Met "al die dingen" bedoel je alleen de stoelen en de service?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:06 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Al die dingen zijn zuinig of slecht, goedkoop uitgevoerd in vergelijking met maatschappijen uit het midden oosten.
Nee daarmee bedoel ik jouw eigen rijtje.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:13 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Met "al die dingen" bedoel je alleen de stoelen en de service?
1. Wifiquote:Op dinsdag 19 april 2016 23:03 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Die 11% groei in het 1e kwartaal van dit jaar verteld wat anders, net als de vernieuwing van de vloot met 787's en in de toekomst a350's. En ook de vernieuwing van interieur, IFE en volgend jaar ook uitbreiding van de wi-fi. Vooropstaand in de klantenbinding via social media. 1 van de beste MRO's ter wereld. Misschien geen grote maatschappij, maar ook niet klein.
Overigens gun ik geen enkele maatschappij ter wereld een faissillement.
Wifi, is service, komt in alle longhaul dus vernieuwing ongeacht je mening over werking of voorwaarden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:22 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee daarmee bedoel ik jouw eigen rijtje.
[..]
1. Wifi
2.vernieuwing vloot
3.vernieuwing interieur
4.in-flight entertaiment system
5. Wifi
6. Geen live tv kunnen kijken
7. Geen mobiel bereik
8. De goodiebag voor het slapen gaan
Ik heb een soort trauma overgehouden aan de 340 - niet vanwege het toestel zelf, maar omdat ik het alleen een keer met SAS gevlogen heb. En de service en vooral het eten van SAS (CPH - PEK) was echt dramatisch.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:34 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind die A340's echt fascinerend. Commercieel een gigantische flop voor Airbus en de maatschappijen volgens mij, maar mateloos populair bij spotters en vliegtuigfanaten.
Ik heb er nog nooit met eentje gevlogen en ze worden al wat zeldzamer natuurlijk. Laatst heb ik er zelf nog eentje gespot, mooie telefoonspot veel te ver weg:
[ afbeelding ]
In het echt was het een toffere take-off om te zien.
1 aprilquote:
Ik vind de premium class bij KLM een uitstekend product. Denk dat het typisch Nederlands is om KLM uit te kotsen, maar voor mij is het 1 van de beste Europese maatschappijen en op vele punten ook beter dan carriers uit het midden Oosten (vooral website, search en customer service). Het is wat nuchterder dan de Emiraten-Bling, daardoor wel veel prettiger. Vind het ook mooi hoe een KLM trots is op zijn roots!quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:52 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Wifi, is service, komt in alle longhaul dus vernieuwing ongeacht je mening over werking of voorwaarden.
Stoelen, is service en wordt steeds meer vernieuwd in de longhaulvloot dus is vernieuwing ongeacht je mening over werking, breedte en been ruimte
Vernieuwing vloot, is oude 747's weg en 787 en 350 ervoor terug, is niks slechts of goedkoop aan. (Zeker niet ten op zichte van jou zo geliefde midden-oosten maatschappijen(787,350,777,380))
IFE, is service en wordt in steeds meer kisten vernieuwd, ongeacht je mening over de werking.
Goodiebag heb ik geen mening of feiten over, ik vlieg geen business class en dan nog zou het me weinig doen denk ik.
Geen mobiel bereik en live tv kijken biedt KLM niet aan, zoals vele andere maatschappijen die het ook niet aanbieden.
Algemeen gezien is KLM dus aan het vernieuwen, dat is een feit. Dat jij het geen vernieuwing vind ten op zichte van maatschappijen uit het midden-oosten is jou mening.
Feit is ook dat er 11% meer mensen met KLM hebben gevlogen in het 1e kwartaal, is ook niks goedkoops of slecht aan. Evenals het onderhoud wat meerdere malen tot de beste is uitgeroepen.
In de 777 zat je prima, tótdat ze overgingen op "een stoeltje extra per rij"quote:Op woensdag 20 april 2016 09:20 schreef FredvZ het volgende:
Bij KLM schijn je altijd klem te zitten, dat klopt ook voor economy, maar je zit er net zo klem als bij andere airlines met vergelijkbare toestellen.
Reliable is een groot goed en directe longhaul vluchten eigenlijk wel lekker. Daarom KLM. Maar voor de rest is het toch gewoon ruk. Wifi? ja intranet bedoel je en nog rete langzaam ook. Het voer, diner en of lunch in economy is ronduit slecht. Absoluut niet te vergelijken met ME3 of Delta. Kopje koffie tussendoor, nou daar hebben de trolly dollies eigenlijk geen zin in, dus kun je wat surrogaat Nescafe krijgen. OK, al zien die nieuwe stoelen er nogal dunnetjes uit, ze zitten prima en over het IFE klaag ik ook niet, al kan de headset wel wat beter. Maar een eyemask, earplugs en tandenborstel zou toch standaard moeten zijn. Niet dus.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:52 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Wifi, is service, komt in alle longhaul dus vernieuwing ongeacht je mening over werking of voorwaarden.
Stoelen, is service en wordt steeds meer vernieuwd in de longhaulvloot dus is vernieuwing ongeacht je mening over werking, breedte en been ruimte
Vernieuwing vloot, is oude 747's weg en 787 en 350 ervoor terug, is niks slechts of goedkoop aan. (Zeker niet ten op zichte van jou zo geliefde midden-oosten maatschappijen(787,350,777,380))
IFE, is service en wordt in steeds meer kisten vernieuwd, ongeacht je mening over de werking.
Goodiebag heb ik geen mening of feiten over, ik vlieg geen business class en dan nog zou het me weinig doen denk ik.
Geen mobiel bereik en live tv kijken biedt KLM niet aan, zoals vele andere maatschappijen die het ook niet aanbieden.
Algemeen gezien is KLM dus aan het vernieuwen, dat is een feit. Dat jij het geen vernieuwing vind ten op zichte van maatschappijen uit het midden-oosten is jou mening.
Feit is ook dat er 11% meer mensen met KLM hebben gevlogen in het 1e kwartaal, is ook niks goedkoops of slecht aan. Evenals het onderhoud wat meerdere malen tot de beste is uitgeroepen.
Nou, laat ik slechts zeggen: Cathay 777 met een 3-3-3 recline in shell stoel indeling of Malaysian met een 2-5-2 in een 777 en ook nog eens 34 inch pitch. Dat zijn slechts 2 voorbeelden waar het echt ruimer zit dan bij KLM. Maar er zijn er veel meer. Maar ook bij KLM kom ik de 10-12 uur wel door.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:20 schreef FredvZ het volgende:
Bij KLM schijn je altijd klem te zitten, dat klopt ook voor economy, maar je zit er net zo klem als bij andere airlines met vergelijkbare toestellen.
Maar ondanks dat geklaag vliegen we er nog steeds mee.
En wel vanaf morgen.quote:President Joko Widodo van Indonesië is volgende week twee dagen in ons land. Het is voor het eerst in zestien jaar dat een president van de voormalige kolonie Nederland aandoet.
Widodo heeft onder meer een gesprek met premier Mark Rutte en gaat op audiëntie bij koning Willem-Alexander, aldus de RVD in een verklaring. De president is donderdag en vrijdag in Nederland.
Het bezoek maakt deel uit van een rondreis door Europa van Widodo. Hij gaat verder naar België en Duitsland en gaat langs bij instellingen van de EU. Doel van de reis is de handelsrelaties aan te halen. Nederland is het laatste land dat Widodo bezoekt.
De laatste keer dat een Indonesisch staatshoofd ons land aandeed was begin 2000. Toen ging het om een kort bezoek van Abdurrahman Wahid.
In 2010 zou de toenmalige president Susilo Bambang Yudhoyono op bezoek komen naar Nederland. Dat ging op het allerlaatste moment niet door vanwege een kort geding die een groep Molukkers had aangespannen. Ze wilden dat hij werd gearresteerd wegens medeplichtigheid aan oorlogsmisdaden.
Wow, 3 jaar - 1000 737's... Da's meer dan 1 per dag...!quote:Op donderdag 21 april 2016 00:41 schreef Iemand91 het volgende:
Vorige week woensdag in het nieuws:
President Indonesië volgende week naar Nederland
[..]
En wel vanaf morgen.
Dit betekend ook weer het bezoek van Indonesia One aan Amsterdam.
Een op de Boeing 737-800 gebaseerde Boeing Business Jet 2.
Toestel staat nu in Brussel. Verwachte aankomst is om 19:15 uur. Vertrekt vrijdagavond om 18:00 uur.
[ link | afbeelding ]A-001 by Martijn de Heer, on Flickr
Speaking of 737's: gisteren (20 april) heeft Boeing de 9000e Boeing 737 afgeleverd.
De eerst is aan B-7562; een 737-800 voor China United Airlines (dochterbedrijf van China Eastern Airlines).
Op dit moment is ze onderweg vanuit Seattle naar haar nieuwe eigenaar op de luchthaven Beijing Nanyuan, waarop China United als enige maatschappij opereert.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ter info; de 8000e 737 werd in april 2014 geleverd (United Airlines; 737-900ER),
- 7000e in december 2011 (FlyDubai; 737-800)
- 6000e in april 2009 (ILFC voor Norwegian Air Shuttle; 737-800)
- 5000e in februari 2006 (Southwest; 737-700)
- 4000e in juni 2001 (Air Algerie; 737-800)
- 3000e in februari 1998 (Alaska Airlines; 737-400)
- 2000e in februari 1991 (Lufthansa; 737-500)
- 1000e in december 1983 (Delta; 737-200)
De eerste 737 werd in december 1967 aan Lufthansa geleverd.
Eind maart had 8966 737's geleverd en nog 4380 orders openstaan en is het best verkochte/meest gebouwde verkeersvliegtuig ter wereld.
Gemiddeld stijgt of landt er elke 1.7 seconden ergens op de wereld een 737 en gemiddeld zijn er meer dan 2400 tegelijk van in de lucht.
Als je aanneemt dat er nog 8000 in service zijn, die gemiddeld 3 vluchten per dag maken (want short distance), is dat 6 land/stijg bewegingen per dag. Da's 48,000 landingen/take-offs per 24 uur. Da's 2000 per uur. Is 33 per minuut.quote:Op donderdag 21 april 2016 05:07 schreef DeeBee het volgende:
Tof bericht over die 737's, maar elke 1.7 seconde lijkt mij wat optimistisch, dan hadden ze er nog wel wat meer moeten bouwen.
De production rate van 737's ligt momenteel op 42 stuks per maand.quote:Op donderdag 21 april 2016 04:12 schreef Xtreem het volgende:
Wow, 3 jaar - 1000 737's... Da's meer dan 1 per dag...!
8000 is wat optimistisch. Maar er zijn zo'n 6000-6600 737's operationeel op dit moment.quote:Op donderdag 21 april 2016 06:42 schreef Xtreem het volgende:
Als je aanneemt dat er nog 8000 in service zijn, die gemiddeld 3 vluchten per dag maken (want short distance), is dat 6 land/stijg bewegingen per dag. Da's 48,000 landingen/take-offs per 24 uur. Da's 2000 per uur. Is 33 per minuut.
Dat komt toch aardig bij de 1.7 seconden...
kijk eens naar de dagelijkse vluchten tussen Beijing en Shanghai - ik meen >60 vluchten per dag..quote:Op donderdag 21 april 2016 11:28 schreef zlotka het volgende:
Bijzonder om te zien hoeveel vliegverkeer er dagelijks tussen sommige steden is:
[ afbeelding ]
Onvoorstelbaar idd. Het viel me vooral op omdat Vietnam toch nog niet zo economisch ontwikkeld is, maar blijkbaar wel zoveel mensen kunnen vliegen tussen deze 2 steden.quote:Op donderdag 21 april 2016 12:01 schreef Xtreem het volgende:
[..]
kijk eens naar de dagelijkse vluchten tussen Beijing en Shanghai - ik meen >60 vluchten per dag..
Ho Chi Minh en Hanoi. Beide steden zijn natuurlijk een stuk verder ontwikkeld dat het gemiddelde in Vietnam maar alsnog is er een wereld van verschil.quote:
Valt reuze mee als je naar het verbruik per stoel kijkt. Zit bij de meeste kisten tussen de 2 en 3 liter per stoel per 100km. Het verbruik lijkt alleen zo hoog omdat er veel man in zo'n kist past en hij ver vliegt.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:11 schreef Woods het volgende:
Toch fascinerend dat de luchtvaart zo floreert terwijl een vliegtuig enorme hoeveelheden peut verbruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |