abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160734115
Winkelketen Hema heeft niet langer paaseieren in de schappen liggen, maar noemt de chocolaatjes voortaan 'verstopeieren'. Daar maakt het warenhuis zich niet populair mee. Via Twitter uitten mensen hun onvrede.

Voor Hema is het heel simpel. ,,Het doel is het verstoppen van deze eieren. Om deze reden heeft HEMA de eieren 'verstopeieren' genoemd", laat een medewerker via Twitter weten.

Op het platform circuleert een foto van een bordje in een HEMA-winkel waarop te zien is dat de paaslekkernijen 'verstopeieren' worden genoemd. Hema zou de naam omwille van geloofsovertuigingen aangepast hebben, suggereren twitteraars. ,,Nu ook fatwa van de Hema op Pasen? Verstopeieren? Echt? Die H stond vroeger voor Hollandse, nu voor Halal", reageert René Dercksen, fractievoorzitter van de PVV in Utrecht.

Suikerfeesteieren
Hij is niet de enige. Een ander noemt het een 'nieuw dieptepunt in de aanval op onze cultuur'. Weer een ander zegt: ,,Van paaseieren via verstopeieren naar suikerfeesteieren?" Positieve geluiden over de naamsverandering zijn schaars.

De winkelketen kwam in november nog onder vuur te liggen, omdat de oude Zwarte Pieten werden vervangen door 'schoorsteenpieten'. Hema kreeg een stortvloed aan verwensingen over zich heen.

http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)ieren-bij-Hema.dhtml

Je verzint het niet. :{ :D

Koot en Bie zijn 15 jaar te vroeg gestopt.

:P
pi_160734134
4 delen over iets dat ze al jaren in de schappen hebben?
De Nederlander heeft wel hele lange tenen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_160734160
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160734170
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:36 schreef Abed het volgende:
4 delen over iets dat ze al jaren in de schappen hebben?
De Nederlander heeft wel hele lange tenen.
Ik heb 2 daarvan geopend, om de Hema een hart onder de riem te steken.
pi_160734200
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vind steken een ongepaste term in deze precaire kwestie en heb hier melding van gemaakt bij de dienstdoende instanties.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 17 maart 2016 @ 11:39:58 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160734202
WAAROM PIKT HET VOLK DIT NOG?!?!?!?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 17 maart 2016 @ 11:40:30 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160734220
Ik (of eigenlijk mijn leenhond) stuitte gisteren in het bos op een doodvermoord konijntje. Lijfje verscheurd. Kopje lag een halve meter verderop, nog intact. En de open kraaloogjes keken me verwijtend aan. Paasoffer?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160734266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Eieren of topics?
pi_160734387
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:42 schreef Abed het volgende:

[..]

Eieren of topics?
Topics uiteraard. Eieren moet je niet openen. Die moet je verstoppen *O*
pi_160734649
Wat is er veranderd aan de eieren, niks toch? Jezus F. Christus als je tijd hebt om hier over te zeiken kan je maar beter huppakee gaan want dan heb je echt niks meer te doen op deze aardkloot
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
  donderdag 17 maart 2016 @ 11:59:27 #11
356891 Abed
hooggeleid
pi_160734669
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:58 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Wat is er veranderd aan de eieren, niks toch? Jezus F. Christus als je tijd hebt om hier over te zeiken kan je maar beter huppakee gaan want dan heb je echt niks meer te doen op deze aardkloot
Tokkies klagen en wijzen nu eenmaal graag.
pi_160734684
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:58 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Elke kans om je xenofobische angst- en haatzaaierij te kunnen verspreiden grijpen! VOC-mentaliteit!
Ja doei.
pi_160734691
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:59 schreef Abed het volgende:

[..]

Tokkies klagen en wijzen nu eenmaal graag.
,,Van paaseieren via verstopeieren naar suikerfeesteieren?"

Tokkies met alu hoedjes zelfs
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_160734793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Elke kans om je xenofobische angst- en haatzaaierij te kunnen verspreiden grijpen! VOC-mentaliteit!
In tijden dat veel winkelketens omvallen via een, in bepaalde kringen, populaire site een winkelketen ten onrechte en bewust in een kwaad daglicht stellen. Fijn als je daar werkt en je het niet kunt permitteren werkloos te worden. Je zou zeggen dat een handige advocaat hier wel raad mee zou weten.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2016 @ 12:09:06 #15
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160734854
quote:
9s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:40 schreef Copycat het volgende:
Ik (of eigenlijk mijn leenhond) stuitte gisteren in het bos op een doodvermoord konijntje. Lijfje verscheurd. Kopje lag een halve meter verderop, nog intact. En de open kraaloogjes keken me verwijtend aan. Paasoffer?
Verstopoffer dan heh.
Carpe Libertatem
pi_160734909
Kunnen we het weer over de Hema hebben?
pi_160734971
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Kunnen we het weer over de Hema hebben?
Chocolade-eitjes maken klaarblijkelijk veel emoties los.
Feyenoord Rotterdam
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 12:16:44 #18
8781 crew  Frutsel
pi_160735035
Ik verstop dit topic voorlopig aangezien iedereen al een eitje heeft gelegd of heeft gevonden.
Verder wordt er vooral een ei gezocht om daarna met een haas te slaan
of zijn de lichtgetinte eieren benadeeld aangezien ze niet overweg kunnen met de melkchocolade.

Vrolijk Pasen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')