abonnement Unibet Coolblue
pi_160791394
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

-O-

Twee uur moeten wachten in de lucht en dan gaat het toch nog mis.
Het is nu natuurlijk nog koffiedik kijken, maar zou het toestel in een microburst terecht zijn gekomen? Of zou het een wind shear zijn geweest. Het toestel had naar verluid nog voldoende brandstof om ca. 2,5u door te vliegen, dus uitgevallen motoren door gebrek aan brandstof lijkt op het eerste gezicht niet aan de orde. De A6-FDN was pas 5 jaar oud.
[ afbeelding ]

[..]

Dat zal hij ongetwijfeld niet zijn, maar net zoals Emirates is ook FlyDubai in overheidshanden. Het zal mij niks verbazen dat ook zij voordelen genieten waardoor niet elke vlucht winst op hoeft te leveren.
Had geen idee dat sommige 737 types nog worden gebruikt voor commercie!
pi_160792574
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:43 schreef DeeBee het volgende:
Apartste vind ik wat ik op AviationHerald in de comments las: waarom geen alternate opgezocht als je nog zoveel brandstof hebt? :?

Twee uur holding is bizar lang, dan hadden ze al in Moskou geweest ongeveer...
Überhaupt 2.5 uur fuel voor eventuele holding upliften,daar heb ik nog nooit van gehoord :D.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 20:31:53 #28
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160792659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:29 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Überhaupt 2.5 uur fuel voor eventuele holding upliften,daar heb ik nog nooit van gehoord :D.
Hij kwam uit Dubai he, daar is tanken nogal goedkoop, dus dan loont het vast om met veel extra fuel te vertrekken om zo niet te duur uit te zijn in Russia?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 20:33:27 #29
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160792717
Blijft een raar verhaal inderdaad, ook met die video. De wind hoefde toch niet zo´n heel groot probleem te zijn, die was 230 graden, de baan ligt op 220 graden. Misschien de spoilers uitgegaan bij touchdown, toen toch weer de lucht in en dat daar iets is misgegaan? Horen de spoilers automatisch in te klappen als de throttle weer opengaat bij een 737?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 20:40:52 #30
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160793040
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:33 schreef flipsen het volgende:
Blijft een raar verhaal inderdaad, ook met die video. De wind hoefde toch niet zo´n heel groot probleem te zijn, die was 230 graden, de baan ligt op 220 graden. Misschien de spoilers uitgegaan bij touchdown, toen toch weer de lucht in en dat daar iets is misgegaan? Horen de spoilers automatisch in te klappen als de throttle weer opengaat bij een 737?
Dat laatste lijkt mij niet. Al weet ik dat niet zeker.
pi_160796865



KLM verwacht zondagavond eerste Embraer 175
quote:
SCHIPHOL - KLM Cityhopper verwacht zondag 20 maart rond 17.30 de eerste Embraer 175. Het nieuwe toestel, waarvan er zeventien zijn besteld, vervangt de Fokker 70 bij de KLM-dochter.

Het eerste vliegtuig, met aan boord KLM Cityhopper-directeur Boet Kreiken en Embraer-topman Paulo Cesar, vertrekt zaterdag vanaf de fabriek bij Sao Jose dos Campos en vliegt vervolgens via Recife, de Kaapverdische Eilanden en Lissabon naar Amsterdam.

Aan boord van de E175, die zondag 27 maart voor het eerst commercieel wordt ingezet op Stavanger Airport, is plaats voor 88 passagiers.

Uiterlijk onderscheidt de E175 zich van de grotere E190, waarvan KLM Cityhopper er 30 in de vloot heeft, door het ontbreken van de nooddeur boven de vleugel, een iets ander staartstuk en de grotere winglets aan de vleugeleinden.
PH-EXG staat momenteel op het eiland Sal op Aeroporto Internacional Amílcar Cabral.
In tegenstelling tot de E190's gaat deze niet via Tenerife.

De F70 heeft plaats voor 80 passagiers (echter 10 stoelen voorin zijn niet te boeken wegens Business Class),
de E175 88 passagiers en de E190 100 passagiers.

De ruim 20 jaar oude en op 15 december 1997 aan KLM Cityhopper geleverde PH-WXC (het heeft eerst bijna 2 jaar voor het Russische Avianova gevlogen) zou deze maand uit de vloot gehaald worden.
Stond oorspronkelijk gepland voor afgelopen woensdag maar de kist vliegt nog steeds rond.
(hij staat momenteel in Norwich en vliegt morgenvroeg terug naar Amsterdam)
Deze F70 gaat naar Air Niugini op Papoea-Nieuw-Guinea.
Voor elke nieuwe Embraer wordt er ongeveer gelijktijdig een F70 uitgefaseerd.

De eerste commerciële vlucht van de KLM E175 staat dus gepland voor 27 maart;
vertrek om 12:10 uur vanaf Amsterdam.
Die dag is het begin van het zomerseizoen in de luchtvaart op het Noordelijk halfrond.
pi_160799939
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 20:31 schreef flipsen het volgende:

[..]

Hij kwam uit Dubai he, daar is tanken nogal goedkoop, dus dan loont het vast om met veel extra fuel te vertrekken om zo niet te duur uit te zijn in Russia?
Jep! Zo stond het echter niet in het AH bericht, dat was het meer ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door NewHorizon op 20-03-2016 00:33:33 ]
pi_160805500
quote:
De F70 heeft plaats voor 80 passagiers (echter 10 stoelen voorin zijn niet te boeken wegens Business Class)
Dat hangt van de indeling af voor de betreffende vlucht. Als er maar twee rijen BC zijn gaan er maar 4 plaatsen verloren.

Overigens heeft KLM-C niet 17 maar 19 toestellen besteld als je de twee inmiddels opgenomen opties meetelt.
--
pi_160811947
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:42 schreef inkjet het volgende:
Dat hangt van de indeling af voor de betreffende vlucht. Als er maar twee rijen BC zijn gaan er maar 4 plaatsen verloren.
Dit geeft KLM zélf aan:
quote:
De Fokker 70 bevat 80 stoelen waarvan de middelste stoel in de Business Class niet te boeken is.
Bron: KLM
quote:
Overigens heeft KLM-C niet 17 maar 19 toestellen besteld als je de twee inmiddels opgenomen opties meetelt.
In dat zelfde bericht staat dat KLM 15 Embraer E175+'s heeft besteld en 2 extra E190's.
Daarnaast opties voor nog eens 17 Embraers.
Die twee genoemde E190's zijn ondertussen al geleverd: PH-EXE en -EXF werden afgelopen december geleverd.
Zie hier en hier.

Sindsdien hebben ze inderdaad twee van die 17 opties verzilverd voor 2 extra E175+'s wat dus 17 E175's maakt. ;)

Overigens is de aankomst van de nieuwe E175+ flink vertraagd (verwachte aankomst is nu om 20:45 uur) want:
surprise surprise; de Fransen staken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2016 16:31:08 ]
pi_160812250
Pff de EXE/F even vergeten. Eigen schuld, afgelopen nacht in een vliegtuig gezeten en de acht uur tijdsverschil is te voelen....
--
pi_160813888
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:30 schreef inkjet het volgende:
Pff de EXE/F even vergeten. Eigen schuld, afgelopen nacht in een vliegtuig gezeten en de acht uur tijdsverschil is te voelen....
Zeker niet in een A350 gevlogen? Daar is de cabineverlichting anti-jetlag!
Jack does it in real time...
pi_160816591
Dalijk met Dreamliner transatlantisch naar Schiphol, geloof niet echt dat de verlichting jetlag kan tegengaan maar zal het morgen laten weten.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 20 maart 2016 @ 20:51:44 #38
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160820533
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:43 schreef Shivo het volgende:
Dalijk met Dreamliner transatlantisch naar Schiphol, geloof niet echt dat de verlichting jetlag kan tegengaan maar zal het morgen laten weten.
Ik merkte er vanuit New York iig weinig van afgelopen zomer :D

Over New York gesproken, dat JFK was wel een afknapper zeg. Had er heel wat van voorgesteld maar wat een armoedig vliegveld :{
  zondag 20 maart 2016 @ 21:00:18 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160820907
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik merkte er vanuit New York iig weinig van afgelopen zomer :D

Over New York gesproken, dat JFK was wel een afknapper zeg. Had er heel wat van voorgesteld maar wat een armoedig vliegveld :{
Prachtige landingen als je niet vanuit het oosten komt! Verder grote verschillen tussen de vele terminals.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_160835309
De eerst in Amerika gebouwde Airbus is net vertrokken voor haar allereerste vlucht:
https://www.flightradar24.com/AIB5121/929c1e8

  maandag 21 maart 2016 @ 16:18:50 #41
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160836086
quote:
99s.gif Op zondag 20 maart 2016 21:00 schreef XL het volgende:

[..]

Prachtige landingen als je niet vanuit het oosten komt! Verder grote verschillen tussen de vele terminals.
Ah, ik ben er nog maar 1 keer geweest en dat beviel totaal niet dus :P zal wel de verkeerde terminal gehad hebben dan, ik vloog ook met Norwegian en dat is toch een LCC he :D
Overigens was het donker toen ik vertrok, dus niks gezien verder.

Op de heenweg kwam ik trouwens vanuit Toronto en landde ik op LGA. Dat was ook een leuke landing met mooie uitzichten over Manhattan!
Al blijft mijn mooiste landing toch op GLA, dat was best leuk zo tussen de heuvels door :D
  maandag 21 maart 2016 @ 16:43:51 #42
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160836682
Dan krijg je zoiets

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 17:04:08 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160837170
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:45 schreef Iemand91 het volgende:
De eerst in Amerika gebouwde Airbus is net vertrokken voor haar allereerste vlucht:
https://www.flightradar24.com/AIB5121/929c1e8

[ afbeelding ]
Is dat voor Amerikaanse markt wat daar geproduceerd wordt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 21 maart 2016 @ 17:11:55 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160837357
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:18 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Gaat Arke nog leasen van Miami Air? Vorig jaar nog in zo'n leasekist gevlogen.
Arke niet, maar TUI wel ;)

Ze bevallen blijkbaar goed, want er komen dit jaar (weer) twee van hun kisten:
N738MA en N739MA

Beiden hebben al eens eerder voor Arkefly/Arke gevlogen:
N738MA in de zomers van 2008 t/m 2012 en 2014/2015
N739MA in de zomers van 2010 t/m 2011
Beide toestellen vlogen in 2007 voor Martinair en de N739MA vloog in 2009 voor Transavia.

Naast de toestellen van Miami Air komen er nog een paar:
2x 737-800 en 1x 737-400 van Blue Air
YR-BMC, YR-BME en YR-BAJ
De eerste twee moeten nog in dienst komen bij Blue Air. Ze komen bij het Turkse Sun Express vandaan, die juist is opgericht om Europese toeristen "op te halen". Toeristen kiezen naar het lijkt liever voor een Europese luchtvaartmaatschappij of de vraag naar reizen naar Turkije is zo ver teruggelopen dat de stoelen helemaal niet meer gevuld worden en de toestellen bij Arke naar andere bestemmingen gaan vliegen.


En voor het eerst sinds de zomer van 2008 vliegt TUI met een Airbus vanuit Nederland:
LY-SPF van Small Planet


[ Bericht 3% gewijzigd door Fred op 21-03-2016 19:53:01 ]
So we just called him Fred
  maandag 21 maart 2016 @ 17:14:17 #45
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160837398
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat voor Amerikaanse markt wat daar geproduceerd wordt?
Yep: http://www.airbus.com/pre(...)ufacturing-facility/
So we just called him Fred
  maandag 21 maart 2016 @ 17:16:12 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160837433
En tijdens de meivakantie is deze schoonheid óók op Schiphol te bewonderen:


[ Bericht 17% gewijzigd door Fred op 21-03-2016 19:53:50 ]
So we just called him Fred
  maandag 21 maart 2016 @ 19:28:01 #47
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_160840698
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Arke niet, maar TUI wel ;)

Ze bevallen blijkbaar goed, want er komen dit jaar (weer) twee van hun kisten:
N738MA en N739MA

Beiden hebben al eens eerder voor Arkefly/Arke gevlogen:
N738MA in de zomers van 2008 t/m 2012 en 2014/2015
N739MA in de zomers van 2010 t/m 2011
Beide toestellen vlogen in 2007 voor Martinair en de N739MA vloog in 2009 voor Transavia.

Naast de toestellen van Miami Air komen er nog een paar:
2x 737-800 en 1x 737-400 van Blue Air
YR-BMC, YR-BME en YR-BAJ
De eerste twee moeten nog in dienst komen bij Blue Air. Ze komen bij het Turkse Sun Express vandaan, die juist is opgericht om Europese toeristen "op te halen". Toeristen kiezen naar het lijkt liever voor een Europese luchtvaartmaatschappij of de vraag naar reizen naar Turkije is zo ver teruggelopen dat de stoelen helemaal niet meer gevuld worden en de toestellen bij Arke naar andere bestemmingen gaan vliegen.
[ afbeelding ]

En voor het eerst sinds de zomer van 2008 vliegt TUI met een Airbus vanuit Nederland:
LY-SPF van Small Planet
[ afbeelding ]
Ik heb slechte herinneringen aan de N738MA. Afgelopen zomer 3x meer gevlogen 3x 4 uur + vertraging gehad.
  maandag 21 maart 2016 @ 20:06:00 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160841939
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:28 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb slechte herinneringen aan de N738MA. Afgelopen zomer 3x meer gevlogen 3x 4 uur + vertraging gehad.
Dat ligt niet aan het toestel zelf, maar aan de manier waarop de vakantievluchten worden uitgevoerd. Het zijn in veel gevallen charters, die ruimere regels hebben tov lijnvluchten en daar maken TUI, Corendon en Transavia, in mindere mate, goed gebruik van.
Ze plannen hun schema's zo vol mogelijk, met een beetje ruimte om te schuiven voor het geval een toestel vertraagd is. Helaas komt het in de zomer vaak voor dat door een klein voorval een vertraging van enkele uren ontstaat die pas enkele dagen later op kan worden ingelopen. Gevolg is dus dat een toestel lange tijd met vertraging rond blijf vliegen.
En helaas past dat dus allemaal binnen de regels van chartervluchten en daar komt dan nog eens bij dat vrijwel alle vluchten binnen Europa van TUI charters zijn. TUI heeft bijvoorbeeld tientallen bestemmingen in Europa, maar volgens dit kaartje lijken het er maar twee:

De overige vluchten zie je hier niet in terug, omdat dit charters zijn.

In de zomer blijft er niet veel over als lijnvlucht:
So we just called him Fred
pi_160847470
Inmiddels is een foto van PH-BHG verschenen op internet. Dus niet PH-BHF.
Als je naar de lijst op planespotters.net kijkt van nog aan KLM te leveren 787's en die vergelijkt met de lijst via nyc787.blogspot.nl zie je een paar opvallende dingen.
C/N 42486 wordt de BHG maar de op Planespotters genoemde C/N 42485 staat niet in de productielijst voor dit jaar. Planespotters noemt hiervoor nu de reg PH- (verder niets). C/N 38769 was eerst bedoeld als PH-BHM maar staat nu in de productielijst voor Air France.
Ik ben benieuwd wat het nu echt gaat worden. Heeft KLM-AF een verschuiving doorgevoerd of had Planespotters de verkeerde informatie?
--
pi_160847631
IronMaiden twitterde op maandag 21-03-2016 om 21:26:22 Hey guys... what's big and white and has 2 new fully-working engines?? reageer retweet
ED FORCE ONE - ONWARDS AND UPWARDS AGAIN
quote:
MAIDEN PLANE SET TO REJOIN THE BOOK OF SOULS TOUR IN BRASILIA TOMORROW AFTER MASSIVE REPAIRS COMPLETED IN JUST 10 DAYS

TWO 5000kg, FOUR MILLION DOLLAR JET ENGINES FLOWN 12,000 KM TO REPLACE DAMAGED ENGINES


Following the major accident in Chile on the morning of Saturday March 12, we are delighted to announce that a fully repaired Ed Force One will take off tomorrow afternoon, Tuesday March 22, from Santiago Airport to rejoin the tour at Brasília Presidente Juscelino Kubitschek International Airport. Following the show at Nilsen Nelson Arena, the plane will be loaded up once again on Wednesday with over 20 tons of equipment and our tour personnel to fly to Fortaleza for the concert on Thursday and on from there to Sao Paulo then New York and onwards round the World on The Book of Souls World Tour which visits 36 countries in the five month period.

The accident required the replacing of both of the Boeing 747’s port side jet engines, a tough proposition at the best of times but not made any easier by the fact of the distances involved in getting such huge components, parts, tools and technical crew to Chile as quickly as possible to get Ed Force One back in the air. The engines alone weigh 5000kg each, and cost around four million dollars each.
quote:
Comments Bruce Dickinson, Maiden vocalist and pilot of Ed Force One: “The speed and thoroughness of this incredibly complex operation was stunning and we are so very pleased to get our plane back! We would like to thank Air Atlanta and their terrific rescue team for a fantastic effort in achieving this in the time they did, and to Boeing, LAN Chile. ACS and Rock It Cargo for all their invaluable support. We are sorry though for our fans in Cordoba, Buenos Aires, Rio and Belo Horizonte who missed out seeing the plane, but we hope they enjoyed the concerts as much as we did.

We should also thank our Killer Krew who found themselves at lunchtime on the Saturday of the accident with over 20 tons of equipment at the airport in Santiago and over 60 people all to get to Cordoba for early the next day to set up the huge show we are carrying. The distance is “only” 1000km, but with a small matter of the Andes in between! They did it , by the skin of the teeth, and all went very well for the show in Cordoba and the other three cities Ed Force One just missed. It’s quite a feat of logistics to find and put into action at such short notice all the transport, replacement air-charters, schedule flights etcetera to enable us to play those next four shows on time without Ed Force One, our transport for everything. Great effort, team, many thanks from all of us. And to our promoter MOVE and ACS for all their assistance and time with this too“








[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 21-03-2016 23:27:30 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')