http://www.nu.nl/buitenla(...)wenen-van-radar.htmlquote:Een vliegtuig van EgyptAir met 69 mensen aan boord is in de nacht van woensdag op donderdag van de radar verdwenen, meldt de luchtvaartmaatschappij.
Het gaat om een toestel met vluchtnummer MS804 dat op weg was van Parijs naar Caïro.
Het verdween van de radar op 37.000 voet. Volgens Egyptair verdween het vliegtuig van de radar nadat het het Egyptische luchtruim was binnengevlogen.
Het vliegtuig vertrok van Charles de Gaulle in Parijs om 23.09 uur. Rond 2.45 uur zou contact met het vliegtuig zijn verloren.
Misschien is communicatie uitgezet en vliegt het nu ergens heen.... maar dan zou het snel genoeg opgepikt moeten worden op gewone radar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 05:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Er zullen wel veel toeristen aan boord zitten maar als een eventuele terrorist de vrije keuze heeft om een vliegtuig neer te halen waarom kiest hij dan voor eentje die naar Egypte vliegt? Lastig.
Het vliegtuig verdween van de radar nadat het het luchtruim binnenvloog. Een mogelijkheid is ook dat er met een bazooka of zo vanaf de grond geschoten is. Of gewoon een ongeluk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien is communicatie uitgezet en vliegt het nu ergens heen.... maar dan zou het snel genoeg opgepikt moeten worden op gewone radar.
Denk eerder gewoon en crash...
Heb je dat kaartje gezien?quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het vliegtuig verdween van de radar nadat het het luchtruim binnenvloog. Een mogelijkheid is ook dat er met een bazooka of zo vanaf de grond geschoten is. Of gewoon een ongeluk.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:12 schreef Beathoven het volgende:
raar
maar ik zit niet te wachten op de brainfarts van de gemiddelde Nederlander.
Morgen maar even horen wat Pater R. de Vries te vertellen heeft.
twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 19-05-2016 om 05:06:10.@EGYPTAIR stating #MS804 has "disappeared from radar". FR24 flight track: https://t.co/6tH4GQzOWU https://t.co/NteMuuFj1O reageer retweet
twitter:EGYPTAIR twitterde op donderdag 19-05-2016 om 04:57:43An informed source at EGYPTAIR stated that Flight no MS804,which departed Paris at 23:09 (CEST),heading to Cairo has disappeared from radar. reageer retweet
Misschien was het een Syrische tandarts op een vluchtelingenbootje met een bazooka die niet kon wachten 16-jarige Europeanen te verkrachten.quote:
Bij een andere Egyptische vliegtuigcrash in het verleden dook de piloot zelf moedwillig zijn vliegtuig de zee in, dus dat kan ook.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het vliegtuig verdween van de radar nadat het het luchtruim binnenvloog. Een mogelijkheid is ook dat er met een bazooka of zo vanaf de grond geschoten is. Of gewoon een ongeluk.
Zou je dan niet een flinke daling moeten zien op de gegevens? Nu gaat het van 37.000 feet naar....niets.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:36 schreef TLC het volgende:
[..]
Bij een andere Egyptische vliegtuigcrash in het verleden dook de piloot zelf moedwillig zijn vliegtuig de zee in, dus dat kan ook.
Dan zou er wel een daling te zien zijn. Volgens het plaatje in de OP zit het vliegtuig constant op 37.000 feet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:36 schreef TLC het volgende:
[..]
Bij een andere Egyptische vliegtuigcrash in het verleden dook de piloot zelf moedwillig zijn vliegtuig de zee in, dus dat kan ook.
Geen noodoproep (?) en op 37.000 feet is er opeens geen contact meer. Dan zou je denken dat het contact expres verbroken is of dat het vliegtuig opeens ontploft is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:42 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dan zou er wel een daling te zien zijn. Volgens het plaatje in de OP zit het vliegtuig constant op 37.000 feet.
Dat zou je haast wel denken inderdaad. Het is inmiddels een aantal uur geleden, dus als ie is doorgevlogen zal de brandstof waarschijnlijk al op zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen noodoproep (?) en op 37.000 feet is er opeens geen contact meer. Dan zou je denken dat het contact expres verbroken is of dat het vliegtuig opeens ontploft is.
twitter:LeslieShaffer1 twitterde op donderdag 19-05-2016 om 06:59:57Reuters: EGYPTIAN AVIATION OFFICIALS SAY THEY BELIEVE MISSING #EGYPTAIR PLANE CRASHED INTO THE SEA #MS804 reageer retweet
verbroken, vervolgens zelfmoord van de pilootquote:Op donderdag 19 mei 2016 06:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen noodoproep (?) en op 37.000 feet is er opeens geen contact meer. Dan zou je denken dat het contact expres verbroken is of dat het vliegtuig opeens ontploft is.
Wel als hij dat ding zelf opblaast.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:18 schreef Fer het volgende:
Een piloot laat zo'n ding niet op 11km vd radar verdwijnen.
dat zeg ik niet!quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
"oooh, dan is het niet zó erg.... "
Dat is hun probleem...quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, maar anderen (denken het) wel
nou ik dacht juist goh maar één Tsjadiër?quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, maar anderen (denken het) wel
iemand uit Tsjaad.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:52 schreef FANN het volgende:
[..]
nou ik dacht juist goh maar één Tsjadiër?![]()
![]()
![]()
what the fuck is een Tsjadiër trouwens?
Gaat allemaal alleen maar erger worden dit.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:57 schreef FANN het volgende:
[..]
ik begin dat best eng te inden als dat zo is....
zo klein is het stukje niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:56 schreef Toto69 het volgende:
Met nog zo'n klein stukje te vliegen nog op 11 km hoogte zitten.... It does not add up
Ik lees een kwartier voor de landing, dan is op 11km hoogte zitten niet heel logisch. Het zal dus of een technisch mankement zijn geweest of een of meerdere zelfmoordterrorist(en).quote:
dan niet nee, maar de 11 aantikken van Parijs naar Egypte is volgens mij an sich niet vreemd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik lees een kwartier voor de landing, dan is op 11km hoogte zitten niet heel logisch. Het zal dus of een technisch mankement zijn geweest of een of meerdere zelfmoordterrorist(en).
twitter:obk twitterde op donderdag 19-05-2016 om 08:31:44EgyptAir laat weten dat, in tegenstelling tot eerdere berichten, er wel degelijk een noodsignaal is verzonden. 02:26 GMT naar legerunit. reageer retweet
nee, ik bedoelde die aanslagen, die zijn eng... ik weet dat de kans op een auto ongeluk groter is dan een ongeluk met een vliegtuig.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:29 schreef Katoenplukkert het volgende:
Van de tienduizenden vliegtuigen die er per dag vliegen is dit geen reden om het "eng" te vinden. Zo'n dood is natuurlijk de kutste wat er is volgens mij, maar vliegen is nog steeds het veiligste wat er is.
Ik vraag mij alleen af hoe het zo abrupt van de radar is verdwenen.
Vroeger gebeurde het ook, en werd er regelmatig een vliegtuig gekaapt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:35 schreef FANN het volgende:
[..]
nee, ik bedoelde die aanslagen, die zijn eng... ik weet dat de kans op een auto ongeluk groter is dan een ongeluk met een vliegtuig.
Misschien welquote:Op donderdag 19 mei 2016 07:55 schreef TheJanitor het volgende:
Werken er veel moslims op het vliegveld in Parijs?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:06 schreef Physsic het volgende:
Om 04.26 uur werd een noodsignaal van het vliegtuig ontvangen door een Egyptische legereenheid, het vliegtuig verdween ongeveer 95 minuten eerder van de radar.
Ja, er is een ELT-signaal (Emergency Locator Transmitter) opgevangen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:12 schreef nanuk het volgende:
Automatische signalen lees ik. Mogelijk van de zwarte dozen?
Caïro is nog altijd even ver.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:27 schreef Zith het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Egyptair naar Cairo, win ik de 'komt wel erg dichtbij zo' award?
ik vind al die piloten hier wel vermakelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:12 schreef Beathoven het volgende:
raar
maar ik zit niet te wachten op de brainfarts van de gemiddelde Nederlander.
Morgen maar even horen wat Pater R. de Vries te vertellen heeft.
Ook NAVO schepen die net zulk wapentuig als de Russen hebben waarmee men in staat is vliegtuigen van zulke hoogtes te schieten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:45 schreef Infection het volgende:
Er liggen toch ook Russische schepen in de middellandse zee?
twitter:AFP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 09:43:39#BREAKING: EgyptAir plane crashed off Greek island of Karpathos in Egyptian airspace: Greek airport source reageer retweet
Ik ga uit van de Amerikaanse tijden op de klok.quote:
Bron?quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:27 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Het schijnt een geradicaliseerde Frans, Marokkaanse Belg te zijn, 34 jaar oud en woonde tot 4 jaar geleden in Brussel (Molenbeek en Anderlecht), Hoe hij door de strenge beveiligingszone op het vliegveld van Parijs is gekomen is op dit moment nog een raadsel. Mogelijk is hij door medewerkers van binnenuit geholpen.
Wie schijnt dat te zijn?quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:27 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Het schijnt een geradicaliseerde Frans, Marokkaanse Belg te zijn, 34 jaar oud en woonde tot 4 jaar geleden in Brussel (Molenbeek en Anderlecht), Hoe hij door de strenge beveiligingszone op het vliegveld van Parijs is gekomen is op dit moment nog een raadsel. Mogelijk is hij door medewerkers van binnenuit geholpen.
Lekker belangrijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:32 schreef harrievankempen het volgende:
Gelukkig geen Nederlanders aan boord
quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:26 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik ga uit van de Amerikaanse tijden op de klok.
Duidelijk een signaal naar Amerika dit.
Goede HOAX. Nog werkelijk niks over gelezen, maar jij hebt al inside informatie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:27 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Het schijnt een geradicaliseerde Frans, Marokkaanse Belg te zijn, 34 jaar oud en woonde tot 4 jaar geleden in Brussel (Molenbeek en Anderlecht), Hoe hij door de strenge beveiligingszone op het vliegveld van Parijs is gekomen is op dit moment nog een raadsel. Mogelijk is hij door medewerkers van binnenuit geholpen.
Wat zijn dit voor misselijke opmerkingen ? Jij spoort duidelijk nietquote:Op donderdag 19 mei 2016 06:12 schreef Beathoven het volgende:
raar
maar ik zit niet te wachten op de brainfarts van de gemiddelde Nederlander.
Morgen maar even horen wat Pater R. de Vries te vertellen heeft.
twitter:ADnl twitterde op donderdag 19-05-2016 om 10:51:18Tien minuten voordat het vliegtuig het Griekse luchtruim verliet is er, zonder succes, contact gezocht met de piloothttps://t.co/olxTwZMDe9 reageer retweet
quote:Aan boord van het toestel zitten geen Nederlanders, dat bevestigt het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Maar zijn we tegenwoordig niet zo multi-cul dat iedereen een Nederlander is?quote:
Baksteengodquote:Deskundige over vermist vliegtuig: 'Het lijkt erop dat er iets ontploft'
Er is nog veel onduidelijk over de vermissing van vlucht MS804 van EgyptAir, die vannacht van de radar verdween boven de Middellandse Zee. We vragen luchtvaartdeskundige Benno Baksteen wat er gebeurd zou kunnen zijn.
1. We weten nog veel niet. Hebt u al enig idee?
"Als een vliegtuig echt verdwijnt, is het ofwel ontploft in de lucht of er is iets bewust gedaan, zoals waarschijnlijk het geval is bij vlucht MH370 van Malaysian Airlines, dat in maart 2014 in Zuidoost-Azië is verdwenen. Voor zover we nu weten, lijkt het erop dat er iets ontploft is. Dat lijkt waarschijnlijker dan dat er sprake is van een bewuste handeling."
2. Wat moet je weten om hierachter te komen?
"Er wordt nu natuurlijk direct gezocht naar wrakstukken. Het toestel is natuurlijk niet echt van de radar verdwenen. Dat wordt wel gezegd, maar wat verdwenen is, is het signaal dat het toestel zelf uitzendt. Dat kun je afzetten, en dat kun je ook expres laten verdwijnen. Wat je nu wilt weten of er echt primaire beelden van de radar zijn, beelden die van het vliegtuig terugkaatsen naar de grond. Die kun je niet uitzetten. Het vliegtuig vloog waarschijnlijk nog buiten bereik van de burgerluchtvaartradar, maar misschien dat er militaire radarstations zijn geweest die iets op banden hebben gestaan. Die zullen nu ongetwijfeld bekeken worden."
3. Een kwestie van een paar uur dus voordat je dat boven water hebt?
"Ja, dat weten ze binnen een paar uur wel. Het tweede dat net bekend is geworden: er zou toch een noodsignaal zijn uitgezonden. Maar is dat een radioboodschap geweest, van de bemanning? Dat zou namelijk betekenen dat iets zich snel heeft ontwikkeld, maar niet zo snel dat er niets meer gedaan had kunnen worden. Het kan ook zo zijn dat de automatische bakens die een vliegtuig ingebouwd heeft en die gaan werken bij grote vertragingen - zoals wanneer een vliegtuig is neergestort - afgegaan zijn. Die gaan bij een crash altijd af, en die zeggen verder niets over de oorzaak van de verdwijning. Het is wel bekend waar het toestel ongeveer verdwenen is, dus een MH370-scenario zullen we niet krijgen. Dat betekent dat je op de plek waar het laatst een signaal is uitgezonden, kunt gaan zoeken naar wrakstukken. Bij zo'n crash blijven altijd dingen drijven, soms zelfs grote stukken. Het staartstuk van een Airbus is gemaakt van licht materiaal, dat blijft drijven. Dat is destijds ook gebeurd bij de crash van vlucht 447 van Air France in de Stille Oceaan (31 mei 2009)."
4. Wat is die Airbus A320 voor een toestel?
"Het is een modern vliegtuig, voor de Europese afstanden. Het kan ook stukken verder vliegen, maar het wordt veel voor de wat drukkere routes gebruikt. Deze vlucht was lang niet vol, dat beperkt dan weer het aantal slachtoffers. Het had nog veel erger kunnen zijn. Het is een veel gebruikt toestel, met een goede reputatie. Het is voor een groot deel gemaakt van kunststof, en daarom zouden er zeker drijvende wrakstukken gevonden kunnen worden."
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)dat-er-iets-ontploft
twitter:GeborenAtheiste twitterde op donderdag 19-05-2016 om 10:16:16Geen Nederlanders aan boord. Er waren 66 anderelanders die vrijwillig dood gingen. reageer retweet
Zelden zo gelachenquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:57 schreef Woods het volgende:
twitter:GeborenAtheiste twitterde op donderdag 19-05-2016 om 10:16:16Geen Nederlanders aan boord. Er waren 66 anderelanders die vrijwillig dood gingen. reageer retweet
Hap vooral nog even toe jaquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Wie schijnt dat te zijn?
Er is nog niets bekend over een aanslag toch?
twitter:volkskrant twitterde op donderdag 19-05-2016 om 11:08:37Live - 'Piloten meldden zich niet volgens procedure af toen ze Griekse luchtruim verlieten'https://t.co/80lbnhYAdn https://t.co/YXQUmsLj3h reageer retweet
twitter:AFP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:06:03#BREAKING 'No problem' cited by EgyptAir pilot in final contact: Greek official reageer retweet
twitter:NUnl twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:29:14Update: President Hollande bevestigt dat vlucht MS804 EgyptAir is neergestort:https://t.co/TGJDr99EbY reageer retweet
twitter:obk twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:16:41Griekse luchtvaartautoriteiten spreken van 'een grote schokgolf' aan boord van het toestel. Via @AssetSourceApp https://t.co/V2WU4DUI8B reageer retweet
Of de klap op het water.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:32 schreef DustPuppy het volgende:
Dat was dan een bom waarschijnlijk, wachten is op iemand die het opeist.
Bommen en moslimlanden, raar verband....quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:32 schreef DustPuppy het volgende:
Dat was dan een bom waarschijnlijk, wachten is op iemand die het opeist.
Dat is wel heel vreemd, al zou alles mis gaan: voor je vanaf die hoogte beneden bent is er sowieso nog tijd om op de noodknoppen te rammen. En aangezien het vliegtuig elke minuut zijn hoogte doorgaf hadden we toch een daling moeten zien? Heel snel, maar je bent niet in 1 minuut beneden vanaf 11 km.quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen noodoproep (?) en op 37.000 feet is er opeens geen contact meer. Dan zou je denken dat het contact expres verbroken is of dat het vliegtuig opeens ontploft is.
Werkt bij House of Cards ook vaakquote:Op donderdag 19 mei 2016 12:35 schreef ShaoliN het volgende:
Bij twijfel gewoon rusland de schuld geven.
Piloten hebben zuurstof en zijn getraind op dergelijke situaties. Tenzij het hele ding uit elkaar gedonderd is (wat een ontploffing zou kunnen hebben veroorzaakt) is een decompressie geen enkel probleem. Zeker niet bij een piloot en co met zoveel vlieguren en ervaring in een modern en goed onderhouden toestel.quote:
Het was meer dan 15 minuten voor de landing. Caïro ligt meer dan 200 km landinwaarts, en de verdwijning was boven de Middellandse Zee. In het laatste kwartier vliegt een vliegtuig niet meer met gemiddeld 800 km per uur.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:33 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Of de klap op het water.
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze op CdG een bom het toestel hebben ingekregen. Na de aanslagen afgelopen jaar en gedoe in Brussel is de controle serieus.
En waarom zou je een vliegtuig boven zee laten ontploffen 15 min voor de landing? Daar heb je niks aan. Ding had dan in Frankrijk of Egypte boven een woonwijk moeten gaan voor extra effect.
Bron: NU.nlquote:Op het moment van het ongeluk vloog het toestel ruim 11 kilometer boven de zee en was het ongeveer 16 kilometer binnen het Egyptische luchtruim, op 280 kilometer van de Egyptische kust.
Kan ook een signaal zijn natuurlijk. Zo van, kijk eens wat we kunnen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:44 schreef Zith het volgende:
Het zou voor terroristen een stuk makkelijker zijn om een vlucht vanuit Cairo binnen te dringen, dan vanuit Parijs.
Een stuk makkelijker wel ja. Maar nog steeds niet onmogelijk voor een vlucht vanaf Parijs. Er worden altijd wel nieuwe manieren gevonden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:44 schreef Zith het volgende:
Het zou voor terroristen een stuk makkelijker zijn om een vlucht vanuit Cairo binnen te dringen, dan vanuit Parijs.
twitter:AFP twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:59:47#BREAKING EgyptAir plane fell 22,000 feet, spun sharply before disappearance: Greek defence minister reageer retweet
twitter:BNONews twitterde op donderdag 19-05-2016 om 12:54:42Data suggests EgyptAir flight swerved 90 degrees right, then 360 degrees left as it dropped from 37,000 feet, Greek defense minister says reageer retweet
Aanslagquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:02 schreef MotherFoker het volgende:
Wat denken jullie? Een technisch mankement of iets meer erachter?
Nee, das gods wil, daar doe je niks tegen.quote:
Ik denk dat we gewoon even af moeten wachten op bevestiging over het een of ander.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:02 schreef MotherFoker het volgende:
Wat denken jullie? Een technisch mankement of iets meer erachter?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het was meer dan 15 minuten voor de landing. Caïro ligt meer dan 200 km landinwaarts, en de verdwijning was boven de Middellandse Zee. In het laatste kwartier vliegt een vliegtuig niet meer met gemiddeld 800 km per uur.
[..]
Bron: NU.nl
quote:Spotlight falls on French security: Analysis by Hugh Schofield in Paris
If this turns out to be a terrorist attack, then eyes will turn first of all to Charles de Gaulle airport, from where Flight MS804 took off on Wednesday night. Could there have been a breach of security allowing a device to be smuggled on board?
Security at Charles de Gaulle, which was already tight, has been tightened even further since the Paris attacks in January 2015 and last November. There is the visible security, with soldiers on patrol, but more important is what is not seen - the monitoring of passengers and staff.
One weak point identified in recent years has been the large number of flight-side workers who come from high-immigrant areas of the Paris suburbs. Last year there was a security review of the 86,000 workers with authorisation to go flight-side. More than 60 had their authorisation withdrawn because of fears of Islamic radicalisation.![]()
Of course, the investigation will also look at another possibility - that the device, if there was one, was smuggled on elsewhere.
Zeker niet op die hoogte. Dan heb je nog zoveel tijd om dingen op te lossen. Uiteraard is een gebroken vliegtuig of afgescheurde vleugel niet op te lossen. Dat gebeurd gelukkig niet zo vaak.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:14 schreef syndroom het volgende:
Moet wel een aanslag zijn, die vliegtuigen van tegenwoordig krijg je echt niet zomaar uit de lucht om een kapot onderdeeltje of zo. Vooral die nieuwe toestellen niet.
Alsof die paar brokstukken opvallen tussen de duizenden rubberbootjes.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:00 schreef nanuk het volgende:
Iemand enig idee hoe hard het nu waait in dat deel van de Middellandse Zee? Als het er een beetje vlak is zou er nu toch wel een en ander gevonden moeten zijn van bagage of brokstukken. Er moeten toch al vele uren schepen en vliegtuigen in dat gebied zijn.
Die vliegen niet midden op de zee. Daar hebben ze de uithoudingsvermogen niet voor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:23 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Misschien was het wel door een Rüppells gier veroorzaakt die kunnen tot wel 11 kilometer hoogte vliegen!
https://nl.wikipedia.org/wiki/R%C3%BCppells_gier
Foto vermoedelijke dader;
[ afbeelding ]
http://www.mirror.co.uk/n(...)missing-live-8003059quote:Jean-Paul Troadec, the former chief of the BEA national investigation unit, said there was a “strong possibility” the plane disappeared due to a suicide bomber.
Speaking to Europe 1 radio station in Paris, he said: “There’s a strong possibility of an explosion on board from a bomb or a suicide bomber.
“The idea of a technical accident when weather conditions were good, seems almost possible but not that likely.
“We could also consider a missile, which is what happened to the Malaysia Airlines aircraft in July 2014.”
Well...quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:32 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.mirror.co.uk/n(...)missing-live-8003059
Hoe zou het een missle kunnen zijn?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:34 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Well wat?
The former chief of France’s air accident investigation unit
Hooguit 1 of 2, de meeste waren Saudi's.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:31 schreef Atak het volgende:
De daders van de 911 aanslag waren ook Egyptenaren. Iets doet mij denken dat deze gebeurtenis van vandaag ook een terroristische aanslag is.
Door wie afgeschoten? Tsipras?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:35 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Hoe zou het een missle kunnen zijn?
Amerikaquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Door wie afgeschoten? Tsipras?
Turkije?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Door wie afgeschoten? Tsipras?
Dat denk ik ook, best naar de gedachte dat zelfs vliegen niet meer veilig is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:43 schreef Childofthe90s het volgende:
Als het al een raket was, moet het geavanceerde apparatuur zijn geweest vanwege de hoogte waarop het vliegtuig vloog. Als het terroristen waren, misschien vanuit Libië of de Sinaï, maar dan is alsnog de vraag hoe zij aan dat soort apparatuur zouden zijn gekomen. Ik denk dat een bom of een andere oorzaak dan veel waarschijnlijker is.
Dit.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:43 schreef Childofthe90s het volgende:
Als het al een raket was, moet het geavanceerde apparatuur zijn geweest vanwege de hoogte waarop het vliegtuig vloog. Als het terroristen waren, misschien vanuit Libië of de Sinaï, maar dan is alsnog de vraag hoe zij aan dat soort apparatuur zouden zijn gekomen. Ik denk dat een bom of een andere oorzaak dan veel waarschijnlijker is.
1. Omdat het kan.quote:
De multiculturele droom.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:43 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, best naar de gedachte dat zelfs vliegen niet meer veilig is.
Afgeschoten door F16's? http://nos.nl/artikel/207(...)htstoestel-neer.htmlquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:43 schreef Childofthe90s het volgende:
Als het al een raket was, moet het geavanceerde apparatuur zijn geweest vanwege de hoogte waarop het vliegtuig vloog. Als het terroristen waren, misschien vanuit Libië of de Sinaï, maar dan is alsnog de vraag hoe zij aan dat soort apparatuur zouden zijn gekomen. Ik denk dat een bom of een andere oorzaak dan veel waarschijnlijker is.
Er ligt wel genoeg oorlogsmateriaal in de Middellandse Zee wat een vliegtuig neer kan halen in ieder geval...quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:32 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.mirror.co.uk/n(...)missing-live-8003059
Dit kan ook nog ja.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Er ligt wel genoeg oorlogsmateriaal in de Middellandse Zee wat een vliegtuig neer kan halen in ieder geval...
Als het vanaf land kwam denk ik dat het sowieso niet vanuit Libië kwam, maar eerder uit Syrië of Egypte.
quote:Omdat het toestel zwenkende bewegingen maakte voordat het van de radar verdween, denkt luchtvaartdeskundige Paul Charles dat er sprake is geweest van een incident in de cockpit. Hij legt uit tegenover de BBC:
"Het lijkt erop dat het vliegtuig niet ineens is opgeblazen door een raket of het ontploffen van een bom. De bewegingen van het toestel suggereren dat de piloot op de een of andere manier betrokken is geweest bij een incident in de cockpit."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |