abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161395247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nou gaat dat sowieso al wat lastiger omdat het fenomeen triggers en safe spaces zich voornamelijk op Amerikaanse en bij vlagen op Britse campussen afspeelt, niet hier in Nederland.
Hoe ziet zo'n safe space eruit en in hoeverre heeft het positief invloed?
ROBODEMONS..................|:(
pi_161395253
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Misschien heb ik iets gemist maar ik hoor nergens iets over dat mensen het willen verbieden wanneer hij begint over dat ze moeten stoppen met het hebben van zelfmedelijden enz.
Hij heeft het over mensen die de bewuste keuzen maken bepaalde boeken niet te lezen of voorstellingen niet te zien wegens triggers.

Dat dat erg onhandig is wanneer je het nodig hebt voor je studie, mee eens, dan is die studie misschien niet voor jou weggelegd.

Maar dat die mensen dus weten dat iets hun kan triggeren en dus er voor kiezen om die trigger te vermijden vind ik niet eens zo heel gek als ik eerlijk ben, ik heb dat ook een periode gedaan.
Het gaat in de VS inmiddels al verder: Niet alleen vermijden die mensen die triggers (wat inderdaad prima begrijpelijk is), er zijn er velen die vinden dat die triggers dan dus ook in zijn algemeenheid verboden moeten worden.

Dit gaat volgens mij nergens over het slachtoffer of zijn/haar situatie. Maar over een samenleving waarin men bepaalde zaken in zijn geheel wilt verbieden, omdat er wellicht misschien mensen zijn die dat als een persoonlijke trigger kunnen ervaren.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 13 april 2016 @ 10:44:19 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Het gaat in de VS inmiddels al verder: Niet alleen vermijden die mensen die triggers (wat inderdaad prima begrijpelijk is), er zijn er velen die vinden dat die triggers dan dus ook in zijn algemeenheid verboden moeten worden.
Met dat laatste ben ik het ook niet eens, maar dat gebruikt hij niet in zijn voorbeeld, vandaar dus wat ik eerder schreef, dat hij zich wat ongelukkig verwoorde.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_161395274
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben het daar ook mee eens, maar hoeveel mensen zullen er nu zijn die Macbeth niet kunnen lezen wegens deze problemen maar het wel moeten wegens studie?
Dat zullen er geen duizenden zijn toch? Waarschijnlijk een klein handjevol mensen en die mensen moeten dan inderdaad misschien wel een andere studie kiezen.

Mijn beste vriendin is eens huilend de klas uit gerend omdat het ging over kindermisbruik en hoe je als leerkracht daar mee om moet gaan, en ze is zelf niet misbruikt maar toen pas besefte ze echt wat er met mij is gebeurd.
Ze heeft zich daar ook overheen kunnen zetten en is nu een geweldige lerares.

Maar ik vind het een erg slecht gekozen voorbeeld van hem, het is als zeggen dat oorlogsslachtoffers de eerste maandag van de maand wanneer het luchtalarm af gaat niet moeten zeuren en niet angstig mogen reageren.

Natuurlijk hebben die mensen ook recht op hun eigen gevoelens.
Dat zijn er inderdaad geen duizenden, maar in de us zijn er wel een paar honderden mensen ondertussen, waarvan een deel ook niets met misbruik te maken heeft gehad, die staan te roepen dat zo'n dingen niet behandeld mogen worden in een les. Die eisen dat het uit het curriculum wordt gehaald wegens te wreed. Die willen dat we andere woorden voor vanalles gaan verzinnen, omdat het te triggerend zou zijn. Die daarvoor rectoraten bezetten, professoren belagen, boeken uit bibliotheken weghalen en passages uit handboeken met zwarte stift gaan behandelen. Die facebookgroepen maken en petities gaan opstellen en vinden dat het onderwijs 'ons daartegen moet beschermen.'

In jouw analogie zegt hij trouwens ook niet dat oorlogsslachtoffers niet bang mogen zijn van het luchtalarm. Hij zegt dat ze, als ze het willen verbieden omdat zij er door getriggerd worden, moeten volwassen worden.

Iedereen heeft recht op zijn gevoelens. En je moet die zelfs ook niet altijd privé houden. Je moet alleen niet vanuit je eigen emotionaliteit vanalles gaan eisen van de samenleving. Dat is al. :)

Goed van je vriendin trouwens! Geweldige en empathische leraressen kunnen we best gebruiken. :)
pi_161395303
Iemand die ellendig lang in 'zelfmedelijden' blijven zitten na een gebeurtenis, die heeft psychologische hulp nodig. Als wij een maatschappelijke-mentaliteit creëren waar iemand zichzelf niet zielig mag vinden, dan gaat zo'n iemand nooit hulp zoeken. Mensen zijn nu eenmaal niet zo sterk.

Het is heel tof dat mensen op een forum als dit kunnen zeggen 'het leven gaat door en stop met jezelf zielig te vinden', maar als jij de pik van je oom in je openingen hebt gehad, dan verlies je gewoonweg het vertrouwen in de mensheid. Het is slechts een enkeling die echt verder kan met het leven.
pi_161395306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:41 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar internet is het medium waar je alles kan bagatelliseren en de meest walgelijke dingen kan uitkramen.
Hij moet het zelf weten hoor. Maar vind het toch wel vreemd dat je zoiets kan zeggen, terwijl sommige slachtoffers zoveel vreselijke dingen hebben meegemaakt. Iedereen verwerkt en beleeft het anders. Als iemand bepaalde zaken vermijdt vanwege een verleden vol incest dan is dat prima en niet fout. Ik kan me voorstellen dat (stelselmatig) seksueel misbruik en verkrachting erg traumatisch zijn. Ik vind het logisch dat een slachtoffer bijvoorbeeld bepaalde theatervoorstellingen vermijdt als er verkrachting in voorkomt. Als dat kan zorgen voor dat nare gevoel en je kan dat voor zijn, waarom niet?
pi_161395312
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

er zit wel een punt in maar om seksueel misbruikslachtoffers hiervoor te gebruiken is een beetje :')
Waarom? Als het overdrijven over hoe zielig mensen wel niet zijn tegenwoordig ergens plaatsvind, dan is seksueel misbruik het wel.
pi_161395319
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het ook niet eens, maar dat gebruikt hij niet in zijn voorbeeld, vandaar dus wat ik eerder schreef, dat hij zich wat ongelukkig verwoorde.
Dat ben ik ergens wel met je eens. Daarom is die context dus zo belangrijk. En die heeft men dus weer expres weggelaten, om hier een issue van te kunnen maken.

En ik gok dus dat het hoofdonderwerp van het gesprek die triggerwarnings was, en niet misbruik.
pi_161395326
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:46 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Hij moet het zelf weten hoor. Maar vind het toch wel vreemd dat je zoiets kan zeggen, terwijl sommige slachtoffers zoveel vreselijke dingen hebben meegemaakt. Iedereen verwerkt en beleeft het anders. Als iemand bepaalde zaken vermijdt vanwege een verleden vol incest dan is dat prima en niet fout. Ik kan me voorstellen dat (stelselmatig) seksueel misbruik en verkrachting erg traumatisch zijn. Ik vind het logisch dat een slachtoffer bijvoorbeeld bepaalde theatervoorstellingen vermijdt als er verkrachting in voorkomt. Als dat kan zorgen voor dat nare gevoel en je kan dat voor zijn, waarom niet?
Je kan alleen niet verwachten dat andere mensen constant rekening met je houden. Zoals ik al zei: als je heel lang in zelfmedelijden blijft hangen en je kan niet door met het leven, dan moet je psychologische hulp zoeken.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:48:00 #110
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395330
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:44 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat zijn er inderdaad geen duizenden, maar in de us zijn er wel een paar honderden mensen ondertussen, waarvan een deel ook niets met misbruik te maken heeft gehad, doe staan te roepen dat zo'n dingen niet behandeld mogen worden in een les. Die eisen dat het uit het curriculul wordt gehaald wegens te wreed. Die willen dat we andere woorden voor vanalles gaan verzinnen, omdat het te triggerend zou zijn. Die daarvoor rectoraten bezetten, professoren belagen, boeken uit bibliotheken weghalen en passages uit handboeken met zwarte stift gaan behandelen. Die facebookgroepen maken en petities gaan opstellen en vinden dat het onderwijs 'ons daartegen moet bechermen.'
Daar ben ik het ook niet mee eens, het hoort er nu eenmaal bij, kan je er niet tegen moet je die studie niet doen.

quote:
In jouw analogie zegt hij trouwens ook niet dat oorlogsslachtoffers niet bang mogen zijn van het luchtalarm. Hij zegt dat ze, als ze het willen verbieden omdat zij er door getriggerd worden, moeten volwassen worden.
Ik zie het meer als, dat ze geen oordopjes in mogen doen om het niet te horen.
Nogmaals, in het fragment wat ik heb gezien, daarin had hij het immers alleen over mensen die er zelf niet tegen kunnen.

quote:
Iedereen heeft recht op zijn gevoelens. En je moet die zelfs ook niet altijd privé houden. Je moet alleen niet vanuit je eigen emotionaliteit vanalles gaan eisen van de samenleving. Dat is al. :)
Mee eens!

quote:
Goed van je vriendin trouwens! Geweldige en empathische leraressen kunnen we best gebruiken. :)
Ook mee eens! ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_161395349
op 6min30 begint de interviewer over Amerikaans 'regressief links' en hun 'verbied!'-gedoe.
pi_161395368
Waar ik mij overigens wel dood aan erger zijn meiden/vrouwen die zeggen verkracht te zijn, terwijl ze gewoon sletterig gedrag aan het vertonen waren en daar achteraf spijt van hadden.
pi_161395388
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe ziet zo'n safe space eruit en in hoeverre heeft het positief invloed?
Afhankelijk van de situatie verschillen safe spaces. Een voorbeeld van de Amerikaanse campussen is de opkomst van in ieder geval de roep voor ruimtes waar alleen zwartjes mogen komen, maar ook feministische colleges waar mannen niet bij mogen zijn.

De minder zware variant is dat de communicatieregels heel strikt zijn. Een afwijzend handgebaar kan dan gebruikt worden om je uit een debat te verwijderen. Verheven stem of god verhoedde klappen zijn ook verboden, want stel je voor dat dat iemand kan triggeren.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:51:59 #114
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:46 schreef hardewerker3 het volgende:
Iemand die ellendig lang in 'zelfmedelijden' blijven zitten na een gebeurtenis, die heeft psychologische hulp nodig. Als wij een maatschappelijke-mentaliteit creëren waar iemand zichzelf niet zielig mag vinden, dan gaat zo'n iemand nooit hulp zoeken. Mensen zijn nu eenmaal niet zo sterk.
Inderdaad, dit is dus ook mijn punt!
Ik heb het ook eens gehoord, ik wilde niet naar de begrafenis van een familielid omdat mijn vader daar ook zou zijn, kreeg ik te horen ''Nu is het wel klaar toch, het is al zo lang geleden, zet je er maar overheen''.
Het scheelde niet veel of die persoon triggerde mij om haar gezicht hardhandig aan te raken met mijn vuist. ;)
Nu zat ik in die tijd in een betere periode dus ik kon mij daar wel overheen zetten, maar iemand die in een slechte periode zit misschien niet.
pi_161395402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:47 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Je kan alleen niet verwachten dat andere mensen constant rekening met je houden. Zoals ik al zei: als je heel lang in zelfmedelijden blijft hangen en je kan niet door met het leven, dan moet je psychologische hulp zoeken.
Ben ik het mee eens hoor. Maar toch begrijp ik niet waarom hij dit zegt. Mensen moeten zelf weten wat ze wel en niet doen, vind ik. Als ze niet naar een voorstelling willen waarin verkrachting voorkomt is dat prima. En ook: wat is zelfmedelijden? Ik ken meisjes die jarenlang seksueel zijn misbruikt. Toen niemand het wist vertoonden ze al heel erg raar gedrag. En zoiets tekent je zo erg dat ik me afvraag of je kan verwachten van sommige mensen dat ze er ooit bovenop komen. En of ze ooit normaal kunnen functioneren door bepaalde meegemaakte situaties. Niet dat ik dat onder zelfmedelijden schaar, maar ik weet echt dat bepaalde dingen zo tekenend zijn dat het bij sommige mensen altijd een trigger blijft. Iedereen is anders. Naja. Raar vind ik het.
pi_161395414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:50 schreef hardewerker3 het volgende:
Waar ik mij overigens wel dood aan erger zijn meiden/vrouwen die zeggen verkracht te zijn, terwijl ze gewoon sletterig gedrag aan het vertonen waren en daar achteraf spijt van hadden.
Seks met dronken vrouwen is verkrachting en ertegenaan schuren aanranding. PIV is ook altijd verkrachting.
pi_161395416
Kijk gewoon dat hele filmpje.

Het onderwerp is dan ook politieke correctheid, en niet seksueel misbruik.
pi_161395418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is dus ook mijn punt!
Ik heb het ook eens gehoord, ik wilde niet naar de begrafenis van een familielid omdat mijn vader daar ook zou zijn, kreeg ik te horen ''Nu is het wel klaar toch, het is al zo lang geleden, zet je er maar overheen''.
Het scheelde niet veel of die persoon triggerde mij om haar gezicht hardhandig aan te raken met mijn vuist. ;)
Nu zat ik in die tijd in een betere periode dus ik kon mij daar wel overheen zetten, maar iemand die in een slechte periode zit misschien niet.
Wat een lomp persoon. Iedereen gaat anders met zaken om.
pi_161395434
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Seks met dronken vrouwen is verkrachting en ertegenaan schuren aanranding. PIV is ook altijd verkrachting.
Dat is inderdaad ook een walgelijke tendens van de laatste tijd.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:53:36 #120
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_161395438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:52 schreef snakelady het volgende:
Zolang ze maar niet zeggen dat een ander niet naar de voorstelling mag gaan of dat de voorstelling niet uitgespeeld mag worden zie ik niet waarom die mensen die gevoelens niet mogen hebben.
Nou en dat is dus net waar de schoen wringt. Je bent het dus éigenlijk gewoon met Fry eens, alleen niet met jezelf, want je vindt dat hij die triggerwords niet mag gebruiken. Raar cirkeltje. O+.
Ik ga naar huis.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:54:36 #121
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Alleen volgens feminazi's maar daar moet sowieso niemand naar luisteren.
pi_161395460
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:53 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een walgelijke tendens van de laatste tijd.
Alsof vrouwen untermenschen zijn die minder verantwoordelijk kunnen zijn dan mannen.
pi_161395464
En dus als ik bijv. zou samenwerken met iemand die jarenlang is misbruikt of zo. En degene kan daardoor af en toe 'raar' gedrag vertonen, dan zou ik daar wel begrip voor kunnen opbrengen eigenlijk.
pi_161395487
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

De feminazi's en hun allies zijn er wel voor verantwoordelijk dat Stephen Fry hier besproken wordt.
pi_161395505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Seks met een dronken iemand is ook wel vrij bedenkelijk wat mij betreft maar goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')