En dat moet ik geloven? Het doel lijkt me toch echt opeten.quote:Voor Hema is het heel simpel. ,,Het doel is het verstoppen van deze eieren.
Je darmkanaal misschien, maar het doel is natuurlijk om ze op te eten.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:41 schreef tong80 het volgende:
Het doel is het verstoppen van deze eieren
Straks de witte chocolade uit de schappen.quote:
Nu Rotterdarm nog die het goede doel vindt.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je darmkanaal misschien, maar het doel is natuurlijk om ze op te eten.
quote:Op zondag 28 februari 2016 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
Godverdomme, wat een ongelooflijk laag niveau van journalisme weer. Iemand zeikt op twitter, lekker copy pasten en we hebben weer een 'nieuwsbericht'.
Als die eieren er zijn om ze op te eten waarom heten ze dan niet 'eeteieren'?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je darmkanaal misschien, maar het doel is natuurlijk om ze op te eten.
Als ze ze chocolade eieren hadden genoemd, had er waarschijnlijk geen haan (no pun) naar gekraaid.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:50 schreef Twiitch het volgende:
Of het is een slimme markttechnische zet. Verstopeieren kun je immers het hele jaar door verkopen.
In-de-boom-hang-koekjequote:Op zondag 28 februari 2016 15:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hoe zullen ze kerstkransjes etc. gaan noemen?
Ophang koekje, beetje vreemd niet?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:53 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
In-de-boom-hang-koekje
Of mag een boom ook niet, vanwege de link met kerst ?
En de chocolade variant dan?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:53 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
In-de-boom-hang-koekje
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ophang koekje, beetje vreemd niet?
Er is helemaal geen link tussen de boom en kerst, dus lijkt me geen probleemquote:Op zondag 28 februari 2016 15:53 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
In-de-boom-hang-koekje
Er is ook geen link tussen pasen en eieren.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Er is helemaal geen link tussen de boom en kerst, dus lijkt me geen probleem
Jodenkoek ?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:53 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
In-de-boom-hang-koekje
Dat zou de verkoopcijfers enorm stimuleren.quote:
Die dubbele moraal he.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:59 schreef luxerobots het volgende:
Goed dat er een eind wordt gemaakt aan die paaseieren.
[ afbeelding ]
Hema weet hoe toekomst van Nederland eruitziet.
En die joden zeggen dan: mijn koekje wat doe je?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:02 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Dat zou de verkoopcijfers enorm stimuleren.
Hele menigten die die dingen gaan kopen, vervolgens erop stampen, de verkoper .... etc.
Ik snap sowieso de behoefte niet om je huis elke keer opnieuw aan te kleden omdat het toevallig een of andere feestdag is. Kerst kan ik nog inkomen, maar daarna houd het wel op.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:12 schreef livelink het volgende:
Duidelijke boodschap van de Hema dat je voor paasartikelen niet bij hen moet zijn.
Zo te horen aan de reacties zullen het uiteindelijk windeieren worden voor de HEMA.quote:
Het schijnt toch wel goede business te zijn. In die zin begrijp ik deze actie van de Hema ook niet helemaal. Er was toch nog helemaal geen Paasdiscussie? Waarom zou je dat dan beginnen met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik snap sowieso de behoefte niet om je huis elke keer opnieuw aan te kleden omdat het toevallig een of andere feestdag is. Kerst kan ik nog inkomen, maar daarna houd het wel op.
Slechte reclame is ook reclame natuurlijkquote:Op zondag 28 februari 2016 16:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Het schijnt toch wel goede business te zijn. In die zin begrijp ik deze actie van de Hema ook niet helemaal. Er was toch nog helemaal geen Paasdiscussie? Waarom zou je dat dan beginnen met alle gevolgen van dien.
Yep de Hema wil graag faillietquote:Op zondag 28 februari 2016 16:18 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
ik zou mijn hema tegoedbonnen/waardebonnen maar snel inleveren. Dat gaat op zijn kop verkeerd
Vul maar aan: Mexx, Dixons, Miss Etam, Macintosh, V+D,Perry Sport, ....
Tamelijk droevig, inderdaad.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
Godverdomme, wat een ongelooflijk laag niveau van journalisme weer. Iemand zeikt op twitter, lekker copy pasten en we hebben weer een 'nieuwsbericht'.
Dat is gewoon niet waar. De Hema heeft ook gewoon paaseieren in de winkel. En nog vele ander 'paas'-artikelen. Check bijvoorbeeld :quote:Op zondag 28 februari 2016 15:41 schreef tong80 het volgende:
Winkelketen Hema heeft niet langer paaseieren in de schappen liggen, maar noemt de chocolaatjes voortaan 'verstopeieren'.
quote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. De Hema heeft ook gewoon paaseieren in de winkel. En nog vele ander 'paas'-artikelen. Check bijvoorbeeld :
http://www.hema.nl/winkel?searchtext=paasei
Verder is de term 'verstopeieren' niet nieuw, zie bijv:
http://consuminderen.star(...)32/vette-feestdagen/
Beetje fact-checking kan geen kwaad, maar dat lijkt niemand meer te doen. Liever met z'n allen achter de onterechte verontwaardiging aanhollen van een paranoide PVV-er die overal de invloed van de Islam in meent te zien.
Zou ook wel dom zijn om de term 'paas' uit de zoekwoorden te halen.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. De Hema heeft ook gewoon paaseieren in de winkel. En nog vele ander 'paas'-artikelen. Check bijvoorbeeld :
Iemand in 2012 op een forum gebruikte de term verstopeieren al!quote:Verder is de term 'verstopeieren' niet nieuw, zie bijv:
Beetje fact-checking kan geen kwaad, maar dat lijkt niemand meer te doen. Liever met z'n allen achter de onterechte verontwaardiging aanhollen van een paranoide PVV-er die overal de invloed van de Islam in meent te zien.
Tsja. Gedegen onderzoek telt niet meer - het gaat om de primeurquote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Inderdaad. Er worden helemaal geen snoepeitjes verstopt. Wie doet dat nou? Is toch altijd met echte eieren.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat moet ik geloven? Het doel lijkt me toch echt opeten.
Dit lijkt me vooral een knieval naar islamitisch, multicultureel en linksdragend Nederland.
Nee, maar Pagans wel. Prijs Odin.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
Hebben moslims dan een aversie tegen de term 'Pasen'?
Ik denk dat de HEMA het zo heeft gedaan omdat menig moslim te achterlijk onwetend is dat er eetbare eieren in het bos moeten worden verstopt, in plaats van die plastic dingen. Bovendien leggen geiten geen eieren. Dat is dan ook weer zoiets.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Pasen is zelfs een hoofdcategorie met 100+ productenquote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat had een betere benaming zijn geweest. Dat dekt de lading wat beter. Het zijn nl. geen eieren, heeft niks met het christelijk feest van Pasen te maken en 'verstop' is iets wat je met elk product kan doen.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ze ze chocolade eieren hadden genoemd, had er waarschijnlijk geen haan (no pun) naar gekraaid.
Verstop hoofddoekenquote:Op zondag 28 februari 2016 17:23 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Dat had een betere benaming zijn geweest. Dat dekt de lading wat beter. Het zijn nl. geen eieren, heeft niks met het christelijk feest van Pasen te maken en 'verstop' is iets wat je met elk product kan doen.
Alstublieft, uit de huidige folder:quote:Op zondag 28 februari 2016 17:20 schreef luxerobots het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe de Hema dit naar buiten toe communiceert. Als er dus een reclamefolder op de mat valt, of er dan nog met Pasen reclame gemaakt wordt.
Zo is Zwarte Piet in de Hema uit de marketing en het promomateriaal gehaald, maar zijn er in de winkels nog wel producten met Zwarte Piet te vinden.
quote:Op zondag 28 februari 2016 17:20 schreef luxerobots het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe de Hema dit naar buiten toe communiceert. Als er dus een reclamefolder op de mat valt, of er dan nog met Pasen reclame gemaakt wordt.
Lijkt me dat de paaseieren nog wel even bestaan, naast de nieuwe: 'verstopeieren'quote:Op zondag 28 februari 2016 17:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Alstublieft, uit de huidige folder:
[ afbeelding ]
Beter het echt oude pasen, het Freya feest. Waar er een "vrijwillig" menselijk offer was en de eerste de beste haas die men zag dat mens voor moest stellen. Het ei het symbool van wedergeboorte daarvoor.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:45 schreef Metalfrost het volgende:
Terug naar het Odinisme, waar voorgesteld een uit de kluiten gewassen konijn de kop om wordt gedraaid, gevild en aan het spit wordt geroosterd. Omdat ie de kippeneieren in het bos heeft verstopt, natuurlijk. Beetje wierrook snuiven past niet meer in deze tijd, vind ik.
GL en PvdD kom er maar in. Policors genoeg, dat kan er ook nog wel bij.
Waar Ikea al hotdogs van kippenvlees verkoopt...quote:Op zondag 28 februari 2016 17:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Overigens bestaat de rookworst van de Hema nog steeds voor 95% uit varkensvlees, dus het zal wel meevallen met de invloed van de Islam op het assortiment van de Hema.
Nee hoor, vind het juist leuk dat anderen ook "onze" feesten vieren. Hoe, dat moeten ze lekker zelf weten, als het maar gevierd wordt.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:14 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, maar Pagans wel. Prijs Odin.
En een gouden ei (nou ja, goudkleurig papiertje eromheen), wat de "hoofdprijs" is.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:29 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij is het gewoon dat die 'verstopeieren' een wat betere verpakking hebben waardoor je ze buiten kan verstoppen.
Maar aan de andere kant: slecht verpakt eitje onder de struiken op de grond is goed voor de weerstand van de kinderen
Eerder dat mensen die dit een blamage vinden niet echt de slimste mensen zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:42 schreef eight het volgende:
Vorige week de blamage met de verdwenen online fotoalbums, deze week de verstopeitjes. Gaat lekker met die klapjosti's
Het regent blijkbaar klachten. Dan heb je als bedrijf bij voorbaat al gefaaldquote:Op zondag 28 februari 2016 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Eerder dat mensen die dit een blamage vinden niet echt de slimste mensen zijn.
Dat laat alleen maar zien dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die nogal dom zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:47 schreef eight het volgende:
[..]
Het regent blijkbaar klachten. Dan heb je als bedrijf bij voorbaat al gefaald
Als dit zo is dan zijn sommige mensen echt te achterlijk. Ik vind het wel een leuk idee trouwens.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:51 schreef erodome het volgende:
Snap niet wat er mis is met een hoop mensen, in de beschrijving worden het notabene gewoon paaseieren genoemd, alleen hebben deze waarschijnlijk een iets steviger velletje eromheen en zit er een gouden ei bij. Bedoeld om te verstoppen dus, vandaar verstopei.
De reclamefolder staat iets hierboven in de topic. Daar staat gewoon paaseieren in.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:59 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als dit zo is dan zijn sommige mensen echt te achterlijk. Ik vind het wel een leuk idee trouwens.
Sommige mensen moeten gewoon altijd iets te zeiken hebben.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:00 schreef erodome het volgende:
[..]
De reclamefolder staat iets hierboven in de topic. Daar staat gewoon paaseieren in.
Het gaat natuurlijk nergens over maar hema komt knullig over. Kwaliteitsjournalistiek is steeds zeldzamer en Hema speelt ze in de kaart.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat laat alleen maar zien dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die nogal dom zijn.
Snap niet wat er mis is met een hoop mensen, in de beschrijving worden het notabene gewoon paaseieren genoemd, alleen hebben deze waarschijnlijk een iets steviger velletje eromheen en zit er een gouden ei bij. Bedoeld om te verstoppen dus, vandaar verstopei.
Alsof het woord verstopei het ineens zo heel anders maakt...
Nee, jij komt knullig over met je gezeik hierover.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:04 schreef eight het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk nergens over maar hema komt knullig over. Kwaliteitsjournalistiek is steeds zeldzamer en Hema speelt ze in de kaart.
Dit is gewoon geen handige marketing.
Hoe hadden ze het dan moeten doen ? Ze hebben (letterlijk) 500 producten waar het woord pasen in staat & 2 zakjes die expliciet bedoeld zijn om te verstoppen - met een hoofdprijs en al. Wat is jouw verkoopstrategie ?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:04 schreef eight het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk nergens over maar hema komt knullig over. Kwaliteitsjournalistiek is steeds zeldzamer en Hema speelt ze in de kaart.
Dit is gewoon geen handige marketing.
Euhm, het is een FEIT dat er weer een hoop klachten zijn hierover.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, jij komt knullig over met je gezeik hierover.
Het is echt spijkers op laag water zoeken. Zelfs al had er alleen maar verstopeieren gestaan had het nog niets uitgemaakt. Ook dat verwijst zonder enige twijfel naar de paas traditie van eieren verstoppen.
Wat 1 van de 4 zonnewende's genoemd wordt.quote:
Het is dan dus helaas een feit dat er blijkbaar een hoop mensen gewoonweg oerdom zijn en zo blind als een mol zijn in hun moslimhaat. Want dit heeft gewoon duidelijk niets met moslims te maken.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Euhm, het is een FEIT dat er weer een hoop klachten zijn hierover.
Ik verzin het ook niet.
Hoe ze het altijd hebben gedaan. Dus zonder hun klanten pissig te makenquote:Op zondag 28 februari 2016 18:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoe hadden ze het dan moeten doen ?
Ja, dat is niets nieuwsquote:Op zondag 28 februari 2016 18:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is dan dus helaas een feit dat er blijkbaar een hoop mensen gewoonweg oerdom zijn en zo blind als een mol zijn in hun moslimhaat. Want dit heeft gewoon duidelijk niets met moslims te maken.
Zoals er al wat jaren verstopeieren zijn? Maar het nu ineens mensen opvalt bedoel je?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:16 schreef eight het volgende:
[..]
Hoe ze het altijd hebben gedaan. Dus zonder hun klanten pissig te maken
Serieus?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals er al wat jaren verstopeieren zijn? Maar het nu ineens mensen opvalt bedoel je?
quote:Op zondag 28 februari 2016 15:41 schreef tong80 het volgende:
. ,,Nu ook fatwa van de Hema op Pasen? Verstopeieren? Echt? Die H stond vroeger voor Hollandse, nu voor Halal", reageert René Dercksen, fractievoorzitter van de PVV in Utrecht.
het is een feit dat er een IQ-grens voor twitter moet komen.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Sodom en Gomora dus.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Beter het echt oude pasen, het Freya feest. Waar er een "vrijwillig" menselijk offer was en de eerste de beste haas die men zag dat mens voor moest stellen. Het ei het symbool van wedergeboorte daarvoor.
Ook lekker eten, mooie vreugdevuren, een lastig mens uit de gemeenschap halen en vooral rijkelijk vloeiende drank natuurlijk. Het eerste vruchtbaarheidsfeest van het jaar, dus werd er ook niet zo moeilijk gedaan over wat liefjes die elkaar heimelijk ontmoette in het bos
Het is een FEIT dat op basis van onjuiste berichten op twitter een hoop tokkies zijn gaan schuimbekken. HEMA kan dergelijke berichten niet voorkomen.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Ik verzin het ook niet.
Gewoon weten hoe je een goed feestje viert. Nou ja, op dat offer na dan, die hebben we vervangen.quote:
Klinkt goed.quote:
Het is ook geen veroordeling hoor.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Gewoon weten hoe je een goed feestje viert. Nou ja, op dat offer na dan, die hebben we vervangen.
Het leven is mooi en dat mag gevierd worden, hou niet zo van die plezier is slecht geloven.
Dus omdat AD een BS-verhaaltje verzint dat de Hema paaseieren in het vervolg verstopeieren noemt, en omdat op Twitter een paar mensen dusdanig beperkt zijn dat ze niet snappen dat de naam aan het doel van die eieren gekoppeld is, en verder niets mee te maken heeft, hebben we ineens drama?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:20 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Oh, een paar 100 op AD.nl. En alhier op de frontpage ook al een dozijn ofzo.
Het leven is zo eenvoudig. Dat is het leuke eraan.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is ook geen veroordeling hoor.
Was het leven maar zo eenvoudig
Welkom in het internettijdperkquote:Op zondag 28 februari 2016 18:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus omdat AD een BS-verhaaltje verzint dat de Hema paaseieren in het vervolg verstopeieren noemt, en omdat op Twitter een paar mensen dusdanig beperkt zijn dat ze niet snappen dat de naam aan het doel van die eieren gekoppeld is, en verder niets mee te maken heeft, hebben we ineens drama?
Darn...
Is dit trouwens niet strafbaar? Straks gaan hersenloze geweld gebruikenquote:Op zondag 28 februari 2016 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, is de ophef het gevolg van wat opmerkingen van een hersendode PVV'er?
Eetbare cockringenquote:Op zondag 28 februari 2016 15:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hoe zullen ze kerstkransjes etc. gaan noemen?
45 zetels.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:55 schreef Knudde het volgende:
[..]
Is dit trouwens niet strafbaar? Straks gaan hersenloze geweld gebruiken
Hehe, eindelijk iemand!! Ik moest lang scrollen.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ach, zolang ze nog drank verkopen in de Hema en worst van varkensvlees dan maak ik me echt geen zorgen.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:59 schreef luxerobots het volgende:
Goed dat er een eind wordt gemaakt aan die paaseieren.
[ afbeelding ]
Hema weet hoe toekomst van Nederland eruitziet.
quote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Tot zover je factcheck.twitter:HEMA twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:05:30@AsterBerghe Het doel is het verstoppen van deze eieren. Om deze reden heeft HEMA de eieren 'verstopeieren' genoemd. ^MA reageer retweet
Trap jij er nou ook in?quote:Op maandag 29 februari 2016 08:34 schreef Elfletterig het volgende:
Compleet geschift en doorgeslagen zijn ze bij de HEMA.
Het verandert gelukkig niks aan mijn houding ten opzichte van dit warenhuis. Ik boycot de HEMA namelijk al een tijdje en daar ga ik gewoon mee door.
Ik roep consumenten op om ook met de portemonnee te spreken.
Dat is het AD tegenwoordig, en TS kopieert het allemaal ook nog eens even fijn naar FOK! oh joyquote:Op zondag 28 februari 2016 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
In deze dan veroorzaakt door degenen die het hardst tekeer gaan dat de Nederlandse normen en waarden worden afgebroken... die hebben namelijk verzonnen dat deze verstopeieren het alternatief zijn voor paaseieren.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
YES! Naast de jaarlijkse zwarte pieten discussie nu ook de jaarlijkse paaseieren discussie! Hier zat ik zo op te wachten he! /s
Deze eieren ja, het is niet zo dat alle paaseieren bij de Hema nu verstopeieren heten, alleen deze eieren met een gouden ei erbij heten verstopeieren, die zijn namelijk speciaal bedoeld om te verstoppen.quote:Op maandag 29 februari 2016 08:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Tot zover je factcheck.twitter:HEMA twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:05:30@AsterBerghe Het doel is het verstoppen van deze eieren. Om deze reden heeft HEMA de eieren 'verstopeieren' genoemd. ^MA reageer retweet
Maakt niet uit hoe of wat, het begin is er nu. En reken maar dat deze discussie volgend jaar weer de kop op steekt.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
In deze dan veroorzaakt door degenen die het hardst tekeer gaan dat de Nederlandse normen en waarden worden afgebroken... die hebben namelijk verzonnen dat deze verstopeieren het alternatief zijn voor paaseieren.
En maken van niets een rel.
Ik niet, een stel Twitteraars dat er gelijk weer drama in moest zien, en het met een islamitisch sausje moest overgieten.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoe of wat, het begin is er nu. En reken maar dat deze discussie volgend jaar weer de kop op steekt.
Je hebt de doos van pandora geopend
Ja, maar die zijn niet om te verstoppen Koosquote:Op maandag 29 februari 2016 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt nog gewoon paaseitjes kopen bij de HEMA.
Wie is hier simpelquote:Op maandag 29 februari 2016 10:06 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, volgend jaar zal de Hema er voor het simpele volk wel een duidelijke naam aangeven:
Paaeieren
In de zomer haal ik met m'n collega's altijd lekker ijsjes met aardbeien bij de HEMA. Hmmmm.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:10 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat ik vandaag HEMA weer eens met een consumentenbezoekje ga vereren. Als tegenprestatie voor de grote glimlach op mijn gezicht.
Heb je welles de erwten soep gegeten die ze daar verkopen?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:10 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat ik vandaag HEMA weer eens met een consumentenbezoekje ga vereren. Als tegenprestatie voor de grote glimlach op mijn gezicht.
Mijn moeder repte daar laatst ook al lovend over. Maar ik geloof niet dar de buurtHEMA hier een uitgebreid foodassortiment heeft.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb je welles de erwten soep gegeten die ze daar verkopen?
Die is best lekker
De HEMA is al doorgeslagen toen snoepgoed met Zwarte Piet erop moest plaatsmaken voor gekleurde pieten.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar hoezo is de HEMA doorgeslagen dan?
Jammer. Mocht je ze ooit tegenkomen. Zeker proberenquote:Op maandag 29 februari 2016 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn moeder repte daar laatst ook al lovend over. Maar ik geloof niet dar de buurtHEMA hier een uitgebreid foodassortiment heeft.
Deze eieren. Er staat niet dat ze geen paaseieren meer verkopen. Zie fact-check en de eerder geposte Hema-folders zodat je met eigen ogen kan zien dat de Hema gewoon nog steeds paaseieren verkoopt en ze ook paaseieren noemt. Jammer joh.quote:Op maandag 29 februari 2016 08:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Tot zover je factcheck.twitter:HEMA twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:05:30@AsterBerghe Het doel is het verstoppen van deze eieren. Om deze reden heeft HEMA de eieren 'verstopeieren' genoemd. ^MA reageer retweet
Jammer hoor.Ze hebben best wel goede dingen daar :pquote:Op maandag 29 februari 2016 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De HEMA is al doorgeslagen toen snoepgoed met Zwarte Piet erop moest plaatsmaken voor gekleurde pieten.
Dat is ook precies waarom ik die "verstopeieren" niet vertrouw. Nu is het zogenaamd een bepaald soort ei, volgend jaar heten alle paaseieren ineens zo. Leer mij bedrijven kennen die zulke veranderingen voorzichtig introduceren.
Ik kan je geruststellen: bedrijven als de Hema zullen vooral omzet en winst willen maken. Die passeieren blijven nog wel even hoor. Je hoeft niet overal een islamitisch complot in te zien.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De HEMA is al doorgeslagen toen snoepgoed met Zwarte Piet erop moest plaatsmaken voor gekleurde pieten.
Dat is ook precies waarom ik die "verstopeieren" niet vertrouw. Nu is het zogenaamd een bepaald soort ei, volgend jaar heten alle paaseieren ineens zo. Leer mij bedrijven kennen die zulke veranderingen voorzichtig introduceren.
Jawel. Want de suggestie islamisering is gemaakt, dus is het islamisering. Zo werkt dat.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik kan je geruststellen: bedrijven als de Hema zullen vooral omzet en winst willen maken. Die passeieren blijven nog wel even hoor. Je hoeft niet overal een islamitisch complot in te zien.
Ik zie er geen islamitisch complot in. Ik zie er een politiek-correct complot in, net als bij Zwarte Piet. Laten we vooral allerlei kunstmatige, bedekte termen gebruiken, om niemand voor het hoofd te stoten. Er zal maar eens een moslim zijn die niks op heeft met Pasen. Er zal maar eens iemand zijn die niet tegen Zwarte Piet kan.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik kan je geruststellen: bedrijven als de Hema zullen vooral omzet en winst willen maken. Die passeieren blijven nog wel even hoor. Je hoeft niet overal een islamitisch complot in te zien.
Voor een pvv'ert is het natuurlijk al snel de schuld van moslims. Het lijkt wel een obsessie:quote:Op maandag 29 februari 2016 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
Waar blijkt trouwens uit dat dit ook maar iets van doen heeft met moslims? Volgens is die suggestie afkomstig van die PVV-knakker en dus nergens op gestaafd.
Het is een complot, verstopeieren die in deze beschrijving gewoon paaseieren genoemd worden en waarbij de term verstopeieren ook zonder twijfel wijst op die paas traditie wijst komen echt omdat ze moslims niet tegen het hoofd willen stoten.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie er geen islamitisch complot in. Ik zie er een politiek-correct complot in, net als bij Zwarte Piet. Laten we vooral allerlei kunstmatige, bedekte termen gebruiken, om niemand voor het hoofd te stoten. Er zal maar eens een moslim zijn die niks op heeft met Pasen. Er zal maar eens iemand zijn die niet tegen Zwarte Piet kan.
Ik vertrouw de motieven van de HEMA in deze zaak voor geen meter. Ze hebben namelijk een reputatie.
Wat zeur je nou man? De Hema heeft helemaal niks vervangen maar alleen het assortiment uitgebreid met een zakje eitjes dat ze "verstopeieren" hebben genoemd. Ik vind het eerlijk gezegd nogal genant om daar nou van alles achter te gaan zoeken. Er is niets hernoemd, er is niets uit de winkel verdwenen, er is alleen wat bijgekomen. Er is gewoon helemaal niets aan de hand. Als die PVV-er er niet over was gaan gillen had waarschijnlijk niemand het er ooit over gehad.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie er geen islamitisch complot in. Ik zie er een politiek-correct complot in, net als bij Zwarte Piet. Laten we vooral allerlei kunstmatige, bedekte termen gebruiken, om niemand voor het hoofd te stoten. Er zal maar eens een moslim zijn die niks op heeft met Pasen. Er zal maar eens iemand zijn die niet tegen Zwarte Piet kan.
Ik vertrouw de motieven van de HEMA in deze zaak voor geen meter. Ze hebben namelijk een reputatie.
Er staat nergens dat het de schuld van de moslims is. Als een hogeschool voortaan geen kerstboom meer neerzet, is dat ook niet de schuld van de moslims. Het is de schuld van mensen die doorgeslagen politiek-correct willen doen.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor een pvv'ert is het natuurlijk al snel de schuld van moslims. Het lijkt wel een obsessie:
File? - schuld van moslims.
Koffie op? - schuld van moslims.
Paaseitjes iets andere naam? - schuld van moslims.
Tv kapot? - schuld van moslims.
Ad infinitum
Wat snap jij niet aan aanvulling ipv verwisseling?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:34 schreef Elfletterig het volgende:
Er staat nergens dat het de schuld van de moslims is. Als een hogeschool voortaan geen kerstboom meer neerzet, is dat ook niet de schuld van de moslims. Het is de schuld van mensen die doorgeslagen politiek-correct willen doen.
'De HEMA kiest eieren voor zijn geld.'quote:Op maandag 29 februari 2016 10:33 schreef Copycat het volgende:
De TT zou dus eigenijk 'Paaseieren en verstopeieren bij HEMA' moeten luiden.
Het is een complot! Hier is het ze allemaal om te doen.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:38 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb zo'n zin in paaseitjes ineens. Chocolade-eitjes of verstopeieren, hoe dan ook, ik ga zo denk ik de Hema vereren met een bezoekje en een kilo van die dingen halen.
Je kent de paastraditie van eieren verstoppen niet?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Ik begrijp de term verstopeieren niet.
Paaseieren zijn paaseieren. Zo hebben die dingen altijd geheten. Ze hebben nooit verstopeieren geheten. Dat je eieren tijdens Pasen kunt verstoppen, is algemeen bekend.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is een complot, verstopeieren die in deze beschrijving gewoon paaseieren genoemd worden en waarbij de term verstopeieren ook zonder twijfel wijst op die paas traditie wijst komen echt omdat ze moslims niet tegen het hoofd willen stoten.
Elf, je draait door.
Ha ha haquote:Op maandag 29 februari 2016 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat je daar nu pas aan denkt Tong
Die had ik gewoon laten staan
Respektloos.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:51 schreef Leandra het volgende:
Nee, dan dit product van de Hema.... Paasspekken
We weten allemaal wat spek is, gewaagd hoor, deze aanvulling.
Dit is dus echt een pure belediging naar de islamitische gemeenschapquote:Op maandag 29 februari 2016 10:51 schreef Leandra het volgende:
Met gekleurde suikerparels. Jaja, we snappen allemaal de insinuatie.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:54 schreef Leandra het volgende:
En wat dacht je van deze dan.... pure opruiing
https://www.facebook.com/hema/quote:HEMA, wat lees ik nu?
Paaseieren worden "verstopeieren"?
ZWARTE Piet werd schoorsteenpiet, Paaseieren worden VERSTOPeieren, welk ander artikel is het volgende dat door HEMA wordt "aangepast"?
Halalvlees in de rookworst, nee, dank u wel.
Een grote BOOOEEEH van mij!
Wat een halfjesquote:Op maandag 29 februari 2016 10:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze hebben de HEMA fb al gevonden
https://www.facebook.com/hema/
Ja, ik weet. Maar die moeten we dus opnemen tegen die kansrijke, gekleurde suikerparels.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:58 schreef Leandra het volgende:
Wapens Cc, wapens.... dat vind ik helemaal ongepast.
Halalvlees in de rookworstquote:Op maandag 29 februari 2016 10:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze hebben de HEMA fb al gevonden
[..]
https://www.facebook.com/hema/
De term verstopeieren is niet nieuw, dat het jou pas nu opvalt is wat anders dan dat er nooit in het asortiment van paaseieren eieren zaten die verstopeieren werden genoemd. De jamin heeft bv ook verstopeieren naast gewone paaseieren. De hema heeft ook nog gewoon paaseitjes in het asortiment.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Paaseieren zijn paaseieren. Zo hebben die dingen altijd geheten. Ze hebben nooit verstopeieren geheten. Dat je eieren tijdens Pasen kunt verstoppen, is algemeen bekend.
Als je op HEMA.nl op paaseieren zoekt, krijg je 13 resultaten, waarbij de term "paas" slechts nog in twee omschrijvingen voorkomt. En zie ook de verpakking van de "verstopmix"...
[ afbeelding ]
In andere talen staat er gewoon Pasen (Ostermischung, bijvoorbeeld). Maar in Nederland zou dit ineens "verstopmix" zijn? Laat me niet lachen man.
Paaseieren "verstopeieren" noemen is gewoon een poging van de HEMA om uiteindelijk de volledige term "Pasen" weg te moffelen. Want er zou eens iemand aanstoot aan nemen.
Dat doen ze natuurlijk om pvv klanten aan te trekken, je moet je een beetje richten op verschillende subgroepenquote:Op maandag 29 februari 2016 10:51 schreef Leandra het volgende:
Zolang de musketten de musketten maar niet opnemen dan.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, ik weet. Maar die moeten we dus opnemen tegen die kansrijke, gekleurde suikerparels.
Elke keer ben ik weer onder de indruk van je geduld hier op fokquote:Op maandag 29 februari 2016 11:00 schreef erodome het volgende:
[..]
De term verstopeieren is niet nieuw, dat het jou pas nu opvalt is wat anders dan dat er nooit in het asortiment van paaseieren eieren zaten die verstopeieren werden genoemd. De jamin heeft bv ook verstopeieren naast gewone paaseieren. De hema heeft ook nog gewoon paaseitjes in het asortiment.
Als je de beschrijving van de eieren leest (zie folder vorige pagina) dan zie je daar gewoon paaseieren bedoeld om te verstoppen staan.
Het gaat dan ook om eieren bedoeld om te verstoppen, je weet wel, die paastraditie.
Subliminal messages ftw.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:01 schreef Leandra het volgende:
Zolang de musketten de musketten maar niet opnemen dan.
SPOILER: Verstopbroemmer:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verstopauto:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De term verstopeieren is WEL nieuw. Die is nooit eerder zo grootschalig gebruikt als dit jaar. Het is geen bestaande term en staat ook niet in de officiële woordenlijst van onze taal. Het is een gekunstelde, nieuwe term.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:00 schreef erodome het volgende:
[..]
De term verstopeieren is niet nieuw, dat het jou pas nu opvalt is wat anders dan dat er nooit in het asortiment van paaseieren eieren zaten die verstopeieren werden genoemd. De jamin heeft bv ook verstopeieren naast gewone paaseieren. De hema heeft ook nog gewoon paaseitjes in het asortiment.
Als je de beschrijving van de eieren leest (zie folder vorige pagina) dan zie je daar gewoon paaseieren bedoeld om te verstoppen staan.
Het gaat dan ook om eieren bedoeld om te verstoppen, je weet wel, die paastraditie.
Ik lig ook dubbel. Wel 45 zetels in de peilingen.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:33 schreef Re het volgende:
de reacties op de eerste pagina hier en een verdwaalde reactie daarna zegt best veel over de intentie van dom rechts...
wat een stelltje doldwaze stieren
Grootschaligquote:Op maandag 29 februari 2016 11:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De term verstopeieren is WEL nieuw. Die is nooit eerder zo grootschalig gebruikt als dit jaar.
Ja, op twitter jonguh....quote:
De stelling was dat "verstopeieren" een bestaande term is. Als je even zoekt op Google, ontdek je dat dat niet het geval is. Zoek op verstopeieren -HEMA en er blijft haast niks over.quote:
Enerzijds verafschuw jij alles wat met religie van doen heeft, maar tegelijkertijd word je boos wanneer een private partij een christelijke editie in jouw ogen geweld aan doet.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De stelling was dat "verstopeieren" een bestaande term is. Als je even zoekt op Google, ontdek je dat dat niet het geval is. Zoek op verstopeieren -HEMA en er blijft haast niks over.
Zowel de HEMA (warenhuis) als Jamin (vooraanstaande snoepwinkel) gebruikt nu ineens die term. Dat zijn twee landelijke ketens, dus kun je gerust van "grootschalig" spreken.
Ten eerste is dit geen inhoudelijke reactie, maar een poging om op de man te spelen. Ten tweede is er niks geks aan mijn opstelling. Bepaalde christelijke feestdagen zijn nu eenmaal onderdeel van de tradities in dit land. En ze zijn groter dan het religieuze aspect alleen. Dat geldt voor Kerst nog meer dan voor Pasen.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Enerzijds verafschuw jij alles wat met religie van doen heeft, maar tegelijkertijd word je boos wanneer een private partij een christelijke editie in jouw ogen geweld aan doet.
Heel apart.
Het christendom barst van elementen die zijn gekopieerd van heidense tradities, dus dat is nauwelijks een argument.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste is dit geen inhoudelijke reactie, maar een poging om op de man te spelen. Ten tweede is er niks geks aan mijn opstelling. Bepaalde christelijke feestdagen zijn nu eenmaal onderdeel van de tradities in dit land. En ze zijn groter dan het religieuze aspect alleen. Dat geldt voor Kerst nog meer dan voor Pasen.
Overigens hebben de gebruikte symbolen rond Pasen, zoals de eieren en de paashaas, een heel andere herkomst. Het zijn elementen uit een oud vruchtbaarheidsfeest. Net zoals de verlichting rond kerst ook geen christelijk, maar een heidens gebruik is.
quote:Sneue gompen boos op HEMA verstopeieren
verstopeierenhema.jpgWe wilden het negeren. Echt. Ondanks een stortvloed aan linktips. De HEMA heeft ergens in een winkel één bordje met 'verstopeitjes' geplaatst, waar de term 'paaseitjes' ook had voldaan. En dat was tegen het zere been van de 'tja #pvv'-twitteraars, die hier direct een enorme knieval voor het islamisme in zagen. Terwijl 1) HEMA nog steeds de term 'paaseitjes' gebruikt, zelfs online, en 2) het geen moer uitmaakt als HEMA paaseitjes voortaan verstopeitjes gaat noemen. Niks. Nada. Geen reet. De rien. Nothing. Nichts. Weet u wat die krijsende klootviolen zijn die de HEMA beschuldigen van landverraad en het slopen van onze westerse culturele waarden door zomaar paaseitjes verstopeitjes te noemen? Het zijn hetzelfde soort safe space eisende intersectional post-kolonial genderfluid snotteraars als die Tumblr-feministen die al moeten huilen als McDonald's vraagt naar het geslacht wanneer je een Happy Meal bestelt. Van die PVV-stemmende #kominverzet dreiners die het hilarisch vinden als iemand dode varkens bij een AZC neerlegt, maar totaal overstuur raken als de HEMA ergens op één reclamebordje 'verstopeieren' schrijft in plaats van Paaseieren. 'Boehoe, doen ze vast voor de moslims!'-bullshit blatende builenkoppen. Want ja, de Westerse cultuur heeft zulke prachtige zaken voortgebracht zoals de Verlichting, de Industriële Revolutie, de kunst en de cultuur van de Renaissance, en concepten als parlementaire democratie en vrijheid van meningsuiting, maar zodra één ondernemer stopt met het gebruik van het woord 'paaseieren', dan zijn al die zaken blijkbaar voor niks geweest. Aldus kansloos hysterische ophefjunks met de mentale bijziendheid van een betonnen muur, die toevallig ooit eens het woord 'cultureel marxisme' hebben gehoord en nu denken dat het van toepassing is op MOTHERFUCKING PAASEITJES VAN DE HEMA! Nee. Please, vreet jezelf nationalistisch de bonken aan authentieke paaseitjes, zodat al het cholesterol dat je voor je vaderland naar binnen werkt je aderen compleet verstopt en we in dit land niet langer lastig gevallen worden met jullie achterlijke culturele knievalfetisjisme. Of koop een flinke doos zakdoekjes en ga lekker binnenshuis zitten janken om het woord 'verstopeitjes' als de eerste de beste feminist die een speelgoedfolder van de Bart Smit in de brievenbus krijgt. Zodat de volwassen mensen die wel gewoon een ruggengraat en een relatief rationele blik op de maatschappij hebben niet constant herinnerd worden aan het feit dat de westerse cultuur, behalve veel goede zaken, ook een heel blik idioten heeft voortgebracht met de wereldbeeldwaanzin van een bijeenkomst LSD-verslaafde lobotomiepatiënten. Hup HEMA, hup verstopeitjes!
Je betoog gaat uit van een misvatting, namelijk dat ik moeite heb met religie. Ik heb geen moeite met religie. Mensen geloven maar fijn wat ze willen. Ik heb er slechts moeite mee wanneer religie boven de wet wordt geplaatst, wanneer religie wordt opgedrongen of wanneer gelovigen meer rechten hebben dan niet-gelovigen. Daar ageer ik fel tegen. Altijd gedaan en dat zal ik ook blijven doen. Ik heb dus meer moeite met het gedrag van gelovigen, dan met religie als zodanig.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het christendom barst van elementen die zijn gekopieerd van heidense tradities, dus dat is nauwelijks een argument.
Net zoals dat iets 'nou eenmaal een traditie is in ons land' geen argument is. De invloed van religie op het dagelijks leven van de Nederlander was vroeger veel groter. En ze viering van Pasen is in feite gewoon een overblijfsel uit die tijd.
Ik vind het dus vreemd om je enerzijds zo sterk af te zetten tegen religie, maar tegelijkertijd boos te worden als tradities die datzelfde geloof verheerlijken, geweld aan worden gedaan. Lijkt mij een moeilijke spagaat.
Persoonlijk heb ik dat probleem niet, aangezien ik geen moeite heb met religie.
Dus als je zo je vraagtekens zet bij de "verstopeieren" van de HEMA, dan ben je automatisch voorstander van het neerleggen van varkenskoppen bij moskeeën? Sterk verhaal, GeenStijl.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:17 schreef Ryan3 het volgende:
Leuk stukje van GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)maar_in_je_reet.html
[..]
Zelfs Geenstijl vindt dat je doordraait. Dat is toch wel veelzeggend.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je betoog gaat uit van een misvatting, namelijk dat ik moeite heb met religie. Ik heb geen moeite met religie. Mensen geloven maar fijn wat ze willen. Ik heb er slechts moeite mee wanneer religie boven de wet wordt geplaatst, wanneer religie wordt opgedrongen of wanneer gelovigen meer rechten hebben dan niet-gelovigen. Daar ageer ik fel tegen. Altijd gedaan en dat zal ik ook blijven doen. Ik heb dus meer moeite met het gedrag van gelovigen, dan met religie als zodanig.
Ik zit ook niet in een spagaat, want ik ageer tegen de politieke correctheid van de "weg met ons"-mentaliteit die in Nederland lijkt te heersen. Tradities als Zwarte Piet en het paasei worden aangetast, terwijl er wél volop ruimte en begrip is voor allerlei geïmporteerde feesten en tradities (niet eens alleen religieus van aard). Of het nu gaat om de hogeschool die de kerstboom weghaalt uit angst voor moslims, de HEMA en anderen die Zwarte Piet inruilen voor gekleurde versies of dit nieuwste initiatief om paaseieren als "verstopeieren" in de markt te zetten: ik ageer ertegen.
en topic op het befaamde. fok .quote:Op zondag 28 februari 2016 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
Valt enorm mee. Ik heb weinig stevige taal uitgekraamd over dit nieuwste HEMA-initiatief. Ik heb een paar zaken vastgesteld en zelfs met bronnen onderbouwd. En verder gaf ik aan dat ik door dit verhaal niet anders tegen de HEMA ben gaan aankijken dan ik deed. Ik boycotte de HEMA namelijk toch al. Dat is alles.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs Geenstijl vindt dat je doordraait. Dat is toch wel veelzeggend.
Nou ik denk dat ze vooral bedoelen dat mensen een beetje aan het doordraaien zijn? Kijk je zou het ook kunnen zien allemaal als een voortschrijdende secularisatie hè. Laten we wel zijn net als feestdagen als Pinksteren, wie is nog op de hoogte van wat dat inhoudt? Je kunt het opzoeken op wikipedia, maar dat doet wrs ook geen hond.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus als je zo je vraagtekens zet bij de "verstopeieren" van de HEMA, dan ben je automatisch voorstander van het neerleggen van varkenskoppen bij moskeeën? Sterk verhaal, GeenStijl.
Ik weet niet welk motief de HEMA heeft voor de belachelijke benaming "verstopeieren". Maar gezien hun opstelling in de Zwarte Piet-hetze hebben ze de schijn tegen.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:22 schreef Copycat het volgende:
Vooral door blijven geloven dat dit een verandering is omdat islam. Terwijl de HENA-schappen nog steeds vol liggen met letterlijke Paasproducten. Ik vind dat het zo is, want dan kan ik lekker ageren, en dus is het ook zo!
Even uit m'n hoofd: de uitstorting van de heilige geest.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
Laten we wel zijn net als feestdagen als Pinksteren, wie is nog op de hoogte van wat dat inhoudt?
Maar denk je dat dat concreet nog enige betekenis heeft bij het gros van de seculiere NL'ers?quote:Op maandag 29 februari 2016 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Even uit m'n hoofd: de uitstorting van de heilige geest.
En dus bouw je er een heel boos verhaal omheen.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:24 schreef Elfletterig het volgende:
Ik weet niet welk motief de HEMA heeft voor de belachelijke benaming "verstopeieren". Maar gezien hun opstelling in de Zwarte Piet-hetze hebben ze de schijn tegen.
Nee. Ik denk ook dat het gros geen benul heeft wat die uitstorting inhoudt.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar denk je dat dat concreet nog enige betekenis heeft bij het gros van de seculiere NL'ers?
Nou ja, vuilniswagens die huisvuil uit storten op de vuilnisbelt, dat idee?quote:Op maandag 29 februari 2016 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee. Ik denk ook dat het gros geen benul heeft wat die uitstorting inhoudt.
Nogmaals: ik ben niet zo boos. Ik heb mijn oordeel over de HEMA allang gevormd en mijn gedrag als consument daarop afgestemd. Het zou een onschuldige productnaam kunnen zijn. Het zou kunnen. Maar het is wel vreemd om dan op de verpakking "verstopmix" te zien staan, met in de vertaling drie keer het woord Pasen (zoals Ostermischung) zonder enige verwijzing naar "verstoppen". Het zou dus ook wel eens een weldoordachte keuze kunnen zijn om te kiezen voor "verstopeieren" en "verstopmix", om te zien hoe het landt bij de consumenten. Dat laatste zou - gezien de reputatie van de HEMA - maar zo eens kunnen.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dus bouw je er een heel boos verhaal omheen.
En eigenlijk blieven we alleen witte chocolade.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:37 schreef Wespensteek het volgende:
De Hema zondigt op ernstige wijze tegen de christelijke cultuur die volgens sommige mensen verplicht is in Nederland. Leve de spruitjes, weg met de nasi.
ze heten verstopeieren, omdat ze speciaal gemaakt zijn om te verstoppen en die verkopen ze naast de gewone paaseieren.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nogmaals: ik ben niet zo boos. Ik heb mijn oordeel over de HEMA allang gevormd en mijn gedrag als consument daarop afgestemd. Het zou een onschuldige productnaam kunnen zijn. Het zou kunnen. Maar het is wel vreemd om dan op de verpakking "verstopmix" te zien staan, met in de vertaling drie keer het woord Pasen (zoals Ostermischung) zonder enige verwijzing naar "verstoppen". Het zou dus ook wel eens een weldoordachte keuze kunnen zijn om te kiezen voor "verstopeieren" en "verstopmix", om te zien hoe het landt bij de consumenten. Dat laatste zou - gezien de reputatie van de HEMA - maar zo eens kunnen.
Oh, ze gebruiken het woord 'paasei' dus nog gewoonquote:Op maandag 29 februari 2016 13:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
ze heten verstopeieren, omdat ze speciaal gemaakt zijn om te verstoppen en die verkopen ze naast de gewone paaseieren.
[ afbeelding ]
Bespaar je de moeite. Het is een opstap naar! Omdat!quote:Op maandag 29 februari 2016 13:56 schreef snakelady het volgende:
ze heten verstopeieren, omdat ze speciaal gemaakt zijn om te verstoppen en die verkopen ze naast de gewone paaseieren.
[ afbeelding ]
Geloof er niks van.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk dat je dan een landverrader bent.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:01 schreef Re het volgende:
maar mag je nou gewone paaseitjes nog verstoppen van de "wij worden geislamiseerd" roepers?
Ik ben niet gelovig en ik verstop eieren.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:01 schreef Re het volgende:
maar mag je nou gewone paaseitjes nog verstoppen van de "wij worden geislamiseerd" roepers?
Die kleine eitjes kun je ook verstoppen btw. Alleen er bestaat een kans dat het kroost niet alle eitjes vindt en die kom je dan anderhalf jaar later in de boekenkast oid weer een keer tegen.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh fijn, storm in een glas water.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Verspilde moeite. Bij Elfletterig had de HEMA het toch al verbruid.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En degene die het gouden ei vindt, is de paasheld van de dag.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:05 schreef Ryan3 het volgende:
Die kleine eitjes kun je ook verstoppen btw. Alleen er bestaat een kans dat het kroost niet alle eitjes vindt en die kom je dan anderhalf jaar later in de boekenkast oid weer een keer tegen.
Vandaar dat ze nu aangeven wrs dat de wat grotere eieren idealer zijn om te verstoppen, dan zal het kroost alles wel vinden en blijven de niet gevonden eitjes niet anderhalf jaar ergens liggen.
Dit hebben wij ook meegemaakt.
Het gouden ei van Tim Krabbé idd.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
En degene die het gouden ei vindt, is de paasheld van de dag.
Ah, op die fiets.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite. Het is een opstap naar! Omdat!
Och, daar kunnen moslims zich enkel in vinden. Maar de koekjes zullen wel vervangen worden in mannetjes van deeg, kunnen ze het kopje eraf snijden zodat het van de boom los komt.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ophang koekje, beetje vreemd niet?
Zijn ze bij die winkel helemaal gek geworden of hebben zij relatief veel allochtone klanten in vergelijking met andere winkels en zijn ze terecht bang om die klanten te verliezen? Wie die deze branche een beetje kent wil wat duidelijkheid hierover geven?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:41 schreef tong80 het volgende:
Winkelketen Hema heeft niet langer paaseieren in de schappen liggen, maar noemt de chocolaatjes voortaan 'verstopeieren'. Daar maakt het warenhuis zich niet populair mee. Via Twitter uitten mensen hun onvrede.
[ afbeelding ]
Voor Hema is het heel simpel. ,,Het doel is het verstoppen van deze eieren. Om deze reden heeft HEMA de eieren 'verstopeieren' genoemd", laat een medewerker via Twitter weten.
Op het platform circuleert een foto van een bordje in een HEMA-winkel waarop te zien is dat de paaslekkernijen 'verstopeieren' worden genoemd. Hema zou de naam omwille van geloofsovertuigingen aangepast hebben, suggereren twitteraars. ,,Nu ook fatwa van de Hema op Pasen? Verstopeieren? Echt? Die H stond vroeger voor Hollandse, nu voor Halal", reageert René Dercksen, fractievoorzitter van de PVV in Utrecht.
Suikerfeesteieren
Hij is niet de enige. Een ander noemt het een 'nieuw dieptepunt in de aanval op onze cultuur'. Weer een ander zegt: ,,Van paaseieren via verstopeieren naar suikerfeesteieren?" Positieve geluiden over de naamsverandering zijn schaars.
De winkelketen kwam in november nog onder vuur te liggen, omdat de oude Zwarte Pieten werden vervangen door 'schoorsteenpieten'. Hema kreeg een stortvloed aan verwensingen over zich heen.
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)ieren-bij-Hema.dhtml
Je verzint het niet.![]()
Koot en Bie zijn 15 jaar te vroeg gestopt.
Het is niet de eerste keer dat HEMA met een flauwekulsmoes komt om het goed te praten, dat deden ze bij ZP ook. Een gevalletje van van twee walletjes willen eten: naampjes aanpassen om de ene groep tevreden te houden, smoezen om de andere groep niet tegen zich in het harnas te jagen. Beken toch gewoon kleur (@HEMA) of doe niet zo moeilijk.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maakt de Hema een knieval voor de islam? Neuhquote:Op maandag 29 februari 2016 16:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zijn ze bij die winkel helemaal gek geworden of hebben zij relatief veel allochtone klanten in vergelijking met andere winkels en zijn ze terecht bang om die klanten te verliezen? Wie die deze branche een beetje kent wil wat duidelijkheid hierover geven?
Er is nog een alternatieve verklaring voor al die gekke naamspelletjes: marketing met een hoog paarsebroekengehalte. Alles om de aandacht te trekken: naampje veranderen => hopen dat je extra aandacht en gratis reclame (via nieuwsberichtjes) krijgt...quote:Op maandag 29 februari 2016 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maakt de Hema een knieval voor de islam? Neuh
Dom gezwets dus van PVV'ers die hier een slaatje uit proberen te slaan.
de enige die last hebben van backfire zijn de roeptoetersquote:Op maandag 29 februari 2016 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is nog een alternatieve verklaring voor al die gekke naamspelletjes: marketing met een hoog paarsebroekengehalte. Alles om de aandacht te trekken: naampje veranderen => hopen dat je extra aandacht en gratis reclame (via nieuwsberichtjes) krijgt...
In dat geval backfiret het wel.
Het bedrijf haar imago kan ook verslechteren dankzij dat geroeptoeter.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:40 schreef Re het volgende:
[..]
de enige die last hebben van backfire zijn de roeptoeters
Het is inderdaad marketing, want het is een ander product dan 'gewone' paaseitjes, dus plakken ze er een andere naam op. Boe-fucking-hoe.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is nog een alternatieve verklaring voor al die gekke naamspelletjes: marketing met een hoog paarsebroekengehalte. Alles om de aandacht te trekken: naampje veranderen => hopen dat je extra aandacht en gratis reclame (via nieuwsberichtjes) krijgt...
ja zulke bucklerlullen zitten er wel tussen jaquote:Op maandag 29 februari 2016 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het bedrijf haar imago kan ook verslechteren dankzij dat geroeptoeter.
Lekker interessant.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieus, hoe kan je er iets slechts in zien om het beestje bij zijn naam te noemen? Dit zakje eitjes is speciaal om te verstoppen, vandaar dat er ook een gouden ei bij zit. Het zijn dus letterlijk verstopeieren voor Pasen.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat HEMA met een flauwekulsmoes komt om het goed te praten, dat deden ze bij ZP ook. Een gevalletje van van twee walletjes willen eten: naampjes aanpassen om de ene groep tevreden te houden, smoezen om de andere groep niet tegen zich in het harnas te jagen. Beken toch gewoon kleur (@HEMA) of doe niet zo moeilijk.
quote:Schriftelijke vragen van het lid Beertema (PVV) aan minister Kamp (Economische Zaken) naar aanleiding van het artikel 'Geen Paaseieren maar verstopeieren bij Hema'
1.)
Heeft u kennis genomen van het artikel 'Geen Paaseieren maar Verstopeieren bij Hema' in het Algemeen Dagblad van 29 februari jl.?
2.)
Vindt u met ons dat een oerhollands bedrijf als de Hema niet hoeft te zwichten voor de druk van de islam door productnamen te veranderen in moslimvriendelijke varianten? Zo nee, waarom niet?
3.)
Bent u van plan om de directeur van Hema Nederland NV aan te sporen om producten te blijven verkopen die passen in de Nederlandse tradities? Zo nee, waarom niet?
4.)
Bent u van plan om de Hema te schrappen van de lijst van leveranciers aan het Binnenhof? Zo nee, waarom niet?
Hoeveel kost dit geintje?quote:
Wat wil de PVV hier nou mee bereiken? Zelfs als de Hema gezwicht zou zijn voor de islam, dan is het nog altijd niet aan de overheid om zich daar tegenaan te bemoeien. Het staat een privaat bedrijf immers vrij om zelf te bepalen hoe het zich profileert.quote:
Quincy ben jij dat?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:48 schreef Twiitch het volgende:
Zwarte piet kan ik ergens nog wel begrijpen maar hiermee schieten ze wel erg ver door.
Quincy ben jij dat?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:48 schreef Twiitch het volgende:
Zwarte piet kan ik ergens nog wel begrijpen maar hiermee schieten ze wel erg ver door.
Hé, dat is niet de bedoeling. Hema moet er wel pecunia aan overhouden.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:56 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Dus maar beter direct gewoon verbieden dat ding, om misverstanden te voorkomen.
Hé, jij bent al dik zat. Wel een beetje op de lijn letten hè.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:10 schreef Copycat het volgende:
Waarom mag een bedrijf zelf niet de VRIJHEID nemen om een product een ander naampje te laten gevenquote:
Een verwijzing naar welke religie zijn die eieren dan?quote:Op maandag 29 februari 2016 13:51 schreef Gutmensch het volgende:
Ik wens eigenlijk helemaal geen verwijzingen naar welke religie dan ook te zien tijdens het winkelen.
Dus prima dat de Hema die eitjes een neutrale naam geeft.
Topwinkel.
Ik word hoe langer hoe meer nieuwsgierig naar wat jij wel interessant vindt. Jij moet toch ergens over schrijven voor jouw beroep?quote:
Oké, dat is een beetje overdreven. Maar ach, het is betrekkelijk onschuldig.quote:
No shit, Sherlock.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wil de PVV hier nou mee bereiken? Zelfs als de Hema gezwicht zou zijn voor de islam, dan is het nog altijd niet aan de overheid om zich daar tegenaan te bemoeien. Het staat een privaat bedrijf immers vrij om zelf te bepalen hoe het zich profileert.
Het is toch een complete verspilling van tijd en geld om dat soort vragen over een stukje Twitterjournalistiek van het AD te stellen?quote:Op maandag 29 februari 2016 17:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oké, dat is een beetje overdreven. Maar ach, het is betrekkelijk onschuldig.
Het antwoord van Kamp is voorspelbaar: ik ga als minister niet over het beleid van een winkel zolang die winkel binnen de grenzen van de wet handelt.
Maak je over mij maar geen zorgen.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik word hoe langer hoe meer nieuwsgierig naar wat jij wel interessant vindt. Jij moet toch ergens over schrijven voor jouw beroep?
Dat doe ik ook niet, dat neemt niet weg dat ik er nieuwsgierig naar ben, ik zie jou namelijk nooit enthousiast over eender welk onderwerp op dit forum terwijl jij voor jouw beroep stukjes moet schrijven over iets, dat gaat beter als je het onderwerp interessant vindt.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak je over mij maar geen zorgen.
Ja en nee. Het is inderdaad een verspilling van middelen om dit soort vragen te stellen maar anderzijds is het nu niet dat die mensen niet al in dienst zijn en betaald worden. Als ze dit niet doen dan doen ze wel weer andere onzinnige dingen. Dat gezegd hebbende, het zou mooi zijn voor het land als het instrument kamervragen beter zou worden ingezet. Nu wordt het te veel misbruikt voor profilatie en te weinig gebruikt om de ministers en leerlingministers (staatssecretarissen) verantwoording te laten afleggen. Niet dat ze dat wel voldoende zouden doen als je de juiste vragen stelt.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is toch een complete verspilling van tijd en geld om dat soort vragen over een stukje Twitterjournalistiek van het AD te stellen?
150 man die ieder meer dan een ton per jaar vangen moeten hun tijd met dit soort nonsens verspillen.
Ik wilde het eigenlijk voor mezelf houden, maar na het lezen van het bericht over de Hema, ben ik juichend door de redactieruimte gerend.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet, dat neemt niet weg dat ik er nieuwsgierig naar ben, ik zie jou namelijk nooit enthousiast over eender welk onderwerp op dit forum terwijl jij voor jouw beroep stukjes moet schrijven over iets, dat gaat beter als je het onderwerp interessant vindt.
Ik houd er nu over over want offtopic en zo.
Als ze zich eens in het onderwerp verdiept hadden ipv het AD dan hadden ze de vragen al niet hoeven stellen.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is inderdaad een verspilling van middelen om dit soort vragen te stellen maar anderzijds is het nu niet dat die mensen niet al in dienst zijn en betaald worden. Als ze dit niet doen dan doen ze wel weer andere onzinnige dingen. Dat gezegd hebbende, het zou mooi zijn voor het land als het instrument kamervragen beter zou worden ingezet. Nu wordt het te veel misbruikt voor profilatie en te weinig gebruikt om de ministers en leerlingministers (staatssecretarissen) verantwoording te laten afleggen. Niet dat ze dat wel voldoende zouden doen als je de juiste vragen stelt.
Of dit is gewoon partijprofilering, daar wordt het vragenuurtje toch ook veel voor gebruikt?quote:Op maandag 29 februari 2016 18:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze zich eens in het onderwerp verdiept hadden ipv het AD dan hadden ze de vragen al niet hoeven stellen.
Dat is nu ook weer een beetje overdreven maar je kan toch niet ontkennen dat het raakt aan een maatschappelijk relevant en actueel thema, zelfs als is het marketing en heeft het niets te maken met de Nederlandse identiteit en zo.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wilde het eigenlijk voor mezelf houden, maar na het lezen van het bericht over de Hema, ben ik juichend door de redactieruimte gerend.
quote:Op maandag 29 februari 2016 18:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Eieren op laag water zoeken dit.
Maar daar is het niet voor. Het is een instrument om de regering te controleren.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of dit is gewoon partijprofilering, daar wordt het vragenuurtje toch ook veel voor gebruikt?
Verspilling van tijd en geld dus.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of dit is gewoon partijprofilering, daar wordt het vragenuurtje toch ook veel voor gebruikt?
Nee, het is een storm in een glas water. Het verhaal wordt opgeblazen door zelfverklaarde cultuurhoeders.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is nu ook weer een beetje overdreven maar je kan toch niet ontkennen dat het raakt aan een maatschappelijk relevant en actueel thema, zelfs als is het marketing en heeft het niets te maken met de Nederlandse identiteit en zo.
Op papier wel, in de praktijk wordt het natuurlijk niet enkel daarvoor gebruikt. Het tragische is dat zelfs als ze dat wel zouden doen dat dan de ministers en staatssecretarissen onvoldoende verantwoording zouden afleggen, dat hebben we al heel erg vaak kunnen vaststellen.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar daar is het niet voor. Het is een instrument om de regering te controleren.
Daar kan je eveneens een interessant artikel over schrijven.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, het is een storm in een glas water. Het verhaal wordt opgeblazen door zelfverklaarde cultuurhoeders.
Ik vind het vooral diep triest.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar kan je eveneens een interessant artikel over schrijven.
Ik vind het grappig dat het zo de gemoederen bezig houdt. Net als met die ZP-zaak vind ik het vooral grappig maar de meeste mensen hier lijken ofwel kwaad te worden omdat ze volgens hen onze cultuur eroderen ofwel kwaad te worden op de mensen die hier kwaad om worden.![]()
quote:Op maandag 29 februari 2016 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
![]()
Even een klein geintje op deze schrikkeldag: de Kamervragen zijn fake.
Dat niemand er ook maar het kleinste vraagteken bij zet, is veelzeggend. Ze hadden blijkbaar echt kunnen zijn.
Ik vind het vooral een combinatie van lachwenkend en beschamend.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar kan je eveneens een interessant artikel over schrijven.
Ik vind het grappig dat het zo de gemoederen bezig houdt. Net als met die ZP-zaak vind ik het vooral grappig maar de meeste mensen hier lijken ofwel kwaad te worden omdat ze volgens hen onze cultuur eroderen ofwel kwaad te worden op de mensen die hier kwaad om worden.![]()
Het had mij niks verbaasd.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
![]()
Dat niemand er ook maar het kleinste vraagteken bij zet, is veelzeggend. Ze hadden blijkbaar echt kunnen zijn.
LOLquote:Op maandag 29 februari 2016 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
![]()
Het is niet nieuw, al enige jaren zie je tussen de paaseieren soms verstopeieren liggen.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De term verstopeieren is WEL nieuw. Die is nooit eerder zo grootschalig gebruikt als dit jaar. Het is geen bestaande term en staat ook niet in de officiële woordenlijst van onze taal. Het is een gekunstelde, nieuwe term.
En zoals gezegd vertrouw ik de motieven van de HEMA niet, gezien hun reputatie rondom gekleurde pieten en dergelijke. Ook laat je na om te reageren op de foto van de verpakking. Als "verstopei" zo'n gewone term is, waarom staat er dan alleen in het Nederlands "verstopmix" op de verpakking, terwijl de Duitse vertaling Ostermischung is?
quote:Op maandag 29 februari 2016 18:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
HEMA heeft al tien jaar 'verstopeitjes'
Die dingen heten al tien jaar zo.
PVV-volk weer.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-verstopeitjes.dhtml
Lees je mee Elf?quote:Op maandag 29 februari 2016 18:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
PVV-volk weer.
Ook tekenend voor de journalistieke moraal van het AD. Waar tot een paar jaar geleden principes als "hoor en wederhoor" en "één bron is geen bron" heilig waren zijn bepaalde kranten ertoe overgegaan om geuite verontwaardiging kritiekloos en zonder feitencheck als waarheid op te kalken.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
PVV-volk weer.
Boycot je die winkel dus al minstens tien jaar? Of is je verontwaardiging recenter en selectiever?quote:Op maandag 29 februari 2016 08:34 schreef Elfletterig het volgende:
Compleet geschift en doorgeslagen zijn ze bij de HEMA.
Het verandert gelukkig niks aan mijn houding ten opzichte van dit warenhuis. Ik boycot de HEMA namelijk al een tijdje en daar ga ik gewoon mee door.
Ik roep consumenten op om ook met de portemonnee te spreken.
Zelfs GeenStijl vindt dat dit helemaal nergens over gaat: http://www.geenstijl.nl/m(...)maar_in_je_reet.htmlquote:Op maandag 29 februari 2016 18:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
AD is gewoon een soort aids geworden helaas.
Nja Quid is de enige redacteur die niet dagelijks de PVV loopt te bejubelen en dus ook een uitzondering op Geenstijl.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zelfs GeenStijl vindt dat dit helemaal nergens over gaat: http://www.geenstijl.nl/m(...)maar_in_je_reet.html
Oh jammer, dat wist ik niet, ik volg ze niet zo.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nja Quid is de enige redacteur die niet dagelijks de PVV loopt te bejubelen en dus ook een uitzondering op Geenstijl.
Beter.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Oh jammer, dat wist ik niet, ik volg ze niet zo.
Die reacties onder dat "artikel" ook weer, wat een (gebrek aan) niveau, het AD lijkt zelfs de Telegraaf voorbij te zijn gestreefd.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
PVV-volk weer.
Dat is echt al een tijdje zo he. Het AD is achterlijker dan de Telegraaf geworden, is ook een bewuste strategie geweest als ik het zo bekijk met hun berichtgeving de afgelopen jaren.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die reacties onder dat "artikel" ook weer, wat een (gebrek aan) niveau, het AD lijkt zelfs de Telegraaf voorbij te zijn gestreefd.
User Cima zal het allemaal worst zijn. Dat vind ik dan wel weer goed gevonden, bij een artikel over de Hema.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die reacties onder dat "artikel" ook weer, wat een (gebrek aan) niveau, het AD lijkt zelfs de Telegraaf voorbij te zijn gestreefd.
Hoi Seth.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
User Cima zal het allemaal worst zijn. Dat vind ik dan wel weer goed gevonden, bij een artikel over de Hema.
De term verstopei is een nieuw, totaal niet ingeburgerd begrip. Het staat ook alleen in het Nederlands zo op de verpakking van de "verstopmix", die in het Duits gewoon "Ostermischung" heet.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet nieuw, al enige jaren zie je tussen de paaseieren soms verstopeieren liggen.
Net als nu dus, tussen al die paaseieren en zelfs paasspekken ligt 1 verpakking met verstopeieren, paaseieren om te verstoppen, met een goudkleurig ei erbij als hoofdprijs.
Man, je ziet spoken, echt...
Ja hoor. Ik stel slechts vast dat bijzonder weinig Nederlanders tot dit weekend de term verstopei kenden. En ik stel vast dat de HEMA een serieus imagoprobleem heeft, dat het bedrijf over zichzelf heeft afgeroepen.quote:
Ten eerste is het niet waar: in eerdere berichten stond ook al een reactie van de HEMA. Ten tweede leveren twee losse berichten meer clicks op. Het riazop-denken is ook bij het AD doorgedrongen.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ook tekenend voor de journalistieke moraal van het AD. Waar tot een paar jaar geleden principes als "hoor en wederhoor" en "één bron is geen bron" heilig waren zijn bepaalde kranten ertoe overgegaan om geuite verontwaardiging kritiekloos en zonder feitencheck als waarheid op te kalken.
En als de aap uit de mouw komt is wordt er geen enkele vorm van zelfreflectie getoond. Volgende keer doen ze het waarschijnlijk weer net zo. Journalistiek lijkt voor deze "journalisten" op de tweede plaats te komen. Scoren is veel belangrijker.
Niet nieuw, zoals in het nieuwsbericht hier ergens boven wordt verteld zijn er al 10 jaar verstopeieren bij de hema.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De term verstopei is een nieuw, totaal niet ingeburgerd begrip. Het staat ook alleen in het Nederlands zo op de verpakking van de "verstopmix", die in het Duits gewoon "Ostermischung" heet.
Als je op Google zoekt naar verstopei -hema (min hema), krijg je nagenoeg geen resultaten. Het is dus een onbekend woord. Overigens sluit ik de goede intenties van de HEMA niet uit. Ik zei eerder in dit topic al dat er twee scenario's mogelijk zijn. Maar de HEMA mag zich wel eens achter de oren krabben wat het eigen imago betreft.
Voor mij geldt hetzelfde als voor 99,9 procent van de Nederlanders: tot dit weekend hadden we nog nooit van verstopeieren gehoord. Het woord staat overigens ook niet in de officiële woordenlijst, wat erop duidt dat het geen algemeen ingeburgerd taalgebruik is. Want anders stond het er namelijk wel in.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Boycot je die winkel dus al minstens tien jaar? Of is je verontwaardiging recenter en selectiever?
Ik kende het al, maarja, ik heb ook een kind. Alhoewel het verstoppen van eieren hier in huis al lang geleden is, toendertijd dus ook al verstopeieren te koop.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik stel slechts vast dat bijzonder weinig Nederlanders tot dit weekend de term verstopei kenden. En ik stel vast dat de HEMA een serieus imagoprobleem heeft, dat het bedrijf over zichzelf heeft afgeroepen.
Colorreus staat er ook niet in maar ligt ook in de winkels. Je punt?quote:Op maandag 29 februari 2016 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
Voor mij geldt hetzelfde als voor 99,9 procent van de Nederlanders: tot dit weekend hadden we nog nooit van verstopeieren gehoord. Het woord staat overigens ook niet in de officiële woordenlijst, wat erop duidt dat het geen algemeen ingeburgerd taalgebruik is. Want anders stond het er namelijk wel in.
Eerder in dit topic bevestigde het juist nog je hemahaat.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor mij geldt hetzelfde als voor 99,9 procent van de Nederlanders: tot dit weekend hadden we nog nooit van verstopeieren gehoord. Het woord staat overigens ook niet in de officiële woordenlijst, wat erop duidt dat het geen algemeen ingeburgerd taalgebruik is. Want anders stond het er namelijk wel in.
Zoals al aangeven in het begin van dit topic, boycot ik de HEMA sinds ze Zwarte Piet inruilden voor gekleurde versies. En zoals ik ook al eerder zei: dit nieuws over verstopeieren verandert daar niks aan.
Dit ja.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Colorreus staat er ook niet in maar ligt ook in de winkels. Je punt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |