Neem aan dat die vrouwen dan ook niet aangeven dat ze verkracht zijn. En al zal het 1 op de 20 zijn (volgens een EU-onderzoek), dan zijn het nog steeds veel meer die wel gewoon de draad weer oppakken.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:26 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
1 op de 8 vrouwen is niet verkracht. Wel heeft 1 op de 8 vrouwen achteraf spijt van een bepaalde neukpartij.
Dat is iets heel anders.
Daarmee wil je dus zeggen dat een verkrachting nooit voorkomt, dat alle vrouwen die beweren verkracht te zijn liegen en gewoon spijt hadden achteraf?quote:Op woensdag 13 april 2016 13:26 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
1 op de 8 vrouwen is niet verkracht. Wel heeft 1 op de 8 vrouwen achteraf spijt van een bepaalde neukpartij.
Dat is iets heel anders.
Je hebt hopelijk inmiddels verder gelezen en gezien dat ik ook slachtoffer was van incest ...quote:Op woensdag 13 april 2016 10:34 schreef hardewerker3 het volgende:
Enig idee hoeveel mentale schade het geeft als je aangerand tot zelfs verkracht bent? (zeker als het door een familielid is).
Fry is zelf ook misbruikt toen hij op de kostschool zat.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind het dan vooral vreemd dat het mensen zijn die zelf geen slachtoffer zijn maar wel denken te kunnen beslissen wat iemand die wel slachtoffer is wel of niet aan zou kunnen.
Als jij even goed kijkt waar ik op reageer...het ging namelijk om de studentes die iets verwijderd wilde hebben ivm dat er mensen zouden kunnen zijn die er aanstoot aan nemen.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Fry is zelf ook misbruikt toen hij op de kostschool zat.
Maar kijk even rustig het interview zodat je de context hebt, en (her)vorm daarna je mening.
De context van dit topic doet vermoeden dat jouw reactie breder bedoeld was.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als jij even goed kijkt waar ik op reageer...het ging namelijk om de studentes die iets verwijderd wilde hebben ivm dat er mensen zouden kunnen zijn die er aanstoot aan nemen.
Nee, het wat gewoonweg echt letterlijk dat.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De context van dit topic doet vermoeden dat jouw reactie breder bedoeld was.
/Fry modequote:Op woensdag 13 april 2016 09:58 schreef nietzman het volgende:
Ik zou m'n heteroseksualiteit voor die man opzeggen. Fry..
Je hebt verkrachting en verkrachting he. Gebruik maken van je dronkenschap is wel iets anders dan een 50 jarige die zijn pik in een kind steekt. Of een perverse groepsverkrachting.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:32 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Neem aan dat die vrouwen dan ook niet aangeven dat ze verkracht zijn. En al zal het 1 op de 20 zijn (volgens een EU-onderzoek), dan zijn het nog steeds veel meer die wel gewoon de draad weer oppakken.
Ik overdrijf, uiteraard.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarmee wil je dus zeggen dat een verkrachting nooit voorkomt, dat alle vrouwen die beweren verkracht te zijn liegen en gewoon spijt hadden achteraf?
Ik weet het fijne niet van je situatie, dus kan daar niet over oordelenquote:Op woensdag 13 april 2016 13:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je hebt hopelijk inmiddels verder gelezen en gezien dat ik ook slachtoffer was van incest ...
Oh, dus al je iemand ghb geeft is het geen verkrachting, want dan heeft ze er toch niets van gemerkt!?quote:Op woensdag 13 april 2016 22:32 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Je hebt verkrachting en verkrachting he. Gebruik maken van je dronkenschap is wel iets anders dan een 50 jarige die zijn pik in een kind steekt. Of een perverse groepsverkrachting.
Bij het eerste heb ik zelfs mijn vraagtekens omtrent de definitie verkrachting.
Dat vraag ik je ook niet.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:34 schreef hardewerker3 het volgende:
Ik weet het fijne niet van je situatie, dus kan daar niet over oordelen
1: Wanneer diegene niet wist dat er GHB in het spel zat, dan wel. Als diegene bewust zelf ghb heeft geslikt, dan is het ingewikkelder.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:34 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Oh, dus al je iemand ghb geeft is het geen verkrachting, want dan heeft ze er toch niets van gemerkt!?
Denk dat de definitie van verkrachting vast staat en dat er verder geen gradatie aan gehangen kan worden.
Je hoeft er ook niks mee te kunnen, buiten wat voortschrijdend inzicht vergaren. En ook dat is niet verplicht.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:46 schreef hardewerker3 het volgende:
Dus dan kan ik er toch niets mee??
Huh? Dus als je door eigen schuld onder invloed bent, kun je niet verkracht worden?quote:Op woensdag 13 april 2016 22:47 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
1: Wanneer diegene niet wist dat er GHB in het spel zat, dan wel. Als diegene bewust zelf ghb heeft geslikt, dan is het ingewikkelder.
2: Onzin, die definitie staat helemaal niet zo vast.
1. Nee, er zijn ook mensen die GHB als recreatiedrug gebruiken. Als je dan out gaat, is dat nog steeds geen uitnodiging.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:47 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
1: Wanneer diegene niet wist dat er GHB in het spel zat, dan wel. Als diegene bewust zelf ghb heeft geslikt, dan is het ingewikkelder.
2: Onzin, die definitie staat helemaal niet zo vast.
Het is andersom. Wanneer iemand iemand neukt die ghb heeft gebruikt, dan is dat niet per definitie verkrachting.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:48 schreef agter het volgende:
[..]
Huh? Dus als je door eigen schuld onder invloed bent, kun je niet verkracht worden?
Toch maar eens wat rechtszaakjes beginnen dan..quote:Op woensdag 13 april 2016 22:56 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
1. Nee, er zijn ook mensen die GHB als recreatiedrug gebruiken. Als je dan out gaat, is dat nog steeds geen uitnodiging.
2. Wettelijke moet er sprake zijn van dwang en binnendringen, dus in strikte zin is het dan (bedwelmd door een drug) wel strafbaar, maar zal het onder "aanranding" vallen.
De laatste groep is niet echt representatief en volgens mij zijn er veel vrouwen die nooit aangifte doen (geloof maar iets van 33% als het een relatie betreft en 45% als het een vreemde is; of omgekeerd.. ) Vind dat je een beetje badinerend doet over verkrachtingen, omdat er ook een paar gevallen zijn waarbij er een spijtoptant is, die misbruik maakt van de situatie.
Ah, okay.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:57 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Het is andersom. Wanneer iemand iemand neukt die ghb heeft gebruikt, dan is dat niet per definitie verkrachting.
Inderdaad.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:01 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, okay.
Eens.
Je kunt onder invloed sex hebben zonder dat het meteen verkrachting is, ja.
Je bent vaker door iemand onder invloed gebracht?quote:Op woensdag 13 april 2016 23:00 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Toch maar eens wat rechtszaakjes beginnen dan..
Ik had het constant over iemand die zichzelf onder invloed brengt. Iemand drogeren is natuurlijk not done.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:10 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je bent vaker door iemand onder invloed gebracht?
Wanneer jezelf (zonder dwang) het middel tot je neemt, is er geen sprake van bedwelmen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |