abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2016 @ 08:13:48 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393508
Slachtoffers van seksueel misbruik moeten "opgroeien" en niet "wegkwijnen in zelfmedelijden", meent Stephen Fry. De bekende Britse acteur deed zijn uitlatingen tijdens tv-show The Rubin Report.

Volgens The Mail Online kwam Fry met de opmerkingen op de proppen toen hem door gastheer Dave Rubin werd gevraagd naar zijn opinie over "regressief links". Had die stroming het "voorzien op de taal en op de vrijheid van meningsuiting", zo vroeg Rubin aan Fry. De acteur vreesde van wel, aangezien de Verenigde Staten in Fry's ogen het culturele voorland van Groot-Brittannië zijn. Onder meer de controverse rond het beeld van Cecil Rhodes in de plaats Oxford vond hij een Orwelliaans teken aan de wand.

Volgens de acteur is men tegenwoordig veel te gevoelig. Hij vindt het een kwalijke zaak dat mensen 'trigger words' mijden uit angst om anderen op hun tenen te trappen. Diverse stukken van de schrijver Shakespeare, zoals Titus Andronicus en Macbeth, zouden tegenwoordig gedoe opleveren omdat er verkrachting en ander geweld in voorkomt, aldus Fry.

http://www.powned.tv/nieu(...)misbruikslachto.html

Nu vind het Nederlandse stukje niet echt volledig dus hier ook nog even het Engelse nieuws.

http://www.dailywire.com/(...)tims-robert-kraychik
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 13 april 2016 @ 08:16:33 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393525
Het is natuurlijk belachelijk dat hij wel even denkt te weten hoe slachtoffers hier mee om moeten gaan, hier heeft hij het over de ''uncle'' die iemand aanraakt bij ''the nasty place'' maar er zijn ook slachtoffer die gewoonweg iedere dag bruut verkracht werden als kind, moeten die zich er ook maar zomaar even overheen zetten?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  PR/Manusje van alles woensdag 13 april 2016 @ 08:16:54 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_161393527
Niets mis met die mening.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 13 april 2016 @ 08:19:10 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393542
Volgens mij is de nuance een beetje zoek:

quote:
'It might trigger something when you were young that upset you once because uncle touched you in the nasty place. Well, I’m sorry, it’s a great shame. We’re all very sorry that uncle touched you in that nasty place, you get some of my sympathy, but your self-pity gets none of my sympathy because self-pity is the ugliest emotion in humanity,” said Fry.
Kan ik het niet mee oneens zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161393551
Sociopaatje dus, die Fry
pi_161393559
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

er zit wel een punt in maar om seksueel misbruikslachtoffers hiervoor te gebruiken is een beetje :')
  woensdag 13 april 2016 @ 08:22:20 #7
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393560
quote:

[..]

Ik wel, ik heb ook momenten van zelfmedelijden gehad, mijn excuses als andere mensen die er niks mee te maken hebben gehad dat een lelijke emotie vinden, maar ik moest daar even zijn op dat moment om mij daarna beter te voelen.
Ik heb ook een periode gehad, en dan vooral in mijn tienerjaren, dat ik bepaalde triggers niet aan kon.

Gelukkig begrepen mensen in mijn omgeving dat ook en heeft niemand mij dat kwalijk genomen,
  woensdag 13 april 2016 @ 08:22:56 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393566
Gehad. Dus ook jij bent er niet in blijven hangen. Dat is het punt van Fry.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:23:04 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_161393568
Iemand vindt iets, oke
pi_161393573
quote:

[..]

Dit. Het is echt niet dat elk misbruikslachtoffer zich aanstelt. Er zijn er echter ook die bovenstaand voorbeeld gebruiken om hun hele leven zieligheidspunten te verzamelen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die elke dag misbruikt is door iemand wordt gezien als een aansteller.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:25:10 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393583
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef Copycat het volgende:
Gehad. Dus ook jij bent er niet in blijven hangen. Dat is het punt van Fry.
En hoelang mag je je dan zo voelen? Wat is een geaccepteerde hoeveelheid tijd?
Ik vind persoonlijk dat Fry zich daar helemaal niet mee moet bemoeien over hoe iemand om moet gaat met iets dergelijks, zelfs al zou hij zelf slachtoffer zijn geweest, voor iedereen is het anders en iedereen gaat er anders mee om, de een doet er ook wat langer over dan de ander.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:25:47 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_161393589
Fry zoals bijna altijd de spijker op zijn kop.

Maar goed, er gaat toch niks mee gedaan worden. De zieligheidsindustrie wordt alleen maar groter.

Zelfs al mensen die in therapie moeten omdat ze Trump 2016 in krijt zagen staan buiten hun safe zone ;(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 13 april 2016 @ 08:27:04 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:25 schreef snakelady het volgende:

En hoelang mag je je dan zo voelen? Wat is een geaccepteerde hoeveelheid tijd?
Ik vind persoonlijk dat Fry zich daar helemaal niet mee moet bemoeien over hoe iemand om moet gaat met iets dergelijks, zelfs al zou hij zelf slachtoffer zijn geweest, voor iedereen is het anders en iedereen gaat er anders mee om, de een doet er ook wat langer over dan de ander.
Het gaat om de uitwassen. Dat woorden als rape al als rape worden gezien, omdat slachtoffer van misbruik.
pi_161393612
Zelfmedelijden triggert een intens op valse aannames gebaseerd medeleven dat je als mens en 'slachtoffer' niet moet willen. Steun bij verdriet en verwerken wil je, niet voeden op medeleven en dit blijven voeden door jezelf actief zielig te blijven voelen en zelf actief het verleden in het heden te houden om de pijn authentiek te houden zodat medeleven makkelijker oogsten is. Dat is ziekelijk. Oprecht verdriet niet. Ergo: eens met Fry.
Ja doei.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:31:16 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393623
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het gaat om de uitwassen. Dat woorden als rape al als rape worden gezien, omdat slachtoffer van misbruik.
Iedere keer als ik het woordje kindermisbruik zie staan heb ik het gevoel dat ik moet kotsen, ik krijg een naar misselijk gevoel in mijn buik.
Dat woord heeft dat effect op mij. Daar kan ik niet aan doen, dat is niet gekozen, dat is een onvrijwillige reactie omdat het herinneringen oproept.
Zeg ik dat hierom dit woord vermeden moet worden? Helemaal niet.

Maar ik vind het onbegrip en het wel eventjes vertellen hoe slachtoffers zich behoren te gedragen en zich behoren te voelen gewoon erg misplaatst. Iedereen gaat er mee om op zijn of haar eigen manier, en als dat is in een periode (lang of kort) in zelfmedelijden dan is dat zo.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:31:20 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfmedelijden triggert een intens op valse aannames gebaseerd medeleven dat je als mens en 'slachtoffer' niet moet willen. Steun bij verdriet en verwerken wil je, niet voeden op medeleven en dit blijven voeden door jezelf actief zielig te blijven voelen en zelf actief het verleden in het heden te houden om de pijn authentiek te houden zodat medeleven makkelijker oogsten is. Dat is ziekelijk. Oprecht verdriet niet. Ergo: eens met Fry.
Niks aan toe te voegen.
Behalve O+ Fry O+
  woensdag 13 april 2016 @ 08:33:50 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Iedere keer als ik het woordje kindermisbruik zie staan heb ik het gevoel dat ik moet kotsen, ik krijg een naar misselijk gevoel in mijn buik.
Dat woord heeft dat effect op mij. Daar kan ik niet aan doen, dat is niet gekozen, dat is een onvrijwillige reactie omdat het herinneringen oproept.

Maar ik vind het onbegrip en het wel eventjes vertellen hoe slachtoffers zich behoren te gedragen en zich behoren te voelen gewoon erg misplaatst. Iedereen gaat er mee om op zijn of haar eigen manier, en als dat is in een periode (lang of kort) in zelfmedelijden dan is dat zo.
Dus moet dat woord maar geschrapt worden? Want daar gaat het om. Dat woorden als rape uit Shakespeare stukken moeten worden gehaald. Omdat het sommigen triggert. Het is niet het woord, het is het niet goed verwerkte verleden wat dwars zit. En ja, daar moet je overheen, ook, nee vooral voor jezelf.

Oh, ik ben trouwens ook incestslachtoffer geweest.
pi_161393635
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is zo, maar op een gegeven moment houdt de sympathie van je medemens een keer op omdat je één van de uitwassen wordt. Dan is het heel jammer dat jij meer moeite met verwerken hebt dan de gemiddelde persoon, maar je kunt niet van iedereen verwachten tot in lengte van dagen rekening met je te houden.
pi_161393647
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus moet dat woord maar geschrapt worden? Want daar gaat het om. Dat woorden als rape uit Shakespeare stukken moeten worden gehaald. Omdat het sommigen triggert. Het is niet het woord, het is het niet goed verwerkte verleden wat dwars zit. En ja, daar moet je overheen, ook, nee vooral voor jezelf.

Helemaal niets aan toe te voegen.

Iedereen mag tijd nemen om te herstellen, maar je bent niet zielig of speciaal. Deal with it.
pi_161393648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is zo, maar op een gegeven moment houdt de sympathie van je medemens een keer op omdat je één van de uitwassen wordt. Dan is het heel jammer dat jij meer moeite met verwerken hebt dan de gemiddelde persoon, maar je kunt niet van iedereen verwachten tot in lengte van dagen rekening met je te houden.
Is om kunnen gaan met trigger words niet gewoon het laatste stukje van verwerking?
pi_161393662
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Is om kunnen gaan met trigger words niet gewoon het laatste stukje van verwerking?
Misschien. Maar dat lijkt me toch vooral een zaak van het slachtoffer, niet van de maatschappij. Net als gedoe rondom het woord kanker. Prima dat iemand dat woord een naar woord vindt, maar je mag niet verwachten dat iedereen daarom voor jou het woord maar gaat vermijden.
pi_161393664
De opmerking van Fry zal voor veel gevallen van zelfmedelijden opgaan.

Tijd heelt alle wonden. Alleen de littekens blijven, soms klein, soms groot, soms meerdere. Je kan de rest van je leven blijven zwelgen in medelijden, maar je kan ook proberen er alsnog iets van te maken, hoe moeilijk en uitzichtloos je dat in eerste instantie ook lijkt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 13 april 2016 @ 08:39:57 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393671
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:37 schreef Mystikvm het volgende:

Misschien. Maar dat lijkt me toch vooral een zaak van het slachtoffer, niet van de maatschappij. Net als gedoe rondom het woord kanker. Prima dat iemand dat woord een naar woord vindt, maar je mag niet verwachten dat iedereen daarom voor jou het woord maar gaat vermijden.
Heb je het al gehoord? Hij heeft -volume daalt- K ...
pi_161393672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Mooi gesproken ^O^

En helemaal mee eens dat mensen tegenwoordig zo gevoelig zijn. Ik moet ineens aan de verkrachtingsscene in Game of Thrones denken. Wát een ophef kwam daar over zeg! Verder kwam er geen ophef over de incest, een kind proberen te vermoorden om de mond te snoeren, het verbranden van mensen incl een kind, een zwangere vrouw in haar buik steken, het afsnijden van iemands penis etc etc. Nee, de verkrachting (in een huwelijk) was het allerergste.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 april 2016 @ 08:41:37 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393683
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dat zeg ik ook niet, maar dat is maar een heel klein gedeelde, terwijl hij het heeft over een grotere groep mensen.
Misschien heeft hij zijn verwoording wat ongelukkig gekozen, maar bv het '' We’re all very sorry that uncle touched you in that nasty place, you get some of my sympathy,''

Nou prettig, fijn dat ik een beetje van jouw medelijden krijg. :')

Het praten erover alsof het eigenlijk niet erg is, dat mensen die er mee zitten dat ze seksueel misbruikt zijn zich eigenlijk maar aanstellen staat mij erg tegen.
Er zijn natuurlijk heel veel diverse gradaties in seksueel misbruik, en ieder gaat er anders mee om, het gaat er ook maar net om in wat voor omgeving je opgroeit, of je mensen hebt die je steunen of dat je er alleen voor staat.
Er is niet een manier om hier mee om te gaan en als iemand dan zegt, ''Grow up'' vind ik dat erg...ongepast.

Ik heb niks tegen Fry persoonlijk, ik geniet altijd enorm van zijn acteerwerk en zijn comedie, maar ik denk dat hij hier gewoonweg de plank volledig misslaat.

Misschien dat ik ook nog wel weer een periode van zelfmedelijden krijg, geen idee, maar als dat zo is gaat het korte zinnetje ''grow up'' mij echt niet helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')