Hoogopgeleiden zijn vaak zelf ook onrendabelen idd, maar dat is iets dat ze dan zelf weer niet kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Inderdaad. Legitimeren van de re-intergratie business.
En als het "gezond boodschappen doen project" niet slaagt dan gaan we weer fijn iets anders bedenken om onszelf bezig te houden en deze onrendabelen tot het uiterste te tergen.
Zo blijven we aan het werk en houden we de doelgroep scherp.
Ga dan even de discussie volgen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:58 schreef Disana het volgende:
Hoogopgeleid of laagopgeleid, geen enkele werkloze zou vernederd moeten worden zoals de werklozen uit de OP. Opleiding heeft er geen donder mee te maken.
Min oude huisarts had zelf zwaar overgewicht, man manquote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Nee, huisartsen moeten in bepaalde gevallen ingrijpen en zulke mensen doorsturen voor wat lesjes over voeding en de impact van voeding op je lichaam. Het is beter besteed geld dan dure behandelingen wanneer het te laat is.
Juist wel, wie denk je die al die reintegratieprojectjes bedenkt?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:58 schreef Disana het volgende:
Hoogopgeleid of laagopgeleid, geen enkele werkloze zou vernederd moeten worden zoals de werklozen uit de OP. Opleiding heeft er geen donder mee te maken.
Dit is zonder twijfel door sukkels bedacht. En daar zijn ze gelukkig ook op afgerekend.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Juist wel, wie denk je die al die reintegratieprojectjes bedenkt?
Vroeger rookten de huisartsen en andere artsen gewoon. En ik heb gestudeerd, op een studentenflat gezeten met verschillende studenten, ook medicijnen studenten, als ze student waren, wat denk je dan dat ze allemaal deden?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:00 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Min oude huisarts had zelf zwaar overgewicht, man man
Hoogopgeleide sukkels. Juist daarom zagen ze bijstandgerechtigden niet voor vol aan. En hoezo zijn deze hoogopgeleide sukkels daarop afgerekend? Zijn ze ontslagen dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit is zonder twijfel door sukkels bedacht. En daar zijn ze gelukkig ook op afgerekend.
bijstand heeft geen kont te maken met moreel of ethiek. Zoals een waard is, vertrouwt hij zijn gasten, zoals een waard is, behandelt hij zijn gasten... En dat staat me totaal niet aan, die drang naar schaamte, afstraffen, naar beneden trappen en mensen moedeloos maken...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:33 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het een prima idee. Die mensen kunnen wel wat heropvoeding gebruiken.
Dat weet je niet want dat wordt nergens vermeld. En dan nog is het geen reden om dit topic vol te plempen met geklaag over hoogopgeleiden, want daar gaat het niet over.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:02 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoogopgeleide sukkels. Juist daarom zagen ze bijstandgerechtigden niet voor vol aan. En hoezo zijn deze hoogopgeleide sukkels daarop afgerekend? Zijn ze ontslagen dan?
Ik vraag me wel eens af of deze mensen een hart hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden zijn vaak zelf ook onrendabelen idd, maar dat is iets dat ze dan zelf weer niet kunnen bedenken.
QFT.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
bijstand heeft geen kont te maken met moreel of ethiek. Zoals een waard is, vertrouwt hij zijn gasten, zoals een waard is, behandelt hij zijn gasten... En dat staat me totaal niet aan, die drang naar schaamte, afstraffen, naar beneden trappen en mensen moedeloos maken...
Het is cynisch idd, maar ze hebben hun diplomaatje gehaald, zien ze zich als hoogopgeleid, ouder blij, verdienen nog veel minder dan een middelbaar opgeleide in de industrie, die tegenwoordig met 70K thuis komt, maar zien zich wel als een beter mensch.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af of deze mensen een hart hebben.
Zijn zij werkelijk begaan met de doelgroep waar zij hun royale salaris mee verdienen. Het is zo cynisch allemaal.
Ze hoeven w.s. nooit verantwoording af te leggen over het resultaat van hun bedenksels.
Gezond eten is niet duur.....quote:
Daar gaat het wel over, want zulke reintegratieprojectjes organiseren is niets meer dan werkverschaffing voor HBO-cursisten, of figuren die een boterzachte WO studie hebben genoten. De kern van het probleem zijn degenen die deze vernederende exercities bedenken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat weet je niet want dat wordt nergens vermeld. En dan nog is het geen reden om dit topic vol te plempen met geklaag over hoogopgeleiden, want daar gaat het niet over.
Dat is helemaal niet afdoende. Deze mensen zouden ontslagen moeten worden, en eigenlijk een rechtzaak aan hun broek moeten krijgen wegens het doelbewust vernederen van mensen.quote:Het project is per direct stopgezet en de gemeente spreekt uit dat dit niet de bedoeling was. Dat lijkt me al afdoende slechte reclame voor deze club.
¤ 5,- per dag is dus wel duur. Dat komt al gauw op ¤ 150 tot ¤ 155,- per maand, en ik neem aan dat je daarbij geen zaken als drinken en andere noodzakelijkheden als zeep, wasmiddel etc hebt meegerekend?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:10 schreef kawotski het volgende:
[..]
Gezond eten is niet duur.....
Ik kan van 5 ¤ per dag makkelijk rondkomen en daarbij gewoon groente, vlees en aardappelen eten.
We kunnen het erover eens zijn dat reïntegratieprojecten overwegend infantiel en nutteloos zijn en dat gemeenten zich iets voor laten spiegelen door reïntegratiebureautjes. Maar dat heeft geen donder met opleiding te maken want zoveel is er niet voor nodig om zo'n bureautje op te zetten, en de ambtenaren die ermee in zee gaan hoeven ook geen helder licht te zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:12 schreef Terecht het volgende:
[..]
Daar gaat het wel over, want zulke reintegratieprojectjes organiseren is niets meer dan werkverschaffing voor HBO-cursisten, of figuren die een boterzachte WO studie hebben genoten. De kern van het probleem zijn degenen die deze vernederende exercities bedenken.
[..]
Dat is helemaal niet afdoende. Deze mensen zouden ontslagen moeten worden, en eigenlijk een rechtzaak aan hun broek moeten krijgen wegens het doelbewust vernederen van mensen.
Of ze gewoon helpen om weer mee te doen. Beetje klungelig dit maar verder niet zoveel mis mee.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
bijstand heeft geen kont te maken met moreel of ethiek. Zoals een waard is, vertrouwt hij zijn gasten, zoals een waard is, behandelt hij zijn gasten... En dat staat me totaal niet aan, die drang naar schaamte, afstraffen, naar beneden trappen en mensen moedeloos maken...
Doelbewust? Wat een kolder.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:12 schreef Terecht het volgende:
Dat is helemaal niet afdoende. Deze mensen zouden ontslagen moeten worden, en eigenlijk een rechtzaak aan hun broek moeten krijgen wegens het doelbewust vernederen van mensen.
Mooi gezegd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:12 schreef Terecht het volgende:
De kern van het probleem zijn degenen die deze vernederende exercities bedenken.
Mensen met overgewicht vernederen zichzelf dag in, dag uit.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, je moet mensen met overgewicht vernederen dus, Bram?
Valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:22 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht vernederen zichzelf dag in, dag uit.
Ik neem aan dat jij hoogopgeleid bent, iets van in de zorg (mijn inschatting via HAVO), maar wees nu eens eerlijk zie jij je ook moreel hoger dan pakweg iemand met een LTS-diploma? Heeft het ook nog eventueel te maken met je geloof, als je dat hebt? Voor de vuist weg hè.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:15 schreef Disana het volgende:
[..]
We kunnen het erover eens zijn dat reïntegratieprojecten overwegend infantiel en nutteloos zijn en dat gemeenten zich iets voor laten spiegelen door reïntegratiebureautjes. Maar dat heeft geen donder met opleiding te maken want zoveel is er niet voor nodig om zo'n bureautje op te zetten, en de ambtenaren die ermee in zee gaan hoeven ook geen helder licht te zijn.
Ja nee, het zijn allemaal MBO'ers die re-integratieconsulentje spelen idd. Bij dit voorval is de mentale afstand tussen degene die dit bedacht heeft en de bijstandsgerechtigden die het moeten ondergaan zo groot, dat het een typisch hoogopgeleidentrekje is.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:15 schreef Disana het volgende:
[..]
We kunnen het erover eens zijn dat reïntegratieprojecten overwegend infantiel en nutteloos zijn en dat gemeenten zich iets voor laten spiegelen door reïntegratiebureautjes. Maar dat heeft geen donder met opleiding te maken want zoveel is er niet voor nodig om zo'n bureautje op te zetten, en de ambtenaren die ermee in zee gaan hoeven ook geen helder licht te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |