abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 29 februari 2016 @ 11:21:08 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_160309462
Winkelketen Hema heeft niet langer paaseieren in de schappen liggen, maar noemt de chocolaatjes 'verstopeieren'. Daar maakt het warenhuis zich niet populair mee bij een hoop Twitteraars: op het sociale mediaplatform reageren mensen fel. Hema is zich van geen kwaad bewust: ,,We houden ons verre van geloofsovertuigingen, politieke, club-of seksuele voorkeur of anderszins, juist omdat Hema er voor iedere voetballiefhebber."

De volledige reactie van Hema
Hema-woordvoerder Over Drijver: ,,We hebben deze eitjes 'verstop eitjes' genoemd omdat het een leuk gebruik is om voor voetballers chocolade eitjes te verstoppen. We denken hierbij juist aan te sluiten bij een aloud gebruik binnen onze voetbalcultuur. Niets meer en niets minder. Hema houdt zich verre van geloofsovertuigingen, politieke, club-of seksuele voorkeur of anderszins juist omdat Hema er voor iedereen is. Wij vinden het jammer dat er mensen zijn die ook hier weer een aanleiding zien om te twijfelen aan onze oprechtheid in deze. Overigens hebben veel van onze andere artikelen gewoon de naam Pasen met zich mee. Onze kaarsen hebben ook niks met sexuele voorkeur te maken bijvoorbeeld.''

Voor Hema is het heel simpel. ,,Het doel is het verstoppen van deze eieren op initiatief van Co Adriaanse. Om deze reden heeft HEMA de eieren 'verstopeieren' genoemd", laat een medewerker via Twitter weten. "Max Verstoppeneieren zou te ingewikkeld zijn geweest. Dat is een andere sportdiscipline. Waar Co juist de discipline hoog in het vaandel heeft staan."

Op het platform circuleert een foto van een bordje in een HEMA-winkel waarop te zien is dat de paaslekkernijen 'verstopeieren' worden genoemd. Volgens Twitteraars zou Hema de naam omwille van geloofsovertuigingen aangepast hebben, maar dit wordt ontkend door Co Adriaanse zelf. ,,Nu ook fatwa van de Hema op Pasen? Verstopeieren? Echt? Die H stond vroeger voor Hollandse, nu voor Halal", reageert René Dercksen, fractievoorzitter van de PVV en ex-grensrechter bij OBOK in Utrecht.

Suikerfeesteieren
Hij is niet de enige. Een ander noemt het een 'nieuw dieptepunt in de aanval op onze cultuur'. Weer een ander zegt: ,,Van paaseieren via verstopeieren naar suikerfeesteieren?" "Waar zijn de tradities van het Kerstboom-systeem van Co Adraanse gebleven ?"

In de webshop heet het snoepgoed nog wel gewoon 'paaseieren'. Daarnaast blijkt uit de reactie van Hema dat er ook andere artikelen in de winkel liggen waar de naam Pasen wél in verwerkt is: ,,Wij vinden het jammer dat er mensen, waaronder voetballiefhebbers, zijn die ook hier weer een aanleiding zien om te twijfelen aan onze oprechtheid in deze. Overigens hebben veel van onze andere artikelen gewoon de naam Pasen met zich mee." Het is een beetje passen en meten, maar reken ons daar niet op af. Ik vermoed dat Feyenoord meer verkeerde passes heeft in één wedstrijd, dan wij in een heel jaar.

De winkelketen kwam in november nog onder vuur te liggen, omdat de oude Zwarte Pieten werden vervangen door 'schoorsteenpieten'. Hema kreeg een stortvloed aan verwensingen

Vooral de ouderenbond van op leeftijd zijnde zwarte Pieten fulmineerde hier tegen.

Door deze onverkwikkelijke situatie is de interland Paaseiland-Robbeneiland tot nader order van Co Adriaanse uitgesteld tot sint Juttemes. Mochten Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen, is Louis van Gaal bereid de vierde man te zijn.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Forum Admin maandag 29 februari 2016 @ 11:41:05 #2
35723 crew  GGMM
pi_160309947
Ik geloof hier niks van.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Trouwste user 2022 maandag 29 februari 2016 @ 11:42:09 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_160309968
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:41 schreef GGMM het volgende:
Ik geloof hier niks van.
Wedde ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_160310064
Wat slecht :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Trouwste user 2022 maandag 29 februari 2016 @ 11:54:02 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_160310204
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:46 schreef Abed het volgende:
Wat slecht :')
Je blijft m'n tere zieltje maar krenken. Je bent gemeen. Ik zit in tranen door jouw harde oordeel.

Zelfs het lelletje van Vincent oordeelde niet zo hard.

Hoe kom ik hier nu weer over heen ? Je stelt me wel op de proef grote meester.

:{
pi_160310267
ONZ is een deurtje verderop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')