ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op donderdag 28 januari 2016 18:27 schreef Prins_Pils het volgende: Ik las het ook net en ik snap niet waarom treinen ineens korter moeten worden. Bijplaatsen op spoor 11 in Arnhem wordt trouwens wel eens gedaan
De ic's naar de Randstad komen in Nijmegen op spoor 4a te staan. Die is een stuk korter dan het huidige perron 1a.
interessant dat ze de veranderingen op Zwolle - Emmen min of meer terugdraaien, op enkele treinen na dan en dat de stopper Zwolle - Enschede eerder moet vertrekken om de Leeuwarder drie minuten eerder eruit te kunnen krijgen.
Die situatie gaat duren totdat de eerste aanpassingen op Zwolle klaar zijn. Ik zou zeggen: laat dan eerst de huidige situatie nog maar even intact, maar goed, ze zullen er wel goed over nagedacht hebben.
Reizigers tussen Groningen en Twente zijn ze sowieso al kwijt aan Flixbus, plus er rijdt ook nog een sprinter tussen Groningen en Zwolle die wel prima aansluit op de sprinter Zwolle-Enschede. Plus Zwolle-Enschede wordt straks Syntus en zo kunnen ze die reizigers daar (en dus indirect) ook Syntus weer een oor aannaaien. Reizigertje pesten.
Magoe ik ben er wel blij mee, maarja ik woon dan ook in Leeuwarden en die gaan er dus wel op vooruit.
Vermoed dat het verschuiven van de IC Venlo-Eindhoven naar het andere kwartier en tevens doorkoppelen als IC naar Utrecht die daar prima aansluit op de NoordOost naar Leeuwarden/Groningen ook een truc is om Arriva op de Maaslijn dwars te zitten. Nu is het vanuit Venlo veel sneller via de Maaslijn naar Noord-Nederland, straks kan dat misschien wel eens sneller via Eindhoven-Utrecht zijn. Al is het ook weer een voordeel dat de IJsselijn-IC straks nonstop Nijmegen-Arnhem doet waardoor de aansluiting Maaslijn->IC Zwolle weer verbeterd.
Reizigers tussen Groningen en Twente zijn ze sowieso al kwijt aan Flixbus, plus er rijdt ook nog een sprinter tussen Groningen en Zwolle die wel prima aansluit op de sprinter Zwolle-Enschede. Plus Zwolle-Enschede wordt straks Syntus en zo kunnen ze die reizigers daar (en dus indirect) ook Syntus weer een oor aannaaien. Reizigertje pesten.
Magoe ik ben er wel blij mee, maarja ik woon dan ook in Leeuwarden en die gaan er dus wel op vooruit.
Vermoed dat het verschuiven van de IC Venlo-Eindhoven naar het andere kwartier en tevens doorkoppelen als IC naar Utrecht die daar prima aansluit op de NoordOost naar Leeuwarden/Groningen ook een truc is om Arriva op de Maaslijn dwars te zitten. Nu is het vanuit Venlo veel sneller via de Maaslijn naar Noord-Nederland, straks kan dat misschien wel eens sneller via Eindhoven-Utrecht zijn. Al is het ook weer een voordeel dat de IJsselijn-IC straks nonstop Nijmegen-Arnhem doet waardoor de aansluiting Maaslijn->IC Zwolle weer verbeterd.
ik vraag me af hoeveel reizigers Venlo - Zwolle doen. Op dit moment is het nog de Heerlentrein die in Utrecht een redelijk mooie overstap met de NO vormt.
Op donderdag 28 januari 2016 21:13 schreef Zug-Chef het volgende: Klopt maar ik meende te lezen dat de Venlo-IC in EIndhoven combineert/splitst met de Heerlen-IC, vandaar mijn gedachte.
mja, dat zal een tijdelijk iets zijn lijkt me, want in 2018 wil de NS ETMET invoeren
Op donderdag 28 januari 2016 21:05 schreef Zug-Chef het volgende: Nu is het vanuit Venlo veel sneller via de Maaslijn naar Noord-Nederland, straks kan dat misschien wel eens sneller via Eindhoven-Utrecht zijn.
De overstap in Nijmegen is verschrikkelijk lang en volgens mij kom je na Zwolle alsnog in dezelfde trein terecht als die je had gehad als je via Utrecht was gegaan.
Ja, maar nu is het zo dat je via Eindhoven en Utrecht ook (bijna) een half uur in Utrecht staat te wachten omdat in Eindhoven de Venlo-IC op de Maastricht-IC aansluit zeg maar. En je moet ook nog een kwartier eerder weg uit Venlo.
Ik was er na 1 jaar Leeuwarden-Deventer, 2 jaar Leeuwarden-Hilversum en 1,5 jaar Leeuwarden-Utrecht wel klaar mee. Nu werk ik in Leeuwarden tussen het trein- en busstation in. Beter kan haast niet, in mijn situatie.
Op donderdag 28 januari 2016 21:13 schreef Zug-Chef het volgende: Klopt maar ik meende te lezen dat de Venlo-IC in EIndhoven combineert/splitst met de Heerlen-IC, vandaar mijn gedachte.
Ik vind het een gekke gedachte. Het gaat om zulke marginale hoeveelheden dat NS daar geen stuiver aan verdient. Voor NS speelt dan veel meer mee dat ze de overstap richting Duitsland verbeteren vanuit Eindhoven (meer potentiële klanten), eventueel de eigen logistiek zo beter kunnen optimaliseren dan via combineren met de Maastricht-tak en Venlo en Utrecht goed rechtstreeks kunnen verbinden.
Maarja.. Volgens mensen van Arriva is NS alleen maar van het dwarszitten en de oneerlijkheid terwijl als je een NS-er spreekt die het over de regionale vervoerders heeft die het eigenlijk alleen maar vervelend vinden dat ze er in de dienstregeling rekening mee moeten houden op een samenlooptraject en niet domweg eerst de IC's kunnen inplannen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 29 januari 2016 07:37 schreef boriq het volgende: Vandaag een paginagroot artikel in de Tubantia over de man die dertig jaar lang Hengelo <-> Den Haag met de trein deed.
Rijbewijs heeft een scanbare streepjescode, een ID-kaart niet geloof ik.
Klopt. Daarom had ik in mijn tijd als pakketbezorger bij aangetekende brieven met legitimatie ook altijd liever een rijbewijs: die kon ik scannen, ipv een lange reek cijfers en letters invoeren
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oftewel, gewoon doen alsof je geen rijbewijs hebt (en je normaal gedragen).
Waarom je rijbewijs, ID kaart lijkt mij veel praktischer.
Eigen interpretatie van de overtyper. In het originele artikel dat ik vanmorgen in de Metro las stond dat ze een identiteitsbewijs scannen. Dat kan ook een rijbewijs zijn natuurlijk maar dat hoeft niet.
Maar ik denk niet dat een railpocket OCR kan scannen. Een barcodescanner is veel simpeler natuurlijk.
Niet per se. Je hebt van die identiteitsbewijs-OCR-scanners met een lineaire scanner waar je het id-bewijs als een pas met magneetstrip doorheen haalt.
Daarnaast hebben id-kaarten in Nederland trouwens ook een rfid-chip die je zou kunnen uitlezen.
De inbox van duvel is vol krijg ik als melding dus wat nu?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dit vind ik wel humor; Digitaal bekeuren door de NS
quote:
Het digitaal uitschrijven van een boete gaat via een app op de telefoon van de NS-medewerker. Via de app kan nu alleen nog het rijbewijs gescand worden. De NS hoopt dat dit straks ook met andere legitimatiebewijzen kan. "Dit nemen we mee in de aanbesteding."
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wel grappig om met cijfers te klooien: Molenkick heeft zoveel passagierskilometers gemaakt dat hij goed is voor 80 minuten van alle spoorverkeer in Nederland.
Hengelo - Den Haag C is 192 km en niet 200. Aan die foto te zien zelfs maar 188 aangezien Voorburg.
2 x 188 = 376 per dag 4 x 376 = 1504 per week 52 x 1504 = 78.208 per jaar. Feestdagen, vakanties, jammerdepammer, 4 dagen per week door blijven knallen anders wordt het nog minder. 30 x 78.208 = 2.346.240.
Hengelo - Den Haag C is 192 km en niet 200. Aan die foto te zien zelfs maar 188 aangezien Voorburg.
2 x 188 = 376 per dag 4 x 376 = 1504 per week 52 x 1504 = 78.208 per jaar. Feestdagen, vakanties, jammerdepammer, 4 dagen per week door blijven knallen anders wordt het nog minder. 30 x 78.208 = 2.346.240.
Insane veel, maar lang geen 3 miljoen.
Ik gok daarnaast dat het een medewerker is van de belastingdienst, dat betekent slechts 208 dagen per jaar werken, waarvan dus 4/5e geforensd wordt op moment Z maar waarschijnlijk met leeftijdsuren nu 4/5e is maar 11 jaar terug zal het 5 dagen geweest zijn.
Morgen met de ICE via Venlo naar Keulen Kreeg vandaag zelfs van DB Gruppenreisen nog een mailtje dat ik morgen een gewijzigde vertrektijd heb en de route gewijzigd is. Netjes weer
Ik gok daarnaast dat het een medewerker is van de belastingdienst, dat betekent slechts 208 dagen per jaar werken, waarvan dus 4/5e geforensd wordt op moment Z maar waarschijnlijk met leeftijdsuren nu 4/5e is maar 11 jaar terug zal het 5 dagen geweest zijn.
Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.
Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
Die kleine kaartautomaaten binnen de poortjes waren toch om saldo op te laden? Voorlopig zeggen ze alleen maar dat je op de Infozuil knop moet drukken om t station uit te komen
Op zaterdag 30 januari 2016 08:46 schreef Darkwing_Duck het volgende: Op Dordrecht gaat trouwens zo een zelfde situatie ontstaan als op Hilversum met een los spoor 1. Tevens:
Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uit
Auti Fles raakt hier heel erg van in de war
"niet in gebruik" MET een streep er doorheen. Dus: "niet niet in gebruik" => "wel in gebruik". Toch?
Er staat geen rode streep door "niet in gebruik" heen. Het is net andersom: "niet in gebruik" staat over de rode streep heen. Je zou dan nog kunnen concluderen dat daarmee het verbodsteken zelf dan dus niet in gebruik is, maar goed.
Er staat geen rode streep door "niet in gebruik" heen. Het is net andersom: "niet in gebruik" staat over de rode streep heen. Je zou dan nog kunnen concluderen dat daarmee het verbodsteken zelf dan dus niet in gebruik is, maar goed.
Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.
Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
Als een reizigersvereniging echt naar de lange termijn gaat kijken leggen ze druk op dit soort problemen. Als ik het goed heb begrepen wordt het treinverkeer vooral stilgelegd door het zwiepen van de bovenleiding als gevolg van de wind. Je kan het zwiepen verminderen door bijvoorbeeld meer masten aan te brengen en de afstand tussen masten te verminderen. Kan me niet voorstellen dat niemand daar vrolijk van wordt als je ±12 externe storingen per jaar kan oplossen. Met de gemiddelde levensduur van een kunstwerk en de druk die er meer en meer op die lijn zal komen te liggen lijkt me het zeer wenselijk om deze externe invloeden te verminderen.
Op zaterdag 30 januari 2016 15:05 schreef Dr_Flash het volgende: Grondmechanica en vloeistofmechanica ja. Ik weet precies wanneer die hele schijtbrug wegspoelt.
Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.
Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af?
Opzich moet dat ook wel lukken toch, in de vorm van een halve ellips, dan gaat de wind er ook overheen. Ik dacht eerst dat je de hele zijkant namelijk dicht wou zetten met plexiglas, maar dat vangt best veel wind.
Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.
Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
Vandaag dus met de omgeleide ICE via Venlo van- en naar Keulen geweest (en aansluitend naar Koblenz). Opmerkelijk is de opvallend lange rijtijd: Van Mönchengladbach naar Keulen in 47 minuten en terug 50 minuten. Waarbij op de heenweg aardig doorgereden werd, en ej toen voor Keulen Hbf zo'n 18 (!) minuten voor de paal stond voor je het station binnen komen kon. De terugweg werd er hooguit 100 à 120 km/h (ipv de daar toegelaten 160 km/h) gereden, en waren we 4 minuten te vroeg in Mönchengladbach, maar wel 6 minuten te laat uit Köln Hbf vertrokken dus effectief ook 10 minuten tijd ingehaald, ondanks de rustige rijstijl.
Op zondag 31 januari 2016 01:15 schreef James1988 het volgende: Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek.
De lobby daarvoor is al jaren aan de gang, was pas in het nieuws, ook hier op het forum.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 31 januari 2016 01:15 schreef James1988 het volgende: Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek.
Dat zou ook nog moeten gebeuren met Heerlen -Herzogenrath.
Toch blijft het allemaal vreemd als je bedenkt dat er nog in de jaren 80 een trein van Maastricht naar Aken reed waarbij de lijn aansloot bij Richterich vlak voor Aken West. Een ETA 150 en als ik me niet vergis is dit accutreinstel later de BR 515 geworden. Vaak genoeg dit treintje genomen om te gaan zemmen in Simpelveld.
Akkutriebwagen ja. Best bijzonder eigenlijk. Jammer dat ik dat niet meer meegemaakt heb. In mijn eerste OV-jaar (91-92) stond Simpelveld nog wel op de spoorkaart, net als Visvliet.
Op zondag 31 januari 2016 15:59 schreef Dr_Flash het volgende: Akkutriebwagen ja. Best bijzonder eigenlijk. Jammer dat ik dat niet meer meegemaakt heb. In mijn eerste OV-jaar (91-92) stond Simpelveld nog wel op de spoorkaart, net als Visvliet.
1991 óf 1992 is het jaar waarin ik met de akkutriebwagen ben geweest. Vakantie Schin Op Geul, uitzicht op de spoorlijn, fantastisch <3
Britse reizigers: "Eigenlijk zijn we best tevreden over onze treinen, ondanks alles wat er mis gaat" Britse vakbonden: "Warglbargl dat kan niet! Hoe kan dat nou, er gaat van alles mis, de treinen zitten vol en de private vervoerders harken maar geld binnen."
Op maandag 1 februari 2016 10:43 schreef James1988 het volgende: Britse reizigers: "Eigenlijk zijn we best tevreden over onze treinen, ondanks alles wat er mis gaat" Britse vakbonden: "Warglbargl dat kan niet! Hoe kan dat nou, er gaat van alles mis, de treinen zitten vol en de private vervoerders harken maar geld binnen."
Hilarisch, ik vraag me af of de resultaten in Nederland zoveel verschillen
Op maandag 1 februari 2016 09:44 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik heb vandaag een oplaadzuil laten crashen door t product samenreiskorting 1-2-2017 er op ye willen zetten...
+1
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik heb ze gestuurd dat ik ze benaderd heb om ze te helpen en niet de clown uit te hangen. En ik doe het niet voor niks in een Privébericht bericht natuurlijk.
Op maandag 1 februari 2016 23:08 schreef Igen het volgende: Kijk, als je een grap hebt en iemand die zo'n grap misschien op niet zo'n leuke manier gebruikt in een tweet, dan heb je twee opties.
a) je lacht om de grap en deelt de grap b) je maakt je druk over een tweet en deelt die tweet met vijf boze smileys eronder.
Om het bericht kon ik smakelijk lachen, de tweet is laag bij de grond.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
In dit geval heb ik daar oprecht geen behoefte aan
En ik heb geen behoefte aan jouw houding om leuke dingen te negeren en vooral mogelijkheden te zoeken om mensen te haten. En volgens mij ben ik niet de enige.
En ik heb geen behoefte aan jouw houding om leuke dingen te negeren en vooral mogelijkheden te zoeken om mensen te haten. En volgens mij ben ik niet de enige.
Het lijkt erop dat ProRail door wil zetten met het verhogen van de bovenleidingspanning naar 3kV. Het is aan de politiek om knopen door te hakken, maar de voordelen lijken evident te zijn.
De eerste FLIRT3 voor de NS is vrijwel gereed en zal deze maand in de fabriek in Polen statische tests ondergaan. In de tweede helft van maart komt het eerste stel naar Nederland. Vijf andere stellen zijn in verschillende stadia van de bouw.
Op dinsdag 2 februari 2016 12:43 schreef Peterselieman het volgende: Het lijkt erop dat ProRail door wil zetten met het verhogen van de bovenleidingspanning naar 3kV. Het is aan de politiek om knopen door te hakken, maar de voordelen lijken evident te zijn.
Het blijft natuurlijk de vraag of het echt zoveel voordeel oplevert als geschetst wordt.
Ik ben overigens wel degelijk voorstander van de omschakeling vanwege alle voordelen die er aan kleven tov 1500 V.
Aan de bovenleiding zelf en de aanvoerkabels hoeft niet veel verandert te worden denk ik? Die zullen zelf overgedimensioneerd zijn denk ik? De stroomsterkte zal immers met de helft kunnen afnemen om hetzelfde vermogen te houden.
Ik word schijtziek van die poortjes. Doordat ik nu gewend ben tussen stations met poortjes te reizen, vergeet ik telkens in- of uit te checken op stations zonder. Zet dan gewoon alles op slot.
Voor dat ie dit ging doen was er nog wel een ms dos terminal venstertje te zien, maar goed, ik was zo verbaast dat het te laat was voor een foto. Inmiddels staat ie al anderhalve dag hierop...
Op dinsdag 2 februari 2016 20:26 schreef derLudolf het volgende: Of die push up conducteur op Emmen-Zwolle. Dat was ook altijd een vrolijke man, in voor geintjes. Ging zingen als mensen jarig waren enzo.
Na dat akkefietje nooit weer gezien btw
Zou echt jammer zijn als mensen voor zulke dingen gestraft worden. Dan diskwalificeer je jezelf als vervoerder gewoon.
Ik heb in 2016 tot nu toe meer vertraging dan in heel 2015.
Qua treinen is mijn 2016 is tot nu toe niet slechter dan 2015. Het dagelijkse gefaal met de intershitty defect gaat gewoon door, in de Benelux is het ook iedere keer weer een verrassing wat er nu weer stuk is (vandaag de verwarming), en verder kom ik gelukkig vooral koplopers tegen.
Neuh, ik denk niet dat je tegen enkelsporige spoorlijnen op kan rijden. En ik denk nog steeds niet dat er een andere vervoerder is die het beter kan op misschien de SBB na, maar we zijn niet bereid om hetzelfde te investeren dus dan verandert er toch niets.
Neuh, ik denk niet dat je tegen enkelsporige spoorlijnen op kan rijden. En ik denk nog steeds niet dat er een andere vervoerder is die het beter kan op misschien de SBB na, maar we zijn niet bereid om hetzelfde te investeren dus dan verandert er toch niets.
ja dat heeft er geen kut mee te maken. Daar heb je alleen wat aan als je OOK het spoor verdubbelt.
serieus, wegen van 1 auto breed, waar zie je dat nog in Nederland? Enkelspoor moet echt uitgefaseerd worden en verdubbeld.
Nergens voor nodig.
In Zwitserland en Japan hebben ze ook niet overal dubbelspoor of zelfs viersporigheid.
Wat belangrijk is is dat je onderzoekt wat je precies nodig hebt. In Zwitserland zit een consultancy-bureau die precies kunnen simuleren hoe de betrouwbaarheid van een dienstregeling bij vertraging is en hoe dat verbetert als je bepaalde stukjes infrastructuur toevoegt. Die helpen trouwens ook de SBB bij de investeringsplanning en het maken van de dienstregeling.
In Zwitserland en Japan hebben ze ook niet overal dubbelspoor of zelfs viersporigheid.
Nee, maar wel als je twee richtingen op kwartierdienst wilt gaan rijden. Dat kan gewoon niet, hoe leuk je het ook probeert. één onwillige treeplank op Hardinxveld-Koortslip en de rest van de dag komt het niet meer goed qua punctualiteit. Tsja, verdubbel dat dan gewoon over de volle lengte en je bent overal vanaf.
In Zwitserland en Japan hebben ze ook niet overal dubbelspoor of zelfs viersporigheid.
Wat belangrijk is is dat je onderzoekt wat je precies nodig hebt. In Zwitserland zit een consultancy-bureau die precies kunnen simuleren hoe de betrouwbaarheid van een dienstregeling bij vertraging is en hoe dat verbetert als je bepaalde stukjes infrastructuur toevoegt. Die helpen trouwens ook de SBB bij de investeringsplanning en het maken van de dienstregeling.
Die heb je hier ook hoor, ingenieursbureaus noemen ze dat.
Nee, maar wel als je twee richtingen op kwartierdienst wilt gaan rijden. Dat kan gewoon niet, hoe leuk je het ook probeert. één onwillige treeplank op Hardinxveld-Koortslip en de rest van de dag komt het niet meer goed qua punctualiteit. Tsja, verdubbel dat dan gewoon over de volle lengte en je bent overal vanaf.
Natuurlijk kan dat wel. In Zürich heb je bijv. de Uetlibergbahn en de Sihltalbahn, grotendeels enkelspoor, en daar rijden ze ook om het kwartier of zelfs om de 10 minuten in de spits omdat het grootstedelijke forensenspoorlijnen zijn. Het hangt dus echt maar net van de omstandigheden af.
Die heb je hier ook hoor, ingenieursbureaus noemen ze dat.
Niet elk ingenieursbureau heeft zo-ff iets op de plank liggen om de betrouwbaarheid van een dienstregeling + infrastructuurontwerp te kunnen analyseren.
Nee, maar wel als je twee richtingen op kwartierdienst wilt gaan rijden. Dat kan gewoon niet, hoe leuk je het ook probeert. één onwillige treeplank op Hardinxveld-Koortslip en de rest van de dag komt het niet meer goed qua punctualiteit. Tsja, verdubbel dat dan gewoon over de volle lengte en je bent overal vanaf.
Rectificatie: Ik hoor net dat het hier "omstandigheden" heet.
Ik wil niet dat mijn belastingcenten worden uitgegeven aan "enkelspoor moet tot de laatste centimeter verdubbeld worden in Nederland" terwijl het niet nodig is en het geld veel beter aan andere dingen uitgegeven kan worden.
Waarom zou pak em beet dat lijntje bij Almelo verdubbeld moeten worden? Er zijn ook nog wel wat spoorlijnen in het noorden waarbij mij verdubbelen gewoon kapitaalvernietiging lijkt
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 21:31:35 ]
Op dinsdag 2 februari 2016 21:31 schreef J.B. het volgende: Waarom zou pak em beet dat lijntje bij Almelo verdubbeld moeten worden? Er zijn ook nog wel wat spoorlijnen in het noorden waarbij mij verdubbelen gewoon kapitaalvernietiging lijkt
Je weet dat Geerdijk Centraal bijna het drukste station van Nederland is he?
Niet elk ingenieursbureau heeft zo-ff iets op de plank liggen om de betrouwbaarheid van een dienstregeling + infrastructuurontwerp te kunnen analyseren.
De Movarissen & Arcadissen wel, laten die nou net gespecialiseerd zijn
Op dinsdag 2 februari 2016 21:31 schreef J.B. het volgende: Waarom zou pak em beet dat lijntje bij Almelo verdubbeld moeten worden? Er zijn ook nog wel wat spoorlijnen in het noorden waarbij mij verdubbelen gewoon kapitaalvernietiging lijkt
Nou dan verdubbel je dat niet. Maar als je nou serieus moest kiezen tussen verbussen en verdubbelen? Dan maar verdubbelen. Nee er gaat daar geen kwartierdienst rijden. Het lijntje is kort genoeg en er zijn genoegweinig haltes om dat enkelsporig 2 keer per uur per richting fatsoenlijk te kunnen blijven bedienen. Daarmee is het trouwens ook het enige lijntje in het land waar dat voor geldt, dus tot zo ver je argument.
Ik wil niet dat mijn belastingcenten worden uitgegeven aan "enkelspoor moet tot de laatste centimeter verdubbeld worden in Nederland" terwijl het niet nodig is en het geld veel beter aan andere dingen uitgegeven kan worden.
Jij hebt niets te willen over waar je belastingcenten aan uitgegeven worden. Er zijn dingen die veel erger zijn waar je je druk over zou moeten maken. Het spoor eet bijna niets en dit hoeft niet eens een achterlijk duur traject te zijn. Overal, behalve in Zwolle op het emplacement zelf, is ruimte voor dat tweede spoor én er hoeft niets onteigend te worden want het is al in eigendom van NS op een paar enkele vierkante meters na. Zelfde als met Olst-Deventer. Of die enkelsporige brug bij Ravenstein. En Viersen-Kaldenkirchen of whatever. En de hele Maaslijn for that matter. RARE DINGEN.
Had NS Vastgoed niet een tijdje terug zo ongeveer elke vierkante meter grond verkocht die zij nog in bezit hadden, waardoor ProRail nu een godsvermogen moet betalen aan één of ander bedrijfje dat in grond speculeert als ze nog maar een sein willen verplaatsen?
Nou dan verdubbel je dat niet. Maar als je nou serieus moest kiezen tussen verbussen en verdubbelen? Dan maar verdubbelen. Nee er gaat daar geen kwartierdienst rijden. Het lijntje is kort genoeg en er zijn genoegweinig haltes om dat enkelsporig 2 keer per uur per richting fatsoenlijk te kunnen blijven bedienen. Daarmee is het trouwens ook het enige lijntje in het land waar dat voor geldt, dus tot zo ver je argument.
Waarom zou bijvoorbeeld Sneek-Stavoren verdubbeld moeten worden? Ik zie daar echt totaal geen toegevoegde waarde in.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 21:43:41 ]
Jij hebt niets te willen over waar je belastingcenten aan uitgegeven worden. Er zijn dingen die veel erger zijn waar je je druk over zou moeten maken. Het spoor eet bijna niets en dit hoeft niet eens een achterlijk duur traject te zijn. Overal, behalve in Zwolle op het emplacement zelf, is ruimte voor dat tweede spoor én er hoeft niets onteigend te worden want het is al in eigendom van NS op een paar enkele vierkante meters na. Zelfde als met Olst-Deventer. Of die enkelsporige brug bij Ravenstein. En Viersen-Kaldenkirchen of whatever. En de hele Maaslijn for that matter. RARE DINGEN.
Ik heb net zo veel te willen als wie dan ook.
En ik denk dat ze in Zwitserland en Japan met name zo rijk zijn en zo'n betrouwbaar spoor hebben omdat ze geen rare fratsen uithalen zoals onnodig hele trajecten ver(vier)dubbelen maar een langetermijnvisie maken en precies datgene doen wat daarvoor nodig is, niet minder en niet meer.
[..] Ik heb net zo veel te willen als wie dan ook.
En dat is geen kont gelukkig. Net als die rare zorgverzekeringsreclames "waarom zou je betalen voor iets wat je niet gebruikt?" flikker op joh kutreclame, dat is gewoon niet hoe het werkt.
quote:
En ik denk dat ze in Zwitserland en Japan met name zo rijk zijn en zo'n betrouwbaar spoor hebben omdat ze geen rare fratsen uithalen zoals onnodig hele trajecten ver(vier)dubbelen maar een langetermijnvisie maken en precies datgene doen wat daarvoor nodig is, niet minder en niet meer.
In Japan is veel vermogen maar de regering heeft geen cent. Er is geen enkel land ter wereld met een staatsschuld die zo groot is. En in Japan laten ze hele spoorlijnen open omdat er één meisje is die naar school moet. Nou nee dát is een goed idee.
En ik denk dat ze in Zwitserland en Japan met name zo rijk zijn en zo'n betrouwbaar spoor hebben omdat ze geen rare fratsen uithalen zoals onnodig hele trajecten ver(vier)dubbelen maar een langetermijnvisie maken en precies datgene doen wat daarvoor nodig is, niet minder en niet meer.
In Zwitserland zijn de wissels die ze standaard gebruiken al ruim 2 keer zo duur als de exemplaren in Nederland. En dan is de aanschaf slechts 20% van de totale life-cycle cost.
Edit: Je moet het haakje ) aan het einde van de url weghalen.
quote:
[..]
In Zwitserland zijn de wissels die ze standaard gebruiken al ruim 2 keer zo duur als de exemplaren in Nederland. En dan is de aanschaf slechts 20% van de totale life-cycle cost.
In Zwitserland is een pot jam ook 2x zo duur als een Nederlands exemplaar
Maar zijn hun wissels ook 2x zo goed?
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 21:54:06 ]
Het lukt steeds beter om de hele trein in de bocht te krijgen. Kopbak is nog niet optimaal maar dit is al veel beter dan toen er nog 1700+ICRm reed met7 of 8 bakken. Dat lukte nooit zonder paal ervoor ergens.
Dat risico is ondervangen in het immer bekende 'speling van de dienstregeling'
Treinen moeten op elkaar en op het voor- en natransport aansluiten, dus die 'speling in de dienstregeling' krijg je in de eerste plaats voor elkaar door infrastructuur-aanpassing en niet door aanpassing/verlangzaming van de dienstregeling.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 22:03:19 ]
Op dinsdag 2 februari 2016 22:02 schreef Dr_Flash het volgende: Het lukt steeds beter om de hele trein in de bocht te krijgen. Kopbak is nog niet optimaal maar dit is al veel beter dan toen er nog 1700+ICRm reed met7 of 8 bakken. Dat lukte nooit zonder paal ervoor ergens. [ afbeelding ]
In Zwitserland zijn de wissels die ze standaard gebruiken al ruim 2 keer zo duur als de exemplaren in Nederland. En dan is de aanschaf slechts 20% van de totale life-cycle cost.
Het zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben dat Nederland de smering van de wissels maar wegbezuinigd heeft
Op dinsdag 2 februari 2016 22:02 schreef Dr_Flash het volgende: Het lukt steeds beter om de hele trein in de bocht te krijgen. Kopbak is nog niet optimaal maar dit is al veel beter dan toen er nog 1700+ICRm reed met7 of 8 bakken. Dat lukte nooit zonder paal ervoor ergens. [ afbeelding ]
Op dinsdag 2 februari 2016 22:02 schreef Dr_Flash het volgende: Het lukt steeds beter om de hele trein in de bocht te krijgen. Kopbak is nog niet optimaal maar dit is al veel beter dan toen er nog 1700+ICRm reed met7 of 8 bakken. Dat lukte nooit zonder paal ervoor ergens. [ afbeelding ]
Op dinsdag 2 februari 2016 22:05 schreef Straatcommando. het volgende: Eindelijk stopt de IC Roosendaal Zwolle niet meer op die pauperstationnetjes tussen in ieder geval Arnhem en Nijmegen vanaf 2017.
Niet haten op Arnhem-Zuid, het enige station van het land waar de stoptrein doorrijdt en de IC stopt
Ik had met m'n zwaaiphone een plaatje geschoten van de lucht vanuit de trein en als er een leuke camera op had gezeten was het vast mooi geworden maar de tering wat een zaadplaat. Delete! Maar eens wat vaker de camera in de aanslag houden daar in Hengelooo.
Op dinsdag 2 februari 2016 22:56 schreef Dr_Flash het volgende: Bussen hebben overigens veel meer recht dan treinen om zich te beroepen op "verkeersdrukte".
Ja. Blij dat de Handelskade en Churchillplein nu worden aangepakt hier. Man man man wat een drama in de spits. Dacht dat er ook een busbaan bij kwam, niet zeker.
Ja. Blij dat de Handelskade en Churchillplein nu worden aangepakt hier. Man man man wat een drama in de spits. Dacht dat er ook een busbaan bij kwam, niet zeker.
Op dinsdag 2 februari 2016 23:00 schreef Dr_Flash het volgende: Ik weet niet wat ze bij de Handelskade van plan zijn maar er is daar heel wat hout gerooid iig
Die rare chicanes worden eruit gehaald en rechtgetrokken Het stuk gracht dat nu is gedempt blijft gedempt Maar ach dat is de afgelopen veertig jaar al minstens twee keer gedempt en heraangelegd
[ Bericht 7% gewijzigd door Prins_Pils op 02-02-2016 23:06:47 ]
Ik snap niet waarom ie stil gaat staan... Als je daar toch al staat, ram dan gewoon door die slagbomen. Misschien was dan alleen de oplegger totalloss geweest...
Op woensdag 3 februari 2016 01:10 schreef mart_83 het volgende: ik gok dat de chauffeur niet door had dat ie tussen de slagbomen stond? hij rijd net voor ze dicht gaan langs de eerste...
Mja, hij trekt nog even weer op maar stopt dan toch weer. En je hebt toch wel door dat als je net over het spoor rijdt en dan voor je neus een slagboom omlaag komt dat je dan aan de verkeerde kant staat?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mja, hij trekt nog even weer op maar stopt dan toch weer. En je hebt toch wel door dat als je net over het spoor rijdt en dan voor je neus een slagboom omlaag komt dat je dan aan de verkeerde kant staat?
alles kan, misschien was ie net koffie aan het zetten.. die trein komt zo snel dat de chauffeur waarschijnlijk nog aan het bedenken was wat er nou aan de hand was en hoe die dit zou oplossen..
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
alles kan, misschien was ie net koffie aan het zetten.. die trein komt zo snel dat de chauffeur waarschijnlijk nog aan het bedenken was wat er nou aan de hand was en hoe die dit zou oplossen..
Sowieso heeft ie dat rode knipperlicht gemist. En hij staat er achteraf ook een beetje bij te kijken van "Tjee. Nou issie sjtuk "
Gewoon een beetje een onnadenkend persoon dus. Of een achterlijke gasgladiool, dat kan ook
Dat risico is ondervangen in het immer bekende 'speling van de dienstregeling'
Wel een beetje kort door de bocht maar robuustheidsanalyses kunnen op verschillende manieren worden gedaan door "de grote drie". Van een trein met een flinke vertraging door een dienstregeling heen sturen tot op basis van statistische trekkingen met veel weinig vertraagde treinen kijken hoe een traject of een klein netwerk zich houdt. Dat soort analyses worden bijvoorbeeld ook gedaan voor enkelsporige lijnen waar meer treinen gaan rijden en zorgen zijn over de stabiliteit van de dienstregeling na afloop.
Op woensdag 3 februari 2016 17:27 schreef b2py het volgende: De Russen willen veel van hun staatsdeelnemingen verkopen waaromder de Nationale Spoorwegen. Omzet: ¤21,7 miljard. Winst: ¤-1,2 miljard
Hij kan niks meer door de kou? Komt door Russische kou?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op 29 november 2009 reed DM'90 3401 een rondrit Utrecht - Apeldoorn - Beekbergen - Dieren - Arnhem - Utrecht. Dit ter gelegenheid van het vijf jaar onder de naam RegioNS rijden van Apeldoorn-Zutphen. De trein heeft hier net het station van Apeldoorn verlaten en bevindt zich in de boog naar Apeldoorn Zuid.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sinds eind vorig jaar wordt er vervuilde grond vanuit Zwitserland naar Veendam vervoerd in opvallende gele containers. In eerste instantie werd DB Schenker ingehuurd voor de tractie, maar sinds een paar weken rijdt RheinCargo de trein zelf met een Class 66. Hier komt de DE 67 met de gele Bauer-containers langs de Vliegveldstraat in Deurningen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 3 februari 2016 23:49 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Sinds eind vorig jaar wordt er vervuilde grond vanuit Zwitserland naar Veendam vervoerd in opvallende gele containers. In eerste instantie werd DB Schenker ingehuurd voor de tractie, maar sinds een paar weken rijdt RheinCargo de trein zelf met een Class 66. Hier komt de DE 67 met de gele Bauer-containers langs de Vliegveldstraat in Deurningen.
Nice, leuk ook dat wat is het stuwtje? op de voorgrond. Ook leuk net een kaartje voor op de Leo-express aangeschaft .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat stuwtje zal bedoeld zijn om Hengelo/Almelo niet onder te laten lopen bij hoog water. Dat is namelijk het laagste punt in Oost-Twente, waardoor alle water (in dit geval vanuit Oldenzaal) daarheen wil
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 4 februari 2016 00:00 schreef dennistd het volgende: Dat stuwtje zal bedoeld zijn om Hengelo/Almelo niet onder te laten lopen bij hoog water. Dat is namelijk het laagste punt in Oost-Twente, waardoor alle water (in dit geval vanuit Oldenzaal) daarheen wil
Thx, ik ben namelijk dol (in jullie geval tuk) op dit soort details .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ afbeelding ] 'Uw trein staat gereed op spoor 115415115B.'
Dan is het pas echt vervelend als het spoor van je trein weer eens twee minuten voor vertrek wordt gewijzigd. "De trein van 11:15 vertrekt niet van spoor 115415115B maar van spoor 2098405C"
Reken maar eens na, dan is die nog steeds best wel 'wauw'
I question the marshalling of 13,000 freight trains a day. 13,000/24hrs=543 trains per Hour, 543/60 min.=9 trains per min. It would be a remarkable. But then in China the impossible seems to be possible.
Reken maar eens na, dan is die nog steeds best wel 'wauw'
I question the marshalling of 13,000 freight trains a day. 13,000/24hrs=543 trains per Hour, 543/60 min.=9 trains per min. It would be a remarkable. But then in China the impossible seems to be possible.
En toen was er een sein en wisselstoring. Daar gaat je idioot strakke planning.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Reken maar eens na, dan is die nog steeds best wel 'wauw'
I question the marshalling of 13,000 freight trains a day. 13,000/24hrs=543 trains per Hour, 543/60 min.=9 trains per min. It would be a remarkable. But then in China the impossible seems to be possible.
precies de vraagtekens die ik er ook bij zet. Met zo'n terrein mag je blij zijn als je de 500 treinen per dag haalt
Niet voor niets verdubbelen ze het aantal opstelsporen op de Maasvlakte naar volgens mij 48 sporen om maar meer treinen te kunnen afhandelen.
Vanaf 1 maart gaan er weer rechtstreekse treinen rijden tussen Stockholm en Kopenhagen. De Zweden en Denen hebben een akkoord gesloten over veiligheidschecks in Kopenhagen.