abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161395247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nou gaat dat sowieso al wat lastiger omdat het fenomeen triggers en safe spaces zich voornamelijk op Amerikaanse en bij vlagen op Britse campussen afspeelt, niet hier in Nederland.
Hoe ziet zo'n safe space eruit en in hoeverre heeft het positief invloed?
ROBODEMONS..................|:(
pi_161395253
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Misschien heb ik iets gemist maar ik hoor nergens iets over dat mensen het willen verbieden wanneer hij begint over dat ze moeten stoppen met het hebben van zelfmedelijden enz.
Hij heeft het over mensen die de bewuste keuzen maken bepaalde boeken niet te lezen of voorstellingen niet te zien wegens triggers.

Dat dat erg onhandig is wanneer je het nodig hebt voor je studie, mee eens, dan is die studie misschien niet voor jou weggelegd.

Maar dat die mensen dus weten dat iets hun kan triggeren en dus er voor kiezen om die trigger te vermijden vind ik niet eens zo heel gek als ik eerlijk ben, ik heb dat ook een periode gedaan.
Het gaat in de VS inmiddels al verder: Niet alleen vermijden die mensen die triggers (wat inderdaad prima begrijpelijk is), er zijn er velen die vinden dat die triggers dan dus ook in zijn algemeenheid verboden moeten worden.

Dit gaat volgens mij nergens over het slachtoffer of zijn/haar situatie. Maar over een samenleving waarin men bepaalde zaken in zijn geheel wilt verbieden, omdat er wellicht misschien mensen zijn die dat als een persoonlijke trigger kunnen ervaren.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 13 april 2016 @ 10:44:19 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Het gaat in de VS inmiddels al verder: Niet alleen vermijden die mensen die triggers (wat inderdaad prima begrijpelijk is), er zijn er velen die vinden dat die triggers dan dus ook in zijn algemeenheid verboden moeten worden.
Met dat laatste ben ik het ook niet eens, maar dat gebruikt hij niet in zijn voorbeeld, vandaar dus wat ik eerder schreef, dat hij zich wat ongelukkig verwoorde.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_161395274
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben het daar ook mee eens, maar hoeveel mensen zullen er nu zijn die Macbeth niet kunnen lezen wegens deze problemen maar het wel moeten wegens studie?
Dat zullen er geen duizenden zijn toch? Waarschijnlijk een klein handjevol mensen en die mensen moeten dan inderdaad misschien wel een andere studie kiezen.

Mijn beste vriendin is eens huilend de klas uit gerend omdat het ging over kindermisbruik en hoe je als leerkracht daar mee om moet gaan, en ze is zelf niet misbruikt maar toen pas besefte ze echt wat er met mij is gebeurd.
Ze heeft zich daar ook overheen kunnen zetten en is nu een geweldige lerares.

Maar ik vind het een erg slecht gekozen voorbeeld van hem, het is als zeggen dat oorlogsslachtoffers de eerste maandag van de maand wanneer het luchtalarm af gaat niet moeten zeuren en niet angstig mogen reageren.

Natuurlijk hebben die mensen ook recht op hun eigen gevoelens.
Dat zijn er inderdaad geen duizenden, maar in de us zijn er wel een paar honderden mensen ondertussen, waarvan een deel ook niets met misbruik te maken heeft gehad, die staan te roepen dat zo'n dingen niet behandeld mogen worden in een les. Die eisen dat het uit het curriculum wordt gehaald wegens te wreed. Die willen dat we andere woorden voor vanalles gaan verzinnen, omdat het te triggerend zou zijn. Die daarvoor rectoraten bezetten, professoren belagen, boeken uit bibliotheken weghalen en passages uit handboeken met zwarte stift gaan behandelen. Die facebookgroepen maken en petities gaan opstellen en vinden dat het onderwijs 'ons daartegen moet beschermen.'

In jouw analogie zegt hij trouwens ook niet dat oorlogsslachtoffers niet bang mogen zijn van het luchtalarm. Hij zegt dat ze, als ze het willen verbieden omdat zij er door getriggerd worden, moeten volwassen worden.

Iedereen heeft recht op zijn gevoelens. En je moet die zelfs ook niet altijd privé houden. Je moet alleen niet vanuit je eigen emotionaliteit vanalles gaan eisen van de samenleving. Dat is al. :)

Goed van je vriendin trouwens! Geweldige en empathische leraressen kunnen we best gebruiken. :)
pi_161395303
Iemand die ellendig lang in 'zelfmedelijden' blijven zitten na een gebeurtenis, die heeft psychologische hulp nodig. Als wij een maatschappelijke-mentaliteit creëren waar iemand zichzelf niet zielig mag vinden, dan gaat zo'n iemand nooit hulp zoeken. Mensen zijn nu eenmaal niet zo sterk.

Het is heel tof dat mensen op een forum als dit kunnen zeggen 'het leven gaat door en stop met jezelf zielig te vinden', maar als jij de pik van je oom in je openingen hebt gehad, dan verlies je gewoonweg het vertrouwen in de mensheid. Het is slechts een enkeling die echt verder kan met het leven.
pi_161395306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:41 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar internet is het medium waar je alles kan bagatelliseren en de meest walgelijke dingen kan uitkramen.
Hij moet het zelf weten hoor. Maar vind het toch wel vreemd dat je zoiets kan zeggen, terwijl sommige slachtoffers zoveel vreselijke dingen hebben meegemaakt. Iedereen verwerkt en beleeft het anders. Als iemand bepaalde zaken vermijdt vanwege een verleden vol incest dan is dat prima en niet fout. Ik kan me voorstellen dat (stelselmatig) seksueel misbruik en verkrachting erg traumatisch zijn. Ik vind het logisch dat een slachtoffer bijvoorbeeld bepaalde theatervoorstellingen vermijdt als er verkrachting in voorkomt. Als dat kan zorgen voor dat nare gevoel en je kan dat voor zijn, waarom niet?
pi_161395312
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

er zit wel een punt in maar om seksueel misbruikslachtoffers hiervoor te gebruiken is een beetje :')
Waarom? Als het overdrijven over hoe zielig mensen wel niet zijn tegenwoordig ergens plaatsvind, dan is seksueel misbruik het wel.
pi_161395319
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het ook niet eens, maar dat gebruikt hij niet in zijn voorbeeld, vandaar dus wat ik eerder schreef, dat hij zich wat ongelukkig verwoorde.
Dat ben ik ergens wel met je eens. Daarom is die context dus zo belangrijk. En die heeft men dus weer expres weggelaten, om hier een issue van te kunnen maken.

En ik gok dus dat het hoofdonderwerp van het gesprek die triggerwarnings was, en niet misbruik.
pi_161395326
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:46 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Hij moet het zelf weten hoor. Maar vind het toch wel vreemd dat je zoiets kan zeggen, terwijl sommige slachtoffers zoveel vreselijke dingen hebben meegemaakt. Iedereen verwerkt en beleeft het anders. Als iemand bepaalde zaken vermijdt vanwege een verleden vol incest dan is dat prima en niet fout. Ik kan me voorstellen dat (stelselmatig) seksueel misbruik en verkrachting erg traumatisch zijn. Ik vind het logisch dat een slachtoffer bijvoorbeeld bepaalde theatervoorstellingen vermijdt als er verkrachting in voorkomt. Als dat kan zorgen voor dat nare gevoel en je kan dat voor zijn, waarom niet?
Je kan alleen niet verwachten dat andere mensen constant rekening met je houden. Zoals ik al zei: als je heel lang in zelfmedelijden blijft hangen en je kan niet door met het leven, dan moet je psychologische hulp zoeken.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:48:00 #110
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395330
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:44 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dat zijn er inderdaad geen duizenden, maar in de us zijn er wel een paar honderden mensen ondertussen, waarvan een deel ook niets met misbruik te maken heeft gehad, doe staan te roepen dat zo'n dingen niet behandeld mogen worden in een les. Die eisen dat het uit het curriculul wordt gehaald wegens te wreed. Die willen dat we andere woorden voor vanalles gaan verzinnen, omdat het te triggerend zou zijn. Die daarvoor rectoraten bezetten, professoren belagen, boeken uit bibliotheken weghalen en passages uit handboeken met zwarte stift gaan behandelen. Die facebookgroepen maken en petities gaan opstellen en vinden dat het onderwijs 'ons daartegen moet bechermen.'
Daar ben ik het ook niet mee eens, het hoort er nu eenmaal bij, kan je er niet tegen moet je die studie niet doen.

quote:
In jouw analogie zegt hij trouwens ook niet dat oorlogsslachtoffers niet bang mogen zijn van het luchtalarm. Hij zegt dat ze, als ze het willen verbieden omdat zij er door getriggerd worden, moeten volwassen worden.
Ik zie het meer als, dat ze geen oordopjes in mogen doen om het niet te horen.
Nogmaals, in het fragment wat ik heb gezien, daarin had hij het immers alleen over mensen die er zelf niet tegen kunnen.

quote:
Iedereen heeft recht op zijn gevoelens. En je moet die zelfs ook niet altijd privé houden. Je moet alleen niet vanuit je eigen emotionaliteit vanalles gaan eisen van de samenleving. Dat is al. :)
Mee eens!

quote:
Goed van je vriendin trouwens! Geweldige en empathische leraressen kunnen we best gebruiken. :)
Ook mee eens! ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_161395349
op 6min30 begint de interviewer over Amerikaans 'regressief links' en hun 'verbied!'-gedoe.
pi_161395368
Waar ik mij overigens wel dood aan erger zijn meiden/vrouwen die zeggen verkracht te zijn, terwijl ze gewoon sletterig gedrag aan het vertonen waren en daar achteraf spijt van hadden.
pi_161395388
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe ziet zo'n safe space eruit en in hoeverre heeft het positief invloed?
Afhankelijk van de situatie verschillen safe spaces. Een voorbeeld van de Amerikaanse campussen is de opkomst van in ieder geval de roep voor ruimtes waar alleen zwartjes mogen komen, maar ook feministische colleges waar mannen niet bij mogen zijn.

De minder zware variant is dat de communicatieregels heel strikt zijn. Een afwijzend handgebaar kan dan gebruikt worden om je uit een debat te verwijderen. Verheven stem of god verhoedde klappen zijn ook verboden, want stel je voor dat dat iemand kan triggeren.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:51:59 #114
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:46 schreef hardewerker3 het volgende:
Iemand die ellendig lang in 'zelfmedelijden' blijven zitten na een gebeurtenis, die heeft psychologische hulp nodig. Als wij een maatschappelijke-mentaliteit creëren waar iemand zichzelf niet zielig mag vinden, dan gaat zo'n iemand nooit hulp zoeken. Mensen zijn nu eenmaal niet zo sterk.
Inderdaad, dit is dus ook mijn punt!
Ik heb het ook eens gehoord, ik wilde niet naar de begrafenis van een familielid omdat mijn vader daar ook zou zijn, kreeg ik te horen ''Nu is het wel klaar toch, het is al zo lang geleden, zet je er maar overheen''.
Het scheelde niet veel of die persoon triggerde mij om haar gezicht hardhandig aan te raken met mijn vuist. ;)
Nu zat ik in die tijd in een betere periode dus ik kon mij daar wel overheen zetten, maar iemand die in een slechte periode zit misschien niet.
pi_161395402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:47 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Je kan alleen niet verwachten dat andere mensen constant rekening met je houden. Zoals ik al zei: als je heel lang in zelfmedelijden blijft hangen en je kan niet door met het leven, dan moet je psychologische hulp zoeken.
Ben ik het mee eens hoor. Maar toch begrijp ik niet waarom hij dit zegt. Mensen moeten zelf weten wat ze wel en niet doen, vind ik. Als ze niet naar een voorstelling willen waarin verkrachting voorkomt is dat prima. En ook: wat is zelfmedelijden? Ik ken meisjes die jarenlang seksueel zijn misbruikt. Toen niemand het wist vertoonden ze al heel erg raar gedrag. En zoiets tekent je zo erg dat ik me afvraag of je kan verwachten van sommige mensen dat ze er ooit bovenop komen. En of ze ooit normaal kunnen functioneren door bepaalde meegemaakte situaties. Niet dat ik dat onder zelfmedelijden schaar, maar ik weet echt dat bepaalde dingen zo tekenend zijn dat het bij sommige mensen altijd een trigger blijft. Iedereen is anders. Naja. Raar vind ik het.
pi_161395414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:50 schreef hardewerker3 het volgende:
Waar ik mij overigens wel dood aan erger zijn meiden/vrouwen die zeggen verkracht te zijn, terwijl ze gewoon sletterig gedrag aan het vertonen waren en daar achteraf spijt van hadden.
Seks met dronken vrouwen is verkrachting en ertegenaan schuren aanranding. PIV is ook altijd verkrachting.
pi_161395416
Kijk gewoon dat hele filmpje.

Het onderwerp is dan ook politieke correctheid, en niet seksueel misbruik.
pi_161395418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is dus ook mijn punt!
Ik heb het ook eens gehoord, ik wilde niet naar de begrafenis van een familielid omdat mijn vader daar ook zou zijn, kreeg ik te horen ''Nu is het wel klaar toch, het is al zo lang geleden, zet je er maar overheen''.
Het scheelde niet veel of die persoon triggerde mij om haar gezicht hardhandig aan te raken met mijn vuist. ;)
Nu zat ik in die tijd in een betere periode dus ik kon mij daar wel overheen zetten, maar iemand die in een slechte periode zit misschien niet.
Wat een lomp persoon. Iedereen gaat anders met zaken om.
pi_161395434
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Seks met dronken vrouwen is verkrachting en ertegenaan schuren aanranding. PIV is ook altijd verkrachting.
Dat is inderdaad ook een walgelijke tendens van de laatste tijd.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:53:36 #120
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_161395438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:52 schreef snakelady het volgende:
Zolang ze maar niet zeggen dat een ander niet naar de voorstelling mag gaan of dat de voorstelling niet uitgespeeld mag worden zie ik niet waarom die mensen die gevoelens niet mogen hebben.
Nou en dat is dus net waar de schoen wringt. Je bent het dus éigenlijk gewoon met Fry eens, alleen niet met jezelf, want je vindt dat hij die triggerwords niet mag gebruiken. Raar cirkeltje. O+.
Ik ga naar huis.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:54:36 #121
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Alleen volgens feminazi's maar daar moet sowieso niemand naar luisteren.
pi_161395460
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:53 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een walgelijke tendens van de laatste tijd.
Alsof vrouwen untermenschen zijn die minder verantwoordelijk kunnen zijn dan mannen.
pi_161395464
En dus als ik bijv. zou samenwerken met iemand die jarenlang is misbruikt of zo. En degene kan daardoor af en toe 'raar' gedrag vertonen, dan zou ik daar wel begrip voor kunnen opbrengen eigenlijk.
pi_161395487
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

De feminazi's en hun allies zijn er wel voor verantwoordelijk dat Stephen Fry hier besproken wordt.
pi_161395505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Seks met een dronken iemand is ook wel vrij bedenkelijk wat mij betreft maar goed.
pi_161395506
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Alsof vrouwen untermenschen zijn die minder verantwoordelijk kunnen zijn dan mannen.
Daar heb je ook weer verschillen in. Je hebt ook gewoon vrouwen die het leuk vinden om andermans leven kapot te maken.

In een land als de VS zou je nog best eens een rechtszaak kunnen winnen, terwijl je niet verkracht bent. En zelfs al zou dat niet de uitkomst zijn. Cosby zijn reputatie is naar de tyfus.
pi_161395517
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:55 schreef Wimperkruller het volgende:
En dus als ik bijv. zou samenwerken met iemand die jarenlang is misbruikt of zo. En degene kan daardoor af en toe 'raar' gedrag vertonen, dan zou ik daar wel begrip voor kunnen opbrengen eigenlijk.
Tuurlijk. Wie niet?

Het wordt echter een heel ander verhaal wanneer die persoon eist dat alles verboden wordt wat bij hem/haar wellicht misschien een nare herinnering op zou kunnen roepen.

Van college's en boeken, tot doodnormale communicatie. Zaken die helemaal niets met het misbruik te maken hebben.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:57:44 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395526
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:53 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nou en dat is dus net waar de schoen wringt. Je bent het dus éigenlijk gewoon met Fry eens, alleen niet met jezelf, want je vindt dat hij die triggerwords niet mag gebruiken. Raar cirkeltje. O+.
Nee, ik ben het met Fry eens (en dat ben ik heel vaak, ook betreft andere onderwerpen) maar ik vind het laatste gedeelte gewoonweg dat hij zijn woorden ongelukkig heeft gekozen, gezien hij het daar alleen heeft over mensen die er voor kiezen een dergelijk boek of voorstelling te vermijden.

Hij had wel extra mogen onderdrukken dat hij het heeft over mensen die andere mensen de kans om een boek te lezen of een voorstelling te zien wil voorkomen.
pi_161395535
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Tuurlijk. Wie niet?

Het wordt echter een heel ander verhaal wanneer die persoon eist dat alles verboden wordt wat bij hem/haar wellicht misschien een nare herinnering op zou kunnen roepen.

Van college's en boeken, tot doodnormale communicatie. Zaken die helemaal niets met het misbruik te maken hebben.
Dat doet niemand, dat is raar.
pi_161395550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:56 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Daar heb je ook weer verschillen in. Je hebt ook gewoon vrouwen die het leuk vinden om andermans leven kapot te maken.

In een land als de VS zou je nog best eens een rechtszaak kunnen winnen, terwijl je niet verkracht bent. En zelfs al zou dat niet de uitkomst zijn. Cosby zijn reputatie is naar de tyfus.
Cosby heeft in verhoren toegegeven een viespeukje te zijn.
pi_161395560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Cosby heeft in verhoren toegegeven een viespeukje te zijn.
Welnee, die man is onschuldig. Heb je dat rapnummer gehoord van een van de zogenaamde slachtoffers? _O-

Maar goed, dit is offtopic.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:59:50 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395568
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:56 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Seks met een dronken iemand is ook wel vrij bedenkelijk wat mij betreft maar goed.
Ja, maar wat als beide dronken zijn, verkracht je dan elkaar? Of kan het alleen een vrouw zijn die verkracht wordt?
Naar mijn mening is er dan niemand verkracht, dan ben je gewoon samen dronken geworden en bij elkaar in bed beland.

Is een vrouw (of man) zo dronken en van de wereld dat diegene haast niet weet wat die doet dan moet je daar als man (of vrouw) geen misbruik van maken inderdaad.
Dan wacht je gewoon netjes tot diegene nuchter is en zie je of je dan nog een kans maakt. ;)
pi_161395579
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:58 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Dat doet niemand, dat is raar.
Dat doen ze inmiddels in de VS wel degelijk. En dan niet eens de zaken die voor een slachtoffer van misbruik wellicht aanstootgevend zouden kunnen zijn, maar bij zaken die door wie dan ook wellicht op een negatieve manier opgevat zouden kunnen worden.
pi_161395591
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:46 schreef hardewerker3 het volgende:

Het is heel tof dat mensen op een forum als dit kunnen zeggen 'het leven gaat door en stop met jezelf zielig te vinden', maar als jij de pik van je oom in je openingen hebt gehad, dan verlies je gewoonweg het vertrouwen in de mensheid. Het is slechts een enkeling die echt verder kan met het leven.
Maar dat zegt niemand... noch Stephen Fry, noch iemand hier.

Natuurlijk hebben die mensen psychologische hulp nodig. En normaliseren van psychologische hulpverlening, het taboe ervan wegnemen zou ergens in een leerplan mogen zitten.

Maar dat er mensen zijn die een probleem hebben met bepaalde zaken die triggeren, zou er niet toe mogen leiden dat je een curriculum aanpast, of dat je algemeen bepaalde woorden niet meer mag gebruiken. Als ik getriggerd word door blauwe wollen truien, kan ik ook de wereld niet gaan zeggen dat ze dat niet mogen dragen. En dan zeg jij misschien 'dat is minder erg dan expliciete beschrijvingen van verkrachting' maar als ik dat wel kan hebben, maar echt misselijk word van een blauwe trui, dan is dat voor mij minstens even erg.

En ja, verliezen van vertrouwen in de mensheid en voor altijd een invloed, ja, dat is zo. Of dat kan zo zijn, liever. Maar er zijn wel meer dingen die dat effect hebben. Armoede. Honger lijden. Dakloos zijn. Ouders hebben die elkaar constant bedriegen en uitschelden. Gepest worden op school. Om er maar enkele te noemen. Slachtoffers, of 'overlevers' van misbruik hebben daar geen alleenrecht op.

En sorry, maar je kan Stephen Fry er echt niet van betichten dat hij bijdraagt aan een wereldbeeld waarin niemand zich even zielig mag vinden en iedereen zich altijd goed moet voelen. Kijk the secret life of the manic depressive, kijk hiv and me, kijk Out there.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:01:02 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:56 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Nou ja, iemand ongevraagd pillen geven en dan seks hebben met die persoon gaat dan natuurlijk ook wel erg ver en dat valt dan ook onder verkrachting.
Dat zijn reputatie naar de tyfus is is zijn eigen schuld.
Maar dat is een ander onderwerp.
pi_161395619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, maar wat als beide dronken zijn, verkracht je dan elkaar? Of kan het alleen een vrouw zijn die verkracht wordt?
Naar mijn mening is er dan niemand verkracht, dan ben je gewoon samen dronken geworden en bij elkaar in bed beland.

Is een vrouw (of man) zo dronken en van de wereld dat diegene haast niet weet wat die doet dan moet je daar als man (of vrouw) geen misbruik van maken inderdaad.
Dan wacht je gewoon netjes tot diegene nuchter is en zie je of je dan nog een kans maakt. ;)
Dat is beschaafder, inderdaad. Maar een meid heeft wel eens gebruik gemaakt van het feit dat ik te diep in het glaasje het gekeken, toch voel ik mij niet verkracht. Alleen als ik nuchter was geweest dan had ik een andere plek uitgekozen.... _O-
  woensdag 13 april 2016 @ 11:02:39 #137
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161395628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij verwoordt zich uitstekend. Jij interpreteert ongelukkig. Omdat je getriggerd wordt hem woorden in de mond legt en je eigen lading toevoegt.
pi_161395638
Ja kweenie, ik vind het toch raar altijd.
pi_161395658
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:00 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Maar dat zegt niemand... noch Stephen Fry, noch iemand hier.

Natuurlijk hebben die mensen psychologische hulp nodig. En normaliseren van psychologische hulpverlening, het taboe ervan wegnemen zou ergens in een leerplan mogen zitten.

Maar dat er mensen zijn die een probleem hebben met bepaalde zaken die triggeren, zou er niet toe mogen leiden dat je een curriculum aanpast, of dat je algemeen bepaalde woorden niet meer mag gebruiken. Als ik getriggerd word door blauwe wollen truien, kan ik ook de wereld niet gaan zeggen dat ze dat niet mogen dragen. En dan zeg jij misschien 'dat is minder erg dan expliciete beschrijvingen van verkrachting' maar als ik dat wel kan hebben, maar echt misselijk word van een blauwe trui, dan is dat voor mij minstens even erg.

En ja, verliezen van vertrouwen in de mensheid en voor altijd een invloed, ja, dat is zo. Of dat kan zo zijn, liever. Maar er zijn wel meer dingen die dat effect hebben. Armoede. Honger lijden. Dakloos zijn. Ouders hebben die elkaar constant bedriegen en uitschelden. Gepest worden op school. Om er maar enkele te noemen. Slachtoffers, of 'overlevers' van misbruik hebben daar geen alleenrecht op.

En sorry, maar je kan Stephen Fry er echt niet van betichten dat hij bijdraagt aan een wereldbeeld waarin niemand zich even zielig mag vinden en iedereen zich altijd goed moet voelen. Kijk the secret life of the manic depressive, kijk hiv and me, kijk Out there.
Mijn post was algemeen. Ik ben het niet zozeer oneens met Fry.
pi_161395680
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Iedere keer als ik het woordje kindermisbruik zie staan heb ik het gevoel dat ik moet kotsen, ik krijg een naar misselijk gevoel in mijn buik.
Dat woord heeft dat effect op mij. Daar kan ik niet aan doen, dat is niet gekozen, dat is een onvrijwillige reactie omdat het herinneringen oproept.
Zeg ik dat hierom dit woord vermeden moet worden? Helemaal niet.

Maar ik vind het onbegrip en het wel eventjes vertellen hoe slachtoffers zich behoren te gedragen en zich behoren te voelen gewoon erg misplaatst. Iedereen gaat er mee om op zijn of haar eigen manier, en als dat is in een periode (lang of kort) in zelfmedelijden dan is dat zo.
Het gaat er denk ik eerder om dat we vanwege dit soort gevoeligheden volhens sommigen het hele woord maar niet meer zouden moeten gebruiken. Alsof een neger ineens wit wordt...

Dus ja het is naar en vreselijk. Maar nee,nee gaan geen woorden vermijden omdat er een paar mensen zijn die vanwege een kloteverleden hier niet mee om kunnen gaan.

In feite gaat het om politiek correct gedrag. Alsof er door het onderwerp in de media te vermijden een kind minder misbruikt wordt.

Nee dus. Misschien geeft het zelfs aanleiding om nog meer dood te zwijgen.

Net zoiets als niet geconfronteerd willen worden met dode mensen bij oorlog.. Het is de fucking realiteit. Zie dat onder ogen. Voor de soldaten met een trauma is zoiets superpijnlijk. Maar voor de gewone burger die die realiteit niet Kent een goed beeld om te laten zien. Want het is de waarheid. En helaas is de waarheid pijnlijk, naar en keihard.

Overigens zegt hij het ook niet zo heel handig vind ik. Want een trauma is iets anders dan zelfmedelijden.
Whatever...
  woensdag 13 april 2016 @ 11:04:50 #141
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395682
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:02 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Dat is beschaafder, inderdaad. Maar een meid heeft wel eens gebruik gemaakt van het feit dat ik te diep in het glaasje het gekeken, toch voel ik mij niet verkracht. Alleen als ik nuchter was geweest dan had ik een andere plek uitgekozen.... _O-
Maar dat is omdat jij sowieso wel seks met haar had willen hebben toch?

Maar wat als het nu Bertha van 150 kilo is die jij absoluut niet aantrekkelijk vind terwijl jij zelf wel in een relatie zit? Dan zou je je er misschien niet zo prettig bij voelen.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:05:44 #142
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:02 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hij verwoordt zich uitstekend. Jij interpreteert ongelukkig. Omdat je getriggerd wordt hem woorden in de mond legt en je eigen lading toevoegt.
Kan jij stoppen met zeggen dat ik door iets getriggerd wordt? Je kan best een aardige jongen zijn maar dat jij mij gevoelens wil aanpraten die ik niet heb begin ik toch lichtelijk vervelend te vinden.
pi_161395711
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dat is omdat jij sowieso wel seks met haar had willen hebben toch?

Maar wat als het nu Bertha van 150 kilo is die jij absoluut niet aantrekkelijk vind terwijl jij zelf wel in een relatie zit? Dan zou je je er misschien niet zo prettig bij voelen.
Al ben ik nog zo dronken, ik zie dat ik een Bertha van 150 kilo niet wil.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:07:37 #144
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395733
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:06 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Al ben ik nog zo dronken, ik zie dat ik een Bertha van 150 kilo niet wil.
Maar niet iedereen is zoals jij, sommige hebben een black out en beseffen zich eigenlijk niks meer.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:08:55 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395765
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het gaat er denk ik eerder om dat we vanwege dit soort gevoeligheden volhens sommigen het hele woord maar niet meer zouden moeten gebruiken. Alsof een neger ineens wit wordt...

Dus ja het is naar en vreselijk. Maar nee,nee gaan geen woorden vermijden omdat er een paar mensen zijn die vanwege een kloteverleden hier niet mee om kunnen gaan.

In feite gaat het om politiek correct gedrag. Alsof er door het onderwerp in de media te vermijden een kind minder misbruikt wordt.

Nee dus. Misschien geeft het zelfs aanleiding om nog meer dood te zwijgen.

Net zoiets als niet geconfronteerd willen worden met dode mensen bij oorlog.. Het is de fucking realiteit. Zie dat onder ogen. Voor de soldaten met een trauma is zoiets superpijnlijk. Maar voor de gewone burger die die realiteit niet Kent een goed beeld om te laten zien. Want het is de waarheid. En helaas is de waarheid pijnlijk, naar en keihard.

Overigens zegt hij het ook niet zo heel handig vind ik. Want een trauma is iets anders dan zelfmedelijden.
Het leven is soms gewoon kut! :P

En dat laatste ook inderdaad.
pi_161395774
micro-agressies en triggerwarnings.

quote:
[..]
As the law professor prepared for her class on sexual assault, she opened her emails to find a strange request: could she give assurances that the content of the class would not be included in the end-of-year exam, her students asked?
They were concerned there might be victims of sexual assault among their classmates, they said. Anyone in that position could be traumatised at being confronted with such material in the exam hall.
Across the United States, lecturers have received similar messages from students demanding that modules of academic study – ranging from legal topics to well-known works of literature – be scrubbed from exams, and sometimes from the syllabus altogether.
Jeannie Suk, a professor at Harvard Law School, which numbers President Barack Obama among its many notable alumni, cited an example where a student had asked a colleague “not to use the word 'violate’ – as in 'does this conduct violate the law’ – because the term might trigger distress”.
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)ent-safe-spaces.html
Geen colleges meer over seksueel misbruik, omdat het wellicht aanstootgevend zou kunnen zijn. Het woord 'violate' niet meer mogen gebruiken in de context van 'violating the law' omdat het aanstootgevend zou kunnen zijn. Etc, etc.

quote:
[..]
Microaggressions are small actions or word choices that seem on their face to have no malicious intent but that are thought of as a kind of violence nonetheless. For example, by some campus guidelines, it is a microaggression to ask an Asian American or Latino American “Where were you born?,” because this implies that he or she is not a real American. Trigger warnings are alerts that professors are expected to issue if something in a course might cause a strong emotional response. For example, some students have called for warnings that Chinua Achebe’s Things Fall Apart describes racial violence and that F. Scott Fitzgerald’s The Great Gatsby portrays misogyny and physical abuse, so that students who have been previously victimized by racism or domestic violence can choose to avoid these works, which they believe might “trigger” a recurrence of past trauma.

Some recent campus actions border on the surreal. In April, at Brandeis University, the Asian American student association sought to raise awareness of microaggressions against Asians through an installation on the steps of an academic hall. The installation gave examples of microaggressions such as “Aren’t you supposed to be good at math?” and “I’m colorblind! I don’t see race.” But a backlash arose among other Asian American students, who felt that the display itself was a microaggression. The association removed the installation, and its president wrote an e-mail to the entire student body apologizing to anyone who was “triggered or hurt by the content of the microaggressions.”
[..]
http://www.theatlantic.co(...)merican-mind/399356/
En dit zijn toevallig de eerste twee artikelen die ik in google aanklikte. Meer dan genoeg over te vinden.
pi_161395777
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar niet iedereen is zoals jij, sommige hebben een black out en beseffen zich eigenlijk niks meer.
Uiteindelijk heb je zelf te diep in het glaasje gekeken. Want zo reuze aantrekkelijk vond ik die dame niet die gebruik had gemaakt van mijn toestand, hoor.

Maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. We hadden plezier en zij wou mij blijkbaar. Naja, het is haar gelukt.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:11:41 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:09 schreef probeer het volgende:
micro-agressies en triggerwarnings.

[..]

[..]

En dit zijn toevallig de eerste twee artikelen die ik in google aanklikte. Meer dan genoeg over te vinden.
Ik vind het dan vooral vreemd dat het mensen zijn die zelf geen slachtoffer zijn maar wel denken te kunnen beslissen wat iemand die wel slachtoffer is wel of niet aan zou kunnen.
  woensdag 13 april 2016 @ 11:12:52 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161395845
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:09 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb je zelf te diep in het glaasje gekeken. Want zo reuze aantrekkelijk vond ik die dame niet die gebruik had gemaakt van mijn toestand, hoor.

Maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. We hadden plezier en zij wou mij blijkbaar. Naja, het is haar gelukt.
Maar dan nog, jij kan er geen problemen mee hebben, maar dat wil niet zeggen dat een ander er ook zo over denkt.
Mijn idee is dan ook, ben je zelf nuchter, laat een dronken persoon gewoon met rust, slaap er een nachtje over en probeer het dan nog eens,
  woensdag 13 april 2016 @ 11:13:04 #150
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161395849
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik wel, ik heb ook momenten van zelfmedelijden gehad, mijn excuses als andere mensen die er niks mee te maken hebben gehad dat een lelijke emotie vinden, maar ik moest daar even zijn op dat moment om mij daarna beter te voelen.
Ik heb ook een periode gehad, en dan vooral in mijn tienerjaren, dat ik bepaalde triggers niet aan kon.

Gelukkig begrepen mensen in mijn omgeving dat ook en heeft niemand mij dat kwalijk genomen,
Heb je je over dat zelfmedelijden heen kunnen zetten?
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')