En dat moet ik geloven? Het doel lijkt me toch echt opeten.quote:Voor Hema is het heel simpel. ,,Het doel is het verstoppen van deze eieren.
Je darmkanaal misschien, maar het doel is natuurlijk om ze op te eten.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:41 schreef tong80 het volgende:
Het doel is het verstoppen van deze eieren
Straks de witte chocolade uit de schappen.quote:
Nu Rotterdarm nog die het goede doel vindt.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je darmkanaal misschien, maar het doel is natuurlijk om ze op te eten.
quote:Op zondag 28 februari 2016 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
Godverdomme, wat een ongelooflijk laag niveau van journalisme weer. Iemand zeikt op twitter, lekker copy pasten en we hebben weer een 'nieuwsbericht'.
Als die eieren er zijn om ze op te eten waarom heten ze dan niet 'eeteieren'?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je darmkanaal misschien, maar het doel is natuurlijk om ze op te eten.
Als ze ze chocolade eieren hadden genoemd, had er waarschijnlijk geen haan (no pun) naar gekraaid.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:50 schreef Twiitch het volgende:
Of het is een slimme markttechnische zet. Verstopeieren kun je immers het hele jaar door verkopen.
In-de-boom-hang-koekjequote:Op zondag 28 februari 2016 15:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hoe zullen ze kerstkransjes etc. gaan noemen?
Ophang koekje, beetje vreemd niet?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:53 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
In-de-boom-hang-koekje
Of mag een boom ook niet, vanwege de link met kerst ?
En de chocolade variant dan?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:53 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
In-de-boom-hang-koekje
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ophang koekje, beetje vreemd niet?
Er is helemaal geen link tussen de boom en kerst, dus lijkt me geen probleemquote:Op zondag 28 februari 2016 15:53 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
In-de-boom-hang-koekje
Er is ook geen link tussen pasen en eieren.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Er is helemaal geen link tussen de boom en kerst, dus lijkt me geen probleem
Jodenkoek ?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:53 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
In-de-boom-hang-koekje
Dat zou de verkoopcijfers enorm stimuleren.quote:
Die dubbele moraal he.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:59 schreef luxerobots het volgende:
Goed dat er een eind wordt gemaakt aan die paaseieren.
[ afbeelding ]
Hema weet hoe toekomst van Nederland eruitziet.
En die joden zeggen dan: mijn koekje wat doe je?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:02 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Dat zou de verkoopcijfers enorm stimuleren.
Hele menigten die die dingen gaan kopen, vervolgens erop stampen, de verkoper .... etc.
Ik snap sowieso de behoefte niet om je huis elke keer opnieuw aan te kleden omdat het toevallig een of andere feestdag is. Kerst kan ik nog inkomen, maar daarna houd het wel op.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:12 schreef livelink het volgende:
Duidelijke boodschap van de Hema dat je voor paasartikelen niet bij hen moet zijn.
Zo te horen aan de reacties zullen het uiteindelijk windeieren worden voor de HEMA.quote:
Het schijnt toch wel goede business te zijn. In die zin begrijp ik deze actie van de Hema ook niet helemaal. Er was toch nog helemaal geen Paasdiscussie? Waarom zou je dat dan beginnen met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik snap sowieso de behoefte niet om je huis elke keer opnieuw aan te kleden omdat het toevallig een of andere feestdag is. Kerst kan ik nog inkomen, maar daarna houd het wel op.
Slechte reclame is ook reclame natuurlijkquote:Op zondag 28 februari 2016 16:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Het schijnt toch wel goede business te zijn. In die zin begrijp ik deze actie van de Hema ook niet helemaal. Er was toch nog helemaal geen Paasdiscussie? Waarom zou je dat dan beginnen met alle gevolgen van dien.
Yep de Hema wil graag faillietquote:Op zondag 28 februari 2016 16:18 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
ik zou mijn hema tegoedbonnen/waardebonnen maar snel inleveren. Dat gaat op zijn kop verkeerd
Vul maar aan: Mexx, Dixons, Miss Etam, Macintosh, V+D,Perry Sport, ....
Tamelijk droevig, inderdaad.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
Godverdomme, wat een ongelooflijk laag niveau van journalisme weer. Iemand zeikt op twitter, lekker copy pasten en we hebben weer een 'nieuwsbericht'.
Dat is gewoon niet waar. De Hema heeft ook gewoon paaseieren in de winkel. En nog vele ander 'paas'-artikelen. Check bijvoorbeeld :quote:Op zondag 28 februari 2016 15:41 schreef tong80 het volgende:
Winkelketen Hema heeft niet langer paaseieren in de schappen liggen, maar noemt de chocolaatjes voortaan 'verstopeieren'.
quote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. De Hema heeft ook gewoon paaseieren in de winkel. En nog vele ander 'paas'-artikelen. Check bijvoorbeeld :
http://www.hema.nl/winkel?searchtext=paasei
Verder is de term 'verstopeieren' niet nieuw, zie bijv:
http://consuminderen.star(...)32/vette-feestdagen/
Beetje fact-checking kan geen kwaad, maar dat lijkt niemand meer te doen. Liever met z'n allen achter de onterechte verontwaardiging aanhollen van een paranoide PVV-er die overal de invloed van de Islam in meent te zien.
Zou ook wel dom zijn om de term 'paas' uit de zoekwoorden te halen.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. De Hema heeft ook gewoon paaseieren in de winkel. En nog vele ander 'paas'-artikelen. Check bijvoorbeeld :
Iemand in 2012 op een forum gebruikte de term verstopeieren al!quote:Verder is de term 'verstopeieren' niet nieuw, zie bijv:
Beetje fact-checking kan geen kwaad, maar dat lijkt niemand meer te doen. Liever met z'n allen achter de onterechte verontwaardiging aanhollen van een paranoide PVV-er die overal de invloed van de Islam in meent te zien.
Tsja. Gedegen onderzoek telt niet meer - het gaat om de primeurquote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Inderdaad. Er worden helemaal geen snoepeitjes verstopt. Wie doet dat nou? Is toch altijd met echte eieren.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat moet ik geloven? Het doel lijkt me toch echt opeten.
Dit lijkt me vooral een knieval naar islamitisch, multicultureel en linksdragend Nederland.
Nee, maar Pagans wel. Prijs Odin.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
Hebben moslims dan een aversie tegen de term 'Pasen'?
Ik denk dat de HEMA het zo heeft gedaan omdat menig moslim te achterlijk onwetend is dat er eetbare eieren in het bos moeten worden verstopt, in plaats van die plastic dingen. Bovendien leggen geiten geen eieren. Dat is dan ook weer zoiets.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Pasen is zelfs een hoofdcategorie met 100+ productenquote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat had een betere benaming zijn geweest. Dat dekt de lading wat beter. Het zijn nl. geen eieren, heeft niks met het christelijk feest van Pasen te maken en 'verstop' is iets wat je met elk product kan doen.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ze ze chocolade eieren hadden genoemd, had er waarschijnlijk geen haan (no pun) naar gekraaid.
Verstop hoofddoekenquote:Op zondag 28 februari 2016 17:23 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Dat had een betere benaming zijn geweest. Dat dekt de lading wat beter. Het zijn nl. geen eieren, heeft niks met het christelijk feest van Pasen te maken en 'verstop' is iets wat je met elk product kan doen.
Alstublieft, uit de huidige folder:quote:Op zondag 28 februari 2016 17:20 schreef luxerobots het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe de Hema dit naar buiten toe communiceert. Als er dus een reclamefolder op de mat valt, of er dan nog met Pasen reclame gemaakt wordt.
Zo is Zwarte Piet in de Hema uit de marketing en het promomateriaal gehaald, maar zijn er in de winkels nog wel producten met Zwarte Piet te vinden.
quote:Op zondag 28 februari 2016 17:20 schreef luxerobots het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe de Hema dit naar buiten toe communiceert. Als er dus een reclamefolder op de mat valt, of er dan nog met Pasen reclame gemaakt wordt.
Lijkt me dat de paaseieren nog wel even bestaan, naast de nieuwe: 'verstopeieren'quote:Op zondag 28 februari 2016 17:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Alstublieft, uit de huidige folder:
[ afbeelding ]
Beter het echt oude pasen, het Freya feest. Waar er een "vrijwillig" menselijk offer was en de eerste de beste haas die men zag dat mens voor moest stellen. Het ei het symbool van wedergeboorte daarvoor.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:45 schreef Metalfrost het volgende:
Terug naar het Odinisme, waar voorgesteld een uit de kluiten gewassen konijn de kop om wordt gedraaid, gevild en aan het spit wordt geroosterd. Omdat ie de kippeneieren in het bos heeft verstopt, natuurlijk. Beetje wierrook snuiven past niet meer in deze tijd, vind ik.
GL en PvdD kom er maar in. Policors genoeg, dat kan er ook nog wel bij.
Waar Ikea al hotdogs van kippenvlees verkoopt...quote:Op zondag 28 februari 2016 17:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Overigens bestaat de rookworst van de Hema nog steeds voor 95% uit varkensvlees, dus het zal wel meevallen met de invloed van de Islam op het assortiment van de Hema.
Nee hoor, vind het juist leuk dat anderen ook "onze" feesten vieren. Hoe, dat moeten ze lekker zelf weten, als het maar gevierd wordt.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:14 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, maar Pagans wel. Prijs Odin.
En een gouden ei (nou ja, goudkleurig papiertje eromheen), wat de "hoofdprijs" is.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:29 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij is het gewoon dat die 'verstopeieren' een wat betere verpakking hebben waardoor je ze buiten kan verstoppen.
Maar aan de andere kant: slecht verpakt eitje onder de struiken op de grond is goed voor de weerstand van de kinderen
Eerder dat mensen die dit een blamage vinden niet echt de slimste mensen zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:42 schreef eight het volgende:
Vorige week de blamage met de verdwenen online fotoalbums, deze week de verstopeitjes. Gaat lekker met die klapjosti's
Het regent blijkbaar klachten. Dan heb je als bedrijf bij voorbaat al gefaaldquote:Op zondag 28 februari 2016 17:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Eerder dat mensen die dit een blamage vinden niet echt de slimste mensen zijn.
Dat laat alleen maar zien dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die nogal dom zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:47 schreef eight het volgende:
[..]
Het regent blijkbaar klachten. Dan heb je als bedrijf bij voorbaat al gefaald
Als dit zo is dan zijn sommige mensen echt te achterlijk. Ik vind het wel een leuk idee trouwens.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:51 schreef erodome het volgende:
Snap niet wat er mis is met een hoop mensen, in de beschrijving worden het notabene gewoon paaseieren genoemd, alleen hebben deze waarschijnlijk een iets steviger velletje eromheen en zit er een gouden ei bij. Bedoeld om te verstoppen dus, vandaar verstopei.
De reclamefolder staat iets hierboven in de topic. Daar staat gewoon paaseieren in.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:59 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als dit zo is dan zijn sommige mensen echt te achterlijk. Ik vind het wel een leuk idee trouwens.
Sommige mensen moeten gewoon altijd iets te zeiken hebben.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:00 schreef erodome het volgende:
[..]
De reclamefolder staat iets hierboven in de topic. Daar staat gewoon paaseieren in.
Het gaat natuurlijk nergens over maar hema komt knullig over. Kwaliteitsjournalistiek is steeds zeldzamer en Hema speelt ze in de kaart.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat laat alleen maar zien dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die nogal dom zijn.
Snap niet wat er mis is met een hoop mensen, in de beschrijving worden het notabene gewoon paaseieren genoemd, alleen hebben deze waarschijnlijk een iets steviger velletje eromheen en zit er een gouden ei bij. Bedoeld om te verstoppen dus, vandaar verstopei.
Alsof het woord verstopei het ineens zo heel anders maakt...
Nee, jij komt knullig over met je gezeik hierover.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:04 schreef eight het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk nergens over maar hema komt knullig over. Kwaliteitsjournalistiek is steeds zeldzamer en Hema speelt ze in de kaart.
Dit is gewoon geen handige marketing.
Hoe hadden ze het dan moeten doen ? Ze hebben (letterlijk) 500 producten waar het woord pasen in staat & 2 zakjes die expliciet bedoeld zijn om te verstoppen - met een hoofdprijs en al. Wat is jouw verkoopstrategie ?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:04 schreef eight het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk nergens over maar hema komt knullig over. Kwaliteitsjournalistiek is steeds zeldzamer en Hema speelt ze in de kaart.
Dit is gewoon geen handige marketing.
Euhm, het is een FEIT dat er weer een hoop klachten zijn hierover.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, jij komt knullig over met je gezeik hierover.
Het is echt spijkers op laag water zoeken. Zelfs al had er alleen maar verstopeieren gestaan had het nog niets uitgemaakt. Ook dat verwijst zonder enige twijfel naar de paas traditie van eieren verstoppen.
Wat 1 van de 4 zonnewende's genoemd wordt.quote:
Het is dan dus helaas een feit dat er blijkbaar een hoop mensen gewoonweg oerdom zijn en zo blind als een mol zijn in hun moslimhaat. Want dit heeft gewoon duidelijk niets met moslims te maken.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Euhm, het is een FEIT dat er weer een hoop klachten zijn hierover.
Ik verzin het ook niet.
Hoe ze het altijd hebben gedaan. Dus zonder hun klanten pissig te makenquote:Op zondag 28 februari 2016 18:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoe hadden ze het dan moeten doen ?
Ja, dat is niets nieuwsquote:Op zondag 28 februari 2016 18:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is dan dus helaas een feit dat er blijkbaar een hoop mensen gewoonweg oerdom zijn en zo blind als een mol zijn in hun moslimhaat. Want dit heeft gewoon duidelijk niets met moslims te maken.
Zoals er al wat jaren verstopeieren zijn? Maar het nu ineens mensen opvalt bedoel je?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:16 schreef eight het volgende:
[..]
Hoe ze het altijd hebben gedaan. Dus zonder hun klanten pissig te maken
Serieus?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals er al wat jaren verstopeieren zijn? Maar het nu ineens mensen opvalt bedoel je?
quote:Op zondag 28 februari 2016 15:41 schreef tong80 het volgende:
. ,,Nu ook fatwa van de Hema op Pasen? Verstopeieren? Echt? Die H stond vroeger voor Hollandse, nu voor Halal", reageert René Dercksen, fractievoorzitter van de PVV in Utrecht.
het is een feit dat er een IQ-grens voor twitter moet komen.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Sodom en Gomora dus.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Beter het echt oude pasen, het Freya feest. Waar er een "vrijwillig" menselijk offer was en de eerste de beste haas die men zag dat mens voor moest stellen. Het ei het symbool van wedergeboorte daarvoor.
Ook lekker eten, mooie vreugdevuren, een lastig mens uit de gemeenschap halen en vooral rijkelijk vloeiende drank natuurlijk. Het eerste vruchtbaarheidsfeest van het jaar, dus werd er ook niet zo moeilijk gedaan over wat liefjes die elkaar heimelijk ontmoette in het bos
Het is een FEIT dat op basis van onjuiste berichten op twitter een hoop tokkies zijn gaan schuimbekken. HEMA kan dergelijke berichten niet voorkomen.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Ik verzin het ook niet.
Gewoon weten hoe je een goed feestje viert. Nou ja, op dat offer na dan, die hebben we vervangen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |