De laatste twee lijken me lekker.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:46 schreef Scuidward het volgende:
Ui kip champignons kookroom
Ui tomatensaus kappertjes zwarte olijven tonijn
Ui spek knoflook tomatensaus chilipoeder rucola
Broccoli groene pesto kip
http://minimalistbaker.com/vegan-roasted-red-pepper-pasta-gf/quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:10 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Daarom vraag ik toch ook om recepten, wijsneus.
Gisteren gemaakt met makreel ipv tonijn. Goddelijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 02:15 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De laatste twee lijken me lekker.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gisteren gemaakt met makreel ipv tonijn. Goddelijk.
Met ook kerstomaatjes, pepertje en paprika.
Oeh, die lijkt een beetje op mijn alfredo!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:34 schreef minilot het volgende:
http://sugarandcloth.com/(...)cacio-e-pepe-recipe/
Zo simpel, zo goed!
Het kaasje zelfquote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Boursin liefhebbers: Gebruiken jullie gewone boursin (het kaasje zelf) of boursin cuisine?
Smaakt dat niet erg blikkerig?quote:
Dit klinkt lekker!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:42 schreef Myraela het volgende:
Avocado, basilicum, knoflook en wat citroensap bij elkaar doen. Even met de staafmixer erop.
Spaghetti koken en door het sausje husselen.
Nee en je zou het ook met verse zalm of tonijn kunnen doen, ik ben gewoon een gierquote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Smaakt dat niet erg blikkerig?
Mijn suggestie: pasta, geitenkaas, gerookte zalm, kappertjes, roeren, klaar.
Ik gebruik dezequote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Boursin liefhebbers: Gebruiken jullie gewone boursin (het kaasje zelf) of boursin cuisine?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben geil
Beide, ik wissel het af.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:36 schreef FutureFairytale het volgende:
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:16 schreef defokkingfoker het volgende:
[ afbeelding ]Bah...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als je een beetje knoflook fruit in olijfolie en daar de gekookte spaghetti bij kiepert en dan een paar rode pepertjes en een beetje peterselie is wél weer heel lekker, en bijna net zo simpel![]()
Is er veel verschil qua smaak dan?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:36 schreef FutureFairytale het volgende:
mwoah, zelfde smaak maar t kaasje is wat rijker/machtiger. Cuisine is verdund, als n k&k sausje.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 00:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is er veel verschil qua smaak dan?
Ik doe wel eens héél veel uien snijden, snipperen en fruiten in olijfolie, verse tomaatjes erbij ik stukjes, de gekookte macaroni erbij, zwarte peper, zout en dan een zooi geraspte kas erdoorheenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 22:34 schreef marc0871 het volgende:
wat ik wel eens maak als ik 's avonds trek heb;
macaroni of in kleine stukjes gebroken spaghetti met ketjap manis en geraspte kaas.
soms doe ik er ook nog in blokjes gesneden kookworst of een paar in stukken gescheurde plakken ham in.
niet culinair hoogstaand, maar soms vind ik het gewoon lekker.
simpel kan soms zo lekker zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik doe wel eens héél veel uien snijden, snipperen en fruiten in olijfolie, verse tomaatjes erbij ik stukjes, de gekookte macaroni erbij, zwarte peper, zout en dan een zooi geraspte kas erdoorheen
als het op je bord ligt, zodat het een beetje smelt, is hartstikke lekkervind ik dan
Kijk van dit soort recepten hou ik nouquote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Pasta koken, beetgaar, afgieten, wat verkruimelde blauwschimmelkaas toevoegen, smelt vanzelf
Pasta koken, beetgaar, afgieten, olijfolie en geraspte of gestampte knoflook erbij, zout, peper.
Spaghetti vongolequote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Pasta koken, beetgaar, afgieten, olijfolie en geraspte Parmazaan erover
Pasta koken, beetgaar, afgieten, in koud water zetten. In een pan vongole of mosselen garen met wat olijfolie, witte wijn, knoflook, wat peterselie, wanneer gaar de pasta erbij en warm maken.
Leuk. De recepten zullen vast heel lekker zijn, toch heb ik wat kanttekeningen. Ten eerste is het filmpje veel te snel en epileptisch gemonteerd, ik word er echt misselijk van als ik er naar kijk, de beelden wisselen veel te snel en ze bewegen met de camera terwijl die ingezoomd staat. Ja ik snap dat je wil benadrukken dat het een snel recept is maar dan hoef je toch niet zo hysterisch te filmen dat je er niet naar kunt kijken. Ten tweede vind ik de pastas nogal vetklepperig voor atleten, gaat toch een behoorlijke lading creme fraiche in.quote:Op woensdag 2 maart 2016 01:56 schreef Gary_Oak het volgende:
Ohmigattie! Heb het tweede recept van Gordon Ramsay gemaakt (van dat filmpje in de OP)!Het was letterlijk binnen 10 minuten klaar en fucking heerlijk!
![]()
![]()
Klinkt lekker, wel grappig dat je pasta met pesto en onverwerkte pesto-ingrediënten maaktquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:03 schreef Hello_Kitty het volgende:
mijn quick and easy recept
pasta, rode pesto, rucola, zongedroogde tomaten, pijnboompitten en grana padano
Ik maak dat sowieso al als pasta salade. Na het koken de pasta goed afspoelen (de enige keer dat je dat mag doen, is bij pastasalade) en dan ales koud/lauw erdoor (rucola mag van mij wel een beetje verleppen, hoeft niet super super koud te zijn allemaal van mij).quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:03 schreef Hello_Kitty het volgende:
mijn quick and easy recept
pasta, rode pesto, rucola, zongedroogde tomaten, pijnboompitten en grana padano
alternatief
pasta, groene pesto, rucola, pijnboompitten en grana padano
Leftovers (als die er al zijn) zijn de dag nadien koud en even lekker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker man, vooral als je die verhouding van de saus goed hebt
Somebody that I used to know
1 van mijn favorieten ;-) ook Pasta Scoglio is erg lekker. (soort frutti di mare, spaghetti met vongole, scampi, mosselen etc..). Ik ben niet zo van de simpele pastasquote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Spaghetti vongole![]()
Had ik in ik dacht Napels voor het eerst gegeten op aanrader van de reisleider en het was een fantastische lunch!
Basilicum en een pepertje? Eventueel een teentje knoflook?quote:Op zondag 6 maart 2016 14:19 schreef FANN het volgende:
Mag ik hier ook om een tip vragen?
Ik heb net alle restjes paprika opgemaakt, een kleine rode, een kleine gele en een kleine groene
en een half bakje champignons, toen heb ik er een blikje ratatoille doorheen gegooid en een blik gepelde tomaten en nog wat verse tomaten die over waren maar op moesten, er zit nu alleen nog peper en zout in, wat zouden jullie voor kruiden adviseren? Ik heb geen idee en het smaakt een beetje flauwtjes vind ik![]()
[ afbeelding ]
verse basilicum heb ik niet in huis, wel gedroogde en knoflook heb ik ook niet eens aan gedacht :quote:Op zondag 6 maart 2016 14:20 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Basilicum en een pepertje? Eventueel een teentje knoflook?
De goedkope van Lidlquote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Whut?quote:Op zondag 6 maart 2016 14:42 schreef BredeBroeder het volgende:
Zo voor 't eerst pasta maken in m'n leven.
Volkoren penne met hete pastasaus, stukjes kip en snijbonen
haha ik ben meer van t simpele, maar eig is dit best simpelquote:Op zondag 6 maart 2016 15:52 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Whut?Jij traint toch keihard en dan heb je nog nooit pasta gemaakt?
Je moet die van het filmpje in het OP maken, bruh.quote:Op zondag 6 maart 2016 16:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
haha ik ben meer van t simpele, maar eig is dit best simpel
dat ziet er dan weer zo lastig uitquote:Op zondag 6 maart 2016 16:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Je moet die van het filmpje in het OP maken, bruh.
Ik heb een potje knoflook-peper-mix staan. Kan overal doorheen.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:19 schreef FANN het volgende:
Mag ik hier ook om een tip vragen?
Ik heb net alle restjes paprika opgemaakt, een kleine rode, een kleine gele en een kleine groene
en een half bakje champignons, toen heb ik er een blikje ratatoille doorheen gegooid en een blik gepelde tomaten en nog wat verse tomaten die over waren maar op moesten, er zit nu alleen nog peper en zout in, wat zouden jullie voor kruiden adviseren? Ik heb geen idee en het smaakt een beetje flauwtjes vind ik![]()
[ afbeelding ]
250g penne, 200g snijbonen, 190g kip, 600g pastasausquote:Op zondag 6 maart 2016 15:52 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Whut?Jij traint toch keihard en dan heb je nog nooit pasta gemaakt?
Ik heb de tip van Gary opgevolgd, er zit nu knoflook, verse basilicum (want die ben ik even gaan halen op de hoekquote:Op zondag 6 maart 2016 16:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb een potje knoflook-peper-mix staan. Kan overal doorheen.
Het was heerlijkquote:Op zondag 6 maart 2016 14:20 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Basilicum en een pepertje? Eventueel een teentje knoflook?
250 gram penne?quote:Op zondag 6 maart 2016 16:21 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
250g penne, 200g snijbonen, 190g kip, 600g pastasaus
M'n buik is 5cm groter
Yay, missie geslaagd!quote:Op zondag 6 maart 2016 16:30 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik heb de tip van Gary opgevolgd, er zit nu knoflook, verse basilicum (want die ben ik even gaan halen op de hoeken i.p.v. een pepertje heb ik er sambal doorheen gedaan en het is
perfect![]()
Maar jij ook dank voor de tip, had zomaar ook gekund, als ik geen knoflook in huis had gehad, want klinkt niet slecht, maar ik had verse knoflook in huis.
Ik wilde eigenlijk hélemaal geen boodschappen doen, maar vooruit voor de basilicum ben ik even de deur uit geweest, de gedroogde is dan meer voor nood.
[..]
Het was heerlijkbedank voor de tip, ik wist het even niet meer
vandaag 2800/2900, zeker 500g aan carbs normaal gesproken 2400, zit al een tijd in de cut dus heb een refeed erin gegooid omdat ik amper progressie meer maak, ik blijf steken op m'n gewicht.quote:
Kortom: pasta carbonara met champignons. Erg lekker overigens. Zeker met rucolasla.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:56 schreef Ludachrist het volgende:
Pasta koken. Spekjes bakken met champignons erbij. Ondertussen in een kommetje 2 eidooiers, peper en een stuk geschaafde parmezaanse kaas doen. Pasta afgieten, pasta in het kommetje doen, roeren zodat de kaas smelt door de warme pasta en je een lekker sausje hebt. Dan spekjes en champignons erbij, op het bord gooien en eten maar.
''noteert''quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Kortom: pasta carbonara met champignons. Erg lekker overigens. Zeker met rucolasla.
Klopt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Kortom: pasta carbonara met champignons. Erg lekker overigens. Zeker met rucolasla.
Weinig lekkerder dan verse pasta carbonara.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Klinkt goed!quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
'One pot pasta'
4 eetlepels olijfolie
3 teentjes knoflook (fijngehakt)
3 geroosterde paprika's (in repen, pot)
2 rode pepers (in stukjes, zonder zaadjes)
1 blik tomatenblokje (400 g)
1 ui
250 milliliter kippenbouillon
250 milliliter witte wijn
400 gram penne
125 milliliter crème fraîche
2 eetlepels verse basilicum (gehakt)
75 gram Parmezaanse kaas (geraspt)
Verhit de olie in een ruime pan en bak hierin de ui, knoflook, paprika en rode pepers. Bak circa 1 minuut.
Voeg de tomatenblokjes met sap, bouillon, wijn en pasta toe en kook zachtjes 12-14 minuten tot de pasta beetgaar is. (als je tagliatelle gebruikt is het eerder gaar)
Roer regelmatig door.
Voeg op een lage stand de crème fraîche, basilicum en kaas toe en warm 2-3 minuten mee.
Erg lekker
Ik sport niet. Maar ik eet dit ook weg hoorquote:
Kan rode wijn hier ook bij?quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
'One pot pasta'
4 eetlepels olijfolie
3 teentjes knoflook (fijngehakt)
3 geroosterde paprika's (in repen, pot)
2 rode pepers (in stukjes, zonder zaadjes)
1 blik tomatenblokje (400 g)
1 ui
250 milliliter kippenbouillon
250 milliliter witte wijn
400 gram penne
125 milliliter crème fraîche
2 eetlepels verse basilicum (gehakt)
75 gram Parmezaanse kaas (geraspt)
Verhit de olie in een ruime pan en bak hierin de ui, knoflook, paprika en rode pepers. Bak circa 1 minuut.
Voeg de tomatenblokjes met sap, bouillon, wijn en pasta toe en kook zachtjes 12-14 minuten tot de pasta beetgaar is. (als je tagliatelle gebruikt is het eerder gaar)
Roer regelmatig door.
Voeg op een lage stand de crème fraîche, basilicum en kaas toe en warm 2-3 minuten mee.
Erg lekker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
Kunnen is één. Of het smaakt, is twee...quote:
Hoezo is dat weinig ingrediënten? Wat gooi je dan wel niet in de pasta met veel ingrediënten?quote:
Ik dacht dat bij tomaten rode wijn goed zou passen. In bolognese wordt ook rode wijn gebruikt. Vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:18 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Kunnen is één. Of het smaakt, is twee.... Maar als ik het recept zo lees, lijkt het dat de nadruk ligt op een witte saus met een licht oranje kleur door de tomatenpuree. Je kan het proberen, maar ik denk dat het niet gaat werken.
Tomaten was inderdaad het enige wat ik vind kloppen met de rode wijn. De rest, en dan met name de crème fraîche, associeer ik dan weer niet met rode wijn, alleen met witte.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:35 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij tomaten rode wijn goed zou passen. In bolognese wordt ook rode wijn gebruikt. Vandaar mijn vraag.
250 gram droge pasta?quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:01 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik sport niet. Maar ik eet dit ook weg hoor
250 gram pasta+nog saus/ingrediënten. Totale hoeveelheid zal dus +/- 300gram zijnquote:
Kan ik ook makkelijk op.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:29 schreef zeefje het volgende:
[..]
250 gram pasta+nog saus/ingrediënten. Totale hoeveelheid zal dus +/- 300gram zijn
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Gerookte kip in stukjes snijden. Die in de pan. Ondertussen pasta (schelpjes) koken. En broccoliroosjes een paar minuten koken. Dan de roosjes bij de gerookte kip. Creme fraiche erbij en (rode/groene) pesto (even naar smaak proberen). Ik doe er zelf ook nog knoflookpepermix bij (Sligro geloof ik?).
Als de pasta klaar is alles mengen.
Heerlijk!
Dat is eigenlijk foute carbonara! Lijkt me wel lekker hoor.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:20 schreef Tem het volgende:
voor 2/3 personen.
- spekjes of pancetta of als je vega bent van die vegetatische slager spekjes bakken in een klein beetje olijfolie op laag vuur.
- penne koken
- Ondertussen 80g parmezaan raspen
- 2 eierdooiers mengen met 60 ml slagroom
- parmezaan door de slagroom en ei mengsel
- knoflookje fijn hakken.
- Als de penne bijna klaar zijn de knoflook bij de spekjes.
- Penne klaar -> bij de spekjes + knoflook en vuur iets hoger
- Peper toevoegen (pepermolentje)
- Slagroom/eigeel/parmezaan mengsel toevoegen.
- Even door elkaar mengen en opdienen.
Beetje salade en een wijntje erbij en je hebt een lekker maaltje.
Totaal ben je misschien vijf minuten langer bezig dan de tijd dat je de pasta moet koken (bij mij meestal een minuut of tien maar ligt aan het type pasta. Ik ben meestal binnen 15 min wel klaar).
Precies, authentiek is niet altijd lekkerder.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat mensen altijd zo aan het hameren zijn dat carbonara authentiek moet zijn met een bepaalde kaassoort of zonder room. Boerenkool wordt ook op 39383 manieren klaargemaakt, is het dan ook ineens geen boerenkool meer als het met azijn wordt klaargemaakt?
Als het lekker is, boeiend?
Het is ook helemaal niet niet authentiek. Carbonara met room wordt ook in Italie gemaakt, daarnaast is het gerecht van na WOII en dus nog niet eens uitontwikkeld. Dan hebben zie iemand gesproken die een Italiaan gesproken heeft, en die geeft dan de enige echte juiste wijze, want dat is zoals zijn moeder het nog steeds voor hem kookt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat mensen altijd zo aan het hameren zijn dat carbonara authentiek moet zijn met een bepaalde kaassoort of zonder room. Boerenkool wordt ook op 39383 manieren klaargemaakt, is het dan ook ineens geen boerenkool meer als het met azijn wordt klaargemaakt?
Oh, ben ik het ook mee eens hoor. Ik doe er ook altijd room doorheen wat blijkbaar helemaal uit den boze is. Maar wel erg lekker.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dan eet je bijna alleen maar deeg.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:29 schreef zeefje het volgende:
[..]
250 gram pasta+nog saus/ingrediënten. Totale hoeveelheid zal dus +/- 300gram zijn
Kijk eens naar echte Italiaanse gerechten die in Italië zijn klaargemaakt. Less is more. En daar zit echt vaak geen grote hoeveelheid saus op.quote:Op donderdag 24 maart 2016 05:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dan eet je bijna alleen maar deeg.
Armoedevoer.quote:Op donderdag 24 maart 2016 06:48 schreef zeefje het volgende:
[..]
Kijk eens naar echte Italiaanse gerechten die in Italië zijn klaargemaakt. Less is more. En daar zit echt vaak geen grote hoeveelheid saus op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ansjovis is wel enigzins prijzig, maar verder een goedkoop en makkelijk recept. Heb het nog niet weten te verkloten en nog steeds lekker als je 1 of 2 van de ingrediënten niet in huis hebt.
Niets mis met arme mensen eten, zijn maar al te vaak bijzonder lekkere gerechten die je iedere dag kan eten.quote:
Slechts twee ingrediënten? Geen peper of knoflook of olie ofzo?quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Net een heerlijke pasta met gorgonzola gegeten, Spaghetti (uit een blauwe verpakking, dat is altijd kwaliteit) 8 minuten gekookt en afgegoten, daar wat brokken gorgonzola in gesmolten en smullen
quote:Op maandag 28 maart 2016 18:14 schreef silverhill het volgende:
300 g penne
46 g ansjovisfilets in olijfolie
2 tenen knoflook
2 rode uien
500 g broccoli
800 g pomodorini cherry tomatoes
60 g kappertjes
120 g sardines in water
Instructies:Puttanesca, oftewel: hoerenpasta.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ansjovis is wel enigzins prijzig, maar verder een goedkoop en makkelijk recept. Heb het nog niet weten te verkloten en nog steeds lekker als je 1 of 2 van de ingrediënten niet in huis hebt.![]()
Deze is hier ook favoriet, ik doe er meestal ook nog ui en paprika bij in reepjes.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 03:25 schreef Chasingrainbows het volgende:
Krijg honger van jullie
Mijn favoriet is pasta + champignons of andere paddestoelen + kruidenroomkaas + reepjes kip.
Slechts twee ingredienten, geen peper, geen knoflook.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:49 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Slechts twee ingrediënten? Geen peper of knoflook of olie ofzo?
Doe ook altijd room door de carbonara, heerlijkquote:Op woensdag 23 maart 2016 23:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, ben ik het ook mee eens hoor. Ik doe er ook altijd room doorheen wat blijkbaar helemaal uit den boze is. Maar wel erg lekker.
Klinkt ookquote:Op donderdag 31 maart 2016 14:05 schreef roos85 het volgende:
[..]
Doe ook altijd room door de carbonara, heerlijk![]()
Gisteren pasta gemaakt met kastanjechampignons, sjalot, knoflook, hamreepjes en crème fraiche. Op smaak gebracht met peper,zout en peterselie.
Lekker Pasta Aglio e Olio.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:53 schreef FANN het volgende:
Snelle pastagerechten met weinig ingredienten
Olijfolie in de pan, 4 tenen uitgeperste knoflook erbij, véél knoflook dus![]()
Gekookte spaghetti erbij en het is al lekker![]()
als je wél meer ingredienten in huis hebt, kan je er nog, bijvoorbeeld parmezaanse kaas of ander kaas doorheen roeren, stukjes tomaat, basilicum of peterselie.
Klaar is Klara !
quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekker Pasta Aglio e Olio.
Wat kan simpel toch lekker zijn he!
FArfalle zijn die strikjes toch? Dat is de kutste pasta die er is, want het middenstukje wordt nooit gaar tenzij je de hele pasta veel te gaar kookt !quote:Op dinsdag 19 juli 2016 04:30 schreef mcthom het volgende:
pasta (al dente gekookt uiteraard), net iets te rijpe roma tomaten, pesto saus van een a-merk en pecorino kaas. Alleen die laatste is duur maar je doet er lang mee.
Mijn Italiaanse maten zweren bij linguine, maar ik vind zelf farfalle of penne lekkerder met de pesto combineren. Maar stiekem komt dat allemaal op hetzelfde neer
Morgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:10 schreef tailfox het volgende:
Pasta+ pesto + courgette + salami+room
Vermoed dat sirdinalot ze niet moddergaar kookt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:57 schreef mcthom het volgende:
Farfalle is het italiaanse woord voor vlinder. Maar ik neem aan dat jij dat op strikjes vindt lijken. En dat probleem heb ik nooit. Geen idee wat jij anders doet dan ik.
Tagliatelle met Vongole en Pasata?quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2016 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tagliatelle met Vongole en Pasata?
Met Paranoten is ook lekkerquote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Pesto gewoon zelf maken, verse basilicum, pijnboompitten, pecorino of parmazaan, wat knolook, zout en olijfolie. Dood kind kan de was doen. Dit is zoveel lekkerder dan die potjes troep. Gisteren nog gemaakt.
Heb ooit een keer zelf pesto gemaakt. Op zich lekker, maar de smaak van rauwe knoflook overheerste (vooral na afloopquote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Pesto gewoon zelf maken, verse basilicum, pijnboompitten, pecorino of parmazaan, wat knolook, zout en olijfolie. Dood kind kan de was doen. Dit is zoveel lekkerder dan die potjes troep. Gisteren nog gemaakt.
Minder knoflook gebruikenquote:Op donderdag 21 juli 2016 15:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heb ooit een keer zelf pesto gemaakt. Op zich lekker, maar de smaak van rauwe knoflook overheerste (vooral na afloop). Hoort dat of doe ik iets fout?
Beetje laat om te quoten, maar dit is wel de essentie veel gerechten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |