.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb je je over dat zelfmedelijden heen kunnen zetten?
Grow up. Je bent geen 5 meer en de hele wereld hoeft niet op eieren te lopen omdat jij van alles denkt.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kan jij stoppen met zeggen dat ik door iets getriggerd wordt? Je kan best een aardige jongen zijn maar dat jij mij gevoelens wil aanpraten die ik niet heb begin ik toch lichtelijk vervelend te vinden.
Ik denk dat daar de fout zit. Een trauma is een serieuze aandoening. Datbis geen zelfmedelijden.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het leven is soms gewoon kut!
En dat laatste ook inderdaad.
Je geeft zelf al aan dat dit wel zo is. Het hoeft misschien niets steeds geduid te worden, maar het is wel correct.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kan jij stoppen met zeggen dat ik door iets getriggerd wordt? Je kan best een aardige jongen zijn maar dat jij mij gevoelens wil aanpraten die ik niet heb begin ik toch lichtelijk vervelend te vinden.
Zekerquote:Op woensdag 13 april 2016 10:40 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Dat zou ik erg positief vinden. Jij niet?
Waar het mij omging is: diegene moet niet zeggen dat ze verkracht is. Tenzij wij het echt hebben over een dronkenschap waar iemand niets eens meer kan lopen.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dan nog, jij kan er geen problemen mee hebben, maar dat wil niet zeggen dat een ander er ook zo over denkt.
Mijn idee is dan ook, ben je zelf nuchter, laat een dronken persoon gewoon met rust, slaap er een nachtje over en probeer het dan nog eens,
Dan heb ik goed nieuws voor je, dan voldoe je aan Fry's eisen.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
.
Ja, en mijn ervaring is dat de meeste zich er wel overheen kunnen zetten, er zijn maar bar weinig mensen die hun leven lang in die modus blijven zitten.
Alleen duurt het bij een soms wat langer dan bij de ander, er is geen gezette tijdsduur voor.
quote:Op woensdag 13 april 2016 11:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Grow up. Je bent geen 5 meer en de hele wereld hoeft niet op eieren te lopen omdat jij van alles denkt.
Je vraagt aan mij om jou te ontzien. Mijn antwoord: nee.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:07 schreef snakelady het volgende:
[..]![]()
Maar het gaat helemaal niet om mij....alleen dat lijk jij niet te beseffen.
Nee, ik geef alleen aan dat het lichtelijk vervelend begint te worden, je mag er best mee doorgaan, alleen dan ga ik jou negeren, dat is mijn recht namelijk.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je vraagt aan mij om jou te ontzien. Mijn antwoord: nee.
Hoera je begint Fry's boodschap te snappen. Mij negeren ipv mij willen wijzigen is de oplossing.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ik geef alleen aan dat het lichtelijk vervelend begint te worden, je mag er best mee doorgaan, alleen dan ga ik jou negeren, dat is mijn recht namelijk.
Ik ga ook niet aan andere vragen om jou te negeren, dat is een keuze die ik immers niet kan opdringen.
En als je had gelezen had je geweten dat ik dat allang wist, alleen denk ik niet dat zijn manier van aanpak werkt bij mensen die zich slecht voelen op dit moment.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:19 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hoera je begint Fry's boodschap te snappen. Mij negeren ipv mij willen wijzigen is de oplossing.
Je weet het wel maar je handelt er niet naar.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
En als je had gelezen had je geweten dat ik dat allang wist, alleen denk ik niet dat zijn manier van aanpak werkt bij mensen die zich slecht voelen op dit moment.
Maar hij wil dit probleem aanpakken, hij wil dat bepaalde problemen stoppen, dat is zijn doel aangezien hij er zich anders niet druk om zou maken, toch?quote:Op woensdag 13 april 2016 12:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je weet het wel maar je handelt er niet naar.
Het is geen aanpak, de wereld is geen ggz. Mensen die zich slecht voelen zijn (nog) niet toe aan de buitenwereld.
‘1 op de 8 Nederlandse vrouwen is verkracht’quote:Op woensdag 13 april 2016 10:46 schreef hardewerker3 het volgende:
Iemand die ellendig lang in 'zelfmedelijden' blijven zitten na een gebeurtenis, die heeft psychologische hulp nodig. Als wij een maatschappelijke-mentaliteit creëren waar iemand zichzelf niet zielig mag vinden, dan gaat zo'n iemand nooit hulp zoeken. Mensen zijn nu eenmaal niet zo sterk.
Het is heel tof dat mensen op een forum als dit kunnen zeggen 'het leven gaat door en stop met jezelf zielig te vinden', maar als jij de pik van je oom in je openingen hebt gehad, dan verlies je gewoonweg het vertrouwen in de mensheid. Het is slechts een enkeling die echt verder kan met het leven.
Dat dus. Ironisch om te zien dat de ophef die dit stuk veroorzaakt precies het punt maakt wat Fry wil maken.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:19 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij is de nuance een beetje zoek:
[..]
Kan ik het niet mee oneens zijn.
Waarom niet?quote:Op woensdag 13 april 2016 08:16 schreef snakelady het volgende:
moeten die zich er ook maar zomaar even overheen zetten?
Bedankt voor het delen van dit prachtige interview.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:39 schreef Jordy-B het volgende:
Het betreft een soundbite uit dit interview van ruim een week geleden...
Het is een soundbite en hoort niet uit zijn verband getrokken te worden, zoals men in GB zo graag doet. Dat heeft Clarkson ook al eens bijna de kop gekost. Er worden nu pagina's-lange artikels geschreven over één zin uit een interview van twaalf minuten. Een interview waarin eigenlijk geen onvertogen woord valt, en waarbij ook deze opmerking van Fry, binnen de context, niet echt veel stof zou moeten doen opwaaien. Het gaat over de toename in infantiliteit van de samenleving, en dat het 'safe space'-gebeuren daar een van de uitwassen van is. Zelfs het gehekelde 'grow up' valt te verklaren binnen de context.
Dat het ruim een week duurt voordat de ophef begint, doet ook vermoeden dat deze niet geheel terecht is. Dat was na de opmerking van Clarkson immers ook het geval, en die opmerking kon, binnen de context, ook geen kwaad.
1 op de 8 vrouwen is niet verkracht. Wel heeft 1 op de 8 vrouwen achteraf spijt van een bepaalde neukpartij.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:29 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
‘1 op de 8 Nederlandse vrouwen is verkracht’
En dan heb je ook mensen die aangerand zijn en, natuurlijk, de mannen.
Ik denk dat de meeste wel verder gaan met hun leven, het zijn maar enkelen die volledig uitgeschakeld raken.
Daarnaast ken ik maar weinig mensen die soepeltjes door het leven zijn gegleden, bijna iedereen heeft wel een traumatisch verhaal (aangaande drank, ziekte, verlies, mishandeling, scheidingen, oorlog, ...)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |