Op de grote lijnen inderdaad ja; eigenlijk interesseert mij het lijden van iemand die daarin blijft steken maar heel matig. Hij zegt het heel politiek oncorrect maar volgens mij heeft de overgrote meerderheid van de mensen wel wat beters te doen dan luisteren naar iemand die alles plaatst in het kader van een gebeurtenis in het verleden.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfmedelijden triggert een intens op valse aannames gebaseerd medeleven dat je als mens en 'slachtoffer' niet moet willen. Steun bij verdriet en verwerken wil je, niet voeden op medeleven en dit blijven voeden door jezelf actief zielig te blijven voelen en zelf actief het verleden in het heden te houden om de pijn authentiek te houden zodat medeleven makkelijker oogsten is. Dat is ziekelijk. Oprecht verdriet niet. Ergo: eens met Fry.
quote:"It distresses me greatly to think that I have upset anyone in the course of the TV interview I had with David Rubin the other week. I of course apologise unreservedly for hurting feelings the way I did . That was never my purpose. There are few experiences more terrible, traumatic and horrifying than rape and abuse and if I gave the impression that I belittled those crimes and the effects they have on their victims then I am so so sorry. It seems I must have utterly failed to get across what I was actually trying to say and instead offended and upset people who didn't deserve to be offended or upset."
Thanksquote:Op donderdag 14 april 2016 16:23 schreef Jordy-B het volgende:
Linkje naar de originele excuses van Fry:
http://www.mind.org.uk/ne(...)mments/#.Vw-n0EcvmqE
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |