ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Prachtige titels bedenk je elke weer b2py, ik weet wat je bedoelt maar het klopt niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 01-03-2016 12:57:57 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 1 maart 2016 12:22 schreef Peterselieman het volgende: Rechtstreeksheid is leuk, maar dan zou van ieder station naar ieder station een rechtstreekse trein moeten rijden
Op dinsdag 1 maart 2016 12:01 schreef b2py het volgende: Ik zat gisteren eens te denken. We krijgen natuurlijk PHS in de toekomst op Amsterdam - Eindhoven en Klaasje zat al eens te mijmeren over een aparte IC Tilburg - Utrecht. Waarom laten we die vijfde en zesde trein niet splitsen in Den Bosch voor een deel naar Eindhoven en deel naar Tilburg en vice versa?
Waarom kan dat wel met die vijfde en zesde trein en niet met twee van de huidige vier? En waarom tot Tilburg en niet verder?
Niet willen splitsen is ook geen argument, dat gaat NS volgend jaar toch wel doen met de IC naar Heerlen/Venlo.
Waarom kan dat wel met die vijfde en zesde trein en niet met twee van de huidige vier? En waarom tot Tilburg en niet verder?
Niet willen splitsen is ook geen argument, dat gaat NS volgend jaar toch wel doen met de IC naar Heerlen/Venlo.
Ik vond de rede van PSM best legitiem, Tilburg heeft niet zoveel keercapaciteit en met twee keer per uur kan je nog wel wat toveren hier en daar, met zes niet echt.
Op dinsdag 1 maart 2016 12:22 schreef Peterselieman het volgende: Rechtstreeksheid is leuk, maar dan zou van ieder station naar ieder station een rechtstreekse trein moeten rijden
In België rijdt een groot deel van de treinen rechtstreeks naar Brussel
Op dinsdag 1 maart 2016 14:06 schreef b2py het volgende: Roger van Boxtel zegt dat het een politieke keuze is om de Benelux via Den Haag te laten rijden en het absoluut niet nodig is om dat te doen.
Om de politiek wakker te schudden: meteen schrappen die omweg via Den Haag.
Hij was heel, heel fel op de berichtgeving dat NS faalt, verzuimt en wanbeleid vertoond. Plaatsvervangende schaamte en boosheid kreeg hij voor het personeel op de trein en de klanten die een trein zien uitvallen. Hij zei erbij dat hij dan ook niet doelde op die ene zwaan die er af en toe aanwezig is..
Op dinsdag 1 maart 2016 14:06 schreef b2py het volgende: Roger van Boxtel zegt dat het een politieke keuze is om de Benelux via Den Haag te laten rijden en het absoluut niet nodig is om dat te doen.
Nodig, nodig.... Roger van Boxtel aan het woord laten is ook niet nodig. Er gaat geen kindje in Afrika minder dood van de honger als we dat doen
Op dinsdag 1 maart 2016 15:07 schreef Darkwing_Duck het volgende: Weet iemand ook alweer waar ik 'de reis met de meeste keren in en uitchecken' kan terugvinden op t spoor?
volgensmij was t 13 keer, en het is hier voorbij gekomen, kan het alleen niet meer vinden...
Euhm, was dat niet Maastricht Randwyck->Roermond->Nijmegen->Zutphen->Hengelo->Enschede?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja chefke. Maar die zakken worden er meestal niet overheen gedaan omdat ze sneeuw of ijs verwachten, dat is, meestal dan, met een technische reden. Tjongejonge wat een raketwetenschappers zitten hier weer vandaag.
Hier, eoa sleep Virgin troep met 82206 erop over de High Level Bridge in Newcastle. Ontworpen en gebouwd door Robert Stephenson (1845 - 1849, de man heeft nauwelijks geslapen begrijpt u) geldt het als zijn greatest engineering marvel. Hij was de enige zoon van George Stephenson, de uitvinder van de trein.
De NS investeert de komende jaren 3 miljard in treinen en voorzieningen op stations,maar pas in 2023 zullen alle nieuwe treinen rijden.Tot die tijd blijven er overvolle treinen voorkomen in de spits."De verbetering kost wat tijd.Het is nog even door de zure appel heen bijten",zegt NS-topman Van Boxtel.
De NS gaat zich volledig richten op zijn kerntaak.Busbedrijf Q-buzz en de stationswinkels worden afgestoten.Het bedrijf heeft deze nieuwe strategie vandaag gepresenteerd.
Zo'n 2,5 miljard euro gaat naar nieuwe treinen en de rest naar zaken als wifi in de trein,kiosken en parkeerplaatsen.
Nou jongens, nog even door de zure appel heen bijten. De zeven jaren die achter je liggen, dat waren de vette jaren, de zeven magere jaren beginnen nu Maar: het is maar even
Trouwens met Lint 41 bedoel ik HET TREINSTELNUMMER 41, niet de serienaam. En het is uiteraard het enige Lint-treinstel wat ik vandaag gespot heb met die vuilniszakken over de koppelingen, de rest reed voor zover ik kon zien compleet normaal.
Nou jongens, nog even door de zure appel heen bijten. De zeven jaren die achter je liggen, dat waren de vette jaren, de zeven magere jaren beginnen nu Maar: het is maar even
Grappig, dat over die zure appel ging specifiek over de Stadler stellen. Gevalletje matig overgenomen.
Thalys: goedkoper maar trager naar Parijs DINSDAG 1 MAART 2016 snelheidstrein trein spoor 930 x 520 Thalys biedt vanaf volgende maand goedkopere, maar tragere treinreizen aan tussen Brussel en Parijs. Een retourtje is vanaf 3 april verkrijgbaar en kost tussen de 19 en 59 euro, maakte de hogesnelheidsvervoerder dinsdag bekend.
Budgetmerk Thalys bestaat 20 jaar en lanceert daarom het budgetmerk Izy. De langzamere treinen worden groen en paars in plaats van bordeauxrood. De dienstverlening op de dagelijkse verbinding tussen Brussel-Zuid en Parijs-Noord wordt versoberd. De reis van Brussel naar Parijs met Izy gaat gemiddeld 2 uur en een kwartier duren omdat de treinen in Frankrijk niet op het hogesnelheidsnet rijden. "Het gevolg is een reis die nog steeds sneller, veiliger en duurzamer en comfortabeler blijft dan een reis met de wagen’’, aldus Thalys-baas Agnès Ogier. De duurdere Thalys doet er 1 uur en 22 minuten over. ANP
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 1 maart 2016 17:21 schreef Merode32 het volgende: De reis van Brussel naar Parijs met Izy gaat gemiddeld 2 uur en een kwartier duren omdat de treinen in Frankrijk niet op het hogesnelheidsnet rijden.
Beetje jammer om dan een dure HST te hebben die een groot deel van de rit niet over een HSL rijdt. Zet dan gewoon loc + rijtuigen in
Nou jongens, nog even door de zure appel heen bijten. De zeven jaren die achter je liggen, dat waren de vette jaren, de zeven magere jaren beginnen nu Maar: het is maar even
Ze moeten het materieel ergens vandaan halen, toch?
Uiteraard maar ik heb begrepen dat het aantal Thalys diensten Amsterdam - Parijs uitgebreid/gehandhaafd blijft. Zijn de dubbele stellen op Parijs - Brussel niet meer nodig (Of leveren meer op als Izy) waarmee ze dit doen?
Er kunnen toch mensen luisteren naar wat Roger van Boxtel zegt? Of bestaan er NOG minder capabele mensen dan NS-top? Zou nieuw zijn, maar ik laat me graag verrassen
Uiteraard maar ik heb begrepen dat het aantal Thalys diensten Amsterdam - Parijs uitgebreid/gehandhaafd blijft. Zijn de dubbele stellen op Parijs - Brussel niet meer nodig (Of leveren meer op als Izy) waarmee ze dit doen?
Is het niet de bedoeling om met izy op termijn in het gat van de fyra te springen? Nu ns/kabinet blijven doorrommelen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Begrijp ik hier uit dat izy wel gebruikt maakt van de hsl1?
Ik denk juist andersom: Parijs - Lille via de HSL, dan afbuigen richting Kortrijk en dan via Zottegem en Denderleeuw naar Brussel Zuid. Als je het andersom zou doen zou de trein veel te lang onderweg zijn in Noord-Frankrijk.
De NS investeert de komende jaren 3 miljard in treinen en voorzieningen op stations,maar pas in 2023 zullen alle nieuwe treinen rijden.Eind dit jaar zijn er al nieuwe sprinters en die moeten de ergste drukte in de spits oplossen,zegt de NS.De nieuwe intercity's gaan in 2023 rijden.
De NS gaat zich volledig richten op zijn kerntaak.Busbedrijf Q-buzz en de stationswinkels worden afgestoten.Het bedrijf heeft deze nieuwe strategie vandaag gepresenteerd.
Zo'n 2,5 miljard euro gaat naar nieuwe treinen en de rest naar zaken als wifi in de trein,kiosken en parkeerplaatsen.
Ik denk juist andersom: Parijs - Lille via de HSL, dan afbuigen richting Kortrijk en dan via Zottegem en Denderleeuw naar Brussel Zuid. Als je het andersom zou doen zou de trein veel te lang onderweg zijn in Noord-Frankrijk.
Nee in alle nieuwsartikelen word de nadruk gelegd op het niet gebruiken van de hogesbelheidslijn in frankrijk, dat impliceert wel gebruik van belgische gedeelte.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Nee in alle nieuwsartikelen word de nadruk gelegd op het niet gebruiken van de hogesbelheidslijn in frankrijk, dat impliceert wel gebruik van belgische gedeelte.
Nee in alle nieuwsartikelen word de nadruk gelegd op het niet gebruiken van de hogesbelheidslijn in frankrijk, dat impliceert wel gebruik van belgische gedeelte.
Het zou misschien kunnen als de trein bij Arras de HSL verlaat. Arras -> Parijs via de klassieke lijnen zou je met een directe trein wel moeten kunnen doen in ongeveer 1u40.
Het zou misschien kunnen als de trein bij Arras de HSL verlaat. Arras -> Parijs via de klassieke lijnen zou je met een directe trein wel moeten kunnen doen in ongeveer 1u40.
Tja blijft vreemd, ik heb 1 juni geboekt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
NS heeft er ondanks de spoedklinkende woorden geen haast mee, die bestelling. Zal wel tactiek zijn. Neem aan dat ze daarmee gelijk de 740 rijtuigen ICRm en ICMm (wist niet dat het er zoveel waren) willen vervangen.
Op dinsdag 1 maart 2016 20:46 schreef Bitlord het volgende: NS heeft er ondanks de spoedklinkende woorden geen haast mee, die bestelling. Zal wel tactiek zijn. Neem aan dat ze daarmee gelijk de 740 rijtuigen ICRm en ICMm (wist niet dat het er zoveel waren) willen vervangen.
Zal ICMm echt over een jaar of 8 al verdwijnen? Dat zijn serieus fijne treinen
Op dinsdag 1 maart 2016 20:46 schreef Bitlord het volgende: NS heeft er ondanks de spoedklinkende woorden geen haast mee, die bestelling. Zal wel tactiek zijn. Neem aan dat ze daarmee gelijk de 740 rijtuigen ICRm en ICMm (wist niet dat het er zoveel waren) willen vervangen.
Het tekort zit hem voornamelijk in het sprintersegment. En haastige spoed is zelden goed, lijkt mij vooral handig gezien de vorige aanbesteding met snel materieel..
Het tekort zit hem voornamelijk in het sprintersegment. En haastige spoed is zelden goed, lijkt mij vooral handig gezien de vorige aanbesteding met snel materieel..
Hoewel we het al bijna normaal gaan vinden, rijdt er nog wel elk kwartier een afstandse slakkentrein op de HSL. Dus stiekem is de nood wel hoog. Zouden we de enige ter wereld zijn die dit heeft?
Hoewel we het al bijna normaal gaan vinden, rijdt er nog wel elk kwartier een afstandse slakkentrein op de HSL. Dus stiekem is de nood wel hoog. Zouden we de enige ter wereld zijn die dit heeft?
Ik ken weinig andere landen waar iedere kwartier een HST rijdt gedurende de hele dag op de HSL ja..
Op dinsdag 1 maart 2016 20:59 schreef louter_genieten het volgende: Hopelijk wordt de nieuwe IC iets romantischer dan de VIRM, wat een wansmakelijk en oncomfortabel design is dat.
Inderdaad. Flikker VIRM er maar uit en laat ICM rijden
overigens is het perron van Newcastle Central ook afgesloten met poortjes, dat was in 2009 nog niet zo. Dus betrekkelijk weinig footage. Maar wel een mooie WO1 themaloc van Virgin, de 91111.
Ik ken weinig andere landen waar iedere kwartier een HST rijdt gedurende de hele dag op de HSL ja..
Frankrijk, Parijs - Lyon?
Maar in alle serieusheid: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam is een forenzenroute. Op vergelijkbare afstanden elders ter wereld wordt er dan ook een kwartierdienst gereden.
edit: tussen Ebbsfleet en London St. Pancras rijdt elk kwartier een HST.
Maar in alle serieusheid: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam is een forenzenroute. Op vergelijkbare afstanden elders ter wereld wordt er dan ook een kwartierdienst gereden.
Het is ook een beetje flauw om Amsterdam - Rotterdam met Parijs - Lyon of andere metropolen te vergelijken.
Jij begon over dat een kwartierdienst op een HSL ongebruikelijk is
Maar, zie mijn edit: St Pancras - Ebbsfleet. Daar rijdt Southeastern een kwartierdienst, na Ebbsfleet gaan twee treinen per uur door naar Ashford.
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'.
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'.
Maar Amsterdam en Rotterdam liggen dan weer heel dicht bij elkaar.
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'.
Ga toch weg man
Al neem je heel de randstad bij elkaar als "megamegastad" dan ben je nog niet op de helft van Londen of Parijs. Dan zit je net op het niveau Rome, Madrid. Als de zon schijnt en de wind staat goed, Berlijn. Verder zeker niet.
Puur qua inwonertal gezien he. Qua stuwende en verzorgende functie blijft het nog veel verder achter aangezien "de agglomeratie" dan bestaat uit allemaal min of meer middelgrote stedelijke gebiedjes. We hebben het absoluut niet over een Centrum ergens van.
Nouja, het is meer dat een megametropool zo groot is als Amsterdam - Rotterdam. Londen & Parijs zijn qua omvang vergelijkbaar alleen hebben we in Nederland ingezet op 2 'megasteden' in plaats van 1 'megamegastad'.
Neemt niet weg dat een kwartierdienst helemaal geen bijzonderheid is op zo'n afstand. De grootste tijdwinst komt door de kortere afstand, niet door de hogere maximumsnelheid.
Dat wij niet één megastad hebben van het kaliber Londen, Parijs of Brussel is overigens maar goed ook
Maar in alle serieusheid: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam is een forenzenroute. Op vergelijkbare afstanden elders ter wereld wordt er dan ook een kwartierdienst gereden.
edit: tussen Ebbsfleet en London St. Pancras rijdt elk kwartier een HST.
Köln-Frankfurt zal er ook niet veel boven zitten denk ik.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Neemt niet weg dat een kwartierdienst helemaal geen bijzonderheid is op zo'n afstand. De grootste tijdwinst komt door de kortere afstand, niet door de hogere maximumsnelheid.
Dat wij niet één megastad hebben van het kaliber Londen, Parijs of Brussel is overigens maar goed ook
En zout met je Brussel ook maar op, dat is ook geen megastad. Europa heeft maar 3 megasteden. Londen, Parijs en Moskou. De rest is hoogstens leuk geprobeerd, maar geen sigaar.
Op dinsdag 1 maart 2016 21:49 schreef Prins_Pils het volgende: Ja Amsterdam zit met alles wat eraan vastgeplakt zit dik over het miljoen maar dat is NOG STEEDS een durpke vergeleken met de eckte steden
En zout met je Brussel ook maar op, dat is ook geen megastad. Europa heeft maar 3 megasteden. Londen, Parijs en Moskou. De rest is hoogstens leuk geprobeerd, maar geen sigaar.
Ik vond onderstaande afbeelding trouwens in college. Het toont wel aan waarom een directe IC Breda - Dordrecht helemaal niet interessant is in de regio:
Heeft al meer recht op plek 4 dan Rome, Madrid of Berlin
Maar zolang we hier bezig zijn om de Hilversumpjes en de Goudaatjes van de wereld bij elkaar te schrapen om in de buurt van de schaduw van echte steden te kunnen komen...
Op dinsdag 1 maart 2016 21:57 schreef b2py het volgende: Ik vond onderstaande afbeelding trouwens in college. Het toont wel aan waarom een directe IC Breda - Dordrecht helemaal niet interessant is in de regio:
Ik heb me er ook altijd over verbaasd dat dat maar 30 km is. Het is toch het verschil tussen "zware zeeklei" en "De Randstad". Psychologisch is dat water ertussen best een ding dus
Ik heb me er ook altijd over verbaasd dat dat maar 30 km is. Het is toch het verschil tussen "zware zeeklei" en "De Randstad". Psychologisch is dat water ertussen best een ding dus
Het is wel opvallend dat dat bijvoorbeeld ook voor Amsterdam en -Noord geldt, en voor Rotterdam en -Zuid. Het loopt enorm achter.
Zelfs in Deventer merk je dat de Worp slechts 'dat daar aan de verkeerde kant van de IJssel' is
Ben wel benieuwd wat voor mensen dat dan zijn, ik dacht dat het alleen maar peperdure kantoorgebouwen daar waren. Straks ga je me nog wijsmaken dat het die 9200 daklozen onder de brug zijn die "bewijzen" dat het gemiddelde inkomen in "London Proper" nog geen 20 pond per dag is
Heeft al meer recht op plek 4 dan Rome, Madrid of Berlin
Maar zolang we hier bezig zijn om de Hilversumpjes en de Goudaatjes van de wereld bij elkaar te schrapen om in de buurt van de schaduw van echte steden te kunnen komen...
Het is na Moskou de grootste stad van Europa dus het heeft meer recht op nummer 2 dan Londen of Parijs...
Ben wel benieuwd wat voor mensen dat dan zijn, ik dacht dat het alleen maar peperdure kantoorgebouwen daar waren. Straks ga je me nog wijsmaken dat het die 9200 daklozen onder de brug zijn die "bewijzen" dat het gemiddelde inkomen in "London Proper" nog geen 20 pond per dag is
Ben wel benieuwd wat voor mensen dat dan zijn, ik dacht dat het alleen maar peperdure kantoorgebouwen daar waren. Straks ga je me nog wijsmaken dat het die 9200 daklozen onder de brug zijn die "bewijzen" dat het gemiddelde inkomen in "London Proper" nog geen 20 pond per dag is
It looks a bit awkward, a motorized driving trailer, running solo. A similar strange sight when seeing a ICE1/2 locomotive passing by, without the expected coaches. Today on of our employees photographed a Twindexx Vario motor coach during test rounds on the VUZ Velim test tracks.
It is a double deck motor coach built by Bombardier and to be delivered to DB Regio. The specific vehicle is designated as 445 series.
ja, omdat het blijkbaar voordeliger is om 4 keer per week op en neer te vliegen vanuit Barcelona dan om daar zelf te wonen. Dan is het vraag-aanbod verhaaltje zichzelf wel een tikkie voorbij aan het schieten natuurlijk.
Maar het ging niet zo zeer om de rol van Randstad Holland als Megamegastad in Europa. Het ging om kernen en hoe ver die uit elkaar liggen en hoe vaak en snel het railvervoer ertussen dus moet zijn. Wat dat betreft is het niet meer dan logisch dat er een kwartierdienst tussen Amsterdam en ROtterdam is. Maar om dan te gaan willen dat die 200 of 250 of 300 km/h rijdt slaat totaal nergens op. Je hebt VEEL meer aan een 10-minutendienst @140 km/h dan aan een kwartierdienst met 200 km/h, laat staan nog harder.
Tsja, wat is recht? Inwoneraantal is maatstaf voor mate van belangrijkheid?
In dat geval is Moskou echt tien pakken minder belangrijk dan Berlijn, Parijs, Den Haag of Istanboel. Uiteraard ging het om 'metropolen'. Daar hoort De Randstad gewoon bij.
Tsja, wat is recht? Inwoneraantal is maatstaf voor mate van belangrijkheid?
Lijkt me niet. Als je bijv. een stad hebt met 10 miljoen fabrieksarbeiders die nooit van de compound af komen, dan heb je alsnog geen vraag naar HSL-verkeer.
ja, omdat het blijkbaar voordeliger is om 4 keer per week op en neer te vliegen vanuit Barcelona dan om daar zelf te wonen. Dan is het vraag-aanbod verhaaltje zichzelf wel een tikkie voorbij aan het schieten natuurlijk.
Als je er nu al woont dan is het een goudmijn natuurlijk.
quote:
Maar het ging niet zo zeer om de rol van Randstad Holland als Megamegastad in Europa. Het ging om kernen en hoe ver die uit elkaar liggen en hoe vaak en snel het railvervoer ertussen dus moet zijn. Wat dat betreft is het niet meer dan logisch dat er een kwartierdienst tussen Amsterdam en ROtterdam is. Maar om dan te gaan willen dat die 200 of 250 of 300 km/h rijdt slaat totaal nergens op. Je hebt VEEL meer aan een 10-minutendienst @140 km/h dan aan een kwartierdienst met 200 km/h, laat staan nog harder.
It looks a bit awkward, a motorized driving trailer, running solo. A similar strange sight when seeing a ICE1/2 locomotive passing by, without the expected coaches. Today on of our employees photographed a Twindexx Vario motor coach during test rounds on the VUZ Velim test tracks.
It is a double deck motor coach built by Bombardier and to be delivered to DB Regio. The specific vehicle is designated as 445 series.
It looks a bit awkward, a motorized driving trailer, running solo. A similar strange sight when seeing a ICE1/2 locomotive passing by, without the expected coaches. Today on of our employees photographed a Twindexx Vario motor coach during test rounds on the VUZ Velim test tracks.
It is a double deck motor coach built by Bombardier and to be delivered to DB Regio. The specific vehicle is designated as 445 series.
Even heeeeeel diep in mijn archief springen of ik er nog een plaatje van heb.. Edit: mjeh, ik vreesch dat alles van vóór 2010 verloren is gegaan Dat is waar ook, ergens in die tijd is mijn lappie gejat..
Kunnen wel. Maar ja regeltjes regeltjes Mag natuurlijk nooit want HARTSTIKKE ONVEILIG
Nee, dat mag gewoon. Er is alleen geen enkele reden. ICE-locs kunnen ook los rijden en daar heeft iedereen die filmpjes ook wel eens van gezien, maar wat zou daar nou het praktisch nut van zijn.
Wat is dat toch met de NOS die op de Telegraaf gaat lijken? Constant, nu ook weer in Nieuwsuur, blijven hameren op het idee dat al het nieuwe materieel pas in 2023 in gaat stromen.
Volgens mij bestond dat in 2010 nog niet eens (ja, ik loop een beetje achter met dat soort dingen en nee, ik wil hier niet weer een computerdiscussie mee uitlokken )
In Roemenië zag ik stokoude diesellocs met één dubbeldeksrijtuig in dienst rijden, dat vond ik al bijzonder. Dat DDR-ding is wel heel bizar, wat is daar ook de toegevoegde waarde van ten opzichte van een wat langere trein?
Nee, dat mag gewoon. Er is alleen geen enkele reden. ICE-locs kunnen ook los rijden en daar heeft iedereen die filmpjes ook wel eens van gezien, maar wat zou daar nou het praktisch nut van zijn.
Gewoon overbrengingsritjes he. Of je rijtuigen verliezen zoals bij Celle. Maar dat is flauw want gevolg <> oorzaak etc
Op dinsdag 1 maart 2016 22:35 schreef J.B. het volgende: In Roemenië zag ik stokoude diesellocs met één dubbeldeksrijtuig in dienst rijden, dat vond ik al bijzonder. Dat DDR-ding is wel heel bizar, wat is daar ook de toegevoegde waarde van ten opzichte van een wat langere trein?
Reizigers spreiden zich altijd uitmuntend over de trein
Op dinsdag 1 maart 2016 22:35 schreef J.B. het volgende: In Roemenië zag ik stokoude diesellocs met één dubbeldeksrijtuig in dienst rijden, dat vond ik al bijzonder. Dat DDR-ding is wel heel bizar, wat is daar ook de toegevoegde waarde van ten opzichte van een wat langere trein?
Ik heb in West-Duitsland, toen het al niet eens meet West- mocht heten, ook nog wel BR218's met 1 Silberling zien rijden hoor. Op een nogal bizarre verbinding als Friedrichshafen Hafen - Friedrichshafen Stadt. De even uren reed hij door naar Ulm, maar de oneven uren was dat een "vleugeltrein" die in Stadt aansloot op een trein uit Lindau. Fn H - Fn S is met veel goede wil 800 meter te noemen. Met veel kwade wil (puntje perron - puntje perron) haalt het de 200 meter niet eens. Als je in Hafen je trein mist kun je altijd te voet er achteraan, om je aansluiting op Stadt alsnog te halen
Sjezus Ik heb me ook altijd afgevraagd wat nou het praktisch nut is van twee stations Norddeich en Norddeich Mole.. Was het niet dat daar letterlijk alleen een dijkje tussenzit, en bij hoogwater de treinen alsnog op Norddeich konden keren?
Ik heb in West-Duitsland, toen het al niet eens meet West- mocht heten, ook nog wel BR218's met 1 Silberling zien rijden hoor. Op een nogal bizarre verbinding als Friedrichshafen Hafen - Friedrichshafen Stadt. De even uren reed hij door naar Ulm, maar de oneven uren was dat een "vleugeltrein" die in Stadt aansloot op een trein uit Lindau. Fn H - Fn S is met veel goede wil 800 meter te noemen. Met veel kwade wil (puntje perron - puntje perron) haalt het de 200 meter niet eens. Als je in Hafen je trein mist kun je altijd te voet er achteraan, om je aansluiting op Stadt alsnog te halen
Zoiets reed op het laatst toch ook tussen Nijmegen en Kleef?
Op dinsdag 1 maart 2016 22:41 schreef Prins_Pils het volgende: Sjezus Ik heb me ook altijd afgevraagd wat nou het praktisch nut is van twee stations Norddeich en Norddeich Mole.. Was het niet dat daar letterlijk alleen een dijkje tussenzit, en bij hoogwater de treinen alsnog op Norddeich konden keren?
Ja, het Harlingensyndroom, meer kan ik er ook niet van maken. In Friedrichshafen zit er tenminste nog een aansluiting tussen.
Ik vond dat wel lachen in de tijd dat Eurobahn op Venlo-Hamm met Flirts ging rijden, maar dat die nog niet Nederland in mochten. Flirts reden tot Kaldenkirchen, en Kaldenkirchen-Venlo werd ééns per uur gependeld met een loc met drie rijtuigen, waar geen kip in zat En op affiches werd deze situatie kenbaar gemaakt aan de reiziger, met 'omdat de trein niet is toegelaten in den Niederlanden'. Even duidelijk laten merken wiens schuld het is
Volgens mij zitten er op Harlingen-Harlingen Haven alleen nog maar eilandgangers in de trein
Dat kan ik bij deze ontkrachten. Het zijn ook Harlingers die op Harlingen instappen en alvast een plekje zoeken voor de reis naar Leeuwarden. Hoeven ze niet nog tien minuten op station Harlingen staan te wachten
Op dinsdag 1 maart 2016 22:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja, ik wil donderdag aanstaande ook wel een HSL tussen München en Zwolle. Het is wat, 900km? Waarom moet ik daar 10 uur over doen.
Omdat je blijkbaar op een tijdstip gaat dat er geen ICE rijdt? 7:45 uur vind ik als je om 10:19 uit Zwolle vertrekt
Op dinsdag 1 maart 2016 23:02 schreef DeaDLocK2K het volgende: 18:04 kom ik trouwens aan als ik om 10:19 de trein pak in Zwolle. Arnhem->Dusseldorf->München geloof ik.
Nog een paar jaar en dan is Mannheim - Augsburg ook een stuk korter dan het nu is..
Op dinsdag 1 maart 2016 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zullen we dan eens Wernigerode doen ofzo? Daar heb ik zulke goede herinneringen aan en het is er zooo mooi.
Op dinsdag 1 maart 2016 23:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Daar heb ik alleen een biertje gedronken na het tanken en een broodje gegeten. Dat telt niet denk ik?
Mja, dan kan ik Poprad ook wel tellen. er zijn grenzen natuurlijk
Ik wil best naar Polen, er zijn nog zat plekken in Polen waar ik nog niet geweest ben. En ik spreek Pools. Waarom proberen we niet eens de Parowozownia Wolsztyn of zo.
Op dinsdag 1 maart 2016 23:20 schreef Dr_Flash het volgende: Ik wil best naar Polen, er zijn nog zat plekken in Polen waar ik nog niet geweest ben. En ik spreek Pools. Waarom proberen we niet eens de Parowozownia Wolsztyn of zo.
Op dinsdag 1 maart 2016 23:20 schreef Dr_Flash het volgende: Ik wil best naar Polen, er zijn nog zat plekken in Polen waar ik nog niet geweest ben. En ik spreek Pools. Waarom proberen we niet eens de Parowozownia Wolsztyn of zo.
Gdansk? Met uitstapje naar Kalinigrad? Retour naar Gdansk vliegen is 9,- pp en de trein kost geen klap.
Het schijnt ook hondslelijk te zijn aangezien de Russen na WOII alles wat Duits was hebben vernietigd en er vervolgens een betonnen stad naar Stalinistisch model van hebben gemaakt. Maar interessant zal het zeker zijn.
Het idee Polen vind ik wel weer tof. Foekie is niet zo Oost-Europa georienteerd dus dan kan ik dat dan mooi doen. Enige nadeel, dit kalenderjaar wordt het niks..
Op dinsdag 1 maart 2016 23:41 schreef b2py het volgende: Het idee Polen vind ik wel weer tof. Foekie is niet zo Oost-Europa georienteerd dus dan kan ik dat dan mooi doen. Enige nadeel, dit kalenderjaar wordt het niks..
De trein is zojuist nog eens 40% beter voor het milieu geworden. Nee wacht, geen 40% maar euh, de berekening is zo; "Peugeot heeft toegegeven dat zijn auto's 40% meer brandstof gebruiken dan geadverteerd"
Op woensdag 2 maart 2016 00:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: De trein is zojuist nog eens 40% beter voor het milieu geworden. Nee wacht, geen 40% maar euh, de berekening is zo; "Peugeot heeft toegegeven dat zijn auto's 40% meer brandstof gebruiken dan geadverteerd"
Publiek geheim dacht ik toch zo.
Alsof ooit iemand op die geadverteerde waarden let... Gewoon even kijken op Spritmonitor.de ofzo
Op dinsdag 1 maart 2016 21:08 schreef Dr_Flash het volgende: overigens is het perron van Newcastle Central ook afgesloten met poortjes, dat was in 2009 nog niet zo. Dus betrekkelijk weinig footage. Maar wel een mooie WO1 themaloc van Virgin, de 91111.
Leuk dat je in Newcastle was, ik heb er gestudeerd afgelopen semester. Meestal stonden die poortjes of de grote poort gewoon open.
Ik vond het een gaaf station en die bruggen over de Tyne zijn helemaal geweldig
Op dinsdag 1 maart 2016 23:38 schreef J.B. het volgende: Het schijnt ook hondslelijk te zijn aangezien de Russen na WOII alles wat Duits was hebben vernietigd en er vervolgens een betonnen stad naar Stalinistisch model van hebben gemaakt. Maar interessant zal het zeker zijn.
Ik ken iemand die er is geweest. Die vertelde dat er voor een toerist helemaal niks te doen of te zien is. Om die reden idd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 2 maart 2016 11:35 schreef Salatrel het volgende: Komt net een losse vectron Door Rotterdam Zuid heen sjeezen.... wat doet die meuk hier? Past niet tussen al die mooie traxxen
Op woensdag 2 maart 2016 11:35 schreef Salatrel het volgende: Komt net een losse vectron Door Rotterdam Zuid heen sjeezen.... wat doet die meuk hier? Past niet tussen al die mooie traxxen
mooi + Rotterdam = Donald Trump + intelligente uitspraak.
Nieuwbouw Friesenbrücke duurt 9 tot 10 jaar dinsdag 1 maart 2016, door Redactie OV-Magazine
Een complete nieuwbouw van de aan gort gevaren Friesenbrücke tussen Weener en Leer gaat geen vijf, maar minstens negen of tien jaar duren. De provincie Groningen is daarvan niet op de hoogte. “Onze rol is minimaal.”
Aanvankelijk gold een termijn van vijf jaar, maar dit is alleen het geval als slechts het vernielde deel van de brug wordt vervangen.
Op woensdag 2 maart 2016 13:08 schreef greavy het volgende: Nieuwbouw Friesenbrücke duurt 9 tot 10 jaar dinsdag 1 maart 2016, door Redactie OV-Magazine
Een complete nieuwbouw van de aan gort gevaren Friesenbrücke tussen Weener en Leer gaat geen vijf, maar minstens negen of tien jaar duren. De provincie Groningen is daarvan niet op de hoogte. “Onze rol is minimaal.”
Aanvankelijk gold een termijn van vijf jaar, maar dit is alleen het geval als slechts het vernielde deel van de brug wordt vervangen.
Zet in de Eemshaven een hal neer, school werklozen om tot metaalwerker, kleur er een paar vrachtwagens staal neer, wat lasdraad. CO2 voor je lassen kun je zo uit de Eemscentrale aftappen en lassen met dat spul.
Het is wat ijzer wat je aan elkaar niet smelten tot een brug. Niet twee waterstofatomen tot helium
Pure luiheid en/of onkunde van de Duitsers. 10 jaar voor een brug is echt bespottelijk. De Øresund-brug is gebouwd in een dikke 4 jaar, en China bouwen ze ongetwijfeld nog twee keer zo snel. 10 jaar, manmanman, ze moeten zich schamen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 13:24:57 ]
Kun je ook Argon aftappen in de Eemscentrale ? met puur CO2 last niet zo best
Dat dit zo lang moet duren is Duitse stroperigheid ja, dat zie je ook bij al die wegenbouwprojecten en baustelle,s
Ik heb die brug wel eens gezien toen er een cruiseschip van Meyer langsvoer, dat is echt niets bijzonders hoor die brug, zo veel staal zit daar niet in. En het is allemaal recht toe recht aan, geen fancy bogen ofzo.
Er is geen wil en noodzaak voor die brug dus waarom zouden ze?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 2 maart 2016 13:24 schreef J.B. het volgende: Pure luiheid en/of onkunde van de Duitsers. 10 jaar voor een brug is echt bespottelijk. De Øresund-brug is gebouwd in een dikke 4 jaar, en China bouwen ze ongetwijfeld nog twee keer zo snel. 10 jaar, manmanman, ze moeten zich schamen
Plan van aanpak> Hmm jaartje of 4 Vergadering of 1262626262 over voortgang > 4 jaar Bouwen > 2 jaar
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Zou er geen behoefte zijn aan een snelle verbinding Amsterdam-Zwolle-Groningen-Bremen-Hamburg? De behoefte aan de verbinding tussen de twee grootste steden van NL en D is er, waarom zou er geen behoefte zijn aan nummer 2 van D en onze hoofdstad?
Dan zou er meer verkeer over de brug gaan = eerder rendabel hopelijk?
Nee, van de algemene structuur van het openbare bestuur met te veel vermenging van bestuurslagen die allemaal weer tig subsidieregelingen hebben.
Nee nee nee, zo werkt het niet, het is de schuld van de DB! Net zoals het niet op tijd rijden van Veolia in Nederland de schuld van NS is of dat er geen treinen van en naar Schiphol rijden vanwege een ballon; ALLEMAAL DE SCHULD VAN NS. Zo is dit ook gewoon simpelweg de schuld van DB. Wanneer komt daar godverdomme nou eens een partij die het WEL kan.
Nee nee nee, zo werkt het niet, het is de schuld van de DB! Net zoals het niet op tijd rijden van Veolia in Nederland de schuld van NS is of dat er geen treinen van en naar Schiphol rijden vanwege een ballon; ALLEMAAL DE SCHULD VAN NS. Zo is dit ook gewoon simpelweg de schuld van DB. Wanneer komt daar godverdomme nou eens een partij die het WEL kan.
Op woensdag 2 maart 2016 17:40 schreef derLudolf het volgende: Zou er geen behoefte zijn aan een snelle verbinding Amsterdam-Zwolle-Groningen-Bremen-Hamburg? De behoefte aan de verbinding tussen de twee grootste steden van NL en D is er, waarom zou er geen behoefte zijn aan nummer 2 van D en onze hoofdstad?
Dan zou er meer verkeer over de brug gaan = eerder rendabel hopelijk?
Daar is wel even iets meer voor nodig dan alleen een nieuwe brug.
Als je snel van Amsterdam naar Hamburg wilt reizen kan dat net zo goed via Osnabrück.
Op woensdag 2 maart 2016 18:25 schreef Peterselieman het volgende: In Groningen is het wachten bij de spoorwegovergang Esperantostraat een stuk aangenamer geworden. Iemand heeft de lampen verfraaid met smilies
Op woensdag 2 maart 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende: Het linkerlicht gaat op rood Het rechterlicht gaat op rood Het Dagblad van het Noorden Verveelt zich hartstikke dood.
Zo worden uitgebreid belicht In een extra nieuwsbericht Twee lampen bij een overweg Met een ziel en een gezicht.
Op woensdag 2 maart 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende: Het linkerlicht gaat op rood Het rechterlicht gaat op rood Het Dagblad van het Noorden Verveelt zich hartstikke dood.
Zo worden uitgebreid belicht In een extra nieuwsbericht Twee lampen bij een overweg Met een ziel en een gezicht.
Je hebt jouw roeping gemist. Je moet dichter worden
Op woensdag 2 maart 2016 18:39 schreef Dr_Flash het volgende: Het linkerlicht gaat op rood Het rechterlicht gaat op rood Het Dagblad van het Noorden Verveelt zich hartstikke dood.
Zo worden uitgebreid belicht In een extra nieuwsbericht Twee lampen bij een overweg Met een ziel en een gezicht.
Das RTV Noord, knurft.
Of is Tubantia en RTV Oost ook hetzelfde volgens jou?
Dat weet ik, aan een snelle verbinding verbinding Groningen Bremen is sowieso behoefte zegt men. Das dan direct door pakken dacht ik
Een snelle verbinding Groningen - Bremen is aangemeld voor het Duitse meerjareninfrastructuurprogramma dat momenteel wordt opgesteld. 16 maart worden de maatschappelijke-kosten-baten-analyses en de inschatting of het voor 2030 gerealiseerd kan worden of niet gepubliceerd aan het publiek, voor de burgerparticipatie / zienswijzen.
Een snelle verbinding Groningen - Bremen is aangemeld voor het Duitse meerjareninfrastructuurprogramma dat momenteel wordt opgesteld. 16 maart worden de maatschappelijke-kosten-baten-analyses en de inschatting of het voor 2030 gerealiseerd kan worden of niet gepubliceerd aan het publiek, voor de burgerparticipatie / zienswijzen.
Tjah, als ze al zo weinig haast hebben met een nieuwe brug daar...
Op woensdag 2 maart 2016 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Coolcool. Ik gok dat jij die datum op de radar hebt, zou jij ons hier willen verblijden met deze informatie als we er zelf niet aan denken, Igen?
Op woensdag 2 maart 2016 17:40 schreef derLudolf het volgende: Zou er geen behoefte zijn aan een snelle verbinding Amsterdam-Zwolle-Groningen-Bremen-Hamburg? De behoefte aan de verbinding tussen de twee grootste steden van NL en D is er, waarom zou er geen behoefte zijn aan nummer 2 van D en onze hoofdstad?
Dan zou er meer verkeer over de brug gaan = eerder rendabel hopelijk?