abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:17:17 #251
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_160963838
Het enige wat ik hierin kwalijk vind is de uitvoering m.b.t. het de supermarkt ingaan, dat kan echt wel anders en beter. Op zich is er verder weinig aan te merken op het traject, wordt ook wel activerings-traject genoemd. Waarbij voeding een onderdeel is.
There is only one religion
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 20:20:19 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_160963930
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:17 schreef Dance99Vv het volgende:
Het enige wat ik hierin kwalijk vind is de uitvoering m.b.t. het de supermarkt ingaan, dat kan echt wel anders en beter. Op zich is er verder weinig aan te merken op het traject, wordt ook wel activerings-traject genoemd. Waarbij voeding een onderdeel is.
Nee, het is vernederend en totaal ongepast. En er is heel veel op aan te merken. Zo'n cursus kun je ook geven ergens in een zaaltje. Niet ergens waar je de grote kans loopt buren tegen te komen. Daar sta je dan te kijk met je bijstand. Schandpaal is er niks bij.
pi_160963967
Goed initiatief. ^O^
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:22:10 #254
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_160963973
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, het is vernederend en totaal ongepast. En er is heel veel op aan te merken. Zo'n cursus kun je ook geven ergens in een zaaltje. Niet ergens waar je de grote kans loopt buren tegen te komen. Daar sta je dan te kijk met je bijstand. Schandpaal is er niks bij.
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind dat ook ongepast en dat kan anders en beter
P.s. Ik heb zo'n traject al eens doorlopen.
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 20:24:16 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_160964032
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:22 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind dat ook ongepast en dat kan anders en beter
Ja, ik heb gelezen wat je schreef. Verder is er weinig aan te merken op het project'. Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het van een stuitende betutteling , het publiekelijke winkelen nog daargelaten.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:30:57 #256
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_160964246
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, ik heb gelezen wat je schreef. Verder is er weinig aan te merken op het project'. Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het van een stuitende betutteling , het publiekelijke winkelen nog daargelaten.
Vind je mening wat kort door de bocht, ik vond het het leukste traject en meest zinvolle wat ik aan re-integratie-trajecten heb doorlopen.
Was duidelijk van opzet en doel. Blijf van mening dat in het traject in het artikel er een grove fout gemaakt is m.b.t. tot uitvoering in het boodschappen gebeuren.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:44:41 #257
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_160964656
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Echt belachelijk dit. Het kost klauwen vol met geld, het levert niks op en je vernedert mensen die een uitkering hebben. Nergens voor nodig om die mensen een trap na te geven. Dat geld kan een stuk nuttiger worden gebruikt.
Ja het kost klauwen vol met geld, dat het niks oplevert ligt niet aan het traject maar aan dat het geen vervolg heeft, mensen activeren en daarna zitten ze weer op de bank thuis omdat er niks mee gedaan wordt, geen vervolg is. Die vernedering in de supermarkt is een blunder, het traject is op zich positief.
pi_160965128
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:44 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ja het kost klauwen vol met geld, dat het niks oplevert ligt niet aan het traject maar aan dat het geen vervolg heeft, mensen activeren en daarna zitten ze weer op de bank thuis omdat er niks mee gedaan wordt, geen vervolg is. Die vernedering in de supermarkt is een blunder, het traject is op zich positief.
Wat is hier zo "activerend" aan dan?

Verder klopt het hele uitgangspunt van deze reïntegratiemethode niet.

Alsof iedereen, of het merendeel, zodra ze in de Bijstand belanden spontaan vergeten hoe ze verstandig met geld moeten omgaan en hoe ze gezond moeten leven. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_160965545
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:44 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

wat heb je er bijvoorbeeld geleerd waar je blij mee was?
pi_160965795
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:57 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Dit inderdaad. In de 19e eeuw werkte 90% op het platteland, nu nog maar 2% en nu kost het nog maar een fractie van een werkweek om mensen van de basis te voorzien. Maar aangezien mensen graag meer willen dan de basis en veel willen werken is er simpel weg niet genoeg werk meer voor mensen.

Ook impliceert het forceren mensen een baan laten zoeken alsof elke baan even veel bijdraagt aan de maatschappij, het kleine aantal boeren dat de hele bevolking van eten voorziet is nou eenmaal waardevoller dan een telemarketer.
We zijn veel meer gaan werken dan vroeger. Bedrijven spelen werknemers uit omdat het aanbod aan arbeid veel hoger is dan de vraag. Hogere efficientie gaat dat verergeren. Inplaats van nieuwe nuttige dingen verzinnen voor de mensen die buiten de boot vallen irriteren en vernederen we ze vollop.

Onderzoek wijst steeds uit dat we tekort slapen, te vroeg beginnen, productiever zijn met kortere werkdagen...

Jongens waar doen we het allemaal voor? Dat overschot aan arbeid vertaalt zich in hogere winsten voor monopolistische bedrijven. Bedrijven die de economische groei onttrekken van de gemiddelde arbeider naar de personen met het kapitaal en de macht (advocaten en supermanagers en dokters etc)

De gewone arbeider ziet niks terug van de economische groei. Bedrijven verliezen hun klanten omdat zijzelf hun werknemers ook niks meer gunnen. Het lijkt er voor mij op dat iedere crisis te herleiden valt naar het gierige kapitalisme dat bezuinigd op de lonen van hun eigen klanten.

Ahja. Dit deel kapitalisme is echt verziekt als je het mij vraagt, daar moeten overheden snel iets mee gaan doen
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:31:59 #261
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_160965885
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat is hier zo "activerend" aan dan?

Verder klopt het hele uitgangspunt van deze reïntegratiemethode niet.

Alsof iedereen, of het merendeel, zodra ze in de Bijstand belanden spontaan vergeten hoe ze verstandig met geld moeten omgaan en hoe ze gezond moeten leven. :')
Het activerings-traject is voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt (langdurig werkelozen/uitkeringsgerechtigden) Door mensen weer lichamelijk "fit"te maken, maak je ze geestelijk ook actiever, wat positief kan zijn in de richting naar de arbeidmarkt/werk.
Dat is het uitgangspunt, daarnaast wordt er aandacht besteed aan bijzaken zoals voeding.
Vaak zie je bij deze groep dat maaltijden worden overgeslagen om geld te besparen.
Het is niet zo dat deze mensen niet met geld om kunnen gaan of al een ongezonde leefwijze hebben, er wordt wel aandacht besteed aan dat soort bijverschijnselen. Het is een compleet pakket met meetbare resultaten voor de deelnemers.
Het beeld wat nu ontstaat is gebaseerd op een krantenartikel waar er op een foute wijze een goed traject in een negatief daglicht gesteld wordt. Veel aannames en verontwaardiging op 1 aspect wat in 1 gemeente fout uitgevoerd is.
Ik blijf erbij dat het traject op zich een goed traject is.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:40:18 #262
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_160966107
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:18 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

wat heb je er bijvoorbeeld geleerd waar je blij mee was?
Ik denk dat een ieder die dit traject gevolgd heeft daar een eigen (verschillend)antwoord op kan geven.
Maar voor mij was dat zelfvertrouwen, en weer na te denken over de toekomst.
pi_160966154
Klinkt echt als een initiatief van een stel vers afgestudeerde sletjes vrijetijdskunde.
pi_160966619
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

We zijn veel meer gaan werken dan vroeger. Bedrijven spelen werknemers uit omdat het aanbod aan arbeid veel hoger is dan de vraag. Hogere efficientie gaat dat verergeren. Inplaats van nieuwe nuttige dingen verzinnen voor de mensen die buiten de boot vallen irriteren en vernederen we ze vollop.

Onderzoek wijst steeds uit dat we tekort slapen, te vroeg beginnen, productiever zijn met kortere werkdagen...

Jongens waar doen we het allemaal voor? Dat overschot aan arbeid vertaalt zich in hogere winsten voor monopolistische bedrijven. Bedrijven die de economische groei onttrekken van de gemiddelde arbeider naar de personen met het kapitaal en de macht (advocaten en supermanagers en dokters etc)

De gewone arbeider ziet niks terug van de economische groei. Bedrijven verliezen hun klanten omdat zijzelf hun werknemers ook niks meer gunnen. Het lijkt er voor mij op dat iedere crisis te herleiden valt naar het gierige kapitalisme dat bezuinigd op de lonen van hun eigen klanten.

Ahja. Dit deel kapitalisme is echt verziekt als je het mij vraagt, daar moeten overheden snel iets mee gaan doen
Goed gezegd, het systeem houdt zichzelf steeds slechter staande met de toenemende automatisering though, kwestie van tijd voordat het basisinkomen er is en de status quo aardig zal veranderen.
pi_160967303
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:

Dat is daadwerkelijk zo. https://decorrespondent.n(...)en/19645395-f6c9a0bd (heb je vast al gelezen)

Maar daar helpt zo'n idioot traject natuurlijk niks tegen. Pure symptoombestrijding. Dat staat ook in dat artikel.
pi_160967447
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:19 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Dat is daadwerkelijk zo. https://decorrespondent.n(...)en/19645395-f6c9a0bd (heb je vast al gelezen)

Maar daar helpt zo'n idioot traject natuurlijk niks tegen. Pure symptoombestrijding. Dat staat ook in dat artikel.
Wat in het eerste deel van het artikel staat klopt, en daarom moeten we minder pamperen en harder aanpakken (ik vind dat mensen in de bijstand geen kinderen zouden moeten krijgen), maar het is niet zo dat iemand die altijd heeft gewerkt, op hoge leeftijd wordt ontslagen en na een paar jaar ww in de bijstand terecht komt, ineens domme dingen doet.

Het punt is alleen dat het grootste deel van de mensen in de bijstand daar al heel lang inzit. Die doen niet dom omdat ze in de bijstand zitten, maar ze zitten in de bijstand omdat ze een aantal vaardigheden missen en ook niet (meer) aan kunnen of willen leren.

In een "normaal" land wordt deze groep gewoon met rust gelaten, maar in Nederland worden ze overladen met kadootjes (bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, etc..) in combinatie met de meest vreselijke betutteling (zoals boodschappenles).

[ Bericht 4% gewijzigd door JanKorteachternaam op 26-03-2016 22:40:44 ]
  zaterdag 26 maart 2016 @ 22:28:22 #267
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160967589
Een mooi voorbeeld dat er nog veel te bezuinigen valt, dit soort projectjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 22:37:03 #268
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_160967873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:15 schreef FANN het volgende:
Gezond eten is best duur.....
Niet als je de hele dag de tijd hebt zodat je meerdere winkels kan bezoeken voor de aanbiedingen. Brood is bij de supermarkt best geodkoop en beleg koop je van de euroshopper of Lidl. Zoals al eerder gezegd, kan je een groot deel van de week pasta en rijst eten, dan gewoon de goedkoopste varianten in grote zakken. Daar kan je kip en gehakt doorheen doen en zakken gesneden groenten icm uien / prei / paprika etc. Kruiden zal je dan in voordeelverpakkingen moeten aanschaffen. Als je dit een beetje slim weet aan te pakken en je een vriezer hebt, is het echt niet moeilijk om voor een paar euro per persoon per dag te eten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_160968396
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat in het artikel staat klopt, en daarom moeten we minder pamperen en harder aanpakken (ik vind dat mensen in de bijstand geen kinderen zouden moeten krijgen), maar het is niet zo dat iemand die altijd heeft gewerkt, op hoge leeftijd wordt ontslagen en na een paar jaar ww in de bijstand terecht komt, ineens domme dingen doet.

Het punt is alleen dat het grootste deel van de mensen in de bijstand daar al heel lang inzit. Die doen niet dom omdat ze in de bijstand zitten, maar ze zitten in de bijstand omdat ze een aantal vaardigheden missen en ook niet (meer) aan kunnen of willen leren.

In een "normaal" lang wordt deze groep gewoon met rust gelaten, maar in Nederland worden ze overladen met kadootjes (bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, etc..) in combinatie met de meest vreselijke betutteling (zoals boodschappenles).
Het gaat niet zo zeer om vaardigheden missen, het gaat erom dat er niet meer genoeg banen zijn om het systeem runnende te houden dat al een overvloed creëert aan dingen, we gewoonweg met onze wetenschappelijke voeruitgang heel veel werk kunnen automatiseren.
Je kan dan misschien wel willen dat mensen moeten werken maar waarom, het werk wordt toch steeds minder nuttig. Iemand die verplicht in telemarketing moet werken voegt zowel niks toe aan de maatschappij, dat werk wordt nu bijvoorbeeld als even nuttig gezien als de boer die het hele land te eten geeft.
Geef ze gewoon de basis en als ze meer willen proberen ze maar wat te vinden (hoewel met de automatisering de basis hoe dan ook breder wordt (anders kunnen mensen de vrijwel gratis producten niet meer kopen), de basis en gratis brede scholing zo dat iedereen dezelfde kansen heeft.

zaterdag 26 maart 2016 @ 23:19:03 #270
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_160968903
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat in het eerste deel van het artikel staat klopt, en daarom moeten we minder pamperen en harder aanpakken (ik vind dat mensen in de bijstand geen kinderen zouden moeten krijgen), maar het is niet zo dat iemand die altijd heeft gewerkt, op hoge leeftijd wordt ontslagen en na een paar jaar ww in de bijstand terecht komt, ineens domme dingen doet.

In een "normaal" land wordt deze groep gewoon met rust gelaten, maar in Nederland worden ze overladen met kadootjes (bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, etc..) in combinatie met de meest vreselijke betutteling (zoals boodschappenles).
Je vergeet ondertussen even alle regelneukerij die het onmogelijk maken om te sparen, een studie te volgen, een eigen bedrijf te beginnen of hoe dan ook uit de uitkering te komen.
Kadootjes? was het maar zo'n feest.
pi_160968920
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:19 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Je vergeet ondertussen even alle regelneukerij die het onmogelijk maken om te sparen, een studie te volgen, een eigen bedrijf te beginnen of hoe dan ook uit de uitkering te komen.

Nou, dan helpt die hele re-integratiekermis ook niet. :')
  zaterdag 26 maart 2016 @ 23:22:03 #272
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_160968966
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:19 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Nou, dan helpt die hele re-integratiekermis ook niet. :')
Dat doet het ook niet echt nee, als ik dat geld in een studie mocht stoppen zat ik op de universieteit of had een eigenbedrijf kunnen starten. Het is het rondpompen van geld, waar de uitkeringstrekker niets van ziet of enig profijt van heeft.
pi_160968994
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:22 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat doet het ook niet echt nee, als ik dat geld in een studie mocht stoppen zat ik op de universieteit of had een eigenbedrijf kunnen starten. Het is het rondpompen van geld, waar de uitkeringstrekker niets van ziet of enig profijt van heeft.
Inderdaad. :Y Dit topic geeft daar ook een mooi beeld van NWS / Nauwelijks banen voor gehandicapten
  zaterdag 26 maart 2016 @ 23:24:15 #274
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_160969017
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:23 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Inderdaad. :Y Dit topic geeft daar ook een mooi beeld van NWS / Nauwelijks banen voor gehandicapten
Het gaat om bedragen tussen de 5000 en 10.000 euro per persoon, voor een enkel projectje
pi_160969062
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:24 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Het gaat om bedragen tussen de 5000 en 10.000 euro per persoon, voor een enkel projectje
Word ik niet blij van. Morgen af schaffen, dat hele circus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')