abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160945634
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:56 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een stelletje zeikerds. Blijkbaar zaten er zat van die kansloze steuntrekkers tussen, die het toch niet helemaal begrepen. Die moeten het dan maar leren, desnoods op deze manier.
Proost jong, ga nog eens te keer over die plamuurkoppen met uni-opleiding op je werk, zou wel leuk zijn in dit verband.
I´m back.
pi_160945677
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:59 schreef FANN het volgende:

[..]

darom ga jij ook bij de Chinees eten :+
Alleen op tweede vrolijkvoorjaarsdag. Kun je de dag daarna ook van eten trouwens.
I´m back.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:01:50 #153
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160945686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:40 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ja nee, het zijn allemaal MBO'ers die re-integratieconsulentje spelen idd. Bij dit voorval is de mentale afstand tussen degene die dit bedacht heeft en de bijstandsgerechtigden die het moeten ondergaan zo groot, dat het een typisch hoogopgeleidentrekje is.
Imho leeft een hogeropgeleide in zijn eigen belevingswereld en denkt vaak té moeilijk/gecompliceerd en ingewikkeld.
Sommige dingen is geen raketwetenschap maar gewoon gezond boeren verstand.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160945702
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen op tweede vrolijkvoorjaarsdag. Kun je de dag daarna ook van eten trouwens.
Als het weer naar boven komt wel ja :D
pi_160945729
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:02 schreef FANN het volgende:

[..]

Als het weer naar boven komt wel ja :D
Nee, porties zijn zo groot.
I´m back.
pi_160945789
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Proost jong, ga nog eens te keer over die plamuurkoppen met uni-opleiding op je werk, zou wel leuk zijn in dit verband.
Hahahahaha die was inderdaad leuk heh?

Ben nu een beetje dronken idd. :')
pi_160945804
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Imho leeft een hogeropgeleide in zijn eigen belevingswereld en denkt vaak té moeilijk/gecompliceerd en ingewikkeld.
Sommige dingen is geen raketwetenschap maar gewoon gezond boeren verstand.
Welnee, HBO'ers en WO'ers zijn vaak net zo dom als MBO'ers.
I´m back.
pi_160945864
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:03 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Hahahahaha die was inderdaad leuk heh?

Ben nu een beetje dronken idd. :')
Moest wel enorm lachen, ook herkenbaar hoor. De tering die hoogopgeleide dames worden wel steeds gekker iig, ook mijn ervaring hoor.
I´m back.
pi_160945957
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, porties zijn zo groot.
ja, ja ik snap je wel :+

maar eh... wat Bram net bedoelde is dat je mensen best iets over gezond eten kan leren, maar dan op een normale manier, gewoon een cursusje ofzo, dat je bijvoorbeeld niet meteen na een ijzerrijke maaltijd een bak koffie moet nemen of een toetje met yoghurt want dat remt de ijzeropname, zulke dingen....

Tenminste........... ik dénk dat hij dat bedoelt en zulke dingen kan je iemand op een normale manier
leren dus, zonder dat je ze moet vernederen, maar dat zal dus ook niet meer gebeuren, want de hele zooi is afgeblazen :P

dus........... dat wilde ik nog even zeggen (8>
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:08:37 #160
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160946047
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:57 schreef FANN het volgende:

[..]

ik heb die IQ test gedaan die in je ondertiteling staat, de uitslag is...

Goed gedaan!
U hoort bij de beste 10%

Uw IQ is:

118

Ik schrik er zelf van :o

Paar van die reeks-vragen gegokt omdat geen zin om te rekenen :P
pi_160946082
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:08 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Paar van die reeks-vragen gegokt omdat geen zin om te rekenen :P
Goe gedaan jochie! :D
pi_160946104
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moest wel enorm lachen, ook herkenbaar hoor. De tering die hoogopgeleide dames worden wel steeds gekker iig, ook mijn ervaring hoor.
ga jij die test eens doen? :P
pi_160946128
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:06 schreef FANN het volgende:

[..]

ja, ja ik snap je wel :+

maar eh... wat Bram net bedoelde is dat je mensen best iets over gezond eten kan leren, maar dan op een normale manier, gewoon een cursusje ofzo, dat je bijvoorbeeld niet meteen na een ijzerrijke maaltijd een bak koffie moet nemen of een toetje met yoghurt want dat remt de ijzeropname, zulke dingen....

Tenminste........... ik dénk dat hij dat bedoelt en zulke dingen kan je iemand op een normale manier
leren dus, zonder dat je ze moet vernederen, maar dat zal dus ook niet meer gebeuren, want de hele zooi is afgeblazen :P

dus........... dat wilde ik nog even zeggen (8>
Ik weet niet wat Bram bedoelt. An sich een jongen waar ik het wel vaak mee eens ben, maar nu schuift-ie toch even de andere kant op hoor.
Heeft allemaal geen ene reet met je opleiding te maken of je wel of niet gezond leeft nl. Laat staan dat dat de reden is dat je in de bijstand zit of er uit kan geraken en dan in de armoede val duikt btw.
Hij is simmer dan dat iig, dacht ik.
I´m back.
pi_160946163
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hahaha dacht al dat het alleen aan mij lag, maar is gelukkig niet zo.

Tegenwoordig is een HBO'tje voor elke idioot te halen. Neem bijvoorbeeld de "studie" 'begeleidster van bandjes' (geen idee hoe het echt heet, maar madam claimt iets in die richting te hebben behaald). Dat kan toch iedereen met een grote mond en die tot 10 kan tellen. :')
pi_160946185
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat Bram bedoelt. An sich een jongen waar ik het wel vaak mee eens ben, maar nu schuift-ie toch even de andere kant op hoor.
Heeft allemaal geen ene reet met je opleiding te maken of je wel of niet gezond leeft nl. Laat staan dat dat de reden is dat je in de bijstand zit of er uit kan geraken en dan in de armoede val duikt btw.
Hij is simmer dan dat iig, dacht ik.
Oh... nee als je een boel pech heb kan je ook zomaar in de bijstand zitten voordat je het weet...
pi_160946222
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:09 schreef FANN het volgende:

[..]

ga jij die test eens doen? :P
Ik heb een IQ 68, serieus, ik moet zo plassen weet niet eens waaruit ik dat moet doen. :).
Ik ben de domste dommerik van het rijk der dommeriken en dan nog ben ik dommer oid. 8)7 .
I´m back.
pi_160946266
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:11 schreef FANN het volgende:

[..]

Oh... nee als je een boel pech heb kan je ook zomaar in de bijstand zitten voordat je het weet...
En allerlei andere manieren ook.
I´m back.
pi_160946289
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb een IQ 68, serieus, ik moet zo plassen weet niet eens waaruit ik dat moet doen. :).
Ik ben de domste dommerik van het rijk der dommeriken en dan nog ben ik dommer oid. 8)7 .
nah... zal wel meevallen en bovendien zegt het ook niet alles en zo slim ben ik ook niet trouwens :')
pi_160946449
Maar ik moet wel zeggen: sinds ik in een tokkie-buurt woon, is mijn compassie met den bijstandstrekkert toch wel wat gedaald. Er zitten uiteraard hele treurige gevallen tusssen, maar ook types die de hele dag zitten te blowen en te gamen en al dronken zijn op het tijdstip dat ik op m'n werk aankom. :')
pi_160946496
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En allerlei andere manieren ook.
ja een verslaving bijvoorbeeld...

Toen ik op kantoor werkte was er een vent, een hoogopgeleide vent, want hij had een hoge positie, dus dat moet dan wel... die was regelmatig ''zoek'' en die bleek gok verslaafd te zijn, daar kwamen ze pas achter toen hij een kas geplunderd had :') tja, baan kwijt... ik weet verder niet wat er van hem is geworden, maar een paar jaar terug ging ik eens naar de markthal daar bij het NDSM terrein, daar zijn altijd van die rommelmarkten en daar stond ie met een kraampje met allemaal zooi en hij zag er niet meer uit, géén pak en stropdas meer in elk geval.

Ik bedoel maar..........
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:18:38 #171
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_160946503
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Er is geen 'hoogopgeleidenmoraal'. Als jij zoiets meent waar te nemen, moet je je misschien eens afvragen of je zelf wel al je kansen hebt benut.
Die is er wel degelijk. Dat merk ik dagelijks op de werkvloer, in mijn sociale kring en op internet. Je opmerking over kansen benutten is interessant. Daar zit immers een gedachte achter, alsof ik ressentiment naar hoogopgeleiden heb omdat ik er zelf niet één ben. Hoe schat je mijn opleiding/persoonlijke situatie eigenlijk in?
pi_160946505
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:11 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Hahaha dacht al dat het alleen aan mij lag, maar is gelukkig niet zo
Nee klopt ook niets van, je opleiding maakt je moreel gesproken niet een beter mens.
quote:
Tegenwoordig is een HBO'tje voor elke idioot te halen. Neem bijvoorbeeld de "studie" 'begeleidster van bandjes' (geen idee hoe het echt heet, maar madam claimt iets in die richting te hebben behaald). Dat kan toch iedereen met een grote mond en die tot 10 kan tellen. :')
Zijn zoveel pretstudies bijgekomen, omdat de hogescholen en universiteiten afgerekend worden op de hoeveelheid afgestudeerden. Maar in mijn tijd was het al niet veel soeps toen dat soort afrekeningsmodellen niet bestonden.
Nou en later ging dat ook tellen bij middelbare scholen en dus kon elk mutsje (vooral) naar de HAVO, want die wil je niet hebben bij de Mocro- en Turk-jongens op het vmbo. (Ook bij onze dochter gebeurd hoor).
I´m back.
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2016 @ 22:22:31 #173
137949 Disana
pi_160946686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:18 schreef Terecht het volgende:

[..]

Die is er wel degelijk. Dat merk ik dagelijks op de werkvloer, in mijn sociale kring en op internet. Je opmerking over kansen benutten is interessant. Daar zit immers een gedachte achter, alsof ik ressentiment naar hoogopgeleiden heb omdat ik er zelf niet één ben. Hoe schat je mijn opleiding/persoonlijke situatie eigenlijk in?
Ja, ik proef hier veel ressentiment jegens hoogopgeleiden. Als dat niet zo was, had ik niet eens gereageerd want het hele onderwerp is off-topic.
pi_160946772
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:18 schreef FANN het volgende:

[..]

ja een verslaving bijvoorbeeld...

Toen ik op kantoor werkte was er een vent, een hoogopgeleide vent, want hij had een hoge positie, dus dat moet dan wel... die was regelmatig ''zoek'' en die bleek gok verslaafd te zijn, daar kwamen ze pas achter toen hij een kas geplunderd had :') tja, baan kwijt... ik weet verder niet wat er van hem is geworden, maar een paar jaar terug ging ik eens naar de markthal daar bij het NDSM terrein, daar zijn altijd van die rommelmarkten en daar stond ie met een kraampje met allemaal zooi en hij zag er niet meer uit, géén pak en stropdas meer in elk geval.

Ik bedoel maar..........
Dat bedoel ik het zijn ook gewoon mensen, alleen wordt vaak gedaan tegenwoordig alsof ze van een hogere aristocratische afkomst zijn. Kijk maar naar Bram, even teruglezen zijn reactie eerder.
Dat is onzin. Ik heb tussen allerlei soorten opleidingsniveau gewerkt als officieel hoogopgeleide, veel verschil is er niet tussen. Zijn wel soms hele slimme mensen en mensen met een aanleg om iets heel goed te doen. Maar niet echt dik bezaaid hoor. Niet de slimme mensen iig, dat ik vond althans. (ik ben zelf mijn eigen maat natuurlijk, dat speelt ook, maar dan nog...).
I´m back.
pi_160946808
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:13 schreef FANN het volgende:

[..]

nah... zal wel meevallen en bovendien zegt het ook niet alles en zo slim ben ik ook niet trouwens :')
Jip en Janneke taal gebruiken anders begrijpt hij het niet.
pi_160946888
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik het zijn ook gewoon mensen, alleen wordt vaak gedaan tegenwoordig alsof ze van een hogere aristocratische afkomst zijn. Kijk maar naar Bram, even teruglezen zijn reactie eerder.
Dat is onzin. Ik heb tussen allerlei soorten opleidingsniveau gewerkt als officieel hoogopgeleide, veel verschil is er niet tussen. Zijn wel soms hele slimme mensen en mensen met een aanleg om iets heel goed te doen. Maar niet echt dik bezaaid hoor. Niet de slimme mensen iig, dat ik vond althans. (ik ben zelf mijn eigen maat natuurlijk, dat speelt ook, maar dan nog...).
ow... dan moet ik alles teruglezen :@ nah anyway's.......... hoogopgeleide mensen doen ook wel eens domme dingen en omgekeerd geldt dat dus ook, mensen die niet hoogopgeleid zijn kunnen wel eens hele slimme dingen doen.

ofzo :+
pi_160946915
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Jip en Janneke taal gebruiken anders begrijpt hij het niet.
die taal gebruik ik altijd :D
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:27:02 #178
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_160946921
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, ik proef hier veel ressentiment jegens hoogopgeleiden. Als dat niet zo was, had ik niet eens gereageerd want het hele onderwerp is off-topic.
Maar hoe schat je mijn opleidingsniveau nu in? Is het een ressentimenttheorie van een laagopgeleide, of kan het zijn dat een hoogopgeleide een hoogopgeleidenmoraal observeert bij zijn mede-hoogopgeleiden?
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2016 @ 22:28:03 #179
137949 Disana
pi_160946977
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:27 schreef Terecht het volgende:

[..]

Maar hoe schat je mijn opleidingsniveau nu in? Is het een ressentimenttheorie van een laagopgeleide, of kan het zijn dat een hoogopgeleide een hoogopgeleidenmoraal observeert bij zijn mede-hoogopgeleiden?
Ik ken je helemaal niet, hoe moet ik dat weten.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 22:28:44 #180
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_160947004
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ken je helemaal niet, hoe moet ik dat weten.
Je hebt duidelijk een inschatting gemaakt, anders kom je niet met die opmerking over kansen benutten op de proppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')