Proost jong, ga nog eens te keer over die plamuurkoppen met uni-opleiding op je werk, zou wel leuk zijn in dit verband.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:56 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een stelletje zeikerds. Blijkbaar zaten er zat van die kansloze steuntrekkers tussen, die het toch niet helemaal begrepen. Die moeten het dan maar leren, desnoods op deze manier.
Imho leeft een hogeropgeleide in zijn eigen belevingswereld en denkt vaak té moeilijk/gecompliceerd en ingewikkeld.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:40 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja nee, het zijn allemaal MBO'ers die re-integratieconsulentje spelen idd. Bij dit voorval is de mentale afstand tussen degene die dit bedacht heeft en de bijstandsgerechtigden die het moeten ondergaan zo groot, dat het een typisch hoogopgeleidentrekje is.
Als het weer naar boven komt wel jaquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen op tweede vrolijkvoorjaarsdag. Kun je de dag daarna ook van eten trouwens.
Hahahahaha die was inderdaad leuk heh?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Proost jong, ga nog eens te keer over die plamuurkoppen met uni-opleiding op je werk, zou wel leuk zijn in dit verband.
Welnee, HBO'ers en WO'ers zijn vaak net zo dom als MBO'ers.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Imho leeft een hogeropgeleide in zijn eigen belevingswereld en denkt vaak té moeilijk/gecompliceerd en ingewikkeld.
Sommige dingen is geen raketwetenschap maar gewoon gezond boeren verstand.
Moest wel enorm lachen, ook herkenbaar hoor. De tering die hoogopgeleide dames worden wel steeds gekker iig, ook mijn ervaring hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hahahahaha die was inderdaad leuk heh?
Ben nu een beetje dronken idd.
ja, ja ik snap je welquote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:57 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb die IQ test gedaan die in je ondertiteling staat, de uitslag is...
Goed gedaan!
U hoort bij de beste 10%
Uw IQ is:
118
Ik schrik er zelf van
Goe gedaan jochie!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Paar van die reeks-vragen gegokt omdat geen zin om te rekenen
ga jij die test eens doen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moest wel enorm lachen, ook herkenbaar hoor. De tering die hoogopgeleide dames worden wel steeds gekker iig, ook mijn ervaring hoor.
Ik weet niet wat Bram bedoelt. An sich een jongen waar ik het wel vaak mee eens ben, maar nu schuift-ie toch even de andere kant op hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:06 schreef FANN het volgende:
[..]
ja, ja ik snap je wel![]()
maar eh... wat Bram net bedoelde is dat je mensen best iets over gezond eten kan leren, maar dan op een normale manier, gewoon een cursusje ofzo, dat je bijvoorbeeld niet meteen na een ijzerrijke maaltijd een bak koffie moet nemen of een toetje met yoghurt want dat remt de ijzeropname, zulke dingen....
Tenminste........... ik dénk dat hij dat bedoelt en zulke dingen kan je iemand op een normale manier
leren dus, zonder dat je ze moet vernederen, maar dat zal dus ook niet meer gebeuren, want de hele zooi is afgeblazen![]()
dus........... dat wilde ik nog even zeggen
Hahaha dacht al dat het alleen aan mij lag, maar is gelukkig niet zo.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moest wel enorm lachen, ook herkenbaar hoor. De tering die hoogopgeleide dames worden wel steeds gekker iig, ook mijn ervaring hoor.
Oh... nee als je een boel pech heb kan je ook zomaar in de bijstand zitten voordat je het weet...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Bram bedoelt. An sich een jongen waar ik het wel vaak mee eens ben, maar nu schuift-ie toch even de andere kant op hoor.
Heeft allemaal geen ene reet met je opleiding te maken of je wel of niet gezond leeft nl. Laat staan dat dat de reden is dat je in de bijstand zit of er uit kan geraken en dan in de armoede val duikt btw.
Hij is simmer dan dat iig, dacht ik.
Ik heb een IQ 68, serieus, ik moet zo plassen weet niet eens waaruit ik dat moet doen.quote:
En allerlei andere manieren ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:11 schreef FANN het volgende:
[..]
Oh... nee als je een boel pech heb kan je ook zomaar in de bijstand zitten voordat je het weet...
nah... zal wel meevallen en bovendien zegt het ook niet alles en zo slim ben ik ook niet trouwensquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb een IQ 68, serieus, ik moet zo plassen weet niet eens waaruit ik dat moet doen..
Ik ben de domste dommerik van het rijk der dommeriken en dan nog ben ik dommer oid..
ja een verslaving bijvoorbeeld...quote:
Die is er wel degelijk. Dat merk ik dagelijks op de werkvloer, in mijn sociale kring en op internet. Je opmerking over kansen benutten is interessant. Daar zit immers een gedachte achter, alsof ik ressentiment naar hoogopgeleiden heb omdat ik er zelf niet één ben. Hoe schat je mijn opleiding/persoonlijke situatie eigenlijk in?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is geen 'hoogopgeleidenmoraal'. Als jij zoiets meent waar te nemen, moet je je misschien eens afvragen of je zelf wel al je kansen hebt benut.
Nee klopt ook niets van, je opleiding maakt je moreel gesproken niet een beter mens.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hahaha dacht al dat het alleen aan mij lag, maar is gelukkig niet zo
Zijn zoveel pretstudies bijgekomen, omdat de hogescholen en universiteiten afgerekend worden op de hoeveelheid afgestudeerden. Maar in mijn tijd was het al niet veel soeps toen dat soort afrekeningsmodellen niet bestonden.quote:Tegenwoordig is een HBO'tje voor elke idioot te halen. Neem bijvoorbeeld de "studie" 'begeleidster van bandjes' (geen idee hoe het echt heet, maar madam claimt iets in die richting te hebben behaald). Dat kan toch iedereen met een grote mond en die tot 10 kan tellen.
Ja, ik proef hier veel ressentiment jegens hoogopgeleiden. Als dat niet zo was, had ik niet eens gereageerd want het hele onderwerp is off-topic.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:18 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die is er wel degelijk. Dat merk ik dagelijks op de werkvloer, in mijn sociale kring en op internet. Je opmerking over kansen benutten is interessant. Daar zit immers een gedachte achter, alsof ik ressentiment naar hoogopgeleiden heb omdat ik er zelf niet één ben. Hoe schat je mijn opleiding/persoonlijke situatie eigenlijk in?
Dat bedoel ik het zijn ook gewoon mensen, alleen wordt vaak gedaan tegenwoordig alsof ze van een hogere aristocratische afkomst zijn. Kijk maar naar Bram, even teruglezen zijn reactie eerder.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:18 schreef FANN het volgende:
[..]
ja een verslaving bijvoorbeeld...
Toen ik op kantoor werkte was er een vent, een hoogopgeleide vent, want hij had een hoge positie, dus dat moet dan wel... die was regelmatig ''zoek'' en die bleek gok verslaafd te zijn, daar kwamen ze pas achter toen hij een kas geplunderd hadtja, baan kwijt... ik weet verder niet wat er van hem is geworden, maar een paar jaar terug ging ik eens naar de markthal daar bij het NDSM terrein, daar zijn altijd van die rommelmarkten en daar stond ie met een kraampje met allemaal zooi en hij zag er niet meer uit, géén pak en stropdas meer in elk geval.
Ik bedoel maar..........
Jip en Janneke taal gebruiken anders begrijpt hij het niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:13 schreef FANN het volgende:
[..]
nah... zal wel meevallen en bovendien zegt het ook niet alles en zo slim ben ik ook niet trouwens
ow... dan moet ik alles teruglezenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik het zijn ook gewoon mensen, alleen wordt vaak gedaan tegenwoordig alsof ze van een hogere aristocratische afkomst zijn. Kijk maar naar Bram, even teruglezen zijn reactie eerder.
Dat is onzin. Ik heb tussen allerlei soorten opleidingsniveau gewerkt als officieel hoogopgeleide, veel verschil is er niet tussen. Zijn wel soms hele slimme mensen en mensen met een aanleg om iets heel goed te doen. Maar niet echt dik bezaaid hoor. Niet de slimme mensen iig, dat ik vond althans. (ik ben zelf mijn eigen maat natuurlijk, dat speelt ook, maar dan nog...).
die taal gebruik ik altijdquote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jip en Janneke taal gebruiken anders begrijpt hij het niet.
Maar hoe schat je mijn opleidingsniveau nu in? Is het een ressentimenttheorie van een laagopgeleide, of kan het zijn dat een hoogopgeleide een hoogopgeleidenmoraal observeert bij zijn mede-hoogopgeleiden?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik proef hier veel ressentiment jegens hoogopgeleiden. Als dat niet zo was, had ik niet eens gereageerd want het hele onderwerp is off-topic.
Ik ken je helemaal niet, hoe moet ik dat weten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:27 schreef Terecht het volgende:
[..]
Maar hoe schat je mijn opleidingsniveau nu in? Is het een ressentimenttheorie van een laagopgeleide, of kan het zijn dat een hoogopgeleide een hoogopgeleidenmoraal observeert bij zijn mede-hoogopgeleiden?
Je hebt duidelijk een inschatting gemaakt, anders kom je niet met die opmerking over kansen benutten op de proppen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken je helemaal niet, hoe moet ik dat weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |