abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160948237
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan moet jij bezoek krijgen van een HBO'er wrs. :P.
Ik zit gelukkig niet in de bijstand, dus dan mag je dat... :+

ik ga TV kijken nu of eigenlijk een film, ik weet niet welke, dat regelt mijn eega altijd,
heb ik geen verstand van namelijk :P
pi_160948280
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:55 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

En terecht, want tussen dat volk hoort jouw dochter toch niet? Niemands dochter trouwens!

Maar inderdaad, wat de één "hoogopgeleid" noemt, daarvan denk ik dan soms, welk denkniveau heb je nu eigenlijk echt? Zou het je ooit kunnen lukken om een integraal of differentiaalvergelijking op te lossen? Om ook maar enigszins íéts te begrijpen van quantummechanica?

Mijn zusje, die na de HAVO op de hogere hotelschool (HBO dus) gezeten heeft, wat toentertijd nog een soort semi privéschooltje was, inclusief ballotage op basis van IQ-test etc., geeft altijd eerlijk toe dat ze op die school eigenlijk nauwelijks iets geleerd heeft, behalve feesten, zuipen, snuiven en slettebakken. Heeft nu een topbaan in de VS btw.
En dat geldt met veel opleidingen.

En ja met dochter, die ging dus naar de sodemieter, na nog wat testjes in Breda tijdens groep 8, op een echte HAVO en nu zit ze in Spanje, heb vanmiddag nog lang met haar gesproken, want ze moet gewoon proberen het daar te maken, want anders gaat ze hier in NL naar de sodemieter tussen vmbo'ers die allemaal op zijn Maroc-Nederlands praten. Gelukkig heeft ze de kans, maar dan moet ze ook weer Spaans leren spreken, en dat is nog wel moeilijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 25-03-2016 23:05:44 ]
I´m back.
pi_160948390
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:58 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik zit gelukkig niet in de bijstand, dus dan mag je dat... :+

ik ga TV kijken nu of eigenlijk een film, ik weet niet welke, dat regelt mijn eega altijd,
heb ik geen verstand van namelijk :P
Als je niet in de bijstand zit kun je eten wat je wil, en als je wel in de bijstand zit heb je gewoon weinig te eten, zo is het ook.
Ik ben dan ook voorstander van een basisinkomen en mogeljkheid bij te verdienen.
Alleen toen ging Merkel alle vluchtelingen (goedkope arbeid) hierbinnen halen en dus zal dat nooit gebeuren. En dus gaat het hier naar de donder op den duur. :).
I´m back.
pi_160949608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:45 schreef Dutchguy het volgende:
Wat een gigantische idioten. Wie heeft hier ooit een akkoord aan kunnen geven? :') :') |:(
Dat vroeg ik mij dus ook af
pi_160949757
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:49 schreef Antaris het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij dus ook af
PvdA wrs?
I´m back.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 00:16:57 #206
3542 Gia
User under construction
pi_160950120
Misschien beweerden de bijstandstrekkers wel dat ze niet rond kunnen komen van hun bijstand en krijgen ze hierdoor het besef dat dat wel kan.
pi_160950137
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dat geldt met veel opleidingen.

En ja met dochter, die ging dus naar de sodemieter, na nog wat testjes in Breda tijdens groep 8, op een echte HAVO en nu zit ze in Spanje, heb vanmiddag nog lang met haar gesproken, want ze moet gewoon proberen het daar te maken, want anders gaat ze hier in NL naar de sodemieter tussen vmbo'ers die allemaal op zijn Maroc-Nederlands praten. Gelukkig heeft ze de kans, maar dan moet ze ook weer Spaans leren spreken, en dat is nog wel moeilijk.
Joh, die meiden op die leeftijd, daar kun je toch niks over zeggen. M'n zusje had toen ze 15 was verkering met de grootste drugsdealer van de stad en hing de godganse dag met de lokale hangjeugd rond in het park. Wilde toen ook van school af, is uiteindelijk toch nog helemaal goedgekomem toen ze eenmaal wist wat ze wilde.

Maar die vmbo-mocro's, da's wel andere koek natuurlijk. Daar zou ik ook niks van moeten hebben.
pi_160950147
Genant. Ik zou af zien van het geld en een baantje nemen in een fabriek ofzo. Beter iets zelf verdienen dan dit.
pi_160950164
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 00:16 schreef Gia het volgende:
Misschien beweerden de bijstandstrekkers wel dat ze niet rond kunnen komen van hun bijstand en krijgen ze hierdoor het besef dat dat wel kan.
Met paprika's?
Hadden ze beter jou kunnen inhuren.
I´m back.
pi_160950238
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 00:18 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Joh, die meiden op die leeftijd, daar kun je toch niks over zeggen. M'n zusje had toen ze 15 was verkering met de grootste drugsdealer van de stad en hing de godganse dag met de lokale hangjeugd rond in het park. Wilde toen ook van school af, is uiteindelijk toch nog helemaal goedgekomem toen ze eenmaal wist wat ze wilde.
Ze heeft nou wel meer kansen, als ze die taal maar goed leert, wat wrs wel; gaat gebeuren, ze kan ook goed Engels al.
quote:
Maar die vmbo-mocro's, da's wel andere koek natuurlijk. Daar zou ik ook niks van moeten hebben.
Ja, daarom kwamen al die meiden terecht op HAVO-VWO-klas. Ik had het pas later in de gaten. En als dat soort meiden massaal naar HBO gaat, dan moet je ook pretstudies hebben, maar dat is al zeker 2 decennia aan de gang joh.
Allemaal gezellig hoogopgeleide, ja dan moeten er banen voor zijn ook et voilà...
I´m back.
pi_160953220
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je niet in de bijstand zit kun je eten wat je wil, en als je wel in de bijstand zit heb je gewoon weinig te eten, zo is het ook.
Ik ben dan ook voorstander van een basisinkomen en mogeljkheid bij te verdienen.
Alleen toen ging Merkel alle vluchtelingen (goedkope arbeid) hierbinnen halen en dus zal dat nooit gebeuren. En dus gaat het hier naar de donder op den duur. :).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist hoeveel een bijstandsuitkering was, maar dat heb ik
dus even opgezocht.

Gaan we even uit van 21 jaar en ouder tot pensioengerechtigde leeftijd.
Een alleenstaande krijgt dus 972,70 euro per maand netto
Een echtpaar krijgt 1.389,57 euro per maand netto

http://financieel.infonu.(...)stand-1-januari-2016

Géén idee van welke regelingen je allemaal gebruik kan maken, zorgtoeslag en huurtoeslag in elk geval
wel dacht ik, hoeveel hou je dan over per maand voor boodschappen? Ten eerste eten natuurlijk, maar
je hebt ook waspoeder, vuilniszakken, tandpasta, deodorant enz. nodig.

Af en toe kleding lijkt me ook wel handig en er gaat wel eens iets stuk in huis of je spaarlamp moet
vervangen worden of iet dergelijks.

Dan zou je nog naar de voedselbank kunnen en kleding kan je her en der ook gratis krijgen geloof ik, maar
of dat nou allemaal zo leuk is betwijfel ik.

Dus.............. beter een baantje zoeken, die zijn er ook wel als je rondkijkt maar het zijn geen vet betaalde
banen en niet iedereen is hoog opgeleid, dus je kan bijvoorbeeld aan de slag als schoonmaker, daar worden
tig mensen gevraagd als ik zo rondkijk, maar niet iedereen wil dat.

Als je een 38-urige werkweek als schoonmaker hebt verdien je 2077 euro bruto per maand.
http://unbouncepages.com/schoonmaakmedewerker/?voluumdata=vid..00000001-b2e1-435b-8000-000000000000__vpid..f97a3000-f317-11e5-8cc9-f8c7508fee01__caid..89e7360b-3317-444a-a465-b8d9cdf793e7__rt..R__lid..db1aa7e0-22ce-467b-94ab-e5c755966365__oid1..3df393f7-b245-45d4-a4b0-ace4112a9e8c__rd..www%5C.%5Cmarktplaats%5C.%5Cnl__aid..__sid..

Als je een echtpaar bent waarvan één van de twee niet kán werken dan schiet je er volgens
mij al geen donder mee op, dus als je er iets op vooruit wil gaan zal je alle twee aan de slag
moeten.

Maar....... stel je voor, deze situatie... de vrouw was altijd thuis, zorgde voor de kinderen,
is niet heel hoog opgeleid, maar haar man had een goedbetaalde baan.
Helaas, zoals wel vaker gebeurd, bedrijf gaat failliet, man komt in de WW is inmiddels
al minstens 40+ en komt nog moeilijk aan een baan. Die vrouw mankeert inmiddels
van alles en die gaat dat sowieso niet meer redden om een nog aan het arbeidsproces
deel te nemen.

WW is na x aantal jaar afgelopen en walla, je zit in de bijstand.

Dus... denkt de man .....dán in godsnaam maar schoonmaker, eind van de maand ziet hij dat
hij er eigenlijk wel héél weinig mee opschiet en hij denkt... ja nou lekker dan, dan kan ik net
zo goed de bijstand in, want het scheelt zó weinig.

Ik denk dat dat vaak gebeurd en een beetje begrijpen kan ik dat ook nog wel, wil niet
zeggen dat het goed is, maar wel begrijpelijk.

Dus als je de bijstand uitkeringen hóger gaat maken dan blijft iedereen ''lekker'' thuis,
dat wil je ook niet, als je naast je bijstand mag bijverdienen, dan gaan veel mensen dat
doen natuurlijk, maar dan blijven ze wél in de bijstand mét iets extra's, schiet je ook weer
niks meer op.

Ik denk niet dat je daar de vluchtelingen de schuld van kan geven hoor.

Bovendien.... voor schoonmaakwerk vragen ze vaak al minstens MBO.

Misschien is het een totaal lulverhaal dit, maar zo op de vroege morgen is dit het enige wat ik zo
snel kan bedenken. Ik gun iedereen een riant inkomen en een leuk leven, maar ik weet niet of
dat haalbaar is.

Neemt niet weg dat die boodschappen les natuurlijk idioot is, zéker op de manier waarop het gedaan werd,
maar goed dat is dus al allemaal stop gezet.
pi_160953312
Misschien beter de obsessie met eten aanpakken. Ik ken genoeg veelverdieners die een obsessie met eten hebben en de gezondheidszorg bakken met geld kosten. Minder eten is gezond, af en toe een dag vasten helemaal. En goedkoop.
pi_160953380
Besprak dit geval op mijn werk. Bleek iemand soortgelijke ervaring te hebben, maar dan op een PAAZ-afdeling. Hoogopgeleide vrouw, prima baan en bijbehorend sociaal leven, kreeg daar les in het organiseren van een etentje. In groepje menuutje bespreken, kinderlijke menukaartjes schrijven en groepsgewijs onder begeleiding van twee verpleegkundigen met de big shopper naar de supermarkt. Keihard door de winkel roept een verpleegkundige: "Neen, niet die tomaatjes, maar die andere". Ging ze zolang maar buiten wachten. Later besprak ze dat ze dit project kinderachtig en vernederen vond, wat volgens de deskundigen aan haar ziektebeeld te wijten was.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 09:12:51 #214
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160953394
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Al rook ik niet maar met mijn dieet was het ook een vreemde gezonde kar geworden en een leuke discussie. 4.000 Calorieën per dag haal je alleen met volle producten, extra suiker en eigenlijk alles wat mensen ongezond vinden.
Complete onzin. Jij hebt duidelijk boodschappenles nodig.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160953541
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:12 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Het is inderdaad nog maar de vraag wat 'men' gezond vindt en of dat wel zo is.
Mensen in de supermarkt de les lezen is gewoon dom. Je kunt beter met iedereen achteraf praten over wat er gekocht is en wat gezond en ongezond is. Dan iedereen weer laten shoppen net zo lang tot het verbeterd is.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 09:41:01 #216
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160953623
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
Je kunt beter met iedereen achteraf praten over wat er gekocht is en wat gezond en ongezond is.
Ze moesten alles weer terugleggen dus achteraf zouden er geen producten meer zijn om te bespreken.
Een beetje dit idee:

Maar dan in een grote-mensen supermarkt.
pi_160953640
Nee maar als je bespreekt wat er zoal gekocht is, kun je ook gericht adviseren: u koopt nu wel dit en dit, maar u kunt net zo goed dit kopen dan bent u gezonder én goedkoper uit. Geef daarna desgewenst een kookcursus en het wordt nog een leuke middag.
En dan meteen het nieuwe denken over voeding meegeven: volle producten mag want dat vult, en lege koolhydraten beperken.
pi_160955149
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:12 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ach jij kent mijn dieet.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 11:50:01 #219
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160955160
Mensen voelen zich tegenwoordig nogal gauw vernederd :')
pi_160955305
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 11:50 schreef Twiitch het volgende:
Lijkt me in dit geval gewoon terecht. Kom op zeg.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 12:04:12 #221
137949 Disana
pi_160955357
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 11:50 schreef Twiitch het volgende:
Deze mensen zitten al in een onfortuinlijke positie, ze zijn werkloos en zijn daar waarschijnlijk niet trots op. Dan is het extra lullig om ze op deze manier in hun hemd te zetten. Stel je voor, in een groepje boodschappen terug moeten leggen, iedereen ziet dat. Ik vind het beschamend.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:06:41 #222
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160955370
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Deze mensen zitten al in een onfortuinlijke positie, ze zijn werkloos en zijn daar waarschijnlijk niet trots op. Dan is het extra lullig om ze op deze manier in hun hemd te zetten. Stel je voor, in een groepje boodschappen terug moeten leggen, iedereen ziet dat. Ik vind het beschamend.
Nou poeh poeh, een beetje schaamte, wat een drama. Liep er ook iemand van het UWV bij die ze constant en op luide toon dikzakje en nutteloze uitvreters noemde? Dan mag je wel spreken over een vernedering. Anders niet zo aanstellen.
pi_160955680
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nou poeh poeh, een beetje schaamte, wat een drama.
:')
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 12:28:56 #224
137949 Disana
pi_160955704
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nou poeh poeh, een beetje schaamte, wat een drama. Liep er ook iemand van het UWV bij die ze constant en op luide toon dikzakje en nutteloze uitvreters noemde? Dan mag je wel spreken over een vernedering. Anders niet zo aanstellen.
Triest.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:41:33 #225
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160955927
Wat eten jullie vanavond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')