abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2016 @ 08:13:48 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393508
Slachtoffers van seksueel misbruik moeten "opgroeien" en niet "wegkwijnen in zelfmedelijden", meent Stephen Fry. De bekende Britse acteur deed zijn uitlatingen tijdens tv-show The Rubin Report.

Volgens The Mail Online kwam Fry met de opmerkingen op de proppen toen hem door gastheer Dave Rubin werd gevraagd naar zijn opinie over "regressief links". Had die stroming het "voorzien op de taal en op de vrijheid van meningsuiting", zo vroeg Rubin aan Fry. De acteur vreesde van wel, aangezien de Verenigde Staten in Fry's ogen het culturele voorland van Groot-Brittannië zijn. Onder meer de controverse rond het beeld van Cecil Rhodes in de plaats Oxford vond hij een Orwelliaans teken aan de wand.

Volgens de acteur is men tegenwoordig veel te gevoelig. Hij vindt het een kwalijke zaak dat mensen 'trigger words' mijden uit angst om anderen op hun tenen te trappen. Diverse stukken van de schrijver Shakespeare, zoals Titus Andronicus en Macbeth, zouden tegenwoordig gedoe opleveren omdat er verkrachting en ander geweld in voorkomt, aldus Fry.

http://www.powned.tv/nieu(...)misbruikslachto.html

Nu vind het Nederlandse stukje niet echt volledig dus hier ook nog even het Engelse nieuws.

http://www.dailywire.com/(...)tims-robert-kraychik
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 13 april 2016 @ 08:16:33 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393525
Het is natuurlijk belachelijk dat hij wel even denkt te weten hoe slachtoffers hier mee om moeten gaan, hier heeft hij het over de ''uncle'' die iemand aanraakt bij ''the nasty place'' maar er zijn ook slachtoffer die gewoonweg iedere dag bruut verkracht werden als kind, moeten die zich er ook maar zomaar even overheen zetten?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  PR/Manusje van alles woensdag 13 april 2016 @ 08:16:54 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_161393527
Niets mis met die mening.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 13 april 2016 @ 08:19:10 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393542
Volgens mij is de nuance een beetje zoek:

quote:
'It might trigger something when you were young that upset you once because uncle touched you in the nasty place. Well, I’m sorry, it’s a great shame. We’re all very sorry that uncle touched you in that nasty place, you get some of my sympathy, but your self-pity gets none of my sympathy because self-pity is the ugliest emotion in humanity,” said Fry.
Kan ik het niet mee oneens zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161393551
Sociopaatje dus, die Fry
pi_161393559
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

er zit wel een punt in maar om seksueel misbruikslachtoffers hiervoor te gebruiken is een beetje :')
  woensdag 13 april 2016 @ 08:22:20 #7
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393560
quote:

[..]

Ik wel, ik heb ook momenten van zelfmedelijden gehad, mijn excuses als andere mensen die er niks mee te maken hebben gehad dat een lelijke emotie vinden, maar ik moest daar even zijn op dat moment om mij daarna beter te voelen.
Ik heb ook een periode gehad, en dan vooral in mijn tienerjaren, dat ik bepaalde triggers niet aan kon.

Gelukkig begrepen mensen in mijn omgeving dat ook en heeft niemand mij dat kwalijk genomen,
  woensdag 13 april 2016 @ 08:22:56 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393566
Gehad. Dus ook jij bent er niet in blijven hangen. Dat is het punt van Fry.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:23:04 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_161393568
Iemand vindt iets, oke
pi_161393573
quote:

[..]

Dit. Het is echt niet dat elk misbruikslachtoffer zich aanstelt. Er zijn er echter ook die bovenstaand voorbeeld gebruiken om hun hele leven zieligheidspunten te verzamelen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die elke dag misbruikt is door iemand wordt gezien als een aansteller.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:25:10 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393583
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef Copycat het volgende:
Gehad. Dus ook jij bent er niet in blijven hangen. Dat is het punt van Fry.
En hoelang mag je je dan zo voelen? Wat is een geaccepteerde hoeveelheid tijd?
Ik vind persoonlijk dat Fry zich daar helemaal niet mee moet bemoeien over hoe iemand om moet gaat met iets dergelijks, zelfs al zou hij zelf slachtoffer zijn geweest, voor iedereen is het anders en iedereen gaat er anders mee om, de een doet er ook wat langer over dan de ander.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:25:47 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_161393589
Fry zoals bijna altijd de spijker op zijn kop.

Maar goed, er gaat toch niks mee gedaan worden. De zieligheidsindustrie wordt alleen maar groter.

Zelfs al mensen die in therapie moeten omdat ze Trump 2016 in krijt zagen staan buiten hun safe zone ;(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 13 april 2016 @ 08:27:04 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:25 schreef snakelady het volgende:

En hoelang mag je je dan zo voelen? Wat is een geaccepteerde hoeveelheid tijd?
Ik vind persoonlijk dat Fry zich daar helemaal niet mee moet bemoeien over hoe iemand om moet gaat met iets dergelijks, zelfs al zou hij zelf slachtoffer zijn geweest, voor iedereen is het anders en iedereen gaat er anders mee om, de een doet er ook wat langer over dan de ander.
Het gaat om de uitwassen. Dat woorden als rape al als rape worden gezien, omdat slachtoffer van misbruik.
pi_161393612
Zelfmedelijden triggert een intens op valse aannames gebaseerd medeleven dat je als mens en 'slachtoffer' niet moet willen. Steun bij verdriet en verwerken wil je, niet voeden op medeleven en dit blijven voeden door jezelf actief zielig te blijven voelen en zelf actief het verleden in het heden te houden om de pijn authentiek te houden zodat medeleven makkelijker oogsten is. Dat is ziekelijk. Oprecht verdriet niet. Ergo: eens met Fry.
Ja doei.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:31:16 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393623
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het gaat om de uitwassen. Dat woorden als rape al als rape worden gezien, omdat slachtoffer van misbruik.
Iedere keer als ik het woordje kindermisbruik zie staan heb ik het gevoel dat ik moet kotsen, ik krijg een naar misselijk gevoel in mijn buik.
Dat woord heeft dat effect op mij. Daar kan ik niet aan doen, dat is niet gekozen, dat is een onvrijwillige reactie omdat het herinneringen oproept.
Zeg ik dat hierom dit woord vermeden moet worden? Helemaal niet.

Maar ik vind het onbegrip en het wel eventjes vertellen hoe slachtoffers zich behoren te gedragen en zich behoren te voelen gewoon erg misplaatst. Iedereen gaat er mee om op zijn of haar eigen manier, en als dat is in een periode (lang of kort) in zelfmedelijden dan is dat zo.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:31:20 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfmedelijden triggert een intens op valse aannames gebaseerd medeleven dat je als mens en 'slachtoffer' niet moet willen. Steun bij verdriet en verwerken wil je, niet voeden op medeleven en dit blijven voeden door jezelf actief zielig te blijven voelen en zelf actief het verleden in het heden te houden om de pijn authentiek te houden zodat medeleven makkelijker oogsten is. Dat is ziekelijk. Oprecht verdriet niet. Ergo: eens met Fry.
Niks aan toe te voegen.
Behalve O+ Fry O+
  woensdag 13 april 2016 @ 08:33:50 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Iedere keer als ik het woordje kindermisbruik zie staan heb ik het gevoel dat ik moet kotsen, ik krijg een naar misselijk gevoel in mijn buik.
Dat woord heeft dat effect op mij. Daar kan ik niet aan doen, dat is niet gekozen, dat is een onvrijwillige reactie omdat het herinneringen oproept.

Maar ik vind het onbegrip en het wel eventjes vertellen hoe slachtoffers zich behoren te gedragen en zich behoren te voelen gewoon erg misplaatst. Iedereen gaat er mee om op zijn of haar eigen manier, en als dat is in een periode (lang of kort) in zelfmedelijden dan is dat zo.
Dus moet dat woord maar geschrapt worden? Want daar gaat het om. Dat woorden als rape uit Shakespeare stukken moeten worden gehaald. Omdat het sommigen triggert. Het is niet het woord, het is het niet goed verwerkte verleden wat dwars zit. En ja, daar moet je overheen, ook, nee vooral voor jezelf.

Oh, ik ben trouwens ook incestslachtoffer geweest.
pi_161393635
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is zo, maar op een gegeven moment houdt de sympathie van je medemens een keer op omdat je één van de uitwassen wordt. Dan is het heel jammer dat jij meer moeite met verwerken hebt dan de gemiddelde persoon, maar je kunt niet van iedereen verwachten tot in lengte van dagen rekening met je te houden.
pi_161393647
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus moet dat woord maar geschrapt worden? Want daar gaat het om. Dat woorden als rape uit Shakespeare stukken moeten worden gehaald. Omdat het sommigen triggert. Het is niet het woord, het is het niet goed verwerkte verleden wat dwars zit. En ja, daar moet je overheen, ook, nee vooral voor jezelf.

Helemaal niets aan toe te voegen.

Iedereen mag tijd nemen om te herstellen, maar je bent niet zielig of speciaal. Deal with it.
pi_161393648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is zo, maar op een gegeven moment houdt de sympathie van je medemens een keer op omdat je één van de uitwassen wordt. Dan is het heel jammer dat jij meer moeite met verwerken hebt dan de gemiddelde persoon, maar je kunt niet van iedereen verwachten tot in lengte van dagen rekening met je te houden.
Is om kunnen gaan met trigger words niet gewoon het laatste stukje van verwerking?
pi_161393662
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Is om kunnen gaan met trigger words niet gewoon het laatste stukje van verwerking?
Misschien. Maar dat lijkt me toch vooral een zaak van het slachtoffer, niet van de maatschappij. Net als gedoe rondom het woord kanker. Prima dat iemand dat woord een naar woord vindt, maar je mag niet verwachten dat iedereen daarom voor jou het woord maar gaat vermijden.
pi_161393664
De opmerking van Fry zal voor veel gevallen van zelfmedelijden opgaan.

Tijd heelt alle wonden. Alleen de littekens blijven, soms klein, soms groot, soms meerdere. Je kan de rest van je leven blijven zwelgen in medelijden, maar je kan ook proberen er alsnog iets van te maken, hoe moeilijk en uitzichtloos je dat in eerste instantie ook lijkt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 13 april 2016 @ 08:39:57 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393671
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:37 schreef Mystikvm het volgende:

Misschien. Maar dat lijkt me toch vooral een zaak van het slachtoffer, niet van de maatschappij. Net als gedoe rondom het woord kanker. Prima dat iemand dat woord een naar woord vindt, maar je mag niet verwachten dat iedereen daarom voor jou het woord maar gaat vermijden.
Heb je het al gehoord? Hij heeft -volume daalt- K ...
pi_161393672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Mooi gesproken ^O^

En helemaal mee eens dat mensen tegenwoordig zo gevoelig zijn. Ik moet ineens aan de verkrachtingsscene in Game of Thrones denken. Wát een ophef kwam daar over zeg! Verder kwam er geen ophef over de incest, een kind proberen te vermoorden om de mond te snoeren, het verbranden van mensen incl een kind, een zwangere vrouw in haar buik steken, het afsnijden van iemands penis etc etc. Nee, de verkrachting (in een huwelijk) was het allerergste.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 april 2016 @ 08:41:37 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393683
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dat zeg ik ook niet, maar dat is maar een heel klein gedeelde, terwijl hij het heeft over een grotere groep mensen.
Misschien heeft hij zijn verwoording wat ongelukkig gekozen, maar bv het '' We’re all very sorry that uncle touched you in that nasty place, you get some of my sympathy,''

Nou prettig, fijn dat ik een beetje van jouw medelijden krijg. :')

Het praten erover alsof het eigenlijk niet erg is, dat mensen die er mee zitten dat ze seksueel misbruikt zijn zich eigenlijk maar aanstellen staat mij erg tegen.
Er zijn natuurlijk heel veel diverse gradaties in seksueel misbruik, en ieder gaat er anders mee om, het gaat er ook maar net om in wat voor omgeving je opgroeit, of je mensen hebt die je steunen of dat je er alleen voor staat.
Er is niet een manier om hier mee om te gaan en als iemand dan zegt, ''Grow up'' vind ik dat erg...ongepast.

Ik heb niks tegen Fry persoonlijk, ik geniet altijd enorm van zijn acteerwerk en zijn comedie, maar ik denk dat hij hier gewoonweg de plank volledig misslaat.

Misschien dat ik ook nog wel weer een periode van zelfmedelijden krijg, geen idee, maar als dat zo is gaat het korte zinnetje ''grow up'' mij echt niet helpen.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:42:37 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393695
Je mist echt volledig het punt dat hij maakt.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:42:51 #27
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161393697
Ja hallo, dit is niet helemaal de gewenste richting van de discussie :(

Waarom zeiken jullie Stephen Fry niet gewoon af..
pi_161393702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:41 schreef snakelady het volgende:

*knip
Hij is zelf ook misbruikt vroeger en je leest selectief. Hij schoffeert niemand, maar zegt dat je niet moet zwelgen in zelfmedelijden.

We kunnen dan allemaal wel thuis gaan zitten huilen.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:43:59 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393707
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:35 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Helemaal niets aan toe te voegen.

Iedereen mag tijd nemen om te herstellen, maar je bent niet zielig of speciaal. Deal with it.
Maar waarom is die persoon niet zielig? Sinds wanneer mag je niet meer zielig zijn of iets zielig vinden?
Ik vind oorlogsslachtoffers zielig, ik vind een man die zijn hele gezin is verloren in een auto ongeluk zielig, ik vind een puppy die gedumpt is in het bos zielig en ik vind slachtoffers van kindermisbruik ook zielig.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:44:10 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393708
En je zou zijn boeken eens moeten lezen. Of liever nog: Stephen ze je laten voorlezen.
Fry for God.
pi_161393723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar waarom is die persoon niet zielig? Sinds wanneer mag je niet meer zielig zijn of iets zielig vinden?
Ik vind oorlogsslachtoffers zielig, ik vind een man die zijn hele gezin is verloren in een auto ongeluk zielig, ik vind een puppy die gedumpt is in het bos zielig en ik vind slachtoffers van kindermisbruik ook zielig.
Ik niet. Iedereen heeft zijn eigen bagage en moet daar mee zien om te gaan. We hebben genoeg faciliteiten waar je hulp en begeleiding kan krijgen, dus jezelf zielig vinden is niet nodig. Je mag compassie voelen, soms zelf medelijden, maar mensen zijn niet zielig en hulpeloos.

Shit happens and people die.
pi_161393727
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals, dat mag allemaal. Maar iemand kan jou op een gegeven moment niet meer zielig vinden als je blijft solliciteren naar iemands medeleven. Dat is het punt wat hij probeert te maken.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:46:59 #33
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393733
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:44 schreef Copycat het volgende:
En je zou zijn boeken eens moeten lezen. Of liever nog: Stephen ze je laten voorlezen.
Fry for God.
Heb ik gedaan, en dat hij geweldige punten heeft over een of meerdere onderwerpen betekend niet dat ik het altijd maar 100% eens moet zijn met zijn uitspraken. :P
  woensdag 13 april 2016 @ 08:47:39 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393741
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:46 schreef snakelady het volgende:

Heb ik gedaan, en dat hij geweldige punten heeft over een of meerdere onderwerpen betekend niet dat ik het altijd maar 100% eens moet zijn met zijn uitspraken. :P
Nee, maar deze uitspraken vertaal je in je hoofd echt verkeerd.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:48:34 #35
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393751
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nogmaals, dat mag allemaal. Maar iemand kan jou op een gegeven moment niet meer zielig vinden als je blijft solliciteren naar iemands medeleven. Dat is het punt wat hij probeert te maken.
En dat zijn de gevolgen voor die persoon, maar denk je echt dat er iemand die nu in zelfmedelijden zwelgt en van hem te horen krijgt 'Just grow up'' en dergelijke nu denkt ''Weet je wat, hij heeft gelijk, ik stop hier nu direct mee''.

Natuurlijk niet, dat is als tegen iemand met obesitas zeggen dat diegene moet stoppen met eten, dat gaat alleen averechts werken.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:49:22 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393758
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, maar deze uitspraken vertaal je in je hoofd echt verkeerd.
Nogmaals, ik ben van mening dat hij zijn woorden gewoonweg erg ongelukkig gekozen heeft en ik begrijp de negatieve reacties hierop van velen dan ook wel.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:50:27 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393764
Hij kiest zijn woord prima. Het is aan de gehoorkant waar het misgaat. Maar nu blijven we ook in een kringetje praten.
pi_161393768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

En dat zijn de gevolgen voor die persoon, maar denk je echt dat er iemand die nu in zelfmedelijden zwelgt en van hem te horen krijgt ''Grow up'' en dergelijke nu denkt ''Weet je wat, hij heeft gelijk, ik stop hier nu direct mee''.

Natuurlijk niet, dat is als tegen iemand met obesitas zeggen dat diegene moet stoppen met eten, dat gaat alleen averechts werken.
Het is ook niet nodig om iemand in zijn gezicht te zeggen dat hij er overheen moet stappen, want dat gaat natuurlijk niet werken. Maar die persoon vermijden, dat is iets wat ik dan zeker zou doen. Omdat ik er geen zin in heb om voortdurend te moeten bevestigen dat het allemaal heel erg was.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:51:27 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393775
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is ook niet nodig om iemand in zijn gezicht te zeggen dat hij er overheen moet stappen, want dat gaat natuurlijk niet werken. Maar die persoon vermijden, dat is iets wat ik dan zeker zou doen. Omdat ik er geen zin in heb om voortdurend te moeten bevestigen dat het allemaal heel erg was.
En dat is jouw keuze en dat is prima.
pi_161393779
Hij spreekt toch niemand persoonlijk aan, het gaat erom dat we niet woorden gaan mijden omdat er wel eens iemand gekwetst kan worden.
  Boks-Chick woensdag 13 april 2016 @ 08:55:48 #41
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_161393839
Eens met Cc en Mb. Zo nu en dan zelfmedelijden is echt geen probleem. Er in blijven hangen en willens en wetens in de slachtofferrol blijven zitten ipv op zijn minst je best doen er uit te komen (ook al lukt dat misschien maar moeizaam en mondjesmaat), daar is waar het mis gaat, en dat is wat Fry bedoeld. Zo lees ik het in ieder geval. En ik ben het geheel met hem eens.

/zelfookgrofmisbruiktisgeweest

In mijn ervaring houden mensen om je heen die om je geven of simpelweg gewoon echt menselijk zijn, en (deels) je geschiedenis weten, vanzelf rekening met je mochten dingen gevoelig liggen. soms zelfs wel eens te veel/onnodig. Zelf vind ik het meer dan prettig als men gewoon blijft doen en niet per se rekening met mij houden. Ik wil helemaal geen status aparte om wat er allemaal gebeurt is. Echter is het compassie/mee rekening houden op lastige of gevoelige momenten wel heel fijn.

/2cts
lolwut
  woensdag 13 april 2016 @ 08:58:53 #42
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393871
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:51 schreef Jopie78 het volgende:
Hij spreekt toch niemand persoonlijk aan, het gaat erom dat we niet woorden gaan mijden omdat er wel eens iemand gekwetst kan worden.
Ik zeg ook niet dat we woorden moeten gaan mijden, maar ik vind dat begrip hebben dat bepaalde woorden of beelden triggers kunnen zijn voor mensen wel wenselijk is.

Ik heb een periode gehad dat ik de lucht van bier in combinatie met shag niet kon verdragen, ik heb mijn ex toen gevraagd of hij even geen bier wilde drinken in mijn bijzijn, dat heeft hij gedaan en ik ben er overheen gekomen.
Had hij tegen mij gezegd ''Nee, kom er maar overheen'' had ik er nu waarschijnlijk nu nog mee gezeten.

Ik denk dat ik graag wil dat er meer openheid komt voor slachtoffers van misbruik, en dit soort opmerkingen zorgt er alleen voor dat slachtoffers zich weer meer gaan schamen voor hun gevoelens, dat er minder begrip is, dat je je niet aan moet stellen en er dus weer niet over gesproken gaat worden.
Je moet niet zwelgen in zelfmedelijden, je moet je niet zo aanstellen.

Maar blijkbaar ben ik in de minderheid hier dus ik zal het wel mis hebben, en dat bedoel ik niet op een zelfmedelijdende manier. :P

Ik persoonlijk hoor juist vaak dat ik er zo sterk mee om ga, maar dat ik er zo sterk mee om ga nu is omdat ik ook een perioden van zelfmedelijden door ben gegaan. En nee het is niet gezond om daar in te blijven hangen, maar de een doet er nu eenmaal wat langer over dan de ander en ik heb het geluk gehad veel begrip te krijgen in mijn omgeving.

Iemand kan nu in een zelfmedelijden periode zitten en over 10 jaar te horen krijgen dat diegene zo sterk is.
pi_161393906
Tegenwoordig is alles misbruik. Vroeger noemden we dat gewoon een beetje plezier maken.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:03:44 #44
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161393933
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:01 schreef DrDentz het volgende:
Tegenwoordig is alles misbruik. Vroeger noemden we dat gewoon een beetje plezier maken.
Je hebt gelijk, ik vond het erg plezierig toen mijn vader zijn penis in mijn vagina stopte toen ik 5 jaar was met als gevolg dat ik niet meer normaal kon lopen om mij daarna te vertellen dat als ik het tegen iemand ander zou zeggen hij die persoon zou moeten vermoorden, en dat tot mijn 10de jaar.

Zo'n plezierige tijd was dat. :')
pi_161393935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:58 schreef snakelady het volgende:
*knip
Neuh, je zegt feitelijk niets anders dan de rest. Natuurlijk moet je "eigen kring" goed voor je zorgen en is het wenselijk als ze enige rekening met je houden, maar Fry heeft het over de maatschappij. Je kan niet met iedereen rekening houden in teksten van boeken ed.

En ik ken je niet persoonlijk, maar heb je nog nooit hier op het forum zien zwelgen in zelfmedelijden, je komt op mij juist zeer krachtig en "empowered" over. Het lijkt mij dus dat je alles behalve een slachtoffer bent, maar juist als een fenix uit de as bent gekomen.

Ik heb jaren angst gehad voor mannen (best lastig als hommo :') ), had ik ze dan allemaal uit mijn buurt moeten bannen? Ik ben tegen een slachtoffercultuur en merk dat er steeds meer mensen klagen over hun persoonlijke probleempjes, waar we dan als land ons op gaan aanpassen. In mijn ogen is dat (meestal) niet wenselijk.

Maar geloof me, dat hij echt niet bezig is mensen te schofferen. Dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen klopt, maar dat is dus precies wat hij bedoelde. :)
pi_161393963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:03 schreef snakelady het volgende:

Je hebt gelijk, ik vond het erg plezierig toen mijn vader zijn penis in mijn vagina stopte toen ik 5 jaar was met als gevolg dat ik niet meer normaal kon lopen om mij daarna te vertellen dat als ik het tegen iemand ander zou zeggen hij die persoon zou moeten vermoorden, en dat tot mijn 10de jaar.

Zo'n plezierige tijd was dat. :')
En je vindt ook dat daarom passages uit MacBeth moeten worden geschrapt? Hij heeft het helemaal niet over jou, waarom voel je je zo aangesproken?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_161393988
Ik quotte gewoon even Ike Turner.

Turner recounted how he was introduced to sex at the age of six by a middle-aged lady called Miss Boozie. Walking past her house to school, she would invite him to help feed her chickens and then take him to bed. This continued for some years. Turner claimed not to be traumatized by this, commenting that "in those days they didn't call it abuse, they called it fun". He was also raped by two other women before he was twelve.

Hij was wel een beetje verknipt verder maar okay.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:08:43 #48
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_161394037
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:08 schreef DrDentz het volgende:
Ik quotte gewoon even Ike Turner.

Turner recounted how he was introduced to sex at the age of six by a middle-aged lady called Miss Boozie. Walking past her house to school, she would invite him to help feed her chickens and then take him to bed. This continued for some years. Turner claimed not to be traumatized by this, commenting that "in those days they didn't call it abuse, they called it fun". He was also raped by two other women before he was twelve.

Hij was wel een beetje verknipt verder maar okay.
Verknipt, naïef. Maar deze kinderen kunnen niet meer, want als een volwassene er nu achter komt wordt dat trauma er wel ingeramd. Je moet en zal getraumatiseerd worden.

Disclaimer: en dat zijn er al genoeg door vergelijkende of ergere situaties.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:11:43 #50
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161394038
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:04 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Neuh, je zegt feitelijk niets anders dan de rest. Natuurlijk moet je "eigen kring" goed voor je zorgen en is het wenselijk als ze enige rekening met je houden, maar Fry heeft het over de maatschappij. Je kan niet met iedereen rekening houden in teksten van boeken ed.

En ik ken je niet persoonlijk, maar heb je nog nooit hier op het forum zien zwelgen in zelfmedelijden, je komt op mij juist zeer krachtig en "empowered" over. Het lijkt mij dus dat je alles behalve een slachtoffer bent, maar juist als een fenix uit de as bent gekomen.

Ik heb jaren angst gehad voor mannen (best lastig als hommo :') ), had ik ze dan allemaal uit mijn buurt moeten bannen? Ik ben tegen een slachtoffercultuur en merk dat er steeds meer mensen klagen over hun persoonlijke probleempjes, waar we dan als land ons op gaan aanpassen. In mijn ogen is dat (meestal) niet wenselijk.

Maar geloof me, dat hij echt niet bezig is mensen te schofferen. Dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen klopt, maar dat is dus precies wat hij bedoelde. :)
Ik begrijp wat je bedoeld, en dank je. ;)

Misschien begrijp ik hem ook verkeerd, maar misschien is het ook wel dat ik persoonlijk van mening ben dat iedereen recht heeft op zijn eigen gevoelens en een periode van gewoon je eigen kut voelen.

Ik vond de ophef over de aflevering van Game of Thrones ook niet terecht, maar ik kies er voor om dat te negeren en er geen oordeel over te geven.

Ik denk niet dat ik er ooit echt overheen ga komen wat er met mij is gebeurd, maar ik kan er mee omgaan, ik ben zelfs gelukkig, ik heb plezier in het leven en wat er gebeurd is is klote maar ik kan het niet veranderen.

En dat zeg ik nu, 20 jaar geleden wilde ik nog zelfmoord plegen en zag ik de toekomst erg somber in (blij dus dat dat niet is gelukt).

Het enige wat ik zeg, een ''Just get over it'' had mij in die tijd niet geholpen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')