Nee, het is vernederend en totaal ongepast. En er is heel veel op aan te merken. Zo'n cursus kun je ook geven ergens in een zaaltje. Niet ergens waar je de grote kans loopt buren tegen te komen. Daar sta je dan te kijk met je bijstand. Schandpaal is er niks bij.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:17 schreef Dance99Vv het volgende:
Het enige wat ik hierin kwalijk vind is de uitvoering m.b.t. het de supermarkt ingaan, dat kan echt wel anders en beter. Op zich is er verder weinig aan te merken op het traject, wordt ook wel activerings-traject genoemd. Waarbij voeding een onderdeel is.
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind dat ook ongepast en dat kan anders en beterquote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, het is vernederend en totaal ongepast. En er is heel veel op aan te merken. Zo'n cursus kun je ook geven ergens in een zaaltje. Niet ergens waar je de grote kans loopt buren tegen te komen. Daar sta je dan te kijk met je bijstand. Schandpaal is er niks bij.
Ja, ik heb gelezen wat je schreef. Verder is er weinig aan te merken op het project'. Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het van een stuitende betutteling , het publiekelijke winkelen nog daargelaten.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind dat ook ongepast en dat kan anders en beter
Vind je mening wat kort door de bocht, ik vond het het leukste traject en meest zinvolle wat ik aan re-integratie-trajecten heb doorlopen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik heb gelezen wat je schreef. Verder is er weinig aan te merken op het project'. Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het van een stuitende betutteling , het publiekelijke winkelen nog daargelaten.
Ja het kost klauwen vol met geld, dat het niks oplevert ligt niet aan het traject maar aan dat het geen vervolg heeft, mensen activeren en daarna zitten ze weer op de bank thuis omdat er niks mee gedaan wordt, geen vervolg is. Die vernedering in de supermarkt is een blunder, het traject is op zich positief.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Echt belachelijk dit. Het kost klauwen vol met geld, het levert niks op en je vernedert mensen die een uitkering hebben. Nergens voor nodig om die mensen een trap na te geven. Dat geld kan een stuk nuttiger worden gebruikt.
Wat is hier zo "activerend" aan dan?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja het kost klauwen vol met geld, dat het niks oplevert ligt niet aan het traject maar aan dat het geen vervolg heeft, mensen activeren en daarna zitten ze weer op de bank thuis omdat er niks mee gedaan wordt, geen vervolg is. Die vernedering in de supermarkt is een blunder, het traject is op zich positief.
wat heb je er bijvoorbeeld geleerd waar je blij mee was?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja het kost klauwen vol met geld, dat het niks oplevert ligt niet aan het traject maar aan dat het geen vervolg heeft, mensen activeren en daarna zitten ze weer op de bank thuis omdat er niks mee gedaan wordt, geen vervolg is. Die vernedering in de supermarkt is een blunder, het traject is op zich positief.
We zijn veel meer gaan werken dan vroeger. Bedrijven spelen werknemers uit omdat het aanbod aan arbeid veel hoger is dan de vraag. Hogere efficientie gaat dat verergeren. Inplaats van nieuwe nuttige dingen verzinnen voor de mensen die buiten de boot vallen irriteren en vernederen we ze vollop.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:57 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Dit inderdaad. In de 19e eeuw werkte 90% op het platteland, nu nog maar 2% en nu kost het nog maar een fractie van een werkweek om mensen van de basis te voorzien. Maar aangezien mensen graag meer willen dan de basis en veel willen werken is er simpel weg niet genoeg werk meer voor mensen.
Ook impliceert het forceren mensen een baan laten zoeken alsof elke baan even veel bijdraagt aan de maatschappij, het kleine aantal boeren dat de hele bevolking van eten voorziet is nou eenmaal waardevoller dan een telemarketer.
Het activerings-traject is voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt (langdurig werkelozen/uitkeringsgerechtigden) Door mensen weer lichamelijk "fit"te maken, maak je ze geestelijk ook actiever, wat positief kan zijn in de richting naar de arbeidmarkt/werk.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is hier zo "activerend" aan dan?
Verder klopt het hele uitgangspunt van deze reïntegratiemethode niet.
Alsof iedereen, of het merendeel, zodra ze in de Bijstand belanden spontaan vergeten hoe ze verstandig met geld moeten omgaan en hoe ze gezond moeten leven.
Ik denk dat een ieder die dit traject gevolgd heeft daar een eigen (verschillend)antwoord op kan geven.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
wat heb je er bijvoorbeeld geleerd waar je blij mee was?
Goed gezegd, het systeem houdt zichzelf steeds slechter staande met de toenemende automatisering though, kwestie van tijd voordat het basisinkomen er is en de status quo aardig zal veranderen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
We zijn veel meer gaan werken dan vroeger. Bedrijven spelen werknemers uit omdat het aanbod aan arbeid veel hoger is dan de vraag. Hogere efficientie gaat dat verergeren. Inplaats van nieuwe nuttige dingen verzinnen voor de mensen die buiten de boot vallen irriteren en vernederen we ze vollop.
Onderzoek wijst steeds uit dat we tekort slapen, te vroeg beginnen, productiever zijn met kortere werkdagen...
Jongens waar doen we het allemaal voor? Dat overschot aan arbeid vertaalt zich in hogere winsten voor monopolistische bedrijven. Bedrijven die de economische groei onttrekken van de gemiddelde arbeider naar de personen met het kapitaal en de macht (advocaten en supermanagers en dokters etc)
De gewone arbeider ziet niks terug van de economische groei. Bedrijven verliezen hun klanten omdat zijzelf hun werknemers ook niks meer gunnen. Het lijkt er voor mij op dat iedere crisis te herleiden valt naar het gierige kapitalisme dat bezuinigd op de lonen van hun eigen klanten.
Ahja. Dit deel kapitalisme is echt verziekt als je het mij vraagt, daar moeten overheden snel iets mee gaan doen
Dat is daadwerkelijk zo. https://decorrespondent.n(...)en/19645395-f6c9a0bd (heb je vast al gelezen)quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Alsof iedereen, of het merendeel, zodra ze in de Bijstand belanden spontaan vergeten hoe ze verstandig met geld moeten omgaan en hoe ze gezond moeten leven.
Wat in het eerste deel van het artikel staat klopt, en daarom moeten we minder pamperen en harder aanpakken (ik vind dat mensen in de bijstand geen kinderen zouden moeten krijgen), maar het is niet zo dat iemand die altijd heeft gewerkt, op hoge leeftijd wordt ontslagen en na een paar jaar ww in de bijstand terecht komt, ineens domme dingen doet.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:19 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Dat is daadwerkelijk zo. https://decorrespondent.n(...)en/19645395-f6c9a0bd (heb je vast al gelezen)
Maar daar helpt zo'n idioot traject natuurlijk niks tegen. Pure symptoombestrijding. Dat staat ook in dat artikel.
Niet als je de hele dag de tijd hebt zodat je meerdere winkels kan bezoeken voor de aanbiedingen. Brood is bij de supermarkt best geodkoop en beleg koop je van de euroshopper of Lidl. Zoals al eerder gezegd, kan je een groot deel van de week pasta en rijst eten, dan gewoon de goedkoopste varianten in grote zakken. Daar kan je kip en gehakt doorheen doen en zakken gesneden groenten icm uien / prei / paprika etc. Kruiden zal je dan in voordeelverpakkingen moeten aanschaffen. Als je dit een beetje slim weet aan te pakken en je een vriezer hebt, is het echt niet moeilijk om voor een paar euro per persoon per dag te eten.quote:
Het gaat niet zo zeer om vaardigheden missen, het gaat erom dat er niet meer genoeg banen zijn om het systeem runnende te houden dat al een overvloed creëert aan dingen, we gewoonweg met onze wetenschappelijke voeruitgang heel veel werk kunnen automatiseren.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat in het artikel staat klopt, en daarom moeten we minder pamperen en harder aanpakken (ik vind dat mensen in de bijstand geen kinderen zouden moeten krijgen), maar het is niet zo dat iemand die altijd heeft gewerkt, op hoge leeftijd wordt ontslagen en na een paar jaar ww in de bijstand terecht komt, ineens domme dingen doet.
Het punt is alleen dat het grootste deel van de mensen in de bijstand daar al heel lang inzit. Die doen niet dom omdat ze in de bijstand zitten, maar ze zitten in de bijstand omdat ze een aantal vaardigheden missen en ook niet (meer) aan kunnen of willen leren.
In een "normaal" lang wordt deze groep gewoon met rust gelaten, maar in Nederland worden ze overladen met kadootjes (bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, etc..) in combinatie met de meest vreselijke betutteling (zoals boodschappenles).
Je vergeet ondertussen even alle regelneukerij die het onmogelijk maken om te sparen, een studie te volgen, een eigen bedrijf te beginnen of hoe dan ook uit de uitkering te komen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat in het eerste deel van het artikel staat klopt, en daarom moeten we minder pamperen en harder aanpakken (ik vind dat mensen in de bijstand geen kinderen zouden moeten krijgen), maar het is niet zo dat iemand die altijd heeft gewerkt, op hoge leeftijd wordt ontslagen en na een paar jaar ww in de bijstand terecht komt, ineens domme dingen doet.
Het punt is alleen dat het grootste deel van de mensen in de bijstand daar al heel lang inzit. Die doen niet dom omdat ze in de bijstand zitten, maar ze zitten in de bijstand omdat ze een aantal vaardigheden missen en ook niet (meer) aan kunnen of willen leren.
In een "normaal" land wordt deze groep gewoon met rust gelaten, maar in Nederland worden ze overladen met kadootjes (bijzondere bijstand, langdurigheidstoeslag, etc..) in combinatie met de meest vreselijke betutteling (zoals boodschappenles).
Nou, dan helpt die hele re-integratiekermis ook niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Je vergeet ondertussen even alle regelneukerij die het onmogelijk maken om te sparen, een studie te volgen, een eigen bedrijf te beginnen of hoe dan ook uit de uitkering te komen.
Dat doet het ook niet echt nee, als ik dat geld in een studie mocht stoppen zat ik op de universieteit of had een eigenbedrijf kunnen starten. Het is het rondpompen van geld, waar de uitkeringstrekker niets van ziet of enig profijt van heeft.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:19 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Nou, dan helpt die hele re-integratiekermis ook niet.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat doet het ook niet echt nee, als ik dat geld in een studie mocht stoppen zat ik op de universieteit of had een eigenbedrijf kunnen starten. Het is het rondpompen van geld, waar de uitkeringstrekker niets van ziet of enig profijt van heeft.
Het gaat om bedragen tussen de 5000 en 10.000 euro per persoon, voor een enkel projectjequote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:23 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Inderdaad.Dit topic geeft daar ook een mooi beeld van NWS / Nauwelijks banen voor gehandicapten
Word ik niet blij van. Morgen af schaffen, dat hele circus.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het gaat om bedragen tussen de 5000 en 10.000 euro per persoon, voor een enkel projectje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |