Grapjasquote:Op dinsdag 19 april 2016 15:06 schreef Sunri5e het volgende:
Waar gaat deze TT over als ik vragen mag?
Tuurlijk weet ik wie Emirates is. Maar ik vind de titel nou niet echt pakkendquote:
Ik ben het er ook niet mee eens.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tuurlijk weet ik wie Emirates is. Maar ik vind de titel nou niet echt pakkend
Als de allerbeste maatschappij die er nu rondvliegt mogen ze best een keer in de titel..quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tuurlijk weet ik wie Emirates is. Maar ik vind de titel nou niet echt pakkend
Nogal subjectief, niet? Top 5 hooguit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:30 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Als de allerbeste maatschappij die er nu rondvliegt mogen ze best een keer in de titel..
No way, zelfs de door mij gehekelde economy klasse van emirates is beter dan de biz class van klm.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:31 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nogal subjectief, niet? Top 5 hooguit.
!quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:30 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Als de allerbeste maatschappij die er nu rondvliegt mogen ze best een keer in de titel..
!quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
No way, zelfs de door mij gehekelde economy klasse van emirates is beter dan de biz class van klm.
Samen met qantas en qatar airways de allerbeste.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
No way, zelfs de door mij gehekelde economy klasse van emirates is beter dan de biz class van klm.
Samen met qantas en qatar airways de allerbeste.
KLM 777: Pitch 31, width: 17,5quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hoewel ik de economy in de 777 van KLeM inderdaad ruk vind en liever met AirEuropa of zelfs Iberia vlieg omdat je daar veel ruimer zit
Geen ervaring met 777 van KLM, maar de 773 van Turkish en Air China vind ik echt goed toeven!quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hoewel ik de economy in de 777 van KLeM inderdaad ruk vind en liever met AirEuropa of zelfs Iberia vlieg omdat je daar veel ruimer zit
Als je dat interieur ziet, dan moet je toch aan een woonwagen denken....quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:30 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Als de allerbeste maatschappij die er nu rondvliegt mogen ze best een keer in de titel..
Moest hardop lachen!quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:23 schreef Blistering het volgende:
(binnenkort Flughafen Berlin Brandenburg!)
quote:Er äußerte sich auch zur geplanten Eröffnung des Flughafens in der zweiten Jahreshälfte 2017. "Mein Technikchef hält weiter daran fest, dass es eine Chance gibt, 2017 einzuhalten. Und wenn er das glaubt und mir das auch kommuniziert, dann ist es so." Aber kein Politiker, kein Flughafendirektor und kein Mensch, der nicht "medikamentenabhängig" sei, könne feste Garantien für diesen Flughafen geben.
Tsja, het gaat zoals bij ieder grootschalig bouwproject héquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:31 schreef XL het volgende:
[..]
Moest hardop lachen!
Zoals Daniel Abbou (persvoorlichter) het communiceerde
[..]
Midden Juli op vrijdagnamiddag moet je eens naar Berlin Tegel gaan. Daar is het dan zo druk als op de eerste rij bij een concert van Rolling Stones, alleen heeft iedereen ook nog eens 23kg bagage bij. Ik kan niet geloven dat BER onveiliger is dan TXL... maar de soap is fantastisch! Als je Duits kunt moet je dat echt volgen. Het is fantastisch. Ik denk dat iedere Nederlander bovenstaande quote wel kan lezen, laat het me weten als ik het moet vertalen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:32 schreef Blistering het volgende:
[..]
Tsja, het gaat zoals bij ieder grootschalig bouwproject hé
Ik ben ook fan In juni weer naar Heathrow om de laatste paar Virgin A346's te spotten, nu al zin inquote:Op dinsdag 19 april 2016 16:40 schreef Flylib het volgende:
A340 Pracht van een vliegtuig. Blij dat ik er nog een paar keer mee heb kunnen vliegen de laatste jaren. Het is een slome klimmer. De één vindt dat vervelend, de ander geweldig. Vond het wel opvallend dat ook de -500 en -600 die eigenschap hebben.
Dan is de A380 ook een flop. Daarvan werden/worden er minder gebouwd gemiddeld per jaar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind die A340's echt fascinerend. Commercieel een gigantische flop voor Airbus en de maatschappijen volgens mij, maar mateloos populair bij spotters en vliegtuigfanaten.
Ik heb er nog nooit met eentje gevlogen en ze worden al wat zeldzamer natuurlijk. Laatst heb ik er zelf nog eentje gespot, mooie telefoonspot veel te ver weg:
[ afbeelding ]
In het echt was het een toffere take-off om te zien.
Ik denk dat best veel mensen de A380 in die categorie zullen scharen. Ik bedoel, Emirates heeft in z'n eentje het nog een beetje gered, maar het is verder niet heel super. En ze moeten echt aan de bak met een neo-versie of aanpassingen willen ze nog nieuwe orders binnen gaan harken vrees ik...quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dan is de A380 ook een flop. Daarvan werden/worden er minder gebouwd gemiddeld per jaar.
Een cursus Nederlands is goedkoper.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:15 schreef Merode32 het volgende:
Ik zat zo even te zoeken en ik zie dat je een retourtje dubai-sydney al kan krijgen vanaf 7500 euro, first class.
Dat vindt ik niet duur, gezien je een complete private suite krijgt in de a380.
Volgens mij interesseert het hier niemand...quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:15 schreef Merode32 het volgende:
Ik zat zo even te zoeken en ik zie dat je een retourtje dubai-sydney al kan krijgen vanaf 7500 euro, first class.
Dat vindt ik niet duur, gezien je een complete private suite krijgt in de a380.
Dat intresseert mij dan weer niet.....quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:28 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Volgens mij interesseert het hier niemand...
Gast. Donder aub op uit dit topic. Je voegt niets toe. Je wekt alleen maar ergernis hier.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:15 schreef Merode32 het volgende:
Ik zat zo even te zoeken en ik zie dat je een retourtje dubai-sydney al kan krijgen vanaf 7500 euro, first class.
Dat vindt ik niet duur, gezien je een complete private suite krijgt in de a380.
En iets meer dan 7000 euri voor amsterdam-sydney first class
De 787 en de A350 scoren erg goed. Het aantal orders dat open staat is is voor beide types goed te noemen. Grappig detail is dat er momenteel 787 orders open staan voor de A350 . Tsja kun je de 747-800 een flop noemen? Qua orders wel maar het is geen volledig nieuw ontworpen vliegtuig maar iets wat door ontwikkeld is. Qua aantal orders doet hij niet veel onder voor de A380 wat wel een compleet nieuw toestel is.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:07 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik denk dat best veel mensen de A380 in die categorie zullen scharen. Ik bedoel, Emirates heeft in z'n eentje het nog een beetje gered, maar het is verder niet heel super. En ze moeten echt aan de bak met een neo-versie of aanpassingen willen ze nog nieuwe orders binnen gaan harken vrees ik...
Ik vind het geen flop qua plan, ontwerp en engineering, want een machtig ding. Geeft alleen aan dat het ontzettend mazzel en geluk is wanneer je vliegtuig op de markt komt en je orders aanneemt. Succes van de 787/A350 orders komt ook alleen omdat er een tijdelijke downswing was / is op sommige markten / routes of omdat maatschappijen nu een paar jaar later nét toe zijn aan vervanging.
Heeft er iemand al met een 747-800 gevlogen? Daar hoorde ik laatst niet al te denderende verhalen over qua comfort in de cabine enzo en hier staan er alleen 2 op de airport die van de heersende familie zijn en helaas niet voor commercieel gebruik.
Je kunt inderdaad beter in vragen over vliegen of het frequent flyer over de producten praten, daar zijn meer mensen met interesse daarin.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:15 schreef Merode32 het volgende:
Ik zat zo even te zoeken en ik zie dat je een retourtje dubai-sydney al kan krijgen vanaf 7500 euro, first class.
Dat vindt ik niet duur, gezien je een complete private suite krijgt in de a380.
En iets meer dan 7000 euri voor amsterdam-sydney first class
Gigantische flop? In de tijd voor de A330/A340 was Airbus een nikszeggende speler op de longhaul-markt. Ze hebben een commerciele meesterzet gedaan met de A330/A340 familie. Investeren via de A340 in de periode dat ETOPS nog geen gemeengoed was, key player worden in de longhaul markt, wachten totdat etops en twin-engines voldoende ontwikkeld is, en daarna enorm binnenlopen met de A330.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind die A340's echt fascinerend. Commercieel een gigantische flop voor Airbus
Ik vat algemeen op als algemeen en beslis zelf waar ik post.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:26 schreef XL het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad beter in vragen over vliegen of het frequent flyer over de producten praten, daar zijn meer mensen met interesse daarin.
De foto's hierboven zijn de volledige "private suite". Beter boek je bij Etihad, die zijn daar wel vernieuwend. Beter boek je ook met miles en niet met geld, dan kan het veel goedkoper. Zelfs als je miles koopt in sommige gevallen.
Hear hear. Het treinentopic heeft hem ook al uitgekotst, maar binnen 1 dag zijn we hem hier al zatquote:Op dinsdag 19 april 2016 19:21 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Gast. Donder aub op uit dit topic. Je voegt niets toe. Je wekt alleen maar ergernis hier.
Iemand die 7000 euri voor amsterdam-sydney first class niet veel vindt reist toch niet met de trein?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Hear hear. Het treinentopic heeft hem ook al uitgekotst, maar binnen 1 dag zijn we hem hier al zat
quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Iemand die 7000 euri voor amsterdam-sydney first class niet veel vindt reist toch niet met de trein?
Klopt, trein is ook geen serieus alternatief bij woon-werk verkeer.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Iemand die 7000 euri voor amsterdam-sydney first class niet veel vindt reist toch niet met de trein?
Is de width nóg smaller in de A330 van UX Hm, niet echt gemerkt, maar dat komt ook omdat je daar gewoon met zijn tweetjes zit en niet met een wildvreemde naast je. En ik boek bij UX altijd de nooduitgang stoelen, dus ik zit sowieso prima daar en die upgrade kost heel wat minder dan bij KLM. Iberia blijft lekker zitten, maar wel ouwe meuk (zowel interieur als personeel).quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:15 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
KLM 777: Pitch 31, width: 17,5
Air Eurpa A330: Pitch 31, width: 17,0
Iberia A330: Pitch 31, width: 18,1
Ben jij nog niet financieel onafhankelijk dan?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:56 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Klopt, trein is ook geen serieus alternatief bij woon-werk verkeer.
Dat eerste zal idd wel de reden zijn gewoon voor een wat krapper gevoel. Met een onbekende hou je toch automatisch iets meer rekening.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:57 schreef flipsen het volgende:
[..]
Is de width nóg smaller in de A330 van UX Hm, niet echt gemerkt, maar dat komt ook omdat je daar gewoon met zijn tweetjes zit en niet met een wildvreemde naast je. En ik boek bij UX altijd de nooduitgang stoelen, dus ik zit sowieso prima daar en die upgrade kost heel wat minder dan bij KLM. Iberia blijft lekker zitten, maar wel ouwe meuk (zowel interieur als personeel).
Die kerel is 12 ofzo Gewoon negeren.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:58 schreef Sunri5e het volgende:
En nu opbokken idioot. Je bent de eerste in 29 topics over luchtvaart die mij hier zwaar irriteert.
De A330 is wel een groter succes dan de A340 toch?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Gigantische flop? In de tijd voor de A330/A340 was Airbus een nikszeggende speler op de longhaul-markt. Ze hebben een commerciele meesterzet gedaan met de A330/A340 familie. Investeren via de A340 in de periode dat ETOPS nog geen gemeengoed was, key player worden in de longhaul markt, wachten totdat etops en twin-engines voldoende ontwikkeld is, en daarna enorm binnenlopen met de A330.
Voordat er de eerste plannen van een type vliegtuig aangekondigd wordt in de pers; is er achter de schermen al jarenlang gesproken tussen de fabrikant en luchtvaartmaatschappijen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:07 schreef DeeBee het volgende:
Geeft alleen aan dat het ontzettend mazzel en geluk is wanneer je vliegtuig op de markt komt en je orders aanneemt.
Dan zal Dubai wel zijn platgebeld door Airbus voor de A380 werd aangekondigdquote:Op dinsdag 19 april 2016 20:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Voordat er de eerste plannen van een type vliegtuig aangekondigd wordt in de pers; is er achter de schermen al jarenlang gesproken tussen de fabrikant en luchtvaartmaatschappijen.
Zo gaan er ongetwijfeld heel veel telefoontjes heen en weer tussen Boeing en Emirates (777X).
En Boeing heeft vast ook wel even een telefoontje naar Amstelveen gepleegd over de 747-8.
Het zou natuurlijk wel een bijzonder grote gok zijn van een fabrikant om een type toestel op de markt brengen en dan maar hopen dat er bestellingen binnen zullen komen.
1261 vs. 377 (volgens Wikipedia)quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
De A330 is wel een groter succes dan de A340 toch?
Haha hij heeft net 1 tel geleden na jouw post al zijn reacties verwijderdquote:Op dinsdag 19 april 2016 20:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die kerel is 12 ofzo Gewoon negeren.
Als je wilt facepalmen moet je zijn reacties in dit topic eens lezen GC / business lounge
quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:03 schreef Sunri5e het volgende:
Haha hij heeft net 1 tel geleden na jouw post al zijn reacties verwijderd
Als je niet kunt lezen wie het topic opende en de vragen vroeg dan kan ik daar niks aan doen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:04 schreef CrashO het volgende:
[..]
Gelukkig is hij overal al gequote, zo blijft het leedvermaak bewaard voor het nageslacht
De A330 is een enorm succes. In de loop der jaren enorm verbeterd (MTOW verhoogd, range vergroot, etc.) en deze serie knabbelt nu al aan de 777 en 787 series van Boeing.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:00 schreef Blistering het volgende:
De A330 is wel een groter succes dan de A340 toch?
Ook aan de 787 ja? Ik dacht dat die 787 toch wel wat verder is qua ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De A330 is een enorm succes. In de loop der jaren enorm verbeterd (MTOW verhoogd, range vergroot, etc.) en deze serie knabbelt nu al aan de 777 en 787 series van Boeing.
100% mee eens, ik zie meer kitsch dan stijl en luxe. Heel Dubai is sowieso een potsierlijke plaats.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:23 schreef XL het volgende:
[..]
Als je dat interieur ziet, dan moet je toch aan een woonwagen denken....
Geen wonder dat het er schijnbaar vol zit met aso Nederlanders. Die kicken daarop.
Ts Vergeet Plaatjequote:Op dinsdag 19 april 2016 20:12 schreef Sunri5e het volgende:
Afgesproken dat we Merode32 vanaf nu negeren?
15 miljoen mensen die naar kitsch en potsierlijke gebouwen komen kijken? heb jij dan zo slechte smaak of wij zo goede smaak.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:15 schreef louter_genieten het volgende:
[..]
100% mee eens, ik zie meer kitsch dan stijl en luxe. Heel Dubai is sowieso een potsierlijke plaats.
Mooie foto! Moet ook weer eens richting de Polder gaan. Helaas geen gratis OV meer nu ik geen student meer ben, dat maakt het wat minder aantrekkelijk om naar Schiphol te gaanquote:Op dinsdag 19 april 2016 20:18 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ts Vergeet Plaatje
[ afbeelding ]
Regenachtig dagje langs de polderbaan vorige maand
Prima plan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:12 schreef Sunri5e het volgende:
Afgesproken dat we Merode32 vanaf nu negeren?
De A330(Neo) is zover ontwikkeld dat het voor bepaalde maatschappijen/routes inderdaad een geduchte concurrent is voor de 787. En dan heb je ook nog zaken als beschikbaarheid, fleet commonality, prijs etc.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:11 schreef Sunri5e het volgende:
Ook aan de 787 ja? Ik dacht dat die 787 toch wel wat verder is qua ontwikkelingen.
kwantiteit impliceert geen kwaliteit,quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:18 schreef Merode32 het volgende:
[..]
15 miljoen mensen die naar kitsch en potsierlijke gebouwen komen kijken? heb jij dan zo slechte smaak of wij zo goede smaak.
In feite hebben die 15 miljoen mensen dus geen smaak en niet geintresseerd in kwaliteit, oke mooi om te weten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:30 schreef louter_genieten het volgende:
[..]
kwantiteit impliceert geen kwaliteit,
Er is bijvoorbeeld niet eens een goede literaire boekhandel in de stad, slechts allemaal slappe aftreksels van haute couture uit Europa.
Klopt staat normaal een gevangenisstraf op, die kun je niet zomaar afkopen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:35 schreef Blistering het volgende:
De enige reden dat ik naar Dubai zou willen gaan is om vliegtuigen te spotten. Maar ik heb mij daar eens over ingelezen en blijkbaar is het verboden om vliegtuigen te fotograferen in de UAE
Ik ben wel erg gecharmeerd van Turkish Airlines, in economy dan. In business overtreft inderdaad niemand Emirates, qua eyecandy overigens ook niet wanneer je Oost Europese dames kunt waarderen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:30 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Als de allerbeste maatschappij die er nu rondvliegt mogen ze best een keer in de titel..
Vaak mee intercontinentaal gevlogen vanaf CDG. Qua geluid en comfort helemaal mee eens. Alleen duurt een intercontinentale vlucht altijd wel een uurtje langer dan in een 777.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:40 schreef Flylib het volgende:
A340 Pracht van een vliegtuig. Blij dat ik er nog een paar keer mee heb kunnen vliegen de laatste jaren. Het is een slome klimmer. De één vindt dat vervelend, de ander geweldig. Vond het wel opvallend dat ook de -500 en -600 die eigenschap hebben.
En waar slaat dat dan op?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:26 schreef Woods het volgende:
Het zou mooi zijn als KLM morgen failliet gaat.
Jazeker, maar de A340 heeft de weg vrijgemaakt voor het succes van de A330.quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:00 schreef Blistering het volgende:
De A330 is wel een groter succes dan de A340 toch?
Hun gebrekkig dienstverlening, hun gebrekkige vernieuwing en het feit dat ze al lange tijd geleden zijn afgehaakt bijvoorbeeldquote:
Nou doe maar niet, moet er nog mee vliegen eind mei . Eens kijken of ze een Embraer inzetten, ben wel benieuwd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:26 schreef Woods het volgende:
Het zou mooi zijn als KLM morgen failliet gaat.
Die 11% groei in het 1e kwartaal van dit jaar verteld wat anders, net als de vernieuwing van de vloot met 787's en in de toekomst a350's. En ook de vernieuwing van interieur, IFE en volgend jaar ook uitbreiding van de wi-fi. Vooropstaand in de klantenbinding via social media. 1 van de beste MRO's ter wereld. Misschien geen grote maatschappij, maar ook niet klein.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:41 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Hun gebrekkig dienstverlening, hun gebrekkige vernieuwing en het feit dat ze al lange tijd geleden zijn afgehaakt bijvoorbeeld
Al die dingen zijn zuinig of slecht, goedkoop uitgevoerd in vergelijking met maatschappijen uit het midden oosten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:03 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Die 11% groei in het 1e kwartaal van dit jaar verteld wat anders, net als de vernieuwing van de vloot met 787's en in de toekomst a350's. En ook de vernieuwing van interieur, IFE en volgend jaar ook uitbreiding van de wi-fi. Vooropstaand in de klantenbinding via social media. 1 van de beste MRO's ter wereld. Misschien geen grote maatschappij, maar ook niet klein.
Overigens gun ik geen enkele maatschappij ter wereld een faissillement.
Met "al die dingen" bedoel je alleen de stoelen en de service?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:06 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Al die dingen zijn zuinig of slecht, goedkoop uitgevoerd in vergelijking met maatschappijen uit het midden oosten.
Nee daarmee bedoel ik jouw eigen rijtje.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:13 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Met "al die dingen" bedoel je alleen de stoelen en de service?
1. Wifiquote:Op dinsdag 19 april 2016 23:03 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Die 11% groei in het 1e kwartaal van dit jaar verteld wat anders, net als de vernieuwing van de vloot met 787's en in de toekomst a350's. En ook de vernieuwing van interieur, IFE en volgend jaar ook uitbreiding van de wi-fi. Vooropstaand in de klantenbinding via social media. 1 van de beste MRO's ter wereld. Misschien geen grote maatschappij, maar ook niet klein.
Overigens gun ik geen enkele maatschappij ter wereld een faissillement.
Wifi, is service, komt in alle longhaul dus vernieuwing ongeacht je mening over werking of voorwaarden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:22 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee daarmee bedoel ik jouw eigen rijtje.
[..]
1. Wifi
2.vernieuwing vloot
3.vernieuwing interieur
4.in-flight entertaiment system
5. Wifi
6. Geen live tv kunnen kijken
7. Geen mobiel bereik
8. De goodiebag voor het slapen gaan
Ik heb een soort trauma overgehouden aan de 340 - niet vanwege het toestel zelf, maar omdat ik het alleen een keer met SAS gevlogen heb. En de service en vooral het eten van SAS (CPH - PEK) was echt dramatisch.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind die A340's echt fascinerend. Commercieel een gigantische flop voor Airbus en de maatschappijen volgens mij, maar mateloos populair bij spotters en vliegtuigfanaten.
Ik heb er nog nooit met eentje gevlogen en ze worden al wat zeldzamer natuurlijk. Laatst heb ik er zelf nog eentje gespot, mooie telefoonspot veel te ver weg:
[ afbeelding ]
In het echt was het een toffere take-off om te zien.
1 aprilquote:
Ik vind de premium class bij KLM een uitstekend product. Denk dat het typisch Nederlands is om KLM uit te kotsen, maar voor mij is het 1 van de beste Europese maatschappijen en op vele punten ook beter dan carriers uit het midden Oosten (vooral website, search en customer service). Het is wat nuchterder dan de Emiraten-Bling, daardoor wel veel prettiger. Vind het ook mooi hoe een KLM trots is op zijn roots!quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:52 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Wifi, is service, komt in alle longhaul dus vernieuwing ongeacht je mening over werking of voorwaarden.
Stoelen, is service en wordt steeds meer vernieuwd in de longhaulvloot dus is vernieuwing ongeacht je mening over werking, breedte en been ruimte
Vernieuwing vloot, is oude 747's weg en 787 en 350 ervoor terug, is niks slechts of goedkoop aan. (Zeker niet ten op zichte van jou zo geliefde midden-oosten maatschappijen(787,350,777,380))
IFE, is service en wordt in steeds meer kisten vernieuwd, ongeacht je mening over de werking.
Goodiebag heb ik geen mening of feiten over, ik vlieg geen business class en dan nog zou het me weinig doen denk ik.
Geen mobiel bereik en live tv kijken biedt KLM niet aan, zoals vele andere maatschappijen die het ook niet aanbieden.
Algemeen gezien is KLM dus aan het vernieuwen, dat is een feit. Dat jij het geen vernieuwing vind ten op zichte van maatschappijen uit het midden-oosten is jou mening.
Feit is ook dat er 11% meer mensen met KLM hebben gevlogen in het 1e kwartaal, is ook niks goedkoops of slecht aan. Evenals het onderhoud wat meerdere malen tot de beste is uitgeroepen.
In de 777 zat je prima, tótdat ze overgingen op "een stoeltje extra per rij"quote:Op woensdag 20 april 2016 09:20 schreef FredvZ het volgende:
Bij KLM schijn je altijd klem te zitten, dat klopt ook voor economy, maar je zit er net zo klem als bij andere airlines met vergelijkbare toestellen.
Reliable is een groot goed en directe longhaul vluchten eigenlijk wel lekker. Daarom KLM. Maar voor de rest is het toch gewoon ruk. Wifi? ja intranet bedoel je en nog rete langzaam ook. Het voer, diner en of lunch in economy is ronduit slecht. Absoluut niet te vergelijken met ME3 of Delta. Kopje koffie tussendoor, nou daar hebben de trolly dollies eigenlijk geen zin in, dus kun je wat surrogaat Nescafe krijgen. OK, al zien die nieuwe stoelen er nogal dunnetjes uit, ze zitten prima en over het IFE klaag ik ook niet, al kan de headset wel wat beter. Maar een eyemask, earplugs en tandenborstel zou toch standaard moeten zijn. Niet dus.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:52 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Wifi, is service, komt in alle longhaul dus vernieuwing ongeacht je mening over werking of voorwaarden.
Stoelen, is service en wordt steeds meer vernieuwd in de longhaulvloot dus is vernieuwing ongeacht je mening over werking, breedte en been ruimte
Vernieuwing vloot, is oude 747's weg en 787 en 350 ervoor terug, is niks slechts of goedkoop aan. (Zeker niet ten op zichte van jou zo geliefde midden-oosten maatschappijen(787,350,777,380))
IFE, is service en wordt in steeds meer kisten vernieuwd, ongeacht je mening over de werking.
Goodiebag heb ik geen mening of feiten over, ik vlieg geen business class en dan nog zou het me weinig doen denk ik.
Geen mobiel bereik en live tv kijken biedt KLM niet aan, zoals vele andere maatschappijen die het ook niet aanbieden.
Algemeen gezien is KLM dus aan het vernieuwen, dat is een feit. Dat jij het geen vernieuwing vind ten op zichte van maatschappijen uit het midden-oosten is jou mening.
Feit is ook dat er 11% meer mensen met KLM hebben gevlogen in het 1e kwartaal, is ook niks goedkoops of slecht aan. Evenals het onderhoud wat meerdere malen tot de beste is uitgeroepen.
Nou, laat ik slechts zeggen: Cathay 777 met een 3-3-3 recline in shell stoel indeling of Malaysian met een 2-5-2 in een 777 en ook nog eens 34 inch pitch. Dat zijn slechts 2 voorbeelden waar het echt ruimer zit dan bij KLM. Maar er zijn er veel meer. Maar ook bij KLM kom ik de 10-12 uur wel door.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:20 schreef FredvZ het volgende:
Bij KLM schijn je altijd klem te zitten, dat klopt ook voor economy, maar je zit er net zo klem als bij andere airlines met vergelijkbare toestellen.
Maar ondanks dat geklaag vliegen we er nog steeds mee.
En wel vanaf morgen.quote:President Joko Widodo van Indonesië is volgende week twee dagen in ons land. Het is voor het eerst in zestien jaar dat een president van de voormalige kolonie Nederland aandoet.
Widodo heeft onder meer een gesprek met premier Mark Rutte en gaat op audiëntie bij koning Willem-Alexander, aldus de RVD in een verklaring. De president is donderdag en vrijdag in Nederland.
Het bezoek maakt deel uit van een rondreis door Europa van Widodo. Hij gaat verder naar België en Duitsland en gaat langs bij instellingen van de EU. Doel van de reis is de handelsrelaties aan te halen. Nederland is het laatste land dat Widodo bezoekt.
De laatste keer dat een Indonesisch staatshoofd ons land aandeed was begin 2000. Toen ging het om een kort bezoek van Abdurrahman Wahid.
In 2010 zou de toenmalige president Susilo Bambang Yudhoyono op bezoek komen naar Nederland. Dat ging op het allerlaatste moment niet door vanwege een kort geding die een groep Molukkers had aangespannen. Ze wilden dat hij werd gearresteerd wegens medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden.
Wow, 3 jaar - 1000 737's... Da's meer dan 1 per dag...!quote:Op donderdag 21 april 2016 00:41 schreef Iemand91 het volgende:
Vorige week woensdag in het nieuws:
President Indonesië volgende week naar Nederland
[..]
En wel vanaf morgen.
Dit betekend ook weer het bezoek van Indonesia One aan Amsterdam.
Een op de Boeing 737-800 gebaseerde Boeing Business Jet 2.
Toestel staat nu in Brussel. Verwachte aankomst is om 19:15 uur. Vertrekt vrijdagavond om 18:00 uur.
[ link | afbeelding ]A-001 by Martijn de Heer, on Flickr
Speaking of 737's: gisteren (20 april) heeft Boeing de 9000e Boeing 737 afgeleverd.
De eerst is aan B-7562; een 737-800 voor China United Airlines (dochterbedrijf van China Eastern Airlines).
Op dit moment is ze onderweg vanuit Seattle naar haar nieuwe eigenaar op de luchthaven Beijing Nanyuan, waarop China United als enige maatschappij opereert.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ter info; de 8000e 737 werd in april 2014 geleverd (United Airlines; 737-900ER),
- 7000e in december 2011 (FlyDubai; 737-800)
- 6000e in april 2009 (ILFC voor Norwegian Air Shuttle; 737-800)
- 5000e in februari 2006 (Southwest; 737-700)
- 4000e in juni 2001 (Air Algerie; 737-800)
- 3000e in februari 1998 (Alaska Airlines; 737-400)
- 2000e in februari 1991 (Lufthansa; 737-500)
- 1000e in december 1983 (Delta; 737-200)
De eerste 737 werd in december 1967 aan Lufthansa geleverd.
Eind maart had 8966 737's geleverd en nog 4380 orders openstaan en is het best verkochte/meest gebouwde verkeersvliegtuig ter wereld.
Gemiddeld stijgt of landt er elke 1.7 seconden ergens op de wereld een 737 en gemiddeld zijn er meer dan 2400 tegelijk van in de lucht.
Als je aanneemt dat er nog 8000 in service zijn, die gemiddeld 3 vluchten per dag maken (want short distance), is dat 6 land/stijg bewegingen per dag. Da's 48,000 landingen/take-offs per 24 uur. Da's 2000 per uur. Is 33 per minuut.quote:Op donderdag 21 april 2016 05:07 schreef DeeBee het volgende:
Tof bericht over die 737's, maar elke 1.7 seconde lijkt mij wat optimistisch, dan hadden ze er nog wel wat meer moeten bouwen.
De production rate van 737's ligt momenteel op 42 stuks per maand.quote:Op donderdag 21 april 2016 04:12 schreef Xtreem het volgende:
Wow, 3 jaar - 1000 737's... Da's meer dan 1 per dag...!
8000 is wat optimistisch. Maar er zijn zo'n 6000-6600 737's operationeel op dit moment.quote:Op donderdag 21 april 2016 06:42 schreef Xtreem het volgende:
Als je aanneemt dat er nog 8000 in service zijn, die gemiddeld 3 vluchten per dag maken (want short distance), is dat 6 land/stijg bewegingen per dag. Da's 48,000 landingen/take-offs per 24 uur. Da's 2000 per uur. Is 33 per minuut.
Dat komt toch aardig bij de 1.7 seconden...
kijk eens naar de dagelijkse vluchten tussen Beijing en Shanghai - ik meen >60 vluchten per dag..quote:Op donderdag 21 april 2016 11:28 schreef zlotka het volgende:
Bijzonder om te zien hoeveel vliegverkeer er dagelijks tussen sommige steden is:
[ afbeelding ]
Onvoorstelbaar idd. Het viel me vooral op omdat Vietnam toch nog niet zo economisch ontwikkeld is, maar blijkbaar wel zoveel mensen kunnen vliegen tussen deze 2 steden.quote:Op donderdag 21 april 2016 12:01 schreef Xtreem het volgende:
[..]
kijk eens naar de dagelijkse vluchten tussen Beijing en Shanghai - ik meen >60 vluchten per dag..
Ho Chi Minh en Hanoi. Beide steden zijn natuurlijk een stuk verder ontwikkeld dat het gemiddelde in Vietnam maar alsnog is er een wereld van verschil.quote:
Valt reuze mee als je naar het verbruik per stoel kijkt. Zit bij de meeste kisten tussen de 2 en 3 liter per stoel per 100km. Het verbruik lijkt alleen zo hoog omdat er veel man in zo'n kist past en hij ver vliegt.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:11 schreef Woods het volgende:
Toch fascinerend dat de luchtvaart zo floreert terwijl een vliegtuig enorme hoeveelheden peut verbruikt.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de olieprijs nog weer zulke niveaus als zeg vorig jaar (of wanneer was dat, dat benzine 1,75 was)quote:Op donderdag 21 april 2016 15:11 schreef Woods het volgende:
Toch fascinerend dat de luchtvaart zo floreert terwijl een vliegtuig enorme hoeveelheden peut verbruikt.
Zal mij benieuwen hoe snel dat gaat veranderen zodra peut duur en schaars wordt.
Check Rio de Janeiro - Sao Paulo eens. Qua aantal vluchten is elke andere route een lachertje. Komt mede doordat Santos Dumont in Rio vrij klein is (maximaal A319/737 daar, dus dan maar veel).quote:Op donderdag 21 april 2016 13:41 schreef zlotka het volgende:
Onvoorstelbaar idd. Het viel me vooral op omdat Vietnam toch nog niet zo economisch ontwikkeld is, maar blijkbaar wel zoveel mensen kunnen vliegen tussen deze 2 steden.
Ook erg veel verkeer inderdaad, maar deze steden zijn in vergelijking met Ho Chi Minh en Hanoi een stuk groter. Die hebben beide rond de 7/8m inwoners. Maar toch erg bijzonder om te zien hoe er zoveel verkeer kan zijn tussen 2 steden binnen een land. Bijna niet voor te stellen eigenlijkquote:Op donderdag 21 april 2016 19:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Check Rio de Janeiro - Sao Paulo eens. Qua aantal vluchten is elke andere route een lachertje. Komt mede doordat Santos Dumont in Rio vrij klein is (maximaal A319/737 daar, dus dan maar veel).
Het lijkt er sterk op dat ze nog wel een tijd een A330-vloot zullen behouden inderdaad.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:24 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand meer over de plannen van KLM met de A330's? Nu men de cabines ook daar gaat upgraden zou er sprake zijn van verlenging van een aantal leasecontracten. Blijft de PH-AOF voorlopig ook?
De D-Checks van de A330-200 beginnen in het laatste kwartaal van dit jaar 1 voor 1, lijkt mij dat de AOF volgend jaar al aan de beurt is.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het lijkt er sterk op dat ze nog wel een tijd een A330-vloot zullen behouden inderdaad.
Al zegt een nieuw interieur ook niet alles (*kuch* 747 *kuch*).
In mijn lijst heb ik staan dat PH-AOF over 2 jaar een D-check ondergaat; die lijkt dus nog wel even in de vloot te blijven.
Mij is bekend dat -AOF in juli een C-check krijgt en in 2018 dus een D-check.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:59 schreef Mikey92 het volgende:
De D-Checks van de A330-200 beginnen in het laatste kwartaal van dit jaar 1 voor 1, lijkt mij dat de AOF volgend jaar al aan de beurt is.
Dat is het altijd al geweest toch?quote:Op donderdag 21 april 2016 22:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mij is bekend dat -AOF in juli een C-check krijgt en in 2018 dus een D-check.
Maar goed; details.
Er blijven voorlopig dus nog wel A330's in de vloot, al is het een betrekkelijk kleine vloot.
True, maar vermindering van 4 toestellen op een vloot van maar 17 is toch een aardige inkrimping.quote:
Ik vond het ook een mooi toestel. Die slome klim en dat vreemde motorgeluid inderdaad.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:40 schreef Flylib het volgende:
A340 Pracht van een vliegtuig. Blij dat ik er nog een paar keer mee heb kunnen vliegen de laatste jaren. Het is een slome klimmer. De één vindt dat vervelend, de ander geweldig. Vond het wel opvallend dat ook de -500 en -600 die eigenschap hebben.
Die vond ik fantastisch, die fixed shell-stoelen. Niet de rugleuning van je voorganger in je knieën.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Cathay 777 met een 3-3-3 recline in shell stoel indeling
Is dat wel zo? De MD-11 was koning klim maar was nou niet direct een vakantiecharter.quote:Op donderdag 21 april 2016 22:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vliegtuigen die ontworpen zijn voor kortere afstanden (vakantiecharters bijvoorbeeld) zijn snelle klimmers zodat ze niet relatief lang in de dikke lucht hoeven te verkeren.
Lange afstandvliegtuigen klimmen trager omdat ze eerst een zooi brandstof moeten verstoken om licht genoeg te zijn voor de dunne lucht op grote hoogte.
Of ze hadden grotere vleugels moeten hebben maar dan hebben ze weer te veel luchtweerstand.
Om snel te klimmen heb je veel lift nodig.quote:Op donderdag 21 april 2016 22:43 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Is dat wel zo? De MD-11 was koning klim maar was nou niet direct een vakantiecharter.
Om te klimmen heb je (extra) motor vermogen nodig, geen lift.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Om snel te klimmen heb je veel lift nodig.
Dus heb je of relatief grote vleugels of relatief veel snelheid nodig om die lift te genereren.
Beide zijn nadelig voor het brandstofverbruik maar omdat hoog vliegen minder verbruikt dan laag vliegen kan het de beste optie zijn.
Dat zouden meer airlines moeten doen. Kan ik me groen en geel aan ergeren op een long-haul vlucht.quote:Op donderdag 21 april 2016 22:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die vond ik fantastisch, die fixed shell-stoelen. Niet de rugleuning van je voorganger in je knieën.
Dat is dan nieuw, de AOF zou in november worden uitgefaseerd meen ik. Daarmee blijft de vloot (qua aantallen voor de lange afstand) dit jaar op peil. Minus 5*74M, 4*332 en 1*744, Plus twee triples en 8 787's.quote:Het lijkt er sterk op dat ze nog wel een tijd een A330-vloot zullen behouden inderdaad.
Al zegt een nieuw interieur ook niet alles (*kuch* 747 *kuch*).
In mijn lijst heb ik staan dat PH-AOF over 2 jaar een D-check ondergaat; die lijkt dus nog wel even in de vloot te blijven.
Een passagiersvliegtuig is geen raket of straaljager die op vertciale stuwkracht kan stijgen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 13:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Om te klimmen heb je (extra) motor vermogen nodig, geen lift.
Nee, een vliegtuig komt van de grond omdat de vector van het vermogen die richting op wijst.quote:Op vrijdag 22 april 2016 17:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een passagiersvliegtuig is geen raket of straaljager die op vertciale stuwkracht kan stijgen.
Hij komt los van de grond omdat de lift van de vleugels het gewicht dragen.
Vandaag aangekomen op Schiphol.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:16 schreef FredvZ het volgende:
En tijdens de meivakantie is deze schoonheid óók op Schiphol te bewonderen:
quote:KLM Boeing 747 keer terug naar Schiphol na botsing met vogel
SCHIPHOL Een Boeing 747-400 van KLM heeft vanochtend een vlucht naar Los Angeles af moeten breken vanwege een 'birdstrike', een aanvaring met een of meerdere vogels.Het toestel cirkelde enige tijd boven de Noordzee om brandstof te lozen en is teruggekeerd naar Schiphol.
Dat bevestigt een woordvoerster van KLM aan onze nieuwspartner Luchtvaartnieuws.nl. KL601 landde na het cirkelen boven de Noordzee weer veilig op Schiphol.
Voor de passagiers wordt een ander toestel ingezet om ze later vandaag alsnog naar Los Angeles te vervoeren.
Dat is mogelijk.quote:Op zondag 24 april 2016 14:10 schreef akaQ het volgende:
20 mei vlieg ik met tui van Amsterdam naar Terceira 'azoren' is er een mogelijkheid om uit te vinden met welk toestel deze vlucht word uitgevoerd? Lijkt me wel leuk om te weten.
Waarschijnlijk een van deze:quote:Op zondag 24 april 2016 14:10 schreef akaQ het volgende:
20 mei vlieg ik met tui van Amsterdam naar Terceira 'azoren' is er een mogelijkheid om uit te vinden met welk toestel deze vlucht word uitgevoerd? Lijkt me wel leuk om te weten.
quote:Taoyuan airport's 4th terminal project suspended
CNA
April 25, 2016, 12:08 am TWN
TAIPEI - Taoyuan International Airport Corp. (TIAC) is suspending plans to build a fourth terminal at the airport after feeling that too many projects are already underway and any that more construction would spoil the airport experience for travelers.
TIAC Vice President Wen Yung-sung said Sunday that work is already proceeding on expanding Taiwan Taoyuan International Airport's second terminal and preparing to build a third terminal, and starting construction on a fourth terminal could affect service quality.
TIAC announced last year that it was planning to build a “smart terminal” — known as the fourth terminal — on the site of Terminal 1's first parking lot to help absorb the surge of travelers who pack into the first and second terminal buildings during peak hours.
According to TIAC, the first and second terminals have a combined capacity of 32 million passengers a year, but in 2014 they handled 34 million travelers.
The fourth terminal, planned to accommodate single-aisle aircraft, was scheduled to be completed in late 2018 at a cost of around NT$2 billion (US$61 million) and accommodate 5 million travelers a year.
Though the company is suspending the fourth terminal project, it will continue to add equipment that provides smart services at the airport to provide more efficient service to travelers, Wen said.
Such equipment includes do-it-yourself check-in counters, automation bag drop devices and e-Gate systems, according to TIAC.
The airport operator will also move to build a new airport apron in the near future to accommodate more airplanes and meet the need of other flight operations, Wen added.
“If there is a need in the future, the (new) terminal construction project will be activated at the proper time,” he said.
The second terminal expansion project is scheduled to be completed in 2018, and the construction of the third terminal building is set to be done by 2020.
Deze werd oorspronkelijk uitgezonden op de BBC als "A Very British Airline"; voor mij niet nieuw dus.quote:Documentaireserie waarin de Britse luchtvaartmaatschappij British Airways wordt gevolgd. In het laatste decennium heeft de maatschappij veel last gehad van de financiële crisis. Hoe kan het tij worden gekeerd?
quote:Op maandag 14 september 2015 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus opent A320-assemblagelijn in VS
En gisteren is deze eerste in Amerika gebouwde Airbus afgeleverd aan JetBlue:quote:Op maandag 21 maart 2016 15:45 schreef Iemand91 het volgende:
De eerst in Amerika gebouwde Airbus is net vertrokken voor haar allereerste vlucht:
https://www.flightradar24.com/AIB5121/929c1e8
quote:MOBILE - Airbus vierde vandaag met een grote ceremonie de aflevering van het allereerste in Amerika geproduceerde vliegtuig. De Airbus A321 werd door topman John Leahy overhandigd aan luchtvaartmaatschappij JetBlue.
De Europese vliegtuigbouwer opende in 2015 een fabriek in Mobile, in de Amerikaanse staat Alabama. Daar moeten eind 2017 elke maand vier vliegtuigen van de band rollen van de A320-familie. Op dit moment worden alleen A320ceo-series gebouwd, maar in 2017 gaat ook de productie van de A320neo-serie van start, met nieuwe motoren.
Naast de fabriek in Alabama bouwt Airbus ook toestellen in Toulouse, Hamburg en Tianjin.
Inderdaad. Boeing wil graag de productielijn gevuld houden tot de nieuwe modellen klaar zijn en KLM heeft nog zeven full pax 747's. Weliswaar is bekend geworden dat voor de BFY nog een D-check gepland staat, er blijft een gat in de vloot voor dik 400 passagiers.quote:KLM heeft nog 3 777-300ER's te ontvangen waarvan de eerste in juni.
Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat het daar niet bij blijft...
quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Gigantische flop? In de tijd voor de A330/A340 was Airbus een nikszeggende speler op de longhaul-markt. Ze hebben een commerciele meesterzet gedaan met de A330/A340 familie. Investeren via de A340 in de periode dat ETOPS nog geen gemeengoed was, key player worden in de longhaul markt, wachten totdat etops en twin-engines voldoende ontwikkeld is, en daarna enorm binnenlopen met de A330.
Het is al een tijdje terug, maar interessante opmerkingen. Ik was mij nooit zo bewust van de grote overeenkomsten (technisch gezien), tussen de A330 en A340. Van de week wat meer over ingelezen en het is nu inderdaad veel logischer hoe die ontwikkeling is gegaan en eigenlijk inderdaad een succesverhaal. Ook overschatte ik de opkomst van Airbus in de widebody markt ietwat, ik ging ervanuit dat ze al langer succesvol waren, maar ze zijn eigen pas een generatie terug écht begonnen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jazeker, maar de A340 heeft de weg vrijgemaakt voor het succes van de A330.
Maar bovenal: je kunt de A330 en A340 niet los van elkaar zien. Die dingen zijn zoveel hetzelfde dat bij wijze van spreken het enige verschil is of je 2 extra motoren aangekruist hebt op de optielijst. Denk ik nog steeds een geweldige prestatie van Airbus om zo'n platform neer te zetten.
BFA/B/G/H/L/N/Y is toch zeven? Drie nieuwe triples vanaf nu betekent een verschil van vier toestellen in de 400+ range. Over een half jaar is het zes/twee (minus BFA plus BVR) blijft een verschil van vier.quote:
Gaat om hun nieuwste aanwinst met registratie B-18007; hun 10e en laatste 777-300ER:quote:SEATTLE - Boeing en China Airlines werken opnieuw samen met een co-branded vliegtuig, waarbij de huisstijlen van de vliegtuigbouwer en de Taiwanese luchtvaartmaatschappij zijn vermengd. Nadat eerder al een Boeing 747-400 in die beschildering rondvloog is het nu de beurt aan een nagelnieuwe 777-300ER.
De Boeing 777, die wordt ingezet op reguliere lijndiensten van China Airlines, promoot tijdens haar vluchten de Amerikaanse vliegtuigbouwer. Eerder deed Boeing ook al iets dergelijks met Ryanair en Korean Air. Concurrent Airbus co-brandde destijds de A350 met Qatar Airways.
Meh, zo lang in een narrow body kist en waarschijnlijk (?) zonder personal IFE systeem... ik zou voor die A330 gaan.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef flipsen het volgende:
Heeeeel misschien wil ik in juni even heen en weer vanaf Brussel (want goedkoper) naar Montreal. Nu zie ik dat AirTransat met een A310 vliegt Hoe is die maatschappij uberhaubt? Voor 2 euro meer ofzo vlieg ik met AirCanada, ook rechtstreeks en in een A330... Suggesties?
Een A310 is ook widebody Maar na even op seatguru.com gekeken te hebben... Lamaarquote:Op donderdag 28 april 2016 12:13 schreef nattermann het volgende:
[..]
Meh, zo lang in een narrow body kist en waarschijnlijk (?) zonder personal IFE systeem... ik zou voor die A330 gaan.
Oh, ik zie het inderdaad. Was altijd in de veronderstelling dat dat narrowbody wasquote:Op donderdag 28 april 2016 12:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Een A310 is ook widebody Maar na even op seatguru.com gekeken te hebben... Lamaar
Vrijdag 29 april:quote:Documentaire over de gouden jaren van de luchtvaart. In de jaren zestig hadden stewardessen een leven vol glitter en glamour. Elke vrouw droomde ervan om stewardess te worden, maar dat werd je niet zomaar.
Trivia: de romp van A300/310/330/340 hebben allemaal hetzelfde ontwerp (doorsnede).quote:Op donderdag 28 april 2016 13:01 schreef nattermann het volgende:
[..]
Oh, ik zie het inderdaad. Was altijd in de veronderstelling dat dat narrowbody was
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 06:49:56 Someone's having a bit of fun in Renton this evening. reageer retweet
Krijg ik nog alsnog gelijk over Miami.quote:KLM gaat komende winter vluchten uitvoeren naar Miami in Florida (drie keer per week) en Colombo, de hoofstad van Sri Lanka (twee keer per week). Dit zegt KLM-topman Pieter Elbers in een interview in de mei-editie van Zakenreis.
KLM zal gedurende het gehele winterseizoen drie keer per week naar Miami vliegen; op dinsdag, donderdag en zondag. De vluchten worden uitgevoerd met een Airbus A330-200 met 30 stoelen in business class en 213 stoelen in economy class.
Daarnaast zal KLM een tweewekelijkse dienst naar Colombo aanbieden, met vertrek op maandag en vrijdag vanaf Schiphol, en op dinsdag en zaterdag uit Colombo. Op deze route wordt de Boeing 787 Dreamliner ingezet, met dertig stoelen in business class en 264 stoelen in economy class.
KLM heeft eerder op Miami gevlogen, van maart 2010 tot maart 2012. Wegens tegenvallende resultaten werd de vlucht gestaakt en werd Miami alleen nog via partner Delta Air Lines aangeboden, met een overstap in Atlanta. Ook in Colombo is KLM geen onbekende, deze vluchten werden in april 1997 gestaakt.
KLM heeft deze zomer al een groot aantal nieuwe bestemmingen geopend: zeven in Europa en twee intercontinentale (Salt Lake City in de VS en Astana in Kazachstan).
Ook in India wordt gekeken naar uitbreiding van het netwerk. Dankzij de samenwerking met de Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways die sinds eind maart van kracht is, kan KLM haar passagiers toegang tot het netwerk van Jet Airways bieden in India, SAARC (Bangladesh, Bhutan, India, Maldives, Nepal, Pakistan en Sri Lanka) en de ASEAN-regio.
“Als we nog een maand verder zijn, zullen we samen kijken naar mogelijke vervolgstappen,” zegt KLM-baas Pieter Elbers. “Ik verwacht dat we de codeshare snel zullen uitbreiden met meer binnenlandse bestemmingen in India. Naresh Goyal, de topman van Jet Airways, heeft aangegeven dat hij voor de full pregnancy wil gaan; wij zijn vastbesloten om van onze samenwerking een succes te maken. Ik denk ook zeker dat er op termijn ruimte kan worden gecreëerd om vanaf Amsterdam naar meer bestemmingen in India non-stop te vliegen, zoals Bangalore of Hyderabad.”
Ik ben benieuwd of KLM er nu wel geld op gaat verdienen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:26 schreef Iemand91 het volgende:
KLM naar Miami en Colombo
[..]
Krijg ik nog alsnog gelijk over Miami.
Inderdaad. Ze zijn al zo vaak gekomen en weer gegaan.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:51 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd of KLM er nu wel geld op gaat verdienen.
Vandaag in Groningen ook weer raak:quote:Op zaterdag 30 april 2016 23:04 schreef FredvZ het volgende:
Wederom een Fokker (in dit geval een F50) met problemen met het neuswiel:
[ afbeelding ]
Fotograaf onbekend
Over TUI gesproken; JustPlanes heeft TUI gevolgd van Amsterdam naar Curaçao en Sint Maarten:quote:Door de afwezigheid van Martinair (en KLM sinds 2012)heeft TUI flink kunnen groeien op die bestemming.
Regionale vliegveldjesquote:Op zondag 1 mei 2016 17:12 schreef zlotka het volgende:
Vandaag ook weer een vliegtuig geland op vliegveld Twente
Als ik heel veel geld had zou ik daar Fokker rebooten ofzo.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Regionale vliegveldjes
Zal wel elk jaar wederom geld bij moeten.
Het is iig wel een erg mooi toestel zeg .quote:Op maandag 2 mei 2016 17:56 schreef Woods het volgende:
Het is helemaal niet de bedoeling om het vliegveld nieuw leven in te blazen.
http://www.rekkof.nl/
Ik ben wel benieuwd of het Fokker 130 programma nog doorgaat.
[ afbeelding ]
Ja wat mij betreft een 13 in dozijn ding. Embrear en Bombardier domineren wat dat betreft. KLM zou dit project moeten ondersteunen om zo de Nederlandse economie te ondersteunen ipv inkopen bij Embrear sukkels.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:19 schreef DaMook het volgende:
[..]
Het is iig wel een erg mooi toestel zeg .
Mwoah, als je het gezegd dat het een plaatje van een DC-9 was had ik het ook geloofd.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:19 schreef DaMook het volgende:
[..]
Het is iig wel een erg mooi toestel zeg .
Als Pinksteren en Pasen op een dag vallen.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:56 schreef Woods het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het Fokker 130 programma nog doorgaat.
KLM heeft nu niet echt een berg geld liggen om te investeren in dromen.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:23 schreef Woods het volgende:
[..]
Ja wat mij betreft een 13 in dozijn ding. Embrear en Bombardier domineren wat dat betreft. KLM zou dit project moeten ondersteunen om zo de Nederlandse economie te ondersteunen ipv inkopen bij Embrear sukkels.
Ah cool. Thanks.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:21 schreef tripel7 het volgende:
De eerste is de Augusta, daar hebben ze er twee van.
De tweede is de ec-135, en daar zijn er 6 van.
Verschil is vooral dat de eerste een stuk groter is en een zwaardere last mag dragen, en daarmee meer geschikt is voor het vervoer van VIP en bijzondere eenheden. De tweede wordt vooral gebruikt voor opsporing en handhaving.
Waarvoor ze ingezet worden: https://twitter.com/DePolitieheli?s=09
Overigens worden de helicopters landelijk ingezet, niet regiogebonden.
Waar zijn de poten/onderstel van die bovenste?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:28 schreef Godtje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met politie helicopters? En met name Amsterdam.
Hoeveel hebben ze er? Waar zetten ze welke voor in? Wat zijn de verschillen?
Ik zie vaak twee types vliegen.
Deze waarbij ik aan Airwolf moet denken:
[ afbeelding ]
En eentje waarbij ik aan playmobil moet denken:
[ afbeelding ]
Hier:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:56 schreef derLudolf het volgende:
Waar zijn de poten/onderstel van die bovenste?
AW-139. Daar mag ik regelmatig in naar offshore platforms pendelen.quote:
Zag hem deze week weer in Helsinki. Mooi ding. Ik ga denk ik via finnair wat miles verbranden, zodat ik hem kan vliegen. Vind die marimekko business class cabine echt mooi.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:02 schreef DeeBee het volgende:
A350.
Het is nu trouwens niet meer grappig hoe traag de leveringen daarvan gaan...
Ik ookquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:15 schreef kikoooooo het volgende:
AW-139. Daar mag ik regelmatig in naar offshore platforms pendelen.
Waar stap je meestal op? Emmer Compas? Hwli Holland doet ook offshore werk toch?quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:24 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik ook
Volgens mij heb ik nog wel een foto van die blauwe politie heli die op een platform landt.
SODM (staatstoezicht op de mijnen) gebruikt die heli,s als ze inspecties doen op een platform.
Ik vind hem er echt fantastisch mooi uitzien van de buitenkant. De vleugels zijn echt zo schitterend met die blended winglet (ja de raampjes waren minder schoon ):quote:Op woensdag 4 mei 2016 07:57 schreef XL het volgende:
[..]
Zag hem deze week weer in Helsinki. Mooi ding. Ik ga denk ik via finnair wat miles verbranden, zodat ik hem kan vliegen. Vind die marimekko business class cabine echt mooi.
Ook meer op de blog van KLM.quote:SCHIPHOL - Het vliegverkeer op Nederlandse luchthavens ligt vanavond enkele minuten stil in verband met de nationale dodenherdenking. Er starten, taxiën of landen gedurende korte periode geen vliegtuigen, uit respect voor de oorlogsslachtoffers.
Zoals elk jaar wordt tussen 19.50 en 20.03 geen toestemming gegeven om te starten. Tussen 20.00 en 20.03 wordt ook niet getaxied of geland. Vliegtuigen die voor 20.00 zouden landen maar dat nog niet gedaan hebben worden op een hoogte van 2 kilometer in de wacht gezet tot de herdenking is afgelopen.
Boven sommige delen van Nederland wordt langer niet gevlogen. Zo is het luchtruim boven de Dam in Amsterdam dicht tussen 18.55 en 21.30 in verband met de kransleggingen. Boven de Grebbeberg bij Rhenen heeft het luchtverkeer van 19.10 tot 20.40 uur te maken met beperkingen voor het luchtruimgebruik en boven Bloemendaal/Overveen van 19.30 tot 20.30 uur.
In het luchtruim boven Apeldoorn/Loenen zijn beperkingen van kracht van 14.00 tot 15.00 uur. In de genoemde periodes is het boven deze locaties binnen een bepaalde straal niet toegestaan onder een bepaalde hoogte te vliegen. Deze lokale luchtruimsluitingen zijn ingesteld door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en worden uitgevoerd door Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL).
Mooi zootje in het vliegtuig... Vlieg van de zomer met hetzelfde vliegtuig, of in ieder geval zelfde vluchtnummer. Moet wel een behoorlijke turbulentie geweest zijn als ik de foto's zo bekijk.quote:Tientallen mensen zijn gewond geraakt door hevige turbulentie tijdens een vlucht van Abu Dhabi naar Jakarta. Het toestel, een Airbus A330-200 van Etihad Airways, vloog op het moment dat de turbulentie zich voordeed, in het luchtruim boven het eiland Sumatra.
45 minuten voor de landing op Soekarno Hatta International Airport kreeg vlucht EY474 van Etihad Airways tussen Medan en Palembang te maken met hevige en onverwachte turbulentie.
Zeker 31 mensen raakten gewond. 22 mensen zijn op de luchthaven behandeld voor lichte verwondingen en mogen hun reis vervolgen. De overige passagiers en een lid van het cabinepersoneel zijn overgebracht naar het ziekenhuis.
Foto's op social media laten zien hoe ernstig de turbulentie is geweest.
Als gevolg van het incident heeft Etihad Airways bekendgemaakt dat vlucht EY475 van Jakarta naar Abu Dhabi op 4 mei is geannuleerd. De luchtvaartmaatschappij zal reizigers van vlucht EY474 assisteren bij het omboeken van hun vliegticket of het vinden van accommodatie.
In april dit jaar kwam een toestel van Thai Airways boven Singapore in hevige turbulentie terecht. Daarbij raakten zes mensen gewond. Het vliegtuig vloog van Jakarta en had als eindbestemming Bangkok.
Bron: http://www.indonesienu.nl(...)abi-door-turbulentie
Oh er landen serieus 2 minuten geen vliegtuigen op Schiphol Of is dat om de Dodenherdenking op de Dam niet te verstoren?quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:07 schreef kree het volgende:
OK hoorde vandaag de hele dag op de radio over hoe ze dat dan doen op schiphol, maar deze maakt een aardig lusje en het was keurig twee min stil. grappig om even te volgen icm met de radio scanners
[ afbeelding ]
Ben met heli Holland wel eens vanaf Lelystad gevlogen offshore. Maar normaal altijd met CHC vanaf Den Helderquote:Op woensdag 4 mei 2016 09:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar stap je meestal op? Emmer Compas? Hwli Holland doet ook offshore werk toch?
De invloed van de militaire verkeersleiding op Eindhoven was wel merkbaar. Eindhoven ontbreekt dan ook in het artikel, daar werd om 19:58 uur nog een vliegtuig de lucht in gestuurd.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:54 schreef Cobra4 het volgende:
Hoe je Schiphol twee minuten stil krijgt om 20.00 uur
Is het niet voor elke vlucht tegenwoordig, met gecentraliseerde controle?quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:19 schreef Merode32 het volgende:
Op welke vluchten wordt de zogenaamde bodycheck toegepast ipv de gebruikelijk securitycheck?
Over welk vliegveld heb je het?quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:19 schreef Merode32 het volgende:
Op welke vluchten wordt de zogenaamde bodycheck toegepast ipv de gebruikelijk securitycheck?
Nee op schiphol is tegenwoordig de securityscan standaard, deze werkt met straling die afkaats op jouw lichaam waardoor er een sillouet onstaat op het scherm.quote:Op donderdag 5 mei 2016 16:14 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Over welk vliegveld heb je het?
En met bodyscan bedoel je denk ik de bodyscanner?
Op Schiphol krijg je dat voor alle vluchten.
Op andere vliegvelden in Nederland krijg je bij mijn weten alleen de traditionele security check.
Denk trouwens dat je die vraag beter hier kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #42 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Jij haalt de securityscan(de scanners die recentelijk zijn geplaats op schiphol) en de bodyscan door elkaar.quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:29 schreef derLudolf het volgende:
Je krijgt wat straling binnen ja... Bij een bodyscan krijg je 0,1 μSv straling binnen.
Bij twee uur vliegen ongeveer 4 à 5 μSv.
Een medewerker in een kerncentrale mag per jaar 200 per dag / 20.000 per jaar een van een CV scan krijg je ongeveer 1400 binnen.
Dat is inderdaad een ander apparaat dan de scanner van de security.quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:34 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Jij haalt de securityscan(de scanners die recentelijk zijn geplaats op schiphol) en de bodyscan door elkaar.
De bodyscan is zeer gevaarlijk voor de mens en mag daarom ook niet gebruikt worden bij kinderen en zwangeren.
Dat is dus absoluut niet het geval.quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:13 schreef Merode32 het volgende:
Op een aantal 100%controle vluchten is de securitycheck vervangen door een bodyscan, die met rontgen dwars door je heen kijkt.
Maar er is een grote kans dat dat vliegtuig naar het zuiden vliegt en dus al buiten nederland was tijdens de 2 minuten stilte.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:39 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
De invloed van de militaire verkeersleiding op Eindhoven was wel merkbaar. Eindhoven ontbreekt dan ook in het artikel, daar werd om 19:58 uur nog een vliegtuig de lucht in gestuurd.
Dat heeft er wel mee te maken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een ander apparaat dan de scanner van de security.
Maar het is niet zo dat op vluchten met een 100% controle ook 100% van de passagiers door de bodyscan met röntgen gaan. Alleen de passagiers waarvan de douane vermoed dat zij iets in hun lichaam dragen wat daar niet thuis hoort (bolletjes met drugs bijvoorbeeld) moeten door een de bodyscan.
[..]
Dat is dus absoluut niet het geval.
Sowieso gelden die 100% controles op vluchten die binnenkomen in Nederland. Dit zijn vluchten waarvan de douane vermoed dat er veel op gesmokkeld wordt en heeft eigenlijk helemaal niks met de security check te maken.
Zoals je hier kan lezen wordt de bodyscan met röntgen door de douane gebruikt:quote:
En zoals je hier kan lezen heeft de douane alleen deze taken:quote:Security Scan is geen Bodyscan
De Security Scan die ingezet wordt voor de securitycontrole is een ander apparaat dan de Bodyscan die door de Douane op de luchthaven bij de zogenaamde 100 % controles wordt gebruikt. De Bodyscan maakt, in tegenstelling tot de Security Scan, gebruik van röntgenstralen die door de huid gaan om ingeslikte goederen te traceren.
Alleen als er een verdenking is en je mag altijd weigeren door zo'n scanner te gaan.quote:1. Mensen worden er uitgepikt dit mogen ze ook steeksproefsgewijs doen.
Verdere controle op wat?quote:2. Doordat rontgenstraling volledig door je heen gaat, is alles zichtbaar en is verdere controle niet meer nodig.
Welk reisbureau?quote:3. Het reisbureau waarschuwt nadrukkelijk dat bodyscans ook voorkomen op reizen vanuit nederland!!
Wat is de achterliggende gedachte? Je wil een vakantie boeken, maar de bestemming laat je afhangen op een verwaarloosbare kans dat je bij de douane door de bodyscanner heen moet omdat je de douane het vermoeden geeft dat je iets in je lichaam smokkelt?quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:19 schreef Merode32 het volgende:
Op welke vluchten wordt de zogenaamde bodycheck toegepast ipv de gebruikelijk securitycheck?
met als gevolg dat een beambte in je hol mag voelen net als vroeger, daar schiet je iets mee op.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:03 schreef FredvZ het volgende:
Alleen als er een verdenking is en je mag altijd weigeren door zo'n scanner te gaan.
een lokaal maar die hebben mij zeer gedetailleerd aangetoond dat nederland afspraken heeft gemaakt met haar voormalige en bestaande cabrische bezitting, waarin is afgesproken dat er op schiphol al een 100% controle plaats vindt in de strijd tegen drugs.quote:Welk reisbureau?
Dat is de gedachten van een zeer naieve reiziger, het is allang bekend dat er wordt afgesproken hoeveel mensen minimaal worden gecontroleerd per risicovlucht!! Ik stel mijn mensen niet bloot aan straling dus dan wijken we uit naar frankfurt.quote:Wat is de achterliggende gedachte? Je wil een vakantie boeken, maar de bestemming laat je afhangen op een verwaarloosbare kans dat je bij de douane door de bodyscanner heen moet omdat je de douane het vermoeden geeft dat je iets in je lichaam smokkelt?
Drie maal raden wat ze op Frankfurt hebben en gebruikenquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:15 schreef Merode32 het volgende:
Ik stel mijn mensen niet bloot aan straling dus dan wijken we uit naar frankfurt.
De securityscan geen bodyscan, dat heb ik al laten uitzoeken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Drie maal raden wat ze op Frankfurt hebben en gebruiken
Die CFM56-2's? Die zitten er al sinds de jaren '80 onderquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:31 schreef Woods het volgende:
Dit is knettervet. Zitten dus nieuwe motoren onder
gevaren. Ik moest lachen. Je krijgt bij het maken van een foto van je borstkast ongeveer een vergelijkbare hoeveelheid straling binnen als bij het eten van 9 bananen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:36 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De securityscan geen bodyscan, dat heb ik al laten uitzoeken.
In duitsland kennen ze de gevaren van rontgenstraling.
Wat is voor jou erg druk?quote:Op donderdag 5 mei 2016 23:47 schreef Troonwoord het volgende:
Moet begin December op schiphol(Terminal 3) zijn om te vertrekken rond 17:00; Iemand een idee of het dan erg druk is?
Dat is de securityscan waar jij over babbelt dat is iets anders.quote:Op donderdag 5 mei 2016 23:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
gevaren. Ik moest lachen. Je krijgt bij het maken van een foto van je borstkast ongeveer een vergelijkbare hoeveelheid straling binnen als bij het eten van 9 bananen.
Moslims mogen nooit door de scanner, dat is verboden door allah en wordt gezien als een belediging voor het slachtoffer.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:57 schreef Carlos93 het volgende:
Werd laatst toen ik uit Marokko overvloog naar Engeland ook gecontroleerd. Belachelijk. Iedere willekeurige Marokkaan laten ze het vliegtuig in nadat ze door de detectiepoortjes zijn gelopen en hun bagage is gescand, maar alle westerlingen moesten door de volledige scan (zelfs als het poortje niet was afgegaan, omdat je alles volgens de regels doet).
En dan staan ze te schreeuwen in het Frans dat je het op een specifieke manier moet doen, en worden ze boos als je geen Frans verstaat.
nee, ik heb het over de foto's die ze in het ziekenhuis maken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 23:54 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat is de securityscan waar jij over babbelt dat is iets anders.
Waarom denk jij dat het verboden is om zwangere vrouwen en kinderen door de bodyscan te laten gaan? Omdat het allemaal zo onschuldig is?quote:Op donderdag 5 mei 2016 23:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nee, ik heb het over de foto's die ze in het ziekenhuis maken.
Ik denk dat je uit moet wijken naar Rotterdam, de haven van Rotterdam om precies te zijn om met de boot de gaan. Door het vliegen zelf staan "jouw mensen" al extra bloot aan straling:quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:15 schreef Merode32 het volgende:
Dat is de gedachten van een zeer naieve reiziger, het is allang bekend dat er wordt afgesproken hoeveel mensen minimaal worden gecontroleerd per risicovlucht!! Ik stel mijn mensen niet bloot aan straling dus dan wijken we uit naar frankfurt.
dat verbod is totaal onzinnig. Je krijgt door het vliegen op 10km hoogte meer straling in je lichaam dan door die scan.quote:Op donderdag 5 mei 2016 23:59 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het verboden is om zwangere vrouwen en kinderen door de bodyscan te laten gaan? Omdat het allemaal zo onschuldig is?
Ja, maar in het vliegtuig zitten heeft nut, en die kutscanners niet. (Tenzij je aandelen hebt in het bedrijf dat ze verkoopt natuurlijk. )quote:Op vrijdag 6 mei 2016 01:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat verbod is totaal onzinnig. Je krijgt door het vliegen op 10km hoogte meer straling in je lichaam dan door die scan.
Ik ben aantal jaar geleden op de dag voor de drukste dag van het jaar op Schiphol geweest en ik kon overal zo doorlopenquote:Op donderdag 5 mei 2016 23:47 schreef Troonwoord het volgende:
Moet begin December op schiphol(Terminal 3) zijn om te vertrekken rond 17:00; Iemand een idee of het dan erg druk is?
Ze hebben inderdaad voor de normale gevallen een millimeter scanner, maar ze hebben wel degelijk een Röntgen apparaat voor speciale gevallen. Of jouw (ietwat dubieuze) reis daar onder valt mag jij uitzoeken...quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:36 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De securityscan geen bodyscan, dat heb ik al laten uitzoeken.
In duitsland kennen ze de gevaren van rontgenstraling.
Afgezien van de kansloosheid van de bananenvergelijking: een rontgenfoto van je borstkast (0.1 mSv) is ongeveer 1000 bananen (0.1 μSv per stuk).quote:Op donderdag 5 mei 2016 23:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
gevaren. Ik moest lachen. Je krijgt bij het maken van een foto van je borstkast ongeveer een vergelijkbare hoeveelheid straling binnen als bij het eten van 9 bananen.
Je moet maar zo denken, die Duitse piloot wilde ook weer heelhuids thuiskomen. Dus wanneer hij het niet veilig vindt, begint hij er niet aan. OK, één gestoorde uitzondering daargelaten dan.....quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:40 schreef Anne het volgende:
Ik zou toch niet meer graag in dit vliegtuig zijn gestapt, met al die mankementen .
Vliegtuig met 43 uur vertraging geland
Wel een mooie compensatie, die is gedaan .
Dat is waar!quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken, die Duitse piloot wilde ook weer heelhuids thuiskomen. Dus wanneer hij het niet veilig vindt, begint hij er niet aan. OK, één gestoorde uitzondering daargelaten dan.....
Geen cent meer dan ze wettelijk verplicht zijn. En we zullen het maar niet hebben over het negeren van de verplichting om de passagiers zo snel als mogelijk is om te boeken via andere maatschappijen.quote:
Die catering is ook verplicht ?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Geen cent meer dan ze wettelijk verplicht zijn. En we zullen het maar niet hebben over het negeren van de verplichting om de passagiers zo snel als mogelijk is om te boeken via andere maatschappijen.
Ok, het broodje kaas, glaasje melk en de taxi naar huis hadden misschien niet gehoevenquote:
Boeing 747 Supertanker:quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:18 schreef Blistering het volgende:
Iemand91, heb jij nog wat boeiends te melden?!
Of tweequote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:49 schreef buzz1291 het volgende:
OK, één gestoorde uitzondering daargelaten dan.....
Moet dat ding nu niet in Canada ingezet worden?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Boeing 747 Supertanker:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)18261.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)18348.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Video:
Grondtest daarvoor:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals ik hier ooit al heb genoemd is een paar jaar geleden Evergreen International Aviation failliet gegaan.
Hun luchtvaartdeel Evergreen International Airlines dus ook.
Deze had een aantal 747 vrachttoestellen in de vloot waaronder de 747 Supertanker; gebaseerd op een 747-100:
[ afbeelding ]
Global SuperTanker Services LLC heeft de boel overgenomen en heeft het tanksysteem overgezet op
een 747-400 (ooit van Japan Airlines geweest).
Dit is nu weer het grootste blusvliegtuig ter wereld met een capaciteit van 74.200 liter water of blusmiddel.
Het toestel zal worden gestationeerd op Colorado Springs Airport.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik heb nog wel meer, maar daar moet ik nog even tijd/verhaal voor maken; want ik plemp liever niet simpelweg wat foto's of links neer...
Dat zit er nu niet meer in, kreeg vanmorgen nog een mail vanaf de luchthaven dat de FNV dreigt met stakingen bij de security. Aankomende maandag zijn er gesprekken en daaruit moet blijken wat er moet gebeuren. Ik verwacht een hete zomer!quote:Op vrijdag 6 mei 2016 09:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben aantal jaar geleden op de dag voor de drukste dag van het jaar op Schiphol geweest en ik kon overal zo doorlopen
quote:A330 Engine Falls Off During Maintenance at Hong Kong Airport
China Aviation Daily | May 06, 2016
A Hong Kong Airlines Airbus A330's engine fell off to the ground during maintenance at Hong Kong International Airport on May 5, according to a source familiar with the matter.
The incident occurred when ground engineers were replacing an A330 engine at Hong Kong Airport, the source said.
Haha, nee das net over de provinciegrensquote:
Ik vandaag ookquote:Op zaterdag 7 mei 2016 13:03 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben op de foto gekomen denk ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet je niet zo hard rijden meer de autoquote:
Lagere zoomniveaus op maps/bing/etc maken bijvoorbeeld gebruik van dit soort foto's.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet je niet zo hard rijden meer de auto
Waarvoor zijn dit soort foto vluchten?
Ik heb een aantal Engelse collega's die erg blij zijn met dit nieuws . Denk dat de commerciele belangen uiteindelijk toch te hoog zijn en ze gewoon de lucht weer ingaan.quote:All UK commercial passenger flights using the Airbus EC225LP helicopter have been grounded by the Civil Aviation Authority (CAA) following a fatal crash in Norway.
One Briton is among the 11 people killed after the aircraft, also known as a Super Puma, came down near the city of Bergen on Friday. Two people remain missing, but are feared dead, the Press Association reported.
The CAA said in a statement: “Following the accident the UK CAA has issued an instruction to stop any commercial passenger flights by UK operators flying the Airbus EC225LP helicopter. This mirrors action taken by the Norwegian CAA. The restriction does not apply to search and rescue flights.
“The accident involved a Norwegian helicopter and will therefore be investigated by the Norwegian authorities. We will offer any assistance that we can.”
The site of the helicopter crash near Bergen
The helicopter was carrying passengers from the Gullfaks B oil field in the North Sea when it came down near the small island of Turoey.
Those on board also included 11 Norwegians and one Italian.
A spokesman for Norway’s Joint Rescue Co-ordination Centre (JRCC) confirmed 11 bodies have been found.
The CAA’s decision to ground all commercial Super Puma flights by UK operators comes after four people died when one crashed in the North Sea in August 2013, while 16 lives were lost in an accident in April 2009.
In February 2014 the Civil Aviation Authority introduced a series of measures to improve the safety of North Sea helicopter operations.
The changes included prohibiting flights in the most severe weather conditions, amending the seating of passengers, improving breathing equipment and altering the training of pilots.
The Foreign and Commonwealth Office confirmed the British fatality, saying in a statement: “We have offered our support to the family of a British national who has sadly died in a helicopter crash in Bergen, Norway.
“Our thoughts are with all those affected. We will remain in contact with local authorities.”
quote:A British Airways Airbus A380-800, registration G-XLEB performing flight BA-32 from Hong Kong (China) to London Heathrow,EN (UK), was climbing out of Hong Kong close to reaching the top of climb when the crew received a tyre pressure indication. The crew decided to continue the flight to London and requested a tow tug to be available for landing in case the aircraft would not be able to taxi on its own. The aircraft landed safely on Heathrow's runway 09L and taxied to the gate.
The aft right outboard body tyre caused a lot of head scratching trying to explain how the stunning square shape of the damaged tyre came together (editorial note: the original of the photo does not exhibit any indication of photoshopping).
Aft right outboard body tyre seen after arrival at the gate:
quote:Helikopterbedrijf CHC vraagt om surseance
05 MEI 2016
Het Canadese helikopterbedrijf CHC heeft donderdag uitstel van betaling aangevraagd. CHC, een vervoerder van personeel naar boorplatforms op zee, stelt veel last te hebben van de lage olieprijs.
De aankondiging komt enkele dagen nadat een helikopter van CHC neerstortte in Noorwegen. Dit ongeluk was het gevolg van een technisch mankement en kostte 13 inzittenden het leven.
Volgens een Noorse onderzoekscommissie had de Airbus H225 Super Puma een paar dagen daarvoor nog een vlucht afgebroken, omdat een waarschuwingslampje was gaan branden. Het toestel had ook twee onderhoudsbeurten gemist.
Sinds het ongeluk hield CHC een groot deel van zijn vloot aan de grond. De onderneming beschikt over 231 helikopters.
Doorstart
Volgens topman Karl Fessenden streeft CHC naar een spoedige doorstart. Daarbij wordt geprobeerd om de concernschuld van circa 2 miljard dollar te saneren. Die schuld werd opgebouwd, toen de onderneming in handen kwam van durfkapitalisten.
CHC is ook in Nederland een belangrijke helikoptervervoerder. Het bedrijf vliegt vanaf Den Helder naar boorplatforms op de Noordzee.
O straks gaan we dus helemaal niet meer.quote:
Dat wordt weer ouderwets met de boot!quote:Op maandag 9 mei 2016 13:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
[..]
O straks gaan we dus helemaal niet meer.
De 100% controle van de douane heeft niets met security te maken, en is hier absoluut geen vervanging van. De Douane heeft vorig jaar 4 L3 ProVisions ("security scans") gekocht om 100% controle op binnenkomende vluchten te doen, deze staan op de aankomstverdieping van de E-pier. Als dat is waar je je druk om maakt, kun je dus ophouden want die scans werken met de onschadelijke microgolven, het type wat ook (in veel hogere doses) van je telefoon af komt.quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:13 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee op schiphol is tegenwoordig de securityscan standaard, deze werkt met straling die afkaats op jouw lichaam waardoor er een sillouet onstaat op het scherm.
Op een aantal 100%controle vluchten is de securitycheck vervangen door een bodyscan, die met rontgen dwars door je heen kijkt.
De standaard securityscan wordt gedaan met onschadelijke millimetergolven, de bodyscan met gevaarlijke rontgenstraling, dat is een groot verschil.
Toch nog maar eens reageren op de verwarring die Schiphol/douane/justitie bewust zaait.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Overigens gebruiken de bodyscanners op basis van röntgen zogenaamde "backscatter" straling
Die horen ook niet in een vliegtuig, veevervoer hebben ze speciale schepen voor.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:40 schreef Woods het volgende:
Ik heb zelf maar 1 keer gevlogen toen ik een kind was maar als ik interieur foto's zie; hoe komt een ietwat dikker persoon dan gemiddeld door dat gangpad heen tegenwoordig
quote:PARIJS - In dichte mist zijn een Airbus A320 van Air France en een Boeing 777-300ER van dezelfde luchtvaartmaatschappij woensdag met elkaar in botsing gekomen op Parijs Charles de Gaulle. De gebeurde tijdens het taxiën. De A320 raakte beschadigd aan het richtingsroer.
De Airbus reed naar de startbaan en de Boeing was net aangekomen uit Dakar (Senegal). De Airbus liep volgens Franse media forse schade op aan de staart, vermoedelijk na een botsing met de vleugeltip van de 777.
Beide vliegtuigen zijn weggesleept. Er zijn geen gewonden gevallen.
Waarom zouden ze niet in Europa vliegen? Het is een Spaanse maatschappij.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:35 schreef charon het volgende:
Dit kwam ik tegen op BCN gisteren. Wist niet dat ze nog (in Europa) vlogen:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ie doelde op de 717 waar ze mee vliegen, daar zijn er niet zoveel van...quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:31 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet in Europa vliegen? Het is een Spaanse maatschappij.
Ah zoquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:44 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik denk dat ie doelde op de 717 waar ze mee vliegen, daar zijn er niet zoveel van...
Valt nog wel mee, toch?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:44 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik denk dat ie doelde op de 717 waar ze mee vliegen, daar zijn er niet zoveel van...
quote:In July 2015, there were 155 Boeing 717-200s in service with Delta Air Lines (91), Volotea (19), Hawaiian Airlines (18), QantasLink (20), Turkmenistan Airlines (7).
bronquote:China Southern A330 keert terug op Schiphol
Zaterdag keert een China Southern A330-300 terug naar Schiphol.
Het toestel voerde vlucht CSN346 uit naar Peking. Boven de Noord-Duitse stad Kiel maakte het een rechterbocht om terug te keren richting Schiphol. Er werd nog een uitstapje gemaakt boven de Noordzee, waarschijnlijk om brandstof te lozen.
Vlucht
De vlucht vertrok driekwartier later dan gepland, om 15:35 uur van de Polderbaan. Na een half uur vliegen werd gekeerd, om 16:11 uur. Het toestel daalde van ruim 10 kilometer hoogte naar 10.000 voet (3 kilometer). Dit wordt vaak gedaan in geval van nood, omdat op deze hoogte ook zonder zuurstofmaskers geademd kan worden. Na enige tijd klom het vliegtuig weer naar 25.000 tot 30.000 voet.
Momenteel maakt het toestel rondjes boven de Flevopolder en het IJsselmeer gedaan.
Die is een uurtje later nog steeds rondjes aan het draaien, lijkt mij niet fijn om daar in te zitten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
https://www.flightradar24.com/CSN346/9b6183b
Aparte manier van scrappen Wat voor bedoeling hadden ze hiermee?quote:Op maandag 16 mei 2016 22:54 schreef Iemand91 het volgende:
Zo zie je ze ook niet elke dag...
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)22533.jpg]afbeelding[/url] ]
Wordt een restaurant genaamd "Boeing Land".quote:Op maandag 16 mei 2016 23:38 schreef flipsen het volgende:
Aparte manier van scrappen Wat voor bedoeling hadden ze hiermee?
Scheelt start/landingsafstandquote:Op woensdag 18 mei 2016 15:36 schreef Woods het volgende:
Ik keek sinds jaren naar Red Bull Airraces waar ze met proppelors racen en blijkbaar hebben ze op dat types flaps geplakt? Voor het verbruik hoeft het niet lijkt me(zeer korte stinds).
Ai zo nader bekeken vliegt 1 team met flaps en een ander met raked wings.quote:
Je bedoelt wingtips? Dat is heel iets anders dan flaps en dan mag je mijn vorige opmerking negerenquote:Op woensdag 18 mei 2016 15:47 schreef Woods het volgende:
[..]
Ai zo nader bekeken vliegt 1 team met flaps en een ander met raked wings.
Oh nee ik bedoel Wingtips/ winglets jaquote:Op woensdag 18 mei 2016 15:50 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je bedoelt wingtips? Dat is heel iets anders dan flaps en dan mag je mijn vorige opmerking negeren
Dit is dan wellicht een interessant artikel voor je:quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:14 schreef Woods het volgende:
[..]
Oh nee ik bedoel Wingtips/ winglets ja
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.redbullusa.com%2Fcs%2FRedBull%2FRBImages%2F000%2F000%2F725%2F877%2Fphoto610x343a%2FSI201003250033.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
vs.
[ afbeelding ]
Zoiets was te verwachten.quote:Koning Willem-Alexander laat zich in 2017 omscholen als piloot. Hij heeft nu een brevet voor de Fokker 70, maar wil de Boeing 737 onder de knie krijgen.
De Rijksvoorlichtingsdienst RVD bevestigt dat na een bericht van de site Aviationwatch.
Willem-Alexander is 'gastvlieger' bij KLM Cityhopper. Voor zijn brevet moet hij genoeg vlieguren maken. Dat kan in het regeringsvliegtuig, de Fokker 70 PH-KBX, of in gewone Cityhoppers. Na de omscholing wil hij bij de KLM blijven vliegen.
Het kabinet moet ook een beslissing nemen over een nieuw regeringstoestel. Maar de omscholing van Willem-Alexander staat daar volgens de RVD los van.
Dat zetten ze er standaard bij om het volk rustig te houdenquote:Op woensdag 18 mei 2016 17:06 schreef Iemand91 het volgende:
Koning Willem-Alexander laat zich omscholen tot piloot Boeing 737
Die laatste zin weet ik niet wat ik daarvan moet denken...
Ik zou dan eerder de Embraer verwachten, aangezien die de Fokker bij KLM vervangt. Of zou er dan toch een 737 BBJ komen?quote:Op woensdag 18 mei 2016 17:06 schreef Iemand91 het volgende:
Koning Willem-Alexander laat zich omscholen tot piloot Boeing 737
[..]
Zoiets was te verwachten.
Of stoppen of omscholen naar Embraer of 737.
Die laatste zin weet ik niet wat ik daarvan moet denken...
Zijn dit soort races eigenlijk nog op TV te zien? Toen het nog in Nederland kwam had ik nog niet zoveel met vliegtuigen en daarom ook maar sporadisch een race gezien. Zou het nu wel weer eens tof vinden om het te zien. Weet jij waar het te zien is?quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:14 schreef Woods het volgende:
[..]
Oh nee ik bedoel Wingtips/ winglets ja
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.redbullusa.com%2Fcs%2FRedBull%2FRBImages%2F000%2F000%2F725%2F877%2Fphoto610x343a%2FSI201003250033.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
vs.
[ afbeelding ]
Ik heb vandaag de Red Bull TV app gedownload. Daar kan je hele races terugkijken en natuurlijk alles om en rond Red Bull. O.a. Max Verstappen. Niet dat ik het interessant vind maar zag dat ze dus winglets toepassen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:43 schreef Waffle het volgende:
[..]
Zijn dit soort races eigenlijk nog op TV te zien? Toen het nog in Nederland kwam had ik nog niet zoveel met vliegtuigen en daarom ook maar sporadisch een race gezien. Zou het nu wel weer eens tof vinden om het te zien. Weet jij waar het te zien is?
twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 19-05-2016 om 05:06:10 .@EGYPTAIR stating #MS804 has "disappeared from radar". FR24 flight track: https://t.co/6tH4GQzOWU https://t.co/NteMuuFj1O reageer retweet
twitter:EGYPTAIR twitterde op donderdag 19-05-2016 om 04:57:43 An informed source at EGYPTAIR stated that Flight no MS804,which departed Paris at 23:09 (CEST),heading to Cairo has disappeared from radar. reageer retweet
Gerustellende gedachte, morgen vliegen...quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:13 schreef Woods het volgende:
Passagiersvliegtuig EgyptAir van radar verdwenen
http://www.volkskrant.nl/(...)ac8df6143b5fb7c9a86a via @volkskranttwitter:flightradar24 twitterde op donderdag 19-05-2016 om 05:06:10 .@EGYPTAIR stating #MS804 has "disappeared from radar". FR24 flight track: https://t.co/6tH4GQzOWU https://t.co/NteMuuFj1O reageer retweettwitter:EGYPTAIR twitterde op donderdag 19-05-2016 om 04:57:43 An informed source at EGYPTAIR stated that Flight no MS804,which departed Paris at 23:09 (CEST),heading to Cairo has disappeared from radar. reageer retweet
Beter dan gister want dan had je in dit vliegtuig kunnen zitten.....quote:Op donderdag 19 mei 2016 06:28 schreef akaQ het volgende:
[..]
Gerustellende gedachte, morgen vliegen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |