abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2016 @ 08:13:48 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393508
Slachtoffers van seksueel misbruik moeten "opgroeien" en niet "wegkwijnen in zelfmedelijden", meent Stephen Fry. De bekende Britse acteur deed zijn uitlatingen tijdens tv-show The Rubin Report.

Volgens The Mail Online kwam Fry met de opmerkingen op de proppen toen hem door gastheer Dave Rubin werd gevraagd naar zijn opinie over "regressief links". Had die stroming het "voorzien op de taal en op de vrijheid van meningsuiting", zo vroeg Rubin aan Fry. De acteur vreesde van wel, aangezien de Verenigde Staten in Fry's ogen het culturele voorland van Groot-Brittanniė zijn. Onder meer de controverse rond het beeld van Cecil Rhodes in de plaats Oxford vond hij een Orwelliaans teken aan de wand.

Volgens de acteur is men tegenwoordig veel te gevoelig. Hij vindt het een kwalijke zaak dat mensen 'trigger words' mijden uit angst om anderen op hun tenen te trappen. Diverse stukken van de schrijver Shakespeare, zoals Titus Andronicus en Macbeth, zouden tegenwoordig gedoe opleveren omdat er verkrachting en ander geweld in voorkomt, aldus Fry.

http://www.powned.tv/nieu(...)misbruikslachto.html

Nu vind het Nederlandse stukje niet echt volledig dus hier ook nog even het Engelse nieuws.

http://www.dailywire.com/(...)tims-robert-kraychik
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 13 april 2016 @ 08:16:33 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393525
Het is natuurlijk belachelijk dat hij wel even denkt te weten hoe slachtoffers hier mee om moeten gaan, hier heeft hij het over de ''uncle'' die iemand aanraakt bij ''the nasty place'' maar er zijn ook slachtoffer die gewoonweg iedere dag bruut verkracht werden als kind, moeten die zich er ook maar zomaar even overheen zetten?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  PR/Manusje van alles woensdag 13 april 2016 @ 08:16:54 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_161393527
Niets mis met die mening.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 13 april 2016 @ 08:19:10 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393542
Volgens mij is de nuance een beetje zoek:

quote:
'It might trigger something when you were young that upset you once because uncle touched you in the nasty place. Well, I’m sorry, it’s a great shame. We’re all very sorry that uncle touched you in that nasty place, you get some of my sympathy, but your self-pity gets none of my sympathy because self-pity is the ugliest emotion in humanity,” said Fry.
Kan ik het niet mee oneens zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161393551
Sociopaatje dus, die Fry
pi_161393559
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

er zit wel een punt in maar om seksueel misbruikslachtoffers hiervoor te gebruiken is een beetje :')
  woensdag 13 april 2016 @ 08:22:20 #7
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393560
quote:

[..]

Ik wel, ik heb ook momenten van zelfmedelijden gehad, mijn excuses als andere mensen die er niks mee te maken hebben gehad dat een lelijke emotie vinden, maar ik moest daar even zijn op dat moment om mij daarna beter te voelen.
Ik heb ook een periode gehad, en dan vooral in mijn tienerjaren, dat ik bepaalde triggers niet aan kon.

Gelukkig begrepen mensen in mijn omgeving dat ook en heeft niemand mij dat kwalijk genomen,
  woensdag 13 april 2016 @ 08:22:56 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393566
Gehad. Dus ook jij bent er niet in blijven hangen. Dat is het punt van Fry.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:23:04 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_161393568
Iemand vindt iets, oke
pi_161393573
quote:

[..]

Dit. Het is echt niet dat elk misbruikslachtoffer zich aanstelt. Er zijn er echter ook die bovenstaand voorbeeld gebruiken om hun hele leven zieligheidspunten te verzamelen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die elke dag misbruikt is door iemand wordt gezien als een aansteller.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:25:10 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393583
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef Copycat het volgende:
En hoelang mag je je dan zo voelen? Wat is een geaccepteerde hoeveelheid tijd?
Ik vind persoonlijk dat Fry zich daar helemaal niet mee moet bemoeien over hoe iemand om moet gaat met iets dergelijks, zelfs al zou hij zelf slachtoffer zijn geweest, voor iedereen is het anders en iedereen gaat er anders mee om, de een doet er ook wat langer over dan de ander.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:25:47 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_161393589
Fry zoals bijna altijd de spijker op zijn kop.

Maar goed, er gaat toch niks mee gedaan worden. De zieligheidsindustrie wordt alleen maar groter.

Zelfs al mensen die in therapie moeten omdat ze Trump 2016 in krijt zagen staan buiten hun safe zone ;(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 13 april 2016 @ 08:27:04 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:25 schreef snakelady het volgende:

En hoelang mag je je dan zo voelen? Wat is een geaccepteerde hoeveelheid tijd?
Ik vind persoonlijk dat Fry zich daar helemaal niet mee moet bemoeien over hoe iemand om moet gaat met iets dergelijks, zelfs al zou hij zelf slachtoffer zijn geweest, voor iedereen is het anders en iedereen gaat er anders mee om, de een doet er ook wat langer over dan de ander.
Het gaat om de uitwassen. Dat woorden als rape al als rape worden gezien, omdat slachtoffer van misbruik.
pi_161393612
Zelfmedelijden triggert een intens op valse aannames gebaseerd medeleven dat je als mens en 'slachtoffer' niet moet willen. Steun bij verdriet en verwerken wil je, niet voeden op medeleven en dit blijven voeden door jezelf actief zielig te blijven voelen en zelf actief het verleden in het heden te houden om de pijn authentiek te houden zodat medeleven makkelijker oogsten is. Dat is ziekelijk. Oprecht verdriet niet. Ergo: eens met Fry.
Ja doei.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:31:16 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393623
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het gaat om de uitwassen. Dat woorden als rape al als rape worden gezien, omdat slachtoffer van misbruik.
Iedere keer als ik het woordje kindermisbruik zie staan heb ik het gevoel dat ik moet kotsen, ik krijg een naar misselijk gevoel in mijn buik.
Dat woord heeft dat effect op mij. Daar kan ik niet aan doen, dat is niet gekozen, dat is een onvrijwillige reactie omdat het herinneringen oproept.
Zeg ik dat hierom dit woord vermeden moet worden? Helemaal niet.

Maar ik vind het onbegrip en het wel eventjes vertellen hoe slachtoffers zich behoren te gedragen en zich behoren te voelen gewoon erg misplaatst. Iedereen gaat er mee om op zijn of haar eigen manier, en als dat is in een periode (lang of kort) in zelfmedelijden dan is dat zo.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:31:20 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfmedelijden triggert een intens op valse aannames gebaseerd medeleven dat je als mens en 'slachtoffer' niet moet willen. Steun bij verdriet en verwerken wil je, niet voeden op medeleven en dit blijven voeden door jezelf actief zielig te blijven voelen en zelf actief het verleden in het heden te houden om de pijn authentiek te houden zodat medeleven makkelijker oogsten is. Dat is ziekelijk. Oprecht verdriet niet. Ergo: eens met Fry.
Niks aan toe te voegen.
Behalve O+ Fry O+
  woensdag 13 april 2016 @ 08:33:50 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Iedere keer als ik het woordje kindermisbruik zie staan heb ik het gevoel dat ik moet kotsen, ik krijg een naar misselijk gevoel in mijn buik.
Dat woord heeft dat effect op mij. Daar kan ik niet aan doen, dat is niet gekozen, dat is een onvrijwillige reactie omdat het herinneringen oproept.

Maar ik vind het onbegrip en het wel eventjes vertellen hoe slachtoffers zich behoren te gedragen en zich behoren te voelen gewoon erg misplaatst. Iedereen gaat er mee om op zijn of haar eigen manier, en als dat is in een periode (lang of kort) in zelfmedelijden dan is dat zo.
Dus moet dat woord maar geschrapt worden? Want daar gaat het om. Dat woorden als rape uit Shakespeare stukken moeten worden gehaald. Omdat het sommigen triggert. Het is niet het woord, het is het niet goed verwerkte verleden wat dwars zit. En ja, daar moet je overheen, ook, nee vooral voor jezelf.

Oh, ik ben trouwens ook incestslachtoffer geweest.
pi_161393635
quote:

[..]

Dat is zo, maar op een gegeven moment houdt de sympathie van je medemens een keer op omdat je één van de uitwassen wordt. Dan is het heel jammer dat jij meer moeite met verwerken hebt dan de gemiddelde persoon, maar je kunt niet van iedereen verwachten tot in lengte van dagen rekening met je te houden.
pi_161393647
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus moet dat woord maar geschrapt worden? Want daar gaat het om. Dat woorden als rape uit Shakespeare stukken moeten worden gehaald. Omdat het sommigen triggert. Het is niet het woord, het is het niet goed verwerkte verleden wat dwars zit. En ja, daar moet je overheen, ook, nee vooral voor jezelf.

Helemaal niets aan toe te voegen.

Iedereen mag tijd nemen om te herstellen, maar je bent niet zielig of speciaal. Deal with it.
pi_161393648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is zo, maar op een gegeven moment houdt de sympathie van je medemens een keer op omdat je één van de uitwassen wordt. Dan is het heel jammer dat jij meer moeite met verwerken hebt dan de gemiddelde persoon, maar je kunt niet van iedereen verwachten tot in lengte van dagen rekening met je te houden.
Is om kunnen gaan met trigger words niet gewoon het laatste stukje van verwerking?
pi_161393662
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Is om kunnen gaan met trigger words niet gewoon het laatste stukje van verwerking?
Misschien. Maar dat lijkt me toch vooral een zaak van het slachtoffer, niet van de maatschappij. Net als gedoe rondom het woord kanker. Prima dat iemand dat woord een naar woord vindt, maar je mag niet verwachten dat iedereen daarom voor jou het woord maar gaat vermijden.
pi_161393664
De opmerking van Fry zal voor veel gevallen van zelfmedelijden opgaan.

Tijd heelt alle wonden. Alleen de littekens blijven, soms klein, soms groot, soms meerdere. Je kan de rest van je leven blijven zwelgen in medelijden, maar je kan ook proberen er alsnog iets van te maken, hoe moeilijk en uitzichtloos je dat in eerste instantie ook lijkt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 13 april 2016 @ 08:39:57 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393671
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:37 schreef Mystikvm het volgende:

Misschien. Maar dat lijkt me toch vooral een zaak van het slachtoffer, niet van de maatschappij. Net als gedoe rondom het woord kanker. Prima dat iemand dat woord een naar woord vindt, maar je mag niet verwachten dat iedereen daarom voor jou het woord maar gaat vermijden.
Heb je het al gehoord? Hij heeft -volume daalt- K ...
pi_161393672
quote:
Mooi gesproken ^O^

En helemaal mee eens dat mensen tegenwoordig zo gevoelig zijn. Ik moet ineens aan de verkrachtingsscene in Game of Thrones denken. Wįt een ophef kwam daar over zeg! Verder kwam er geen ophef over de incest, een kind proberen te vermoorden om de mond te snoeren, het verbranden van mensen incl een kind, een zwangere vrouw in haar buik steken, het afsnijden van iemands penis etc etc. Nee, de verkrachting (in een huwelijk) was het allerergste.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 april 2016 @ 08:41:37 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393683
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dat zeg ik ook niet, maar dat is maar een heel klein gedeelde, terwijl hij het heeft over een grotere groep mensen.
Misschien heeft hij zijn verwoording wat ongelukkig gekozen, maar bv het '' We’re all very sorry that uncle touched you in that nasty place, you get some of my sympathy,''

Nou prettig, fijn dat ik een beetje van jouw medelijden krijg. :')

Het praten erover alsof het eigenlijk niet erg is, dat mensen die er mee zitten dat ze seksueel misbruikt zijn zich eigenlijk maar aanstellen staat mij erg tegen.
Er zijn natuurlijk heel veel diverse gradaties in seksueel misbruik, en ieder gaat er anders mee om, het gaat er ook maar net om in wat voor omgeving je opgroeit, of je mensen hebt die je steunen of dat je er alleen voor staat.
Er is niet een manier om hier mee om te gaan en als iemand dan zegt, ''Grow up'' vind ik dat erg...ongepast.

Ik heb niks tegen Fry persoonlijk, ik geniet altijd enorm van zijn acteerwerk en zijn comedie, maar ik denk dat hij hier gewoonweg de plank volledig misslaat.

Misschien dat ik ook nog wel weer een periode van zelfmedelijden krijg, geen idee, maar als dat zo is gaat het korte zinnetje ''grow up'' mij echt niet helpen.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:42:37 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393695
Je mist echt volledig het punt dat hij maakt.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:42:51 #27
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161393697
Ja hallo, dit is niet helemaal de gewenste richting van de discussie :(

Waarom zeiken jullie Stephen Fry niet gewoon af..
pi_161393702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:41 schreef snakelady het volgende:

*knip
Hij is zelf ook misbruikt vroeger en je leest selectief. Hij schoffeert niemand, maar zegt dat je niet moet zwelgen in zelfmedelijden.

We kunnen dan allemaal wel thuis gaan zitten huilen.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:43:59 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393707
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:35 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Helemaal niets aan toe te voegen.

Iedereen mag tijd nemen om te herstellen, maar je bent niet zielig of speciaal. Deal with it.
Maar waarom is die persoon niet zielig? Sinds wanneer mag je niet meer zielig zijn of iets zielig vinden?
Ik vind oorlogsslachtoffers zielig, ik vind een man die zijn hele gezin is verloren in een auto ongeluk zielig, ik vind een puppy die gedumpt is in het bos zielig en ik vind slachtoffers van kindermisbruik ook zielig.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:44:10 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393708
En je zou zijn boeken eens moeten lezen. Of liever nog: Stephen ze je laten voorlezen.
Fry for God.
pi_161393723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar waarom is die persoon niet zielig? Sinds wanneer mag je niet meer zielig zijn of iets zielig vinden?
Ik vind oorlogsslachtoffers zielig, ik vind een man die zijn hele gezin is verloren in een auto ongeluk zielig, ik vind een puppy die gedumpt is in het bos zielig en ik vind slachtoffers van kindermisbruik ook zielig.
Ik niet. Iedereen heeft zijn eigen bagage en moet daar mee zien om te gaan. We hebben genoeg faciliteiten waar je hulp en begeleiding kan krijgen, dus jezelf zielig vinden is niet nodig. Je mag compassie voelen, soms zelf medelijden, maar mensen zijn niet zielig en hulpeloos.

Shit happens and people die.
pi_161393727
quote:

[..]

Nogmaals, dat mag allemaal. Maar iemand kan jou op een gegeven moment niet meer zielig vinden als je blijft solliciteren naar iemands medeleven. Dat is het punt wat hij probeert te maken.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:46:59 #33
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393733
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:44 schreef Copycat het volgende:
En je zou zijn boeken eens moeten lezen. Of liever nog: Stephen ze je laten voorlezen.
Fry for God.
Heb ik gedaan, en dat hij geweldige punten heeft over een of meerdere onderwerpen betekend niet dat ik het altijd maar 100% eens moet zijn met zijn uitspraken. :P
  woensdag 13 april 2016 @ 08:47:39 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393741
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:46 schreef snakelady het volgende:

Heb ik gedaan, en dat hij geweldige punten heeft over een of meerdere onderwerpen betekend niet dat ik het altijd maar 100% eens moet zijn met zijn uitspraken. :P
Nee, maar deze uitspraken vertaal je in je hoofd echt verkeerd.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:48:34 #35
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393751
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nogmaals, dat mag allemaal. Maar iemand kan jou op een gegeven moment niet meer zielig vinden als je blijft solliciteren naar iemands medeleven. Dat is het punt wat hij probeert te maken.
En dat zijn de gevolgen voor die persoon, maar denk je echt dat er iemand die nu in zelfmedelijden zwelgt en van hem te horen krijgt 'Just grow up'' en dergelijke nu denkt ''Weet je wat, hij heeft gelijk, ik stop hier nu direct mee''.

Natuurlijk niet, dat is als tegen iemand met obesitas zeggen dat diegene moet stoppen met eten, dat gaat alleen averechts werken.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:49:22 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393758
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, maar deze uitspraken vertaal je in je hoofd echt verkeerd.
Nogmaals, ik ben van mening dat hij zijn woorden gewoonweg erg ongelukkig gekozen heeft en ik begrijp de negatieve reacties hierop van velen dan ook wel.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:50:27 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393764
Hij kiest zijn woord prima. Het is aan de gehoorkant waar het misgaat. Maar nu blijven we ook in een kringetje praten.
pi_161393768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

En dat zijn de gevolgen voor die persoon, maar denk je echt dat er iemand die nu in zelfmedelijden zwelgt en van hem te horen krijgt ''Grow up'' en dergelijke nu denkt ''Weet je wat, hij heeft gelijk, ik stop hier nu direct mee''.

Natuurlijk niet, dat is als tegen iemand met obesitas zeggen dat diegene moet stoppen met eten, dat gaat alleen averechts werken.
Het is ook niet nodig om iemand in zijn gezicht te zeggen dat hij er overheen moet stappen, want dat gaat natuurlijk niet werken. Maar die persoon vermijden, dat is iets wat ik dan zeker zou doen. Omdat ik er geen zin in heb om voortdurend te moeten bevestigen dat het allemaal heel erg was.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:51:27 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393775
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is ook niet nodig om iemand in zijn gezicht te zeggen dat hij er overheen moet stappen, want dat gaat natuurlijk niet werken. Maar die persoon vermijden, dat is iets wat ik dan zeker zou doen. Omdat ik er geen zin in heb om voortdurend te moeten bevestigen dat het allemaal heel erg was.
En dat is jouw keuze en dat is prima.
pi_161393779
Hij spreekt toch niemand persoonlijk aan, het gaat erom dat we niet woorden gaan mijden omdat er wel eens iemand gekwetst kan worden.
  Boks-Chick woensdag 13 april 2016 @ 08:55:48 #41
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_161393839
Eens met Cc en Mb. Zo nu en dan zelfmedelijden is echt geen probleem. Er in blijven hangen en willens en wetens in de slachtofferrol blijven zitten ipv op zijn minst je best doen er uit te komen (ook al lukt dat misschien maar moeizaam en mondjesmaat), daar is waar het mis gaat, en dat is wat Fry bedoeld. Zo lees ik het in ieder geval. En ik ben het geheel met hem eens.

/zelfookgrofmisbruiktisgeweest

In mijn ervaring houden mensen om je heen die om je geven of simpelweg gewoon echt menselijk zijn, en (deels) je geschiedenis weten, vanzelf rekening met je mochten dingen gevoelig liggen. soms zelfs wel eens te veel/onnodig. Zelf vind ik het meer dan prettig als men gewoon blijft doen en niet per se rekening met mij houden. Ik wil helemaal geen status aparte om wat er allemaal gebeurt is. Echter is het compassie/mee rekening houden op lastige of gevoelige momenten wel heel fijn.

/2cts
lolwut
  woensdag 13 april 2016 @ 08:58:53 #42
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393871
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:51 schreef Jopie78 het volgende:
Hij spreekt toch niemand persoonlijk aan, het gaat erom dat we niet woorden gaan mijden omdat er wel eens iemand gekwetst kan worden.
Ik zeg ook niet dat we woorden moeten gaan mijden, maar ik vind dat begrip hebben dat bepaalde woorden of beelden triggers kunnen zijn voor mensen wel wenselijk is.

Ik heb een periode gehad dat ik de lucht van bier in combinatie met shag niet kon verdragen, ik heb mijn ex toen gevraagd of hij even geen bier wilde drinken in mijn bijzijn, dat heeft hij gedaan en ik ben er overheen gekomen.
Had hij tegen mij gezegd ''Nee, kom er maar overheen'' had ik er nu waarschijnlijk nu nog mee gezeten.

Ik denk dat ik graag wil dat er meer openheid komt voor slachtoffers van misbruik, en dit soort opmerkingen zorgt er alleen voor dat slachtoffers zich weer meer gaan schamen voor hun gevoelens, dat er minder begrip is, dat je je niet aan moet stellen en er dus weer niet over gesproken gaat worden.
Je moet niet zwelgen in zelfmedelijden, je moet je niet zo aanstellen.

Maar blijkbaar ben ik in de minderheid hier dus ik zal het wel mis hebben, en dat bedoel ik niet op een zelfmedelijdende manier. :P

Ik persoonlijk hoor juist vaak dat ik er zo sterk mee om ga, maar dat ik er zo sterk mee om ga nu is omdat ik ook een perioden van zelfmedelijden door ben gegaan. En nee het is niet gezond om daar in te blijven hangen, maar de een doet er nu eenmaal wat langer over dan de ander en ik heb het geluk gehad veel begrip te krijgen in mijn omgeving.

Iemand kan nu in een zelfmedelijden periode zitten en over 10 jaar te horen krijgen dat diegene zo sterk is.
pi_161393906
Tegenwoordig is alles misbruik. Vroeger noemden we dat gewoon een beetje plezier maken.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:03:44 #44
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393933
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:01 schreef DrDentz het volgende:
Tegenwoordig is alles misbruik. Vroeger noemden we dat gewoon een beetje plezier maken.
Je hebt gelijk, ik vond het erg plezierig toen mijn vader zijn penis in mijn vagina stopte toen ik 5 jaar was met als gevolg dat ik niet meer normaal kon lopen om mij daarna te vertellen dat als ik het tegen iemand ander zou zeggen hij die persoon zou moeten vermoorden, en dat tot mijn 10de jaar.

Zo'n plezierige tijd was dat. :')
pi_161393935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:58 schreef snakelady het volgende:
*knip
Neuh, je zegt feitelijk niets anders dan de rest. Natuurlijk moet je "eigen kring" goed voor je zorgen en is het wenselijk als ze enige rekening met je houden, maar Fry heeft het over de maatschappij. Je kan niet met iedereen rekening houden in teksten van boeken ed.

En ik ken je niet persoonlijk, maar heb je nog nooit hier op het forum zien zwelgen in zelfmedelijden, je komt op mij juist zeer krachtig en "empowered" over. Het lijkt mij dus dat je alles behalve een slachtoffer bent, maar juist als een fenix uit de as bent gekomen.

Ik heb jaren angst gehad voor mannen (best lastig als hommo :') ), had ik ze dan allemaal uit mijn buurt moeten bannen? Ik ben tegen een slachtoffercultuur en merk dat er steeds meer mensen klagen over hun persoonlijke probleempjes, waar we dan als land ons op gaan aanpassen. In mijn ogen is dat (meestal) niet wenselijk.

Maar geloof me, dat hij echt niet bezig is mensen te schofferen. Dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen klopt, maar dat is dus precies wat hij bedoelde. :)
pi_161393963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:03 schreef snakelady het volgende:

Je hebt gelijk, ik vond het erg plezierig toen mijn vader zijn penis in mijn vagina stopte toen ik 5 jaar was met als gevolg dat ik niet meer normaal kon lopen om mij daarna te vertellen dat als ik het tegen iemand ander zou zeggen hij die persoon zou moeten vermoorden, en dat tot mijn 10de jaar.

Zo'n plezierige tijd was dat. :')
En je vindt ook dat daarom passages uit MacBeth moeten worden geschrapt? Hij heeft het helemaal niet over jou, waarom voel je je zo aangesproken?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_161393988
Ik quotte gewoon even Ike Turner.

Turner recounted how he was introduced to sex at the age of six by a middle-aged lady called Miss Boozie. Walking past her house to school, she would invite him to help feed her chickens and then take him to bed. This continued for some years. Turner claimed not to be traumatized by this, commenting that "in those days they didn't call it abuse, they called it fun". He was also raped by two other women before he was twelve.

Hij was wel een beetje verknipt verder maar okay.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:08:43 #48
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_161394037
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:08 schreef DrDentz het volgende:
Ik quotte gewoon even Ike Turner.

Turner recounted how he was introduced to sex at the age of six by a middle-aged lady called Miss Boozie. Walking past her house to school, she would invite him to help feed her chickens and then take him to bed. This continued for some years. Turner claimed not to be traumatized by this, commenting that "in those days they didn't call it abuse, they called it fun". He was also raped by two other women before he was twelve.

Hij was wel een beetje verknipt verder maar okay.
Verknipt, naļef. Maar deze kinderen kunnen niet meer, want als een volwassene er nu achter komt wordt dat trauma er wel ingeramd. Je moet en zal getraumatiseerd worden.

Disclaimer: en dat zijn er al genoeg door vergelijkende of ergere situaties.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:11:43 #50
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161394038
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:04 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Neuh, je zegt feitelijk niets anders dan de rest. Natuurlijk moet je "eigen kring" goed voor je zorgen en is het wenselijk als ze enige rekening met je houden, maar Fry heeft het over de maatschappij. Je kan niet met iedereen rekening houden in teksten van boeken ed.

En ik ken je niet persoonlijk, maar heb je nog nooit hier op het forum zien zwelgen in zelfmedelijden, je komt op mij juist zeer krachtig en "empowered" over. Het lijkt mij dus dat je alles behalve een slachtoffer bent, maar juist als een fenix uit de as bent gekomen.

Ik heb jaren angst gehad voor mannen (best lastig als hommo :') ), had ik ze dan allemaal uit mijn buurt moeten bannen? Ik ben tegen een slachtoffercultuur en merk dat er steeds meer mensen klagen over hun persoonlijke probleempjes, waar we dan als land ons op gaan aanpassen. In mijn ogen is dat (meestal) niet wenselijk.

Maar geloof me, dat hij echt niet bezig is mensen te schofferen. Dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen klopt, maar dat is dus precies wat hij bedoelde. :)
Ik begrijp wat je bedoeld, en dank je. ;)

Misschien begrijp ik hem ook verkeerd, maar misschien is het ook wel dat ik persoonlijk van mening ben dat iedereen recht heeft op zijn eigen gevoelens en een periode van gewoon je eigen kut voelen.

Ik vond de ophef over de aflevering van Game of Thrones ook niet terecht, maar ik kies er voor om dat te negeren en er geen oordeel over te geven.

Ik denk niet dat ik er ooit echt overheen ga komen wat er met mij is gebeurd, maar ik kan er mee omgaan, ik ben zelfs gelukkig, ik heb plezier in het leven en wat er gebeurd is is klote maar ik kan het niet veranderen.

En dat zeg ik nu, 20 jaar geleden wilde ik nog zelfmoord plegen en zag ik de toekomst erg somber in (blij dus dat dat niet is gelukt).

Het enige wat ik zeg, een ''Just get over it'' had mij in die tijd niet geholpen. ;)
  woensdag 13 april 2016 @ 09:13:10 #51
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161394052
Lasterlijke tt. Moet zijn: (misbruik)slachtoffers getriggerd door wijze woorden Stephen Fry.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:13:54 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161394063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En je vindt ook dat daarom passages uit MacBeth moeten worden geschrapt? Hij heeft het helemaal niet over jou, waarom voel je je zo aangesproken?
Nee, helemaal niet.

Zoals ik eerder zeg, ik denk gewoonweg niet dat zijn ''harde'' aanpak het gewenste effect gaat hebben, zoals ik al schreef als tegen mensen met obesitas gaan zeggen dat ze ''maar moeten stoppen met eten''.

Ik denk dat het juist een averechts effect gaat hebben (voor zowel slachtoffers als mensen die vinden dat ze nu terecht mogen gaan oordelen), ik voel mij dus niet persoonlijk aangesproken maar ik maak mij wel zorgen over wat voor effect het gaat hebben op de mensen die op dit moment in een periode van zelfmedelijden zitten, omdat ik zelf nog goed weet hoe dat voelde.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:15:11 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161394077
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:13 schreef frietenstamp het volgende:
Lasterlijke tt. Moet zijn: (misbruik)slachtoffers getriggerd door wijze woorden Stephen Fry.
Ik heb de TT puur overgenomen van de nieuwsbron, er zat geen persoonlijke mening achter.
pi_161394116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:11 schreef snakelady het volgende:

*knip
Ik had het nodig dat iemand mij duidelijk en helder vertelde door op latere leeftijd nog steeds bang te zijn, dat ik hem nog steeds macht gaf. Het was voor mij een eye-opener dat ik zelf de macht in handen had. :Y
pi_161394121
Heb je het filmpje eigenlijk gezien of enkel het artikel gelezen. Het gaat twee van de elf minuten daarover...

Hij heeft het er ook niet over dat je geen zelfmedelijden mag hebben of dat je je niet ellendig mag voelen, naar mijn gevoel. De context is de overgevoeligheid, de censuur, de trigger warnings van tegenwoordig. Het ging om geen stukken van Shakespeare kunnen behandelen in een universitair college Engelse Literatuur omdat er verkrachting in voorkomt en dat studenten zou kunnen triggeren.

En daar zegt hij dan 'het spijt me dat je dat ooit is aangedaan, ik voel met je mee, maar ik ga daarvoor geen curriculum aanpassen en je zou ook niet serieus moeten willen dat ik dat doe.' En ik kan hem daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven.

Je (algemene, generaliserende je, niet jij persoonlijk) kan gerust aan je lief vragen om geen bier te drinken als de geur je triggert. Je kan even goed vragen of hij niet meer op café gaat en misschien doet ie dat dan voor je. Maar je kan niet gaan eisen dat de cafés allemaal sluiten omdat jij getriggerd wordt door de geur van bier en sigaretten. Het gaat niet om wat iemand van zijn directe omgeving vraagt, het gaat erom dat mensen verwachten dat de wereld zich aanpast aan hun probleem.

Misschien wil jij dit stuk niet lezen omdat er een verkrachting in is. Okee, ik wil dat stuk niet lezen omdat er een kind in doodgaat, en daar heb ik nare ervaringen mee. Laat ons dan alleen komedies lezen. Oh nee, want hier hangt het stereotype van de onderdanige vrouw en zijn er lijfeigenen... zoiets.

Edit: okee, ik typ gewoon pokketraag op tablet. Sorry, punt was dus al gemaakt. Never mind.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:19:05 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161394122
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:13 schreef snakelady het volgende:

Nee, helemaal niet.

Dan zijn we er, want daar gaat het om.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:19:42 #57
452947 frietenstamp
pi_161394135
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:41 schreef snakelady het volgende:
Misschien dat ik ook nog wel weer een periode van zelfmedelijden krijg, geen idee, maar als dat zo is gaat het korte zinnetje ''grow up'' mij echt niet helpen.
Toch komt therapie daar wel op neer.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:20:09 #58
446903 TheBlackbird
voluntaristische vogel
pi_161394142
Wat is het probleem? Stephen Fry verdedigt vrijheid van meningsuiting, lijkt me prima.

Hij heeft verder geen invloed op hoe PTSD en andere stoornissen worden behandeld toch?
Voluntaryism: het radicale idee dat menselijke relaties vrijwillig zouden moeten zijn, vrij van dwang en geweld
  woensdag 13 april 2016 @ 09:25:26 #59
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161394224
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:18 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ik had het nodig dat iemand mij duidelijk en helder vertelde door op latere leeftijd nog steeds bang te zijn, dat ik hem nog steeds macht gaf. Het was voor mij een eye-opener dat ik zelf de macht in handen had. :Y
Dat ook inderdaad, ik kwam op een gegeven moment tot het besef dat ik hem niet mijn hele leven zou laten verpesten, mijn jeugd was al genoeg.

Fijn dat het nu beter gaat met je!
pi_161394269
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:25 schreef snakelady het volgende:

Fijn dat het nu beter gaat met je!
Dito. :*
pi_161394279
quote:
_O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_161394280
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:19 schreef MarieAlice het volgende:

Je (algemene, generaliserende je, niet jij persoonlijk) kan gerust aan je lief vragen om geen bier te drinken als de geur je triggert. Je kan even goed vragen of hij niet meer op café gaat en misschien doet ie dat dan voor je. Maar je kan niet gaan eisen dat de cafés allemaal sluiten omdat jij getriggerd wordt door de geur van bier en sigaretten. Het gaat niet om wat iemand van zijn directe omgeving vraagt, het gaat erom dat mensen verwachten dat de wereld zich aanpast aan hun probleem.
Ik vind dit een mooie analogie :Y
  woensdag 13 april 2016 @ 09:29:47 #63
452947 frietenstamp
pi_161394292
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet.

Zoals ik eerder zeg, ik denk gewoonweg niet dat zijn ''harde'' aanpak het gewenste effect gaat hebben, zoals ik al schreef als tegen mensen met obesitas gaan zeggen dat ze ''maar moeten stoppen met eten''.

Ik denk dat het juist een averechts effect gaat hebben (voor zowel slachtoffers als mensen die vinden dat ze nu terecht mogen gaan oordelen), ik voel mij dus niet persoonlijk aangesproken maar ik maak mij wel zorgen over wat voor effect het gaat hebben op de mensen die op dit moment in een periode van zelfmedelijden zitten, omdat ik zelf nog goed weet hoe dat voelde.
Je bent zo erg getriggerd dat je niet beseft wat hij zegt. Je verdraait zijn woorden en maakt er je eigen verhaal van, een verhaal dat over jou gaat.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:32:57 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161394338
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:19 schreef MarieAlice het volgende:
Heb je het filmpje eigenlijk gezien of enkel het artikel gelezen. Het gaat twee van de elf minuten daarover...

Hij heeft het er ook niet over dat je geen zelfmedelijden mag hebben of dat je je niet ellendig mag voelen, naar mijn gevoel. De context is de overgevoeligheid, de censuur, de trigger warnings van tegenwoordig. Het ging om geen stukken van Shakespeare kunnen behandelen in een universitair college Engelse Literatuur omdat er verkrachting in voorkomt en dat studenten zou kunnen triggeren.

En daar zegt hij dan 'het spijt me dat je dat ooit is aangedaan, ik voel met je mee, maar ik ga daarvoor geen curriculum aanpassen en je zou ook niet serieus moeten willen dat ik dat doe.' En ik kan hem daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven.

Misschien wil jij dit stuk niet lezen omdat er een verkrachting in is. Okee, ik wil dat stuk niet lezen omdat er een kind in doodgaat, en daar heb ik nare ervaringen mee. Laat ons dan alleen komedies lezen. Oh nee, want hier hangt het stereotype van de onderdanige vrouw en zijn er lijfeigenen... zoiets.

Edit: okee, ik typ gewoon pokketraag op tablet. Sorry, punt was dus al gemaakt. Never mind.
Ik moet eerlijk zeggen alleen het artikel gelezen, ik zat op mijn telefoon en die is zo ontzettend traag als ik filmpjes wil bekijken. :P

En ik begrijp ieders punt, ik begrijp ook wat hij wil zeggen, maar ik blijf het nog steeds een beetje een verkeerde woordkeuze vinden.
Ja, ik weet dat hij doelt op mensen die bepaalde zaken niet meer worden gespeeld of gefilmd enz. daar ben ik het ook niet mee eens, ik ben van mening dat dat soort zaken gewoon uitgespeeld mogen worden.
Maar zijn woordkeuze gaat zijn doel niet helpen ben ik bang maar juist het tegenovergestelde. Nu vind een overgrote meerderheid op het internet hem een grote lul (niet mijn woorden) en dat is ook niet zijn bedoeling lijkt mij.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:33:53 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161394351
Kijk eerst het filmpje en oordeel dan nog eens.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:35:19 #66
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161394371
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:29 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je bent zo erg getriggerd dat je niet beseft wat hij zegt. Je verdraait zijn woorden en maakt er je eigen verhaal van, een verhaal dat over jou gaat.
Om eerlijk te zijn voelde ik mij niet getriggerd door zijn uitspraken, toen mijn man het gisterenavond aan mij voorlas moest ik meer lachen en vond ik het een erg ongelukkige woordkeuze van hem en ik ben daarna gewoon goed gaan slapen. ;)

Als het een trigger was geweest had ik niet lekker geslapen afgelopen nacht. :P
  woensdag 13 april 2016 @ 09:36:25 #67
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161394383
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:33 schreef Copycat het volgende:
Kijk eerst het filmpje en oordeel dan nog eens.
Ondertussen gedaan ( gedeeltes), nogmaals, ik heb begrip voor zijn standpunt, ik sta er milder tegenover maar nog steeds, sorry hiervoor, blijf ik het een ongelukkig woordkeuze vinden die hem niet helpt.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:38:33 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161394412
En ik denk niet dat de overgrote meerderheid op internet hem nu een grote lul vindt, maar dat een klein groepje elke nuance overschreeuwt. Fry ziet zijn punt wederom bewezen.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:39:09 #69
452947 frietenstamp
pi_161394423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn voelde ik mij niet getriggerd door zijn uitspraken, toen mijn man het gisterenavond aan mij voorlas moest ik meer lachen en vond ik het een erg ongelukkige woordkeuze van hem en ik ben daarna gewoon goed gaan slapen. ;)

Als het een trigger was geweest had ik niet lekker geslapen afgelopen nacht. :P
Maar je maakt je nog steeds druk over zijn woordkeuze. Omdat je getriggerd bent. Niet omdat er iets mis is met zijn woordkeuze.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:40:47 #70
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161394455
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:39 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Maar je maakt je nog steeds druk over zijn woordkeuze. Omdat je getriggerd bent. Niet omdat er iets mis is met zijn woordkeuze.
Niet omdat ik getriggerd ben, wil jij mij nu alsjeblieft niet een gevoel gaan aanpraten die ik niet heb? :P

Maar omdat ik weet uit ervaring dat dergelijke uitspraken niet helpen, zoals eerder uitgelegd met het voorbeeld van obesitas.
pi_161394468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen alleen het artikel gelezen, ik zat op mijn telefoon en die is zo ontzettend traag als ik filmpjes wil bekijken. :P

En ik begrijp ieders punt, ik begrijp ook wat hij wil zeggen, maar ik blijf het nog steeds een beetje een verkeerde woordkeuze vinden.
Ja, ik weet dat hij doelt op mensen die bepaalde zaken niet meer worden gespeeld of gefilmd enz. daar ben ik het ook niet mee eens, ik ben van mening dat dat soort zaken gewoon uitgespeeld mogen worden.
Maar zijn woordkeuze gaat zijn doel niet helpen ben ik bang maar juist het tegenovergestelde. Nu vind een overgrote meerderheid op het internet hem een grote lul (niet mijn woorden) en dat is ook niet zijn bedoeling lijkt mij.
wat is het precies waar je over valt eigenlijk? De grow up?
  woensdag 13 april 2016 @ 09:42:08 #72
452947 frietenstamp
pi_161394470
quote:
12s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:38 schreef Copycat het volgende:
En ik denk niet dat de overgrote meerderheid op internet hem nu een grote lul vindt, maar dat een klein groepje elke nuance overschreeuwt. Fry ziet zijn punt wederom bewezen.
Mensen die de zieligheidskaart en het getriggerd worden misbruiken om anderen te manipuleren zullen hem wel een grote lul vinden.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:43:39 #73
452947 frietenstamp
pi_161394495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Niet omdat ik getriggerd ben, wil jij mij nu alsjeblieft niet een gevoel gaan aanpraten die ik niet heb? :P

Maar omdat ik weet uit ervaring dat dergelijke uitspraken niet helpen, zoals eerder uitgelegd met het voorbeeld van obesitas.
Hij is niet op de wereld om jou te helpen. Dat is nou net het punt.
pi_161394545
quote:
12s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:38 schreef Copycat het volgende:
Fry O+ Bijna altijd +10
pi_161394550
Ik zal deze discussie beslechten met een klassieke godwin: zouden de joden dan niet ook moeten stoppen met het zwelgen in zelfmedelijden ivm de Holocaust?
  woensdag 13 april 2016 @ 09:51:46 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161394605
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:47 schreef Godtje het volgende:

Fry O+ Bijna altijd +10
Dan stap ik zo maar eens op de fiets, richting afspraak. Met de No such thing as a fish-podcast van de Qi-elves in mijn oren.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:52:13 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161394616
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:41 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

wat is het precies waar je over valt eigenlijk? De grow up?
Hij heeft het over mensen die oa Mac Beth niet kunnen lezen wegens triggers (niet over mensen die willen dat het niet uitgespeeld wordt, maar mensen die het niet willen zien of lezen op dat moment) op 10:20 van het filmpje, en die mensen die moeten zich daar overheen zetten volgens hem.
Waarom? Als die mensen dat op dat moment niet aankunnen is dat hun goed recht, misschien kunnen ze het over 10 jaar wel aan, maar nu even niet.
Om die mensen weg te zetten als aanstellers en aankomen met ''Just grow up'' schoot mij in het verkeerde keelgat.
Wie is hij om te zeggen dat iemand die gevoelens niet mag hebben?

Door iets niet te lezen of niet naar een voorstelling te gaan omdat ze weten dat er verkrachting in voor komt doen ze toch niemand kwaad? Zolang ze maar niet zeggen dat een ander niet naar de voorstelling mag gaan of dat de voorstelling niet uitgespeeld mag worden zie ik niet waarom die mensen die gevoelens niet mogen hebben.
pi_161394636
Ik begrijp niet waarom misbruik relevant is voor dit verhaal. Veel van die kleuters met self-pity en safe spaces zijn niet misbruikt.
pi_161394652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:47 schreef Dingflofbips het volgende:
Ik zal deze discussie beslechten met een klassieke godwin: zouden de joden dan niet ook moeten stoppen met het zwelgen in zelfmedelijden ivm de Holocaust?
Zou hoogtijd worden. Maar dat is heeft hier niks mee te maken.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:58:22 #80
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_161394685
Ik zou m'n heteroseksualiteit voor die man opzeggen. Fry. O+.
Ik ga naar huis.
pi_161394707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:21 schreef Dingflofbips het volgende:
Sociopaatje dus, die Fry
Hij is zelf manisch depressief en weet wel wat lijden is.
pi_161394711
Dit is meer iets voor SHO.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_161394763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:55 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zou hoogtijd worden. Maar dat is heeft hier niks mee te maken.
Het onderwerp is toch stoppen met het hebben van zelfmedelijden. Al zijn het nu misbruikslachtoffers of slachtoffers van de holocaust. Consequentie muss sein.
pi_161394781
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij is zelf manisch depressief en weet wel wat lijden is.
vanuit zichzelf ja. Hij houdt geen rekening met wat anderen mogelijk voor gevoelens hebben
pi_161394902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:54 schreef NightH4wk het volgende:
Ik begrijp niet waarom misbruik relevant is voor dit verhaal. Veel van die kleuters met self-pity en safe spaces zijn niet misbruikt.
Het is idd. niet relevant, maar voorstanders van safe spaces en trigger warnings maken graag gebruik van de vermeende zwakke plekken in zijn betoog om het hele betoog onderuit te halen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_161394982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij heeft het over mensen die oa Mac Beth niet kunnen lezen wegens triggers (niet over mensen die willen dat het niet uitgespeeld wordt, maar mensen die het niet willen zien of lezen op dat moment) op 10:20 van het filmpje, en die mensen die moeten zich daar overheen zetten volgens hem.
Waarom? Als die mensen dat op dat moment niet aankunnen is dat hun goed recht, misschien kunnen ze het over 10 jaar wel aan, maar nu even niet.
Om die mensen weg te zetten als aanstellers en aankomen met ''Just grow up'' schoot mij in het verkeerde keelgat.
Wie is hij om te zeggen dat iemand die gevoelens niet mag hebben?

Door iets niet te lezen of niet naar een voorstelling te gaan omdat ze weten dat er verkrachting in voor komt doen ze toch niemand kwaad? Zolang ze maar niet zeggen dat een ander niet naar de voorstelling mag gaan of dat de voorstelling niet uitgespeeld mag worden zie ik niet waarom die mensen die gevoelens niet mogen hebben.
Het is een ding om Macbeth niet te kunnen uitlezen of niet naar het toneel te willen gaan. Het is een ander ding om Engelse Literatuur te gaan studeren en dan de tekst niet te lezen en de opvoering niet te zien als dat op het curriculum staat. Als je arts wil worden en je kan geen bloed zien, dan moet je ook iets anders gaan doen.

Misschien dat ze dat over tien jaar wel kunnen, en dat is fantastisch voor hen, maar dan kunnen ze dat dan gaan studeren. En als het buiten de studie, buiten een verplichting is, dan kunnen ze dat gewoon niet doen, niet naar het stuk gaan. Maar het probleem is dat ze niet lezen, niet gaan, en dan gaan roepen dat het 'moreel verwerpelijk is' dat wel te doen. En daarop zegt hij grow up. Je moet hier wel de hele context meepakken. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze doen inderdaad niets kwaad door die gevoelens te hebben. Maar dan moeten ze wel de consequenties, nl. misschien op dat moment een studie niet kunnen doen, of niet kunnen acteren in de productie van dat seizoen, of andere kansen mislopen er ook bijnemen. En dan moeten ze ook overdenken wanneer en hoe ze dat tonen. Als ik kwaad ben, mag ik gerust kwaad zijn, maar als ik de voorruit van jouw auto ingooi met een stoel, en de rest bewerk met een baseballbat kan het jou ook geen knijt schelen of mijn lief me bedrogen heeft of niet.

Ook weer cru. Maar het is wel zo.
pi_161395015
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:20 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Het is een ding om Macbeth niet te kunnen uitlezen of niet naar het toneel te willen gaan. Het is een ander ding om Engelse Literatuur te gaan studeren en dan de tekst niet te lezen en de opvoering niet te zien als dat op het curriculum staat. Als je arts wil worden en je kan geen bloed zien, dan moet je ook iets anders gaan doen.

Misschien dat ze dat over tien jaar wel kunnen, en dat is fantastisch voor hen, maar dan kunnen ze dat dan gaan studeren. En als het buiten de studie, buiten een verplichting is, dan kunnen ze dat gewoon niet doen, niet naar het stuk gaan. Maar het probleem is dat ze niet lezen, niet gaan, en dan gaan roepen dat het 'moreel verwerpelijk is' dat wel te doen. En daarop zegt hij grow up. Je moet hier wel de hele context meepakken. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze doen inderdaad niets kwaad door die gevoelens te hebben. Maar dan moeten ze wel de consequenties, nl. misschien op dat moment een studie niet kunnen doen, of niet kunnen acteren in de productie van dat seizoen, of andere kansen mislopen er ook bijnemen. En dan moeten ze ook overdenken wanneer en hoe ze dat tonen. Als ik kwaad ben, mag ik gerust kwaad zijn, maar als ik de voorruit van jouw auto ingooi met een stoel, en de rest bewerk met een baseballbat kan het jou ook geen knijt schelen of mijn lief me bedrogen heeft of niet.

Nou gaat dat sowieso al wat lastiger omdat het fenomeen triggers en safe spaces zich voornamelijk op Amerikaanse en bij vlagen op Britse campussen afspeelt, niet hier in Nederland.
pi_161395030
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nou gaat dat sowieso al wat lastiger omdat het fenomeen triggers en safe spaces zich voornamelijk op Amerikaanse en bij vlagen op Britse campussen afspeelt, niet hier in Nederland.
Nog niet.

Onze Zwarte Piet discussie is ook overgewaaid uit de VS.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 13 april 2016 @ 10:30:41 #89
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395099
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:20 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

SPOILER

Ik ben het daar ook mee eens, maar hoeveel mensen zullen er nu zijn die Macbeth niet kunnen lezen wegens deze problemen maar het wel moeten wegens studie?
Dat zullen er geen duizenden zijn toch? Waarschijnlijk een klein handjevol mensen en die mensen moeten dan inderdaad misschien wel een andere studie kiezen.

Mijn beste vriendin is eens huilend de klas uit gerend omdat het ging over kindermisbruik en hoe je als leerkracht daar mee om moet gaan, en ze is zelf niet misbruikt maar toen pas besefte ze echt wat er met mij is gebeurd.
Ze heeft zich daar ook overheen kunnen zetten en is nu een geweldige lerares.

Maar ik vind het een erg slecht gekozen voorbeeld van hem, het is als zeggen dat oorlogsslachtoffers de eerste maandag van de maand wanneer het luchtalarm af gaat niet moeten zeuren en niet angstig mogen reageren.

Natuurlijk hebben die mensen ook recht op hun eigen gevoelens.
pi_161395134
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef Copycat het volgende:
Maar die er wel in blijven hangen zijn losers?

Enig idee hoeveel mentale schade het geeft als je aangerand tot zelfs verkracht bent? (zeker als het door een familielid is).
pi_161395144
quote:

[..]

Die persoons ziekte, aandoening, verleden van mishandeling, wat dan ook, is wel degelijk zielig en vereist niets minder dan medeleven.

Maar het gesprek ging over situaties waarin mensen doodnormale woorden of termen willen verbieden, omdat ze wellicht misschien bij enkelen een nare herinnering oproepen. En om dat te bewerkstelligen beroepen die mensen zich op hun zieligheid rondom het trauma.

En dįt vindt Fry compleet belachelijk, en hij zegt dat we daar absoluut niet in mee moeten gaan.

Maar goed .. dit is weer zo'n gevalletje waarin de context verschrikkelijk belangrijk is. En waarschijnlijk de media zijn uitspraak uit die context rukt om er een big deal van te maken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_161395179
Als hij pesten als voorbeeld had gebruikt had ik hem gelijk gegeven. Maar ik vind misbruik zo heftig.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:38:20 #93
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395183
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Die persoons ziekte, aandoening, verleden van mishandeling, wat dan ook, is wel degelijk zielig en vereist niets minder dan medeleven.

Maar het gesprek ging over situaties waarin mensen doodnormale woorden of termen willen verbieden, omdat ze wellicht misschien bij enkelen een nare herinnering oproepen. En om dat te bewerkstelligen beroepen die mensen zich op hun zieligheid rondom het trauma.

En dįt vindt Fry compleet belachelijk, en hij zegt dat we daar absoluut niet in mee moeten gaan.

Maar goed .. dit is weer zo'n gevalletje waarin de context verschrikkelijk belangrijk is. En waarschijnlijk de media zijn uitspraak uit die context rukt om er een big deal van te maken.
Misschien heb ik iets gemist maar ik hoor nergens iets over dat mensen het willen verbieden wanneer hij begint over dat ze moeten stoppen met het hebben van zelfmedelijden enz.
Hij heeft het over mensen die de bewuste keuzen maken bepaalde boeken niet te lezen of voorstellingen niet te zien wegens triggers.

Dat dat erg onhandig is wanneer je het nodig hebt voor je studie, mee eens, dan is die studie misschien niet voor jou weggelegd.

Maar dat die mensen dus weten dat iets hun kan triggeren en dus er voor kiezen om die trigger te vermijden vind ik niet eens zo heel gek als ik eerlijk ben, ik heb dat ook een periode gedaan.
pi_161395189
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:16 schreef snakelady het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk dat hij wel even denkt te weten hoe slachtoffers hier mee om moeten gaan, hier heeft hij het over de ''uncle'' die iemand aanraakt bij ''the nasty place'' maar er zijn ook slachtoffer die gewoonweg iedere dag bruut verkracht werden als kind, moeten die zich er ook maar zomaar even overheen zetten?
Maar het is wel zijn mening en die mag hij hebben.

Iemand hoeft zich niet te laten kwetsen door de mening van een ander.
pi_161395204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:34 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Maar die er wel in blijven hangen zijn losers?

Enig idee hoeveel mentale schade het geeft als je aangerand tot zelfs verkracht bent? (zeker als het door een familielid is).
Moet opeens denken aan dat 12-jarige meisje dat zwanger bleek van haar vader en beviel op een schoolkamp. :{ Dat is toch verschrikkelijk en traumatisch voor zo'n persoon. Hoe oud je ook bent en hoe lang geleden het ook gaat zijn, zoiets tekent je voor altijd gok ik.
pi_161395217
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:47 schreef Dingflofbips het volgende:
Dat zou ik erg positief vinden. Jij niet?
pi_161395221
quote:
Die uncle uit dat voorbeeld is al erg zat.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:40:51 #98
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395228
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:40 schreef Drug het volgende:

[..]

Die uncle uit dat voorbeeld is al erg zat.
Inderdaad, helemaal mee eens!
Ik bedoel ook dat hij dergelijke gebeurtenissen bagatelliseert tot iets wat eigenlijk niks voorstelt en je je niet druk om zou moeten maken.
pi_161395232
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben het daar ook mee eens, maar hoeveel mensen zullen er nu zijn die Macbeth niet kunnen lezen wegens deze problemen maar het wel moeten wegens studie?
Dat zullen er geen duizenden zijn toch? Waarschijnlijk een klein handjevol mensen en die mensen moeten dan inderdaad misschien wel een andere studie kiezen.

Mijn beste vriendin is eens huilend de klas uit gerend omdat het ging over kindermisbruik en hoe je als leerkracht daar mee om moet gaan, en ze is zelf niet misbruikt maar toen pas besefte ze echt wat er met mij is gebeurd.

Maar ik vind het een erg slecht gekozen voorbeeld van hem, het is als zeggen dat oorlogsslachtoffers de eerste maandag van de maand wanneer het luchtalarm af gaat niet moeten zeuren en niet angstig mogen reageren.

Als je het over moeilijke zaken als misbruik hebt, is het volgens mij best begrijpelijk dat dat voor sommige mensen te veel is, het nare herinneringen oproept, ze emotioneel worden en niets minder dan medeleven verdienen.

Maar volgens mij (en ik heb het niet gelezen, maar dit is een onderwerp waar hij wel vaker over praat) ging dit gesprek over bepaalde triggerwoorden / situaties. Ik gok, over Amerikaanse universiteiten waarin inmiddels belangrijke maatschappelijke onderwerpen vermeden worden omdat er wellicht mensen zijn die dat als een trigger ervaren voor nare herinneringen. Standup comedians die simpelweg zeggen 'ik treed niet meer op op universiteiten, want er zijn te veel mensen die alles meteen op zichzelf betrekken en daar verschrikkelijk boos over worden'. Bepaalde onderwerpen worden daar weer een taboe, omdat men bang is om een enkeling te kwetsen.

En daar is Fry het absoluut niet mee eens.
pi_161395238
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:39 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Moet opeens denken aan dat 12-jarige meisje dat zwanger bleek van haar vader en beviel op een schoolkamp. :{ Dat is toch verschrikkelijk en traumatisch voor zo'n persoon. Hoe oud je ook bent en hoe lang geleden het ook gaat zijn, zoiets tekent je voor altijd gok ik.
Uiteraard. Maar internet is het medium waar je alles kan bagatelliseren en de meest walgelijke dingen kan uitkramen.
pi_161395247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoe ziet zo'n safe space eruit en in hoeverre heeft het positief invloed?
ROBODEMONS..................|:(
pi_161395253
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Misschien heb ik iets gemist maar ik hoor nergens iets over dat mensen het willen verbieden wanneer hij begint over dat ze moeten stoppen met het hebben van zelfmedelijden enz.
Hij heeft het over mensen die de bewuste keuzen maken bepaalde boeken niet te lezen of voorstellingen niet te zien wegens triggers.

Dat dat erg onhandig is wanneer je het nodig hebt voor je studie, mee eens, dan is die studie misschien niet voor jou weggelegd.

Maar dat die mensen dus weten dat iets hun kan triggeren en dus er voor kiezen om die trigger te vermijden vind ik niet eens zo heel gek als ik eerlijk ben, ik heb dat ook een periode gedaan.
Het gaat in de VS inmiddels al verder: Niet alleen vermijden die mensen die triggers (wat inderdaad prima begrijpelijk is), er zijn er velen die vinden dat die triggers dan dus ook in zijn algemeenheid verboden moeten worden.

Dit gaat volgens mij nergens over het slachtoffer of zijn/haar situatie. Maar over een samenleving waarin men bepaalde zaken in zijn geheel wilt verbieden, omdat er wellicht misschien mensen zijn die dat als een persoonlijke trigger kunnen ervaren.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:44:19 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Het gaat in de VS inmiddels al verder: Niet alleen vermijden die mensen die triggers (wat inderdaad prima begrijpelijk is), er zijn er velen die vinden dat die triggers dan dus ook in zijn algemeenheid verboden moeten worden.
Met dat laatste ben ik het ook niet eens, maar dat gebruikt hij niet in zijn voorbeeld, vandaar dus wat ik eerder schreef, dat hij zich wat ongelukkig verwoorde.
pi_161395274
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat zijn er inderdaad geen duizenden, maar in de us zijn er wel een paar honderden mensen ondertussen, waarvan een deel ook niets met misbruik te maken heeft gehad, die staan te roepen dat zo'n dingen niet behandeld mogen worden in een les. Die eisen dat het uit het curriculum wordt gehaald wegens te wreed. Die willen dat we andere woorden voor vanalles gaan verzinnen, omdat het te triggerend zou zijn. Die daarvoor rectoraten bezetten, professoren belagen, boeken uit bibliotheken weghalen en passages uit handboeken met zwarte stift gaan behandelen. Die facebookgroepen maken en petities gaan opstellen en vinden dat het onderwijs 'ons daartegen moet beschermen.'

In jouw analogie zegt hij trouwens ook niet dat oorlogsslachtoffers niet bang mogen zijn van het luchtalarm. Hij zegt dat ze, als ze het willen verbieden omdat zij er door getriggerd worden, moeten volwassen worden.

Iedereen heeft recht op zijn gevoelens. En je moet die zelfs ook niet altijd privé houden. Je moet alleen niet vanuit je eigen emotionaliteit vanalles gaan eisen van de samenleving. Dat is al. :)

Goed van je vriendin trouwens! Geweldige en empathische leraressen kunnen we best gebruiken. :)
pi_161395303
Iemand die ellendig lang in 'zelfmedelijden' blijven zitten na een gebeurtenis, die heeft psychologische hulp nodig. Als wij een maatschappelijke-mentaliteit creėren waar iemand zichzelf niet zielig mag vinden, dan gaat zo'n iemand nooit hulp zoeken. Mensen zijn nu eenmaal niet zo sterk.

Het is heel tof dat mensen op een forum als dit kunnen zeggen 'het leven gaat door en stop met jezelf zielig te vinden', maar als jij de pik van je oom in je openingen hebt gehad, dan verlies je gewoonweg het vertrouwen in de mensheid. Het is slechts een enkeling die echt verder kan met het leven.
pi_161395306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:41 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar internet is het medium waar je alles kan bagatelliseren en de meest walgelijke dingen kan uitkramen.
Hij moet het zelf weten hoor. Maar vind het toch wel vreemd dat je zoiets kan zeggen, terwijl sommige slachtoffers zoveel vreselijke dingen hebben meegemaakt. Iedereen verwerkt en beleeft het anders. Als iemand bepaalde zaken vermijdt vanwege een verleden vol incest dan is dat prima en niet fout. Ik kan me voorstellen dat (stelselmatig) seksueel misbruik en verkrachting erg traumatisch zijn. Ik vind het logisch dat een slachtoffer bijvoorbeeld bepaalde theatervoorstellingen vermijdt als er verkrachting in voorkomt. Als dat kan zorgen voor dat nare gevoel en je kan dat voor zijn, waarom niet?
pi_161395312
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

er zit wel een punt in maar om seksueel misbruikslachtoffers hiervoor te gebruiken is een beetje :')
Waarom? Als het overdrijven over hoe zielig mensen wel niet zijn tegenwoordig ergens plaatsvind, dan is seksueel misbruik het wel.
pi_161395319
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het ook niet eens, maar dat gebruikt hij niet in zijn voorbeeld, vandaar dus wat ik eerder schreef, dat hij zich wat ongelukkig verwoorde.
Dat ben ik ergens wel met je eens. Daarom is die context dus zo belangrijk. En die heeft men dus weer expres weggelaten, om hier een issue van te kunnen maken.

En ik gok dus dat het hoofdonderwerp van het gesprek die triggerwarnings was, en niet misbruik.
pi_161395326
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:46 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Hij moet het zelf weten hoor. Maar vind het toch wel vreemd dat je zoiets kan zeggen, terwijl sommige slachtoffers zoveel vreselijke dingen hebben meegemaakt. Iedereen verwerkt en beleeft het anders. Als iemand bepaalde zaken vermijdt vanwege een verleden vol incest dan is dat prima en niet fout. Ik kan me voorstellen dat (stelselmatig) seksueel misbruik en verkrachting erg traumatisch zijn. Ik vind het logisch dat een slachtoffer bijvoorbeeld bepaalde theatervoorstellingen vermijdt als er verkrachting in voorkomt. Als dat kan zorgen voor dat nare gevoel en je kan dat voor zijn, waarom niet?
Je kan alleen niet verwachten dat andere mensen constant rekening met je houden. Zoals ik al zei: als je heel lang in zelfmedelijden blijft hangen en je kan niet door met het leven, dan moet je psychologische hulp zoeken.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:48:00 #110
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395330
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:44 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat zijn er inderdaad geen duizenden, maar in de us zijn er wel een paar honderden mensen ondertussen, waarvan een deel ook niets met misbruik te maken heeft gehad, doe staan te roepen dat zo'n dingen niet behandeld mogen worden in een les. Die eisen dat het uit het curriculul wordt gehaald wegens te wreed. Die willen dat we andere woorden voor vanalles gaan verzinnen, omdat het te triggerend zou zijn. Die daarvoor rectoraten bezetten, professoren belagen, boeken uit bibliotheken weghalen en passages uit handboeken met zwarte stift gaan behandelen. Die facebookgroepen maken en petities gaan opstellen en vinden dat het onderwijs 'ons daartegen moet bechermen.'
Daar ben ik het ook niet mee eens, het hoort er nu eenmaal bij, kan je er niet tegen moet je die studie niet doen.

quote:
In jouw analogie zegt hij trouwens ook niet dat oorlogsslachtoffers niet bang mogen zijn van het luchtalarm. Hij zegt dat ze, als ze het willen verbieden omdat zij er door getriggerd worden, moeten volwassen worden.
Ik zie het meer als, dat ze geen oordopjes in mogen doen om het niet te horen.
Nogmaals, in het fragment wat ik heb gezien, daarin had hij het immers alleen over mensen die er zelf niet tegen kunnen.

quote:
Iedereen heeft recht op zijn gevoelens. En je moet die zelfs ook niet altijd privé houden. Je moet alleen niet vanuit je eigen emotionaliteit vanalles gaan eisen van de samenleving. Dat is al. :)
Mee eens!

quote:
Goed van je vriendin trouwens! Geweldige en empathische leraressen kunnen we best gebruiken. :)
Ook mee eens! ;)
pi_161395349
op 6min30 begint de interviewer over Amerikaans 'regressief links' en hun 'verbied!'-gedoe.
pi_161395368
Waar ik mij overigens wel dood aan erger zijn meiden/vrouwen die zeggen verkracht te zijn, terwijl ze gewoon sletterig gedrag aan het vertonen waren en daar achteraf spijt van hadden.
pi_161395388
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe ziet zo'n safe space eruit en in hoeverre heeft het positief invloed?
Afhankelijk van de situatie verschillen safe spaces. Een voorbeeld van de Amerikaanse campussen is de opkomst van in ieder geval de roep voor ruimtes waar alleen zwartjes mogen komen, maar ook feministische colleges waar mannen niet bij mogen zijn.

De minder zware variant is dat de communicatieregels heel strikt zijn. Een afwijzend handgebaar kan dan gebruikt worden om je uit een debat te verwijderen. Verheven stem of god verhoedde klappen zijn ook verboden, want stel je voor dat dat iemand kan triggeren.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:51:59 #114
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:46 schreef hardewerker3 het volgende:
Iemand die ellendig lang in 'zelfmedelijden' blijven zitten na een gebeurtenis, die heeft psychologische hulp nodig. Als wij een maatschappelijke-mentaliteit creėren waar iemand zichzelf niet zielig mag vinden, dan gaat zo'n iemand nooit hulp zoeken. Mensen zijn nu eenmaal niet zo sterk.
Inderdaad, dit is dus ook mijn punt!
Ik heb het ook eens gehoord, ik wilde niet naar de begrafenis van een familielid omdat mijn vader daar ook zou zijn, kreeg ik te horen ''Nu is het wel klaar toch, het is al zo lang geleden, zet je er maar overheen''.
Het scheelde niet veel of die persoon triggerde mij om haar gezicht hardhandig aan te raken met mijn vuist. ;)
Nu zat ik in die tijd in een betere periode dus ik kon mij daar wel overheen zetten, maar iemand die in een slechte periode zit misschien niet.
pi_161395402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:47 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Je kan alleen niet verwachten dat andere mensen constant rekening met je houden. Zoals ik al zei: als je heel lang in zelfmedelijden blijft hangen en je kan niet door met het leven, dan moet je psychologische hulp zoeken.
Ben ik het mee eens hoor. Maar toch begrijp ik niet waarom hij dit zegt. Mensen moeten zelf weten wat ze wel en niet doen, vind ik. Als ze niet naar een voorstelling willen waarin verkrachting voorkomt is dat prima. En ook: wat is zelfmedelijden? Ik ken meisjes die jarenlang seksueel zijn misbruikt. Toen niemand het wist vertoonden ze al heel erg raar gedrag. En zoiets tekent je zo erg dat ik me afvraag of je kan verwachten van sommige mensen dat ze er ooit bovenop komen. En of ze ooit normaal kunnen functioneren door bepaalde meegemaakte situaties. Niet dat ik dat onder zelfmedelijden schaar, maar ik weet echt dat bepaalde dingen zo tekenend zijn dat het bij sommige mensen altijd een trigger blijft. Iedereen is anders. Naja. Raar vind ik het.
pi_161395414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:50 schreef hardewerker3 het volgende:
Waar ik mij overigens wel dood aan erger zijn meiden/vrouwen die zeggen verkracht te zijn, terwijl ze gewoon sletterig gedrag aan het vertonen waren en daar achteraf spijt van hadden.
Seks met dronken vrouwen is verkrachting en ertegenaan schuren aanranding. PIV is ook altijd verkrachting.
pi_161395416
Kijk gewoon dat hele filmpje.

Het onderwerp is dan ook politieke correctheid, en niet seksueel misbruik.
pi_161395418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is dus ook mijn punt!
Ik heb het ook eens gehoord, ik wilde niet naar de begrafenis van een familielid omdat mijn vader daar ook zou zijn, kreeg ik te horen ''Nu is het wel klaar toch, het is al zo lang geleden, zet je er maar overheen''.
Het scheelde niet veel of die persoon triggerde mij om haar gezicht hardhandig aan te raken met mijn vuist. ;)
Nu zat ik in die tijd in een betere periode dus ik kon mij daar wel overheen zetten, maar iemand die in een slechte periode zit misschien niet.
Wat een lomp persoon. Iedereen gaat anders met zaken om.
pi_161395434
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Seks met dronken vrouwen is verkrachting en ertegenaan schuren aanranding. PIV is ook altijd verkrachting.
Dat is inderdaad ook een walgelijke tendens van de laatste tijd.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:53:36 #120
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_161395438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:52 schreef snakelady het volgende:
Zolang ze maar niet zeggen dat een ander niet naar de voorstelling mag gaan of dat de voorstelling niet uitgespeeld mag worden zie ik niet waarom die mensen die gevoelens niet mogen hebben.
Nou en dat is dus net waar de schoen wringt. Je bent het dus éigenlijk gewoon met Fry eens, alleen niet met jezelf, want je vindt dat hij die triggerwords niet mag gebruiken. Raar cirkeltje. O+.
Ik ga naar huis.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:54:36 #121
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Alleen volgens feminazi's maar daar moet sowieso niemand naar luisteren.
pi_161395460
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:53 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een walgelijke tendens van de laatste tijd.
Alsof vrouwen untermenschen zijn die minder verantwoordelijk kunnen zijn dan mannen.
pi_161395464
En dus als ik bijv. zou samenwerken met iemand die jarenlang is misbruikt of zo. En degene kan daardoor af en toe 'raar' gedrag vertonen, dan zou ik daar wel begrip voor kunnen opbrengen eigenlijk.
pi_161395487
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

De feminazi's en hun allies zijn er wel voor verantwoordelijk dat Stephen Fry hier besproken wordt.
pi_161395505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Seks met een dronken iemand is ook wel vrij bedenkelijk wat mij betreft maar goed.
pi_161395506
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Alsof vrouwen untermenschen zijn die minder verantwoordelijk kunnen zijn dan mannen.
Daar heb je ook weer verschillen in. Je hebt ook gewoon vrouwen die het leuk vinden om andermans leven kapot te maken.

In een land als de VS zou je nog best eens een rechtszaak kunnen winnen, terwijl je niet verkracht bent. En zelfs al zou dat niet de uitkomst zijn. Cosby zijn reputatie is naar de tyfus.
pi_161395517
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:55 schreef Wimperkruller het volgende:
En dus als ik bijv. zou samenwerken met iemand die jarenlang is misbruikt of zo. En degene kan daardoor af en toe 'raar' gedrag vertonen, dan zou ik daar wel begrip voor kunnen opbrengen eigenlijk.
Tuurlijk. Wie niet?

Het wordt echter een heel ander verhaal wanneer die persoon eist dat alles verboden wordt wat bij hem/haar wellicht misschien een nare herinnering op zou kunnen roepen.

Van college's en boeken, tot doodnormale communicatie. Zaken die helemaal niets met het misbruik te maken hebben.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:57:44 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395526
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:53 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nou en dat is dus net waar de schoen wringt. Je bent het dus éigenlijk gewoon met Fry eens, alleen niet met jezelf, want je vindt dat hij die triggerwords niet mag gebruiken. Raar cirkeltje. O+.
Nee, ik ben het met Fry eens (en dat ben ik heel vaak, ook betreft andere onderwerpen) maar ik vind het laatste gedeelte gewoonweg dat hij zijn woorden ongelukkig heeft gekozen, gezien hij het daar alleen heeft over mensen die er voor kiezen een dergelijk boek of voorstelling te vermijden.

Hij had wel extra mogen onderdrukken dat hij het heeft over mensen die andere mensen de kans om een boek te lezen of een voorstelling te zien wil voorkomen.
pi_161395535
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Tuurlijk. Wie niet?

Het wordt echter een heel ander verhaal wanneer die persoon eist dat alles verboden wordt wat bij hem/haar wellicht misschien een nare herinnering op zou kunnen roepen.

Van college's en boeken, tot doodnormale communicatie. Zaken die helemaal niets met het misbruik te maken hebben.
Dat doet niemand, dat is raar.
pi_161395550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:56 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Daar heb je ook weer verschillen in. Je hebt ook gewoon vrouwen die het leuk vinden om andermans leven kapot te maken.

In een land als de VS zou je nog best eens een rechtszaak kunnen winnen, terwijl je niet verkracht bent. En zelfs al zou dat niet de uitkomst zijn. Cosby zijn reputatie is naar de tyfus.
Cosby heeft in verhoren toegegeven een viespeukje te zijn.
pi_161395560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Cosby heeft in verhoren toegegeven een viespeukje te zijn.
Welnee, die man is onschuldig. Heb je dat rapnummer gehoord van een van de zogenaamde slachtoffers? _O-

Maar goed, dit is offtopic.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:59:50 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395568
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:56 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Seks met een dronken iemand is ook wel vrij bedenkelijk wat mij betreft maar goed.
Ja, maar wat als beide dronken zijn, verkracht je dan elkaar? Of kan het alleen een vrouw zijn die verkracht wordt?
Naar mijn mening is er dan niemand verkracht, dan ben je gewoon samen dronken geworden en bij elkaar in bed beland.

Is een vrouw (of man) zo dronken en van de wereld dat diegene haast niet weet wat die doet dan moet je daar als man (of vrouw) geen misbruik van maken inderdaad.
Dan wacht je gewoon netjes tot diegene nuchter is en zie je of je dan nog een kans maakt. ;)
pi_161395579
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:58 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Dat doet niemand, dat is raar.
Dat doen ze inmiddels in de VS wel degelijk. En dan niet eens de zaken die voor een slachtoffer van misbruik wellicht aanstootgevend zouden kunnen zijn, maar bij zaken die door wie dan ook wellicht op een negatieve manier opgevat zouden kunnen worden.
pi_161395591
quote:

Het is heel tof dat mensen op een forum als dit kunnen zeggen 'het leven gaat door en stop met jezelf zielig te vinden', maar als jij de pik van je oom in je openingen hebt gehad, dan verlies je gewoonweg het vertrouwen in de mensheid. Het is slechts een enkeling die echt verder kan met het leven.
Maar dat zegt niemand... noch Stephen Fry, noch iemand hier.

Natuurlijk hebben die mensen psychologische hulp nodig. En normaliseren van psychologische hulpverlening, het taboe ervan wegnemen zou ergens in een leerplan mogen zitten.

Maar dat er mensen zijn die een probleem hebben met bepaalde zaken die triggeren, zou er niet toe mogen leiden dat je een curriculum aanpast, of dat je algemeen bepaalde woorden niet meer mag gebruiken. Als ik getriggerd word door blauwe wollen truien, kan ik ook de wereld niet gaan zeggen dat ze dat niet mogen dragen. En dan zeg jij misschien 'dat is minder erg dan expliciete beschrijvingen van verkrachting' maar als ik dat wel kan hebben, maar echt misselijk word van een blauwe trui, dan is dat voor mij minstens even erg.

En ja, verliezen van vertrouwen in de mensheid en voor altijd een invloed, ja, dat is zo. Of dat kan zo zijn, liever. Maar er zijn wel meer dingen die dat effect hebben. Armoede. Honger lijden. Dakloos zijn. Ouders hebben die elkaar constant bedriegen en uitschelden. Gepest worden op school. Om er maar enkele te noemen. Slachtoffers, of 'overlevers' van misbruik hebben daar geen alleenrecht op.

En sorry, maar je kan Stephen Fry er echt niet van betichten dat hij bijdraagt aan een wereldbeeld waarin niemand zich even zielig mag vinden en iedereen zich altijd goed moet voelen. Kijk the secret life of the manic depressive, kijk hiv and me, kijk Out there.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:01:02 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:56 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Nou ja, iemand ongevraagd pillen geven en dan seks hebben met die persoon gaat dan natuurlijk ook wel erg ver en dat valt dan ook onder verkrachting.
Dat zijn reputatie naar de tyfus is is zijn eigen schuld.
Maar dat is een ander onderwerp.
pi_161395619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, maar wat als beide dronken zijn, verkracht je dan elkaar? Of kan het alleen een vrouw zijn die verkracht wordt?
Naar mijn mening is er dan niemand verkracht, dan ben je gewoon samen dronken geworden en bij elkaar in bed beland.

Is een vrouw (of man) zo dronken en van de wereld dat diegene haast niet weet wat die doet dan moet je daar als man (of vrouw) geen misbruik van maken inderdaad.
Dan wacht je gewoon netjes tot diegene nuchter is en zie je of je dan nog een kans maakt. ;)
Dat is beschaafder, inderdaad. Maar een meid heeft wel eens gebruik gemaakt van het feit dat ik te diep in het glaasje het gekeken, toch voel ik mij niet verkracht. Alleen als ik nuchter was geweest dan had ik een andere plek uitgekozen.... _O-
  woensdag 13 april 2016 @ 11:02:39 #137
452947 frietenstamp
pi_161395628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij verwoordt zich uitstekend. Jij interpreteert ongelukkig. Omdat je getriggerd wordt hem woorden in de mond legt en je eigen lading toevoegt.
pi_161395638
Ja kweenie, ik vind het toch raar altijd.
pi_161395658
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:00 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Maar dat zegt niemand... noch Stephen Fry, noch iemand hier.

Natuurlijk hebben die mensen psychologische hulp nodig. En normaliseren van psychologische hulpverlening, het taboe ervan wegnemen zou ergens in een leerplan mogen zitten.

Maar dat er mensen zijn die een probleem hebben met bepaalde zaken die triggeren, zou er niet toe mogen leiden dat je een curriculum aanpast, of dat je algemeen bepaalde woorden niet meer mag gebruiken. Als ik getriggerd word door blauwe wollen truien, kan ik ook de wereld niet gaan zeggen dat ze dat niet mogen dragen. En dan zeg jij misschien 'dat is minder erg dan expliciete beschrijvingen van verkrachting' maar als ik dat wel kan hebben, maar echt misselijk word van een blauwe trui, dan is dat voor mij minstens even erg.

En ja, verliezen van vertrouwen in de mensheid en voor altijd een invloed, ja, dat is zo. Of dat kan zo zijn, liever. Maar er zijn wel meer dingen die dat effect hebben. Armoede. Honger lijden. Dakloos zijn. Ouders hebben die elkaar constant bedriegen en uitschelden. Gepest worden op school. Om er maar enkele te noemen. Slachtoffers, of 'overlevers' van misbruik hebben daar geen alleenrecht op.

En sorry, maar je kan Stephen Fry er echt niet van betichten dat hij bijdraagt aan een wereldbeeld waarin niemand zich even zielig mag vinden en iedereen zich altijd goed moet voelen. Kijk the secret life of the manic depressive, kijk hiv and me, kijk Out there.
Mijn post was algemeen. Ik ben het niet zozeer oneens met Fry.
pi_161395680
quote:

[..]

Het gaat er denk ik eerder om dat we vanwege dit soort gevoeligheden volhens sommigen het hele woord maar niet meer zouden moeten gebruiken. Alsof een neger ineens wit wordt...

Dus ja het is naar en vreselijk. Maar nee,nee gaan geen woorden vermijden omdat er een paar mensen zijn die vanwege een kloteverleden hier niet mee om kunnen gaan.

In feite gaat het om politiek correct gedrag. Alsof er door het onderwerp in de media te vermijden een kind minder misbruikt wordt.

Nee dus. Misschien geeft het zelfs aanleiding om nog meer dood te zwijgen.

Net zoiets als niet geconfronteerd willen worden met dode mensen bij oorlog.. Het is de fucking realiteit. Zie dat onder ogen. Voor de soldaten met een trauma is zoiets superpijnlijk. Maar voor de gewone burger die die realiteit niet Kent een goed beeld om te laten zien. Want het is de waarheid. En helaas is de waarheid pijnlijk, naar en keihard.

Overigens zegt hij het ook niet zo heel handig vind ik. Want een trauma is iets anders dan zelfmedelijden.
Whatever...
  woensdag 13 april 2016 @ 11:04:50 #141
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395682
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:02 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Dat is beschaafder, inderdaad. Maar een meid heeft wel eens gebruik gemaakt van het feit dat ik te diep in het glaasje het gekeken, toch voel ik mij niet verkracht. Alleen als ik nuchter was geweest dan had ik een andere plek uitgekozen.... _O-
Maar dat is omdat jij sowieso wel seks met haar had willen hebben toch?

Maar wat als het nu Bertha van 150 kilo is die jij absoluut niet aantrekkelijk vind terwijl jij zelf wel in een relatie zit? Dan zou je je er misschien niet zo prettig bij voelen.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:05:44 #142
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:02 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hij verwoordt zich uitstekend. Jij interpreteert ongelukkig. Omdat je getriggerd wordt hem woorden in de mond legt en je eigen lading toevoegt.
Kan jij stoppen met zeggen dat ik door iets getriggerd wordt? Je kan best een aardige jongen zijn maar dat jij mij gevoelens wil aanpraten die ik niet heb begin ik toch lichtelijk vervelend te vinden.
pi_161395711
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dat is omdat jij sowieso wel seks met haar had willen hebben toch?

Maar wat als het nu Bertha van 150 kilo is die jij absoluut niet aantrekkelijk vind terwijl jij zelf wel in een relatie zit? Dan zou je je er misschien niet zo prettig bij voelen.
Al ben ik nog zo dronken, ik zie dat ik een Bertha van 150 kilo niet wil.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:07:37 #144
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395733
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:06 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Al ben ik nog zo dronken, ik zie dat ik een Bertha van 150 kilo niet wil.
Maar niet iedereen is zoals jij, sommige hebben een black out en beseffen zich eigenlijk niks meer.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:08:55 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395765
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het gaat er denk ik eerder om dat we vanwege dit soort gevoeligheden volhens sommigen het hele woord maar niet meer zouden moeten gebruiken. Alsof een neger ineens wit wordt...

Dus ja het is naar en vreselijk. Maar nee,nee gaan geen woorden vermijden omdat er een paar mensen zijn die vanwege een kloteverleden hier niet mee om kunnen gaan.

In feite gaat het om politiek correct gedrag. Alsof er door het onderwerp in de media te vermijden een kind minder misbruikt wordt.

Nee dus. Misschien geeft het zelfs aanleiding om nog meer dood te zwijgen.

Net zoiets als niet geconfronteerd willen worden met dode mensen bij oorlog.. Het is de fucking realiteit. Zie dat onder ogen. Voor de soldaten met een trauma is zoiets superpijnlijk. Maar voor de gewone burger die die realiteit niet Kent een goed beeld om te laten zien. Want het is de waarheid. En helaas is de waarheid pijnlijk, naar en keihard.

Overigens zegt hij het ook niet zo heel handig vind ik. Want een trauma is iets anders dan zelfmedelijden.
Het leven is soms gewoon kut! :P

En dat laatste ook inderdaad.
pi_161395774
micro-agressies en triggerwarnings.

quote:
[..]
As the law professor prepared for her class on sexual assault, she opened her emails to find a strange request: could she give assurances that the content of the class would not be included in the end-of-year exam, her students asked?
They were concerned there might be victims of sexual assault among their classmates, they said. Anyone in that position could be traumatised at being confronted with such material in the exam hall.
Across the United States, lecturers have received similar messages from students demanding that modules of academic study – ranging from legal topics to well-known works of literature – be scrubbed from exams, and sometimes from the syllabus altogether.
Jeannie Suk, a professor at Harvard Law School, which numbers President Barack Obama among its many notable alumni, cited an example where a student had asked a colleague “not to use the word 'violate’ – as in 'does this conduct violate the law’ – because the term might trigger distress”.
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)ent-safe-spaces.html
Geen colleges meer over seksueel misbruik, omdat het wellicht aanstootgevend zou kunnen zijn. Het woord 'violate' niet meer mogen gebruiken in de context van 'violating the law' omdat het aanstootgevend zou kunnen zijn. Etc, etc.

quote:
[..]
Microaggressions are small actions or word choices that seem on their face to have no malicious intent but that are thought of as a kind of violence nonetheless. For example, by some campus guidelines, it is a microaggression to ask an Asian American or Latino American “Where were you born?,” because this implies that he or she is not a real American. Trigger warnings are alerts that professors are expected to issue if something in a course might cause a strong emotional response. For example, some students have called for warnings that Chinua Achebe’s Things Fall Apart describes racial violence and that F. Scott Fitzgerald’s The Great Gatsby portrays misogyny and physical abuse, so that students who have been previously victimized by racism or domestic violence can choose to avoid these works, which they believe might “trigger” a recurrence of past trauma.

Some recent campus actions border on the surreal. In April, at Brandeis University, the Asian American student association sought to raise awareness of microaggressions against Asians through an installation on the steps of an academic hall. The installation gave examples of microaggressions such as “Aren’t you supposed to be good at math?” and “I’m colorblind! I don’t see race.” But a backlash arose among other Asian American students, who felt that the display itself was a microaggression. The association removed the installation, and its president wrote an e-mail to the entire student body apologizing to anyone who was “triggered or hurt by the content of the microaggressions.”
[..]
http://www.theatlantic.co(...)merican-mind/399356/
En dit zijn toevallig de eerste twee artikelen die ik in google aanklikte. Meer dan genoeg over te vinden.
pi_161395777
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar niet iedereen is zoals jij, sommige hebben een black out en beseffen zich eigenlijk niks meer.
Uiteindelijk heb je zelf te diep in het glaasje gekeken. Want zo reuze aantrekkelijk vond ik die dame niet die gebruik had gemaakt van mijn toestand, hoor.

Maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. We hadden plezier en zij wou mij blijkbaar. Naja, het is haar gelukt.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:11:41 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:09 schreef probeer het volgende:
micro-agressies en triggerwarnings.

[..]

[..]

En dit zijn toevallig de eerste twee artikelen die ik in google aanklikte. Meer dan genoeg over te vinden.
Ik vind het dan vooral vreemd dat het mensen zijn die zelf geen slachtoffer zijn maar wel denken te kunnen beslissen wat iemand die wel slachtoffer is wel of niet aan zou kunnen.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:12:52 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395845
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:09 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je zelf te diep in het glaasje gekeken. Want zo reuze aantrekkelijk vond ik die dame niet die gebruik had gemaakt van mijn toestand, hoor.

Maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. We hadden plezier en zij wou mij blijkbaar. Naja, het is haar gelukt.
Maar dan nog, jij kan er geen problemen mee hebben, maar dat wil niet zeggen dat een ander er ook zo over denkt.
Mijn idee is dan ook, ben je zelf nuchter, laat een dronken persoon gewoon met rust, slaap er een nachtje over en probeer het dan nog eens,
  woensdag 13 april 2016 @ 11:13:04 #150
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161395849
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik wel, ik heb ook momenten van zelfmedelijden gehad, mijn excuses als andere mensen die er niks mee te maken hebben gehad dat een lelijke emotie vinden, maar ik moest daar even zijn op dat moment om mij daarna beter te voelen.
Ik heb ook een periode gehad, en dan vooral in mijn tienerjaren, dat ik bepaalde triggers niet aan kon.

Gelukkig begrepen mensen in mijn omgeving dat ook en heeft niemand mij dat kwalijk genomen,
Heb je je over dat zelfmedelijden heen kunnen zetten?
Laffe huichelaar
  woensdag 13 april 2016 @ 11:15:13 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395889
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb je je over dat zelfmedelijden heen kunnen zetten?
.

Ja, en mijn ervaring is dat de meeste zich er wel overheen kunnen zetten, er zijn maar bar weinig mensen die hun leven lang in die modus blijven zitten.

Alleen duurt het bij een soms wat langer dan bij de ander, er is geen gezette tijdsduur voor.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:15:48 #152
452947 frietenstamp
pi_161395903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Kan jij stoppen met zeggen dat ik door iets getriggerd wordt? Je kan best een aardige jongen zijn maar dat jij mij gevoelens wil aanpraten die ik niet heb begin ik toch lichtelijk vervelend te vinden.
Grow up. Je bent geen 5 meer en de hele wereld hoeft niet op eieren te lopen omdat jij van alles denkt.
pi_161396023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het leven is soms gewoon kut! :P

En dat laatste ook inderdaad.
Ik denk dat daar de fout zit. Een trauma is een serieuze aandoening. Datbis geen zelfmedelijden.

Maar los daarvan is het natuurlijk te achterlijk voor woorden om ergens dan maar helemaal niet meer over te praten omdat iemand er heftig op reageert.

Die overgevoeligheid zorgt alleen maar voor meer ellende. Je hebt het dan over mensen die vinden dat je niet over sex mag praten en al helemaal geen voorlichting mag geven op school... Alsof het dan ineens niet meer bestaat. Of homosexualiteit onder moslims..of discriminatie van mensen met een andere huidskleur. Etcetd.

Dat is dom struisvogelgedrag. Net zoals kinderen met syndroom van doen vroeger mongooltjes genoemd werden ipv achterlijk . Dat mongool werd een scheldwoord. Toen gebruikte men geestelijke handicap... Totdat dat negatief werd gevonden.. Dus noem je het eennkind met uitdagingen... Maar ook dat werd te negatief... En nu... Nunis het een kind met kansen. Agossie... En zijn de mongolen ermee opgeschoten? Niet echt. De.meesten zitten nu op eenngewone school en worden daar niets wijzer. Wat heb je aan drie woorden lezen als je je kont zelf niet hebt leren afvegen...
Whatever...
pi_161396039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je geeft zelf al aan dat dit wel zo is. Het hoeft misschien niets steeds geduid te worden, maar het is wel correct.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_161396422
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:40 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Dat zou ik erg positief vinden. Jij niet?
Zeker
pi_161396439
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dan nog, jij kan er geen problemen mee hebben, maar dat wil niet zeggen dat een ander er ook zo over denkt.
Mijn idee is dan ook, ben je zelf nuchter, laat een dronken persoon gewoon met rust, slaap er een nachtje over en probeer het dan nog eens,
Waar het mij omging is: diegene moet niet zeggen dat ze verkracht is. Tenzij wij het echt hebben over een dronkenschap waar iemand niets eens meer kan lopen.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:48:26 #157
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161396480
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

.

Ja, en mijn ervaring is dat de meeste zich er wel overheen kunnen zetten, er zijn maar bar weinig mensen die hun leven lang in die modus blijven zitten.

Alleen duurt het bij een soms wat langer dan bij de ander, er is geen gezette tijdsduur voor.
Dan heb ik goed nieuws voor je, dan voldoe je aan Fry's eisen.

Hij geeft toch ook geen bepaalde tijdsduur? hij zegr ook niet dat als ik vannacht achter het station gepakt word, ik morgen weer helemaal zen moet zijn. Alleen dat je uit die slachtofferrol moet komen.
Laffe huichelaar
  woensdag 13 april 2016 @ 11:52:22 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161396544
Ah, youtube videos uit context citeren. Wat een geweldig idee voor nieuwsberichten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 13 april 2016 @ 12:07:30 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161396849
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:15 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Grow up. Je bent geen 5 meer en de hele wereld hoeft niet op eieren te lopen omdat jij van alles denkt.
:')

Maar het gaat helemaal niet om mij....alleen dat lijk jij niet te beseffen.
  woensdag 13 april 2016 @ 12:14:48 #160
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_161397007
In de VS eist men tegenwoordig zelfs trigger warnings in universiteitscursussen. Dat men het dan ook op het diploma zet: "deze persoon vereist trigger warnings en zal een waardeloze werknemer zijn".
are we infinite or am I alone
  woensdag 13 april 2016 @ 12:15:39 #161
452947 frietenstamp
pi_161397023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

:')

Maar het gaat helemaal niet om mij....alleen dat lijk jij niet te beseffen.
Je vraagt aan mij om jou te ontzien. Mijn antwoord: nee.
  woensdag 13 april 2016 @ 12:17:00 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161397052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:15 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je vraagt aan mij om jou te ontzien. Mijn antwoord: nee.
Nee, ik geef alleen aan dat het lichtelijk vervelend begint te worden, je mag er best mee doorgaan, alleen dan ga ik jou negeren, dat is mijn recht namelijk.
Ik ga ook niet aan andere vragen om jou te negeren, dat is een keuze die ik immers niet kan opdringen. :P
  woensdag 13 april 2016 @ 12:19:20 #163
452947 frietenstamp
pi_161397103
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ik geef alleen aan dat het lichtelijk vervelend begint te worden, je mag er best mee doorgaan, alleen dan ga ik jou negeren, dat is mijn recht namelijk.
Ik ga ook niet aan andere vragen om jou te negeren, dat is een keuze die ik immers niet kan opdringen. :P
Hoera je begint Fry's boodschap te snappen. Mij negeren ipv mij willen wijzigen is de oplossing. ^O^
  woensdag 13 april 2016 @ 12:20:31 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161397131
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:19 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hoera je begint Fry's boodschap te snappen. Mij negeren ipv mij willen wijzigen is de oplossing. ^O^
En als je had gelezen had je geweten dat ik dat allang wist, alleen denk ik niet dat zijn manier van aanpak werkt bij mensen die zich slecht voelen op dit moment.
  woensdag 13 april 2016 @ 12:23:46 #165
452947 frietenstamp
pi_161397192
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

En als je had gelezen had je geweten dat ik dat allang wist, alleen denk ik niet dat zijn manier van aanpak werkt bij mensen die zich slecht voelen op dit moment.
Je weet het wel maar je handelt er niet naar.

Het is geen aanpak, de wereld is geen ggz. Mensen die zich slecht voelen zijn (nog) niet toe aan de buitenwereld.
  woensdag 13 april 2016 @ 12:28:42 #166
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161397288
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:23 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je weet het wel maar je handelt er niet naar.

Het is geen aanpak, de wereld is geen ggz. Mensen die zich slecht voelen zijn (nog) niet toe aan de buitenwereld.
Maar hij wil dit probleem aanpakken, hij wil dat bepaalde problemen stoppen, dat is zijn doel aangezien hij er zich anders niet druk om zou maken, toch?

Maar op deze manier bereikt hij niet dat doel en krijg hij voornamelijk veel tegengas, kunnen de tegenstanders zeggen ''zie je wel'' en het werkt alleen maar averechts,
pi_161397305
quote:

‘1 op de 8 Nederlandse vrouwen is verkracht’

En dan heb je ook mensen die aangerand zijn en, natuurlijk, de mannen.

Ik denk dat de meeste wel verder gaan met hun leven, het zijn maar enkelen die volledig uitgeschakeld raken.

Daarnaast ken ik maar weinig mensen die soepeltjes door het leven zijn gegleden, bijna iedereen heeft wel een traumatisch verhaal (aangaande drank, ziekte, verlies, mishandeling, scheidingen, oorlog, ...)

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 13-04-2016 12:35:20 ]
pi_161397490
Het betreft een soundbite uit dit interview van ruim een week geleden...

Het is een soundbite en hoort niet uit zijn verband getrokken te worden, zoals men in GB zo graag doet. Dat heeft Clarkson ook al eens bijna de kop gekost. Er worden nu pagina's-lange artikels geschreven over één zin uit een interview van twaalf minuten. Een interview waarin eigenlijk geen onvertogen woord valt, en waarbij ook deze opmerking van Fry, binnen de context, niet echt veel stof zou moeten doen opwaaien. Het gaat over de toename in infantiliteit van de samenleving, en dat het 'safe space'-gebeuren daar een van de uitwassen van is. Zelfs het gehekelde 'grow up' valt te verklaren binnen de context.

Dat het ruim een week duurt voordat de ophef begint, doet ook vermoeden dat deze niet geheel terecht is. Dat was na de opmerking van Clarkson immers ook het geval, en die opmerking kon, binnen de context, ook geen kwaad.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jordy-B op 13-04-2016 12:47:23 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_161397526
quote:

[..]

Dat dus. Ironisch om te zien dat de ophef die dit stuk veroorzaakt precies het punt maakt wat Fry wil maken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161397662
Dus met heel veel omwegen zegt hij dat hij niks heeft met zelfmedelijden. Maar omdat zo'n mening zijn marktwaarde niet zal verhogen maar een lulverhaal over seksueel misbruik opgehangen.

Commerciėle zak :r :(.
pi_161397689
quote:
moeten die zich er ook maar zomaar even overheen zetten?
Waarom niet?
Hij zegt niet dat seksueel misbruik niets voorstelt maar slachtoffers moeten zorgen dat ze herstellen.
En het leven gaat sowieso door. Wat is dan beter?
Zorgen dat je herstelt en net als anderen een leuk leven opbouwt of jezelf alles van waarde ontzeggen omdat een ander je ooit wat heeft aangedaan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_161397702
Ik kan het persoonlijk alleen maar met hem eens zijn. Je kan niet verwachten dat de hele wereld continu op zijn tenen gaat lopen en op zijn woorden gaat letten om jou maar niet te kwetsen, wat voor iets vreselijks er ook met je gebeurd is. De toenemende neiging van bepaalde groepen om dat wel te eisen vind ik eng, je hebt ook nog zoiets als persoonlijke aansprakelijkheid en verantwoording namelijk.
pi_161397896
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:39 schreef Jordy-B het volgende:
Het betreft een soundbite uit dit interview van ruim een week geleden...

Het is een soundbite en hoort niet uit zijn verband getrokken te worden, zoals men in GB zo graag doet. Dat heeft Clarkson ook al eens bijna de kop gekost. Er worden nu pagina's-lange artikels geschreven over één zin uit een interview van twaalf minuten. Een interview waarin eigenlijk geen onvertogen woord valt, en waarbij ook deze opmerking van Fry, binnen de context, niet echt veel stof zou moeten doen opwaaien. Het gaat over de toename in infantiliteit van de samenleving, en dat het 'safe space'-gebeuren daar een van de uitwassen van is. Zelfs het gehekelde 'grow up' valt te verklaren binnen de context.

Dat het ruim een week duurt voordat de ophef begint, doet ook vermoeden dat deze niet geheel terecht is. Dat was na de opmerking van Clarkson immers ook het geval, en die opmerking kon, binnen de context, ook geen kwaad.
Bedankt voor het delen van dit prachtige interview.

... to not be ruled by enforced thinking.

They can't bear complexity.
  woensdag 13 april 2016 @ 13:25:35 #174
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_161398301
Eigenlijk kan ik me alleen maar aansluiten bij enkele reacties.

Misbruik blijft te allen tijde 'n afschuwelijke ervaring voor hen die dit overkomen is, dat valt nooit te ontkennen. Maar daarentegen biedt zielig blijven geen soelaas voor de getroffene, en op den duur gaat dit anderen zelfs ook nog tegenstaan.

De aloude uitdrukking *zachte heelmeesters maken stinkende wonden* staat immers niet voor niets. Van daaruit gezien snijden de woorden van Stephen Fry gedegen hout, want uiteindelijk zal men er toch zelf hard aan moeten werken om hiermee om te leren gaan teneinde het leven wederom goeddeels op de rails te krijgen, dunkt mij.

Hoewel psychologische hulp uiteraard 'n prima bijdrage kan leveren voor hen om dergelijke drama's beter te kunnen verwerken, zal de persoon in kwestie zelf ook een beetje kunnen proberen om door te zetten en niet bij de pakken neer te zitten.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_161398323
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:29 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

‘1 op de 8 Nederlandse vrouwen is verkracht’

En dan heb je ook mensen die aangerand zijn en, natuurlijk, de mannen.

Ik denk dat de meeste wel verder gaan met hun leven, het zijn maar enkelen die volledig uitgeschakeld raken.

Daarnaast ken ik maar weinig mensen die soepeltjes door het leven zijn gegleden, bijna iedereen heeft wel een traumatisch verhaal (aangaande drank, ziekte, verlies, mishandeling, scheidingen, oorlog, ...)
1 op de 8 vrouwen is niet verkracht. Wel heeft 1 op de 8 vrouwen achteraf spijt van een bepaalde neukpartij.

Dat is iets heel anders.
pi_161398459
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:26 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

1 op de 8 vrouwen is niet verkracht. Wel heeft 1 op de 8 vrouwen achteraf spijt van een bepaalde neukpartij.

Dat is iets heel anders.
Neem aan dat die vrouwen dan ook niet aangeven dat ze verkracht zijn. En al zal het 1 op de 20 zijn (volgens een EU-onderzoek), dan zijn het nog steeds veel meer die wel gewoon de draad weer oppakken.
  woensdag 13 april 2016 @ 13:38:35 #177
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161398596
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:26 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders.
Daarmee wil je dus zeggen dat een verkrachting nooit voorkomt, dat alle vrouwen die beweren verkracht te zijn liegen en gewoon spijt hadden achteraf?
  woensdag 13 april 2016 @ 13:55:33 #178
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161399003
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:34 schreef hardewerker3 het volgende:

Je hebt hopelijk inmiddels verder gelezen en gezien dat ik ook slachtoffer was van incest ...
pi_161399181
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind het dan vooral vreemd dat het mensen zijn die zelf geen slachtoffer zijn maar wel denken te kunnen beslissen wat iemand die wel slachtoffer is wel of niet aan zou kunnen.
Fry is zelf ook misbruikt toen hij op de kostschool zat.

Maar kijk even rustig het interview zodat je de context hebt, en (her)vorm daarna je mening.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 13 april 2016 @ 14:10:26 #180
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161399291
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:04 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Fry is zelf ook misbruikt toen hij op de kostschool zat.

Maar kijk even rustig het interview zodat je de context hebt, en (her)vorm daarna je mening.
Als jij even goed kijkt waar ik op reageer...het ging namelijk om de studentes die iets verwijderd wilde hebben ivm dat er mensen zouden kunnen zijn die er aanstoot aan nemen. ;)
pi_161399331
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als jij even goed kijkt waar ik op reageer...het ging namelijk om de studentes die iets verwijderd wilde hebben ivm dat er mensen zouden kunnen zijn die er aanstoot aan nemen. ;)
De context van dit topic doet vermoeden dat jouw reactie breder bedoeld was.
  woensdag 13 april 2016 @ 15:10:04 #182
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161400397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De context van dit topic doet vermoeden dat jouw reactie breder bedoeld was.
Nee, het wat gewoonweg echt letterlijk dat.
zoals je meerdere keren had kunnen lezen ben ik ook absoluut niet voor het verbieden van bepaalde zaken omwille van slachtoffers,
pi_161400660
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:58 schreef nietzman het volgende:
Ik zou m'n heteroseksualiteit voor die man opzeggen. Fry. O+.
/Fry mode
Dear, kind, good Sir, I take this as a compliment and I thank you for it. But you do realize that your sexuality is not your choice?! ;)

On topic: Een betoog van elf minuten is tegenwoordig al te lang en moet tot twitterbare soundbite gereduceerd worden. Fry, vrijdenker, kampioen van het (vrije) woord, strijder tegen politiek correcte gespreksvervuiling, wegzetten als iemand die misbruikslachtoffers schoffeert...
Iedereen die niet de moeite heeft genomen het originele interview te bekijken moet z'n mond houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door OllieA op 13-04-2016 15:45:29 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 13 april 2016 @ 15:33:33 #184
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161400899
Ik zou graag wat willen zeggen, maar dat heet copycat al gedaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_161412541
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:32 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Neem aan dat die vrouwen dan ook niet aangeven dat ze verkracht zijn. En al zal het 1 op de 20 zijn (volgens een EU-onderzoek), dan zijn het nog steeds veel meer die wel gewoon de draad weer oppakken.
Je hebt verkrachting en verkrachting he. Gebruik maken van je dronkenschap is wel iets anders dan een 50 jarige die zijn pik in een kind steekt. Of een perverse groepsverkrachting.

Bij het eerste heb ik zelfs mijn vraagtekens omtrent de definitie verkrachting.
pi_161412576
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daarmee wil je dus zeggen dat een verkrachting nooit voorkomt, dat alle vrouwen die beweren verkracht te zijn liegen en gewoon spijt hadden achteraf?
Ik overdrijf, uiteraard.
pi_161412630
quote:
5s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je hebt hopelijk inmiddels verder gelezen en gezien dat ik ook slachtoffer was van incest ...
Ik weet het fijne niet van je situatie, dus kan daar niet over oordelen
pi_161412649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:32 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Je hebt verkrachting en verkrachting he. Gebruik maken van je dronkenschap is wel iets anders dan een 50 jarige die zijn pik in een kind steekt. Of een perverse groepsverkrachting.

Bij het eerste heb ik zelfs mijn vraagtekens omtrent de definitie verkrachting.
Oh, dus al je iemand ghb geeft is het geen verkrachting, want dan heeft ze er toch niets van gemerkt!?

Denk dat de definitie van verkrachting vast staat en dat er verder geen gradatie aan gehangen kan worden.
  woensdag 13 april 2016 @ 22:34:56 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161412653
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:34 schreef hardewerker3 het volgende:

Ik weet het fijne niet van je situatie, dus kan daar niet over oordelen
Dat vraag ik je ook niet.
pi_161413067
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat vraag ik je ook niet.
Dus dan kan ik er toch niets mee??
pi_161413106
quote:
15s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:34 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Oh, dus al je iemand ghb geeft is het geen verkrachting, want dan heeft ze er toch niets van gemerkt!?

Denk dat de definitie van verkrachting vast staat en dat er verder geen gradatie aan gehangen kan worden.
1: Wanneer diegene niet wist dat er GHB in het spel zat, dan wel. Als diegene bewust zelf ghb heeft geslikt, dan is het ingewikkelder.

2: Onzin, die definitie staat helemaal niet zo vast.
  woensdag 13 april 2016 @ 22:47:18 #192
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161413109
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:46 schreef hardewerker3 het volgende:

Dus dan kan ik er toch niets mee??
Je hoeft er ook niks mee te kunnen, buiten wat voortschrijdend inzicht vergaren. En ook dat is niet verplicht.
pi_161413140
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:47 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

1: Wanneer diegene niet wist dat er GHB in het spel zat, dan wel. Als diegene bewust zelf ghb heeft geslikt, dan is het ingewikkelder.

Huh? Dus als je door eigen schuld onder invloed bent, kun je niet verkracht worden?
Make my day!
pi_161413403
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:47 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

1. Nee, er zijn ook mensen die GHB als recreatiedrug gebruiken. Als je dan out gaat, is dat nog steeds geen uitnodiging.

2. Wettelijke moet er sprake zijn van dwang en binnendringen, dus in strikte zin is het dan (bedwelmd door een drug) wel strafbaar, maar zal het onder "aanranding" vallen.

De laatste groep is niet echt representatief en volgens mij zijn er veel vrouwen die nooit aangifte doen (geloof maar iets van 33% als het een relatie betreft en 45% als het een vreemde is; of omgekeerd.. ) Vind dat je een beetje badinerend doet over verkrachtingen, omdat er ook een paar gevallen zijn waarbij er een spijtoptant is, die misbruik maakt van de situatie.
pi_161413429
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:48 schreef agter het volgende:

[..]

Huh? Dus als je door eigen schuld onder invloed bent, kun je niet verkracht worden?
Het is andersom. Wanneer iemand iemand neukt die ghb heeft gebruikt, dan is dat niet per definitie verkrachting.
pi_161413511
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:56 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

1. Nee, er zijn ook mensen die GHB als recreatiedrug gebruiken. Als je dan out gaat, is dat nog steeds geen uitnodiging.

2. Wettelijke moet er sprake zijn van dwang en binnendringen, dus in strikte zin is het dan (bedwelmd door een drug) wel strafbaar, maar zal het onder "aanranding" vallen.

De laatste groep is niet echt representatief en volgens mij zijn er veel vrouwen die nooit aangifte doen (geloof maar iets van 33% als het een relatie betreft en 45% als het een vreemde is; of omgekeerd.. ) Vind dat je een beetje badinerend doet over verkrachtingen, omdat er ook een paar gevallen zijn waarbij er een spijtoptant is, die misbruik maakt van de situatie.
Toch maar eens wat rechtszaakjes beginnen dan.. :P
pi_161413542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:57 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Het is andersom. Wanneer iemand iemand neukt die ghb heeft gebruikt, dan is dat niet per definitie verkrachting.
Ah, okay.
Eens.
Je kunt onder invloed sex hebben zonder dat het meteen verkrachting is, ja.
Make my day!
pi_161413568
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:01 schreef agter het volgende:

[..]

Ah, okay.
Eens.
Je kunt onder invloed sex hebben zonder dat het meteen verkrachting is, ja.
Inderdaad.
pi_161413809
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:00 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Toch maar eens wat rechtszaakjes beginnen dan.. :P
Je bent vaker door iemand onder invloed gebracht?

Wanneer jezelf (zonder dwang) het middel tot je neemt, is er geen sprake van bedwelmen..
pi_161413861
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je bent vaker door iemand onder invloed gebracht?

Wanneer jezelf (zonder dwang) het middel tot je neemt, is er geen sprake van bedwelmen..
Ik had het constant over iemand die zichzelf onder invloed brengt. Iemand drogeren is natuurlijk not done.
pi_161415259
quote:
Op de grote lijnen inderdaad ja; eigenlijk interesseert mij het lijden van iemand die daarin blijft steken maar heel matig. Hij zegt het heel politiek oncorrect maar volgens mij heeft de overgrote meerderheid van de mensen wel wat beters te doen dan luisteren naar iemand die alles plaatst in het kader van een gebeurtenis in het verleden.
pi_161415272
Frygod _O_
pi_161415652
Ik werd getriggerd door de TT, ook werd ik getriggerd toen ik alleen het stukje over het misbruik keek in het filmpje. Helaas ook door mijn verleden.

Maar daarna keek ik het hele filmpje en ik snap hem wel, ik ben het zelfs met hem eens dat je niet kunt eisen dat er hele boeken of toneelstukken worden geschrapt door iemands moeilijke verleden. Wel vind ik dat je niet voor iemand kunt bepalen wanneer hij/zij uit de zelfmedelijden modus moet stappen en ik hoop van harte dat degenen die het schrappen van zulke dingen eisen hulp hebben of dat heel snel gaan zoeken, want je kunt niet veranderen wat er met je gebeurt is, maar je kunt wel veranderen hoe jij zelf op eerdergenoemde triggers reageert en dat maakt je leven een heel stuk prettiger.
And so the lion fell in love with the lamb
  donderdag 14 april 2016 @ 14:42:36 #204
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161424370
Where law ends, tyrrany begins.
pi_161426692
Linkje naar de originele excuses van Fry:

http://www.mind.org.uk/ne(...)mments/#.Vw-n0EcvmqE

quote:
"It distresses me greatly to think that I have upset anyone in the course of the TV interview I had with David Rubin the other week. I of course apologise unreservedly for hurting feelings the way I did . That was never my purpose. There are few experiences more terrible, traumatic and horrifying than rape and abuse and if I gave the impression that I belittled those crimes and the effects they have on their victims then I am so so sorry. It seems I must have utterly failed to get across what I was actually trying to say and instead offended and upset people who didn't deserve to be offended or upset."
  donderdag 14 april 2016 @ 16:25:57 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161426751
Bedankt. Wederom is de gehele nuance uit de vertaling gehaald.
pi_161427315
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:23 schreef Jordy-B het volgende:
Linkje naar de originele excuses van Fry:

http://www.mind.org.uk/ne(...)mments/#.Vw-n0EcvmqE

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')