ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op zondag 24 januari 2016 19:09 schreef derLudolf het volgende: Het ging om een stoplicht vlak na een overweg. Sowieso, als je elke situatie uit de theorieboeken een keer zou moeten hebben meegemaakt, dat lijkt me een beetje kostbaar.
Dat kun je goed genoeg nabootsen zonder daadwerkelijk stoplicht. Ben je echt ZO dom ja?
Aanwijzing SB kreeg ik twee weken geleden zelfs tweemaal met dezelfde trein. Beide keren ivm de infrastructuur, bij Amsterdam Muiderpoort en daarna bij Geldermalsen weer. Bij Geldermalsen ging daarna direct het spoor buiten dienst voor reparatie. De werktreinen stonden al klaar (het was inmiddels dan ook al 1 uur, had de laatste trein naar Eindhoven).
Dat kun je goed genoeg nabootsen zonder daadwerkelijk stoplicht. Ben je echt ZO dom ja?
Ja joh, we doen even in de lesauto of er na de spoorwegovergang een weg van rechts komt waar een militaire collone met groene lampen komt. Dan gaan mensen de lesautp inhalen over de overweg. Dáár wordt het lekker veilig van.
In de rijlessen kun je toch niet alles leren. Daarvoor moet je gewoon even enkele tienduizenden km's maken denk ik
Op zondag 24 januari 2016 20:00 schreef MTL het volgende: Aanwijzing SB kreeg ik twee weken geleden zelfs tweemaal met dezelfde trein. Beide keren ivm de infrastructuur, bij Amsterdam Muiderpoort en daarna bij Geldermalsen weer. Bij Geldermalsen ging daarna direct het spoor buiten dienst voor reparatie. De werktreinen stonden al klaar (het was inmiddels dan ook al 1 uur, had de laatste trein naar Eindhoven).
Als je deze krijgt dan is het gelijk goed raak met die aanwijzing. Zeker al als je meerdere keren over datzelfde baanvak komt op die dag.
Lachen met Belgen (of juist janken): Twee spoorlijnen rond Brussel worden nu verdubbeld van twee naar vier sporen om het GEN te kunnen rijden, maar het geld is op en de bouw zal minstens vier jaar stilliggen en misschien wel langer Clique voor bron.
"Bepaalde keuzes die in 2013 werden gemaakt, hadden nog maar weinig te maken met de realiteit", zegt het kabinet van minister van Mobiliteit Jacqueline Galant, die daar aan toevoegt dat nieuw geld voor het GEN momenteel niet op de agenda staat.
In Nederland zou er inderdaad geld in zo'n bodemloze put gegooid blijven worden. "Want we zijn al begonnen en er is al zoveel geld aan uitgegeven." Sunken cost fallacy heet dat, trekken aan een dood paard in het Nederlands.
In dit geval zou dat ook volkomen terecht zijn, op het grootste deel van de trajecten ligt al een nieuwe betonnen bak met plaats voor vier sporen. Vooral op de lijn naar Ottignies liggen nog wel wat bijzondere constructies in verband met hoogteverschillen. Kostenstijgingen zijn het probleem ook niet echt, eerder een waardeloze planning.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2016 09:28:28 ]
In Nederland zou er inderdaad geld in zo'n bodemloze put gegooid blijven worden. "Want we zijn al begonnen en er is al zoveel geld aan uitgegeven." Sunken cost fallacy heet dat, trekken aan een dood paard in het Nederlands.
Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen.
Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen.
De sunken cost fallacy een fabel? Interessant, kan je die uitleggen?
Voor dat geval van België is het wel een relatief klein bedrag (voor een spoor-infrastructuur project). Dan is even door bijten en de extra investering het waarschijnlijk wel waard.
Op maandag 25 januari 2016 11:47 schreef Prins_Pils het volgende: Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.
Op maandag 25 januari 2016 11:47 schreef Prins_Pils het volgende: Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.
Nadat begin december de eerste FLIRT voor Abellio bestemd voor Gouda-Alphen a/d Rijn geleverd was, was het vandaag de beurt aan het tweede stel. Achter Strukton G1206 303001 werd het stel van Bad Bentheim naar Leidschendam gesleept en passeert hier de Vliegveldstraat in Deurningen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mijn accu's zijn leeg, en ik zat wat krap in de tijd om mijn drone de lucht in te sturen
Sterker nog: ik kwam aanrijden bij de overweg, draaide de auto, keek of het sein rood was (in tegengestelde richting, dus rijweg ingesteld) en toen kwam ie er ook al aan in de verte
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik las het net op tijd: [ afbeelding ] Nadat begin december de eerste FLIRT voor Abellio bestemd voor Gouda-Alphen a/d Rijn geleverd was, was het vandaag de beurt aan het tweede stel. Achter Strukton G1206 303001 werd het stel van Bad Bentheim naar Leidschendam gesleept en passeert hier de Vliegveldstraat in Deurningen.
Mooie plaat Dennis.
Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
Mijn accu's zijn leeg, en ik zat wat krap in de tijd om mijn drone de lucht in te sturen
Sterker nog: ik kwam aanrijden bij de overweg, draaide de auto, keek of het sein rood was (in tegengestelde richting, dus rijweg ingesteld) en toen kwam ie er ook al aan in de verte
Dat gaat voor mij niet werken met de 6 treinen per uur daar
Dat gaat voor mij niet werken met de 6 treinen per uur daar
Hengelo-Oldenzaal rijdt een halfuurdienst van Syntus, maar die rijdt al eerder. Verder alleen goederen en IC Berlijn (daar was het ook de tijd niet voor), dus dan is het een makkie
quote:
Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef Nattekat het volgende: 10 minuten vertraging dus? Met 10 minuten vliegtijd is het wel zo handig dat ik niet bezig ben met de accu verwisselen.
Vertraging is altijd even afwachten, maar ik denk dat het +30 blijft.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef derLudolf het volgende: Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
Volgens mij is de FLIRT3 de opvolger van zowel de oudere versies van de FLIRT als de GTW
Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
GTW had een losse motorbak en was leverbaar als diesel en elektrische versie. FLIRT heeft de motoren onder het hele stel verwerkt, waardoor er veel meer assen aangedreven zijn. Ook heeft FLIRT gewone jacobsdraaistellen, terwijl bij een GTW een bak aan één kant op een andere leunt (soort aanhanger-trekhaak).
GTW wordt niet meer gemaakt is en net als de FLIRT opgevolgd door de FLIRT3. De dieselversie daarvan heeft trouwens nog wel een aparte motorbak zoals de GTW, maar die heeft geen aandrijving en produceert stroom voor de normale motoren die onder het stel verdeeld zitten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
GTW had een losse motorbak en was leverbaar als diesel en elektrische versie. FLIRT heeft de motoren onder het hele stel verwerkt, waardoor er veel meer assen aangedreven zijn. Ook heeft FLIRT gewone jacobsdraaistellen, terwijl bij een GTW een bak aan één kant op een andere leunt (soort aanhanger-trekhaak).
Onder het hele stel? Nee, want de jacobsdraaistellen zijn namelijk niet gemotoriseerd, alleen in de kopbakken zitten motoren. De drie-, t/m zesdelige FLIRT hebben vier aangedreven assen in totaal. De tweedelige maar twee, niet meer dan een GTW dus.
[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 25-01-2016 14:47:40 ]
Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Merode32 het volgende: Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Voor hetzelfde doel als de spoorboog: snel de Watergraafsmeer op kunnen komen
Voor hetzelfde doel als de spoorboog: snel de Watergraafsmeer op kunnen komen
Tja zo simpel kan het zijn, van de spoorboog diemen-watergraafsmeer wist ik dat het alleen voor onderhoud word gebruikt, maar vanuit weesp leek me dat onlogisch.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Merode32 het volgende: Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Op maandag 25 januari 2016 16:40 schreef Dr_Flash het volgende: ALLES in de zon, en wie slaagt erin om precies JUIST de trein iin de schaduw te krijgen...
Dit was de beste van de 10 Moeilijk hoor met telefoon vanuit een rijdende trein!
Op maandag 25 januari 2016 17:06 schreef Prins_Pils het volgende: Dit was trouwens een tweedelige als ik het goed gezien heb, de vorige was een driedelige toch?
Nee, ook tweedelig. Gouda-Alphen heeft alleen maar tweedelige stellen, zes stuks.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een uur geleden is er trouwens een Buffeltje uit Zwolle als IC naar Deventer vertrokken, omdat de trein waar het materieel van af moet komen ook niet verder dan Deventer was gekomen door vertraging vanuit Dieren: http://ovtijden.com/arnu/rl/303663/2016-01-25T16:29:00+0100/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, ook tweedelig. Gouda-Alphen heeft alleen maar tweedelige stellen, zes stuks.
Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
Als ze toegelaten worden denk ik wel, dat is weer het voordeel van 1 NS.
Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
Nou ja, een tweede stel is sowieso handig, dan kun je monteurs opleiden in Leidschendam terwijl je proefritten rijdt op de Hanzelijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Meer een gevalletje: Camera aan de usb van een in slaapstand zijnde computer oploaden doet het enkel de eerste 3 seconden. Daarna stopt ie ermee zonder dat je het door hebt.
Nogal lullig als je dan 30km verderop de lucht in wil, en dan niks kan filmen
Voor de constructiefetisjisten onder ons: zo staat het met Citybanan, het tunnelbouwproject onder Stockholm om daarmee Stockholm Central (en de toeleidende sporen) te ontlasten:
Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
Voor heavy rail is de aanwezigheid van perrondeuren redelijk opvallend, vind ik. Bij metro's (en bijvoorbeeld bij de tram in Dubai) is het gemeengoed, maar bij grootspoor zie ik ze eigenlijk nooit. Thameslink (Londen) krijgt ze bijvoorbeeld niet, maar Crossrail dan weer wel.
Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
en dat je als machinist moet nadenken bij waar je stopt. Zal nog lastig zat worden als ze dat in Delft willen doen
Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
Dat is wel opgelost. Op het Pendeltåg-netwerk rijden momenteel twee treintypes: de in 1983 door ASEA gebouwde treinen van het type X10 (2 losse bakken), en de sinds 2005 door Alstom geleverde Coradia Nordic X60's (6 bakken op Jacobsdraaistellen).
Er zijn nieuwe X60's besteld ter vervanging van de X10's, omdat deze laatste de hellingen in de nieuwe tunnel niet zouden kunnen nemen. Er rijdt straks dus een uniforme vloot in en rond Stockholm.
Voor heavy rail is de aanwezigheid van perrondeuren redelijk opvallend, vind ik. Bij metro's (en bijvoorbeeld bij de tram in Dubai) is het gemeengoed, maar bij grootspoor zie ik ze eigenlijk nooit. Thameslink (Londen) krijgt ze bijvoorbeeld niet, maar Crossrail dan weer wel.
Kwestie van tijd dus, iets of iemand moet pionieren.
Gisteravond is een Eurostar van Londen naar Parijs tot stilstand gekomen op de Franse LGV. Brand op het dak van de motrice heeft de bovenleiding dusdanig beschadigd dat deze moest worden afgeschakeld, een dieselloc moest de ¤* wegslepen. De Eurostar werd naar Arras gesleept, aldaar moest iedereen overstappen op een andere Eurostar.
Volgens dienstregeling had de trein om 20:47 aan moeten komen in Parijs, dat werd 05:00.
Het zou zelfs in Nijverdal makkelijk kunnen. In Hengelo en Zwolle zijn de trappen drie keer breder dan nodig en donder je zowat het perron af als je langs de trapgaten staat dus daar lijkt het me lastiger maar voor de rest kan het eigenlijk overal wel denk ik zo.
True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen.
Op maandag 25 januari 2016 20:50 schreef James1988 het volgende: Thameslink is bestaande infrastructuur die flink wordt opgewaardeerd (o.a. ERTMS en ATO), terwijl Crossrail helemaal nieuw is.
Ok. Nouja, ook dat is wel logisch dan
En er moet ook iemand in NL zijn die zegt van, jo, moeten wij ook iets doen met platform screendoors?
True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen.
Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo?
Ben je ooit wel eens in Mortsel O-Mijn-God geweest? Daar hebben ze schuifdeuren die automatisch dichtgaan wanneer er een doorrijdende trein aankomt, onder geloei van sirenes en zwaailampen.
Op maandag 25 januari 2016 21:03 schreef James1988 het volgende: Ben je ooit wel eens in Mortsel O-Mijn-God geweest? Daar hebben ze schuifdeuren die automatisch dichtgaan wanneer er een doorrijdende trein aankomt, onder geloei van sirenes en zwaailampen.
Maar of er nou 160 of 300 wordt gereden, Mortsel O-Mijn-God is hoe dan ook een hellhole waar je niet dood (en zo kort mogelijk levend) gevonden wil worden.
Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo?
Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden.
En zo te zien zijn er ook maar 2 sporen voor de non-stop-treinen gereserveerd. En bij bovengrondse HSL's heb je ook stations waar niet alle treinen stoppen (zoals Montabaur of Limburg a/d Lahn).
Dus wat helemaal precies de reden is weet ik niet.
Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden.
En zo te zien zijn er ook maar 2 sporen voor de non-stop-treinen gereserveerd. En bij bovengrondse HSL's heb je ook stations waar niet alle treinen stoppen (zoals Montabaur of Limburg a/d Lahn).
Dus wat helemaal precies de reden is weet ik niet.
Montabauer ligt het spoor waar 300 gereden wordt niet direct aan aan een perronrand dat wel het geval is in Shenzhen. Beetje het Dronten effect.
Welke sporen van dat station zijn dan voor welke snelheid gebouwd?
Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?
Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?
Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Nou nee, maar het zou wel handig zijn om eens te beginnen met het in tunnels brengen van alle transportmodi. Spoorwegen zijn het handigst omdat je daarmee veel winst kan behalen en over een paar decennia gaan ze er toch wel mee beginnen.
Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?
Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Mijn punt is, denk ik, dat het in Delft ook had gekund maar dat ik niet weet of dat nuttig was geweest of niet.
"wellicht"? Je WEET toch wat er wel en niet belangrijk is als je zo'n station gaat bouwen?
Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is?
Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is?
Als in de Efteling 3x per jaar een achtbaan neerstort met 10 doden tot gevolg maar de Efteling trots presenteert dat ze dankzij het niet meer controleren van de bouten geen dodelijke ongelukken bij de inspectiemonteurs meer hebben dan zou ik toch zeggen dat ergens de prioriteiten verkeerd liggen.
Als in de Efteling 3x per jaar een achtbaan neerstort met 10 doden tot gevolg maar de Efteling trots presenteert dat ze dankzij het niet meer controleren van de bouten geen dodelijke ongelukken bij de inspectiemonteurs meer hebben dan zou ik toch zeggen dat ergens de prioriteiten verkeerd liggen.
Dat mag maar zo is het gerechtelijk systeem wel opgezet. Je moet zorg nemen voor je eigen werknemers maar het risico van een reiziger hoef je niet maximaal te mitigeren.
Een provincie zou om die reden ook alle bomen langs provinciale wegen moeten verwijderen. Dat is ook relatief gezien letseloorzaak nummer 1, eenzijdige ongevallen met een object langs de weg (Een boom).
Planvormingfase zou de Benelux natuurlijk verdwijnen, Fyra zou hem vervangen. Dus toen ging men er nog van uit dat alles zou stoppen in Delft. De soap kennen we etc.
Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
Oh ik dacht dat het alle tunnelstoringen had kunnen voorkomen die we nu wel hebben doordat er niet over de luchtstroom nagedacht was
Planvormingfase zou de Benelux natuurlijk verdwijnen, Fyra zou hem vervangen. Dus toen ging men er nog van uit dat alles zou stoppen in Delft. De soap kennen we etc.
Ook dan heb je te maken met leeg materieel en goederentreinen natuurlijk..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat mag maar zo is het gerechtelijk systeem wel opgezet. Je moet zorg nemen voor je eigen werknemers maar het risico van een reiziger hoef je niet maximaal te mitigeren.
Een provincie zou om die reden ook alle bomen langs provinciale wegen moeten verwijderen. Dat is ook relatief gezien letseloorzaak nummer 1, eenzijdige ongevallen met een object langs de weg (Een boom).
Nee want de boom c.q. Provincie is niet verwijtbaar. Totaal niet te vergelijken dus.
Op dinsdag 26 januari 2016 08:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik kan ook nergens een bron of statistieken vinden die je bewering over eenzijdige verkeersongevallen ondersteunen...
Op dinsdag 26 januari 2016 08:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik kan ook nergens een bron of statistieken vinden die je bewering over eenzijdige verkeersongevallen ondersteunen...
Als ik het vanmiddag me nog herinner post ik nog wel een screenshotje, heb die nu niet bij me..
De North East Corridor (NEC), de drukste passagierspoorlijn van de USA, heeft een lange termijn visie gekregen. Deze visie is weergegeven op een mooie website waar je goed de verschillen tussen de varianten kan zien. Ook wordt er gevraagd om input vanuit de gebruikers. Hier de website: http://necfuture.com/alternatives/alternatives_comparison.aspx
Waarschijnlijk niet. Hij is zo iemand die dit soort dingen doet omdat het kan. Had hij ook niet eens ooit een netwerkprinter op zijn studentenkamertje ingesteld op locatie Canada, waardoor er midden in de nacht ineens reclamespam uit kwam knetteren? Zo van "het is overdag in Canada dus dit kan".
Weet niet, hebben ze gewoon van youtube geript Ze is dus te vinden .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Waarschijnlijk niet. Hij is zo iemand die dit soort dingen doet omdat het kan.
Klopt. en ik vraag me nog steeds af of ik NL Alert kan instellen op een Franse Simkaart. Instellen wel maar werkt het ook. (maar dat terzijde)
quote:
Had hij ook niet eens ooit een netwerkprinter op zijn studentenkamertje ingesteld op locatie Canada, waardoor er midden in de nacht ineens reclamespam uit kwam knetteren? Zo van "het is overdag in Canada dus dit kan".
Dat klopt ook. Maar dat was eerder omdat de Printer niet Franstalig Frankrijk ingesteld stond maar Op Franstalig Canada en was dus gewoon een foutje. En ik heb enorm gegodverd toen
Net zoals je Nederlands Nederland en Nederlands Belgie hebt op sommige apparaten...
NL Alert werkt op basis van zendmasten. Zo kunnen ze ook een regionale alert sturen door alleen de zendmasten in een bepaald gebied het berichten te laten sturen. Zit je op een buitenlandse zendmast dan ontvang je dus geen NL Alert.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 26 januari 2016 12:35 schreef dennistd het volgende: NL Alert werkt op basis van zendmasten. Zo kunnen ze ook een regionale alert sturen door alleen de zendmasten in een bepaald gebied het berichten te laten sturen. Zit je op een buitenlandse zendmast dan ontvang je dus geen NL Alert.
Maar zit ik in Nederland met een Franse Simkaart en heb dat Broadcast kanaal daarop ingesteld werkt dat dan?
Monaco accepteert ook Franse telefoonnummers naast Monegaskse Mobiele nummers...
Op dinsdag 26 januari 2016 12:41 schreef Fiorano het volgende: Iemand enig idee wat er bij Barneveld aan de hand is? Iniedergeval overwegstoring maar dat duurt al de gehele dag...
wat ik begrepen heb is er vannacht een slijptrein overheen geweest en is hierbij de overweg bij station Barneveld Centrum beschadigd geraakt, waardoor daar maar een spoor beschikbaar is en er daar niet gekruist kan worden.
wat ik begrepen heb is er vannacht een slijptrein overheen geweest en is hierbij de overweg bij station Barneveld Centrum beschadigd geraakt, waardoor daar maar een spoor beschikbaar is en er daar niet gekruist kan worden.
Ik snap trouwens niet waarom er niet tot Barneveld Noord gereden kan worden met de tussendienst daar. Die is gewoon helemaal opgeheven.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik snap trouwens niet waarom er niet tot Barneveld Noord gereden kan worden met de tussendienst daar. Die is gewoon helemaal opgeheven.
Dat past daar niet: je zou bijna een half uur daar keren. (hij komt zichzelf tussen Hoevelaken en Barneveld-Voorthuizen-Aansluiting tegen) En je doorgaande dienst moet er ook nog langs...
wat ik begrepen heb is er vannacht een slijptrein overheen geweest en is hierbij de overweg bij station Barneveld Centrum beschadigd geraakt, waardoor daar maar een spoor beschikbaar is en er daar niet gekruist kan worden.
Rijdt nu wel tot Noord, m'n vriendin zit er in. Echter is nu ook het treinstel defect gegaan.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Rijdt nu wel tot Noord, m'n vriendin zit er in. Echter is nu ook het treinstel defect gegaan.
Ja, omdat door herstelwerkzaamheden nu niks rijdt tussen Centrum en Noord, dit is gewoon de doorgaande trein die nu keert. Ik had het over de tussenslag die normaal tot Zuid rijdt.
Allemaal Barneveld ja
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Even voor de zekerheid checken, de spoorlijn naar den helder is binnen de bebouwde kom van dh toch tweesporig? De hoofdlijn plus zo industrielijntje of vergis ik mij?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 26 januari 2016 16:28 schreef Merode32 het volgende: Even voor de zekerheid checken, de spoorlijn naar den helder is binnen de bebouwde kom van dh toch tweesporig? De hoofdlijn plus zo industrielijntje of vergis ik mij?
De hoofdlijn is enkelspoor, wat er verder naast ligt moet een andere functie hebben.
Op dinsdag 26 januari 2016 16:29 schreef Prins_Pils het volgende: Den Helder Hoofdlijn is enkelsporig en dat industrielijntje sluit aan op het emplacement maar ik weet niet hoelang die naast elkaar liggen.
Spoor naar de Marine is volgens mij reeds afgebroken of wordt in de nabije toekomst afgebroken. Inzetplaats blijft wel liggen
De hoofdlijn is enkelspoor, wat er verder naast ligt moet een andere functie hebben.
Ik dacht dat ns/prorail de marinelijn grotendeels wilde afbreken met uitzondering van het eerste stuk(naast de hoofdlijn+bocht om) voor toekomstig rangeer en opstelplaatsen.
Zodat de virms daar kunnen staan ipv aan het perron, in de nacht.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 26 januari 2016 08:52 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik kan ook nergens een bron of statistieken vinden die je bewering over eenzijdige verkeersongevallen ondersteunen...
Mijn docent op het HBO had er geen handje van om een directe bron bij een tabelletje te plakken maar dit komt uit colleges verkeersveiligheid in Nederland
Wie zegt dat ik in den helder moet zijn? Zoals de wethouder het zo mooi zei, dh is een doorvoerplaats voor mensen die van de eenekant op weg zijn naar de andere kant.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik heb in Den Helder ooit een Arola 25 gekocht. En ben er daarna mee naar huis gereden. Kost een zondag maar dan heb je een invalidenwagen voor de deur
Op dinsdag 26 januari 2016 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb in Den Helder ooit een Arola 25 gekocht. En ben er daarna mee naar huis gereden. Kost een zondag maar dan heb je een invalidenwagen voor de deur
Op dinsdag 26 januari 2016 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb in Den Helder ooit een Arola 25 gekocht. En ben er daarna mee naar huis gereden. Kost een zondag maar dan heb je een invalidenwagen voor de deur
+5 bij vertrek uit Den Haag HS is opgelopen tot +20 bij aankomst in Breda (volgens plan was dat om 19:18). Vlak voor de aansluiting komt de trein langzaam tot stilstand terwijl langs rechts een IC voorbijraast.
"We komen aan in Breda, u kunt hier overstappen op de trein naar Tilburg, 's-Hertogenbosch en Zwolle van 19:40."
Op dinsdag 26 januari 2016 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb in Den Helder ooit een Arola 25 gekocht. En ben er daarna mee naar huis gereden. Kost een zondag maar dan heb je een invalidenwagen voor de deur
Mag je die buiten de spits niet gein meenemen in de trein?
Alhoewel ik bij Arriva (wel eerst gebeld met de klantenservice om het te vragen en om het door te geven aan de steward en de meester!) een keer met -8 mijn snorfiets mee mocht nemen in de trein. Arriva heeft in de huisregels niets over verbrandingsmotoren staan, NS wel. Arriva heeft ook nog een gelijkvloerse instap. Heb hem de hand gelukkig kunnen schudden en hij vond het maar gaaf Anders had ik 25km door -8 in de kom en -10 buiten de kom moeten snorren. Natuurlijk eigen schuld, sue me, maar 's middags leek het best een goed idee. Pas halverwege op de heenweg werd het koud.
En die Arola 25s was niet warm te krijgen. Ik heb ook een 40s benzine en een 40s diesel gehad. Die diesel bleef het warmst (echt heel warm, geen jas nodig met -10 buiten) maar de benzineversie stonk niet zo naar diesel. Wat een bazending. Eeuwig zonde dat die gejat is.
En een Arola past de trein niet in trouwens. Zijn ze te hoog voor. En bij NS kom je de trap niet op zonder minstens 4 tot 6 dommekrachten. Ze zijn niet zo licht.
Oh dan mag net niet? Bosmaaier of kettingzaag mag ook niet?
Nee inderdaad. Staat expliciet in de Algemene voorwaarden, artikel 5.4:
quote:
5.4. Welke Voorwaarden gelden voor uw fiets en andere vervoermiddelen? Onder Voorwaarden mag u uw fiets meenemen in de trein. NS maakt daarbij onderscheid tussen a) opgevouwen vouwfietsen, rollators, scootmobielen en rolstoelen, en b) fietsen, waaronder ook ligfietsen, tandems en gedemonteerde fietsen worden verstaan. Voor de eerste categorie hoeft u geen apart Vervoerbewijs te hebben, maar u dient deze vervoermiddelen wel te stallen op een plek die geen hinder of overlast veroorzaakt, of kan veroorzaken. Indien NS van oordeel is dat hier wel sprake van is, kan zij u verplichten om de trein te verlaten. Voor de tweede categorie geldt dat u uw fiets alleen mag meenemen in de trein als dit is toegestaan op grond van de Voorwaarden zoals deze door NS bekend zijn gemaakt. Daarbij gelden voor het vervoer van uw fiets de volgende voorschriften: 1) Op bepaalde dagen en tijden mag u geen fiets meenemen in de trein. Deze dagen en tijdstippen staan vermeld op de website van NS en kunnen wijzigen; 2) U dient uw fiets te stallen in op een speciaal daarvoor geschikt gemaakte plaats in de trein. Als de trein waarmee u wilt reizen (bij uitzondering) geen speciale plek voor fietsen heeft, of indien er geen vrije plekken beschikbaar zijn, mag u uw fiets niet meenemen; 3) U dient voor uw fiets een apart daarvoor bestemd geldig Vervoerbewijs bij u te hebben; 4) U dient toezicht te houden op uw fiets en uw bagage van uw fiets af te halen, tenzij de conducteur u toestemming geeft deze op uw fiets te laten. Andere dan de in artikel 5.4 genoemde vervoermiddelen mag u niet meenemen, tenzij u daarvoor van NS een ontheffing heeft gekregen of tenzij deze meegenomen worden als Handbagage en deze binnen de voor Handbagage gestelde beperkingen vallen en geen verbrandingsmotor hebben.
Het is patat. Je woont nu aan de beschaafde kant van de rivieren dus je past je maar aan
Friet en pils/patat en bier aan de andere kant, ik wil er graag een proefschrift over schrijven, ik zoek nog nog sponsors voor het veldonderzoek, giften welkom, misschien wel aftrekbaar, wie weet .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wacht wat, is er ook al een pils/bier-oorlog? Ik gebruik beide maar meestal bier..
Nee dat is mijn hypothese Dat de pils/bier grens bijna dezelfde grens is als/dan de friet/patat grens
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nee daarom is de hypothese ook best serieus te verantwoorden. In de Randstad krijg je wanneer je een biertje besteld een bier van het type: pils. De discussie wat goed/fout is sluit dan weer naadloos aan bij patat/friet Daarover wordt ook al decenia gesteggeld. Zo en zolang ik geen klinkende cash krijg voor verder onderzoek stop ik over dit zijspoortje.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 26-01-2016 23:24:06 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Jij zegt gewoon patat, anders ga je maar weer aan de andere kant van de IJssel wonen. Beschaafde mensen zeggen patat. Klaar.
Hij woont 'aan de andere kant van de IJssel' ten opzicht van de randstad, en aan beide kanten van de IJssel zeggen ze over de hele linie zo'n beetje patat...
Hij woont 'aan de andere kant van de IJssel' ten opzicht van de randstad, en aan beide kanten van de IJssel zeggen ze over de hele linie zo'n beetje patat...
Dan moet ie maar nog verder afglijden, tot onder de Maas of Waal bijvoorbeeld
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Berichtje in de Stentor: maar liefst 17 storingen in 50 dagen op Deventer-Apeldoorn, en 16 op Apeldoorn-Amersfoort. Viel mij ook al op dat het wel vaak mis is op die lijn..
Op woensdag 27 januari 2016 12:37 schreef Prins_Pils het volgende: Berichtje in de Stentor: maar liefst 17 storingen in 50 dagen op Deventer-Apeldoorn, en 16 op Apeldoorn-Amersfoort. Viel mij ook al op dat het wel vaak mis is op die lijn..
Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef James1988 het volgende: Gisteravond is een Eurostar van Londen naar Parijs tot stilstand gekomen op de Franse LGV. Brand op het dak van de motrice heeft de bovenleiding dusdanig beschadigd dat deze moest worden afgeschakeld, een dieselloc moest de ¤* wegslepen. De Eurostar werd naar Arras gesleept, aldaar moest iedereen overstappen op een andere Eurostar.
Volgens dienstregeling had de trein om 20:47 aan moeten komen in Parijs, dat werd 05:00.
zijn die lijnen dan niet dicht voor t nachtvenster?
zijn die lijnen dan niet dicht voor t nachtvenster?
Vast wel, dus dat andere stel zal wel over de klassieke route van Arras naar Parijs zijn gereden. Het gaat om 700 man, dus die stop je niet zomaar in bussen.
Vast wel, dus dat andere stel zal wel over de klassieke route van Arras naar Parijs zijn gereden. Het gaat om 700 man, dus die stop je niet zomaar in bussen.
De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Longread over Amtrak 188 die vorig jaar op zeer mysterieuze wijze crashte bij Philadelphia. Trein was goed, spoorbaan was goed en machinist mankeerde ook niets.
Ja en F16's gaan 2000 km/h dus 300 is ook voor padden. Zo lust ik er nog wel een paar
Een S-Bahn-treinstel heeft bij 60-70 km/u een weerstand van ongeveer 2,5 kN, waarvan ongeveer 1 kN rolweerstand en 1,5 kN luchtweerstand.
Een S-Bahn-treinstel dat je 300 km/u zou laten rijden, zou daarentegen een weerstand van ongeveer 35 kN hebben, wat bijna alleen maar luchtweerstand is.
Het energieverbruik is lineair evenredig met de weerstand. Dus ten eerste levert een aerodynamisch ontwerp bij een hogesnelheidstrein meer dan 10x zo veel energiebesparing op. En ten tweede levert het ook relatief een grotere besparing op, omdat bij een hogesnelheidstrein de luchtweerstand een veel groter aandeel in het energieverbruik heeft.
Bovendien stopt een S-Bahn-trein erg vaak zodat ook de verliezen door afremmen en weer optrekken een relatief veel grotere rol spelen.
Locomore, een vervoerder die de concurrentie wil aangaan met DB Fernverkehr op het traject Berlijn - Stuttgart v.v., heeft de afgelopen maanden een crowdfundingsactie gehouden om de boel mee te financieren. En met succes: een paar dagen voor de deadline hebben ze het benodigde bedrag van ¤ 460.000,- opgehaald.
Op woensdag 27 januari 2016 19:35 schreef Igen het volgende: Dus ten eerste levert een aerodynamisch ontwerp bij een hogesnelheidstrein meer dan 10x zo veel energiebesparing op. En ten tweede levert het ook relatief een grotere besparing op, omdat bij een hogesnelheidstrein de luchtweerstand een veel groter aandeel in het energieverbruik heeft.
Dat het bij snelle treinen meer winst oplevert is geen excuus om een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk de baan op te sturen.
quote:
Bovendien stopt een S-Bahn-trein erg vaak zodat ook de verliezen door afremmen en weer optrekken een relatief veel grotere rol spelen.
Ja. Dus: KERS inbouwen. Er is nog meer te winnen
En nog steeds is 100, 80 of 60 nog steeds hard genoeg voor een vervelende botsing. En de kreukelzone, dat is de machinist.
Tot op heden bestaat treinbeveiliging bij de S-Bahn uit een pal die omhoog staat naast een rood sein, onder de trein zit een hendeltje die dan de noodremmen aantrekt.
DB Netze is bezig met het installeren van een 'op ETCS gebaseerd systeem' maar ik heb geen idee hoe dat ervoor staat.
Ohja, de 'Fahrsperrenanschlag', een systeem uit het jaar kruik. De metro heeft ook zo'n systeem gehad op het dak maar het voorkwam niet de botsing bij Gleisdreieck in 1908 waarbij een metro van het viaduct af sodemieterde en er achttien doden vielen, na een flankaanrijding bij het invoegen.
Op woensdag 27 januari 2016 21:25 schreef James1988 het volgende: Tot op heden bestaat treinbeveiliging bij de S-Bahn uit een pal die omhoog staat naast een rood sein, onder de trein zit een hendeltje die dan de noodremmen aantrekt.
Ik zie een hoop dingen die kunnen afbreken zonder dat iemand er wat van merkt
Nou als je met 100 door de rooie knalt breekt die Fahrsperre wel af ja, maar je noodrem is dan ook getriggerd.
Met fail safe wordt heel iets anders bedoeld. ATB is bijvoorbeeld wel fail safe. Dat het in de praktijk een uitwerking heeft die door mensen buiten het IT/treinennerdgedoe niet als zodanig wordt ervaren is een ander punt maar in principe is het zo dat, als het ATB-signaal wegvalt, een trein niet meer kan rijden (sssst, niet vertellen dat het tot 40km/u kan )
Ik reageerde eigenlijk ook op Fles Bij ATB floept inderdaad alles op rood als er een relaisje stuk is Dat je alsnog met 40 door kan is in dit geval wel een voordeel omdat je dan je trein nog kunt wegrijden naar een station of van een ongewenste plek af als brug en overweg.
Op woensdag 27 januari 2016 22:38 schreef Prins_Pils het volgende: Ik reageerde eigenlijk ook op Fles Bij ATB floept inderdaad alles op rood als er een relaisje stuk is Dat je alsnog met 40 door kan is in dit geval wel een voordeel omdat je dan je trein nog kunt wegrijden naar een station of van een ongewenste plek af als brug en overweg.
ATB kent geen rood. Alleen geel of beter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik heb geen idee waar je woont en wanneer je wilt reizen. De Thalys van Amsterdam naar Brussel kan goedkoper zijn dan de intercity als je op tijd boekt.
Maar: als je de tijd hebt, neem lekker de IC. Veel leukere route
Op donderdag 28 januari 2016 10:38 schreef James1988 het volgende: Ik heb geen idee waar je woont en wanneer je wilt reizen. De Thalys van Amsterdam naar Brussel kan goedkoper zijn dan de intercity als je op tijd boekt.
Maar: als je de tijd hebt, neem lekker de IC. Veel leukere route
Op donderdag 28 januari 2016 10:56 schreef Randy_S het volgende: niet als je bij brussel of antwerpen moet zijn wat een puinhoop is het daar toch rond de spits..
Hij zegt niet wanneer hij er moet zijn en vanaf waar. Antwerpen is idd chaos in de spits
Vanuit Wageningen is Antwerpen met de auto 1:45 en met het OV ben je toch minstens 2:45 onderweg.
Zwolle - Wierden is alleen maar vanwege het project ophangen bovenleiding.
Waarom is het van belang wat het doel is van de werkzaamheden? Voor de gebruikers van het spoor is het evenveel overlast, of het nu preventief is of niet.
Waarom is het van belang wat het doel is van de werkzaamheden? Voor de gebruikers van het spoor is het evenveel overlast, of het nu preventief is of niet.
Als je de reden communiceert kun je begrip onder je reizigers kweken. Ligt een traject er een dag uit omdat er een lampje in een sein aangedraaid moet worden, dan niet. Maar moet het op stel en sprong omdat een viaduct op instorten staat, jah dan zullen reizigers zich er sneller bij neerleggen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Prins_Pils op 28-01-2016 12:53:26 ]
Ach ja, beter als niets toch? En waarschijnlijk wordt het halverwege ergens vervangen? Heb ook wel es gehad dat je met SGM of DDAR naar Deventer ging en vanaf daar met ICR verder.
Alle 900 series zijn nu ook uit dienst volgens mij Die Super V's heb ik heel wat uurtjes ingezeten
4.3 Inpassing tussen Arnhem en Nijmegen Tussen Arnhem en Nijmegen rijden veel treinen. NS heeft forse concessies gedaan op het gebied van robuustheid en de materieelinzet. In de tijdligging zoals die voor 2017 geldt, is de wens van de regionale overheid om het Sprintermodel conform het StadsregioRail plan te implementeren gehonoreerd en is eveneens de treindienst Arnhem – Tiel doorgaand ingepast. Dit heeft tot gevolg dat de Intercity’s Nijmegen – Utrecht e.v. een lengtebeperking krijgen en dus niet altijd op de gewenste volledige gewenste lengte kunnen rijden. Ook is de uitvoering van de dienstregeling rond Nijmegen kwetsbaar.
Op donderdag 28 januari 2016 18:12 schreef b2py het volgende: 4.3 Inpassing tussen Arnhem en Nijmegen Tussen Arnhem en Nijmegen rijden veel treinen. NS heeft forse concessies gedaan op het gebied van robuustheid en de materieelinzet. In de tijdligging zoals die voor 2017 geldt, is de wens van de regionale overheid om het Sprintermodel conform het StadsregioRail plan te implementeren gehonoreerd en is eveneens de treindienst Arnhem – Tiel doorgaand ingepast. Dit heeft tot gevolg dat de Intercity’s Nijmegen – Utrecht e.v. een lengtebeperking krijgen en dus niet altijd op de gewenste volledige gewenste lengte kunnen rijden. Ook is de uitvoering van de dienstregeling rond Nijmegen kwetsbaar.
Lekker tussen Utrecht & Amsterdam
kunnen ze in Arnhem niet een stuk aankoppelen? Of in Utrecht?
NS en DB onderzoeken of de ICE tussen Amsterdam en Frankfurt kan worden vervangen door een intercity, die dan wel ieder uur zal rijden ipv eens per twee uur.
Op donderdag 28 januari 2016 19:53 schreef James1988 het volgende: NS en DB onderzoeken of de ICE tussen Amsterdam en Frankfurt kan worden vervangen door een intercity, die dan wel ieder uur zal rijden ipv eens per twee uur.
Interessant, elders wordt/werd gemeld dat de buitenste sporen op Amsterdam - Utrecht zijn teruggehaald naar 160. Ik vind het opzich wel een goed idee trouwens. Risico is wel dat het echt een stoppercity wordt langs de Rijnoever en in Nederland.
Interessant, elders wordt/werd gemeld dat de buitenste sporen op Amsterdam - Utrecht zijn teruggehaald naar 160. Ik vind het opzich wel een goed idee trouwens. Risico is wel dat het echt een stoppercity wordt langs de Rijnoever en in Nederland.
3 luchthavens met één trein, dat is volgens mij wel een unicum.
Nouja, wat ik begrijp willen ze hem integreren dus je zal of Zuid/Bijlmer/Wageningen erbij moeten doen of Amstel/Wageningen.. En de IC mag niet over de HSL dus je zal langs de vallei moeten..
Ik weet niet waar ze die 200 vandaan hebben voor de buitenste sporen. Dat is onzin. Het hele traject is 160 max. Er is enkel gezegd dat men ooit moet kunnen upgraden naar 200.
In hoeverre is er eigenlijk ruimte op de NBS Köln-Frankfurt om een trein met max 200km/h in te leggen? Dan zou je door kunnen naar Frankfurt namelijk, anders eindig je in Köln of slinger je langdurig langs de Rijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 28 januari 2016 20:09 schreef MTL het volgende: Ik weet niet waar ze die 200 vandaan hebben voor de buitenste sporen. Dat is onzin. Het hele traject is 160 max. Er is enkel gezegd dat men ooit moet kunnen upgraden naar 200.
Nouja, wat ik begrijp willen ze hem integreren dus je zal of Zuid/Bijlmer/Wageningen erbij moeten doen of Amstel/Wageningen..
Ohja, ik zie het nu. Ik zie alleen even niet waarmee je die trein zou moeten integreren, er zijn (op dit moment dan) toch geen intercities die beginnen in Arnhem, dat komt vanuit Nijmegen.
quote:
En de IC mag niet over de HSL dus je zal langs de vallei moeten..
Ohja, ik zie het nu. Ik zie alleen even niet waarmee je die trein zou moeten integreren, er zijn (op dit moment dan) toch geen intercities die beginnen in Arnhem, dat komt vanuit Nijmegen.
[..]
Een ICx misschien?
Lijkt me dat ze van die ICE-3M stellen afwillen ivm kosten, waarom zou je er dan ICx voor terug willen?
Ik weet niet op wat voor termijn ze PHS willen uitrollen maar dan zou toegevoegde dienst tot Arnhem rijden, die kan je dan gebruiken.
The line's grades of up to four percent require trains with a high power-to-weight ratio which is currently only met by third-generation InterCityExpress trains.
Op donderdag 28 januari 2016 19:53 schreef James1988 het volgende: NS en DB onderzoeken of de ICE tussen Amsterdam en Frankfurt kan worden vervangen door een intercity, die dan wel ieder uur zal rijden ipv eens per twee uur.
Interessant, elders wordt/werd gemeld dat de buitenste sporen op Amsterdam - Utrecht zijn teruggehaald naar 160. Ik vind het opzich wel een goed idee trouwens. Risico is wel dat het echt een stoppercity wordt langs de Rijnoever en in Nederland.
Ligt daar HSL spoor dan? Of is het alleen ontworpen op 200 maar wordt er gewoon 140 gereden?
Met meer dan een uur langer onderweg zijn naar Frankfurt stuur je mensen vooral weer het vliegtuig in. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Tsja, ik vraag me af of Frankfurt wel het doel is van de verbinding, wellicht zijn Dusseldorf of Keulen belangrijker en vliegen doen ze vanuit Nederland niet zo vaak daar op.
interessant dat ze de veranderingen op Zwolle - Emmen min of meer terugdraaien, op enkele treinen na dan en dat de stopper Zwolle - Enschede eerder moet vertrekken om de Leeuwarder drie minuten eerder eruit te kunnen krijgen.
Die situatie gaat duren totdat de eerste aanpassingen op Zwolle klaar zijn. Ik zou zeggen: laat dan eerst de huidige situatie nog maar even intact, maar goed, ze zullen er wel goed over nagedacht hebben.
Man treint 30 jaar lang dagelijks van Hengelo naar Den Haag en terug
De 62-jarige Chris Molenveld gaat donderdag met pensioen. Voor de forens uit Hengelo komt er na 30 jaar een eind aan zijn dagelijkse treinreis naar Den Haag. Metro sprak met Molenveld.
Hij doet ruim 2 uur over de reis van 200 kilometer. Iets voor zes uur stapt hij op de trein, rond half negen ‘s avonds is hij weer thuis. De warme maaltijd gebruikt hij op zijn werk, op de terugreis eet hij zijn boterhammen op. „Als ik thuiskom is de afwas gedaan. Ik kan zo aanschuiven voor de koffie.”
Molenveld vindt het reizen met de trein geweldig. Het liefst leest hij onderweg een boek. „Als ik in Den Haag aankom en mijn hoofdstuk is nog niet uit, ga ik rustig nog even op een bankje op het station zitten om de laatste bladzijdes te lezen.”
De komende tijd is hij van plan om er veel op uit te trekken. Zo wil hij alle provinciehoofdsteden een keer bezoeken. „Met de trein.”