http://www.nu.nl/buitenla(...)wenen-van-radar.htmlquote:Een vliegtuig van EgyptAir met 69 mensen aan boord is in de nacht van woensdag op donderdag van de radar verdwenen, meldt de luchtvaartmaatschappij.
Het gaat om een toestel met vluchtnummer MS804 dat op weg was van Parijs naar Caïro.
Het verdween van de radar op 37.000 voet. Volgens Egyptair verdween het vliegtuig van de radar nadat het het Egyptische luchtruim was binnengevlogen.
Het vliegtuig vertrok van Charles de Gaulle in Parijs om 23.09 uur. Rond 2.45 uur zou contact met het vliegtuig zijn verloren.
Misschien is communicatie uitgezet en vliegt het nu ergens heen.... maar dan zou het snel genoeg opgepikt moeten worden op gewone radar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 05:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Er zullen wel veel toeristen aan boord zitten maar als een eventuele terrorist de vrije keuze heeft om een vliegtuig neer te halen waarom kiest hij dan voor eentje die naar Egypte vliegt? Lastig.
Het vliegtuig verdween van de radar nadat het het luchtruim binnenvloog. Een mogelijkheid is ook dat er met een bazooka of zo vanaf de grond geschoten is. Of gewoon een ongeluk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien is communicatie uitgezet en vliegt het nu ergens heen.... maar dan zou het snel genoeg opgepikt moeten worden op gewone radar.
Denk eerder gewoon en crash...
Heb je dat kaartje gezien?quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het vliegtuig verdween van de radar nadat het het luchtruim binnenvloog. Een mogelijkheid is ook dat er met een bazooka of zo vanaf de grond geschoten is. Of gewoon een ongeluk.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:12 schreef Beathoven het volgende:
raar
maar ik zit niet te wachten op de brainfarts van de gemiddelde Nederlander.
Morgen maar even horen wat Pater R. de Vries te vertellen heeft.
twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 19-05-2016 om 05:06:10.@EGYPTAIR stating #MS804 has "disappeared from radar". FR24 flight track: https://t.co/6tH4GQzOWU https://t.co/NteMuuFj1O reageer retweet
twitter:EGYPTAIR twitterde op donderdag 19-05-2016 om 04:57:43An informed source at EGYPTAIR stated that Flight no MS804,which departed Paris at 23:09 (CEST),heading to Cairo has disappeared from radar. reageer retweet
Misschien was het een Syrische tandarts op een vluchtelingenbootje met een bazooka die niet kon wachten 16-jarige Europeanen te verkrachten.quote:
Bij een andere Egyptische vliegtuigcrash in het verleden dook de piloot zelf moedwillig zijn vliegtuig de zee in, dus dat kan ook.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het vliegtuig verdween van de radar nadat het het luchtruim binnenvloog. Een mogelijkheid is ook dat er met een bazooka of zo vanaf de grond geschoten is. Of gewoon een ongeluk.
Zou je dan niet een flinke daling moeten zien op de gegevens? Nu gaat het van 37.000 feet naar....niets.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:36 schreef TLC het volgende:
[..]
Bij een andere Egyptische vliegtuigcrash in het verleden dook de piloot zelf moedwillig zijn vliegtuig de zee in, dus dat kan ook.
Dan zou er wel een daling te zien zijn. Volgens het plaatje in de OP zit het vliegtuig constant op 37.000 feet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:36 schreef TLC het volgende:
[..]
Bij een andere Egyptische vliegtuigcrash in het verleden dook de piloot zelf moedwillig zijn vliegtuig de zee in, dus dat kan ook.
Geen noodoproep (?) en op 37.000 feet is er opeens geen contact meer. Dan zou je denken dat het contact expres verbroken is of dat het vliegtuig opeens ontploft is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:42 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dan zou er wel een daling te zien zijn. Volgens het plaatje in de OP zit het vliegtuig constant op 37.000 feet.
Dat zou je haast wel denken inderdaad. Het is inmiddels een aantal uur geleden, dus als ie is doorgevlogen zal de brandstof waarschijnlijk al op zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen noodoproep (?) en op 37.000 feet is er opeens geen contact meer. Dan zou je denken dat het contact expres verbroken is of dat het vliegtuig opeens ontploft is.
twitter:LeslieShaffer1 twitterde op donderdag 19-05-2016 om 06:59:57Reuters: EGYPTIAN AVIATION OFFICIALS SAY THEY BELIEVE MISSING #EGYPTAIR PLANE CRASHED INTO THE SEA #MS804 reageer retweet
verbroken, vervolgens zelfmoord van de pilootquote:Op donderdag 19 mei 2016 06:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen noodoproep (?) en op 37.000 feet is er opeens geen contact meer. Dan zou je denken dat het contact expres verbroken is of dat het vliegtuig opeens ontploft is.
Wel als hij dat ding zelf opblaast.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:18 schreef Fer het volgende:
Een piloot laat zo'n ding niet op 11km vd radar verdwijnen.
dat zeg ik niet!quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
"oooh, dan is het niet zó erg.... "
Dat is hun probleem...quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, maar anderen (denken het) wel
nou ik dacht juist goh maar één Tsjadiër?quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, maar anderen (denken het) wel
iemand uit Tsjaad.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:52 schreef FANN het volgende:
[..]
nou ik dacht juist goh maar één Tsjadiër?![]()
![]()
![]()
what the fuck is een Tsjadiër trouwens?
Gaat allemaal alleen maar erger worden dit.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:57 schreef FANN het volgende:
[..]
ik begin dat best eng te inden als dat zo is....
zo klein is het stukje niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:56 schreef Toto69 het volgende:
Met nog zo'n klein stukje te vliegen nog op 11 km hoogte zitten.... It does not add up
Ik lees een kwartier voor de landing, dan is op 11km hoogte zitten niet heel logisch. Het zal dus of een technisch mankement zijn geweest of een of meerdere zelfmoordterrorist(en).quote:
dan niet nee, maar de 11 aantikken van Parijs naar Egypte is volgens mij an sich niet vreemd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik lees een kwartier voor de landing, dan is op 11km hoogte zitten niet heel logisch. Het zal dus of een technisch mankement zijn geweest of een of meerdere zelfmoordterrorist(en).
twitter:obk twitterde op donderdag 19-05-2016 om 08:31:44EgyptAir laat weten dat, in tegenstelling tot eerdere berichten, er wel degelijk een noodsignaal is verzonden. 02:26 GMT naar legerunit. reageer retweet
nee, ik bedoelde die aanslagen, die zijn eng... ik weet dat de kans op een auto ongeluk groter is dan een ongeluk met een vliegtuig.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:29 schreef Katoenplukkert het volgende:
Van de tienduizenden vliegtuigen die er per dag vliegen is dit geen reden om het "eng" te vinden. Zo'n dood is natuurlijk de kutste wat er is volgens mij, maar vliegen is nog steeds het veiligste wat er is.
Ik vraag mij alleen af hoe het zo abrupt van de radar is verdwenen.
Vroeger gebeurde het ook, en werd er regelmatig een vliegtuig gekaapt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:35 schreef FANN het volgende:
[..]
nee, ik bedoelde die aanslagen, die zijn eng... ik weet dat de kans op een auto ongeluk groter is dan een ongeluk met een vliegtuig.
Misschien welquote:Op donderdag 19 mei 2016 07:55 schreef TheJanitor het volgende:
Werken er veel moslims op het vliegveld in Parijs?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:06 schreef Physsic het volgende:
Om 04.26 uur werd een noodsignaal van het vliegtuig ontvangen door een Egyptische legereenheid, het vliegtuig verdween ongeveer 95 minuten eerder van de radar.
Ja, er is een ELT-signaal (Emergency Locator Transmitter) opgevangen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:12 schreef nanuk het volgende:
Automatische signalen lees ik. Mogelijk van de zwarte dozen?
Caïro is nog altijd even ver.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:27 schreef Zith het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Egyptair naar Cairo, win ik de 'komt wel erg dichtbij zo' award?
ik vind al die piloten hier wel vermakelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:12 schreef Beathoven het volgende:
raar
maar ik zit niet te wachten op de brainfarts van de gemiddelde Nederlander.
Morgen maar even horen wat Pater R. de Vries te vertellen heeft.
Ook NAVO schepen die net zulk wapentuig als de Russen hebben waarmee men in staat is vliegtuigen van zulke hoogtes te schieten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:45 schreef Infection het volgende:
Er liggen toch ook Russische schepen in de middellandse zee?
twitter:AFP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 09:43:39#BREAKING: EgyptAir plane crashed off Greek island of Karpathos in Egyptian airspace: Greek airport source reageer retweet
Ik ga uit van de Amerikaanse tijden op de klok.quote:
Bron?quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:27 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Het schijnt een geradicaliseerde Frans, Marokkaanse Belg te zijn, 34 jaar oud en woonde tot 4 jaar geleden in Brussel (Molenbeek en Anderlecht), Hoe hij door de strenge beveiligingszone op het vliegveld van Parijs is gekomen is op dit moment nog een raadsel. Mogelijk is hij door medewerkers van binnenuit geholpen.
Wie schijnt dat te zijn?quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:27 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Het schijnt een geradicaliseerde Frans, Marokkaanse Belg te zijn, 34 jaar oud en woonde tot 4 jaar geleden in Brussel (Molenbeek en Anderlecht), Hoe hij door de strenge beveiligingszone op het vliegveld van Parijs is gekomen is op dit moment nog een raadsel. Mogelijk is hij door medewerkers van binnenuit geholpen.
Lekker belangrijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:32 schreef harrievankempen het volgende:
Gelukkig geen Nederlanders aan boord
quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:26 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik ga uit van de Amerikaanse tijden op de klok.
Duidelijk een signaal naar Amerika dit.
Goede HOAX. Nog werkelijk niks over gelezen, maar jij hebt al inside informatie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:27 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Het schijnt een geradicaliseerde Frans, Marokkaanse Belg te zijn, 34 jaar oud en woonde tot 4 jaar geleden in Brussel (Molenbeek en Anderlecht), Hoe hij door de strenge beveiligingszone op het vliegveld van Parijs is gekomen is op dit moment nog een raadsel. Mogelijk is hij door medewerkers van binnenuit geholpen.
Wat zijn dit voor misselijke opmerkingen ? Jij spoort duidelijk nietquote:Op donderdag 19 mei 2016 06:12 schreef Beathoven het volgende:
raar
maar ik zit niet te wachten op de brainfarts van de gemiddelde Nederlander.
Morgen maar even horen wat Pater R. de Vries te vertellen heeft.
twitter:ADnl twitterde op donderdag 19-05-2016 om 10:51:18Tien minuten voordat het vliegtuig het Griekse luchtruim verliet is er, zonder succes, contact gezocht met de piloothttps://t.co/olxTwZMDe9 reageer retweet
quote:Aan boord van het toestel zitten geen Nederlanders, dat bevestigt het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Maar zijn we tegenwoordig niet zo multi-cul dat iedereen een Nederlander is?quote:
Baksteengodquote:Deskundige over vermist vliegtuig: 'Het lijkt erop dat er iets ontploft'
Er is nog veel onduidelijk over de vermissing van vlucht MS804 van EgyptAir, die vannacht van de radar verdween boven de Middellandse Zee. We vragen luchtvaartdeskundige Benno Baksteen wat er gebeurd zou kunnen zijn.
1. We weten nog veel niet. Hebt u al enig idee?
"Als een vliegtuig echt verdwijnt, is het ofwel ontploft in de lucht of er is iets bewust gedaan, zoals waarschijnlijk het geval is bij vlucht MH370 van Malaysian Airlines, dat in maart 2014 in Zuidoost-Azië is verdwenen. Voor zover we nu weten, lijkt het erop dat er iets ontploft is. Dat lijkt waarschijnlijker dan dat er sprake is van een bewuste handeling."
2. Wat moet je weten om hierachter te komen?
"Er wordt nu natuurlijk direct gezocht naar wrakstukken. Het toestel is natuurlijk niet echt van de radar verdwenen. Dat wordt wel gezegd, maar wat verdwenen is, is het signaal dat het toestel zelf uitzendt. Dat kun je afzetten, en dat kun je ook expres laten verdwijnen. Wat je nu wilt weten of er echt primaire beelden van de radar zijn, beelden die van het vliegtuig terugkaatsen naar de grond. Die kun je niet uitzetten. Het vliegtuig vloog waarschijnlijk nog buiten bereik van de burgerluchtvaartradar, maar misschien dat er militaire radarstations zijn geweest die iets op banden hebben gestaan. Die zullen nu ongetwijfeld bekeken worden."
3. Een kwestie van een paar uur dus voordat je dat boven water hebt?
"Ja, dat weten ze binnen een paar uur wel. Het tweede dat net bekend is geworden: er zou toch een noodsignaal zijn uitgezonden. Maar is dat een radioboodschap geweest, van de bemanning? Dat zou namelijk betekenen dat iets zich snel heeft ontwikkeld, maar niet zo snel dat er niets meer gedaan had kunnen worden. Het kan ook zo zijn dat de automatische bakens die een vliegtuig ingebouwd heeft en die gaan werken bij grote vertragingen - zoals wanneer een vliegtuig is neergestort - afgegaan zijn. Die gaan bij een crash altijd af, en die zeggen verder niets over de oorzaak van de verdwijning. Het is wel bekend waar het toestel ongeveer verdwenen is, dus een MH370-scenario zullen we niet krijgen. Dat betekent dat je op de plek waar het laatst een signaal is uitgezonden, kunt gaan zoeken naar wrakstukken. Bij zo'n crash blijven altijd dingen drijven, soms zelfs grote stukken. Het staartstuk van een Airbus is gemaakt van licht materiaal, dat blijft drijven. Dat is destijds ook gebeurd bij de crash van vlucht 447 van Air France in de Stille Oceaan (31 mei 2009)."
4. Wat is die Airbus A320 voor een toestel?
"Het is een modern vliegtuig, voor de Europese afstanden. Het kan ook stukken verder vliegen, maar het wordt veel voor de wat drukkere routes gebruikt. Deze vlucht was lang niet vol, dat beperkt dan weer het aantal slachtoffers. Het had nog veel erger kunnen zijn. Het is een veel gebruikt toestel, met een goede reputatie. Het is voor een groot deel gemaakt van kunststof, en daarom zouden er zeker drijvende wrakstukken gevonden kunnen worden."
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)dat-er-iets-ontploft
twitter:GeborenAtheiste twitterde op donderdag 19-05-2016 om 10:16:16Geen Nederlanders aan boord. Er waren 66 anderelanders die vrijwillig dood gingen. reageer retweet
Zelden zo gelachenquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:57 schreef Woods het volgende:
twitter:GeborenAtheiste twitterde op donderdag 19-05-2016 om 10:16:16Geen Nederlanders aan boord. Er waren 66 anderelanders die vrijwillig dood gingen. reageer retweet
Hap vooral nog even toe jaquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Wie schijnt dat te zijn?
Er is nog niets bekend over een aanslag toch?
twitter:volkskrant twitterde op donderdag 19-05-2016 om 11:08:37Live - 'Piloten meldden zich niet volgens procedure af toen ze Griekse luchtruim verlieten'https://t.co/80lbnhYAdn https://t.co/YXQUmsLj3h reageer retweet
twitter:AFP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:06:03#BREAKING 'No problem' cited by EgyptAir pilot in final contact: Greek official reageer retweet
twitter:NUnl twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:29:14Update: President Hollande bevestigt dat vlucht MS804 EgyptAir is neergestort:https://t.co/TGJDr99EbY reageer retweet
twitter:obk twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:16:41Griekse luchtvaartautoriteiten spreken van 'een grote schokgolf' aan boord van het toestel. Via @AssetSourceApp https://t.co/V2WU4DUI8B reageer retweet
Of de klap op het water.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:32 schreef DustPuppy het volgende:
Dat was dan een bom waarschijnlijk, wachten is op iemand die het opeist.
Bommen en moslimlanden, raar verband....quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:32 schreef DustPuppy het volgende:
Dat was dan een bom waarschijnlijk, wachten is op iemand die het opeist.
Dat is wel heel vreemd, al zou alles mis gaan: voor je vanaf die hoogte beneden bent is er sowieso nog tijd om op de noodknoppen te rammen. En aangezien het vliegtuig elke minuut zijn hoogte doorgaf hadden we toch een daling moeten zien? Heel snel, maar je bent niet in 1 minuut beneden vanaf 11 km.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen noodoproep (?) en op 37.000 feet is er opeens geen contact meer. Dan zou je denken dat het contact expres verbroken is of dat het vliegtuig opeens ontploft is.
Werkt bij House of Cards ook vaakquote:Op donderdag 19 mei 2016 12:35 schreef ShaoliN het volgende:
Bij twijfel gewoon rusland de schuld geven.
Piloten hebben zuurstof en zijn getraind op dergelijke situaties. Tenzij het hele ding uit elkaar gedonderd is (wat een ontploffing zou kunnen hebben veroorzaakt) is een decompressie geen enkel probleem. Zeker niet bij een piloot en co met zoveel vlieguren en ervaring in een modern en goed onderhouden toestel.quote:
Het was meer dan 15 minuten voor de landing. Caïro ligt meer dan 200 km landinwaarts, en de verdwijning was boven de Middellandse Zee. In het laatste kwartier vliegt een vliegtuig niet meer met gemiddeld 800 km per uur.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:33 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Of de klap op het water.
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze op CdG een bom het toestel hebben ingekregen. Na de aanslagen afgelopen jaar en gedoe in Brussel is de controle serieus.
En waarom zou je een vliegtuig boven zee laten ontploffen 15 min voor de landing? Daar heb je niks aan. Ding had dan in Frankrijk of Egypte boven een woonwijk moeten gaan voor extra effect.
Bron: NU.nlquote:Op het moment van het ongeluk vloog het toestel ruim 11 kilometer boven de zee en was het ongeveer 16 kilometer binnen het Egyptische luchtruim, op 280 kilometer van de Egyptische kust.
Kan ook een signaal zijn natuurlijk. Zo van, kijk eens wat we kunnen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:44 schreef Zith het volgende:
Het zou voor terroristen een stuk makkelijker zijn om een vlucht vanuit Cairo binnen te dringen, dan vanuit Parijs.
Een stuk makkelijker wel ja. Maar nog steeds niet onmogelijk voor een vlucht vanaf Parijs. Er worden altijd wel nieuwe manieren gevonden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:44 schreef Zith het volgende:
Het zou voor terroristen een stuk makkelijker zijn om een vlucht vanuit Cairo binnen te dringen, dan vanuit Parijs.
twitter:AFP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:59:47#BREAKING EgyptAir plane fell 22,000 feet, spun sharply before disappearance: Greek defence minister reageer retweet
twitter:BNONews twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:54:42Data suggests EgyptAir flight swerved 90 degrees right, then 360 degrees left as it dropped from 37,000 feet, Greek defense minister says reageer retweet
Aanslagquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:02 schreef MotherFoker het volgende:
Wat denken jullie? Een technisch mankement of iets meer erachter?
Nee, das gods wil, daar doe je niks tegen.quote:
Ik denk dat we gewoon even af moeten wachten op bevestiging over het een of ander.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:02 schreef MotherFoker het volgende:
Wat denken jullie? Een technisch mankement of iets meer erachter?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het was meer dan 15 minuten voor de landing. Caïro ligt meer dan 200 km landinwaarts, en de verdwijning was boven de Middellandse Zee. In het laatste kwartier vliegt een vliegtuig niet meer met gemiddeld 800 km per uur.
[..]
Bron: NU.nl
quote:Spotlight falls on French security: Analysis by Hugh Schofield in Paris
If this turns out to be a terrorist attack, then eyes will turn first of all to Charles de Gaulle airport, from where Flight MS804 took off on Wednesday night. Could there have been a breach of security allowing a device to be smuggled on board?
Security at Charles de Gaulle, which was already tight, has been tightened even further since the Paris attacks in January 2015 and last November. There is the visible security, with soldiers on patrol, but more important is what is not seen - the monitoring of passengers and staff.
One weak point identified in recent years has been the large number of flight-side workers who come from high-immigrant areas of the Paris suburbs. Last year there was a security review of the 86,000 workers with authorisation to go flight-side. More than 60 had their authorisation withdrawn because of fears of Islamic radicalisation.![]()
Of course, the investigation will also look at another possibility - that the device, if there was one, was smuggled on elsewhere.
Zeker niet op die hoogte. Dan heb je nog zoveel tijd om dingen op te lossen. Uiteraard is een gebroken vliegtuig of afgescheurde vleugel niet op te lossen. Dat gebeurd gelukkig niet zo vaak.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:14 schreef syndroom het volgende:
Moet wel een aanslag zijn, die vliegtuigen van tegenwoordig krijg je echt niet zomaar uit de lucht om een kapot onderdeeltje of zo. Vooral die nieuwe toestellen niet.
Alsof die paar brokstukken opvallen tussen de duizenden rubberbootjes.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:00 schreef nanuk het volgende:
Iemand enig idee hoe hard het nu waait in dat deel van de Middellandse Zee? Als het er een beetje vlak is zou er nu toch wel een en ander gevonden moeten zijn van bagage of brokstukken. Er moeten toch al vele uren schepen en vliegtuigen in dat gebied zijn.
Die vliegen niet midden op de zee. Daar hebben ze de uithoudingsvermogen niet voor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:23 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Misschien was het wel door een Rüppells gier veroorzaakt die kunnen tot wel 11 kilometer hoogte vliegen!
https://nl.wikipedia.org/wiki/R%C3%BCppells_gier
Foto vermoedelijke dader;
[ afbeelding ]
http://www.mirror.co.uk/n(...)missing-live-8003059quote:Jean-Paul Troadec, the former chief of the BEA national investigation unit, said there was a “strong possibility” the plane disappeared due to a suicide bomber.
Speaking to Europe 1 radio station in Paris, he said: “There’s a strong possibility of an explosion on board from a bomb or a suicide bomber.
“The idea of a technical accident when weather conditions were good, seems almost possible but not that likely.
“We could also consider a missile, which is what happened to the Malaysia Airlines aircraft in July 2014.”
Well...quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:32 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.mirror.co.uk/n(...)missing-live-8003059
Hoe zou het een missle kunnen zijn?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:34 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Well wat?
The former chief of France’s air accident investigation unit
Hooguit 1 of 2, de meeste waren Saudi's.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:31 schreef Atak het volgende:
De daders van de 911 aanslag waren ook Egyptenaren. Iets doet mij denken dat deze gebeurtenis van vandaag ook een terroristische aanslag is.
Door wie afgeschoten? Tsipras?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:35 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Hoe zou het een missle kunnen zijn?
Amerikaquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Door wie afgeschoten? Tsipras?
Turkije?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Door wie afgeschoten? Tsipras?
Dat denk ik ook, best naar de gedachte dat zelfs vliegen niet meer veilig is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:43 schreef Childofthe90s het volgende:
Als het al een raket was, moet het geavanceerde apparatuur zijn geweest vanwege de hoogte waarop het vliegtuig vloog. Als het terroristen waren, misschien vanuit Libië of de Sinaï, maar dan is alsnog de vraag hoe zij aan dat soort apparatuur zouden zijn gekomen. Ik denk dat een bom of een andere oorzaak dan veel waarschijnlijker is.
Dit.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:43 schreef Childofthe90s het volgende:
Als het al een raket was, moet het geavanceerde apparatuur zijn geweest vanwege de hoogte waarop het vliegtuig vloog. Als het terroristen waren, misschien vanuit Libië of de Sinaï, maar dan is alsnog de vraag hoe zij aan dat soort apparatuur zouden zijn gekomen. Ik denk dat een bom of een andere oorzaak dan veel waarschijnlijker is.
1. Omdat het kan.quote:
De multiculturele droom.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:43 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, best naar de gedachte dat zelfs vliegen niet meer veilig is.
Afgeschoten door F16's? http://nos.nl/artikel/207(...)htstoestel-neer.htmlquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:43 schreef Childofthe90s het volgende:
Als het al een raket was, moet het geavanceerde apparatuur zijn geweest vanwege de hoogte waarop het vliegtuig vloog. Als het terroristen waren, misschien vanuit Libië of de Sinaï, maar dan is alsnog de vraag hoe zij aan dat soort apparatuur zouden zijn gekomen. Ik denk dat een bom of een andere oorzaak dan veel waarschijnlijker is.
Er ligt wel genoeg oorlogsmateriaal in de Middellandse Zee wat een vliegtuig neer kan halen in ieder geval...quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:32 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.mirror.co.uk/n(...)missing-live-8003059
Dit kan ook nog ja.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Er ligt wel genoeg oorlogsmateriaal in de Middellandse Zee wat een vliegtuig neer kan halen in ieder geval...
Als het vanaf land kwam denk ik dat het sowieso niet vanuit Libië kwam, maar eerder uit Syrië of Egypte.
quote:Omdat het toestel zwenkende bewegingen maakte voordat het van de radar verdween, denkt luchtvaartdeskundige Paul Charles dat er sprake is geweest van een incident in de cockpit. Hij legt uit tegenover de BBC:
"Het lijkt erop dat het vliegtuig niet ineens is opgeblazen door een raket of het ontploffen van een bom. De bewegingen van het toestel suggereren dat de piloot op de een of andere manier betrokken is geweest bij een incident in de cockpit."
Zou er ook op kunnen duiden dat het vliegtuig in 1 stuk de zee in gedoken is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:56 schreef Drugshond het volgende:
De zoektocht van de Griekse autoriteiten ten zuiden van het eiland Karpathos heeft tot nu toe nog niets opgeleverd.
------------------------------------------------
Dan ontstaan vele wrakstukken door de klapquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:58 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zou er ook kunnen duiden op het vliegtuig in 1 stuk de zee in gedoken is.
Heibel in de cockpit. Lijkt me voorlopig nog het meest waarschijnlijkste. En dat er geen berichten meer zijn verzonden.quote:
Met die valsnelheid + horizontale snelheid. Dan is water net beton. Daar blijft weinig van heel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dan ontstaan vele wrakstukken door de klap
Das toch ook als je van die Golden Bridge ofzo in San Francisco afspringt? Vanwege die hoogte en het keiharde water dat je hooguit de val niet overleefd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Met die valsnelheid + snelheid. Dan is water net beton. Daar blijft weinig van heel.
Dan krijg je een relatief geconcentreerd moeilijk vindbaar debris field op de bodem (AF447).quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dan ontstaan vele wrakstukken door de klap
Er blijven ook wrakstukken drijven, delen van stoelen, plastics, bagage etc.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:05 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dan krijg je een relatief geconcentreerd moeilijk vindbaar debris field op de bodem (AF447).
Bij een explosie op hoogte is dat veld veel groter en drijft er veel meer.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:06 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Er blijven ook wrakstukken drijven, delen van stoelen, plastics, bagage etc.
Je hebt maar 1 of 2 nodig...quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hooguit 1 of 2, de meeste waren Saudi's.
Ze zullen wel Oekraïne de schuld gaan geven.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:25 schreef Voszje het volgende:
Tegenover het Russische persbureau Interfax heeft de Russische veiligheidsdienst FSB laten weten dat het verdwijnen van vlucht MS804 'terreur gerelateerd' is.
Ja hier hebben we vrij weinig aan. Ik wacht wel op de samenvatting.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:30 schreef Voszje het volgende:
Ik versta geen ene hout van wat er gevraagd wordt met al die geluiden.
Nou inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja hier hebben we vrij weinig aan. Ik wacht wel op de samenvatting.
twitter:AP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 14:43:47BREAKING: Egypt's aviation minister: Possibility of a terror attack as cause of EgyptAir crash "stronger" than technical failure. reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op donderdag 19-05-2016 om 14:55:27BREAKING: #Greece finds two bodies floating in search area for #MS804 #EgyptAir - @AlArabiya_Eng reageer retweet
quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:56 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op donderdag 19-05-2016 om 14:55:27BREAKING: #Greece finds two bodies floating in search area for #MS804 #EgyptAir - @AlArabiya_Eng reageer retweet
twitter:obk twitterde op donderdag 19-05-2016 om 14:55:17Reuters citeert Griekse kustwacht in het signaleren van brokstukken in de buurt van de plek waar het toestel waarschijnlijk is neergestort reageer retweet
Tenzij het natuurlijk een inside job was. Bemanningen worden over het algemeen minder goed gecontroleerd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:06 schreef DUTCHKO het volgende:
Mocht het een terreurdaad zijn dan moet er toch iets aan boord gesmokkeld zijn.
En dat vanuit Frankrijk, waar de controle nu superhoog is?
Ja.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Tenzij het natuurlijk een inside job was. Bemanningen worden over het algemeen minder goed gecontroleerd.
En zouden ze dan niet een wat voller vliegtuig hebben gekozen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:06 schreef DUTCHKO het volgende:
Mocht het een terreurdaad zijn dan moet er toch iets aan boord gesmokkeld zijn.
En dat vanuit Frankrijk, waar de controle nu superhoog is?
Niet als het om de piloten zelf gaat.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
En zouden ze dan niet een wat voller vliegtuig hebben gekozen?
Bij decompressie bij een minuscuul lek in de romp ja. Niet bij een explosieve decompressie veroorzaakt door een vrachtdeur die eruit valt of iets in die trant. Dan wordt het hele vliegtuig uit elkaar gereten. Zie hier meer uitleg over dit soort decompressies:quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:40 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Piloten hebben zuurstof en zijn getraind op dergelijke situaties. Tenzij het hele ding uit elkaar gedonderd is (wat een ontploffing zou kunnen hebben veroorzaakt) is een decompressie geen enkel probleem. Zeker niet bij een piloot en co met zoveel vlieguren en ervaring in een modern en goed onderhouden toestel.
Hoe kun je dat als terrorist van tevoren inschatten hoe vol een vliegtuig zit?quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
En zouden ze dan niet een wat voller vliegtuig hebben gekozen?
Nee want dan zou jij je uitsluitend onveilig voelen in de stereotype doelen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
En zouden ze dan niet een wat voller vliegtuig hebben gekozen?
Wat angst zaaien betreft is de plaats (Charles de Gaulle airport is met de noodtoestand in Frankrijk nu een van de strengst beveiligde vliegvelden ter wereld) en het tijdstip (vlak voor het EK) een heel stuk effectiever dan zo veel mogelijk slachtoffers maken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:22 schreef DustPuppy het volgende:
Net wat ik zeg, als het puur om het signaal gaat maakt het eigenlijk niet uit hoe vol het vliegtuig zit.
Het gaat om angst zaaien, niet om de bodycount.
Even zoveel prima landingen bij decompresie. Bijvoorbeeld recent nogquote:Op donderdag 19 mei 2016 15:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bij decompressie bij een minuscuul lek in de romp ja. Niet bij een explosieve decompressie veroorzaakt door een vrachtdeur die eruit valt of iets in die trant. Dan wordt het hele vliegtuig uit elkaar gereten. Zie hier meer uitleg over dit soort decompressies:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drukcabine
Genoeg voorbeelden van dodelijke ongelukken bij decompressies.
Alles wat Egypte zegt moet je met korrels zout nemen. De kans bestaat natuurlijk, maar de overheid daar in Egypte gaat er alles aan doen om te laten zien dat het niet alleen onveilig in Egypte is (Denk aan de vliegtuig dat door terreur is gecrashed afgelopen jaar in Egypte), maar ook onveilig is in de rest van de wereld.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:42 schreef Infection het volgende:
twitter:AP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 14:43:47BREAKING: Egypt's aviation minister: Possibility of a terror attack as cause of EgyptAir crash "stronger" than technical failure. reageer retweet
Kan springlading al eerder aan boord gebracht zijn? Eritrea, Egypte, Tunesië?quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat angst zaaien betreft is de plaats (Charles de Gaulle airport is met de noodtoestand in Frankrijk nu een van de strengst beveiligde vliegvelden ter wereld) en het tijdstip (vlak voor het EK) een heel stuk effectiever dan zo veel mogelijk slachtoffers maken.
Klopt. Ik weet nog van de vorige keer dat Egypte ook van alles zei en het later het tegenovergestelde bleek te zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:41 schreef rakotto het volgende:
[..]
Alles wat Egypte zegt moet je met korrels zout nemen. De kans bestaat natuurlijk, maar de overheid daar in Egypte gaat er alles aan doen om te laten zien dat het niet alleen onveilig in Egypte is (Denk aan de vliegtuig dat door terreur is gecrashed afgelopen jaar in Egypte), maar ook onveilig is in de rest van de wereld.
twitter:AmichaiStein1 twitterde op donderdag 19-05-2016 om 15:45:58#BREAKING: Pictures have emerged purporting to show the debris found by vessels looking for #EgyptAir flight #MS804 https://t.co/9JtGzIcbG0 reageer retweet
En waarom boven zee als je Caïro nadert, en vanuit Parijs bent vertrokken. Totaal onlogisch.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
En zouden ze dan niet een wat voller vliegtuig hebben gekozen?
Waarom boven de Sinaï? Toch is ook dat gebeurd. Mss moest er eerst wel iets geknutseld worden? Je weet het niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En waarom boven zee als je Caïro nadert, en vanuit Parijs bent vertrokken. Totaal onlogisch.
Gelukkig maar trouwens, een minuut na stijgen of vlak voor landen zou voor nog veel meer schade aan hebben gericht. Je zou zeggen dat hoe meer in het zicht, hoe beter voor die gasten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarom boven de Sinaï? Toch is ook dat gebeurd.
Als je bijvoorbeeld een terrorist bent en je hebt op CDG toegang tot vliegtuigen stop je dan echt een bom in een vliegtuig naar Egypte, dat halfvol zit, en waarschijnlijk de meerderheid Moslim zo??quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat angst zaaien betreft is de plaats (Charles de Gaulle airport is met de noodtoestand in Frankrijk nu een van de strengst beveiligde vliegvelden ter wereld) en het tijdstip (vlak voor het EK) een heel stuk effectiever dan zo veel mogelijk slachtoffers maken.
Is het dan niet beter op een vliegveld af te laten gaan dan in een vliegtuig. Ik bedoel maar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:05 schreef Slaro het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld een terrorist bent en je hebt op CDG toegang tot vliegtuigen stop je dan echt een bom in een vliegtuig naar Egypte, dat halfvol zit, en waarschijnlijk de meerderheid Moslim zo??
Hoezo?quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:07 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Is het dan niet beter op een vliegveld af te laten gaan dan in een vliegtuig. Ik bedoel maar.
Nou ja er zit denk ik meer angst als je een bom laat afgaan op een vliegveld dan in een vliegtuig. Kijk maar naar Zaventemquote:
Sisi kan het target zijn. Sisi is niet bepaald geliefd onder Jihadi's.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:05 schreef Slaro het volgende:
Als je bijvoorbeeld een terrorist bent en je hebt op CDG toegang tot vliegtuigen stop je dan echt een bom in een vliegtuig naar Egypte, dat halfvol zit, en waarschijnlijk de meerderheid Moslim zo??
Misschien maar Zaventem was meer omdat ze de vliegtuigen toch niet konden bereiken, te lastig, dus ook in het kader van die informatie lijkt het me zeer sterk dat een sterk beveiligd CDG dan wel gepenetreerd zou zijn plotseling.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:11 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Nou ja er zit denk ik meer angst als je een bom laat afgaan op een vliegveld dan in een vliegtuig. Kijk maar naar Zaventem
Europese terroristen boeit iemand als Sisi zeer weinig, en die raken ze ook niet met een aanslag op de burgerluchtvaart, wraak misschien om wat er gebeurt in Egypte met al die arrestaties, het zou kunnen, maar dan nog lijkt het me heel sterk dat ze er opeens een route hebben gevonden of iets in die richting zo.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:14 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Sisi kan het target zijn. Sisi is niet bepaald geliefd onder Jihadi's.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Stel dat het waar is en ze ondanks de maatregelen iets aan boord hebben gekregen in Parijs, wordt het langzamerhand niet eens tijd voor een moslimstop bij werknemers op Europese vliegvelden?
Daar kun je wel schijnheilig over doen, maar moslims in Europa hebben een enorm loyaliteitsprobleem. En om dan die op vitale posities neer te zetten in tijden van acute dreiging, dat is vragen om problemen. Alleen al bij Zaventem lopen er meer dan 50 geradicaliseerden rond.quote:
Magniet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Stel dat het waar is en ze ondanks de maatregelen iets aan boord hebben gekregen in Parijs, wordt het langzamerhand niet eens tijd voor een moslimstop bij werknemers op Europese vliegvelden?
Tijdelijke maatregel moet kunnen.quote:
Elimineer iedereen die een religie aanhangt. Er zijn net zogoed radicale christenen die maar wat graag homoseksuelen opblazen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daar kun je wel schijnheilig over doen, maar moslims in Europa hebben een enorm loyaliteitsprobleem. En om dan die op vitale posities neer te zetten in tijden van acute dreiging, dat is vragen om problemen. Alleen al bij Zaventem lopen er meer dan 50 geradicaliseerden rond.
Dan moeten de goeden maar even onder de kwaden lijden. Nood breekt wet.
Maar, om een understatement te gebruiken, ontbreekt het in het christelijke geval aan empirisch bewijs....quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:25 schreef Woods het volgende:
[..]
Elimineer iedereen die een religie aanhangt. Er zijn net zogoed radicale christenen die maar wat graag homoseksuelen opblazen.
50 geradicaliseerden? Je doelt hier op dat artikel van Elsevier waarvan, als je de daadwerkelijke open brief van de politie erbij pakt, niets van overblijft?quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Daar kun je wel schijnheilig over doen, maar moslims in Europa hebben een enorm loyaliteitsprobleem. En om dan die op vitale posities neer te zetten in tijden van acute dreiging, dat is vragen om problemen. Alleen al bij Zaventem lopen er meer dan 50 geradicaliseerden rond.
Dan moeten de goeden maar even onder de kwaden lijden. Nood breekt wet.
Volgens mij eisen die alles op, zodra ze lucht krijgen van zoiets. Ook als ze er niks mee te maken hebben. Lekker makkelijk achteraf.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:24 schreef KrappeAuto het volgende:
Hoelang duurt het doorgaans voordat IS of een andere terroristenorganisatie de aanslag opeist?
22 uur en 24 minuten, doorgaans.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:24 schreef KrappeAuto het volgende:
Hoelang duurt het doorgaans voordat IS of een andere terroristenorganisatie de aanslag opeist?
Kloptquote:Op donderdag 19 mei 2016 16:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
22 uur en 24 minuten, doorgaans.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
22 uur en 24 minuten, doorgaans.
Laatste keer was het 22 uur en 26 minuten als ik me niet vergis.quote:
Ja, maar dat was wel heel uitzonderlijk hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Laatste keer was het 22 uur en 26 minuten als ik me niet vergis.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)naar-cairo-gecrasht/quote:Update 15:43 Bemanningsleden van vlucht MS804 zouden enkele dagen geleden zijn bedreigd. Volgens het Russische Life News heeft een vriend van de gezagvoerder van vlucht MS804 dit verteld. Enkele dagen gelden stond een ‘boodschap in het Arabisch op de buitenkant van het vliegtuig geschreven’. Er stond: ‘de volgende moord zal vluchtnummer SU-GCC zijn’. SU-GCC is het registratienummer van het gecrashte vliegtuig.
Klinkt betrouwbaarquote:Op donderdag 19 mei 2016 16:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)naar-cairo-gecrasht/
Tsjadiër?quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dit al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
Gewenning.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:39 schreef kawotski het volgende:
Waarom word ik niet meer warm of koud van dit soort berichten en gebeurtenissen?
Zo rollen we in deze wereld. In het overgrote deel van deze wereld leven ze nog middels sticks en stones.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Maar, om een understatement te gebruiken, ontbreekt het in het christelijke geval aan empirisch bewijs....
Door de chemtrails?quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:39 schreef kawotski het volgende:
Waarom word ik niet meer warm of koud van dit soort berichten en gebeurtenissen?
Of wanneer het op BNW als false flag wordt aangemerkt?quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:24 schreef KrappeAuto het volgende:
Hoelang duurt het doorgaans voordat IS of een andere terroristenorganisatie de aanslag opeist?
Leuk eiland inderdaad, m'n vriendin stelde gister toevallig nog voor om er deze zomer weer heen te gaan.quote:
Volgens mij zag ik eerder al een false flag-achtig iets staan elders.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of wanneer het op BNW als false flag wordt aangemerkt?
Waarom zou je 2 x naar dezelfde bestemming gaan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:04 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Leuk eiland inderdaad, m'n vriendin stelde gister toevallig nog voor om er deze zomer weer heen te gaan.
Waarom niet?quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom zou je 2 x naar dezelfde bestemming gaan?
Ben er in 2002/03/04/07 geweest, is het nu drukker met touristen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:04 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Leuk eiland inderdaad, m'n vriendin stelde gister toevallig nog voor om er deze zomer weer heen te gaan.
Omdat er nog veel meer te ontdekken valt. Ik krijg altijd stacaravan-visioenen als iemand voorstelt weer hetzelfde te doen.quote:
Ik ging vroeger ook steeds naar een andere bestemming. Echter de bestemming die ik nu al 10 keer heb bezocht blijft me verrassen en ben er nog steeds niet uitgekeken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat er nog veel meer te ontdekken valt. Ik krijg altijd stacaravan-visioenen als iemand voorstelt weer hetzelfde te doen.
Lekker je gebruikte schijtpapier in een emmertje doen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ben er in 2002/03/04/07 geweest, is het nu drukker met touristen?
We waren er in 2013, het zat er toen best vol met Italianen en Nederlanders.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ben er in 2002/03/04/07 geweest, is het nu drukker met touristen?
Ja, okee, ik lees dat af en toe ook in de bezoekersboekjes hoor. Laatste keer op camping geweest NB in Spanje, lag ook zo'n boekje, figuur schreef dat die er al bijna 30 jaar kwam en nog steeds niet was uitgekeken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik ging vroeger ook steeds naar een andere bestemming. Echter de bestemming die ik nu al 10 keer heb bezocht blijft me verrassen en ben er nog steeds niet uitgekeken.
Als je lekker een weekje de zon op wil zoeken, waarom niet een plaats waar het beviel en je de weg kent.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, ik lees dat af en toe ook in de bezoekersboekjes hoor. Laatste keer op camping geweest NB in Spanje, lag ook zo'n boekje, figuur schreef dat die er al bijna 30 jaar kwam en nog steeds niet was uitgekeken.
Ligt er ook aan met welk doel je gaat. Een all-inclusive resort zal je mij dan weer niet vinden. Een kennis van mij doet dat ook, elk jaar Tenerife maar heeft de vulkaan nooit een keer bezocht. Ik heb 't maar opgegeven hem te overtuigen wat er allemaal te zien is daar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, ik lees dat af en toe ook in de bezoekersboekjes hoor. Laatste keer op camping geweest NB in Spanje, lag ook zo'n boekje, figuur schreef dat die er al bijna 30 jaar kwam en nog steeds niet was uitgekeken.
Iedereen geniet op een andere manier.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ligt er ook aan met welk doel je gaat. Een all-inclusive resort zal je mij dan weer niet vinden. Een kennis van mij doet dat ook, elk jaar Tenerife maar heeft de vulkaan nooit een keer bezocht. Ik heb 't maar opgegeven hem te overtuigen wat er allemaal te zien is daar.
Als je overdag vooral bezig bent met rondtouren en de boel te verkennen is dan zo een resort niet ideaal? Is je basis waar je als je terugkomt gewoon aan kan schuiven, wat kan drinken en dan je mandje in, volgende ochtend ontbijten en plijtequote:Op donderdag 19 mei 2016 17:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ligt er ook aan met welk doel je gaat. Een all-inclusive resort zal je mij dan weer niet vinden. Een kennis van mij doet dat ook, elk jaar Tenerife maar heeft de vulkaan nooit een keer bezocht. Ik heb 't maar opgegeven hem te overtuigen wat er allemaal te zien is daar.
Niet op het niveau van de Moskva, die heeft een complete S-300 batterij aan boord.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook NAVO schepen die net zulk wapentuig als de Russen hebben waarmee men in staat is vliegtuigen van zulke hoogtes te schieten.
Hier zat ik ook al aan te denkenquote:Op donderdag 19 mei 2016 15:47 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Kan springlading al eerder aan boord gebracht zijn? Eritrea, Egypte, Tunesië?
Uiteraard, maar (althans voor mij) niet om er de hele dag aan de bar of op een zonnebed te zitten, kan ik thuis ook.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je overdag vooral bezig bent met rondtouren en de boel te verkennen is dan zo een resort niet ideaal? Is je basis waar je als je terugkomt gewoon aan kan schuiven, wat kan drinken en dan je mandje in, volgende ochtend ontbijten en plijte
Ligt eraan wat je precies bedoelt. Bedoel je de registratie? Of het type?quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:32 schreef Physsic het volgende:
Ik las vanmorgen iets over dat het vliegtuig op het laatste moment mogelijk is vervangen door een ander vliegtuig. Is dat al ergens voorbij gekomen, of was dat gewoon bullshit?
Vanmorgen hadden sommige media het over een Boeing 737. Ik last ergens op een forum dat die verwarring waarschijnlijk is ontstaan, omdat de vluchtdata ergens aangaf dat het om een 737 zou gaan.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:41 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je precies bedoelt. Bedoel je de registratie? Of het type?
Straks eisen ze hem op en dan blijkt ie 'gewoon' neergestort te zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het opeisen van een vermoedelijke aanslag laat naar mijn gevoel wel erg lang op zich wachten. Meestal zijn ze er als de kippen bij.
In theorie kan het ook een eenmansactie zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het opeisen van een vermoedelijke aanslag laat naar mijn gevoel wel erg lang op zich wachten. Meestal zijn ze er als de kippen bij.
*oostenquote:Op donderdag 19 mei 2016 17:55 schreef Gutmensch het volgende:
De ene bron zegt dat er wrakstukken zijn gevonden bij Karpathos, de andere zegt dat er wrakstukken zijn gevonden ten zuiden van Kreta.
Wat is het nou? Karpathos ligt ten noorden van Kreta.
Sowieso vindt ik dat 'opeisen' maar gelul. Als iemand iets zegt hoeft het nog niet te betekenen dat het waar is natuurlijk..quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Straks eisen ze hem op en dan blijkt ie 'gewoon' neergestort te zijn.
Klopt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:00 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Sowieso vindt ik dat 'opeisen' maar gelul. Als iemand iets zegt hoeft het nog niet te betekenen dat het waar is natuurlijk..
Ach kom, alsof jij een kroeg binnenstapt om ieders persoonlijke theorie over een bepaalde gebeurtenis te horen. Ik denk dit, harry denkt dat, en onze bezopen mathijs slaat met z'n vuist op tafel en is boos, dus hij zal wel gelijk moeten krijgen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:51 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor misselijke opmerkingen ? Jij spoort duidelijk niet
Ik denk door Boeddhisten, of Christenen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:18 schreef Ryan3 het volgende:
Russen én Amerikanen zeggen nu dat het wrs een aanslag was?
Maar van wie dan?
Anita en Robquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:18 schreef Ryan3 het volgende:
Russen én Amerikanen zeggen nu dat het wrs een aanslag was?
Maar van wie dan?
Wacht maar tot vaststaat dat het moslims waren.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
Als dit KLM of AirFrance was geweest zaten we nu op topic 37 en hadden we het niet over vakanties.
Dat denk ik wel idd. Lauwe reactie, toch tientallen mensen weer slachtoffer geworden van... We weten het nog niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Psy-freak het volgende:
Als dit KLM of AirFrance was geweest zaten we nu op topic 37 en hadden we het niet over vakanties.
op bepaalde dagen vliegt er een 737, de rest van de week een A320. Verder geen verdachte wisseling in ieder geval.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Vanmorgen hadden sommige media het over een Boeing 737. Ik last ergens op een forum dat die verwarring waarschijnlijk is ontstaan, omdat de vluchtdata ergens aangaf dat het om een 737 zou gaan.
Oke, dan zal het wel gewoon een misverstand zijn geweest.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:30 schreef kawotski het volgende:
[..]
op bepaalde dagen vliegt er een 737, de rest van de week een A320. Verder geen verdachte wisseling in ieder geval.
Dat bedoelde ik ook indd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:00 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Sowieso vindt ik dat 'opeisen' maar gelul. Als iemand iets zegt hoeft het nog niet te betekenen dat het waar is natuurlijk..
Optie, maar een bom smokkel je toch niet zomaar even een vliegtuig binnen. Mag toch aannemen dat de Europese vluchthaven's nog wel iets van beveiliging hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:23 schreef Toefjes het volgende:
Op 1vandaag een kerel die zei dat het toestel waarschijnlijk boven Egyptisch grondgebied had moeten ontploffen, maar dat vertraging van de vlucht er voor zorgde dat het toestel boven zee explodeerde.
De fokkers kunnen niet wachten!!quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:28 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Wacht maar tot vaststaat dat het moslims waren.
Blijkbaar niet waterdicht.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:49 schreef akaQ het volgende:
[..]
Optie, maar een bom smokkel je toch niet zomaar even een vliegtuig binnen. Mag toch aannemen dat de Europese vluchthaven's nog wel iets van beveiliging hebben.
De rol van de slachtoffers is in dit soort zaken helaas ondergeschikt aan de rol van de daders inderdaad. Behalve als er Nederlanders onder de slachtoffers zijn, dan is er wel wat meer betrokkenheid.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:53 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De fokkers kunnen niet wachten!!
Alsof ze iets om die doden geven .
Wie zegt dat die bom in Parijs binnen gekomen is, vliegtuig zal ook wel op andere plaatsen zijn geweest?quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:49 schreef akaQ het volgende:
[..]
Optie, maar een bom smokkel je toch niet zomaar even een vliegtuig binnen. Mag toch aannemen dat de Europese vluchthaven's nog wel iets van beveiliging hebben.
We weten het nu nog niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:53 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De fokkers kunnen niet wachten!!
Alsof ze iets om die doden geven .
twitter:AFP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:59:49#BREAKING EgyptAir says probable wreckage from plane found reageer retweet
Dan hadden ze nu al een filmpje geplaatst met degenen die de RPG afschoten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ongetwijfeld een explosief aan boord. Andere opties: isis heeft een mig buitgemaakt, of een Russische s300 raket, likken me een stuk minder waarschijnlijk. Op flight level 370, cuisend in mooi weer, is een ongeval, of manpad in ieder geval uitgesloten. Lijkt me dat d Grieken wel iets op de actieve radar moeten hebben.
Yep, klopt helemaal. Lijkt me een duidelijke zaak. Op rtl hebben ze het nog steeds over "een mysterie" , nou dit lijkt me overduidelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:25 schreef byah het volgende:
Als je de plekken ziet waar dat vliegtuig geweest is dan lijkt me duidelijk dat er al eerder een bom aan boord gebracht kan zijn
Het vliegtuig zwalkte toch enorm voor het neerstortte? Ik gok op een strubbeling in de cockpit.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ongetwijfeld een explosief aan boord. Andere opties: isis heeft een mig buitgemaakt, of een Russische s300 raket, likken me een stuk minder waarschijnlijk. Op flight level 370, cuisend in mooi weer, is een ongeval, of manpad in ieder geval uitgesloten. Lijkt me dat d Grieken wel iets op de actieve radar moeten hebben.
Beetje zoals dit dus: https://nl.wikipedia.org/wiki/EgyptAir-vlucht_990quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het vliegtuig zwalkte toch enorm voor het neerstortte? Ik gok op een strubbeling in de cockpit.
Suïcidale of martelaardood willende piloot.
Nee klopt, die houden het liever bij Fanta.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:14 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Sisi kan het target zijn. Sisi is niet bepaald geliefd onder Jihadi's.
Dat is een vlucht waar complotten aan gehangen zijn wegens de militairen die aan boord waren.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje zoals dit dus: https://nl.wikipedia.org/wiki/EgyptAir-vlucht_990
Moeten we even de cvr afwachten wrs.
Wereldgrap.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee klopt, die houden het liever bij Fanta.
Ik ben er ook bijzonder trots op.quote:
Lijkt me zeer aannemelijk dat er ergens gewoon een explosief aan boord gekomen is.. Meestal eorden dergelijke aanslagen wel oogeeist. Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:49 schreef rakotto het volgende:
De route was als volgt:
Eritrea -> Cairo, Egypte
Cairo -> Tunis
Tunis -> Cairo
Cairo - Parijs
Parijs - boem -> Cairo
Mwaoh, heb wel de aflevering van aircrash gezien. Zitten paar gekkigheden in, wat ik me kan herinneren. Anderzijds bleek de oude piloot, die het even overnam, een rokkenjager te zijn geweest die wrs ontslagen zou worden vlak voor pensioen vanwege zijn misdragingen in een hotel in de VS.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:51 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat is een vlucht waar complotten aan gehangen zijn wegens de militairen die aan boord waren.
Had het dan al niet lang opgeëist moeten zijn?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Lijkt me zeer aannemelijk dat er ergens gewoon een explosief aan boord gekomen is.. Meestal eorden dergelijke aanslagen wel oogeeist. Ik ben benieuwd
Wat bedoel je met 'welke plek'?quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:12 schreef Drugshond het volgende:
Stel dat het een terroristische aanslag is. Dan weten we voorlopig nog niet op welke plek het is gebeurd. En de kans op herhaling is nu vele malen groter. Omdat ze nog steeds onder de radar zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |