Game on.quote:Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen-joden zijn kut' en 'Obama moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonne je dan bant, neemt zienderogen toe
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modpieten
Uit exact hetzelfde genre (hoe zorgen we voor meer dode migranten?) weer een mooi topic waar het gisterochtend al in de eerste 10 Posts weer raak was. NWS / Migranten nu massaal naar Italiëquote:Op dinsdag 12 april 2016 18:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat mag je ook best denken hoor, daar word ik niet boos van.
Maar als je hier reacties post, neem ik aan dat je vindt dat daar actie op ondernomen wordt? Als ik even voor mezelf spreek, heb ik er al totaal geen zin meer in als je me eerst even in een hoek wegzet waar ik niet thuishoor. Je moet niet raar opkijken als ik dan volgende keer je reactie hier niet eens lees, gewoon omdat ik er geen zin in heb.
Het moet wel een beetje leuk blijven allemaal, of we het nou met elkaar eens zijn of niet. Ik denk dat we best af zouden moeten kunnen spreken dat we in de omgang naar elkaar gewoon een beetje vriendelijk blijven
Daar zijn wat dingen weg.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:11 schreef 99.999 het volgende:
Laatste post nogmaals
[..]
Uit exact hetzelfde genre (hoe zorgen we voor meer dode migranten?) weer een mooi topic waar het gisterochtend al in de eerste 10 Posts weer raak was. NWS / Migranten nu massaal naar Italië
Jullie weten toch onderhand hoe dergelijke topics doorgaans verlopen? En het mag toch ook bekend verondersteld worden wie elke gelegenheid aangrijpen om op te roepen tot het doden van migranten?
OP ook aangepast.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:12 schreef Gutmensch het volgende:
Kan de TT van NWS / Afgelopen maanden 60 kindbruiden Nederland binnengekomen wat neutraler?
Mug-olifant. Wat een drama allemaal.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb het eerder gevraagd maar blijkbaar werd mijn vraag verkeerd begrepen. Met het verzoek om op te ruimen doelde ik op deze nietsbijdragende onzinreacties:
NWS / TTIP: Het volgende referendum
Kunnen deze 'reacties' alsjeblieft worden verwijderd?
Nee, het zijn offtopicreacties die niets bijdragen. Het zou goed zijn voor dit subforum als hier veel strenger gemodereerd zou worden. Het zijn de kleine dingen waarmee je de toon zet.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mug-olifant. Wat een drama allemaal.
kan dat, bij uitzondering en als symbool?quote:Eigenlijk zouden we ook hier op FOK! een Erdogan beledigingstopic moeten hebben trouwens.
Ik kwam dit tegenquote:Op zaterdag 16 april 2016 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mogen we (weer eens) een TT die overeenkomt met de feiten?
NWS / Effe knallen met je gehuurde Ferrari.....echter
Er is nergens sprake van een gehuurde Ferrari.
Liever niet. Laat die jongen z'n eigen fouten en domheid in zien.quote:Op zondag 17 april 2016 11:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
NWS / Hufterig gedrag op de weg steeds minder beboet, wel meer flitsboetes
Kan iemand even vegen zodat het weer over het onderwerp gaat en niet over de TS?
Weer een vers verbaggerd topic uit dit genre NWS / Honderden migranten omgekomen op Middellandse Zeequote:
Past niet.quote:Op maandag 18 april 2016 13:05 schreef tong80 het volgende:
Kan dit de TT worden :
Overheid betrokken bij groot pedofielen netwerk? (Teeven, van Tijn, Ruding)
NWS / Is overheid verantwoordelijk voor netwerk van pedofielen? (met Teeven)
Bedankt.
Zijn wat dingen weg.quote:Op maandag 18 april 2016 15:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weer een vers verbaggerd topic uit dit genre NWS / Honderden migranten omgekomen op Middellandse Zee
quote:Op maandag 18 april 2016 23:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NWS / Update: Burgemeester stapt op na dronken uitje
Dit dan ?;;;;;quote:
Dat kan wel.quote:Op dinsdag 19 april 2016 05:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit dan ?;;;;;
Udink, van Tijn, Claus en Teeven bij pedofielennetwerk ?
Volgens mij is het topic moedwillig verziekt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:10 schreef Igen het volgende:
NWS / Duitse politie arresteert terroristen
Toch typisch. Het typische patroon van "Marokkaan / vluchteling doet X" gevolgd door een orgie van rechtse tokkies die om het hardst roepen dat politici tegen de muur moeten en dat je gewoon de vluchtelingenbootjes lek moet schieten is doorgaans oké, maar als de feiten een keer omgekeerd zijn dan moet er een slotje op. Jammer.
Vandaar trouwens ook dat ik nooit ben ingegaan op Timmmm's uitnodiging om eens een links tegengeluid voor de Frontpage te schrijven.
Doen ze anders nooit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij is het topic moedwillig verziekt.
Dit klopt niet, wordt gewoon op gemod.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:10 schreef Igen het volgende:
Het typische patroon van "Marokkaan / vluchteling doet X" gevolgd door een orgie van rechtse tokkies die om het hardst roepen dat politici tegen de muur moeten en dat je gewoon de vluchtelingenbootjes lek moet schieten is doorgaans oké.
Apart dat figuren die openlijk sympathiseren met extreem-rechts terrorisme vrolijk mogen posten op FOK!quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit klopt niet, wordt gewoon op gemod.
Duidelijke post weer met al die voorbeelden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Apart dat figuren die openlijk sympathiseren met extreem-rechts terrorisme vrolijk mogen posten op FOK!
Ja, laten we voor de gein eens net doen of ik wat nieuws vertel. Lees je uberhaupt wel eens topics in NWS?quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Duidelijke post weer met al die voorbeelden.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:09 schreef Dingflofbips het volgende:
Ts heeft de OP duidelijk zelf niet gelezen. Vrijheidstrijders zijn opgepakt. De terroristen gaan weer eens vrijuit
Wees eerlijk: dat topic is niet voor niets gesloten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:15 schreef gelly het volgende:
Nummer 1. User grossiert in dit soort opmerkingen. Hint : onder deze reactie staat er nog 1. Succes.
[..]
Dit lijkt me slechts een incident.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:15 schreef gelly het volgende:
Nummer 1. User grossiert in dit soort opmerkingen. Hint : onder deze reactie staat er nog 1. Succes.
[..]
En?quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Wees eerlijk: dat topic is niet voor niets gesloten.
Deze uitspraak is vrij discutabel. En dan heb ik niet over de FOK! regels, maar over het Nederlands recht. Overigens is het volgens FOK! regels al verboden om een andere User dood te wensen, lijkt mij dat voor buitenstaanders het niet veel anders zou moeten gelden. Heb al een report gedaan, maar daar is niets mee gedaan.quote:Op maandag 18 april 2016 21:53 schreef NightH4wk het volgende:
Zodra het geld op is mogen al die idealistische idioten een nekschot krijgen. Toch nog een beetje plezier dan.
In dit geval roept de tweeter op tot het vermoorden van Geert Wilders, het feit dat de user hier aankaart dat ze allemaal wel een nekschot mogen krijgen en het zelfs nog zou vieren zit echt op het randje en dan wordt het een definitiekwestie.quote:In juni 2011 werd een twitteraar veroordeeld wegens het versturen van een dreigtweet aan Geert Wilders. De tweet luidde: 'Rijkelijke beloning voor diegene die Wilders z'n keel doorsnijdt. Liefst van rechts naar links, maar van links naar rechts is ook ok'.
Je snapt dat zoiets het precedent schept om elk NWS topic te openen met een doodsverwensing of zelfs een opzetje naar bedreiging/prediken van haat naar een verwezen persoon of groep in de OP?quote:
Cruijf moet doodquote:Op dinsdag 19 april 2016 18:46 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Je snapt dat zoiets het precedent schept om elk NWS topic te openen met een doodsverwensing of zelfs een opzetje naar bedreiging/prediken van haat naar een verwezen persoon of groep in de OP?
Daarnaast wat is dan wel of niet over het randje? De regels van FOK! stellen duidelijk dat doodsverwensingen naar andere users niet toegestaan is, waarom geldt zoiets dan niet voor andere mensen?
Hij mag dit soort praat hier al zeker 10 jaar uitkramen, dus die precedentwerking valt wel meequote:Op dinsdag 19 april 2016 18:46 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Je snapt dat zoiets het precedent schept om elk NWS topic te openen met een doodsverwensing of zelfs een opzetje naar bedreiging/prediken van haat naar een verwezen persoon of groep in de OP?
Ik zou topics op slot gooien, de posts laten staan en een volgend topic de zelfde ranzigheid terug laten komen niet bepaald onder de noemer "actief optreden" plaatsen. Maar goed, ik noem het hier 1 keer, FOK! moet zelf maar bepalen welke strafrechtelijke vervolging ze zich kunnen veroorloven.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:26 schreef Disana het volgende:
[..]
En dus klopt je bewering niet dat er niets aan wordt gedaan.
nou enquote:Op dinsdag 19 april 2016 18:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is niet van belang wat jij wel of niet vindt.
quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, laten we voor de gein eens net doen of ik wat nieuws vertel. Lees je uberhaupt wel eens topics in NWS?
Kun jij je klachten ook op een normale manier kenbaar maken zonder persoonlijk te worden of te dreigen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zou topics op slot gooien, de posts laten staan en een volgend topic de zelfde ranzigheid terug laten komen niet bepaald onder de noemer "actief optreden" plaatsen. Maar goed, ik noem het hier 1 keer, FOK! moet zelf maar bepalen welke strafrechtelijke vervolging ze zich kunnen veroorloven.
Nee, die tijd is wel geweest.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Kun jij je klachten ook op een normale manier kenbaar maken zonder persoonlijk te worden of te dreigen?
Maar de OP gaat duidelijk over de PvdA Kamerleden waaronder Jette Klijnsma, die reactie verwijst letterlijk direct naar hun. Niet naar idealisten als volledige groep binnen de maatschappij, zoals je in de tweede groep aanwijst, maar naar de eerste.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Cruijf moet dood
Wilders moet dood
sp3c moet dood
Amsterdam moet dood
mag niet
idealisten, terroristen, tasjesdieven moeten dood
ik vind het op de rand
liever niet natuurlijk maar toch vind ik het op de rand
Dat wil ik helemaal niet, en dat zou ik ook nooit doen. Ik vind het ook vervelend dat dit altijd gesteld wordt als ik aanmerkingen maak in de FB alsof ik vijandig tegenover je zou staan, dat is totaal niet het geval. Ik stelde het alleen als voorbeeld dat het een precedent werking heeft.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:52 schreef sp3c het volgende:
zoiets
maar op fok! is nagenoeg alles on case by case basis, als jij in al je topics een doodsverwensing wilt verstoppen dan moet met een beetje moeite best te doen zijn zonder bans en slotjes maar het zal lastig worden
In plaats van de boodschapper aan te vallen zou je natuurlijk ook een keer actie kunnen ondernemen. Dit is, op zijn zachtst gezegd, niet de eerste keer dat deze discussie wordt gevoerd. En even op de gok: ook niet de laatste.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Kun jij je klachten ook op een normale manier kenbaar maken zonder persoonlijk te worden of te dreigen?
Dan moet die boodschapper het op een normale manier brengen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In plaats van de boodschapper aan te vallen zou je natuurlijk ook een keer actie kunnen ondernemen. Dit is, op zijn zachtst gezegd, niet de eerste keer dat deze discussie wordt gevoerd. En even op de gok: ook niet de laatste.
ik vraag hem aan de FA'squote:Op dinsdag 19 april 2016 19:00 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Maar de OP gaat duidelijk over de PvdA Kamerleden waaronder Jette Klijnsma, die reactie verwijst letterlijk direct naar hun. Niet naar idealisten als volledige groep binnen de maatschappij, zoals je in de tweede groep aanwijst, maar naar de eerste.
Dat is hoe verwijzingen werken. Er staat gewoon in het bericht dat Jette Klijnsma en de rest van de PvdA Kamerleden als het geld eenmaal op is wel een nekschot mogen krijgen. Niet idealisten an sich.
ik kreeg die indruk niet eerlijk gezegdquote:[..]
Dat wil ik helemaal niet, en dat zou ik ook nooit doen. Ik vind het ook vervelend dat dit altijd gesteld wordt als ik aanmerkingen maak in de FB alsof ik vijandig tegenover je zou staan, dat is totaal niet het geval. Ik stelde het alleen als voorbeeld dat het een precedent werking heeft.
Ik kan niet zien of er ook notes of bans zijn uitgedeeld. Het topic is gesloten, er was geen redden aan. Wat had men nog meer kunnen doen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 18:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zou topics op slot gooien, de posts laten staan en een volgend topic de zelfde ranzigheid terug laten komen niet bepaald onder de noemer "actief optreden" plaatsen. Maar goed, ik noem het hier 1 keer, FOK! moet zelf maar bepalen welke strafrechtelijke vervolging ze zich kunnen veroorloven.
Dit soort discussies worden al 13 jaar gevoerd. Zou ermee leren leven, als ik jou was. FOK! is straks nog de laatste vrijbuitersplaats waar je bijna alles mag zeggen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In plaats van de boodschapper aan te vallen zou je natuurlijk ook een keer actie kunnen ondernemen. Dit is, op zijn zachtst gezegd, niet de eerste keer dat deze discussie wordt gevoerd. En even op de gok: ook niet de laatste.
We hebben het maar over een nekschot. Het leven zou flink waardeloos zijn als je dat niemand meer toe mag wensen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit soort discussies worden al 13 jaar gevoerd. Zou ermee leren leven, als ik jou was. FOK! is straks nog de laatste vrijbuitersplaats waar je bijna alles mag zeggen.
Ik zeg bijna alles, als iemand daarover begint haal je het gewoon weg, wat ook wel gebeurd zal zijn. Hoef je niet over te discussiëren, lijkt me zo. Maar dat hier een zekere vrijheid bestaat om je mening te ventileren, zie ik als een positief gegeven.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We hebben het maar over een nekschot. Het leven zou flink waardeloos zijn als je dat niemand meer toe mag wensen.
Ja, want gelly is natuurlijk de eerste die het aanstipt. Dus hij is de enige boodschapper en dit is de enige manier waarop het gebracht is in al die jaren. Dan zou ik het ook niet doen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan moet die boodschapper het op een normale manier brengen.
Het aantal afhakers is volgens mij groter dan aanhakers. De vrijheid wordt denk ik niet door iedereen hetzelfde gewaardeerd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg bijna alles, als iemand daarover begint haal je het gewoon weg, wat ook wel gebeurd zal zijn. Hoef je niet over te discussiëren, lijkt me zo. Maar dat hier een zekere vrijheid bestaat om je mening te ventileren, zie ik als een positief gegeven.
Dat kan en heb je onderzocht waarom mensen afhaken? Kan ook omdat FOK! te politiek correct is bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het aantal afhakers is volgens mij groter dan aanhakers. De vrijheid wordt denk ik niet door iedereen hetzelfde gewaardeerd.
Prima suggestie. Blijven we jan en alleman nekschoten toewensen, daar kan het natuurlijk niet aan liggen. Ook op verjaardagsfeestjes wordt het pas echt gezellig als het onderwerp nekschoten ter sprake komt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan en heb je onderzocht waarom mensen afhaken? Kan ook omdat FOK! te politiek correct is bijvoorbeeld.
Wees blij jongen, 10/11 jaar geleden werden we hier overspoeld met Holocaustontkenners. Die kom ik nog maar zelden tegen iig.quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, want gelly is natuurlijk de eerste die het aanstipt. Dus hij is de enige boodschapper en dit is de enige manier waarop het gebracht is in al die jaren. Dan zou ik het ook niet doen.
Asjeblieft zeg.
Die worden weggehaald of niet?quote:Op dinsdag 19 april 2016 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Prima suggestie. Blijven we jan en alleman nekschoten toewensen, daar kan het natuurlijk niet aan liggen. Ook op verjaardagsfeestjes wordt het pas echt gezellig als het onderwerp nekschoten ter sprake komt.
Duffe ?quote:Op woensdag 20 april 2016 07:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
NWS / Koninklijke onderscheiding voor VN-leider Ban Ki-moon
Kut TT en TS doet nu al zijn best het topic te verkloten met duffe one-liners.
Doe even niet zo dramatisch.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:32 schreef tong80 het volgende:
Slotje graag.
NWS / Koninklijke onderscheiding voor VN-leider Ban Ki-moon
Heel mijn briljante topic verneukt door het ongevraagd veranderen van de TT.
Met klem en smekend....
Doe eens op slot.
En open een nieuwe. Hier wil ik niks mee te maken hebben.
Les 1: verkloot geen geniale topics, mits er iets briljants tegenover staat.
Dit is een gruwelijke verminking.
Dit is censuur, in optie ma forma.
Nogmaals. Ik smeek om een slotje.
Scuse me?quote:Op woensdag 20 april 2016 13:50 schreef 99.999 het volgende:
L_V is een naar figuur maar overal die afgezaagde grappen van je voegt ook niet zoveel toe.
Slotje graag. Het is de zoveelste keer. Alles bij elkaar rechtvaardigt mijn vraag om een slotje.quote:
De TT is door een mod veranderd op het moment dat het in NWS werd gezet.quote:Op woensdag 20 april 2016 22:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Slotje graag. Het is de zoveelste keer. Alles bij elkaar rechtvaardigt mijn vraag om een slotje.
Waarom en door wie wordt de TT veranderd
Nogmaals, mag ik over mijn eigen topic gaan ? Niks dramatisch aan. Hoor en lees ik zo vaak.
Slotje, vraag ik op dramatische wijze.
We hebben het nog steeds over mensen, hoor....quote:Op zaterdag 23 april 2016 00:47 schreef PalmRoyale het volgende:
Tja, zet een stel vieze, smerige, onderontwikkelde wilde dieren bij elkaar en dit is het resultaat.
Hier ook wel. Soms, na aandringen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:23 schreef Falco het volgende:
Op nujij.nl worden dat soort reacties verwijderd
Meestal echter krijg je iets van 'Ik vind het binnen de grenzen'.quote:
Zo tactvol hebben sp3c en ik nog nooit iets geformuleerdquote:Op zaterdag 23 april 2016 10:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Meestal echter krijg je iets van 'Ik vind het binnen de grenzen'.
Nu in het Nederlandsquote:Op zaterdag 23 april 2016 10:51 schreef timmmmm het volgende:
Nou ja, ik wilde de reactie gaan verwijderen maar kan em niet meer vinden. Heb je al twee mods dus die vinden dat ie niet kan.
Snap niet waarom jullie hier een beetje zuur lopen te doen over iets wat gewoon is weggehaald, maar ik hoop dat je er een fijn weekend mee hebt
'Iets' Nu jij.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo tactvol hebben sp3c en ik nog nooit iets geformuleerd
Nou ja, ik deed mijn best hoor. Nu zit ik nog achter de laptop, als ik mobiel zit is het met mijn fijne fijne motoriek nog lastiger te volgen.quote:
Godverdevliegendevinkeniets.quote:
soms zit het mee, soms zit het tegenquote:
dan vraag je meestal naar iets wat binnen de grenzen isquote:Op zaterdag 23 april 2016 10:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Meestal echter krijg je iets van 'Ik vind het binnen de grenzen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |