abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161415259
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfmedelijden triggert een intens op valse aannames gebaseerd medeleven dat je als mens en 'slachtoffer' niet moet willen. Steun bij verdriet en verwerken wil je, niet voeden op medeleven en dit blijven voeden door jezelf actief zielig te blijven voelen en zelf actief het verleden in het heden te houden om de pijn authentiek te houden zodat medeleven makkelijker oogsten is. Dat is ziekelijk. Oprecht verdriet niet. Ergo: eens met Fry.
Op de grote lijnen inderdaad ja; eigenlijk interesseert mij het lijden van iemand die daarin blijft steken maar heel matig. Hij zegt het heel politiek oncorrect maar volgens mij heeft de overgrote meerderheid van de mensen wel wat beters te doen dan luisteren naar iemand die alles plaatst in het kader van een gebeurtenis in het verleden.
pi_161415272
Frygod _O_
pi_161415652
Ik werd getriggerd door de TT, ook werd ik getriggerd toen ik alleen het stukje over het misbruik keek in het filmpje. Helaas ook door mijn verleden.

Maar daarna keek ik het hele filmpje en ik snap hem wel, ik ben het zelfs met hem eens dat je niet kunt eisen dat er hele boeken of toneelstukken worden geschrapt door iemands moeilijke verleden. Wel vind ik dat je niet voor iemand kunt bepalen wanneer hij/zij uit de zelfmedelijden modus moet stappen en ik hoop van harte dat degenen die het schrappen van zulke dingen eisen hulp hebben of dat heel snel gaan zoeken, want je kunt niet veranderen wat er met je gebeurt is, maar je kunt wel veranderen hoe jij zelf op eerdergenoemde triggers reageert en dat maakt je leven een heel stuk prettiger.
And so the lion fell in love with the lamb
  donderdag 14 april 2016 @ 14:42:36 #204
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161424370
Where law ends, tyrrany begins.
pi_161426692
Linkje naar de originele excuses van Fry:

http://www.mind.org.uk/ne(...)mments/#.Vw-n0EcvmqE

quote:
"It distresses me greatly to think that I have upset anyone in the course of the TV interview I had with David Rubin the other week. I of course apologise unreservedly for hurting feelings the way I did . That was never my purpose. There are few experiences more terrible, traumatic and horrifying than rape and abuse and if I gave the impression that I belittled those crimes and the effects they have on their victims then I am so so sorry. It seems I must have utterly failed to get across what I was actually trying to say and instead offended and upset people who didn't deserve to be offended or upset."
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:25:57 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161426751
Bedankt. Wederom is de gehele nuance uit de vertaling gehaald.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161427315
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:23 schreef Jordy-B het volgende:
Linkje naar de originele excuses van Fry:

http://www.mind.org.uk/ne(...)mments/#.Vw-n0EcvmqE

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')