abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161545234
quote:
Vijf arrestaties bij politieactie Freital tegen rechts terrorisme
Het vijftal wordt in verband gebracht met een reeks aanvallen op asielzoekerscentra.

Bij een grootscheepse politie-actie in Freital zijn dinsdagochtend vijf personen gearresteerd die lid zouden zijn van een rechts-extremistische terreurgroep. Het vijftal wordt verdacht van ernstige mishandeling en poging tot moord, zo meldt Der Spiegel.

De groep zou in 2015 zijn opgericht en wordt in verband gebracht met een reeks aanvallen vorig jaar op asielzoekerscentra in de regio rondom Freital, alsmede een woningbouwproject voor vluchtelingen in Dresden. Daarbij werd met stenen en illegaal vuurwerk gegooid. Dergelijk vuurwerk, afkomstig uit Oost-Europa, zou ook zijn gebruikt door een andere neonazistische groepering, de Old School Society.

Ook een aanval op het partijkantoor van de linkse partij Die Linke wordt in verband gebracht met de in Freital opgepakte groepering. Tevens zou het vijftal betrokken zijn geweest bij een bomaanslag in Freital, waarbij de auto van een gemeenteraadslid van Die Linke in vlammen opging. De politicus bleef daarbij ongedeerd.

Grote toename incidenten tegen asielzoekers

Het geweld tegen asielzoekers in Duitsland is vorig jaar sterk toegenomen. In de eerste tien maanden werden er al meer dan zeshonderd incidenten gemeld, tegen 153 in 2014. Slechts een zeer klein deel van die incidenten wordt opgehelderd. Het blijft daarnaast onduidelijk hoeveel aanvallen door rechts-extremistische organisaties zijn uitgevoerd. De politie gebruikt dat label namelijk alleen voor gevallen waarbij bewezen is dat de verdachten lid zijn of banden onderhouden met dergelijke groeperingen.

De vrijlating van twee mannen die brand hadden gesticht in een huis van Syrische asielzoekers leidde vorig jaar tot veel ophef. Het tweetal zou “geëmotioneerd” en uit angst hebben gehandeld; van een rechts-extremistisch motief was volgens het OM geen sprake.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-rechts-terrorisme
Kijk zo hoort het. Terrorisme dat door gedegen politiewerk wordt aangepakt. ^O^
  dinsdag 19 april 2016 @ 11:41:21 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161545462
Tijd om de loopgraven weer in te duiken!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161545925
Mensen die uit angst om zich heen gaan slaan :') En dan hoog opgeven over onze "superieure cultuur" terwijl ze zich van dezelfde middelen bedienen :')
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:24:45 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161546386
Mooi toch, goed werk van de duitse politie. Als je niet van asielzoekers houdt dan kun je je netjes bij pegida of AfD aansluiten en op een nette manier asielzoekers buiten de deur proberen te houden of zetten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:27:00 #5
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_161546443
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:04 schreef Mystikvm het volgende:
Mensen die uit angst om zich heen gaan slaan :') En dan hoog opgeven over onze "superieure cultuur" terwijl ze zich van dezelfde middelen bedienen :')
Hoezo? Hebben ze voorhuid verwijderd van onschuldige baby's ? Hebben ze hoofden afgehakt ? Mensen levend in brand gestoken? Homo's van gebouwen afgeflikkerd? Vrouwen verkracht?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_161546593
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:27 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hoezo? Hebben ze voorhuid verwijderd van onschuldige baby's ? Hebben ze hoofden afgehakt ? Mensen levend in brand gestoken? Homo's van gebouwen afgeflikkerd? Vrouwen verkracht?
Wat is dit voor een vergelijking?
pi_161546652
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:31 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wat is dit voor een vergelijking?
Ga ik niet eens op in. Het is wel treffend dat in dit topic al binnen drie posts iemand komt roepen "dat ze daar nog veel erger zijn!"

Het interesseert me niet hoe erg ze daar zijn. In onze cultuur bedreig je geen politieke tegenstanders, steek je geen huizen in de fik en maak je geen andere bevolkingsgroepen tot zondebok. Klaar.
pi_161546683
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ga ik niet eens op in. Het is wel treffend dat in dit topic al binnen drie posts iemand komt roepen "dat ze daar nog veel erger zijn!"

Het interesseert me niet hoe erg ze daar zijn. In onze cultuur bedreig je geen politieke tegenstanders, steek je geen huizen in de fik en maak je geen andere bevolkingsgroepen tot zondebok. Klaar.
Ja oke, op die manier. Ik begreep de vergelijking gewoon niet. Sorry :P
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:43:03 #9
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161547024
quote:

[..]

man man man
pi_161547907
Ts heeft de OP duidelijk zelf niet gelezen. Vrijheidstrijders zijn opgepakt. De terroristen gaan weer eens vrijuit
pi_161547953
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:04 schreef Mystikvm het volgende:
hochverrat
pi_161548101
Dat zijn geen terroristen, dat is het verzet.
pi_161548135
De (eerste) goedpraters zijn alweer gearriveerd gelukkig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_161548409
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:10 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

hochverrat
Ja, ik zal wel de eerste zijn die door dit "verzet" tegen de muur word geplaatst :')
pi_161548472
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, ik zal wel de eerste zijn die door dit "verzet" tegen de muur word geplaatst :')
jij ziet liever onze cultuur ten onder gaan?
pi_161548543
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

En dat wil je voorkomen door azc's aan te vallen? :')
pi_161548569
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Ik geloof niks van dat fabeltje.

De islamitische cultuur is om andere redenen iets wat je hier niet moet willen, maar het gaat nooit de dominante cultuur worden. En dan nog, dit soort acties zijn gewoon niet OK. Iedereen die dat goedpraat zet de deur open naar repressie van iedereen die iets gelooft, vindt of meent wat ze niet aan staat. Dan kan de islamistische cultuur nog zo achterlijk zijn, dit is niet de manier om het te bevechten omdat een geweldsspiraal altijd een hellend vlak is. What's next? Mensen die er iets te linkse sympathieën op nahouden omdat dat ook strijdig is met "onze cultuur"?

Gewelddadig verzet pleeg je tegen een bezetter. Niet tegen mensen die hier door de politiek naar binnen worden geloodst.
pi_161548588
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En dat wil je voorkomen door azc's aan te vallen? :')
iets er tegen doen vind ik beter dan niets doen of, nog erger, goedpraten.

Geweld vind ik overigens niet de goede weg
pi_161548603
quote:
Hebben ze voorhuid verwijderd van onschuldige baby's ?
Dit doet de superieure westerse cultuur in de vs ook
pi_161548649
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:33 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Dit doet de superieure westerse cultuur in de vs ook
laten we het jodendom niet verwarren met westerse cultuur
pi_161548679
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:34 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

laten we het jodendom niet verwarren met westerse cultuur
Ik wist niet dat 100% van de Amerikanen joods was.
Weer wat geleerd.
pi_161548704
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:36 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ik wist niet dat 100% van de Amerikanen joods was.
Weer wat geleerd.
goedon reactie. Is 100% van de Amerikanen besneden dan?
pi_161548751
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:37 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

goedon reactie. Is 100% van de Amerikanen besneden dan?
Ja van de mannen, misschien 99% dan.
In Amerika wordt meteen na het doorknippen van de navelstreng ook de voorhuid verwijdert.
pi_161548775
Als er niet een enorme instroom aan asielzoekers in Duitsland was, was dit soort 'extremisme' er ook niet.
pi_161548789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:38 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ja van de mannen, misschien 99% dan.
In Amerika wordt meteen na het doorknippen van de navelstreng ook de voorhuid verwijdert.
Jouw geliefde Joop.nl komt anders niet verder dan 58%. Het door mij geliefde Trouw heeft het over 56%. Beide bronnen geven aan dat rond 80% de hoogtijdagen waren. Voor jouw 100% geen enkele bron gevonden

Ergo: je lult maar wat. Besnijdenis is niet gekoppeld aan de westerse cultuur. Misschien aan het jodendom en wat uitlopers daarvan maar dat is iets heel anders
pi_161548841
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:39 schreef luxerobots het volgende:
Als er niet een enorme instroom aan asielzoekers in Duitsland was, was dit soort 'extremisme' er ook niet.
Als je geen dure spullen in je huis hebt staan, wordt er ook niks meegenomen als er ingebroken wordt. Ik ga toch verdorie niet omwille van een stel extremistische lamzakken mijn manier van leven aanpassen? Ik maak zelf wel uit of ik asielzoekers in mijn land wil of niet, daar heb ik hun gewelddadige duwtje in de rug niet voor nodig.
pi_161548853
quote:
Waarom zet je het tussen aanhalingstekens? Vind je het plegen van bomaanslagen eigenlijk de normaalste zaak van de wereld zolang het maar door autochtonen wordt gedaan? :')
pi_161548903
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik maak zelf wel uit of ik asielzoekers in mijn land wil of niet
Het probleem is dat de politiek dat uitmaakt zonder dat de bevolking er ooit invloed op heeft kunnen uitoefenen.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_161548938
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom zet je het tussen aanhalingstekens? Vind je het plegen van bomaanslagen eigenlijk de normaalste zaak van de wereld zolang het maar door autochtonen wordt gedaan? :')
1. Ik vind dit zeker niet de normaalste zaak van de wereld, keur het ook af.
2. Maar in verhouding stelt het geweld van autochtonen maar weinig voor. Een beetje gooien met vuurwerk. Moslimterroristen gebruiken bommen en schieten tientallen/honderden mensen dood.
pi_161548962
misleidende TT
pi_161548970
quote:
Mwoah, zeggen de Döner-moorden jou iets? Die vonden plaats, ruim voordat de vluchtelingenstroom op gang kwam.

Maar dat moet kunnen, toch? Moeten die gekke Turken hier maar niet gaan wonen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161548975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

1. Ik vind dit zeker niet de normaalste zaak van de wereld, keur het ook af.
2. Maar in verhouding stelt het geweld van autochtonen maar weinig voor. Een beetje gooien met vuurwerk. Moslimterroristen gebruiken bommen en schieten tientallen/honderden mensen dood.
Uit de OP:
quote:
Het vijftal wordt verdacht van ernstige mishandeling en poging tot moord, zo meldt Der Spiegel.
Da's bijna hetzelfde als vuurwerk gooien ja. :')
pi_161548982
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:39 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Jouw geliefde Joop.nl komt anders niet verder dan 58%. Het door mij geliefde Trouw heeft het over 56%. Beide bronnen geven aan dat rond 80% de hoogtijdagen waren. Voor jouw 100% geen enkele bron gevonden

Ergo: je lult maar wat. Besnijdenis is niet gekoppeld aan de westerse cultuur. Misschien aan het jodendom en wat uitlopers daarvan maar dat is iets heel anders
Dus 56% van de amerikanen is joods? :')
pi_161548992
Je kunt het vernietigen van asielzoeker centra alleen maar toejuigen op dit moment. (liefst voorkomen natuurlijk, genezen is altijd zo'n ingewikkeld proces)
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_161549001
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, zeggen de Döner-moorden jou iets? Die vonden plaats, ruim voordat de vluchtelingenstroom op gang kwam.

Maar dat moet kunnen, toch? Moeten die gekke Turken hier maar niet gaan wonen.
Sterk voorbeeld van 10 jaar terug.
pi_161549020
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:48 schreef Peachbird het volgende:
Je kunt het vernietigen van asielzoeker centra alleen maar toejuigen op dit moment. (liefst voorkomen natuurlijk, genezen is altijd zo'n ingewikkeld proces)
Het is inderdaad beter als die mensen gewoon op straat gaan zwerven ja.
pi_161549045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Sterk voorbeeld van 10 jaar terug.
Het toont aan dat het extremisme ook bestond voordat de vluchtelingenstroom op gang kwam. Dat die moorden tien jaar geleden plaatsvonden, is juist het hele punt.
pi_161549049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Het probleem is dat de politiek dat uitmaakt zonder dat de bevolking er ooit invloed op heeft kunnen uitoefenen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je voor of tegen moet zijn op basis van argumenten. Niet op basis van flauwekul als het verloren gaan van je cultuur, of dat ze jouw baan af komen pakken. Als je geweld gebruikt, dan ben je onmachtig om op een andere manier je onvrede kenbaar te maken.

En dan nog, er zijn vanzelf weer verkiezingen, en dan kun je je weer laten horen. Dat is hoe het werkt.

Wat terroristen willen bereiken is dat ze door het zaaien van angst hun wil door willen drukken. Dat goedvinden of goedpraten zet de deur open naar meer repressie door aanslagen. Straks is een links of een rechts propagandablaadje aan de beurt, of een filmregisseur, of een TV-presentator.

In de kern is dit gedrag niet anders dan het gedrag van moslimterroristen. Ze vinden iets stom, of niet volgens een heilig boekje, of een inbreuk op hun cultuur, en gaan dan maar met bommen en geweld strooien. Dat is een volkomen idiote reactie die altijd keihard aangepakt moet worden, maakt niet uit uit welke hoek het komt.
pi_161549057
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:31 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik geloof niks van dat fabeltje.

De islamitische cultuur is om andere redenen iets wat je hier niet moet willen, maar het gaat nooit de dominante cultuur worden. En dan nog, dit soort acties zijn gewoon niet OK. Iedereen die dat goedpraat zet de deur open naar repressie van iedereen die iets gelooft, vindt of meent wat ze niet aan staat. Dan kan de islamistische cultuur nog zo achterlijk zijn, dit is niet de manier om het te bevechten omdat een geweldsspiraal altijd een hellend vlak is. What's next? Mensen die er iets te linkse sympathieën op nahouden omdat dat ook strijdig is met "onze cultuur"?

Gewelddadig verzet pleeg je tegen een bezetter. Niet tegen mensen die hier door de politiek naar binnen worden geloodst.
de islamitische cultuur heeft het in zichzelf om de dominante cultuur af te dwingen. Dat is het zorgelijke wat mij betreft.

Geweld is niet de weg nee maar dat is wat mij betreft niet afhankelijk van de manier waarop ze het land binnengekomen zijn maar van de intenties en acties die zijzelf tentoonspreiden en hoe bedreigend dit is voor de cultuur die ik het prettigste vind: onze westerse cultuur
pi_161549070
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is inderdaad beter als die mensen gewoon op straat gaan zwerven ja.
Ja in hun eigen land.
-
pi_161549073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het toont aan dat het extremisme ook bestond voordat de vluchtelingenstroom op gang kwam. Dat die moorden tien jaar geleden plaatsvonden, is juist het hele punt.
Dit geweld tegen asielzoekers nu, houdt wel degelijk verband met de enorme toestroom.

Maarja oogkleppen op. Vingers in de oren. En: ''Autochtonen begaan ook misdaden''
pi_161549085
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:50 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

de islamitische cultuur heeft het in zichzelf om de dominante cultuur af te dwingen. Dat is het zorgelijke wat mij betreft.

Geweld is niet de weg nee maar dat is wat mij betreft niet afhankelijk van de manier waarop ze het land binnengekomen zijn maar van de intenties en acties die zijzelf tentoonspreiden en hoe bedreigend dit is voor de cultuur die ik het prettigste vind: onze westerse cultuur
Jup, eyeopener voor iedereen:
-
pi_161549092
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:47 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Dus 56% van de amerikanen is joods? :')
laten we het hebben over jouw neklullerij van 100% besnijdenis in de vs.
pi_161549099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En dan nog, er zijn vanzelf weer verkiezingen, en dan kun je je weer laten horen.
Je kunt aardig wat AZC's bouwen in 4 jaar tijd.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_161549132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit geweld tegen asielzoekers nu, houdt wel degelijk verband met de enorme toestroom.

Maarja oogkleppen op. Vingers in de oren. En: ''Autochtonen begaan ook misdaden''
Waarom zet je het tussen aanhalingstekens? Dat suggereert dat het niet waar zou zijn. Wie steekt er nou dan z'n kop in het zand hier?
pi_161549145
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:50 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Geweld is niet de weg nee maar dat is wat mij betreft niet afhankelijk van de manier waarop ze het land binnengekomen zijn maar van de intenties en acties die zijzelf tentoonspreiden
Wij zijn volkomen vrij in ons land (en ook in Duitsland) om onze onvrede over asielzoekers te uiten. Inspraakavonden (als ze niet door geweld verstoord worden :') ), de stembus, maar ook populaire opinie en vrije media zoals GeenStijl. Iedereen kan en mag zich laten horen. Daardoor is er geen enkele reden om naar de wapens te grijpen.

Op die manier zullen malle moslims ook op hun plek gezet moeten worden. Ik heb veel vertrouwen in die werkwijze. Ik zie onze cultuur ook niet verloren gaan. Integendeel, in tegenstelling tot een jaar of 20 geleden is er meer dan ooit aandacht voor onze nationale identiteit en cultuur. Dat is allemaal het gevolg van het publieke debat.

Door aanslagen te plegen gooi je je eigen glazen in.
pi_161549148
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:51 schreef luxerobots het volgende:

En: ''Autochtonen begaan ook misdaden''
Daar dit topic gaat over autochtonen die misdaden plegen, is het natuurlijk niet vreemd dat we het daar nu over hebben.

En het hele punt was dat dit extremisme volgens jou niet zou bestaat als er geen sprake was van een grote instroom van asielzoekers. Die aanname bestreed ik met mijn verwijzing naar de 'Doner-moorden'.
pi_161549188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom zet je het tussen aanhalingstekens? Dat suggereert dat het niet waar zou zijn. Wie steekt er nou dan z'n kop in het zand hier?
Om het in perspectief te plaatsen. Autochtonen, nog steeds de meerderheid in aantal. Plegen lang niet zulke aanslagen als moslims.
pi_161549201
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:52 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Je kunt aardig wat AZC's bouwen in 4 jaar tijd.
En die kun je ook weer af laten breken. Of je houdt elk jaar verkiezingen, maar dat is niet praktisch gebleken. Ondertussen moet er ook over de poepluiers van jouw oma beslist worden, en dat gaat nu eenmaal makkelijker als de regering er even kan zitten.
pi_161549221
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Om het in perspectief te plaatsen. Autochtonen, nog steeds de meerderheid in aantal. Plegen lang niet zulke aanslagen als moslims.
In Marokkanentopics zouden ze dit 'wegkijken' noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')