quote:
Op vrijdag 25 maart 2016 23:02 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Als je niet in de bijstand zit kun je eten wat je wil, en als je wel in de bijstand zit heb je gewoon weinig te eten, zo is het ook.
Ik ben dan ook voorstander van een basisinkomen en mogeljkheid bij te verdienen.
Alleen toen ging Merkel alle vluchtelingen (goedkope arbeid) hierbinnen halen en dus zal dat nooit gebeuren. En dus gaat het hier naar de donder op den duur.

.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist hoeveel een bijstandsuitkering was, maar dat heb ik
dus even opgezocht.
Gaan we even uit van 21 jaar en ouder tot pensioengerechtigde leeftijd.
Een alleenstaande krijgt dus 972,70 euro per maand netto
Een echtpaar krijgt 1.389,57 euro per maand netto
http://financieel.infonu.(...)stand-1-januari-2016Géén idee van welke regelingen je allemaal gebruik kan maken, zorgtoeslag en huurtoeslag in elk geval
wel dacht ik, hoeveel hou je dan over per maand voor boodschappen? Ten eerste eten natuurlijk, maar
je hebt ook waspoeder, vuilniszakken, tandpasta, deodorant enz. nodig.
Af en toe kleding lijkt me ook wel handig en er gaat wel eens iets stuk in huis of je spaarlamp moet
vervangen worden of iet dergelijks.
Dan zou je nog naar de voedselbank kunnen en kleding kan je her en der ook gratis krijgen geloof ik, maar
of dat nou allemaal zo leuk is betwijfel ik.
Dus.............. beter een baantje zoeken, die zijn er ook wel als je rondkijkt maar het zijn geen vet betaalde
banen en niet iedereen is hoog opgeleid, dus je kan bijvoorbeeld aan de slag als schoonmaker, daar worden
tig mensen gevraagd als ik zo rondkijk, maar niet iedereen wil dat.
Als je een 38-urige werkweek als schoonmaker hebt verdien je 2077 euro bruto per maand.
http://unbouncepages.com/schoonmaakmedewerker/?voluumdata=vid..00000001-b2e1-435b-8000-000000000000__vpid..f97a3000-f317-11e5-8cc9-f8c7508fee01__caid..89e7360b-3317-444a-a465-b8d9cdf793e7__rt..R__lid..db1aa7e0-22ce-467b-94ab-e5c755966365__oid1..3df393f7-b245-45d4-a4b0-ace4112a9e8c__rd..www%5C.%5Cmarktplaats%5C.%5Cnl__aid..__sid..
Als je een echtpaar bent waarvan één van de twee niet kán werken dan schiet je er volgens
mij al geen donder mee op, dus als je er iets op vooruit wil gaan zal je alle twee aan de slag
moeten.
Maar....... stel je voor, deze situatie... de vrouw was altijd thuis, zorgde voor de kinderen,
is niet heel hoog opgeleid, maar haar man had een goedbetaalde baan.
Helaas, zoals wel vaker gebeurd, bedrijf gaat failliet, man komt in de WW is inmiddels
al minstens 40+ en komt nog moeilijk aan een baan. Die vrouw mankeert inmiddels
van alles en die gaat dat sowieso niet meer redden om een nog aan het arbeidsproces
deel te nemen.
WW is na x aantal jaar afgelopen en walla, je zit in de bijstand.
Dus... denkt de man .....dán in godsnaam maar schoonmaker, eind van de maand ziet hij dat
hij er eigenlijk wel héél weinig mee opschiet en hij denkt... ja nou lekker dan, dan kan ik net
zo goed de bijstand in, want het scheelt zó weinig.
Ik denk dat dat vaak gebeurd en een beetje begrijpen kan ik dat ook nog wel, wil niet
zeggen dat het goed is, maar wel begrijpelijk.
Dus als je de bijstand uitkeringen hóger gaat maken dan blijft iedereen ''lekker'' thuis,
dat wil je ook niet, als je naast je bijstand mag bijverdienen, dan gaan veel mensen dat
doen natuurlijk, maar dan blijven ze wél in de bijstand mét iets extra's, schiet je ook weer
niks meer op.
Ik denk niet dat je daar de vluchtelingen de schuld van kan geven hoor.
Bovendien.... voor schoonmaakwerk vragen ze vaak al minstens MBO.
Misschien is het een totaal lulverhaal dit, maar zo op de vroege morgen is dit het enige wat ik zo
snel kan bedenken. Ik gun iedereen een riant inkomen en een leuk leven, maar ik weet niet of
dat haalbaar is.
Neemt niet weg dat die boodschappen les natuurlijk idioot is, zéker op de manier waarop het gedaan werd,
maar goed dat is dus al allemaal stop gezet.