abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 april 2016 @ 14:41:57 #126
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_161650243
Ik had laatst ergens gelezen dat Boeing hun 737 toestellen voor minder dan de concurrentie verkopen. Soms tot maar 25% van de initiële prijs.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_161663177
Deze foto hebben jullie vast al wel eerder ergens gezien; maar ik blijf het een fantastische foto vinden.

De inaugural flight van Qatar naar Sydney; 2-3 maart 2016:
(Eerst een low pass over de luchthaven van Sydney en daarna deze low pass over de Sydney Harbour Bridge en langs het Opera House)

Daar zou je wel een window seat willen hebben...


En ik heb een leuke fauteuil voor mezelf gevonden; van een 737 engine cowling :9 :



Wel een beetje groot though...
(2 meter hoog, breed en diep)



Van een GE90-cowling kun je een complete zitkuil maken...

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-04-2016 00:43:15 ]
  zondag 24 april 2016 @ 13:16:15 #128
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_161671411
quote:
KLM Boeing 747 keer terug naar Schiphol na botsing met vogel

SCHIPHOL Een Boeing 747-400 van KLM heeft vanochtend een vlucht naar Los Angeles af moeten breken vanwege een 'birdstrike', een aanvaring met een of meerdere vogels.Het toestel cirkelde enige tijd boven de Noordzee om brandstof te lozen en is teruggekeerd naar Schiphol.

Dat bevestigt een woordvoerster van KLM aan onze nieuwspartner Luchtvaartnieuws.nl. KL601 landde na het cirkelen boven de Noordzee weer veilig op Schiphol.

Voor de passagiers wordt een ander toestel ingezet om ze later vandaag alsnog naar Los Angeles te vervoeren.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_161672637
20 mei vlieg ik met tui van Amsterdam naar Terceira 'azoren' is er een mogelijkheid om uit te vinden met welk toestel deze vlucht word uitgevoerd? Lijkt me wel leuk om te weten.
pi_161672742
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 14:10 schreef akaQ het volgende:
20 mei vlieg ik met tui van Amsterdam naar Terceira 'azoren' is er een mogelijkheid om uit te vinden met welk toestel deze vlucht word uitgevoerd? Lijkt me wel leuk om te weten.
Dat is mogelijk.

Door op de dag van vertrek snel uit het raam te kijken naar de registratie voordat je de slurf inloopt.
Er is vast al een planning, maar is verre van zeker, zeker bij TUI verandert de registratie regelmatig.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 24 april 2016 @ 16:29:22 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161675484
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 14:10 schreef akaQ het volgende:
20 mei vlieg ik met tui van Amsterdam naar Terceira 'azoren' is er een mogelijkheid om uit te vinden met welk toestel deze vlucht word uitgevoerd? Lijkt me wel leuk om te weten.
Waarschijnlijk een van deze:
PH-TFA (Economy & Comfort, 183pax, TUI livery, split scimitar winglets)
PH-TFB (Economy & Comfort, 183pax, TUI livery, split scimitar winglets)
PH-TFC (Economy & Comfort, 183pax, TUI livery, split scimitar winglets)
PH-TFD (Economy & Comfort, 183pax, TUI livery, split scimitar winglets)
PH-TFF (Economy & Comfort, 183pax, TUI livery, split scimitar winglets)

En een kleinere kans op een van deze:
YR-BMB (Economy, 189pax, Blue Air livery, winglets)
YR-BME (Economy, 189pax, Blue Air livery, winglets)

Alle short/medium-haul toestellen waar TUI mee vliegt hebben geen inflight entertainment, dus zet wat muziek of films op smartphone of tablet. Eten en drinken aan boord moet apart afgerekend worden, ik neem zelf meestal een paar flesjes cola mee aan boord (die koop ik dan op de luchthaven ná de security check), dat scheelt een hoop gedoe moet afrekenen en kan nog goedkoper zijn ook.
De prijzen van TUI aan boord vind je hier
So we just called him Fred
  zondag 24 april 2016 @ 19:53:01 #132
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161682161
United houdt er soms bijzondere routes op na:


Het toestel had problemen met het landingsgestel.
So we just called him Fred
  maandag 25 april 2016 @ 09:38:55 #133
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_161695470
quote:
Taoyuan airport's 4th terminal project suspended


CNA
April 25, 2016, 12:08 am TWN
TAIPEI - Taoyuan International Airport Corp. (TIAC) is suspending plans to build a fourth terminal at the airport after feeling that too many projects are already underway and any that more construction would spoil the airport experience for travelers.


TIAC Vice President Wen Yung-sung said Sunday that work is already proceeding on expanding Taiwan Taoyuan International Airport's second terminal and preparing to build a third terminal, and starting construction on a fourth terminal could affect service quality.
TIAC announced last year that it was planning to build a “smart terminal” — known as the fourth terminal — on the site of Terminal 1's first parking lot to help absorb the surge of travelers who pack into the first and second terminal buildings during peak hours.
According to TIAC, the first and second terminals have a combined capacity of 32 million passengers a year, but in 2014 they handled 34 million travelers.
The fourth terminal, planned to accommodate single-aisle aircraft, was scheduled to be completed in late 2018 at a cost of around NT$2 billion (US$61 million) and accommodate 5 million travelers a year.
Though the company is suspending the fourth terminal project, it will continue to add equipment that provides smart services at the airport to provide more efficient service to travelers, Wen said.
Such equipment includes do-it-yourself check-in counters, automation bag drop devices and e-Gate systems, according to TIAC.
The airport operator will also move to build a new airport apron in the near future to accommodate more airplanes and meet the need of other flight operations, Wen added.
“If there is a need in the future, the (new) terminal construction project will be activated at the proper time,” he said.
The second terminal expansion project is scheduled to be completed in 2018, and the construction of the third terminal building is set to be done by 2020.
pi_161710541
RTL Z zendt al een paar weken "Meevliegen met Qantas uit" (elke vrijdagavond) maar vanaf vanavond de komende drie dagen (20:29 - 21:28 uur): "Meevliegen met British Airways".

quote:
Documentaireserie waarin de Britse luchtvaartmaatschappij British Airways wordt gevolgd. In het laatste decennium heeft de maatschappij veel last gehad van de financiële crisis. Hoe kan het tij worden gekeerd?
Deze werd oorspronkelijk uitgezonden op de BBC als "A Very British Airline"; voor mij niet nieuw dus. :+
Deze serie kent 3 afleveringen. Morgen en woensdag de overige 2 afleveringen.

Die van Qantas (oorspronkelijk uitgezonden op het Australische Channel 9 telt 8 afleveringen; komende vrijdag is aflevering 6.

Even een tipje tussendoor. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 25-04-2016 21:13:26 ]
pi_161739951
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:45 schreef Iemand91 het volgende:
De eerst in Amerika gebouwde Airbus is net vertrokken voor haar allereerste vlucht:
https://www.flightradar24.com/AIB5121/929c1e8
En gisteren is deze eerste in Amerika gebouwde Airbus afgeleverd aan JetBlue:
Airbus levert eerste in Amerika geproduceerde toestel af
quote:
MOBILE - Airbus vierde vandaag met een grote ceremonie de aflevering van het allereerste in Amerika geproduceerde vliegtuig. De Airbus A321 werd door topman John Leahy overhandigd aan luchtvaartmaatschappij JetBlue.

De Europese vliegtuigbouwer opende in 2015 een fabriek in Mobile, in de Amerikaanse staat Alabama. Daar moeten eind 2017 elke maand vier vliegtuigen van de band rollen van de A320-familie. Op dit moment worden alleen A320ceo-series gebouwd, maar in 2017 gaat ook de productie van de A320neo-serie van start, met nieuwe motoren.

Naast de fabriek in Alabama bouwt Airbus ook toestellen in Toulouse, Hamburg en Tianjin.



En gisteren is ook de 70e Boeing 777 aan Air France geleverd. Het toestel vloog afgelopen nacht naar Parijs. En dit is ook de laatste voor de maatschappij.

In 1996 plaatste Air France de order voor 10 777's; toen nog de 777-200IGW (later bekend als ER) plus 10 opties. Dit nadat de Franse overheid haar goedkeuring gaf; die gaf sterk de voorkeur voor Airbus toestellen.
Enkele maanden daarvoor had AF dan ook een overgebleven order van 5 A340-300 toestellen bevestigd en tegelijk met deze 777-order plaatste het een order voor nog eens 5 A340-300's en 5 opties.
(welke konden worden omgezet naar A340-600's als deze aan de criteria van AF zou voldoen).
De 777 deal verving de in 1995 geannuleerde order voor 7 Boeing 767-300ER's en 8 737-500's.
De 777's zouden worden ingezet op premium routes zoals over de Atlantische Oceaan; de A340's voor langere, minder drukke routes.

Op 29 maart 1998 werd de eerste 777 aan Air France geleverd (F-GSPA):




Nu, bijna 18 jaar later zijn ze 70 777's verder; 25 777-200ER's, 43 777-300ER's en 2 777F's.
In 2004 was Air France de launch customer voor de -300ER en in 2009 de launch customer van de 777F.

Samen met KLM (die momenteel 26 777's in dienst heeft) vormt AF/KLM na Emirates (momenteel 157 777's) de grootste 777 operator ter wereld.




KLM heeft nog 3 777-300ER's te ontvangen waarvan de eerste in juni.
Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat het daar niet bij blijft...
pi_161741128
Aangezien Frisian Flag nog nergens aan bod is gekomen, toch 2 plaatjes.



pi_161750353
quote:
KLM heeft nog 3 777-300ER's te ontvangen waarvan de eerste in juni.
Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat het daar niet bij blijft...
Inderdaad. Boeing wil graag de productielijn gevuld houden tot de nieuwe modellen klaar zijn en KLM heeft nog zeven full pax 747's. Weliswaar is bekend geworden dat voor de BFY nog een D-check gepland staat, er blijft een gat in de vloot voor dik 400 passagiers.
--
pi_161758588
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Iemand91 op 27-04-2016 20:38:03 ]
pi_161759044
Nooit zo bij stilgestaan dat Air France zoveel 777's heeft, grappig. Had daar toch wat meer widebody Airbussen verwacht. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:34 schreef OEM het volgende:

[..]

Gigantische flop? In de tijd voor de A330/A340 was Airbus een nikszeggende speler op de longhaul-markt. Ze hebben een commerciele meesterzet gedaan met de A330/A340 familie. Investeren via de A340 in de periode dat ETOPS nog geen gemeengoed was, key player worden in de longhaul markt, wachten totdat etops en twin-engines voldoende ontwikkeld is, en daarna enorm binnenlopen met de A330.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:41 schreef OEM het volgende:

[..]

Jazeker, maar de A340 heeft de weg vrijgemaakt voor het succes van de A330.

Maar bovenal: je kunt de A330 en A340 niet los van elkaar zien. Die dingen zijn zoveel hetzelfde dat bij wijze van spreken het enige verschil is of je 2 extra motoren aangekruist hebt op de optielijst. Denk ik nog steeds een geweldige prestatie van Airbus om zo'n platform neer te zetten.
Het is al een tijdje terug, maar interessante opmerkingen. ^O^ Ik was mij nooit zo bewust van de grote overeenkomsten (technisch gezien), tussen de A330 en A340. Van de week wat meer over ingelezen en het is nu inderdaad veel logischer hoe die ontwikkeling is gegaan en eigenlijk inderdaad een succesverhaal. Ook overschatte ik de opkomst van Airbus in de widebody markt ietwat, ik ging ervanuit dat ze al langer succesvol waren, maar ze zijn eigen pas een generatie terug écht begonnen.

Blijft wel dat de A340 vrij zeldzaam is gebleven t.o.v. de A330, die zie je toch regelmatiger! En Airbus is op zich best aardig bezig, al gaan de deliveries van de A350 niet heel hard en zijn de problemen met de A320neo toch wel wat groter dan gedacht nu ze zelfs de maandelijkse productie gaan terugschroeven.

http://airwaysnews.com/bl(...)-a320neo-production/

Overigens van het weekend DOH-AMS gevlogen met high-density 777 en op zich viel het mij nog wel mee. Terug BRU-DOH in een 787 en dat vind ik toch minder zitten ongeveer. Beiden kunnen sowieso niet op tegen de A350 momenteel, vooral qua seatpitch. ^O^

Verder gaat Qatar Airways Delta nog een beetje trollen op hun hub de komende maand, want de eerste vlucht naar ATL gaat met een A380 gevlogen worden:

http://www.qatarairways.c(...)srelease_atlantaa380
Jack does it in real time...
pi_161759462
Vandaag 11 jaar geleden:












[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 27-04-2016 23:59:56 ]
pi_161760049
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

BFA/B/G/H/L/N/Y is toch zeven? Drie nieuwe triples vanaf nu betekent een verschil van vier toestellen in de 400+ range. Over een half jaar is het zes/twee (minus BFA plus BVR) blijft een verschil van vier.

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 27-04-2016 20:19:17 ]
--
pi_161760494
Vorig jaar op de Paris Airshow ook een 'lege' A380 zien vliegen, geniaal hoe soepel dat gaat. _O_

Testpiloten gaven toen ook nog een interview / commentaar en zeiden ook nog dat hij echt fantastisch vliegt. 11 jaar lijkt alweer zo lang. :o Er zijn er ongeveer 200 geleverd / actief nu?
Jack does it in real time...
  woensdag 27 april 2016 @ 23:21:54 #143
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161766465
Heeeeel misschien wil ik in juni even heen en weer vanaf Brussel (want goedkoper) naar Montreal. Nu zie ik dat AirTransat met een A310 vliegt :? Hoe is die maatschappij uberhaubt? Voor 2 euro meer ofzo vlieg ik met AirCanada, ook rechtstreeks en in een A330... Suggesties?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_161772540
Boeing en China Airlines onthullen co-branded 777-300ER
quote:
SEATTLE - Boeing en China Airlines werken opnieuw samen met een co-branded vliegtuig, waarbij de huisstijlen van de vliegtuigbouwer en de Taiwanese luchtvaartmaatschappij zijn vermengd. Nadat eerder al een Boeing 747-400 in die beschildering rondvloog is het nu de beurt aan een nagelnieuwe 777-300ER.

De Boeing 777, die wordt ingezet op reguliere lijndiensten van China Airlines, promoot tijdens haar vluchten de Amerikaanse vliegtuigbouwer. Eerder deed Boeing ook al iets dergelijks met Ryanair en Korean Air. Concurrent Airbus co-brandde destijds de A350 met Qatar Airways.
Gaat om hun nieuwste aanwinst met registratie B-18007; hun 10e en laatste 777-300ER:




En die 747 waar ze over spreken was B-18210; deze vloog tussen november 2004 en december 2012 rond met deze speciale livery. De 747 zélf vliegt ook nog steeds rond; het is de op 3 na laatste pax 747-400 ooit gebouwd.

  donderdag 28 april 2016 @ 12:13:30 #145
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_161772765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef flipsen het volgende:
Heeeeel misschien wil ik in juni even heen en weer vanaf Brussel (want goedkoper) naar Montreal. Nu zie ik dat AirTransat met een A310 vliegt :? Hoe is die maatschappij uberhaubt? Voor 2 euro meer ofzo vlieg ik met AirCanada, ook rechtstreeks en in een A330... Suggesties?
Meh, zo lang in een narrow body kist en waarschijnlijk (?) zonder personal IFE systeem... ik zou voor die A330 gaan.
Tics van je petten.
  donderdag 28 april 2016 @ 12:45:29 #146
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_161773357
De fabrikant op de kist; het is niet dat de passagier daar directe invloed op heeft :? Het gaat de airliner om het verbruik en andere factoren.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 28 april 2016 @ 12:48:13 #147
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161773401
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:13 schreef nattermann het volgende:

[..]

Meh, zo lang in een narrow body kist en waarschijnlijk (?) zonder personal IFE systeem... ik zou voor die A330 gaan.
Een A310 is ook widebody :) Maar na even op seatguru.com gekeken te hebben... Lamaar :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 28 april 2016 @ 13:01:48 #148
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_161773640
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:48 schreef flipsen het volgende:

[..]

Een A310 is ook widebody :) Maar na even op seatguru.com gekeken te hebben... Lamaar :X
Oh, ik zie het inderdaad. Was altijd in de veronderstelling dat dat narrowbody was (8>
Tics van je petten.
pi_161779314
Zoals hier al eerder is gezegd; RTL Z zendt de laatste weken allerlei luchtvaart-gerelateerde documentaires uit tijdens Z doc.
Mochten er mensen zijn die geïnteresseerd zijn; ik heb hieronder even neergezet wat ze de komende weken uitzenden:

Donderdag 28 april (vanavond):
- 20:29 - 21:28 uur: Ik Was Een Jetset-stewardess
quote:
Documentaire over de gouden jaren van de luchtvaart. In de jaren zestig hadden stewardessen een leven vol glitter en glamour. Elke vrouw droomde ervan om stewardess te worden, maar dat werd je niet zomaar.
Vrijdag 29 april:
- 20:30 - 21:00 uur: Meevliegen met Qantas, aflevering 6. (herhaling om 23:30 uur)

Zaterdag 30 april:
- 20:30 - 23:30 uur: Herhalingen van Meevliegen Met British Airways (3 alle 3 afleveringen).
(Deze 3 afleveringen werden afgelopen maandag t/m woensdag

Dinsdag 3 mei t/m donderdag 5 mei:
- 20:30 - 21:30 uur: Heathrow - Een stad op zichzelf ('s avonds herhaling om 23:30)

Vrijdag 6 mei:
- 20:30 - 21:00 uur: Meevliegen met Qantas, aflevering 7. (herhaling om 23:30 uur)

Zaterdag 7 mei:
- 21:30 - 00:30 uur: Herhalingen van Heathrow - Een stad op zichzelf.

Vrijdag 13 mei:
- 20:30 - 21:00 uur: Meevliegen met Qantas, aflevering 8. (herhaling om 23:30 uur)
Tevens laatste aflevering van deze serie.

Ter verduidelijking:
- Ik Was Een Jetset-stewardess is oorspronkelijk I Was a Jet Set Stewardess van Smitsonian Channel.
- De serie van Qantas is Ready for Takeoff, uitgezonden op het Australische Channel 9, eind 2015.
- De serie van British Airways is A Very British Airline dat in juni 2014 werd uitgezonden op BBC2.
- De serie over Heathrow is Britain’s Busiest Airport – Heathrow dat in juni 2015 werd uitgezonden op ITV.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 28-04-2016 18:06:46 ]
  donderdag 28 april 2016 @ 19:36:23 #150
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_161782496
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:01 schreef nattermann het volgende:

[..]

Oh, ik zie het inderdaad. Was altijd in de veronderstelling dat dat narrowbody was (8>
Trivia: de romp van A300/310/330/340 hebben allemaal hetzelfde ontwerp (doorsnede).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')