abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2016 @ 13:29:32 #227
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_160956684
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:35 schreef RAVW het volgende:
haha die lui had ik gelijk een gezond lesje denken gegeven :)
wat een rand debielen zijn dat soort mensen van dat re intergratie project

het is niet van het gezond eten , maar als je moet kiezen tussen 1 kilo biefstuk of 20 frikandellen voor de 1/10 van de prijs van de biefstukken dan is voor iemand die maar 2 euro perdag kan uit geven de keuze niet zo moeilijk

het gaat hier niet om niet gezond willen eten maar puur omdat het niet betaalbaar is voor de meeste mensen

ik zelf heb gewoon al gemiddeld 30 a 40 euro per week aan eten en drinken , en ik doe nog heel rustig aan , moet je nagaan als je dan maar 20 euro per week overhoud om van in leven te blijven..
dan ga je echt geen verse groente kopen of goed vlees , dat is eerder rijst en pasta maken dat kan ej dna twee keer doen voor 4 a 5 dagen en dan de andere dagen brood :)

beetje roerbak groente er bij en wat bonen uit pot :) gehakt uit de aanbieding en daar moeten veel mensen dan van leven ....

ik kan ook wel heel gezond gaan leven en alles volgens de regels gaan doen .. alleen dan red ik het echt niet met 100 euro per week aan boodschappen geef er dan maar meer bij
De keuze gezond of ongezond is biefstuk of frikadel? Jij bent duidelijk een geschikte kandidaat voor dit reïntegratie traject.
pi_160957177
Voor sommige mensen zou dit geen overbodige luxe zijn, maar voor anderen is het erg badinerend. Het is nogal dubieus om een werkcoach (wat een titel :') ) zo'n waardeoordeel te laten vellen.
pi_160957191
"En zo moet een van de andere kinderen voor haar jongste kind zorgen als zij verplicht de sportschool bezoekt."

Gratis sporten. En dan nog klagen.

"Ze viel in twee weken tijd een aantal kilo af en vond dat fijn. Is daar trots op. Voelt zich daar goed bij. "
Make my day!
pi_160957252
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Ik had iets anders verwacht bij boodschappenles.
Leren om te betalen voordat ze de winkel uitlopen zeker :')
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_160957286
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:08 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Paar van die reeks-vragen gegokt omdat geen zin om te rekenen :P
Die test is dan ook wel extreem simpel :')
Heb een keer een "echte echte" gedaan daar had ik 101 ( ;( )
Bij deze...
pi_160957335
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die hele obsessie van minder calorieën = gezonder is wat mij betreft een klacht op zich.

[..]

Klopt. Ik zie nergens dat ze dat niet gedaan hebben trouwens. Ook niet zo heel relevant voor dit bericht.
Goede! Ik wil meer kcals
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_160957338
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:00 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien beter de obsessie met eten aanpakken. Ik ken genoeg veelverdieners die een obsessie met eten hebben en de gezondheidszorg bakken met geld kosten. Minder eten is gezond, af en toe een dag vasten helemaal. En goedkoop.
Misschien beter de zogenaamde gezondheidszooi aanpakken, gewoon logisch nadenken, dus gewoon beetje variatie, elke dag wat groenten, en niet te veel vet. Daarnaast hoeft goed eten helemaal niet duur te zijn, net voor 9 euro voor hele week groenten gehaald op de markt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160957452
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 08:39 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist hoeveel een bijstandsuitkering was, maar dat heb ik
dus even opgezocht.

Gaan we even uit van 21 jaar en ouder tot pensioengerechtigde leeftijd.
Een alleenstaande krijgt dus 972,70 euro per maand netto
Een echtpaar krijgt 1.389,57 euro per maand netto

http://financieel.infonu.(...)stand-1-januari-2016

Géén idee van welke regelingen je allemaal gebruik kan maken, zorgtoeslag en huurtoeslag in elk geval
wel dacht ik, hoeveel hou je dan over per maand voor boodschappen? Ten eerste eten natuurlijk, maar
je hebt ook waspoeder, vuilniszakken, tandpasta, deodorant enz. nodig.

Af en toe kleding lijkt me ook wel handig en er gaat wel eens iets stuk in huis of je spaarlamp moet
vervangen worden of iet dergelijks.

Dan zou je nog naar de voedselbank kunnen en kleding kan je her en der ook gratis krijgen geloof ik, maar
of dat nou allemaal zo leuk is betwijfel ik.

Dus.............. beter een baantje zoeken, die zijn er ook wel als je rondkijkt maar het zijn geen vet betaalde
banen en niet iedereen is hoog opgeleid, dus je kan bijvoorbeeld aan de slag als schoonmaker, daar worden
tig mensen gevraagd als ik zo rondkijk, maar niet iedereen wil dat.

Als je een 38-urige werkweek als schoonmaker hebt verdien je 2077 euro bruto per maand.
http://unbouncepages.com/schoonmaakmedewerker/?voluumdata=vid..00000001-b2e1-435b-8000-000000000000__vpid..f97a3000-f317-11e5-8cc9-f8c7508fee01__caid..89e7360b-3317-444a-a465-b8d9cdf793e7__rt..R__lid..db1aa7e0-22ce-467b-94ab-e5c755966365__oid1..3df393f7-b245-45d4-a4b0-ace4112a9e8c__rd..www%5C.%5Cmarktplaats%5C.%5Cnl__aid..__sid..

Als je een echtpaar bent waarvan één van de twee niet kán werken dan schiet je er volgens
mij al geen donder mee op, dus als je er iets op vooruit wil gaan zal je alle twee aan de slag
moeten.

Maar....... stel je voor, deze situatie... de vrouw was altijd thuis, zorgde voor de kinderen,
is niet heel hoog opgeleid, maar haar man had een goedbetaalde baan.
Helaas, zoals wel vaker gebeurd, bedrijf gaat failliet, man komt in de WW is inmiddels
al minstens 40+ en komt nog moeilijk aan een baan. Die vrouw mankeert inmiddels
van alles en die gaat dat sowieso niet meer redden om een nog aan het arbeidsproces
deel te nemen.

WW is na x aantal jaar afgelopen en walla, je zit in de bijstand.

Dus... denkt de man .....dán in godsnaam maar schoonmaker, eind van de maand ziet hij dat
hij er eigenlijk wel héél weinig mee opschiet en hij denkt... ja nou lekker dan, dan kan ik net
zo goed de bijstand in, want het scheelt zó weinig.

Ik denk dat dat vaak gebeurd en een beetje begrijpen kan ik dat ook nog wel, wil niet
zeggen dat het goed is, maar wel begrijpelijk.

Dus als je de bijstand uitkeringen hóger gaat maken dan blijft iedereen ''lekker'' thuis,
dat wil je ook niet, als je naast je bijstand mag bijverdienen, dan gaan veel mensen dat
doen natuurlijk, maar dan blijven ze wél in de bijstand mét iets extra's, schiet je ook weer
niks meer op.

Ik denk niet dat je daar de vluchtelingen de schuld van kan geven hoor.

Bovendien.... voor schoonmaakwerk vragen ze vaak al minstens MBO.

Misschien is het een totaal lulverhaal dit, maar zo op de vroege morgen is dit het enige wat ik zo
snel kan bedenken. Ik gun iedereen een riant inkomen en een leuk leven, maar ik weet niet of
dat haalbaar is.

Neemt niet weg dat die boodschappen les natuurlijk idioot is, zéker op de manier waarop het gedaan werd,
maar goed dat is dus al allemaal stop gezet.
Praktische oplossingen zijn een basisinkomen en lagere belastingtarieven voor de laagste schijven. Die zorgpremies die betaald worden door de lagere inkomens gaan richting de 30% er kan zoveel gedaan worden...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_160958942
Volgende keer: lesje billenvegen?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_160959131
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Praktische oplossingen zijn een basisinkomen en lagere belastingtarieven voor de laagste schijven. Die zorgpremies die betaald worden door de lagere inkomens gaan richting de 30% er kan zoveel gedaan worden...
Dit inderdaad. In de 19e eeuw werkte 90% op het platteland, nu nog maar 2% en nu kost het nog maar een fractie van een werkweek om mensen van de basis te voorzien. Maar aangezien mensen graag meer willen dan de basis en veel willen werken is er simpel weg niet genoeg werk meer voor mensen.

Ook impliceert het forceren mensen een baan laten zoeken alsof elke baan even veel bijdraagt aan de maatschappij, het kleine aantal boeren dat de hele bevolking van eten voorziet is nou eenmaal waardevoller dan een telemarketer.
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 18:04:55 #237
249559 crew  Lavenderr
pi_160961351
Wat een misselijke vernedering voor die mensen :r
  Forum Admin zaterdag 26 maart 2016 @ 18:08:44 #238
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160961429
Heerlijk hoe het autisme hier weer m'n beeldscherm uitdruppelt. Wat een stuitende betonharde gedachtegang hier weer. Iedereen in de bijstand is een shagrokende tokkie die niet weet hoe 'ie goedkoop en gezond kan eten zeker? :r :r

Dat soort opmerkingen komen volgens mij nog het meeste af van mensen die parttime werken of zelfs nog studerende zijn :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160961931
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 18:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een stuitende betonharde gedachtegang hier weer.
Valt wel mee toch?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160962934
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:10 schreef kawotski het volgende:

[..]

Gezond eten is niet duur.....

Ik kan van 5 ¤ per dag makkelijk rondkomen en daarbij gewoon groente, vlees en aardappelen eten.
Ik vind het knap hoor 5 euro per dag ik weet niet of dat mij zou lukken als ik bedenk wat ik vandaag gegeten heb.

Wat eet je dan als ontbijt?
En zo tussen je ontbijt en je avondeten, wat eet en drink je dan allemaal?
Na je avondeten neem je niets meer?
Ook niet een kopje koffie of nog iets anders te drinken of te eten vanavond?

Tel je bij die 5 euro ook de kruiden, de olie, boter, eventueel koffiemelk, suiker et. etc. ?
En je waspoeder, tandpasta, shampoo, vuilniszakken, afwasmiddel, schoonmaakmiddelen
e.d.. op die je per week gebruikt?

Hoe reken je zoiets precies uit dan?
pi_160962987
Er zijn heel wat zelfstandigen die op bijstandsniveau zitten en die redden het ook.
pi_160963061
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:39 schreef Loekie1 het volgende:
Er zijn heel wat zelfstandigen die op bijstandsniveau zitten en die redden het ook.
Ik vroeg gewoon hoe hij dat uitrekent, mag dat niet?
pi_160963135
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik vroeg gewoon hoe hij dat uitrekent, mag dat niet?
Jij mag dat. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160963146
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jij mag dat. :D
:D gelukkig dan maar :P
  zaterdag 26 maart 2016 @ 19:49:53 #245
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_160963183
Echt belachelijk dit. Het kost klauwen vol met geld, het levert niks op en je vernedert mensen die een uitkering hebben. Nergens voor nodig om die mensen een trap na te geven. Dat geld kan een stuk nuttiger worden gebruikt.
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 20:00:47 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_160963418
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Echt belachelijk dit. Het kost klauwen vol met geld, het levert niks op en je vernedert mensen die een uitkering hebben. Nergens voor nodig om die mensen een trap na te geven. Dat geld kan een stuk nuttiger worden gebruikt.
Degene die dit verzonnen heeft zou zich de ogen uit het hoofd moeten schamen.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:07:09 #247
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_160963557
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Degene die dit verzonnen heeft zou zich de ogen uit het hoofd moeten schamen.
Yep, als je zoiets bedenkt, dan ontbreekt het sowieso aan een stukje empathie en inlevingsvermogen.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 20:10:31 #248
137949 Disana
pi_160963639
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:07 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Yep, als je zoiets bedenkt, dan ontbreekt het sowieso aan een stukje empathie en inlevingsvermogen.
Ik vind het ook getuigen van een grote minachting voor werklozen.
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 20:12:18 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_160963699
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het ook getuigen van een grote minachting voor werklozen.
Ik kon het eerst gewoon niet geloven. Blijkt het nog echt waar te zijn ook :|W
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 20:13:20 #250
137949 Disana
pi_160963725
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik kon het eerst gewoon niet geloven. Blijkt het nog echt waar te zijn ook :|W
Gelukkig kon de gemeente in kwestie zijn ogen ook niet geloven en hebben ze het onmiddellijk afgelast. Ik hoop dat ze er iets van leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')