Voor alle duidelijkheid. Ik betaal belasting en zij ontvangen belasting. Wanneer je dit begrijpt mag je weer aan de borst van je moeder. Anders moet jij je duim maar in je mond steken wanneer grote mensen praten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedereen bestaat dankzij de belastingbetaler. Waar ben je geboren? Waar heb jij je onderwijs genoten? Waar rijd jij met je auto over? etc.
Probleem is dat je nooit weet hoe de werkelijkheid in mekaar zit. Een ingezonden brief van 100 BN'ers die iets eisen, komt heel erg old school over iig. Hoe mensen daarover denken, wie bereikt het en heeft het effect, het ontglipt onze analyse van de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal het nog erger maken. Ik heb het idee dat voor dat voor veel mensen zo is![]()
Kijk alleen al naar de hedendaagse media. Vloggers zijn razend populair. Wat?![]()
Het is allemaal super oppervlakkig en het gaat louter om "views" "likes" of shockeringswaarde"
Onzin iedereen betaalt belasting ogv het principe dat de staat een soort ondergrond en infrastructuur aanlegt waarvan iedereen profiteert. Al is het maar tijdens je geboorte: dokters, verpleegkundigen. Tijdens je onderwijs: een school, leraar, onderwijsmiddelen, onderwijs. Al is het maar als je gebruikt maakt van de infrastructuur: wegen, straten, stoepen, verkeersregels etc. Dat kan jij nooit in je eentje voor mekaar krijgen, zonder dat we allemaal belasting betalen en er ook allemaal profijt van hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:02 schreef thekolere het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid. Ik betaal belasting en zij ontvangen belasting. Wanneer je dit begrijpt mag je weer aan de borst van je moeder. Anders moet jij je duim maar in je mond steken wanneer grote mensen praten.
Er zit toch een klein groepje achter dat fanatiek is. Ze zetten continu acties op touw. Protesteren, brandbrieven, media-optredens.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Probleem is dat je nooit weet hoe de werkelijkheid in mekaar zit. Een ingezonden brief van 100 BN'ers die iets eisen, komt heel erg old school over iig. Hoe mensen daarover denken, wie bereikt het en heeft het effect, het ontglipt onze analyse van de werkelijkheid.
Ja, links gaat steeds verder in de richting van identiteitspolitiek, meer smaken zijn er niet bij links, lijkt het. De onderliggende sociaaleconomische analyse hebben ze opgegeven, lijkt het. Beetje wat je op FOK! ook ziet eigenlijk. Sta je als Overvechter in een achterstandswijk idd wat grofgebekte dingen te zeggen over asielzoekers, dan is het ineens: dan had je maar beter je best moeten doen op school.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:
De Joop-site staat overigens ook al een week vol over racisme zus en racisme zo.
Het is me wel een site geworden hoor.
Ik kan wel zeggen dat ik behoorlijk links ingesteld ben, maar zelfs mijn reacties komen driekwart van de pogingen niet door de censuur-commissie heen daar.
Wordt jij daar ook uitgescholden voor rechts-extrenist of Wildersfan oid?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:
De Joop-site staat overigens ook al een week vol over racisme zus en racisme zo.
Het is me wel een site geworden hoor.
Ik kan wel zeggen dat ik behoorlijk links ingesteld ben, maar zelfs mijn reacties komen driekwart van de pogingen niet door de censuur-commissie heen daar.
Inhoudsloos idd.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, links gaat steeds verder in de richting van identiteitspolitiek, meer smaken zijn er niet bij links, lijkt het. De onderliggende sociaaleconomische analyse hebben ze opgegeven.
[..]
Links is rechts geworden, vrees ik.
Wellicht komt het door het doorgeschoten individualisme, en omdat de 30+ers van nu allemaal zijn opgegroeid in "neoliberalistische tijden".quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, links gaat steeds verder in de richting van identiteitspolitiek, meer smaken zijn er niet bij links, lijkt het. De onderliggende sociaaleconomische analyse hebben ze opgegeven, lijkt het. Beetje wat je op FOK! ook ziet eigenlijk. Sta je als Overvechter in een achterstandswijk idd wat grofgebekte dingen te zeggen over asielzoekers, dan is het ineens: dan had je maar beter je best moeten doen op school.
Nouja, het is toch vooral van de onderbuik en niet van de ratio.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet inhoudsloos an sich. Het is alleen wat anders dan wat je verwacht bij links.
Waar kun je nog terecht is wel de vraag, we zullen niet de enigen zijn die zich dit afvragen wrs.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wellicht komt het door het doorgeschoten individualisme, en omdat de 30+ers van nu allemaal zijn opgegroeid in "neoliberalistische tijden".
Maar het verbaast mij ook. Het is zelfs zo erg dat er meerdere nieuwstips van mij werden afgewezen omdat deze niets te maken hadden met 'multiculturaliteit' of er werd gezegd dat er al aandacht genoeg voor was in de media (wat niet zo was). Meestal ging het dan over sociaal-economische onderwerpen. Maar daar lijkt geen belangstelling meer voor inderdaad.
Zo graaft links wel zijn eigen graf ja.
Maar waar kun je dan nog terecht?
Nou zo draaien ze dat niet hoor. Zij hebben de ratio.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nouja, het is toch vooral van de onderbuik en niet van de ratio.
Nee, want in de eerste plaats moeten mijn reacties überhaupt door de censuur-commissie heenkomen, dat is bijna nooit het geval.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wordt jij daar ook uitgescholden voor rechts-extrenist of Wildersfan oid?
Als jij daar louter genuanceerd post (wat niet moeilijk is om te geloven), waarom kom je dan niet eens door de censuur-commissie? Ongewenste antwoorden ofzo?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, want in de eerste plaats moeten mijn reacties überhaupt door de censuur-commissie heenkomen, dat is bijna nooit het geval.
Maar ik post altijd vrij genuanceerd vind ik zelf, meestal behoorlijk inhoudelijk, daarom dat ik nooit voor allerlei uitersten wordt uitgemaakt of verwensingen naar mijn hoofd krijg.
Wel lees je teksten als "iedereen die vindt dat zwarte piet moet blijven is een racist" enz.
Mensen kunnen toch van mening veranderen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:40 schreef ootjekatootje het volgende:
90% van de lijst van 100 noemt zich bnn-er...![]()
80% van die lijst ken ik niet.
Van die 20 die ik wel ken, heeft er geen van allen kinderen in de "gelovige leeftijd"
De meest trieste is toch wel Charlie Luske, 10 jaar geleden nog lekker sinterklaas en zwarte piet vieren met zijn kindjes en nu een grote bek hebben,
Das om alvast in de "mood" te komen: schijnheilig.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mensen kunnen toch van mening veranderen?
Dan vinden ze het gek dat er steeds meer mensen PVV gaan stemmen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar kun je nog terecht is wel de vraag, we zullen niet de enigen zijn die zich dit afvragen wrs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |