Had geen idee dat sommige 737 types nog worden gebruikt voor commercie!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Twee uur moeten wachten in de lucht en dan gaat het toch nog mis.
Het is nu natuurlijk nog koffiedik kijken, maar zou het toestel in een microburst terecht zijn gekomen? Of zou het een wind shear zijn geweest. Het toestel had naar verluid nog voldoende brandstof om ca. 2,5u door te vliegen, dus uitgevallen motoren door gebrek aan brandstof lijkt op het eerste gezicht niet aan de orde. De A6-FDN was pas 5 jaar oud.
[ afbeelding ]
[..]
Dat zal hij ongetwijfeld niet zijn, maar net zoals Emirates is ook FlyDubai in overheidshanden. Het zal mij niks verbazen dat ook zij voordelen genieten waardoor niet elke vlucht winst op hoeft te leveren.
Überhaupt 2.5 uur fuel voor eventuele holding upliften,daar heb ik nog nooit van gehoord .quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:43 schreef DeeBee het volgende:
Apartste vind ik wat ik op AviationHerald in de comments las: waarom geen alternate opgezocht als je nog zoveel brandstof hebt?
Twee uur holding is bizar lang, dan hadden ze al in Moskou geweest ongeveer...
Hij kwam uit Dubai he, daar is tanken nogal goedkoop, dus dan loont het vast om met veel extra fuel te vertrekken om zo niet te duur uit te zijn in Russia?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:29 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Überhaupt 2.5 uur fuel voor eventuele holding upliften,daar heb ik nog nooit van gehoord .
Dat laatste lijkt mij niet. Al weet ik dat niet zeker.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:33 schreef flipsen het volgende:
Blijft een raar verhaal inderdaad, ook met die video. De wind hoefde toch niet zo´n heel groot probleem te zijn, die was 230 graden, de baan ligt op 220 graden. Misschien de spoilers uitgegaan bij touchdown, toen toch weer de lucht in en dat daar iets is misgegaan? Horen de spoilers automatisch in te klappen als de throttle weer opengaat bij een 737?
PH-EXG staat momenteel op het eiland Sal op Aeroporto Internacional Amílcar Cabral.quote:SCHIPHOL - KLM Cityhopper verwacht zondag 20 maart rond 17.30 de eerste Embraer 175. Het nieuwe toestel, waarvan er zeventien zijn besteld, vervangt de Fokker 70 bij de KLM-dochter.
Het eerste vliegtuig, met aan boord KLM Cityhopper-directeur Boet Kreiken en Embraer-topman Paulo Cesar, vertrekt zaterdag vanaf de fabriek bij Sao Jose dos Campos en vliegt vervolgens via Recife, de Kaapverdische Eilanden en Lissabon naar Amsterdam.
Aan boord van de E175, die zondag 27 maart voor het eerst commercieel wordt ingezet op Stavanger Airport, is plaats voor 88 passagiers.
Uiterlijk onderscheidt de E175 zich van de grotere E190, waarvan KLM Cityhopper er 30 in de vloot heeft, door het ontbreken van de nooddeur boven de vleugel, een iets ander staartstuk en de grotere winglets aan de vleugeleinden.
Jep! Zo stond het echter niet in het AH bericht, dat was het meerquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hij kwam uit Dubai he, daar is tanken nogal goedkoop, dus dan loont het vast om met veel extra fuel te vertrekken om zo niet te duur uit te zijn in Russia?
Dat hangt van de indeling af voor de betreffende vlucht. Als er maar twee rijen BC zijn gaan er maar 4 plaatsen verloren.quote:De F70 heeft plaats voor 80 passagiers (echter 10 stoelen voorin zijn niet te boeken wegens Business Class)
Dit geeft KLM zélf aan:quote:Op zondag 20 maart 2016 11:42 schreef inkjet het volgende:
Dat hangt van de indeling af voor de betreffende vlucht. Als er maar twee rijen BC zijn gaan er maar 4 plaatsen verloren.
Bron: KLMquote:De Fokker 70 bevat 80 stoelen waarvan de middelste stoel in de Business Class niet te boeken is.
In dat zelfde bericht staat dat KLM 15 Embraer E175+'s heeft besteld en 2 extra E190's.quote:Overigens heeft KLM-C niet 17 maar 19 toestellen besteld als je de twee inmiddels opgenomen opties meetelt.
Zeker niet in een A350 gevlogen? Daar is de cabineverlichting anti-jetlag!quote:Op zondag 20 maart 2016 16:30 schreef inkjet het volgende:
Pff de EXE/F even vergeten. Eigen schuld, afgelopen nacht in een vliegtuig gezeten en de acht uur tijdsverschil is te voelen....
Ik merkte er vanuit New York iig weinig van afgelopen zomerquote:Op zondag 20 maart 2016 18:43 schreef Shivo het volgende:
Dalijk met Dreamliner transatlantisch naar Schiphol, geloof niet echt dat de verlichting jetlag kan tegengaan maar zal het morgen laten weten.
Prachtige landingen als je niet vanuit het oosten komt! Verder grote verschillen tussen de vele terminals.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik merkte er vanuit New York iig weinig van afgelopen zomer
Over New York gesproken, dat JFK was wel een afknapper zeg. Had er heel wat van voorgesteld maar wat een armoedig vliegveld
Ah, ik ben er nog maar 1 keer geweest en dat beviel totaal niet dus zal wel de verkeerde terminal gehad hebben dan, ik vloog ook met Norwegian en dat is toch een LCC hequote:Op zondag 20 maart 2016 21:00 schreef XL het volgende:
[..]
Prachtige landingen als je niet vanuit het oosten komt! Verder grote verschillen tussen de vele terminals.
Is dat voor Amerikaanse markt wat daar geproduceerd wordt?quote:Op maandag 21 maart 2016 15:45 schreef Iemand91 het volgende:
De eerst in Amerika gebouwde Airbus is net vertrokken voor haar allereerste vlucht:
https://www.flightradar24.com/AIB5121/929c1e8
[ afbeelding ]
Arke niet, maar TUI welquote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:18 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Gaat Arke nog leasen van Miami Air? Vorig jaar nog in zo'n leasekist gevlogen.
Yep: http://www.airbus.com/pre(...)ufacturing-facility/quote:Op maandag 21 maart 2016 17:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat voor Amerikaanse markt wat daar geproduceerd wordt?
Ik heb slechte herinneringen aan de N738MA. Afgelopen zomer 3x meer gevlogen 3x 4 uur + vertraging gehad.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Arke niet, maar TUI wel
Ze bevallen blijkbaar goed, want er komen dit jaar (weer) twee van hun kisten:
N738MA en N739MA
Beiden hebben al eens eerder voor Arkefly/Arke gevlogen:
N738MA in de zomers van 2008 t/m 2012 en 2014/2015
N739MA in de zomers van 2010 t/m 2011
Beide toestellen vlogen in 2007 voor Martinair en de N739MA vloog in 2009 voor Transavia.
Naast de toestellen van Miami Air komen er nog een paar:
2x 737-800 en 1x 737-400 van Blue Air
YR-BMC, YR-BME en YR-BAJ
De eerste twee moeten nog in dienst komen bij Blue Air. Ze komen bij het Turkse Sun Express vandaan, die juist is opgericht om Europese toeristen "op te halen". Toeristen kiezen naar het lijkt liever voor een Europese luchtvaartmaatschappij of de vraag naar reizen naar Turkije is zo ver teruggelopen dat de stoelen helemaal niet meer gevuld worden en de toestellen bij Arke naar andere bestemmingen gaan vliegen.
[ afbeelding ]
En voor het eerst sinds de zomer van 2008 vliegt TUI met een Airbus vanuit Nederland:
LY-SPF van Small Planet
[ afbeelding ]
Dat ligt niet aan het toestel zelf, maar aan de manier waarop de vakantievluchten worden uitgevoerd. Het zijn in veel gevallen charters, die ruimere regels hebben tov lijnvluchten en daar maken TUI, Corendon en Transavia, in mindere mate, goed gebruik van.quote:Op maandag 21 maart 2016 19:28 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik heb slechte herinneringen aan de N738MA. Afgelopen zomer 3x meer gevlogen 3x 4 uur + vertraging gehad.
ED FORCE ONE - ONWARDS AND UPWARDS AGAINtwitter:IronMaiden twitterde op maandag 21-03-2016 om 21:26:22 Hey guys... what's big and white and has 2 new fully-working engines?? reageer retweet
quote:MAIDEN PLANE SET TO REJOIN THE BOOK OF SOULS TOUR IN BRASILIA TOMORROW AFTER MASSIVE REPAIRS COMPLETED IN JUST 10 DAYS
TWO 5000kg, FOUR MILLION DOLLAR JET ENGINES FLOWN 12,000 KM TO REPLACE DAMAGED ENGINES
Following the major accident in Chile on the morning of Saturday March 12, we are delighted to announce that a fully repaired Ed Force One will take off tomorrow afternoon, Tuesday March 22, from Santiago Airport to rejoin the tour at Brasília Presidente Juscelino Kubitschek International Airport. Following the show at Nilsen Nelson Arena, the plane will be loaded up once again on Wednesday with over 20 tons of equipment and our tour personnel to fly to Fortaleza for the concert on Thursday and on from there to Sao Paulo then New York and onwards round the World on The Book of Souls World Tour which visits 36 countries in the five month period.
The accident required the replacing of both of the Boeing 747’s port side jet engines, a tough proposition at the best of times but not made any easier by the fact of the distances involved in getting such huge components, parts, tools and technical crew to Chile as quickly as possible to get Ed Force One back in the air. The engines alone weigh 5000kg each, and cost around four million dollars each.
quote:Comments Bruce Dickinson, Maiden vocalist and pilot of Ed Force One: “The speed and thoroughness of this incredibly complex operation was stunning and we are so very pleased to get our plane back! We would like to thank Air Atlanta and their terrific rescue team for a fantastic effort in achieving this in the time they did, and to Boeing, LAN Chile. ACS and Rock It Cargo for all their invaluable support. We are sorry though for our fans in Cordoba, Buenos Aires, Rio and Belo Horizonte who missed out seeing the plane, but we hope they enjoyed the concerts as much as we did.
We should also thank our Killer Krew who found themselves at lunchtime on the Saturday of the accident with over 20 tons of equipment at the airport in Santiago and over 60 people all to get to Cordoba for early the next day to set up the huge show we are carrying. The distance is “only” 1000km, but with a small matter of the Andes in between! They did it , by the skin of the teeth, and all went very well for the show in Cordoba and the other three cities Ed Force One just missed. It’s quite a feat of logistics to find and put into action at such short notice all the transport, replacement air-charters, schedule flights etcetera to enable us to play those next four shows on time without Ed Force One, our transport for everything. Great effort, team, many thanks from all of us. And to our promoter MOVE and ACS for all their assistance and time with this too“
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |