Als dit zo is dan zijn sommige mensen echt te achterlijk. Ik vind het wel een leuk idee trouwens.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:51 schreef erodome het volgende:
Snap niet wat er mis is met een hoop mensen, in de beschrijving worden het notabene gewoon paaseieren genoemd, alleen hebben deze waarschijnlijk een iets steviger velletje eromheen en zit er een gouden ei bij. Bedoeld om te verstoppen dus, vandaar verstopei.
De reclamefolder staat iets hierboven in de topic. Daar staat gewoon paaseieren in.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:59 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als dit zo is dan zijn sommige mensen echt te achterlijk. Ik vind het wel een leuk idee trouwens.
Sommige mensen moeten gewoon altijd iets te zeiken hebben.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:00 schreef erodome het volgende:
[..]
De reclamefolder staat iets hierboven in de topic. Daar staat gewoon paaseieren in.
Het gaat natuurlijk nergens over maar hema komt knullig over. Kwaliteitsjournalistiek is steeds zeldzamer en Hema speelt ze in de kaart.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat laat alleen maar zien dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die nogal dom zijn.
Snap niet wat er mis is met een hoop mensen, in de beschrijving worden het notabene gewoon paaseieren genoemd, alleen hebben deze waarschijnlijk een iets steviger velletje eromheen en zit er een gouden ei bij. Bedoeld om te verstoppen dus, vandaar verstopei.
Alsof het woord verstopei het ineens zo heel anders maakt...
Nee, jij komt knullig over met je gezeik hierover.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:04 schreef eight het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk nergens over maar hema komt knullig over. Kwaliteitsjournalistiek is steeds zeldzamer en Hema speelt ze in de kaart.
Dit is gewoon geen handige marketing.
Hoe hadden ze het dan moeten doen ? Ze hebben (letterlijk) 500 producten waar het woord pasen in staat & 2 zakjes die expliciet bedoeld zijn om te verstoppen - met een hoofdprijs en al. Wat is jouw verkoopstrategie ?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:04 schreef eight het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk nergens over maar hema komt knullig over. Kwaliteitsjournalistiek is steeds zeldzamer en Hema speelt ze in de kaart.
Dit is gewoon geen handige marketing.
Euhm, het is een FEIT dat er weer een hoop klachten zijn hierover.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, jij komt knullig over met je gezeik hierover.
Het is echt spijkers op laag water zoeken. Zelfs al had er alleen maar verstopeieren gestaan had het nog niets uitgemaakt. Ook dat verwijst zonder enige twijfel naar de paas traditie van eieren verstoppen.
Wat 1 van de 4 zonnewende's genoemd wordt.quote:
Het is dan dus helaas een feit dat er blijkbaar een hoop mensen gewoonweg oerdom zijn en zo blind als een mol zijn in hun moslimhaat. Want dit heeft gewoon duidelijk niets met moslims te maken.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Euhm, het is een FEIT dat er weer een hoop klachten zijn hierover.
Ik verzin het ook niet.
Hoe ze het altijd hebben gedaan. Dus zonder hun klanten pissig te makenquote:Op zondag 28 februari 2016 18:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoe hadden ze het dan moeten doen ?
Ja, dat is niets nieuwsquote:Op zondag 28 februari 2016 18:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is dan dus helaas een feit dat er blijkbaar een hoop mensen gewoonweg oerdom zijn en zo blind als een mol zijn in hun moslimhaat. Want dit heeft gewoon duidelijk niets met moslims te maken.
Zoals er al wat jaren verstopeieren zijn? Maar het nu ineens mensen opvalt bedoel je?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:16 schreef eight het volgende:
[..]
Hoe ze het altijd hebben gedaan. Dus zonder hun klanten pissig te maken
Serieus?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals er al wat jaren verstopeieren zijn? Maar het nu ineens mensen opvalt bedoel je?
quote:Op zondag 28 februari 2016 15:41 schreef tong80 het volgende:
. ,,Nu ook fatwa van de Hema op Pasen? Verstopeieren? Echt? Die H stond vroeger voor Hollandse, nu voor Halal", reageert René Dercksen, fractievoorzitter van de PVV in Utrecht.
het is een feit dat er een IQ-grens voor twitter moet komen.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Sodom en Gomora dus.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Beter het echt oude pasen, het Freya feest. Waar er een "vrijwillig" menselijk offer was en de eerste de beste haas die men zag dat mens voor moest stellen. Het ei het symbool van wedergeboorte daarvoor.
Ook lekker eten, mooie vreugdevuren, een lastig mens uit de gemeenschap halen en vooral rijkelijk vloeiende drank natuurlijk. Het eerste vruchtbaarheidsfeest van het jaar, dus werd er ook niet zo moeilijk gedaan over wat liefjes die elkaar heimelijk ontmoette in het bos
Het is een FEIT dat op basis van onjuiste berichten op twitter een hoop tokkies zijn gaan schuimbekken. HEMA kan dergelijke berichten niet voorkomen.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:13 schreef eight het volgende:
[..]
Ik verzin het ook niet.
Gewoon weten hoe je een goed feestje viert. Nou ja, op dat offer na dan, die hebben we vervangen.quote:
Klinkt goed.quote:
Het is ook geen veroordeling hoor.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Gewoon weten hoe je een goed feestje viert. Nou ja, op dat offer na dan, die hebben we vervangen.
Het leven is mooi en dat mag gevierd worden, hou niet zo van die plezier is slecht geloven.
Dus omdat AD een BS-verhaaltje verzint dat de Hema paaseieren in het vervolg verstopeieren noemt, en omdat op Twitter een paar mensen dusdanig beperkt zijn dat ze niet snappen dat de naam aan het doel van die eieren gekoppeld is, en verder niets mee te maken heeft, hebben we ineens drama?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:20 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Oh, een paar 100 op AD.nl. En alhier op de frontpage ook al een dozijn ofzo.
Het leven is zo eenvoudig. Dat is het leuke eraan.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is ook geen veroordeling hoor.
Was het leven maar zo eenvoudig
Welkom in het internettijdperkquote:Op zondag 28 februari 2016 18:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus omdat AD een BS-verhaaltje verzint dat de Hema paaseieren in het vervolg verstopeieren noemt, en omdat op Twitter een paar mensen dusdanig beperkt zijn dat ze niet snappen dat de naam aan het doel van die eieren gekoppeld is, en verder niets mee te maken heeft, hebben we ineens drama?
Darn...
Is dit trouwens niet strafbaar? Straks gaan hersenloze geweld gebruikenquote:Op zondag 28 februari 2016 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, is de ophef het gevolg van wat opmerkingen van een hersendode PVV'er?
Eetbare cockringenquote:Op zondag 28 februari 2016 15:51 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hoe zullen ze kerstkransjes etc. gaan noemen?
45 zetels.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:55 schreef Knudde het volgende:
[..]
Is dit trouwens niet strafbaar? Straks gaan hersenloze geweld gebruiken
Hehe, eindelijk iemand!! Ik moest lang scrollen.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. De Hema heeft ook gewoon paaseieren in de winkel. En nog vele ander 'paas'-artikelen. Check bijvoorbeeld :
http://www.hema.nl/winkel?searchtext=paasei
Verder is de term 'verstopeieren' niet nieuw, zie bijv:
http://consuminderen.star(...)32/vette-feestdagen/
Beetje fact-checking kan geen kwaad, maar dat lijkt niemand meer te doen. Liever met z'n allen achter de onterechte verontwaardiging aanhollen van een paranoide PVV-er die overal de invloed van de Islam in meent te zien.
Ach, zolang ze nog drank verkopen in de Hema en worst van varkensvlees dan maak ik me echt geen zorgen.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:59 schreef luxerobots het volgende:
Goed dat er een eind wordt gemaakt aan die paaseieren.
[ afbeelding ]
Hema weet hoe toekomst van Nederland eruitziet.
quote:Op zondag 28 februari 2016 16:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. De Hema heeft ook gewoon paaseieren in de winkel. En nog vele ander 'paas'-artikelen. Check bijvoorbeeld :
http://www.hema.nl/winkel?searchtext=paasei
Verder is de term 'verstopeieren' niet nieuw, zie bijv:
http://consuminderen.star(...)32/vette-feestdagen/
Beetje fact-checking kan geen kwaad, maar dat lijkt niemand meer te doen. Liever met z'n allen achter de onterechte verontwaardiging aanhollen van een paranoide PVV-er die overal de invloed van de Islam in meent te zien.
Tot zover je factcheck.twitter:HEMA twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:05:30@AsterBerghe Het doel is het verstoppen van deze eieren. Om deze reden heeft HEMA de eieren 'verstopeieren' genoemd. ^MA reageer retweet
Trap jij er nou ook in?quote:Op maandag 29 februari 2016 08:34 schreef Elfletterig het volgende:
Compleet geschift en doorgeslagen zijn ze bij de HEMA.
Het verandert gelukkig niks aan mijn houding ten opzichte van dit warenhuis. Ik boycot de HEMA namelijk al een tijdje en daar ga ik gewoon mee door.
Ik roep consumenten op om ook met de portemonnee te spreken.
Dat is het AD tegenwoordig, en TS kopieert het allemaal ook nog eens even fijn naar FOK! oh joyquote:Op zondag 28 februari 2016 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
Godverdomme, wat een ongelooflijk laag niveau van journalisme weer. Iemand zeikt op twitter, lekker copy pasten en we hebben weer een 'nieuwsbericht'.
In deze dan veroorzaakt door degenen die het hardst tekeer gaan dat de Nederlandse normen en waarden worden afgebroken... die hebben namelijk verzonnen dat deze verstopeieren het alternatief zijn voor paaseieren.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
YES! Naast de jaarlijkse zwarte pieten discussie nu ook de jaarlijkse paaseieren discussie! Hier zat ik zo op te wachten he! /s
Deze eieren ja, het is niet zo dat alle paaseieren bij de Hema nu verstopeieren heten, alleen deze eieren met een gouden ei erbij heten verstopeieren, die zijn namelijk speciaal bedoeld om te verstoppen.quote:Op maandag 29 februari 2016 08:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Tot zover je factcheck.twitter:HEMA twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:05:30@AsterBerghe Het doel is het verstoppen van deze eieren. Om deze reden heeft HEMA de eieren 'verstopeieren' genoemd. ^MA reageer retweet
Maakt niet uit hoe of wat, het begin is er nu. En reken maar dat deze discussie volgend jaar weer de kop op steekt.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
In deze dan veroorzaakt door degenen die het hardst tekeer gaan dat de Nederlandse normen en waarden worden afgebroken... die hebben namelijk verzonnen dat deze verstopeieren het alternatief zijn voor paaseieren.
En maken van niets een rel.
Ik niet, een stel Twitteraars dat er gelijk weer drama in moest zien, en het met een islamitisch sausje moest overgieten.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoe of wat, het begin is er nu. En reken maar dat deze discussie volgend jaar weer de kop op steekt.
Je hebt de doos van pandora geopend
Ja, maar die zijn niet om te verstoppen Koosquote:Op maandag 29 februari 2016 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt nog gewoon paaseitjes kopen bij de HEMA.
Wie is hier simpelquote:Op maandag 29 februari 2016 10:06 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, volgend jaar zal de Hema er voor het simpele volk wel een duidelijke naam aangeven:
Paaeieren
In de zomer haal ik met m'n collega's altijd lekker ijsjes met aardbeien bij de HEMA. Hmmmm.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:10 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat ik vandaag HEMA weer eens met een consumentenbezoekje ga vereren. Als tegenprestatie voor de grote glimlach op mijn gezicht.
Heb je welles de erwten soep gegeten die ze daar verkopen?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:10 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat ik vandaag HEMA weer eens met een consumentenbezoekje ga vereren. Als tegenprestatie voor de grote glimlach op mijn gezicht.
Mijn moeder repte daar laatst ook al lovend over. Maar ik geloof niet dar de buurtHEMA hier een uitgebreid foodassortiment heeft.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb je welles de erwten soep gegeten die ze daar verkopen?
Die is best lekker
De HEMA is al doorgeslagen toen snoepgoed met Zwarte Piet erop moest plaatsmaken voor gekleurde pieten.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar hoezo is de HEMA doorgeslagen dan?
Jammer. Mocht je ze ooit tegenkomen. Zeker proberenquote:Op maandag 29 februari 2016 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn moeder repte daar laatst ook al lovend over. Maar ik geloof niet dar de buurtHEMA hier een uitgebreid foodassortiment heeft.
Deze eieren. Er staat niet dat ze geen paaseieren meer verkopen. Zie fact-check en de eerder geposte Hema-folders zodat je met eigen ogen kan zien dat de Hema gewoon nog steeds paaseieren verkoopt en ze ook paaseieren noemt. Jammer joh.quote:Op maandag 29 februari 2016 08:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Tot zover je factcheck.twitter:HEMA twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 11:05:30@AsterBerghe Het doel is het verstoppen van deze eieren. Om deze reden heeft HEMA de eieren 'verstopeieren' genoemd. ^MA reageer retweet
Jammer hoor.Ze hebben best wel goede dingen daar :pquote:Op maandag 29 februari 2016 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De HEMA is al doorgeslagen toen snoepgoed met Zwarte Piet erop moest plaatsmaken voor gekleurde pieten.
Dat is ook precies waarom ik die "verstopeieren" niet vertrouw. Nu is het zogenaamd een bepaald soort ei, volgend jaar heten alle paaseieren ineens zo. Leer mij bedrijven kennen die zulke veranderingen voorzichtig introduceren.
Ik kan je geruststellen: bedrijven als de Hema zullen vooral omzet en winst willen maken. Die passeieren blijven nog wel even hoor. Je hoeft niet overal een islamitisch complot in te zien.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De HEMA is al doorgeslagen toen snoepgoed met Zwarte Piet erop moest plaatsmaken voor gekleurde pieten.
Dat is ook precies waarom ik die "verstopeieren" niet vertrouw. Nu is het zogenaamd een bepaald soort ei, volgend jaar heten alle paaseieren ineens zo. Leer mij bedrijven kennen die zulke veranderingen voorzichtig introduceren.
Jawel. Want de suggestie islamisering is gemaakt, dus is het islamisering. Zo werkt dat.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik kan je geruststellen: bedrijven als de Hema zullen vooral omzet en winst willen maken. Die passeieren blijven nog wel even hoor. Je hoeft niet overal een islamitisch complot in te zien.
Ik zie er geen islamitisch complot in. Ik zie er een politiek-correct complot in, net als bij Zwarte Piet. Laten we vooral allerlei kunstmatige, bedekte termen gebruiken, om niemand voor het hoofd te stoten. Er zal maar eens een moslim zijn die niks op heeft met Pasen. Er zal maar eens iemand zijn die niet tegen Zwarte Piet kan.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik kan je geruststellen: bedrijven als de Hema zullen vooral omzet en winst willen maken. Die passeieren blijven nog wel even hoor. Je hoeft niet overal een islamitisch complot in te zien.
Voor een pvv'ert is het natuurlijk al snel de schuld van moslims. Het lijkt wel een obsessie:quote:Op maandag 29 februari 2016 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
Waar blijkt trouwens uit dat dit ook maar iets van doen heeft met moslims? Volgens is die suggestie afkomstig van die PVV-knakker en dus nergens op gestaafd.
Het is een complot, verstopeieren die in deze beschrijving gewoon paaseieren genoemd worden en waarbij de term verstopeieren ook zonder twijfel wijst op die paas traditie wijst komen echt omdat ze moslims niet tegen het hoofd willen stoten.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie er geen islamitisch complot in. Ik zie er een politiek-correct complot in, net als bij Zwarte Piet. Laten we vooral allerlei kunstmatige, bedekte termen gebruiken, om niemand voor het hoofd te stoten. Er zal maar eens een moslim zijn die niks op heeft met Pasen. Er zal maar eens iemand zijn die niet tegen Zwarte Piet kan.
Ik vertrouw de motieven van de HEMA in deze zaak voor geen meter. Ze hebben namelijk een reputatie.
Wat zeur je nou man? De Hema heeft helemaal niks vervangen maar alleen het assortiment uitgebreid met een zakje eitjes dat ze "verstopeieren" hebben genoemd. Ik vind het eerlijk gezegd nogal genant om daar nou van alles achter te gaan zoeken. Er is niets hernoemd, er is niets uit de winkel verdwenen, er is alleen wat bijgekomen. Er is gewoon helemaal niets aan de hand. Als die PVV-er er niet over was gaan gillen had waarschijnlijk niemand het er ooit over gehad.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie er geen islamitisch complot in. Ik zie er een politiek-correct complot in, net als bij Zwarte Piet. Laten we vooral allerlei kunstmatige, bedekte termen gebruiken, om niemand voor het hoofd te stoten. Er zal maar eens een moslim zijn die niks op heeft met Pasen. Er zal maar eens iemand zijn die niet tegen Zwarte Piet kan.
Ik vertrouw de motieven van de HEMA in deze zaak voor geen meter. Ze hebben namelijk een reputatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |