Lees je mee Elf?quote:Op maandag 29 februari 2016 18:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
HEMA heeft al tien jaar 'verstopeitjes'
Die dingen heten al tien jaar zo.
PVV-volk weer.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-verstopeitjes.dhtml
Ook tekenend voor de journalistieke moraal van het AD. Waar tot een paar jaar geleden principes als "hoor en wederhoor" en "één bron is geen bron" heilig waren zijn bepaalde kranten ertoe overgegaan om geuite verontwaardiging kritiekloos en zonder feitencheck als waarheid op te kalken.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
PVV-volk weer.
Boycot je die winkel dus al minstens tien jaar? Of is je verontwaardiging recenter en selectiever?quote:Op maandag 29 februari 2016 08:34 schreef Elfletterig het volgende:
Compleet geschift en doorgeslagen zijn ze bij de HEMA.
Het verandert gelukkig niks aan mijn houding ten opzichte van dit warenhuis. Ik boycot de HEMA namelijk al een tijdje en daar ga ik gewoon mee door.
Ik roep consumenten op om ook met de portemonnee te spreken.
Zelfs GeenStijl vindt dat dit helemaal nergens over gaat: http://www.geenstijl.nl/m(...)maar_in_je_reet.htmlquote:Op maandag 29 februari 2016 18:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
AD is gewoon een soort aids geworden helaas.
Nja Quid is de enige redacteur die niet dagelijks de PVV loopt te bejubelen en dus ook een uitzondering op Geenstijl.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zelfs GeenStijl vindt dat dit helemaal nergens over gaat: http://www.geenstijl.nl/m(...)maar_in_je_reet.html
Oh jammer, dat wist ik niet, ik volg ze niet zo.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nja Quid is de enige redacteur die niet dagelijks de PVV loopt te bejubelen en dus ook een uitzondering op Geenstijl.
Beter.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Oh jammer, dat wist ik niet, ik volg ze niet zo.
Die reacties onder dat "artikel" ook weer, wat een (gebrek aan) niveau, het AD lijkt zelfs de Telegraaf voorbij te zijn gestreefd.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
PVV-volk weer.
Dat is echt al een tijdje zo he. Het AD is achterlijker dan de Telegraaf geworden, is ook een bewuste strategie geweest als ik het zo bekijk met hun berichtgeving de afgelopen jaren.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die reacties onder dat "artikel" ook weer, wat een (gebrek aan) niveau, het AD lijkt zelfs de Telegraaf voorbij te zijn gestreefd.
User Cima zal het allemaal worst zijn. Dat vind ik dan wel weer goed gevonden, bij een artikel over de Hema.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die reacties onder dat "artikel" ook weer, wat een (gebrek aan) niveau, het AD lijkt zelfs de Telegraaf voorbij te zijn gestreefd.
Hoi Seth.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
User Cima zal het allemaal worst zijn. Dat vind ik dan wel weer goed gevonden, bij een artikel over de Hema.
De term verstopei is een nieuw, totaal niet ingeburgerd begrip. Het staat ook alleen in het Nederlands zo op de verpakking van de "verstopmix", die in het Duits gewoon "Ostermischung" heet.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet nieuw, al enige jaren zie je tussen de paaseieren soms verstopeieren liggen.
Net als nu dus, tussen al die paaseieren en zelfs paasspekken ligt 1 verpakking met verstopeieren, paaseieren om te verstoppen, met een goudkleurig ei erbij als hoofdprijs.
Man, je ziet spoken, echt...
Ja hoor. Ik stel slechts vast dat bijzonder weinig Nederlanders tot dit weekend de term verstopei kenden. En ik stel vast dat de HEMA een serieus imagoprobleem heeft, dat het bedrijf over zichzelf heeft afgeroepen.quote:
Ten eerste is het niet waar: in eerdere berichten stond ook al een reactie van de HEMA. Ten tweede leveren twee losse berichten meer clicks op. Het riazop-denken is ook bij het AD doorgedrongen.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ook tekenend voor de journalistieke moraal van het AD. Waar tot een paar jaar geleden principes als "hoor en wederhoor" en "één bron is geen bron" heilig waren zijn bepaalde kranten ertoe overgegaan om geuite verontwaardiging kritiekloos en zonder feitencheck als waarheid op te kalken.
En als de aap uit de mouw komt is wordt er geen enkele vorm van zelfreflectie getoond. Volgende keer doen ze het waarschijnlijk weer net zo. Journalistiek lijkt voor deze "journalisten" op de tweede plaats te komen. Scoren is veel belangrijker.
Niet nieuw, zoals in het nieuwsbericht hier ergens boven wordt verteld zijn er al 10 jaar verstopeieren bij de hema.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De term verstopei is een nieuw, totaal niet ingeburgerd begrip. Het staat ook alleen in het Nederlands zo op de verpakking van de "verstopmix", die in het Duits gewoon "Ostermischung" heet.
Als je op Google zoekt naar verstopei -hema (min hema), krijg je nagenoeg geen resultaten. Het is dus een onbekend woord. Overigens sluit ik de goede intenties van de HEMA niet uit. Ik zei eerder in dit topic al dat er twee scenario's mogelijk zijn. Maar de HEMA mag zich wel eens achter de oren krabben wat het eigen imago betreft.
Voor mij geldt hetzelfde als voor 99,9 procent van de Nederlanders: tot dit weekend hadden we nog nooit van verstopeieren gehoord. Het woord staat overigens ook niet in de officiële woordenlijst, wat erop duidt dat het geen algemeen ingeburgerd taalgebruik is. Want anders stond het er namelijk wel in.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Boycot je die winkel dus al minstens tien jaar? Of is je verontwaardiging recenter en selectiever?
Ik kende het al, maarja, ik heb ook een kind. Alhoewel het verstoppen van eieren hier in huis al lang geleden is, toendertijd dus ook al verstopeieren te koop.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik stel slechts vast dat bijzonder weinig Nederlanders tot dit weekend de term verstopei kenden. En ik stel vast dat de HEMA een serieus imagoprobleem heeft, dat het bedrijf over zichzelf heeft afgeroepen.
Colorreus staat er ook niet in maar ligt ook in de winkels. Je punt?quote:Op maandag 29 februari 2016 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
Voor mij geldt hetzelfde als voor 99,9 procent van de Nederlanders: tot dit weekend hadden we nog nooit van verstopeieren gehoord. Het woord staat overigens ook niet in de officiële woordenlijst, wat erop duidt dat het geen algemeen ingeburgerd taalgebruik is. Want anders stond het er namelijk wel in.
Eerder in dit topic bevestigde het juist nog je hemahaat.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor mij geldt hetzelfde als voor 99,9 procent van de Nederlanders: tot dit weekend hadden we nog nooit van verstopeieren gehoord. Het woord staat overigens ook niet in de officiële woordenlijst, wat erop duidt dat het geen algemeen ingeburgerd taalgebruik is. Want anders stond het er namelijk wel in.
Zoals al aangeven in het begin van dit topic, boycot ik de HEMA sinds ze Zwarte Piet inruilden voor gekleurde versies. En zoals ik ook al eerder zei: dit nieuws over verstopeieren verandert daar niks aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |