dit jaar met de discussie omgaat, is nog niet bekend: het script moet nog gemaakt worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-en-bruin~a4308948/

Ook de instelling van de NTR is lovend en logisch. Wat wil de samenleving? Een zwarte Zwarte Piet! Nou dan krijg je die.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_162556374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:44 schreef Michie_ het volgende:
Het stoort me dat Linkse bnn'ers zich hier druk om maken terwijl er zaken zijn die veel belangrijker zijn.

Vrees wel dat het einde van zwarte piet inzicht is.
Inderdaad, zij en een groot gedeelte van links Nederland maken zich drukken over zwarte piet dan bijvoorbeeld over de mislukkende decentralisatie van de zorg naar de gemeenten waardoor talloze zorgbehoevenden zich moeten behelpen, om maar wat te noemen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:59:46 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162556395
Gaan we nu al beginnen?

De usual suspects zitten lekker met zn allen te circle jerken.. Lekker makkelijk scoren: 'hier heb je een brief over ZP, teken even, anders ben je racist' . En de policor doet lekker mee omdat ze vooraan willen zitten..

Laat je maar kennen aan de kleine groep schreeuwers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:01:08 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162556424
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad, zij en een groot gedeelte van links Nederland maken zich drukken over zwarte piet dan bijvoorbeeld over de mislukkende decentralisatie van de zorg naar de gemeenten waardoor talloze zorgbehoevenden zich moeten behelpen, om maar wat te noemen.
Te grote hoeveelheid nieuwe kanslozen die de onderkant van de samenleving alleen maar nog verder de verdoemenis in trappen.
600.000 werklozen.. maar ZP is belangrijker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:02:49 #145
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162556461
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_walgelijk___.html

Schijnheil Rutte...

Mensen Tokkies noemen, een Tokkie is toch een naam van niet zo'n heel intelligente familie, die door de media compleet te kakken werd gezet voor heel Nederland? Een familie die daarvoor juist beschermt had moeten worden?

Worden na 15 jaar nog ff publiekelijk te kakken gezet door Rutte, schandalig.

Zijn woordkeuze was slecht, heel slecht.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:06:33 #146
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162556563
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Te grote hoeveelheid nieuwe kanslozen die de onderkant van de samenleving alleen maar nog verder de verdoemenis in trappen.
Inderdaad!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:13:29 #147
409633 killerkip69
killattack!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:17:51 #148
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162556784
Heel goed, weg met die slaafpiet, zijn we ook van dit gezeik elk jaar af.

Het is een kinderfeest en de kinderen maakt het echt niet uit wie de helpers van sinterklaas zijn, het zijn domme ouders die steeds in een stuip schieten als je iets aan dit kinderfeest wil veranderen,

Hulde aan deze BN'ers.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:19:44 #149
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162556809
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_walgelijk___.html

Schijnheil Rutte...

Mensen Tokkies noemen, een Tokkie is toch een naam van niet zo'n heel intelligente familie, die door de media compleet te kakken werd gezet voor heel Nederland? Een familie die daarvoor juist beschermt had moeten worden?

Worden na 15 jaar nog ff publiekelijk te kakken gezet door Rutte, schandalig.

Zijn woordkeuze was slecht, heel slecht.
Maar het zijn dan ook gewoon tokkies die niet snappen dat de wereld om hen heen veranderd. Rutte heeft gewoon gelijk.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_162556822
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die kansloze pvv sloebers zijn inderdaad een groter probleem dan zwarte piet. Maar zwarte piet hoef je niet te deporteren om er vanaf te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')