abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159205395
DEN HAAG -
Mannelijke asielzoekers zouden moeten worden opgesloten in azc’s, zolang het kabinet weigert om de grenzen te sluiten voor immigranten uit islamitische landen. Dat zegt PVV-leider Geert Wilders in een videoboodschap.

[Poll] Telegraaf:
Vindt u dat mannelijke asielzoekers opgesloten moeten worden?
Ja : 74%
Nee : 26%

Wilders zegt: „Wat de PVV betreft is het duidelijk: Onze grenzen moeten dicht voor alle asielzoekers en alle immigranten uit islamitische landen. Maar zolang dat niet gebeurt, zolang de islamitische testosteronbommen als een zwaard van Damocles boven de Nederlandse vrouwen hangen, stel ik voor dat we mannelijke asielzoekers opsluiten in de AZC’s. Voor hen moeten de AZC’s gesloten instellingen worden, zodat geen enkele mannelijke asielzoeker nog de straat op kan en onze vrouwen worden beschermd.”
In hoeverre de PVV heeft onderzocht of het plan van Wilders juridisch uitvoerbaar is, is onduidelijk.

Bron & Filmpje Wilders

Gekke Geertje heeft nog gelijk ook..

[POLL] FOK!

Poll: Vindt u dat mannelijke asielzoekers opgesloten moeten worden
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_159205478
Ik heb sowieso nooit begrepen waarom mensen die vooralsnog geen recht op permanent verblijf hebben vrij mogen rondlopen. Sluit ze op totdat de procedure is afgelopen zodat je ze bij afwijzing gelijk in vreemdelingendetentie kunt zetten.

Door hun achterlijke cultuur deugen ze niet totdat het tegendeel bewezen is. Lijkt me fair ten opzichte van de bevolking hier die blootgesteld wordt aan het gevaar.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:29:15 #3
451005 Grems
Clown World
pi_159205504
Ook hier gaat Geert natuurlijk weer gewoon gelijk krijgen, helaas moeten er eerst een paar dozijn Nederlandse meiden verkracht worden voordat de goedmensen in deze uit hun diepe slaap ontwaken.
pi_159205514
Wat een walgelijke xenofoob is die man toch. Vervang mannelijke asielzoekers maar door Christenen, joden of homo's en dan weet je hoe verachtelijk deze denkbeelden zijn.

Ja er zijn asielzoekers die niet deugen maar om ze dan maar allemaal op te sluiten, het zijn dezelfde denkbeelden en ideeen waar ze in de jaren 40-45 in Duitsland heel enthousiast over waren.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_159205542
PVV :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_159205546
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:29 schreef TheVulture het volgende:
Wat een walgelijke xenofoob is die man toch. Vervang mannelijke asielzoekers maar door Christenen, joden of homo's en dan weet je hoe verachtelijk deze denkbeelden zijn.

Ja er zijn asielzoekers die niet deugen maar om ze dan maar allemaal op te sluiten, het zijn dezelfde denkbeelden en ideeen waar ze in de jaren 40-45 in Duitsland heel enthousiast over waren.
We hebben de luxe niet om wanneer we overspoeld worden door 100,000 asielzoekers per jaar ze allemaal als individu te zien.
pi_159205581
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:31 schreef Confetti het volgende:

[..]

We hebben de luxe niet om wanneer we overspoeld worden door 100,000 asielzoekers per jaar ze allemaal als individu te zien.
Ja dan is opsluiten en ze standaard als criminelen behandelen inderdaad een geweldige oplossing
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_159205618
quote:

[..]

Die hebben we wel degelijk, vandaar dat we dat ook doen.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:34:55 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159205638
Gewoon alle asielzoekers opsluiten dan. Waarom zijn wijven ineens vrijgesteld?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_159205715
Verder leuk verhaal, maar dat gaat nooit gebeuren natuurlijk.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:38:41 #11
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159205726
quote:

Mwa, dat is wel een beetje kort door de bocht.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:39:00 #12
451005 Grems
Clown World
pi_159205733
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:34 schreef SpecialK het volgende:
Gewoon alle asielzoekers opsluiten dan. Waarom zijn wijven ineens vrijgesteld?
Omdat je die 25 dames heel makkelijk in de gaten kunt houden, als ze dus de fout ingaan is het een koud kunstje om ze te arresteren.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:39:23 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_159205751
Ik hoop echt dat PVV de grootste wordt... en dan regeren, zijn we na een maandje weer van die xenofobische dekmantelnationalisten af.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 18 januari 2016 @ 17:41:35 #14
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159205807
Prima plan maar dan als afschrikmiddel om ze hier weg te houden. En het is idd handiger als je ze uit wilt zetten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159205886
Lijkt me vrij irreëel om AZC's dan maar te gebruiken als gevangenis. Overigens, waar hangen de meeste asielzoekers de hele dag? Zal toch wel voornamelijk in het AZC zelf zijn, of niet? Of hangt een groot deel echt op straat?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_159205925
Niet elke mannelijke asielzoeker is een testosteronbom, ik ben tegen dit plan.

Overigens lijkt het me heel verstandig om geen asielzoekers meer toe te laten. We hebben een opendeurenbeleid, dat doet een Australië of Japan een stuk slimmer.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:46:57 #17
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159205946
Vooralsnog veroorzaken PVV-aanhangers veel meer problemen dan vluchtelingen, dus we kunnen beter die preventief opsluiten.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159205949
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:46 schreef luxerobots het volgende:
Niet elke mannelijke asielzoeker is een testosteronbom, ik ben tegen dit plan.

Overigens lijkt het me heel verstandig om geen asielzoekers meer toe te laten. We hebben een opendeurenbeleid, dat doet een Australië of Japan een stuk slimmer.
Die zijn dan ook totaal niet vergelijkbaar met Nederland.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:49:47 #19
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159206029
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om te beginnen zijn het eilanden zonder een vaste verbinding met een ander land. Dat maakt het al een stuk eenvoudiger.
pi_159206079
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:49 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Om te beginnen zijn het eilanden zonder een vaste verbinding met een ander land. Dat maakt het al een stuk eenvoudiger.
Ook geen asielcrisis in Rusland, China of de Golfstaten hoor.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:51:32 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159206087
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:46 schreef Gutmensch het volgende:
Vooralsnog veroorzaken PVV-aanhangers veel meer problemen dan vluchtelingen, dus we kunnen beter die preventief opsluiten.
Bron?
pi_159206137
PVV-aanhangers die bij elke vrouw die ze tegenkomen "daar moet een piemel in" zingen en schreeuwen zijn in elk geval alvast een goed voorbeeld voor de hier binnenkomende mannen.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:55:19 #23
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159206186
  maandag 18 januari 2016 @ 18:00:06 #24
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_159206302
RED ONS HENNIEGOD
pi_159206525
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:46 schreef Gutmensch het volgende:
Nee je hoort in het nieuws meer over PVV-aanhangers die iets uitvreten dan gelukszoekers. Een kennis van mij is beveiliger in een azc en die zegt dat er elke dag wel iets aan de hand is daar. Maar dat hoor je niks over in het nieuws
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_159207643
Wilders bewijst maar weer eens dat hij knettergek is: Als de regering de grenzen sluit hoeven ze niet op gesloten te worden maar anders wel. Het slaat werkelijke helemaal nergens op, waarom zou je die mannen straffen omdat de regering niet doet wat hij wil.
pi_159207683
Gekke man, vrijheidsberoving gaat alleen na een vonnis van een rechter.
I´m back.
pi_159207689
Heeft Dion Graus - de man die zijn eigen vrouw heeft mishandeld - dit plan bedacht?
pi_159207716
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:51 schreef Kaas- het volgende:
Heeft Dion Graus - de man die zijn eigen vrouw heeft mishandeld - dit plan bedacht?
Lucassen zal wel advies hebben gegeven die weet alles van ontucht.
pi_159207798
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lucassen zal wel advies hebben gegeven die weet alles van ontucht.
_O- heerlijk hypocriet volk is het ook.
pi_159207840
Na Keulen wil Wilders de vrouwen beschermen maar wat deed hij na dit bericht:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)s-verkrachting.dhtml
quote:
Per week doen 24 vrouwen aangifte van verkrachting. Het werkelijke aantal slachtoffers ligt veel hoger. Van alle misdrijven stappen slachtoffers van seksuele delicten het minst naar de politie.
Oh natuurlijk daar stond niets over de afkomst van de daders dan heeft Wilders niet zo'n zin om van zijn luie reet af te komen. Het gaat hem alleen om het zwart maken van bepaalde groepen in de samenleving niet om het oplossen van problemen.
pi_159207847
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
Gekke man, vrijheidsberoving gaat alleen na een vonnis van een rechter.
Deze mensen hebben niet zoveel met rechters laat staan met iets wat ongelovig is.
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 18 januari 2016 @ 18:59:39 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159207918
Als Wilders ergens goed in is, dan is het wel het aanpassen van de beginselen van onze rechtstaat aan Saudi-Arabische standaarden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159207970
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:28 schreef Confetti het volgende:
Ik heb sowieso nooit begrepen waarom mensen die vooralsnog geen recht op permanent verblijf hebben vrij mogen rondlopen. Sluit ze op totdat de procedure is afgelopen zodat je ze bij afwijzing gelijk in vreemdelingendetentie kunt zetten.

Door hun achterlijke cultuur deugen ze niet totdat het tegendeel bewezen is. Lijkt me fair ten opzichte van de bevolking hier die blootgesteld wordt aan het gevaar.
En wanneer is het tegendeel dan bewezen?
PWBF
pi_159207983
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En wanneer is het tegendeel dan bewezen?
Dat duurt nog een paar duizend jaar denk ik :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_159208110
Fantastisch plan. Ik ben het elke dag meer eens met Wilders.

Voordelen:

1) Afschrikmiddel;
2) Voorkomt criminaliteit/daling levensomstandigheden autochtonen.

We weten niet wie binnen komt. Better safe than sorry.

De asielzoekers blijven in veiligheid en hebben voedsel en onderdak.

Heb nog geen valide tegenargumenten gezien. Nee, dat de meesten geen kwaad in de zin hebben is niet een sterk argument als 1000+ vrouwen inmiddels aangerand zijn door asielzoekers. Als dit middel de grootschalige aanrandingen had voorkomen is het al gerechtvaardigd.
pi_159208115
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
Als Wilders ergens goed in is, dan is het wel het aanpassen van de beginselen van onze rechtstaat aan Saudi-Arabische standaarden.
Hij is er gelukkig niet zo goed in, maar je slaat wel de spijkert op z'n kop
Robert Moog died for our synths
pi_159208260
Altijd leuk om te zien dat tegenstanders van Wilders moeite hebben met sterke, concrete tegenargumenten te komen op zijn plannen en in plaats daarvan op de man/PVV afgeven. Dit zijn lastige dagen voor linksen.
  maandag 18 januari 2016 @ 19:13:28 #39
346939 Janneke141
pi_159208308
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:11 schreef KrappeAuto het volgende:
Altijd leuk om te zien dat tegenstanders van Wilders moeite hebben met sterke, concrete tegenargumenten te komen op zijn plannen en in plaats daarvan op de man/PVV afgeven.
Mijn argument lijkt me vrij helder. Het beginsel 'je bent onschuldig totdat je schuld is bewezen' lijkt me een belangrijk fundament van onze veelgeprezen vrije westerse samenleving. Door een bepaalde groep preventief op te willen sluiten, haalt hij dit principe onderuit.
pi_159208386
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:06 schreef KrappeAuto het volgende:
Fantastisch plan. Ik ben het elke dag meer eens met Wilders.

Voordelen:

1) Afschrikmiddel;
2) Voorkomt criminaliteit/daling levensomstandigheden autochtonen.

We weten niet wie binnen komt. Better safe than sorry.

De asielzoekers blijven in veiligheid en hebben voedsel en onderdak.

Heb nog geen valide tegenargumenten gezien. Nee, dat de meesten geen kwaad in de zin hebben is niet een sterk argument als 1000+ vrouwen inmiddels aangerand zijn door asielzoekers. Als dit middel de grootschalige aanrandingen had voorkomen is het al gerechtvaardigd.
Gisteren postte je nog dat we iedereen moesten opvangen, ook 3/4de van de bevolking van Afrika...
I´m back.
pi_159208393
quote:
Altijd leuk om te zien dat tegenstanders van Wilders moeite hebben met sterke, concrete tegenargumenten te komen op zijn plannen en in plaats daarvan op de man/PVV afgeven. Dit zijn lastige dagen voor linksen.
Het wordt ook wel steeds lastiger alles goed te praten nu,,,
Ik zwaai naar dieren.
pi_159208403
Maar azc's zijn er toch helemaal niet op gebouwd om mensen in gevangen te houden? :?
Stop ze dan in een gevangenis.
NEE!
pi_159208423
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mijn argument lijkt me vrij helder. Het beginsel 'je bent onschuldig totdat je schuld is bewezen' lijkt me een belangrijk fundament van onze veelgeprezen vrije westerse samenleving. Door een bepaalde groep preventief op te willen sluiten, haalt hij dit principe onderuit.
Dat is in theorie een redelijk argument, maar in de praktijk ontvangen we in een korte periode zeer grote groepen mensen uit compleet tegenovergestelde culturen waarvan wij niet weten wie zij zijn. Daar komt bovenop dat inmiddels al zeer veel mensen last hebben gehad (1000+ vrouwen kunnen je dit vertellen) van deze groep in de laatste paar maanden.

Stel er is een groep waarvan 99% crimineel is. Zou je die mensen opsluiten? Ik wel, ondanks dat men onschuldig is tot schuld bewezen is.

Daarnaast is men altijd vrij weer te vertrekken. Het is niet zo dat we hen hier opsluiten in de zin van gevangenis.
pi_159208426
Gelukkig is er op FOK! ook veel aandacht voor die man die vandaag voor de rechter staat omdat hij vele minderjarige meisjes op brute wijze heeft verkracht. Oh nee, wacht...

Aangezien die man dik, blank en tokkie is zou ik wel eens willen weten wat hij stemt (heb zo een vermoeden). Vervolgens moeten we alle stemmers op die partij opsluiten. Better safe than sorry.
PWBF
pi_159208458
quote:
9s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:00 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_159208460
quote:
Iedereen zou moeten begrijpen dat die teksten van Wilders volstrekt idiote teksten zijn, als je dan serieus tegenargumenten gaat geven maak je jezelf belachelijk omdat je het serieus neemt.
pi_159208483
quote:
Vrijheidsberoving per decreet lijkt me juridisch geen al te handige zet, kan misbruikt worden ook. Bovendien wil je dit invoeren zul je heel wat wetten moeten aanpassen en veranderen, anders zal de eerste advocaat die een proefproces hiertegen begint direct gelijk krijgen en geloof me de advocaten die zo'n proefproces willen aanspannen staan opgesteld in rijen van 4 dan hoor.
Kortom: het kan gewoon niet.
I´m back.
pi_159208563
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Lijkt me vrij irreëel om AZC's dan maar te gebruiken als gevangenis. Overigens, waar hangen de meeste asielzoekers de hele dag? Zal toch wel voornamelijk in het AZC zelf zijn, of niet? Of hangt een groot deel echt op straat?
Ze sleuren de hele middag vrouwen de bosjes in om ze daar te verkrachten. Derhalve een zeer goed voorstel van de Grote Blonde Leider.
pi_159208601
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:53 schreef Kaas- het volgende:
PVV-aanhangers die bij elke vrouw die ze tegenkomen "daar moet een piemel in" zingen en schreeuwen zijn in elk geval alvast een goed voorbeeld voor de hier binnenkomende mannen.
Dat waren NVU'ers vgm.
pi_159208607
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Iedereen zou moeten begrijpen dat die teksten van Wilders volstrekt idiote teksten zijn, als je dan serieus tegenargumenten gaat geven maak je jezelf belachelijk omdat je het serieus neemt.
Ik denk dat hier minder mensen zijn die jou serieus nemen dan Wilders.
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vrijheidsberoving per decreet lijkt me juridisch geen al te handige zet, kan misbruikt worden ook. Bovendien wil je dit invoeren zul je heel wat wetten moeten aanpassen en veranderen, anders zal de eerste advocaat die een proefproces hiertegen begint direct gelijk krijgen en geloof me de advocaten die zo'n proefproces willen aanspannen staan opgesteld in rijen van 4 dan hoor.
Kortom: het kan gewoon niet.
Het is geen vrijheidsberoving in strikte zin. We laten simpelweg deze mensen niet toe tot onze samenleving totdat we precies weten wie het zijn, wat ze hier komen doen en of ze recht hebben hier te blijven. Tot die beslissing zijn ze altijd vrij te vertrekken. Sterker nog, dat zouden we aan moeten moedigen.

We bespreken hier het idee aannemende dat het juridisch mogelijk is. Zou wat zijn als we voor elk idee eerst alle juridische aspecten moeten uitzoeken voordat we haar merit kunnen bespreken.
  maandag 18 januari 2016 @ 19:25:07 #51
346939 Janneke141
pi_159208670
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:23 schreef KrappeAuto het volgende:
We bespreken hier het idee aannemende dat het juridisch mogelijk is. Zou wat zijn als we voor elk idee eerst alle juridische aspecten moeten uitzoeken voordat we haar merit kunnen bespreken.
De basis van dit plan is om zo'n beetje de kern van ons juridische fundament weg te zagen.
pi_159208689
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De basis van dit plan is om zo'n beetje de kern van ons juridische fundament weg te zagen.
Kan je dit concretiseren? Wat wordt precies weggezaagd?
  maandag 18 januari 2016 @ 19:26:31 #53
346939 Janneke141
pi_159208714
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:25 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kan je dit concretiseren? Wat wordt precies weggezaagd?
Zie boven. Het principe dat je onschuldig bent totdat je schuld bewezen is.
pi_159208725
quote:
Daar ben ik ook bang voor. Het zal duidelijk zijn dat die mensen ongelijk hebben. Ik ben benieuwd waarom Wilders van mening is dat als we nu de grens dicht doen dat de huidige asielzoeker wel vrij kunnen blijven rondlopen, zijn die mensen dan ineens ongevaarlijk? Mogelijk heb jij het antwoord?
pi_159208765
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:08 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Nee je hoort in het nieuws meer over PVV-aanhangers die iets uitvreten dan gelukszoekers. Een kennis van mij is beveiliger in een azc en die zegt dat er elke dag wel iets aan de hand is daar. Maar dat hoor je niks over in het nieuws
Dat klinkt als een valide argument om deze mensen nog vaker en langer dicht op elkaar te laten zitten, dan nemen de spanningen en daarmee de incidenten vast af!
pi_159208771
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:38 schreef Xa1pt het volgende:
Verder leuk verhaal, maar dat gaat nooit gebeuren natuurlijk.
Voorlopig niet, de meeste politici kunnen niet zover vooruit kijken. Over een paar jaar zal vrijwel iedereen het als de normaalste zaak van de wereld vinden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159208776
quote:

[..]

[..]

Het is geen vrijheidsberoving in strikte zin. We laten simpelweg deze mensen niet toe tot onze samenleving totdat we precies weten wie het zijn, wat ze hier komen doen en of ze recht hebben hier te blijven. Tot die beslissing zijn ze altijd vrij te vertrekken. Sterker nog, dat zouden we aan moeten moedigen.

We? Jij doet helemaal geen flikker kerel. Praat dan ook niet alsof jij en Greet samen deze plannen bedenken.
PWBF
pi_159208803
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zie boven. Het principe dat je onschuldig bent totdat je schuld bewezen is.
Dus als 99.99% van 50000 mensen die hier heen komen crimineel zijn moeten we hen toelaten tot ons land en overal vrij laten bewegen op basis van dit principe?
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor. Het zal duidelijk zijn dat die mensen ongelijk hebben. Ik ben benieuwd waarom Wilders van mening is dat als we nu de grens dicht doen dat de huidige asielzoeker wel vrij kunnen blijven rondlopen, zijn die mensen dan ineens ongevaarlijk? Mogelijk heb jij het antwoord?
Hoe bedoel je precies? Ik vat dit voorstel op als iets anders dan het voorstel om de grenzen te sluiten. Hij wil de grenzen sluiten én de al aanwezige asielzoekers opsluiten.
pi_159208826
Kunnen we de voordelen van een massamoord op Wilders-stemmers bespreken? Volgens mij zit daar wel merit in. De juridische aspecten komen later wel.
PWBF
pi_159208827
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

We? Jij doet helemaal geen flikker kerel. Praat dan ook niet alsof jij en Greet samen deze plannen bedenken.
Ik stem.
pi_159208863
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:30 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik stem.
Zoals ik al zei, er zit zeker merit in.
PWBF
pi_159208866
Wilders moet zelf worden opgesloten en iedere dag bidden dat er ooit een medicijn komt om hem van zijn gekte af te helpen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_159208870
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:30 schreef Nielsch het volgende:
Kunnen we de voordelen van een massamoord op Wilders-stemmers bespreken? Volgens mij zit daar wel merit in. De juridische aspecten komen later wel.
Alles moet besproken kunnen worden met rationele argumenten. Als jij van mening bent dat massamoord van Wilders-stemmers sociaal wenselijk is hoor ik graag je argumenten aan om ze vervolgens te verwerpen.
  maandag 18 januari 2016 @ 19:32:24 #65
346939 Janneke141
pi_159208871
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:29 schreef KrappeAuto het volgende:
Dus als 99.99% van 50000 mensen die hier heen komen crimineel zijn moeten we hen toelaten tot ons land en overal vrij laten bewegen op basis van dit principe?
Niet van toepassing. Maar iedereen die bewezen crimineel is (en dat is dus niet: wat gemeenschappelijke kenmerken hebben met andere criminelen) kan wat mij betreft geweigerd worden aan de grens en/of meteen geweigerd worden voor asiel.
pi_159208886
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:29 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik vat dit voorstel op als iets anders dan het voorstel om de grenzen te sluiten. Hij wil de grenzen sluiten én de al aanwezige asielzoekers opsluiten.
Dat zegt hij anders niet.
"Wat de PVV betreft is het duidelijk: Onze grenzen moeten dicht voor alle asielzoekers en alle immigranten uit islamitische landen. Maar zolang dat niet gebeurt, zolang de islamitische testosteronbommen als een zwaard van Damocles boven de Nederlandse vrouwen hangen, stel ik voor dat we mannelijke asielzoekers opsluiten in de AZC’s."

Als de grens wordt gesloten kunnen de mannen vrij blijven rondlopen.
De mannen worden opgesloten tenzij de grens dicht gaat, volgens mij is dat volstrekt idioot. Hij vind die mannen blijkbaar gevaarlijk maar wil ze vrij laten loslopen als de grens nu maar wordt gesloten.
  maandag 18 januari 2016 @ 19:32:55 #67
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159208889
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
PVV :')
Elegant idee, niet?
pi_159208902
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:32 schreef danos het volgende:
Wilders moet zelf worden opgesloten en iedere dag bidden dat er ooit een medicijn komt om hem van zijn gekte af te helpen.
Niet alleen die gek zelf, al zijn stemmers ook. Better safe than sorry.
PWBF
pi_159208933
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet van toepassing. Maar iedereen die bewezen crimineel is (en dat is dus niet: wat gemeenschappelijke kenmerken hebben met andere criminelen) kan wat mij betreft geweigerd worden aan de grens en/of meteen geweigerd worden voor asiel.
Maar we weten dus niet wie bewezen crimineel is. We weten weinig tot niks van de mensen die nu binnenkomen.

Dit is zeker een zaak van een bepaalde groep die het voor de rest verpest. Heel jammer, maar ik trok de grens bij massa-aanrandingen in 10+ verschillende steden.
pi_159208942
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:30 schreef Nielsch het volgende:
Dan kunnen we de discussie over het basisinkomen iig ook afsluiten :')
pi_159208947
PVV-ers interneren lijkt me een beter idee, die willen toch al een hek om hun woongebied heen. Dat noemen ze vrijheid :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_159208968
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:34 schreef danos het volgende:

[..]

Dan kunnen we de discussie over het basisinkomen iig ook afsluiten :')
Dit, je houdt vooral werkende mensen over.
PWBF
  maandag 18 januari 2016 @ 19:35:37 #73
346939 Janneke141
pi_159208970
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:34 schreef KrappeAuto het volgende:
Maar we weten dus niet wie bewezen crimineel is. We weten weinig tot niks van de mensen die nu binnenkomen.
Correct. Er is dus geen enkele reden om ze op te sluiten. En iemand gaan opsluiten vanwege wat hij eventueel in de toekomst zou kunnen gaan doen lijkt me helemaal een stap te ver.
pi_159208989
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zegt hij anders niet.
"Wat de PVV betreft is het duidelijk: Onze grenzen moeten dicht voor alle asielzoekers en alle immigranten uit islamitische landen. Maar zolang dat niet gebeurt, zolang de islamitische testosteronbommen als een zwaard van Damocles boven de Nederlandse vrouwen hangen, stel ik voor dat we mannelijke asielzoekers opsluiten in de AZC’s."

Als de grens wordt gesloten kunnen de mannen vrij blijven rondlopen.
De mannen worden opgesloten tenzij de grens dicht gaat, volgens mij is dat volstrekt idioot. Hij vind die mannen blijkbaar gevaarlijk maar wil ze vrij laten loslopen als de grens nu maar wordt gesloten.
Semantiek. Hij beargumenteert niet dat als we de grenzen sluiten de al aanwezige asielzoekers ongevaarlijk zijn. Dat is een stroman.
pi_159209060
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Correct. Er is dus geen enkele reden om ze op te sluiten. En iemand gaan opsluiten vanwege wat hij eventueel in de toekomst zou kunnen gaan doen lijkt me helemaal een stap te ver.
Nogmaals, het is niet opsluiten in strikte zin. Men is vrij te vertrekken als het hen niet aan staat. Het is simpelweg het deze mensen niet toelaten zich te bewegen in onze volledige samenleving. Waarom zou iedereen in de wereld het recht hebben om zich in ons land vrij te mogen bewegen?
pi_159209061
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Och alle mannen opsluiten is natuurlijk wel een optie, dat zijn allemaal testosteronbommen.
pi_159209104
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Och alle mannen opsluiten is natuurlijk wel een optie, dat zijn allemaal testosteronbommen.
Stel dat deze maatregel een jaar geleden was ingevoerd en het had de massa-aanrandingen waar 1000+ vrouwen inmiddels last van hebben gehad voorkomen. Was het dan gerechtvaardigd of niet?
pi_159209148
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:40 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Stel dat deze maatregel een jaar geleden was ingevoerd en het had de massa-aanrandingen waar 1000+ vrouwen inmiddels last van hebben gehad voorkomen. Was het dan gerechtvaardigd of niet?
Nee
pi_159209153
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Semantiek. Hij beargumenteert niet dat als we de grenzen sluiten de al aanwezige asielzoekers ongevaarlijk zijn. Dat is een stroman.
Nee dat doet hij inderdaad niet, dat maakt het juist zo vreemd, waarom moeten ze wel opgesloten worden als de grens niet dicht gaat maar niet als de grens wel dicht gaat? Hij is gewoon onzin aan het verkondigen.
  maandag 18 januari 2016 @ 19:42:02 #80
346939 Janneke141
pi_159209157
quote:

[..]

Stel dat we tien jaar geleden alle mannelijke zwemleraren hadden opgesloten, dan hadden we de zaak Benno L voorkomen. Gerechtvaardigd of niet?
pi_159209183
Ik denk dat Wilders zelf ook wel weet dat zijn plan onuitvoerbaar is.

Ik vraag me altijd af "waarom komt hij ermee?"

Is dat zijn strategie of zo?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_159209219
quote:

[..]

Nee natuurlijk niet, je kunt toch geen onschuldige mensen gaan opsluiten zonder enig bewijs. Het is toch bespottelijk dat deze discussie gevoerd wordt.
pi_159209243
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Stel dat we tien jaar geleden alle mannelijke zwemleraren hadden opgesloten, dan hadden we de zaak Benno L voorkomen. Gerechtvaardigd of niet?
Stel dat we alle mannen hadden opgesloten hadden we dan de zaken van de Utrechtse verkrachter voorkomen?
pi_159209250
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:42 schreef tesssssssss het volgende:
Ik denk dat Wilders zelf ook wel weet dat zijn plan onuitvoerbaar is.

Ik vraag me altijd af "waarom komt hij ermee?"

Is dat zijn strategie of zo?
Ja, kennelijk wel. In dit geval ook heel gek. Van het weekend kwam hij met de zogenaamde verzetsspray tegen moslimmannen en nu: we sluiten al die moslimmannen op. Maar ja als je nu zegt dat je al die moslimmannen op wil sluiten dan heb je die verzetsspray niet meer nodig hè.
I´m back.
pi_159209254
quote:

[..]

Hoeveel slachtoffers waren in die zaak gevallen? Een aantal slachtoffers is nog ''acceptabel'' om alle mannelijke zwemleraren (Nederlanders) vrij te laten bewegen tot onschuld bewezen is.

Echter zijn er grenzen en voor mijn part was dat toen duidelijk werd dat in een dozijn Europese steden honderden, zo niet duizenden vrouwen met (seksueel) geweld zijn geconfronteerd.
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat doet hij inderdaad niet, dat maakt het juist zo vreemd, waarom moeten ze wel opgesloten worden als de grens niet dicht gaat maar niet als de grens wel dicht gaat? Hij is gewoon onzin aan het verkondigen.
Nogmaals, je legt woorden in zijn mond. Hij zegt niet dat de al aanwezige asielzoekers ongevaarlijk zijn als de grenzen gesloten worden.
pi_159209277
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Stel dat we alle mannen hadden opgesloten hadden we dan de zaken van de Utrechtse verkrachter voorkomen?
Probeer eerst de rennende rukker maar eens te pakken te krijgen dan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 18 januari 2016 @ 19:46:12 #87
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159209287
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:32 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Alles moet besproken kunnen worden met rationele argumenten. Als jij van mening bent dat massamoord van Wilders-stemmers sociaal wenselijk is hoor ik graag je argumenten aan om ze vervolgens te verwerpen.
Het is sociaal al niet wenselijk om onschuldige mensen op te sluiten, laat staan de basis van onze rechtsstaat onderuit te schoppen.

Kortom dit is weer zo'n onuitvoerbaar plan van Wilders waar alleen mensen met ondergemiddelde hersencapaciteit enthousiast van worden.
pi_159209290
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kennelijk wel. In dit geval ook heel gek. Van het weekend kwam hij met de zogenaamde verzetsspray en nu: we sluiten al die moslimmannen op. Maar ja als je nu zegt dat je al die moslimmannen op wil sluiten dan heb je die verzetsspray niet meer nodig hè.
Ik denk wel eens dat hij gebruik wil maken van de chaos en paniek.
pi_159209291
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:45 schreef KrappeAuto het volgende:
Hij zegt niet dat de al aanwezige asielzoekers ongevaarlijk zijn als de grenzen gesloten worden.
Hij zegt dat ze dan gewoon vrij mogen rondlopen, dat is toch raar als hij ze gevaarlijke testosteronbommen vindt?
pi_159209317
quote:

En in onze cultuur geven we mensen die (nog) niets strafbaars gedaan hebben het voordeel van de twijfel. Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is en zo..

En ik zou het bijzonder jammer vinden als we die principes uit (al dan niet terechte of onterechte) angst opzij zouden zetten. Dan hebben we geen 'invasie van andersdenkenden' meer nodig, want dan hebben we zelf die waarden waar we zo trots op zijn, de nek omgedraaid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_159209324
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik denk dat die bij de PVV in de kamer zit, daar zat Lucassen ook. Preventief opsluiten die lui.

PS http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)r-hij-was-heel-klein
pi_159209357
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk dat die bij de PVV in de kamer zit, daar zat Lucassen ook. Preventief opsluiten die lui.
Er zit natuurlijk een wezenlijk verschil tussen rennend rukken en stilstaand door een brievenbus pissen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_159209391
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk wel eens dat hij gebruik wil maken van de chaos en paniek.
Het is nu eenmaal zo dat-ie zit te wachten op een aanslag à la 9/11, denk ik, in Europa.
I´m back.
pi_159209424
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal zo dat-ie zit te wachten op een aanslag à la 9/11, denk ik, in Europa.
Ik denk stiekem dat hij dan een gat in de lucht springt, ja.
pi_159209440
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
Dit dus. De ironie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_159209455
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk een wezenlijk verschil tussen rennend rukken en stilstaand door een brievenbus pissen.
Lucassen was één van de ontuchtplegers in deze kwestie:
Zedenzaak onderofficieren voor rechter
pi_159209487
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk stiekem dat hij dan een gat in de lucht springt, ja.
Je mag het niet zeggen, maar zo is het wel, denk ik.
I´m back.
pi_159209526
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gewoon alle rukkers opsluiten.
PWBF
pi_159209536
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij zegt dat ze dan gewoon vrij mogen rondlopen, dat is toch raar als hij ze gevaarlijke testosteronbommen vindt?
Je leest niet goed. Hij zegt niets over de al aanwezige asielzoekers. Hij zegt niet dat deze mensen niet opgesloten moeten worden als de grenzen gesloten worden.

quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:46 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Het is sociaal al niet wenselijk om onschuldige mensen op te sluiten, laat staan de basis van onze rechtsstaat onderuit te schoppen.

Kortom dit is weer zo'n onuitvoerbaar plan van Wilders waar alleen mensen met ondergemiddelde hersencapaciteit enthousiast van worden.
Het voorstel is niet opsluiten zoals wij doen met criminelen in onze gevangenissen. Het is het niet toestaan dat onbekende, jonge moslimmannen uit een compleet andere cultuur zomaar onze samenleving kunnen betreden. Wij hebben inmiddels gezien wat dergelijke groepen kunnen aanrichten: lastigvallen van vrouwen in het algemeen en massa-aanrandingen in het bijzonder. Laten we deze taferelen voorkomen in Nederland. Wij voorkomen niet dat zij weg gaan, iedereen is vrij te vertrekken.
  maandag 18 januari 2016 @ 19:53:14 #100
346939 Janneke141
pi_159209547
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gewoon alle rukkers opsluiten.
Dat wordt gevangenissen bijbouwen :')
pi_159209548
Ben het eens met

quote:

pi_159209595
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:52 schreef KrappeAuto het volgende:
Je leest niet goed. Hij zegt niets over de al aanwezige asielzoekers. Hij zegt niet dat deze mensen niet opgesloten moeten worden als de grenzen gesloten worden.
Hij zegt dat mannelijke asielzoekers opgesloten moeten worden dus daar vallen ook de huidige mensen onder die nu in een AZC zitten.
pi_159209642
quote:

Dan moet je toch kotsen op de islam en moslims, aangezien vanuit hun geloof het normaal is te kotsen op christenen, joden, homo's en vrouwen? Of pas dat weer niet in je straatje?

En die vergelijkingen met ww2 slaan nergens op, de islam en hoe gelovigen dat opvatten heeft meer vergelijkingen met de nazi's maar sluit daarvoor je ogen maar.
pi_159209664
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij zegt dat mannelijke asielzoekers opgesloten moeten worden dus daar vallen ook de huidige mensen onder die nu in een AZC zitten.
En hij zegt niet dat als de grenzen gesloten worden zij wel vrij mogen rondlopen.
pi_159209713
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

En hij zegt niet dat als de grenzen gesloten worden zij wel vrij mogen rondlopen.
Dat zegt hij wel hij zegt "Maar zolang dat niet gebeurt,".
pi_159209733
quote:

[..]

Die vergelijkingen van sommigen :'-)

Zijn er dagelijks nieuwsberichten over zwemleraren die kinderen misbruiken? Hebben die zwemleraren een bepaald geloof wat hun acties goedpraat? Sta je ook vooraan als 10 voetbalsupporters iets fout doen en een heel vak/stadion gestraft word? Of is het dan opeens geen discriminatie?
pi_159209773
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:59 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Hebben die zwemleraren een bepaald geloof wat hun acties goedpraat?
Dat zou kunnen natuurlijk.
pi_159209940
Wilders heeft wel een goed businessmodel, wekelijks wat idiote ideeën de wereld in slingeren en zo steeds meer virtuele zetels binnen harken bij het plebs. Succes verzekerd.
٩๏̯͡๏)۶
pi_159210046
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zegt hij wel hij zegt "Maar zolang dat niet gebeurt,".
Quote Wilders waar hij letterlijk zegt dat als de grenzen gesloten mogen worden de al aanwezige asielzoekers vrij mogen bewegen.

Je hebt inmiddels welgeteld twee argumenten aangevoerd:

1) Wilders is een idioot/maffe kerel die eigenlijk niet een serieuze discussie over zijn plannen verdient;
2) Wilders heeft een piepkleine inconsistentie in zijn plannen waar behalve jij niemand om geeft.

Ik wacht nog steeds je inhoudelijke argumenten af, want blijkbaar vind je het toch wel een interessant genoeg plan aan je reacties te zien.
pi_159210054
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind de uitspraak dat hij geen immigranten meer wilt opnemen uit moslimlanden anders volkomen terecht. De problemen met die groep zijn onnoemelijk en de integratie is volledig mislukt / onmogelijk. Wat dat betreft lopen de oost Europese landen voorop in hun immigratiebeleid.
pi_159210089
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:05 schreef Ronaldsen het volgende:
Wilders heeft wel een goed businessmodel, wekelijks wat idiote ideeën de wereld in slingeren en zo steeds meer virtuele zetels binnen harken bij het plebs. Succes verzekerd.
Het wordt hem makkelijk gemaakt door de grote Islamitische problemen die nu eindelijk blootgesteld worden aan de wereld, waardoor hij eindelijk gelijk krijgt voor wat hij al jaren roept: massa-immigratie uit Islamitische landen is een slecht idee.

Nogmaals, de linksen maken moeilijke dagen mee. Hun wereldbeeld is hard op weg om zeep geholpen te worden.
pi_159210180
Zo snel mogelijk invoeren.
pi_159210185
PVV _O_
pi_159210292
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:09 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nogmaals, de linksen maken moeilijke dagen mee. Hun wereldbeeld is hard op weg om zeep geholpen te worden.
Hoezo ben je links als je het niet eens bent met de simpele oplossingen van Wilders. Voorlopig zijn er nog meer dan voldoende mensen die niet in de onrealistische plannen van Wilders geloven. Zowel links als rechts.

En ik heb er vertrouwen in dat dit altijd zo zal blijven, je hebt gelukkig maar een beperkt clubje mensen die door onmacht en onvrede meegaat met het bashen van een groep.
pi_159210360
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:09 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het wordt hem makkelijk gemaakt door de grote Islamitische problemen die nu eindelijk blootgesteld worden aan de wereld, waardoor hij eindelijk gelijk krijgt voor wat hij al jaren roept: massa-immigratie uit Islamitische landen is een slecht idee.

Er is nog meer dan alleen rechts of links.
٩๏̯͡๏)۶
pi_159210422
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik vind de uitspraak dat hij geen immigranten meer wilt opnemen uit moslimlanden anders volkomen terecht. De problemen met die groep zijn onnoemelijk en de integratie is volledig mislukt / onmogelijk. Wat dat betreft lopen de oost Europese landen voorop in hun immigratiebeleid.
Welk immigratiebeleid. Ik zie hier hordes Oost-Europeanen. Je doelt op hun emigratiebeleid. Over het algemeen wil geen mens dood of levend gevonden worden in Oost Europa.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159210470
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:14 schreef danos het volgende:

[..]

Hoezo ben je links als je het niet eens bent met de simpele oplossingen van Wilders. Voorlopig zijn er nog meer dan voldoende mensen die niet in de onrealistische plannen van Wilders geloven. Zowel links als rechts.

En ik heb er vertrouwen in dat dit altijd zo zal blijven, je hebt gelukkig maar een beperkt clubje mensen die door onmacht en onvrede meegaat met het bashen van een groep.
De scheidslijn in het immigratiedebat is vrij duidelijk: links heeft minder moeite met massa-immigratie dan rechts.

Islam verdient het om gebashed te worden. Dat is ook wat Wilders basht: de Islam als ideologie. Hij heeft het niet over het individu.

Dat beperkte clubje wat het met hem eens is is inmiddels 41 zetels in de peilingen. Ik heb er vertrouwen in dat steeds meer mensen bedenkingen krijgen bij de Islam zoals dat hedendaags belijd wordt.
  maandag 18 januari 2016 @ 20:21:08 #118
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_159210537
quote:

Echt. Klagen dat die mensen zo barbaars zijn en dan uit een of andere vage angst, gevoerd door volksmenner nummer 1, gewoon alle zaken overboord gooien, waar in dit land eeuwenlange beschavingsgroei aan vooraf is gegaan en dus eigenlijk vele malen barbaarser doen.

Hoe stupide kun je zijn?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_159210548
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:19 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

De scheidslijn in het immigratiedebat is vrij duidelijk: links heeft minder moeite met massa-immigratie dan rechts.

Islam verdient het om gebashed te worden. Dat is ook wat Wilders basht: de Islam als ideologie. Hij heeft het niet over het individu.

Dat beperkte clubje wat het met hem eens is is inmiddels 41 zetels in de peilingen. Ik heb er vertrouwen in dat steeds meer mensen bedenkingen krijgen bij de Islam zoals dat hedendaags belijd wordt.
Joh, je kan van de Islam vinden wat je wil. Het zal toch echt aanwezig blijven. Daar kan ook Wilders geen drol aan doen. Wanneer dringt dat eens tot je door. Net als je het idee van communisme, liberalisme of wat voor denkwijze / ideologie niet kan laten verdwijnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159210746
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Joh, je kan van de Islam vinden wat je wil. Het zal toch echt aanwezig blijven. Daar kan ook Wilders geen drol aan doen. Wanneer dringt dat eens tot je door. Net als je het idee van communisme, liberalisme of wat voor denkwijze / ideologie niet kan laten verdwijnen.
Wie zegt dat ik het wil laten verdwijnen? Ik wil het in ieder geval niet in Nederland of Europa.
pi_159210775
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:26 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het wil laten verdwijnen? Ik wil het in ieder geval niet in Nederland of Europa.
Dat kan niet. Dat is hetzelfde als zeggen 'ik wil dat de zon morgen paars wordt'.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 18 januari 2016 @ 20:27:53 #122
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159210807
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wilders zegt: „Wat de PVV betreft is het duidelijk: Onze grenzen moeten dicht voor alle asielzoekers en alle immigranten uit islamitische landen. Maar zolang dat niet gebeurt, zolang de islamitische testosteronbommen als een zwaard van Damocles boven de Nederlandse vrouwen hangen, stel ik voor dat we mannelijke asielzoekers opsluiten in de AZC’s. Voor hen moeten de AZC’s gesloten instellingen worden, zodat geen enkele mannelijke asielzoeker nog de straat op kan en onze vrouwen worden beschermd.”
Fuck de Wet, asielzoekersopsluitpret. Jwz
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_159210859
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Echt. Klagen dat die mensen zo barbaars zijn en dan uit een of andere vage angst, gevoerd door volksmenner nummer 1, gewoon alle zaken overboord gooien, waar in dit land eeuwenlange beschavingsgroei aan vooraf is gegaan en dus eigenlijk vele malen barbaarser doen.

Hoe stupide kun je zijn?
Wat we eeuwenlang voor gevochten hebben zijn vrouwenrechten, homorechten, scheiding van kerk en staat, vrijheid van meningsuiting, etc. Dit is allemaal in het geding bij Islamitische massa-immigratie.
pi_159210921
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:29 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat we eeuwenlang voor gevochten hebben zijn vrouwenrechten, homorechten, scheiding van kerk en staat, vrijheid van meningsuiting, etc. Dit is allemaal in het geding bij Islamitische massa-immigratie.
Alsof jij een reet geeft om rechten, getuige je adoratie van Wilders en zijn politieke standpunten. Laat mij niet lachen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159210986
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alsof jij een reet geeft om rechten, getuige je adoratie van Wilders en zijn politieke standpunten. Laat mij niet lachen.
Waarom zou ik niks geven om rechten? Integendeel, ik waardeer onze samenleving zoals zij dat is. Ik ben trots op onze normen en waarden. Ik zie niet graag grote groepen mensen binnenkomen die verafschuwen wat jij en ik veel waarderen.
pi_159211014
In heel veel landen gelden dit soort regels al. Die laten je niet zomaar rondlopen in de straten als ze niet eerst alles drie dubbel gecheckt hebben.
pi_159211121
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:31 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Waarom zou ik niks geven om rechten? Integendeel, ik waardeer onze samenleving zoals zij dat is. Ik ben trots op onze normen en waarden. Ik zie niet graag grote groepen mensen binnenkomen die verafschuwen wat jij en ik veel waarderen.
Kennelijk niet, je geeft geen fuck om deze samenleving en ziet de huidige samenleving graag verdwijnen. Het liefst zie je dat mensen met een andere religie gediscrimineerd worden. Het liefst zie je hun religie verdwijnen - en dat kan niet anders dan dat je dan dus ook die mensen het liefst ziet verdwijnen - een andere methodiek is er niet. Je gunt hen hun rechten niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159211304
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kennelijk niet, je geeft geen fuck om deze samenleving en ziet de huidige samenleving graag verdwijnen. Het liefst zie je dat mensen met een andere religie gediscrimineerd worden. Het liefst zie je hun religie verdwijnen - en dat kan niet anders dan dat je dan dus ook die mensen het liefst ziet verdwijnen - een andere methodiek is er niet. Je gunt hen hun rechten niet.
het is onmogelijk om van gedachte te veranderen? ik lees wel eens dat sommige mensen letterlijk aanleg hebben voor religieuze denkbeelden, maar jij gaat daar wel erg ver in :?
..///
pi_159211348
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:39 schreef wipes66 het volgende:

[..]

het is onmogelijk om van gedachte te veranderen? ik lees wel eens dat sommige mensen letterlijk aanleg hebben voor religieuze denkbeelden, maar jij gaat daar wel erg ver in :?
Waar staat dat het onmogelijk is om van gedachte te veranderen? Dat is een volstrekt andere discussie. Punt is dat jij niet kan bepalen wat ik denk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159211491
quote:

[..]

Kennelijk niet, je geeft geen fuck om deze samenleving en ziet de huidige samenleving graag verdwijnen.
Wat? Nee.

quote:
Het liefst zie je dat mensen met een andere religie gediscrimineerd worden.
Ik pleit niet voor discriminatie van moslims. Ik bekritiseer het ideëengoed dat veel moslims hebben. De Islam bevat heel veel slechte ideëen. Daarom denk ik dat het onwenselijk is om meer Islam in Nederland toe te laten.

Ik ben er nog niet uit of het weigeren van moslims en wel toelaten van Christenen een goed idee is.

Ik ben in ieder geval voor het sluiten van de grenzen voor vluchtelingen van welk geloof dan ook.

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:34 schreef Mutant01 het volgende:Het liefst zie je hun religie verdwijnen - en dat kan niet anders dan dat je dan dus ook die mensen het liefst ziet verdwijnen - een andere methodiek is er niet. Je gunt hen hun rechten niet.
Het liefst zie ik de Islam zoals dat hedendaags geloofd wordt verdwijnen, ja. Ik ben groot fan van ex-moslims als Ayaan Hirsi Ali, die pleiten voor een vernieuwing van de Islam, zoals het Christendom dat een paar honderd jaar geleden doorgegaan is.
pi_159211587
Hoe men in de VS illegale vluchtelingen uit Zuid Amerika op vangt:

Hoe men in Rusland illegale vluchtelingen uit Oekraine op vangt:

Hoe men in Brazilie illegale vluchtelingen uit Haiti op vangt:

Geen ander contintent/land zou zoveel risico accepteren als dat men hier doet. Wel geeft vrijwel ieder ander continent/land (behalve de Islamitische schurkenstaten in het Midden Oosten) de vluchtelingen een goede basisopvang.
pi_159211605
Wtf. Zoveel mensen stemmen voor dit idiote plan?
pi_159211683
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:44 schreef KrappeAuto het volgende:
Wat? Nee.
Ja, immers je ziet de Islam het liefst verdwijnen. Het spijt me te moeten zeggen dat met 1 miljoen moslims de Islam nu ook onderdeel van de huidige maatschappij is geworden.

quote:
Ik pleit niet voor discriminatie van moslims. Ik bekritiseer het ideëengoed dat veel moslims hebben. De Islam bevat heel veel slechte ideëen. Daarom denk ik dat het onwenselijk is om meer Islam in Nederland toe te laten.
Om moslims tot Nederland toe te laten bedoel je. Vanwege hun religie. Dat is gewoonweg religieuze discriminatie.

quote:
Ik ben er nog niet uit of het weigeren van moslims en wel toelaten van Christenen een goed idee is.

Ik ben in ieder geval voor het sluiten van de grenzen voor iedereen van welk geloof dan ook.
Ah nu ineens is het een complete stop van migranten. Terwijl je er net nog niet eens over uit was of het weigeren van moslims en het wel toelaten van Christenen een goed idee is. Make up your mind.

quote:
Het liefst zie ik de Islam zoals dat hedendaags geloofd wordt verdwijnen, ja. Ik ben groot fan van ex-moslims als Ayaan Hirsi Ali, die pleiten voor een vernieuwing van de Islam, zoals het Christendom dat een paar honderd jaar geleden doorgegaan is.
Zoals ik al zei, je kan heel veel willen. Een Wilders gaat daar echter niets aan kunnen doen. Moslims zijn vrij te geloven. Ze hoeven niet gebrainwashed te worden door een Ayaan Hirsi Ali, puur omdat jij dat graag wil. Ze moeten zelf lekker bepalen of ze geloven ja of nee en hoe ze dat doen. Zolang ze geen zaken verrichten die indruisen tegen de wet, heb je geen reet te vertellen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159211911
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:48 schreef Mutant01 het volgende:

Zoals ik al zei, je kan heel veel willen. Een Wilders gaat daar echter niets aan kunnen doen. Moslims zijn vrij te geloven. Ze hoeven niet gebrainwashed te worden door een Ayaan Hirsi Ali, puur omdat jij dat graag wil. Ze moeten zelf lekker bepalen of ze geloven ja of nee en hoe ze dat doen. Zolang ze geen zaken verrichten die indruisen tegen de wet, heb je geen reet te vertellen.
Dat hele boek bestaat uit zaken die indruisen tegen de wet. Van het trouwen met een minderjarige tot het onderdrukken van ongelovigen. Het is een ontzettend achterhaald en racistisch geloof.

Er zal een gematigde versie moeten komen (die is er praktisch al), die in Europa geaccepteerd is, want het is zonde om tijd/geld te spenderen aan het uitzoeken van de verschillen tussen al die stromingen. Wil je wel een Burqa dragen, vrouwen onderdrukken of kinderen trouwen? Allemaal prima, maar niet op dit continent.
pi_159212036
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:52 schreef Nintex het volgende:
Dat hele boek bestaat uit zaken die indruisen tegen de wet. Van het trouwen met een minderjarige tot het onderdrukken van ongelovigen. Het is een ontzettend achterhaald en racistisch geloof.
Bullshit. Dat mag je vinden uiteraard, net als ik mag vinden dat jij bullshit aan het uitkramen bent. Een beetje het standaard gelul van de (met name rechtse) media napraten.

quote:
Er zal een gematigde versie moeten komen (die is er praktisch al), die in Europa geaccepteerd is, want het is zonde om tijd/geld te spenderen aan het uitzoeken van de verschillen tussen al die stromingen. Wil je wel een Burqa dragen, vrouwen onderdrukken of kinderen trouwen? Allemaal prima, maar niet op dit continent.
De interpretatie is aan diegene die het leest. Niet aan mij en niet aan jou. Diegene moet dan ook maar lekker voor zichzelf bepalen wat voor 'versie' voor hem acceptabel is. Zolang diegene niemand anders tot last is, is er geen enkele reden tot ingrijpen. Wat gematigd is in jou ogen, hoeft dat namelijk voor mij niet te zijn. En dat geldt andersom ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159212060
quote:

Dit. En dan niet eens zozeer door de achterlijke cultuur, maar sowieso. Het slaat nergens op dat allerhande mensen zonder geldig visum hier zomaar vrij mogen rondlopen alleen maar omdat het misschien eventueel zou kunnen blijken dat het een legitieme vluchteling zou kunnen zijn.

Nee, de logische weg is dat je aan de grens de papieren controleert, en als die niet kloppen dan kan zo iemand wel een asielaanvraag doen, maar de grens zou je dan pas officieel door moeten mogen als de aanvraag is goedgekeurd.

Jammer dat het nu Wilders is die het brengt, met woorden als "testosteronbommen" en "opsluiten" en het alleen over mannen heeft. Want daardoor weet je nu wel zeker dat het níét gaat gebeuren.
  maandag 18 januari 2016 @ 20:59:13 #137
78780 deedeetee
pi_159212225
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit. En dan niet eens zozeer door de achterlijke cultuur, maar sowieso. Het slaat nergens op dat allerhande mensen zonder geldig visum hier zomaar vrij mogen rondlopen alleen maar omdat het misschien eventueel zou kunnen blijken dat het een legitieme vluchteling zou kunnen zijn.

Nee, de logische weg is dat je aan de grens de papieren controleert, en als die niet kloppen dan kan zo iemand wel een asielaanvraag doen, maar de grens zou je dan pas officieel door moeten mogen als de aanvraag is goedgekeurd.

Jammer dat het nu Wilders is die het brengt, met woorden als "testosteronbommen" en "opsluiten" en het alleen over mannen heeft. Want daardoor weet je nu wel zeker dat het níét gaat gebeuren.
Wilders gebral helpt idd niet maar maakt ook echt geen verschil voor collega politici. Die blijven standvastig hun kop in t zand steken.
pi_159212243
quote:

[..]

Ja, immers je ziet de Islam het liefst verdwijnen. Het spijt me te moeten zeggen dat met 1 miljoen moslims de Islam nu ook onderdeel van de huidige maatschappij is geworden.
In welk noemenswaardig, concreet opzicht is de Islam onderdeel van de huidige maatschappij?

quote:
Om moslims tot Nederland toe te laten bedoel je. Vanwege hun religie. Dat is gewoonweg religieuze discriminatie.
Moslims die niets kwaads in de zin hebben en onze normen en waarden respecteren zijn in principe welkom. Helaas bevinden zich onder moslims zeer grote groepen die verafschuwen waar wij met trots voor staan.

quote:

Ah nu ineens is het een complete stop van migranten. Terwijl je er net nog niet eens over uit was of het weigeren van moslims en het wel toelaten van Christenen een goed idee is. Make up your mind.
Nee, een complete stop voor vluchtelingen.

quote:

Wilders is de enige die al jarenlang zonder angst durft te roepen wat veel mensen denken: er zijn grote problemen in de Islamitische wereld en onze samenleving wordt er niet prettiger op als wij veel mensen uit dat deel van de wereld hierheen halen.

Iedereen is inderdaad vrij te geloven wat hij of zij wilt. Net zoals jij mag geloven dat onze samenleving erop vooruitgaat door massa-immigratie uit Islamitische landen.
pi_159212254
quote:
Lekker krom.

Vervang in een tekst over het strafrecht de woorden 'pedofielen' of 'moordenaars' door 'joden' en er komt ook iets uit dat heel 'verachtelijk' klinkt.

Dat is een passendere vergelijking, want iets van twee-derde van alle asielzoekers zijn geen vluchteling met kans op verblijfsrecht maar gewoon illegale immigranten.
quote:
Opsluiten is het verkeerde woord. Dat is dom van Wilders. Ik neem aan dat hij het ook niet zo bedoelt. Hij zal die asielzoekers ongetwijfeld niet gevangen willen houden als die naar het vliegtuig willen om terug te gaan naar waar ze vandaan kwamen o.i.d.

Daarom is het ook zo debiel waar Wilders mee bezig is. Met dit soort praat zorgt hij ervoor dat ieder fatsoenlijk mens zich zo ver mogelijk van zijn ideeën wil distantiëren, zodat serieus praten over zinvolle oplossingen niet mogelijk is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2016 21:01:49 ]
pi_159212493
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik zie ze wel eens in groepen hier in de buurt. Het azc is hier nogal een eindje vandaan.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159212550
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo debiel waar Wilders mee bezig is. Met dit soort praat zorgt hij ervoor dat ieder fatsoenlijk mens zich zo ver mogelijk van zijn ideeën wil distantiëren, zodat serieus praten over zinvolle oplossingen niet mogelijk is.
Hij heeft geleerd van Trump en denkt, "Ik gooi er een schepje bovenop, +10 in de peilingen". Alleen is Geert nooit zo goed in het nuanceren van zijn uitspraken bij een keurige talkshow, zoals Trump dat kan.
pi_159212837
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:06 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hij heeft geleerd van Trump en denkt, "Ik gooi er een schepje bovenop, +10 in de peilingen". Alleen is Geert nooit zo goed in het nuanceren van zijn uitspraken bij een keurige talkshow, zoals Trump dat kan.
Nog een verschil: Als Trump de winst pakt met z'n stoere praat, dan kan hij ook 4 jaar zelf aan de slag om dat uit te voeren. Als Wilders die '+10' haalt, dan staat 'ie op 50 zetels, tegenover 100 kamerleden van andere fracties die niks met hem te maken willen hebben.

Beter kan hij eens naar België kijken. Hoe lang heeft daar niet het Vlaams Belang gejammerd over het 'cordon sanitaire'? Kansloos. Wat de zaak daar vooruit heeft geholpen is de opkomst van de N-VA, die zich minder extremistisch en als acceptabele coalitiepartner heeft opgesteld en dáárdoor nu juist wél rechtsere politiek mogelijk heeft gemaakt.
pi_159212876
weet je wie ook mensen op sloot in kampen ??
  maandag 18 januari 2016 @ 21:16:31 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159212985
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Als ze hier eenmaal zijn kun je ze moeilijk 24/7 binnen houden, dan weet je zeker dat de frustraties enorm snel oplopen.

En zo komen we telkens op hetzelfde uit: je moet selecteren aan de poort en niet in huis pas. Het is 2016, al die asielzoekers hebben een smartphone: zorg ervoor dat er vanuit een ambassade in Turkije, vanuit een kamp in Griekenland of wherever een aanvraag wordt ingediend. Uiteraard wordt die enkel in behandeling genomen bij geldige ID-bewijzen. Scheelt al die opvangkosten van mensen die hier fysiek al zijn. En al die overlast. En je hoeft je niet druk te maken over fysiek uitzetten van hen wiens aanvraag wordt afgewezen. En kun je meteen de verdeelsleutel van de EU implementeren: digitaal in een systeem vastleggen wie van welk kamp/land naar welk land wordt overgeplaatst.

Echt waar, tienduizenden mensen maandenlang in kampen stoppen voordat hun aanvraag überhaupt in behandeling wordt genomen: dat is toch niet meer van deze tijd?
  maandag 18 januari 2016 @ 21:17:12 #145
78780 deedeetee
pi_159213023
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:13 schreef FlipjeHolland het volgende:
weet je wie ook mensen op sloot in kampen ??
De Engelsen sloten in Zuid- Afrika tijdens de boeren oorlog de vrouwen en kinderen van de boeren op :Y
Raad eens wie dat kunstje vervolgens van hun heeft afgekeken ? :P
  maandag 18 januari 2016 @ 21:17:17 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_159213029
Hoe jaag je de staat op veel en dan ook veel meer kosten... Wat een grote clown blijft die Wilders ook :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 18 januari 2016 @ 21:18:35 #147
78780 deedeetee
pi_159213084
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als ze hier eenmaal zijn kun je ze moeilijk 24/7 binnen houden, dan weet je zeker dat de frustraties enorm snel oplopen.

En zo komen we telkens op hetzelfde uit: je moet selecteren aan de poort en niet in huis pas. Het is 2016, al die asielzoekers hebben een smartphone: zorg ervoor dat er vanuit een ambassade in Turkije, vanuit een kamp in Griekenland of wherever een aanvraag wordt ingediend. Uiteraard wordt die enkel in behandeling genomen bij geldige ID-bewijzen. Scheelt al die opvangkosten van mensen die hier fysiek al zijn. En al die overlast. En je hoeft je niet druk te maken over fysiek uitzetten van hen wiens aanvraag wordt afgewezen.

Echt waar, tienduizenden mensen maandenlang in kampen stoppen voordat hun aanvraag überhaupt in behandeling wordt genomen: dat is toch niet meer van deze tijd?
Een invasie zoals er nu gaande is, is ook niet van deze tijd, maar vind evengoed wel plaats. Nood breekt wet....
pi_159213240
quote:

[..]

Dan sturen ze hopelijk een appje naar hun landgenoten dat Nederland vol is en niet zo leuk is.
quote:
En zo komen we telkens op hetzelfde uit: je moet selecteren aan de poort en niet in huis pas. Het is 2016, al die asielzoekers hebben een smartphone: zorg ervoor dat er vanuit een ambassade in Turkije, vanuit een kamp in Griekenland of wherever een aanvraag wordt ingediend. Uiteraard wordt die enkel in behandeling genomen bij geldige ID-bewijzen. Scheelt al die opvangkosten van mensen die hier fysiek al zijn. En al die overlast. En je hoeft je niet druk te maken over fysiek uitzetten van hen wiens aanvraag wordt afgewezen.

Je moet iets met mensen die hier aan de grens staan. Staat bijv. iemand zonder papieren op Schiphol, dan heeft in eerste instantie Nederland een probleem. Maar de oplossing kan niet zijn om zo iemand dan maar gewoon door de grenscontrole te laten.

En als de wachttijd toeneemt door capaciteitsgebrek, so be it. We kunnen wat doen voor zover er capaciteit is, maar als die capaciteit op is, dan is het pech gehad, dan is het wachten geblazen. Met een dak boven je hoofd, maar zonder dat je verder het land in mag. Hopelijk onstaat er dan een zelfregulerend effect.

Natuurlijk kan je dan mega-kampen krijgen met een grote interne puinzooi, maar ik denk niet dat miljoenen mensen dáárvoor naar Europa gaan komen. Dat kun je immers in Turkije of Libanon ook wel hebben.
pi_159213371
quote:

[..]

Ze komen dan toch alsnog? Want binnen is binnen en niet meer buiten. Grenzen dicht en aan de grens (buitengrenzen eu) hulp/opvangkampen maken.

Vrijwilligers/hulporganisaties kunnen dan alles beter coördineren en het is dan helemaal zinvol om daar hulp te bieden.

Na Bosnië zijn ze daar misschien een beetje bang voor geworden, de blauwhelmen heb ik nog niet gezien.

De discussie raakt snel verzeild in termen als gelukszoeker en vluchteling, als ze aan de grens daar het verschil uitzoeken dan zijn we al een heel eind.
pi_159217797
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:08 schreef maryen65 het volgende:
Een kennis van mij is beveiliger in een azc en die zegt dat er elke dag wel iets aan de hand is daar. Maar dat hoor je niks over in het nieuws
Schandalig zeg dat we niks horen over jouw kennis.
pi_159217831
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:32 schreef Nintex het volgende:
In heel veel landen gelden dit soort regels al. Die laten je niet zomaar rondlopen in de straten als ze niet eerst alles drie dubbel gecheckt hebben.
Fantastische landen als Amerika en Hongarije hebben we het nu over?

Dat dergelijke landen nu ineens de droom van sommige mensen zijn ;')_!
pi_159217857
Net als je denkt dat Geert niet met nog achterlijkere retoriek aan kan komen, krijg je dit weer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 01:12:41 #153
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159219303
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:53 schreef Adames het volgende:
Net als je denkt dat Geert niet met nog achterlijkere retoriek aan kan komen, krijg je dit weer
Nationaalsocialisten staan dan ook bekend om hun achterlijke retoriek.
pi_159219312
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 01:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

:')
pi_159219405
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 01:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waarom ben jij zo pro multicultu en weg met ons? Vind jij de multiculti hobbieproject in Nederland zo geslaagd?
Why stay small, if you can grow big..
pi_159219521
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:52 schreef bamibij het volgende:

[..]

Die landen hebben inderdaad hun asielbeleid fatsoenlijk op orde.
pi_159219542
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:52 schreef bamibij het volgende:

[..]

Het enige leuke wat de Oostblok landen voortgebracht hebben zijn van die filmpjes dat meiden voor 20 euro de meest gekke dingen doen. Verder staan ze in weinig top 10 lijstjes die beginnen met "Het beste land voor"

Amerika vind ik serieus wel een fijn vakantieland. Heldhaftig ook, hoe ze toen al die vluchtelingen uit Cuba hebben opgevangen. In 2 maanden gewoon 125.000 mensen opnemen. Plus: ze hebben een hek en dat doet het goed hier. Geloof dat alles nu per tunnels gaat, maar dat maakt dan niet uit. Een hek is een hek en een hek moet.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 02:08:37 #158
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159219812
quote:
Ik heb sowieso nooit begrepen waarom mensen die vooralsnog geen recht op permanent verblijf hebben vrij mogen rondlopen.
Volgens mij heb je wel meer niet zo goed begrepen :')
Permanent Verbannen
pi_159220324
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:53 schreef Adames het volgende:
Je kunt toch niet blijven ontkennen waar Wilders eerst voor heeft gewaarschuwd in Keulen en andere steden bewaarheid is geworden. Er bestaat een verschil tussen retoriek en het benoemen van de verifieerbare feiten.
pi_159220340
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 06:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt toch niet blijven ontkennen waar Wilders eerst voor heeft gewaarschuwd in Keulen en andere steden bewaarheid is geworden. Er bestaat een verschil tussen retoriek en het benoemen van de verifieerbare feiten.
Wilders zegt: Geen vluchtelingen meer in dit land, dat wordt een ramp.
Goedvolk zegt: We moeten meer vluchtelingen opnemen.
Wilders zegt: Vluchtelingen opsluiten in AZC's, anders rampzalige gevolgen.
Goedvolk zegt: Ze moeten kunnen staan en gaan waar ze willen.

Over een jaartje, na meerdere verkrachtingsgolven, misdaadgolven, bomaanslagen:
Goedvolk zegt: Is de schuld van Wilders.

8)7
  dinsdag 19 januari 2016 @ 06:42:44 #161
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_159220393
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 06:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

8)7
En vervolgens loopt Hij over water, verdeelt vijf broden en twee vissen onder Zijn aanhang en iedereen heeft een volledige maaltijd, om te eindigen met het veranderen van water in wijn, alvorens Hij fysiek ten hemele vaart!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_159220504
Tijdens feesten hebben ze niks op straat te zoeken, volgend nieuw jaar zou ik ze binnenhouden. Vrouwen gaan voor.
pi_159220681
quote:

[..]

8)7
Ja maar dat is ook de schuld van Wilders. Kijk om je heen: in landen zonder Wilders (Duitsland, Oostenrijk, Zweden) wordt bijv. alweer aan de grens gecontroleerd. In Nederland niet, omdat Wilders zo hard z'n best doet om zijn imago aan zulk beleid te koppelen en het daarmee onacceptabel te maken. ;)
pi_159220780
quote:

[..]

8)7
Wilders:

- Grenzen dicht
- Grens controles
- Mannelijke asielzoekers opsluiten totdat meer bekend is
- Vrouwen beschermen
- Asielzoekers opvangen in eerste land van aankomst Europa
- Proberen het probleem op te lossen in land van afkomst zodat de asielstroom stopt

Links:

- Wilders komt niet met oplossingen :')
- Wilders roept alleen maar
- Wilders is een Nazi, Xenofoob, Racist etc.

In principe elk voorval wat nu gebeurd in Nederland, verkrachting, moord, aanslag, diefstal, mishandeling etc. gepleegd door één of meerdere asielzoekers kan de staat voor verantwoordelijk gehouden worden. Er is genoeg weerstand vanuit de maatschappij, er word een lijn gevolgd die het "democratisch :')" gekozen parlement in Europa heeft uitgestippeld, en de gevolgen merken we nu dadelijks in het nieuws.

Ik hoop niet dat het gebeurd, maar als het gebeurd hoop ik dat er eens wat mensen zullen opstaan om de staat aan te klagen, het was NEE tegen Europa, NEE tegen AZC's en vluchtelingen, NEE tegen open grenzen etc. Ze doen maar wat ze willen en de gevolgen zijn voor het normale volk die hier niet om gevraagd hebben.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:15:51 #165
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159220791
Op Rottumeroog zetten en dan zeggen dat de overlevenden een verblijfsvergunning krijgen. Kan John de Mol vast iets moois mee.
pi_159220859
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 07:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja maar dat is ook de schuld van Wilders. Kijk om je heen: in landen zonder Wilders (Duitsland, Oostenrijk, Zweden) wordt bijv. alweer aan de grens gecontroleerd. In Nederland niet, omdat Wilders zo hard z'n best doet om zijn imago aan zulk beleid te koppelen en het daarmee onacceptabel te maken. ;)
In Zweden: zelfs extreem-rechtsen in Zweden zouden we naar Nederlandse maatstaven hoogstens een VVD'er noemen. Zweden is een GroenLinks-land met een GL-regering en een GL-bevolking en toch, ondanks dat het bijna het rijkste land van de wereld is met de meest gulle voorzieningen voor immigranten, is er daar ook sprake van aanrandingen, misdaad, terreur-aanslagen en terreur-gevaar door niet-westerse immigranten. Zou het kwartje ooit vallen bij het Goedvolk?
pi_159220906
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Wilders:

- Grenzen dicht
- Grens controles
- Vrouwen beschermen
- Proberen het probleem op te lossen in land van afkomst zodat de asielstroom stopt

Links:

In principe elk voorval wat nu gebeurd in Nederland, verkrachting, moord, aanslag, diefstal, mishandeling etc. gepleegd door één of meerdere asielzoekers kan de staat voor verantwoordelijk gehouden worden. Er is genoeg weerstand vanuit de maatschappij, er word een lijn gevolgd die het "democratisch :')" gekozen parlement in Europa heeft uitgestippeld, en de gevolgen merken we nu dadelijks in het nieuws.

Ik hoop niet dat het gebeurd, maar als het gebeurd hoop ik dat er eens wat mensen zullen opstaan om de staat aan te klagen, het was NEE tegen Europa, NEE tegen AZC's en vluchtelingen, NEE tegen open grenzen etc. Ze doen maar wat ze willen en de gevolgen zijn voor het normale volk die hier niet om gevraagd hebben.
De spanning stijgt. De fase "protesteren door de staat aan te klagen" is al voorbij. 2016 wordt een spannend jaar.
pi_159221018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Wilders:

- Grenzen dicht
- Grens controles
- Vrouwen beschermen

Links:

Ja In hun ogen zijn dat geen oplossingen, maar mensonterende dingen :')
Verkrachtingen zijn natuurlijk gewoon cultuur en dat moeten we respecteren!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:50:57 #169
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159221053
Voor mij en vele anderen was het altijd
-JA tegen Europa
-JA tegen AZC's en het opvangen van vluchtelingen
-JA tegen open grenzen

Waar die extreemrechtse roeptoeters het toch vandaan halen dat ze namens iedereen of zelfs maar de meerderheid spreken is mij echt een raadsel.

Alsof je gelijk krijgt als je maar hard genoeg schreeuwt :')
pi_159221074
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:50 schreef Gutmensch het volgende:
-JA tegen Europa
-JA tegen open grenzen

Nou, deze 3 dingen hebben erg goed uitgepakt. Geen stijgingen van overvallen, berovingen, verkrachtingen. En het kost maar 36.000 per gelukzoeker per jaar. Bedankt jongen!
pi_159221087
quote:
-JA tegen Europa
-JA tegen open grenzen

Waar die extreemrechtse roeptoeters het toch vandaan halen dat ze namens iedereen of zelfs maar de meerderheid spreken is mij echt een raadsel.

Dan hoor jij niet bij 'Het Volk' en zul jij dientengevolge binnenkort opgesloten worden in een AZC bij jouw multicultivriendjes en andere landverraders.

Tevens ben ik benieuwd hoe Wilders dit wil gaan schaffen. Bewakers bij de deuren, paar hoge torens met prikkeldraad erbij?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159221120
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan hoor jij niet bij 'Het Volk' en zul jij dientengevolge binnenkort opgesloten worden in een AZC bij jouw multicultivriendjes en andere landverraders.

Tevens ben ik benieuwd hoe Wilders dit wil gaan schaffen. Bewakers bij de deuren, paar hoge torens met prikkeldraad erbij?
Denken dat er ook maar iemand in dat parlement dit kan oplossen. PvdA blijft maar gelukzoekers binnenhengelen en Wilders roept alleen maar onzin en onhaalbare en idiote voorstellen. Jammer, maar het maakt toch niet uit op wie je stemt, geen van de 150 parlementariërs spoort.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:57:44 #173
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159221134
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:53 schreef Calcio het volgende:

[..]

Nou, deze 3 dingen hebben erg goed uitgepakt. Geen stijgingen van overvallen, berovingen, verkrachtingen. En het kost maar 36.000 per gelukzoeker per jaar. Bedankt jongen!
Volgens mij daalt de criminaliteit in Nederland alleen maar. Daar heeft de komst van die vluchtelingen totaal geen invloed op.
pi_159221138
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:57 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Volgens mij daalt de criminaliteit in Nederland alleen maar.
Bron?
pi_159221149
quote:
-JA tegen Europa
-JA tegen open grenzen

Hoe komt het dat je zo onverschillig bent? Niet alleen tov je landgenoten maar ook tov je directe omgeving. Zelfs je eigen familie breng je in gevaar door de toestroom van analfabete, zwaar religieuze, intolerante illegalen toe te juichen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:59:38 #176
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159221150
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:58 schreef Calcio het volgende:

[..]

Bron?
Elke dag het nieuws volgen, zoek zelf maar.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:00:10 #177
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159221159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe komt het dat je zo onverschillig bent? Niet alleen tov je landgenoten maar ook tov je directe omgeving. Zelfs je eigen familie breng je in gevaar door de toestroom van analfabete, zwaar religieuze, intolerante illegalen toe te juichen.
Waarom braak jij klinkklare onzin uit?
pi_159221163
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Gast, ik ben ook tegen opvang van asielzoekers maar je kan ook overdrijven. Volgens mij laat je je veel te bang maken door Wilders
pi_159221165
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:00 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waarom braak jij klinkklare onzin uit?
Waarom geef jij niks om je omgeving?
pi_159221166
Hoogste tijd om kampen op te zetten zodat ze daar per trein heen vervoerd kunnen worden want dat verkrachten van onze vrouwen en kinderen moet maar eens afgelopen zijn.
pi_159221217
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:00 schreef Calcio het volgende:

[..]

Gast, ik ben ook tegen opvang van asielzoekers maar je kan ook overdrijven. Volgens mij laat je je veel te bang maken door Wilders
80 tot 90% wat binnenkomt haat joden, haat homo's, haat atheïsten, haat christenen. Is dat geen reden om verontrust te zijn?
pi_159221241
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

80 tot 90% wat binnenkomt haat joden, haat homo's, haat atheïsten, haat christenen. Is dat geen reden om verontrust te zijn?
Bron?
pi_159221257
Volgens mij is het nog altijd verboden om mensen zomaar voor onbepaalde tijd op te sluiten.
Make my day!
pi_159221282
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:05 schreef agter het volgende:
Volgens mij is het nog altijd verboden om mensen zomaar voor onbepaalde tijd op te sluiten.
Als dat in de grondwet staat dan is dat nogal lastig te veranderen inderdaad.
pi_159221291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:00 schreef Nober het volgende:
Hoogste tijd om kampen op te zetten zodat ze daar per trein heen vervoerd kunnen worden want dat verkrachten van onze vrouwen en kinderen moet maar eens afgelopen zijn.
Precies. Iedereen die in de toekomst mogelijk een misdrijf kan begaan, uit voorzorg maar vast in een kamp gooien.
Dat zal ze leren. :+
Make my day!
pi_159221527
quote:

_O- _O- :') :') !
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:20:51 #187
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159221528
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom geef jij niks om je omgeving?
Ik geloof er gewoon niets van dat mijn omgeving in gevaar komt door de komst van vluchtelingen.

Misschien ben ik gewoon niet zo bang van nature.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:24:09 #188
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159221589
Oh, onder andere hier kan je zien dat de criminaliteitscijfers in Nederland dalen: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)nederland-de-cijfers
pi_159221596
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:05 schreef Calcio het volgende:

[..]

Bron?
87% van de moslims in het Midden-Oosten vindt dat een vrouw een man moet gehoorzamen.
84% van de Egyptenaren vind dat een moslim die zich afkeert van de islam de doodstraf verdient.
93% van de moslims in het Midden-Oosten vindt homoseksualiteit moreel verwerpelijk.

http://www.pewforum.org/2(...)cs-society-overview/
http://www.pewglobal.org/(...)hamas-and-hezbollah/
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:26:09 #190
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159221624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

87% van de moslims in het Midden-Oosten vindt dat een vrouw een man moet gehoorzamen.
84% van de Egyptenaren vind dat een moslim die zich afkeert van de islam de doodstraf verdient.
93% van de moslims in het Midden-Oosten vindt homoseksualiteit moreel verwerpelijk.

http://www.pewforum.org/2(...)cs-society-overview/
http://www.pewglobal.org/(...)hamas-and-hezbollah/
Ah, je neemt het propagandabureau van de PVV als bron :D
pi_159221733
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:26 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk te geloven? Probeer het eens uit zou ik zeggen. Ga een paar weekjes op vakantie naar Irak en zeg dat je homo ben, als je nog leeft dan zeg je de volgende dag dat je je afgekeerd hebt van de islam. Oke? Ik ben benieuwd naar je verslag. ^O^
pi_159221739
Maar zonder gekheid, dit is gewoon een fantastisch idee. Ik vond het al raar dat ze gewoon vrij rond konden lopen terwijl ze nog in de procedure zitten. Ze moeten gewoon een keer getoetst worden qua inburgeren, leren hoe je hier met vrouwen omgaat en onze rituelen, culturen etc. Slaag je daarvoor krijg je een extra punt op je kans voor een verblijfsvergunning. Tot die tijd niet de straat op laten.
pi_159221857
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:26 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Pew Research staat toch bekend als behoorlijk neutraal en betrouwbaar? Minimale N van 1000, maximale foutmarge van 5% en internationaal goed aangeschreven.

Echter, ik denk wel dat de factor van vraagstelling meespeelt. Als je een Pew-onderzoek in de Verenigde Staten zou uitvoeren met de vraag of het Amerikaanse leger buitenlandse burgers zou mogen doden om het Christendom te beschermen, dan zal je denk ik ook een behoorlijk percentage zal krijgen dat hiermee instemt. Doet echter niet af dat er fundamentele problemen in delen van de Arabische wereld zijn met betrekking tot de acceptatie van schending van mensenrechten.

Heb je anders een voorbeeld waarom Pew niet betrouwbaar is?
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_159222100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Klopt! En dat geteisem halen we als Europa binnen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:54:21 #195
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159222106
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:41 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Pew Research staat toch bekend als behoorlijk neutraal en betrouwbaar? Minimale N van 1000, maximale foutmarge van 5% en internationaal goed aangeschreven.

Echter, ik denk wel dat de factor van vraagstelling meespeelt. Als je een Pew-onderzoek in de Verenigde Staten zou uitvoeren met de vraag of het Amerikaanse leger buitenlandse burgers zou mogen doden om het Christendom te beschermen, dan zal je denk ik ook een behoorlijk percentage zal krijgen dat hiermee instemt. Doet echter niet af dat er fundamentele problemen in delen van de Arabische wereld zijn met betrekking tot de acceptatie van schending van mensenrechten.

Heb je anders een voorbeeld waarom Pew niet betrouwbaar is?
Door de suggestieve vraagstelling inderdaad. Pew is zo'n bedrijf dat het resultaat levert dat de klant vraagt.
pi_159222114
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:20 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik geloof er gewoon niets van dat mijn omgeving in gevaar komt door de komst van vluchtelingen.

Misschien ben ik gewoon niet zo bang van nature.
Of ziende blind.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_159222510
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:07 schreef agter het volgende:

[..]

Precies. Iedereen die in de toekomst mogelijk een misdrijf kan begaan, uit voorzorg maar vast in een kamp gooien.
Dat zal ze leren. :+
Nee alleen asielzoekers en andere buitenlandse verkrachters, genoeg is genoeg.
pi_159222529
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

In Zweden: zelfs extreem-rechtsen in Zweden zouden we naar Nederlandse maatstaven hoogstens een VVD'er noemen. Zweden is een GroenLinks-land met een GL-regering en een GL-bevolking en toch, ondanks dat het bijna het rijkste land van de wereld is met de meest gulle voorzieningen voor immigranten, is er daar ook sprake van aanrandingen, misdaad, terreur-aanslagen en terreur-gevaar door niet-westerse immigranten. Zou het kwartje ooit vallen bij het Goedvolk?
Zweden heeft de grens toch allang dicht gedaan?

Dus tot zover je blabla over "goedvolk" enzo.
pi_159222689
Dit is vast de voorbode van het nieuwe veiligheidsbeleid dat de PVV wil invoeren. Als je tot bepaalde bevolkingsgroepen hoort word je preventief opgesloten om misdaden te voorkomen. Er schijnen al vluchtelingenkampen gepland te worden bij Amersfoort, Vugt en Westerbork.
pi_159222973
Het valt me altijd op dat je in dit soort topics slechts 2 kampen hebt, de zogenaamde linksen/gutmenschen en de rechtsen/pvvers.

Iedere vorm van nuance wordt overschreeuwd door één van deze twee kampen.

"you're either with us, or against us"
٩๏̯͡๏)۶
pi_159223001
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Het valt me altijd op dat je in dit soort topics slechts 2 kampen hebt, de zogenaamde linksen/gutmenschen en de rechtsen/pvvers.

Mannelijke asielzoekers preventief opsluiten in een AZC is niet echt een standpunt wat het moet hebben van nuance, maar dat kan aan mij liggen.
pi_159223023
quote:
Hoe kun je nu nuanceren als iemand onschuldige mensen wil opsluiten in een gevangenis omdat ergens anders misdaden zijn begaan? Het is helemaal discutabel als de selectie wordt gemaakt op basis van de religie en de afkomst van de bewuste groep.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:42:25 #203
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159223083
Wat een discriminatie. Sluit ze dan allemaal op.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:42:42 #204
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_159223090
Dit is te belachelijk van Willy om te reageren.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_159223126
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:54 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Door de suggestieve vraagstelling inderdaad. Pew is zo'n bedrijf dat het resultaat levert dat de klant vraagt.
Ja, vanuit dat oogpunt heb je zeker gelijk. Persoonlijk denk ik dat als men de vraagstelling neutraler had gemaakt en ook Westerse landen had meegenomen het op sommige gebieden behoorlijk overeen zou komen. Nu zijn er verschillen natuurlijk, qua vrouwenrechten bijvoorbeeld, maar ik denk dat er qua acceptatie van "slachtoffers ten behoud van cultuur en levenswijze" een flinke overlap gaat zijn.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_159223166
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe kun je nu nuanceren als iemand onschuldige mensen wil opsluiten in een gevangenis omdat ergens anders misdaden zijn begaan? Het is helemaal discutabel als de selectie wordt gemaakt op basis van de religie en de afkomst van de bewuste groep.
Een AZC is geen gevangenis. Binnen het AZC kunnen ze doen wat ze willen.

Asielzoekers moeten zich bijvoorbeeld al elke nacht melden op het AZC dus zo raar is het plan helemaal niet.
pi_159223174
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

Asielzoekers moeten zich bijvoorbeeld al elke nacht melden op het AZC dus zo raar is het plan helemaal niet.
Geen gevangenis, je mag alleen absoluut niet naar buiten.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:47:17 #208
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_159223176
quote:

'Nuance' is in de afgelopen paar jaar een stille dood gestorven ;(
Robert Moog died for our synths
pi_159223179
Is er trouwens al weer aangifte gedaan tegen Wilders om deze uitlatingen. Uiteindelijk heeft de hoge raad al aangegeven dat ook asielzoekers onder het begrip ras vallen.
quote:
Het LBR verwijst hierbij naar een uitspraak van de Hoge Raad van 13 juni 2000 waarin staat dat er sprake is van discriminatie op grond van ras, indien men asielzoekers als groep discrimineert.
http://www.art1.nl/artike(...)ielzoekers_strafbaar

Nog meer:
quote:
Ook oproepen om het blanke ras te beschermen tegen immigratie en het
afschilderen van asielzoekers en immigranten als criminelen
leidden tot veroordelingen
http://www.ivir.nl/publicaties/download/683
pi_159223233
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

Volgens mij is een plek waar je persoonlijke vrijheid wordt afgenomen door de overheid een gevangenis, ook als Wilders het een hotel gaat noemen.
pi_159223292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is een plek waar je persoonlijke vrijheid wordt afgenomen door de overheid een gevangenis, ook als Wilders het een hotel gaat noemen.
De verontwaardiging is hypocriet. Als je op Schiphol asiel aanvraagt word je ook in vreemdelingendetentie gezet totdat je procedure is afgerond.

Waarom zou dat niet voor mensen die over land zijn binnengekomen niet gelden?

Wat op schiphol gebeurt is niet anders dan wat Wilders voorstelt.
pi_159223399
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

De verontwaardiging is hypocriet. Als je op Schiphol asiel aanvraagt word je ook in vreemdelingendetentie gezet totdat je procedure is afgerond.

Nee, vreemdelingendetentie is voor mensen die uitgezet gaan worden, niet voor asielzoekers.

http://www.stichtinglos.nl/content/vreemdelingendetentie

Deze zaken gaan niet op voor vluchtelingen, dus is dit een beetje een vreemde vergelijking. Je kan ook zeggen 'in gevangenissen kan het ook, waarom dan niet met deze mensen?'.
pi_159223423
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Op schiphol is een aanmeldcentrum voor de asielzoekers dat is wat anders dan de vreemdelingen detentie.
Verder is het verschil natuurlijk enorm tussen gevaarlijke mensen opsluiten en wat Wilders wil mensen op basis van geslacht en afkomst opsluiten.
pi_159223453
Lijkt wel of de man steeds gekker wordt.
pi_159223596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Verder is het verschil natuurlijk enorm tussen gevaarlijke mensen opsluiten en wat Wilders wil mensen op basis van geslacht en afkomst opsluiten.
Opsluiten op basis van geslacht en afkomst is inderdaad fout. Vrouwen zonder papieren zouden net zo min vrij moeten mogen rondlopen zolang niet is vastgesteld dat ze vluchtelingen zijn. Etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 11:10:28 ]
pi_159223643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Opsluiten op basis van geslacht en afkomst is inderdaad fout. Vrouwen zonder papieren zouden net zo min vrij moeten mogen rondlopen zolang niet is vastgesteld dat ze vluchtelingen zijn. Etc.
Daar gaat het Wilders blijkbaar niet om. Die denkt blijkbaar dat alleen mannelijke islamitische asielzoekers gevaarlijke mannen zijn, de rest van de mannen mogen vrij rondlopen en als de grens dicht gaat mogen ook de mannelijke asielzoekers weer vrij rondlopen. Echt gevaarlijk vind ie ze blijkbaar ook niet.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:26:54 #217
346939 Janneke141
pi_159223908
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:47 schreef Wespensteek het volgende:
Is er trouwens al weer aangifte gedaan tegen Wilders om deze uitlatingen. Uiteindelijk heeft de hoge raad al aangegeven dat ook asielzoekers onder het begrip ras vallen.

[..]

http://www.art1.nl/artike(...)ielzoekers_strafbaar

Nog meer:

[..]

http://www.ivir.nl/publicaties/download/683
Laten we niet hopen dat hij weer wordt vervolgd, dat speelt hem alleen maar in de kaart. En daarnaast heeft het vervolgen van politici om wat ze vinden/zeggen ook geen positief effect op een debat.
pi_159223921
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, vreemdelingendetentie is voor mensen die uitgezet gaan worden, niet voor asielzoekers.

http://www.stichtinglos.nl/content/vreemdelingendetentie

Deze zaken gaan niet op voor vluchtelingen, dus is dit een beetje een vreemde vergelijking. Je kan ook zeggen 'in gevangenissen kan het ook, waarom dan niet met deze mensen?'.
Ik heb misschien de verkeerde term gebruikt maar het is en blijft een feit dat asielzoekers op Schiphol onmiddellijk worden vastgezet totdat hun procedure is afgelopen.

Waarom word je op Schiphol wel direct vastgezet en over land niet? Ongelijkheid.
pi_159223950
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laten we niet hopen dat hij weer wordt vervolgd, dat speelt hem alleen maar in de kaart. En daarnaast heeft het vervolgen van politici om wat ze vinden/zeggen ook geen positief effect op een debat.
Handhaven van de regels moet los staan van de politieke gevolgen, als mensen om die reden op hem stemmen dan is dat maar zo.
pi_159223986
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik heb misschien de verkeerde term gebruikt maar het is en blijft een feit dat asielzoekers op Schiphol onmiddellijk worden vastgezet totdat hun procedure is afgelopen.

Waarom word je op Schiphol wel direct vastgezet en over land niet? Ongelijkheid.
Volgens mij worden ze zeker niet vastgezet tot de procedure is afgerond. Gedurende de eerste fase van het proces een korte tijd.
https://www.coa.nl/nl/asielzoekers/opvangproces
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:31:26 #221
346939 Janneke141
pi_159223991
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Handhaven van de regels moet los staan van de politieke gevolgen, als mensen om die reden op hem stemmen dan is dat maar zo.
Klopt. Maar ik vind dat de vrijheid van meningsuiting behoorlijk absoluut moet zijn, en zeker voor politici. Wat mij betreft wordt Wilders niet vervolgd voor de haat die hij uitkraamt.
pi_159224041
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wederom onjuist, dat is alleen een bepaalde groep die binnenkomt via Schiphol en waar het IND problemen mee verwacht:

http://www.nu.nl/binnenla(...)g-vast-schiphol.html
pi_159224357
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wederom onjuist, dat is alleen een bepaalde groep die binnenkomt via Schiphol en waar het IND problemen mee verwacht:

http://www.nu.nl/binnenla(...)g-vast-schiphol.html
Het uitgangspunt is dat ze wel degelijk in een vrijheidsbeperkende locatie worden opgevangen. Soms worden ze doorgestuurd ja maar lang niet altijd.

Het is dus helemaal niet ongebruikelijk dat asielzoekers worden vastgezet. Het plan van Wilders kun je onmenselijk noemen maar het gebeurt in de praktijk al.
pi_159224505
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het uitgangspunt is dat ze wel degelijk in een vrijheidsbeperkende locatie worden opgevangen. Soms worden ze doorgestuurd ja maar lang niet altijd.

Het is dus helemaal niet ongebruikelijk dat asielzoekers worden vastgezet. Het plan van Wilders kun je onmenselijk noemen maar het gebeurt in de praktijk al.
Nee, het uitgangspunt is dat ze netjes in een AZC worden opgevangen. Dit is een maatregel voor probleemgevallen, dus voor de uitzonderingen.
pi_159224576
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, het uitgangspunt is dat ze netjes in een AZC worden opgevangen. Dit is een maatregel voor probleemgevallen, dus voor de uitzonderingen.
Ik heb nu geen tijd om een bron te zoeken maar dit is feitelijk onjuist. Op Schiphol aanmelden betekent daar je procedure volgen, tenzij..

En nogmaals, er worden dus asielzoekers opgesloten tijdens hun procedure. En dus is het plan van Wilders niet geheel onmogelijk. Maar vooral voetstampend ontkennen want extreem-rechts.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:22:52 #226
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159225098
quote:

[..]

dus hitler was ook niet fout bezig toen hij joden opsloot in ghettos, want ja, hij kon ze niet allemaal als individu zien
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:27:02 #227
78780 deedeetee
pi_159225162
domme godwin gespot :D
pi_159225371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:27 schreef deedeetee het volgende:
domme godwin gespot :D
Och vluchtelingen opsluiten in een vluchtelingenkamp deed mij meteen ook aan Westerbork denken.
pi_159225552
Damn, schuldig totdat het tegendeel bewezen is :') Nu vinden veel ppv-ers dat sowieso al, maar hij wil er nu overheidsbeleid van maken? Het wordt steeds lachwekkender _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_159225597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:50 schreef Barbusse het volgende:
Damn, schuldig totdat het tegendeel bewezen is :') Nu vinden veel ppv-ers dat sowieso al, maar hij wil er nu overheidsbeleid van maken? Het wordt steeds lachwekkender _O-
Je vergist je, het tegendeel hoeft niet eens bewezen te worden, gewoon schuldig zonder enig proces.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:53:28 #231
78780 deedeetee
pi_159225610
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Och vluchtelingen opsluiten in een vluchtelingenkamp deed mij meteen ook aan Westerbork denken.
Werden daar migranten opgesloten ? Nee dus. Je hebt zo veel soorten kampen dat het te denken geeft dat men in dit geval meteen aan de 2 wereldoorlog denkt. Mss komt dat omdat we nu ook met een invasie van doen hebben ?
pi_159225621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je vergist je, het tegendeel hoeft niet eens bewezen te worden, gewoon schuldig zonder enig proces.
Oh ja, 'intergratie' noemen we dat, toch?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_159225634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Werden daar migranten opgesloten ? Nee dus. Je hebt zo veel soorten kampen dat het te denken geeft dat men in dit geval meteen aan de 2 wereldoorlog denkt. Mss komt dat omdat we nu ook met een invasie van doen hebben ?
Als jij de overeenkomsten tussen een interneringskamp en een interneringskamp niet ziet ben je ziende blind.
pi_159225642
quote:

[..]

Jawel hoor. Westerbork is opgericht om Joodse vluchtelingen op te vangen.
pi_159225715
Vastzetten zonder reden, zonder proces... Ja, dat klinkt echt als een goed plan, dat wil zeggen als je landen als SA als je grote voorbeeld hebt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:04:44 #236
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_159225827
Even een ander perspectief op de zaak. Waarom zou Nederland (of Schengen gebied) überhaupt nog aan visa doen, als je als asielzoeker zonder visa zo naar binnen kan en rondreizen wat je wil. Ik vind het geen raar idee om mensen tijdelijk op te vangen in gesloten inrichtingen. Als rechtvaardiging daarvoor kun je misschien gebruiken dat men zonder visa uit visumplichtige landen Schengen in komt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_159225874
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

nee, gewoon nee. deze situaties kun je niet vergelijken; dat is je al duidelijk uitgelegd.
PWBF
pi_159225904
quote:

[..]

Wel hoor.
Gevluchte Duitse joden.
En na de oorlog gevluchte Indo's.
Make my day!
pi_159225908
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh ja, 'intergratie' noemen we dat, toch?
Alles op alles zetten om ze als staat een valse start te geven, om over een aantal jaar weer te kunnen wijzen na een uitzending van opsporing verzocht om zo de zetels aan de rechterzijde veilig te kunnen stellen.
pi_159225956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:04 schreef nixxx het volgende:
Even een ander perspectief op de zaak. Waarom zou Nederland (of Schengen gebied) überhaupt nog aan visa doen, als je als asielzoeker zonder visa zo naar binnen kan en rondreizen wat je wil. Ik vind het geen raar idee om mensen tijdelijk op te vangen in gesloten inrichtingen. Als rechtvaardiging daarvoor kun je misschien gebruiken dat men zonder visa uit visumplichtige landen Schengen in komt.
Je kunt helemaal niet rondreizen wat je wil als vluchteling.
pi_159225994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel, want als je ze tegenhoudt dan maken mensen zoals jij gelijk de vergelijking met Westerbork.
pi_159226019
quote:
Het kamp werd in 1939 gebouwd als Centraal Vluchtelingenkamp Westerbork. Dit gebeurde in opdracht van de Nederlandse regering. Deze eiste in termijnen terugbetaling van de kosten (ruim 1 miljoen gulden) door de Nederlandse Joodse gemeenschap.
Lijkt me goed als Wilders de kosten van die gesloten AZC's gaat verhalen op de Nederlandse Moslim gemeenschap. Dan is het helemaal mooi rond!
PWBF
pi_159226044
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Alles op alles zetten om ze als staat een valse start te geven, om over een aantal jaar weer te kunnen wijzen na een uitzending van opsporing verzocht om zo de zetels aan de rechterzijde veilig te kunnen stellen.
En dat terwijl je zelf onderdeel van het probleem bent dan. Beetje hypocriet.....
pi_159226048
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:04 schreef nixxx het volgende:
ze moeten zich elke avond melden bij hun AZC, dus zover kom je niet als je gaat rondreizen wat je wil...
PWBF
pi_159226050
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel, want als je ze tegenhoudt dan maken mensen zoals jij gelijk de vergelijking met Westerbork.
Nou tegen zoveel gebrek aan argumenten kan ik niet op hoor.

Overigens is de vergelijking met Westerbork wel treffend. Toen de Nederlanders er de baas waren mochten de Joden nog vrij het kamp verlaten, na de Duitse inval ging de deur op slot.
pi_159226097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:12 schreef Igen het volgende:

[..]

uhm nee... ik weet dat begrijpend lezen voor jou extreem lastig is, maar dat is niet wat er staat.
PWBF
pi_159226119
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou tegen zoveel gebrek aan argumenten kan ik niet op hoor.
Het is een logische consequentie.

Maar misschien kun jij uitleggen hoe het in jouw ogen wél praktisch gezien mogelijk is om asielzoekers zonder verblijfstitel enerzijds niet "gevangen" te houden maar aan de andere kant ook niet vrij te laten rondreizen? Volgens mij zijn dat twee dingen die elkaar categorisch uitsluiten.
pi_159226132
Ze moeten eens op school beter onderwijzen over WW2. Word echt moe van al die kansloze vergelijkingen :')
pi_159226236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar misschien kun jij uitleggen hoe het in jouw ogen wél praktisch gezien mogelijk is om asielzoekers zonder verblijfstitel enerzijds niet "gevangen" te houden maar aan de andere kant ook niet vrij te laten rondreizen? Volgens mij zijn dat twee dingen die elkaar categorisch uitsluiten.
Je mag als overheid best voorwaarden stellen die het vrij verplaatsten beperken als je aan de eisen van EVRM protocol 4 artikel 2 voldoet.
pi_159226285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:17 schreef D.D.W. het volgende:
Ze moeten eens op school beter onderwijzen over WW2. Word echt moe van al die kansloze vergelijkingen :')
Owja, leg eens uit...
PWBF
pi_159226323
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze mogen zich verplaatsten in de buurt van het AZC, bijvoorbeeld om hun kinderen naar school te brengen, naar een sportclub te gaan of om boodschappen te doen. Aangezien ze 's avonds weer op het AZC moeten zijn, kunnen ze niet op vakantie naar Spanje of een weekendje naar Lowlands.
PWBF
pi_159226369
Ik heb er alle begrip voor. De manier hoe ze naar Europa (en vervolgens het hele eind naar Nederland) zijn gekomen is al niet legaal. Moet je zelf eens proberen om zonder de juiste papieren een ander land binnen te komen. Wat heeft de hele grensbewaking en zaken als visas nog voor zin als je kan zeggen "ik ben vluchteling, dus ik mag hier vrij rondlopen". Er wordt op dit moment hier misbruik van gemaakt door gelukszoekers die zich mengen tussen de echte vluchtelingen die gevlucht zijn omdat ze hun leven niet zeker zijn. Als je moet kiezen tussen een leven in Raqqa of hier "opgesloten" in een AZC zullen de meesten dankbaar zijn dat ze in dat AZC mogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door opreis op 19-01-2016 13:32:50 ]
pi_159226400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je mag als overheid best voorwaarden stellen die het vrij verplaatsten beperken als je aan de eisen van EVRM protocol 4 artikel 2 voldoet.
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze mogen zich verplaatsten in de buurt van het AZC, bijvoorbeeld om hun kinderen naar school te brengen, naar een sportclub te gaan of om boodschappen te doen. Aangezien ze 's avonds weer op het AZC moeten zijn, kunnen ze niet op vakantie naar Spanje of een weekendje naar Lowlands.
Maar dat is totaal oncontroleerbaar.

Als ik me niet vergis waren bijv. van de 1,1 miljoen in Duitsland geregistreerde asielzoekers maar ruim 400.000 echt de procedure in gegaan. Meer dan een half miljoen is kwijt en loopt zonder toestemming ergens in het Schengengebied rond.
pi_159226432
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoe naief ben jij? De grens van europa ligt toch niet in Nederland? Hoe hadden ze hier uberhaupt kunnen komen? Ze hebben de hele reis vanaf waar ze ook vandaan komen toch ook naar Nederland kunnen maken, zonder zich steeds te melden bij de AZC's in Italie of waar ze ook Europa zijn binnen gekomen.
pi_159226553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En dat terwijl je zelf onderdeel van het probleem bent dan. Beetje hypocriet.....
Wilders heeft zelf alleen meer belang bij angst en chaos. En daar maakt hij handig misbruik van. Opsluiten moet je voorbehouden aan misdadigers. Wanneer was het proces tegen Geert Wilders ook al weer?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:34:48 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159226610
en langzaam wil hij richting een bepaald gedachtengoed, stapje voor stapje de salamitechniek perfectioneren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159226721
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:27 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Maar dat is totaal oncontroleerbaar.

Als ik me niet vergis waren bijv. van de 1,1 miljoen in Duitsland geregistreerde asielzoekers maar ruim 400.000 echt de procedure in gegaan. Meer dan een half miljoen is kwijt en loopt zonder toestemming ergens in het Schengengebied rond.
Hoezo is dat oncontroleerbaar? Er zijn vingerafdrukken van die mensen en foto's, ze zouden toch opgespoord moeten kunnen worden.
pi_159227038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoezo is dat oncontroleerbaar? Er zijn vingerafdrukken van die mensen en foto's, ze zouden toch opgespoord moeten kunnen worden.
Ben je nu echt serieus?
pi_159227102
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Owja, leg eens uit...
Iemand moet eens (op een weiland ofzo) een houten kast neerzetten van 1x1x2. Hij moet wel op slot kunnen. Ga er in zitten in je nakie. En dat een maand lang. Ik heb de sleutel.

1 keer in de twee dagen kom ik langs om je een beetje vervuild water en brood te geven gooien. Als je pech hebt mag je dus ook nog het water van de grond likken!

Als iemand dat doet, dan weet degene hoe veel Joodse oorslogsslachtoffers zich een maand lang gevoeld hebben. :Y Dan wordt het pas interessant om te kijken hoe degene in het leven staat.
pi_159227185
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Ben je nu echt serieus?
Nee, net wel.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:55:58 #261
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159227191
Het heeft even geduurd, maar de tijdmachine is er. Hallo 1933
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159227202
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:52 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Iemand moet eens (op een weiland ofzo) een houten kast neerzetten van 1x1x2. Hij moet wel op slot kunnen. Ga er in zitten in je nakie. En dat een maand lang. Ik heb de sleutel.

1 keer in de twee dagen kom ik langs om je een beetje vervuild water en brood te geven gooien. Als je pech hebt mag je dus ook nog het water van de grond likken!

Als iemand dat doet, dan weet degene hoe veel Joodse oorslogsslachtoffers zich een maand lang gevoeld hebben. :Y Dan wordt het pas interessant om te kijken hoe degene in het leven staat.
Bovendien werd het ook gedaan met joden die al in Europa woonden.
De vergelijking zou pas op gaan als wij als Europa deze mensen hier naar toe zouden brengen om ze vervolgens op te sluiten in onze AZC's. Het is niet alsof de joden zelf naar die concentratiekampen gingen
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:59:52 #263
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159227316
quote:

[..]

"we hebben de luxe niet" :')

Flikker toch op man :')
Drinky is een baas
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:04:45 #264
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_159227441
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Op dit moment in de praktijk denk ik wel. Denk je dat de politie er wat aan doet als je je niet meld 's avonds? En dan is het ook nog makkelijk om zo de grens over te lopen naar Duitsland of België. Kun je daar weer opnieuw een procedure starten. Uiteindelijk zal je aan de hand van vingerafdrukken wel gepakt worden, maar ondertussen frustreer je het al overbelaste systeem nog meer.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:04:48 #265
78780 deedeetee
pi_159227443
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:08 schreef agter het volgende:

[..]

Wel hoor.
Gevluchte Duitse joden.
En na de oorlog gevluchte Indo's.
Oooo nu valt er een munt. Dan ga ik ff opzoeken waar dat kamp precies voor gebruikt werd.

Volgens wiki werd het idd oorspronkelijk gebruikt om joden op te vangen. Na de bezetting namen de duitsers het over en gebruikten het als doorgangskamp.
Ik vind het wel schrijnend om te bedenken hoe wij vroeger met echte vluchtelingen om gingen en te zien wat de invasie moslims nu al reden tot klagen durven vinden.
Gewoon belachelijk dat Nederland hier aan mee doet.

[ Bericht 24% gewijzigd door deedeetee op 19-01-2016 14:11:22 ]
pi_159227496
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:04 schreef nixxx het volgende:

[..]

Op dit moment in de praktijk denk ik wel. Denk je dat de politie er wat aan doet als je je niet meld 's avonds? En dan is het ook nog makkelijk om zo de grens over te lopen naar Duitsland of België. Kun je daar weer opnieuw een procedure starten. Uiteindelijk zal je aan de hand van vingerafdrukken wel gepakt worden, maar ondertussen frustreer je het al overbelaste systeem nog meer.
Maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen voor de asielaanvraag. Daarnaast is het duidelijk dat er beperkingen gelden en dat er vrij weinig aan handhaving wordt gedaan ben ik met je eens maar dat doet weinig af aan de beperkingen die er zijn.

Overigens is dat gebrek aan handhaving iets waar ik me wel druk om maak maar helaas heeft Wilders het liever over idiote dingen dan over daadwerkelijk zaken waar we wat aan hebben.
pi_159227518
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Oooo nu valt er een munt. Dan ga ik ff opzoeken waar dat kamp precies voor gebruikt werd.
Zo nu al, kun je dat niet beter doen voordat je reacties schrijft?
pi_159227629
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:59 schreef Drinky het volgende:

[..]

"we hebben de luxe niet" :')

Flikker toch op man :')
Sommige mensen wanen zich in een soort Somalië of willen graag die richting op.
pi_159227665
quote:

[..]

Nou, ze hebben nogal een achterstand opgelopen. Eind vorig jaar waren er nog ongeveer 300.000 niet geregistreerde asielzoekers in Duitsland.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_159227698
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:13 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Nou, ze hebben nogal een achterstand opgelopen. Eind vorig jaar waren er nog ongeveer 300.000 niet geregistreerde asielzoekers in Duitsland.
Hier in Nederland is het ook een chaos. Vreemd eigenlijk dat belangrijke kamerleden die zoveel aandacht lijken te hebben voor de vluchtelingenproblemen het daar niet over hebben.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:18:56 #271
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_159227791
Genoeg is genoeg!
Wel in den treuren dat er eerst zo'n verschrikkelijke dingen moeten gebeuren voordat mensen de ware aard van de islam pas gaan zien.

5 jaar geleden had ik niet durven te dromen dat Europa zo'n ruk naar rechts zou maken. Helaas op de verkeerde gronden maar ach, ik ben content.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_159227795
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hier in Nederland is het ook een chaos. Vreemd eigenlijk dat belangrijke kamerleden die zoveel aandacht lijken te hebben voor de vluchtelingenproblemen het daar niet over hebben.
Ja, die mensen verdwijnen eigenlijk. Er is nauwelijks overzicht waar deze groep heen is en vooral wie het zijn. Dat is eigenlijk wat zorgen zou moeten baren maar daar hoor je weinig over.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:19:44 #273
78780 deedeetee
pi_159227811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zo nu al, kun je dat niet beter doen voordat je reacties schrijft?
Ik ben iig wel bereid om iets te onderzoeken dat kan niet iedere user op fok mij nazeggen :P
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:21:28 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159227853
maar dus alleen moslimmannen opsluiten, gezinnen uit elkaar halen etc... en als je nou als minderheid vlucht uit zo'n land, homo's anders gelovingen, transgenders, tsja die ook achter slot en grendel allemaal bij elkaar, dat gaat wel een feestje worden *O*

wilders is de kanker van deze maatschappij, dat lijkt me wel duidelijk
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:22:07 #275
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159227870
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:18 schreef Eiwitshake het volgende:
Genoeg is genoeg!
Wel in den treuren dat er eerst zo'n verschrikkelijke dingen moeten gebeuren voordat mensen de ware aard van de islam pas gaan zien.

5 jaar geleden had ik niet durven te dromen dat Europa zo'n ruk naar rechts zou maken. Helaas op de verkeerde gronden maar ach, ik ben content.
Drinky is een baas
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:22:56 #276
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159227887
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:21 schreef Re het volgende:
maar dus alleen moslimmannen opsluiten, gezinnen uit elkaar halen etc... en als je nou als minderheid vlucht uit zo'n land, homo's anders gelovingen, transgenders, tsja die ook achter slot en grendel allemaal bij elkaar, dat gaat wel een feestje worden *O*

Ho Re, pas je wel even op met de grote K?

Gr drinky.
Drinky is een baas
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:23:19 #277
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_159227897
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:22 schreef Drinky het volgende:

[..]

"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_159227905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Ja, die mensen verdwijnen eigenlijk. Er is nauwelijks overzicht waar deze groep heen is en vooral wie het zijn. Dat is eigenlijk wat zorgen zou moeten baren maar daar hoor je weinig over.
Het lijkt mij wel duidelijk dat veel van die mensen geen echt recht op asiel hebben en in de illegaliteit verdwijnen. Er zijn aanwijzingen genoeg: de grote aantallen Noord-Afrikanen onder de vluchtelingen, de gebeurtenissen in Keulen met nieuwe asielaanvragen door Noord-Afrikanen en de reeds aangehouden criminelen die via die routes zijn binnengekomen. Als je van één groep veel problemen kunt verwachten is het van de groep mensen die met een asielaanvraag op zak verdwijnen in de illegaliteit.
pi_159227925
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ben iig wel bereid om iets te onderzoeken dat kan niet iedere user op fok mij nazeggen :P
Dat zal ik toegeven, mijn reactie had ik wat dat betreft beter niet kunnen schrijven.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:29:30 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159228026
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:22 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ho Re, pas je wel even op met de grote K?

Gr drinky.
ontstoken steenpuist beter? exploderende aambei?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:34:36 #281
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159228140
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:29 schreef Re het volgende:

[..]

ontstoken steenpuist beter? exploderende aambei?
Die vertonen wel meer gelijkenis met zijn hoofd.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:39:35 #282
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159228249
Wat een leuk topic dit.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_159228285
quote:

In praktijk is dat bijna gelijk aan alle azielzoekers opsluiten aangezien het meerendeel uit mannen bestaat. Hoe worden de gezinnen uit elkaar gehaald en door wie? Die vrouwen kunnen toch ook gewoon gezellig op het AZC blijven zitten?
En hoezo zou dat geen feestje worden homo's, ongelovigen en transgenders bij elkaar? Verwerpelijk dat jij er meteen van uit gaat dat die mensen het niet gezellig kunnen houden.
pi_159228466
quote:

Als je de peilingen op zo'n manier bekijkt is de patiënt die Nederland heet terminaal ziek.
pi_159228495
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:40 schreef opreis het volgende:

[..]

In praktijk is dat bijna gelijk aan alle azielzoekers opsluiten aangezien het meerendeel uit mannen bestaat. Hoe worden de gezinnen uit elkaar gehaald en door wie? Die vrouwen kunnen toch ook gewoon gezellig op het AZC blijven zitten?
En hoezo zou dat geen feestje worden homo's, ongelovigen en transgenders bij elkaar? Verwerpelijk dat jij er meteen van uit gaat dat die mensen het niet gezellig kunnen houden.
Hey, gezinnen bij binnenkomst scheiden op mannen, en vrouwen en kinderen. Waar heb ik dat toch eerder gehoord
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:52:50 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159228573
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hey, gezinnen bij binnenkomst scheiden op mannen, en vrouwen en kinderen. Waar heb ik dat toch eerder gehoord
Op de Titanic mochten de mannen ook niet in de reddingsbootjes...
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:54:07 #287
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159228608
De Godwin-tourettes in dit soort topics is toch wel zo vermoeiend.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_159228644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De moskee?
;)
pi_159229065
quote:

[..]

Wat denk je wat dat voor middelen gaat kosten? Als het al iets van 600.000 zijn die uit Duitsland foetsie zijn, dan zijn het over heel Europa ongetwijfeld wel een miljoen. Een miljoen mensen die ergens tussen Lissabon en Kosice en tussen Narvik en Chersonissos zitten en foetsie zijn. Mensen van wie dus, voor de goede orde, niet eens bekend is wie het zijn en of ze überhaupt recht op asiel hebben (hoogstwaarschijnlijk in ongeveer de helft van de gevallen niet). Dat is toch onbegonnen werk. Eigenlijk had het nooit zo ver mogen komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 15:11:23 ]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:17:24 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159229276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat denk je wat dat voor middelen gaat kosten? Als het al iets van 600.000 zijn die uit Duitsland foetsie zijn, dan zijn het over heel Europa ongetwijfeld wel een miljoen. Een miljoen mensen die ergens tussen Lissabon en Kosice en tussen Narvik en Chersonissos zitten en foetsie zijn. Mensen van wie dus, voor de goede orde, niet eens bekend is wie het zijn en of ze überhaupt recht op asiel hebben (hoogstwaarschijnlijk in ongeveer de helft van de gevallen niet). Dat is toch onbegonnen werk. Eigenlijk had het nooit zo ver mogen komen.
nee dat had nooit gemogen, maar is wel gebeurd, maar laten we vooral diegene die wel zich registeren toch vooral opsluiten, want je weet maar nooit
pi_159229287
quote:

Gezinnen worden niet uit elkaar gehaald.

Het feit dat je bang bent dat homoseksuelen, andersgelovigen en transgenders met moslimmannen op één plek moeten doorbrengen geeft al aan dat deze mensen geen plaats in onze maatschappij hebben.

Het is vergelijkbaar met een spoedcursus ''omgaan met vrouwen'' zoals dat nu in Noorwegen en België is: als omgaan met bepaalde mensen (basic life lessons) nog bijgeleerd moet worden heb je geen plaats in onze extreem liberale maatschappij.
pi_159229353
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe je kunt voorkomen dat mensen hierheen komen dus moet je investeren in politie, OM, IND, DT&V om die mensen zo snel mogelijk te pakken en terug te sturen. Het moet niet lonend gemaakt worden om hier te komen tenzij men echt vluchteling is. Daarnaast moet men eindelijk als EU eens druk gaan zetten op landen die niet meewerken en belangrijk ook zorgen dat Marokko en andere landen eindelijk eens op de lijst van veilige landen van herkomst komen zodat de korte procedure toegepast kan worden.

Er is een hoop wat gedaan kan worden met betere organisatie en betere internationale samenwerking en dan kun je de vluchtelingen ook opvangen en hoef je geen verdragen op te zeggen of te veranderen wat erg lang duurt en nu geen oplossing is.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:20:58 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159229380
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:17 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het feit dat je bang bent dat homoseksuelen, andersgelovigen en transgenders met moslimmannen op één plek moeten doorbrengen geeft al aan dat deze mensen geen plaats in onze maatschappij hebben.

Het is vergelijkbaar met een spoedcursus ''omgaan met vrouwen'' zoals dat nu in Noorwegen en België is: als omgaan met bepaalde mensen (basic life lessons) nog bijgeleerd moet worden heb je gen plaats in onze extreem liberale maatschappij.
zeg dat tegen die verkrachter in Utrecht, wellicht heeft het nog invloed...

het ging mij er natuurlijk om dat Wilders alleen de moslimmannen wil isoleren, scheiding op basis van geloof... dat is gewoon ziek
pi_159229399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:17 schreef KrappeAuto het volgende:
Wilders wil alle mannen opsluiten jij de kinderen en vrouwen ook?
pi_159229422
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:20 schreef Re het volgende:

[..]

het ging mij er natuurlijk om dat Wilders alleen de moslimmannen wil isoleren, scheiding op basis van geloof... dat is gewoon ziek
Nee alle mannen:
quote:
stel ik voor dat we mannelijke asielzoekers opsluiten in de AZC’s.
pi_159229457
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:17 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat had nooit gemogen, maar is wel gebeurd, maar laten we vooral diegene die wel zich registeren toch vooral opsluiten, want je weet maar nooit
Het zou helemaal geen vrijblijvende keuze mogen zijn of je je laat registreren. De volgorde zou altijd, voor iedereen, man en vrouw en moslim en christen, moeten zijn dat je je éérst registreert en dan pas überhaupt de grens over mag.

En dat vereist dus voldoende grenscontroles aan de Schengen-buitengrenzen. Of aan de eigen landsgrens, als bepaalde Schengenlanden er met de pet naar gooien.
pi_159229505
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:20 schreef Re het volgende:

[..]

Wat ziek is, is de gigantische problemen die deze groep veroorzaakt. Er is een groep die het voor de rest verpest, ja.

Het voorstel van Wilders is heel redelijk. Iedereen mag hier een aanvraag naar asiel doen. Men moet zich dan wel bewust zijn dat men zich niet overal in onze samenleving kan bewegen totdat het veilig genoeg geacht wordt. Mocht men dat niet prettig doen kan men drie dingen doen:

1) Geen asiel aanvragen;
2) De procedure stopzetten en het land verlaten;
3) Door de zure appel bijten en begrijpen waarom Nederland een maatregel als deze invoert.

Ik zou niet weten waarom een vreemdeling dezelfde rechten moet hebben als een Nederlander of iemand die recht heeft op verblijf hier.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:25:22 #298
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159229511
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zou helemaal geen vrijblijvende keuze mogen zijn of je je laat registreren. De volgorde zou altijd, voor iedereen, man en vrouw en moslim en christen, moeten zijn dat je je éérst registreert en dan pas überhaupt de grens over mag.

En dat vereist dus voldoende grenscontroles aan de Schengen-buitengrenzen. Of aan de eigen landsgrens, als bepaalde Schengenlanden er met de pet naar gooien.
ja dat ben ik volledig met je eens hoor, maar dan lopen er nog steeds 600.000 potentiele illegalen rond nu en met die maatregel van Dhr Wilders ga je die niet aanpakken lijkt me
pi_159229536
Dit is geen oplossing, maar die 41 zetels in de peilingen heeft Wilders te danken aan de (Europese) regering, niet aan zichzelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')