http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ze-schamen-zich-doodquote:Een totale vernedering noemen deelnemers het. Bijstandsgerechtigden kregen in een volle supermarkt in Delfzijl les over gezond eten. Te midden van andere klanten moesten ze gezonde producten kopen. Dat werd beoordeeld en vervolgens moesten ze alles weer terugleggen in de schappen.
Het uitje was onderdeel van het re-integratietraject Fit voor Werk. Mensen in de bijstand gaan tijdens dit project drie keer per week sporten om zo hun zelfvertrouwen en conditie te verbeteren. Maar een groep van zo'n twaalf deelnemers moest dinsdag ook mee naar de supermarkt om les te krijgen over gezond eten.
Re-integratie is gezond boodschappen doen tenzij mensen zich natuurlijk ongemakkelijk voelen. Gelukkig hebben we het geld wel om aan dergelijke zaken te besteden.quote:Na alle commotie is het re-integratietraject direct stopgezet. De gemeente zegt achter de intentie te staat dat uitkeringsgerechtigden actief meewerken aan hun re-integratie. "De manier van uitvoeren roept echter vragen op", zegt wethouder Meindert Joostens van de gemeente Delfzijl in het Dagblad van het Noorden. "Het is zeker niet de bedoeling dat deelnemers aan het traject zich ongemakkelijk voelen. Het spijt ons dat dit op deze manier is gebeurd."
Al kopen ze er heroïne van, zolang ze aan het eind van de maand niet zeuren dat ze tekort komen vind ik alles best.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:29 schreef hoas het volgende:
Goede zaak hoe ze met mijn belastingcenten om moeten gaan, dus geen shag en schultenbrau.
Met heroïne in hun donder zijn ze natuurlijk niet fit genoeg om te knokken voor dat schaarse baantje. Er moet wel een beetje competitie blijven op de arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Al kopen ze er heroïne van, zolang ze aan het eind van de maand niet zeuren dat ze tekort komen vind ik alles best.
Als ik zo een beetje tussen de letters van dat bericht lees zijn ze dat zonder heroïne in hun donder ook niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Met heroïne in hun donder zijn ze natuurlijk niet fit genoeg om te knokken voor dat schaarse baantje. Er moet wel een beetje competitie blijven op de arbeidsmarkt.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die mensen de boodschappen ook konden betalen of dat de uitkering te laag is om gezond boodschappen te kunnen doen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Ik had iets anders verwacht bij boodschappenles.
Als je er ook nog sigaretten van wil halen gaat het niet lukken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die mensen de boodschappen ook konden betalen of dat de uitkering te laag is om gezond boodschappen te kunnen doen.
Dat fabeltje over onbetaalbaar gezond eten komt uit de VS, waar ze de groenteprijzen gelijk hebben gelegd aan de goudprijs. In Europa kun je voor een paar euro prima gezond eten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die mensen de boodschappen ook konden betalen of dat de uitkering te laag is om gezond boodschappen te kunnen doen.
dan moet je ook shag gaan roken Sigaretten is luxe , en met 40 euro per week moet je makkelijk goed kunnen eten en drinken en dna lekker roken , oke wel even naar de lidl voor je shag maar goed roken is roken , en je moet geen van Nelle gaan eisen .. dna gaat je snel door je brood en kaas geld heenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je er ook nog sigaretten van wil halen gaat het niet lukken.
Al rook ik niet maar met mijn dieet was het ook een vreemde gezonde kar geworden en een leuke discussie. 4.000 Calorieën per dag haal je alleen met volle producten, extra suiker en eigenlijk alles wat mensen ongezond vinden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je er ook nog sigaretten van wil halen gaat het niet lukken.
Precies. Seizoensgroente kost geen fluit hier.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat fabeltje over onbetaalbaar gezond eten komt uit de VS, waar ze de groenteprijzen gelijk hebben gelegd aan de goudprijs. In Europa kun je voor een paar euro prima gezond eten.
Zou kunnen maar dan nog is de les waardeloos als je het budget er niet bij betrekt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat fabeltje over onbetaalbaar gezond eten komt uit de VS, waar ze de groenteprijzen gelijk hebben gelegd aan de goudprijs. In Europa kun je voor een paar euro prima gezond eten.
4000 cal perdag ..... ppfff als ik de 2000 cal haal is dat al veel als man zijnde en dan nog eens een fulltime baanquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Al rook ik niet maar met mijn dieet was het ook een vreemde gezonde kar geworden en een leuke discussie. 4.000 Calorieën per dag haal je alleen met volle producten, extra suiker en eigenlijk alles wat mensen ongezond vinden.
nee van jou belasting geld halen ze vluchtelingen binnenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:41 schreef Rene_Froger het volgende:
En dat van mijn belastingcenten!!!1!!1!oneone
Die hele obsessie van minder calorieën = gezonder is wat mij betreft een klacht op zich.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Al rook ik niet maar met mijn dieet was het ook een vreemde gezonde kar geworden en een leuke discussie. 4.000 Calorieën per dag haal je alleen met volle producten, extra suiker en eigenlijk alles wat mensen ongezond vinden.
Klopt. Ik zie nergens dat ze dat niet gedaan hebben trouwens. Ook niet zo heel relevant voor dit bericht.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zou kunnen maar dan nog is de les waardeloos als je het budget er niet bij betrekt.
zo ie zo al dat hele re integratie is bullshit , daar word veel geld in verdient en dat niet door de mensen die het nodig hebbenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:43 schreef Rezania het volgende:
Wow, dat is echt beschamend ja. Welke mongool heeft dit verzonnen?
Een beetje beweging voor rokende bankplakkers is natuurlijk best goed voor hun inzetbaarheid.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:47 schreef watisernouweer het volgende:
Sowieso vreemd reintegratietraject: door sporten vindt men eerder werk?
Mocht men depressief zijn dan kan sporten wel helpen om (letterlijk en figuurlijk) beter in hun vel te komen zitten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:47 schreef watisernouweer het volgende:
dat word je wel als je in die re integratie projecten komt .. dan gaat het hard achter uit met je leven , als je ziet wat voor soort mensen dat soort projecten mogen uit voeren die hebben bijna zelf nooit een werkvloer gezien ..quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mocht men depressief zijn dan kan sporten wel helpen om (letterlijk en figuurlijk) beter in hun vel te komen zitten.
Maar niet iedereen met een uitkering is depressief of kampt met psychische problemen natuurlijk.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:19 schreef Wespensteek het volgende:
Boodschappenles voor mensen in bijstand: 'Ze schamen zich dood'
quote:
Een totale vernedering noemen deelnemers het. Bijstandsgerechtigden kregen in een volle supermarkt in Delfzijl les over gezond eten. Te midden van andere klanten moesten ze gezonde producten kopen. Dat werd beoordeeld en vervolgens moesten ze alles weer terugleggen in de schappen.
Het uitje was onderdeel van het re-integratietraject Fit voor Werk. Mensen in de bijstand gaan tijdens dit project drie keer per week sporten om zo hun zelfvertrouwen en conditie te verbeteren. Maar een groep van zo'n twaalf deelnemers moest dinsdag ook mee naar de supermarkt om les te krijgen over gezond eten.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ze-schamen-zich-dood
quote:
Na alle commotie is het re-integratietraject direct stopgezet. De gemeente zegt achter de intentie te staat dat uitkeringsgerechtigden actief meewerken aan hun re-integratie. "De manier van uitvoeren roept echter vragen op", zegt wethouder Meindert Joostens van de gemeente Delfzijl in het Dagblad van het Noorden. "Het is zeker niet de bedoeling dat deelnemers aan het traject zich ongemakkelijk voelen. Het spijt ons dat dit op deze manier is gebeurd."
Je moet het zo zien: het is eigenlijk bedoeld als een baantje zoeken voor degenen die deze cursus geven. Dat zijn wrs hoogopgeleiden, waarvan ook niemand weet wat je ermee moet doen en dus creëren ze, doordat er zoveel werklozen zijn mogelijk gemaakt, dit soort baantjes voor hen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Re-integratie is gezond boodschappen doen tenzij mensen zich natuurlijk ongemakkelijk voelen. Gelukkig hebben we het geld wel om aan dergelijke zaken te besteden.
Laatst 5 kilo uien voor 2 euro gekocht, echt ongelooflijk soms idd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Seizoensgroente kost geen fluit hier.
Eerder met uitval door sporten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:47 schreef watisernouweer het volgende:
Peen, kost ook geen drol.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laatst 5 kilo uien voor 2 euro gekocht, echt ongelooflijk soms idd.
Ze hebben weer moestuintjes bij de Appie en nu ook bij het Kruitvat: Klijnsma mode.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ga je nog beter door zien ook, Erwin.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Peen, kost ook geen drol.
Piepers zijn relatief duur
De hele maand uien eten zal ook niet erg bevorderlijk zijn voor je arbeidskansenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook het zogenaamde gezond eten is vaak een scam.quote:
Ik weet niet of die mensen betaald krijgen, maar als je niet elke dag op een wortel wilquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook het zogenaamde gezond eten is vaak een scam.
Sws ik zeg al is eerder een manier om die hoogopgeleiden die deze cursus houden aan het werk te houden.
Tenzij zij ook gratis werken, net zoals veel mensen tegenwoordig.
Geloof jij dat dit serieus een baan is?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik weet niet of die mensen betaald krijgen, maar als je niet elke dag op een wortel wil
kauwen is gezond eten ook niet zo goedkoop.
Geen idee...ze komen hier vandaan, je kan solliciterenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geloof jij dat dit serieus een baan is?
Voor een zogenaamde hoogopgeleide? Zou ervoor passen hoor.
Lol, ik vraag me echt serieus af waarom je een HBO-werk en -denkniveau zou moeten hebben hiervoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Geen idee...ze komen hier vandaan, je kan solliciteren![]()
Open sollicitaties zijn welkom
Klaar met je opleiding of toe aan een volgende stap in je loopbaan? Werkplein Eemsdelta heeft regelmatig plaats voor nieuw talent dat als klantmanager of werkcoach ons team komt versterken. Heb je een hbo-werk en denkniveau, dan zien wij je open sollicitatie graag tegemoet via: opensollicitatie@isdnoordoost.nl
http://www.werkpleineemsd(...)lein-eemsdelta_3119/
Misschien moet je redelijk slim zijn om én gezond én goedkoop te etenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lol, ik vraag me echt serieus af waarom je een HBO-werk en -denkniveau zou moeten hebben hiervoor.
Wat stelt zo'n frase überhaupt voor?
Wat is het überhaupt in relatie tot dit werk?
Werkverschaffing voor HBO'ers is dit.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Misschien moet je redelijk slim zijn om én gezond én goedkoop te eten![]()
weet ik veelbel ze
Dat en dat het inderdaad onthutstend is dat het niet bij die mensen van dit soort geldverslindende bedrijfjes opkomt dat je zoiets niet in een open supermarkt doet terwijl iedereen aapjes kan kijken. Het is om je kapot voor te schamen. Bovendien, waar komt de gedachte vandaan dat iedereen die een bijstandsuitkering heeft niets weet over voeding? Ze zitten er natuurlijk wel tussen (de bekende tokkies) maar dat geldt zeker niet voor ieder van hen. Het is bovendien inderdaad duurder om gezond te eten, zeker als je de lat hoog legt maar dat is een andere kwestie. Voor de duidelijkheid, snoep, koek, chips, frisdrank, smaakjesyoghurt etc. valt niet onder voeding, dat valt onder snoepen. Als je 1 op 1 voeding vergelijkt (dus voeding zonder fratsen) dan betaal je meer voor gezonder eten dan voor minder gezond eten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Re-integratie is gezond boodschappen doen tenzij mensen zich natuurlijk ongemakkelijk voelen. Gelukkig hebben we het geld wel om aan dergelijke zaken te besteden.
Ja, en de gemeenschap lekker betalen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:36 schreef FANN het volgende:
[..]
nah... ja hebben ze wat om handen, al kunnen ze dit niet maken natuurlijk.
Mijn paasbrood was lekker maar wél duur trouwensquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en de gemeenschap lekker betalen.
Het is echt tenhemelschreiend om in Paasterminologie te blijven.
Zitten veel tokkies tussen de hoogopgeleiden ook dan, zou het niet?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat en dat het inderdaad onthutstend is dat het niet bij die mensen van dit soort geldverslindende bedrijfjes opkomt dat je zoiets niet in een open supermarkt doet terwijl iedereen aapjes kan kijken. Het is om je kapot voor te schamen. Bovendien, waar komt de gedachte vandaan dat iedereen die een bijstandsuitkering heeft niets weet over voeding? Ze zitten er natuurlijk wel tussen (de bekende tokkies) maar dat geldt zeker niet voor ieder van hen. Het is bovendien inderdaad duurder om gezond te eten, zeker als je de lat hoog legt maar dat is een andere kwestie. Voor de duidelijkheid, snoep, koek, chips, frisdrank, smaakjesyoghurt etc. valt niet onder voeding, dat valt onder snoepen. Als je 1 op 1 voeding vergelijkt (dus voeding zonder fratsen) dan betaal je meer voor gezonder eten dan voor minder gezond eten.
Wij doen aan voorjaarsfeest.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Mijn paasbrood was lekker maar wél duur trouwens![]()
mét roomboterbiologisch, ook best duur ....
😃quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je moet het zo zien: het is eigenlijk bedoeld als een baantje zoeken voor degenen die deze cursus geven. Dat zijn wrs hoogopgeleiden, waarvan ook niemand weet wat je ermee moet doen
Nee, vrij goedkoop eigenlijk en gezond, of niet: tweede vrolijkvoorjaarsdag wordt het wrs chinees.quote:
Nee, wel anderszins asociale mensen. Veel tokkies zitten er niet tussen de bijstandgerechtigden, het gaat maar om een kleine groep.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zitten veel tokkies tussen de hoogopgeleiden ook dan. :'-).
Niet direct maar ongezonde voeding heeft natuurlijk wel negatieve effecten,voor je lichaam, ook voor je brein.quote:Het is niet de reden waarom iemand wel of niet een baan in fucking Oost-Groningen kan krijgen me dunkt.
Iedere dag een avocado door mijn Smoothie wat denk je dat dat kost?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat en dat het inderdaad onthutstend is dat het niet bij die mensen van dit soort geldverslindende bedrijfjes opkomt dat je zoiets niet in een open supermarkt doet terwijl iedereen aapjes kan kijken. Het is om je kapot voor te schamen. Bovendien, waar komt de gedachte vandaan dat iedereen die een bijstandsuitkering heeft niets weet over voeding? Ze zitten er natuurlijk wel tussen (de bekende tokkies) maar dat geldt zeker niet voor ieder van hen. Het is bovendien inderdaad duurder om gezond te eten, zeker als je de lat hoog legt maar dat is een andere kwestie. Voor de duidelijkheid, snoep, koek, chips, frisdrank, smaakjesyoghurt etc. valt niet onder voeding, dat valt onder snoepen. Als je 1 op 1 voeding vergelijkt (dus voeding zonder fratsen) dan betaal je meer voor gezonder eten dan voor minder gezond eten.
Chinees? alleen bij een héle goeie dan en die zijn weer duurquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, vrij goedkoop eigenlijk en gezond, of niet: tweede vrolijkvoorjaarsdag wordt het wrs chinees.
Met uien kun je anders hele lekkere dingen makenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
De hele maand uien eten zal ook niet erg bevorderlijk zijn voor je arbeidskansen
Dat roosje van wortel is trouwens voor de sier hoor, moet je niet etenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, vrij goedkoop eigenlijk en gezond, of niet: tweede vrolijkvoorjaarsdag wordt het wrs chinees.
Ja, bijstandtrekkers kunnen een Nazi-Göring nemen van 6,75 ¤ hier op het dorp, kun je per persoon 2 x van eten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:43 schreef FANN het volgende:
[..]
Chinees? alleen bij een héle goeie dan en die zijn weer duur
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, bijstandtrekkers kunnen een Nazi-Göring nemen van 6,75 ¤ hier op het dorp, kun je per persoon 2 x van eten.
dan zal het wel goed zijnquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die van ons is wel lekker hoor. Veel WO'ers komen er ook.
Flauwekul, weet je ook wel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een tweede opleiding als voedingsconsulent lijkt me een aardige investering als je er al verstand van hebt en je goed kan communiceren. Als je niet al te veel aanwezigheidsplicht hebt...
Het is een groeimarkt.
Jij zegt het dollend maar het is wel waar. Hoewel je natuurlijk niet elke dag avocado zou nemen is het wel een goed voorbeeld, het is aanzienlijk duurder (momenteel meer dan 1 euro per stuk) dan een banaan maar het is eveneens aanzienlijk voedzamer. Als je verzadigd wil zijn dan is het goedkoper om extra rijst/deeg/aardappelen/bonen te eten dan om extra groenten te eten. Sowieso wordt aanbevolen door de kenners (Het Voedingscentrum loopt weer eens achter maar de echte kenners raden dit al een tijdje aan) om minstens 400 gram groenten per dag te eten en dit gevariëerd (ook weer duurder aangezien je door de variatie niet ontsnapt aan wat duurdere groenten. Wil ik kaas eten met een hogere concentratie aan eiwitten en een lagere concentratie aan vetten dan ben ik meer geld kwijt. etc.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:42 schreef FANN het volgende:
Iedere dag een avocado door mijn Smoothie wat denk je dat dat kost?
Ik kan ook banaan nemen natuurlijk, maar is lang zo lekker nieten avocado is
érg gezond .............. toevallig
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij zegt het dollend maar het is wel waar. Hoewel je natuurlijk niet elke dag avocado zou nemen is het wel een goed voorbeeld, het is aanzienlijk duurder (momenteel meer dan 1 euro per stuk) dan een banaan maar het is eveneens aanzienlijk voedzamer. Als je verzadigd wil zijn dan is het goedkoper om extra rijst/deeg/aardappelen/bonen te eten dan om extra groenten te eten. Sowieso wordt aanbevolen door de kenners (Het Voedingscentrum loopt weer eens achter maar de echte kenners raden dit al een tijdje aan) om minstens 400 gram groenten per dag te eten en dit gevariëerd (ook weer duurder aangezien je door de variatie niet ontsnapt aan wat duurdere groenten. Wil ik kaas eten met een hogere concentratie aan eiwitten en een lagere concentratie aan vetten dan ben ik meer geld kwijt. etc.
Wat is volgens jou flauwekul? Dat het een groeimarkt is?quote:
Dat is juist de grap, het is helemaal niet zo ingewikkeld (nu ja, wel voor de meeste mensen maar niet voor de doorsnee hoogintelligente persoon) maar de meeste mensen nemen niet de moeite om zich erin te verdiepen en dit terwijl het belang ervan wel steeds toeneemt. Daarom is het een groeimarkt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
HBO- of WO-approved food. De rest van de mensheid zijn onnadenkende tokkies.
Heb je toch geen meer HBO- en WO-opgeleide diëtisten voor nodig, om dit af te remmen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is volgens jou flauwekul? Dat het een groeimarkt is?
Jij hebt nog niet meegekregen dat obesitas, diabetes etc. een ware epidemie is die steeds groter wordt in heel de 'westerse' wereld?
Onzin dat je daarvoor een HBO'er of WO'er nodig hebt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is juist de grap, het is helemaal niet zo ingewikkeld (nu ja, wel voor de meeste mensen maar niet voor de doorsnee hoogintelligente persoon) maar de meeste mensen nemen niet de moeite om zich erin te verdiepen en dit terwijl het belang ervan wel steeds toeneemt. Daarom is het een groeimarkt.
Het is een HBO-opleiding die je ervoor moet volgen, voor klachten daarover moet je niet bij mij zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je toch geen meer HBO- en WO-opgeleide diëtisten voor nodig, om dit af te remmen..
Je bedoelt iedere twee jaar een nieuw mode dieet?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is een HBO-opleiding die je ervoor moet volgen, voor klachten daarover moet je niet bij mij zijn.
Maar serieus, ik denk dat het wel terecht is aangezien er toch net iets meer bij komt kijken dan dat jij waarschijnlijk denkt en omdat je de zin van de onzin moet scheiden in die sector.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bedoelt iedere twee jaar een nieuw mode dieet?.
En wat doen we met de mensen die overgewicht hebben en gewoon een baan hebben en/of hoogopgeleid zijn.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is geen raketwetenschap maar je moet wel een beetje logisch na kunnen denken, het grotere geheel overzien etc.
Een simpel voorbeeldje: je moet niet denken dat als iemand ijzer-tekort komt dat je dan slechts hoeft te kijken naar hoeveel ijzer er in voedingsmiddelen zit, je moet dan begrijpen dat je moet kijken naar hoe alle voedingsmiddelen die je inneemt de absorbtie van het ijzer beïnvloeden via de beïnvloeding van de ionisatiegraad (je weet wel, tweewaardig of driewaardig positief geladen).
Jij verwart nu een aantal dingen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bedoelt iedere twee jaar een nieuw mode dieet?.
En wat doen we met de mensen die overgewicht hebben en gewoon een baan hebben en/of hoogopgeleid zijn.
Waar haal jij die onzin nu weer vandaan?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, je moet mensen met overgewicht vernederen dus, Bram?
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, huisartsen moeten in bepaalde gevallen ingrijpen en zulke mensen doorsturen voor wat lesjes over voeding en de impact van voeding op je lichaam. Het is beter besteed geld dan dure behandelingen wanneer het te laat is.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus wat jij nu dus tussen neus en lippen door een beetje propageert is een soort nieuw "racisme" op basis van werking van het brein eigenlijk?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij verwart nu een aantal dingen.
Er bestaan inderdaad veel onzindiëten maar professionele voedingsconsulenten doen hier niet aan mee (ja, hiermee stel ik dat de Sonja Bakkers van de wereld dat niet zijn). Kaf en koren en zo. Het verkoopt goed dus doen sommige mensen het maar die mensen zijn ofwel weinig wetenschappelijk onderlegd ofwel hebben ze weinig integriteit.
Het is niet omdat hoogopgeleide mensen in staat zijn om die kennis op te doen dat ze daarom die kennis hebben.
Het is niet omdat ze in staat zijn om kennis over het rechtstelsel op te doen dat ze daarom in staat zijn om zelfstandig kennis over voeding en het lichaam en zo op te doen (geheel andere delen van het brein). Het is niet omdat ze in staat zijn om die kennis op te doen dat ze daarom gemotiveerd zijn. Dat maakt het zo interessant: het is een samenspel tussen kennis, inzicht, motivatie, gedrag (dat mag je samen nemen aangezien de motivatie het gedrag moduleert), hormonen en nog wat meer. Je hebt dus een holistische benadering nodig. Dat is een verschrikkelijk modewoord wat veel wordt misbruikt maar voor dit is het wel van toepassing.
Ja, dan moeten ze alle laagopgeleiden doorsturen, vrees ik, Bram. Dat is een soort tokkies dat niet normaal meer is. Ze drinken een biertje, roken sigaretten, kijken naar SBS6, stemmen vaak rechts, zijn over het algemeen te dom om een boek te lezen, neigen naar religie of allerlei andere flauwekul zoals het paranormale, kunnen niet rekenen, kunnen niet spellen als ze een tekst op een forum zetten, nemen aardappelen mee als ze op vakantie gaan, hebben vaak een huisdier zoals een hond, die de boel bij jou onderschijt voor je deur, houden van domme muziek en stomme films, hullen zich in Oranje als NL moet voetballen, doen aan Kerstmis, Pasen, Pinksteren, steken vuurwerk af en willen Zwarte Piet houden etc. etc. En allemaal zijn ze te dik en eten te veel tv-dinners en te veel suiker, waardoor ze te zwaar worden en uiteindelijk veel te veel geld kosten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Nee, huisartsen moeten in bepaalde gevallen ingrijpen en zulke mensen doorsturen voor wat lesjes over voeding en de impact van voeding op je lichaam. Het is beter besteed geld dan dure behandelingen wanneer het te laat is.
Liever niet, gaan de salarissen van omlaag.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Met heroïne in hun donder zijn ze natuurlijk niet fit genoeg om te knokken voor dat schaarse baantje. Er moet wel een beetje competitie blijven op de arbeidsmarkt.
Iemand die bijstandgerechtigden niet voor vol aanziet, maar als een stel kinderen of huisdieren die je moet (her)opvoeden. Of het is een sadist zoals Nurse Ratched. Verkapt een machtsfantasietje uitleven door bijstandgerechtigden te vernederen, die bijstandgerechtigden die wel moeten opdraven om niet gekort te worden op hun bijstand.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:43 schreef Rezania het volgende:
Wow, dat is echt beschamend ja. Welke mongool heeft dit verzonnen?
Alleen aan de onderkant van de arbeidsmarkt, dus daar hebben al die hoogopgeleide Fokkers toch geen last van.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:19 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Liever niet, gaan de salarissen van omlaag.
Dit idd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:22 schreef Terecht het volgende:
[..]
Iemand die bijstandgerechtigden niet voor vol aanziet, maar als een stel kinderen of huisdieren die je moet (her)opvoeden. Of het is een sadist zoals Nurse Ratched. Verkapt een machtsfantasietje uitleven door bijstandgerechtigden te vernederen, die bijstandgerechtigden die wel moeten opdraven om niet gekort te worden op hun bijstand.
Thymos.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:40 schreef D1990 het volgende:
Wat een hoop stereotypes over bijstandsgerechtigde zeg, wat is het toch met mensen en zich beter voelen door andere te vernederen.
Dit soort onzin dient maar een doel: ontmoediging.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:19 schreef Wespensteek het volgende:
Voel je je aangesproken?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:45 schreef Disana het volgende:
Wat een gezeik hier steeds over hoogopgeleiden.
Inderdaad. Legitimeren van de re-intergratie business.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
Je moet het zo zien: het is eigenlijk bedoeld als een baantje zoeken voor degenen die deze cursus geven.
Hoogopgeleiden zijn vaak zelf ook onrendabelen idd, maar dat is iets dat ze dan zelf weer niet kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Inderdaad. Legitimeren van de re-intergratie business.
En als het "gezond boodschappen doen project" niet slaagt dan gaan we weer fijn iets anders bedenken om onszelf bezig te houden en deze onrendabelen tot het uiterste te tergen.
Zo blijven we aan het werk en houden we de doelgroep scherp.
Ga dan even de discussie volgen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:58 schreef Disana het volgende:
Hoogopgeleid of laagopgeleid, geen enkele werkloze zou vernederd moeten worden zoals de werklozen uit de OP. Opleiding heeft er geen donder mee te maken.
Min oude huisarts had zelf zwaar overgewicht, man manquote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Nee, huisartsen moeten in bepaalde gevallen ingrijpen en zulke mensen doorsturen voor wat lesjes over voeding en de impact van voeding op je lichaam. Het is beter besteed geld dan dure behandelingen wanneer het te laat is.
Juist wel, wie denk je die al die reintegratieprojectjes bedenkt?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:58 schreef Disana het volgende:
Hoogopgeleid of laagopgeleid, geen enkele werkloze zou vernederd moeten worden zoals de werklozen uit de OP. Opleiding heeft er geen donder mee te maken.
Dit is zonder twijfel door sukkels bedacht. En daar zijn ze gelukkig ook op afgerekend.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Juist wel, wie denk je die al die reintegratieprojectjes bedenkt?
Vroeger rookten de huisartsen en andere artsen gewoon. En ik heb gestudeerd, op een studentenflat gezeten met verschillende studenten, ook medicijnen studenten, als ze student waren, wat denk je dan dat ze allemaal deden?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:00 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Min oude huisarts had zelf zwaar overgewicht, man man
Hoogopgeleide sukkels. Juist daarom zagen ze bijstandgerechtigden niet voor vol aan. En hoezo zijn deze hoogopgeleide sukkels daarop afgerekend? Zijn ze ontslagen dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit is zonder twijfel door sukkels bedacht. En daar zijn ze gelukkig ook op afgerekend.
bijstand heeft geen kont te maken met moreel of ethiek. Zoals een waard is, vertrouwt hij zijn gasten, zoals een waard is, behandelt hij zijn gasten... En dat staat me totaal niet aan, die drang naar schaamte, afstraffen, naar beneden trappen en mensen moedeloos maken...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:33 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het een prima idee. Die mensen kunnen wel wat heropvoeding gebruiken.
Dat weet je niet want dat wordt nergens vermeld. En dan nog is het geen reden om dit topic vol te plempen met geklaag over hoogopgeleiden, want daar gaat het niet over.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:02 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoogopgeleide sukkels. Juist daarom zagen ze bijstandgerechtigden niet voor vol aan. En hoezo zijn deze hoogopgeleide sukkels daarop afgerekend? Zijn ze ontslagen dan?
Ik vraag me wel eens af of deze mensen een hart hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden zijn vaak zelf ook onrendabelen idd, maar dat is iets dat ze dan zelf weer niet kunnen bedenken.
QFT.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
bijstand heeft geen kont te maken met moreel of ethiek. Zoals een waard is, vertrouwt hij zijn gasten, zoals een waard is, behandelt hij zijn gasten... En dat staat me totaal niet aan, die drang naar schaamte, afstraffen, naar beneden trappen en mensen moedeloos maken...
Het is cynisch idd, maar ze hebben hun diplomaatje gehaald, zien ze zich als hoogopgeleid, ouder blij, verdienen nog veel minder dan een middelbaar opgeleide in de industrie, die tegenwoordig met 70K thuis komt, maar zien zich wel als een beter mensch.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af of deze mensen een hart hebben.
Zijn zij werkelijk begaan met de doelgroep waar zij hun royale salaris mee verdienen. Het is zo cynisch allemaal.
Ze hoeven w.s. nooit verantwoording af te leggen over het resultaat van hun bedenksels.
Gezond eten is niet duur.....quote:
Daar gaat het wel over, want zulke reintegratieprojectjes organiseren is niets meer dan werkverschaffing voor HBO-cursisten, of figuren die een boterzachte WO studie hebben genoten. De kern van het probleem zijn degenen die deze vernederende exercities bedenken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat weet je niet want dat wordt nergens vermeld. En dan nog is het geen reden om dit topic vol te plempen met geklaag over hoogopgeleiden, want daar gaat het niet over.
Dat is helemaal niet afdoende. Deze mensen zouden ontslagen moeten worden, en eigenlijk een rechtzaak aan hun broek moeten krijgen wegens het doelbewust vernederen van mensen.quote:Het project is per direct stopgezet en de gemeente spreekt uit dat dit niet de bedoeling was. Dat lijkt me al afdoende slechte reclame voor deze club.
¤ 5,- per dag is dus wel duur. Dat komt al gauw op ¤ 150 tot ¤ 155,- per maand, en ik neem aan dat je daarbij geen zaken als drinken en andere noodzakelijkheden als zeep, wasmiddel etc hebt meegerekend?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:10 schreef kawotski het volgende:
[..]
Gezond eten is niet duur.....
Ik kan van 5 ¤ per dag makkelijk rondkomen en daarbij gewoon groente, vlees en aardappelen eten.
We kunnen het erover eens zijn dat reïntegratieprojecten overwegend infantiel en nutteloos zijn en dat gemeenten zich iets voor laten spiegelen door reïntegratiebureautjes. Maar dat heeft geen donder met opleiding te maken want zoveel is er niet voor nodig om zo'n bureautje op te zetten, en de ambtenaren die ermee in zee gaan hoeven ook geen helder licht te zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:12 schreef Terecht het volgende:
[..]
Daar gaat het wel over, want zulke reintegratieprojectjes organiseren is niets meer dan werkverschaffing voor HBO-cursisten, of figuren die een boterzachte WO studie hebben genoten. De kern van het probleem zijn degenen die deze vernederende exercities bedenken.
[..]
Dat is helemaal niet afdoende. Deze mensen zouden ontslagen moeten worden, en eigenlijk een rechtzaak aan hun broek moeten krijgen wegens het doelbewust vernederen van mensen.
Of ze gewoon helpen om weer mee te doen. Beetje klungelig dit maar verder niet zoveel mis mee.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
bijstand heeft geen kont te maken met moreel of ethiek. Zoals een waard is, vertrouwt hij zijn gasten, zoals een waard is, behandelt hij zijn gasten... En dat staat me totaal niet aan, die drang naar schaamte, afstraffen, naar beneden trappen en mensen moedeloos maken...
Doelbewust? Wat een kolder.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:12 schreef Terecht het volgende:
Dat is helemaal niet afdoende. Deze mensen zouden ontslagen moeten worden, en eigenlijk een rechtzaak aan hun broek moeten krijgen wegens het doelbewust vernederen van mensen.
Mooi gezegd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:12 schreef Terecht het volgende:
De kern van het probleem zijn degenen die deze vernederende exercities bedenken.
Mensen met overgewicht vernederen zichzelf dag in, dag uit.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
Valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:22 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht vernederen zichzelf dag in, dag uit.
Ik neem aan dat jij hoogopgeleid bent, iets van in de zorg (mijn inschatting via HAVO), maar wees nu eens eerlijk zie jij je ook moreel hoger dan pakweg iemand met een LTS-diploma? Heeft het ook nog eventueel te maken met je geloof, als je dat hebt? Voor de vuist weg hè.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:15 schreef Disana het volgende:
[..]
We kunnen het erover eens zijn dat reïntegratieprojecten overwegend infantiel en nutteloos zijn en dat gemeenten zich iets voor laten spiegelen door reïntegratiebureautjes. Maar dat heeft geen donder met opleiding te maken want zoveel is er niet voor nodig om zo'n bureautje op te zetten, en de ambtenaren die ermee in zee gaan hoeven ook geen helder licht te zijn.
Ja nee, het zijn allemaal MBO'ers die re-integratieconsulentje spelen idd. Bij dit voorval is de mentale afstand tussen degene die dit bedacht heeft en de bijstandsgerechtigden die het moeten ondergaan zo groot, dat het een typisch hoogopgeleidentrekje is.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:15 schreef Disana het volgende:
[..]
We kunnen het erover eens zijn dat reïntegratieprojecten overwegend infantiel en nutteloos zijn en dat gemeenten zich iets voor laten spiegelen door reïntegratiebureautjes. Maar dat heeft geen donder met opleiding te maken want zoveel is er niet voor nodig om zo'n bureautje op te zetten, en de ambtenaren die ermee in zee gaan hoeven ook geen helder licht te zijn.
Reintegratieprofessionial worden is een speeltuin voor sadisten anders hoor. Je slachtoffers moeten immers wel komen opdraven en je vernederingen ondergaan. Alsof er geen Nurse Ratched in deze halfbakken industrie zou rondlopen. Ik denk meer dan je lief hebt.quote:
Ik vind het belachelijk dat deze miskleun van een enkel dom bureautje wordt toegedicht aan 'hoogopgeleiden'. Artsen zijn hoogopgeleid, rechters ook, en ingenieurs. Hebben die allemaal een 'hoogopgeleidentrekje'? Volgens mij spreekt hier enkel de kift.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:40 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja nee, het zijn allemaal MBO'ers die re-integratieconsulentje spelen idd. Bij dit voorval is de mentale afstand tussen degene die dit bedacht heeft en de bijstandsgerechtigden die het moeten ondergaan zo groot, dat het een typisch hoogopgeleidentrekje is.
Kan wel weer best dat een groot deel in de gemeenteraad MBO-achtige opleiding heeft, behalve linkse partijen waar dit vandaan komt wrs.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:40 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja nee, het zijn allemaal MBO'ers die re-integratieconsulentje spelen idd. Bij dit voorval is de mentale afstand tussen degene die dit bedacht heeft en de bijstandsgerechtigden die het moeten ondergaan zo groot, dat het een typisch hoogopgeleidentrekje is.
t Is ook fucking hilarisch.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:04 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
!!! Hilarisch dit. Echt het hele bericht is om te gieren.
Lekker met de onderbuik geredeneerd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:42 schreef Terecht het volgende:
[..]
Reintegratieprofessionial worden is een speeltuin voor sadisten anders hoor. Je slachtoffers moeten immers wel komen opdraven en je vernederingen ondergaan. Alsof er geen Nurse Ratched in deze halfbakken industrie zou rondlopen. Ik denk meer dan je lief hebt.
Ingenieurs hebben ook een hoogopgeleidentrekje, alleen naar andere hoogopgeleiden toe.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk dat deze miskleun van een enkel dom bureautje wordt toegedicht aan 'hoogopgeleiden'. Artsen zijn hoogopgeleid, rechters ook, en ingenieurs. Hebben die allemaal een 'hoogopgeleidentrekje'? Volgens mij spreekt hier enkel de kift.
Veel wel hoor, van die laatsten heb ik er nog al wat in de familie, kijken allemaal neer op het gewone domme volk.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk dat deze miskleun van een enkel dom bureautje wordt toegedicht aan 'hoogopgeleiden'. Artsen zijn hoogopgeleid, rechters ook, en ingenieurs. Hebben die allemaal een 'hoogopgeleidentrekje'? Volgens mij spreekt hier enkel de kift.
Jullie zijn gewoon lachwekkend.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ingenieurs hebben ook een hoogopgeleidentrekje, alleen naar andere hoogopgeleiden toe.
Ja, met lageropgeleiden praten ze idd niet eens.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ingenieurs hebben ook een hoogopgeleidentrekje, alleen naar andere hoogopgeleiden toe.
Overgewicht is het resultaat van overconsumptie. Of dat nu bio-fairtrade-spelt-quinoa is of frikadellen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:35 schreef RAVW het volgende:
haha die lui had ik gelijk een gezond lesje denken gegeven![]()
wat een rand debielen zijn dat soort mensen van dat re intergratie project
het is niet van het gezond eten , maar als je moet kiezen tussen 1 kilo biefstuk of 20 frikandellen voor de 1/10 van de prijs van de biefstukken dan is voor iemand die maar 2 euro perdag kan uit geven de keuze niet zo moeilijk
het gaat hier niet om niet gezond willen eten maar puur omdat het niet betaalbaar is voor de meeste mensen
ik zelf heb gewoon al gemiddeld 30 a 40 euro per week aan eten en drinken , en ik doe nog heel rustig aan , moet je nagaan als je dan maar 20 euro per week overhoud om van in leven te blijven..
dan ga je echt geen verse groente kopen of goed vlees , dat is eerder rijst en pasta maken dat kan ej dna twee keer doen voor 4 a 5 dagen en dan de andere dagen brood![]()
beetje roerbak groente er bij en wat bonen uit potgehakt uit de aanbieding en daar moeten veel mensen dan van leven ....
ik kan ook wel heel gezond gaan leven en alles volgens de regels gaan doen .. alleen dan red ik het echt niet met 100 euro per week aan boodschappen geef er dan maar meer bij
Die stelling lijkt me goeddeels waar als je wat discussies op FOK! volgt. Bij de asielkwestie komt het heel duidelijk naar voren. Daar worden kritische meningen weggezet als onderbuikgereutel van tokkies en pvv'ers, laagopgeleiden kortom, en omdat ze laagopgeleid zijn is hun mening ook inferieur aan de hoogopgeleide die hen de les leest.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan wel weer best dat een groot deel in de gemeenteraad MBO-achtige opleiding heeft, behalve linkse partijen waar dit vandaan komt wrs.
Is an sich een heel interessante sociologische stelling: de moraal wordt voorgetrokken door de hoogopgeleiden, wat dan HBO of WO is.
Zoals ik al schreef, opleiding is in verband met dit topic irrelevant. Het is alleen relevant voor de mensen die werk zoeken, maar iemand met mbo zal zich ongetwijfeld net zo vernederd gevoeld hebben in die supermarkt als iemand met VWO.quote:
het is relevant in die zin omdat het in feite gaat om de mentaliteit van deze reintegratieconsulenten. Die heeft heel veel weg van een hoogopgeleidenmoraal.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, opleiding is in verband met dit topic irrelevant. Het is alleen relevant voor de mensen die werk zoeken, maar iemand met mbo zal zich ongetwijfeld net zo vernederd gevoeld hebben in die supermarkt als iemand met VWO.
Ja, klopt, waar ze geen rekening meehouden maar 25% van de bevolking (in 2008 volgens CBS) is hoogopgeleid, dwz doctoraal/masters en hoger.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:48 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die stelling lijkt me goeddeels waar als je wat discussies op FOK! volgt. Bij de asielkwestie komt het heel duidelijk naar voren. Daar worden kritische meningen weggezet als onderbuikgereutel van tokkies en pvv'ers, laagopgeleiden kortom, en omdat ze laagopgeleid zijn is hun mening ook inferieur aan de hoogopgeleide die hen de les leest.
Er is geen 'hoogopgeleidenmoraal'. Als jij zoiets meent waar te nemen, moet je je misschien eens afvragen of je zelf wel al je kansen hebt benut.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
het is relevant in die zin omdat het in feite gaat om de mentaliteit van deze reintegratieconsulenten. Die heeft heel veel weg van een hoogopgeleidenmoraal.
ik heb die IQ test gedaan die in je ondertiteling staat, de uitslag is...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Vooral VWO'ers aan de kassa, ben je universitair opgeleid en je dochter zit op het vmbo, ze mag alleen vakkenvullen (als ze mazzel heeft), terwijl het omgaan met de kassa juist vele malen eenvoudiger is geworden. Snap jij dat nou?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, opleiding is in verband met dit topic irrelevant. Het is alleen relevant voor de mensen die werk zoeken, maar iemand met mbo zal zich ongetwijfeld net zo vernederd gevoeld hebben in die supermarkt als iemand met VWO.
Netjes hoor, ik hoop dat je het een leuke test vondquote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:57 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb die IQ test gedaan die in je ondertiteling staat, de uitslag is...
Goed gedaan!
U hoort bij de beste 10%
Uw IQ is:
118
Ik schrik er zelf van
Ja, best welquote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Netjes hoor, ik hoop dat je het een leuke test vond
Mijn IQ is 68.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Goed gedaan!
U hoort bij de beste 10%
Uw IQ is:
118
Ik schrik er zelf van
Proost jong, ga nog eens te keer over die plamuurkoppen met uni-opleiding op je werk, zou wel leuk zijn in dit verband.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:56 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een stelletje zeikerds. Blijkbaar zaten er zat van die kansloze steuntrekkers tussen, die het toch niet helemaal begrepen. Die moeten het dan maar leren, desnoods op deze manier.
Imho leeft een hogeropgeleide in zijn eigen belevingswereld en denkt vaak té moeilijk/gecompliceerd en ingewikkeld.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:40 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als het weer naar boven komt wel jaquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen op tweede vrolijkvoorjaarsdag. Kun je de dag daarna ook van eten trouwens.
Hahahahaha die was inderdaad leuk heh?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Proost jong, ga nog eens te keer over die plamuurkoppen met uni-opleiding op je werk, zou wel leuk zijn in dit verband.
Welnee, HBO'ers en WO'ers zijn vaak net zo dom als MBO'ers.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Imho leeft een hogeropgeleide in zijn eigen belevingswereld en denkt vaak té moeilijk/gecompliceerd en ingewikkeld.
Sommige dingen is geen raketwetenschap maar gewoon gezond boeren verstand.
Moest wel enorm lachen, ook herkenbaar hoor. De tering die hoogopgeleide dames worden wel steeds gekker iig, ook mijn ervaring hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hahahahaha die was inderdaad leuk heh?
Ben nu een beetje dronken idd.
ja, ja ik snap je welquote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Goed gedaan!
U hoort bij de beste 10%
Uw IQ is:
118
Ik schrik er zelf van
Goe gedaan jochie!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Paar van die reeks-vragen gegokt omdat geen zin om te rekenen
ga jij die test eens doen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moest wel enorm lachen, ook herkenbaar hoor. De tering die hoogopgeleide dames worden wel steeds gekker iig, ook mijn ervaring hoor.
Ik weet niet wat Bram bedoelt. An sich een jongen waar ik het wel vaak mee eens ben, maar nu schuift-ie toch even de andere kant op hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:06 schreef FANN het volgende:
[..]
ja, ja ik snap je wel![]()
maar eh... wat Bram net bedoelde is dat je mensen best iets over gezond eten kan leren, maar dan op een normale manier, gewoon een cursusje ofzo, dat je bijvoorbeeld niet meteen na een ijzerrijke maaltijd een bak koffie moet nemen of een toetje met yoghurt want dat remt de ijzeropname, zulke dingen....
Tenminste........... ik dénk dat hij dat bedoelt en zulke dingen kan je iemand op een normale manier
leren dus, zonder dat je ze moet vernederen, maar dat zal dus ook niet meer gebeuren, want de hele zooi is afgeblazen![]()
dus........... dat wilde ik nog even zeggen
Hahaha dacht al dat het alleen aan mij lag, maar is gelukkig niet zo.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moest wel enorm lachen, ook herkenbaar hoor. De tering die hoogopgeleide dames worden wel steeds gekker iig, ook mijn ervaring hoor.
Oh... nee als je een boel pech heb kan je ook zomaar in de bijstand zitten voordat je het weet...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Bram bedoelt. An sich een jongen waar ik het wel vaak mee eens ben, maar nu schuift-ie toch even de andere kant op hoor.
Heeft allemaal geen ene reet met je opleiding te maken of je wel of niet gezond leeft nl. Laat staan dat dat de reden is dat je in de bijstand zit of er uit kan geraken en dan in de armoede val duikt btw.
Hij is simmer dan dat iig, dacht ik.
Ik heb een IQ 68, serieus, ik moet zo plassen weet niet eens waaruit ik dat moet doen.quote:
En allerlei andere manieren ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:11 schreef FANN het volgende:
[..]
Oh... nee als je een boel pech heb kan je ook zomaar in de bijstand zitten voordat je het weet...
nah... zal wel meevallen en bovendien zegt het ook niet alles en zo slim ben ik ook niet trouwensquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb een IQ 68, serieus, ik moet zo plassen weet niet eens waaruit ik dat moet doen..
Ik ben de domste dommerik van het rijk der dommeriken en dan nog ben ik dommer oid..
ja een verslaving bijvoorbeeld...quote:
Die is er wel degelijk. Dat merk ik dagelijks op de werkvloer, in mijn sociale kring en op internet. Je opmerking over kansen benutten is interessant. Daar zit immers een gedachte achter, alsof ik ressentiment naar hoogopgeleiden heb omdat ik er zelf niet één ben. Hoe schat je mijn opleiding/persoonlijke situatie eigenlijk in?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is geen 'hoogopgeleidenmoraal'. Als jij zoiets meent waar te nemen, moet je je misschien eens afvragen of je zelf wel al je kansen hebt benut.
Nee klopt ook niets van, je opleiding maakt je moreel gesproken niet een beter mens.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hahaha dacht al dat het alleen aan mij lag, maar is gelukkig niet zo
Zijn zoveel pretstudies bijgekomen, omdat de hogescholen en universiteiten afgerekend worden op de hoeveelheid afgestudeerden. Maar in mijn tijd was het al niet veel soeps toen dat soort afrekeningsmodellen niet bestonden.quote:Tegenwoordig is een HBO'tje voor elke idioot te halen. Neem bijvoorbeeld de "studie" 'begeleidster van bandjes' (geen idee hoe het echt heet, maar madam claimt iets in die richting te hebben behaald). Dat kan toch iedereen met een grote mond en die tot 10 kan tellen.
Ja, ik proef hier veel ressentiment jegens hoogopgeleiden. Als dat niet zo was, had ik niet eens gereageerd want het hele onderwerp is off-topic.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:18 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die is er wel degelijk. Dat merk ik dagelijks op de werkvloer, in mijn sociale kring en op internet. Je opmerking over kansen benutten is interessant. Daar zit immers een gedachte achter, alsof ik ressentiment naar hoogopgeleiden heb omdat ik er zelf niet één ben. Hoe schat je mijn opleiding/persoonlijke situatie eigenlijk in?
Dat bedoel ik het zijn ook gewoon mensen, alleen wordt vaak gedaan tegenwoordig alsof ze van een hogere aristocratische afkomst zijn. Kijk maar naar Bram, even teruglezen zijn reactie eerder.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:18 schreef FANN het volgende:
[..]
ja een verslaving bijvoorbeeld...
Toen ik op kantoor werkte was er een vent, een hoogopgeleide vent, want hij had een hoge positie, dus dat moet dan wel... die was regelmatig ''zoek'' en die bleek gok verslaafd te zijn, daar kwamen ze pas achter toen hij een kas geplunderd hadtja, baan kwijt... ik weet verder niet wat er van hem is geworden, maar een paar jaar terug ging ik eens naar de markthal daar bij het NDSM terrein, daar zijn altijd van die rommelmarkten en daar stond ie met een kraampje met allemaal zooi en hij zag er niet meer uit, géén pak en stropdas meer in elk geval.
Ik bedoel maar..........
Jip en Janneke taal gebruiken anders begrijpt hij het niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:13 schreef FANN het volgende:
[..]
nah... zal wel meevallen en bovendien zegt het ook niet alles en zo slim ben ik ook niet trouwens
ow... dan moet ik alles teruglezenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik het zijn ook gewoon mensen, alleen wordt vaak gedaan tegenwoordig alsof ze van een hogere aristocratische afkomst zijn. Kijk maar naar Bram, even teruglezen zijn reactie eerder.
Dat is onzin. Ik heb tussen allerlei soorten opleidingsniveau gewerkt als officieel hoogopgeleide, veel verschil is er niet tussen. Zijn wel soms hele slimme mensen en mensen met een aanleg om iets heel goed te doen. Maar niet echt dik bezaaid hoor. Niet de slimme mensen iig, dat ik vond althans. (ik ben zelf mijn eigen maat natuurlijk, dat speelt ook, maar dan nog...).
die taal gebruik ik altijdquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jip en Janneke taal gebruiken anders begrijpt hij het niet.
Maar hoe schat je mijn opleidingsniveau nu in? Is het een ressentimenttheorie van een laagopgeleide, of kan het zijn dat een hoogopgeleide een hoogopgeleidenmoraal observeert bij zijn mede-hoogopgeleiden?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik proef hier veel ressentiment jegens hoogopgeleiden. Als dat niet zo was, had ik niet eens gereageerd want het hele onderwerp is off-topic.
Ik ken je helemaal niet, hoe moet ik dat weten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:27 schreef Terecht het volgende:
[..]
Maar hoe schat je mijn opleidingsniveau nu in? Is het een ressentimenttheorie van een laagopgeleide, of kan het zijn dat een hoogopgeleide een hoogopgeleidenmoraal observeert bij zijn mede-hoogopgeleiden?
Je hebt duidelijk een inschatting gemaakt, anders kom je niet met die opmerking over kansen benutten op de proppen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken je helemaal niet, hoe moet ik dat weten.
Wat een lariekoek.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:28 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk een inschatting gemaakt, anders kom je niet met die opmerking over kansen benutten op de proppen.
Ja, met zo'n loden bal aan een ketting vastgemaakt aan de voetjesquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In het artikel is te lezen dat het traject is stopgezet.
Volgende keer in oranje overals?
Vaak is het ook een kwestie uit welk milieu je komt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Welnee, HBO'ers en WO'ers zijn vaak net zo dom als MBO'ers.
Het gaat er een beetje om dat wel of niet een baan niet te maken heeft met wat je in de supermarkt wel of niet koopt en of dat wel of niet gezond is voor je.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:26 schreef FANN het volgende:
[..]
ow... dan moet ik alles teruglezennah anyway's.......... hoogopgeleide mensen doen ook wel eens domme dingen en omgekeerd geldt dat dus ook, mensen die niet hoogopgeleid zijn kunnen wel eens hele slimme dingen doen.
ofzo
Helemaal niet. Jij hebt die inschatting wel degelijk gemaakt (anders slaat die opmerking helemaal nergens op). Die opmerking verraadt nl een hoogopgeleidenmoraal.quote:
Ja, speelt minimaal ook wel mee. Zeker bij meesters in de rechten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vaak is het ook een kwestie uit welk milieu je komt.
Je kon erop wachtenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:39 schreef Terecht het volgende:
[..]
Helemaal niet. Jij hebt die inschatting wel degelijk gemaakt (anders slaat die opmerking helemaal nergens op). Die opmerking verraadt nl een hoogopgeleidenmoraal.
ow...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat er een beetje om dat wel of niet een baan niet te maken heeft met wat je in de supermarkt wel of niet koopt en of dat wel of niet gezond is voor je.
En dat dit dus cursussen zijn waar door hoogopgeleiden deïtsiten werklozen mee aan een baan geholpen worden.
Nee, zegt Bram, laagopgeleiden zijn echt niet goed bezig.
Want hoogopgeleiden word je niet alleen door dat lesje te leren waardoor je deze cursus kunt geven aan laagopgeleiden. Het is een packetdeal, je hebt de discipline om de opleiding af te maken en dus de eigenschappen, zoals je brein werkt beter etc. ervoor en dat maakt je uiteindelijk in feite ook een beter mens als je je boodschappenwagentje inlaadt.
En dus trek ik dat door je brein werkt beter en dus beter DNA en dus in feite beter ras als hoogopgeleide zijnde...?
Ik heb nog geen antwoord gehad, maar dat zie je natuurlijk wel vaak in de journalistiek, dit is fout (te veel vet eten), dat is fout (te veel roken en drinken), ja, behalve de hoogopgeleiden.
Zet ik altijd vraagtekens bij dus. Geloof er de ballen van.
Bij sommigen is het een soort racisme:quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:41 schreef FANN het volgende:
[..]
ow...![]()
Beter DNA en dus een beter ras lijkt me een beetje ver gezocht.
Te veel roken, drinken en verkeerd eten komt overal voor maar dat is ook geen nieuws.
We zullen het er maar op houden dat die mensen de bijstandgerechtigden niet voor vol aanzagen
ofzo.
Ik zie ook wel eens mensen in de supermarkt die hun kar volgeladen hebben met zooi,
alleen maar koek, chips, bier, frisdrank en zo goed als geen groente en fruit, maar of
ze hoog of laag opgeleid zijn weet ik dan natuurlijk ook niet.
Dan ga ik hier maar niet vertellen wat mijn opleiding isquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij sommigen is het een soort racisme:
Eerst had je: zwarte huid/wite huid.
Toen had je: westerse cultuur/islam of andere cultuur.
Nu heb je: HBO/WO opgeleid/rest.
Die laatste loopt dwars door eerste en tweede niveau heen en voelt zich ook wat beter in het zadel zitten dan de eerste twee vormen.
Gekke is dat ik dan nog oud genoeg ben om HBO niet per se 100% hetzelfde te zien als uni hè, dat is ook pas iets van de laatste jaren.
Maar je leeftijd?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Dan ga ik hier maar niet vertellen wat mijn opleiding is
Mijn leeftijd is niet relevantquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je leeftijd?.
In mijn leeftijdscategorie ging je na atheneum niet naar HBO hoor. Te min..
Maar nu is het zelfde niveau, kennelijk.
En terecht, want tussen dat volk hoort jouw dochter toch niet? Niemands dochter trouwens!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:18 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn zoveel pretstudies bijgekomen, omdat de hogescholen en universiteiten afgerekend worden op de hoeveelheid afgestudeerden. Maar in mijn tijd was het al niet veel soeps toen dat soort afrekeningsmodellen niet bestonden.
Nou en later ging dat ook tellen bij middelbare scholen en dus kon elk mutsje (vooral) naar de HAVO, want die wil je niet hebben bij de Mocro- en Turk-jongens op het vmbo. (Ook bij onze dochter gebeurd hoor).
Dan moet jij bezoek krijgen van een HBO'er wrs.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:54 schreef FANN het volgende:
Ik eet yoghurt met een geprakte banaan erdoorheen ik weet niet of dat slim is, maar tis wél lekker
Ik zit gelukkig niet in de bijstand, dus dan mag je dat...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan moet jij bezoek krijgen van een HBO'er wrs..
En dat geldt met veel opleidingen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:55 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
En terecht, want tussen dat volk hoort jouw dochter toch niet? Niemands dochter trouwens!
Maar inderdaad, wat de één "hoogopgeleid" noemt, daarvan denk ik dan soms, welk denkniveau heb je nu eigenlijk echt? Zou het je ooit kunnen lukken om een integraal of differentiaalvergelijking op te lossen? Om ook maar enigszins íéts te begrijpen van quantummechanica?
Mijn zusje, die na de HAVO op de hogere hotelschool (HBO dus) gezeten heeft, wat toentertijd nog een soort semi privéschooltje was, inclusief ballotage op basis van IQ-test etc., geeft altijd eerlijk toe dat ze op die school eigenlijk nauwelijks iets geleerd heeft, behalve feesten, zuipen, snuiven en slettebakken. Heeft nu een topbaan in de VS btw.
Als je niet in de bijstand zit kun je eten wat je wil, en als je wel in de bijstand zit heb je gewoon weinig te eten, zo is het ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:58 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik zit gelukkig niet in de bijstand, dus dan mag je dat...![]()
ik ga TV kijken nu of eigenlijk een film, ik weet niet welke, dat regelt mijn eega altijd,
heb ik geen verstand van namelijk
Dat vroeg ik mij dus ook afquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:45 schreef Dutchguy het volgende:
Wat een gigantische idioten. Wie heeft hier ooit een akkoord aan kunnen geven?![]()
![]()
Joh, die meiden op die leeftijd, daar kun je toch niks over zeggen. M'n zusje had toen ze 15 was verkering met de grootste drugsdealer van de stad en hing de godganse dag met de lokale hangjeugd rond in het park. Wilde toen ook van school af, is uiteindelijk toch nog helemaal goedgekomem toen ze eenmaal wist wat ze wilde.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat geldt met veel opleidingen.
En ja met dochter, die ging dus naar de sodemieter, na nog wat testjes in Breda tijdens groep 8, op een echte HAVO en nu zit ze in Spanje, heb vanmiddag nog lang met haar gesproken, want ze moet gewoon proberen het daar te maken, want anders gaat ze hier in NL naar de sodemieter tussen vmbo'ers die allemaal op zijn Maroc-Nederlands praten. Gelukkig heeft ze de kans, maar dan moet ze ook weer Spaans leren spreken, en dat is nog wel moeilijk.
Met paprika's?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 00:16 schreef Gia het volgende:
Misschien beweerden de bijstandstrekkers wel dat ze niet rond kunnen komen van hun bijstand en krijgen ze hierdoor het besef dat dat wel kan.
Ze heeft nou wel meer kansen, als ze die taal maar goed leert, wat wrs wel; gaat gebeuren, ze kan ook goed Engels al.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 00:18 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Joh, die meiden op die leeftijd, daar kun je toch niks over zeggen. M'n zusje had toen ze 15 was verkering met de grootste drugsdealer van de stad en hing de godganse dag met de lokale hangjeugd rond in het park. Wilde toen ook van school af, is uiteindelijk toch nog helemaal goedgekomem toen ze eenmaal wist wat ze wilde.
Ja, daarom kwamen al die meiden terecht op HAVO-VWO-klas. Ik had het pas later in de gaten. En als dat soort meiden massaal naar HBO gaat, dan moet je ook pretstudies hebben, maar dat is al zeker 2 decennia aan de gang joh.quote:Maar die vmbo-mocro's, da's wel andere koek natuurlijk. Daar zou ik ook niks van moeten hebben.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist hoeveel een bijstandsuitkering was, maar dat heb ikquote:Op vrijdag 25 maart 2016 23:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je niet in de bijstand zit kun je eten wat je wil, en als je wel in de bijstand zit heb je gewoon weinig te eten, zo is het ook.
Ik ben dan ook voorstander van een basisinkomen en mogeljkheid bij te verdienen.
Alleen toen ging Merkel alle vluchtelingen (goedkope arbeid) hierbinnen halen en dus zal dat nooit gebeuren. En dus gaat het hier naar de donder op den duur..
Complete onzin. Jij hebt duidelijk boodschappenles nodig.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog maar de vraag wat 'men' gezond vindt en of dat wel zo is.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:12 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Complete onzin. Jij hebt duidelijk boodschappenles nodig.
Ze moesten alles weer terugleggen dus achteraf zouden er geen producten meer zijn om te bespreken.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
Je kunt beter met iedereen achteraf praten over wat er gekocht is en wat gezond en ongezond is.
Ach jij kent mijn dieet.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:12 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Complete onzin. Jij hebt duidelijk boodschappenles nodig.
Lijkt me in dit geval gewoon terecht. Kom op zeg.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:50 schreef Twiitch het volgende:
Mensen voelen zich tegenwoordig nogal gauw vernederd
Deze mensen zitten al in een onfortuinlijke positie, ze zijn werkloos en zijn daar waarschijnlijk niet trots op. Dan is het extra lullig om ze op deze manier in hun hemd te zetten. Stel je voor, in een groepje boodschappen terug moeten leggen, iedereen ziet dat. Ik vind het beschamend.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:50 schreef Twiitch het volgende:
Mensen voelen zich tegenwoordig nogal gauw vernederd
Nou poeh poeh, een beetje schaamte, wat een drama. Liep er ook iemand van het UWV bij die ze constant en op luide toon dikzakje en nutteloze uitvreters noemde? Dan mag je wel spreken over een vernedering. Anders niet zo aanstellen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Deze mensen zitten al in een onfortuinlijke positie, ze zijn werkloos en zijn daar waarschijnlijk niet trots op. Dan is het extra lullig om ze op deze manier in hun hemd te zetten. Stel je voor, in een groepje boodschappen terug moeten leggen, iedereen ziet dat. Ik vind het beschamend.
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou poeh poeh, een beetje schaamte, wat een drama.
Triest.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou poeh poeh, een beetje schaamte, wat een drama. Liep er ook iemand van het UWV bij die ze constant en op luide toon dikzakje en nutteloze uitvreters noemde? Dan mag je wel spreken over een vernedering. Anders niet zo aanstellen.
De keuze gezond of ongezond is biefstuk of frikadel? Jij bent duidelijk een geschikte kandidaat voor dit reïntegratie traject.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:35 schreef RAVW het volgende:
haha die lui had ik gelijk een gezond lesje denken gegeven![]()
wat een rand debielen zijn dat soort mensen van dat re intergratie project
het is niet van het gezond eten , maar als je moet kiezen tussen 1 kilo biefstuk of 20 frikandellen voor de 1/10 van de prijs van de biefstukken dan is voor iemand die maar 2 euro perdag kan uit geven de keuze niet zo moeilijk
het gaat hier niet om niet gezond willen eten maar puur omdat het niet betaalbaar is voor de meeste mensen
ik zelf heb gewoon al gemiddeld 30 a 40 euro per week aan eten en drinken , en ik doe nog heel rustig aan , moet je nagaan als je dan maar 20 euro per week overhoud om van in leven te blijven..
dan ga je echt geen verse groente kopen of goed vlees , dat is eerder rijst en pasta maken dat kan ej dna twee keer doen voor 4 a 5 dagen en dan de andere dagen brood![]()
beetje roerbak groente er bij en wat bonen uit potgehakt uit de aanbieding en daar moeten veel mensen dan van leven ....
ik kan ook wel heel gezond gaan leven en alles volgens de regels gaan doen .. alleen dan red ik het echt niet met 100 euro per week aan boodschappen geef er dan maar meer bij
Leren om te betalen voordat ze de winkel uitlopen zekerquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Ik had iets anders verwacht bij boodschappenles.
Die test is dan ook wel extreem simpelquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Paar van die reeks-vragen gegokt omdat geen zin om te rekenen
Goede! Ik wil meer kcalsquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die hele obsessie van minder calorieën = gezonder is wat mij betreft een klacht op zich.
[..]
Klopt. Ik zie nergens dat ze dat niet gedaan hebben trouwens. Ook niet zo heel relevant voor dit bericht.
Misschien beter de zogenaamde gezondheidszooi aanpakken, gewoon logisch nadenken, dus gewoon beetje variatie, elke dag wat groenten, en niet te veel vet. Daarnaast hoeft goed eten helemaal niet duur te zijn, net voor 9 euro voor hele week groenten gehaald op de markt.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 09:00 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien beter de obsessie met eten aanpakken. Ik ken genoeg veelverdieners die een obsessie met eten hebben en de gezondheidszorg bakken met geld kosten. Minder eten is gezond, af en toe een dag vasten helemaal. En goedkoop.
Praktische oplossingen zijn een basisinkomen en lagere belastingtarieven voor de laagste schijven. Die zorgpremies die betaald worden door de lagere inkomens gaan richting de 30% er kan zoveel gedaan worden...quote:Op zaterdag 26 maart 2016 08:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist hoeveel een bijstandsuitkering was, maar dat heb ik
dus even opgezocht.
Gaan we even uit van 21 jaar en ouder tot pensioengerechtigde leeftijd.
Een alleenstaande krijgt dus 972,70 euro per maand netto
Een echtpaar krijgt 1.389,57 euro per maand netto
http://financieel.infonu.(...)stand-1-januari-2016
Géén idee van welke regelingen je allemaal gebruik kan maken, zorgtoeslag en huurtoeslag in elk geval
wel dacht ik, hoeveel hou je dan over per maand voor boodschappen? Ten eerste eten natuurlijk, maar
je hebt ook waspoeder, vuilniszakken, tandpasta, deodorant enz. nodig.
Af en toe kleding lijkt me ook wel handig en er gaat wel eens iets stuk in huis of je spaarlamp moet
vervangen worden of iet dergelijks.
Dan zou je nog naar de voedselbank kunnen en kleding kan je her en der ook gratis krijgen geloof ik, maar
of dat nou allemaal zo leuk is betwijfel ik.
Dus.............. beter een baantje zoeken, die zijn er ook wel als je rondkijkt maar het zijn geen vet betaalde
banen en niet iedereen is hoog opgeleid, dus je kan bijvoorbeeld aan de slag als schoonmaker, daar worden
tig mensen gevraagd als ik zo rondkijk, maar niet iedereen wil dat.
Als je een 38-urige werkweek als schoonmaker hebt verdien je 2077 euro bruto per maand.
http://unbouncepages.com/schoonmaakmedewerker/?voluumdata=vid..00000001-b2e1-435b-8000-000000000000__vpid..f97a3000-f317-11e5-8cc9-f8c7508fee01__caid..89e7360b-3317-444a-a465-b8d9cdf793e7__rt..R__lid..db1aa7e0-22ce-467b-94ab-e5c755966365__oid1..3df393f7-b245-45d4-a4b0-ace4112a9e8c__rd..www%5C.%5Cmarktplaats%5C.%5Cnl__aid..__sid..
Als je een echtpaar bent waarvan één van de twee niet kán werken dan schiet je er volgens
mij al geen donder mee op, dus als je er iets op vooruit wil gaan zal je alle twee aan de slag
moeten.
Maar....... stel je voor, deze situatie... de vrouw was altijd thuis, zorgde voor de kinderen,
is niet heel hoog opgeleid, maar haar man had een goedbetaalde baan.
Helaas, zoals wel vaker gebeurd, bedrijf gaat failliet, man komt in de WW is inmiddels
al minstens 40+ en komt nog moeilijk aan een baan. Die vrouw mankeert inmiddels
van alles en die gaat dat sowieso niet meer redden om een nog aan het arbeidsproces
deel te nemen.
WW is na x aantal jaar afgelopen en walla, je zit in de bijstand.
Dus... denkt de man .....dán in godsnaam maar schoonmaker, eind van de maand ziet hij dat
hij er eigenlijk wel héél weinig mee opschiet en hij denkt... ja nou lekker dan, dan kan ik net
zo goed de bijstand in, want het scheelt zó weinig.
Ik denk dat dat vaak gebeurd en een beetje begrijpen kan ik dat ook nog wel, wil niet
zeggen dat het goed is, maar wel begrijpelijk.
Dus als je de bijstand uitkeringen hóger gaat maken dan blijft iedereen ''lekker'' thuis,
dat wil je ook niet, als je naast je bijstand mag bijverdienen, dan gaan veel mensen dat
doen natuurlijk, maar dan blijven ze wél in de bijstand mét iets extra's, schiet je ook weer
niks meer op.
Ik denk niet dat je daar de vluchtelingen de schuld van kan geven hoor.
Bovendien.... voor schoonmaakwerk vragen ze vaak al minstens MBO.
Misschien is het een totaal lulverhaal dit, maar zo op de vroege morgen is dit het enige wat ik zo
snel kan bedenken. Ik gun iedereen een riant inkomen en een leuk leven, maar ik weet niet of
dat haalbaar is.
Neemt niet weg dat die boodschappen les natuurlijk idioot is, zéker op de manier waarop het gedaan werd,
maar goed dat is dus al allemaal stop gezet.
Dit inderdaad. In de 19e eeuw werkte 90% op het platteland, nu nog maar 2% en nu kost het nog maar een fractie van een werkweek om mensen van de basis te voorzien. Maar aangezien mensen graag meer willen dan de basis en veel willen werken is er simpel weg niet genoeg werk meer voor mensen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Praktische oplossingen zijn een basisinkomen en lagere belastingtarieven voor de laagste schijven. Die zorgpremies die betaald worden door de lagere inkomens gaan richting de 30% er kan zoveel gedaan worden...
Valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een stuitende betonharde gedachtegang hier weer.
Ik vind het knap hoor 5 euro per dag ik weet niet of dat mij zou lukken als ik bedenk wat ik vandaag gegeten heb.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:10 schreef kawotski het volgende:
[..]
Gezond eten is niet duur.....
Ik kan van 5 ¤ per dag makkelijk rondkomen en daarbij gewoon groente, vlees en aardappelen eten.
Ik vroeg gewoon hoe hij dat uitrekent, mag dat niet?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:39 schreef Loekie1 het volgende:
Er zijn heel wat zelfstandigen die op bijstandsniveau zitten en die redden het ook.
Jij mag dat.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:43 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vroeg gewoon hoe hij dat uitrekent, mag dat niet?
Degene die dit verzonnen heeft zou zich de ogen uit het hoofd moeten schamen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Echt belachelijk dit. Het kost klauwen vol met geld, het levert niks op en je vernedert mensen die een uitkering hebben. Nergens voor nodig om die mensen een trap na te geven. Dat geld kan een stuk nuttiger worden gebruikt.
Yep, als je zoiets bedenkt, dan ontbreekt het sowieso aan een stukje empathie en inlevingsvermogen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Degene die dit verzonnen heeft zou zich de ogen uit het hoofd moeten schamen.
Ik vind het ook getuigen van een grote minachting voor werklozen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, als je zoiets bedenkt, dan ontbreekt het sowieso aan een stukje empathie en inlevingsvermogen.
Ik kon het eerst gewoon niet geloven. Blijkt het nog echt waar te zijn ookquote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het ook getuigen van een grote minachting voor werklozen.
Gelukkig kon de gemeente in kwestie zijn ogen ook niet geloven en hebben ze het onmiddellijk afgelast. Ik hoop dat ze er iets van leren.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik kon het eerst gewoon niet geloven. Blijkt het nog echt waar te zijn ook
Nee, het is vernederend en totaal ongepast. En er is heel veel op aan te merken. Zo'n cursus kun je ook geven ergens in een zaaltje. Niet ergens waar je de grote kans loopt buren tegen te komen. Daar sta je dan te kijk met je bijstand. Schandpaal is er niks bij.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:17 schreef Dance99Vv het volgende:
Het enige wat ik hierin kwalijk vind is de uitvoering m.b.t. het de supermarkt ingaan, dat kan echt wel anders en beter. Op zich is er verder weinig aan te merken op het traject, wordt ook wel activerings-traject genoemd. Waarbij voeding een onderdeel is.
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind dat ook ongepast en dat kan anders en beterquote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, het is vernederend en totaal ongepast. En er is heel veel op aan te merken. Zo'n cursus kun je ook geven ergens in een zaaltje. Niet ergens waar je de grote kans loopt buren tegen te komen. Daar sta je dan te kijk met je bijstand. Schandpaal is er niks bij.
Ja, ik heb gelezen wat je schreef. Verder is er weinig aan te merken op het project'. Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het van een stuitende betutteling , het publiekelijke winkelen nog daargelaten.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind dat ook ongepast en dat kan anders en beter
Vind je mening wat kort door de bocht, ik vond het het leukste traject en meest zinvolle wat ik aan re-integratie-trajecten heb doorlopen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik heb gelezen wat je schreef. Verder is er weinig aan te merken op het project'. Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het van een stuitende betutteling , het publiekelijke winkelen nog daargelaten.
Ja het kost klauwen vol met geld, dat het niks oplevert ligt niet aan het traject maar aan dat het geen vervolg heeft, mensen activeren en daarna zitten ze weer op de bank thuis omdat er niks mee gedaan wordt, geen vervolg is. Die vernedering in de supermarkt is een blunder, het traject is op zich positief.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Echt belachelijk dit. Het kost klauwen vol met geld, het levert niks op en je vernedert mensen die een uitkering hebben. Nergens voor nodig om die mensen een trap na te geven. Dat geld kan een stuk nuttiger worden gebruikt.
Wat is hier zo "activerend" aan dan?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja het kost klauwen vol met geld, dat het niks oplevert ligt niet aan het traject maar aan dat het geen vervolg heeft, mensen activeren en daarna zitten ze weer op de bank thuis omdat er niks mee gedaan wordt, geen vervolg is. Die vernedering in de supermarkt is een blunder, het traject is op zich positief.
wat heb je er bijvoorbeeld geleerd waar je blij mee was?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja het kost klauwen vol met geld, dat het niks oplevert ligt niet aan het traject maar aan dat het geen vervolg heeft, mensen activeren en daarna zitten ze weer op de bank thuis omdat er niks mee gedaan wordt, geen vervolg is. Die vernedering in de supermarkt is een blunder, het traject is op zich positief.
We zijn veel meer gaan werken dan vroeger. Bedrijven spelen werknemers uit omdat het aanbod aan arbeid veel hoger is dan de vraag. Hogere efficientie gaat dat verergeren. Inplaats van nieuwe nuttige dingen verzinnen voor de mensen die buiten de boot vallen irriteren en vernederen we ze vollop.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:57 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Dit inderdaad. In de 19e eeuw werkte 90% op het platteland, nu nog maar 2% en nu kost het nog maar een fractie van een werkweek om mensen van de basis te voorzien. Maar aangezien mensen graag meer willen dan de basis en veel willen werken is er simpel weg niet genoeg werk meer voor mensen.
Ook impliceert het forceren mensen een baan laten zoeken alsof elke baan even veel bijdraagt aan de maatschappij, het kleine aantal boeren dat de hele bevolking van eten voorziet is nou eenmaal waardevoller dan een telemarketer.
Het activerings-traject is voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt (langdurig werkelozen/uitkeringsgerechtigden) Door mensen weer lichamelijk "fit"te maken, maak je ze geestelijk ook actiever, wat positief kan zijn in de richting naar de arbeidmarkt/werk.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is hier zo "activerend" aan dan?
Verder klopt het hele uitgangspunt van deze reïntegratiemethode niet.
Alsof iedereen, of het merendeel, zodra ze in de Bijstand belanden spontaan vergeten hoe ze verstandig met geld moeten omgaan en hoe ze gezond moeten leven.
Ik denk dat een ieder die dit traject gevolgd heeft daar een eigen (verschillend)antwoord op kan geven.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
wat heb je er bijvoorbeeld geleerd waar je blij mee was?
Goed gezegd, het systeem houdt zichzelf steeds slechter staande met de toenemende automatisering though, kwestie van tijd voordat het basisinkomen er is en de status quo aardig zal veranderen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
We zijn veel meer gaan werken dan vroeger. Bedrijven spelen werknemers uit omdat het aanbod aan arbeid veel hoger is dan de vraag. Hogere efficientie gaat dat verergeren. Inplaats van nieuwe nuttige dingen verzinnen voor de mensen die buiten de boot vallen irriteren en vernederen we ze vollop.
Onderzoek wijst steeds uit dat we tekort slapen, te vroeg beginnen, productiever zijn met kortere werkdagen...
Jongens waar doen we het allemaal voor? Dat overschot aan arbeid vertaalt zich in hogere winsten voor monopolistische bedrijven. Bedrijven die de economische groei onttrekken van de gemiddelde arbeider naar de personen met het kapitaal en de macht (advocaten en supermanagers en dokters etc)
De gewone arbeider ziet niks terug van de economische groei. Bedrijven verliezen hun klanten omdat zijzelf hun werknemers ook niks meer gunnen. Het lijkt er voor mij op dat iedere crisis te herleiden valt naar het gierige kapitalisme dat bezuinigd op de lonen van hun eigen klanten.
Ahja. Dit deel kapitalisme is echt verziekt als je het mij vraagt, daar moeten overheden snel iets mee gaan doen
Dat is daadwerkelijk zo. https://decorrespondent.n(...)en/19645395-f6c9a0bd (heb je vast al gelezen)quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Alsof iedereen, of het merendeel, zodra ze in de Bijstand belanden spontaan vergeten hoe ze verstandig met geld moeten omgaan en hoe ze gezond moeten leven.
Wat in het eerste deel van het artikel staat klopt, en daarom moeten we minder pamperen en harder aanpakken (ik vind dat mensen in de bijstand geen kinderen zouden moeten krijgen), maar het is niet zo dat iemand die altijd heeft gewerkt, op hoge leeftijd wordt ontslagen en na een paar jaar ww in de bijstand terecht komt, ineens domme dingen doet.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:19 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Dat is daadwerkelijk zo. https://decorrespondent.n(...)en/19645395-f6c9a0bd (heb je vast al gelezen)
Maar daar helpt zo'n idioot traject natuurlijk niks tegen. Pure symptoombestrijding. Dat staat ook in dat artikel.
Niet als je de hele dag de tijd hebt zodat je meerdere winkels kan bezoeken voor de aanbiedingen. Brood is bij de supermarkt best geodkoop en beleg koop je van de euroshopper of Lidl. Zoals al eerder gezegd, kan je een groot deel van de week pasta en rijst eten, dan gewoon de goedkoopste varianten in grote zakken. Daar kan je kip en gehakt doorheen doen en zakken gesneden groenten icm uien / prei / paprika etc. Kruiden zal je dan in voordeelverpakkingen moeten aanschaffen. Als je dit een beetje slim weet aan te pakken en je een vriezer hebt, is het echt niet moeilijk om voor een paar euro per persoon per dag te eten.quote:
Het gaat niet zo zeer om vaardigheden missen, het gaat erom dat er niet meer genoeg banen zijn om het systeem runnende te houden dat al een overvloed creëert aan dingen, we gewoonweg met onze wetenschappelijke voeruitgang heel veel werk kunnen automatiseren.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat in het artikel staat klopt, en daarom moeten we minder pamperen en harder aanpakken (ik vind dat mensen in de bijstand geen kinderen zouden moeten krijgen), maar het is niet zo dat iemand die altijd heeft gewerkt, op hoge leeftijd wordt ontslagen en na een paar jaar ww in de bijstand terecht komt, ineens domme dingen doet.
Het punt is alleen dat het grootste deel van de mensen in de bijstand daar al heel lang inzit. Die doen niet dom omdat ze in de bijstand zitten, maar ze zitten in de bijstand omdat ze een aantal vaardigheden missen en ook niet (meer) aan kunnen of willen leren.
In een "normaal" lang wordt deze groep gewoon met rust gelaten, maar in Nederland worden ze overladen met kadootjes (bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, etc..) in combinatie met de meest vreselijke betutteling (zoals boodschappenles).
Je vergeet ondertussen even alle regelneukerij die het onmogelijk maken om te sparen, een studie te volgen, een eigen bedrijf te beginnen of hoe dan ook uit de uitkering te komen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat in het eerste deel van het artikel staat klopt, en daarom moeten we minder pamperen en harder aanpakken (ik vind dat mensen in de bijstand geen kinderen zouden moeten krijgen), maar het is niet zo dat iemand die altijd heeft gewerkt, op hoge leeftijd wordt ontslagen en na een paar jaar ww in de bijstand terecht komt, ineens domme dingen doet.
Het punt is alleen dat het grootste deel van de mensen in de bijstand daar al heel lang inzit. Die doen niet dom omdat ze in de bijstand zitten, maar ze zitten in de bijstand omdat ze een aantal vaardigheden missen en ook niet (meer) aan kunnen of willen leren.
In een "normaal" land wordt deze groep gewoon met rust gelaten, maar in Nederland worden ze overladen met kadootjes (bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, etc..) in combinatie met de meest vreselijke betutteling (zoals boodschappenles).
Nou, dan helpt die hele re-integratiekermis ook niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Je vergeet ondertussen even alle regelneukerij die het onmogelijk maken om te sparen, een studie te volgen, een eigen bedrijf te beginnen of hoe dan ook uit de uitkering te komen.
Dat doet het ook niet echt nee, als ik dat geld in een studie mocht stoppen zat ik op de universieteit of had een eigenbedrijf kunnen starten. Het is het rondpompen van geld, waar de uitkeringstrekker niets van ziet of enig profijt van heeft.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:19 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Nou, dan helpt die hele re-integratiekermis ook niet.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat doet het ook niet echt nee, als ik dat geld in een studie mocht stoppen zat ik op de universieteit of had een eigenbedrijf kunnen starten. Het is het rondpompen van geld, waar de uitkeringstrekker niets van ziet of enig profijt van heeft.
Het gaat om bedragen tussen de 5000 en 10.000 euro per persoon, voor een enkel projectjequote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:23 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Inderdaad.Dit topic geeft daar ook een mooi beeld van NWS / Nauwelijks banen voor gehandicapten
Word ik niet blij van. Morgen af schaffen, dat hele circus.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het gaat om bedragen tussen de 5000 en 10.000 euro per persoon, voor een enkel projectje
Het is ook een trend om daar op te bezuinigen, het is dat gemeenten geld ervoor krijgen en dus daaraan uit moeten geven.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:26 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Word ik niet blij van. Morgen af schaffen, dat hele circus.
150 euro per maand voor eten is genoeg.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor 5 euro per dag ik weet niet of dat mij zou lukken als ik bedenk wat ik vandaag gegeten heb.
Wat eet je dan als ontbijt?
En zo tussen je ontbijt en je avondeten, wat eet en drink je dan allemaal?
Na je avondeten neem je niets meer?
Ook niet een kopje koffie of nog iets anders te drinken of te eten vanavond?
Tel je bij die 5 euro ook de kruiden, de olie, boter, eventueel koffiemelk, suiker et. etc. ?
En je waspoeder, tandpasta, shampoo, vuilniszakken, afwasmiddel, schoonmaakmiddelen
e.d.. op die je per week gebruikt?
Hoe reken je zoiets precies uit dan?
Ik denk dat ik daar wel overheen zit eigenlijk.....quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:34 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
150 euro per maand voor eten is genoeg.
Dan ben je een grooteter of houd je van exotische ingrediënten en biologische producten.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:13 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar wel overheen zit eigenlijk.....
In elk geval van Biologische producten dat is waar.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:24 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Dan ben je een grooteter of houd je van exotische ingrediënten en biologische producten.
Nou, daar heb je je antwoord waarom jij duurder uit bent.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:26 schreef FANN het volgende:
[..]
In elk geval van Biologische producten dat is waar.
mwa... die 3x per jaar dat ik vlees eet zal het niet aan liggen, ik koop wel eens vleesvervangers,quote:Op zondag 27 maart 2016 00:29 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nou, daar heb je je antwoord waarom jij duurder uit bent.
lees het bericht nog eens goed door , ik heb het niet over het wel of niet gezond zijn van producten maar meer over de betaalbaarheid van de producten..quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:29 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De keuze gezond of ongezond is biefstuk of frikadel? Jij bent duidelijk een geschikte kandidaat voor dit reïntegratie traject.
ja maar eet je dan ook gezond ?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:34 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Elke dag vlees is helemaal niet nodig.quote:Op zondag 27 maart 2016 04:44 schreef RAVW het volgende:
ja maar eet je dan ook gezond ?
en dan niet elke dag brood met slankie of zo maar verse groente , aardappels , vlees en dat dan op 7 dagen per week ?
Ja, dan heb je gewoon gevarieerd eetpatroon en je hoeft niet eens de markten daarvoor af te struinen.quote:Op zondag 27 maart 2016 04:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja maar eet je dan ook gezond ?
en dan niet elke dag brood met slankie of zo maar verse groente , aardappels , vlees en dat dan op 7 dagen per week ?
Vleesvervangers zijn dan ook belachelijk duur 3-4 euro per bakje itt echt vlees. Ervan uitgaande dat je die bakjes bedoelt met 2 stuks vleesvervangers. Ach in principe kan je per maand elke dag 1 stuk vleesvervanger eten voor 45 euro. Of eet je vaak tofu van de toko?quote:Op zondag 27 maart 2016 01:58 schreef FANN het volgende:
[..]
mwa... die 3x per jaar dat ik vlees eet zal het niet aan liggen, ik koop wel eens vleesvervangers,
en biologische roomboter bijvoorbeeld, maar ook vrije uitloop eieren dat wel, voor de rest mijn
groente en fruit is niet biologisch. Ik wéét ook niet eens precies hoeveel ik aan eten uitgeef
per maand, ten eerste zijn we met zijn tweetjes en ten tweede, als ik boodschappen doe zitten
er ook allerlei andere dingen bij,zoals vuilniszakken, wasmiddel, afwasmiddel, gewoon alles
wat je nodig hebt, soms koop ik ook de tandpasta enzo bij de supermarkt, dus om te weten
welk bedrag ik nou precies uitgeef aan eten voor 2 personen zal ik een maand lang alle
bonnetjes moeten bewaren en dan gaan tellen.
Want dát kan allemaal niet voor 150 euro per maand, dat weet ik in elk geval wel zeker.
Misschien moet ik dat eens doen als ik het precies wil weten.
Je neemt gewoon een zak aardappelen, kun je makkelijk een week mee doen. Seizoensgroente, vaak in de aanbieding. Kijk bijv. volgende week (bij AH), 2 zakken groente voor de prijs van 1. Vlees is ook vaak in de aanbieding. En heel brood 2 euro bij de bakker, daar kan je ook 4 dagen mee doen. Doe je wat jam op en boter. Ga maar wat shoppen en je blijft met gemak onder de 5 euro per dag. Wat je overhoudt kan je die kruiden en thee etc van kopen, daar koop je die overige zaken ook wel voor die langere termijn zijn. Als ik zie hoe lang ik doe met tandpasta en schoonmaakmiddelen. Daar zitten de kosten niet voor mij. Die zitten in de zorgverzekering, gas water en licht.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoor 5 euro per dag ik weet niet of dat mij zou lukken als ik bedenk wat ik vandaag gegeten heb.
Wat eet je dan als ontbijt?
En zo tussen je ontbijt en je avondeten, wat eet en drink je dan allemaal?
Na je avondeten neem je niets meer?
Ook niet een kopje koffie of nog iets anders te drinken of te eten vanavond?
Tel je bij die 5 euro ook de kruiden, de olie, boter, eventueel koffiemelk, suiker et. etc. ?
En je waspoeder, tandpasta, shampoo, vuilniszakken, afwasmiddel, schoonmaakmiddelen
e.d.. op die je per week gebruikt?
Hoe reken je zoiets precies uit dan?
Ik ontdek steeds vaker dat de bakker en slager gelijk of goedkoper zijn dan bijv. de AH en nog lekkerder en kwalitatief beter ook.quote:Op zondag 27 maart 2016 12:21 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ja, dan heb je gewoon gevarieerd eetpatroon en je hoeft niet eens de markten daarvoor af te struinen.
Met vlees/vis/gevogelte kan je ongeveer met een gemiddelde van 10 euro per kilo een ruime gevarieerde selectie daarvan eten. 45 euro per maand.
Verse groente en fruit is ongeveer 15 euro per week. Dat is dan ongeveer 500 gram groente en 1 a 2 stuks fruit per dag. 60 euro per maand.
Heb je nog 45 euro ongeveer voor brood, aardappelen, rijst, pasta, beleg, eieren, olijfolie en basisingrediënten zoals zout en peper per maand.
Dit alles haal je gewoon bij de supermarkten zoals AH en lidle. Als je meer te besteden hebg dan kan je bij een slager, visboer, bakker of zo'n ekowinkel je boodschappen doen, maar of dat echt waarneembaar gezonder is? Denk het niet. Het is alleen lekkerder, je kan dan bijvoorbeeld lamskotelet van 25e per kilo veroorloven ipv supermarktkipfilet van 6 euro per kilo.
Welnee. Groente koop je voor £1 de kilo terwijl een Big Mac Meal £4,59 kost! Juist al dat ongezonde eten is relatief duur. Voor £2.00 per persoon kook je een gezonde maaltijd (bijv zivervliesrijst + kip met een sausje en een flinke berg groente)quote:
voor 1 persoon is 100 euro nog riant.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:34 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Is bij jou niet dat de prijs pp minder wordt naarmate je voor mensen voedsel koopt? Hier in ieder geval wel.quote:Op zondag 27 maart 2016 11:38 schreef Gia het volgende:
Als ik alleen eten tel, houd ik over van 150 pp/pm. Dat is 600 euro voor mijn gezin.
Ik geef aan eten en huishoudelijk, zonder luxe, nog geen 700 per maand uit.
De mythe dat gezond voedsel duur is, is hardnekkig....quote:Op zondag 27 maart 2016 13:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welnee. Groente koop je voor £1 de kilo terwijl een Big Mac Meal £4,59 kost! Juist al dat ongezonde eten is relatief duur. Voor £2.00 per persoon kook je een gezonde maaltijd (bijv zivervliesrijst + kip met een sausje en een flinke berg groente)
quote:Op zondag 27 maart 2016 12:36 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Vleesvervangers zijn dan ook belachelijk duur 3-4 euro per bakje itt echt vlees. Ervan uitgaande dat je die bakjes bedoelt met 2 stuks vleesvervangers. Ach in principe kan je per maand elke dag 1 stuk vleesvervanger eten voor 45 euro. Of eet je vaak tofu van de toko?
quote:Op zondag 27 maart 2016 12:58 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je neemt gewoon een zak aardappelen, kun je makkelijk een week mee doen. Seizoensgroente, vaak in de aanbieding. Kijk bijv. volgende week (bij AH), 2 zakken groente voor de prijs van 1. Vlees is ook vaak in de aanbieding. En heel brood 2 euro bij de bakker, daar kan je ook 4 dagen mee doen. Doe je wat jam op en boter. Ga maar wat shoppen en je blijft met gemak onder de 5 euro per dag. Wat je overhoudt kan je die kruiden en thee etc van kopen, daar koop je die overige zaken ook wel voor die langere termijn zijn. Als ik zie hoe lang ik doe met tandpasta en schoonmaakmiddelen. Daar zitten de kosten niet voor mij. Die zitten in de zorgverzekering, gas water en licht.
Zeg lieve schatjes, IK heb geen boodschappenles nodig hoorquote:Op zondag 27 maart 2016 13:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welnee. Groente koop je voor £1 de kilo terwijl een Big Mac Meal £4,59 kost! Juist al dat ongezonde eten is relatief duur. Voor £2.00 per persoon kook je een gezonde maaltijd (bijv zivervliesrijst + kip met een sausje en een flinke berg groente)
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat in het eerste deel van het artikel staat klopt, en daarom moeten we minder pamperen en harder aanpakken (ik vind dat mensen in de bijstand geen kinderen zouden moeten krijgen), maar het is niet zo dat iemand die altijd heeft gewerkt, op hoge leeftijd wordt ontslagen en na een paar jaar ww in de bijstand terecht komt, ineens domme dingen doet.
Ja prachtig, vrouw in de prostitutie schoppen en de kinderen naar jeugdzorg.quote:Op zondag 27 maart 2016 13:55 schreef FANN het volgende:
[..]ook een goeie tip zeg!
Als je in de bijstand terecht komt en je bent nog jong meteen kinderen en huisdieren de
straat op schoppen, scheelt klauwen met geld
quote:Op zondag 27 maart 2016 14:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja prachtig, vrouw in de prostitutie schoppen en de kinderen naar jeugdzorg.
Het is geen advies, maar jij denkt dat je met 150 euro heel armoedig leeft, enkel goedkoop gehakt, wat dus niet waar is. En je hoeft echt niet te bezuinigen op olijfolie of kaas met een budget van 150 euro.quote:Op zondag 27 maart 2016 13:45 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zeg lieve schatjes, IK heb geen boodschappenles nodig hoor![]()
Ten eerste eet ik voor 95% Vegetarisch en mijn eega voor 100%, dus al die
goed bedoelde adviezen over goedkoop gehakt zijn aan mij niet besteed.
Ik eet nog liever géén vlees dan goedkoop gehakt als je begrijpt wat ik bedoel,
ik moet er niet aan denken, maar dat is een andere discussie.
Omdat ik geen vlees eet kan ik best zo af en toe een Vegaworstje eten, als
ik wel vlees had gegeten zou ik zo af en toe Biologisch vlees eten dus dat
zal dan wel op hetzelfde neer komen.
Zilvervliesrijst heb ik sowieso altijd al. Tegenwoordig heb je ook rijst met allerlei zaden
e.d. dat vind ik nog lekkerder, dus dan kies ik dat meestal.
Voor de rest eet ik véél groente en fruit. En ik drink véél vers sinaasappelsap,
maak ik ook iedere dag een Smoothie van, mét een avocado erin en ja een
avocado is nou eenmaal duurder dan een banaan, dat wéét ik, maar ik zit dus
niet in de bijstand zoals ik al eerder zei. Dus goddank kán ik dan doen, als
ik wél in de bijstand had gezeten zou ik niet kunnen eten zoals ik nu eet, dat
is eigenlijk wat ik wilde zegggen.
Ik heb daar geen les voor nodig, ik wéét dat wel écht waar![]()
Ik koop bijvoorbeeld ook regelmatig cashewnoten, die zijn ook duur, ik kan ook
pinda's gaan eten maar die noten zijn een stuk gezonder, dat is dan weer het
verschil.
Ik kan ook het goedkoopste merk roomboter gaan kopen i.p.v. de duurdere biologische
roomboter, ik wéét dat. Of ik kan goedkope margarine nemen om op mijn brood
te smeren en in te bakken, maar ik bak alles in olijfolie, ik frituur zelfs in olijfolie,
dus als ik ooit rond zou moeten komen van de bijstand dan zal ik anders gaan moeten
eten, maar of dat nu gezonder zou zijn vraag ik me dus af.
Laten we even buiten beschouwing dat sommige mensen, of ze nu in de bijstand zitten of
niet, zich blind kopen aan alcoholische dranken, ook dat is hier niet het geval, ik drink amper alcohol en mijn eega al helemaal niet. We eten wel veel kaas trouwens, ik hoop dat dat
nog toegestaan is?![]()
Op af en toe iets lekkers na, zoals koek of soms zelf ja ja, ook ik ben maar een mens,
een zakje chips of zoiets eet ik verder niet zoveel ongezonde onnodige dingen.
We roken wel allebei, daar zouden we dan direct mee moeten stoppen natuurlijk,
ook daar heb ik geen les voor nodig, we zijn wel zuiniger geworden met de sigaretten,
dus zelf maken met zo'n doos tabak en die filters, dat scheelt ook al, maar stoppen
zal sowieso gezonder én goedkoper zijn en zo af en toe doe ik nog wel eens een
poging.
En ik zei al ik wéét niet eens hoeveel geld er precies aan eten opgaat, want ik wéét dat
niet eens, omdat bij de boodschappen ook veel andere huishoudelijke dingen zitten,
zoals schoonmaakmiddelen etc. Maar ik denk écht dat ik boven dat bedrag uitkom,
omdat we nu best vaak voor de lékkerste variant kiezen van iets en dat is voor ons
niet het goedkope huismerk pindakaas, maar de duurdere Calvé pindakaas, dat bedoel
ik. Die goedkope jam zit vol suiker dus zo gezond is dat niet, lijkt me nou weer een hele slechte
tip eigenlijk om brood met jam te gaan eten.
Nogmaals, 150 euro per maand per persoon is met onze manier van eten best krap, ik ben
blij dat dat niet hoeft, maar mocht het ooit nodig zijn dan heb ik daar geen les voor nodig om
te weten waar ik op moet bezuinigen en al zéker niet in een volle supermarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |